Schrijf een review

Reviews over Corendon

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: strandvakantie
Postbus 349, 1170 AH Badhoevedorp NL
023 751 06 06

Logo van Corendon

Pagina 3 van 18 met 1748 resultaten

op 6 mei 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2020

Op 3 april deze reis geboekt en nu op 3 mei wordt er een vroegboekkorting gegeven van 280 euro wordt echter voor mij niet verrekend. Schandalig doe nooit geen zaken met Corendon!!

  • Algemeen 1
op 5 mei 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Wat een onklantvriendelijk slechte pruts organisatie is dit..
Na telefonisch contact met Corendon mijn vakantie geannuleerd en het geld zou retour gestort worden, echter ze drukken nu een voucher op welke NIET de sgr garanties heeft.
Ze geven aan dat ik maar bij de rechtbank mijn geld moet gaan halen?
Ik heb inmiddels een goede advocaat in de arm genomen en er zal nu een dagvaarding in kort geding aangevraagd gaan worden.
NOOIT MEE BOEKEN DUS!

  • Algemeen 1




op 5 mei 2020 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: augustus 2020

Mensen opgepast zijn criminelen ge wordt belazerd na velen jarenlang ga nooit neer net corendon belgium

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: februari 2020

Op 7 maart eerst dit beloofd:
Voor de verzorging van al onze passagiers zijn er vouchers op de boarding passen geladen van €59,80 per persoon. Daarnaast bieden wij u uit coulance nog een extra bedrag van €75,- per persoon aan voor alle ongemakken.

Graag ontvangen wij uw rekeningnummer (IBAN) en de naam van de rekeninghouder, na ontvangst hiervan zal het bedrag van €150,- tegen finale kwijting binnen ongeveer 30 dagen op uw rekening worden overgemaakt.

Na een maand dit:
De €150,- die u van ons tegoed heeft, zal om bovenstaande reden worden omgezet in een voucher, deze is in combinatie met een eventuele andere actie te gebruiken. Om dit aanbod te verzilveren stuurt u deze e-mail door naar customercare@corendon.nl met daarbij uw nieuwe reserveringsnummer. De voucher wordt dan als betaling verwerkt. De voucher is één jaar geldig.
Niets te maken met Corona uitbraak en toch misbbruik van. Niet betrouwbaar, nooit meer met Corendon leugenaars!

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2019

Op 9 maart heb ik geanuleerd door onverwachte zwangerschap dit was dus VOOR de corona crisis. Toen werd beloofd dat ik mijn geld terug gestord krijg. Na 2 weken nog steeds niets terug gestord, neem ik contact op met hun diensten garanderen ze dat ik mijn geld terug krijg maar dat het door corona langer zal duren. Na 1 maand nog steeds niets krijg ik als antwoord u krijgt een voucher. Te gebruiken tot 21 april. Ik beval in november dus ga ik volgend jaar NIET op reis met een baby , al zeker niet in de winter !! Na dit meerdere malen aan te kaarten bij de klantendienst van corendon sta ik dus geen stap verder en ben ik mijn voorschotbedrag kwijt. 1100 euro , na mijn annulatie gingen ze 918 euro terugstorten maar nu is mijn voucher ook maar 918 euro !! Dit is niet correct. Wij boeken al heel lang via corendon maar was nu wel echt de laatste keer !!

  • Algemeen 1
op 30 april 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2019

Vandaag contact gehad met een medewerker van de klantenservice van Corendon op Facebook , omtrent de vakantie annulering tot in ieder geval 24 juni van Corendon vanwege het Corona virus .

Nadat ik een uitgebreid bericht stuurde met daarin onder andere de vraag of we ons geld terug konden krijgen ipv een voucher vanwege diverse omstandigheden , met daarin de hoop dat we eruit konden komen met Corendon ipv via rechtswegen wat we niet willen doen , kregen wij een onbeschoft bericht / antwoord zonder enige vorm klantvriendelijkheid of empathie terug van een medewerker, ook onze genoemde beweegredenen werden zonder meer heel simpel afgewimmpeld

hij gaf aan dat ze niet aan ons verzoek zullen voldoen , en dat we maar gerechtelijke stappen moest ondernemen en dat ze deze stappen wel tegemoet zouden zien. En wenste ons verder succes want meneer de rechter zal komende tijd er toch geen tijd voor hebben ( lekker puh , daar kwam het op neer )

Wij hebben nergens in ons bericht gezegd dat we daadwerkelijk stappen zouden gaan ondernemen op juridisch gebied , alleen aangegeven dat we er met corendon uit willen komen ipv dit via rechtswegen te zouden moeten doen in het uiterste . Na nog 1 a 2 berichten over weer waarin ik aangaf dat hij absoluut niet klantvriendelijk was en ronduit onbeschoft was kon er nog altijd geen excuus vanaf omtrent zijn gedrag.

Ik vind dit een zeer slechte / kwalijke zaak van Corendon

Nu hopende op op zijn minst een excuus voor het gedrag van desbetreffende medewerker en dat wij alsnog het geld terug gaan krijgen in plaats van een voucher .

  • Algemeen 1
op 24 april 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: juli 2020

Omdat deze niet uitgevoerd gaat worden. en Corendon hun bedrijfsrisico s op de klant afwentelen nooit weer Corendon.

  • Algemeen 1
op 20 april 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2020

Reis door Corendon geannuleerd vanwege Corona. Na enige tijd een voucher gekregen in een online account voor het aanbetaalde bedrag. Direct conform wetgeving en standpunten ACM, ANVR, MinEZ en Consumentenbond gevraagd om geld terug te storten daar mijn vrouw zwanger is en we geen mogelijkheid meer gaan zien om op zonvakantie te gaan voordat de voucher is afgelopen. Corendon weigert pertinent om de wet te volgen en te restitueren. Kennelijk grijpen ze elke mogelijkheid aan om zoveel mogelijk geld in zak te houden en de wet aan hun laars te lappen in de wetenschap dat rechtbanken gesloten zijn. Naar mijn idee een CRIMINELE ORGANISATIE met dus een grote WAARSCHUWING voor eenieder om geen zaken met Corendon te doen. Hopelijk gaan ze snel failliet en kan het verantwoordelijk management wellicht strafrechtelijk nog vervolgd worden.

  • Algemeen 1
op 17 april 2020 bestemming: Egypte, reisperiode: april 2020

Reis zelf voor de coronamaatregelen geannuleerd. Zou geld terug krijgen. Zelfs zwart op wit dat het bedrag overgemaakt was al. Helaas na bijna 3 weken wachten besluit corendon met terugwerkende kracht een voucher te geven ipv mijn geld. Ik heb geannuleerd onder de toen geldende voorwaarden.er was toen nog geen coronavoucher of negatief reisadvies dus wil gewoon mijn geld terug

  • Algemeen 1
op 16 april 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Wij gingen op 2maart naar Turkije, we hadden een annulerings verzekering. 2 dagen voor vertrek komt mijn man een ongeluk tegen, alles was in orde de verzekering is akkoord voor terugbetaling en hebben dat ook werkelijk gedaan, maar gestort naar corendon, die het dan naar ons moeten door storten. Nu zegt corendon dat ze wegens de corona geen geld meer terug storten. Wat een diefstal is dat, wij hebben ons reis betaalt en nu steken ze nog eens het geld van de verzekering ook in hun zak. Onaanvaardbaar

  • Algemeen 2
op 15 april 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020

Beste mensen,

Let op als je boekt bij Corendon.
Door het Corona crisis , moeten wij nu meer dan een jaar wachten op terugbetaling.
Mensen helpen ze niet in deze moeilijke tijden.
Mij zien ze nooit meer met Corendon
Profiteurs zijn het

  • Algemeen 1
op 3 april 2020 bestemming: Nederland, reisperiode: maart 2019

NIET klantvriendelijk en zeer SLECHTE communicatie.
Allereerst ons vliegticket geannuleerd en aangegeven dat we een voucher terug zouden krijgen. Ondertussen zelf een andere vlucht geboekt aangezien onze vlucht niet meer ging en omdat Corendon ons hierbij niet meer zou helpen. Op de dag dat we terug vliegen met een andere maatschappij ineens een nieuw ticket in onze mailbox. Corendon heeft dus zonder overleg ons vliegticket om geboekt na eerder aangeven dat de vlucht geannuleerd was en we een voucher zouden krijgen. De omgeboekte vlucht dus niet kunnen halen en nu maken we ook geen aanspraak meer op onze voucher. Zeer slechte aanpak en niet klant vriendelijke behandeling! Ga nooit meer boeken bij Corendon!!

  • Algemeen 1
op 31 maart 2020 bestemming: , reisperiode: januari 2020

Reis met 23-2 zal de 38z maal zin en de laatste reis zijn 85 plus op 14-3 geannuleerd krijg als antwoord U krijgt U geld terug wij hebben geannuleerd blij dat wij ons geld terug krijgen meet 85 jaar, op 15 3 mail van Corendon wij hebben een credit factuur . Op de mail staat dat er geen geld terug gegeven wordt maar een tegoed bon daar hebben wij niets aan het zou onze laatste reis zijn , dus aan een bon hebben wij niets aan gebeld maar luisteren niet aan gietende brief gestuurd naar Hr. V,d Heijden met uitleg dat de bon geen oplossing is. 2x beloofd U krijgt U geld terug, tot op heden 18 dagen later geen bericht van Corendon ondanks de credit factuur en dat na 37 x maal waardeloos

  • Algemeen 1
op 30 maart 2020 bestemming: Spanje / Torrox, reisperiode: april 2020

Reis geannuleerd - 1 dag voordat Corendon alles zou stopzetten.
Krijg mijn annuleringskosten, ondanks de GROTE CORONADREIGING, niet terug. Het gaat hier over 800,00 EUR. Echte maffiapraktijken. Zie onderstaand hun brief (let niet op de taalfouten)

Geachte heer Hermans,

Hartelijk dank voor uw melding van 19 maart waarop wij graag een reactie geven.

Uit uw e-mail lijden wij af dat u ons verzoekt om de annuleringskosten kwijt te schelden. Wij moeten u berichten dat wij uw verzoek niet zullen honoreren. Uw boeking is conform, de op dat moment geleden voorwaarden geannuleerd.

De andere mogelijkheden zijn later van kracht zijn geworden en niet bij uw boeking van toepassing.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Update:
Wacht nu meer dan 1 jaar op terugbetaling voucher! Veel beloftes, maar steeds excuses om niet uit te betalen.... hopelijk volgt snel een terugbetaling..... Hou jullie op de hoogte over deze malafide praktijken.... Waardeloze en onprofessionele service.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2020

Onze huwelijksreis van 2900 euro is geannuleerd door corendon. Nu krijgen wij een "tegoedbon". In eerste instantie prima, zolang je dezelfde vakantie kunt boeken. Echter is dezelfde vakantie even 1000 euro duurder. Nu dus 4012 euro, maar je geld kun je niet terug krijgen je krijgt enkel een waardebon. Dit slaat natuurlijk nergens op, ik wil gewoon ergens anders kunnen boeken waar ze dit niet flikken.

  • Algemeen 1
op 16 maart 2020 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: april 2019

Ben er niet gekomen maar ook 1500,00 euro kwijt

  • Algemeen 1
op 14 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

Geboekte Luxor Nijl cruise van 7dagen verkort naar 4 dagen :gevraagd om de reis te verlengen zodat we de gehele tour kunnen doen ,Corendon zegt dat de tour operator het ter plekke moet regelen en die zegt weer dat Corendon Ned het moet doen .Nooit meer met Corendon reizen .Allemaal oplichters

  • Algemeen 2
op 6 maart 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: februari 2019

- de heenreis is onaangekondigd van 7:00 in de ochtend naar 18:00 verplaatst.
- ze gaan niet in op de klachten en houden je voor de gek met informatie achterhouden en schuilen achter de kleine lettertjes
- hotel was een verschrikkelijk neppe Zogenaamd 5 sterren opvanghuis voor honderden mannen uit het midden-oosten.
- negatieve recensies over hotels worden op Corendon site niet geplaatst.
Dus Ze stelen na betaling een dag van je vakantie, manipuleren met hotel kwaliteit, en frustreren je tot en met!!!
- Nooit meer Corendon!

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2019

Verschrikkelijk!!!
Verschrikkelijk!!!
Nooit meer van ons leven!!

Wat een romantische vijfdaagse luxe vakantie had moeten zijn (daar betaal je over de 1000,= euro voor ?!?)
Ter eren van ons vier jarig jubileum...
Werd een complete nachtmerrie.

Het vliegtuigpersoneel was alles behalve vriendelijk, ronduit onbeschoft en chagrijnig.
Spraken geen Nederlands maar gebrekkig Engels en behoorlijk uit de hoogte.
Het vliegtuig was ontzettend vies...
Helaas, had ik geen mogelijkheid om een grotere stoel te boeken, deze waren immers al allemaal bezet...Tot mijn grote spijt en frustratie heb ik dan ook niet naast mijn lief kunnen zitten en dat terwijl dit onze alle eerste “lange” vakantie had moeten zijn. Ik ben 2.03 en het was alles behalve een prettige reis.

Bij het hotel aangekomen...
Wilden wij graag iets eten, en het restaurant was nog minstens een dik uur open...
Wij werden afgesnauwd, dat wij maar snel iets moesten pakken en dan gaan, want de medewerker had er blijkbaar geen zin meer in.
Het eten was ronduit smerig...en dat is best vervelend als je All-inclusief zit.
De restjes van de avond werden de volgende middag wederom aangeboden met een sausje erover tijdens de lunch. Roze hamburgers (beide twee dagen lang ziek geweest) die dus de hele dag onder een lamp liggen, geen saladebar zoals aangegeven...maar voorverpakte kleine bekertjes met iets wat op sla moet lijken...Het was werkelijk een drama.

Waar wij ook niet van op de hoogte waren gesteld is, dat het zwembad pas vanaf 12:00 tot 19:00 is geopend...dit wordt nergens vermeld op de site van Corendon.
Best wel vervelend als je op vakantie gaat om ook in de ochtend lekker wat baantjes te kunnen trekken. “Jacuzzi” was ook defect.

Wij, hadden een luxere kamer geboekt met een koffiemachine...deze was kapot, en werd niet gemaakt. Ondanks meerdere klachten bij de receptie...

Na bij de opmerkingen tijdens de boeking te hebben aangegeven, om niet bij een disco of animatie gebeuren in de buurt te willen zijn. (Aangezien wij ook van een beetje rust houden, netjes van te voren aangegeven...)
Wij, zaten recht tegenover de animatie die de gehele dag volop aan de gang ging tot s’avonds laat. Bij de balie aangegeven dat wij graag een andere kamer wilde hebben...maar zij konden ons niet verder helpen?!?
Het telefoonnummer van de “reisleider” was niet bereikbaar...tot op de laatste dag via andere vakantiegangers toch een kort gesprek gevoerd...rampzalig.
Hij, wilde ons geen papiertje geven voor de verzekering...En, dus ook geen restitutie of excuses in welke vorm of maat ook.
Dit terwijl wij door al deze wantoestanden nog wel twee weken vakantie nodig hebben om bij te komen van deze catastrofe.

De terugweg met het vliegtuig...
Weer dat onvriendelijke personeel...en alsof dat nog niet erg genoeg was...
Gebruikte luiers voor mijn voeten... (foto’s zijn beschikbaar) GEBRUIKTE maandverband tussen de kieren van het handbagageluik naast ons hoofd. Het stonk er verschrikkelijk!!!!
En, de arrogantie van het vliegpersoneel die het geen bal kon schelen, en wij tot overmaat van ramp ook nog werden uitgelachen, waarna zij in het Turks tegen elkaar spraken (lachen, wijzen)

Het was alles behalve een fijne vakantie!
En, helaas totaal niet kunnen genieten.
Dat, dit zomaar mag en kan.
Één gewaarschuwd mens telt voor twee...
Had, ik dit maar van te voren geweten...

Spijt als haren op mijn hoofd

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

Er zat een doodzieke man achter mij die constant heeft zitten hoesten en gloeide van de koorts. Ik heb bezwaren gemaakt en mijn verontrusting uitgesproken v.w. de huidige Corona epidemie. Wij werden gewoon genegeerd. Op mijn vraag of de man als eerste het vliegtuig mocht verlaten.zei de stuwadres dat ze haar best zou doen,maar deed niks. De man is doodziek en al hoestend tussen de andere reizigers naar de koffers gesloft. Wij begrepen niet dat er geen actie werd ondernomen. De stewardessen hebben een beetje lacherig gereageerd en hun schouders opgehaald. Schandalig

  • Algemeen 1
op 5 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2020

Ondanks de vervelende vertraging vanwege een zandstorm heeft Corendon er alles aan gedaan om het leed zo dragelijk te maken.
De informatie en de informele handelswijze van de pilote en crew hebben op ons indruk gemaakt. Ook over de bonnen voor eten ed viel niets aan te merken, Graag vliegen wij zeker weer met Corenon.

  • Algemeen 9
op 5 maart 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2020

De terugreis : Idereen wordt gewaarschuwd voorzichtig te zijn ivm corona, hoesten - koorts =arts maar dinsdag 3 maart zit er een man in het vliegtuig die rilt v.d.koorts en aan een stuk door zit te hoesten ( zonder zijn hand vd mond te houden !! Verschillende mensen zeggen er wat van, er wordt gelachen en schouders opgetrokken. De deuren gaan dicht en wij zitten bijna 5 u.met deze doodzieke man opgescheept !! Personeel verschillende keren er op geattendeerd maar beloven veel en doen niks. Wij hebben gevraagd om hèm een mondkapje te geven, nou dààr kwan na veel druk van mede passagiers er 1 . Deze houd hij echter slecht voor de mond en doet hij regelmatig naar beneden ( èn maar hoeste !!) Wanneer wij landen wordt er niets van gezegt, als hij geen veiligheids gordel om heeft !! O.ja hij heeft 'n bekertje thee gehad, dat hij over z.n broek knoeide omdat hij zo zat te rillen vd koorts , muts van trui op,jas over zich heen...die man was op doorreis vakantie vanuit Italië - Egypte daar al 3 dgn.ziek en wilde nu graag naar huis. Let wel : die man kan er niks aan doen dat hij ziek is, maar personeel had meer verandwoording moeten nemen. Ook zij wisten dit vòòr de deuren v.h.vliegtuig gesloten waren !!!

  • Algemeen 2
op 25 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Terugreis met low cost maatschappij. Vlucht van 5.20, zonder maaltijden, zonder entertainment en tax free. Afhandeling Corendon, of dit normaal is daar moeten we het maar mee doen. Jammer zo staat het er, maar dat vind ik wat makkelijk. Dat is niet wat je boekt daar staat niets over in je boeking. Maar Corendon stelt dat dit de normaalste zaak van de wereld is, dus pech gehad

  • Algemeen 4
op 24 februari 2020 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: februari 2020

Puur een 4 inzake het door Corendon aanbieden van een 5 sterren bestemming all inclusieve,wat ter plaatse 3 sterren was (heel veel reiservaring) en all inclusive bleek ca 10 % van de drank en 0 van een ap-arte menukaart te zijn,Bij een aanvang van verbouwing tijdens verblijf van de kamer ,werd door de corendon reisleiding schande en domme preet hierover verkocht ,maar was wel binnen korte tijd verdwenen,Omgehuisd naar een naastgelegen hotel,door een Zweedse reisleidster hgeheel pro deo super bijgestaan,3 verhuizingen van een apart duur bestelde kamer in een vakantie + deze ervaring,slechts eenmaal met alltours iets dergelijks meegemaakt, Het gaat enkerl om de centen,ondanks de supervriendelijker bediening van Corendon.

  • Algemeen 4
op 14 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2019

Zijn terug gevlogen op zondag bij de hevige storm
Zeer goede piloot die gelukkig ervaring had om,ons veilig aan de grond te zetten.
Valiezen niet uit geladen
Dinsdag vernomen dat valiezen in Hannover waren
Vrijdag bagage aan huis geleverd
Topper

  • Algemeen 10
op 11 februari 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2020

Betaal je p.p. 82,60 aan annuleringsverzekering. Zodra je daadwerkelijk gaat annuleren, betaal nogmaals voor het annuleren p.p. 200. Dit was uiteindelijk bij elkaar de helft van wat de vakantie zou gaan kosten. En daarbij hebben we het niet last minute, maar 3 maanden van te voren geannuleerd.

  • Algemeen 1
op 9 februari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2019

Ik lees op deze site heel veel over om geboekte tijden en vluchten. Ben in de afgelopen jaren regelmatig (4x) met Corendon op stap geweest, Nooit problemen gehad. Alleen in Ohrid een slechte hostes. 2019 in hotel SAYANORA SIDE geweest, Een hotel goed voor een 10. Wij wilden dit jaar weer, helaas in Nederland niet te boeken. In de afgelopen jaren paar keer gebeld met de klantenservice en de probleempjes die er waren werden altijd goed opgelost. Twee jaar geleden in GUMBET naar SAMI BEACH geweest, Slecht hotel qua eten, maar dat had ik gelezen bij de recensies, maar top qua ligging. Prijs was laag, dus van de 10 dagen gewoon 6 dagen uit eten geweest, Dit jaar op naar BANU HOTEL in MARMARIS. Met wie? Ik heb het volste vertrouwen in CORENDON.

  • Algemeen 9
op 8 februari 2020 bestemming: Nederland / divers, reisperiode: januari 2019

Beste reizigers met Corendon,
Ik ben de laatste tijd onaangenaam verrast door Corendon en denk dat ik u hiervan langs deze weg op de hoogte moet stellen.
Corendon heeft voor haar "vaste" klanten de Corendon-club in het leven geroepen.
Een van de voordelen zou zijn dat je als vaste klant kon rekenen op een korting op de volgende reizen. Dat is toch nooit weg.
Ik heb me dan ook jaren geleden aangemeld maar heb daarna over deze club en de daarbij horende korting niet meer gehoord .
Corendon belooft de korting wel ,maar maakt vervolgens de procedure om deze korting te verkrijgen niet (duidelijk) bekend en maakt deze procedure bovendien ondoorzichtig. Op die manier is het verkrijgen van deze korting super moeilijk gemaakt.
Het gevolg hiervan is dat Corendon de beloofde korting, door onduidelijke/ omslachtige procedures , ten onrechte in eigen zak kan houden.
Ik hoop de clubleden die ook, als gevolg van bovenstaande, ook de korting gemist hebben met het volgende verder te helpen :

De Corendon Club Card werkt alleen wanneer u reserveert via de website http://www.club.corendon.nl

Boek dus NIET via de standaard site http://www.corendon.nl want dat leidt ertoe dat de korting voor clubleden waar recht op is NIET wordt verkregen. De redenen die Corendon voor deze handelwijze opgeeft horen ,wat mij betreft, in het rijk der fabeltjes en geven aan dat Corendon deze handelwijze willens en wetens kiest .
Ik hoop dan ook medeclubleden ,voor zover nodig, met deze review op het goede spoor te zetten en daarmee deze houding van Corendon aan de kaak te stellen.

  • Algemeen 1
op 6 februari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2019

Mijn moeder is gevallen op vakantie en had een wervelbreuk in de rug. Ruud , de host ter plaatsen heeft alles piekfijn geregeld. Ik ben ter plaatse geweest en hij heeft zelfs voor mij een taxi geregeld, een verblijfplaats, dagelijks contact om te informeren hoe het met moeder ging. Zo een service is zo mooi! Een dikke pluim voor Ruud omdat hij zo begaan was en alles zo fijn heeft geregeld 👍

  • Algemeen 10
op 4 februari 2020 bestemming: Italië / cefalu, reisperiode: mei 2020

Bij boeken van de reis kon Corendon boeking niet verwerken, er werd gevraagd de boeking telefonisch te doen. Direct gebeld en de medewerkster van Corendon bevestigde dat alles in orde was. Na 4 dagen! werd ik teruggebeld door Corendon en tot mijn verbazing was de autohuur met 130 euro gestegen.Volgens Corendon was dit een fout op hun site, maar nadat ik nogmaal s op hun site gekeken had bleek mij info mbt autohuur te kloppen. De medewerkster was ervan uit gegaan , dat ik bij het 1e contact geen autohuur had geboekt en had zodoende de "nieuwe"autohuurprijs voor mij als verrassing. Toen ik kon aantonen dat de prijs op de site 130 euro lager was, werd dit schoorvoetend aangepast. Lijkt een beetje op oplichting en willekeur. Daarna heb ik de reis geboekt en aanbetaald. Tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen later een herinneringsmail, dat ik de aanbetaling voor de reis nog niet had overgemaakt. Tot 2 maal een mail met overschrijvingsbewijs van de bank naar Corendon gestuurd, maar de medewerkster bleef zeer stellig beweren, dat ik niet betaald had.
1 Dag later krijg ik opnieuw een mail dat de betaling van mijn reis verwerkt is, zonder verder commentaar of excuus.
Mijn 1e ervaring met Corendon is een zeer negatieve.

  • Algemeen 2
op 4 februari 2020 bestemming: Portugal, reisperiode: augustus 2020

Onze reis moet nog beginnen en er zijn al problemen. Wij hadden online een reis geboekt.... merkte zelf op dat er iets niet klopte aan die prijs dus die kans lieten we niet gaan en boekte. De volgende dag krijgen we onze factuur met korting van 1500 euro en een half uur later een nieuwe factuur met een aangepaste prijs dus met die 1500 euro erbij. Sorry maar dit kan niet... een factuur is toch bindend?..

  • Algemeen 1
op 2 februari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Prima vluchten (heen en terug),gratis 3 weken parkeren op Maastricht 👍

  • Algemeen 10
op 31 januari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Zeker geen 5* waard. Betaald voor kamer zeezicht. Geen gekregen. In gang van mn kamer waren renovatiewerken van kamers dus va 8u enorme geluidslast. Badkamer zat vol van schimmel. Haardroger, grote lamp werkten niet. Water bad liep moeizaam weg. Geen nieuwe kamer gekregen na klagen a receptie. Jammer dat ik foto's en film hier niet kan plaatsen. Schandalig hotel. Onjuistheden ipv transfer uren vermeld dr corendon. Is 1.5u zowel door/terug. Gids na 1e hotel al uit bus gestapt en niet meer gezien. Eten eentonig weinig variatie. Strandwater ligt vol plastiek bekers.

  • Algemeen 2
op 29 januari 2020 bestemming: Brazilië / Natal, reisperiode: maart 2020

Gisteren mooie aanbieding geboekt, maar vandaag gebeld door Corendon dat de reis 400 euro (voor 2 pers) duurder wordt! Zij mogen dit doen volgens ANVR voorwaarde 4.4
Bij ons vorige reisje met Corendon (naar Sicilie) maakten ze liefst onze beide koffers zoek en niemand bij Corendon kon vertellen of en wanneer ze weer teruggevonden zouden worden! Wij moesten voor noodkleding en toiletspullen 140 euro kosten maken, warbij Corendon na veel gezeur een tegemoetkoming van 50 euro hiervoor wilde geven. Advies: kijk eerst eens bij TUI en Sunweb en zo.

  • Algemeen 1
op 28 januari 2020 bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: december 2019

Hotel met wat problemen extra betalen voor kerst en jaarwisseling geen extra vermaak voor deze avonden gewoon standaard problemen met terugvlucht 4.5 later waardoor je in plaats van begin van de avond land maar rond middernacht, dan blijven ze beweren dat je een mail heb gehad 1 dag voor vertrek om 10.13 terwijl de ticket is aangemaakt om 10.33 en nooit ontvangen dus waarschijnlijk nooit verstuurd.

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: januari 2019

Via Corendon een fantastische reis geboekt en gehad op het zonovergoten Bonaire. We hebben 10 heerlijke dagen genoten op het geweldige Delphins Beach Resort. Voor iedereen aan te bevelen. Ook de begeleiding vanuit Corendon, met een woord geweldig.
De heen- en terugreis is verzorgd door KLM. De heenreis is niet vlekkeloos verlopen. Op 28 juli 2019 met 3 andere gezinsleden met KLM gevlogen van Amsterdam naar Bonaire onder vluchtnummer KL767. Deze vlucht was helaas langdurig vertraagd waardoor wij ruim 24 uur later op de plaats van bestemming zijn aangekomen.

De omstandigheden:

- Vlucht KL 767 (Amsterdam – Bonaire [via Aruba]) is op 28 juli jl. onderbroken vanwege een medische calamiteit bij een van de passagiers. Er is besloten een tussenstop te maken op de “Azoren”. Een volkomen terechte en begrijpelijke uitwijk.
- De gezagvoerder maakte tijdens de take-off vanaf de Azoren melding dat het oponthoud er niet voor heeft gezorgd dat het tijdslot van de bemanning in gevaar is gekomen en dat het vluchtschema afgerond kon worden, weliswaar vertraagd. Iedereen zou op plaats van bestemming aankomen. De gezagvoerder is een representant van de KLM, de passagiers mogen er genoegzaam op vertrouwen dat hetgeen door de gezagvoerder wordt medegedeeld, juist is en niet in twijfel hoeft te worden getrokken.
Ik ben op zoek naar getuigen / passagiers van vlucht KL767 d.d. 28 juli 2019 die kunnen verklaren dat de gezagvoerder tijdens de take-off vanaf de Azoren melding heeft gemaakt van het feit dat het oponthoud er niet voor heeft gezorgd dat het tijdslot van de bemanning in gevaar is gekomen en dat het vluchtschema afgerond kon worden, weliswaar vertraagd.
Passagiers van vlucht KL767 d.d. 28 juli 2019 die dit kunnen en willen verklaren, gelieve zich te melden op: jh.nootenboom@gmail.com

  • Algemeen 7
op 22 januari 2020 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: oktober 2019

Super alleen van bodrum naar Kusadasi te ver izmir beter

  • Algemeen 8
op 18 januari 2020 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2019

Het is altijd gezeik met corendon vluchten. Je betaald wat extra voor fijne tijden, maar vlak voor je vakantie word je toch weer gewijzigd naar waardeloze midden in de nacht of late avond aankomsten. Extra betaling dus zinloos, eigenlijk legale diefstal. Altijd raak dat gezeik.

  • Algemeen 4
op 16 januari 2020 bestemming: Gambia, reisperiode: december 2019

Hotel geboekt die in aanbouw was met alle vertrouwen dat het (zoals gemeld op internet bij Corendon) ook af zou zijn. Aangezien we 3 weken voor vertrek hoorde van andere reizigers dat het hotel nog lang niet af was contact met Corendon opgenomen. Na verschillende pogingen eindelijk antwoord, het hotel zou af zijn. Een week voor vertrek nogmaals contact gehad, ze hadden net gehoord dat het hotel klaar was om gasten te ontvangen (was 1 week voor vertrek). 2 dagen voor we weg gingen kregen we een e-mail. Helaas het hotel was niet af en er werd ons een ander hotel aangeboden. Aangezien dat totaal niet overeenkwam met wat we geboekt hadden hebben we gevraagd of we in het zusterhotel konden verblijven. Dat kon met bijbetaling van 200 euro pp. Nou niet dus, na veel gesteggel toch voor elkaar gekregen dat we met een kleinere bijbetaling in het door ons gekozen hotel konden verblijven. Nieuwe hotelvoucher ontvangen dus prima. Aangekomen op Gambia airport bleek de hostess helemaal van niets te weten en ons alsnog naar een ander hotel te willen sturen. Na wederom wat heen en weer gebel toch naar onze keuze. In het hotel aangekomen (waar de hostess er alvast hardrennend vandoor was gegaan) bleek er voor ons geen kamer te zijn en voor 3 andere stellen ook niet. We hebben met zijn 8e voet bij stuk gehouden en zijn in het hotel gaan zitten net zo lang tot het geregeld zou zijn. We hebben ruim 3 uur zitten te wachten tot bleek dat de Corendon flightcrew kamers bezet hield in het hotel, die zijn toen verplaatst naar een ander (minder sterren hotel waar ze ons steeds wilde dumpen) waarna we doodmoe en bloed sjagerijnig alsnog een kamer kregen. Na thuiskomst een klacht bij Corendon ingediend we kregen een ach wat jammer reactie en is onze schuld niet kunnen wij echt niets aan doen maar voor uw volgende reis krijgt u 100 euro korting. Die 100 euro mogen ze houden voor ons never nooit niet meer een reis bij Corendon, dit was niet de eerste keer dat het mis ging. De 1 is alleen voor Corendon niet voor het hotel dat was prima vandaar geen namen genoemd van het hotel

  • Algemeen 1
op 15 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: december 2019

Voor de zoveelste keren de gunstige tijden veranderd.Bij klacht grammofoon achtig antwoord: tijden kunnen veranderen ,waarom dan laten boeken op gunstige tijden?

  • Algemeen 6
op 15 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juni 2019

Het is allemaal rustig en perfect verlopen, aandacht van stewardess en purser is oké. Wij zijn vanaf Groningen/Eelde gevlogen omdat een heerlijk vliegveld is en wij in de provincie Groningen wonen, ideaal dus niet uren rijden naar Schiphol en files.

  • Algemeen 10
op 12 januari 2020 bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: juli 2019

Zonder opgave van reden na aanbetaling geannuleerd door Corendon, reisdatum juli 2020

  • Algemeen 1
op 11 januari 2020 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2019

Nog nooit in mijn leven zo geradbraakt thuis gekomen. Het was vanaf het begin (vertraging) tot bij aankomst in het hotel. Daar was de deceptie zo ontzettend, toen we bij de receptie aankwamen. De receptionist vertelde ons, dat er in het hotel geen keuken was en dat we in een ander hotel moesten gaan eten. Het was al avond en toen moesten we nog een heel eind lopen in die vreselijke hitte. We hebben nog net wat te eten gekregen, maar dat was niet de grootste tegenvaller. Wij moesten al die dagen in die hitte en dan te weten, dat ik slecht loop, nog een hele afstand lopen om te kunnen eten. Het was geen vakantie, maar een vreselijke ervaring! Mijn lust om op vakantie te gaan is hierdoor zodanig gedaald, dat ik voorlopig niet meer op vakantie hoef. Dank je wel Corendon!!
Mijn reactie is wel laat, maar het laat mij niet los, omdat er nu weer reclames op tv verschijnen.

  • Algemeen 4
op 10 januari 2020 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: december 2019

Doe het niet! Vliegen met corendon naar de toekomst. Stond ik dan half december met mijn vliegticket in Cuba om terug te gaan naar Nederland. Ging de vlucht niet ivm faillisement van thomas cook. Niet geinformeerd hierover. Dure tickets moeten aanschaffen om terug te komen naar Nederland. SGR geeft geen thuis omdat het geen pakketreis was en ook Corendon geeft geen thuis. Heel erg slecht!

  • Algemeen 1
op 3 januari 2020 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2019

We hadden 14 dagen en en we wisten de tijden waren mooie tijden heen reis en terug reis en dan krijg je je tickets en dan zij er gewoon andere tijden en dan ben je gewoon twee dagen kwijt .en wat je wordt beloof zoals animatie voor de kids krijg je niet .
En nog wel meer dingen wat beloofd zijn door corendon betalen kan je voor je reis maar je krijg niet wat je beloofd wordt is niet de eerste keer in 2016 naar Kos geweest ook een ellende ook niet wat je beloofd wordt dus bij deze nooit meer corendon een reis boeken .

  • Algemeen 2
op 2 januari 2020 bestemming: Portugal / E, reisperiode: juli 2018

Oplichters, bij boeken geen bevestiging ontvangen, toch zaten we vast aan betaling. Andere vakantie geboekt.
Oplichters

  • Algemeen 1
op 31 december 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2019

Ik geef dit cijfer omdat het hotel vies was, bloedvlekken op de lakens overal mieren noem maar op, ik heb een klachtenformulier ingevuld, deze gemaild, en corendon beweert dat ik dat niet heb gedaan en gaan niks met de klacht doen. Ruim €1400 betaald voor een weekje vakantie, en het was nog geen mijer waard.

  • Algemeen 1
op 29 december 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019

29 november 4 tickets gekocht, voordelig op black friday. Na 3 weken wordt het betaalde bedrag terug gestort. Klantenservice in Turkije zeer slecht bereikbaar. Mensen die er werken zijn getraind om je af te wimpelen. Een leidinggevende krijg je niet te pakken. 1 keer doorverbonden maar die hangt gewoon op. Men wilt de schult doorschuiven naar skyscanner of naar ideal terwijl ze gewoon kunnen toegeven dat de tickets aan anderen voor veel meer geld zijn verkocht. Ik heb de indruk dat de mensen corendon je bewust niet willen helpen. Echt een aanrader als je van teleurstellingen houdt.

  • Algemeen 1
op 28 december 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: december 2019

We zijn niet correct en goed begeleid waar door wij onze hele vakantie dagen niet volgens planning konden doornemen

  • Algemeen 4
op 17 december 2019 bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: december 2019

Was een regelrechte ramp drie en half uur vertraging bijna vechten voor een betaalde plaats nog nooit meegemaakt niemand zat op zijn eigen plaats

  • Algemeen 1
op 14 december 2019 bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: juni 2019

Ik organiseer een schildervakantie in Macedonie, wat bij Tui niet lukte was bij Corendon zo geregeld. Dankzij de adequate en buitengewoon vriendelijke afhandelingen van Annabelle was alles zo geregeld. Top service!

  • Algemeen 10
op 12 december 2019 bestemming: Gambia, reisperiode: december 2019

Voor onze vluchten hadden wij extra beenruimte geboekt voor 25 euro per persoon per vlucht. Op de heenvlucht van zat er een man naast ons op die erg dik was. Hierdoor moest ik erg naar mijn man toehangen. Dit heb ik tijdens de vlucht gemeld aan de stewardess. Zij gaf aan dat als deze meneer zijn gordel om paste dat het goed was. Dit lukte deze meneer met moeite en hij deed dit enkel als de stewardess in de buurt was. Door deze situatie hebben zowel ik als mijn man niet comfortabel kunnen zitten. Terwijl we juist 2 maal 25 euro hebben betaald om comfortabel te zitten. Ik vind het schandalig dat dit zich heeft voorgedaan. Daarnaast kan hierdoor ook niet de veiligheid gegarandeerd worden. Deze man was niet in staat geweest om de nooddeur te openen.

  • Algemeen 2
op 10 december 2019 bestemming: Egypte / Hugarda, reisperiode: september 2019

Corendon wijzigt, klant betaald

  • Algemeen 5
op 8 december 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019

We kwamen aan bij Aegeon Vieuw
Vochtplekken in appartement vies verouderd. Meermalen aangegeven maar helaas nadat ik de reiskeiding inschakelde en er kakkerlakken op onze kamer waren kregen we een ander app.Dit was dus nog viezer en jawel hoor.. wederom vocht en kakkerlakken. Toen met corendon gebeld klachten opgeschreven en mij werd verzekerd dat het achteraf opgelost werd en gecompenseerd. Nu maanden later willen ze 209 eur terug betalen voor 6 van de 10 dagen te compenseren.
Nooit meer corendon voor ons

  • Algemeen 3
op 7 december 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2019

Bij het boeken zag ik dat je nu ook geld moet betalen voor de transfer. Waar het tot vorige maand nog overal werd aangegeven dat het bij Corendon vlucht, hotel en transfer betreft kom je nu in de laatste stap er achter dat je daar ook voor moet betalen.

  • Algemeen 4
op 4 december 2019 bestemming: Gambia / Kotu, reisperiode: december 2019

We kunnen niet naar de accommodatie die geboekt hebben en de aangeboden passende accommodatie bied geen adults only geen WiFi overal geen premium kamer met zeezicht geen Spa en niet de locatie waar we willen zitten. Passende accommodatie in zelfde prijsklasse als aangeboden accommodatie is niet mogelijk.

  • Algemeen 1
op 4 december 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: november 2019

Rond reis gehad cappadocie en een sideheel goed verzorgd goede reis leider. alleen hotel in cappadocie was slecht verzorgd

  • Algemeen 8
op 30 november 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2018

3x met corendon gevlogen en nooit problemen gehad ,de vluchttijden klopten steeds. Mensen klagen hier vaak over het eten in hun hotel maar daar kan corendon niets aan doen, natúúrlijk zou ik het wel melden en kunnen ze er rekening mee houden of zelfs dit hotel schrappen als ze vaak hier melding van krijgen. Wij nemen steeds een appartement en gaan dan steeds ergens anders eten,zoveel leuker.

  • Algemeen 9
op 28 november 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2019

Het hotel had voor nog niet de helft van de gasten bedden bij het zwembad. Wilde je er 1 proberen te bemachtigen dan moest je om 6.00 uur je bed uit om je handdoek neer te leggen. Wel kon je naar het strand alleen daar was geen all inclusive. Moet je maar telkens heen en weer lopen , aldus een medewerker van Corendon. Dus geen relaxte vakantie dus.

  • Algemeen 2
op 20 november 2019 bestemming: Griekenland / Rythnimon, reisperiode: oktober 2019

Hotel geboekt met zwembad, zat vol troep en schimmel. Na klacht reactie Corendon dat we op site bij boeking hadden kunnen zien dat zwembad niet uitnodigt voor te zwemmen.😂 naar ander hotel, extra kosten niets vergoed gekregen. Nooit meer corendon!!!!!!!

  • Algemeen 3
op 19 november 2019 bestemming: Turkije / Cide, reisperiode: december 2019

Wij boeken een reis om in Kerstvakantie een weekje lekker weg te gaan, we vliegen oudjaarsdag aankomst op airport 15:05 iedeaal (je wil natuurlijk toch lekker oud en nieuw vieren) Het hotel zal ook wat leuks in petto hebben want voor oudjaar is er een toeslag, superleuk. Nu de relaliteit. Corendon heeft doodleuk de tijden van de vlucht gewijzigd, aankomst nu 19:30 op airport weg leuke oudjaarsavond en weggegooid geld mbt toeslag hotel wat een afknapper. dat dat zomaar kan belachelijk ze wisten het natuurlijk al lang maar ja geen zinnig mens zou boeken als deze tijden bekend waren tijdens boeking (wij zeker niet) Het ergste is dat de reis nog moet beginnen

  • Algemeen 1
op 11 november 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: september 2019

Reis is in eerste instantie geannuleerd door Corendon. Te weinig passagiers voor de terugvlucht. Vervolgens op het nieuwe aanbod de vroegboek korting a 155 euro ingehouden. Corendon is onbetrouwbaar, vluchten kunnen zomaar geannuleerd worden.

  • Algemeen 2
op 11 november 2019 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: oktober 2019

De reis was goed alleen het hotel minder snacht,s om 02.00 ging de airco uit dus een warme kamer,als je een klacht bij Corendon indient dan krijg je als antwoord dit is een besparing je klacht wordt niet serieus genomen door Corendon dus voor mij geen Corendon meer.

  • Algemeen 8
op 7 november 2019 bestemming: Egypte / Hurguada, reisperiode: oktober 2019

De heenreis was echt een chaos. Nooit meer corendon

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Duitsland / Dusselforf, reisperiode: november 2018

Was terug vlucht in pakketreis, van Hurgada naar dusselforf
Geen eten aan boord!!
Geen frisdranken ,
Alleen koffie thee en lauw water a 3€
En chocola kon je kopen.
Als diabetes patiënt niet blij.
Stuwardessen beschermen pantry voor bezoekers door zelf de wc op slot te zetten. Zodat iedereen achteromzag wc moet

  • Algemeen 1
op 6 november 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: oktober 2019

Een piloot verlaat de cockpit voor langere tijd(20 min) hij wordt korte tijd vervangen door een stewardes. De vrouwelijke purser aangesproken op het einde van de vlucht dat zij als verantwoordelijke ons, de passagiers in gevaar heeft gebracht. Naar mijn beste willen weten dient een stewardes tijdelijk plaats te nemen om evtuele problemen te voorkomen. De tweede piloot die onwel wordt of wat anders.Of zit ik nu helemaal verkeerd. Graag verneem ik van u. Mocht ik verkeerd zitten dan mijn oprechte excuses aan de purser. Ik denk nog aan de vlucht in duitsland vandaar mijn reactie.

  • Algemeen 7
op 1 november 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2018

Ben gevallen in het hotel .dus geen fijne vakantie voor mij maar voor het hotel:Merve-sun en de reisleiding van Corendon ( Ali ) geef ik een dikke tien zo goed is er voor mij gezorgd .ik moest jammer genoeg mijn reis afbreken maar Corendon heeft er voor gezorgd dat ik die zelfde dag nog in het vliegtuig naar huis kon geweldig geregeld.

  • Algemeen 10
op 30 oktober 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2019

Ruim 8,5 uur vertraging. Verschuilen zich achter leugens en fabeltjes. Hebben tot op heden nog geen compensatie aangeboden. Laffe tuig.

  • Algemeen 1
op 30 oktober 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2019

Corendon steeds zeer goede service, alles correct verlopen, hebben al verschillende reizen gedaan met corendon, top

  • Algemeen 10
op 29 oktober 2019 bestemming: Turkije / Dalyan, reisperiode: juli 2019

Wij zouden woensdag 24 juli om 15.50 uur vliegen naar onze vakantiebestemming. Maar door de brandstofstoring zijn wij pas vrijdag morgen 26 Juli om 2.00 uur vertrokken naar onze vakantie bestemming. We waren 2 vakantiedagen kwijt. Plus de ellende dat we 2 dagen op Schiphol hebben gebivakkeerd. Corendon wil niets weten van een schadeclaim. Ik vind dit een hele treurige zaak. Zelfs de 2 dagen minder vakantie wil Corendon niet vergoeden.

  • Algemeen 1
op 29 oktober 2019 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: oktober 2019

Goede service op schiphol en Karin in Spanje was super torreblanca goed hotel alleen eten moest iets warme zijn en brood niet zo hard personeel vriendelijk .maar nu moet je volgend jaar al transfer betalen en de reis is al duurder geworden dus dan bedenk je nog wel een keer ga je eerst wel ergens anders kijken mening van veel gasten in hotel jammer.

  • Algemeen 8
op 25 oktober 2019 bestemming: Turkije / Dide, reisperiode: september 2019

Ging van alles mis van te voren. Exstra dagen daardoor bijgeboekt. Vriendin betere kamer geboekt zat gewoon in slechtste kamer in de nok. Was geen verschil van kamer wat je betaal zeiden ze. Diverse klachten over hotel, vies bed, slechte schoonmaak, koud of lauw eten, ben ziek geweest kon amper weg. Enz enz gemeld daar bij reisleidster. Deed heel erg tekeer gaan en verdomde te komen voor al die mensen met klachten. Toen correndon ned. Gebeld toen kwam er een andere reisleider die eigelijk niet van ons was luisterde wel netjes maar kon niets doen ter plekke zei hij. We moesten t opnemen met correndon. Hebben we gedaan. En ze schuiven t af met sorry en we hadden t daar moeten melden.en ieder zijn smaak is anders. Klopt maar warm of koud is toch echt hetzelfde. En als eten op is of dessert in begin en je vraag kom er nieuwe en word niet bijgevuld is dat slecht.

  • Algemeen 4
op 23 oktober 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2019

Voor de 24ste keer turkije maar 1ste maal 4 sterren (gekozen voor een iets minder groot)hotel royal atlantis beach side grootste voordeel geen russen die tafels vol eten verzamelen of ladderzat liggen te roepen tegen personeel veel duitsers maar aangenaam je hoort dat sommige hier al 10 jaar komen
buffetten minder uitgebreid maar daarom zeker niet slechter nog nooit eerder mee gemaakt de bediening en vriendelijkheid van het personeel
alles netjes en zuiver jammer dat de animatie een DIKKE FLOP was aangeboden programma kwam weinig van terecht en s avonds heel beperkt eigenlijk jammer genoeg winkeltjes op amper 300m met betere prijzen dan evrenski kumkoy en zeker side
aanrader voor een rustige aangename vakantie honger moet je er zeker niet lijden en relax door de afwezigheid van storende russen
eigenlijk prima geschikt voor familievakantie zodat je elkaar niet moet zoeken zoals in de megahotels enkel de parking via parkos in keulen was een grote oplichterij dus nooit doen

  • Algemeen 9
op 23 oktober 2019 bestemming: Gambia / Bakau, reisperiode: november 2019

1 week van te voren hoor je dat de vluchttijden zijn gewijzigd, heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zaterdag 2 november zouden we vertrekken vanaf Maastricht om 7.00 uur naar Gambia. Krijgen we 1 week van te horen dat we nu om 19.40 vertrekken, komen we nachts om 01.40 aan, ook nog bijna 1 uur in de bus. Vindt dit echt niet normaal. Weet wel dat dit de laatste keer is dat ik met Corendon vlieg.

  • Algemeen 3
op 21 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2019

Hostess arrogant. Kwam zelfs met de opmerking dat wegens het einde van het seizoen normaal was dat de eigenaar en personeel van Stelios Gardens in Malia er niet zo veel zin in hadden om service te bieden. Te veel klachten om op te noemen o.a. geen schone lakens in 12 dagen ondanks verschillende keren vragen. Willekeurige behandeling. De een krijgt wel een koffiezetapparaat na verzoek de ander niet. Zelfs de vertrektijd kon niet zoals afgesproken door de eigenaar doorgegeven worden.

  • Algemeen 1
op 20 oktober 2019 bestemming: Turkije / Cappadocie, reisperiode: oktober 2019

Wij hebben de rondreis naar Cappadocie gedaan. We zouden laat in de avond vliegen 21.00, maar het werd uiteindelijk pas 23.00. Hierdoor waren we pas rond 5.00 in het hotel en om 7.30 vertrok de bus alweer. Een korte nacht dus. De hele dag hebben we in de bus gezeten naar Cappadocie, best wel een eind. In Cappadocie aangekomen, komen we aan bij het hotel. Het hotel was redelijk, geen vier sterren die je in Nederland verwacht maar wel schoon en goede bedden. Het enige nadeel was dat we in dat hotel drie keer ‘s avonds van het buffet aten. Later hoorden we dat je ook de taxi kan nemen naar Goreme en dat je daar leuk en gezellig kan eten ‘s avonds. Cappadocie was echt prachtig en de moeite waard! De gids weet veel en liet ons ook plekken zien waar minder toeristen komen. Op de terugweg naar Antalya helaas niet gestopt in het Taurusgebergte, wat er ook zo mooi uitziet. In het hotel in Antalya ook weer buffeteten, dus wij hebben de beslissing gemaakt om 20 minuten richting de zee te lopen en daar bij een leuk tentje te eten voor de laatste twee avonden. In Antalya staan er leuke dingen op het programma (zoals de boottocht, de waterval, het oude theater en een bezoekje aan het centrum) en minder leuke dingen (bezoeken aan de leerwinkel en juwlierwinkel, deze zijn enorm en je wordt daar opgelicht (ook in oplichters in het buitenland geweest), dus koop daar niks, maar koop deze dingen in het centrum als je iets wil meenemen). Al met al een leuke vakantie en helemaal voor het geld!

  • Algemeen 8
op 20 oktober 2019 bestemming: Turkije / Oba, reisperiode: oktober 2018

Eerst vertraging, toen tussenlanding maken in Groningen, koffers kwijt , mensen in/uit checken, uiteindelijk 3 uur later vertrokken !! Echt slecht !!

  • Algemeen 5
op 18 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2019

Perfect hotel. Vervoer met golfkarretjes. Moesten ook nog duwen, ging de berg niet meer op. Heerlijk weer. Genoeg keuze aan eten en entertainment.
Uitstapjes Griekse avond. Dorpentoer geweldig
Personeel. correct en netjes.
1 kamermeisje zonder toestemming op onze kamer geweest.
Nadeel..
Het eten was vaak te lauw/koud
De shuttelbus moest lang op gewacht worden. Tip. Vaker laten rijden.
Kon zwembad bij kamer 707 niet meer uit. Trapje hield op na 3 tredes. Opgelost met een zomerstoel

  • Algemeen 8
op 18 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2019

Het voelde niet goed.
Net zoals de andere gasten op deze pagina, ik kan alles beamen. Bij ons van hetzelfde laken een pak. Ook eind vorig jaar Avra Beach geboekt, ook wij kregen een week vooraf een mail met d'Andrea Mare als alternatief. Met een hoop verwachtingen kwamen wij daar aan en oh, hoe groot was onze teleurstelling. Bij navraag over het niet doen van de airco, was het antwoord, het seizoen was voorbij. Of we maar ff € 50.00 wilden betalen, dat dan met zo'n superieur lachje, als ik ergens allergisch voor ben is het dát. Uiteindelijk is door tussenkomst van de hostess met een hoop onvriendelijk gedoe door de receptionist , het geld weer teruggegeven. Mijn man werd ook nog met andere woorden voor leugenaar uitgemaakt door de receptionist.
Wij vonden het eten ook maar zozo, wanneer je s' ochtends als ontbijt ook nog eens de frieten van de vorige avond tegenkomt, vergaat je al snel de trek. Gebakken eieren die in het vet dreven, bah. Nee dit was beslist geen update, zoals ons beloofd was.
Als 65+ zit je ook niet te wachten op 4 zwembaden, leuk voor kinderen maar niet voor ons. Het meeste waar we ons aan gestoord hebben waren de laag overvliegende toestellen, dat ging maar door, om de 2 à 3 minuten van 6.15 tot aan 3 uur snachts.
Je kent het er over eens zijn of niet, wij vonden dat we "ergens " weggestopt waren, niets te beleven in de directe omgeving of je moest 700 mtr lopen naar de bushalte. Wanneer je beperkt bent is dat geen optie.
Dit hotel zouden wij onder geen enkele voorwaarde geboekt hebben.
Trouwens de receptie kan wel een paar lesjes in klantvriendelijkheid en service geven gebruiken.
Voor ons dit hotel nóóit meer!!!!!

  • Algemeen 3
op 17 oktober 2019 bestemming: Italië / Licata, reisperiode: oktober 2019

De reis was prima geregeld. Door het snelle optreden van de persoon werkzaam voor corendon . Simone. Is onze vakantie gered. Mojn man had plots medicijnen nodig en dankzij simone lsgen die binnen een half uur voor hem bij de receptie klasr.
Echt een 10

  • Algemeen 9
op 17 oktober 2019 bestemming: Spanje / spanje isla cristina, reisperiode: september 2019

Alles was bijna perfect

  • Algemeen 9
op 17 oktober 2019 bestemming: Curaçao / Bingo, reisperiode: oktober 2019

Bingo reis curacao
Iedereen heeft all in en ultra all inn
Voor minder geld als wij wij krijgen niks nog geen ontbijt voelen ons echt genept voor 2300 euro de enige die bingo heeft is corendon ook niemand berijkbaar al dagen geen reactie

  • Algemeen 1
op 16 oktober 2019 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2019

Mijn vlucht werd vertraagd gen daat na geannuleerd naar de volgende dag iedereen krijg van hun reisbureau info alleen ik niet moest zelf bellen!Toen hoorde ik van andere mensen dat je een vergoeding kan krijgen corendon gebeld moet ik zelf achteraan omdat ik transavia vloog,maar ik heb complete teis geboekt bij jullie in l vlucht en hotel als me hotel niet goed is dan regelen we het wel als vlucht niet goed is dan zelf regelen vinf ik heel vreemf ik boek geen transavia fat doet corendon voor mij almetzl zeer slechte ervaring

  • Algemeen 2
op 16 oktober 2019 bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: september 2019

Hotel: niet voor herhaling vatbaar
Een accommodatie die op het eerste oog geweldig lijkt. Ligging in de lagune met aan alle zijden zeezicht is prachtig. Kamers zijn royaal en badkamer geeft wat je mag verwachten, niet echt luxe, maar het voldoet. Het eten is matig; geen culinaire hoogstandjes en na een week wordt het wat gewoontjes. Veel gasten geven aan buitenshuis te eten. Het is een hotel uit een keten, opgezet door een Belg. De gasten zijn voornamelijk Hollanders/ Randstedelingen die er al jaren komen en elkaar kennen. De sfeer van een Hollandse camping. Prima als je van die "gezelligheid" houdt. Wifi is heel matig, hooguit een 6 waard. De service laat wel te wensen over. Tafels worden traag afgeruimd en, als je niet tot de vaste kliek hoort, wacht je lang op je bestelling op het terras. Rustige mensen worden over het hoofd gezien. Het eiland waar je met de hotelboot heen kunt, is mooi. Hier vind je rust en ook de lunch die je daar kunt gebruiken, is smaakvol.

Nijlcruise: Een geweldige reis.
Een klein Nederlands gezelschap, 28 personen. Op de boot waren ook Mexicanen, maar die verbleven er slechts drie nachten, daarna was de boot voor ons alleen. We hadden een geweldige reisleider, Hany, een Egyptische man die voortreffelijk Nederlands spreekt en zelfs kan spelen met de taal. Hij was goed onderlegd m.b.t. de Egyptische geschiedenis en wist zeer boeiend te vertellen. Hij was er altijd voor zijn gasten en legde ons in de watten, Het eten aan boord was prima; gevarieerd en altijd op de juiste temperatuur. Hutten waren groot genoeg en ook de badkamer voldeed. Er was geen wifi; iets dat je ook niet per se nodig hebt. Ook de excursie waren allemaal van goede kwaliteit en voldeden aan de beschrijving. Kortom een reis om niet gauw te vergeten. Wij hebben genoten. Hany bedankt!

  • Algemeen 8
op 15 oktober 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2019

Verschrikkelijke service van corendon. We zijn met onze baby van 2.5 maand op vakantie. Even bijkomen van de bevalling en de eerste weken met onze kleine. Zitten we hier met onze kamer pal tegenover een bar die keiharde muziek draait tor 00.30. Zelf naar receptie gegaan of we een andere kamer kunnen krijgen maar dit is niet mogelijk. Toen met de reisleiding contact gehad en die zegt dood leuk ja ze mogen tot 00.00 uur muziek draaien. Geen enkel begrip. Toen telefonisch contact gehad met corendon nederland. Een verschrikkelijk onvriendelijke vrouw aan de telefoon gehad. Geen enkel medeleven werd er getoond en wij kiezen toch voor een hotel in het centrum? Ja hallo tuurlijk kan er geluid zijn en muziek. Maar dit is alsof de band in je eigen kamer staat te spelen zo hard. Verschrikkelijk dat ze geen enkele moeite nemen om je vakantie onvergetelijk te maken. Ik zou iedereen adviseren om niet bij corendon te boeken!!!

  • Algemeen 1
op 14 oktober 2019 bestemming: Turkije / Kiziliga, reisperiode: oktober 2019

Heenreis was prima ruime plaats in vliegtuig van Corendon. Op vliegveld Antalya erg onvriendelijke ontvangst van Chagrijnige meneer van Corendon. Bus Transfer was prima.
Ontvangst in Hotel Heaven Resort & Spa was keurig nette meneer bij de receptie en een erg mooie kamer op de 6e verdieping uitzicht op Zee.
Heaven is een fijn hotel en een goed hotel voor een relax vakantie. Personeel werkt hard en probeert het je echt naar de zin te maken.
Hotel is wel toe aan een upgrade tuin rommelig en rondom hotel zeg maar een bende, lijkt wel een vuilstortplaats.
Strand prima met lekkere bedden en een zeer hard werkende strand man die rent en vliegt om je het naar het zin te maken.
Hotel kan echt top zijn, maar beetje meer leiding en structuur en orde en netheid vanuit het management en het is een toplocatie.
Transfer terug prima met bus van Corendon en terugvlucht prima al was het vliegtuig van Transavia wel wat krap.

Kortom een fijne vakantie gehad, maar Heaven Resort & Spa werk aan die punten en jullie hebben een tophotel met uitstekend gemotiveerd personeel.

  • Algemeen 8
op 14 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij hebben Last minute een Bingo reis 3*** geboekt naar Kreta, waarbij je niet weet waar je terecht komt maar sowieso in een 3-sterren accommodatie. De vliegreis vanaf Rotterdam verliep goed, al was aan boord behalve de curryworst geen eten meer verkrijgbaar, we vlogen 's avonds om 18:20 uur. Rond middernacht ontvingen wij van de hostess op het vliegveld van Heraklion de bescheiden van het appartementencomplex, dat wil zeggen, de naam van de accommodatie stond op de envelop en een kaart van Kreta zat erin. De transferbus vertrok nadat alle passagiers waren ingestapt, hetgeen heel lang duurde. Veel later (inmiddels 2 uur 's nachts) werden wij als laatsten uit de bus gezet in Malia bij appartement Ibiscus. Dit bleek een vies en oud appartement met 2 sterren i.p.v. de geboekte 3 sterren. Direct hebben wij het noodnummer gebeld, we begrepen dat om dit tijdstip een andere plek niet mogelijk was maar vroeg in de ochtend zou een collega contact met ons opnemen. De collega belde rond 9:45 uur en dacht te weten dat wij 2** hadden geboekt, dit klopte niet!! Zij moest 2 spoedgevallen voorrang geven en daarna zouden wij aan de beurt zijn... Wij hebben zelf een andere locatie om de hoek gevonden met 3 sterren, waar Corendon ook gasten onderbrengt, en hier is nog 1 kamer beschikbaar. Hiervoor moesten wij 150 euro bijbetalen. Om 13:30 beldede hostess, zij heeft het nagevraagd en inderdaad, wij hadden 3 sterren geboekt. Zij heeft een andere kamer voor ons maar dan zouden we eerst nog een nacht (van de in totaal 4 nachten) in Ibiscus moeten blijven (waar we geen minuut langer wilden blijven, hetgeen wij direct al hadden aangegeven).
Op allerlei manieren hebben wij onze klacht ingediend, wij hebben een accommodatie toegewezen gekregen waarvoor wij niet hadden geboekt. Wij hebben het werk van Corendon, namelijk het zoeken naar en wel passende accommodatie zelf gedaan en krijgen ondanks klachtenmail en gesprek met hostess geen enkele compensatie. Via social media hebben wij eveneens een klacht ingediend, daarop worden wij verwezen naar de Geschillencommissie Reizen, waarbij voor het gemak maar niet wordt vermeld dat je voor iedere klacht die je indient 77,50 moet betalen. Dat betekent nog een keer kosten maken!
De enige die in dit geval financieel voordeel heeft is Corendon, voor ons gevoel geeft Corendon de klant opzettelijk minder dan waar deze voor heeft gekozen om zo extra inkomsten te genereren.
Nooit meer Corendon!!

  • Algemeen 3
op 14 oktober 2019 bestemming: Thailand / Hua Hin, reisperiode: oktober 2019

Mooi hotel centara grand beach maar heel veel mensen met jonge kinderen en dat verwacht je niet bij hotel van deze prijs klasse

  • Algemeen 7
op 12 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij hadden voor een Bingo appartement gekozen, omdat dit voor een zeer scherpe prijs zou zijn. Volgens de site zou je vele malen goedkoper uit zijn als “bingoklant” dan mede appartementbewoners die niet voor de Bingoformule hadden gekozen. Wij zaten in Golden Valentine op Kreta.

We hebben verschillende mensen gesproken over wat zij hadden betaald voor deze week onder dezelfde condities in hetzelfde appartementencomplex als wij. Zij waren juist aanmerkelijk goedkoper uit. Ook mensen die als last minute hadden geboekt.

  • Algemeen 4
op 11 oktober 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2019

4dagen voor aanvang van onze vakantie krijgen we bericht dat het hotel wordt gesloten. Alternatief was niet wat wij wilde en er was geen onderhandeling mogelijk. Uiteindelijk €170 bij moeten betalen voor een hotel wat wel voldeed aan onze eisen. Ze zetten je gewoon voor het blok! Betalen of annuleren en je geld terug! Is dit nou jullie service, ben helemaal klaar met Corendon, en met Dyani Vleghaar (Traffic&Operations). Dit was de eerste en de laatste keer dat wij hier hebben geboekt.

  • Algemeen 1
op 11 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: oktober 2019

Alles liep perfect. Reis , geweldig hotel Marilena in Molyvos,lokatie. Geen last van vluchtelingen. Vriendelijke bevolking . Perfecte wegen om te rijden. Autoverhuur via Corendon liep perfect. Alles via Corendon geboekt maar geen klachten eerder een compliment waard. Hostes beleefd en deskundig. Veel info over eiland gekregen . Ook eigenaar en personeel van hotel Marilena in Molyvos deden er alles aan om je een fijne vakantie te geven. Erg hartelijke en vriendelijke mensen. Wij hebben 15dg in sept.en okt.,mede daardoor ,erg genoten van onze vakantie.
Molyvos

  • Algemeen 10
op 10 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2019

Begin december 2018 boekten we via Corendon onze vakantie naar het Avra-beach hotel in Ixia op Rhodos, periode 2-9 oktober 2019. Enkele dagen vóór vertrek kregen we een mail van Corendon waarin o.a. stond dat dit hotel 'overboekt' was en zij boden een alternatief: hotel d'Andrea Mare op enkele kilometers afstand van Avra Beach. Dit zou een upgrade moeten zijn. We zijn dus een week in hotel d'Andrea Mare geweest. In deze week zijn we ook eens gaan kijken in het Avra Beach hotel en daar kregen we van een medewerkster te horen dat dit hotel beslist niet overboekt was en dat het een kwestie was van 'agency'. We spraken daar ook met diverse gasten en zij waren allen heel tevreden. Wij waren echter niet tevreden. Hotel d'Andrea Mare was beslist geen upgrade maar een 'downgrade': Het ligt in the middle of nowhere, geen winkeltjes, bebouwing etc. in de buurt, het ligt op enkele kilometers afstand van het vliegveld en wel precies op de aanvliegroute. Om de paar minuten vliegt er een vliegtuig met hels kabaal boven je hoofd. Het receptiepersoneel is zeer onvriendelijk. Het eten was lauw, monotoon en er was weinig variatie en we moesten 50 euro betalen voor de airco op onze kamer (bij Avra-beach was dit in de prijs inbegrepen). Nee, we waren hier niet blij mee. Corendon heeft dus gelogen: Avra Beach was beslist niet overboekt volgens die medewerkster. Corendon mag eens proberen om ons uit te leggen hoe het kan dat een klant tien maanden van te voren boekt en enkele dagen vóór vertrek te horen krijgt dat het hotel overboekt is terwijl dat dus niet het geval is. Is volgens ons niet uit te leggen. Dit stinkt gewoon naar willekeur, laksheid, vriendjespolitiek, corruptie en op zijn minst klantonvriendelijkheid/klantmisleiding. Corendon: no more!

  • Algemeen 2
op 8 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019

Met de acconmendatie zelf was absoluut niets mis mee, maar de incapabele hostes/menager ter plaatse en de afwikkeling van onze klachten via de "klachtenservice" is ronduit slecht te noemen.
Je wacht ruim 4 weken op antwoord, om vervolgens afgepoeierd te worden dat het allemaal jullie eigen schuld is en dat wij (ik citeer letterlijk) "het in de toekomst maar ons voordeel kunnen doen."

Kortom: Ze zitten er alleen maar om hun eigen haggie te redden en oplichting (voor ruim 3000 euro!) in het buitenland te promoten door malafide verhuurbedrijven die zij zelf aanprijzen. Ronduit goor en onsmakelijk. Nooit meer met deze organisatie.

  • Algemeen 4
op 7 oktober 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2019

Toen wij aankwamen, waren wij op huwelijksreis. Kregen een geweldige kamer,met alles in liefde aangekleed. Volgende dag een gigantische ontbijt op de kamer. Wij waren zeer verrast. Corendon super bedankt

  • Algemeen 10
op 2 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Mijn vrouw en ik zijn met Corendon op vakantie gegaan met onze twee kinderen (2 en 3 jaar oud). Vanwege de leeftijd van onze kinderen was bij het zoeken naar een vakantiebestemming een belangrijke factor dat de vluchten niet te lang mochten duren of op incourante tijden zouden zijn. Bij het boeken van onze reis waren de vluchttijden gunstig: de heenreis was vroeg in de ochtend maar rechtstreeks , de terugreis ook rechtstreeks en in de middag. Ik weet dat er bij de vluchttijden staat vermeld dat deze onder voorbehoud zijn. Je houdt er dus rekening mee dat de vluchten 30-60 minuten eerder of later kunnen uitvallen. Tot onze grote schrik bleek bij het uitprinten van de tickets dat de vluchttijden drastisch waren veranderd: de heenreis was niet meer rechtstreeks, waardoor de vluchttijd geen 3,5 uur, maar bijna 6 uur was geworden. De terugreis was niet meer in de middag, maar zeer vroeg in de ochtend waardoor we midden in de nacht vanuit onze hotelkamer moesten vertrekken.
Ik heb hierover vooraf contact opgenomen met Corendon, maar er was geen andere vlucht mogelijk. De mevrouw aan de telefoon toonde ook geen enkele medeleven.
Ik vind het storend dat voorafgaande aan de reis Corendon je bestookt met berichtjes die wel leuk zijn, maar waar je niet echt op zit te wachten (over wat je allemaal kunt bijboeken, vooraf moet regelen en hoeveel dagen het nog duurt) maar over belangrijke zaken (wijzigingen van vluchttijden) blijft het opvallend stil. Hier moet je blijkbaar zelf maar achter komen

Ik vind het schandalig dat Corendon geen enkele rekening lijkt te houden met het feit dat wij met zeer jonge kinderen reizen en kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat de gunstige vluchttijden bij het boeken lokkertjes zijn geweest.

Het viel op dat het cabinepersoneel op de terugvlucht bijzonder slecht gehumeurd was. Gezichten stonden op onweer en een lachje heb ik niet gezien. De voorste WC werd in het begin van de vlucht zonder opgave van reden dicht gehouden, waardoor mijn vrouw met de kinderen helemaal naar de WC achter in het vliegtuig moest lopen. Op zich geen probleem, was het niet dat ze daar door het cabinepersoneel ruw aan de kant werd geduwd omdat de ze er langs moesten met een kar. Na verloop van tijd werd de voorste WC toch maar open gegaan.

Tijdens onze vakantie hebben wij voor 6 dagen een auto gehuurd via Corendon. Deze auto kon niet eerder dan 10:30 geleverd worden (wat uiteindelijk pas na 11:00 uur werd) waardoor we feitelijk één dag verloren hebben. Daarnaast was de auto zelf ongelofelijk smerig. Dat de auto van buiten smerig was kan ik gezien het droge klimaat begrijpen, maar van binnen kleefde alles en was de bekleding rond uit goor. Ik heb dit bij de verhuurder aangegeven, maar die haalde zijn schouders er voor op.
Verder werkte de afstandsbediening niet alsook de achterruitwisser en viel de stuurbekrachtiging regelmatig uit.
Tijdens de informatie bijeenkomst worden vakantiegangers bang gemaakt om vooral geen gebruik te maken van verhuurders langs de weg, maar is de zelf geleverde service niet alleen duurder maar ook van zeer lage kwaliteit.

Zoals reeds aangegeven, was onze terugvlucht midden in de nacht. Volgens de informatie zouden wij om 01:55 worden opgehaald bij het hotel en moesten wij 10 minuten vooraf aanwezig zijn. Toen om 02:25 de bus er nog niet was, is contact opgenomen met Corendon. Deze gaf aan dat de bus wel kwam en we anders na 30 minuten nog maar eens moesten bellen. 10 minuten later vertrok er een groep die ook via Corendon had geboekt maar uit eerdere ervaringen had geleerd om zelf de transfer te regelen. Dankzij een zeer vriendelijke chauffeur mochten wij met deze privé transfer mee naar het vliegveld. Om te voorkomen dat de bus voor niets langs ons hotel zou gaan, is opnieuw contact opgenomen met Corendon. De dame die aan de lijn kwam was niet blij dat wij zo fatsoenlijk waren om dit even te melden, maar reageerde erg geïrriteerd. De Corendon bus zou echt wel komen, we hadden gewoon wat geduld moeten hebben. Corendon vindt het blijkbaar heel normaal om midden in de nacht meer dan een uur met twee jonge kinderen langs de kant van de weg te staan.
In het vliegtuig hoorde wij van andere gasten dat de bus ruim een uur te laat was, waardoor ze 1,5 uur hebben staan wachten....

  • Algemeen 3
op 30 september 2019 bestemming: Griekenland / Gouvia, reisperiode: september 2019

Park Hotel is beslist geen 4 *. Eten erg eentonig. Een van de liften was gedurende onze 2 weken helemaal buiten gebruik de andere is in die tijd 7 keer in storing gevallen , op 6 sept. zelfs een groot gedeelte van de dag. Bidet was buiten gebruik, zou in het hele hotel zijn afgekoppeld evenals de telefoon die het na een aantal dagen toch weer deed. In de eerste week 3 zenders op TV een Engelse, een Franse en een Duitse. In de tweede week plotseling BVN. Er is geen infomap met urgente info of telefoonnummers laat staan algemene info. Jammer van het mooie eiland dat je de vervuiling haast overal tegenkomt. De reis door Corendon is prima uitgevoerd hoewel de info over de parkeerprocedure bij Maasticht Airport ons nooit heeft bereikt.

  • Algemeen 5
op 29 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Wij zijn in Horizon Beach, volgens jullie 4 sterren hier hebben wij toch wel een aantal klachten. Ten eerste krijgen wij weinig keus met het eten ,vervolgens is het iedere dag hetzelfde waarvan ook nog het grootste gedeelte lauw is. Daarbij is vlgs ons toch als je all in hebt de drankjes allemaal gratis ,dit is ook niet het geval voor goed bier en cocktails moet je €5 extra betalen. De snacks die gepresenteerd worden is alleen popcorn of een boterham met ham. Dit is vlgs ons geen snack. Wij zijn 4 dgn buitenshuis moeten gaan eten om toch iets fatsoenlijke te hebben. Wij zullen dit hotel absoluut niet aanraden. Als positief willen wij opmerken dat aan het personeel niets op te merken is waren altijd even behulpzaam en vriendelijk

  • Algemeen 6
op 29 september 2019 bestemming: Turkije / Bitex, reisperiode: september 2019

De accommodatie Ambrosia was zeer slecht. Bij aankomst werden we al bijna opgelicht, we kregen een promotiekamer i.p.v. een standaard kamer (waar we extra voor betaald hebben tijdens de boeking). De kaarten om de kamer in te komen werkten slecht. Elke keer als wij de kamer verlieten moesten wij een bezoek brengen aan de receptie, om de kaart te heractiveren en als smoes kregen wij te horen dat het onze fout is, omdat wij onze mobiel "ertegenaan" hebben gehouden, terwijl wij ons mobiel niet eens gebruikten.

Daarnaast zijn er nog een tal aan punten die ik wil benoemen:
- Internet werkt niet (ik had ergens in een recentie gelezen dat het internet slecht is, maar het is nog erger, het internet werkt gewoon niet).
- Kapotte douchekop, - Telefoon werkt niet;
- Koelkast werkt slecht;
- Personeel weet niet wat ze doen en sommige zijn onbeschoft (met name de manager)
- Erg slecht eten.

Na een stevig gesprek die mijn vriend met de onbeschofte manager had heeft hij het voor elkaar gekregen dat de telefoon, douchekop en koelkast gefikst werd, maar het probleem met de kaart bleef.

Eén van de laatste avonden werden wij om 4 uur in de ochtend wakker gebeld, omdat zij dachten dat wij moesten uitchecken. Dit heeft onze hele nachtrust verpest. Ook waren er twee waakhonden die de hele nacht door blaffen, wat niet gemoedelijk was voor onze nachtrust. Het hotel organiseerde ook ieder weekend 2 trouwfeesten ( vrijdag’s en zaterdag’s ), dit was zeer vervelend voor alle gasten. Op onze laatste dag kwamen wij erachter dat de bagage kamer niet op slot kan en dat zij niet met een ticket systeem werken waardoor iedereen die kamer in kan lopen. Het hotel kon ons geen enkel garantie geven dat er niets zou gebeuren, ook niet nadat wij aangaven dat er veel waardevolle spullen zaten in de koffers. Er werd geen seconde met ons meegedacht.

Normaal gesproken ben ik echt geen zeikerd, maar ik vond dit hotel echt geen 4 sterren waard en al helemaal geen 700 euro! Wat ik het meest vervelende vond is dat ik niet serieus genomen werd en dat ik zelfs voor leugenaar werd uitgemaakt. Wij konden niet eens een normaal gesprek aan gaan met een manager. Een hotel met zoveel gebreken verdient in mijn ogen geen 4 sterren en zou ook niet op deze manier aangeboden mogen worden op de Nederlandse markt. Ik heb tijdens mijn verblijf geen 1 Corendon medewerker voorbij zien lopen, terwijl ik vaak wel de concurrent zag lop.

  • Algemeen 3
op 29 september 2019 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2019

Wat een goede service. toen onze vriend in het ziekenhuis was opgenomen. altijd bereikbaar voor vragen. en heel belangstellend. top!!

  • Algemeen 10
op 28 september 2019 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2019

Één maand voor vertrek krijgen we bericht dat het geboekte hotel zal gesloten zijn op moment van de boeking. We krijgen 1 minderwaardig alternatief aangeboden. Voor andere gelijkwaardige alternatieven dienen we €600 bij te betalen. Er is geen enkele marge voor onderhandeling. Klantvriendelijkheid en service is beneden 0! Zelfs Ryanair doet hierin nog beter.

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende