Schutte
op 1 februari 2019
bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: juli 2018
Gisteren reis uitgezocht voor 4 personen voor 7846 Euro 16 dagen naar Florida. Vandaag nog een telefoontje naar Kras met vraag over de beenruimte. Zelfde reis weer samengesteld en voila: € 9600,- Kras gebeld: vraag en aanbod. Onze reis gaat niet door! Opkrassen!!
... Lees meer
Smolders
op 28 januari 2019
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: januari 2019
Slecht georganiseerd, reisleider was alleen op omzet uit, kosten rezen de pan uit. overvaltechniek. voordat je arriveert uitstapjes oodringen tegen veel te hige prijzen. en steeds NU beslissen. nachttrein was een ramp. reisleider Thomas was er op uit je niets te vertellen, maar veel te laten boeken.
... Lees meer
Paul van Laer
op 17 januari 2019
bestemming: Mexico / Cuzumel, reisperiode: januari 2019
Reis Kerst / Nieuwjaar cruise Amsterdam naar Cozumel
Onze cruise op het schip Magellan was geheel naar wens. Waar ik graag een klacht over indien is het volgende. Er was niet zoals wij op vorige cruise gewend waren een Nederlandse host aan boord. Voor de Nederlanders aan boord,was er onvoldoende informatie, alles was als los zand.
Er was wel een Duitse host, welke geen informatie kon geven aan de Nederlanders. Nederlanders werden gezien als Duitsers, omdat Dutch daarop lijkt. De eindbestemming op Cozumel / Mexico ,leek op een survivaltocht
Onze 4 koffers stonden buiten op de pier en moesten het verder maar uitzoeken, zodat wij een paar uur hebben moeten slepen met onze koffers, eerst naar een andere pier een kilometer verder, waar wij op een Ferry moesten wachten en niet wisten of er tickets voor ons waren. Bij niemand konden wij met onze vragen terecht.
Het was een schande, vooral omdat er veel oudere reizigers slecht ter been waren. Uiteindelijk kwam er iemand deze tickets brengen en konden wij varen naar het vaste land. Daar begon de ellende opnieuw, weer eindeloos slepen met de koffers over een pier en door de straten van het vasteland op aanwijzing van een man met een bord van Kras. Wij waren kapot en konden niet meer, deze zware koffers tegen hellende straten en over hoge stoepen slepen
Uiteindelijk kwam na lang wachten een een bus die ons naar de luchthaven heeft gebracht. Wij willen dit nooit meer meemaken en gaan er vanuit, dat u meer klachten zult ontvangen van de Nederlandse passagiers en hopen dat Kras hier lering uit trekt.
... Lees meer
Jan
op 12 januari 2019
bestemming: Marokko, reisperiode: december 2018
De hotels waar wij waren zag er niet echt uit. Het eten bij de hotels waren koud waardoor mensen ziek werden. Er was geen WiFi op onze hotelkamers
Het personeel van het hotel waren onaardig en ze kondengeen tot weinig Engels
Herman Schulting
op 8 januari 2019
bestemming: Spanje / divers, reisperiode: januari 2019
We hebben zojuist een 8-daagse Fly and Drive gemaakt door Andalusie.
Een heerlijke trip rond de jaarwisseling.
Drie opmerkingen:
Het restaurant in het 4-sterren hotel in Sevilla is een vier-sterren hotel onwaardig.
Het personeel in het hotel van Marmelejo - van receptionist tot serveersters - moet nog heel veel leren over klantvriendelijkheid.
De derde opmerking heeft betrekking op de samenstelling van de rondreis.
We hadden graag een dag langer gebleven in de buurt van Cordoba en een dag minder lang in Granada.
Behalve het Alhambra en een mooie kathedraal heeft deze stad niet zoveel te bieden.
Voor het overige hebben we 8 fantastische dagen gehad in Andalusie.
Jan Adriaanse
op 23 december 2018
bestemming: Japan, reisperiode: oktober 2016
Mooie reis met veel mogelijkheden voor eigen invulling.
Mooie hotels.
Reisleiding was tijdens excursies buiten vaak niet goed te verstaan. Het gebruik van een systeem met oortjes zou dit stukken beter maken.
WB Bootsma
op 22 december 2018
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: december 2018
De vakantie opzich was goed, echter bij de terugreis werden wij gewoon vergeten opgehaald te worden voor de transfer naar de luchthaven.Het kan een administratieve fout zijn geweest, dat kan ik nog begrijpen. Wij hebben geprobeerd Kras telefonisch te bereiken echter zonder resultaat, zelfs het noodnummer was niet bereikbaar. Met de bereikbaarheid heb ik grote moeite en ben daar erg boos over. Kras heeft ons gewoon latten stikken, en zijn wij na 2 1/2 maar met een taxi naar de luchthaven gegaan waar we gelukkig nog konden inchecken. Van Kras hebben we , meer dan een week later, nog steeds taal nog teken gehoord! Ik vind dit zeeeeeeer slechte service er zal maar iets ergs gebeurd zijn en niemand van de organisatie is bereikbaar zelfs, zoals gezegd, het noodnummer niet.
Dankzij onze reiservaring hebben we het kunnen handelen en zijn we toch thuisgekomen. Erg slechte beurt voor Kras
Roy van Alphen
op 19 december 2018
bestemming: Egypte / Hurhada, reisperiode: december 2018
Eergister terug gekomen van een fantastische vakantie naar Egypte. We hadden een zeer luxe 5 sterren resort Albatros palace resort geboekt en die 5 sterren waren ze dan ook zeker waard! Het eten was fantastisch en de kamers waren schoon en zeer netjes. Het was redelijk rustig maar dat is logisch gezien de tijd van de vakantie. Wij zullen hier zeker een x terug komen. We hebben deze accommodatie geboekt bij kras reizen waar we terecht kwamen via https://www.vroegboekkortingtips.nl/kras-reizen/ We hebben er echt van genoten en willen kras dan ook bedanken voor onze heerlijke vakantie.
Wenda
op 17 december 2018
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: december 2018
Kras maar op! Nooit meer via kras, hrlaas een gecancelde vlucht. Kras geeft niet thuis voor hulp, wij moeten alles zelf uitzoeken. Jammer kras!
Janny van den Broek
op 13 december 2018
bestemming: Ierland / Divers, reisperiode: juni 2018
Het is geen 10 geworden omdat we alleen maar heel mooi weer hebben gehad met temperaturen tot wel 32 graden. Hebben we dus nog niet een echte Ierse verregende dag meegemaakt. Topbestemming met gezellige steden, schitterende natuur en heel aardige mensen. En natuurlijk de echter Ierse muziek.
Gury Kouwenberg
op 4 december 2018
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2018
Gisteren gaf ik Kras een 4 maar dat was te overhaast. Alle klachten inmiddels opgelost door bijzonder vriendelijk en servicegericht hotelpersoneel dus alles is weer perfect, zoals we van Kras gewend zijn!!
Gury Kouwenberg
op 3 december 2018
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2018
Vorig jaar Dunas Maspalomas geboekt voor 2 weken en zo enthousiast dus dit jaar 3 weken. Groot is onze teleurstelling!! Dit resort bestaat uit 2 verschillende organisaties zonder dat dit ergens aangegeven staat en waar we nu zitten: geen Nederlandse TV, geen Wi-Fi en belangrijker nog, het restaurant en eten is stukken minder dan we vorig jaar gewend waren. Het is nu onze eerste dag en we zijn zwaar teleurgesteld.
Magdalena Vreeburg
op 27 november 2018
bestemming: Egypte / Luxor, reisperiode: november 2018
De Nijlcruise van 15 tot 22 november was een geweldige reis dik vet genoten geweldige excursies een zeer goede gids die een 10 krijgt zoveel kennis en zo mooi verteldtop was dat en wat een geschiedenis. We hebben de tempel van Luxor, van Karnak van Edfu van Kom Ombo en Philae Abu Simbel de vallei der Koningen museum van Luxor en de rit met de paardenkoers door Luxor enz. Enz en dan op de boot mooi zitten en mooi kijken veel te zien, een opmerking slapenboven de motor is niet altijd fijn altijd geronk en het beddengoed was niet lekker oude lakens douche oud en gammel helaas maar het is zo. We hebben genoten dikke pluim voor de gids
De Plukker Ronny - Meganck Hilde.
op 12 november 2018
bestemming: Egypte / rondreis, cruise, reisperiode: oktober 2018
De reis waar ik al zo lang naar uitkeek, een droomreis, dat is het dan ook geworden. De cruise is een goede formule om Egypte te bezoeken, en de gids Machmoet doet dit schitterend, hij heeft een uitgebreide kennis, spreekt als 'local' zeer goed Nederlands (ook de grapjes) en kent de gebruiken en de valkuilen als toerist. De reis is een goede mix van bezoeken aan de oude cultuur en rust/ontspanning op het schip. Excursies bijboeken is een must. Wij hadden all-in maar ik betwijfel of dit goedkoper is dan gewoon afrekenen op de boot op het eind van de reis. Eten op de boot is goed en meestal in buffetvorm. Er wordt dagelijks gepoetst op de kamer.
De trip met de zeilboot extra bijboeken is aan te raden. Goed afdingen als je iets koopt. De gids zorgt voor de fooien (bedrag wordt bij iedereen opgehaald). Minpuntje is de straatverkopers die te opdringerig zijn.
Een foutje van Kras met de ruimbagage op de luchthaven werd al snel door Kras zelf rechtgezet.
Al bij al een prima reis !!
Egypte zelf is nog bezig met overleven, niet met milieu en dergelijke. Je merkt meteen hoe anders de Egyptenaren nog leven, denk aan de tijd van onze grootouders.
Sandra van der Zwaag.
op 8 november 2018
bestemming: Thailand / Rondreis, reisperiode: september 2018
De rondreis door Thailand was geweldig, mede door onze reisgids "JACK" onze Belgische-Nederlander :):). Hij is een topper!!!! Hij wist heel veel te vertellen over Thailand en nam ons mee naar hele mooie plekjes en heerlijke restaurants. Omdat wij Thailand compleet hadden geboekt reisden wij veel met de bus. Lange dagen en een snelle tussenstop op de tankstations. Dit was minder. De nachttrein was geen succes. Maar daarna heerlijk een week op t eiland Koh Samui relaxen; dit was super!!!
Nogmaals "JACK" bedankt voor alles.
Riemens
op 7 november 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2018
Rome totaal reis geboekt ivm Sixtijnse Kapel en Vaticaan Museum. Zo ook lokale gids. Deze waren niet geboekt zodat we hier niet meer naar toe konden. Programma moest omgegooid worden.Zondag nog veel van programma moeten doen.Uren wachtrij voor Engelburcht en Colleseum omdat iedere 1ste zondag van de maand in Rome alles gratis is. Hier dus ook niet in geweest. Klacht ingediend. We krijgen een geweldige bon van Kras. 50 euro aan reischeques van Kras. Win ,win situatie voor Kras!!!! Een geweldige compensatie van Kras!!!, Bedankt Kras, Reistopper=REISDOMPER
Nooit meer Kras!!!!
Noa
op 31 oktober 2018
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: juli 2018
Het was een geweldige ervaring. Het landschap is adembenemend en op safari gaan was altijd al mijn droom. De reislijder was een topper, af en toe wat streng wat betreft vrijheid maar dit was voor onze eigen veiligheid.
H. Scholte
op 28 oktober 2018
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: oktober 2018
De reis was allesbehalve wat men van een vakantie mag verwachten. Slechte hotels, eten verschrikkelijk. Zelfs ingecheckte plaatsen een ramp in vliegtuig
Corrie van veen
op 28 oktober 2018
bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: oktober 2018
Zuid-afrika 3 oktober,we hebben geweldig genoten van onze rondreis door zuid-Afrika, dank zij de gids Ben Lombard,met zijn prachtige verhalen en de vele informatie die we kregen,zijn kennis was enorm.Ook de chauffeur was geweldig. Al met al een heerlijke reis.
Mariëlle Donders
op 27 oktober 2018
bestemming: Zuid-Afrika / Grand Tour Rondreis, reisperiode: oktober 2018
Het was een onvergetelijke mooie reis, onze reisleidster is voor ons een topper geweest, Oke we moesten wel elke dag vroeg uit bed, en dan ook echt vroeg, maar daardoor hebben we enorm veel gezien van Johannesburg t/m Kaapstad, Elsa (onze reisbegeleidster) wist ontzettend veel te vertellen over het land, cultuur van de bevolking waar we waren👍🏼
De hotels waren niet alle even tof, maar een schoon bed vonden wij het aller belangrijkste, de volgende ochtend waren we toch alweer weg!
Waarom geef ik een 9 ( eigenlijk een 10 hoor) maar er was 1 min puntje en dat heeft eigenlijk niets met Kras te maken, alleen dat ze ons op de hoogte hadden moeten brengen alvorens we aan deze reis deelnamen, dat je overal fooi voor moet betalen, schijnt daar heel normaal te zijn, voor twee personen is dat in 21 dagen ongeveer €210,-
Dit stond dan wel in de reisbescheiden maar dit liep toch wel aardig op!
Tot nu toe was dit voor ons de mooiste reis van ons leven! We zouden zo weer terug willen😉
Bedankt Kras organisatie👍🏼👍🏼👍🏼
Anton
op 22 oktober 2018
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2018
We hebben een stedentrip gemaakt met de bus naar Parijs van 18 tot 20 okt . 2018. De chauffeur Peter heeft op een leuke ontspannen manier goed uitleg gegeven over de diverse gebouwen, geschiedenis en heden van Parijs. Al met al een leuke ontspannen leerzame reis met een leuk gezelschap, interessante excursies, goed hotel (prijs / kwaliteit) en gelukkig goed weer. Zeker een aanrader!
Anja lardenoye
op 16 oktober 2018
bestemming: Noorwegen / Indian Summer, reisperiode: september 2018
Het is best een mooie reis maar veel te lange dagen in de bus met weinig gelegenheid om iets te bezoeken. De buschauffeur vertelde niets over de omgeving en was over het algemeen chagrijnig en bot. De aanloop naar de vakantie was door toedoen van Kras een aanfluiting zoals wijziging van opstapplaats naar 200 km verder op en 13 keer papieren laten uitprinten en annuleren van hotel op opstapplaats dat eerder was toegezegd.
Wat ik verder erg irritant vind is dat ze na afloop om je review vragen maar deze dan weigeren te plaatsen, zwak hoor, vraag er dan niet om.
Het was onze eerste maar ook laatste keer met Kras.
Vermeulen Brouwer
op 15 oktober 2018
bestemming: Kroatië, reisperiode: oktober 2018
De 8 gaat vooral naar de chauffeuse Wilma .Mooie reis gemaakt naar Kroatie met een leuk gezelschap .Natuurlijk waren er ook bij hotels minpuntjes .Maar alles bijelkaar heel geslaagd.
José
op 11 oktober 2018
bestemming: Israël, reisperiode: juli 2018
Er wordt nogal reclame gemaakt met de Nederlands sprekende reisleider in Jordanië. Heel bijzonder, maar de hele groep vond hem gewoon slecht; slecht Ned. sprekend, ongeïnteresseerd, niet betrouwbaar omdat hij alles naar zijn (financiële) hand wil zetten. Mijn klacht ligt bij Kras/Tui.
Elbert
op 11 oktober 2018
bestemming: Noorwegen / Oslo e.o., reisperiode: augustus 2018
Geweldige reis. Een fantastische reisleidster Alitta. Veel mooie dingen gezien. Alitta is een geweldige reisleidster heeft alle geduld van de wereld weet veel. Past zich moeiteloos aan en ze doet er alles aan het de mensen naar de zin te maken. Wijkt gemakkelijk van het reisschema af om mensen de gelegenheid te geven te doen wat ze graag willen doen. Jammer dat sommige hotels beter waren dan de andere en dat er mensen zijn in een gezelschap zitten die zich niet kunnen aanpassen en zich meer voelen dan een ander. Helaas is het zo. Maar we hebben genoten van de reis in zijn geheel en zeker van de prachtige natuur. Een echte aanrader! Minpuntje vind ik dat Kras niet naar gelijkwaardige hotels zoekt zodat een vakantie onvergetelijk is! Je betaalt er tenslotte voor. Het eten liet hier en daar wat te wensen over. Het is wel een werkvakantie. Om zes uur op om zeven uur ontbijten en om acht uur in de bus en dat 11 dagen lang! Had bij thuiskomst wel even de tijd nodig om bij te komen. We hadden over het algemeen een leuk reisgezelschap.
Danielle
op 9 oktober 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2018
Zeer slecht hotel, geen goede prijs/kwaliteit verhouding, slechte service vanuit kras.
Zeggen er alles aan te doen om je zo goed mogelijk te helpen maar je word aan het lijntje gehouden. Komen met een vergoeding van 5% van de reissom!!!!! Belachelijk.
Boek aub bij een andere reisorganisatie welke wel thuis zijn bij problemen!!!! Gewoon geldklopperij
Hans Blommesteijn
op 7 oktober 2018
bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: oktober 2018
Eerste week ging nog wel. Maar we zitten hier nog een week en de service en kwaliteit nemen zienderogen af! De kwaliteit van het eten is sterk afgenomen. In het weekend te weinig personeel. Tafels worden afgenomen met een vies doekje en daarmee worden ook en passent de glazen schoongemaakt. Drankjes kan je zelf het beste halen ipv wachten. Personeel heeft er geen zin in of worden niet aangestuurd. Help! We moeten nog een week!!’
Dick Streefkerk
op 3 oktober 2018
bestemming: Italië / Solofra, reisperiode: september 2018
Rondreis zuid italie met Kras. Uitgestorven hotel, we waren de enige gasten. Zwembadbar was dicht, restaurant bij zwembad was dicht. 2 x zelf om brood moeten vragen bij ontbijt, (omdat we de enige gasten waren denk ik). Tuin werd hals over de kop gras gemaaid., omdat dat helemaal een uitgestorven aanblik gaf. Ook eerste hotel in nola was slecht, vlak na de afrit van de snelweg, je kon het hotel niet te voet verlaten, de kans was groot dat je overreden werd! En dan komen ze met een schamele tegoedbon van 50 euro ter compensatie! Voor ons NOOIT MEER MET KRAS!!!
Fam Vos
op 3 oktober 2018
bestemming: Italië / Bella Italie, reisperiode: september 2018
De reis en wat we gezien hebben was geweldig, ook de Reisleidster,
Maar wat jammer van de kamers,zo veel verschil in de kamers voor het zelfde geld,moet echt niet kunnen,en ook niet schoon,veel te klein.
Hans Tuytel
op 28 september 2018
bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: september 2018
Goede Reisleider van bus gehaald omdat er oa geen WiFi was op een kamer in het souterrain, boven het souterrain wel, en Reisleider keek boos . De man die dit op zijn geweten heeft later aan de Reisleider zijn excuses aangeboden maar had wel Kras gebeld zonder er met de anderen gasten over te praten zeer on-democratisch en Kras geloofde de man op zijn woord zonder verdere info bij andere mensen.
Of de Reisleider zich beschadigd voelde ? ja dat was voor Kras niet belangrijk. Verder was het een zeer drukke reis waar eigenlijk geen genoeg Prive tijd .
Ook tel. voor vragen over de reis onbereikbaar soms 10 a 12 minuten wachten
Dus een dikke vette kras door Kras NOOIT MEER KRAS
Ratna
op 26 september 2018
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2018
Reis geboekt en gelijk betaald via de website van Kras en 2 dagen later wordt ik gebeld dat de reis niet door kan gaan omdat ze een mailtje van de hotel te laat hebben gezien. Komt erop neer dat er geen kamer meer beschikbaar was in het hotel. Kras was niet bereid om een andere hotel te zoeken, ja voor €200 duurder! Daar heb ik niets aan!
Kortom, slechte service en geen medewerking van Kras
Mark
op 25 september 2018
bestemming: Slovenië, reisperiode: augustus 2018
Kras zit om een leugentje niet verlegen; verkeerde voorlichting op hun site, achteraf ijskoud liegen. Vreselijk. NOOIT MEER KRAS!
Van den Bosch
op 12 september 2018
bestemming: Zwitserland / Saas Grund, reisperiode: augustus 2018
Vakantie geboekt bij Kras, rondreis Zwitserland - Italië, helaas na de 2e dag vakantie af moeten breken ivm familie omstandigheden.
Noodnummer van Kras gebeld of zij het 2e adres in Italië wilde berichten dat wij niet konden komen. De dame in kwestie gaf aan dat ze daar niet voor kon zorgen en dat wij zelf moesten bellen. Telefoon opgehangen en de papieren er op nageslagen maar alleen een faxnummer op de papieren! Weer gebeld, de andere dame gaf aan dit niet te kunnen regelen, gevraagd of ze het hotel een mail wilde sturen aangezien wij geen telefoonnummer hadden. Sorry werd er gezegd dat doen we gewoon niet, we moesten het nummer maar opschrijven.
Waarom bestaat dit noodnummer dan!!
Hoe slecht kan het zijn in deze situatie, geen greintje medeleven, niets.
Wij zullen dan ook nooit meer bij Kras vakantie iets boeken en ook zeker niemand hier naar toe sturen. Na een gestuurde mail ook totaal geen reactie ontvangen, inmiddels is de begrafenis achter de rug en moeten wij verder.
Wim
op 2 september 2018
bestemming: Engeland, reisperiode: augustus 2018
Hoogtepunten, maar ook dieptepunten. Heerlijk hotel (Coppid Beech hotel in Bracknell met prima keuken en vriendelijk personeel), en prachtige uitstapjes en bezienswaardigheden. Kundige reisleider/chauffeur (Jacqueline). Het vakantiegevoel wordt echter behoorlijk geweld aangedaan door de vertrektijden naar de excursies. Begrijpelijk dat een reis/excursie naar Londen vroeg begint om te voorkomen dat je in de Londen-file terecht komt, maar van half 8 tot 12 uur in de bus zitten, waarvan de laatste 3 uur met een behoorlijk oninteressante gids, is geen pretje. De volgende dag om half 6 aan de ontbijttafel moeten verschijnen (zeer mager ontbijt in het Holiday Inn hotel in Ashton) voor de terugreis verhoogt ook al niet het vakantiegevoel. Ook voor de trip naar Stonehenge (indrukwekkend) werden we aan een veel te vroege ontbijttafel verwacht. Voor mij wegen de voordelen van dit vroege vertrekken niet op tegen de nadelen: nergens kon je goed uitgerust je dag tegemoet gaan. Vooral ergerlijk vind ik het feit dat dit pas op het laatste moment werd gecommuniceerd: ik zou de reis niet gemaakt hebben als dit vooraf bekend was geweest, maar ook tijdens het verblijf werden de vertrektijden pas zo laat mogelijk bekend gemaakt. De laatste domper was de aangeboden koffietafel: waterige soep, waterige slappe koffie, slappe broodjes en een kroket. Bovendien was deze koffietafel een reden om de reistijd te rekken; om vooral niet te vroeg te arriveren. Jammer. Maar we hadden een leuke groep.
Cornel en Lisa
op 15 augustus 2018
bestemming: Nederland / Drenthe, reisperiode: augustus 2018
Drie daagde wandelvakantie door twee natuur parken. Met gps. Geen extra informatie over gebieden en geen overzichtskaart van de regio. Hebben voornamelijk over fietspaden gelopen en langs drukke wegen. Jammer dat de mogelijkheden van dit wandelgebied niet benut worden. Een afrader voor de wandelliefhebber. Hebben de laatste dag ons eigen plan gemaakt.
Hotels werden als goed omschreven maar vanuit ons perspectief waren er twee zeer sober. Deden wat oubollig aan. Mensen echter wel heel erg aardig en eten redelijk.
Mirjam van Baal
op 13 augustus 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: augustus 2018
Hotel porte maggiore in Rome was vreselijk, kamer stonk naar riool. Ik en mijn dochter voelden ons niet veilig in dit hotel bepaald publiek wat hier komt..
jammer want dit had een feestje moeten zijn ( geslaagd voor studie)
Was altijd tevreden over Kras weet niet of ik weer bij Kras ga boeken.
Zijn na 2 dagen ergens anders gaan slapen.
m.vr.gr Mirjam en Merel van Baal
Cd
op 10 augustus 2018
bestemming: Duitsland / Baden-Württemberg, reisperiode: augustus 2018
Hotel blijkt aan druk spoor en weg te liggen. Parkeerplaats zeer lastig toegankelijk en Kras rekend prijzen per persoon terwijl voor het zelfde geld een tweepersoonskamer verhuurd. Bij 2 personen dus dubbel betaald.
Liesbeth de jager
op 9 augustus 2018
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: augustus 2018
Nooit waargemaakt reis bevestigd door kras weer geannuleerd wachten op mijn geld wat maar niet werd teruggestort slechte zaak
Joke
op 4 augustus 2018
bestemming: Duitsland / Sauerland, reisperiode: juni 2018
Singlereis naar Sauerland. Groep was erg leuk, mooie omgeving en goed hotel. Goed verzorgde reis. Het nadeel was wel dat het programma wel erg vol zat. Elke dag om 9 uur vertrekken met de bus en om 1730 weer in het hotel. En door elke dag 2 excursies te hebben, bleven we in de stadjes niet heel lang. Veel in de bus zitten daardoor. Maar de routes waren wel mooi.
Fijn dat de chauffeur de mogelijkheid bood, om op Venlo cs uit te stappen, zodat ik niet eerst nog naar Asten hoefde en daarna nog met de servicelijn naar huis. Scheelde enorm veel tijd.
T Wijnen
op 4 augustus 2018
bestemming: Italië / Sorrento, reisperiode: juni 2018
In juni 2018 heb ik via Kras reizen de excursiereis Bella Italia gedaan in Italie, Sorrento, Amalfi kust. Het hotel Giosue a Mare gaf mij een hele slechte kamer en ik kon niet wisselen. Douchekop was verkalkt. Stopcontact viel uit muur. Reparatie werd vergeten, pas na boos worden opgelost. Diverse elektr app hadden gevaarlijk uitstekende kabels. Kamer direct aan weg, kon niet slapen zonder oordopjes. Kamer had invalidentoilet. Ontbijt eenvoudig en slecht bijgevuld. Diner geen keuze, je eet wat pot schaft. Eten soms niet warm genoeg. Medereizgrs dachten dat eten soms hergebruikt was. Mijn ervaring was van het niveau wat je op tv programma's ziet over horror vakanties. Reisleidng had deze reis nog niet gedaan en kende omgeving niet goed. Bussen te laat. Veel oudere mensen, tempo meer geschikt voor jongeren. Reisleiding op vrije momenten zeer slecht bereikbaar, onacceptabel bij calamiteiten. Bijkomende kosten excursies hoger dan op website. Achteraf klacht ingediend bij Kras en gevraagd om financiele compensatie. Telefonisch gaven ze me gelijk dat geleverde kwaliteit zwaar onder de maat was. Geen compensatie gekregen. Zware onvoldoende voor Kras reizen.
Inge stoel
op 2 augustus 2018
bestemming: Nederland / Haaren, reisperiode: juli 2018
De fietsleider Paul was volkomen ongeschikt voor het leiden van een single fietsreis. Hij had niets voorbereid, er waren te weinig e-bikes en toen er na 3 uur eindelijk genoeg waren, waren er een paar bijna niet opgeladen. Hij zei dat hij eigenlijk helemaal geen zin had in deze reis. En toen er terecht nogal gemopperd werd, zei hij dat hij naar huis ging, als we zo bleven zeuren.
Hij kende geen enkele route en was regelmatig onaardig tegen ons.
Toen een mevrouw onderuit ging met de fiets, bleef hij gewoon wachten tot anderen gingen helpen .....
Het was heel warm en een mevrouw had een hele warme kamer met een raam dat niet open kon! Ook hier bleef hij in gebreken en ondernam niets.
Ze heeft na veel gedoe bij de receptie de volgende dag een nieuwe kamer gekregen.
We vroegen meerdere keren om zijn 06 nummer maar dat kregen we niet...
Ook kon hij nog geen band plakken en had ook geen spullen ervoor.
Dit kan echt niet!
Kees Verhoeven
op 2 augustus 2018
bestemming: India / Rondreis Rajasthan & Varanasi, reisperiode: juli 2018
Schitterend land met steeds positieve verrassingen.
Een indrukwekkende reis met vele hoogtepunten, onvoorstelbaar dat de toerist een aantal hoogtepunten niet op hun programma heeft staan. Een land met de naam van vies, natuurlijk is er op een aantal plaatsen anders dan in Nederland. Maar de viezigheid is ons 100 % meegevallen. India is een land van kleuren, geuren en vriendelijke mensen. De hotels zijn goed en we hebben lekker gegeten zonder dat we ziek zijn geweest. Ook belangrijk was onze gids Sanjay, die ons veel uitleg heeft gegeven over India.
Gerritsen
op 30 juli 2018
bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2018
Heb net 28 minuten aan de telefoon gehangen en kom niet door. Vorige keren was het ook minimaal 15 minuten!! Ik zal nooit echt nooit meer gebruik maken van kras. Een reis geboekt van zowat 2000,- euro voor voor 10 nachten. Eerste dag komen we om 21.30 savonds aan!! Een hele dag weg! De dag van vertrek vliegen we om 15.30 weg, een uur rijden naar het vliegveld, twee uur van te voren aanwezig zijn. Pakken etc ook deze dag helemaal weg. Dus 8 dagen voor 2000,- euro. Eerste keer kras, maar definiet de laatste keer. Vertel iedereen nooit met kras in zee te gaan.
Kemmeren
op 26 juli 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juni 2018
Alles is gewoon goed geregeld. We zijn al zo vaak met kras reizen mee geweest en het klopt altijd. Op ooit een kleinigheidje na.
Knap hoor zo al je zaakjes regelen. Laats heb ik een opmerking geplaatst. De beoordelingen van een hotel waar we naar toe gaan liepen naar beneden. Mijn zorg uitgesproken. En je krijgt gewoon reactie. Op tijd en een eerlijk antwoord.
Bos
op 24 juli 2018
bestemming: China / rondreis, reisperiode: juli 2018
Matige hotels en de gids was geen prettig persoon vragen stellen was niet gewenst we werden als kinderen behandeld. De dame had erg veel last van stress dit had een grote invloed op de rondreis jammer.
Eline
op 21 juli 2018
bestemming: Turkije / Gümbet, reisperiode: juli 2018
Voor mij NOOIT meer Kras! Gisteren ben ik thuis gekomen van een nu inmiddels 6 maanden geleden geboekte vakantie bij jullie, maar toen ik jullie nodig had waren jullie nergens te bekennen. Sterker nog, jullie laten Tui alles voor jullie oplossen. We kregen een rotte, beschimmelde en stinkende kamer bij aankomst en ons uitzicht was de dump plaats van het hotel; overal stond kapotte apparatuur en het personeel kon zo de kamer in gluren. Dit terwijl jullie het hotel via de site ongelooflijk verheerlijken en de foto's er niet om leken te liegen... De volgens jullie site "pas opgeknapte" kamer voldeed bij lange na niet aan alle eisen en accommodaties die op jullie site stonden aangegeven. Spaar ik hier dan een heel jaar voor? Dat dacht ik niet.
Toen de reisleidster van Tui aankwam kreeg ze van meerdere gasten een bak met werk over zich heen. Wij wilden geen minuut langer in dat vieze hotel spenderen, maar dat lijkt Kras niet zo te boeien. 2 keer een UUR in de wacht staan om maar iemand te kunnen spreken is natuurlijk belachelijk. Ik neem aan dat jullie telefoonrekening op jullie zullen nemen.
Echter, nadat de reisleidster van Tui jullie wel te pakken kreeg via haar persoonlijke telefoon, werd het jullie te heet onder de voeten. Want een tweede telefoontje opnemen bleek voor jullie echt wel te veel van het goede; jullie laten jullie boze en teleurgestelde reizigers maar lekker barsten. Ze hebben immers toch al betaald, toch? 😉
Ik heb geen een goed woord voor deze flut organisatie over. Jullie hebben me nadat we via Tui bij jullie zowel een telefonische als schriftelijke klacht in hadden gediend niet eens één keer gebeld. Ik geloof dat dat al wel genoeg zegt, toch?
Dit verhaal krijgt in ieder geval nog een staartje, en jullie komen er niet zo van af met alleen een excuus. Bedankt hiervoor Kras. Bedankt.
Ruud
op 18 juli 2018
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juni 2018
Wij hebben een superieur kamer gereserveerd bij Kras. Helaas kregen wij niet deze kamer maar een goedkope standaard kamer die veel goedkoper was. Het hotel gaf als antwoord, dat er hierover vaste afspraken met Kras reizen gemaakt zijn, dat wanneer er een superieur kamer werd gereserveerd, er een gewone kamer wordt afgegeven. Klacht ingediend bij Kras reizen per mail, maar laat niets meer van zich horen en laat ons gewoon in de kou staan. Voor ons geen Kras reizen meer.
H Wijnsma
op 10 juli 2018
bestemming: Israël / “Overal”, reisperiode: juni 2018
Deze Israël reis was prima georganiseerd en uitermate boeiend!
Toch wil ik graag een paar opmerkingen maken...
Gelijk bij de eerste ontmoeting werd er om een “assistent reisleider” gevraagd dit hield (bleek achteraf) in dat je altijd achter de groep aansloot en bleef wachten op de laatkomers en “penningmeester” mocht zijn wanneer er collectieve betalingen gedaan werden en het klankbord was voor elke mogenlijke irritatie bij de groep.
Ik heb deze taak met liefde en zorg verricht en kreeg zelfs drie maal mijn lunch vergoed 😜 maar blijf me afvragen of dit anders en beter kan. Bij onze groep (25 personen) bleek er duidelijk onenigheid, onduidelijkheid en irritatie over de fooien voor gids en chauffeur te bestaan. Wij hadden een brief met “hoge” richtlijnen ontvangen van onze gids aan het begin van de reis.
Onze chauffeur en onze gids waren echt geweldig!
Maar....een verwachting van respectievelijk €400 en €800 bovenop hun salaris plus extraatjes en vooral de tijd en moeite die het inzamelen van dit geld neemt, was voor mij een domper op het plezier.
Janny
op 9 juli 2018
bestemming: Duitsland / Rijnland-Palts, reisperiode: juni 2018
Omdat we een leuke week hebben gehad langs de Bodensee 30 juni - 6 juli
Chauffeur Jan en reisleider Paul waren geweldig!
M.M. van Balken
op 1 juli 2018
bestemming: Marokko, reisperiode: mei 2018
Rondreis door noord-westen van Marokko. Geweldig land. Veel gezien. Zeer betrouwbare chauffeur. Lokale reisgids die veel wist te vertellen en humor had. Heerlijke LUNCHES.
Waarom de reis geen 10 verdient komt door de constante overboekingen. De groep werd van hot naar her gesleept. Bij één overnachting hadden we pas bij de derde poging een ander hotel. Geen pretje als je de hele dag in touw bent geweest. Geen vergelijkbare alternatieven met slechte, soms vieze kamers waarbij essentiële zaken als douche of elektra niet werkte. Daarbij bedroevend slechte diners die niets te maken hadden met de heerlijke keuken van Marokko. Zo slecht heb ik echt nog nergens gegeten.
De reisgids had de formulieren om een klacht in te dienen niet paraat en konden pas bij terugkomst een officiële klacht indienen. Wel zo slim van KRAS. Klachtenafhandeling alhier verloopt moeizaam: hoe groter de groep hoe minder de compensatie. Jammer van een toch niet onbelangrijk onderdeel van de reis. Het hád een 10 kunnen zijn maar de wereld is toch niet zo KRAS
D. Meijer
op 30 juni 2018
bestemming: Marokko / Rondreis, reisperiode: mei 2018
Met KRAS een 7 daagse rondreis langs de koningssteden van Marokko gemaakt. "een fantastische ervaring in een prachtig land!"
Tot zover het goed nieuws.
Wat viel er zo tegen
- Zonder enige kennisgeving vooraf hebben we 5 van de 7 nachten een ander hotel dan vermeld. Nu is een wijziging op zich niet erg, maar een wijziging naar een slechter hotel wel en dat was het geval.
- Het hotel Bouragreg in Rabbat was wel volgens planning, maar uitgeleefd en behoorlijk vies.
- In Fes waren we bij de eerste 2 hotels niet welkom. Bij het derde hotel wel, maar kregen we een "slaapplek" boven de tot 4 uur doorgaande (keiharde) disco.
De reisgroep heeft collectief tijdens de reis bij KRAS geklaagd. De daarop aangeboden gratis lunch als compensatie direct verworpen.
KRAS biedt nu ter compensatie 100,-.
Ik ben van mening dat KRAS hier wel heel goedkoop haar reisbelofte probeert te compenseren. Was van plan de geschillencommissie reizen in te schakelen, maar gezien de kosten (102,50) valt deze optie helaas af.
Rob janssen
op 27 juni 2018
bestemming: Griekenland / Athene, zakythos, reisperiode: juni 2018
Singelreis griekeland van athene naar zyakythos, Goede reisgids met passie over de omgeving vertelt env een gezellige groep
Gerard Klijn
op 22 juni 2018
bestemming: Schotland / Rondreis Edenburg Glasgow, reisperiode: juni 2018
6 Juni. Mijn vrouw Jo en ik hebben deze reis gemaakt omdat ik dat nog wilde doen. Nu, na 4 jaar kreeg ik een positief reisadvies.
En ja, alles was perfect. De bus en de chauffeur. fantastisch. De mede reizigers waren gezellig iedereen kon met elkaar overweg. Het weer was ons gunstig gezind Slechts ½ uur regen en veel zon.
Maar Marjan onze reisleidster was geweldig, zij weet ontzettend veel van Schotland. Van cultuur, oorlogen, het land, de bergen en meren, steden. En kan dit op een leuke manier vertellen. Bovendien vroeg zij of de kamers naar wens waren en zo nodig voeg zij een andere kamer aan.
Zelfs regelde Marjan een nieuw stoeltje voor mij toen dat stuk ging.
En altijd was zij bezorgt voor iedereen, smakelijk eten, is het lekker?
Zij was inventief in het regelen van excursie en rondvaart. Creëerde mogelijkheden zodat mensen konden kiezen wat te doen.
Keek steeds de mensen aan bij in en uitstappen en zag dat het goed was. Geweldig En wat is Schotland mooi.
Kras en vooral Marjan dank je wel.
Gerard Klijn
Theo Roeters
op 19 juni 2018
bestemming: Oostenrijk / Passau-Wenen, reisperiode: juni 2018
Voucher boottocht Melk-Spitz, stuurtas niet ontvangen. In het hotel weet men van niets! Anderen hadden een boekje met kortingsvouchers? Als je fietst bij 25-30 graden is het prettig dat je na het fietsen kunt douchen en dan ook andere kleding aan kunt trekken. Voor het laatste tochtje naar Wenen werd geadviseerd deze mede te nemen, echter de eerste dag komt de koffer om 4 uur aan, tochtje van 40 km en de voorlaatste dag pas om half zes. Tussen ritten geen idee tocht zelf langer gemaakt.
Op donderdag bericht ontvangen dat de fietsen op zaterdag om vijf uur opgehaald zouden worden ivm overboeking. De fiets in de stalling geplaatst en de sleutel bij de receptie in het hotel afgegeven. Dat vertrouwde ik al niet want er moest drie man aan te pas komen. Geprobeerd Kras te bereiken, na 20 minuten in de wacht verbinding maar verbroken. Toch maar gezorgd dat we om vijf uur terug waren en terecht. We werden gelijk aangesproken door andere fietsers dat ze ons aan het zoeken waren omdat het busje dat de fietsen op kwam halen buiten stond te wachten. Dat ze de sleutels hadden waren ze schijnbaar vergeten. Fietsen ingeladen. De volgende dag werden we opgehaald en de chauffeur van de bus vroeg waar onze fietsen waren, op zijn papieren stond wij + 2 fietsen!! Eind van het verhaal was dat de halve aanhanger waar de fietsen op moesten leeg was en leeg bleef. Hoezo overboekt?
Vorige dag verpest omdat we om vijf uur terug bij het hotel waren voor de fietsen, voor nop!!
Hotels en ontbijt oke.
Sylvia en John
op 12 juni 2018
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2018
Wij hadden een vacantie geboekt voor Koutouloufari op Kreta. Bij aankomst werden we heel prettig ontvangen. Na een welkomstdrankje s'nachts om 2.00 uur na een flinke vertraging door weersomstandigheden werden naar onze kamer gebracht. De volgende ochtend werden we gewekt om 7.00 door een enorme herrie van de bouw recht tegenover ons appartement. Wat gebouwd werd hoort bij het complex waarin wij zaten. We zijn alle dagen om 7.00 gewekt door de bouw. Nu zijn wij niet direct ons beklag gaan doen omdat de manager ons beloofde dat het nog maar 1 dag zou duren deze herrie. Maar we hebben echt alle dagen in de herrie van boren, zagen, timmeren en een kangoo gezeten. Het ergst vinden wij dat wij dit meerdere keren hebben aangegeven ook bij de hostess die maandag 4 juni aanwezig was. En we hebben gemaild bij thuiskomst en tot vandaag is er na meerdere toezeggingen geen enkele reactie gekregen. Heel erg jammer dat hier niet naar geluisterd word. Waarom laat deze accomodatie de appartementen tegenover die bouw niet even vrij, zodat we ook echt een vakantie gevoel hebben waarvoor je tenslotte ook betaald hebt. Ons appartement was Eperides in Koutouloufarie en we zaten in appartement 105 recht tegenover en met de neus op de bouw. Verder wil ik nog aangeven dat het zeker niet door het personeel kwam dat we zo behandeld zijn, zij waren erg vriendelijk. Ook de accomodatie is verder prima. Blijft jammer dat Kras en Tui niks doen met een klacht van een klant.
Bart
op 12 juni 2018
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2018
Prima reis naar een heerlijk hotel, maar de begeleiding vanuit Kras was zeer matig. Er was maar 1 avond reisleiding aanwezig in het hotel. Bij de vertraging op de terugreis van 28 uur was er 0 communicatie vanuit Kras en bleek het 'noodnummer' onbereikbaar.
John de bruin
op 11 juni 2018
bestemming: Schotland / Rondreis, reisperiode: mei 2018
Top reis buschauffeur was reisleider organisator en helpende hand bij alles peter bedankt voor deze fantastische vakantie
Anna-Lies van Gils
op 11 juni 2018
bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: juni 2018
Chauffeur moest invallen,had deze reis nog nooit gemaakt.Slechte voorbereiding.Met heenreis lange zit te weinig stops geen muziek en wist niets te vertellen onderweg.Voor mij de 1e keer wist dus niet wat ik verwachten moest.Medereizigers hebben hem hier op attent gemaakt.
Heeft hierna contactgezocht met Kras Waarna alles beter ging.
Als chauffeur krijgt hij voor mij een 10. Zouden jullie een invaller chauffeur
beter voor willen berijden en ook zorgen dat hijmuziek bij zich heeft.
De excursies waren mooi heb hier erg van genoten.
De gletscher met eeuwige sneeuw was fantastisch
Henk en Gea
op 10 juni 2018
bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: juni 2018
Het vervoer via lufthansa was een groot drama de heenreis vijf uur vertraging. De terugreis gestrand op frankfurt waarna we uiteindelijk na drie uur vertraging een aanbod kregen om met de trein verder te reizen
Om acht uur een treinkaartje gekregen van lufthansa welke achteraf niet geldig bleek te zijn en wij bij de conducteur zelf mochten betalen.
W.h.Janssen
op 8 juni 2018
bestemming: Portugal / single reis, reisperiode: mei 2018
Een mooie reis veel gezien Een fijne reisleidster.Twee mindere hotels.
Jap Stallinga
op 8 juni 2018
bestemming: Duitsland / Moezel, reisperiode: juli 2018
Kras is telefonisch slecht te bereiken. Ik wacht al een half uur op een telefoniste voor een aantal vragen. Echt slecht
Karin schaart
op 7 juni 2018
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2018
Wij hadden de complete pakket reis 3 weken fly en drive geboekt en aanbetaald in dec.2017 (voor 4 personen). Wij komen er zelf achter dat Kras vergeten is hotel Da Pepe voor de laatste week vast te leggen. (7 weken voor vertrek).Klantenservice Kras is slecht. Bellen niet terug/mailen niet terug. Komen maar met 1 slecht alternatief! Willen ons 1100 euro bij laten betalen. Als we zelf iets zouden kunnen vinden voor de laatste week dan is dat prima volgens Kras maar dan hebben we geen recht meer op de huurauto. Kortom zij maken de fout( wij ontdekken die) en wij worden gestraft ! meer betalen en geen huur auto meer! Kras stuurt echt aan op annuleren reis want het is erg moeilijk 7 weken voor vertrek een goed alternatief te vinden. NOOIT MEER KRAS !! Slechte afhandeling en nooit een excuus of vergoeding! Nu maar zelf op zoek naar een zelf georganiseerde reis . KRAS had maar 1 taak nl. een standaard pakket reis inboeken. En...dat doen ze nog fout ! zo moeilijk is het toch niet! Tot de dag van vandaag (5 weken later nog geen een reactie op onze mails en vragen gehad)
Paul
op 5 juni 2018
bestemming: Spanje / Andalusie, reisperiode: mei 2018
Vliegreis veel vertraging. Vervolgens 60 km in de nacht mogen zoeken naar hotel. Alle Hotels verder op de reis zeer matig stinkende bedden en ontbijt was om te huilen . Ik heb halverwege maar zelf hotel geboekt.Dat ga ik voortaan ook doen.Kras heeft geen toegevoegde waarde en dus zonde van je geld
A. Nortier
op 29 mei 2018
bestemming: China / rondreis, reisperiode: april 2018
Fantastische, intense en boeiende reis door klassiek China. Onze reisleider ( Albert) vond ik perfect. Duidelijk aanwezig op de achtergrond, zorgde voor rust in de groep en gaf veel en duidelijke informatie over de bezienswaardigheden en het huidige China . Ook de lokale gidsen die ingeschakeld werden deden hun werk prima. Naast het drukke programma kregen we regelmatig tijd om zelf in te vullen. De hotels waren van zeer goed tot redelijk in de laatste stad. Ook het eten was zeer goed tot goed. Ik heb genoten van mijn eerste groepsreis met KRAS.
Bert Woltering
op 26 mei 2018
bestemming: Duitsland / Winterberg, reisperiode: juni 2018
Reis heeft niet plaatsgevonden; boeking was op aanvraag i.v.m speciale voorzieningen. Na 11 dagen (8 werkdagen) nog geen uitsluitsel of de reis wel of niet door kan gaan. Gevolg: vrijwel geen uitwijkmogelijkheid meer.
Al dagen probeer ik ze telefonisch te bereiken. Dit lukt helemaal niet of pas na 25 minuten of langer.
Maakt niet uit of je overdags belt of 's-avonds.
Als je dit dan meldt dan krijg je telkens te horen dat het druk is.
Men ziet echter geen noodzaak om meer mensen in dienst te nemen?
Ik vind het echt niet kunnen; zo ga je niet met klanten om.
Daarnaast is mij tot ten stelligste beloofd dat ik gebeld zou worden of een mail zou ontvangen. Niets dus !!! Dan maar weer getracht te bellen --> MEER DAN 30 MINUTEN WACHTEN!
Bij deze dus: wees gewaarschuwd; dit is blijkbaar de standaard werkwijzee van Kras en de manier waarop men klanten behandelt.
Ik zal in ieder geval nooit meer zaken doen met Kras!
P.Buikes
op 26 mei 2018
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: mei 2018
Bus weinig comfortabel. Een grote groep 40 personen exclusief scheuffer. Men zat opgesloten 12 dagen als een vis. In de bus een voorzieningen geen oplaadbare toegang. Reisprogramma was heel goed en accommodaties waren ook heel goed maar groep was te groot voor die bus niet echt prettig 12 dagen. Dat was een comfortklas maar comfort was echt niet.
Mia
op 19 mei 2018
bestemming: , reisperiode: mei 2018
Ben juist vertrokken.Verkeerde kamer. Niet als afgesproken.3 fouten gemaakt.Kan niet veranderd.Kras niet bereikbaar.Al 4x gebeld;telkens 25 minuten a/d telefoon.
Vera
op 14 mei 2018
bestemming: Duitsland / Bodensee, reisperiode: mei 2018
Op zich een mooie vakantie gehad. Fietsvakantie Bodensee. Leuke hotels behalve toen wij in Konstanz kwamen waar wij eerst nog 4,5 km moesten fietsen omdat het hotel in een buitenwijk van Konstanz was niet leuk niks te beleven!!! Echt slecht ook het hotel was minimaal. Deze mogen ze van ons schrappen. Verder had kras het begin en Eindhotel verschillend was. Dit is heel lastig omdat de auto bij het eerste hotel staat en er met de koffers en fiets maar moet zien hoe je dit zelf oplost.
Van Acker Martine
op 2 mei 2018
bestemming: Italië / italie, reisperiode: juni 2018
Vorige week donderdag 26 april een optie genomen op een cruise. We konden ze nog niet vast boeken doordat we een baby meenemen en de prijs daarvoor nog moest berekend worden. Wat ik 100 % begrijp. Maandag 30 april zouden ze de rederij hiervoor bellen. Wordt ik vandaag 2 mei dood leuk gebeld dat de optie komt te vervallen omdat de promotie prijzen niet meer geldig zijn en dat ik maar opnieuw op de website moet gaan kijken. Uiteraard is de reis nu een heel pak duurder. Waarvoor neem je dan een optie als zij die zomaar uit het niets bij verandering binnen de 5 dagen alles kunnen annuleren. Vind ik geen correcte behandeling van eventueel toekomstige klanten.
Annnie
op 30 april 2018
bestemming: , reisperiode: april 2018
Onbereikbaar.....
Ik probeer nu al de hele dag Kras reizen telefonisch te bereiken en op het ene moment heb ik minder dan 30 ... (30!!!) wachtenden voor me, anderhalf uur later minder dan 20 etc. etc.
Niet te doen dus.. even een belletje naar Kras om informatie in te winnen over een reis...
Marja
op 30 april 2018
bestemming: India / Delhi, reisperiode: maart 2018
Dag 2 hoesten en heel erg moe. Ook eetlust weg. Van 16 dagen,14 dagen totaal geen energie. Reisleidster zei dat ik moe was vertrokken en dat "moeder india"het versterkt. Zag ze vaker. Bij thuiskomst raakte ik meteen 3 dagen aan zuurstof en kreeg kalium. Dubbele longontsteking. Reisleiding moet beter op klanten passen!!
Schaper
op 26 april 2018
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: april 2018
De geboekte dure kamer bleek een verkeerde kamer te zijn dan aangegeven op website en was verschrikkelijk , ben je op huwelijksreis en blijkt i.p.v kingsize bed , 2 kleine bedjes te hebben
Mevr. Ekels
op 24 april 2018
bestemming: Duitsland / Schwerin, reisperiode: juni 2015
Mooie reis, veel bezienswaardigheden en goed verzorgd
Loes Wildeman
op 7 april 2018
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: maart 2018
Prachtig land, goed georganiseerd door reisleidster Dorien! We hebben in de korte tijd (5 dagen) het maximale eruit gehaald. Ze wist alle mooie plekken, vertelde verhalen en maakte een perfecte planning. Klasse!
Alle geijkte bezienswaardigheden hebben we gezien maar met name de “kleinere” uitstapjes zoals het haaienmuseum en de jacht naar het noorderlicht waren top!
Lisanne
op 22 maart 2018
bestemming: Thailand, reisperiode: maart 2018
We hebben een geweldige vakantie gehad. Mede door onze superenthousiaste reisleider Kris!
Sidney
op 26 februari 2018
bestemming: Spanje / Catalonië, reisperiode: april 2018
Al een paar keer een goede ervaring gehad met een groepsreis van Kras, dus daarom wilde ik er dit keer een boeken die wat verder weg ligt: Noord-Spanje. Uit milieu- en plezieroverwegingen wil ik daar per trein heen (uitstekend te doen met 1 overstap vanuit Rotterdam), maar helaas MOET je per vliegtuig. Ernstig minpuntje van Kras. Ik zoek een andere reisorganisatie.
Fred van Luijk
op 12 februari 2018
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: februari 2018
We hebben geboekt Aparthotel Tropicana bij aankomst was er niets bekend.
Snel een kamer schoongemaakt en na twee uur mochten we een kamer in.
Kraan badkamer viet direct naar beneden.
Handdoeken en schoonmaak hebben we na een paar dagen maar om gevraagd.
Kluis zou er zijn maar was er niet.
Ontbijt van 8 tot 10 om 9:00 veel dingen op en het was zeker niet druk daar.
Via Tripadvisor mijn mening als vaste schrijver duidelijk vermeld en ik was niet de eerste.
Niek
op 5 februari 2018
bestemming: , reisperiode: maart 2018
Wij hadden een vakantie geboekt bij Kras. We hoorde maar niets. 5x moeten bellen en uiteindelijk na twee weken krijgen wij het bericht dat de reis geannuleerd is. Heel slecht, gewoon een email zonder verklaring of iets. Wat een slecht bedrijf!
Alies
op 1 februari 2018
bestemming: Sri Lanka, reisperiode: januari 2018
Mooi land, vriendelijke mensen, hotels gemiddeld, gids slecht. Sprak zeer slecht Nederlands, hoorde zichzelf graag praten, eenzijdige info.
Eric
op 20 januari 2018
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: januari 2017
Slechte service van KRAS
Jose
op 4 januari 2018
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: januari 2017
Reis geboekt op 24 december naar vienna dream castle met toegang te kaarten voor Eurovisie en, betaald op 24 december. Op 27 december gecancelled door kras ivm overboeking, zou mijn geld terugkrijgen, nu 4 januari nog steeds geen geld ondanks diverse beloftes dat het zo snel mogelijk teruggestort zou worden. Gebeld, na 30 minuten in de wacht eindelijk iemand aan de telefoon, nu zeggen ze i eens dat er een storing is in het terugbetalingsverkeer al voor kerst en dat die nog niet is opgelost! Krasreizen nooit boeken, waardeloze instelling!
Sander
op 4 januari 2018
bestemming: Italië / rondreis zuid italie, reisperiode: juni 2017
Rondreis 8 dagen zuid italie napels& sicilie leuke reis hotels wel achteraf maar ja je slaapt er voornamelijk alleen.
Braat
op 29 december 2017
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: december 2017
23 december single reis Madrid. Van alles gaat verkeerd. Reisleider kan Kras niet bereiken. Dankzij improvisatie reisleider toch geweldige reis.reisorganisatie Kras beneden alle peil .treurig.
Alberti
op 27 december 2017
bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: augustus 2017
Prijs / Kwaliteits verhouding ver beneden alle PEIL.
SCHAAM JE KRAS!!!
Vanaf aankomst, midden in de nacht tot aan de laatste dag word je aan je lot overgelaten!
Volgens brief zou er iemand van de reisorganisatie op het vliegveld aanwezig zijn voor ontvangst en vervoer naar het resort. Niet dus !!!
Het was meer een zoek het maar uit vakantie, zeer klantonvriendelijk!!!
Hetgeen ik geboekt en waarvoor betaald was, kwam niet overeen met hetgeen mij daar aangeboden werd!
Tijdens mijn verblijf op 3 verschillende lokaties, niemand aanwezig om vragen cq klachten te beantwoorden.
Na deze reis heb ik mijn ongenoegen geuit middels een lange email.
Antwoord KRAS: Alles wordt onder tafel geschoven, nemen de klant niet serieus. Aan het eind van het verhaal schrijft men dat ik een verkeerde reis heb geboekt.
Ik geef graag toe dat mijn FOUT was, deze reis te organiseren via KRAS!!!
Mensen wees gewaarschuwd!!!!
Never / Nooit meer met deze FLUT ORGANISATIE!!!!
Mijn motto opkrassen met KRAS !!!!!
P.Dam
op 23 december 2017
bestemming: Thailand / Rondreis, reisperiode: december 2017
Veel van verwacht , niet veel van waar . Lees goed voor je de reis boekt .
Ilse
op 11 december 2017
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: december 2017
Kras door Kras
Wat een in- en in-slechte klantbenadering, kenmerkt Kras als organisatie.
Alex
op 8 december 2017
bestemming: Nederland / Zaandijk, reisperiode: januari 2017
Zeer slechte ervaring met Kras.
Naar aanleiding van deze mail waar we alleen een bevestiging van hebben gehad en geen antwoord het volgende,
We zijn nu acht werkdagen verder ( zaterdag ook werkdag) is er totaal niks gebeurd vwb de cruise ( mail hieronder)
Na een keer of 4 gebeld te hebben met Kras zijn we het nu behoorlijk zat. Ik heb diverse reizen geboekt maar heb zo'n slechte service niet meegemaakt.
Wij bellen maar ( staan in de wacht) vragen om terug gebeld te worden. Krijgen als antwoord van de medewerkers, jahoor u wordt de volgende dag terug gebeld. Tot onze grote verbazing , 4 x niet.
Dit is qua klantvriendelijkheid zeer onder de maat!
De lol van onze reis en voorpret is weg. Irritaties des te meer over de gang van zaken.
Ons vertrouwen in kras is weg. Tip van de dag , denk goed na voordat je een reis boekt. Service 0 punten
Brenda
op 8 december 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: december 2017
Adverteren met mooie lastminutes op de site en dan vervolgens de reis herroepen wegens verkeerde prijzen. Inmiddels kosten gemaakt voor het reserveren van parkeerplaats op vliegveld die we niet volledig terug krijgen. Nog maar niet te spreken over de teleurstelling. We hadden ons ontzettend verheugd. Antwoord aan de telefoon "ja mevr. u had zelf kunnen weten dat dit te goedkoop was voor zo'n reis". Adverteer er dan ook niet mee. Al met al WAARDELOOS en NOOIT meer boeken bij KRAS.
Natascha
op 7 december 2017
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: november 2017
De reis was een 10, maar de telefonische service van Kras een 1. Er werd aangegeven dat je paspoort op datum v terugkomst in NL 6 maanden geld moest zijn. Die v mn vriend was 5 dagen korter geldig. Ik heb marrechaussee gebeld en Mexicaanse ambassade en beide gaven aan dat dit onzin is en we ons niet druk hoefden te maken. Kras gebeld en dit doorgegeven en ik werd brutaal aangesproken met dat zij het beter weet. Dag later werd ik door Kras gebeld. Ik dacht misschien een excuus, maar was een onbeschofte andere dame die me zei dat als ik Mexico niet uitmag, ik hun niet hoef te bellen. Dat ik gewaarschuwd ben en zij notitie zal maken dat ze hun handen er vanaf trekken. Ik schrok hier erg van. Vervolgens super vakantie heb gehad en niks aan de hand. Ik vind die reactie wel erg kwalijk.
Ans de Vijlder-Hennephof
op 1 december 2017
bestemming: Indonesië / Sanur, reisperiode: november 2017
Door uitbarsting van de gunung Agung werd de vlucht van HongKong naar Bali geannuleerd. Noodnummer van Kras kon niets voor ons doen. Antwoord was volg instructies Cathay Pacific op. Die gaf ons eerst de keus terug naar Amsterdam of door naar een andere bestemming. Maar hoe zou accomodatie dn geregeld (betaald) worden. Na veel gezeur kregen we een hotelkamer voor 1 nacht. Drie x naar Kras gebeld. Antwoord: ze zijn over de situatie in bespreking je wordt teruggebeld. Nooit iets gehoord.Contact opgenomen via chat, antwoord was volg de instructies van CP op. Omdat er vanuit Kras geen alternatieven werden gegeven hebben we na 1 nacht terugvlucht Amsterdam geregeld. Nadat ik dat via chat had doorgegeven kwam er eindelijk een reactie...wat vervelend dat je je reis niet af kunt maken. Neem na terugkeer contact op via mail met onze klantenservice.
Na thuiskomst Kras gebeld. Ik moest verhaal maar op mail zetten en met een week of 2 zou er wel reactie komen.
B & E
op 15 november 2017
bestemming: Bonaire / Goood resort, reisperiode: november 2017
Prachtig resort met lieve mensen, nette kamers met heerlijk ontbijt. Liefde en verwennerij alom! Mindy & Rody, zonder twijfel volgend jaar weer!
Johan Monsieurs
op 7 november 2017
bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: oktober 2017
Een mooie 8 daagse rondreis door Polen, heel goed verzorgd, in prima hotels met goed ontbijt en diner. Krakau is een mooie stad met veel geschiedenis, en mooie kerken. Ook Wroclaw is een heel mooie schone stad, met mooie gekleurde huizen rondom marktplein Renek Glowny. We hadden een prima chauffeur en reisleider John, erg behulpzaam en veel kennis, hij kwam uit Best, maar was ook op zijn best. Ook mooie excursies gemaakt naar Auschwitz en Birkenau, erg indrukwekkend, maar goed om dit te zien, wat er is gebeurd. Ook de vlottentocht op een rivier tussen Slowakije en Polen was schilderachtig mooi landschap. Ook de mijnen van Wielicka waren iets aparts, maar had ik iets meer van verwacht. De stadswandelingen in Wroclaw en Krakau waren zeker de moeite waard, langs de Joodse wijk Kazimiersk en de Wisla, erg mooi. Ook het bezoek aan Zakopane, het wintersport plaatsje was indrukwekkend, alles is werkelijk van hout gemaakt. Ook Chocholow was mooi, allemaal houten huizen, zeg maar tuinhuisjes in het groot, zelfs bushokjes onderweg van hout gemaakt. Kortom een prachtige rondreis Krakau en Zakopane van Kras. Zeer zeker voor herhaling vatbaar, een compliment richting Kras, een krasse reis.
Ria Hibma
op 6 november 2017
bestemming: Thailand, reisperiode: oktober 2017
Was een geweldig avontuur. Leuke groep. Jack is een geweldige reisleider. Veel gezien, gefietst en boottochten gemaakt. Eten is daar heerlijk. De bevolking is zo lief en aardig. De hotels waren erg goed. Ik heb genoten. Ga volgend jaar naar Zuid Thailand.
Piet en Marion van der Wal
op 5 november 2017
bestemming: Spanje / Karakteristiek Andalusie, reisperiode: oktober 2017
De rondreis was een aaneenschakeling van hoogtepunten. De hotels waren goed tot zeer goed. Dorien gaf uitgebreide informatie over Andalusië en Spanje in het algemeen en veel handige tips over mogelijkheden voor onze vrije tijd. Samen met onze prima chauffeur, Antonio, die ons veilig overal heen loodste zorgde Dorien voor een zeer geslaagde rondreis.
Theo
op 3 november 2017
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: december 2017
Ik heb bij kras een boeking gedaan naar Egypte . Er moest nog wat navraag gedaan worden bij het hotel en dat zou ik uiterlijk 2 dagen na de boeking horen om zo de reis definitief te maken. Na 3 dagen zelf maar eens gebeld. "Nee mijnheer wij zijn afhankelijk van de reactietijd van het hotel" Twee dagen later nog niet vernomen en ook geen terugkoppeling van KRAS. Uiteindelijk maar weer zelf gebeld om de reis te annuleren omdat anders de reis automatisch definitief zou worden. De reactie was "prima dan gaan we de reis annuleren" Geen enkele vraag waarom. Vervolgens gaf ik aan dat ik de werkwijze wel slordig vond en dat minimaal een mail of telefoontje verwacht vanuit KRAS als het allemaal langer gaat duren. Reactie KRAS; "Ja mijnheer als dat u beleving is ". Dat ervaar ik niet als heel klant vriendelijk . Boeking maar zelf geannuleerd . Waar ik overigens geen bevestigingsmail van ontvang. Reactie KRAS ; "Dat doen wij nooit" Vertrouwen in een goede afwikkeling en goede vakantie bij KRAS is weg.
Karel
op 3 november 2017
bestemming: Spanje / Andalusie, reisperiode: oktober 2017
De reis was fantastisch goede chauffeur ,heel goeie reisleidster ( Doreen) mooie steden prachtige natuur leuke sfeer goede hotels lekker eten en drinken wij hadden ook geluk met het weer wij zijn 02-11-2017 terug gekomen na 3 dagen verlenging prima hotel top wij mijn vrouw en ik hebben genoten
Mariëlle Roijen
op 30 oktober 2017
bestemming: Ierland / Rondreis, reisperiode: september 2017
De natuur is prachtig, de historie heel interessant en de Ieren zijn warme mensen. De gids en de chauffeur maakten de reis helemaal top.
Charlotte
op 29 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juni 2015
Hebben super genoten, zoals beschreven in de brochure!! En dan nog beter😍!!
Annemarie den Uijl
op 25 oktober 2017
bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: september 2017
Ik heb eind september 2017 de 16 dagen groepsrondreis wild west Amerika gemaakt en ben zeer tevreden over hoe alles verlopen is. Veel mooie dingen gezien, de diversiteit van die kant van Amerika is groot te noemen. De afwisseling van steden en natuurparken was ook prettig, soms wat te weinig tijd maar dat is nou eenmaal zo met een groepsreis. De accommodaties waren goed te noemen, met uitzondering een wat meer afgelegen accommodatie of een ietwat verouderde maar verder geen klachten hierover. Onze gids martineke was zeer kundig. Zo vertelde zij veel over de dingen die wij onderweg tegenkwamen en was een enthousiaste gids die met veel zaken mee dacht. Ook wist zij de groep met elkaar in contact te brengen wat ervoor zorgde dat er ook een prettige sfeer ontstond. Ook chauffeur Jim was zeer vriendelijk en heeft ons veilig overal naartoe gebracht. Ik kan deze reis dan ook zeker aanbevelen. Het was mijn eerste groepsreis die ik alleen maakte en ook 1e kennismaking met Amerika maar zeker niet de laatste.
Jan en Wilma Lucassen
op 24 oktober 2017
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: oktober 2017
We hebben enorm genoten van deze reis mede door de hele goede reisleider Guido. Hij brengt zijn kennis over de vele bezienswaardigheden op een hele enthousiaste manier over aan de groep. Hierdoor is Rome nog mooier dan we ons van te voren konden voorstellen.
Hotel was prima. Goed ontbijt en een keurige nette kamer.
Mede door het prachtige weer kijken we terug op een prachtige reis! Ga zo door.