Gasthuus de Notelaar Putten
op 9 september 2018
bestemming: Nederland, reisperiode: augustus 2018
Belvilla werd ik als huis eigenaar er maar zo uit gegooid met reden dat ze niet genoeg aan me verdiende maar de marge die zij berekenen is 28% plus 5% schade garant alles bij elkaar 33% aan kosten die zij in rekening brengen waar normaal 10 tot 15% normaal is
Het is schandalig hoe belvilla omgaat met haar klanten ze worden gewoon uit gemolken over de rug van een ander
... Lees meer
Van Gurp
op 29 augustus 2018
bestemming: Oostenrijk / Köningsleiten, reisperiode: juli 2018
Chalet H is wintersporthuis en geen zomer huis.. Geen tuin. Wel een bank alleen maar houten stoelen om savonds op te zitten. Bank was er wel maar stond op slaapvertrek waar onze kinderen sliepen. Geen slot op de douchedeur!!!??? Slaapkamer zonder raam dus je kunt niet luchten. Er zaten wel ramen in maar dan keek je zo bij de buren in de kamer naast je. Douche beneden was koud. En er staat een 17persoonhuis nou we waren blij dat dit er 11 waren want was erg krap anders. Balkon niet aan de zonkant.
... Lees meer
Bart
op 15 augustus 2018
bestemming: België / Ensival, reisperiode: augustus 2018
Twee weken van te voren krijgen we te horen dat er een dubbele boeking is, medewerkers van belvilla garandeerde ons een verblijf in de loft die we geboekt hadden. 4 dagen voor vertrek kregen we te horen dat we er niet meer in mochten en een ander alternatief kregen dat er op zou lijken, dit was niet het geval. De loft leek niet op onze geboekte loft en voldeed niet aan onze wensen. Er werd ons beloofd dat we een present ter gemoedkoming zouden krijgen deze hebben we nooit ontvangen. Bij aankomst van de loft moesten we nog 1,5 uur wachten voordat we de loft in konden. We probeerde belvilla te bereiken maar kregen geen gehoor. De eigenaar hebben we nooit gezien wat nogal vreemd is. We boeken dus niet meer bij Belvilla!
... Lees meer
Michel en Jackie
op 12 augustus 2018
bestemming: Oostenrijk / Pettneu am Arlberg, reisperiode: augustus 2018
Voor derde maal in dit leuke vakantiehuis in de bergen, prachtig uitzicht uit alle ramen en een geweldig balkon, bedankt Belvilla dat we dit huis weer zo vroeg voor mochten boeken!
Twan van Hagen
op 1 augustus 2018
bestemming: Nederland / Ijhorst, reisperiode: augustus 2018
We zijn niet eens geweest. Door slechte informatie van Belvilla hebben we de reis moeten annuleren. kosten: 80% van de boekingssom. Dank je wel Belvilla. Dit grenst aan oplichting
Ed Wichers
op 30 juli 2018
bestemming: Italië / Tredozio, reisperiode: augustus 2018
Niet over het verblijf, maar over Belvilla zelf. Er bestaat bij deze organisatie en totale minachting voor de klant. Er wordt vanuit het management instructie gegeven om vooral niet als persoon te reageren op mails. Er wordt een standaardmail verstuurd door alle medewerkers met een verhaal dat de misleiding probeert te maskeren. Wat is die misleiding? Op de site staat dat de schoonmaakkosten inclusief zijn. Op het ontvangen contract (dat je overigens pas krijgt als er geen weg terug is, nl. ná betaling) satt da de schoonmaak exclusief is. Ook extra kosten voor een huisdier waren bij mijn beste boeking niet transparant. Een rechtstreekse vraag hierover werd tot driemal toe beantwoord met de eerder genoemde standaardmail. Bellen met Belvilla is een bijna hopeloze onderneming. Het gehele muziekrepertoire wordt afgespeeld via de telefoon voordat je iemand te pakken krijgt. En dan wee datzelfde verhaal:" Wij begrijpen dat er verwarring is bij u, bla, bla, bla,. Waar verwarring wordt gebruikt, moet je gewoon lezen: " Misleiding" . Door deze gang van zaken moet ik €100,- extra uittrekken voor mijn vakantie. Bedankt Belvilla. Eens maar nooit meer!
Fam. van Ineveld
op 26 juli 2018
bestemming: Nederland / de Koog, reisperiode: juli 2018
Belvilla presteerde het om de avond voor vertrek ons telefonisch te melden dat de vakantie niet door kon gaan omdat ze het verkeerde huisje (huisdiervrij) voor ons hadden gereserveerd. Op onze boeking stond de hond er wel netjes bij, maar deze kon dus niet mee.Verder zat het park vol dus we kregen de optie thuis blijven of de hond in een pension doen op hun kosten, wat voor ons geen optie is, want we gaan nooit zonder hond op vakantie. Echt schandalig. Gelukkig heeft het park zelf voor ons nog iets kunnen regelen, maar Belvilla....nee NOOIT MEER!
Petra Overeem
op 23 juli 2018
bestemming: België / Bouillon, reisperiode: mei 2018
De reis was oke. Behalve dat in het bed een smerige onderbroek lag!!!!!!
Maar, wat veel vervelender is, we hebben nog steeds onze borg niet terug. Belvilla is al ruim 8 weken 'druk' bezig om van de huiseigenaar een factuur te krijgen van een verloren sleutel. De huiseigenaar reageert niet. Belvilla maakt ons geld minus die paar euro niet over. Al 4 keer gebeld + gemaild. 'We zijn druk bezig mevrouw' is de reactie.
Sandra Hanssens
op 20 juli 2018
bestemming: Wales / Wales, reisperiode: augustus 2018
Het gaat niet over het huisje, maar over de werking van Belvilla. Ons huisje werd afgezegd door de eigenaar, door overmacht, direct een heen en weer gemail met Belvilla over een alternatief, dat we direct aanvaard hebben, echter het is €124 goedkoper en ik heb al 3 mails gestuurd hierover - we zouden het verschil terug krijgen, maar ineens zijn ze daar monddood. Dit was onze laatste vakantie met Belvilla, volgend jaar vinden we wel ergens anders iets.
Verkooren Nina
op 20 juli 2018
bestemming: België / OUFFET, reisperiode: juli 2018
Negatieve ervaring: vakantiewoning geboekt in OUFFET, die absoluut niet in degelijke staat is voor de prijs die we betaald hebben. Wij zijn vroeger weggegaan (na anderhalve dag), na melding hiervan bij de SOS dienst van Belvilla. Ik eis mijn vijf verloren nachten terug, maar men weigert. Met als reden dat ze geen kans kregen om de gebreken op te lossen. Dit gaat over structurele problemen (stekkerkoppen waarbij bedrading blootligt, kussens voor buitenstoelen vuil en kapot, ondergescheten stoelen voor buiten, boiler kapot, douchekop kapot, ramen konden niet open, geen vliegenramen, verwilderde tuin, rot fruit in de tuin, duizenden kersepitten in de tuin, omheining stuk, kapotgeslagen insecten op de muur, parasolvoet kapot, speeltuig zoals trampoline kapot enzovoort). Deze gebreken konden niet op één dag opgelost worden, dat is niet ons beeld van een vakantie. Ik hoop dat de mensen die een vakantiewoning in Ouffet geboekt hebben, waar een hond meekan, dit nog lezen en tijdig kunnen annuleren.
Viki Swiers
op 15 juli 2018
bestemming: Frankrijk / St firmin les crotoy, reisperiode: juli 2018
Huisje was niet grondig gepoetst, geen cd speler zoals vermeld, TV werkte soms, kookpotten niet voorzien ( alleen grote en bijna onbruikbare), badkamer niet voorzien van douche (wel sproeier in bad), sfeerverlichting werkt niet, voordeur ging niet op slot ...
TraceyV
op 23 juni 2018
bestemming: Spanje / Sant Pere Pescador, reisperiode: mei 2018
Alles was perfect geregeld door Belvilla. Goed te woord gestaan en de service is ook na de vakantie top geweest. We hebben zeer genoten van deze mooie villa. Op de plaats van bestemming waren we dan ook zeer verrast dat de vila boven onze verwachtingen was, dank!! Tot volgende keer.
Saskia
op 15 juni 2018
bestemming: Nederland / Ameland, reisperiode: juni 2018
Stond een fout op de site wat betreft huisdieren meenemen. Kon niet annuleren. Zeer onaangenaam te woord gestaan en werd vh bekende kastje naar de muur gestuurd. Na dreigen met advocaat/rechtsbijstand en namen&shamen op social media moesten ze toch hun ongelijk erkennen en werd er uiteindelijk kosteloos geannuleerd. Kostte mij wel een hele vakantie dag met bellen, boos worden en regelen. Geen excuses gehoord. Klantonvriendelijke organisatie die zakken wil vullen en ongelijk niet graag uit klantvriendelijkheid wil toegeven - erg dom.
Mieke Heurter
op 12 juni 2018
bestemming: Nederland / Bruinisse, reisperiode: mei 2018
De kosten die worden voorgesteld bij boeken kloppen niet met de kosten die daadwerkelijk moeten worden betaald. Bij het boeken staat dat dit inclusief bedlinnen, boekingskosten eindschoonmaak en schadeverzekering is. Daarna ontvang je per mail een verblijfsticket waarin staat dat er ter plaatse nog kosten moeten worden voldaan. Daaronder ook kosten voor bedlinnen, borg,eindschoonmaak. Ik heb van tevoren gebeld hierover met Belvilla. zij vertelde mij telefonisch dat al de kosten waren betaald. Bij aankomst op het park dachten ze daar heel anders over. Er moest nog worden betaald voor bedlinnen, eindschoonmaak en borg. Omdat ik een printscreen had gemaakt van de boekingssite kwamen we overeen dat de kosten voor bedlinnen en eindschoonmaak niet ter plaatse te betaald hoefde te worden. Na een week thuis is de borg van 115 euro niet terugbetaald en ik ontvang vandaag een aanmaning waarin staat dat er nog een bedrag van 127 open staat en als ik niet betaal wordt deze aanmaning in handen van een incassobureau gegeven. Het openstaande bedrag samen met de borg van 115 die is betaald door ons en niet terug is ontvangen ( het huisje is netjes achtergelaten door ons) is een toaalbedrag van 242 euro. Dat komt overeen met het bedrag voor bedlinnen en eindschoonmaak van een 20-pers. huis wat wij hadden geboekt.
Ik boek nooit meer bij belvilla en wil anderen hiervoor waarschuwen dmv deze review.
Marie Linden
op 8 juni 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2018
Ik geef dit cijfer omdat de hele reis nooit heeft plaats kunnen vinden. In Ibiza vind je niet zo snel een huisje, al helemaal niet privé. Met geluk vonden we er wel een op Belvilla, alles betaald en een flinke som geld. Alles was rond en ik kreeg de contact gegevens van de eigenaar, om te vertellen wanneer de vlucht aankwam. De persoon bleek van niks te weten en het huis bleek allang verhuurd! Tot overmaat van ramp kregen we een vervanging aangeboden, deze leek niets op hetgeen wij juist zochten. Het was namelijk gedeeld met 6 andere appartementen. Privacy was erg belangrijk na een operatie na kanker zonder borst te durfen zwemmen. Nu zitten we met vliegtickets die we niet meer kosteloos kunnen omboeken. En Belvilla die ineens erg slecht te bereiken is. Heel erg jammer van deze nare ervaring, hierdoor zal ik nooit meer boeken bij Belvilla.
H.Visser
op 5 juni 2018
bestemming: Nederland / Bruinisse, reisperiode: mei 2018
Niets was zoals beschreven! En dan de schuld bij ons leggen? Bij de boeking via Belvilla nergens de naam Roompot tegengekomen. Wel Belvilla en Aquadelta. We kwamen ipv een luxe huisje op een Roompotpark, in een super sober en niet luxe huisje op een park waar we absoluut niet hadden willen zijn! Achteraf stond er ergens bij contactpersoon Roompot. Dat was de enige “hint” die ik had moeten zien en ik had dus moeten bellen of het op een park van Roompot lag..uitleg van de dame : we zetten dat niet duidelijk op de site want dan gaat iedereen boeken bij Roompot zelf! Dat het huisje ontzettend vies was vonden ze wel erg jammer...verder was het onze eigen schuld, ik had beter op moeten letten!
Klaar met Belvilla!
Ann
op 5 juni 2018
bestemming: België / Antwerpen, reisperiode: april 2018
Hopeloze service. De kosten veranderden voortdurend, we kregen van drie verschillende mensen antwoord op dezelfde email, enz.
Clemens van Brunschot
op 26 mei 2018
bestemming: Nederland / Arnemuiden, reisperiode: mei 2018
We hadden een 8 persoons watervilla gehuurd. Op zich een mooi huis, als je van extreem vroege watervogels houdt.
Hoewel:
- Betaalden 100 euro voor schoonmaak maar vonden vuile luiers in een pedaalemmer. Veel dingen waren te smerig om vast te pakken. Kastdeurtjes hingen op half zeven. De parasol was kaduuk.
- Het werd niet toegestaan dat wij een derde auto in het park parkeerden hoewel bijna alle huisjes leeg stonden en wij een 8 persoons huisje hadden. Het buitenparkeerterrein is niet een plek waar je je auto durft neer te zetten.
- Wat moet doorgaan voor centrale voorzieningen ziet er uiterst armoedig uit. Maar het meeste was ook dicht, en dat in de week vlak voor Pinksteren. Bij de receptie maakten ze bijvoorbeeld melding van een restaurant op het park. Maar het bleek gewoon dicht te zijn.
- Een dag voor vertrek werkten de pasjes om in de watervilla te komen niet meer. Gelukkig kon er vanaf dat moment steeds iemand thuisblijven.
- Een uitbreiding van het serviesgoed zou ook wel handig zijn, bijvoorbeeld met een paar hittebestendige s halen en grotere pannen (in een huisje voor 8 personen).
Vader.s
op 24 mei 2018
bestemming: België / Malmedy, reisperiode: februari 2018
Geboekt via Linda V. de oplichtster
Margreet Ravensbergen
op 9 maart 2018
bestemming: Nederland / oosterhout, reisperiode: februari 2018
Voorzieningen aangegeven op website zijn er niet
Torbeyns Diane
op 20 februari 2018
bestemming: België / Lierneux - Trou de Bra - BE-4990-42, reisperiode: februari 2018
Verschillende malen contact opgenomen met eigenaar, deze zouden langskomen, NIEMAND gezien. Verschrikkelijk krakende vloer (boven) - vaatwasser die niet werkt (bij de commentaren schrijft iedereen hierover, maar daar wordt niks aan gedaan) - handwassen ging zeer primitief we vonden stoppen mits improviseren konden we deze gebruiken veel - veel te klein. Geen lampen in staanlampjes en kapotte lampen. Tassen en glazen die aan vervangen toe zijn met stukjes uit en/of af. Gevaarlijk voor de kindermondjes. Roestige pannen. We zijn geen moeilijke klanten en hebben al veel gereserveerd via Belvilla maar dit was onze eerste MAX. Geen huis voor de reeks van Belvilla.
Families Borremans - Devroye en compagnie
Jan
op 11 februari 2018
bestemming: België / Malmedy Ardennen, reisperiode: februari 2018
Het huis was prachtig, maar de temperatuur was 5 graden bij aankomst na 24u rond de 16 graden, hebben daar met dikke truien en jassen het weekend door gebracht. en uit eindelijk bij de eind afrekening 800 euro af moeten rekenen voor het energie verbruik. pure criminaliteit. Belachelijk dat dit zomaar kan.
Trudy van der Kroon
op 21 januari 2018
bestemming: België / Gent, reisperiode: december 2017
We sliepen in 1 penthouse in Gent te Casa Monica. Nog nooit zoiets perfects gehad, alles klopte, schoon, gezellig, Luxe en alles voor de Kerst versierd. Gastvrijheid en vriendelijkheid en pal bij het centrum. TOPPIE
Groetjes Trudy van der Kroon
Decock Joke
op 6 januari 2018
bestemming: België / Bouillon, reisperiode: december 2017
Schandalig!
Mijn zoon huurde een huis in bouillon met 2 vrienden. We zijn er op bezoek geweest en konden onze ogen niet geloven: bij binnenkomen muffe geur, bed in badkamer , buitentrappen zonder leuning en direct bij buitenkomen huis 1m2 terrasje ZONDER ballustrade en daarna tuin die veel dieper lag. Levensgevaarlijk!! En dit voor 450€/week! De bijkomende kosten voor gas en elctriciteit 80 € voor 1 week voor amper 2kleine plaastjes!
Jan
op 12 december 2017
bestemming: Duitsland / Monschau, reisperiode: december 2017
Belvilla heeft niets persoonlijks. Is een groot bedrijf waar het enkel om geld draait. Heel vriendelijk bij het boeken. Heel slecht en op het randje van arrogantie wanneer er een probleem is. Trouwens ze zijn ook veel te duur. De huizen zijn goedkoper, direct bij de huiseigenaar.
Hoogland
op 1 december 2017
bestemming: Duitsland, reisperiode: december 2017
Wij hebben nog niet eens een reis kunnen boeken. Dachten we een leukemaccomodstie gevonden te hebben, bleek deze na betaling al bezet te zijn. Vanuit de klantenservice wel netjes een telefoontje. Ons inziens echter weinig mogelijkheden, de opties die wij aandragen blijken ook allemaal al volboekt, terwijl de website deze nog als beschikbaar aangaf. Wellicht dat we nog een accomodatie vinden, anders toch geld terugvragen en nooit meer boeken bij Belvilla.
Kris Dockx
op 14 november 2017
bestemming: België / Herbeumont, reisperiode: augustus 2017
Moulin de Nawes, vakantieverblijf in een deplorabele staat ondanks de foto's die het tegendeel tonen. Een badkamer afgesloten, vuil bij aankomst en veel stuk, amper werkende toestellen. Ellenlange afhandeling van de klachten met een pover resultaat: men heeft de 'kuis' terugbetaald.
Eindbeoordeling : je krijgt niet wat ze beloven en zijn zeer arrogant bij klachten.
Tim
op 2 november 2017
bestemming: Nederland / Reusel, reisperiode: augustus 2017
De week zelf was gewoon goed. Alleen bij de afhandeling hielden de eigenaren meer borg in dan had gemoeten. Belvilla handelde dat echter uitermate professioneel af en daarom de 8.
Arjen
op 27 oktober 2017
bestemming: Nederland / Wervershoof, reisperiode: augustus 2017
Accommodatie is de naam vakantiehuisje niet waard. Smerig rookhol. Vergeven van ongedierte. Onveilige situaties in en om het huis. Geen rust. Getoonde foto's zijn zeer misleidend!
Lieke
op 26 oktober 2017
bestemming: Nederland / Oisterwijk, reisperiode: maart 2017
Ben ze super dankbaar. Er zat een tijdelijke heel kortdorende fout op hun site, waardoor ik in verwarring was geraakt met het boeken, waardoor het mis was gegaan. Maar hebben ze perfect opgelost. Was bang dat ze me niet zouden geloven/eigen probleem zouden vinden. Maar werd heel snel opgelost, waren begripvol en heel servicegericht. Super bedankt Nikki en Ingrid! Heb nu de juiste reis. Heb er zin in
Nadia mulder
op 23 oktober 2017
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: september 2017
De villa was prachtig, mooi uitzicht en heerlijk groot. Er was een probleem met de watertank van het zwembad, maar ze stonden binnen een paar uur op de stoep om het te repareren.
Leon
op 23 oktober 2017
bestemming: Duitsland / Wulften Am Harz, reisperiode: oktober 2017
Deze accommodatie is zeer oud, vies en niet geschikt als vakantieadres. Veel te klein en erg deprimerend hok. Belvilla brengt dit als rustgevende vakantiebestemming met groene uitzichten en een mooie fotoreportage op de site van Belvilla. Maar dit is niet het geval. De groene uitzichten worden geblokkeerd door schuren/muren. De woning is veel te klein en ontbreekt aan elk comfort. Schimmel, spinnenwebben en ander ongedierte vergezellen je op deze vakantie. Belvilla geeft zelf toe dat deze accommodatie niet geschikt is voor verhuur, dit na het zien van de foto's die we gemaakt hebben. Maar ons voorzien van enige tevredenheid is geen sprake. Met gierende banden weggegaan daar.
W. Möllinger
op 17 oktober 2017
bestemming: Oostenrijk / Kirchberg i.t., reisperiode: augustus 2017
Het is een fijne en rustige plek die heel veel mogelijkheden bied voor allerlei uitstapjes dicht in de buurt.De privacy is heel hoog aangeschreven. Ook de huisbaas Dhr. Kreidl was zeer vriendelijk ..Huis Kreidl is echt een aanrader.
Gerard
op 13 oktober 2017
bestemming: Nederland / Wervershoof, reisperiode: augustus 2017
Ronduit misleidende foto's en informatie!
Horrorvakantie voor opa en oma met kinderen en kleinkind!
Arga Verhei
op 12 oktober 2017
bestemming: Frankrijk / Saint Medard 'd Excideul, reisperiode: september 2017
We hebben een heerlijke vakantie gehad in de Villa La Bodet. Prachtig huis met alles aanwezig wat je maar nodig hebt.
We hadden prachtig weer en zaten iedere dag bij het heerlijke verwarmde zwembad. Uitzicht om bij weg te dromen, schitterend!
Als je tot rust wil komen is dit de ideale plek.Het enige wat een nadeel is, dat het erg afgelegen is, maar dat terzijde heerlijke vakantie gehad!!
Familie De Ridder
op 10 oktober 2017
bestemming: Frankrijk / Poitou Charente, reisperiode: juli 2017
Belvilla. Mooie foto's, gepeperde prijzen, allesbehalve overeenstemmend met realiteit... Ontgoocheld, tuin /terras verwaarloosd/kapot terrastegels, vies & vuil buiten, vuil kookgerij, inbraakpoging niet hersteld etc. Klacht ter plaatse mooi praterij en geen assistentie, achteraf klacht per mail + foto's naar Belvilla sleept al maanden aan en draaien rond de pot. Niemand neemt verantwoordelijkheid of ook nog maar poging tot tegemoetkoming. Gelukkig maar 1 week via hen de "villa" (prijs wel, kwaliteit/accomodatie niet !) geboekt. Nooit meer. Plus jamais !
Freek Voorwinden
op 30 september 2017
bestemming: Frankrijk / Rochegude, reisperiode: augustus 2014
Belvilla verwijderd stelselmatig reviews die niet 100% positief zijn. Wij hebben verder naar redelijke tevredenheid vier keer in een Belvilla vakantiewoning verbleven. Daarvan was de ervaring twee keer prima, en twee keer niet 100% postief. (Maar ook niet enorm slecht.) De twee nette (geen schuttingtaal) reviews over deze twee laatste vakantiewoningen waar we eerlijk zowel de positieve als de negatieve punten van de vakantiewoningen benoemden zijn beiden verwijderd! Nu we online zien dat dit ook bij andere gemixte/negatieve reviews van andere mensen gebeurt haken wij af: Geen Belvilla meer voor ons.
Kees
op 18 september 2017
bestemming: Nederland / Haaren, reisperiode: september 2017
Aan het UILENPAD 11-13 in Haaren staan twee geweldige achtpersoons huisjes die we via Belvilla gehuurd hebben voor een familieweekend.
Helemaal compleet wat inrichting betreft. Ideaal, ook met kinderen. Vriendelijke beheerder.
Haaren ligt centraal tussen Den Bosch en Tilburg.
Roma Weiss
op 8 september 2017
bestemming: Frankrijk / Brainville, reisperiode: augustus 2017
We hebben een super leuk huisje gehuurd via belvilla, alles prima geregeld!
Ook toen we eerder naar huis gingen wegens een ongeluk is alles goed geregeld en we ook nog een bedrag terug gestort kregen voor de dagen dat we er niet waren!
Het contact was prima... we boeken zeker volgende keer weer via belvilla een huisje. Top!
Martine
op 1 september 2017
bestemming: Slovenië / Portoroz, reisperiode: juli 2017
Nooit meer Belvilla voor ons!
Via Belvilla boekten we een appartement in Slovenië. Het appartement bevond zich op een complex en werd door Belvilla als 'kindvriendelijk' omschreven.
Het bleek een enorme teleurstelling., vooral de 13 trappen tussen het appartement en de voorzieningen viel behoorlijk tegen.
We hebben contact gezocht met Belvilla en gevraagd of we ipv 2 wkn misschien 1 week konden blijven. Er werd contact gezocht met de eigenaar van het complex en de conclusie was dat wij ons geld niet terug zouden krijgen bij eerder vertrek.
Na veel contact en geklaag bij Belvilla (in de tussentijd werd ter plekke onze ipad gestolen uit het appartement) bood Belvilla ons 100,- korting op onze volgende vakantie.
We betaalden voor het vreselijke appartement (niks aanwezig om te koken, vies, slechte bedden) ruim 1.000 per week.
Na veel contact met de receptie bleek uiteindelijk deze dame ons te kunnen helpen; ze vond nieuwe gasten voor ons appartementen en we moesten voor 12.00 die dag vertrekken.
Belvilla beloofde het resterende bedrag (1540) direct terug te storten.
Na 3 weken nog steeds geen geld van Belvilla. Ik heb gebeld, gemaild en via twitter gevraagd waar ons geld bleef.
Toen ontving ik een telefoontje met de mededeling dat we geen restitutie kregen, omdat ons ter plekke een alternatief geboden is.
Dit alternatief is op ons verzoek gezocht (omdat we met 3 kinderen in het hoogseizoen op straat stonden), maar bleek duurder en niet veel beter.
We hebben toen een fantastische villa gevonden via Airbnb en zijn vertrokken.
Ik schrok enorm van de mededeling van de Belvilla medewerker. Er was geen enkele vorm van compassie, van begrip.
Na een uur ontving ik een mail waarin verteld werd dat er contact gezocht was met de eigenaar van het complex en dat ik toch binnen een week het geld kon ontvangen.
Ik heb Belvilla een mail gestuurd waarin ik aangaf mijn hart te willen luchten. Na 3 vreselijke dagen op het resort (ter waarde van 435,-), een gestolen ipad, veel verspeelde energie door het verkassen naar een ander appartement viel de slechte afhandeling bij mij helemaal verkeerd.
De reactie van Belvilla was dat men besloten had niet in te gaan op mijn eis tot compensatie omdat ze deze ongegrond vonden. Met daarbij een hele verdediging over wat Belvilla wel allemaal voor ons gedaan had.
Ik heb nergens een eis neergelegd voor compensatie. Ik heb letterljik laten weten mijn hart te willen luchten.
Er bleek van Belvilla geen enkele vorm van begrip, geen excuses voor het late terugbetalen en geen excuus voor de schrik die de mededeling van het niet terug storten van het geld mij had bezorgd.
Belvilla mag echt een koude douche wat mij betreft.
Ik ga daar nooit meer boeken en raad lezers van dit bericht aan om te kijken of je niet bij een andere aanbieder terecht kan.
Herreman Yvan
op 28 augustus 2017
bestemming: Frankrijk / La Tania, reisperiode: juli 2017
Toen we aankwamen in La Tania wisten ze daar van niets. Het telefoon nummer en adres van de eigenaars klopten niet. Gelukkig dat wij al jaren naar deze bestemming gaan en uiteindelijk via tal van omwegen ( weliswaar zonder hulp van de contactpersoon van Belvilla ) zijn wij er in geslaagd om onze chalet in te trekken. De service is beneden alle pijl en ik wil hierbij iedere toekomstige klant verwittigen van " die deugen niet". Mij krijgen ze me die niet meer verkocht. Belvilla staat voor mij garant als een vakantie met heel veel stress....
Dunja
op 23 augustus 2017
bestemming: Nederland / Den Haag, reisperiode: augustus 2017
Belvilla is niet te vertrouwen. Mooie foto's maar de werkelijkheid is anders!! Boek niet bij Belvilla.
P. HOFFMAN
op 20 augustus 2017
bestemming: Nederland / Stamproy, reisperiode: augustus 2017
Het huisje was ruim niets opaan te merken. Grote schuur. Privacy geen en dat leek op de site wel zo. Vanaf het pad naar het huisje lagen hele lange planken. Het regende af en toe en die planken werden dan spiegelglad. De gemiddelde leeftijd van de groep was 65! Matrassen niet al te best. Lakens met gaten erin en geen hoeslakens dus elke dag weer druk met bedden opmaken. In het huisje waren geen gebakschoteltjes, geen vorkjes en dat in deze mooie VLAAIEN provincie. Jammer! Alles servies was precies voor 6 personen. Dus tussendoor afwassen geblazen. Er stond op de site dat er keukenhandoekken, theedoeken en vaatdoekjes aanwezig zouden zijn. Niet gezien.
We zullen niet zo snel weer bij Belvilla boeken.
Pluym
op 10 augustus 2017
bestemming: Nederland / Alphen, reisperiode: juli 2017
Toeristenbelasting onwettig. Huis is niet geschikt voor 8 personen. Ook gevaarlijke trap en keuken die niet aan het nodige comfort of veiligheid voldoet. slechte slaapvoorzieningen.
Gert
op 10 augustus 2017
bestemming: Italië / Folonica, reisperiode: augustus 2017
Op de foto was het appartement landelijk gelegen niet aan een drukke weg en het strand op 800 meter!? Met een mooi terras waar je rustig kunt lingen of zitten. De zee op 800 meter verder. Dit is lopend af te leggen dachten we. NIET DUS.
We konden dit stuk niet lopend afleggen omdat het appartement aan een hele drukke weg gelegen was. Nou zou je zeggen dat je dan gewoon de auto pakt....haha de eerste gelegenheid om te parkeren was 5 kilometer verderop en dan moest je geluk hebben om een plek te vinden.
Daarnaast was ons beloofd dat dit appartement en terras had met privésfeer. Een balkon van 1.1/2 meter bij 1 meter waar je je kont niet kon draaien.
Veel beloftes vanaf belvilla en waar weinig van waar was. De compensatie hiervoor was 50 euro. We betaalden hiervoor rond de 1000,- staat dit in verhouding? Dacht het niet.
Ruud
op 8 augustus 2017
bestemming: België / Trois points, reisperiode: oktober 2017
Annulering vergeten af te sluiten, dom..! de service van ardennes relais gaat dan ook niet verder, jammer.... klant kwijt voor altijd, mis nl de inleving en een vorm van oplossend denken bv een gedeel-telijke tegoedbon, (oktober wordt toch wel verhuurd)!
Nadia
op 6 augustus 2017
bestemming: Nederland / Spier, reisperiode: augustus 2017
Naast de borg van 200 euro werden we verplicht 130 euro contant te gaan pinnen 6km verderop voor schoonmaakkosten en toeristenbelasting. Dit staat nergens beschreven.
Er is geen WiFi terwijl we dit juist wel wilden. Het plaatje van de sauna is misleidend want er staat wel een sauna. Maar die is zo klein dat je met 1 persoon in kan zitten. Niet eens liggen. De contactpersoon belde pas de volgende dag terug, dus bereikbaarheid is slecht. De tuinstoelen zijn vies. Er werden zilvervisjes gevonden in het bed.
Van der Sanden
op 2 augustus 2017
bestemming: Italië, reisperiode: juli 2017
Geboekt: een appartement met uitzicht op 't zwembad van dit complex en uitzicht op het meer.
We krijgen: uitzicht op de parkeerplaats.
Reactie Belvilla, jammer u krijgt 10% restitutie dat staat er voor 't vakantie genot voor het uitzicht.
Als ik dit vooraf geweten had, had ik NIET geboekt, misleiding dus.
Die 10% tegemoet koming ; die hebben we ook niet ontvangen tot op heden, in een woord waardeloos, nooit meer Belvilla
I. Harkes
op 24 juli 2017
bestemming: België / Ardennen, reisperiode: juli 2017
Huisje werd gepresenteerd als afgelegen en stil. Bij aankomst bleek er een scouting kamp naast te zijn opgezet. Dit was een grote tegenvaller. Op een mail met klacht naar info mailadres Belvilla kwam als antwoord een lijst met nummers te bellen in plaats van dat ze het oppakten. Slechte service dus. Het zeer primitieve huisje kostte overigens 100 euro/nacht!
Gk
op 23 juli 2017
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2017
Foto s op website zijn niet realistisch. Klein huisje en misleidend ivm inrichting. Zeer basic en vervallen huisjes. Geen correcte prijs kwaliteit. Jammer.
Léon de Groot
op 11 juli 2017
bestemming: Italië / Dervio, reisperiode: juli 2017
Op de site van belvilla staat dat de locatie (Dervio) direct aan het como meer ligt, ik ben wat slecht ter been dus dat was perfect. niet dus het is ruim een kwartier lopen over kiezels en kinderkopjes berg af. en terug berg op. er zou uitzicht op het como meer zijn. nee dus om de hoek wel ergens 1e etage wel trouwens. we hebben Belvilla gebeld met de vraag hoe dit kon gebeuren,
staat er onderaan de site meer 1000? ben er gewoon eerlijk in en sjoemel niet met de vakantie van mensen.
Gert
op 11 juli 2017
bestemming: België, reisperiode: december 2017
Bedrogen, misleid... NOOIT MEER MET BELVILLA !!!
Harry H.C. van de Kerkhof
op 5 juli 2017
bestemming: Nederland / Diverse, reisperiode: mei 2017
Al jaren huren wij via B.. een vakantiehuis buiten het seizoen en nog nooit een teleurstelling beleefd. En ook de service is uitstekend.
Bravo, Belvilla medewerkers.
Vleminck
op 26 juni 2017
bestemming: Spanje / L'Escala, reisperiode: juni 2017
Het gehuurde goed beantwoorde op- geen enkele manier aan de vooropgestelde kwaliteitsnorm
Emrik Suichies
op 15 juni 2017
bestemming: Italië / San Casciani dei Bagni, reisperiode: juni 2017
We hadden geboekt via Belvilla voor vier nachten. Kosten 620 euro. Bij aankomst op de Podere was deze allereerst op 8 km afstand van de werkelijke plaats waar we dienden te zijn. Het adres op onze bevestiging klopte dus van geen kanten. Na lang zoeken, 1.5 uur vonden we dan eindelijk de Podere die op de foto's toch wel anders was dan wij verwachten. Het huis van de eigenaar stond bij Belvilla op de foto's en wij kregen een appartement aan de zijkant welke geheel anders gesitueerd was. De eerste nacht zakte ik door het bed en nadat ik dit de volgende dag aangegeven had zou men het maken. Dit werd met 1 extra plankje gemaakt zodat ik de volgende nacht weer door het bed heen ging. Na een mail richting Belvilla hoorden we hierover niets. In de bevestiging van Belvilla stond een linnenwissel na drie dagen. Ook hier was geen sprak van en na vier nachten hadden we nog steeds onze eerste handoeken te gebruiken. Bij het doorgeven van alles wat we beleefd hadden gaf Belvilla als reactie dat we onze klachten hadden moeten richten aan hun SOS nummer en in het vervolg zou dat maken dat ze actie konden ondernemen. Nu waren ze niet meer in staat iets te doen en dus ... jammer maar helaas. Mega onklantvriendelijk en de manier om je gewoon af te maken van iets waar je een verantwoording voor hebt te nemen. Dus ons advies. Nooit meer iets boeken bij Belvilla want deze organisatie is onbetrouwbaar.
Helene
op 3 juni 2017
bestemming: Frankrijk, reisperiode: december 2017
Als Belvilla een fout maakt, nemen ze geen enkele verantwoordelijkheid. Moet je als klant eens proberen
Kuijpers
op 2 juni 2017
bestemming: België / Gouvy, reisperiode: juli 2017
Oud, afgedankt en vies huisje in Gouvy.
Jolanda
op 30 mei 2017
bestemming: België, reisperiode: mei 2017
Voor ons nooit geen belvilla meer. Huisje was vies. slechte staat.
Maand wachten tot je na veel contact je borg terug krijgt. Terug krijgen van schoonmaak kosten moet nog gebeuren. (Ivm klacht over vies huis)moest een leuk weekend zijn voor mijn 50ste verjaardag. Het is geen leuke herinnering.
Wij hadden van belvilla een hoge verwachting. Maar nooit meer.duur en gebakken lucht.
J.W.M. Pluymakers
op 5 mei 2017
bestemming: Nederland / Oisterwijk, reisperiode: mei 2017
Huurovereenkomst zonder annuleringsvoorwaarden. Zodra annulering nodig bleek waren de kosten extreem hoog. Bovendien heb ik niet zelf geannuleerd, Belvilla heeft de reservering a.h.w. afgepakt, waarschijnlijk was er een andere gegadigde.
Rene De Ridder
op 3 mei 2017
bestemming: Spanje / Sayalonga, reisperiode: juli 2016
Sayalonga is een fantastische locatie, foto's zijn realistisch. Echter twee grote minpunten: te afgelegen en gevaarlijke weg ernaartoe, half uur rijden in een woestenij, 's avonds zit je gekluisterd aan de woning omwille van te gevaarlijk rijden met de wagen, en teveel chloor in het water (onze badkledij was er helemaal stuk door).
Dion
op 28 april 2017
bestemming: België / ardennen, reisperiode: juni 2017
Belvilla annuleert overeenkomst wegens dubbele boeking maar weigert de al betaalde reissom (100%) terug te betalen omdat ze willen dat wij gebruik maken van een alternatief via Belvilla
Manuela van Dongen
op 19 april 2017
bestemming: Nederland / Drente, reisperiode: juli 2017
Reis moeten annuleren ivm familieproblemen geen enkel begrip bij belvilla aanbetaling volledig vastgehouden, maar huisje wel direct doorverhuurd dus strijken ze dubbel de huur op
Perzona
op 12 april 2017
bestemming: Nederland, reisperiode: april 2017
Niet te bereiken via het algemene nummer. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen. Na een half uur nog niemand aan de lijn gehad. Echt slechte communicatie. Wel duur. Veel vakanties geboekt. Maar boeken niet meer via belvilla. En zullen Bellvilla ook niet bij anderen aanbevelen. Duur en slechte service. Kan goedkoper en beter.
Anoniem
op 1 april 2017
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: februari 2017
Vies smerig huis en onveilig en zeer slecht comfort! Zeer slechte service van Belvilla!! Geen begrip en vergoeding van Belvilla!! Nooit meer Belvilla!!
Michel van Maarseveen
op 16 februari 2017
bestemming: Duitsland / Olsdorf, reisperiode: juli 2017
Al heel vaak op vakantie geweest naar Olsdorf via Belvilla, altijd heel gezellig om ze te spreken en te boeken en de vakanties zijn ook geweldig, flexibel en klantgericht, bedankt team Belvilla!
Gerhard
op 30 januari 2017
bestemming: Italië / castellina maritima, reisperiode: mei 2017
Reservering gedaan via de website en meteen de boeking bevestigd. Binnen 2 uur geannuleerd ivm toch niet door kunnen gaan in de gewenste periode. Annuleringskosten van ruim € 800 !!!! Wel aanbod gehad om om te boeken maar dit was voor ons helaas niet mogelijk. Enige coulance met de annuleringskosten niet getoond. Kan mij niet voorstellen dat voor de boeking van een huis dit meteen leidt tot deze kosten! staat niet in verhouding! inmiddels is de woning voor 2 van de 3 weken al weer verhuurd, dus hoezo kosten????
M. Lindhout
op 4 januari 2017
bestemming: Italië / Partigliano, reisperiode: september 2015
Zeer slecht onderhouden huis. Geen enkele compensatie door de organisatie. Huis had geen comfort, was smoezelig en werd aangeprezen als een soort paleis. We hebben de hoofdprijs betaald voor een slechte schuur met een welhaast onbereikbaar zwembad. Smerige badkamer en slecht geoutilleerde keuken. Nooit meer Belvilla!
Davy Vancraeynest
op 27 december 2016
bestemming: Oostenrijk / Zell am see, reisperiode: februari 2016
Boeking voldaan in september, 5 weken voor vertrek mail gekregen dat er een fout gebeurd is en bijgevolg een dubbele boeking waardoor ze voor ons een gelijkwaardige chalet zouden zoeken, hun voorstel was geen chalet maar een appartement met 3 slaapkamers ipv. 4 en wij waren met 8.. uiteraard gingen we hiermee niet akkoord en toen zeiden ze we betalen jullie geld terug want hebben geen alternatieven meer... wij hadden reeds boekingen gedaan bij skischool en skiverhuur online en onze reis ging dus door belvilla niet door erg teleurgesteld nooit meer belvilla.
Ellen Pels
op 29 november 2016
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2016
Alles wat er met het boeken van een eenvoudig reisje naar een bungalowpark mis kan gaan is misgegaan. Fouten in het boekingsproces, niet de woning krijgen die geboekt is, een vieze woning, niet het comfort krijgen wat beloofd was en dan ook nog eens teveel betalen. Om het teveel betaalde geld terug te krijgen moesten we meerdere mails sturen en lang wachten.
Dit is de tweede keer dat ik slechte ervaringen heb opgedaan bij Belvilla en door de manier waarop ze mijn klacht hebben afgehandeld ben ik ook niet meer van plan van de diensten van Belvilla gebruik te maken.
NAP
op 20 oktober 2016
bestemming: België / Malmedy, reisperiode: september 2016
Bij aankomst van een gehuurd huisje moesten we €500,- borg contant betalen. Dit was volgens contract en hebben we dus ook gedaan. Daarnaast was het huis erg vies en stond er overal schimmel, dit hebben we zelf opgeruimd zonder melding van te maken.
Op locatie, zoveel mogelijk weg van het huis, een prima weekend gehad. Echter bij vertrek werd het hele huis gecontreel en goed bevonden wat ook ondertekend is, moesten we €300,- extra betalen. Compleet onzinnig in onze ogen maar volgens huis eigenaresse Linda Vrancken is dit normaal. Ik gaf aan dat zij mij €200,- terug kon geven en dat alles goed was. Dit mocht niet waarop ik contact zocht met Belvilla en die mij aangaven dat dit normaal was. Wannee Linda alles tekende dan was het altijd goed.
Dus op goed vertrouwen de extra kosten betaald. Nu zijn we 4 weken verder en heb nog steeds geen Euro ontvangen, Linda laat niet van zich horen en Belvilla neemt geen verantwoordelijkheid. Ben benuuwd of ik nog uberhaupt mijn geld terug ga krijgen maar 1 ding is zeker, boek nooit via deze organisatie. Wanneer je moet betalen dan zitten ze je op de hielen, wanneer je wat terug moet krijgen dan is niemand thuis. Een en al oplichters praktijken.
heb je contact met Linda Vrancken (linda.vrancken@gmail.com) boek dan niet!!
Stefan
op 13 oktober 2016
bestemming: Italië / Gromolino, reisperiode: augustus 2016
Belvilla maakt reclame van vakantiehuis met vermelding onverharde weg. Op foto van website is het een goede berijdbare weg maar in werkelijkheid was het ondoenbaar voor een gewoon voertuig. Bij aankomst keek de gastheer bedenkelijk naar mijn auto en gaf aan dat ik hem (hij had een terreinwagen) moest volgen. Hij zei dat als hij zijn 4 pinkers aandeed ik mijn versnelling in het 1ste moet zetten en vermogen moet geven. Na 100 meter deed hij al zijn 4 pinkers aan. Ik heb ongeveer 3a4 km in het eerste gereden, met schade aan mijn wagen tot gevolg en een stinkende motor. Ik weigerde om dit nog 7 dagen te doen om niet al na de 2de maal zware stukken te hebben aan mijn wagen. Ik heb Belvilla gecontacteerd maar kreeg het heeel moeilijk om hun te overtuigen van de feiten. Ik kreeg eerst te horen dat onverhard in Italië ondoenbaar betekende (website is dus voor interpretatie vatbaar) en dat ik dat maar moest weten, dat 4 jaar geleden iemand van Belvilla daar is geweest en het doenbaar had geacht (gebaseerd op een prospectie van 4 jaar geleden), dat ik de 1ste was met een klacht over de staat van de weg (leugen want er zijn 10tallen klachten over de toegankelijkheid van de weg, zelfs de gastheer kon dat beamen). Na lange discussie om mij geloofwaardig te maken beloofde ze mij dat Belvilla mijn onkosten van de taxi-service (vervoer met terreinwagen) zou terug vergoeden. Mail met klacht en vraag per mail gestuurd voor vergoeding bij thuiskomst en kreeg het antwoord dat het maximaal 6 weken kan duren. Na 7 weken geen gehoor. De 8ste week heb ik maandag 10 okt. gebeld (geen hulp), dinsdag gebeld (geen hulp), woensdag gebeld (geen hulp), ... heb nog steeds geen antwoordt ontvangen via mail of een telefoontje van Belvilla.
Hans
op 15 september 2016
bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: augustus 2016
Fantastisch huis, gelegen op een mooie locatie in Toscane. Informatie vooraf van Belvilla en ter plaatse in het huis was top.
LijavanHam
op 8 september 2016
bestemming: Italië / Manerba del Garda, reisperiode: juni 2016
Wij hadden een appartement op de begane grond in het Landhuis Caterino Bilo in Manerba del Garda. Het stonk er verschrikkelijk en alles was klam, zo erg dat het beddengoed dagelijks buiten te drogen gehangen moest worden. Ook onze kleding werd klam/nat en stonk na een paar dagen. Verder: bank zat vol vlekken en gaatjes, onder de afzuigkap hingen vette draden, onderdelen koelkast zaten met tape aan elkaar, föhn was kapot, airco werkte niet en de behuizing was aan flarden, bidet had geen kraan en was niet aangesloten op de waterleiding, douche spoot alle kanten op, handgrepen pannen zaten los, koffieperculator was te vies om vast te pakken, tv was computer beeldscherm, om half zeven in de ochtend begonnen schilders met werkzaamheden aan ons slaapkamerraam, schimmelplekken waren en werden weg geschilderd, etc. etc. etc. Beheerder deed niets aan onze klachten, ging zelfs een gesprek uit de weg. En heeft, ondanks dat wij van alles foto's hebben, alles richting Belvilla ontkend! Mailcontact tijdens onze vakantie met Belvilla leverde een antwoord op waarin werd aangegeven dat zij het vervelend vonden dat onze vakantie niet naar tevredenheid verliep. Uiteindelijk zijn wij eerder naar huis vertrokken en is onze juni vakantie eind augustus met een vergoeding afgehandeld. Vonden wij wel wat lang duren. Nooit boeken wij weer bij Belvilla!
Goossens
op 3 september 2016
bestemming: België / ardennen, reisperiode: augustus 2016
Een totale mis-boeking van belvilla, wat verhuurd werd als zeer rustig in de natuur gelegen, leek nog het meest op een camping in renesse, veel overlast van de buren, wat ook verhuurd werd door belvilla, 10 jongeren! ja zeiden dat kun je verwachten met buren? ja op een camping wel maar niet na wat ze beloven in de advertentie. alles geprobeerd bij de aangesloten instantie`s geen resultaat ,eigen schuld, ook zeer onbeleefd te woord gestaan. Totaal onbegrip van hun kant. NOOIT MEER BELVILLA
Monique
op 2 september 2016
bestemming: Frankrijk, reisperiode: augustus 2016
Bij aankomst bij Domaine du Golf ( lees opgehoogd grasveld ) kregen wij de sleutel van ons vakantie verblijf. Echter bleek dat bij binnenkomst de woning al was verhuurd. Terug bij de receptie kregen wij na , 0 reactie van de leidinggevende , een nieuwe sleutel toegestopt voor een andere woning .
Nou ja woning.... het bleek een bij elkaar gepropte ruimte waarin een slaapbank was gezet met een eethoek ( waar je niet aan kon zitten ivm ruimte gebrek ) deze dus maar naar buiten gezet. Op de vide troffen wij nog 2 bedden aan > temperatuur binnen was 40 Graden. Op zoek naar de airco .... NIET AANWEZIG. Dus zelf maar ventialtoren aangeschaft. Daar je hiermee warme lucht verplaatst werd het niet echt koeler ... maar goed:
Nog 1 x langs de receptie : Niks meer beschikbaar met airco .
Wat best wonderlijk was want ze wist dat uit haar hoofd .( zonder de computer te checken )
Bel villa gebeld :
Aanbieding was via BELVILLA € 1250,00
Prijs in vakantie woning: € 728,00 ( periode 15/08 tm 21/08 )
Hoezo aanbieding???
Kortom:
Vroegtijdig op dinsdag nacht vertrokken na 4 nachten NIET te hebben geslapen .
Oh ja, we konden € 75,00 korting krijgen op onze volgende boeking van BELVILLA.
Nordt
op 14 augustus 2016
bestemming: Tsjechië / Kytin, reisperiode: juli 2016
Appartement geboekt in Tsjechie. Bij aankomst bleek huisje zo smerig, vies en zoveel gebreken te vertonen, dat we de klantenservice van belvilla hebben ingeschakeld. Na veel bellen en mailverkeer moesten we op eigen kosten een hotel boeken voor ons gezin, en konden ze vanuit belvilla pas de volgende ochtend naar onze vakantiewoning komen kijken naar de staat van deze woning. We hebben veel moeten bellen met belvilla om hun persoonlijk te kunnen spreken, daarna werd de dienst overgenomen door een andere medewerker van belvilla, waardoor weer misverstanden ontstonden over de afwikkeling van ons probleem. Uiteindelijk wel onze huursom terugontvangen, maar geen vergoeding voor onze telefoonkosten en andere kosten die we gemaakt hebben.Ook konden ze ons geen andere accomodatie aanbieden als vervanging. Service afwikkeling als zeer negatief ervaren.
P.R. de Vries
op 7 augustus 2016
bestemming: Italië / Comomeer, reisperiode: juli 2016
In tegenstelling tot een aantal reviews hebben we goede ervaringen met de service van Belvilla.
De kwaliteit van de service van een bedrijf wordt natuurlijk bepaald op het moment dat er een beroep gegaan wordt op deze service. Als alles goed geen is er natuurlijk geen probleem en komt er een positieve review uit.
In de week voor ons vertrek werden we gebeld door de verhuurster van het appartement aan het Comomeer dat er problemen waren met de elektriciteit: of we een dag later konden komen en vertrekken. (Zondagen i.p.v. zaterdagen.)
Wijs geworden door onze ervaring vorig jaar bij de huur van een huis in Levanto in Italië hebben we meteen contact gezocht met Belvilla en gezegd dat een dag verschuiven niet kon i.v.m. afspraken voor en na onze vakantie.
De medewerkster van Belvilla heeft contact gehad met de verhuurster en gaf twee mogelijkheden óf Belvilla zoekt een nacht onderkomen voor ons óf we krijgen één dag geld terug.
We kozen voor het laatste en hebben zelf voor een nacht een hotel in de buurt geboekt. Het geld was binnen 4 dagen op onze rekening gestort. Echt goede service was onze ervaring in dit geval dus.
Joke en Piet Bijl
op 7 augustus 2016
bestemming: Nederland / Borger, reisperiode: augustus 2016
Alles wat fout kon gaan met onze boeking ging fout. Vooruitbetaling, in orde. Restzetels op tijd gedaan. Zelfs iets teveel over gemaakt. Herinnering ontvangen, via verschillende medewerkers kregen we de belofte, het zou in orde komen. Vervolgens werd onze vakantie geannuleerd, want u had het bedrag niet ontvangen. Weer gebeld, sorry, excuses, het zou goed komen. Bevestiging opnieuw ontvangen. Op het park bleek later de hele reservering op naam van een persoon was gezet in plaats van zes personen en ik had ook opgegeven dat wij een hondje meenamen. Daar moest ik extra voor betalen. Geen punt, alles was geboekt, nu bleek dat wij niet in het huisje mochten want daar mocht geen hond in! Ik werd echt helemaal gek! Zijn jullie nou bedonderd! Wij reizen heel vaak, boeken van alles via Internet en gaat altijd goed. En nu hebben we niets als narigheid gehad. Ik eis een tegemoetkoming van belvilla van 25% van de totale reissom en geen kortingvouchers, want ik wil nooit meer iets boeken. Dit is geen stijl! Ik heb ook een klacht neergelegd bij het park. Stonden ze niet raar van te kijken want er zijn veel problemen met belvilla. Dat zal wel, maar de directie van het park gaat niet vrijuit, zij schakelen tenslotte belvilla in voor de administratieve handelingen. Dit bovenstaande is niet fijn, voor ons nog te zacht uitgedrukt en ik eis onmiddellijke afhandeling van deze serieuze klacht. Bij uitblijven van reactie schakel ik daartoe bevoegde instanties in!
Birgit Schwaiger
op 2 augustus 2016
bestemming: Spanje / Javea, reisperiode: september 2016
Helaas moet ik bekennen dat ik de dienstverlening van Belvilla enorm slecht vind. Niet alleen is ons boeking van een Villa voor 6 personen voor september uit het niets gecanceld na dat wij het volledige bedrag al betaald hadden. Vervolgens waren beloftes gemaakt om een vervangende villa te regelen en ons 2-3 aanbiedingen te maken binnen 3 dagen. Helaas heeft dit meer dan een week geduurd en is het maar een aanbieding geworden. reden hiervoor: onze wensen zijn te uitgebreid. daarom hebben we toch in eerste instantie dat eerste huis gehuurd zou je denken?!?Dus take it or leave it situatie nu voor ons gezien vluchten/huurautos allemaal al geboekt zijn en niet gecanceld kunnen worden. Vervolgens enorm moeizame communicatie met Belvilla per email en telefoon over normale vragen (zo als een schriftelijke bevestiging, het adres van het nieuwe huis dat tot op heden niet gedeeld is etc.)
Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden dat de rechten van een huiseigenaar boven de rechten van een betalende klant gesteld worden . Voor ons een keer nooit meer! En dan moeten we nu nog hopen dat het vervangende huis niet ook nog tegenvalt ...
Anique
op 25 juli 2016
bestemming: België / Gimnee, reisperiode: juni 2016
We hebben genoten van een heerlijk weekend in de Ardennen in echt een top huisje. De Amélie Hoeve in het Belgische Gimnee ligt op een zeer rustige plek, met uitzicht op de weilanden. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar van het huisje, die ons het huisje nog even liet zien en wat tips gaf om in de omgeving te gaan doen. Hij liet zelfs weten dat we rustig nog een dagje langer mochten blijven omdat het huisje de volgende dag toch niet geboekt was. Werkelijk alles was aanwezig in het huisje. Een erg fijne ervaring met het huren van dit vakantiehuis!
R. Priem - Top
op 16 juli 2016
bestemming: Nederland / Reutum (Tubbergen), reisperiode: juli 2016
Wat een geweldig huisje is Boszicht. Zeer compleet ingericht. Er is aan alles gedacht: van zeepjes tot keukenpapier, beddengoed en badlinnen. Alles voldoende aanwezig. Uitermate geschikt voor gasten die van wandelen en fietsen houden. De rust op je eigen terras in de groene omgeving. Erg luxe is de sauna in de kelder. Raad wel aan om tijdens de saunagang de TL verlichting van de kelder uit te doen, dit komt de beleving (van de kleur lampen in de cabine) nl. zeer ten goede. Ook prettig dat de eigenaar persoonlijk aanwezig was bij de ontvangst en uitleg m.b.t. de bungalow. Zeker een aanrader deze bungalow.
Karel
op 11 juli 2016
bestemming: Duitsland / Todtnau, reisperiode: juli 2016
Het huisje en de reis waren prima, MAAR.... Als VAB lid zou ik van Belvilla een korting krijgen van 5% op de totaal prijs, maar eens de boeking ingevuld en betaald kan je naar de korting fluiten. Ik zoek mijn volgende bestemming wel op eigen initiatief. Ook was er op de site sprake van INCLUSIEF schoonmaakkosten. Maar bij het afrekenen moesten er toch nog apart schoonmaak kosten te worden betaald, Misleidende reclame ???
G. v.d. Langenberg
op 28 juni 2016
bestemming: Nederland / Tzumarrum Friesland, reisperiode: juni 2016
Op de site stond de prijs INCLUSIEFschoonmaakkosten.
Bij het afrekenen bleek dat we nog 45 euro ter plekke moesten voldoen. Hierover gebeld natuurlijk; ze lullen je suf maar moet wel die 45 euro betalen. SCHANDALIG !!!!
Gwolteri
op 3 juni 2016
bestemming: Duitsland / Lingen, reisperiode: mei 2016
We hadden een villa gehuurd voor 2 dagen. Foto's zagen er veelbelovend uit maar waren een slechte representatie van de werkelijkheid. Wat een zielig zooitje.
De eigenaar meldde bij aankomst dat er ter plekke ook nog eens bedlinnen betaald moest worden bovenop de borg (3x gekeken op de site, stond nergens aangegeven). 10 euro (de man) om 2 nachten onder een vod te kunnen slapen. Ook meldde de verhuurder dat hij "af en toe door het huis kan lopen omdat hij niet poept op zijn eigen WC, dus dat maar bij ons in de villa moest doen". Ook zat zijn normale verblijf vast aan de villa en kon zo bij ons naar binnen kijken.
Na de eerste nacht hebben we twee waarschuwingen gekregen voor lawaai, en blijkbaar was dit genoeg om ons er uit te laten zetten (Algemene Voorwaarden zegt 3 waarschuwingen). We hebben met Belvilla gebeld maar die was niet onpartijdig. Sterker nog, hun woorden waren "als jullie er niet voor 12:00 uit zijn, dan komt de politie jullie er uit halen".
We zijn door het huis gelopen met de eigenaar en die gaf aan geen schade te hebben gezien, dat het er goed uit zag. Hij wilde dit alleen niet op papier zetten omdat er "misschien volgende week toch een schroefje los kan zitten". Ondanks de situatie leken we toch op goede voet onze wegen te scheiden. Naar de borg konden we fluiten van Belvilla en voor de tweede nacht hebben we een hotel moeten boeken.
Twee weken na ons verblijf hebben we een rekening van Belvilla gekregen die de man blijkbaar bij hen heeft gedeclareerd. Dit eerder genoemde "losse schroefje" bleek €2.250 te kosten. Belvilla zei: "Of het nou waar is of niet, wij hebben het betaald, dus gaan we de kosten op jullie verhalen.".. Toch vreemd dat er eerst niks aan de hand was met het huis, en na twee weken ineens €2.250 aan schade is geconstateerd.
Wij zullen nooit meer bij dit amateuristische bedrijf iets huren die zich laat bangmaken door een laag opgeleid boertje die denkt snel te kunnen verdienen aan een vriendengroep.
Smeitink
op 6 mei 2016
bestemming: Nederland / medemblik, reisperiode: mei 2016
Vakantie geboekt via bellvilla naar bungalowpark zuiderzee in medenblik huisjes wel mooi maar slecht schoongemaakt en de tuin lag er onverzorgd bij en een verschrikkelijke mierenplaag door heel huis en tuin waar ze wel vanaf wisten maar weinig aandeden,wel zee maar geen strand subtropisch zwembad echt smerig en klein waar glijbaan bepaalde tijd pas aangaat .jammer veel geld uitgegeven voor een teleurstellende vakantie,geen bellvilla meer!!
Bastiaanse
op 4 april 2016
bestemming: Nederland / Lage Mierde, reisperiode: april 2016
Veel te duur. Ivm woningbrand moesten we op korte termijn huisvesting zoeken. Ivm vakantieperiode was dat niet makkelijk. Kwamen we uit via Belvilla bij een Huis bij ons in de buurt. bijna 2000 euro voor slechts weken, met 10 personen (6 volw en 4 kinderen) vond ik al aan de hoge kant, echter nadat dat betaald was kwamen er op de dag van inchecken nog eens extra kosten bij. Nu is dat normaal, toeristenbelasting, schoonmaak e.d. maar het totaalbedrag was maar liefst 760!! euro...en wat krijgen we er voor terug, een oud vervallen huis. TV uit het jaar blok. Slapen in een stapelbed. geen vriezer, etc etc. de prijs-kwaliteit verhouding is zwaar waardeloos zeg maar, achteraf beter 2 weken in een hotel kunnen verblijven, daar heb je voor deze prijs (omgerekend 180 euro per nacht) nog een mooie kamer en ontbijtje bij!!
Eric
op 23 maart 2016
bestemming: België / Amel, reisperiode: maart 2016
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met slechte ervaringen. We hebben een huisje geboekt met 8 volwassen en 10 kinderen. Over het huis en de huiseigenaar niets dan goed.
Volgens Belvilla hadden wij echter voor 18 personen bedlinnen gehuurd. Ik weet zeker dat wij dat niet gedaan hebben. Het staat echter op het boekingsformulier als "Mogelijkheid tot huren (betaald voor 18 personen)". Voor mij betekent Mogelijk tot huren dat ik nog de "mogelijkheid heb dat bij te huren". Aangezien we dat niet wilden, geen actie ondernomen. De huiseigenaar had echter wel de bedden opgemaakt en wilde geld zien. Wij de zaak uitgelegd en niets betaald. Vervolgens werden wij zaterdag opgebeld door een vervelende Belvilla medewerker die beweerde dat wij het wel betaald hadden en dat hij het zou inhouden van de borg. Uiteindelijk kwam de huiseigenaar terug met het voorstel om het bedrag te delen. Vanwege de aardige huiseigenaar zijn wij daar mee akkoord gegaan.
Op maandag een klacht ingediend. Vervolgens reacties gekregen van de klantenservice die geen enkele ruimte voor fouten van Belvilla laten. Zo jammer, alleen dacht ik dat het aan mij lag.
Als ik nu de ervaringen hier lees, ben ik niet de enige die slechte ervaringen heeft met de Belvilla klantenservice. Dat is een opluchting, want daardoor weet ik dat het niet alleen aan mij ligt.
Belvilla mist diverse kansen bij de klantenservice en begrijpen ze het woord service niet helemaal. Als dat hun manier van werken is, prima. Maar voor ons nooit meer een vakantie via Belvilla.
Als iets niet goed is op je vakantieadres, raad ik aan om direct contact op te nemen met Belvilla. Want anders heb je geen poot om op te staan, hoe terecht een eventuele klacht ook is.
Boerkamp
op 11 maart 2016
bestemming: Nederland / Nuis (Groningen), reisperiode: maart 2016
Wij zouden met 9 personen een weekend naar een villa van het Groninger Landschap gaan. Wat een teleurstelling is dat geworden. Dit huis is geschikt voor maximaal 8 personen (wordt bemiddeld voor 10 personen) In huis stond de vaat kliedernat in de vaatwasser en lag er een vervuilde sok onder het bed en een beschimmelde broodzak achter de bank in de kamer. Ook pannen stonden nat in de kast. Het keukengerei was absoluut niet in orde.
Wat een asociale manier van een pand opleveren. Belvilla maakt zich ervan af met de mededeling dat zij dat de eigenaar nu gemeld hebben.... Wij worden afgescheept met het verzoek het niet erg te vinden. Wat ons betreft dus nooit meer Belvilla. Wat een klantonvriendelijke club. Nu ook nog maar afwachten of wij onze borg terug krijgen....
Rien
op 29 februari 2016
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: februari 2016
Wat een waardeloos bedrijf, elke keer als ik probeer van die stomme nieuwsbrief van ze af te komen, is er een probleem. Ze zijn dus gewoon onbetrouwbaar en hanteren smoesjes
Siska Veldman
op 8 februari 2016
bestemming: Nederland, reisperiode: september 2016
Op 21 januari heb ik een huisje geboekt bij belvilla. Netjes zoals gevraagd een aanbetaling gedaan van €121. De volgende dag word ik echter gebeld door Belvilla, met de mededeling dat het huis niet beschikbaar is. Ik deel mee dat ik al een aanbetaling heb gedaan en er wordt mij toegezegd dat deze per ommegaande wordt teruggeboekt " zodra het bedrag binnen is". Bij mij is het dan natuurlijk al afgeschreven. Een week later nog geen bedrag ontvangen en maar weer gebeld. Men bleek mijn rekeningnummer niet te hebben. Vreemd als je geld hebt overgemaakt, maar dat zal wel een andere afdeling zijn. Het rekeningnummer gemaild en ik krijg een mail terug dat het aan het einde van de week op mijn rekening moet staan; de overboekdagen zijn dinsdag en donderdag. Afgelopen vrijdag: nog geen terugstorting. Vandaag, inmiddels 18 dagen verder, maar weer eens gebeld. En ja hoor: het blijkt dat het geld NOG STEEDS NIET IS OVERGEMAAKT. Met excuses en het zal deze week worden overgemaakt. En uiteraard ga ik daar niet mee akkoord. Ik eis dat het bedrag voor 17.00 uur vandaag op mijn rekening staat, geen onredelijke eis lijkt mij. Als het bedrag dan niet op mijn rekening staat, beraad ik mij op verdere stappen. Alle reden dus om NOOIT, ik herhaal, NOOIT MEER bij Belvilla te boeken. En het is Belvilla dus weer niet gelukt om een belofte na te komen: nog steeds geen geld op mijn rekening.
Chris Van Dessel
op 25 oktober 2015
bestemming: België / Ovifat, reisperiode: november 2015
Schijnbaar...en dus bedrieglijke...lage prijzen
Wat een verschil met andere online site voor het huren van een vakantieverblijf. Als u uiteindelijk boekt is de prijs bijna 50% meer dan de prijs die ze ( als lokmiddel) op hun site zetten.
De kleine lettertjes nietwaar... Had u die dan niet gelezen meneer??
Als men mensen voor idioten neemt, en op idioten valt, geraken ze daar blijkbaar mee weg Leve Ardennes Etappe...prijs all in
Petra
op 21 oktober 2015
bestemming: België / Geel, reisperiode: juli 2016
Zeer slechte service. Ik heb de boeking op zondag gedaan (474 euro) en deze geannuleerd op maandag met een 'all risk' annuleringsverzekering. Nu bleek in de kleine lettertjes te staan dat niet elke reden voldoende reden is en ik dus alsnog 25% moet betalen voor mijn fout van een dag (188 euro). Lang leve de annuleringsverzekeringen. De reden van annuleren is, dat ik er vanuit ging dat het huisje midden in de natuur zou zijn. Dit in verband met los laten van mijn honden. Na een onderzoekje op Google Earth (en ja, dit had ik beter eerder kunnen doen, leermomentje), bleek dit huisje voor ons totaal ongeschikt.
Ik vind het persoonlijk zeer klantonvriendelijk dat er aan deze (voor ons) uitzonderlijke situatie niet een mouw te passen valt. Ze wilden me tegemoet komen in de bijkomende omboekingskosten bij een nieuwe boeking bij Belvilla... Nee, dank je!
Ellen Neerings
op 18 oktober 2015
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2015
Was het maar waar dat we op reis waren gegaan met Belvilla. We hebben geprobeerd een reis te boeken maar na een half uur telefonisch contact was het nog steeds niet gelukt. Iedere keer bleek de informatie zoals op de website vermeld niet overeen te komen met de realiteit. Een villa met sauna bleek geen sauna te hebben en in een villa waar honden toegelaten werden, waren ze uiteindelijk toch niet welkom. Zaken konden niet bij de huiseigenaar worden nagevraagd omdat het vandaag zondag is. Op zondag een vakantie boeken blijkt dus feitelijk niet realiseerbaar omdat de huiseigenaren veelal niet bereikbaar zijn. De medewerkster kwam niet verder dan dat ze me gelijk moest geven maar het heeft niet tot een oplossing en al helemaal niet tot een vakantiewoning geleid. Afijn de service aan de telefoon was van dien aard dat ik misschien blij moet zijn dat de vakantie bij Belvilla niet door is gegaan.
Coen Niesten
op 1 oktober 2015
bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: juli 2015
Geweldige vakantie gehad met 4 volwassenen ,een kind en 2 honden.Alles was via Belvilla op een top voor ons geregeld, een fantastisch gelegen vrijstaand chalet met alles er op en aan wat wij ons maar wensen konden. Echt een top Belvilla,een aanrader die zeker voor herhaling in aanmerking komt.
Karen Cosman
op 23 september 2015
bestemming: Frankrijk / Chaumard, reisperiode: juli 2015
Een prachtig huisje met een grote keuken waar alles aanwezig is. De enorme tuin grenst vrijwel aan het meer, dus vanuit de tuin, loop je zo naar het meer. Helaas is de tuin niet omheind, waardoor onze honden niet los in de tuin konden zijn. Dat is de reden van mijn 7. Anders had het huisje van mij zeker een 9 gekregen!
Fam. Rutters
op 22 september 2015
bestemming: Oostenrijk / vandans, reisperiode: augustus 2015
Heerlijke rustige vakantie, met veel mooie wandelpaden in het montafondal. Vooral Silbertal en schruns zijn hele mooie dorpen
Hermien de Vries Wevers
op 21 september 2015
bestemming: Nederland / oost Capelle, reisperiode: augustus 2015
Het was een fijne vakantie, Het personeel wat ons te woord heeft gestaan was aardig, echter lag de receptie ver van het park vandaan, dit was een beetje een nadeel. Gelukkig konden we als er iets was, appen (en dat is wel heel modern) met de receptie. En dan kwam er vrij vlot wel iemand.
De matrassen in het park waren een beetje verouderd, en enorm zacht om op te liggen, de slagboom op het park werkte niet, en moesten we elke dag met de hand bedienen, de blower in de douche was stuk, en het putje zat verstopt. De speelplaats voor de kinderen was gevaarlijk, er lag daar een tafelstuk met spijkers er uit stekend, niet echt comfortabel. de receptie waar we ons moesten melden, zag er veel gezelliger uit, ook het daarbij behorende park. :( helaas niet voor ons dus :( Daar was ook een animatie team aanwezig. Maar wel complimenten voor de mensen bij de receptie. Zij waren wel vriendelijk, Daarom ook een beoordeling met 6.
Bodil Mulder
op 19 september 2015
bestemming: Frankrijk / Saint Malo, reisperiode: september 2015
Fijne reisorganisatie met een groot aanbod, overzichtelijke site, veel opties om naar specifieke voorkeuren te zoeken. Heldere informatie. Niet alle ontvangen informatie bleek na aankomst bij de accommodatie correct te zijn, maar dat was in dit geval in ons voordeel (lagere borg en geen verplichte eindschoonmaak, daar konden we als gezin weer van uit eten)! Overigens een heerlijke vakantie gehad!
Dhr van de veer
op 6 september 2015
bestemming: Duitsland / Zwarte woud, reisperiode: augustus 2015
Als altijd goed geregeld
Ramon Spitz
op 27 augustus 2015
bestemming: België / Vielsalm, reisperiode: juli 2015
Wat een waardeloos bedrijf dat Belvilla! Mijn in december geboekte vakantie werd door een onbekwame medewerkster drie dagen van te voren geannuleerd. Terwijl Belvilla schuld bekende konden ze niks meer voor ons betekenen en moesten we zelf maar wat zien te vinden. Zeer kwalijke en schandalig slechte zaak. Ik boek nooit meer bij Belvilla en zal iedereen ook sterk afraden dit te doen!!
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1