Schrijf een review

Reviews over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Pagina 14 van 18 met 1750 resultaten

op 22 september 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2015

Voor de eerste keer geboekt met Corendon -maar het zal ook de laatste keer zijn...... Over het hotel hebben we totaal geen klachten - personeel was vriendelijk en behulpzaam. De reisorganisator Corendon was totaal geen aangename ervaring. Bij aankomst in Turkije - kregen we amper informatie want de corendonhostessen konden geen woord nederlands - en amper verstaanbare engels. Voor de terugvlucht hebben we zelf moeten rondbellen naar Corendonverantwoordelijke in Turkije - om te weten wanneer we in het hotel werden afgehaald. Amper een paar uur voor terugreis en vele telefoontjes wisten wij wanneer we afgehaald worden in het hotel. De terugreis was met tussenlanding - dat ons NIET vermeld werd - het vliegtuig was totaal niet proper. Uiteindelijk hebben we van onze laatste dag vakantie niet kunnen genieten want we hebben meer moeten rondbellen voor onze terugvlucht.
Corendon NOOIT MEER !!!!

  • Algemeen 5
op 22 september 2015 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2015

Heel slecht hotel, met onvriendelijk personeel. Vliegreis ,11 uur vertraging met personeel wat alleen Engels of Turks praat

  • Algemeen 4




op 18 september 2015 bestemming: Bulgarije / sunny beach, reisperiode: juni 2014

De vlucht verliep goed. We hebben een goede reis gehad van het vliegtuig naar het hotel. We konden veel vragen stellen als dat nodig was. En we hadden geen airco en die hebben we gehad. Ook de terug reis verliep goed. Zeker niets te klagen over corendon. Naar Turkije verliep het ook prima.

  • Algemeen 8
op 17 september 2015 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2015

Geboekt bij d reizen v daar uit een vlucht met CORENDON van airport AACHEN MAASTRICHT na ANTALYA. terug vlucht van ANTALYA tussen landing GRONINGEN na airport Aachen Maastricht. In februari geboekt, wij wonen in MAASTRICHT dus lekker kort bij dan krijg je twee dagen voor het vertrek te horen dat de terug vlucht niet in airpot AACHEN MAASTRICHT ma EINDHOVEN en met een bus na het vlieg veld MAASTRICHT word gebracht. leuk is anders bus was er niet in EINDHOVEN dus bellen ook ander mensen wat met de bus terug moesten na een uur kwam dan een bus. Dan boek 15 dagen met 14 overnachten ik weet niet wat zij verstaan 14 overnachten wij moesten 00.15 klaar staan werden 00.30 opgehaald wij gingen om 05.30 de lucht in dan een vliegtuig met door gezakte stoelen geen ruimte, zat met de knieën tegen de stoel voor me kon links of rechts met mijn benen geen goeie steun voor mijn hoofd zat geknikt met mij nek en zo 4uur zitten nee nooit meer met CORENDON.

  • Algemeen 3
op 17 september 2015 bestemming: Curaçao / Jan Thiel baai, reisperiode: maart 2015

Goede prijs kwaliteit verhouding bij Corendon. Mooi resort, nette transfer. Alleen ontvangst op vliegveld Curaçao was wat rommelig.

  • Algemeen 7
op 16 september 2015 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2015

Met het verschil van 2 dagen 200 euro pp meer betaald voor een week vakantie dan onze medereizigers! En een zeer onbevredigend antwoord gekregen van Corendon. Zeer ontevreden over de klachtenafhandeling van Corendon. Dit was eens, maar nooit weer met deze maatschappij!

  • Algemeen 4
op 16 september 2015 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2015

Nog nooit heb ik zo genoten van een vlucht en vakantie met Corendon. We werden overal vriendelijk ontvangen en we werden vermaakt ondanks een kleine vertraging. Helemaal top!

  • Algemeen 10
op 16 september 2015 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2014

Sunshine vakacionclub geweldig super in een woord.

  • Algemeen 9
op 16 september 2015 bestemming: Bulgarije / Sunny beach, reisperiode: juni 2015

Prachtig appartement leuke stad geweldig 3xal naar toe geweest volgend jaar weer met Corendon.

  • Algemeen 9
op 15 september 2015 bestemming: Griekenland / chersonison, reisperiode: juli 2015

Het was een top vakantie met Corendon!

  • Algemeen 8
op 14 september 2015 bestemming: Turkije / Turgutreis, reisperiode: mei 2015

Jammer, nooit meer. Dit hotel wordt door Corendon in de advertenties gepromoot alsof het een super hotel is. Mooi niet, dat Woxxie Hotel.

  • Algemeen 3
op 14 september 2015 bestemming: Cyprus / Kyrenia, reisperiode: mei 2013

COPD? Kies dan nooit voor Corendon want dan kost het je zo 300 euro extra!

Eerst duidelijk geïnformeerd ivm 1 persoon die COPD heeft. Het was allemaal geen probleem en er was zuurstof aan boord van het vliegtuig. Nogmaals gevraagd of er nog met andere dingen rekening gehouden moest worden, maar het was allemaal goed (we hoefde geen zuurstof mee te nemen).

Op de heenvlucht echter toch zuurstof moeten gebruiken en bij aankomst kregen we dat te horen.
Na een paar dagen stopte ons contactpersoon op bij Corendon... Dus vragen stellen was niet meer mogelijk en informatie inwinnen mochten we zelf maar uitzoeken.

30 minuten voordat we terug vlogen komt er opeens iemand van Corendon op ons af of we even 300 euro wilde betalen omdat we een COPD persoon bij ons hadden. Als we niet betaalde mochten we niet aan boord van het vliegtuig. De betreffende persoon helemaal in de stress (extra slecht voor een COPD patiënt...) en maar snel gaan pinnen.

Bij terugkomst klacht ingediend bij Corendon, maar moesten het maar bij onze verzekering indienen. En de verzekering wijst natuurlijk naar Corendon.

Kort gezegd: Ik vertrouw Corendon niet meer en ik raad u aan ze ook niet te vertrouwen want van een vakantie voor 250 euro maken ze zo een vakantie van 550 euro...

  • Algemeen 1
op 12 september 2015 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2015

Samen met drie andere personen ben ik deze zomer met Corendon naar Kos gevlogen. Het vliegtuig vertrok op tijd en de service in het vliegtuig was naar behoren. Eenmaal geland stond er een bus te wachten om ons naar het appartementencomplex te brengen. De gids vertelde veel over het eiland en het was duidelijk merkbaar dat zij hier al een lange tijd verblijft. Aangekomen bij ons verblijf, bleek dat onze kamer nog niet gereed was. Binnen de organisatie was er een fout gemaakt. Hierdoor was er geen andere optie dan met zijn vieren in één appartement te slapen. Het personeel verontschuldigde zich en de volgende dag kwam er direct iemand langs van de reisorganisatie. Vlot werd het geregeld en ter compensatie hebben we na afloop van de vakantie een reischeque van 45 euro gekregen. Fijn aan de organisatie is dat we hier iedere dag terecht konden wanneer dit nodig zou zijn en wij ons als vakantiegangers echt gehoord voelden. Hierdoor konden wij optimaal genieten van een fantastische vakantie op Kos.

  • Algemeen 7
op 12 september 2015 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: mei 2015

Verblijf in Ephesia Beach Club was heerlijk. Goede service van Corendon vanaf aankomst tot vertrek. Voor kleine kinderen was de Kids & Co club, ik citeer: 'super vet!'.

  • Algemeen 7
op 11 september 2015 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2015

Onze vakantie begon met 2u vertraging; het vliegtuig was later vertrokken uit Turkije dan gepland. Toen het toestel landde op Schiphol werd daar nog eens 45min aan toegevoegd vanwege een kapot motoronderdeel. Okay, liever dat ze daar op de grond achter komen dan in de lucht, we probeerden positief te blijven. Eenmaal in het vliegtuig kregen we een cupje water en een Time Out koekje (Pun intended??). De stewardessen waren vrij nors.. Toen ook nog bleek dat we moesten betalen voor ons eten en drinken aan boord hadden we het niet meer. Voor een klantenservice vonden we wel dat ze op zijn minst het drinken gratis hadden mogen geven. We hadden een menu kaart gekregen waarvan ze meer dan de helft niet meer hadden -__-' (we vlogen uiteindelijk rond etenstijd dus iedereen had flinke honger). De heenreis was dus knudde. Het vervoer van de vlieghaven naar ons hotel was goed geregeld, ons contactpersoon in Turkije was een aardige dame en goed bereikbaar, ons hotel van ons was verder goed. We hadden 2 excursies geboekt, waarvan 1 naar Kos waarbij we een Engels sprekende gids zouden krijgen. Die hebben we echter nooit ontmoet/zijn we niet tegengekomen. En hebben we van Sanne ook niks mee over gehoord. Dus we hebben in Kos ons plan getrokken. De terugreis naar Nederland was ook niet geweldig, maar dit keer lag het niet aan Corendon; we zaten voor een gezinnetje met een klein jochie. Die bijna non-stop 3u lang heeft lopen krijsen en gillen -___-"

  • Algemeen 3
op 8 september 2015 bestemming: Griekenland / Agios sostis, reisperiode: juli 2015

Bij Corendon hadden ik en mijn vriendin meteen het gevoel dat het goed zat toen we geboekt hadden. Alles was geregeld het vliegtuig en het vervoer naar het hotel. Dit was voor ons erg handig, omdat je beide nog niet over een rijbewijs beschikten. Verder hebben ze ons goed geholpen met de keuze om wel of niet te gaan inverband met het gedoe in Griekenland destijds. Verder konden we met alle vragen die we hadden op vakantie bij hun terecht. Het was gewoon erg goed geregeld.

  • Algemeen 9
op 8 september 2015 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: mei 2015

Curacao is een heerlijke tropische bestemming met de prachtige mooie zandstrandjes en over het hele eiland leuke restaurantjes. Met een auto lekker het eiland over toeren, ieder dag een ander strandje, lekker ergens eten en een drankje doen aan het water. Wij verbleven in het Livingstone Resort, wat een heel goed resort is met heerlijk ruim appartement, balkon en van alle gemakken voorzien. Ook het zwembad op het resort is fijn. De huurauto (die we zelf apart gehuurd hadden) kon voor de deur worden geparkeerd.

De locatie Jan Thiel zelf heeft genoeg faciliteiten in de buurt: een AH op loopafstand en strand met leuke eettentjes en barretjes. Maar ook iets verder rijden maar wel in de buurt liggen andere supermarkten, winkels en eettentjes. De echt mooie stranden liggen wel wat verder rijden, maar het eiland over rijden is ook gewoon al een leuke activiteit.

We vlogen met KLM wat echt top was. Alles echt super goed verzorgd in het vliegtuig. De tijd vloog voorbij!

  • Algemeen 8
op 8 september 2015 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juni 2015

We zaten 2 weken in appartement Edifisio in Albufeira.We hadden een mooi Appartement keken uit op zee en op het plein van Albufeira.Twee minuten lopen en je zit/loopt op een heerlijk strand waar je bedjes en parasols kan huren of gewoon heerlijk met je handdoek kan liggen.Je kan zalig langs het strand lopen de zee is zalig.
Overal heb je heerlijke restaurantjes waar je voor weinig geld lekker uit eten kan. Avonds is er genoeg te zien en te doen Albufeira er zijn genoeg gezellige terrasjes waar je kan zitten. De Portugese mensen zijn aardig en erg vriendelijk hebben voor iedereen een vriendelijk woord over.
Wij willen niks anders dan heerlijk elk jaar naar Portugal gaan.

  • Algemeen 9
op 7 september 2015 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2015

Ontzettend tevreden over Corendon. Alles was goed geregeld; van de transfer tot de excursies. Reisbegeleiding was ontzettend attent en altijd bereikbaar. Gewoon top! Niks op aan te merken.

  • Algemeen 9
op 7 september 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2015

Gedurende ons verblijf in Side, Turkije, hebben wij veel excursies gedaan die georganiseerd werden door de reisorganisatie. Het was een vakantie om nooit meer te vergeten. Het vervoer, het hotel, het eten en de klantvriendelijkheid van de reisorganisatie, hebben bijgedragen aan de topvakantie die wij gehad hebben.

  • Algemeen 8
op 7 september 2015 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: augustus 2015

Ik heb twaalf dagen in hotel Isgrev overnacht. Een hotel dat er prima uit zag en waar volop van de mooie omgeving genoten kon worden door middel van een infinity pool, een aquapark en een privéstrand aan het meer van Ohrid. Helaas werd ik na vier dagen geteisterd door een "mysterieus virus" waardoor ik de overige acht dagen nauwelijks nog van mijn hotelkamer kwam. Zowel reisorganisatie Corendon (daar Fibula) als medewerkers van het hotel ontkenden in eerste instantie dat er sprake zou zijn van een virus. Nadat media in Nederland hier lucht van kreeg veranderde dat. Na vijf dagen ziekte (en het grootste aantal zieke Nederlanders terug te hebben verscheept naar Nederland) reisden twee medewerkers van Corendon af naar hotel Isgrev om daar verhaal te halen bij ons, als hotelgasten. Zij hadden vernomen dat slechts "enkele" gasten ziek zouden zijn. Ieder verhaal werd genoteerd en vol begrip op gereageerd, maar veel andere acties vonden niet plaats. Na 1 dag aanwezig te zijn geweest zijn deze vrouwen weer vertrokken zonder verdere informatie voor ons. Na zeven dagen bestond de mogelijkheid je handen te desinfecteren na ieder toiletbezoek en een specialist op het gebied van virussen te bezoeken. Dit deed ik. Ik bezocht de arts die vanuit de overheid gestuurd was, maar veel anders dan mijn verhaal aanhoren deed hij niet. Op eigen initiatief besloot ik te vragen of de mogelijkheid bestond bloed of ontlasting te controleren. Dit hadden ze maar al te graag en de resultaten zouden binnen 2 tot 4 dagen na inlevering met me gedeeld worden. Nu, inmiddels bijna drie weken later, heb ik nog steeds niets van het hotel vernomen (ze reageren niet op mijn e-mails of telefoontjes) en laat Corendon opnieuw weten niets van deze situatie af te weten. Wat een super vakantie had moeten worden, waarin ik zou vieren dat ik afgestudeerd was van zowel hbo als universiteit, veranderde binnen vier dagen in een vakantie waar ik dagen aan het aftellen was tot het moment waarop ik thuis in mijn vertrouwde bed kon kruipen. Zowel Fibula, als Corendon en de medewerkers van hotel Isgrev hebben in mijn beleving weinig tot niets gedaan om deze horrorvakantie iets draaglijker te maken.

  • Algemeen 4
op 7 september 2015 bestemming: Curaçao / Jan Thiel baai, reisperiode: november 2014

Mijn eerste keer naar een ver land; Curaçao. Toen we uit het vliegtuig stapte, stond daar een hostess voor ons klaar. Super aardig en goed gehumeurd vertelde ze ons in de bus alle leuke hotspots van Curaçao toen we onderweg waren naar ons vakantiehuis. Zo enthousiast heb ik nog nooit iemand mee gemaakt. Ik geef haar groot gelijk, want op Curaçao werken lijkt mij ook onwijs leuk. Altijd lekker weer ;). Na de eerste dag uitgerust te zijn, werden ons de excursies uitgelegd wat het eiland ons allemaal te bieden had. Ook dit keer weer vol enthousiasme. Dit vonden de mede-reizigers ook, want de excursies werden volop geboekt. Later die week besloten we een auto te huren om het eiland rond te gaan. Even een belletje gepleegd naar ditzelfde meisje en de auto stond na een half uur bij ons op de stoep. Super super super geregeld. Ik kan niet anders zeggen!

  • Algemeen 9
  • Excursies 2
op 4 september 2015 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2015

Er werd slecht omgegaan met gereserveerde stoelen.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 1
op 2 september 2015 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: september 2015

Vliegtickets geboekt, en voor de zoveelste keer wijzigen ze de vliegtijden naar midden in de nacht zonder dit ook maar even mede te delen. En ook geen mogelijkheid om op een andere dag te reizen of te annuleren. Daar zijn direct kosten aan verbonden. Aangezien we met een baby vliegen zijn we hier heel erg ontevreden over.

  • Algemeen 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 1 september 2015 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2015

Dit is de 1ste keer dat ik met corendon heb gevlogen en ik moet zeggen dat de heenreis heel goed ging. De boeking ging ook vlot en dus had ik van de terugvlucht niet anders verwacht.

helaas ging deze volledig de mist in. alles wat er mis kon gaan is misgegaan.

om te beginnen heb ik de duurdere vlucht genomen om via Gazipasa te vliegen. zonder enige communicatie is deze verplaatst naar Antalya.
juist om die 4 uur in de bus te vermijden heb ik dit gedaan.

de redenen die werden opgegeven waren:
1 vanwege de wind (er was geen zuchtje wind)
2 vanwege een brand op de bergen die in Turkije niet vreemd is. (volgens de bewoners daar gebeurt dit daar vaker in de zomer)
3 te weinig passagiers voor gazipasa en om een zowat lege vlucht te voorkomen (dit is iets geloofwaardiger)

in plaats van 21.10 werden wij al om 19.00 uur opgehaald, zonder enige communicatie.
in de bus kregen we te horen dat het vliegtuig niet om 23.59 ,maar om 1.00 uur s' nachts zou vertrekken. dit werd uiteindelijk pas om 2.30 s' nachts.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 8
op 31 augustus 2015 bestemming: Spanje / breda, reisperiode: oktober 2015

LET OP !!! bij annulering kost dit ook voor de koffers en parkeerplaats. Kan dit nergens vinden bij corendon. Dus gewoon parkeren bij een ander, annuleren is dan kosteloos.

  • Algemeen 3
op 21 augustus 2015 bestemming: Turkije / Dalyan, reisperiode: september 2015

Wederom geplande vertrektijd 03.30 wordt nu 17.25.
Weg dus vakantiedag. Dit is dit jaar de 3e maal dat mij dit jaar overkomt. Niet leuk. Charter eis bla bla je weet wel.

  • Algemeen 1
op 14 augustus 2015 bestemming: Cyprus / Cyprus, reisperiode: oktober 2015

Enige tijd geleden had ik een reis geboekt naar Noord Cyprus. Al snel bleek de terug vlucht geannuleerd. De optie om enkele dagen langer of korter te blijven. Langer, ook iets meer betaald. Nu krijg ik maning om de laatste 50 euro van de reissom te betalen voor een vertrek in oktober 2015 met daar achter een ongedateerde brief met de melding dat Corendon eenzijdig de hele reis annuleert omdat zij de kwaliteit op Noord-Cyprus niet kunnen garanderen. Zo ga je niet met mensen om, wel de hele reissom innen maar niet de afgesproken reis leveren. Blijkbaar bestaat de service slechts uit het innen van je geld.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 9 augustus 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2015

Ik wend mij tot u i.v.m. een ,in mijn ogen ZEER SCHANDALIGE zaak m.b.t. de afhandeling door u, van mijn zoek geraakte bagage.
Wij hebben bij U een Ultra All Inclusief reis geboekt naar Turkije voor 8 dagen.
Wij zijn hiervoor 29-07 vetrokken vanaf Vliegveld Eindhoven, met drie koffers. Wij zijn in Antalya aangekomen met onze drie koffers en verder ook een geweldige vakantie gehad.
Op woensdag 05-08 zijn wij s’morgens om 03.00 uur locale tijd aan hotel opgehaald en richting vliegveld gereden.
Aldaar aangekomen hebben wij allereerst onze bagage ingecheckt (3 koffers) en vervolgens nog een hapje gaan eten.
Om 07.00 uur locale tijd is onze vlucht CAI041 vanaf vliegveld Antalya vertrokken richting Eindhoven.

In Eindhoven aangekomen, zijn wij gelijk naar de bagageband gegaan teneinde onze koffers van de band te nemen.
Tot onze ontsteltenis kwamen er uiteindelijk maar 2 van de drie koffers welke wij in Antalya hadden ingecheckt in Eindhoven van de band.

Wij hebben toen gelijk bij de Lost & Found bali melding van gemaakt , door de medewerkers hiervan is vervolgens een PIR rapport opgemaakt.
Indien mij koffer terecht was zou ik van hun melding krijgen, maar ik kon ook zelf al kontact opnemen voor info.
Ik heb vervolgens vanaf van af woensdagavond tot vandaag 6 x met Lost & Found bali gebeld of er al iets bekend/gevonden was.

Toen ik vanmorgen wederom belde kreeg ik info dat de koffer inmiddels waarschijnlijk gevonden was en dat deze vanavond om 17.30 op Eindhoven Airport zou aankomen en dat ik dan wederom gebeld zou worden, indien bleek dat dit inderdaad mijn koffer was.

Om 18.30 hedenavond kreeg ik dan het verlossende telefoontje van Lost & Found dat het inderdaad mijn koffer betrof wat gevonden was, en inmiddels was aangekomen op Eindhoven Airport, en dat ik het koffer kon komen ophalen.
Ik zou dit koffer ZELF in Eindhoven moeten gaan ophalen daar men schijnbaar met Corendon geen afspraak/vervoersopdrachten waren, waarin was opgenomen dat koffer naar mij thuisadres kon worden gebracht, hetgeen bij andere maatschappijen WEL het geval is, en wat ik ook niet meer als normaal vind.

Op dit moment werd mij duidelijk dat het met de service van Cor en Don zeer pover gesteld is.
Ik vind dit ronduit gezegd een zeer schandalige zaak en zal ik dan ook absoluut NIET accepteren.

*Ik betaal Cor en Don voor een dienst.
*Dienst wordt door Cor en Don niet naar behoren uitgevoerd.
*Ik zit 4 dagen door toedoen van Cor en Don zonder mijn bagage/ kleren, met de nodige onrust van dien, wat er met mijn spullen gebeurd is.
* vervolgens zijn mijn spullen na 4 DAGEN terecht en zou ik zelf een reisje Eindhoven moeten inplannen om mijn, door toedoen van Cor en Don zoekgeraakte spullen te gaan ophalen?

HET MOGE DUIDELIJK ZIJN DAT IK HIER ABSOLUUT NIET MEE AKKOORD GA en dat ik verwacht dat Cor en Don deze, door hun gemaakte, miskleun naar behoren oplost en mijn koffer op mijn thuisadres in Sittard aflevert, hetgeen andere maatschappijen ook doen als ze een blunder maken.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 8 augustus 2015 bestemming: Turkije / Torba, reisperiode: juni 2015

Super huwelijksreis gehad. Mooi hotel met onwijs vriendelijk personeel en lekker eten. Hostess van corendon ook prima , reis verliep volgens plan. Ik heb prima ervaring met corendon..... Was super!!!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 6 augustus 2015 bestemming: Turkije / Antalya-Lara, reisperiode: februari 2016

Vroegboeken groot gevaar.Op 5 mei boekte ik een trip voor 3 weken naar Antalya-Lara met Corendon . Aanbetaling 289 Euro.Een 5 a 6 weken later moest ik annuleren omdat ik goed ziek geworden ben en dat zal nog wel duren voorbij februari 2016.Aanbetaling kwijt.Ik schrijf ze dat dat eigenlijk niet eerlijk is en of ze dat toch niet terug kunnen betalen omdat de boeking nog niet lang geleden is en de Vertrek datum ver weg.Zij verschuilen zich achter de regels en wijken daar niet vanaf.Daarom :vroegboeken levert misschien een kleinigheid op maar kan je ook veel kosten.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 5 augustus 2015 bestemming: Cyprus / Kyrenia, reisperiode: oktober 2015

Corendon is een waardeloos bedrijf. Samen met een vriendin had ik een vakantie geboekt naar Cyprus voor in oktober. We zouden 13 dagen gaan naar een all inclusive hotel. Binnen 2 weken na de boeking kregen we al mail van Corendon dat ze het contract met ons hotel hadden verbroken, we werden overgeplaatst naar een door hun uitgekozen 5 sterren hotel. Hier zouden wij speciaal all inclusive krijgen omdat we dat eigenlijk hadden geboekt. We vonden het jammer maar hadden zoiets van oké het is een mooi hotel dus deden we er niet moeilijk over verder. Ik denk nog geen maand later kregen we nog een mail van Corendon dat de terugvlucht van ons was geannuleerd omdat er niet genoeg mensen waren. We zouden 13 dagen gaan, nu moesten we kiezen tussen 8 of 15 dagen. Omdat we 8 dagen nogal kort vonden, kozen we voor 15 dagen. Hiervoor moesten we allebei nog €200 extra bijbetalen zonder dat we er iets aan konden doen!! Hier waren we niet blij mee maar bekeken het positief; 15 dagen lekker uitrusten in de zon in Cyprus. Toen het allemaal een beetje gezakt was hadden we weer helemaal zin in de vakantie. Nu krijgen we 2 maanden van te voren wéér een mail van Corendon, dat de hele vakantie is afgeblazen omdat ze dit seizoen alle reizen naar Cyprus hebben afgeblazen! Nu, 2 maanden voordat we op vakantie zouden gaan, gaat er helemaal niks meer door. Ik raad niemand aan om bij Corendon te boeken want je krijgt er alleen maar gezeik mee! Nu mogen wij in deze korte tijd voor onze vakantie nog opzoek gaan naar iets anders!!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 2 augustus 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2015

Geen al te goede reisgids,als je hem een vraag stelde moest je een aantal dagen wachten op een antwoord
het hotel in antalya (hadrianus) was ronduit een vies vuil en vettig hotel zonder enige hygiene. dikwijls te weinig of onverzorgd eten. op de excursies veel te veel uitleg en te weinig tijd. dit hotel (nogmaals geen aanrader)
prijs/kwaliteit toch wat aan de dunne kant

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 5
op 23 juli 2015 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2015

Regelmatig met vliegtuig op vakantie geweest, afgelopen voorjaar voor het eerst met Corendon Airlines, dus NIET Corendon Dutch Airlines. Het was gelijk de laatste keer. Dit nooit weer. Op heenweg ongemotiveerd personeel dat duidelijk geen plezier in hun werk had, op terugweg op bijna verlaten vlieghaven Bodrum gedumpt met andere lotgenoten. Al snel bleek onze vlucht naar Amsterdam twee uren vertraging te hebben. En die vertraging liep al snel op. We hebben niemand van Corendon gezien, en een verklaring? Daar moesten we zelf maar achterkomen. Op Schiphol stond nog heel lang onze oorspronkelijke aankomsttijd aangegeven, de "ophalers" hielden de Schipholsite in de gaten. Er was alleen maar totale onduidelijkheid. We hebben een broodje kunnen kopen en wat te drinken. Meer dan vier uren later dan gepland zijn we halsoverkop vertrokkken. De gezagvoerder heeft op de terugweg uitgelegd wat de reden was voor de vertraagde terugreis. Een kapotte ruitewisser. Er is wat heel erg mis met de communicatie bij Corendon, dit wisten ze vroeg in de middag al en hadden ons moeten inlichten via de hostess, zodat we in ieder geval wat langer in het hotel hadden kunnen blijven. Een stuk comfortabeler dan 4 uren rondhangen op een lege luchthaven. Ook is Corendon erg laks geweest in de berichtgeving op de luchthaven. Er was geen berichtgeving. Uiteindelijk stonden we in het holst van de nacht op Schiphol. En dan nog een paar uur naar huis reizen.
Voor dit soort situaties kun je een vergoeding aanvragen volgens de EG Verordening 261/2004. Maar, dit gaat niet op bij Corendon Airlines. Slim.
Turkije valt niet onder de EU, dus vanuit Turkije krijg je nooit vergoeding voor in ieder geval vertraging van minimaal 3 uren.
Tuurlijk hebben we direkt contact opgenomen met Corendon. Ze gingen niet vergoeden, want: onze vakantie was niet verkort, die ruitenwisser was overmacht, en ze vallen niet onder die EU Verordening want ze zijn turks. Uhh, ja.
Ik heb heel veel klachten gezien over Corendon op diverse sites. Dit is bijna zeker slechts het topje van de ijsberg, er zijn heel veel reizigers die slechte ervaringen met Corendon hebben maar dit niet melden. Het helpt toch niet. Dat klopt, Corendon trekt zich absoluut niks aan van de klachten, er blijven genoeg mensen over die reizen met deze maatschappij. En het clubje zeurpieten houdt vanzelf wel op, geen last van. Een paar standaardmailtjes sturen met simpele uitleg, klaar.
Misschien dat lezers al die ervaringen meenemen in hun beslissing om met Corendon Airlines te vliegen. Mijn ervaring is dat je bij menig andere maatschappij als betalende clïent behandeld wordt. Zoals het hoort.
Het heeft met fatsoen te maken, denk ik.
Afijn, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 7
op 20 juli 2015 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: juli 2015

Corendon, of Cor en Don een maatschappij waar je van op aan kon, dachten we.

Helaas het tegendeel is overduidelijk bewezen.

Wij hadden onze vakantie geboekt naar Tunesië maar helaas ging dit niet door ivm de terreur aanslagen.
Wij gingen overboeken en omdat we er zelf niet helemaal uit kwamen besloten we de hulp van Corendon te vragen, we hebben een zoon van dertien jaar en Corendon weet tenslotte het beste welke accommodatie je dan zou moeten kiezen.

Netjes werden we te woord gestaan door één van de telefonistes.

Wij vroegen haar of zij ons kon helpen met een passende vervangende vakantie en dat lukte ook. (Dachten we)

Ze bood ons een hotel aan in Kemer, een plaats in Turkije en volgens haar was dit een passend hotel.
Toen ik haar vroeg of het zwembad ook een beetje groot was zei ze dat het niet extreem groot was maar wel goed aan de maat.
Met €500,- bijbetalen besloten we dit maar te doen, we wilden tenslotte toch graag op vakantie.

Een week later dan gepland komen we aan in Kemer en tot onze verbazing kon de buschauffeur het hotel niet vinden, beetje vreemd dachten we.

Toen we eindelijk voor de deur stonden begrepen we gelijk waarom hij het niet kon vinden, het was namelijk een tamelijk klein hotel met een ingang of dat je bij iemand de tuin in loopt.

Toen we ingecheckt hadden werden we naar onze kamer gebracht en tot onze grote schrik werd duidelijk dat dit absoluut niet te vergelijken was met wat we in Tunesië geboekt hadden.
Het zwembad leek op een vijver voor koi karpers zo klein en dit was juist waar we om gevraagd hadden, een niet te klein zwembad omdat we graag in het water zijn met ofwel een luchtbed, een band of wat overgooien met een bal of zo.
Overgooien was echt niet mogelijk want als je er met z'n vijven in lag met een klein kind dan was het gewoon gevaarlijk om door te gaan met overgooien.

Ik gelijk de eerste ochtend een gesprek aangegaan met de reisleidster en haar uitgelegd wat er allemaal aan vooraf gegaan was.

Ze vroeg of we dan naar een ander hotel wilde verhuizen en ik zei tegen haar dat we dit zeker wilde doen als die kans aanwezig was.

Omdat we ons een beetje de weg hebben laten wijzen door Corendon (puur omdat ik dacht , die hebben er verstand van) dacht ik eigenlijk omdat hun informatie niet helemaal juist was ze ons netjes zouden behandelen en wederom een overboeking zouden kunnen regelen met wederom een beetje toe betalen.

Wel, tot het laatste ging het goed, we hadden op aanraden van hun zelf een hotel uitgezocht in Side en dat hotel zou in augustus rond de €2100.- kosten dus dachten we dat in het hoogseizoen dit hotel misschien tussen de twee en half en drie duizend euro zou mogen kosten.

We hadden Tunesië €1500,- daar kwam €500,- bij om even over te boeken naar Turkije dus dat is dan alweer €2000,-

Tot onze grote schrik konden we de resterende vijf dagen wel naar dat andere hotel maar dan moesten we zelf vervoer regelen en ook nog eens €1300,- toe betalen.

We zouden dus voor een vakantie van een week voor €1500,- naar Tunesië toe vliegen maar dat zou uiteindelijk €3300,- geworden zijn omdat het personeel van Corendon niet goed of goed genoeg gekeken zou hebben naar de door mij gestelde vragen.

Corendon zegt dan wat voor u een klein zwembad is is voor een ander misschien wel groot.

Nou Cor en Don als ik met een luchtbed, band of wat dan ook in het water wil liggen dan doe je dit niet in een XL badkuip hoor waar nog meer mensen willen genieten van hun vakantie.

Ik vind dit diep triest en zal dan ook NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT meer een vakantie boeken bij Corendon.

Had dinsdag 14 juli j.l. ook nog iemand van cliënten service aan de lijn en die vertelde me dat ze mij terug zou bellen, ze moet nu maandag 20 juli (laatste dag vakantie) nog terug bellen.

Een waardeloze organisatie die zich beter voor doet dan dat ze in werkelijkheid zijn.

Mooie reclame spotjes maken voor tv maar de mensen op de juiste manier helpen omdat jullie een fout maken ho maar.

Jullie verschuilen je allemaal achter elkaar.

Groet.

Hans van Kalsbeek

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 15 juli 2015 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juni 2015

Onze vakantie naar Turkije is uitstekend georganiseerd door Corendon!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 15 juli 2015 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juni 2015

Erg genoten in Lesbos, molyvos, apparatement kangaroo. Reis geboekt bij Corendon. Molyvos is een prachtig groot dorp en appartement Kangaroo was mooi knus en rustig met een vriendelijke eigenaar, liggend op een toplocatie vlakbij bus, winkels, terrasjes, supermarkt en alle mooie steegjes van Molyvos met prachtig uitzicht. Appartement heeft mindere recensies maar daar snapte wij niets van. Goede schoonmaak, lieve eigenaar, geen last gehad van wat dan ook. Ruime appartementen. Tip: voor privé zitje vraag je als voorkeur 1e etage. Begane grond eindigt op zwembad dus niet echt privé. Mooi zwembad met strandstoelen en toplocatie bij bus, supermarkt en restaurantjes. Geen last van vluchtelingen gehad. Die blijven daar niet hangen en zijn verder vriendelijk. Je ziet er amper iets van. Je kon ook gewoon pinnen, maar wij hadden veel geld meegenomen. De grieken blijven vriendelijk en dankbaar en kunnen het toerisme goed gebruiken! Dus steunen die grieken. Lesbos ook erg leuk eiland. Mooi gewandeld over routes op eigen gelegenheid. Ook aanbod van excursies. Je kunt er voor € 45 euro een auto huren voor een dag all in en zelfs naar Turkije. Prachtige vakantie gehad. Molyvos is een aanrader! Veel mooier dan het kleine Petra. En met de bus ben je binnen 5 minuten voor € 1.30 op het zandstrand van Petra of Anaxos. Dus laat je niet afschrikken door enge verhalen op het nieuws want het is de moeite waard.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 14 juli 2015 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: oktober 2015

Ik had een reis geboekt naar Lesbos voor 3 oktober 2015 deze heb ik op 29 mei 2015 geannuleerd (reden bekend bij Corendon waarom) ik wilde naar Harris appartementen. nu zag ik zaterdag 11 juli dat deze appartementen pagina niet meer bestond. nu heb ik maandag 13 juli gebeld wat de reden hiervoor was toen werd mij door de klantenservice van Corendon verteld dat het om een contractbreuk ging van de eigenaar en daarom zijn deze appartementen er uit gehaald. wat betreft de Harris appartementen de mensen konden omboeken of het geld terug krijgen. dat vroeg ik als ik ook een coulance kon krijgen op wat ik heb betaald de aanbetaling ik heb ook gezegd had ik tot 3 augustus gewacht dan had ik wel het geld terug gekregen omdat het namelijk dan nog 43 dagen voor vertrek was maar ze konden niets voor mij doen. toen heb ik wel gezegd dat ik hierover zeer teleurgesteld ben maar toen werd er gezegd door de medewerkster dan heeft U pech gehad en dat was het ik ben zeer teleurgesteld in de klantvriendelijkheid van Corendon dus ik ga ook wel twijfelen om weer bij Corendon te boeken.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 14 juli 2015 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2015

Schitterende vakantie gehad in prima hotel Ideal Prime beach

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 7 juli 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2015

Rondreis Capadocie gemaakt, van te voren waren de hotels niet bekend, hotels waren minimaal. In het hotel in Antalya was het eten zo slecht en beperkte hoeveelheid dat wij ergens anders zijn gaan eten. Met de reisbegeleiding hebben we het gewoon niet getroffen. Haar vriendin van Corendon Customer Care maakte de reis mee en ze hadden het erg gezellig samen. In gezelschap van ons spraken ze Turks met elkaar, niet erg beleefd. tijdens de Turkse avond werden wij met de chauffeur op pad gestuurd, een vriendelijke man die echter alleen Turks sprak en ons dus geen uitleg kon geven over het geen wij zagen, die kregen wij de dag er na van de reis begeleiding, zij was op de avond met haar vriendin gaan eten.
Verder kregen wij na het bezoek van een tapijt weverij en juwelier te horen dat we bij de lederwinkel nu wel iets moesten gaan kopen omdat zij onze reis sponseren. Onder deze bezoeken kon je ook niet uit omdat ze gekoppeld waren aan een excursie. De reis op zich was meer dan de moeite waard.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 7 juli 2015 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2015

Een week in het hotel van Corendon, Blue Bosphorus in Bodrum, verbleven. Vervoer op heenweg was prima, vertrek op tijd en eenmaal aangekomen op de luchthaven in Bodrum werden we snel verwezen naar de juiste bus. Ontvangst in hotel goed, Nederlands sprekende medewerkster aanwezig, wat handig was gezien het feit dat niet iedereen even goed Engels sprak. Hotel is sinds dit jaar echt open, maar je ziet aan veel dingen dat het nog niet af is. Hierdoor een paar keer van kamer moeten wisselen. Ook het personeel moet nog wennen, al doen ze wel hun best. Hostess van Corendon zeer behulpzaam, heeft ons geholpen met het boeken van een auto. Terugweg verliep ook weer prima, exact op tijd aanwezig op Schiphol. Al met al een heerlijke vakantie!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 5 juli 2015 bestemming: Turkije / gumbet, reisperiode: juni 2015

We hebben gekozen voor een lastminute van Corendon naar Turkije, vanaf Groningen. (nabij onze woonplaats) Heenreis hebben we een geplande tussenstop gemaakt in Eindhoven. De passagiers vanuit Groningen moesten blijven zitten, mijn zoontje van net 2 jaar wilde lopen wat dus niet mocht. We moesten meer als een uur hier wachten, want we waren eerder vertrokken vanaf Eelde. Het was bloedheet! Mijn zoontjes kleren waren doorweekt en zweetstraaltjes liepen langs zijn hoofd. Daarnaast lukte het mij, (19 weken zwanger) ook niet goed om mijn hitte kwijt te raken. Toen we vroegen om wat water, werden we gelijk afgewezen, ze hadden het te druk met bevoorrading. Bevoorraden is blijkbaar kletsen in het gangpad, want de turkse stewerd heeft alleen dit gedaan in de tussentijd. Toen ook een gezin met een kindje van 2,5 jaar naast ons hetzelfde vroeg, zei hij weer zuchtend dat ze maar even moesten wachten. Ondertussen was ons zoontje er spuugzat van en heeft een half uur overstuur lopen huilen. Dit leverde geïrriteerde blikken van medepassagiers op, die inmiddels waren ingestapt. We voelden ons hier echt als last, ipv klant van Corendon.

We waren blij dat we terugreis geen stop hoefden te maken en rechtstreeks naar Groningen terug vlogen. We moesten al om 3 uur s nachts in de bus zitten, om vervolgens om 6 uur s ochtends te vliegen. Gelukkig zouden we om 10 voor 9 weer landen in Groningen.
In ons hotel hebben we aan het einde van de middag gecheckt. Geen wijzigingen in de vlucht! We zijn uit eten gegaan en toen we terug kwamen s avonds, bleek er opeens wel een wijziging te zijn. We zouden een tussenstop maken in Eindhoven! Dit schoot ons ontzettend in het verkeerde keelgat. Er stond geen reden aangegeven waarom en we kregen het zo kort van te voren te horen! (Wij kregen het te horen, achteraf op het vliegveld bleek dat bijna niemand dit wist en zij er achter moesten komen omdat ze op het bord de vertrektijden naar eindhoven zagen ipv Groningen).
Aangezien de tussenstop ons zo slecht was bevallen op de heenreis, zagen we hier erg tegenop. Helemaal omdat het nu ook nog met slaapgebrek moest. Ook zouden we weer anderhalf uur langer onderweg zijn. En waarom? Hier hadden wij niet voor gekozen. In hetzelfde tijdsbestek hadden we ook naar Amsterdam kunnen rijden en heel veel prettigere vluchttijden gehad.
In Eindhoven was het weer hetzelfde verhaal. Bloedheet! Gelukkig na enig aandringen van mij ben ik toch met mijn zoontje (die alweer nat van het zweet was en heel hard aan het huilen) door het gangpad gaan lopen. Toen ik bijna onderuit ging, zag de stewardes dat het niet goed met mij ging en kreeg ik een kopje water. Dit vond ik fijn.
Maar dat laatste neemt niet weg, dat ik zeer maar dan ook zeer ontevreden ben over de gang van zaken. Wil je dat je gedupeerde klanten tevreden blijven, dan zou ik in ieder geval proberen uit te leggen waarom je op zo'n korte termijn opeens een vlucht omgooit. Misschien zou je dan nog op begrip kunnen rekenen. Ik heb 2 keer nagevraagd bij de stewardessen maar die hadden ook geen idee waarom het veranderd was.

Ik denk niet dat Corendon beseft wat voor ontevredenheid dit bij mensen teweegbrengt. Wij waren niet de enige die er zo over dachten. Veel mensen waren boos en ontevreden. Dat je zomaar een vluchttijd omgooit heeft gevolgen voor ons als klanten. Ik heb meerdere klachten gehoord van medepassagiers, zoals Je komt anderhalf uur later aan, hebt geen kans meer om degene die je ophaalt op de hoogte er van te stellen. Of je moet eerder weg van huis, en dit lukt niet omdat het openbaar vervoer niet zo vroeg rijd.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 26 juni 2015 bestemming: Turkije / Calis, reisperiode: mei 2015

Onze ervaring was erg goed met Corendon en wij willen weer terug gaan naar Calis.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 23 juni 2015 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2015

Zeer runoerig hotel in El arenal met feestende spaanse en duitse jeugd die daar hun examenfeesten vierden zonder dat dit in de boeken was vermeld s,nachts zeer rumoerig, kots op de gangen elke nacht tot 06.00 uur na diverse klachten bij het managment hadden geen resultaat ook het all inclusief was dramatisch een man achter de bar voor 600 hotel gasten is wat weinig dus 30 min wachten op een comsumptie te gek voor woorden we hadden de referenties over het hotel goed gelezen maar van onze klachten stond niets vermeld over evt overlast al met al zonde van ons geld bedankt corendon...

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 4
op 22 juni 2015 bestemming: Turkije / Cesme, reisperiode: juni 2015

Dit hebben we nog nooit ervaren .Geboekt in januarie en 1 week voor vertrek 2 vluchtweizigingen .De laatste gaf aan dat we niet op Izmir landen maar Bodrum .Gebeld naan Corendon maar was niets aan te veranderen ,we vertrokken al 1.5 uur te laat vanaf schiphol. Nou de busreis over 383km. koste ons 5uur en 3 kwartier wat een drama zeg .maar ja klagen helpt niet lees de voorwaarde maar ! De terugreis ging gelukkig wel vanaf Izmir op tijd maar bleek onze geboekte en betaalde stoelen bezet , bleek dat het gehele vliegtuig niet op de plek zat wat een chaos zeg . de stewardess Usla hierop aangesproken en zei zoekt u maar een andere plek ,nou ja ! Het is dat het 1 uur in de nacht was en de andere passagiers begonnen te morren want ik hield het pad al 5 minuten bezet . Als klap op de vuurpijl bij aankomst schiphol 3 kwartier wachten op een trapwagen want 's nachts worden bij de "schriep"maatschappijen geen slurf bedient door de afhandelaar . Moet je 200,tr. over het platform lopen en daarna met je handbagage de trap op de slurf in . Vakantie was prima maar geen Corendon vlucht meer .

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 14 juni 2015 bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: juni 2015

Hoe denkt het Forum hier over.! Of overkomt dit mij alleen.
Reis 1 geannuleerd vanwege een tippelzone voor de deur van het hotel in Alanya. Dit bemerkte ik pas na de boeking.
Reis 2 Een week voor vertrek kreeg ik te horen dat het hotel 5+ Jasmin Court and Suites in Noord-Cyprus Girne niet bestond of in de stijgers stond. Geboekt in december. Had animatie en een Kids en Co club en was de favoriet van Corendon terplaatse. Prachtige teksten gebaseerd op niks.
Reis 3 Geboekt in december. Lekker vroeg vliegen om 03:00 uur. De reisdag een vakantie dag door het vroege vertrek. Eten en alles bijgeboekt. Nu komt de flight coupon. Vertrek blijkt nu 17:15 uur.dat is dus ruim 14 uur later dan gepland. Aankomst in de nacht en weg dag en geboekte maaltijd. Excuus eigenlijk niet- is toch normaal bij een chartervlucht ja en dat eten hebben we niks mee te maken.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 6
op 12 juni 2015 bestemming: Griekenland / Faliraki, reisperiode: juni 2015

Voor de 3e keer weer naar Sun en Sea appartementen geweest, kleinschalig appartement. Gastvrije familie, prima ontbijt, prachtig zwembad en heel schoon. Wij hebben wederom een top vakantie gehad. Fam. Pater en Fam. Calshoven

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 4 juni 2015 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2015

Zeer slecht hotel,website corendon over hotel staat vol fouten,
afhandeling klachten formulier wordt je van kastje naar de muur gestuurd,nooit meer corendon

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 5
op 1 juni 2015 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2015

Wanwege omstandigheden moest ik verplicht mijn reis annuleren. Ik heb toendertijd (21mei) gebeld met Corendon om te vragen of dat er iets mogeljk was qua betaling. Een medewerker heeft mij toen toegezegd dat zij het hogerop zou leggen. Zij had mij toegezegd dat ik dan i.p.v. 30% van de totale reissom, maar 15% zou hoeven betalen ter annulering. Ik zou daar over nog een belletje terug krijgen binnen enkele dagen.

Dit is helaas niet gebeurd. Ik ben in afwachting gebleven.

Vandaag ben ik terug gebeld door het crediteuren bureau. Meneer vroeg mij ofdat ik de reis wilde annuleren. Dit zou dan plus minus €420 kosten. Hier ging ik natuurlijk niet mee akoord!

Toen heb ik nogmaals aangegeven dat ik tijdens mijn eerste gesprek met hun al had gevraagd of zij dit konden annuleren. Dit hebben zij toendertijd blijkbaar niet gedaan waardoor er €120 bovenop het oorspronkelijke bedrag is gekomen.

Ik heb direct daarna met Corendon gebeld, gevraagd hoe dit mogelijk was en zij hebben mij weer doorgeschakeld naar de afdeling: Financien.

Daar kreeg ik een zeer ongeduldige medewerkster aan de lijn die niet overkwam alsof zij mij met alle genoegen wilde helpen met mijn probleem.

Ik heb het verhaal aan haar uitgelegd, en haar gevraagd of zij niet in het systeem kon nakijken wanneer ik heb gebeld, nadat zij aan mij vroeg wie en wanneer ik heb gebeld.

Kortom: Slechte klantbehandeling vanuit Corendon. Geen beloftes nagekomen. Maar ook zeker niet eens de wil hebben om naar mij te luisteren.

Ik dacht dat de klant koning is?!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 27 mei 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: mei 2015

Prima resort all inclusive perfect, kamers zeer goed, goede service. Een aanrader.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 19 mei 2015 bestemming: Turkije / KUMKOY, reisperiode: mei 2015

Luna Blanca 8 dagen in Kumkoy geweldig verzorgd superschoon hotel.
Eten voor elk wat wils. Personeel uiterst vriendelijk.Animatie team met name Serkan heel sociaal met hotelgasten en in voor een praatje erg gezellig.Show zijn professioneel. Geboekt bij Corendon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 19 mei 2015 bestemming: Curaçao / Jan Thiel Baai, reisperiode: februari 2015

Mijn vriendin en ik hebben in februari 2015 een BINGO-reis met Corendon naar Curacao gedaan. Absoluut een aanrader. We hadden een heerlijk luxe hotel (met een eigen huisje), op loopafstand van het strand. Iedere ochtend om half 9 was onze contactpersoon van Corendon in het hotel en konden we de vragen stellen die we maar wilden. Ook heeft ze geholpen toen ik problemen met mijn koffer had. Het enige nadeel aan de BINGO formule vond ik dat ik niet wist van te voren dat ik in een hotel zou zitten met eigen kookgelegenheid. Anders had ik bepaalde producten, zoals zout, curry etc, zelf meegenomen, omdat producten in Curaçao vrij duur zijn. Ik denk dat je bewust het land moet kiezen waar je met een BINGO-reis naar toe gaat. Volgens mij zijn de hotels in Curacao gemiddeld genomen van redelijke kwaliteit, waardoor je minder snel voor een onaangename verrassing komt te staan.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 7 mei 2015 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2015

Gevlogen vanaf Münster met corendon fly
Nog nooit zo slecht gevlogen. Service zeer slecht
3.5 uur vliegen. 1 drankje en een broodje kaas ( moet je net lusten) anders is er niet
En het cabine personeel niet kind vriendelijk ook niet voor ouders. We vlogen nog wel met kids en co

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 5
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 1
op 6 mei 2015 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: april 2015

Voor de derde maal naar hotel Panorama geweest, weer een thuis komen obers die je weer herkennen en naar je toe komen vaak dezelfde , kamers goed schoon eten goed veel fruit en als je de lunch mist , altijd iets te eten aan de strand bar of bij het zwembad .'de avonden worden goed gevuld , komen zeker weer terug .

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 2 mei 2015 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2015

Net terug van een weekje Kos,Griekenland,geweldig.
Alles tip top,boven verwachting.
Corendon=een aanrader,ben nog zeker klant hier.

  • Algemeen 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 27 april 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2015

Weer een super goede vakantie gehad hopen in september weer met corendon te gaan

  • Algemeen 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 25 april 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: april 2015

Blijkbaar kan (volgens richtlijnen) een vlucht van 's ochtends naar 's avonds laat worden verschoven. Geen enkel begrip, mogelijkheid tot omboeken, annuleren of compensatie is mogelijk. Zelfs op het vriendelijke verzoek of ik dan zonder meerprijs XL-plaatsen mocht reserveren, werd niet als compensatie gezien. Dus zelfs op dertig euro laat Corendon een klant ontevreden zijn. Veel gevlogen, kleine voorvalletjes wel eens gehad, maar NOOIT meer Corendon!!

  • Algemeen 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 2
op 20 april 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2015

Dit is een ervaring voor vertrek! Wij hebben een vroegboekvakantie geboekt (meivakantie), want goedkoper (dachten we). Met zijn vijven voor ruim 3mille. Speciaal een vlucht uitgekozen zodat we met de kids nog bijtijds thuis kunnen zijn (school op maandag). Tickets zijn binnen. Nu blijkt: vlucht is omgeboekt: aankomst is nu maandagochtend 02.00 uur! Heb de vakantie nog even opnieuw proberen te boeken, gisteravond; kostte DEZELFDE reis ineens 1000 EURO MINDER! En nog niet eens last minute! Hoezo vroegboek korting??? Ik raad aan: wacht wat langer, scheelt een hoop geld! Ben benieuwd wat ons nog meer te wachten staat...

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 4
  • Prijs / kwaliteit 1
op 18 april 2015 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: april 2015

7x vlucht gewijzigd, directe vlucht gewijzigd met tussenstop,

  • Algemeen 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 15 april 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: april 2015

Als jullie een reis boeken vanuit eindhoven, ga niet in op de vraag of je quick-parking wilt gebruiken. Het is afzetterij, het is idd 5 € goedkoper dan parkeren aan de luchthaven zelf, maar wat je krijgt is een plaats die 5-10 minuten per auto verwijdert is van de luchthaven, er is geen schuilplaats waar je moet wachten op je busje, je word niet afgezet aan de lucht haven, maar aan een "paaltje" in een zijstraat waar je zelf niet eens een voetpad hebt om met je bagage naar de luchthaven te gaan. Bij terugkomst worden alleen de chauffeurs opgepikt bij de "paal", de rest van de familie moet maar op het voetpad in weer en wind weer wachten tot jij dan zelf met je wagen naar de lucht haven rijd om je familie en bagage op te pikken.

Dat is gewoon oplichterij, er is geen ander woord voor.

  • Algemeen 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 15 april 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: april 2015

4x vlucht veranderd voor vertrek. Van directe vlucht naar indirecte vlucht die veel lang duurt. Say NO to cheapass corendon.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 2
op 14 april 2015 bestemming: Curaçao / piscaderia, reisperiode: april 2014

Wij hebben een 12 daagse reis geboekt in het Hilton hotel..onvriendelijke mensen, stroom er paar keer af in onze kamer, heel slecht ontbijt, smerig strand. Na een lange vlucht koffer weg niemand van corendon gezien of gesproken moesten alles zelf regelen, veel telefoon kosten gemaakt. De transferbus was toen al weg op eigen kosten naar het hotel.Menig keer gebeld naar het opgegeven nummer er nam niemand op. Schandalig.Boek nooit meer met corendon.

  • Algemeen 4
  • Prijs / kwaliteit 4
op 10 april 2015 bestemming: , reisperiode: april 2015

Wij hadden een reis geboekt. Een dag later worden we opgebeld dat de reis 200 euro duurder zou uitvallen.
Leuk... niet dus. Reis geannuleerd. Corendon misleidt mensen.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 4 april 2015 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: oktober 2014

We zaten in Hotel Tourist. het was netjes en het eten was heerlijk. na een dagje Skopje kregen we eten wat voor ons werd klaar gemaakt. we hadden het diner er bij geboekt. we hebben een heerlijke vakantie gehad. voor herhaling vatbaar !!!

  • Algemeen 9
  • Prijs / kwaliteit 8
op 24 maart 2015 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: februari 2015

Hotel zeker geen 4 sterren.
slecht onderhoud eten zeer matig. eind 2013 ook geweest maar nu duidelijk veel minder

  • Algemeen 8
  • Prijs / kwaliteit 4
op 20 maart 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2014

Zeer slechte ervaring met corendon, schootmobiel kwijt en moesten zelf 2 dagen later ophalen taxi kosten 120,00 euro. Hotel service gewoon erg slecht met liep alleen voor de duitser i.v.m. vooien. Terug reis op schiphol moesten wij een 1 uur in de vliegtuig blijven zitten( reden onbekend) zonder airco
Eens en nooit meer met corendon

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 2
  • Prijs / kwaliteit 5
op 5 maart 2015 bestemming: Turkije / Kas, reisperiode: mei 2014

Gaan al jaren met Corendon op vakantie. Prima geregeld en een goede prijs kwaliteit verhouding. We zijn dik tevredenen. Corendon ga zo door!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 3 maart 2015 bestemming: Curaçao / blue bay resort, reisperiode: januari 2015

Voor vliegreis KLM kon niet vooraf stoel gereserveerd worden. We zaten 9 uur lang ver van elkaar. Bij aankomst op Blue Bay resort hadden we extra betaald voor appartement in de garden, bij golfbaan. Hebben we niet gekregen. Heeft 3 dagen geduurd voordat we daar uiteindelijk terecht konden. Erg slecht. Nooit meer met Corendon!!!!

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 4
op 23 februari 2015 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juni 2015

Heb vakantie geboekt grandpark lara , met vroegboekkorting
maar is nu 80 euro per persoon goed koper, niet alleen
bij corendon maar alle reisorganisaties.hebben gevraagd om
de prijs te verlagen of een grotere kamer maar doen ze niet
dus voor ons laatste keer corendon..

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 2
op 12 februari 2015 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2015

Fantastisch goed/Goed georganiseerd door Corendon/zonder problemen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 10 februari 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: februari 2015

Mooi hotel puik weer goed eten fijne bediening.Was geen minpunt te ontdekken,de plaats Side is zeker de moeite waard en vooral het oude centrum.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 7 februari 2015 bestemming: Gambia / Bakau, reisperiode: januari 2015

Ondanks vertraging wegens sneeuw op Schiphol werden we door Corendon zeer goed ingelicht. Terugvlucht perfect 'on time'. Genoeg beenruimte op vlucht naar Gambia. Zeer tevreden van Corendon Dutch Airlines met vriendelijk personeel . Hotel Ocean Bay was erg goed, lekker eten, propere kamers met dagelijks propere handdoeken/lakens. Alleen de badkamer was wel verouderd en aan vernieuwing toe.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 7 februari 2015 bestemming: Turkije / Fethye, reisperiode: mei 2015

Vanwege de vroegboekingskorting, waar Corendon druk mee adverteerde, hebben wij met een stel vriendinnen, afhankelijk van elkaar geboekt voor een reis naar Turkije in mei 2015. Deze boekingen hebben wij in november en december 2014 gedaan.
En wat schetst onze verbazing, de geboekte reis is inmiddels, door nog meer korting , € 75,- goedkoper geworden.
Ik heb gebeld naar Corendon, maar helaas valt er niets meer te veranderen. Geen Stijl!
Mijn advies is, zo laat mogelijk boeken indien je flexibel bent w.b.t. de reisdatum.
Voor de rest heb ik goede ervaringen met Corendon.

  • Algemeen 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 6
op 1 februari 2015 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: december 2014

Dit was een gecombineerde reis de nijlcruise hadden we al een keer gedaan,alleen dit keer ook de excursies gedaan een zeer goede reisleider goed nederlands sprekend en heel vriendelijk.na 8 dagen met een bus naar makadi.dit hotel was makadi garden,en echt ongelooflijk zo mooi. de kamers waren top heel schoon eten was ook goed.zeer uitgebreide keus.dit hotel had ook tweede hotel waar je ook gewoon kon eten.reisleiding was voortreffelijk.animatie elke dag zeer uitgebreid.echt corendon heeft niet verkeerd gesproken dat het goed zou zijn 15 dagen voor een bedrag van 369 euro pp de nijlcruise was eigenlijk voor niks.ik ben een egypte mens was echt heel goed een aanrader dit hotel voor fam met kids zeer veel te doen daar met en voor kids.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 30 januari 2015 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2015

Geweldige nederlands sprekende gids(Reda Ezzat Shehata) - prachtige verhalen over de tempels- Heerlijke vakantie bedankt Reda en het mooie weer. Ga nog weer terug dit moet mijn zoon meemaken.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 10
op 27 januari 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2014

Wij waren onze iPad vergeten mee te nemen uit het hotel. Op het vliegveld zijn we daar achter gekomen, dus gelijk Corendon ingeschakeld en ook het hotel gebeld. Gelukkig was de iPad gevonden door het hotel en is de iPad meegegeven aan de reisleiding van Corendon (mannetje wat mee rijdt op de bus). Nou, wij heel blij natuurlijk. We zijn nu dik 3 maanden verder en we hebben de iPad nog steeds niet ontvangen. Ik heb denk ik wel 20 mailtjes gestuurd waarin ik ronduit onbeschoft ben behandeld. Waar het op neer komt is dat dat mannetje wat mee rijdt op de bus waarschijnlijk onze iPad heeft gestolen.
Zulke mensen heeft Corendon dus in dienst. Ik weet, het is onze eigen schuld, maar dat Corendon criminelen in dienst heeft is ronduit schandalig.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 23 januari 2015 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2015

10 vakanties geboekt zonder problemen. Dus ook weer geboekt voor maart en mei 2015. De mei vakantie geboekt op 7 jan met vroegboekkorting +nieuwjaarskorting + clubcardkorting met veel voordeel dachten wij.Echter 13 dagen later is de reis €100.00 goedkoper.weg voordeel.
Hoezo laagste prijsgarantie? 2x mails gestuurd zonder resultaat. geen enkele coulance. Mensen laat je niet verleiden door al die kortingen want voor dat je het weet heb je net als ons "nadeel" ipv voordeel en voel je je genept.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 21 januari 2015 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: januari 2015

Rondreis geboekt. Deze ging niet door wegens te weinig deelnemers. Had al parkeren gereserveerd op Eindhoven en annuleren kostte 25% van de parkeerprijs. Na enig aandringen keurig netjes vergoed gekregen. Zeer tevreden dus en ben van plan om opnieuw zo'n reis bij Corendon te gaan boeken!

  • Algemeen 9
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 21 januari 2015 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: september 2014

Zeer slechte reisleiding van Corendon die het op een onbeschofte manier liet afweten als je hem werkelijk nodig had omdat hij zelf een fout had gemaakt wat betreft het correct regelen van de terugreis naar het vliegveld.
Op het moment dat hij! bereikbaar zouden moeten zijn blijkt dat niet zo te zijn.
Corendon doet de klacht af met een excuus en de mededeling dat het dossier gesloten is.
Dat onze laatste avond een regelrechte ramp was en de ochtend van vertrek een hel omdat wij op het laatste moment in een klein busje werden gepropt tussen de omvallende koffers schijnt bij Corendon normaal te zijn.
Tja ik blijk overduidelijk niet de enige te zijn met een klacht.
Ik heb deze reis bij D-Reizen geboekt maar ook die worden door Corendon waarschijnlijk niet serieus genomen.
Je zou toch denken, iedere klant moet je tevreden houden met de hoop dat ze weer boeken, vooral als ze veel besteden.
Ach misschien snap ik het wel niet.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 5
op 19 januari 2015 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2014

Wij hebben in de kerstvakantie 28 december 2014 met 2 volw en 2 kinderen van 8 en 10 jaar naar tenerife lagos blue cesar.Zeer nette grote kamers, kinderen sliepen appart.
Het eten was simpel maar goed, voor de prijs die we maar betaalden zeker een aanrader.
Het was er mooi weer, lekker aan zee gelegen en leuke wandelingen gedaan.
We komen nog zeker terug.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 8 januari 2015 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: december 2014

Voor ons de eerste ervaring met Corendon. Zeer negatief! wij raden Corendon niet aan. Cabinepersoneel zeer onvriendelijk, geen communicatie, werden 3 u op vliegtuig gegijzeld vooraleer te vertrekken zonder drank, info..... Voor ons NOOIT meer Corendon. Geef mij maar Thomas Cook of Jetair Fly, fantastisch ervaringen mee. Deze mensen geven tenminste nog een vergoeding voor dergelijke zaken. Bij Corendon blijf je op je honger zitten.
Doe het niet, wil je uw vakantie niet bederven!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 5
op 18 december 2014 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: augustus 2014

Gewoon super, niks om op aan te merken

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 28 november 2014 bestemming: Jordanië / Akaba, reisperiode: november 2014

Wij gingen op 8 november 2014 naar Aqaba in Jordanië.
Op zowel heen- als terugreis geen vertragingen en goede vluchten met Corendon gehad. In Aqaba werden we per touringcar naar ons 3*** hotel gebracht. Eenvoudig maar goed hotel midden in het centrum. Ontbijtbuffet is niet uitgebreid. Onze altijd aanwezige en goed bereikbare reisleider Mahmoud ging ook mee op onze 3 excursies. Tevens hadden we die 3 dagen dezelfde touringcar met de zelfde chauffeur wat erg prettig was. Onderweg wist Mahmoud veel te vertellen over het landschap en geschiedenis. Minpuntjes: tijdens heen- en terugreis van excursies geen foto stops. Bij Wadi Rum was het jammer dat de jeepsafari erg kort was, waardoor daar ook weinig foto momenten waren. Pluspunt: Mahmoud raadde ons aan om voor 3 dagen een kaartje te kopen voor club Berenice (prive strand), omdat het publieke strand erg druk en vies is. Kortom een top week met mooi weer, veel mooie dingen gezien en zeker het aanraden waard.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 7
op 19 november 2014 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2014

Alles was slecht, eten was slecht zelfs de vrouw van Corendon gaf dit zelf toe! NOOIT maar dan ook NOOIT boek ik meer bij deze rot organisatie. Het gaat hun alleen maar om het geld en als ze het geld binnen hebben willen ze niks meer voor je doen. Halen ze hun neus op. Begreep dat red mijn vakantie al eerder contact heeft opgenomen voor de enorme problemen. Nou het heeft niet eens zin, dus wees blij als de accommodatie goed is want als er ook maar iets mis is krijg je geen hulp!! En dan komen ze met domme smoesjes dat ik zogenaamd had gezegd dat ik de boel kort en klein sla, terwijl ik dat nooit heb gezegd. Alles wordt in jouw schoot geschoven en je had de voorwaarden maar moeten lezen is je eigen schuld blabla! 1 woord voor corendon SLECHT!!!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 18 november 2014 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2014

Hierbij uit ik mijn klacht/ cequ ongenoegen over terugkeer uit Mallorca met vluchtnummer CND 594 naar Amsterdam.

Op locatie vliegveld mallorca was een medewerker van Corendon te laat bij het inchecken. De wel te verstaan 3 incheckbalie's gingen om 14:00 op 31 oktober j.l. open. Er ontstond meteen een enorm lange rij zonder enige sturing van Corendon . Het was op het moment +/- 30 graden ZONDER airco.

Deze vlucht bestond grotendeels uit oudere personen met diverse ouderdomskwalen. Uw begrijpt de consequenties. De adequate acties van Corendon bleven helaas uit.

Bij de laatste bording passage heb ik bereikt rond 15:15 notabene 45 minuten voor vertrek. Door goede conditie was ik daar het eerst en kon ik na een discussie met de medewerkers daar als eerst het vliegtuig betreden met mijn vriendin 5 minuten voor vertrek kon iedereen pas fatsoenlijk het vliegtuig betreden. We hebben 20 euro betaald voor bagage. Ons toegewezen bagageruimte was bezet door een medewerker van Corendon. Een zeer arrogant en onvriendelijk medewerker van Corendon die mij onprofessioneel te woord stond met als antwoord : ik moet mijn koffer ook kwijt. Aldus haar probleem, de klant een probleem geven.

Bij meerdere keren een vraag gesteld hebben kreeg ik het antwoord "ik weet het niet". Als je communicatie training hebt gevolgd weet je, dat dat not-done is tegenover een klant.


Hierbij een opsomming van feiten omtrent deze vlucht:

Tassen werden niet in de daarvoor bestemde ruimtes opgeborgen vanwege onvoldoende capiciteit gecreëerd door medewerkers van Corendon. (Veiligheid voorschrift niet gevolgd). Bij opstijgen vliegtuig waren meerdere tassen niet opgeborgen.

Er werd totaal geen tijd besteed aan de passagiers de stewardessen hadden achterin het vliegtuig meer behoefte aan onderling contact.

Er is gekozen door Corendon om kerosine te besparen om de route over de pyreneeën te laten verlopen met als consequentie hevige turbulentie door mij en vriendin en mede passagiers zeer onprettig zelfs angstaanjagend ervaren. Onmenselijk gedrag om zo hier op te besparen.

Bij het landen werden we niet goed geïnformeerd over de situatie en werd zelfs het afval niet goed opgeruimd. (Veiligheid voorschrift niet gevolgd).

De lampjes van de gordels gingen niet aan bij het landen. En de landing kreeg ik zelfs bijna een hartaanval. Wat een debiele argeloze verschikkelijke landing. Met volle vaart op de grond geklapt. Iedereen in het vliegtuig schrok. Met gegil en onbegrip, ergenis als gevolg.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 3 november 2014 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: mei 2012

We zijn met Corendon en make-a-wish (jongste dochter ziek maar nu al 5 jaar 'kiplekker') naar een Aquafantasy park geweest. Nooit gedacht maar het was geweeldig! Heerlijke glijbanen en superlekker en verzorgd eten. Het was een Make-a-wish-vakantie, all-in-inclusive in Aquafantasy, nooit gedacht maar het was heel relaxed, lekker eten, goed verzorgd, mooi park, lekkere zwembaden en lekker weer!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 3 november 2014 bestemming: Turkije / Rondreis Cappadocië, reisperiode: oktober 2014

8 Daagse rondreis Cappadocië is zeer goed ervaren. We hadden een erg goede gids, Özgur. Goede chauffeur en touringcar. De rondreis zat erg goed in elkaar, veel gezien en gids heeft veel en interessant verteld. We hadden 2 accommodaties, waarvan de ene nogal wat beter dan de andere was, maar eigenlijk hadden we 3 sterren accommodaties geboekt voor deze rondreis, waarvan 1 stuks (waarschijnlijk door overboeking vol zat) en we een 5 sterren accommodatie kregen. Al met al deze rondreis georganiseerd door Corendon (we hadden geboekt via Bolderman Excursiereizen) is een echte aanrader. Erg mooie omgeving, er is veel te zien, zowel natuur als cultuur. Ballonvaart is optioneel, maar zeker aan te bevelen boven dit prachtige gebied!
De reis begint in Antalya, waar je één overnachting hebt, de dag erop reis je aan één stuk door naar Cappadocië (570 km) hier moet je wel rekening mee houden, maar onderweg is er regelmatig een stop en op de heen en terugreis (ook 570 km) ga je ook nog iets bezichtigen. Wel dien je goed ter been te zijn, omdat meerdere excursies te voet worden gedaan.
Je kunt hierna 8 dagen all-inclusief bijboeken in een 4 of 5 sterren hotel aan de Turkse Riviera, wat ook aan te bevelen is na zo een mooie rondreis, om nog eens fijn na te genieten!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 2 november 2014 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2014

Wij zijn in de meivakantie op vakantie geweest naar Turkije met Corendon en we hebben een super vakantie gehad!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 7
op 2 november 2014 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: oktober 2014

Op de site van Stella makadi Bay stond dat de heen reis 25 10 2014 00:01 uur aankomst 00:01 uur.
Op de terug reis 01 11 2014 ...23:59 uur.vertrektijd
Op de ticket stond heen reis 14:15 uur aankomst 19:15 uur.
Op de ticket stond terug reis 19:55 uur aankomst 00:35 uur.
Op de terug reis werden we smorgens al om 09:15 uur opgehaald en om 13:00 uur de lucht in.
Op de heen reis waren we om 10:00 uur in het hotel waar het diner al was afgelopen en de bar een 1 uurtje later dicht ging 1dag weg.
Op de terug weg vroegen we mensen of zij de zelfde ervaring hadden, ik had dat beter niet kunnen vragen het halve toestel zat vol met scheldende Belgen.. sommige hadden wel drie maal andere tijden gekregen.
Sinds dat het Corendon Dutch Airline is gaan heten wordt je besodemieterd op het leven af, volgens mij doen zij dat expres zodat ze een deal kunnen sluiten met de hotels 7 dagen betalen en 5 dagen in je hotel verblijven. (als nederlander zou ik iets gaan denken)

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 2
  • Prijs / kwaliteit 3
op 2 november 2014 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2014

Vlucht transfer Corendon, hotel alles zeer netjes en zorgvuldig geregeld en georganiseerd, goed hotel voor alles een 10 plus.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 2 november 2014 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2013

Het was een superleuke vakantie met vriendinnen, helaas waren er best veel (agressieve) Russen in het hotel. Daar hebben we ook één nare ervaring mee gehad. Bij het buffet waren de lekkere dingen binnen no-time op en was voor elke maaltijd dezelfde samenstelling. Gelukkig was de vakantie overall wel heel leuk en een mooie tijd om op terug te kijken. Geboekt met Corendon.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 31 oktober 2014 bestemming: Turkije / Torba, reisperiode: september 2014

Super hotel, geboekt met Corendon, zeer gevarieerd eten , brandschoon ,zeer maar dan ook zeer vriendelijk en behulpzaam personeel

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 10
op 31 oktober 2014 bestemming: Turkije / konakli, reisperiode: oktober 2014

Ondanks de beroerde reclames van corendon is het echt een super goede organisatie. bij aankomst op Antalya stond er iemand vna Corendon klaar om te vertellen welk Corendon bus nummer je moest hebben, in het hotel kwam elke dag een nederlandssprekende reisleider.
mocht er iets mis zijn regelt Corendon een passende oplossing.

dus echt een aanrader.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 30 oktober 2014 bestemming: Cyprus / Kyrenia, reisperiode: september 2014

Het vliegtuig vertrok een half uur te laat, maar dat is niet zo'n probleem. De bus stond al op ons te wachten, dus dat was keurig geregeld. Prima hotel, heerlijk zwembad, Want tegenviel was de afstand van het hotel naar de have, het uitgaanscentrum dus, waar de restaurantjes zaten. Het was te ver om te lopen. Gelukkig waren de taxi's goedkoop. Geboekt bij Corendon.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 30 oktober 2014 bestemming: Griekenland / sisi, reisperiode: oktober 2014

Sisi is een vissersdorp en ligt dicht bij de haven.
Het strand bij hotel is knus (klein) en het grote strand.
is met service busje of 20 min. Lopen bereikbaar.
Wij zijn met de happy train door de bergen gereden waar
het uitzicht fantastisch is. Ook zijn we met een huurauto zelf de bergen
in gereden naar de grot van zeus.
Bij corendon hebben we een boottocht naar het lepra eiland geboekt
met een nederlandse gids. het was schitterend in de bus
ging ze al vertellen en ze stond open voor vragen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 9
op 29 oktober 2014 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2014

Vakantie was heerlijk, leuk hotel, goed personeel allemaal een dikke voldoende alleen jammer van de reisleider van Corendon die wij hadden!!
Hij raffelt zijn verhaaltjes af ,heeft totaal geen belangstelling voor de mensen, luistert niet naar klachten kortom heel jammer.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 28 oktober 2014 bestemming: Turkije / Konakli, reisperiode: juni 2014

De vlucht van Corendon ging naar Antalya, en evenzo de terugvlucht. Enige dagen van tevoren kreeg ik bericht via het prikbord in het hotel dat de vlucht niet door Corendon werd uitgevoerd door Transavia. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn maar dat werd het wel. Omdat de vervoersvoorwaarden bij Corendon anders zijn dan bij Transavia (gewicht ruim en cabine) ontstond er op de luchthaven enorme rijen met passagiers die terug gingen naar Nederland. Velen hadden op internet al voor hun gewicht geboekt maar moesten bij gaan betalen. Oponthoud verschrikkelijk. De host/hostess van Corendon is niet binnen op de luchthaven om te supporten dus zoek het zelf maar uit. Per passagier gemiddeld een kwartier voordat het in orde was. Mensen moesten bij gaan betalen wat ze logischerwijs weigerden. Eén jong echtpaar stond niet op de boekingslijst en moest de terugvlucht alsnog betalen anders konden ze niet mee. 2 Balies open en ik heb 1 1/2 uur in de rij moeten staan voordat ik werd geholpen. Ik heb vervolgens een mail gestuurd naar de CEO van Corendon. Het antwoord dat ik kreeg was dat men maatregelen ging nemen om dit te voorkomen en ik kreeg een vergoeding. Op zich echt keurig opgelost, ik kreeg in elk geval een antwoord. Ik reis veel en graag maar bijna geen enkele reis is zonder problemen verlopen. Mijn advies is ga klagen bij de uitvoerende reisorganisatie via je reisbureau. Als niemand dat doet verandert er ook niks aan een situatie. Het wegblijven van host of hostess is een enorme derving van de service. Zijn er problemen binnen de luchthaven dan horen zij te contacten met hun reisorganisatie. Het is op dit moment zo dat er op heel veel touroperators op en aanmerkingen zijn die de service naar beneden halen. Hopelijk doen ze er wat mee.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 6
op 28 oktober 2014 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juni 2014

Beetje massaproductie. Zelfde geldt voor aanbod excursies van Corendon.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 27 oktober 2014 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juli 2014

Ik (student) boekte samen met mijn vriend een Bingo-reis met Corendon naar Bodrum, Turkije. Lekker een weekje er tussenuit, we hadden er hard voor gewerkt. Een Bingo-reis houdt in dat je boekt voor het aantal sterren, maar pas op het vliegveld in Turkije te horen krijgt in welk hotel je verblijft. Mijn vriend en ik boekten een 4-sterren Bingoreis na informeren bij Corendon. Zij verzekerden ons telefonisch dat dit een hotel zou zijn dat al op de site werd aangeboden. Al de vier sterrenhotels op de website van Corendon zagen er goed uit, ook de beoordelingen op Zoover.nl waren top. We besloten de gok te wagen, het scheelde immers zo'n 200 euro en dat is voor ons veel geld. Op het vliegveld in Bodrum kregen we het hotel waar we een week zouden verblijven te horen. De naam kwam ons niet bekend voor. Een appje van het thuisfront schepte meer duidelijkheid: dit ging niet worden wat we ervan verwachtten. Eenmaal aangekomen bij het hotel was er geen personeel aanwezig. Toen we eindelijk iemand hadde gevonden, bleek hij geen Engels te spreken. Met handgebaren kom je echter ook ver. Toen de kamer: 3 bij 3 meter, ik kon niet eens mijn koffer kwijt. Klein is niet zo heel erg, als het maar schoon is. Dit was het echter absoluut niet: het doucheputje was beschimmeld, de poep- en plasresten zaten nog in en op de wc, er lagen overal zwarte haren, er liepen mieren rond en als klap op de vuurpijl zaten er vlekken die veel weg hadden van bloed op de dekens en kussens. Gatverdamme! We kwamen s nachts aan, dus de volgende dag contact opgenomen met de reisleidster. Zij had echter pas 2(!) Dagen later tijd om te komen kijken. Bij daglicht bleek het hotel nog erger dan het in eerste instantie al leek. Het zwembad van 1 meter 30 diep was zo vies dat je de bodem niet eens kon zien, het weinig personeel liep gewoon in vieze vrijetijdskleding, overal op de looppaden ontbraken grote stukken roosters waar je over kon struikelen. Er was gewoon geen eten en dan bedoel ik ook echt niets, terwijl we all inclusive hadden geboekt. Ik kan nog uren doorgaan. We hebben nog eens gebeld, maar de reisleiding had echt geen tijd. We kwamen aan op zondag, hebben maandag gebeld naar de reisleiding en zij zijn woensdag langsgekomen. Donderdagavond zijn we eindelijk overgeplaatst naar een fatsoenlijk hotel. We zijn geen luxepaarden, het enige wat we wilden was een schone kamer en wat te eten! Onze halve vakantie hebben we amper geslapen, want nieuwe lakens kregen we ook niet en het was gewoon goor: wie gaat er nu op andermans bloedvlekken en wat nog meer liggen slapen. De laatste 3 dagen hebben we alsnog een fijne vakantie kunnen hebben in eem redelijk hotel, maar de andere dagen zijn gewoon weggegooid geld. We hebben enkel zitten balen en bellen terwijl we geen gehoor kregen. Hierdoor wordt je vakantie dan toch getekend en we hebben veel dingen die we graag wilden doen niet kunnen doen door te weinig tijd. Ook hebben we iedere dag ergens anders moeten eten, terwijl we all inclusive hadden. Hierdoor is de vakantie een stuk duurder uitgevallen. We kwamen begin augustus terug en hebben een nette klachtenbrief opgesteld, met overal foto's van en bonnetjes als bewijs. Al zouden we maar een kleine compensatie krijgen van 100 euro oid of excuses, dan zouden we al blij zijn want we voelen ons zo te kakken gezet. Het is nu eind oktober en ik heb nog steeds geen reactie op die brief. Dit is allemaal zo jammer en we balen er gewoom van, want dit alles is toch de grootste herinnering die je hebt aan wat eigenlijk een leuke vakantie had moeten worden. Wij weten in ieder geval dat we niet meer met corendon boeken!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 2
op 27 oktober 2014 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2014

Mooie reis, allen bij de terugreis geen reisleider(sters) van Corendon gezien.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
  • Vorige
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Volgende