Jacyntha
op 10 maart 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2018
Meerdere klachten over corendon! Eerst al niet op de afgesproken tijd (6 weken van te voren) in kunnen loggen op mijn boekingnummer.
Vervolgens geen stoelen van te voren kunnen reserveren.
Toen werd mijn vliegtuigmaatschappij ineens veranderd.
En daarna een week van te voren mijn vluchttijd veranderd van 08:20 naar 21:30 waardoor ik een dag later dan geboekt aankom.
Meerdere malen gebeld met corendon, maar totaal niet tegemoet gekomen.
We moeten het er maar mee doen.
Schandalig!!
Cees
op 1 maart 2018
bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: september 2018
Wil deze reis boeken maar moest eerst nog vrij vagen aan mijn werkgever en de ander dag was de zelfde reis 100 euro duurden gebeld men conrendon maar deden niets aan deze prijs we hadden gewoon pech.
Mariska
op 28 februari 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2018
Veel beenruimte, ontzettend vriendelijke stewardessen, relaxte vlucht, alles op tijd en zeer goede informatie. Kortom, top!
Mike
op 25 februari 2018
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: januari 2018
Omdat het bagger is
Summeren
op 20 februari 2018
bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: januari 2018
Nooit geen CORENDON meer, Lossen niks op
Ton van Wanrooij
op 19 februari 2018
bestemming: Egypte / El Gouna, reisperiode: februari 2018
Voor de reis geef ik een 8 maar voor parkeren bij Corendon een nul,lang wachten op bus ,geen verlichting op parking,geen veilige plek voor je auto.
Dus waardeloos parkeer er nooit meer.
Jan
op 10 februari 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2018
Wat een slechte planning! Corendon bied bij het boeken van je vakantie vluchten vanaf Amsterdam aan. Een aantal maanden na het boeken krijgen wij het bericht dat onze vlucht vanaf Maastricht gaat. Dit omdat Schiphol vol is en Corendon te weinig bied voor een "plekje" op Schiphol. Corendon bied nu 25 eurp p.p. aan om kosten te compenseren en je kan kosteloos annuleren (geen optie als nog op vakantie wil en alle vakanties nu een stuk duurder zijn).. Ook kan je gratis parkeren op Maastricht. Wat nou het vervelende is, is dat parkeren lastig is als je heen vliegt vanaf Amsterdam en terug vliegt op Maastricht en direct terug met het OV is ook geen optie als je net zoals ik om 23:30 uur aankomt op Maastricht (laaste trein/bus rijdt om 23:00 uur)... Mijn advies is: boek niet met Corendon je kan beter iets meer betalen dan deze omslachtigheid. Ik boek in ieder geval nooit meer met Corendon!
Sylvia
op 9 februari 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2018
Goede vlucht van corendon op tijd weg.rustige vlucht hotel adladdin was geweldig.de ligging .de kamer ligging van het hotel.eten perfect voor de prijs.niets te klagen.ben al 15x met corendon geweest super!!
Mich
op 9 februari 2018
bestemming: Thailand, reisperiode: december 2017
Reis/vakantie was prima, ondanks Corendon. Organisatie Corendon verschrikkelijk. Achtergelaten op de luchthaven en uiteindelijk zelf een taxi moeten nemen. Corendon weigert de kosten te betalen. Ook ter plekke was de reisleiding een ramp. Tip: ga voor een dure reis met een echte reisorganisatie. Het heeft ons veel extra geld gekost, een halve vakantiedag minder en nu een hoop gedoe en geld om ons recht te halen. Los van de onbeschofte manier waarop je door dat bedrijfje wordt behandeld.
P van hooijdonkd
op 8 februari 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: december 2017
Slecht hotel side star resort kattenstront overal op de kamer en 9n hotel op de banken en stoelen in restaurants ,gewoon te vies voor woorden word als je reisleider er wat van zegt als leugenaar weggezet dat er geen katten zijn,er lopen er honderden rond en in het hotel,vrouw aanval alergie naar ziekenhuis bijna gestikt en de overige dagenop de hotelkamer door gebracht ik waarschuw de mensen voor corendon ,doen nergens iets aan ,vieze hotels vieze kamers en als je klaagt nul op recest een maatschappij die goedkope reisen aanbiedt maar in feite grote oplichters zijn
P van hooijdonk
op 31 januari 2018
bestemming: Turkije / bergen op zoom, reisperiode: december 2017
Vrouw alergie aanval met ziekenato zieken huis van de katten overal in het hotel stront van de honderden katten op de kamer in restaurant overal agent corendon zette me voor leugenaar wegdat er geen katten waren smerig naar ander hotel gegaan van star beach resort hetzelfde verhaal smerig gewoon heel de vacantie op de hotel kamer gezeten en corendon deed er niks aan na klachten wisten nis van klachten formulier of je hoofd daar bij staat als je vrouw bijna overlijd nooiut boeken bij corendon
Soof
op 26 januari 2018
bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: januari 2017
Gambia... zeer veroudert allemaal....er is niet genoeg stroom voor het hele land dus regelmatig valt het stroom even wachten dan neemt agiator het over.... dit wist ik niet.... pinnen kan alleen maar bij banken.... eten is goed een dikke 10.... belaagt worden door mannen of je nu met je eigen man loopt dat maakt ze niets uit...... via een collega een goede gids gevonden want ze vragen overal geld voor zo arm daar maar er is wel geld voor een smartfoon of wiet🤔
strand bij kololi is geweldig maar ook daar geen rust fruitverkoopsters pindaverkopers en ga maar door.
het was een cultuurshock nog erger dan verwacht een 3 sterrenhotel is net een halve ster.... we hebben het ervaren en gezien
RIA
op 20 januari 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2017
Wij hebben onze reis nog niet gemaakt! Onze reis was geboekt in december 17 voor 8 dagen naar Kreta. Nu spijt dat we niet langer geboekt hebben. Vandaag gebeld en we zijn snel en netjes geholpen. Onze reis was snel omgeboekt naar een reis voor 12 dagen en ook nog omgerekend naar de prijs die wij voor 8 dagen moesten betalen zonder extra kosten. Alle lof voor deze service en snelle afwikkeling!
Jelle
op 20 januari 2018
bestemming: Curaçao / Jan thiel baai, reisperiode: februari 2017
De reis er nooit van gekomen want de accommodatie was in verbouwing .. wachten nu op ons geld wat lastig is om terug gestort te krijgen !!
H. Knobbout
op 20 januari 2018
bestemming: Griekenland / Kalithea, reisperiode: september 2017
Zeer slecht hotel Klacht ingediend maar de hostess deed er weinig mee Einde seizoen dus waarom zou zij zich druk maken Klachtenformulier ingevuld en pas na 12 weken een reactie Konden 50 euro krijgen maar dat krijgt iedereen die boekt. Ben jarenlang tevreden klant bij Corendon maar niet meer. Valt me heel erg tegen. Zo ga je niet met je vaste klanten om
Monique
op 16 januari 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: oktober 2017
De reis was op zich goed, ik heb alleen SCHURFT opgelopen in het hotel , hiervan melding gemaakt bij corendon en ze zeggen bewijs het maar terwijl ik alleen wilde dat ze die kamer controleerde zodat er niemand meer besmet raakt maar ik moet zelf die kant op om het te bewijzen. Ze doen niets en via de chat met een medewerker word ik als leugenaar neergezet en daarbij teveel hotels dus gaan ze niets mee doen. Dus als u zin heeft in extra huisdieren ga naar een Corendon hotel
Michel
op 15 januari 2018
bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: juli 2017
Reis geboekt bij corendon in januari. Een week voor vertrek word ik gebeld dat ik een week later kan vertrekken omdat volgens hun zeggen er te weinig animo was. Ik kreeg 3 dagen de tijd om te beslissen of ik hiermee akkoord wilde gaan....omdat het aanbod op korte termijn minimaal is ben ik vertrokken een week later. Bij aankomst kreeg ik te horen dat ik niet in het hotel zou komen waarvoor ik geboekt had. Het hotel wat mij toen is aangeboden was goed maar te ver van de bestemming waar ik voor gekozen hab. Voor mij is corendon zeer onbetrouwbaar en zal nooit meer met deze maatschappij mijn vakantie boeken.
Frans
op 12 januari 2018
bestemming: Egypte / Luxor + Hurghada, reisperiode: oktober 2017
Dit bericht betreft een boeking op maandag 8 januari 2018
Corendon geeft geen 50 euro vroegboekkorting, terwijl dat wel in de prijsberekening staat!!
Als je de nijlcruise inclusief 1 week verlenging voor oktober 2018 wilt boeken en op de prijs van een bepaalde dag klikt, verschijnt rechts in beeld de prijsopgave (kassabon):
Zie beschrijving € 1278,00
Administratiekosten € 25,00
Calamiteitenfonds € 2,50
Korting € -50,00
Vroegboekkorting € -119,00
Totaal € 1136,50
Onder de data met prijzen staat:
LET OP: De prijs in de kassabon is de definitieve prijs.
Nou, zou je denken, dat is mooi. Ik moet dus 1136,50 te betalen. Dat kan niet missen. Omdat je lid bent van Club Corenden boek je telefonisch.
Je hebt nog in je hoofd dat je een bedrag van 1100 euro en nog wat moet betalen en maakt al elk jaar gebruik van Corendon vanaf de begintijd van deze organisatie en hebt daarmee Corendon geholpen om groot te worden. Al die boekingen zijn altijd naar tevredenheid verlopen en sinds je lid bent van Club Corendon heb je altijd naar tevredenheid telefonisch geboekt (ca 5 jaar achter elkaar).
Kortom: Je vertrouwt de organisatie volledig.
Je belt en vraagt expliciet aan de juffrouw of de vroegboekkorting is verrekend. MAAR CORENDON IS SLIM: KIJK EENS GOED NAAR DE KASSABON: ER STAAT VROEGBOEKKORTING 119 EN KORTING 50.
De juffrouw zegt " ja" en liegt niet.
Dan heb je het ook nog over ruimtebasgage en club corendonkorting en de juffrouw zegt: dat is dan euro 1172,50.
Je hebt gevraagd of de vroegboekkorting is verrekend, hebt een bedrag van 1100 euro en nog wat in je hoofd, vertrouwt Corendon volledig en zegt onnozel als je bent: ja
Vervolgens krijg je de factuur gemaild en ziet dat de 50 euro vroegboekkorting niet is verrekend. Protesteren bij de aftersalesafdeling via mail helpt niet (geen reactie) en de juffrouw die deze praktijk moet uitvoeren als een soort behandelaar van klachten als je belt en telefonisch hebt geklaagd, vertelt jou dat je akkoord bent gegaan met het totaalbedrag van 1172,59 euro. (zonder 50 euro vroegboekkorting)
Nu heb ik dit alles toevallig zwart op wit staan in een mail wisseling.
Als ik de rechtsbijstandverzekering zou inschakelen, zou ik die 50 euro korting zeer zeker kunnen vorderen. Er zijn de nodige artikelen in het Burgerlijk Wetboek te vinden. Niet het gesprek is bindend, maar de prijsopgave die op de site te zien is. Zeker als er nota bene staat:
deze prijs is de definitieve prijs.
Conclusie:
Corenden overtreedt de wet bij de boeking. Er is op zijn minst sprake van misleiding.
Maar weet je Corendon, deze paktijken zijn me te min om op te reageren met een rechtsbijstandsverzekering.
Als jullie op deze manier winst willen maken, nekken jullie jezelf na verloop van tijd. Er is geen weldenkend mens die hierin mee gaat.
Ed
op 12 januari 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2014
Steeds extra kosten op laatste moment, niet waargemaakte beloften, geen klachtenformulier aanwezig, niet transparant, zeer star in oplossingen vinden, geen garanties, zeer slechte afhandeling klachten, geen vervanging tevoren regelingen, ziek geworden van eten helaas, vermoeden water zou bacterien bevatten, sjagrijnige stewardes zei buurvrouw (naast me in vliegtuig)
Ad Burgerhof
op 10 januari 2018
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017
Laag cijfer voor de reisorganisatie . 22 uur vertraging en wat doet Corendon verwijzen naar KLM. Verder niets , o ja zo snel mogelijk nog een excursie proberen te verkopen.
Waardeloze organisatie !!!!
A.e.boestaman
op 9 januari 2018
bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: september 2017
Dit was onze slechtste vakantie. Ga nooit meer met Corendon, zijn een stel oplichters. De foto's op de website zijn veel rooskleuriger dan in werkelijkheid. Het hotel Club President, Hammamet Tunesie is een verouderd en vies hotel. Kakkerlakakken , vieze WC borstels, vieze WC's en zeer veel achterstallig onderhoud. Klacht en ter plekke ingediend worden pas na dagen behandeld. Je moet goed van de tongriem zijn want het management overruled je met een waterval aan woorden en intimidatie. De klachten ook ingediend bij Corendon, maar dat helpt helemaal niets. Ten eerste wordt je klacht pas na 3 maanden behandeld en dan wordt je nog afgescheept en proberen met allerlei argumenten je klacht te ontzenuwen. Bv geen klachten formulier in geleverd. Als je erom vraagt krijg je het niet en als je het indien via hun eigen website is dat ook niet goed. . De vertegenwoordiging daar is ook van zeer slechte kwaliteit.
Pas na lang aandringen wordt je klacht behandeld. De recensie die ik via Tripadvisor heb ingediend wordt maar ten dele weergegeven op hun site. Kortom een maatschappij welke ik nooit meer zal kiezen. Mijn kinderen hebben deze vakantie voor ons uitgezocht en betaald, het is zonde van het geld geweest. Wat een ...... maatschappij.
Dick
op 4 januari 2018
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: oktober 2017
Ik heb mijn beklag gedaan omtrent de reis , en ik zou binnen 10 weken antwoord krijgen , ik wacht al veel langer en kan dan nu ook niet meer bij mijn rechtsbijstand assuradeur aan kloppen , ik voel mij nu dubbel gepakt
Stevens
op 3 januari 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2017
Na 4 uur vertraging met vliegtuig en 1 uur met de bus. Slecht service voor kind.
Monique Dekker
op 3 januari 2018
bestemming: Gambia / Bijilo, reisperiode: december 2017
Oud vliegtuig met weinig beenruimte en kapotte stoelen. Wij hadden, net als de meeste hotelgasten een kersttoeslag moeten betalen, en kwamen er bij toeval achter (via andere gasten) dat dat dus een betaling was voor het kerstdiner. Niemand van Corendon vond het nodig ons daar over in te lichten, niet bij het boeken van de reis en niet bij aankomst in Gambia. Als wij het niet gehoord hadden dan hadden wij dus 69 Euro betaald voor een kerstdiner waar we geen gebruik van gemaakt hadden, echt hele slechte info. Er was wel een informatie bijeenkomst, ook daar is het niet vermeld, wel dat je bij hen excursies kunt boeken en over het welkomsdiner (tegen betaling).
Sandra
op 2 januari 2018
bestemming: Curaçao, reisperiode: januari 2017
Mochten jullie ooit op vakantie gaan, dan moet je dat vooral niet doen via Corendon Vliegvakanties. Wat een oplichters..
We hebben hun bingoreis geboekt naar Curaçao. Een formule waarmee je met "extra korting" kunt verblijven in een 4 sterren hotel.
Vandaag bericht gekregen dat we in een hotel zijn geplaatst die ook een all inclusive formule hanteert. Of we even 500 euro bij willen betalen, waardoor onze reis ruim 600 euro duurder uitvalt dan hoe deze reis met het door hen gekozen hotel oorspronkelijk werd aangeboden op hun website. #Oplichters
H. jongman
op 29 december 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2017
Zeer slecht geregeld door Corendon. meerdere dingen gingen fout maar Corendon onttrekt zich aan haar verantwoordelijkheid. heeft ons veel geld gekost maar corendon betaalde slechts de taxikosten, 29 euro, terug aangezien ze daar echt niet omheen konden
Julia Dob
op 27 december 2017
bestemming: Egypte, reisperiode: juli 2017
Verschrikkelijke organisatie. Heb als MINDERJARIGE per ongeluk een reis geboekt dwz ik kon de reis niet ont-boeken. Ik was voor de eerste keer op de site en wou zien hoeveel een reis zou kosten als alle kosten zou optellen. Ik heb de helft van de reis toch moeten betalen. Algemene voorwaarden waren aangeduid ok, maar dus met andere woorden : iedereen kan op uw naam boeken, zelfs een minderjarig kind van 5 met slechts enkele gegevens. En jij ja jij zal met de last rond lopen. Ze hebben geen rekening gehouden met mijn situatie. Niet bij boeken is de boodschap.
Witsel
op 24 december 2017
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2017
Bij boeken het vinkje van een annuleringsverzekering vergeten weg te klikken, kon dat na afloop ook niet meer veranderen, gebeld en kan het niet meer afzeggen! Schandalig krijg ik de annulering kosten nu ook dubbel uitbetaald als ik annuleer? a`€ 96,00 Vlieg nooit meer met Corendon
Anoeska
op 23 december 2017
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: december 2017
Vreselijk oud vliegtuig, geen beenruimte, stoel achterin kon niet naar achter, crew liet ons instappen terwijl ze wisten dat we door drukte 55 min vertraging hadden, dus 55 min voor niks in het vliegtuig gezeten. Al met al een verschrikkelijke trip gehad.
Goethals rony
op 21 december 2017
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2017
Met Corendon naar Tenerife aangekomen geen hostes op luchthaven was met vakantie. In hotel aangekomen bij all In kluis gratis volgens Corendon in hotel moeten betalen. Vuil appartement bloed en urine op matras en schimmel. Klacht ingediend ter plaatse bij hostes en zij vond het gegrond foto's genomen . Thuis klacht ingediend op 7/10/17 op 15/12/17 nog geen reactie alhoewel beloofd binnen de tien weken . Mail gekregen zou elf weken duren wegens vertraging einde 11 de week nog geen reactie.
Netty van Ginneke Corssmit
op 17 december 2017
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2017
Al vele malen met Corendon gevlogen, alleen maar goede ervaringen.
Aajm van Rooy
op 6 december 2017
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2017
Omdat de reis goed was geregeld En omdat de Hostes mij in Tenerife goed heeft geholpen met de diefstal van mijn tas een 10 voor Inge Volgende keer weer met jullie Met vriendelijke dank voor alles.
Anuschka Kroese
op 5 december 2017
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: april 2017
*** organisatie. Annuleert mijn reis terwijl alleen mijn zus annuleerde ivm hartstilstand van haar man. Corendon luistert alleen telefoon gesprekken af van zus die helemaal hoteldebotel van situatie en onder de medicatie zat zodat ze niet meer wist wat ze had vermeld qua annulering van onze reis. Corendon heeft alleen haar telefoon gesprekken terug geluisterd en niet de mijne waarin ik duidelijk aan gaf dat alleen haar reis geannuleerd moest worden. Gevolg!!!! Voor mij een dubbel zo dure reis bij een andere reis operator omdat op zo een korte termijn er nog weinig opties mogelijk waren!
Robert
op 4 december 2017
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2017
Zeer slechte service van correndon. Wordt na telefonisch contact voor annuleren parkeerplaats verzocht om terug te bellen bij terugkomst van vakantie. Daarna dus gebeld en toen werd verzocht om dit in een bericht per mail te sturen. Na 6 weken antwoord dat ik dit voor de vakantie had moeten aangeven. Stelletje amateurs
Margriet Maas-Herstel
op 1 december 2017
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2017
Bij aankomst op het vliegveld nergens een hostess te bekennen. Zelf de goede transferbus moeten zoeken. Bij de terugreis niet bekend hoe laat wij opgehaald zouden worden. In de ochtend zelf de hostess gebeld om te vragen hoe of wat.
C.j.kettler
op 28 november 2017
bestemming: Egypte / Hurgada, reisperiode: november 2017
Geboekte reis naar Egypte 28-11-2017
Vervelend genoeg hele slechte ervaring aan over gehouden.
Na de bom explosie op 24-11-2017,ondertussen (dodental opgelopen 305 mensen),heb ik gebeld met Corendon omdat ik een bericht van Buitenlandse Zaken kreeg dat het risico verhoogt was in het hele land om naar Egypte te reizen ! Hierover gebeld over wat de mogelijkheden waren bij Corendon en hier werd nergens begrip getoond voor het onveilige gevoel wat ik hierbij kreeg wilde graag omboeken.Dit was niet mogelijk ondanks de dreiging die Buitenlanse Zaken gaf,hier kon ik 10% van de totale reissom tegoed krijgen,dit was ronduit teleurstellend voor mij en me zoon wat ik eigenlijk niet verwacht had.Had hard gespaard voor deze reis.
Liebers
op 20 november 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2017
Hard gespaard voor een weekje vakantie maar....
We kwamen aan werden al in het verkeerde hotel gezet na veel gezeur eindelijk verplaatst maar nog niet naar het goede.
Eten allemaal koud en slecht ,drinken werd niet bijgevuld laatste dag niets meer te krijgen.
Reis leider er op aan gesproken en deze vond maar dat we het klachten formulier zo moesten tekenen voor akkoord zodat hij ervan af was.
al met al een klacht in gediend en met een schijntje het riet ingestuurd niet corendon waardig enk ik gezien de reclame die ze maken.
Ritchie
op 10 november 2017
bestemming: Bulgarije / Pomorie, reisperiode: augustus 2017
Waardeloze vakantie, niks ging goed ! eerst 3uur in de rij gestaan om in te checken, vervolgens dumpte de reisleiding ons in het hotel en hebben we nooit meer iets van haar vernomen. vrienden, mijn vrouw en ik zijn dood ziek geworden van het eten. eten wat gekoeld moest zijn was warm en eten wat koud was warm. Het 5 sterren hotel wat nog geen 2 sterren waard.
Reisleiding stond ons nergens in bij. Tot op de dag van vertrek onduidelijkheid bij Corendon. wanneer we opgehaald zouden worden.
een aantal uur van te voren kregen wij te horen hoe laat we uiteindelijk werden opgehaald.
en ga zo maar door!!!
hotel en reisleiding kritisch beoordeeld op de site van Corendon.
Deze beoordeling word niet getoond op de site !
na 12 weken kreeg ik reactie, van Corendon klachtenservice dat deze klachten niet bekend bij ze zijn.
nou in het hotel zaten 15Nederlanders die hadden geboekt via Corndon en allemaal dezelfde klachten bij hun hebben neergelegd
Om een lang verhaal kort te maken wij gaan nooit meer met Corendon op vakantie!! zou het ook niemand anders aanraden !
Fred
op 10 november 2017
bestemming: Portugal / Zutphen, reisperiode: november 2017
Paar dagen na het boeken werd er 10% van de vakantie tijd afgehaald! Goeie lok methode, eerst gunstige tijden plaatsen, en daarna wijzigen naar tijden die je liever niet hebt. Kankerbedrijf
E.Maks
op 9 november 2017
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2017
Geboekte resort was vol volgens Corendon. Hierdoor overgeboekt naar slechter hotel. Reisagent zou ons terug boeken maar er gebeurt niets. Navraag bij geboekt resort zegt dat zij niet vol zijn.
Boek dus nooit bij Corendon, zij beloven veel maar doen niets voor de klant
Kamerman
op 8 november 2017
bestemming: Bulgarije, reisperiode: augustus 2017
Slechte ervaring gehad wat betreft de bestemming. Hotel was alles behalve wat beschreven was bij boeking. Het was er vies, was geen schoonmaakservice, dus een week lang geen schone handdoeken, smerig, het eten was verschrikkelijk. Meerdere gasten in het hotel, inclusief mijn 2 dochters ziek geworden van het eten. Wat nog schaamtelozer is, is de "klachten afhandeling" van Corendon. Dit je kun je geen klanten service noemen. Je krijgt niemand te pakken, en je wordt alles behalve serieus genomen. Laat staan dat de klacht op een fatsoenlijke manier wordt opgepakt. Wij zullen NOOIT meer een reis boeken via Corendon, en ook iedereen afraden dit te doen.
Petra klopper
op 6 november 2017
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2017
Super communicatie, duidelijk en met kracht vertelde ze de info
Angelique Netten
op 3 november 2017
bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: augustus 2017
Het is een super mooi land. Aardige mensen en zeer betaalbaar.
Pijs
op 3 november 2017
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: augustus 2017
R uw vlucht
Beschrijving Beste mijnheer, mevrouw, Op 6 augustus jl vloog ik samen met mijn twee kinderen naar Madeira met een vlucht geboekt bij Corendon (hotelaccomodatie had ik zelf ergens anders geboekt). Ongeveer een half uurtje voor de landing kregen we te horen dat er op Madeira niet geland kon worden door de harde wind. We zijn toen uitgeweken naar Porto Santo. Daar aangekomen kregen we te horen dat het vliegtuig moest terugkeren naar Schiphol, maar de mensen die zelf een hotelaccomodatie geboekt hadden (en geen pakketreis van Corendon) konden van boord gaan met bagage en moesten dan op eigen gelegenheid naar Madeira. Dat laatste heb ik gedaan. Bij het wachten op de koffers bleek dat de koffer van onze jongste dochter nog in het vliegtuig zat dat inmiddels weer terug was naar Amsterdam. Vanuit de airport moesten we een taxi nemen naar de boot voor een oversteek van twee uur naar Madeira. Vanuit de haven moesten we met een taxi naar de het vliegveld omdat daar onze huurauto stond. Wij vonden het geen probleem om op eigen gelegenheid onze reis af te maken, maar mede gedupeerden die met TUI reisden werden wel heel erg goed begeleid, dat is voor hun mooi, maar voor ons wel wrang om te zien. Ze werden met de bus naar de boot gebracht, ze kregen kaartjes voor de overtocht uitgereikt, ze werden op Madeira weer opgehaald met bussen. Maar al met al zijn wij op onze bestemming aangekomen, al was het 12 uur later op dan gepland.
Na 10 weken wachttijd (zolang duurt de klachtafhandeling), kreeg ik te horen dat ik niks van de gemaakte kosten vergoed krijg.
Jacoba Otten
op 2 november 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2017
Op 2 september vlucht naar Rhodos. Vlak voor vertrek de mededeling dat er 50 koffers van boord worden gehaald omdat het vliegtuig te zwaar was. Er zouden mededelingen volgen. Dus niet. Bij het verlaten van het vliegtuig konden de stewardessen ineens niet meer praten/antwoord geven. We werden zo ongeveer het vliegtuig uitgeduwd. Chaos bij de kofferbagageband Te weinig en ontwetende medewerkers die klachten moesten opnemen en niemand te zien van corendon. Zo slecht! Uiteindelijk na 2 dagen onze koffers kunnen ophalen. We hadden alleen vlucht geboekt dus moesten als zelf regelen. Nu 2 maanden verder, we hebben gebeld, gemaild en ge-appt en worden nog steeds afgescheept. We hebben aardig wat kosten moeten maken, had corendon nu niet gewoon alle gedupeerde passagiers een snelle schadevergoeding kunnen geven? Over wat voor bedrag heb je het bij zo'n grote maatschappij? Zo kinderachtig om dit zo lang te laten duren.....als dit netjes en snel was afgehandeld was er voor mij niets aan de hand geweest. Nu heb ik geen zin om ooit nog bij corendon een vakantie te boeken. Genoeg andere aanbieders tenslotte....Is dit wat Corendon wil? Ik voel mij zo onbeschoft behandeld en ben zo kwaad!
Famke de Haan
op 2 november 2017
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2016
Zeer goede service, alles was goed geregeld. Werden op het vliegveld opgehaald. Activiteiten waren leuk en duidelijk. Goede informatie over het eiland.
Kim
op 2 november 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2017
Alles was goed geregeld alleen bij aankomst van het appartement wisten ze niet dat wij zouden komen.
Kim de Groot
op 2 november 2017
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2017
We hebben een fly-drive geboekt naar Madeira. Een prachtig eiland met mooie natuur en pittoreske dorpjes. De afstanden zijn niet groot maar door het bergachtige gebied is de reistijd wel lang. Maar dat is zeker niet erg want onderweg is genoeg te zien. De bevolking is behulpzaam en overal kan je lekker eten. Proef vooral het knoflookbrood!
Anoniem
op 1 november 2017
bestemming: Spanje / Albir, reisperiode: augustus 2017
Wij waren erg ontevreden over het hotel. Het eten was erg slecht en het hotel was vies. Nadat wij hier een negatieve recensie over hadden achtergelaten op de website cvan Corendon was deze niet geplaatst. Wij hadden bij de klantenservice dit nagevraagd en toen kregen wij als reactie dat zij de recensie niet hadden geplaatst, omdat het te negatief was. Het gemiddelde cijfer voor de accomodatie is dus niet terecht! Wij voelen ons belazerd en zullen nooit meer een reis boeken bij Corendon.
Mariska Duenk
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: augustus 2015
Goed geregeld, weinig op aan te merken. Altijd contact kunnen krijgen met een reisleider/contactpersoon.
Dianne ter Maaten
op 31 oktober 2017
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: juli 2017
Ik heb geen vertragingen gehad.
Claudia Hoedemaker
op 31 oktober 2017
bestemming: Tunesië / Hammemet, reisperiode: oktober 2017
Omdat de reisorganisatie reisleiders heeft die uit het land van bestemming komen, waardoor al je vragen goed beantwoord kunnen worden.
Jorrit Oppedijk
op 31 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2016
Goede service, goede informatie. Niet de goedkoopste service, zoals huren van auto, het was goedkoper om het op het eiland zelf te huren dan bij Corendon.
Démen Nijsten
op 31 oktober 2017
bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: april 2016
Goede service en voorzieningen vanaf het moment van instappen tot het moment van aankomst. Bij vragen stonden ze al snel paraat en ook telefonische kwesties werden snel en goed afgehandeld.
Annika Peters
op 31 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2016
Het vliegtuig was keurig op tijd, goede service, goed verlopen vlucht en goede prijs/kwaliteit verhouding. Echter duurde het op de bus wachten na het uitstappen in Kreta erg lang.
Demi van de Liefvoort
op 31 oktober 2017
bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2014
Op de tijd dat wij vlogen, een aantal jaar geleden, hoorden wij op het vliegveld dat de vliegmaatschappij failliet was wat erin resulteerde dat wij een halve nacht op het vliegveld vast zaten, vervolgens met de bus naar Parijs werden gebracht en uiteindelijk konden we vanuit daar 's ochtends met een andere maatschappij alsnog op vakantie.
Tibo Vandesande
op 30 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2017
De kamer was veel kleiner dan er was aangegeven op de website. Een zeer kleine badkamer geen kasten om je toiletgerief in te plaatsen. Een zeer klein balkon waar je bijna geen plaats had.
De badkamer werd nooit gekuist in de 8 dagen dat we er waren.
Het eten was zeer lekker in het hotel. Goede service van het personeel.
Janneke
op 25 oktober 2017
bestemming: Bulgarije / Doetinchem, reisperiode: augustus 2017
Op de dag van vertrek was er veel verwarring. De tijd in de bevestigingsmail was 23.59, de vlucht vertrok echter ruim 2.5 uur later. Daarnaast was de tijd dat we op werden gehaald niet duidelijk omdat er verschillende dingen werden genoemd.
Aangekomen op Schiphol bleek onze koffer kapot te zijn gegaan. Meteen een claim voor ingediend, maar afgewezen omdat er geen bon meet aanwezig was. Alsof er mensen zijn die een bon 4 jaar lang bewaren.
Wij boeken niet meer met corendon. Veel te onduidelijk qua tijden en zeer slechte service.
Mandy Sharabani
op 24 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2014
Geen verzorgde reis, gebrek aan goede communicatie en kwaliteit van verblijf.
Kamila Coolen
op 24 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2017
Heel fijne vakantie gehad met corendon.Super accommodatie en mooie land. Kreta is heel mooi en het eten is lekker. De organisatie was top... de parking, vlucht en hotel. Wij hadden een fantastische huwelijkreis. Wij gaan zeker nog meer weg met corendon.
Groetjes van bruidspaar van april
Kamila&Chris
E.Harwig
op 24 oktober 2017
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2017
Onbeschoft gedrag bij medeweker en stewardessen. Geen enkele medewerking bij poging telefonisch overleg tgv ongeluk. Autohuur was een ramp, heb zelf de eerste auto moeten omruilen voor een andere en moest €160 bij betalen! Nooit meer met Corendon.
Jack Kramer
op 23 oktober 2017
bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: februari 2016
Wat een geweldig land en heerlijke mensen , ze noemen het de smiling cost of Africa en meer dan terecht!
Danielle Keepers
op 23 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2017
Het was een verrassingsreis voor een spotprijs. We hadden nooit verwacht zo'n goede accommodatie te krijgen. Geweldige service van voor, tijdens en na de reis.
E Freeth
op 23 oktober 2017
bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: augustus 2017
De reis ging al minder briljant van start door onderbezetting bij inchecken koffers, te weinig personeel vs teveel reizigers. Daarna ietwat gehumeurd door een ruime vertraging. In het vliegtuig was er een herrie schipper die ook nog es zijn eigen alcohol deed nuttigen, meerdere klachten werden gemeld maar het personeel greep niet in. Bij aankomst was er een reisleidster die veel praatte maar weinig begrijpelijk was. Midden in de nacht aangekomen bij hotel, de reisleidster was in een knipoog tijd verdwenen.... mede reizigers mochten ruim 2 uur in de lobby wachtten omdat er wat misgegaan was met de boeking. Vakantie zelf was wel relaxed.... toen begon de terugreis: de reisleidster was in geen velden of wegen te bekennen, onze bus chauffeur Manolo kon steenkolen Engels en wat flarden Nederlands. De lange busrit van hotel naar vliegveld hebben we zelf de microfoon ter hande genomen om de rol als reislijder te vervullen, dat was stiekem best gezellig. Aangekomen op de airport ging inchecken en alles heel vlot. Toen we wilden intstijgen kwamen we tot de conclusie dat onze plaatsen nogal ver uit elkaar lagen: de 1 zat bij de cockpit, de ander bij de staart... na enig gemauw bij de stewardess is er gevraagd aan mede reizigers om wat plekken te ruilen, deze waren gelukkig gewillig. Na landing nog een aantal uur op koffers mogen wachten voordat we eindelijk in ons eigen bed konden liggen ^-^
A. Robben
op 21 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2017
Een zeer goed georganiseerde reis !!! Zeer tevreden
Emma Brink
op 21 oktober 2017
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: mei 2015
Goed georganiseerd, fijne reisleiding, prima vlucht en een fantastisch hotel, en dit alles voor een schappelijke prijs!
Femmie Mulder - Dam
op 20 oktober 2017
bestemming: Sri Lanka / Sal, reisperiode: mei 2017
Het land was prachtig , maar de organisatie niet.
We zouden een Nederlandse reisleider krijgen , maar kregen een Engelstalige.
Dat was nog geen probleem geweest als hij normaal Engels had gesproken , maar dit was dialect Engels wat niemand kon volgen.
Hij vertelde uit gemak maar niets.
Ook de bus waar we mee rondreisden was veel te klein voor ons
We konden onze benen niet kwijt , erg jammer .
Ilona
op 20 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2017
Met Corendon weet je wat je krijgt. Een goede prijs/kwaliteit verhouding en geen verrassingen.
Marga
op 19 oktober 2017
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2017
Ik reis met corendon. Goed en goedkoper.en ben zo blij zei nog van ons mooie eelde vliegen.. groningen
Kiki Multem
op 19 oktober 2017
bestemming: Turkije / cappadocia, reisperiode: mei 2017
De meest geweldige goed verzorgde reis ooit!
Sharon
op 18 oktober 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2017
Goede reis, alles goed geregeld door corendon. Nederlandse stewardesse/reisbegeleiding. Het vliegtuig vloog netjes op de afgesproken tijd, de bus naar het hotel stond al te wachten toen wij aankwamen en ook daar was een Nederlandse begeleider die alles uitlegde en vertelde, kortom goed geregeld!
Linda Heikens
op 17 oktober 2017
bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: oktober 2017
De reis was tot in de puntjes goed verzorgd! Zowel via de mail als via de SMS kregen wij updates van Corendon mbt de reis en de vlucht. Zo hadden we altijd het gevoel dat we goed geholpen en herinnerd werden. Op plaats van bestemming was de service ook goed geregeld, we werden gelijk ontvangen en naar ons hotel gebracht. De volgende ochtend was er een bijeenkomst waar je informatie kon krijgen over het eiland. De reisleiding was altijd paraat en stond voor je klaar (je mocht ze zelfs snachts appen!). Dus voor ons was het een geslaagde herfstvakantie!
Mark Sleurink
op 16 oktober 2017
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: oktober 2017
Transfer was goed geregeld, goede reis, goede hulp bij vragen en problemen. Enige nadeel is de prijs van excusrsies, die zijn in de stad zelf veel goedkoper te regelen met ook Engels sprekende tolk etc...
Arie
op 16 oktober 2017
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2017
Bij aankomst in de vertrekhal 2,5 uur vertraging op de borden. Bij de incheck bali zat maar een grond stewardess waardoor er een wachtrij ontstond tot buiten de vertrekhal, echt afschuwelijk. De terugreis ging niet beter. De ophaaltijd bij het hotel stond op 15.00 uur. Dus voor de tijd gepakt en gezakt voor het hotel wachten op de bus. Net voor 15.00 uur kwam de baliemedewerker van het hotel vertellen dat de ophaaltijd naar 18.00 uur was verplaatst. In plaats van in de avond diep in de nacht aangekomen . Dit met alle problemen voor het ophalen. Tijdens de vlucht was het in het vluigtuig zo warm dat een van de mede reizigers een hittestuwing kreeg begon te hyperventileren en buitenbewustzijn raakte aangekomen werden de koffers door twee man gelost, waardoor de reizigers het vliegtuig niet konden verlaten. Eerst de koffers moesten worden gelost.
Schrik
op 15 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Analipsi, reisperiode: september 2017
Vertraging van 13uur, hele dag weg je krijgt niets te eten of te drinken tijdens reis van 4uur, alleen als je flink in je portemonnee graait!
Jorritsma-verhoef
op 13 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2017
Vorig jaar okt. 2016 geboekt. Van 14 za. okt. tot/met 22 okt. 2017. Voor kinderen en kleinkinderen erbij. Zijn 40 jaar getrouwd. In maart flight change. Wordt 15 okt. tot/met 23 okt. Aankomst maandagmorgen half 4 s'morgens. Leuk, kan iedereen een extra snipperdag opnemen. Worden we twee dagen voor vertrek gebeld dat ook het hotel niet beschikbaar is. Konden een ander hotel nemen of annuleren. Zo gemakkelijk gaat dat. Ikzelf had het wel geweten, maar zit wel met kleinkinderen die er zich op verheugen. Zou me niets verbazen als we ook nog eens wachttijd krijgen met het vliegen. Dus nooit meer Corendon....
Kelsey Leenders
op 13 oktober 2017
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: oktober 2017
Waar zal ik beginnen? Het hotel was een goredrama. Er hangt een lucht in de kamers daar word je spontaan onpasselijk van. Het schoonmaken van de kamers werd niet gedaan, daar moest zelf naar gevraagd worden. Er worden alleen maar handdoeken neergelegd en THATS IT!! Alle putjes zaten los. De douches zijn zo klein je kan je kont nog niet keren. NIKS maar dan ook NIKS in de kamer was schoon of aangenaam!! Wij zaten in een kamer voor 4 personen, allemaal meiden met lang haar, vegen of dweilen HOOMAAR!! Oké dit was de kamer zachtuitgedrukt.
Nu even over het eten, het eten zelf was tot daar aan toe redelijk goed. Maar dat de hele eetzaal vol loopt met katten is dit hygiënisch of iets normaals hier in Turkije? Ik heb het nog nooit gezien. Personeel daar kon geen lachje vanaf allemaal chagerijnig. Liepen weg als je cocktails wou bestellen of wat dan ook. Voorraad was dramatisch. Dan was de fanta weer op, dan was de kaas op, dan was de wodka op kortom wederom weer DRAMATISCH.
Nu even over jullie eigen Personeel Volgens mij is een reisleidster iemand die voor ONS moet opkomen en niet voor het personeel in het hotel. Ik ben 1x door der aangesproken omdat ik geen shirt aan had in het restaurant. Zelfs me ouders hebben me nog nooit zo link aangekeken als dat zij deed. Maar er dan wel even bij vermelden dat het geen aanval was YESSURE!! Vervolgens in de bus naar het vliegveld kunnen mensen uit hetzelfde hotel mij vertellen dat ze MIJ heeft aangesproken. Lekker professioneel NIET DUS!! Wat een fijne relaxde vakantie moest worden om even op te laden voor de winter was een grote irritatievakantie geworden.
Ik eis daarom ook een reactie op deze recensie die ik schrijf en een eventuele tegemoetkoming zo niet klop ik ook nog even aan bij de ANVR
Jack
op 12 oktober 2017
bestemming: Turkije / diverse, reisperiode: februari 2017
Wat een klagers zeg,ik heb al heel vaak met Corendon gevlogen en het was altijd prima.Natuurlijk wel eens een tussenlanding,vluchttijd wijziging,enz. Heb je bij alle maatschappijen .Ook rondreizen gemaakt en deze waren echt top.En ja ik kijk altijd naar de euro s en met Corendon kan ik keertje extra per jaar voor het zelfde geld.....
Jos Van Assche
op 11 oktober 2017
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2017
Bij het opstijgen (heen) 1.30h vertraging toch goedgemaakt om in eerste klas te zitten.
Terugkomst geen enkel probleem te melden. Hotel picobello
Migchels
op 10 oktober 2017
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2017
We hadden al 2 uur vertraging op de heen reis stonden al bij het boarden hebben daar twee uur gestaan en niemand kon zeggen waarom.
Op de terugreiszouden we rechtstreeks naar Eindhoven vliegen maar 30 min voor de landing zei de piloot dat we eerst naar Maastricht vlogen de reden daarvan was niet bekend we hebben 2 uur in het vliegtuig moeten wachten zeeeer slecht. Vlieg nooit meer met CORENDON EN DON.........
Erik
op 10 oktober 2017
bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: oktober 2017
5 uur vertraging !!!!
Margreeth Andries
op 8 oktober 2017
bestemming: Spanje / Albir, reisperiode: september 2017
Ik heb onderstaande review ingestuurd naar Corendon maar deze (slechte) review is niet geplaatst. Ook heb ik een aantal jaren geleden een reis geboekt en betaald, waarop ik de volgende dag een telefoontje kreeg dat de prijs een foutje op de site was; ik kon honderden euro's bijbetalen of de reis ging niet door.
Niet geplaatste review Sun Palace Albir:
Albir wel redelijk - jammer: kiezelstrand - Benedorm met de bus prima te doen 1,50 half uur, openlucht bibliotheek halverwege het strand is goede uitrust/schaduw plaats - Valencia ca. 1.45 uur met bus is prachtige stad - helling tussen Albir en hotel erg stijl, viel dus tegen. Dit laatste was vooral storend omdat we door het lawaai in het hotel (zie daar) tussen 11.00 en 13.00 en 17.00 en 19.00 uur liever niet in het hotel waren. Gezien de siesta en de etenstijden in het hotel wordt het dan erg lastig.
Als dit hotel de animatie en de koks ontslaat en de geluidsinstallaties begrenst op de helft van het volume nu, is het een goed hotel. Hoewel wij altijd zoeken naar animatie, komen wij hier niet meer terug: 1 persoons-animatie 2 x 2 uur per dag brullend in een permanente microfoon voor de mond, aangevuld door een fluitje en soms oerwoudgeluiden, een zangeres die 2x per week tot 23.45 uur zo hard/hoog mogelijk "zingt" en alles zo hard dat je alleen op de paar stoeltjes voor het hotel kan ontkomen. Onaanvaardbaar geluidsniveau zelfs in de badkamer van je hotelkamer met alle deuren dicht.
Zeer vet eten, 1 nacht alles eruit duidelijk door voedselvergifteging.
Verder wel bijzonder vriendelijk personeel, grote mooie kamer, goed matras, grote badkamer met bad en bidet en alles goed schoon. Veel gemakkelijke zitjes overal en genoeg ligbedden.
Jammer van de kneuterigheid om je all-inclusive bandje bij aankomst pas om 4 uur te verstrekken en bij uitchecken gelijk door te knippen....
Melvin Boes
op 8 oktober 2017
bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: november 2017
Ik vlieg met KLM, maar omdat het zo lange vlucht is wilde ik mijn stoel vooruit reserveren.
Dan is de combinatie met KLM/Corendon wel irritant. Omdat Corendon het als een groepsboeking heeft geboekt bij KLM kan er niks online gedaan worden, alles telefonisch wel super omslachtig. Klantenservice van Corendon is wel echt heel aardig.
Stoker
op 7 oktober 2017
bestemming: Turkije / Kolakli, reisperiode: oktober 2017
De vlucht en hotel was prima. Maar het parkeren in Aalsmeer was niks.Iedereen kan er zo maar oplopen en er met een auto uitrijden. Waardeloos. En dan ook nog een half uur wachten op de bus bij Schiphol in de regen.
Rita moreels en Baillieu marina
op 6 oktober 2017
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2017
Geen brood weinig eten , kon geen Engels aan de receptie alleen Turks , geen goedendag, nooit op tijd eten
Smorgens kuisen terwijl we eten Allee als je dat kuisen kon noemen
Ervaring met hostes een grote zero, geen informatie hem zelf moeten bellen en wist niks , corendon zelf onvriendelijk aan de telefoon
Voor ons nooit meer hotel ozside, en we zijn niet alleen met die klachten
Lieselot
op 6 oktober 2017
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: september 2017
Deze review is enkel om corendon aan te spreken! Ik postte een eerlijke en objectieve review op hun site, maar dit wordt eerst nog eens nagelezen ter goedkeuring??? WIJ zijn er geweest en het is ONS mening, er stonden inderdaad negatieve zaken in, maar ook heel wat positieve. Reviews zijn bedoeld om een objectief en eerlijk beeld te krijgen, maar als alle mindere reviews gewoon niet gepubliceerd worden, wat heeft dit dan voor nut? Geen wonder dat wij voor de reis dachten dat alles picobello zou zijn, en dan teleurgesteld waren!! Dit is echt een vorm van bedrog en meteen een reden waarom wij niet meer vertrouwen op corendon!!
Kerkmans, Leen
op 5 oktober 2017
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: september 2017
Het hotel Hopps in Mazzro del Varo was ok. Maar het parkeren bij Corendon is (sorry voor het taal gebruik) kloten en zeer slecht geregeld. Wijnhebben een half uur staan wachten bij terugkomst bij C13. We stonden daar buiten te sterven van de kou. Wij gaan weer naar P3 terug. Daar hebben we dit nog nooit meegemaakt. Ook de lokatie waar de auto staat is hopeloos. Onbewaakt en je kan zo weg rijden zonder controle. Dus een dief kan dit ook. Dit was de eerste en tevens laatste keer bij Corendon parkeren.
Anne
op 5 oktober 2017
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: oktober 2017
In Eloro heb je in oktober niet meer dan 400 betaald voor een week all-in. Hiervoor krijg je dus (via Corendon) je transfer, je vlucht, je accommodatie, 3 keer per dag ruim eten en van 10.00 tot 22.00 uur dranken (bier, fris, wijn, Amaro, Gin, Rum, Limoncello). Het verbaasde ons dat je voor zo'n lage prijs hier kan komen. Privé strand voor de deur met genoeg ligstoelen, als de zee te heftig is, dan kan je zo het zwembad in springen. Ontbijt was eenvoudig, maar om 12.30 kon je al lunchen. Zowel lunch als diner opgedeeld in 4 gangen (appetizer, primera, segunda en dessert). Diner was ook mogelijk in pizzarestaurant (lekker!) en beachrestaurant (mits het weer het toelaat). Heb ter plekke veel klachten gehoord, maar die zijn in mijn ogen direct ongegrond; je ziet hier voor maar €350 voor 8 dagen!!!! Personeel is stroef, maar hartelijk mits jij ook hartelijk bent (veel gasten waren kortaf en hadden een nare aanspreektoon; ik zou zelf ook niet hartelijk zijn in dat geval). Leer wat Italiaans (alstublieft, dankuwel, goedenavond, goedemorgen) en ze verlenen super service! Een absolute aanrader voor de lage prijs!
N van Leeuwen
op 4 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2017
Bingo-reis, wat n melkkoe voor Corendon. Je wordt ver gestopt in n hotel dat nog geen 3* waard is maar je betaald wel voor 5*. Wij zitten nu in Rimondi Grand Resort. Eten is slecht en altijd koud. De kamer is heel basic en ons balkon ligt in de eetzaal, waardoor we totaal geen privacy hebben. Het ligt tussen de bergen zonder strand, zonder centrum of boulevard, daarvoor moet je eerst n half uur met de bus. Andere gasten die geen Bingo hebben geboekt betaalde 40% minder. Het is echt waardeloos en zonde van de tijd en het geld, daar kijk je dan zo naar uit na keihard werken. Klagen heeft totaal geen zin want Corendon verschuilt zich achter de Bingo-reis voorwaarden. Je kunt wel over boeken naar n ander hotel maar dan moet je €600 bijbetalen (natuurlijk!). Bingo-reis van Corendon........nooit doen! Alleen Corendon wordt er beter van.
Wil van Zummeren
op 4 oktober 2017
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: oktober 2017
Na een bugel vakantie is het parkeren op schiphol helemaal teleurstellend. Ongeveer 80 personen staan te wachten komt er een busje voor 12 personen. Staan nu al meer dan een uur te wachten. Bij het boeken staat 7x24 uur om de 10 minuten vervoer.
M en W
op 3 oktober 2017
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2017
Hotel overboekt, bus naar vliegveld vol, na boarding half uur wachten voor we het vliegtuig in konden. Na aankomst Schiphol half uur wachten op de bus die ons naar de parkeerplaats bracht.
Jan du pont
op 2 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2017
Over heel de lijn slecht, overboeking en dan nog uit hotel gezet omdat we niet akkoord gingen met naar een vies en vuil hotel te moeten, schandalig en wie gaat ons nu vergoeden?
Mandy
op 2 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2017
Heen reis is prima gegaan, alleen jammer dat we geen melding kregen voor de terug reis. Tuurlijk hadden we hier ook zelf op moeten letten maar genietend in de zon, hadden wij geen aandacht meer voor dag of datum. Er was ons nadrukkelijk gezegd dat we 24uur van te voren contact moesten opnemen voor de bevestiging van de terug reis. Wij waren de dag en datum een beetje kwijt hierdoor geen contact opgenomen maar zij ook niet met ons. Gevolg dat we onze vlucht gemist hadden, en zelf een vlucht terug moesten zoeken en boeken. Na heel wat euro's armer hebben we uit eindelijk een vlucht kunnen vinden. Erg jammer van corendon dat zij hier ook niet een beetje opletten 😒
Jan Driessen
op 1 oktober 2017
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2017
Vooraf bewust dagvluchten uitgezocht. Voor vertrek beide vluchten zonder uitleg omgezet naar nachtvluchten. Nu zonder pardon bijna 5 uur vertraging op terugweg. Nooit meer Corendon.
Nico friskus
op 30 september 2017
bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: september 2017
Te laat aan de incheck balie met nog 3kwartier voor vertrek bother geweigerd alle geld gewoon verbeurd verklaard nul begrip voor 70 +
Pinkblok211
op 29 september 2017
bestemming: Macedonië / Struga, reisperiode: juli 2017
Grote vertraging maar ze weigeren mijn claim. we maken er een juridische zaak van. wel jammer. corendon wil wel de lusten maar niet de lasten. ik had gelijk al aangegeven dat ik hoopte op een soepele afhandeling met een redelijke vergoeding maar nu wil ik de volle pont
B. Mulder
op 28 september 2017
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2017
Corendon annuleerde reis op ZEER opdringerig en klantonvriendelijke manier
12-9 heb ik bij Corendon acht dagen Kos geboekt voor twee personen.
Direct na de boeking (nummer 7294362) heb ik telefonisch contact gezocht om te vragen of de prijs correct was en of er nog twee mensen bijgeboekt konden worden.
Prijs was correct en vergelijkbaar met acht dagen in herfstvakantie weg, doordat ik elf maanden ervoor boekte was het zo goedkoop.
Aanbetaling is dezelfde dag (12-9) aanbetaald.
Paar uur later werd ik gebeld door Karan Lal van Corendon, hij begon zeer agressief en opdringerig.
Hij liet mij niet uitpraten en schreeuwde dat ik 300 euro p.p. moest bijbetalen, of de reis werd gratis geannuleerd.
Ik heb aangegeven niet akkoord te gaan en niet gediend was van de toon en dreigende taal.
Gevraagd om één en ander op papier te zetten, Karan Lal mailde 13-9 dat de reis ‘herroepen’ was en geannuleerd was.
Nogmaals per mail aangegeven dat ik hier niet mee instemde en een fatsoenlijk voorstel verwachtte en met normale communicatie.
Er gingen meerdere mails en telefoontjes over en weer met Karan Lal, die na ons eerst gesprek wel normaal communiceerde.
Een reisorganisatie mag binnen 24 uur herroepen gaf Karan aan, maar ik heb aangegeven dat manier van communiceren schandalig is.
Tevens had ik een ander voorstel verwacht, zeker als een collega van hem telefonisch bevestigde dat de reis correct was.
Daarnaast mailde ik 22-9 dat ik nog steeds mijn aanbetaling niet teruggekregen had.
Corendon had mijn IBAN niet, wederom zeer klantonvriendelijk aangezien ik een account (waar IBAN opgegeven is) heb en een aanbetaling (met IBAN) gedaan had.
26-9 (13 dagen later) de aanbetaling teruggekregen.
Voor mij NOOIT weer Corendon…wat zijn die zeer klantonvriendelijk!
Monique
op 27 september 2017
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2017
Wat een drama. Geen airco in 4 sterren hotel. Bedden te vies voor woorden. Wc werkte niet. En nu al ruim 6 weken wachten op reactie
Hendrik Martens
op 27 september 2017
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: september 2017
Corendon heeft precies gedaan wat ze hebben beloofd, een super vakantie met alles erop en aan
Vanbergen Yolande
op 26 september 2017
bestemming: Turkije / Antalia, reisperiode: september 2017
De reis verliep goed. Ter plaatse in hotel Kervansaray was het veel minder, we werden van het kastje naar ...... gestuurd. Vier uur wachten voor het openen van de kluis. De dag nadien om 17 u kamer niet gepoetst, de dag erna zelfde probleem. Naar de receptie geweest, geen hulp, naar een andere desk. Na mijn verhaal, werd mij beloofd, straks alles, picco bello. Op de 10 dagen verblijf, ongelooflijk niet werd gedaan, we waren ook de enige uit België !!
Be badkamer is nooit gepoetst geweest, laat staan de rest, vuil er smerig. Geen aan vulling van koffie, thee enz. Kan zo nog een tijdje verder gaan, maar ik laat het hierbij.
Heb meer tijd verloren, van naar de receptie te gaan, da sturen ze me naar een andere desk en moet ik eerst het nummer 500 bellen. Wat een vakantie. RUST. Het zou mijn laatste reis zijn. Heb gans het land gezien, zelfs Carpaccio. Nu waarschijnlijk mijn laatste. Ben terminaal en die bewijzen kan ik je bezorgen.