Schrijf een review

Reviews over Belvilla

Url:

Type reizen: vakantiehuizen
Oude Stadsgracht 1, 5611 DD Eindhoven NL

Logo van Belvilla

Pagina 5 van 8 met 727 resultaten

op 6 juni 2020 bestemming: Nederland / terneuzen, reisperiode: juli 2020

Crimineel slecht, riekt naar oplichting. Zijn telefonisch niet te pakken te krijgen. Hebben een boeking MET ALLRISK reisverzekering afgesloten en proberen die te annuleren. Komt Belvilla terug dat we geen resiverzekering hebben terwijl we wel 150 euro ervoorbetaald hebben. Komen terug met standaard mailen die je vragen niet beantwoorden, waarschijnlijk lezen ze je mail niet eens maar sturen standaard antwoord terug. Vroeger waren ze goed maar sinds de overname bar slecht. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Oppède, reisperiode: juli 2019

Net twee uur in de wacht gestaan, toen werd het gesprek vanzelf afgebroken. Na meerdere malls over een omboeking o.w.v. corona nog steeds geen antwoord. Omdat we het tweede deel in mei niet betaald hebben omdat het ernaar uitzag dat onze vakantie toch niet kon doorgaan in 2020, heeft Belvilla onze vakantie geannuleerd. Het voorschot van 1500 euro wordt niet terugbetaald en we krijgen nog een extra factuur van 400 euro, ondanks een allrisk annuleringsverzekering. Om nog maar te zwijgen over mijn telefoonrekening. Ik laat het hier niet bij! ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 6 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / gerlos, reisperiode: september 2020

De reis is vanuit bella villa geannuleerd aanbetaling weg gewoon met Email ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Kroatië / Vodice, reisperiode: juli 2020

Heb al vanaf 11-4-2020 de reis getracht te annuleren en aan Belvilla gevraagd mij op te bellen of per mail te benaderen. Kreeg standaard reply dat het antwoord op dat moment meer las acht dagen kon gaan duren ivm Corona virus. Niets vernomen en ook na diverse pogingen tot zelfs een half uur telefonisch proberen te wachten om iemand aande lijn te krijgen geen antwoord. Daarop hebben we 17 mei wederom een mail weg gedaan met het verzoek tot annuleren die we bij de reis hebben afgesloten en ook nog een All Risk bij AXA Group. En verwezen naar artikel nummers waarop we de reis niet meer kunnen voortzetten. Wel lees en bezorgbevestigingen gekregen zelfs ook vanuit Zürich maar geen antwoordt of telefonisch weren te benaderen. Op 29 mei 2020 heb ik alle documenten mbt tot deze villa nogmaals bij elkaar gezocht en heb deze per mail doorgestuurd en aangetekend op 02.06.2020 opgestuurd. Krijg ik woensdag een mail dat er gereageerd wordt wanneer je de link in de mail aanklikt als annuleren en dat er dan binnen 48 uur gereageerd wordt. Nu dat was gisteravond waarbij ze me alles in rekening brengen en wanneer ik een verzekering heb afgesloten contact met hun op te nemen. Erger nog bij de boeking is deze gespecificeerd in het betalings overzicht als Allrisk verzekering wat ik nu moet aantonen want de onderbouwing daarvan wordt bij annulering bij je mijn villa account verwijderd en ze doen net of je geen verzekering hebt. Heb ook duidelijk per mail en aangetekend dat ik de 2e rest betaling niet doe en geen voucher wil van Belvilla. Onbegrijpelijk dat zo’n organisatie zo met zijn cliënteel omgaat.
Heb er geen begrip voor en ga verder tot het laatst met verdere stappen desnoods tot aan de rechtbank toe en daarnaast stel ik de ANVR ook op de hoogte van deze situatie. Bar en boos en slecht om zo je reizigers te benaderen en heb dit nimmer bij geen enkel reisorganisatie meegemaakt. Wil zo ber gaan wie hier verantwoordelijk is binnen de Belvilla organisatie.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Frankrijk / fumel, reisperiode: september 2020

Deze reisorganisatie is totaal niet bereikbaar,onze reis is zonder reden geannuleerd door belvilla terwijl aanbetaling gedaan is terwijl wij ook nog eens de reis niet willen omboeken of annuleren want is pas in september,wat moet ik hier nou mee je opent mijn belvilla en er staat gewoon de reis niet meer in dit is toch oplichting?

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: , reisperiode: mei 2019

We konden niet gaan wegens lockdown. Graag krijg ik mijn voorschot terug, in centen of voucher. Maar! Hoe kan ik de organisatie bereiken? Waar vind ik een telefoonnummer? Een mailadres? En vooral, waarom geen berichtje van jullie aan de klanten? waarom gebeurt dit niet automatisch zodat niet iedereen om zijn geld moet vragen? Niet iedereen heeft het zomaar voor het rapen! Niemand vroeg om deze situatie denk ik. Breng dit AUB in orde voor de klanten zodat jullie als organisatie nog au sérieux kunnen genomen worden.

Groeten

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Beaufort, reisperiode: juni 2020

Reis werd door Belvilla geanuleerd. Probeer deze nu te bellen na 2 uur in de wacht werden wij eruit gegooid. Dus onbereikbaar geen communicatie mogelijk.
Zeer onduidelijke mail over door hun geannuleerde boeking. Ga nu proberen via andere weg om ons geld terug te vorderen.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2020

Ivm corona probeer ik al weken contact met Bellevilla te krijgen over mijn huidige boeking.en ze reageren nergens op ze hebben het erg druk maar nieuwe acties kunnen er wel bedacht worden.hele slechte service zodra je geld binnen is.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Nederland / Stamproy, reisperiode: maart 2020

Begin december 2019 een weekendverblijf voor de familie geboekt bij Belvilla van 20.03.2020 tot 22.03.2020. Voorschotten tijdig betaald en Allrisk-verzekering afgesloten via Belvilla. Op 17.03.2020 verbiedt de Nationale Veiligheidsraad niet-essentiële reizen naar het buitenland (incl.Nederland).
Belvilla hiervan tijdig telefonisch (op 19.03.2020) (eerder telefonisch niet te bereiken). en meermaals per mail ingelicht. Verstuurde mails worden niet persoonlijk beantwoordt, wel met geautomatiseerde mails. Op 19.03.2020 wel onmiddellijk schriftelijke bevestiging van Belvilla van telefonische annulatie verblijf (op 19.03.2020) ontvangen.
Belvilla verzekert ons op 19.03.2020 telefonisch dat dankzij de afgesloten Allrisk-verzekering de voor het verblijf betaalde kosten, verminderd de kosten van de annuleringsverzekering, zullen terugbetaald worden. De annuleringsdocumenten zullen we enkele dagen later ontvangen.
Deze documenten hebben we tot vandaag nog niet in ons bezit. Van Belvilla ontvangen we later een voucher, met een waarde die ca.500€ lager ligt dan de prijs betaald voor het verblijf o.r.v.annuleringskosten (?)
Verschillende mails aan Belvilla met verzoek om inlichtingen blijven onbeantwoord. We ontvangen daarentegen wel meerdere geautomatiseerde mails met het verzoek om een nieuwe boeking te plaatsen....
Vraag aan Belvilla : wat gebeurt er met het geld van de vele benadeelden? Ik lees o.a. op deze site ook klachten van eigenaars van accomodaties die niet worden betaald/vergoed door Belvilla...

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Nederland / Lemele, reisperiode: april 2020

Vakantiepark Lemele was gesloten begin april in het lang-weekend van onze boeking. Gesloten ivm corona. Met onze familie konden wij niet terecht. Contact met Belvilla is dramatisch. Geen reacties op mails. Uiteindelijk telefonisch contact, en toezegging van een voucher, te gebruiken voor 2021 op hetzelfde adres. Gaat om €520. Nu is het begin juni! Niets meer gehoord. Telefoon wordt niet opgenomen. Wat een ongelofelijk slechte organisatie. Crimineel.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Solden, reisperiode: juni 2020

Maffiapraktijken. Reis geboekt en volledig betaald. Eenzijdig en zonder overleg of bericht geannuleerd door Belvilla. Corona of niet, dit is gewoon oplichting.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juni 2020

Zelf reis geannuleerd gebruikmakend van hun annuleringsbeleid, moet geld terugkrijgen geen enkele reactie alleen standaard niets zeggende emails

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: september 2020

Gestuntel met vouchertegoed. totaal onbereikbaar, riekt naar oplichting of naderend faillissement. onbetrouwbaar.

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Aigne, reisperiode: juli 2020

Ik snap het niet. Ik wil mijn definitieve bedrag betalen. We hebben lang getwijfeld of we kunnen gaan. Op een mail van 2 weken geleden kreeg ik een automatisch antwoord. Nu probeer ik telefonisch contact en ik geraak nergens binnen. Aanvankelijk staat het bedrag nog te voldoen op 0 euro. Nu heb ik geen boeking meer. Waar is mijn voorschot van 600 euro? Geen antwoorden op vragen. Geen duidelijkheid. Wij willen op reis en belvilla beslist voor ons om zomaar te annuleren? Ik hoop dat dit een misverstand is.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Nieuweroord, reisperiode: juli 2020

Al eerder geboekt via belvilla nooit geen gezeur gehad maar nu met de corona weet ik 1 ding zeker boek nooit weer via belvilla. Reageren niet op mail, telefonisch amper te bereiken en heb je na ruim 45 min iemand aan de lijn dan kunnen ze nog niks betekenen wou annuleren ruim van tevoren dus zou je 100% dekking hebben niet dus kost 187 euro en je aanbetaling is weg. We werken er allemaal hard voor maar belvilla spekt hun kas momenteel wel heel erg makkelijk.

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2020

Het enigste wat deze organisatie kan is automatische antwoordmails terugsturen. Na meerdere mails steeds hetzelfde automatische antwoord terugkrijgen, wat als een tang op een varken slaat, gezien de inhoud van je mail, wekt op zijn zachtst gezegd irritatie op. Een annulering blijven negeren en maar doordouwen met een één of andere voucher van € 50,00. Telefonisch niet bereikbaar. Hopeloos.

  • Algemeen 2
op 3 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Maurice sur Aveyron, reisperiode: juni 2020

Wij hebben normaal heel goede ervaringen met belvilla altijd meedenkende in oplossingen wat een aantal keren gebeurd is waren goed op de hoogte en altijd bereikbaar of zelf terugbellen of alles naar wens verlopen was en de tekortkomingen gecompenseerd.
Mijn schoonzusje boekt bij Topic travel de afhandeling gaat via belvilla.Dan komt corona in beeld ik neem het over van mijn schoonzusje en begin te bellen en te mailen geen mogelijkheid tot contact.
In opperste wanhoop eigenaresse gebeld wij willen heel graag naar ons mooie huis en waren blij dat de grenzen open gaan alles bespreken dus.
Wat blijkt bij navraag belvilla heeft op ons verzoek de annulering gedaan bij eigenaresse zij had nu geen mogelijkheden meer om ons het huis te verhuren wat ook zij zeer spijtig vond.heb alsnog de 117 euro betaald aan belvilla begin mei gevraagd waarom deze bedragen geen antwoord gevraagd voor alternatief geen antwoord.
Zijn we nu de 585 euro kwijt en kunnen we niet op vakantie?
Wij zijn zeer teleurgesteld na al die goede ervaringen en mooie huizen.
Graag reaktie

  • Algemeen 1
op 3 juni 2020 bestemming: Nederland / Hooghalen, reisperiode: augustus 2020

Omdat we hebben geannuleerd.meerdere keren krijg geen antwoord,heb aanbetaald,meerdere keren gebeld .sta altijd in de wacht. soms meer dan anderhalf uur.kom er nooit door. vandaag weer gebeld is het nummer niet in gebruik.WAT IS DIT.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Zell am Ziller, reisperiode: juli 2020

In juni 2019 al een groepsaccomodatie besproken voor kinderen en kleinkinderen (15 man) t.g.v. 50 jarig huwelijksjubileum. In verband met Corona kan die reis met 4 gezinnen onmogelijk doorgaan mede ook omdat een van de kinderen in het buitenland woont en dan bij terugkomst - als we sowieso al kunnen vertrekken - 2 weken in quarantaine moet.
Met Belvilla is geen communicatie mogelijk, behalve wanneer het om betaling gaat. Aangezien er in de beschrijving van het object onder de alinea ' huisregels ' staat vermeld, dat bij anullering bij meer dan 43 dagen vóór vertrek 10% anulleringskosten worden berekend, dachten we dit dan maar te doen. Alleen op dat punt reageert Belvilla: in de boekingsbevestiging staat vermeld dat dit 30% is. Men geeft een beschrijving op hun site van het te verhuren object, de klant neemt een reservering en doet de aanbetaling gebaseerd op de beschrijving om de boeking te bevestigen. Vervolgens wijzigt Belvilla de voorwaarden op een obscure manier. Op dit moment is kontakt niet meer mogelijk, want men reageert alleen maar met standaard e-mails. Welke vraag men ook stelt, men krijgt dezelfde email als antwoord. Waarschijnlijk leest men de toegezonden mail ook niet. Als klant wordt men dus genegeerd, want ze hebben inmiddels de aanbetaling ook al lang binnen, dus verlies lijden ze niet. Een organisatie dus om NOOIT meer mee in zee te gaan !

Update:
Toen werd het tijd om mijn rechtsbijstand verzekering in te schakelen. Zij verzekerden mij, dat ik volkomen in mijn recht stond. Maar ook zij konden telefonisch geen kontakt krijgen met Belvilla ! Pas na het sturen van een brief, kwam er beweging: men ging akkoord met de 10% annuleringskosten: deze werden afgetrokken van het aanbetalingsbedrag en het restant werd teruggestort ( van een buitenlandse rekening).
Daarna bleven echter de 'automatisch gegenereerde' mailtjes komen. Welke ik op mijn beurt nu fijn kon negeren.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Nederland / Bloemendaal, reisperiode: juni 2020

Reis is niet gemaakt omdat Belvilla met hun zeer agressieve aanpak er voor zorgt dat je nooit meer van hun website gebruik wilt maken.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Frankrijk / Maurice sur Aveyron, reisperiode: juni 2020

Na diverse mails en pogingen om telefonisch in contact te komen, hebben we gebeld met de eigenaar van het door ons in november 2019 geboekte vakantiehuis bij Topic Travel/ Belvilla in Frankrijk. Deze deelt ons mee dat BELVILLA onze vakantie heeft geannuleerd, zonder dat ons iets is gevraagd/ meegedeeld. Schandalig Belvilla. En waar is ons geld? Bij nader research op de pc zien wij dat veel mensen met dit probleem zijn opgezadeld. Wat kunnen wij nog verder ondernemen.

  • Algemeen 2
op 2 juni 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juni 2020

Klacht ingediend bij https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/, ik adviseer iedereen om dit ook te doen.Want u zult in uw recht staan! Zie ook https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus.

Zelfde verhaal als meeste hieronder. 5-8 juni 2020 huis geboekt in Belgie (grens dicht tot 8 juni 2020). Daarom tweede aanbetaling niet gedaan, en bedrijf op de hoogte gesteld dat we graag samen een oplossing willen bedenken (uitstellen, voucher etc.). Geen enkele reactie, reis eenzijdig geannulleerd en eerste aanbetaling kwijt en het huis doodleuk weer voor hetzelfde weekend aangeboden op de website. Tuurlijk, het zal best druk zijn, maar als ik hier lees hoeveel mensen op dezelfde manier aan het lijntje worden gehouden schrik ik daar wel van.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Nederland / domburg, reisperiode: mei 2020

Klant vrindelijkheid 0,0000000000000000. Geen reactie op emails en telefoneren.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / Karinthië, reisperiode: mei 2020

Ik had mijn reis van mei eind maart volgens de voorschriften geannuleerd en had volgens de voorwaarden recht op terugbetaling van een deel van mijn reissom (10% annuleringskosten), de rest zou via de verzekering gaan. Geen reactie, uiteindelijk telefonisch binnen geraakt, daar werd de reis geannuleerd alleen op datum van bellen (en niet op de datum dat ik het oorspronkelijk had gedaan). Gevolg: duurdere annuleringskosten en ik zou nog moeten bijbetalen?? Terug gemaild, na een week een niet bevredigend automatisch antwoord. Terug gebeld, een uur in wacht, geen antwoord, nog eens gebeld als allereerste en zowaar binnen geraakt. Datum werd aangepast en ik zou mijn geld terugkrijgen en documenten voor de verzekering. Telefoon ingelegd, mailtje komt binnen, met een voucher! Ok, voor mij is op zich een voucher ook goed, ik wil boeken, boeken gaat niet, ik moet bellen. Via een omweg (natuurhuisje.nl) kan ik dan toch boeken, ik wil voorschot betalen en voucher gebruiken. Voucher wordt niet geaccepteerd! Vandaag als eerste proberen inbellen, ik geraak niet binnen. WAT EEN KLUCHT!!! En als ik de reacties lees op de FB-pagina van Belvilla ben ik lang niet de enige. Ik zou dan ook graag bekijken of we niet met z'n allen gerechtelijk verder kunnen gaan, of het in de media brengen (bv. De Inspecteur van radio 2). Alles te samen gaat het hier over veel geld dat Belvilla op deze manier achterhoudt en zo de huurders en verhuurder bedriegt!!

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Portugal, reisperiode: mei 2020

SCHANDALIGE ORGANISATIE!!! Ik wens ze een onmiddellijk failliet toe en de eigenaren een veroordeling voor internetfraude. Wij zijn net zoals vele anderen onze vooruitbetaling kwijt voor vakantie in Portugal in mei en NO RESPONSE op welke mail of telefoontje dan ook

  • Algemeen 10
op 1 juni 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: juli 2020

Ze reageren niet op e-mail, telefoon etc. Zijn ze failliet???

  • Algemeen 2
op 31 mei 2020 bestemming: Duitsland / harz, reisperiode: juli 2020

De reis kan niet door gaan vanwege coronavirus en heeft de eigenaresse van het desbetreffende vakantiehuis de verhuur gestopt omdat ze nog geen geld heeft gezien van belvilla . We hebben de vakantie geannuleerd en willen ons geld terug maar belvilla wil alleen maar een voucher geven . We staan volledig in ons recht en als we belvilla proberen te bereiken telefonisch wordt de telefoon na twee uur wachten er gewoon op gegooid . Zo ga je niet om met klanten vind ik . Dus als er meer mensen een zaak willen beginnen tegen belvilla sta ik daar voor open ,samen staan we sterk want belvilla weet ook dat je als individu veel geld kwijt bent voor een proces , meer dan de kosten voor je vakantie , zodat niemand iets onderneemt . Verder lossen vouchers door belvilla uitgegeven niets op , omdat ze op korte termijn het geld wel hebben maar op lange termijn [volgend jaar bijv] als iedereen de vouchers inlevert een tekort hebben aan cash ,dus het probleem verplaatst zich en waar blijft al het geld dat binnen is gekomen . Je geeft toch niet je geld uit voordat het binnen is . Mensen kom voor je zelf op en laat je niet afschepen met een voucher .

  • Algemeen 1
op 31 mei 2020 bestemming: België / Malmedy, reisperiode: juni 2020

Huis geboekt, voorschot van 400€ betaald. Gezien coronacrisis wisten we dat het weekend niet kon en mocht doorgaan. Geen reactie van Belvilla op mails en telefoon, wel aanmaning om saldo te betalen, ook al weten ze dat dat weekend-weg niet mogelijk was. Nadien mail ontvangen: annuleringskost van 500€, dus hoger dan voorschot, weg geld. Oplichterij.

  • Algemeen 1
op 30 mei 2020 bestemming: Denemarken / Ebeltoft/Toftlund, reisperiode: juni 2020

Update:
Reeds eerder klacht gemeld over de volledige onbereikbaarheid van Belvilla maar nu wordt het echt te bont, betreffende de eerste week die gecancelled werd kregen wij een mail om onze reisverzekering te benaderen, volledig fout want er hoort een voucher te komen. A.s. zaterdag zouden wij naar het 2e adres in Denemarken gaan maar dit land zit op slot tot 1 september voor Nederlanders. Krijg ik gisteravond een mail van Belvilla die ons een fijne reis toewenste en veel plezier in Denemarken wat nota bene op slot zit !!
Opnieuw direct geantwoord op deze mail, vanmorgen vele malen getracht hen te bereiken doch gewoon onmogelijk, ik word hier moedeloos van, wat een slechte organisatie !!

Ca 2,5 week geleden mail gestuurd over mogelijkheid om Denemarken om te zetten naar Nederland daar er negatief reisadvies aan zat te komen, tot op heden geen enkele reactie gehad en telefonisch onbereikbaar. 13 juni zouden wij vertrekken maar nu wordt het ook geen Nederlandse bestemming meer, bedankt Belvilla, nu kunnen wij niets meer in het voorseizoen !!

  • Algemeen 1
op 30 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: juli 2019

Omdat je niet lager kan invullen . Zou dik in de min willen invullen. Vreselijke organisatie. Mails worden niet beantwoord en heb meerdere keren een uur in de wacht gestaan zonder reactie.

  • Algemeen 1
op 30 mei 2020 bestemming: Italië, reisperiode: juni 2020

In januari huis gehuurd voor 9 juni, 17 mei gebeld(1.40 min) had nog niets gehoord over annulering ivm Corona en gesloten grenzen. Zou teruggebeld worden, niet gebeurd. Geen reactie op Messenger en mail. Nu weer 1.30 uur in de wacht(30-5) helemaal klaar met Belvilla.

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: Nederland / Bergen, reisperiode: mei 2020

Contact gehad met belvilla, werd gezegd beter alles betalen dan heeft u recht op een voucher. De datum van vertrek kwam dichterbij, maar na 3x 60min aan de tel gehangen te hebben en veel mail verkeer zijn we toch maar gegaan. Maar gaan nooit meer met belvilla.

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: Denemarken / Jutland, reisperiode: juni 2020

Aankomende maandag 1juni zouden wij vertrekken naar Denemarken. Inmiddels 5 mailtjes en 1 uur telefonisch in de wacht gestaan hebben wij nog geen reactie mogen ontvangen. Het is te schandalig voor woorden!

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Dordogne, reisperiode: juni 2020

Nooit maar, maar dan ook nooit ga ik meer met Belvilla in zee. Wat een ontzettend slechte service leveren. Nee slechte is nog te positief, ze leveren geen service. In januari een huis in Frankrijk geboekt en aanbetaling gedaan. 9 mei kregen we een herinnering dat we op 9 mei het restant moesten betalen anders zou er geannuleerd worden. Op 9 mei mail gestuurd en gevraagd hoe we er mee om moesten gaan. Automatisch antwoord. Op 10 mei kregen we een herinnering dat het restant betaald moest worden... op 11 mei weer. Nog steeds geen antwoord op onze mail. Na paar dagen keken we in onze boeking op hun site: eenzijdig geannuleerd. Op de site van Belvilla zelf staat vermeld dat antwoord 8 dagen op zich kan laten wachten.
Het antwoord kregen we wel.... dat er geannuleerd was. Geen overleg, geen opties, geen voucher, niks.
Ik vermoed dat er in Nederland maar een beperkt aantal medewerkers aan de telefoon zitten en de arme mensen worden natuurlijk door corana overspoeld met ellende. Boeken gaat automatisch maar klachten afhandeling natuurlijk niet.
Zonde van de reis maar wat een slechte organisatie.

  • Algemeen 1
op 29 mei 2020 bestemming: , reisperiode: april 2020

Reis ging niet door ivm corona. Belvilla is sinds maart niet bereikbaar. Niet telefonisch en niet per mail. Schandalig!

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juni 2020

Bij het boeken van een huisje van 1000 euro had ik een voorschot van 250 euro betaald. Gezien de coronacrisis heb ik Belvilla meermaals via telefoon of mail proberen te contacteren om te achterhalen wat de beste oplossing is voor het resterende bedrag voor ons weekend. 750 euro is toch een flink bedrag om te storten zonder dat je zeker bent of je daadwerkelijk kan vertrekken. Ik krijg niemand aan de lijn, mails blijven onbeantwoord. Op dat moment was er ook op de website van Belvilla geen duidelijk antwoord te vinden wat ik er mee moest aanvangen. Ik kreeg enkele dagen geleden wél een geautomatiseerd bericht dat de reis geannuleerd is. De annulatiekosten van 350 euro die ze aanrekenen zijn hoger dan mijn voorschot. Mijn geld ben ik kwijt. Zo wordt geld verdienen wel heel makkelijk. O ja, ik heb nu wel een voucher gekregen van 50 euro voor een nieuwe boeking. Geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt om bij deze bijna criminele organisatie te boeken vooraleer onze situatie op een nette manier opgelost geraakt. Dit is gewoonweg schandalig.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: mei 2020

Belvilla zelf vakantie geannuleerd en krijgen noch geld, noch voucher.
Toch is onze eis volgens de Europese richtlijnen volledig gerechtvaardigd.

Telefoon 1u zonder contact, mail: enkel standaardbrief.
Weinig klantvriendelijk.
Reeds meerdere klachten op Twitter.

Heb reeds ministers en media gecontacteerd.Wij gaan tot de top om ons verhaal te doen. Zelfs in Nederland.

Dure huizen, mooie foto's en allesbehalve goede service.

Eigenaar van vakantiewoning gecontacteerd, heeft ook geen huurgeld ontvangen.

Hier wordt enkel Belvilla beter van.

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: Oostenrijk / Tirol, reisperiode: juni 2020

Nog steeds geen bericht of de reis door kan gaan

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Wegens corona reis geannuleerd door hun 578euro netjes betaald geen voucher gekregen 50keren gebeld mails blijven onbeantwoord nooit meer belvilla samen klacht inspannen tegen deze organisatie

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: Nederland / Warmenhuizen, reisperiode: juni 2020

Zelfde als onderstaande reacties. Geannuleerd maar krijg geen contact en zelfs niet eens een voucher. Nooit meer boeken hier dus.

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: Nederland / Hellevoetsluis, reisperiode: juni 2020

Begin van het jaar weekend geboekt via Belvilla bij een park van Roompot. Weekend 18-20 juni met 3 vrienden. Door corona zijn we genoodzaakt om te boeken / annuleren omdat een van de vrienden hartpatiënt is en tot nader order in qarantaine moet blijven en we daarnaast conform regels overheid niet met zn vieren in een huisje mogen (niet hetzelfde gezin). Eind maart contact gehad met Roompot, verwezen naar Belvilla, die verwezen ons eerst terug. In april en mei 2x gemaild met verzoek om om te boeken,tot op heden geen reactie. Begin mei 2x gebeld, 2e keer naar 45 minuten iemand aan de lijn die aangaf dat we eerst moesten betalen, daarna konden ze pas wat voor ons doen. Ook gaven ze aan dat beleid overheid bepalend is of we kosteloos kunnen om boeken. Inmiddels is beleid bekend: per 1 juni mag een gezin op vakantie, anderen niet gezamenlijk. 25 mei Belvilla geveld, 35 minuten in de wacht gestaan, medewerker gaf aan voor 224e om te kunnen boeken omdat het kort van tevoren is (terwijl ze eerder aangaven pas korter van tevoren ons te kunnen helpen) en verder niks voor ons te kunnen doen. Vandaag opnieuw poging om te bellen tbv voucher omdat we obv beleid niet mogen en kunnen. 25 min in de wacht gestaan zonder resultaat. Ik ben volledig klaar met deze organisatie en zeer ontevreden: wel onder druk gezet te betalen met belofte dan te kunnen helpen, en nu alsnog hoge kosten rekenen en niet mee willen werken met voucher.

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: Nederland / Brunssum, reisperiode: mei 2020

Vieze huizen en brengen wel schoonmaak kosten in rekening reageren nergens op niet op de mails niet op de telefoontjes schandalig

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: België / Chevron, reisperiode: mei 2020

Gewoon degoutant hou ze inderdaad gelijk de anderen commentaren het voorschot inhouden. Moesten het saldo betalen wanneer de crisis uitbrak. Hebben daarna afgewacht wat ging gebeuren.
Slimme Hollanders, als er andere zijn die mee een rechtszaak willen beginnen wil ik mee doen.

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: mei 2019

Huisje geboekt 7 dagen van 18 tot 26 mei. Aanbetaling gedaan via dogsinluded van 209 euro. Mails gekregen om restbedrag te betalen heb ik uiteraard niet betaald aangezien dit niet kon doorgaan. Geanuleerd door Belvilla zelf. Conclusie aanbetaling kwijt + nog extra annuleringskosten. Nooit nog met jullie en dogsinluded dit zijn maffiapraktijken.

  • Algemeen 1
op 26 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Salles, reisperiode: juni 2020

De reis heeft niet plaats gevonden. I.v.m. corona was het mij wel duidelijk dat de reis waarschijnlijk geen doorgang kon vinden. Daarom netjes per mail gevraagd hoe Belvilla hier mee omgaat. Geen respons en ook telefonisch onbereikbaar. Vervolgens, omdat ik het restantbedrag nog niet betaald had (in afwachting van het antwoord op mijn mails), heeft Belvilla eenzijdig de boeking geannuleerd. Weg aanbetaling natuurlijk en geen bevestiging hiervan. Dus ik wist nergens van! Ik zou het bedrijf adviseren de naam te wijzigen in Helvilla!! In ieder geval een wijze les en een advies aan ieder weldenkend mens om bij dit bedrijf geen huis te boeken, want Helvilla is de slechtste reisorganisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad. Bij Landal had ik met Pasen ook een huisje geboekt en daar ging het annuleren soepel en Landal heeft zich aan alle afspraken gehouden, terwijl het daar ook druk is. De voucher is ontvangen en ze bieden zelfs nog een extra korting aan. Daar kan Helvilla een voorbeeld aan nemen, want het enige dat zij doen is zich verschuilen achter het feit dat ze het druk hebben en om die reden niet een normale reactie kunnen geven...Helvilla; onthoudt die naam elke keer als er weer een TV reclame verschijnt. Als ze dit tenminste nog kunnen betalen, want als je op deze manier met klanten omgaat is het wachten op een faillissement!

  • Algemeen 1
op 26 mei 2020 bestemming: Duitsland / Zwarte woud, reisperiode: juli 2020

Zeer slechte ervaring sinds de Corona crisis. Voor onze meivakantie kregen we een voucher, bijn 500E We wilden deze voucher gebruiken voor onze juli vakantie, dit lukte niet, mailtjes gestuurd hierover en we kregen geen antwoord op onze vraag waarom dit niet lukte, alleen mailtjes dat we de tweede betalingen voor de 2 huisjes moesten doen, om annuleren te voorkomen zeggen ze dan. Op mijn eigen account kan ik ook niet meer inloggen, geen huisjes geboekt komt er te staan. We zijn zeer ontevreden over hoe Belvilla reageert, met automatische mailtjes en ons geen antwoorden geeft op al mijn mailtjes met vragen. Corona misbruik lijkt het wel.

  • Algemeen 1
op 26 mei 2020 bestemming: , reisperiode: juli 2020

Belvilla is niet telefonisch te bereiken. Het normale nummer is buiten gebruik, er is wel een 0900 nummer. Wat onbetaalbaar is. Op mails word niet gereageerd

  • Algemeen 2
op 26 mei 2020 bestemming: Nederland / Zeeland, reisperiode: april 2020

Zeer slechte service ivm corona.
Onze reis is geannuleerd door corona.
In april verschillende malen 50 min aan telefoon om iemand te kunnen bereiken. Dan na eindelijk verbinding verbreekt de lijn vanuit hen (per ongeluk ga ik vanuit).
Net mijn beklacht gedaan over slechte bereikbaarheid....maar wordt niet teruggebeld door hen. Dus weer 45 minuten voor ik verbinding heb.
Zou een voucher krijgen.
Voucher nu nog steeds niet ontvangen bijna 2 maanden later.
Voucher blijkt ook geboekt te moeten worden voor 31 december 2020 (is wel geldig hele jaar 2021).
Vanwege mijn werk kan ik dit niet . Wij krijgen pas in januari een goedkeuring.
Mail naar Belvilla gestuurd om beleid hierover na te gaan en wil anders geld terug. Ook op mail wordt niet gereageerd. Bellen is nog steeds geen doorkomen aan.
Al met al barslechte service Belvilla.
Ik begrijp niet dat personeel om dit allemaal goed te regelen niet opgehoogd wordt in deze tijd met zoveel problemen.
Jaren maken zulke grote bedrijven woekerwinsten en nu te zuinig om te zorgen dat ze de service ophogen om alle klanten te woord te staan en vouchers of terugbetalingen te doen binnen een normale tijd.

  • Algemeen 1
op 25 mei 2020 bestemming: België / de Panne, reisperiode: mei 2020

Vakantie woning gesloten i.v.m. corona, ik wel de aanbetaling gedaan van 459 Euro in 2019. Gemeld dat de reis niet doorgang kon vinden in mei bleef Belvilla gewoon de restrekening sturen. We hebben dit niet betaald voor deze gesloten vakantie woning. Waarop Belvilla doodleuk de reis annuleerde, Geen voucher, gewoon geld kwijt. Mensen pas op ls je iets boekt bij Belvilla

  • Algemeen 1
op 25 mei 2020 bestemming: Nederland / Egmond aan Zee, reisperiode: mei 2020

Samen met vriendinnen chalet geannuleerd en daarvoor in de plaats voucher aangevraagd, geen reactie alleen geautomatiseerde mails ontvangen en bellen? Je kunt wachten tot je een ons weegt, kost geld en een lege batterij. Natuurlijk is het druk bij belvilla maar daar wil ik niet de dupe van zijn.

  • Algemeen 1
op 25 mei 2020 bestemming: Nederland / slenaken, reisperiode: juni 2020

Sinds eind april tot nu 24 mei 5 mails gestuurd ruim 2 uur in de wacht gestaan geen enkel bericht noch per mail noch telefonisch antwoord gekregen. Maar wel aanmaningen sturen voor rest betaling .

  • Algemeen 2
op 25 mei 2020 bestemming: Nederland / Lievelde, reisperiode: mei 2020

In verband met corona is de reis met 4 volwassenen (geen gezin) verboden ; wij hebben getracht met Belvilla in contact te komen; telefonisch, per mail om dat te bespreken, maar er wordt gewoon niet gereageerd. We kregen wel ineens een bericht, dat de boeking geannuleerd was en we een voucher voor een klein bedrag zouden krijgen, maar later kregen we weer de vraag of we een recensie wilden schrijven omdat we locatie bezocht zouden hebben. Waardeloze organisatie.
Men verschuilt zich achter corona, maar dat is onzin. Intussen hadden ze al moeten en kunnen reorganiseren

  • Algemeen 1
op 24 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Lambesc, reisperiode: mei 2020

Hetzelfde zoals iedereen hier..de consument wordt gewoon genegeerd..de voorschotten en reisgelden zijn gewoon gebruikt door de organisatie om de gemaakte kosten te betalen en de klanten laat men gewoon in de kou staan..nergens meer te bereiken met onze klachten..wat een laf gedoe!! Maar ik roep op om ons te verzamelen en een gezamenlijke klacht in te dienen tegen deze praktijken

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: mei 2020

Het zijn oplichters in tijden van corona. Het hele bedrag laten betalen terwijl we vanwege corona niet naar onze bestemming mochten.

Verblijf geboekt, voorschot betaalt, vanwege corona onmogelijk af te reizen, nooit meer iets gehoord van Belvilla; ze reageren niet op mails (4 stuks) en nemen ook de telefoon niet op. Paar geautomatiseerde mails gekregen met nietszeggende informatie.

slechte service, onbereikbaar, al ons geld kwijt, oplichterij

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: april 2019

Ivm corona is de vacantie geannuleerd en zo voor 11 April 2020 mijn gelden 1454.43 terug krijgen op mijn rekening. Niks binnen en op 15-april maar eens gebeld , komt eraan was het antwoord. 29 mei nog maar eens gebeld , binnen 2 weken. helaas niks 6 mei mail gestuurd , geen enkele reactie. per telefoon niet bereikbaar. Ze denken ook je bekijkt het maar. Okee , advocaat maar inschakelen .
Nooit meer een boeking doen via belvilla.

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: juli 2019

Ben al ruim 2 weken bezig met het annuleren van onze vakanties in oostenrijk. Krijg voor 1 annulering een emailbevestiging voor de andere niet. Maar nog steeds geen reactie. Telefonisch zijn ze ook niet te bereiken. Heel erg jammer hoe klanten NIET wordeb geholpen.

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: België / Waimes, reisperiode: mei 2020

Reis geannuleerd door corona. Alle respect. Wil nieuwe reis boeken met mijn voucher. Wordt niet aanvaard. Dan bellen... alle momenten van de dag geprobeerd. Telefoon meerdere keren langer dan 1,5u open laten liggen, zowel smorgens direct bij opening van kantoren als tijdens de dag. Vele mails gestuurd,... allemaal geen zin. Ze antwoorden gewoon niet. Wel zijn ze goed in het sturen van mails om een anulatieverzekering aan te smeren. Of regelmatig te mailen om te melden dat ik moet betalen voor mijn nieuwe boeking. Ik wil deze heel graag betalen maar wat dan met mijn voucher. Als ik binnen 30 dagen hiermee betaal krijg ik 50euro korting. Joepie... ik moet wel 40euro boekingskost betalen zowel nu als bij mijn eerste boeking. Dus weg 50euro korting. Nog nooit een bedrijf gezien waar je na 20dagen bellen en mailen gewoon niet binnengeraakt. Gewoonweg een dikke prutssite. Nooit boek ik nog met hun een weekend. Slevht, slechter, slechts, en dan komt belvilla.

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: juni 2019

Sinds we op 2 mei een mail van Belvilla hebben ontvangen dat we moesten betalen omdat anders onze vakantie zou worden geannuleerd. Dit waren we niet gewend en we hebben op 3 mei een mail gestuurd dat we zeer teleurgesteld waren in de gang van zaken, immers we zitten midden in de Corona tijd en hadden het 2e deel nog niet betaald omdat we niet zeker wisten of we wel met vakantie kunnen. Tot op heden na 3 mails en 2 uur wachten aan de telefoon geen enkele reactie! We vragen ons af of deze reisorganisatie graag failliet verklaard wil worden, aangezien de reviews niet mals zijn. Zo ga je niet met je klanten om. Een ding is zeker wij raden Bel Villa als reisorganisatie ten zeerste af en zullen zelf nooit meer bij hun boeken.

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Italië, reisperiode: juli 2020

Ik probeer de reis nu al weken te annuleren. Op mails wordt niet gereageerd. Op de formulieren op de site wordt niet gereageerd. Het telefoonnummer is buiten gebruik. Maar ik ontvangen nog wel gewoon het verzoek om het onbekende bedrag nog te betalen. Dit is gewoon niet ok.

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2020

Ik probeer al voor de 4e keer telefonisch contact op te nemen met belvilla na inmiddels 3 x een mail gestuurd te hebben om de reeds geboekte vakantie te annuleren. We wijn inmiddels bijna 1 maand verder na de annulering per mail verstuurd te hebben .er is zowel per mail als telefonisch geen contact te krijgen. Dramatisch dit. Ik heb recht op geld terug maar vrees dat ik naar mijn centen kan fluiten .

  • Algemeen 3
op 21 mei 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: mei 2020

Geachte belvilla,

Wij hadden een vakantie geboekt voor de periode van 15-05-2020 t/m 22-05-2020 voor 5 personen.
Deze vakantie was bedoeld om ons 50 jarige huwelijk te vieren, maar kan door het Coronavirus helaas geen
doorgang vinden,met als reden dat alle niet essentiële reizen in België zijn verboden t/m 8 juni 2020.

Na meerdere e-mails te hebben verzonden aan Belvilla en ook regelmatig geprobeerd om telefonisch contact
op te nemen met Belvilla, hebben wij slechts een e-mail ontvangen,met o.a. dat Belvilla, landen met een
einddatum gekoppeld aan de reiswaarschuwing zo spoedig mogelijk, maar minstens
3 dagen voor de aankomstdatum zal annuleren.
Per e-mail zouden wij worden geïnformeerd en zouden wij een Corona-voucher met de waarde van het
reeds betaalde bedrag ontvangen.

Ik snap uiteraard dat dit een uitzonderlijke situatie is,vandaar dat we hierna op jullie bericht hebben gewacht.
Maar op de uiterlijke termijn kregen wij ook niks te horen.
Toen weer meerdere keren geprobeerd telefonisch contact op te nemen met Belvilla,
maar na 1,5 uur in de wacht weer opgehangen.
Natuurlijk is het door de Coronavirus voor iedereen moeilijk,maar het inreisverbod in België t/m 8 juni was al lang bekend.

Het is inmiddels al 21 mei 2020 en nog steeds geen verdere informatie van Belvilla ontvangen.
Wij boeken al jarenlang bij Belvilla, maar we zijn nu zeer teleurgesteld in Belvilla.
Het toont weinig respect naar de klanten toe.
Ik heb zelfs begrepen, dat verhuurders geen contact kunnen krijgen met Belvilla.

Twee van onze medereizigers zijn werkzaam in de z.g. vitale beroepen, politieagent en zorg medewerkster
bij de Parnassia groep.
Wat betreft de voucher, zou ik het daarom op prijs stellen om het volledige bedrag aan mij terug te storten,
aangezien de vitale beroepen niet in staat zijn om op korte en/of lange termijn een nieuwe vakantie te kunnen
plannen.

Ik zou het op prijs stellen,dat ik van u zo spoedig mogelijk een positief bericht ontvang.

Met vriendelijke groeten,
Een zeer teleurgestelde Belvilla fan.

Peter Penseel

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020

De reis ging niet door ivm Corona, de afhandeling zou 24 april al afgerond worden door ons geld terug te storten. Nu een maand verder... geen geld retour. Geen contact te krijgen met Belvilla.

Stop met verschuilen achter de crisis. Iedereen heeft hier mee te dealen! Had maatregelen genomen, meer telefonistes? Zelf contact leggen met gedupeerden? Maar deze manier is zo waardeloos.... heb er geen woorden voor hoe er met MIJN GELD om gegaan wordt.

Geen vakantie, geen geld terug en eigenlijk alleen maar meer kosten door uren in de wacht te moeten hangen (zonder enig resultaat overigens)

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Oostenrijk / Brixen im Thale, reisperiode: mei 2020

Zeer slecht bereikbare organisatie, al meerdere malen gebeld, 1 a 2 uur in de wacht staan is heel gewoon.
Accommodatie in Oostenrijk is volgens de organisatie vanaf 29 mei open, dat je de grens niet over kunt voor 15 juni of als je perse noodzakelijk moet reizen, met een negatieve Corona test, interesseert Belvilla niet. Ronduit schandalig.
Onze vakantie zou 30 mei t/m 6 juni zijn. We kunnen dus fluiten naar een voucher.

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Oostenrijk / Liebenfels, reisperiode: juli 2020

Ik geef een heel laag cijfer voor de klantenservice, ze zijn niet bereikbaar, na uur bellen nog niemand aan de lijn

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2020

Probeer al weken een geboekte bestemming voor augustus 2020 te annuleren. Belvilla reageert niet op e/mail of PM via Facebook en via contactformulier op de website alleen een automatisch nietszeggend bericht gekregen. Telefonisch zijn ze niet te bereiken. Op de website wordt ook gemeld dat je via WhatsApp contact op zou kunnen nemen, maar die contactinfo (06) wordt nergens vermeld. Natuurlijk gaat het wat moeizamer in de reisbranche nu, maar Belvilla maakt het wel erg bont.

  • Algemeen 2
op 19 mei 2020 bestemming: Nederland / Burgh haamstede, reisperiode: juni 2020

Eerst heel veel moeite moeten doen om reis Denemarken te annuleren ivm negatief reisadvies. Dat is na meerdere keren bellen en in totaal 10 uur telefonisch in de wacht gelukt. Toen zou de vakantie worden omgeboekt naar een huisje in nederland. Tot 3 keer toe ging dit ook weer fout. Oa omdat bij conceptboeking blokkeert het systeem van belvilla. 2 dagen voor vertrek krijgen we annulering en tegoedbonnen terwijl beheerder woning aangeeft dat er geen enkele reisbeperking is. Wederom bellen met een lange wachtrij. Belvilla pas jullie technische systeem aan en breidt de helpdesk uit.

  • Algemeen 1
op 19 mei 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2020

Probeer al meer dan 40 dagen in contact te komen om een boeking te annuleren. Noch telefonisch noch via mail mogelijk. Als men niet in staat is binnen een aanzienlijke tijd contact op te nemen met de klant lijkt mij dit een bedrijf onwaardig. Begrijp de moeilijk periode maar niet kunnen of willen antwoorden is er ver over, ook in deze Covid-19 periode.

  • Algemeen 1
op 19 mei 2020 bestemming: Duitsland / Saldenburg, reisperiode: mei 2020

Wat een slecht bedrijf , meerdere malen proberen bellen met Belvilla maar nemen gewoon niet op.
We hebben zelf een mail gehad van de fam. Bayerl die het vakantieadres in Duitsland beheerd met de dringende vraag om niet naar Duitsland af te reizen i.v.m. Corona.
Wij waren dit zeker niet van plan en daarom zoeken we contact met Belvilla via mail en telefoon ....allebei worden niet beantwoord.
Wij zouden eigenlijk 24 mei vertrekken maar dit gaan we niet doen en eisen het geld terug van Belvilla .
Wat een slechte bedrijfsvoering in corona tijd.
Mensen zitten met vragen en willen daar z.s.m. antwoord op maar Belvilla geeft niet thuis.
Als ik het cijfer -1 kon geven zou ik dat doen !!!

NOGMAALS NEEM AUB CONTACT MET ONS OP

  • Algemeen 1
op 19 mei 2020 bestemming: Duitsland / Eslarn, reisperiode: juni 2020

Sinds februari 2020 bleek dat mijn schoonvader in onze vakantie de verzorging niet kan krijgen die hij nodig heeft vanwege een terminale ziekte bij de broer van mijn schoonzus. Die zou vader verzorgen tijdens onze afwezigheid. Bij Belvilla kreeg ik te horen dat annuleren voor Corona niet kon (dat was het vroege begin) en dat ik een voucher kreeg. Na 3 emails eindelijk de bevestiging gekregen dat ik van mijn aanbetaling nog geld terug kreeg. Wij blij. We zijn nu 2 maand verder en nog steeds geen cent terug gekregen. Wel heb ik weer een Voucher gekregen, maar dat is na de toezegging van de teruggave gekomen. Vandaag 1 1/2 uur in de wacht gestaan aan de telefoon. Ik geef het maar op. IN ieder geval NOOIT MEER Belvilla

  • Algemeen 1
op 18 mei 2020 bestemming: Nederland / Rijs, reisperiode: april 2020

Geboekt. Vanwege Corona vouchers ontvangen. Geprobeerd te boeken voor 2021. Nergens mogelijkheid om code in te vullen. Wel steeds rekeningen ontvangen. Op emails wordt niet gereageerd ook niet op chats en telefonisch onbereikbaar,

  • Algemeen 1
op 18 mei 2020 bestemming: Nederland / Nes, reisperiode: mei 2019

Ik sta nu al meer dan 1 uur in de wacht. Wat is dit voor organisatie.

  • Algemeen 1
op 16 mei 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2019

In november huisje geboekt voor Hemelvaart - voor hele familie.
Al begin april gemaild dat ik wilde (moet) annuleren. Aangegeven dat ik een een voucher ook goed vind. Ik krijg geen of heel onduidelijk antwoord.
Vandaag een mail met de routebeschrijving naar het huisje!
(en voor het gemak nemen ze maar aan dat ik een meneer ben - ook beetje ouderwets). Ik hoop dat ze ook ouderwets klantvriendelijk gaan worden!

  • Algemeen 10
op 15 mei 2020 bestemming: Nederland / Noordwijk, reisperiode: mei 2020

In verband met Corona gaan we liever niet op reis; blijf thuis zegt de premier en houdt 1,5 meter afstand. We krijgen niets terug van Belvilla.

  • Algemeen 1
op 15 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: juli 2020

Dat je zeker een uur aan de telefoon moet wachten als het niet langer is om iemand aan de telefoon te krijgen en als je iemand krijgt heeft helpt die ook niet goed

  • Algemeen 1
op 15 mei 2020 bestemming: Nederland / Cadzand, reisperiode: januari 2020

Mijn boeking is niet correct waarvoor graag contact. Na 1.30min aan de lijn te hebben gehangen heb ik het maar opgegeven. Eerder al 3 x gemaild en chat. Nergens reactie op!!!!

  • Algemeen 1
op 15 mei 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: mei 2020

Sinds begin april hebben we getracht om Belvilla te bereiken .Door de Corona crisis hebben we voorgesteld om een Corona voucher te krijgen om deze te gebruiken voor volgend jaar. We hebben 1 mail ontvangen . Vandaag hebben we een mail ontvangen met de melding van DEACTIVATIE van onze Corona voucher . We waren zelf niet op de hoogte van de activatie. Begrijpen wie begrijpen kan.

  • Algemeen 1
op 14 mei 2020 bestemming: Kroatië, reisperiode: mei 2019

Ik heb, volgens de mogelijkheden die zij aanbieden, via de website een annulering verstuurd voor eind mei. Deze kan ivm de coronamaatregelen niet doorgaan. Helaas krijg ik niet eens een ontvangstbevestiging, zodat ik dus ook niet kan aantonen dat ik de annulering tijdig (>43 dagen) heb gedaan. Dit lijkt men expres zo geprogrammeerd te hebben. Telefoneren heeft ook geen zin, er wordt niet opgenomen. HOE KAN DIT IN VREDESNAAM BESTAAN?

  • Algemeen 1
op 14 mei 2020 bestemming: Nederland / Wijchen, reisperiode: juni 2020

Ik heb, conform de mogelijkheden die zij aanbieden, via de website een annulering verstuurd voor eind juni. Deze kan ivm de coronamaatregelen niet doorgaan. Helaas krijg ik niet eens een ontvangstbevestiging, zodat ik dus ook niet kan aantonen dat ik de annulering tijdig (>43 dagen) heb gedaan. Telefoneren heeft ook geen zin, er wordt niet opgenomen.

  • Algemeen 1
op 13 mei 2020 bestemming: Duitsland / Eifel, reisperiode: juni 2020

De reis conform annuleringsvoorwaarden Belvilla per contactformulier aangegeven te willen annuleren. Alleen een automatische bevestiging ontvangen. Na een uur in de wachtrij gestaan werd gezegd dat annuleren niet mogelijk was. Nu is toch bevestigd dat annulering wel mogelijk is. We moeten naast de 10% annuleringskosten ook boekingskosten betalen die nergens terug te vinden zijn. De resterende 90% van de reissom via een voucher vergoed worden. Vandaag na 1,5 uur in de wachtrij maar opgegeven.
Geen reactie geven kan dus blijkbaar ook. Hoe is het mogelijk om zo met je klanten om te gaan. 'Alleen samen' lossen we het op is hier niet van toepassing. Belvilla verdient het niet om door te kunnen gaan.

  • Algemeen 1
op 13 mei 2020 bestemming: Italië / Lago Maggiore, reisperiode: juli 2020

Helaas door omstandigheden onze reis moeten annuleren. Ik heb wel 1 uur en 6 minuten in de wacht gestaan, maar werd uiterst vriendelijk geholpen! Geld retour minus de annuleringskosten. Gezien de situatie vind ik niet dat er kan geoordeeld worden over de wachttijd, medewerker was zeer vriendelijk en al tijdens gesprek bevestiging van annulering ontvangen.

  • Algemeen 10
op 12 mei 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd door Belvilla wegens corona, voucher ontvangen. So far so good. Maar dan: Belvilla reserveert zelf alvast nieuwe data in 2021, die voor mij niet uitkomen. Data dus maar aangepast op de website, waarop je een voorschot moet betalen. Met de vouchercode blokkeert de site dan, op meerdere pc's en browsers geprobeerd. Vervolgens 4 keer gebeld en telkens 50 min. aan de lijn gehangen, niemand neemt op. Ook geen reactie na het versturen van 2 mails. Wel stuurt Belvilla automatische mails met de vraag om dringend het voorschot te betalen, terwijl de vouchercode dus niet werkt. Met zo'n klantenservice maak ik me zorgen over het voortbestaan van de firma Belvilla... en begin ik dus ook te vrezen dat mijn betaalde reissom in rook zal opgaan.

  • Algemeen 1
op 10 mei 2020 bestemming: België / Ardennen, reisperiode: mei 2020

Begin april geannuleerd wegens andere reden dan Corona virus. Netjes creditnota gehad, bedrag zou worden teruggestort. Is niet gebeurd. Wel zonder daarom gevraagd te hebben Voucher gekregen, met risico dat we dat geld kwijt zijn als Belvilla
Omvalt . Contact gehad met mevr van customer (we do not give) service. Totaal geen inlevingsvermogen in reden van annuleren of situatie die niets met Corona te maken heeft. Ook geen antwoord geven op FEIT dat ik al bevestiging had ontvangen van annuleren en terugbetaling. Ze zijn een klant kwijt en ik heb een jurist ingeschakeld en dieectieklacht gestuurd aan legal@belvilla.com. Immers: de wet zegt (in deze situatie) terugbetalen van de betaalde reissom minus annuleringsverzekering. Kijken wat er gebeurt.

  • Algemeen 1
op 10 mei 2020 bestemming: Nederland / Breezand, reisperiode: mei 2019

We hadden een weekendje geboekt begin mei met 8 personen uit 3 verschillende gezinnen. Ivm Corona kan en mag dit niet. Diverse malen gebeld met Belvilla en telefonisch niet te bereiken. Steeds hetzelfde bericht. Per mail krijg je auitomatisch antwoord dat het enkele dagen duurt voordat ze kunnen antwoorden, vervolgens hoor je helemaal niets meer. Het bedrag is al volledige betaald en voucher nog steeds niet ontvangen. Wil ook graag het geld terug. Hoop dat ze het nu correct afhandelen. Maar heb hierover mijn twijfels. Geen goede reclame voor Belvilla.

  • Algemeen 1
op 8 mei 2020 bestemming: Engeland, reisperiode: juni 2020

Vanwege Corona onduidelijk of de reis kon doorgaan. Tocht kregen we een aanmaning om het restantbedrag te betalen. Diverse keren gebel en mails gestuurd. Geen enkele reactie. Zonder enig overleg is de reis nu geannuleerd. Heel erg klantonvriendelijk. We hebben ook via 2 andere organisatie geboekt. Daar was meerdere keren overleg over de mogelijkheden én betalingsuitstel.
Heel slecht dus

  • Algemeen 1
op 8 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: juni 2020

Reservatie geannuleerd meer dan 43 dagen voor verblijf. Eerst antwoord dat een bepaald bedrag teruggestort zou worden. Niets ontvangen. Paar weken later mail met een voucher met een wel heeeeel fout bedrag !! Ik wens helemaal geen voucher, wil gewoon het tegoed terug en zie volgend jaar wel hoe het verder gaat. Vandaag mail met nieuwe voucher met ander bedrag MAAR GEEN ANTWOORD op de vraag van terugstorting !!! Dit is NIET CORRECT BELVILLA !!!!

  • Algemeen 1
op 8 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: mei 2020

Beloofde voucher werkt niet !!! Telefonisch niemand te bereiken en geen reactie op mail. Schandalig.

  • Algemeen 1
op 7 mei 2020 bestemming: Frankrijk, reisperiode: april 2020

Zou op 25 april op vakantie gaan echter door de corona crisis is het geannuleerd, begrijpelijk. Echter op de voucher wacht ik nog steeds. 2x 120 min aan de telefoon gezeten niemand gesproken. 2 mails gestuurd niemand gereageerd.

  • Algemeen 1
op 6 mei 2020 bestemming: Nederland / Almere, reisperiode: mei 2020

Slecht bereikbaar, bellen rampzalig en er wordt niet gereageerd op mail. Met voortschrijdend inzicht voor het Corona virus heb ik op 18 maart onze vakantie geannuleerd. Helaas zonder reactie. Op 28 maart heb ik gebeld en een creditfactuur ontvangen voor 60% vh bedrag. Echter omdat wij al 18 maart hebben geannuleerd krijgen we 90% vh bedrag terug. Dit is bevestigd door de medewerker van Belvilla. 1 Mei heb ik weer gebeld, omdat ik nog steeds niets gehoord heb. Ik moest een mail schrijven naar een algemeen mailadres vh hoofdkantoor. Tot op heden geen reactie. Ik wacht dus al vanaf 28 maart op terug storten vh betaalde bedrag. Hele slechte zaak!!!

  • Algemeen 3
op 6 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: juni 2020

Onze reis was gepland het laatste weekend van juni dit jaar. Begin mei leek het ons steeds duidelijker dat dit niet zou kunnen doorgaan omdat we met meer dan 15 personen zijn en de maatregelen in België niet snel zouden afzwakken. We hebben dus telefonisch contact opgenomen met Belvilla. We hebben we eventjes moeten wachten (40 minuten), maar dit lijkt ons meer dan redelijk gezien de omstandigheden. Dit is voor iedere organisatie een zware crisis. We kregen een zeer vriendelijk persoon aan de lijn en het was geen probleem van om te boeken naar een latere datum. Het prijsverschil (in ons voordeel) is in rekening gebracht en de aanpassing was onmiddellijk zichtbaar in ons reisoverzicht. Ik weet niet wat er bij andere mensen is gebeurd en heb daar dus geen mening over, maar het lijkt ons dat ze gezien de omstandigheden wel proberen te helpen en bereikbaar zijn.

  • Algemeen 10
op 6 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: juni 2020

Net contact gehad met een zeer vriendelijke en begrip volle mevrouw .Super geholpen , reis geannuleerd en voor de aanbetaling een voucher ontvangen.

  • Algemeen 10
op 6 mei 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2020

Door Corona helaas reis naar Duitsland niet mogelijk. Reis hierdoor geannuleerd en tot 3x toe aangegeven geen voucher te willen omdat reis in nabije toekomst nog niet vast staat. Ik krijg doodleuk mail met bericht dat ik voucher krijg. Die wil ik niet en heb recht op geld terug. Vervolgens bellen en daar nemen ze de telefoon gewoon niet op. Slechte reclame voor een bedrijf als Belvilla. Geeft geen goed gevoel over deze organisatie.

  • Algemeen 1
op 6 mei 2020 bestemming: België / Pelt, reisperiode: mei 2020

Coronacrisis: Belvilla claimt dat ze minimum 3 dagen vóór vertrek per email een voucher zouden sturen om de reservering te verschuiven naar een latere datum. Wij krgen 1 week voor vertrek een mail met daarin uitleg over ons verblijg. Géén voucher dus. Ondanks mails die we stuurden een paar dagen geleden en een telefoongesprek van vanochtend waar we 1u30 in de wachtrij stonden, kregen we nog geen enkele reactie van Belvilla. Absoluut NIET PROFESSIONEEL! Kan echt niet! Corona excuses gaan hier niet op!
Ik kan Belvilla echt niet aanbevelen na deze ervaring! Wij boekten een huis om met gans de familie (+25 personen) een weekend door te brengen. Geld kwijt? Waarschijnlijk!
NOOIT nog Belvilla!!!!

  • Algemeen 1
op 6 mei 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2019

Onze reis werd geannuleerd wegens corona. We hebben een mail met een voucher ontvangen die we later kunnen gebruiken. Van heel deze voucher werkt niets. zowat de slechtste ervaring met een reisorganisatie, absolute afrader.

  • Algemeen 1
op 5 mei 2020 bestemming: Nederland / Egmond aan Zee, reisperiode: april 2020

Op basis van overheidsberichten en -maatregelen op 22 maart mijn vakantie van eind april geannuleerd. Had het gehele bedrag al bij boeking betaald. Moest 40% annuleringskosten betalen, maar dat leek mij beter dan wachten en in de te verwachten chaos belanden. Heeft niet geholpen: inmiddels nog steeds geen cent retour, ook geen voucher, en ook geen berichten hieromtrent. Als ze geld van je willen weten ze je goed te vinden, maar nu taal noch teken. Gewoon ruim 420 euro van mijn zuurverdiende geld weg? Schandalig!

  • Algemeen 1
op 4 mei 2020 bestemming: Nederland / Rekken, reisperiode: april 2019

Via belvilla hadden we het weekend van 17 april een groot huis gehuurd in Rekken ter waarde van 1400,00 euro
Door toedoen van coronavirus konden we geen gebruik maken van het huis .Aldus moeten annuleren.Mailtjes gestuurd en met iemand van Belvilla gesproken waarin ons een voucher werdbeloofd ter waarde van het betaalde bedrag. Nu 3 week mijn voucher gekregen met zelfs 215;00 euro extra te besteden
Toch wel een hele mooie geste in de ook voor hun moeilijke tijden
Boek nu ook buiten de voucher om nog wel weer bij Belvilla

  • Algemeen 7
op 4 mei 2020 bestemming: België / Waimes, reisperiode: juni 2019

Nooit, nooit, nooit nog reserveren bij Belvilla.
Nu in coronacrisis, niet mogelijk om ons gereserveerd verblijf te bezoeken, voorschto kwijt + 379€ annuleringskosten te betalen.
Schande. Geen mogelijkheid om iemand aan de lijn te krijgen, antwoorden niet op onze mails

  • Algemeen 1
op 3 mei 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: mei 2020

We hebben onze reis naar Duitsland geannuleerd tegen kosten, nu wachten we al meer dan 1 maand op het terug te storten bedrag. Telefoon, mail, chat en Messenger berichten ten spijt. De telefoon wordt niet meer opgenomen en alle andere media worden niet meer beantwoord behalve dat onze berichten op Facebook zijn gecensureerd en we zijn geblokkeerd bij ze. Als je zo met je klanten omgaat dat is het echt niet best met je. Morgen maar naar de moedermaatschappij in Zwitserland bellen kijken of ze daar wel de telefloon opnemen...Ik weet het niet maar het lijkt wel of er een faillissement nakende is. Voor ons in elk geval nooit meer Belvilla.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2020 bestemming: Nederland / Overijssel, reisperiode: mei 2020

Ivm Corona kon onze reis uiteraard niet plaatsvinden. Op diverse manieren contact proberen te zoeken met Belvilla. Na ruim 5 uur in totaal in de wacht te hebben gestaan iemand aan de telefoon gehad. Onze reis is netjes geannuleerd en een voucher zou onze kant op komen (dit was 4 april). Nu zo goed als een maand later en weer uren in de wacht te hebben gestaan nog steeds geen voucher ontvangen om onze reis opnieuw te plannen. ENORM SLECHTE SERVICE BELVILA!! Zorg dat je adminsitratie op orde is als je het toch al zo druk hebt met bellers?!?!?!?!?!?

  • Algemeen 1
op 1 mei 2020 bestemming: België / Brugge, reisperiode: mei 2020

Na 11 jaar mijn huis verhuurd te hebben via Belvilla, nu contract opgezegd. Na overname door Oyo niks dan ellende. Vaste contactpersoon gooit er met de pet naar. Ongeinteresseerd en haast onbereikbaar. Na 10 dgn nog altijd geen normaal antwoord. Respectloos gedrag na 11 jaar geld aan je te hebben verdient. Nooit meer!!!

  • Algemeen 1
op 1 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Bourgogne, reisperiode: mei 2020

Ik heb geen reis geboekt maar ben gastheer in de Bourgogne voor een huis dat bij Belvilla in de verhuur staat. Nou kreeg ik vandaag de mededeling dat er een boeking komt voor 16 mei aanstaande.....dan zit Frankrijk nog op slot voor toeristen.....Ik woon in Frankrijk en mag tegen die tijd op zijn gunstigst 100 km van huis gaan, dat wil zeggen dat toerisme nog uit den boze is. Dan ga je toch geen boekingen doen lijkt mij, dat zou Belvilla toch moeten weten.

  • Algemeen 3
  • Vorige
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende