Schrijf een review

Reviews over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Pagina 18 van 18 met 1750 resultaten

op 28 juli 2008 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2008

Vlucht gepland op 23/08 om 00:30 uur drie dagen voordien omboeking met ander toestel naar CAI 303 met vertrek OM 10:30. 12 uur voor vlucht, tijdens onze overnachting in het Crown Plaza te Brussel om files te vermijden naar luchthaven, kregen we telefonische melding (onbeschoft) dat vlucht nog eens met 9 uur wordt verplaast. Nu rest er mij enkel nog, om een maximale schadevergoeding te vragen volgens EU wetgeving. Waarschijnlijk zal ik weer onbeschoft afgesnauwd worden.

VERVOLG VAN LIJDENSWEG CORENDON
Eenmaal gekomen en ingecheckt te zijn en zich naar gate te hebben verplaatst, werd vlucht met nog eens 2 uur vertraagd om dan nog eens te vertraagd tot 23.30 uur en dan finaal te worden afgelast. Na heel wat tumult van 33O reizigers (inmiddels 3 vluchten) en tussenkomst van luchthavenpolitie was er de optie om de reis te annuleren omdat ze niet wisten wanneer er nog eens vlucht zou vrij zijn voor Antalya. De reiziger die gebleven zijn op de luchthaven zijn dan uiteidelijk met nog eens 18 uur vertraging vertrokken (een totaal van 42 uur). De volledige reissom (3500 €) zou terugbetaald worden binnen 2 à 3 dagen. Dit geld hadden wij nodig om nog een andere reis te boeken tijdens mijn verlof. Inmiddels zijn we 6 dagen verder en nog altijd geen geld gezien. Na telefonisch onderhoud met klantendienst van Corendon werd mij terug onbeschofterig medegedeeld dat de boekhouding in verlof is en dat er pas na 1 MAAND ZOU TERUGBETAALD WORDEN. Daar gaat mijn reis voor deze zomer!!! Corendon is een turkse maatschappij en dit is er vooral aan te zien, alles word op een arabische manier opgelost.

Dat Turkije bij de EG wenst te komen, vind ik ondenkbaar en er zal zeker nog heel wat werk aan de winkel zijn om deze malafide bedrijven te weren. HOPELIJK IS DIT GENOEG OM ONWETENDE REIZIGERS TE BEHOEDEN VAN EEN TOTAAL GEFLOPTE VAKANTIE MET DANK AAN CORENDON.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 11 juli 2008 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juni 2008

De heenreis verliep, buiten dat we uiteindelijk 6 uur te laat vertrokken redelijk. We kwamen dus niet 's-middags maar 's-avonds laat in het hotel. De terugreis was een grote chaos. Het vliegtuig zou om 12.30 uur vertrekken en direct naar Amsterdam vliegen volgens de reisbegeleiding, dus niet via Antalya. We werden om 8.45 uur opgehaald bij het hotel. Aangekomen op de luchthaven konden we niet inchecken omdat er geen passagierslijst was. Dus wachten tot die uiteindelijk kwam. Toen moesten we snel de douane door en direct naar het vliegtuig. Eindelijk konden we vertrekken. NAAR Alanya. We hadden sinds het ontbijt niets meer gegeten of gedronken. In het vliegtuig konden we niets kopen. Pas tijdens de vlucht van Alanya naar Amsterdam zouden ze rondkomen.

We moesten in Alanya allemaal het vliegtuig uit. Hopelijk konden we daar iets kopen. Nee,in de wachtruimte was alleen een toilet. Om 14.30 uur weer in het vliegtuig en wachten op de broodjes die ook nog €3,50 kosten. De stewardessen hadden een klein aantal mensen voorzien en alles was al op. Iedereen had honger en kocht een broodje meer. We hadden pech en hadden dus niets te eten. Omdat ik de stewardes duidelijk had gemaakt dat ik mijn medicijnen met eten moest innemen en meerderen het hoorde kreeg ik van iemand anders een half broodje. Wij gaan regelmatig met het vliegtuig weg maar ik stap nooit meer in een toestel van Corendon.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 3
  • Prijs / kwaliteit 6




op 27 juni 2008 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2008

Gaat niet met Corendon. Zijn zelf 2 maal met Corendon op reis gegaan. De eerste maal een redelijke reis gehad maar een heel slecht hotel alle gasten die met Corendon hadden geboekt zijn gaan klagen bij de hostess maar kregen 0 op hun recrest. Een aantal jaren later (afgelopen maand mei) nog een keer geprobeert, een prima hotel (hotel Linda in Side) maar de terugreis met Corendon een ramp 1,5 dag vertraging, 2 maal uitgestelde vlucht, in plaats van naar Rotterdam airport naar schiphol, was belooft dat een bus ons naar Rotterdam airport zou brengen. Niet dus! In plaats daarvan kregen we 40 euro in ons handen gedrukt en moesten we maar zien dat we thuis kwamen terwijl mijn vrouw slecht ter been is. En als je probeert telefonisch te klagen moet je wel veel uithoudingsvermogen heben want je wordt van het kastje naar de muur gestuurt. Tot je het maar opgeeft.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 7
op 16 juni 2008 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2008

Zo eindelijk gingen we dan eens een keertje samen, zonder kind, op vakantie! Jippie! Dat is leuk! Wij hadden er echt zin in! Heen vertrokken we om kwart over 6 's morgens met Transavia. Heerlijk! Kost je tenminste geen hele dag. Goh wat hadden we het naar ons zin, een heerlijke vlucht gehad! Vriendelijk personeel, schoon vliegtuig en een super piloot! Aangekomen in het hotel ook echt heerlijk, leuk personeel, schoon, alles erop en eraan. Nou de vakantie zat er bijna op, helaas want het was erg leuk. Oh kijk nou we hebben een fax ontvangen van Corendon... We kunnen helaas niet op de afgesproken zaterdag naar huis terug vliegen (bij het boeken van de reis, hebben wij aangegeven absoluut niet op een zondag thuis te kunnen komen, ook ivm ons kind dat maandag weer naar school moest en dat wij beide maandag weer moesten werken, nou dat zou allemaal in orde komen). Nee we zouden zomaar een dag langer mogen blijven op kosten van Corendon! Wat aardig zeg! Als je kind niet op je wacht natuurlijk. We zouden om half 8 's avonds (zondag) terug vliegen en aankomen om 12 uur (nederlandse tijd). Even kort gerekend is dat dus 5.5 uur vliegen?? Dat is wel vreemd voor een vlucht die normaal maar 3.5 uur duurt. Nee wij hadden het geluk dat wij een tussenlanding mochten maken in Istanbul. Nou ja, je kan er toch niets meer aan doen en vliegen vinden wij heel erg leuk dus je moet het maar nemen zoals het is. Nou wij het vliegtuig in..... Ik ben nog nooit zo bang geweest niet meer veilig aan de grond te komen! Wat een smerig vliegtuig! Het stonk er naar kots en was duidelijk in geen jaren schoongemaakt. Ik dacht als de binnenkant er al zo uit ziet hoe staat het dan met de buitenkant? Ik heb de gehele vlucht niet een wat te eten of drinken durven kopen omdat ik anders over mijn nek zou gaan. Tweemaal landen en dan zo hard dat alle passagiers zowat doorschoven naar de cockpit!! Stewardessen waren ook niet echt de vriendelijkste en keken erg arrogant. En echt iedereen in het vliegtuid was aan het hoesten en proesten, er hing geen frisse en schone lucht. Naar schatting denk ik dat het vliegtuig ongeveer 100 jaar oud was (tenminste zo zag het eruit). Wij zullen absoluut nooit meer een reis boeken bij Corendon en laat staan in een vliegtuig stappen van Corendon! Wij zijn nu een dag thuis en ga zeker een klacht indienen bij het reisbureau.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 1
op 4 juni 2008 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2007

Gewoon in 1 woord een topvakantie gehad met Corendon!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 24 mei 2008 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2008

Een schitterende vakantie zonder klachten, geen vertragingen zowel heen of terugreis prima geregeld. Excursie jeepsafari was fantastisch, de rivierentocht was ook heel leuk bezoek juwelen centrum is niks aan. Pracht hotel, klein minpuntje er zijn geen lunchpakketten best lastig met excursies. De 2,5 uur vervoer naar het hotel is het waard. Prima vakantie geboekt bij Corendon.

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 21 mei 2008 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2008

Corendon Airlines: wat een zooitje, 1 uur te laat vertrekken en de terugreis hebben zij 2 dagen voor ons vertrek verzet naar aankomst in Nederland na middernacht (wij kunnen alleen met de trein reizen!), klantonvriendelijke bemanning, zeer krappe ruimtes voor 4 uur vliegen, consumptie oud en taai brood voor een flinke prijs, de koffie is niet te zuipen etc. etc.

Hotel Antalya: is nog erger, als Nederlander(!) mag je op de hoogste verdieping (14e, de eerste 5 zijn voor Turken), een kamer met 3 bedden voor 2 mensen, kamer wordt pas verschoon om 17.00 uur, oude spullen (handoeken, bedden etc.), en het personeel is het toppunt: zeer klantonvriendelijk, nemen nooit de moeit om je aan te kijken laat staan groeten, doen nooit hun mond open als zij je zien (goededag bijvoorbeeld), restaurantpersoneel wil nooit een kleine moeite doen (een kopje melk opwarmen bijvoorbeeld). Gelukkig was het eten redelijk (HP).

En last but not least: onze enqueteformulier werd luidruchtig (in Turks) voorgelezen en vervolgens in de prullebak weggegooid. Ik dacht dat Turken aardig en fatsoenlijk zijn/waren. Wij gaan nooit meer naar Turkije!!

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 3
op 18 mei 2008 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: mei 2008

Vlucht CAI 856 vertrok een uur te laat. De Turkse medewerker van Corendon liet ons zonder enige uitleg achter bij Hotel Babil.

In Hotel Babil wordt op de borden aangekondigd dat het ontbijt tussen 7.00 en 10.00 is, dinsdagmorgen kwamen wij om 9.40 aan in de ontbijtzaal. Deze bleek leeg te zijn... Ook werd in het hotel het toiletpapier niet aangevuld (na 2 keer vragen bij de receptie is het uiteindelijk aangevuld), de vuilnisbakjes werden niet geleegd en de bedden niet opgemaakt...

Donderdag 15 mei namen wij rond half elf 's ochtends contact op met Corendon om de vluchtgegevens voor de vrijdag te controleren. De medewerkster gaf toen de volgende vlucht door: CAI 855 om 20.45 uur. Bij aankomst in het hotel bleek er later op de dag per fax afwijkende vertrekinformatie te zijn doorgestuurd; OHY371 met als vluchttijd 06.30 uur.

Wij hadden een verblijf in een Turks badhuis gereserveerd voor vrijdag, deze diende vanwege de nieuwe vluchtgegevens gecancelled te worden. Ook dienden we nu om 03.00 's nachts op te staan om op 04.00 uur opgehaald te worden voor de transfer naar het vliegveld.

De vliegtuigmaatschappij waarmee de terugreis nu - te vroeg - heeft plaatsgevonden, bleek bij aankomst op de vluchthaven Onur Air te zijn.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 5
op 10 mei 2008 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2008

Lange reis vooral de afstand van het vliegveld naar het hotel, 2,5 uur met de bus. Vliegtuig niet berekend op grote groep van 10 personen. Door lange reis achter aan in de rij. Aankomst vliegveld laat, bijna geen tijd meer om naar toilet te gaan, jammer. Vliegtijden niet ideaal, een nachtvlucht met kleine kinderen is heel vermoeiend. Op de heenreis hadden we een oud ingehuurd toestel uit Slowakije. Beetje jammer van Corendon.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 5
  • Prijs / kwaliteit 7
op 22 april 2008 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: april 2008

Corendon brengt je bijna voor niets in drie uurtjes vliegtijd naar het hippe en trendy Istanbul. Ansen Suites als design hotel is een top aanrader met hele hartelijke verwennerij in een van de leukste wijken van Istanbul. Uitgaan in de exclusieve nachtclub Reina, eten in restaurant 360 met inderdaad 360 graden uitzicht over de stad, varen op de Bosporus en shoppen tot je groen ziet in alle topshops `zoals Cavalli, Gucci en Burberry. En dat allemaal voor leuke prijzen. We loved it en we love corendon!

  • Algemeen 10
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 10
  • Prijs / kwaliteit 10
op 9 april 2008 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: maart 2008

We maakten met Corendon een reisje naar dit hotel in combinatie met een bezoek aan de binnenlanden en de kalksteenterrassen, Pamukale. Het was erg mooi, de afwisseling van een prachtig hotel met een 2 daagse excursie hebben wij enorm gewaardeerd. Op die manier leer je ook nog iets van het echte Turkije kennen.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 3 april 2008 bestemming: Egypte / Luxor, reisperiode: maart 2008

Vliegtuigreis was oke, doch zeer weinig beenruimte, hebben 2 uur verloren doordat het vliegtuig van TNT moest bijtanken in Athene. Op de luchthaven van Luxor (Egypte) was er niemand om ons te ontvangen. Na veel zoeken werd er een dame gevonden die ons met een snak en een beet verwees naar een balie die zeer moeilijk deed voor een visum. Mijn papieren met bewijs van betaling van schip en excursies werden me afgenomen. De cruise boot was nog geen 2* waard. Het eten zag er dubieus uit en de dranken waren bijna niet te betalen. De Egyptische gids was er alleen op uit om percenten op te rapen. Anders personeel was zeer vriendelijk. Na een betaling van ongeveer 3200 euro heb ik besloten om nooit meer met Corendon te reizen.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 2
op 27 maart 2008 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2008

Eerste week in hotel sultan (Hurghada) was geweldig. De nijlcruise was ook geweldig. Reisbegeleiding cruise ook prima maar begeleiding naar hotel en aanwezigheid van reisleider van Corendon was 2 keer niets, hij was nooit aanwezig en als je hem nodig had had hij geen tijd. De busreis van Luxor naar Hurghada was helemaal naaitje, 6 uur uit bed dan in een straat wachten mat draaiende motor in de hitte en pas om 8 uur vertrekken dat was een hele grote straf. Het hotel waar we in kwamen waren de kamers oke. Maar bier in een wijnglas en wisky-cola in een plastic beker kan niet. De wijn was niet te drinken en koffie was nog erger als afwaswater. Deze twee dagen waren gewoon niet leuk. De reisleider die dacht droppen en wegwezen waardeloos.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 26 maart 2008 bestemming: Turkije, reisperiode: maart 0808

Wij zijn gisteren, 25 maart terug gekomen van een bingo-reis van 11 dagen incl: pamukkele. Dit is een geweldig hotel in een prachtig gebied. Met name het animatieteam scoort bijzonder hoog. Wij zijn zeer tevreden over Corendon.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 9
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 9
op 23 maart 2008 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2007

In oktober naar Hotel Linda in Side geweest. Oud hotel maar prima prijs kwaliteit verhouding. Boek geen excursies bij de reisleiding van Corendon want je betaald veel te veel. Elders in het plaatsje dezelfde excursies veel goedkoper! Wat betreft het vervoer van Corendon, na 7 keer nog nooit problemen gehad.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 8
op 19 maart 2008 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: maart 2008

Wij hebben van 8 maart tot en met 15 maart 2008 bij Corendon een reis geboekt naar Marokko, Marrakech, Hotel Imperial.

Aangekomen op de plaats van bestemming werden wij als vee in een busje gezet. De koffers moesten in het passagiersgedeelte geplaatst worden omdat er blijkbaar niet genoeg bagageruimte was. Wij boekten een "Rondtour Marrakech". Uitdrukkelijk werd ons een paar maal verzekerd dat wij door een Nederlands sprekende gids begeleid zouden worden. Dit was namelijk onze voorwaarde. Wij kregen een rondleiding door een oudere man die niet duidelijk Engels sprak en daardoor nauwelijks te verstaan was. De dag erop hebben wij dit direct gemeld aan Fatima, de reisleidster en kregen te horen dat het toch maar dertig euro per persoon kostte. In de reisgids van Corendon staat een foto vermeld van het hotel met een schitterend zwembad. Er stonden welgeteld 8 ligstoelen bij het zwembad dat ook nog eens een groot gedeelte van de dag in de schaduw lag.
Dan waren er nog de bouwwerkzaamheden die naast het hotel waren. Dit was dagelijks van ongeveer 7.00 uur tot 10.30 uur s`avonds aan de gang. Pal naast het hotel wordt een groot gebouw neergezet. Er werd volop getimmerd, gezaagd en geschreeuwd. Hier wisten wij dus niets van! Het lijkt ons heel normaal dat wij erop worden gewezen dat er bouwwerkzaamheden zijn naast het hotel en dat dit voor overlast kan zorgen.

Op de eerste pagina van de reisgids staat vermeld “Als u door de gids bladert zult u zien dat alleen het beste goed genoeg is voor onze klanten”. Laat één ding duidelijk zijn: zo hebben wij dit absoluut niet ervaren. Wij zijn erg teleurgesteld in de kwaliteit van het door Corendon aangebodene. Tenslotte hebben wij een hoop geld betaald en geen waar voor ons geld gekregen. Wij voelen ons valselijk voorgelicht en bedonderd!

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 5
op 3 maart 2008 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2008

Nooit meer met Corendon. We hadden een 5* hotel geboekt, maar kregen die nooit. Een en al bagger. In 1 week tijd 3 hotels gezien, alles was overboekt zeiden ze. Het eerste hotel zat vol, daarna naar het 2e, die had alleen 1 pers. kamers en het derde kampte met een gebrek aan water. Geen enkel excuus, niets werd verteld. Blij dat we na een week weer naar huis mochten.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 1
op 3 februari 2008 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2007

Wij zijn afgelopen zomer met Corendon op vakantie geweest. Wij hebben juist alleen maar goede ervaring. De vlucht werd geannuleerd maar wij mochten op kosten van Corendon een dag langer blijven in hotel Club Paradiso. Dit hotel is TOP!! Over het algemeen hebben wij een ontzettend leuke vakantie gehad...

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 2 februari 2008 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: januari 2008

Geen enkel probleem gehad met de vlucht wel de terugreis benauwd en warm in het vliegtuig. Hotel en personeel fantastisch, reisleiding in een woord pet, excursies te duur, alleen pamukkale die is zijn prijs dik en dwars waard. Alleen de reis ernaar toe al, schitterend! Alleen de reisleider, weer geen woord onderweg en ineens, vlak voordat we er waren, de hele geschiedenis van Turkije met bewijzen die we onderweg waren tegengekomen, maar vergeten te vermelden.

Dus als je met Corendon reist zoek een paar mensen bij elkaar en huur een taxi die voor de poort staan.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 7
op 2 februari 2008 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2007

Prima reis en prima hotel; ik ben wel van mening dat de reizen naar Turkije vooral in het hoogseizoen een puinhoop zijn met de reistijden en vertragingen. Ga je namelijk later of eerder dan heb je geen problemen. Verder was alles goed geregeld door Corendon.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 8
op 28 januari 2008 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: december 2007

Natuurlijk kun je op alle slakken zout leggen maar mijn ervaring met Corendon was over het algemeen zeer positief. De vlucht met Corendon Airlines had wat vertraging maar het verblijf in club Paradiso maakte alles goed! Wat een leuk hotel, leuk personeel en goed eten! De kinderen hebben zich echt super vermaakt en al het personeel doet ook zijn uiterste best het de kinderen naar de zin te maken.

Wij hebben 2 excursies gedaan en die waren super.
Kortom, op de vertraging na en de "krappe" stoelen (is bij Transavia overigens hetzelfde) hebben wij een top vakantie gehad!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 17 januari 2008 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2007

Over het hotel geen klachten integendeels zelfs, maar wel over het vliegen met Corendon. We dachten dat we met de landing zouden crashen! Personeel sprak frans, ze negeren de passagiers, brood was te duur en niet te vreten. 7 uur vertraging gehad. 2 dagen kwijt aan reizen en vertragingen, een kippenhok is nog beter als het vliegtuig waar wij in zaten. Kortom waardeloos, het was net een horrorfilm die vliegreis! We hebben nog geen sorry of wat dan ook gehoord. Volgende keer weer onze vertrouwde martinair of transavia!

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 6
  • Prijs / kwaliteit 9
op 11 januari 2008 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2007

De reisleiding van Corendon was deze vakantie geweldig!! We werden ontvangen door Rob de reisleider, wat een man.. In een woord fantastisch! Het was wel jammer dat we hem snachts niet mochten bellen, we hadden hier namelijk erge behoefte aan door de hitte. Ons hotel had namelijk geen airco, dus hadden we graag gezien dat rob kwam met een gigantisch bananenblad om ons te verkoelen!

De excursie naar het vulkaaneiland was fantastisch... Ineke (onze reisleider die dag) was erg goed, met name haar retro kapsel en idem dito zonnebril waren erg representatief. We hebben die dag genoten! Een erg leuke vakantie voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 10
  • Excursies 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 7 januari 2008 bestemming: Turkije, reisperiode: december 2007

Het begon met een vertraging van vier uur. De enige excursie die we hebben gedaan was die naar Antalya. Eerst naar een waterval 20 min de tijd om te kijken, je moest wel nog een eindje lopen dus weinig tijd dan naar een jewelcentrum. Daar hadden we 2 uur de tijd, maar wat moet je daar, het is alleen voor de hele rijken. Dan naar de stad en nog maar 2 uur over om te winkelen want weer snel terug naar hotel anders te laat voor diner. Een reisleidster die tijdens de reis het een en ander vertelde kreeg ongeveer 15 keer telefoon en wist dan niet meer waar ze was gebleven, een reisleider in het hotel die erg onbeschoft was toen we hulp vroegen ivm aanhouden van de kamer samen met andere mensen, toevallig van marokaanse afkomst, wat zegt de reisleider tegen ons bemoei je met je eigen zaken dat zijn geen nederlanders, toen knapte ik bijna. De reisleider wilde ons niet verder te woord staan hij moest naar zijn nieuw gasten, bij corendon ben je op de laaste dag geen gast meer. Dan de laaste dag, we zouden vliegen om 23.59 dat werd 00.50 dat werd 03.00 dat werd 06.00 uur uiteindelijk vlogen we om 06.45, op schiphol aangekomen moesten we bij de balie van corendon een formulier ophalen ivm claim vertraging maar niemand aanwezig, dit wat onze tweede reis met corendon maar zeker de laaste.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 2
  • Excursies 2
  • Prijs / kwaliteit 5
op 27 december 2007 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2006

Op tijd vertrokken, zowel heen als terugreis. Jammer dat het vliegtuig in slechte staat verkeert; intercom werkt niet, stoelen kapot. Chagarijnig personeel. Broodje kost 3,50, en dan wel 3 dagen oud. Hotel was waardeloos; bijna onder stroom gestaan in douche, eten ging, water niet uit flessen maar kraan. Reisleidster van Corendon doet niets voor je. Never again! Blij dat ik het overleeft hebt!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 8 december 2007 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2008

Prima reis gehad met Corendon, zelfs een half uur eerder vertrokken. Terugreis 1 uur vertraging en een tussen landing in Groningen. Dit was van tevoren bekend. Prachtig complex. Prima prijs/kwaliteitsverhouding.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 8 december 2007 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2006

Met 3 gezinnen geboekt, alles was prima in orde, 1 uur vertraging op de heenreis. Prachtig complex, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Goed gedaan door Corendon.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 29 november 2007 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2007

We moesten vertrekken op 18-08-2007 om 20:00 uur. Dit werd uiteindelijk op 19-08-2007 om 07:00 uur. Corendon gaf geen enkele info aan de balie. Terugreis hadden we 4 uur vertraging, waarvan we 2 uur in een snikheet vliegtuig hebben gewacht zonder airco op Tarmac bij 35°. Na vele klachten uiteindelijk 1 mini-beker plat water gekregen. Corendon weigert vergoeding te geven voor 1 dag die de reis korter geworden is. Corendon weigert tevens vergoeding te geven voor ontbijt dat we zelf moesten betalen op 19-08-2007, alhoewel we een all-inclusive reis geboekt hadden en het vliegtuig 11 uur vertraging had.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 27 november 2007 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2007

Corendon airlines zal ik nooit meer boeken. Ze rommelen maar wat aan en behandelen hun passagiers ( waarvan ze het moeten hebben ) als vee. Ze komen je op tijd ophalen maar zo gauw iedereen door de paspoortcontrole is heb je een vertraging van 3,5 uur zonder opgaaf van redenen. Best wel zuur als je op slechts 15 min van het vliegveld in een hotel zit, daar waren we met onze 3 kleine kinderen veel beter afgeweest dan te hangen op het vliegveld. Dit is nog maar het begin, uiteindelijk hadden we ruim 12 uur vertraging. Inchecken en weer uitchecken voor 2 uurtjes slapen naar een 'hotel'. Opnieuw in de rij om in te checken. Ruim een uur in het vliegtuig zonder te vertrekken met de deuren dicht in een veel te warm vliegtuig. We kregen geen info waarom we niet vertrokken. Mensen werden angstig. Iemand vroeg info en werd bijna het vliegtuig uitgezet. Vervolgens allemaal weer eruit. Na 15 minuten allemaal er weer in. Onbeschofte stewardessen! Het was een grote nachtmerrie. Als zoethoudertje kregen we een gratis broodje. Mocht ook wel anders waren er vast klappen gevallen. Mensen betaal iets meer of ga niet want Corendon want dat wij hebben meegemaakt gun je niemand.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 18 november 2007 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2007

Wij hadden een 4 sterren all inclusieve geboekt, aangekomen op Kos werden we gedumpt in Kalimera Kos. Dit hotel is vies, vervallen en absoluut geen 4 sterren maar 2 sterren (bevestigd door reisleiding). Reisleiding hebben we een week lang niet gezien, onder een bedreiging kwam die wel. Andere Nederlanders hebben zelf ticket naar huis gekocht en zijn vertrokken. Eten en bediening ver onder maat. Eten (vooral kip) rauw of uitgedroogd. Bij klachten aan hotelleiding lachen ze je uit in je gezicht. Je kan geen excursie boeken want de reisleiding van Corendon komt niet in dit vieze hotel.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 15 november 2007 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2007

We zouden eerst om 6.30 uur vliegen, dit werd 14.00 uur, maar de terugvlucht bleef gelukkig op het vooraf afgesproken tijdstip, zodat we nog lekker die dag aan het zwembad hebben kunnen liggen. Het hotel was goed, de bediening ontzettend vriendelijk, en dat aan het einde van het seizoen. Ik moet altijd lachen om de mensen die aan het zeuren zijn, als zij het beter willen hebben dan moeten zij maar een duurdere reis boeken. De prijs kwaliteit verhouding vind ik prima. Ik vind het wel jammer dat de vluchttijden altijd veranderen. Ik ga voor de zon, en waar ik dan naartoe ga, daar schijnt de zon. Ik ben daarom een heel tevreden klant van Corendon.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 9
op 7 november 2007 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: november 2007

Corendon; NOOIT MEER! Geklooi met vertrektijden. Slechte informatie. Geen rekening houden met zieken, kinderen en bejaarden. Wij hadden ruim 12 uur vertraging. Inchecken en weer uitchecken voor 2 uurtjes slapen naar een hotel wat volgens mij geen ster waard was. Sommigen zonder ontbijt weer naar de luchthaven. Opnieuw in de rij om in te checken. Ruim een uur in het vliegtuig zonder te vertrekken met de deuren dicht en geen airco. Iedereen snakte naar adem. Iemand vroeg om water. Kreeg een flesje en moest 1.50 euro betalen maar had die niet meer. De stewardes zei:GEEN GELD GEEN WATER! En pakte het flesje af. En dat na al 17 uur geleden uit je hotel te zijn opgehaald. We kregen geen info waarom we niet vertrokken. Mensen werden angstig. Iemand vroeg info en werd bijna het vliegtuig uitgezet. Vervolgens allemaal weer eruit. Na 15 minuten allemaal er weer in. Onbeschofte stewardessen! Het was een grote nachtmerrie. Als zoethoudertje kregen we een gratis broodje. Mocht ook wel anders waren er vast klappen gevallen. Mensen betaal iets meer. Corendon is bar slecht! We waren na ongeveer 20 uur reizen en ergernissen pas thuis.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 4
  • Prijs / kwaliteit 4
op 7 november 2007 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2007

Helaas is onze zorg over betrouwbaarheid van Corendon bevestigd in negatieve reiservaring. Vluchten werden bij herhaling in ongunstiger tijden veranderd zonder fatsoenlijke informaties tevoren en ter plekke. Zelfs niet bij annulering van vluchten zowel op heen- als terugreis. Door geheimzinnigheid aan boord tijdens wachten op vertrek werd emotie gevoeld die bijna leidde tot uitzetting van een passagier, die terecht zijn woede op onfatsoenlijke behandeling uitte. Keer op keer werden vluchten uitgesteld en moesten we na het inchecken weer uitchecken, terug naar ander hotel voor enkele uren en vliegtuig in en uit. Zal verdere details besparen, andere ervaringen die hiervoor zijn beschreven zijn duidelijk genoeg. Mij resteert waarschuwinmg: FLYING IS CRYING WITH CORENDON.

  • Algemeen 3
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 4
op 31 oktober 2007 bestemming: Bulgarije, reisperiode: augustus 2007

Had al een keer eerder een reis via Corendon geboekt en dat was op zich prima, nu boekten we een reis naar bulgarije 2007 een sprookje van een hotel voor 2600 euro maar het hotel bestond gewoon niet. Andulusia hotel in het centrum dus niet, een bouwal waar 2 verdiepingen van bijna klaar waren en waar elke 2 uur de stroom uren uitviel. Je kon er niet eens eten. Je moest 20 minuten en vele trappen op met kinderwagen of je daar aub mocht eten lag aan de kleur van je bandje. We zijn na 2 dagen lullen overgeplaatst wel in Sunny beach maar dat was voor ons een 3 sterren hotel. Had ik goed gevonden voor 1800 euro dan weet je dat het een budget hotel is. Iedereen klaagde over Corendon, een hotel in je brochure zetten wat gewoon niet bestaat, hij staat er nu nog in.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 1
op 30 oktober 2007 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2007

Prima hotel, goede informatie van Corendon-agent over diverse uitstappen. Ook begeleiding op uitstappen goed. Alleen jammer dat wij niet gewaarschuwd werden wanneer wij opgehaald zouden worden voor terugreis. Heb dan maar zelf gebeld en werd netjes geholpen aan de telefoon. Wel 7-dagen gehad in plaats van 8. Dag 8 reeds om 1 uur 's nachts moeten vertrekken en om 10.00 uur in de voormiddag al thuis.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 6
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 1 oktober 2007 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: september 2007

Eerste en de laatste keer bij Corendon geboekt. Hotel was veel anders als in brochure. Hostess die ter plaatse was verbrak de verbinding toen we haar belden en was een paar keer niet te bereiken. Hoofdkantoor van Corendon zeer onvriendelijk en smeet ook de hoorn er op. Op de terugweg was onze vlucht verzet naar 17 uur later. Er waren 2 vluchten samengevoegd waardoor de vlucht weer overboekt was en er een paar mensen niet mee konden. Op het vliegveld van Antalya ook weer vertraging omdat ze niet voor 06.00 uur konden landen op Schiphol (dit kost extra omdat ze dan alleen op de Polderbaan mogen landen). Corendon is waardeloos. Dit geld voor de vliegtuigmaatschappij en de reisorganisatie. De volgende keer boeken we weer lekker bij Neckermann of Arke. Dan maar wat meer betalen. In ieder geval nog nooit klachten gehad over hun.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 15 september 2007 bestemming: Turkije / Bitez, reisperiode: september 2007

Alles ging goed, tot vertrek. We moesten een dag langer blijven, (er waren niet genoeg passagiers in het vliegtuig). We kregen van Corendon een hotel toegewezen op hun kosten, all inclusive. We hadden tijd genoeg om in te pakken tot 14 uur, hadden ze ons beloofd en stond zwart op wit vermeld. Toch werden wij eerder uit ons hotel gegooid. We kregen ook te horen dat het vliegtuig 2 uur vertraging had en niet kon landen in Brussel! Dus helemaal naar Amsterdam om zo vervolgens terug met de bus naar Brussel te rijden. Eten en drinken aan boord moesten we betalen en we werden aan ons lot overgelaten in Amsterdam. Een zoektocht naar de bus en hij heeft nog mensen vergeten mee te nemen, die hebben de taxi moeten nemen. Nee, geen Corendon meer!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 7
op 14 september 2007 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2007

Na eigenlijk geboekt te zijn in aqua fun waren wij ontzettend blij dat we in Sultan Beach terecht kwamen, prima hotel, goed eten. Want het is terecht dat aqua fun als slecht te boek staat wij zijn er namelijk met een bootexcursie daarvan vertrokken en dus zelf gezien. Dus nogmaals ontzettend blij dat we in Sultan Beach terecht zijn gekomen. Bedankt Corendon.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 8
op 23 augustus 2007 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2007

Het hotel was buiten gewoon slecht alles wat in reisgids beloofd was, was niet aanwezig. Het eten was zo slecht dat ik genoodzaakt was om in een restaurant te eten. Er zat zoveel chloor in het zwembad dat mijn zoon er last kreeg van zijn ogen. En dit is nog een heel klein tipje van de slechte sluier. Het was echt heel slecht, dit nooit meer, dus nooit meer Corendon.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 5
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 21 augustus 2007 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2007

Ging er bij de boeking het een en ander mis, alles is zeer snel hersteld door Corendon. Alles is prima verlopen verder. Ik denk alleen dat de reisbegeleider een ander baantje moet zoeken, hij is zelf aan vakantie toe. Hij heeft prima informatie gegeven over het eiland en de excursies maar de omgang met zijn bezoekers laat te wensen over. Mensen met problemen moet het echt zelf maar uitzoeken en daar is hij tenslotte op de eerste plaats voor. Heb zelf geen slechte ervaring met hem maar diverse mensen om mij heen dus wel. Jammer, ik denk dat een enthousiaste reisbeleider zeker ten goede zal komen. Verder was alles prima geregeld.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 3
  • Prijs / kwaliteit 6
op 17 augustus 2007 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2007

Wij reizen al 6 jaar met Corendon naar het zelfde hotel. Nooit problemen gehad. 1 keer een vertraging gehad van ongeveer 4 uur vanuit Alanya maar wij werden met de bus naar een chinees restaurant in Antalya gebracht waar we op kosten van Corendon konden eten.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 10
op 10 augustus 2007 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: juni 2007

Wij gaan al 6 jaar met Corendon naar Turkije. Geen problemen gehad, wel eens problemen met hotels want die hebben eigen regels waar Corendon weinig invloed op heeft.. en voor dat je boekt lees eerst ervaringen van andere reizigers over de hotel die je gaat boeken.. Kijk niet alleen naar de prijs/aanbieding... en in Turkije een 3* hotel niet boeken, kans op een slechte vakantie is dan erg groot. Neem een 4* of 5*, betaal iets meer.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 6
  • Prijs / kwaliteit 7
op 7 augustus 2007 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2007

Hotel is goed, gastvrij, je merkt wel dat ze in een opbouwende fase zijn waardoor ze dus soms een steekje laten vallen. Maar in goed overleg is alles daar mogelijk en nemen ze dit mee als leerproces. Over de vliegreis met Corendon zal ik het maar niet hebben, 2x4uur vertraging omdat het toestel niet wilde starten, bagage niet ingeladen, niemand bereikbaar van Corendon. Dus je bent aan je lot over gelaten achter de douane. Ik zal voor de rest niemand ziek maken maar Corendon krijgt van 12 reizigers uit Noord-Holland de gouden EIKEL.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 3
  • Reisbegeleiding 4
  • Excursies 4
  • Prijs / kwaliteit 5
op 7 augustus 2007 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2007

Eens maar nooit meer Corendon!

Prima hotel... Voor bejaarden! Na 23.00 uur niets te doen. 24.00 uur ging licht uit op terras (met andere woorden ga naar bed). Eens Corendon nooit meer Corendon. Dit betreft vertrektijden en service ter plekke. Van receptionist gehoord dat Corendon de slechtste en goedkoopste kamers boekt, daarom is het zo goedkoop. Veel moeilijkheden gehad, maar geen hulp gekregen van hostess van Corendon. Moest zelf alles regelen, ze praten allemaal in hun eigen straatje en kunnen je nergens mee helpen.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 1
op 23 juli 2007 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2007

Het hotel waar we verbleven was perfect. Maar de reisorganisatie was ver beneden peil. Wij zouden gaan tot 22-07 en op onze vliegtickets stond 23.59 als vertrektijd. dit was dus een leugen de werkelijke tijd was 23-07 om 5.30. Dit was bekend bij corendon maar ze regelde niets voor ons. Op 22-07 stonden we met een kind van vijf zonder kamer. Het enige waar ze goed in zijn is veel beloven en niets nakomen. Dus Corendon nooit meer. Je kunt beter iets meer betalen en bij een ander boeken, dan boeken bij Corendon.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 21 juni 2007 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2006

Dit hotel is prima; goede service, mooie kamers en ook is de hele omgeving prachtig.

P.s. Het eten was heel goed!

Reis hadden we snel en makkelijk geboekt op Corendon.nl.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Prijs / kwaliteit 10
op 5 juni 2007 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: mei 2007

Eens te meer geknoei met vluchturen. Avondmaal aankomstdag bestond uit uitgedroogd broodje wat in folie verpakt op incheckbalie stond(03u). Vertrek om 02u30 s'nachts ipv 17u in de namiddag, op de koop toe werden we naar Keulen gevlogen waar na 45 minuten wachten een bus ons meenam op een 3u durende rit naar Brussel waar we ruim na 13 uur toekwamen. Totaal onvoldoende opvang en begeleiding van de corendon-medewerkers in het hotel!

Een jammere afsluiting van een verder geslaagde reis.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 5
  • Prijs / kwaliteit 7
op 15 april 2007 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2006

Waardeloos.... 14 euro bijbetaald om met Transavia te kunnen vliegen. Kom ik in een Tarhan Tower Airlines, een oude kist waar zelf de dierenbescherming nog bezwaar zou aantekenen voor vee vervoer. En ik heb ook geen vergoeding gezien....

Dan het hotel, waardeloos, vies en goor want het geboekte hotel was door Corendon overboekt en van een 4 naar een 2 sterren hotel is waardeloos. En de reisleiding sprak plots geen nederlands meer. Alleen nog maar turks.... Nooit meer met corendon... Heb geen cent vergoeding gezien, nog geen sorry...

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 27 maart 2007 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: maart 2007

President Hotel in Istanbul is perfect, dichtbij alle bezienswaardigheden. Stedentrip Istanbul was goed geregeld door Corendon.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 7
  • Excursies 3
  • Prijs / kwaliteit 8
op 18 februari 2007 bestemming: Turkije / Finike, reisperiode: oktober 2006

Een prima reis voor een prima prijs van Corendon. Het was een mooi hotel met puike ontvangst en goede verzorging.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 7
  • Prijs / kwaliteit 9
  • Vorige
  • 16
  • 17
  • 18