Marianne
op 27 juli 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2018
Een week voor vertrek geboekt voor een vlucht 's middags. Het vliegtuig gemist omdat er een wijzing voor vertrek kwam naar 12 uur eerder 's nachts ! Dat valt niet binnen de lijn van de verwachting, Wij dachten een uurtje later 's middags! daardoor de vlucht gemist. Anderen hebben hetzelfde meegemaakt.
Benthe Bongers
op 25 juli 2018
bestemming: Griekenland / Amsterdam, reisperiode: juli 2018
Ik had aangegeven niet fit te zijn , hebben me steeds in de gaten gehouden heel fijn personeel , daarna nog geregeld dat ik een plekje kreeg om nog wat fijner te kunnen liggen zodat ik me rust kon pakken . Super nog nooit mee gemaakt dankjewel
Cecile O.
op 25 juli 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2018
Vlucht geboekt vanaf Maastricht. Zou vertrekken om 16:35 naar Palma. Een paar uur voor vertrek kregen we te horen dat de vlucht vanaf Amsterdam zal zijn om 23:45. Verder geen uitleg. Ik vlieg zeer regelmatig, zo'n 20 keer per jaar (met behoorlijke maatschappijen) maar dit schandalig. NOOIT MEER CORENDON! Liever iets meer betalen dan deze stress!
Nouri
op 20 juli 2018
bestemming: Nederland / Almere, reisperiode: juli 2018
2 uur moeten wachten tot de bagage werd afgeladen!!!! Wat een gezeik!! Reis duurde niet eens zo lang!!!!
Rein
op 20 juli 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juli 2018
Uren gewacht op de bagage na de tijd. ( wegens te weinig personeel zeiden ze)
Nijskens Marc
op 20 juli 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2017
3 🌟 excursiereis geboekt. Voor de kostprijs prima meegevallen. Verwacht geen grote luxe, maar moet dat dan voor een 200€ voor een week? Excursies waren mooi. Helaas moesten we eerder terugkeren omdat mijn moeder op sterven lag. Verzekering deed een beetje moeilijk, maar al bij al is alles nog in orde gekomen. Ik heb zin om weer terug te gaan
Bert
op 18 juli 2018
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juni 2018
Voor de goede orde, de reis was goed geregeld. Echter, we hadden via Corendon een auto gehuurd. Voor aanvang van de reis was het nog niet duidelijk of we de auto af moesten halen, of dat deze, zoals afgesproken was, bij het appartement afgeleverd zou worden. Op het vliegveld bij Faro gaven ze aan dat we naar een verhuurbedrijf Airauto werden gebracht. Daar konden we nog een keer voor de auto betalen of er werd beslag gelegd op de Visa card. Dat laatste wilden we niet omdat dit een vrijbrief is om ieder krasje om te zetten in een peperdure rekening. Toch maar betaald, terwijl we ook bij de boeking reeds betaald hadden. Probeer je de kosten bij Corendon terug te krijgen, geven ze niet thuis. Laatste keer met Corendon gevlogen!
H.Rozeboom e.v. Stoffer
op 16 juli 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2018
Heenreis goed, Terugreis was een ramp gewoon
Eerst paar dagen voor de terugreis mail gehad dat we andere vluchtijd hadden (17.30 ipv 11.45)
Eenmaal bij de luchthaven kregen we te horen min.2 uur vertraging?toen kwamen ze na lang wachten zeggen dat ze .probeerden toestel uit Turkije naar vluchthaven(Heraklion )
Te laten komen alleen moesten ze nog piloot vinden want de ánder had al te lang aan een gevlogen dus rusten
Na nog poos wachten weer nieuwe info vlucht gecanceld vlogen nu pas 00.30 s nachts En dan niet zoals afspraak maastticht airport waar o ze auto stond maar Schiphol vanwaar we dan met een bus weer naar Maastricht werden gebracht. Die avond werd ons een griekse avond aangeboden met maaltijd(wat wel heel leuk was)en werden daarvoor ook nog afgezet per bus om een uur te winkelen red je maar?want de griekse avond begon pas later.
Al met al uren later en allemaal vreselijk moe en brak
(Groep van ong 45 pers)
Hadden de indruk dat we continu voor werden gelogen.
Vreselijk vergist in deze vliegmaatschappij!!
Wijnants gunter
op 16 juli 2018
bestemming: Tunesië / Skanes, reisperiode: juli 2018
Wij zijn net terug van vakantie, hotel Houda golf&beach club .Bij boeking stellen we vast op pc site dat dit een 4 sterren hotels.Aangekomen merken wij vele mankementen aan hotel. Contact met hostess Yasmine die ons meedeelt dat dit maar 3 sterren heeft.Vb rammelende airco, geen haardroger, tv werkt niet, kasten ruiken planken krom verduft ! Matras vering voel je in je rug oud, slecht onderhouden niet netjes vies. Ivm refter weinig en geen variatie in eten, sportend ei en nog is ei! Cocktails niet te drinken. Geen bar of frigo aan strand 500 meter om fles water te halen aan hotel. De ligbedden en kussens aan strand zijn stuk en vuil. Tot daaraan toe zit het hotel vol russen, gelieve dit te melden bij beschrijving. Zijn zeer teleurgesteld in deze vakantie. met vriendelijke groeten. Wijnants - claes
Cora Kouwen
op 16 juli 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018
Na een voorspoedige vlucht werden we in Rhodos opgevangen door reisleidster Carien, ik was met mijn rollator voor de 1e keer ...een heel gedoe ..maar geen probleem hij ging in de bus bij de koffers. Ik stapte de bus in ..werd geholpen door Carien en ze vroeg(bus zat vol) wie er voor mij even plaats wilde maken...hoefde ik niet de hele bus door ..met uitstappen ook weer geholpen.
De volgende dag een leuke uitleg door Carien over Rhodos...en tips over de taxi voor mij enz. Het hotel Oceanis Park geweldig!!! En heerlijk eten ontbijt, lunch en diner allemaal even lekker en gezellig in als het ware een soort tuin gezeten. Toen weer naar huis en weer geholpen door Carien weer de bus in en ook op het vliegveld...geweldig!!! Langs deze weg een pluim voor haar en Corendon voor het fijne hotel waar ik met de rollator goed uit de voeten kon. Mijn dochter Anita en ik hebben daardoor een hele fijne week gehad!!!!
May
op 16 juli 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2018
Goede heen/terugreis gehad met Corendon.Vriendelijk cabine personeel.
W.Oostenveld
op 15 juli 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2018
Geboekt met doel om vanaf Eelde te vliegen. Echter werd heenreis via Eindhoven gevlogen en terugreis eindigde op Rotterdam airport.
Bustransfer van Rotterdam naar Eelde is zeer slecht gecommuniceerd. En Corendon was totaal niet bereid om iets voor de reizigers te regelen, zoals tussenstop onderweg . Zeer slechte ervaring, Corendo kan je vertrek en aankomstplaats tot op het laatste moment wijzigen zonder enige compensatie
Helmi
op 15 juli 2018
bestemming: Egypte / Luxor, reisperiode: juli 2018
Was een super geweldige ervaring op de boot Royal Viking. Vanaf dag 1 werden wij heel hartelijk ontvangen. Van de directie Mohamed Omar, onze geweldige gids Hassan en Hicham. Zij hebben voor ons huwelijksreis direct een luxe kamer geregeld. We worden elke dag verrast door onze gids met superleuke uitstapjes. Behalve de taak als gids, konden wij voor huishoudelijke dingen ook bij hem terecht. Het eten was super lekker. Er werd zelfs speciale maaltijden geregeld door de chef-kok Hagag. Onze kamer wordt 2 keer per dag schoongemaakt.
Hassan hichem bedankt voor alles .
Ik kom weer terug .
Helmi gabsi
Lieke
op 14 juli 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juli 2018
Slechte service, vieze kamer, vieze handoeken, vieze bedden, condoom onder het matras, vochtplekken, zwarte schimmel in de badkamer, kozijnen kapot, deuren sluiten niet, stukwerk valt van de muur, niks verschoond of gepoetst, geen warm water, meubulair gammel, rookmelder verwijderd, stopcontacten eruit en getaped met tape, airco lekt binnen.
Oud brood, zuivel ongekoeld dus bedorven, zwarte eieren met schimmels, rauwe eieren, geen warm water voor koffie of thee, weinig keus, vieze borden, roken in ontbijt zaal, vieze keuken.
Personeel heeft tegen mij staan scheeuwen en joelle dat ik achter de receptie moest gaan staan. Verder zijn ze arrogant, onbeleefd en willen totaal niet helpen. De reisleiding hebben ze ook de grond in geboord. Receptie is bijna altijd onbemand en hebben geen tijd voor je. De general manager wil hier ook niks mee te maken hebben en staat niet open voor kritiek.
De ligging is prachtig en er is veel te doen.
Nan
op 11 juli 2018
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juli 2018
We hebben niet gekregen wat op de website van Corendon stond.
Toen wij de reis boekte stond op de website all inclusief
In juni is dat veranderd in all inclusief light.Wel een andere kamer gekregen in het hotel.
Maarjanne
op 8 juli 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Corendon speelt met vliegtijden
als er iets gebeurd nemen ze niet hun verantwoording helaas
ze zijn veel te duur, dat is nog niet het ergste, maar neem je verantwoording Corendon!!!
Eugenie Hochstenbach
op 6 juli 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2018
Ik heb al bijna vijf en veertig jaar de hele wereld over gereisd. Dus veel reiservaring.
Maar deze horrorreis sloeg werkelijk ALLES.
Ik zat alleen met HONDERD NEGENTIG RUSSEN en oostbloklanders in een klein hotel.
Kon nergens rust vinden en heb de meest akelige ervaringen gehad. En GEEN ENKELE HULPgekregen waar ik om gesmeekt heb.
Ik ben nu twee dagen thuis en ben nog helemaal van streek.
Zo’n reis wens ik zelfs mijn ergste vijand niet......het was echt een nachtmerrie en nogmaals geen begrip en hulp. Voelde me echt in de steek gelaten...een keer corendon nooooit meer corendon
Henri
op 5 juli 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2018
Hele goede begeleiding bij aankomst vliegveld dames van corendon die je verwelkomde in de hal van vliegveld , dame die buiten stond en vertelde wat voor bus we moesten hebben. Hele goede busreis naar hotel. Vriendelijk in vliegtuig. Corendon TOP
A. te Alkmaar
op 29 juni 2018
bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juni 2018
Vluchttijden in negatieve zin aangepast, service en klantvriendelijkheid crew ondermaats, zo ook ontbijt ter plaatse, waarvoor geen begrip, zelfs geen excuses.
Elly fons
op 27 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Het enige goede was het strand en de omgeving. Eleni Beach afrader!!!!!!
Gedateerd, zwembad na douchen
Angelique
op 26 juni 2018
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2018
Infomatie Corendon niet update ze weten Dat er al 2 maanden geen gebruik vam zuster hotel gemaakt kan worden,Ideaal panorama /Ideaal panoram beach Maar niet de site aan passen Ik vind dut misleidend
Vroedt
op 23 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Problemen in hotel. Er gong iemand met rollator mee. Helaas moesten wij wel 20 treden lopen. Hebben wij zelf moeten oplossen. Terug reis kregen wij ruzie omdat persoon voor ons stoel naar achter ging en wij klem zaten. Stuwedes lacht dan alleen en doet niks. Dus nooit meer corendon
Martijn van Vuuren
op 23 juni 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2018
Prima vluchten, beide netjes op tijd, wel erg oud toestel op de terugweg, 26,8 jaar oud🤨 maar we zijn netjes geland. Hotel was verder prima, wel wat lawaaiig in de avond, maar dat konden we (zelfs met kind van 3) prima hebben! Geslaagde reis gehad met Corendon
Henri de jonghe
op 22 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Corendon NOOIT meer,mag zelfs nog gratis zijn,vlucht geboekt voor 9/6 en terug 16/6,met als aangeboden vluchturen vertrek 15.35 uur Zaventem-terug Heraklion 20.35 uur,resultaat,13 d voor vertrek uurwijziging -vertrek 19.45 uur en terug 22.35 uur,niettegenstaande er wel een vlucht was met deze eerst vermelde uren,dan bij terugkomst,vlucht niet te vinden op internet bij vertrek Heraklion,dan opgezocht aankomst Zaventem,vlucht stond gecanceld,werden niet telefonisch noch per mail hiervan in kennis gesteld,dan maar naar vlieghaven gereden,want klantendienst in Nederland was telefonisch niet te bereiken,meer dan 20 minuten aan de lijn gehangen,uiteindelijk medewerker in vlieghaven gezien,deze wist van niets,uiteindelijk toch een vlucht met2 vertraging aan boord gegaan,dan nog meer dan 45 minuten aan de grond alvorens vertrek,en nog zelfs geen flesje water gekregen, zelfs niet tegen betaling,tot we waren opgestegen,resultaat,taxi moeten nemen naar huis,gezien onze aankomst maar na 4 uur s'ochtends was,uitleg van corendon,wij mogen vluchturen wijzigen tot 14 d voor vertrek,toffe bedriegerij,hopelijk zullen veel mensen dit relaas lezen,en tot het besef komen,dat deze maatschappij één grote oplichter is,voor mij hoeft het niet meer
Sophie
op 21 juni 2018
bestemming: Italië / lu bagnu, reisperiode: juni 2018
Hp Hotel Lu Bagnu. mooie foto's op de site maar in werkelijkheid niet zo mooi. kamer werd netjes bijgehouden. Echter bij t zwembad waar ook onze kamer was, regelmatig een enorme stookolie lucht Koolmonoxide) ontbijt was redelijk. koude eieren en vleeswaar dat er niet uit zag. Heenreis ging prima echter de terugreis niet. uur vertraging en Chaos in t vliegtuig, zitplaatsen kwamen niet overeen met wat op de boardingpas stond. Je moest zelf een plek zoeken wat enorm lang duurde allemaal. We konden niet naast elkaar zitten. Op schiphol lang moeten zoeken naar de bushalte C13 van Greenpark die opeens verplaatst bleek te zijn.
Tonny Mast
op 21 juni 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2018
Kahya hotel geweest. Klantonvriendelijk, teveel Russen, daardoor veel overlast. Eten slecht tot zeer slecht, ondanks all in formule uit eten gegaan. Klachten wordt niets mee gedaan. In en uitchecken zeer onpersoonlijk tot a-sociaal gedrag. Cursus klantvriendelijkheid zou zeer aan te bevelen zijn. Kortom, 4 sterren is teveel eer voor dit hotel. 2 sterren komen in de buurt. Komen hier dus nooit meer.
R.vos
op 21 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Zeer onvriendelijk personeel begon al bij intrekken aan balie in Nederland zeer kattige dame zonder ook maar een lach of iets van goede reis personeel in appartement wel vriendelijk van Corendon.. terug weg ook geen goede info oud toestel geen beenruimte ..ook weer zeer onvriendelijk personeel spraken geen Nederlands zelfs veiligheidsinstructies werden ons in Engels uitgelegd genoeg mensen die dat niet verstaan ..voor mij reden om nooit meer voor Corendon te kiezen
Mehmet
op 20 juni 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2018
Ik ben nog niet op vakantie gegaan en heb nu al problemen met Corendon. Tijdens de boeking werd ons gedeeld dat we extra bagage konden bij boeken en wanneer we dat wilden doen, was dit niet mogelijk. Ook kan ik niet de zitplaatsen regelen voor mijn terugvlucht, wat ik zeer belangrijk vind met 2 kinderen (0 en 3 jarige) . Vind het uitermate teleurstellend en had dat niet verwacht van een grote touroperator.
Victor
op 19 juni 2018
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2018
Je boekt 9 dagen, maar je bent er wel 2 dagen kwijt aan reisdagen. Jammer er is geen gebruik hiervoor.
Marit
op 17 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
Wij zaten in het rimomdi grand resort in kreta Het Personeel is aardig en het hotel ziet er mooi uit maar het eten is echt heel erg slecht, of het stonk naar hond of je dacht yes eindelijk iets lekkers en dan proefde het nergens naar of super droog
All inclusieve is maar tot 22:15 en oo de site van corendon stond 23:00 Maargoed na 22:15 moet je betalen, er is alleen ontbijt, middag en avond eten tussen bepaalde tijden en tussendoor is er niks te eten.
Er zouden snacks zijn tussen de middag, waren er niet
Alleen soft drinks zitten er in de All inclusieve dus geen smooties of andere dingen
Geen vermaak op t resort, super saai
Room service via de telefoon is niet aardig en niet duidelijk en op de kaart staat tot 01:00 maar om 12 zeggen ze al keuken is dicht Maarja er is na 9 niks meer te eten
WiFi is Slecht
Petra Bakker
op 17 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Super mooi plekje fantastisch hotel lieve hostess
Sonja Voorter
op 16 juni 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2018
Het was de eerste keer dat we geboekt hebben bij Corendon. Het is een echte voltreffer geweest. Fijne vlucht gehad, goed begeleid en heel fijne gidsen. Zowel de hotel gids Christie als de gidsen van de excursies Conny en Innes. Het was een heerlijke vakantie. Volgend jaar boeken we zeker terug via Corendon .
Bedankt Corendonteam
J.Bouten
op 15 juni 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2018
Had mijn rijs al op 3.11.2017 geboekt en krijg 5.daagen voor vertrek bericht dat ons appartement vol geboekt is ,kon wel een ander apart, krijgen ,wat ons niet aanspraak ,dus alles geannuleerd ,,bedankt Corendon voor een vakantie die wij nu niet hebben ,,ps nooit meer bij Corendon
Robbert
op 14 juni 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2018
De accommodatie en de reisleiding ter plekke was dik in orde.
Heenvlucht was wat vervelend. We waren optijd op Schiphol en hadden van tevoren ingecheckt. Dus eventjes bagage droppen en klaar is kees. Zit daar slechts 1 medewerker van Corendon de bagage af te handelen. Meer dan 1 uur in de rij gestaan en vervolgens maar aangesloten in de rij van de 'normale check in. Daar waren ze met zijn 4'en aan het werd en binnen 10 minuten ook hier de koffers gedropt. Vervolgens boarden, ging soepel en iedereen zat optijd in het vliegtuig. Hebben we daarna nog 1 uur stil gestaan, in het vliegtuig, zonder informatie!! Waardeloos.
De terugvlucht was dan verder wel prima. Inchecken ging snel (omdat we gelukkig vooraan stonden, maar er stond achter ons wel een gigantische rij, en weer maar 2 balie's open). Optijd vertrokken en optijd geland.
Bagage ook allemaal juist vervoerd.
Larissa Worm
op 12 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
De stoelen zitten eigenlijk te oncomfortabel voor een 4 uur durende vliegreis en er was een misverstand waardoor al onze handbagage in het ruim werd vervoerd.
W. Jager
op 12 juni 2018
bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: juni 2018
Alles goed geregeld en vooral Anne linn was heel hulpvaardig en duidelijk over alles. Ze was als het nodig zou zijn ook goed bereikbaar wat fijn is als je vragen ergens over hebt. We hebben ook dankzij haar en Corendon een fijne vakantie gehad. Met vriendelijk groet...
Danny
op 11 juni 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2018
Mensen opletten: bij het boeken van je vakantie Corendon heft noit vertrektijden van je vliegtuig. Waarom? Omdat in 9 van 10 gevalen gaat ze eerste en laatste dag van je vakantie stelen. Per definitie kom je eerste dag laat aan en je laatste dag vertrek je heel vroeg ( ik moest om 3 uur s'ochtend mijn hotel verlaten). Het valt helemaal niets te regelen met telefoniste en een manager spreken is onmogelijk.
Gevon gezegd- OPLICHTERS.
Ga naar TUI. Daar sta je niet voor verassingen en voor zelfde geld kan je op je vakantie zonder stres te genotten.
NOIT MEER CORENDON Ook mijn vrienden en bekenden zal ik zeker het zelfde aanraden.
Laya Dohle
op 10 juni 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: juni 2018
Wij hadden bij Corendon online ons hotel geboekt en daarbij tegelijkertijd een auto voor een week gehuurd en betaald( het was het enige autoverhuurbedrijf wat wij via Corendon konden aanspreken). Onze vlucht vanaf Schiphol was echter 2 uur vertraagd en wij zijn vanaf aankomst op Schiphol direct gaan bellen met het autoverhuurbedrijf op het vliegveld van Alghero( dit telefoonnummer stond vermeld in het betalingsbewijs van de autohuur) om hen hiervan in kennis te stellen .Echter geen enkel resultaat; wij kregen hen niet te pakken. Het verhuurbedrijf gaf aan in de papieren die wij hadden dat zij tot 23.00 uur 's avonds geopend zouden zijn.
Wij kwamen rond 22.00 uur aan op vliegveld Alghero en zijn na ophalen van onze bagage meteen naar het verhuurbedrijf, in de hal van het vliegveld, gegaan en kwamen daar even voor 22.30 uur aan, ruim een half uur voor sluitingstijd. Helaas was er helemaalniemand aanwezig, ook na meerdere telefoontjes geen enkele reactie en hebben wij onze al betaalde auto niet
gekregen. Gelukkig konden wij met de bustransfer van Corendon mee naar ons hotel, een rit van een uur. De volgende dag vanuit ons hotel het verhuurbedrijf gebeld( wij kregen nu wel iemand te spreken)en zij konden
helaas verder niets voor ons doen,behalve dat wij zelf naar het vliegveld moesten komen om de auto af te halen. Dit hebben wij geweigerd,want uiteindelijk zijn zij hun verplichtingen niet nagekomen en waren zij de vorige dag niet bereikbaar op het door hen opgegeven telefoonnummer en waren zij al eerder gesloten dan 23.00 uur. Daarbij zouden we dan een uur heen en een uur terug moeten reizen om opnieuw naar het vliegveld te gaan om daar de auto af te halen; zij waren niet van plan de auto zelf naar ons hotel te brengen!
Corendon kon verder niets anders voor ons doen dan een ander verhuurbedrijf inschakelen ( op onze vakantiebestemming) en waren wij genoodzaakt opnieuw 360 euro te betalen voor een huurauto.
Wij hadden al betaald online in Nederland voor een auto, 240 euro + verzekering van 50 euro,maar die hebben wij nooit gekregen.
Corendon is dus blijkbaar in zee gegaan met een malafide autoverhuurbedrijf :"Car Trawler". We moeten nu maar zien dat we ons geld terugkrijgen en onze vakantie is dus niet al te best begonnen.
Berry
op 10 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Waardeloos want onze reis begon al met een vertraging van 2 uur wachten in het vliegtuig na twee uur wachten kregen we een flesje water , tenminste dat dachten wij . Dat is dan 2 euro meneer pfff
Op het hotel aangekomen dachten we in de eerste instantie das wel leuk hier, maar dat was van korte duur. In de middag Kwamen er 5 schoolbussen met schoolkinderen inchecken die eventjes luid gillend op het park hun vakantie vierden.
Het eten was elke dag koud en niet lekker
Kamers waren smerig en werden ook nog eens slecht schoongemaakt.
Als je al wat lekkers vond kon je achter een rij van 150 kinderen aansluiten en was het op als je aan de beurt was.
Eindelijk naar huis pfff gelukkig
Alleen jammer dat we weer een uur in het vliegtuig moesten wachten voor wij konden vertrekken
Eindelijk in Nederland nu kan er niks meer fout gaan dacht ik
Wat denk je ? Bij de parking van corendon was de slagboom stuk dus weer 20 minuten wachten om naar huis te kunnen
Mooiste moment van mijn vakantie was toen ik de sleutel in mijn eigen voordeur draaide . Dussss voor mij nooit geen corendon meer
Ps het hotel waar wij verbleven hotel grand park bodrum was ook van corendon als eigenaar
Natasja
op 7 juni 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juni 2018
Zowel de reis met Corendon en het verblijf in hotel Rixos Bodrum was zeer positief. Je wordt altijd netjes te woord gestaan. Website werkt erg prettig. Alles verloopt erg vlotjes. Betalingen etc. via de site.
Arie
op 7 juni 2018
bestemming: Turkije / Kumkoy, reisperiode: juni 2018
Voor het eerst van haar leven mijn moeder van bijna 85 naar Turkije. Dit onderbegeleiding van haar dochter en kleindochter. Het gezelschap werd op een twee persoonskamer gezet de derde persoon moest maar op de bank slapen. De hele dag gebeld met corendon om het probleem op te lossen doormiddel van een alternatief. Dit kon alleen door een bijbetaling. Tegen de avond kwam het verlossende antwoord, er werd een opklapbed bij gezet, wat een oplossing. Corendon je moet je diep en diep schamen. Wat begon als een plezierreisje om de dood van haar man te verwerken is in dezen een deceptie geworden.
Middelbos
op 3 juni 2018
bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: juni 2018
Begint al met het feit dat ze op de vlucht een tussenlanding inplannen. Daarna nog eens meer dan een uur vertraging bij vertrek met veel klachten als gevolg. Zo begin je je vakantie niet geheel ontspannen. Voor ons 1 keer maar nooit weer.
Natasja Garcia Boer
op 2 juni 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2018
Ik wil onze hostess heel erg bedanken voor alle goede zorgen namens Corendon. Alles deed ze met zoveel passie voor haar werk. En alles werd super geregeld voor ons.
Henk en Thea van Gurp-van der Hejjden
op 31 mei 2018
bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: mei 2018
We zijn zo geweldig begeleid door Karin Koster. Mijn vrouw is moeilijk ter been. Wat zij voor ons heeft betekend is zo bijzonder. Dik compliment voor haar en Corendon. Top. We stellen het op prijs dat dit compliment haar bereikt.
N vg
op 31 mei 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juni 2018
4x geprobeerd te bellen, om wat te wijzigen voor de reis. Ten eerste is het al raar dat de hoofddoeker moet bellen en ten tweede wat het ergste is van alles dat er elke dag op elk tijdstip een wachttijd is van ruim 20 min. Zorg er voor dat er meer mensen de telefoon op kunnen nemen of besodemieter me niet door net te doen alsof het druk is met die lange wachttijden in de hoop dat ik ophang
Oudt munnik
op 30 mei 2018
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: mei 2018
De vertraging van het vliegtuig is niet de schuld van Corendon. Maar het fijt dat wij in het hotel hoorden dat er niet voor ons was gereserveerd ( om over 12 in de nacht) daar wordt je niet blij van!Na veel heen en weer bellen met de tourleider door de receptionist van het hotel, konden we daar toch kamers krijgen voor de nacht,welke ik moest betalen en de toezegging dat de tourleider de volgende ochtend om 11,45 zou komen.Het hotel dat we geboekt hadden was Algier net achter de boulevard,Hij vertelde ons een prachtig hotel gevonden te hebben metgroot zwembad (ons hotel had een klein bad op het dak) en we zouden ook de lunch er bij hebben.We wilden eigenlijk in de middag in de buurt een hapje doen. Hij bestelde een taxi voor ons en we bij Grand Hotel Bali. 43 verdiepingen en eetzaal waar meer dan 1400 mensen in konden.Totaal niet onze bedoeling van de vakantie.Overal harde muziek en lawaai. Maar de reisleider liet niks meer van zich horen. Het was totaal niet de vakantie die wij dachten geboekt te hebben.omdat de mailing tussen Corendon niet goed verliep konden wij pas om 15,15uur inchecken.We hebben een sofvakantie gehad om dat wij op een heel ander soort hadden gerekend.
Wij zijn n.l. 85 en 81 jaar en ook mijn dochter en kleindochter hadden dit niet voor ogen. N.B. de taxirit heb ik nog zelf betaald.
Erla
op 30 mei 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: april 2018
Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. Dit keer na de stroomstoring op 29 april. Ze kunnen hier ook niets aan doen maar daar waar de meeste maatschappijen gratis omboekingen organiseerden en echt hulpvaardig waren schuift Corendon alles van zich af. Nul compassie, medewerking en tegemoetkoming. Nooit maar dan ook nooit meer Corendon. Direct na betaling werd er een tussenstop gepland. Hup zo 6 uur van toch al een korte vakantie gesnoept. En de toon van de klantenservice is gewoon zo slecht. Ze kunnen er een prijs mee verdienen.
Rosa
op 30 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2018
NOOIT MEER!!!!
8 uur vertraging en belachelijk onaardig en onprofessioneel, echt schandalig.
Freek Nijeboer
op 28 mei 2018
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2018
Voor de goede orde; het cijfer 3 is bedoeld voor de reis en NIET voor het resort waar wij verbleven. Club Asteria in Belek verdient wat ons betreft zeker een 8 of een 9.
Boeken bij Corendon was echter eens maar NOOIT weer.
Dit heb ik ook aangegeven toen ik telefonisch mijn klacht kenbaar heb gemaakt.
Wij hebben speciaal bij Corendon geboekt vanwege de gunstige vliegtijden voor de reis die wij hadden uitgezocht. Wij zouden 10-5 om 02.30 vetrekken zodat wij in de ochtend zouden aankomen en dus de hele dag nog voor de boeg zouden hebben. Enkele dagen voor vertrek een mail ontvangen dat ons vertrek vanaf Schiphol pas om 15.55 zou plaatsvinden waardoor wij pas 's avonds aan zouden komen. Kortom; een hele vakantiedag gewoon weg en door vertraging van 1,5 uur op ook deze tijd pas 's avonds heel laat in het resort aangekomen.
Voor vertrek hierover gebeld maar je wordt afgescheept met een lulverhaal. De schuld werd neergelegd bij de vliegtuigmaatschappij. Pardon?!? Wij boeken bij Corendon en vliegen met Corendon, dus??
Op Schiphol bleek dat onze vlucht was samengevoegd met een vlucht naar Egypte. De mensen met de vlucht naar Egypte (50% volgens de gezagvoerder) waren in het geheel niet geïnformeerd over de tussenlanding die zij hadden op Antalya terwijl wij dit uiteraard wél wisten doordat onze vluchttijd fors was aangepast. Kortom; een vliegtuig vol ontevreden mensen en zelfs de gezagvoerder van de vlucht maakte plaatsvervangende excuses voor alle miscommunicaties en gaf aan "dat hier het laatste woord nog niet over was gezegd" Veelzeggend....
Op het resort (zoals gezegd meer dan in orde) begrepen wij van een manager van het resort dat Corendon bekend staat om dit soort vertragingen en acties. Voor mij is het duidelijk; twee vluchten samenvoegen scheelt circa 30 a 40K kosten voor een vlucht en de consumenten zoals wij die daardoor met 4 mensen een dag vakantie missen kunnen barsten! Pure kostenbesparing en geen enkele compensatie naar de klant want zij hebben immers het recht om vluchttijden aan te passen, zo werd mij fijntjes uitgelegd.
Deze negatieve review heb ik aan Corendon aangekondigd maar daar maak je als klant weinig indruk mee blijkbaar. Toch stuur ik hem om anderen te behoeden om zich te laten verleiden door Corendon voor een reis met "mooie vluchttijden" en andere mooie praatjes.
Wij gaan al enkele jaren 1 a 2 maal op vakantie naar Turkije en wij gaan weer snel terug naar de organisaties die (bijvoorbeeld) met Sunexpress vliegen. Nooit gezeur gehad maar Corendon is wat ons betreft een drama en wanneer ik de andere reviews lees dan zijn wij niet de enige met dergelijke ervaringen.
Voor Corendon heb ik nog een tip; besteed wat minder tijd aan grappig bedoelde commercials met "Cor & Don" maar focus eerst eens op klanttevredenheid. Had ons ter compensatie een korting bon aangeboden voor een volgende vakantie of doe iets anders leuks maar laat je klant niet barsten en doe aan klantenbinding. Bij Corendon valt echt nog heel veel te leren!!!
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
8
A Goos
op 28 mei 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: mei 2018
Na 60 reizen nog nooit zo slecht eten gehad
zelfs bedorven vlees
H.roest
op 27 mei 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2018
Grand park bodrum is een aan fluiting voor corendon zeker omdat dit een eigen hotel is
Bart
op 25 mei 2018
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: augustus 2018
Al voor we nu op vakantie gaan is deze al voor ons verpest door de klantenservice van correndon
Vraag normale en zeker geen onredelijke dingen
Maar alles word afgewimpeld met dat ze niets aan kunnen doen
Ik zeg ze willen gewoon niks voor je doen
Alleen als ze er dik extra voor betaald kunnen krijgen
Ook kindvriendelijk zijn ze zeker niet
Voor ons en ook zeker al onze kennissen nooit maar ook nooit meer correndon
Al was het gratis
Natalie
op 24 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
We hadden een vakantie geboekt bij rimondi grand resort en spa. Suite was enorm vochtig. Beddengoed voelde klam aan waardoor we na 2dagen lichamelijke klachten kregen. Na klacht ingediend te hebben kregen we een andere suite. We mochten meteen ons koffers inpakken maar vervolgens kregen we 4u later pas sleutel van de nieuwe suite. Hierdoor was ons avond wel naar de klote. Voordat we weer hadden uitgepakt was het tegen 21u in de avond. Nieuwe suite had ook problemen. Zodra we de lamp aandeden van de badkamer leek wel of een vrachtwagen constant voorbij reed. Zo een hard lawaai kwam er van de afzuiging. Elke dag/avond stond er maar 1 medewerker achter de bar waardoor je steeds ruim 15min. Moest wachten voordat je je drankje had. Echt iedereen klaagde hierdoor maar de medewerkster nam haar tijd om ook tussendoor te gaan poetsen en doen. All incl. Drank was toen 22.15u en als we in de avond 4drankjes ophadden tot 22.15u mochten we echt in ons handen klappen. Pooltafel werkte niet na behoren. De medewerker moest steeds met sleutel de ballen er uithalen. Hierdoor waren we al snel uitgespeeld, want daar heeft niemand trek in. Voor een dagje spa betaal je 10euro per 2uur. Prima zou je zeggen maar vervolgens hebben ze alleen 2sauna waarvan je 1mag kiezen die ze dan voor jou aanzetten en daarna kun je zwemmen in klein en groot bad die beide hetzelfde temperatuur hadden en dat was niet warm. Ik denk ongeveer van 18geraden. Na sauna hoor je een hele koude bad te kunnen nemen en vervolgens lekker zwemmen in warm bad. De jaccuzi die er stond zat geen water in dus na half uur hadden we het helemaal gehad! Eten was ook niet na behoren. Warm eten was lauw en salades al helemaal. Slap en taai.
Jammer
op 23 mei 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Het hotel was super. De heenvlucht ook goed. Maar de terugvlucht was een DRAMA ! Eerst duurde het al 2 uren voordat ze eindelijk langs kwamen om wat te bestellen in het vliegtuig (wat zijn die Corendon stewardessen sloom zeg). Wilden we een broodje kroket bestellen, ''helaas zijn de broodjes kroket op''. Doe dan maar een saucijzenbroodje, ''helaas zijn de saucijzenbroodjes op mevrouw''. Jeetje, nou dan maar wat Nacho's. "helaas zijn de nacho's ook op, het enige wat we nog hebben is Pringles en noodles''. Jeetje zeg. Daar raken wij toch niet vol van? Neem volgende keer misschien wat meer mee Corendon! waardeloos!! Verder alles goed, dus jammer dat dit op de laatste dag moest gebeuren.
Teleurgesteld
op 23 mei 2018
bestemming: Nederland / Ohrid, reisperiode: juli 2018
Je boekt een vlucht voor een korte reis van maar 11 dagen. Vertrektijd 7 uur in de ochtend en wat krijg ik nu door:? Dat we maar liefst 10 uur later weggaan.... Als je belt wordt je 30 minuten in de wacht gezet en daarna wordt deze erop gegooid....Het enige wat je krijgt te horen...: jammer mevrouw maar het zijn chartervluchten...dit mag...heel sneu dat u nu een dag mist....Corendon? Dit was de eerste keer, maar ook de laatste keer!
Lia
op 22 mei 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2018
Waardeloze organisatie weinig tot geen reactie op de klacht.
Niet gekregen voor wat we geboekt hadden,terwijl ons dat ook telefonisch was toegezegd.Nooit meer corendon.👎
Vernhout, B
op 22 mei 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: mei 2018
Goede vlucht, prima hotel, mooie excursies, prachtig land, helaas vertraging terugvlucht van 5 uur. Reden zwaar weer??Probleem:Corendon
M.M.
op 22 mei 2018
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2018
Corendon is denk ik de slechtste reisorganisatie waarmee ik ooit op vakantie ben gegaan. Ze verstrekken foutieve informatie op hun websites met betrekking tot all inclusive en als dan wordt aangegeven door de klant niet blij te zijn met de vakantie en eventueel eerder terug te willen vliegen wordt er niks mee gedaan. Sterker nog, dan krijg je een uitblaffer dat je beter moet lezen en dat de kosten om terug te gaan gewoon voor jezelf zijn en dat er geen mogelijkheid is om een geboekte vliegticket om te boeken. Door deze organisatie is de goedkope vakantie waar ik op had gerekend ruim 400 euro duurder uitgevallen, en dat zonder de terugvlucht naar huis. Corendon, schaam jullie.
Gezin met volwassen kinderen
op 21 mei 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2018
Meivakantie op Zakynthos. Voor de eerste keer met Corendon. Strak aan voorgeschreven gewicht voor koffers en handbagage. Stipt op tijd vertrokken zowel heen als terugreis.
Leuke en attente bemanning. Kleurplaten voor de kids, pepermuntjes voor de oren en een gezagsvoerder die zich persoonlijk komt voorstellen. Heel bijzonder.
Stoelreservering met extra beenruimte vonden we top. Heenreis goed en terugvlucht nog meer ruimte. Voor lange mensen ideaal. Wij zaten op rij 5.
Accommodatie Kalimera Koukla. Hotel/appartement met 21 ruime kamers en balkon. Stevige bedden. Vlakbij een knus strandje, restaurants en supermarkt. Heerlijk zwembad met bar voor drinken en eten. Vriendelijke gastvrouw ook heel attent en enthousiast.
Excursies. Met nederlandse gids Lydia een prachte dag gehad Zakynthos Toen en Nu. Met 11 personen in een bus. Heerlijk en veel gezien. Olijfmuseum, Klooster, Scheepswrak van boven, bergdorpjes, wijn-proeverij, uitzichtspunt boven Zante.
Bootexcursie Zuid richting Keri. Volle boot, vertrek haven Agios Sostis. Binnen 10 min al een mooi schildpad gezien. Varen langs de baai van Laganas, eiland Cameo, Marathonissi naar Keri. 2 mogelijkheden om te zwemmen. Kleine lunch inbegrepen.
Jeepsafari. In een stoere jeep het westen van Zakynthos bekijken. Deels offroad. Vrachionas gebergte. Leuke dag, leuke chauffeur en weer veel gezien.
Het weer. Super tussen 21-26 graden, briesje, bewolkt af en toe maar ook een bui. 1 avond een vest aangehad.
Agios Sostis. Een heel rustig kleinschalig plaatsje. Verschillende baaien. Heerlijke gegeten bij Ole Ole mooie "restaurant-tuin" waar veel Nederlanders komen. Iets minder aangekleed maar ook heerlijk gegeten bij Adelfia Taverna.
Zakynthos. Mooi eiland, wil je veel zien dan toch een auto of scooter nodig. Openbaar vervoer is er wel € 1.80 per rit maar je kan niet overal komen. Prachtig blauw water, idyllische strandjes (zand of kiezelsteentjes), leuke tavernes, souveniers te veel om mee naar huis te nemen. Schildpad, Scheepswrak, Keri, Blue caves, hoofdstad, kloosters mooi groen eiland vol met olijfbomen en druiven.
Nadelen. In de meivakantie was er nog veel gesloten en even wennen dat je cash betaald.
Hostessen Corendon. Netjes, attent, behulpzaam (bankpasje ingeslikt) contact via whatsapp is een uitkomst.
We hebben genoten. Bedankt voor alles en wie weet zien we elkaar nog eens terug.
Sikkema
op 18 mei 2018
bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2018
Omdat Corendon sucks!!!!!Ben nu al twee keer genaaid. Laatste keer werd ik in Brussel gedropt i.p.v. Schiphol. lekkere busreis dus. Nu weer fraai heen naar Griekenland en terug. Kom op zeg
minimale vertraging van ca 8 uren. Dan moet een andere maatschappij ze nog eens uit de brand helpen. Volle lof voor Golden maar niet weer met Corendon
E. Hilgersom
op 16 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
Heenreis 3.45 uur vertraging en een hele dag weg, terug idem dito. Wordt ook drie uur vertraging en met een volstrekt onbekende maatschappij terug. Nooit meer met Corendon!
Jager
op 16 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
Diep triest. We zouden 13.25 vliegen vanuit Amsterdam. Komen we bij de gate blijkt dat er iets is veranderd en we net op de andere kant van Schiphol op moeten stappen met 1.5 uur vertraging. Uiteindelijk na 2 uur en 50 min mogen we instappen. We worden met de bus naar het vliegtuig gebracht en daar schrokken we ons rot. De kap van de motor stond nog omhoog en 2 monteurs waren nog druk bezig met een reparatie. Erg fijn als je vlieg angst hebt! Na nog een uur naar de reparatie te kunnen kijken vertrokken we 4 uur later dan verwacht. Heel erg bedankt corendon voor mij nooit weer met jullie en raad het een ander ook echt niet aan!
Marcel
op 16 mei 2018
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2018
Heenreis 4 uur vertraging en zitten nu op terug weg alweer 2 uur te wachten en nog steeds geen nieuws. als het goed is hebben de prutsers nu een vliegtuig weten te regelen die hier met 3 uur zou moeten zijn. Afwachten maar.. dat zou uitkomen op 9 uur vertraging op een vlucht van 3 uur. Nooit meer voor mij en raad het niemand aan!!
Acdeklerk
op 14 mei 2018
bestemming: Nederland / AARDENBURG, reisperiode: december 2018
Hotel baia d ore eten van zeer slechte kwaliteit ,bungalows zeer gehorig ,zeer afgelegen enige pluspunt was het vriendelijke personeel maar voor de rest niet aan te raden helaas bij corendon klachten ingediend geen antwoord gehad op deze klacht al met al corendon een dikke nee
Cindy van de Laar
op 14 mei 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Na de vele slechte ervaringen gelezen te hebben op verschillende sites ging ik toch wel met twijfel op vakantie. Maar van begin tot eind was alles goed geregeld door Corendon. De heenreis werd een uur vervroegd, ipv half 9 half 8 ‘s ochtends. De terugreis werd ook vervroegd naar 6 uur ‘s ochtends, waar ik het niet mee eens was omdat ik dan een hele verloren dag zou hebben. Maar na 1 belletje werd de terugreis kosteloos verplaatst naar 12 uur ‘s avonds waardoor we nu een hele dag hadden om te genieten. De vluchten vertrokken keurig op tijd. Ook ter plaatse waren nederlands sprekende gidsen van Corendon. Mijn advies, niet twijfelen maar gewoon doen!
Cf Hazeleger
op 13 mei 2018
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2018
Aankomst in de nacht bij hotel Marintina. Zeer slecht ontvangst kon geen vriendelijkheid van af. De rest van de week ook zeer ontvriendelijke medewerksters aan de Bali. Kamer heel vies. Na onze klacht was het iets beter. Ontbijt van 07.00 tot 10.00 uur. Als je om half 10 kwam was er weinig over van de voorraad. Bij vraag of het aangevuld kon worden was het antwoord nee!!! Tocht naar Bodrum groot fiasco. De avond van te voren kregen we telefoon dat de excursie niet doorging. We zouden dagje in Bodrum zijn. Doordat de Turkse douane zeer traag werkte kwamen we om half 1 aan in Bodrum. Om half 4 moesten we weer bij de bus staan om terug te gaan. Met paar andere deelnemers verzocht om gedeelte van de betaling terug te krijgen geen kans dus! Had al in andere revieus gelezen dat een klachtenformulier niets helpt en dat Corendon er niets mee doet. Hebben we dus ook maar niet gedaan. Terugvlucht verschrikkelijk . Groep van 120 mensen waren zeer nadrukkelijk aanwezig. Wij zaten in midden van vliegtuig toen de stewardessen met hun Trollie bij ons waren. Het meeste eten en drinken was al op. Nee Corendon wij waren zeer teleurgesteld in deze maatschappij.
Kossen
op 12 mei 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2018
Een reis geboekt bij Corendon rechtstreeks naar Ibiza krijg ik de tickets en hebben we ineens een tussenstop. We hebben een kleine van 1,5 jaar en hebben bij tui nog nooit een verandering zoals een tussenstop meegemaakt.nu word het evengoed een lange zit.
Als ik dit van tevoren had geweten had ik deze reis nooit geboekt.
Ik boek nooit meer een reis bij corendon.
Harry
op 12 mei 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2016
Echt een verschrikkelijk bedrijf. 2 keer hier geboekt en 2 keer bedrogen, niet gekregen wat ik had geboekt en klachten daar doen we niet aan bij Corendon. Dit bedrijf is dood ziek. Ik heb de laatste 2 vakanties geboekt bij Tui, echt een wereld van verschil. Wilt u echt vakantie en niet de helft van uw jaarlijkse vrije dagen opofferen aan ergernis boek dan niet bij Corendon. Goedkoop is duurkoop bij deze TURKSE maatschappij!
Dick van Zweeden
op 11 mei 2018
bestemming: Griekenland / Analipsis, reisperiode: juni 2018
We zijn nog niet weg of de ellende begint al met Corendon.
In oktober al geboekt naar Stella Island op Kreta en ook betaald, en nu al 3 x een wijziging in de vluchtgegevens.
Aankomst Amsterdam werd Rotterdam, nu komen ze met het verhaal dat ze niet meer op Rotterdam vliegen, dit krijg je 5 weken voor vertrek te horen.
De terugvlucht op Maastricht of anders annuleer je maar is nu hun mededeling. Vertrek vanaf Amsterdam, dus je ziet maar hoe je terugkomt van Maastricht, geen compensatie of niets. Dit was de 1e keer en de laatste keer dat wij bij Corendon boeken, wat een amateurs!!!!
Bij Neckermann is het altijd 100 %, maar die hadden helaas geen kamers meer in dit Hotel.
Joep kolsteren
op 7 mei 2018
bestemming: Griekenland / Molyvos, reisperiode: april 2018
De vlucht was laat in de middag, en pas 21.30 op plaats van bestemming. Jammer
Margaret
op 7 mei 2018
bestemming: Griekenland / Griekenland, reisperiode: april 2018
Vooraf geen goede informatie gegeven.
Hendrik J B
op 6 mei 2018
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2018
Via Corendon en via Brussel geboekt bij Stella Maris Ibiza all inclusive. Prima vlucht via Bruxelles Airlines, helaas niet mogelijk vooraf in te checken! Ruim een half uur transfer naar de accomodatie. Mooi opgezet resort. Wel met hellingen. Dus voor mensen die slecht ter been zijn of hart/longklachten niet echt prettig. Kamers verspreid in soortement iglo's van 3 verdiepingen waarbij iedere kamer voor max 3 personen1/8 krijgt van een cirkel met daarom heen een mooi overdekt balkon. Er zijn ook grotere familiekamers. Jammer dat het wat gehorig is maar de bedden zijn echt goed! Het complex bevat meerdere zwembaden. Een enkele bijna privaat voor volwassen tegen minimale bijbetaling...je kunt er ook een bordje neerzetten: niet voor onder de 16, maar goed. Het eten is echt prima (veel ervaring). Helaas soms te weinig stoelen!! Animatie is wisselend. De vaste medewerkers en vnl ned stagiaires zijn erg aardig. Ik noem de manager Manuolo die zelf ook de handen uit de mouwen steekt. Serveerders Beatriz, Mercedes, Bianca, Jose, Elena en bij de swimming pool oa Susaba en Jaime. De nederlandse stagiaires Enrique, Ghislaine en Anna zijn toppertjes! Tip: huur een auto in het hotel. Iets duurder dan via het vliegveld, maar auto voor de deur! 2 dagen auto huren per week is voldoende. Kun je het hele heuvelachtige eiland zien. Neem ook de woensdag voor de hippiemarkt! Erg leuke vakantieweek gehad met 2 jonge tieners.
Jose
op 5 mei 2018
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: april 2018
Ik vlieg al jaren met corendon soms twee keer per jaar weinig tot geen vertragingen vluchttijden wijzigen zelden hostes in Turkije zijn erg vriendelijk en helpen je graag op Mallorca zijn de hostes minder vriendelijk en amper bereikbaar
In t verleden was er binnen twee week nadat we geboekt hadden n groot prijs verschil met de prijs die wij hebben betaald maar heb t verschil wel terug gekregen en op luchthaven gaven ze ons n plek zonder beenruimte wat we wel hadden geboekt werd ook netjes opgelost
Shant sarkis
op 4 mei 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juni 2018
Echt schandalig hoe corendon met haar klanten omgaat. Reis geboekt en 2 uur later teruggebeld door corendon dat de geboektereis 2300€ duurder is geworden, vanwege een prijsfout. Een dag later was de nieuwe aangeboden reis met 500euro in prijs verlaagd, Corendon doet er niets aan en wil ons ook niet tegemoetkomen ..... Erg raar maar dit was de eerste maar ook gelijk de laatste keer......
Aad Bruijn
op 4 mei 2018
bestemming: Griekenland / stalis, reisperiode: mei 2018
Nog niet eens weg en de ellende begint al, eerder vertrekken tussenlanding totaal 6 uur onderweg, dank je wel Corendon
FZ
op 2 mei 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Nooit meer corendon. 12 weken voor vertrek geboekt, maar twee weken voor vertrek de heen en de terugreis wijzigen qua vertrektijd. Heen reis is nu later en voor de terugreis worden we om 02:30 opgehaald bij het hotel. Wij reizen met een kind van 18 maanden dit is alles behalve ideaal natuurlijk. Bij contact met corendon word er verwezen naar de kleine lettertjes. Om of bij boeken (tegen betaling) helaas niet mogelijk is. Geen enkele vorm van begrip of compassie, maar een arrogante telefoniste die zich verschuilt achter de voorwaarden. Wij missen nu dus twee van de 8 dagen. Voor ons nooit meer corendon en raden iedereen aan om de airline of reisorganisatie te boycotten.
Jan
op 30 april 2018
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: april 2018
De heen en terug vlucht waren echt heel slecht. Allebei hadden ze vertraging en op de heenweg was het vliegtuig kapot waardoor we een vliegtuig van TUI kregen. Ook waren de koffers heel laat toen we aankwamen. Nooit meer met Corendon.
C.R. de Graaf
op 29 april 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2018
Het gaat hierbij om de reisleiders van Corendon een groot compliment te geven.
Mijn vrouw raakte daar in een privékliniek en heb daarbij alle gevraagde en ongevraagde steun gehad van An (achternaam weet ik niet) en Remco.
Ook zijn bij het bezoek aan ons appartement de dagtripjes goed uitgelegd en waren goed georganiseerd en ook de huurauto werd keurig gebracht en gehaald.
Te veel om uit te leggen maar wij zijn zeker te spreken over Corendon.
Michel
op 28 april 2018
bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: april 2018
Doordat alles optijd verliep
de vlucht gewoon goed was
en alles goed geregeld
is een keer hiervoor wel anders geweest toen echt niet goed dat heb ik toen ook geschreven dus nu ook dat alles goed ging wel zo eerlijk
Linda
op 25 april 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: april 2018
Corendon parking geboekt 55min op de bus kunnen wachten die je van schiphol naar je auto brengt. Nooit meer
Anoniem
op 25 april 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Wij gaan over 2,5 week vertrekken om 20,35 uur (was 6 uur) scheelt bijna 15 uur later. Terugweg zouden we vliegen om 13.15 en dat wordt nu 6.20
We wilden 10 dagen, maar worden het niet eens. Missen bijna 2,5 dag en betalen voor 10 dagen. Kunnen ze niets aan doen zeggen ze, omdat ze het tot 2 weken vantevoren mogen veranderen.. Balen. Als het niet veranderd zal ik toch maar ergens anders volgende keer boeken
Kaatje
op 24 april 2018
bestemming: Cyprus / Famagusta, reisperiode: juni 2018
Weet niet waar Corendon mee bezig is maar de goeie service, vriendelijkheid en persoonlijke behandeling van een paar jaar geleden is helemaal weg. Wij hebben nog geen twee maanden geleden reis geboekt met "vroegboekkorting". Keken nu toevallig of de vliegtuigtijden bekend waren en zagen tot onze grote schrik dat de reis ipv duurder gewoon bijna 300 euro goedkoper was geworden. Bijna een derde van de totaalprijs. Deze verlaging heeft ook invloed op de verzekeringen. Gebeld en mail gestuurd maar dan krijg je een lullig antwoord dat ze "dagprijzen" hanteren en echt echt HELAAS helemaal niks kunnen doen. Want ja....als het duurder was geworden hoefden we ook niet bij te betalen. Wat een onzinnig antwoord want daar heb ik niks aan. Heb ook een member kaart omdat ik als trouwe klant werd gezien. Nou die trouwe klant is weg bij Corendon want ik vind het voortaan een zeer onvriendelijke en starre organisatie. Zorg dat je je klanten behoud ipv ze weg te jagen met alle gevolgen van dien. Slechte reclame gaat veel sneller dan goede reclame, en blijft veel beter hangen bij mensen!!! En aan de klachten te zien zullen Cor en Don in de toekomst ook niet veel meer gaan reizen.
Ada
op 24 april 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2018
Vluchttijden op het laatst weer aangepast, heen tussenlanding op Rhodos waar door de reis een stuk langer duurt en de 1e dag al kwijt, Terug om 6 uur in de ochtend dus geen nachtrust en ook de laatste dag naar de knoppen. Heel erg chagrijnig personeel in het vliegtuig en geen broodje te krijgen. In het verleden ook steeds wisselende vluchttijden en zelfs een keer een hotel. Bij ons was dit de bewuste druppel om niet meer bij Corendon te boeken!!!
Jose
op 23 april 2018
bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: juli 2018
In November de reis geboekt naar Bonaire en dezelfde reis wordt nu € 400,00 goedkoper aangeboden vanwege vroegboekkorting en nog eens een lentekorting van € 50,00.... Dus mensen zo laat mogelijk boeken, weer een ervaring rijker. Ik zou corendon ook nog even flink vergelijken met TUI
H Broek
op 22 april 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2018
Vanwege ongeboekte nacht aankomst ,prive transfer geboekt .Vergeet het maar dat prive .gewoon andere mensen in busje wel 119 euro betaald
G. sluis
op 20 april 2018
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: april 2018
Jammer dit, zijn nog niet eens weg en zijn nu al diep teleurgesteld. Hebben een 8 daagse reis geboekt maar wat blijkt het zijn er maar 6! Vertrekken i.p.v. s'morgens nu opeens sávonds en worden daar voor de terugreis ook s'nachts gehaald. Staat op voucher hotel aankomst 29 maar wordt 30 april. Heb een brief gestuurd naar Corendon maar geen reactie terug. Communicatie ook een min punt. Moet zeggen dat ik niet weet of ik ooit weer met Corendon weg zou gaan. Misleidende reis aanbieding!
Ck
op 12 april 2018
bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: april 2018
Corendon stuurt een dag voordat een verbouwing begint een mail dat er een verbouwing is die misschien enige overlast veroorzaakt (complex in hun bezit dus echt onzin dat dan pas een dag voor aanvang de mensen geinformeerd worden). Was twee weken voor ons vertrek. Kreeg de optie dat ik andere reis kon uitzoeken echter meeekosten voor mijn rekening. Echter aanbod wat ze hadden was totaal niet wat we zochten. Uiteindelijk kreeg ik week voor vertrek de optie om te annuleren echter meerkosten van stoelreservering etc kregen we niet vergoed. Besloten om toch maar te gaan, op de gok dat enige overlast wel mee zou vallen. Nou dat was dus niet het geval...iedere dag vanaf 8 uur smorgens tot 7 uur savonds een enorm kabaal! Aan zwembad kon je niet liggen want dan moest je je oordoppen indoen. Nee echt waardeloos, klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
TP
op 8 april 2018
bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: mei 2018
We zouden in de ochtend 7uur vertrekken is geworden 16.30 terug gaande word 20.00 aankomst schiphol 23.10 . dat is niet wat ik had geboekt nu betalen we voor het Hotel ongeveer 25 euro meer want we vertrekken pas veel later dus bijboeken en ik kan de andere dag niet werken want 23.10 aankomst 1.30 uur om weer thuis te komen en dan zou ik er om half 4 weer eruit moeten voor te werken . Dus dat word een duur grapje voor ons dank je corendon toch maar met een andere maatschappij gaan
Henk Broek
op 6 april 2018
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2018
Geboekt in januri vertrek 7.00 uur werd 19.30 terugreis om 16.05 laatste moment veranderd naar 23.00 uur Bijde keren nacht aankomsten !!!
Carla
op 2 april 2018
bestemming: Marokko / stedenreis, reisperiode: maart 2018
Corendon vertelt dat het een groepsreis is van max. 8 personen, in Marokko blijkt dat er een grote versleten touringcar met 48 personen je de stedenreis gaat maken. Hebben we zeer zeker niet voor gekozen, hadden de reis geboekt omdat het juist kleinschalig was. Groep is te groot, te lang wachten, buffetten die te koud zijn. Alles is massa. Rondreis van 8 dagen waarvan 4 dagen in Marakech en de andere steden rijden we doorheen met een stop van een uur.... Niet doen dus. Nooit meer Corendon. Klacht is ingediend en krijgen binnen 4 weken reactie.
H Lemmens
op 1 april 2018
bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: maart 2018
Bij aankomst in hotel Djemba Beach waren de bedden niet opgemaakt. Er was een hang/leg kast, met slechts een deur. de handdoeken werden 's ochtend weggehaald en dezelfde dag werden er geen nieuwe gebracht!!! Ik denk dat Cor en Don nooit op kamer S23 van dit hotel hebben geslapen! Het enige dat goed was op onze kamer waren de bedden. Hoe ze aan 4 sterren komen mag Joost weten!!!! Overigens zij de Gambianen zeer vriendelijke mensen.
Joseph
op 1 april 2018
bestemming: Marokko / 4 koningssteden, reisperiode: maart 2018
Hoe Corendon zijn reizigers akelig kan foppen. Voor mijn verjaardag krijg ik een reisje aangeboden naar Marokko en niet zomaar een reisje, nee een door Corendon geheel verzorgde stedentrip. Maar wel onder voorbehoud. Corendon heeft het recht de geboekte reis te annuleren als er niet minimaal 6 en maximaal 8 deelnemers zich hebben aangemeld. We krijgen immers een prachtige rondreis in een min busje met maximaal 8 personen.
Hoera, onze reis is geboekt en er hebben zich genoeg deelnemers aangemeld.
De omschrijving van Corendon:
DAG 1 Vlucht naar Marrakeh
Vandaag begint uw reis al op de luchthaven van Amsterdam. U vliegt comfortabel met Corendon Dutch Airlines naar de luchthaven van Marrakesh, aldus de website informatie.. Geen Corendon vliegtuig te vinden want we vliegen met Transavia. Laat Corendon maximaal 15 kg ruimbagage en 10 kg handbagage toe, bij Transavia mag je maar liefst 30 kg meenemen, maar omdat de ticket is geboekt bij Corendon is 15 kg het maximum overschrijding van dit gewicht ontkom je er niet aan bijbetalen. Transavia was coulant en ik mocht inchecken met 17 kg zonder bijbetaling met dank aan Transavia!
De vlucht met Transavia was comfortabel en van een hartelijke ontvangst van de Corendon Hostess op de luchthaven was geen sprake. Eenmaal buiten de terminal was een reclamezuil waar verschillende touroperators hun outdoor sign lieten zien en daar zijn we maar naar toegelopen. Een politieman wees op een vrouw die onze hostess zou zijn van Corendon. Geen enkel zichtbaar teken in de vorm een papiertje, een uniform of een welkom bordje waarbij zij duidelijk herkenbaar zou zijn ontbrak.
Eindelijk contact met de hostess bracht zij ons in een mini busje naar het hotel, waar we voornamelijk uitleg kregen wat we moesten bijbetalen aan lunches en dinertjes tijdens de tour .
DAG 2: Marrakesh.
Vanaf dag 2 werd onze comfortabele mini busje ingeruild voor een touringcar voor 48 mensen. De bus was in een dermate conditie dat deze waarschijnlijk in NL van de weg zou worden gehaald. Een aantal zittingen zaten los en dat is nogal lastig als de chauffeur remt, dan vlieg je met zitting en al tegen de voorgaande stoel. Bij een vertrek om 8 uur in de morgen is het nogal koud en als de airco in de bus niet uitgezet kan worden en de roosters van de luchtkanalen niet dichtgezet konden worden omdat deze ontbraken of waren afgebroken, zat er niets anders op om maar wat papierproppen in de luchtkanalen te stoppen om niet helemaal te bevriezen. Daar ga je met je 8 personen tour.. Je wordt in je 4 sterren hotel door deze touringcar opgehaald om daarna 1,5 uur door de stad te crossen om de overige 42 gasten uit een 3 sterren hotel aan boord te krijgen. Na deze ophaaldienst naar Het befaamde Djemaa El Fna plein, het kloppend hart van de media waar wij met 48 man door de plaatselijke reisleider in een turbo tempo doorgeen worden gejaagd om daarna nog sneller door de soeks te struinen waar de tijd ontbrak om überhaupt een foto te maken of een winkeltje binnen te gaan. Nee, er stond een tapijten voorlichtingsshow op het programma waar we uitleg kregen hoe een tapijt gemaakt wordt en wij deze vanaf € 700,-- deze handgeweven Berber meester karpetten konden bemachtigen. Zo ook een kruiden voorlichting bezoek waar met deze kruiden alle voorkomende ziektes konden worden bestreden en uiteraard tegen contante betaling liefst in Euro’s. Na deze verkoop voorlichting is het tijd voor de lunch. Dit middaghapje was overal goed verzorgd al blijft het natuurlijk een heel gedoe om 48 mensen tegelijk te bedienen. Als aan het laatste groepje de lunch werd geserveerd was het eerste groepje allang klaar. Dat had ook zo zijn voordelen zodat niet iedereen tegelijk zich bij de sanitaire stop meldden en ook daar een file ontstond. Na dit dagje in de touringcar rond getoerd te hebben in de touringcar worden eerst de drie sterren gasten afgezet bij het hotel. Maar de chauffeur kon het hotel niet vinden. Eenrichtingsverkeer en afgesloten wegen hebben we 1,5 uur rondgereden om het hotel voor onze medepassagiers terug te vinden. Uiteindelijk reed de bus maar tegen het eenrichtingsstraatje in om de gasten af te leveren. Aan deze slapstick kwam maar geen einde omdat wij als vier sterren hotelgasten ook nog afgezet diende te worden en ook ons hotel was voor de chauffeur en de bijrijder een moeilijk vindbare locatie. De gids verbleef in het 3 sterren hotel en als je de Franse taal niet machtig bent was communicatie niet meer mogelijk. Uiteindelijk zijn we gearriveerd en het hotel had voor ons nog een dinertje in petto. Maar omdat we zo laat waren was het eten volledig koud op het stukje kip na. De soep en andere warme gerechten hadden te lang in de voorraad bakken gelegen die werden warm gehouden door een theelichtje.
DAG 3 Marrakesh
Alweer een dagje in Marrakesh. Van de 8 dagen stedentocht beginnen we aan onze derde dag in Marrakesh en bezoeken we conform de voorlichtingspagina van Corendon de andere bezienswaardigheden. Maar de touringcar verschijnt weer en dienen eerst weer naar het 3 sterren hotel te verkassen om de andere gasten op te pikken alvorens aan deze nieuwe uitdaging te kunnen deelnemen. Met een temperatuur in de nacht van nul graden is het 4 sterrenhotel uitgerust met een airco die desgewenst op 20 graden gezet kan worden, maar dan moet de airco wel functioneren.
Na 2 dagen is het euvel verholpen en hebben we kunnen genieten van een aangenaam temperatuurtje op de kamer in tegenstelling tot de eerste 2 nachten. De douche kophouder was afgebroken dus zat er niets anders op om relaxed in het ruime ligbad plaats te nemen ware het niet dat heet water niet altijd beschikbaar was. Koud en warm baden schijnt goed te zijn voor de doorbloeding maar had niet direct mijn voorkeur.
Dag 4 naar Casablanca
Om 7.15 uur in de ochtend staat de bus paraat om ons naar Casablanca te brengen. De bus had onze medereizigers uit het 3 sterrenhotel al opgehaald en kon de reis aanvangen. Mooie autowegen waar we na 4 uur een sanitaire stop kregen bij een benzine station waar ook koffie even een half uurtje de beentjes konden strekken. Maar als 48 mensen allemaal tegelijk koffie willen en gebruik willen maken van het toilet vliegt het halfuurtje snel om. De Nederlands sprekende gids raakt geïrriteerd en verklaard dat hij alleen maar zijn best doet en zich aan een tijdschema dient te houden. Daar hadden wij begrip voor maar met een totaal versleten bus die met een topsnelheid van 65 km per uur over een bijna lege betaalde autoweg huppelt begreep iedereen dat de reis een paar uur langer zou duren dan in ons toegezegde en geboekte mini bus. Met jaloerse blikken kijk ik bij het benzinestation naar een busje gevuld met 8 Japanners die bij ons vertrek arriveerden en 1 uur laten ons met een aangename snelheid op de autoweg al zwaaiend ons voorbij reden. De bezienswaardigheden in Casablanca waren fraai maar wederom is er geen enkele ruimte om al die bezienswaardigheden eens goed te bekijken. De lokale gids wurmt zich door de mensen massa’s waar je schuifelend doorheen trekt. De grootste zorg van de gids is dat hij ons in de massa kwijt raakt. Er zit dan niets anders op om constant de gids te volgen en een foto maken niet mogelijk is.
De enorme mensen massa’s bellemeren elk aardig gezichtspunt.
DAG 5 op weg naar FEZ met stop in Meknes.
Alweer om 7.15 uur in de ochtend arriveert de touringcar om wederom de 3 sterren reizigers in een ander hotel op te halen en de reis aan te vangen naar FEZ. Het reisje begint steeds meer trekken te krijgen van een gedegen Islamitische voorlichting over het geloof en de rol die de Koning als afstammeling van Mohammed zijn stempel drukt op de samenleving. Aangezien de Koning heilig is krijgen we dagelijks in de bus van de gids een opsomming wat de Koning niet allemaal voor goeds doet voor het land en dat als gids als ambassadeur van het land wordt geacht dit uit te dragen.
DAG 6 van Meknes naar Fez
FEZ: een betoverende stad maar ook hier weer sleuren in de oude touringcar waar we na het bezoek aan weer een moskee tijd krijgen voor onszelf. Wat een verademing. Even niets hoeven en niet in een bus zitten.
DAG7: Van Fez naar Marrakesh
Terugreis van FEZ naar Marrakesh. Om 7.15 worden we opgehaald in het hotel om na een reis van maar liefst 13,5 uur volledig gebroken in Marrakesh aangekomen. In deze 13,5 uur lange trip 4 pauzes gehad.
Pauze 1 Meknes: 1 uur op eigen houtje rondlopen en koffie drinken om de reis te vervolgen.
Daarna om 14.00 uur een lunch bij het grootste stuwmeer met mooi panoramaview. Maar de accommodatie was nieuw, het plastic zat nog om de pilaren die het dakterras droegen waar we met z’n allen van de lunch konden genieten. Een aantal reizigers waren wagenziek geworden en er werd regelmatig langs de weg gestopt om de astma patiënt wat lucht te geven en de wagenziek gasten te kunnen laten overgeven in de open lucht. Ook eenmaal gestopt bij een olijven verkoper omdat twee vrouwen uit het gezelschap graag verse olijven wilde kopen. Langs de kant v.d. weg een uur stil gestaan. Maar even stoppen voor een leuke foto op een mooi locatie was er niet bij. We dienden immers op tijd in het hotel te zijn. Daarna nog een stop bij een benzine station voor wat koffie.
Dag 8 Marraskesh
Terug in Marrakesh konden we gaan en staan waar we wilden omdat we om 18.30 de terugvlucht hadden met Transavia. We werden keurig om 3 uur opgehaald met de Mini Van, van Corendon en de overige 40 STIP reizigers hebben we niet meer gezien. Op de luchthaven was het een chaos. Tot ver buiten de departure terminal stonden de mensen te wachten om überhaupt binnen te komen. Door de enorme controles en checks waren we 5 minuten voor boarding aan de gate. De terugvlucht was wederom goed met dank aan Transavia.
Resume
Eén 8 daagse stedenreis waarvan 3 volle dagen we in Marrakesh hebben verbleven en de terugreis van Fez naar Marrakesh een hele volle dag van maar liefst 13,5 uur op 530 km in een touringcar hebben doorgebracht.
Voor € 525,-- p.p. mag je ook niet veel verwachten , maar waar het aan schort is de voorlichting op de website waarop wij geboekt hebben. Het grootste dilemma was het transport. Niet met een Mini bus met maximaal 8 personen zoals op de site werd aangeprezen en waarop is geboekt maar in een totaal versleten touringcar van Atlas Tours met 48 mensen, waarvan 40 mensen hadden geboekt bij STIP reizen in een 3 sterren accommodatie. In een klein gezelschap een tour door Marokko leek ons een mooi uitstapje. Maar in een zoals omschreven touringcar met 48 mensen is het voor een gids haast ondoenlijk om deze meute bij elkaar te houden om weer op de reis te kunnen voort zetten. Eens maar nooit meer als de touroperator een Mini Van tour aanprijst om daaropvolgend in een APK krot van een touringcar bus te worden gedropt. Alleen het afhalen op het vliegveld en het terugbrengen naar het vliegveld was deze haal en brengservice in een Mini Van busje van max 8 personen beschikbaar. Ik ben Not amused, en overweeg als journalist/columnist mijn belevenissen in mijn column gaan bespreken.
De slogan in advertising van Cor & Don: “Mooi toch!”. Wordt hiermee behoorlijk naar het land der fabelen verwezen.
Karin
op 30 maart 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juni 2018
We zijn nog niet op reis of er is al een probleem. We boeken een reis voor een bepaald bedrag. Wij tevreden want dat was ons budget. Belt Corendon de volgende dag doodleuk op dat de prijs wordt aangepast en het 70 euro pp duurder wordt. Ik zei dat accepteer ik niet want als de prijs lager wordt dan passen jullie het ook niet aan. Dat klopt zei de medewerker. Maar wilt u de reis voor 70 pp meer of wilt u annuleren. Annuleren dan maar. Kijk ik een dag later op de site wat de reis kost. Is het bedrag niet omhoog!!!! Nou jaaaa wat een organisatie!! Ik reis al jaren en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is dan ook de laatste keer voor mij bij Corendon!!!!
St.H.Sijmonsbergen
op 28 maart 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2018
VAKANTIE!!!!!!
Plotseling zin in vakantie,waar naartoe?Hurghada met Corendon. .Geboekt,betaald en de boeking per mail ontvangen,vertrek Zaterdag 17-03-2018 om 09.30u. Vrijdag 03 Maart NAMIDDAG een mail:vertrek gewijzigd naar s,avonds 21.30u met AL MASRIA,een onbekende maatschappij. Meteen kontakt gezocht met Corendon,maar dat was niet meer mogelijk,alle lijnen gesloten.Dan maar Maandagochtend proberen,een dame aande telefoon,met een Maandagochtendhumeur vertelde datveranderen binnen 14 dagen niet meer mogelijk was.
Zaterdag 17 Maart naar Schiphol,vertrek was bijgesteld naar 20.30u ,boarding 20.00u,uiteindelijk vertrokken om 21.45u. Vliegtuig van AL MASRIA niet schoon en volgepropt als een veewagen,stoelruimte was abominabelklein. In Hurghada aangekomen moest een visum wordengekocht ,diverse borden meldden $23.00 (20.00euro),wij werden naar een Corendonloketje gedirigeerd en mochten een visum kopen voor 20.00 euro!!!! UIteindelijk kwamen wij om 05.30u in het hotel aan,met dit verhaal missen wij ook nog eens een volle dag van onze vakantie waardoor we niet 7 maar 6 dagen hadden. Wij zijn beide 80 jaar........ maar zo ga je niet om met mensen. wij gaan nog graag met vakantie maar met Corendon................... NOOIT MEER.
N de Graaf -Smits
op 28 maart 2018
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2018
Na vele goede ervaringen met corendon weer een reis geboekt naar Turkije bij Corendon. Vertrek 5 mei 7 uur zodat we dag 1 al in Turkije zouden doorbrengen. Nu is vertrek naar 17 uur verzet waardoor dag 1 al om is als we daar aankomen. Uiteraard hadden we een andere reis geboekt als we dit van te voren hadden geweten.
Om boeken of annuleren is voor ons geen optie aangezien daar weer een hoop geld voor betaald moet worden.
Ikn ben erg teleurgesteld in Corendon.
Peter van Roosmalen
op 26 maart 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: mei 2018
Zeer klant onvriendelijke maatschappij. vlucht is omgegooid door Corendon en als klant wil annuleren wordt een 15% in rekening gebracht terwijl vlucht pas over 2 mnd is.
R.Th.Wijthoef
op 24 maart 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: april 2018
In Jan 2018 geboekt, vliegtijden onder voorbehoud, maar bijna 14 uur later vertrekken is wel erg veel dan de tijd tijdens de boeking. Ik zou maar geen tijden meer neer zetten, wel zo makkelijk. Voor mij geen corendon meer.
R van Rossen
op 16 maart 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2018
8 dagen voor vertrek wordt de vertrektijd aangepast. In plaats van vertrek 08.30 is deze verschoven naar 20.30. Daardoor aankomst in Egypte midden in de nacht. Ook vertrek vanuit Egypte is met 13 uur opgeschoven waardoor aankomst op Schiphol ook pas om 03.45 uur is i.p.v. eerder geplande 20.00 uur.
Ook vliegtuigmaatschappij is ineens veranderd van Corendon naar Almasria airlines.
In contact met Corendon wordt alleen eindeloos herhaald dat bij boeking reeds gemeld wordt dat vliegtijden e.d. veranderd kunnen worden en van enige compensatie geen sprake kan zijn. Er wordt moeiteloos voorbij gegaan aan extra kosten t.a.v. parkeren op Schiphol en eerder gemaakte afspraken in Egypte wat betreft geplande duiken.
Robert Boelhouwer
op 14 maart 2018
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: maart 2018
28022018 zou het vliegtuig om 07.40 vertrekken, werd 0840, vleugel ontdooien, wat te voorzien was, bij aankomst pech met de bus naar hotel Jandia Golf, aankomst 17.30, zwembad niet verwarmd, sinds november 2017 bekend dat verwarming stuk was, niemand kon er zwemmen , water te koud, luidruchtige muziek bij zwembad.
J.hali
op 13 maart 2018
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: oktober 2017
Alles was vrij slecht. Corendon reageert 1malig tijdens vakantie verder niet en laten je stikken geen hulp en klachten worden naar ons verweert!! Als er iets gebeurt in je hotel loop weg want CORENDON draait alles naar je toe alsof jij fout bent omdat je hulp biedt!!!