Susan
op 23 oktober 2017
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: september 2017
De reis was onbeschrijflijk, bijzonder en onvergetelijk. De reis door Zuid-Afrika brengt je door prachtige gevarieerde landschappen en laat je verschillende culturen zien en beleven. De contrasten van de welvaart en de sloppenwijken in het land zijn erg groot. Het gevarieerde reisprogramma was goed georganiseerd. Onze top reisleider zorgde echt voor alles, o.a. extra aanvullende excursies. In zijn vrije tijd wachtte hij ons nog op of we veilig met onze taxi bij het hotel aankwamen. Niets was voor hem te gek. Deze reis met mooie herinneringen zal mij altijd bij blijven.
... Lees meer
R. H.A. Knapen
op 22 oktober 2017
bestemming: Cyprus / Pafos, reisperiode: september 2017
Mooie en vooral spannende reis. 4 uurtjes oncomfortabel vliegen en daarna 20 km autorijden naar het hotel. In het donker.. Weinig verlichting en dan ook nog links rijden.. Geen navigatie.. Meerdere keren fout gereden.. De rest van de 8 dagen veel ontdekt en met daglicht gereden.. Alles zelf gepland en geregeld, behalve het eten in het hotel.. Leuke kleine kamer als uitvalbasis.. Leuke van de kamer was, dat deze zich op de begane grond bevond en bij het openen van de balkon deuren, je midden in een tuin met palmbomen en vogels stond.. Veel van het eiland gezien door ons autootje, voornamelijk historische delen van Cyprus.. Mooie, te korte vakantie..
... Lees meer
Frans van Gennep
op 21 oktober 2017
bestemming: Ierland / rondreis, reisperiode: mei 2017
Perfect georganiseerd. Het was een fly and drive reis. Prima vlucht en erg goede reisleider in de bus. Mooie route en prachtige bestemmingen. Voortdurend ruim de tijd om alles te bekijken. Goede hotels.
... Lees meer
Chris
op 20 oktober 2017
bestemming: België / Brussel, reisperiode: november 2015
Wat ik heel jammer vond was dat er toen nog geen echte kerstsfeer was.
Gladys van Schaijk
op 20 oktober 2017
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: september 2017
Het was de reis van mijn leven,mede dankzij reisleider en buschauffeur en groep waar ik nogsteeds contact mee heb. Dit smaakt naar meer!
Nelly
op 17 oktober 2017
bestemming: Spanje / Andalusië, reisperiode: oktober 2017
Eten van het Vik hotel in Cala de Mijas was van slechte kwaliteit. Al Hambra ging niet door en werd ons te laat vermeld. We kregen geen vergoeding terwijl we wel hadden betaald. We mochten alleen naar de tuinen. Slecht geregeld van Kras! Voor mij GEEN KRASREIZEN MEER!
Annemie maes
op 17 oktober 2017
bestemming: India / noorden, reisperiode: september 2016
De reis was zeer goed georganiseerd, ook de gids en de hotels waren prima. Vr ons was het de eerste keer dat we zo ver gingen en dat doen we volgend jaar opnieuw met kras
Melanie
op 17 oktober 2017
bestemming: Indonesië, reisperiode: augustus 2016
De reis was goed in elkaar gezet met voor ieder wat wils. Op het moment zelf mocht de groep ook stemmen of ze voor de ene of de andere excursie wilde gaan. De planning was goed in elkaar gezet. Aangezien we veel in de bus moesten zitten vanwege de lange afstand in beperkte tijd hebben we genoeg en veel mooie dingen kunnen zien. Het was een top vakantie!
Marcel
op 12 oktober 2017
bestemming: , reisperiode: oktober 2017
Omdat jullie oplichters zijn
Liza Proper
op 10 oktober 2017
bestemming: Schotland / Drymen, reisperiode: september 2017
Omdat de chauffeur zo'n toffe sympathieke man was en een kei goeie chauffeur 👍🏻.
Gerard Rikken
op 2 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Lassi, reisperiode: september 2017
Wandel reis met verlening. Accommodatie,s voldeden niet aan beschrijving. Meditarane hotel tuinzivht is parkeerplaatszicht. Accommodatie wandelweek lagen niet mooi. Achteraf straatjes en te kleine kamers.
J de vries
op 29 september 2017
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: januari 2017
Wil reis boeken naar Funcal jan. 2018, korting op site 200 euro, bij def. boeking opeens 100 euro!! Gebeld met Kras 30 min in de wacht! bij alle vragen kwee nie, kwee nie Een dikke 0 voor Kras
Sara gielen
op 25 september 2017
bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: februari 2017
Het hotel dat jullie hebben aanbevolen aqua Fantasy trok op niets ! Vies vuil en oud hotel met zeer onvriendelijke bediening ! Als ik Kras was dan elimineerde ik het gewoon uit het kras aanbod ! Alsook heb ik Kras reizen hiervoor een mail verzonden , om klacht neer te leggen maar nog steeds geen antwoord hierop gehad!
Sonja steurs
op 24 september 2017
bestemming: Vietnam, reisperiode: december 2016
Mooie evenwichtige reis (natuur/cultuur) met de exacte informatie op voorhand
Ingrid Oorbeek
op 24 september 2017
bestemming: Spanje / Mijas Costa, reisperiode: september 2017
De vertrektijd vanuit NL werd flink naar achter verschoven, dit leek een incidenteel iets. Maar via de kras/facebook pagina zag ik dat het veel vaker voorkomt. Verkoop deze reis niet als 15 daagse vakantie. Ook de vertrektijd voor de terugreis werd flink vervroegd.
Het zwembad bij VIK Gran Hotel Costa del Sol is van enkeldiepte tot max. 1,40 diep, staat niet in de informatie m.b.t. het hotel, lastig om baantjes te trekken.
Het avondeten, in buffetvorm, wat warm zou moeten zijn was 9 van de 10 x lauw of koud.
De groepsgrootte van 40 personen was veel te veel. De reisleider had op veel vragen het antwoord: ik denk dat, het zou, ik weet het niet. Vertelde weinig in de bus op weg naar een excursie bestemming.
De volgende excursies schrappen uit het programma vanwege geen toegevoegde waarde/of te weinig tijd:
- Torremolinos; of langer in Málaga of (wat met hitte lekker is) terug naar hotel zwembad/strand
- Ojén, Monda en Coín; voeg Córdoba als standaard excursie toe in dit programma.
- Marbella; of langer in Ronda of (wat met hitte lekker is) terug naar hotel zwembad/strand.
Doe de (alle) verre excursies in de 1e week.
Ingrid v.d.Laan
op 24 september 2017
bestemming: Kroatië / Rabac, reisperiode: september 2017
Wat maakt het deze reis een 9 krijgt?
Daar zijn vele factoren voor nodig, het begint bij het vertrouwen in de chauffeur, dit was bij ons Wilma.
Een vrouw die danst met de bus, die geen risico neemt, en toch stevig doorrijdt.
Het oplossen van het niet doorgaan van de 2e nacht in ons hotel, wordt zo aangepakt door haar, dat we het wel jammer vinden, maar wat is het alternatief?
Het positieve aan dit jammer puntje is; de drank in ons hotel, waar we 5 dagen verblijven, is bij het avondeten gratis ( alhoewel de ober daar toch wel even wat moeite mee had hahaha)
Aangekomen in ons hotel in Rabac, is er maar 1 woord voor; super.
Kamers schoon, uitzicht op zee, eten voortreffelijk, prachtige boulevard waar je voor een prikkie wat kan drinken.
Maar dat alles kan goed zijn, uiteindelijk is het de groep, die deze vakantie zeer bijzonder maakte.
Wat hebben we gelachen, nieuwe woorden zijn ontstaan bv. valse trek, aalscholvertjes, deze woorden, worden waarschijnlijk in de nieuwe versie van het groen boekje vermeldt.
Waarom dan geen 10?
Wat ik jammer vind, is dat er bij de reis bijkomende kosten komen, als je heel goed leest dit kan vinden in de reisbeschrijving.
Toch zou KRAS er goed aan doen, om alles extra uitgaven inclusief te vermelden.
Dan is het de concurrent die er met de cliënten van door gaat, zeggen jullie misschien?
Als je in het boek vermeldt dat alle reizen inclusief alle extra zijn, die de concurrent later nog in rekening brengt,
is dit voor de cliënt, net dat puntje waarvan vele cliënten later zeggen, Bij KRAS is het duidelijk, dit is de prijs,,, klaar.
Wilma Kroatische Rieviera reis bus,
bedankt voor alle aandacht en gezelligheid.
Ingrid
Vera Cox
op 21 september 2017
bestemming: China / china, reisperiode: september 2017
Een fantastische reis en zeker een aanrader.
In deze vakantie loop je heel wat kilometers maar dat is het zeker meer dan waard je wil immers wat zien.
Je komt niet naar China om de hele dag op 1 plek te blijven.
De nacht trein is een uitdaging en bijzonder ook dat moet je een keer meemaken.
Onze reisleider Oscar was top en zeer behulpzaam.
Hij had het in zich om het iedereen naar de zin te maken.
Advies verplaats je in de werkzaamheden van een reisleider en ga met de zon en kom met de zon terug.
Groepsreis is aanpassen!
Het is het meer dan waard en wij gaan in ieder geval elk jaar een groepsreis boeken.
Nogmaals bedankt Oscar voor deze belevenis.
Jan en Vera Cox
Elly
op 20 september 2017
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: mei 2017
Vanuit het hotel ( Royal Tulip Beach Resort) is alles super geregeld. Hostes kwam elke dag en kan goed met problemen omgaan.
Fenny
op 30 augustus 2017
bestemming: Italië / Puglia, reisperiode: juni 2017
Mijn partner en ik hadden een Fly&drive gedaan via Kras.nl
We gingen naar Italië, Puglia & de Amalfi kust.
De reis is ons op zich goed bevallen, maar rijden in Italië is toch écht anders dan in Nederland! men neemt de regeltjes niet zo nauw. De accommodaties waren redelijk. Eéntje was er echt prachtig, een oude boerderij. Puglia en Amalfikust zijn ook echt een plaatje!
Al met al zeker de moeite waard!
Fons
op 30 augustus 2017
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: juni 2017
Prima hotels, uitstekend ontbijtbuffet, deskundige geduldige reisleider
Ruud
op 29 augustus 2017
bestemming: Finland / Diverse, reisperiode: juli 2017
Een geweldige reis, een beetje Zweden, compleet Finland, Lapland, kerstman, Noordkaap en daarna het geweldige Noorwegen met al zijn Fjorden.
Prima reisleider cq buschauffeur die de reis voor de 25 keer deed en enorm veel georganiseerd heeft met zelf vier picknicks. Waarom geen tien? De reis is best wel vermoeiend en sommige dagen zaten we te lang in de bus.
Maar wat is de keuze 6533 km in vijftien dagen of de reis een week langer maar ook duizend euro duurder.
Ivonne poll
op 29 augustus 2017
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2017
Het was gewoonweg super en heerlijk relaxt!
Jeanne Otto
op 29 augustus 2017
bestemming: Duitsland / Dessau, reisperiode: augustus 2017
De fietsvakantie langs de Elbe, Mulde en Saale was fantastisch georganiseerd door onze gids Gerda. Het hotel en het eten was hartstikke goed. We hebben genoten!
Ria de Man-van den Berg
op 29 augustus 2017
bestemming: Thailand / Phuket, reisperiode: maart 2017
Geweldige ervaring en ga zeker weer. Geweldig hotel. Echter was er wel een minpuntje het vervoer van het vliegveld naar je hotel was niet na behoren afgesproken en daarom hebben wij een taxi moeten regelen. Deze bracht ons naar het Hotel. Later daarvoor contact opgenomen met kras en deze zou de 25,00 euro retour geven aan ons. Echter wat ik al dacht niet dus maar we gaan zeker weer maar regelen we het zelf wel.
Witte mol
op 29 augustus 2017
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juli 2017
Het hotel is super, saturn palace, kras heeft ons wel 2 dagen afgepakt door de vliegreis elders onder te brengen dan bij TUI want zo had ik dit geboekt.
Nu hebben we met freebird gevlogen en de heenreis werd later en later , we kwamen om 3 uur snachts bij het hotel aan dus 1 1/2 dag weg. Terug voor 12 uur smiddags weer opgehaald dus die dag is ook weg maar wel 2 dagen betaald.
Het hotel heeft het wel goed gemaakt maar het is toch wel zonde dat je 2 dagen voor niks betaald zeker omdat wanneer je boekt de tijden anders zijn maarja de kleine lettertjes he.
Linda Schroemges
op 25 augustus 2017
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: mei 2016
Na een moeilijke periode na het overlijden van mijn opa (mijn opa woonde bij ons in waardoor we nooit op vakantie gingen omdat we opa niet alleen wilde laten, dit hadden we oma op haar overlijdensbed beloofd) hebben we elkaar als gezin beloofd om samen een stedentrip te gaan doen, Praag werd toen onze bestemming. Dit vonden wij zo'n mooie stad prachtig groen veel te doen en te beleven en niet te vergeten betaalbaar. Boottocht gedaan, mooie fietstocht gemaakt en een goed hotel hadden we toen. Ook de reistijd is behapbaar waardoor je de tijd optimaal kunt besteden al bij al een echte aanrader!
Ahmet
op 23 augustus 2017
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: augustus 2017
Van Amsterdam maar antalya tickets geboekt , vervolgens paar dagen voor vertrek kregen we te horen dat we via Kos ( Griekenland) vlogen, 4 uur langer langer gedaan naar bestemming. Wij moesten extra kosten maken ivm eten met 4 man, belachelijk,maatschappij verdiend en consument moet kosten maken, hier hebben wij niet ongevraagd.
Thom Keizer
op 20 augustus 2017
bestemming: Duitsland / Thuringen, reisperiode: augustus 2017
Schitterende fietsreis met 2 TOP-begeleiders t.w. Cees den Hoedt en chauffeur Piet vanuit een waanzinnig goed ****hotel t.w. het Pentahotel in Gera in Duitsland.
A. Bunschoten
op 19 augustus 2017
bestemming: Frankrijk, reisperiode: augustus 2017
We hebben een fantastische reis gehad. Goede chauffeur die hart had voor zijn passagiers. Veel gezien en uitleg gehad wat we vanuit de bus zagen. Prima hotel, goede kamers en lekker dineren. Weer hielp ook mee. Ben zeker van plan volgend jaar weer te boeken.
Jeroen
op 19 augustus 2017
bestemming: Frankrijk / Normandië & de invasiestranden, reisperiode: augustus 2017
Het programma was te vol vaak was er nauwelijks tijd om iets goed te bekijken en na een dag vol met excursies waren we te laat in het hotel om nog even naar een winkel te gaan, het hotel was goed maar het diner daaren tegen was slecht dit lag NIET an het personeel want dat deed zijn uiterste best en was vriendelijk dat het diner slecht was ligt aan kras dat slechts een beperkt bedrag (het personeel vertelde ons dat ze van kras slechts € 11 per dag kregen voor het ontbijt en het diner) beschikbaar stelt.
Lia Mulders
op 17 augustus 2017
bestemming: Schotland, reisperiode: augustus 2017
Wij hebben een geweldige reis naar Schotland gehad met als chauffeur en tevens reisleider Carolien. Ze zorgde dat wij ons veilig voelde in de bus en kon op een manier vertellen die iedereen boeide. Wijngebied kastelen bezocht en prachtige landschappen gezien, maar het hoogtepunt was toch de taptoe in Edinburgh. De humor van onze chauffeur en de gezellige gasten in de bus heeft bijgedragen aan een onvergetelijke vakantie.
A Weber
op 16 augustus 2017
bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2017
Oudbollige, afgelegen hotels aan snelwegen met veel busreizen op doortocht, eens maar nooit meer!
Fahima
op 14 augustus 2017
bestemming: Marokko / Marrakech, fez, Rabat, Casablanca, Meknes, reisperiode: augustus 2017
Echt leuke ervaring gehad in Marokko, heb heleboel kids blij gemaakt met kleingeld en wat drinken en of snoepjes.
Hele lieve mensen ontmoet en aardig volk. Verkeer daar is fantastisch en geweldig. Mensen moeten rennen op een zebrapad, hier in Nederland krijg je boete als je iemand voorbij wilt rijden. Toeter betekend je moet harder gas geven. Hihihi.
Enige verschil was dat je kon zien wie rijk is en wie arm. En dat is heel erg jammer met zo mooi land, hopelijk komt er verandering in.
Verder wil ik Kras reizen en reisleider en hun collega's. En geweldige medereiziger bedanken voor zo leuke ervaring. De koningsteden bezocht en was goed te doen alles goed georganiseerd.
Marokko ga ik sowieso nog een keer bezoeken. (L)
Francy
op 12 augustus 2017
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: maart 2017
Geweldig mooi eiland, Fly an drive en je kunt van al dit moois genieten. 3 verschillende hotels gehad verspreid over het eiland
Peters
op 11 augustus 2017
bestemming: Portugal, reisperiode: juli 2017
Veel mooie dingen gezien, maar hotels flinke tegenvaller, soms gedateerde hotels, gesitueerd op industrieterreinen, maaltijden matig tot slecht, alleen aardappels, vlees of kip. geen internationale keuken.
Pieter van Hedel
op 9 augustus 2017
bestemming: Verenigde Staten / Verschillende plaatsen, reisperiode: juli 2017
Het is duidelijk te merken dat de reis is opgesteld door mensen die geen ervaring hebben met autorondreizen: tijdsindicaties kloppen niet waardoor er geen ontspanning mogelijk is naast het eindeloos rondrijden. Als er dagelijks gemiddeld 600 km gereden moet worden (terwijl dit niet zodanig is aangegeven) en er daarom überhaupt geen tijd meer is om attracties te bezoeken onderweg is er geen vakantie aan wat ons betreft. Op papier was het slechts gemiddeld 400 km rijden: daarbij was overigens al niet ingecalculeerd dat er eveneens 'tijd' nodig is om een plaats te kunnen bezoeken, wat er dus nog bovenop moet worden geteld in de dagindeling, maar dit namen we van te voren voor lief. Met als resultaat: dagelijks 10 uur inde auto met in totaal 1-2 uur tijd voor ontspanning. Maar toen de autotochten tevens verkeerd ingepland bleken door de veel langere reisduur hebben wij ons steeds afgevraagd waar we inhemelsnaam mee bezig waren. Om ons niet uit te laten over de dagelijkse vermoeidheid die optreedt na 700 km rijden gedurende 12 dagen, met daarin slechts 3 (!) rustdagen. Waarom rijdt men anders zo ver, niet om niets te kunnen bezoeken, niet?
Een tocht van 600-700 km vergt de nodige pauzes om het wat draaglijker te maken. Eveneens zijn deze niet ingecalculeerd en is de planning daardoor waardeloos. Het wordt een 'afvink-reis' waarbij er geen tijd is om daadwerkelijk te genieten; tijd voor een foto schieten is er maar net maar omdat er geen tijd is om rond te kijken, is het raadzaam om deze reis niet te maken maar alle plaatsen slechts te googlen voor plaatjes. Wanneer er gekozen wordt voor een rondreis en er aangegeven wordt dat er dagelijks ca 400 km gereden moet worden en dit er minstens 700 blijken te zijn, valt zo'n reis vies tegen. Veel te intensief, het was een werkelijke afslachting voor ons drieën. Na de vakantie waren wij aan vakantie toe. Dit nooit meer; wat een slechte keus om deze vakantie te boeken bij Kras.
A.S
op 6 augustus 2017
bestemming: IJsland / Rondteis, reisperiode: juli 2017
Reis was prachtig. Slechte reisleidster. Niet betrokken
Ook geen gezamenlijk diner op laatste avond. Ook geen suggesties als je zelf tijd had. Gemiste kans. Programma was prachtig.
Ron
op 4 augustus 2017
bestemming: Portugal / praia da rocha, reisperiode: mei 2017
'Reizen' met #Krasreizen is Kras!
Deze organisatie maakt er een gewoonte van, dat als je een reis boekt, deze zogezegd op aanvraag is. Je weet dus bij het boeken niet of je nu wel of niet een reis hebt geboekt.
Afwachten dus!
We kregen voor dezelfde reis eerst een niet meer beschikbaar en vervolgens een definitieve boeking; kassa voor Kras!
Je komt er niet meer onderuit, want het stond immers in de kleine lettertjes. Hun argument, we hebben van onze leveranciers al de rekening gekregen. Zo snel als je kunt boeken, zo snel is de rekening al binnen :-)
Opkrassen naar een ander dus.
Martin de weerd
op 2 augustus 2017
bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juli 2017
Het was een zeer betaalbare reis, waardoor ik lage verwachtingen had. De prijs kwaliteit bleek echter verrassend goed
André
op 26 juli 2017
bestemming: Frankrijk / montauriol, reisperiode: juni 2017
Heel goede vakantie gehad in een chambres dhotes (met gites) in zuid frankrijk bij mas le mimosa, zeer lekker ontbijt en diner, zeer gastvrij !! André
C.girrel
op 25 juli 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2017
Geen aanrader, we gaan zeker niet terug tenzij ze grondig investeren op alle gebied.
Mooie infrastructuur, mooie tuin met mooi zwembad, ligbedden mogen wel vernieuwd worden,.buiten het hotel veel zwerfvuil langs de straten, het strand op 350 á 450mtr van het hotel ziet er niet mooi uit , bruin zand met veel keien, op strand ook strandbedden en paracol te huur, voor drinken moet je naar de plaatselijke market op het terrein van ''AFANDOU BAY RESORT'' (5 STERREN) gelukkig maakt de azuur blauwe zee veel goed.De natuur en Rhodos is wel een aanrader.
Hierbij enkele minpunten
- veel hondengeblaf en hanengekraai, de vele katten bij de ingang van restaurant,
verouderde vuile badkamer, geen wifi op kamer, lift stuk bij aankomst, geen stranddoeken beschikbaar voor zwembad TEN BEHOEVE VAN DE LIGBEDDEN. OP DE WOENSDAGAVONDEN IS ER EEN GRIEKSE AVOND, OP DEZE AVOND MET JE HET DRINKEN BETALEN BEHALVE DE FRANSEN..??
All in is wel beperkt van drank, geen gin tonic, geen apero zonder alcohal.
Animatie zeer beperkt, geen voorstellingen of optredens 's avonds, geen muziek noch dans. In 10 dagen 1 x Griekse avond in restaurant met optreden.
We hebben geen honger gehad, maar ook niet lekker gegeten.
Dit hotel moet dringend investeren om zich aan te passen aan de behoeften van de reizigers.
Pedro Bardoel
op 20 juli 2017
bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: juli 2017
Normaal geeft een vakantie voorpret. Wij moeten nog gaan en nu is het voor ellende. Er was weliswaar gemeld, dat er een tussenstop zou zijn, maar om de enkele reisduur met 10 uur te verlengen (20 extra reisuren op en neer!) is ronduit schandalig. Ze maken het wel kras!
Mesut Ertana
op 19 juli 2017
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: juli 2017
Zeer tevreden. Heen vliegreis was super met een Boeing 767 van TUI. Binnen 3 uur waren wij in Antalya. De terugreis was met een ander en duurde 3 uur en 45 minuten. Op de bestemming hebben wij de reisleider niet ontmoet, omdat wij daar geen behoefte aan hadden. De bus reis naar en van hotel was prima. Op heen weg stonk de bus ontzettend naar sigarettenlucht. In het Hotel ''Saturn Palace' wilden zij ons een kamer aansmeren met 4 bedden terwijl wij een familiekamer hadden geboekt en daar ook voor betaald hebben. Nadat wij een fam.kamer hebben opgeëist kregen wij wel een fam.kamer. Het Hotel is zeer zeker geen 5 sterren Hotel, maar je betaalt wel voor 5 sterren. Wat mij op viel was, dat de Russen voor heel weinig geld daar zaten en de Hotelgasten vanuit Duitsland de helft hadden betaald dan wat wij hebben moeten betalen. Het is net of de Russen met voorrang werden behandeld. Kras moet haar klanten niet voor 5 sterren laten betalen voor een Hotel die 4 sterren waard is. Toch zullen wij de volgende keer weer via Kras boeken met de hoop dat wij dan wel kunnen krijgen waar wij voor betalen.
Ibrahim Hashish
op 18 juli 2017
bestemming: Duitsland / Moviepark Germany, reisperiode: juli 2017
Kras.nl zijn oplichters! Ik en mijn maat hadden een nacht geboekt bij Moviepark Germany voor €140 . Maar omdat ik niet zeker was of dit door kon gaan ivm studie, had ik de optie annuleringsverzekering erbij genomen. Handig die verzekering zou je denken toch? Toch niet!!
2 dagen van te voren wist ik dat het niet door kon gaan, dus ik bel Kras op om te annuleren. Vertellen ze mij dat ik €120 annuleringskosten moet betalen!! Dan kon ik die verzekering net zo goed niet nemen.. uiteindelijk is mijn maat met zijn vriendin gegaan omdat we dit natuurlijk niet zouden betalen.
OPLICHTERS.nl bedoelen ze.
Marcel
op 15 juli 2017
bestemming: Italië / Padua, reisperiode: juli 2017
Aangekomen stemt het hotel niet overeen met de beschrijving. Buitenzwembad is dicht en er is geen terras. Na aandringen kunnen we gaan zwemmen in een ander hotel. We hebben eerder het gevoel van in een cel te zitten ipv hotel. Na 1 dag verlaten we deze plaats.. NOOIT meer Kras, ik raad het iedereen ten stelligste af!
Rvanleuveren
op 12 juli 2017
bestemming: Turkije, reisperiode: juni 2017
Vriendelijk en behulpzaam wanneer je ze nodig hebt. Onze reis was bij kras het goedkoopst.
Kim
op 2 juli 2017
bestemming: Frankrijk / Martigues, reisperiode: augustus 2017
Ik wil meer informatie over de reis, maar Kras is niet bereikbaar. Meerdere keren gebeld, lang in de wacht. Meerdere keren gemaild, geen reactie. Bah! Vakantie zou leuk moeten zijn....
Sandra G
op 29 juni 2017
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juni 2017
Op zich was de reis en de route ontzettend mooi. De gegevens over de reis die we van tevoren van Kras hebben ontvangen was ook gewoon prima. Echter in het laatste hotel tijdens onze reis kwamen we in een hotel terecht met bedbugs. Toch wel een vrij bekend en gevreesd fenomeen binnen de reiswereld. De persoon aan de noodlijn van Kras die we hierover belden was echter niet bekend met het fenomeen bedbugs wat ik toch wel opmerkelijk vind als je binnen de reiswereld werkt. We konden geen andere kamer bij het hotel krijgen en Kras leek op afstand aan de telefoon niet zo snel iets voor ons te kunnen betekenen. We hebben dus het heft in eigen hand moeten nemen en zelf snel een ander hotel moeten boeken voor twee nachten. We zijn veel tijd kwijt geweest aan de ontmoeting met de bedbugs zowel de resterende avonden tijdens onze vakantie op Madeira als thuis en hebben hier dus veel hinder van ondervonden. We hebben het alternatieve hotel zelf moeten voorschieten. Geen probleem, maar we hebben tot op heden helemaal niets van Kras mogen vernemen. Alleen een standaard registratie email als reactie op onze email. Dus zelfs de kosten van het alternatieve hotel hebben we nog niet teruggekregen en we zijn alweer een paar weken thuis. Erg slechte service ervaring dus. Het lijkt me namelijk dat Kras geinteresseerd zou moeten zijn in het feit dat 1 van hun hotels in een rondreis last van bedbugs heeft aangezien er nu nog steeds Kras reizigers heen zullen gaan, en de mensen bij het hotel ook totaal niet adequaat reageerden op onze ontdekking ... en daarnaast gaan alle rondreizigers ook naar de overige hotels uit de rondreis en zijn bedbugs zeer gemakkelijk mee te nemen... Al met al voor ons dus geen goede ervaring dus met Kras reizen.
DJ
op 28 juni 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2017
Reis en hotel Baskenland goed. Reisleidster had zich heel goed ingelezen en was heel prettig om mee om te gaan. Eten s'avonds was beneden alle pijl als vooraf bv een schaal koude of warme groente als hoofdgerecht een stuk vis of vlees en een hard broodje. Toetje een activa of Danone. Dit zou in Spanje altijd zo zijn nou mijn ervaringen zijn heel anders. Wijn en water gratis bij het Diner frisdrank betalen. Geen buffet dan ook geen reis meer bij Kras.
Pdb
op 27 juni 2017
bestemming: Italië, reisperiode: juni 2017
Rondreis Puglia 8 dagen is echt heel mooi. Matera, prachtig. Lecce en omgeving zoals de stranden aan 3 zijden en oude vissersdorpen geweldig. En Alberobelle is uniek. Hotel in Lecce was slecht, klacht ingediend en we kregen direct etensbon van 50 euro om leed te verzachten. Wij zouden preferen om 3 nachten in Lecce te verblijven en twee in Alberobello: twee avonden en 1 dag zijn hier echt genoeg. Rond Lecce zijn veel meer bezienswaardigheden.
Henry
op 24 juni 2017
bestemming: , reisperiode: juni 2017
Had cruise geboekt begin februari 2017. Vertrek zou zijn op 24 juni 2017. 23 juni om 15.15 telefoontje dat hutten overboekt waren. Ik heb in mijn leven heel veel gereisd, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Ben ook behoorlijk pissig geworden en wil niets meer met Kras te maken hebben.
Wessels
op 24 juni 2017
bestemming: Oostenrijk / Fugen, reisperiode: juni 2017
Wij zijn bijna 40 jaar gehuwd, kom je aan Bij het hotel dan wordt je gescheiden over twee kamers om te slapen. Gelijk gebeld naar Kras ze zouden gelijk terug bellen na de Pinksteren dit doen ze niet. je ziet maar, zelfs geen reactie op je klacht per e-mail.
J.E. Freerks
op 22 juni 2017
bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: september 2017
Deze reis geboekt in april en gelokt met vroegboekkorting voor de prijs van 1982 euro. Tot mijn grote verbazing zie ik dat laatboekers nu beloond worden met een extra korting waardoor de reissom nu op 1772 euro komt. Door vroeg te boeken ben ik dus 210 euro duurder uit. Kras gebeld en zij geven aan dat dit bij hun de normaalste zaak van de wereld is. Voor mij een reden om niet meer bij hun te boeken
Katje
op 22 juni 2017
bestemming: Montenegro, reisperiode: juni 2017
Wij hebben een rondreis fly and drive in Montenegro gemaakt waarbij auto, hotel en vlucht geregeld zijn door Kras. Dachten wij. Echter, bij het laatste hotel aangekomen kregen wij na 30 minuten wachten te horen dat wij niet op de lijst stonden en dat ze ons niet konden verifiëren bij onze agency. Kortom, ze hadden geen kamer beschikbaar voor ons. Wij hebben toen het noodnummer van kras gebeld en die vervolgens erachteraan zijn gegaan. Resultaat na nog 2 uur wachten: telefoonkosten van 60 Euro en een middag regelen ipv genieten. Uiteindelijk zijn wij in een hotel terecht gekomen op een 1 uur afstand van het eigenlijke hotel. Als vergoeding kregen we 50 euro en een appartement ipv een kamer. Wij verwachten echter dat we erop kunnen vertrouwen dat de dingen goed zijn geregeld. Montenegro is verder een indrukwekkend en mooi land waar vele outdoor activiteiten mogelijk zijn. Wij bevelen aan de lonely planet te kopen waarmee je dezelfde reis kan plannen.
J D C
op 17 juni 2017
bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2017
2 weekjes naar griekenland geweest. Op kras ston "100m van een mooi strand!". Het strand was nauwelijks 5-6 meter lang tot het water en totaal volgebouwd met strandbedjes. So far for a beautiful beach. Erg jammer van het strand, dit is namelijk de voornaamte reden geweest dat wij deze reis boekten.
Tiny Ursem
op 16 juni 2017
bestemming: Italië / rondreis, reisperiode: juni 2017
Reis gemaakt met Bert en Monique als chauffeur en reisleidster. Onze vakantie was mede door hun kennis en begeleiding geweldig. Super zo als zij de reis hebben begeleid.
M.O.
op 14 juni 2017
bestemming: Curaçao, reisperiode: oktober 2017
Bij online boeking poging geeft de applicatie de foutmelding 'geen stoelen beschikbaar' alhoewel ze wel te kiezen zijn. Helpdesk meldt ook dat ze er wel zijn. IT-foutje. Ze zullen terugbellen. Er gebeurt 2 dagen niets. Wel is de prijs ineens ruim Eur 100 duurder en Kras is niet bereid de oude prijs te rekenen want: De storing kwam omdat er verkeerde stoelprijzen stonden. Knap bedacht excuus, erg slimme applicatie. Jammer genoeg was ook de prijs van de reis ineens Eur 30 hoger. Slechte klantvriendelijkheid!
De servicedesk die je meer dan 50 minuten aan de lijn laat hangen is ook al niet erg klantvriendelijk
Jentsje
op 13 juni 2017
bestemming: Oostenrijk / Oberperfuss, reisperiode: juni 2017
Hotel was oké. Reisleider was voor het eerst daar en had geen idee waar hij was. Totaal niet voorbereid. Afspraken werden niet gemaakt en er was geen enkel contact. Alleen één keer, alsof we op schoolreisje waren met een kleuterklas.
Henri
op 10 juni 2017
bestemming: Indonesië / Java, reisperiode: mei 2017
Intensive trip Java gedaan. Veel reizen en elke dag vroeg op. Hoogtepunten Borobudur Prambaban en Bromo vulkaan. Helaas grote groep 33 personen terwijl Kras ons een week voor de reis liet weten met 22 personen te zijn. Een groep uit Sumatra werd toegevoegd aan onze groep. Gids Benny was in begin van de reis humeurig en respectloos tegen zijn eigen landgenoten. Na opmerkingen van reizigers werd de man vriendelijker. Uiteindelijk in een rap tempo veel gezien. Hotels in Java waren keurig. Bali met upgrade naar Prama Sanur Beach hotel was zalig. Echt genieten. We hebben uiteindelijk een mooie vakantie gehad maar weet wel waaraan je begint. Na 10 dagen Java moet de accu echt opgeladen worden.
Schipper
op 5 juni 2017
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2017
Bij boeking bijbetaald voor betere vlucht tijden, 7 weken voor we weg gaan zijn de tijden veranderd waardoor we 7 uur later en 8 uur eerder vliegen en willen ze dat we weer gaan bij betalen 180euro heen en 30 terug wat een oplichters
Joke
op 31 mei 2017
bestemming: Georgië, reisperiode: mei 2017
Prachtige reis, prachtige landen, we hebben heel veel gezien, het was een vol programma. De hotels waren goed. De Nederlandse reisleidster Nataliya was bijzonder goed, de plaatselijke gidsen waren ook heel goed !!
Kortom een geweldige reis, met een prettige groep.
Paul van der Neut.
op 11 mei 2017
bestemming: Mexico, reisperiode: maart 2017
Kras blijkt onbetrouwbaar. Zodra je belangstelling toont voor een reis, kan het zo maar gebeuren dat de reissom met meer dan 1000 euro wordt verhoogd.
Rf NB
op 8 mei 2017
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: april 2017
Prachtige rondreis, west kaap huurauto , hotels alles goed geregeld de mooiste plekken gezien
Selmer
op 6 mei 2017
bestemming: Frankrijk / Loire, reisperiode: juli 2017
Begin januari een fiets/kampeer vakantie geboekt met Kras, omdat het voor mijn bejaarde vader een geruststellend gevoel gaf als deze reis volledig georganiseerd zou zijn.
Begin mei een mailtje ontvangen dat er helaas te weinig animo was voor de reis en dat deze niet door zou gaan.
Hoe moeilijk kan het zijn om 3 tenten, bagagevervoer en meer niet, te regelen? We doen het zelf wel.
RKM van Enkhuijzen
op 4 mei 2017
bestemming: China / Peking (Beijing), reisperiode: april 2017
Ik was tegen groepsreizen maar de reisleidster Monique was geweldig ze wist een hoop te vertellen en regiseerde alles op tijd, wij hebben nooit hoeven te wachten op andere en ze was erg betrokken alhoewel ik zeer sceptisch was vooraf. zij heeft er voor mij en mijn vrouw een feestje van gemaakt zoveel gezien in korte tijd zeker aan te bevelen voor een ieder die in oude en nieuwe cultuur is geintereseerd.
Coby de Groot
op 2 mei 2017
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: mei 2017
Vliegtuig vertrok 3 uur te laat. Een maal dubbelboeking in een hotel, dus moesten we er onverwacht uit. Ontbijt veelal slecht verzorgd. Een maal zelfs brood, kaas en ei op, werd niet meer geserveerd... hotels in gribusbuurten met soms een uitzicht op een muur of naast een autosloperij. Sicilië zelf is zwaar vervuild met plastic, puin en huisafval wat overal gedumpt wordt. Absoluut geen aanrader!
Heel slecht !
op 18 april 2017
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: mei 2017
Bij last minute boeking stond er nergens dat het op aanvraag was. uitslag over definitieve boeking kon 5 dagen gaan duren. ondertussen kunnen ze gewoon zeggen het gaat niet door , maar klant zelf kan niet zeggen laat dan maar , heel slecht nooit meer kras
De Jong
op 17 april 2017
bestemming: Spanje / Arenara, reisperiode: mei 2017
Ons hotel geboekt via Kras was overboekt. Vervolgens werden we gebeld en zouden we een alternatief krijgen maar helaas kwam het eerste alternatief niet in de buurt van de oorspronkelijke reis. Daarna nog een aantal dagen gewacht op nieuwe alternatieven maar ook hier leek het alsof Kras ons gewoon geld terug wilde geven ipv een goede vergelijkbare reis aan te bieden. Doordat Kras cancelde en best lang over een slecht alternatief deed is er momenteel weinig leuks meer te boeken voor een betaalbare prijs. Dit wordt dus thuis zitten terwijl we ons verheugd hadden op een leuke reis. Waardeloos dus.
Arend J. Hotting
op 17 april 2017
bestemming: Cuba / rondreis, reisperiode: februari 2017
Kras is nogal slordig in het verstrekken van de juiste informatie, zowel vooraf, als tijdens de reis (via de reisleidster). Reisleidster gaat veel haar eigen gang om commissie op te kunnen strijken. Het door haar zeer dringend aanbevolen officiële wisselkantoor op de luchthaven van Varadero bleek zo corrupt als wat (50% van de geldwissels door onze groep was benadeeld voor aanzienlijke bedragen!!!!) Door het leuke reisgezelschap en veel eigen initiatief werd het toch een heel geslaagde vakantie.
We hebben Kras zeer uitgebreid op diverse minpunten aangesproken, maar na lang wachten een algemene en vrijblijvende mail terug ontvangen.....erg teleurstellend...
Anita Hols
op 12 april 2017
bestemming: Ecuador / Galápagos Eilanden, reisperiode: maart 2017
Mooie reis en zeker Galapagos geweldig, dit laatste had van mij langer gemogen, reisleidster Nella geweldig, een duizendpoot die alles tot in de puntjes regelde!
Vesna
op 12 april 2017
bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: april 2017
In het kort:
Hotel Catalonia Bavaro - Dom. Republiek
Zwembad- mooi maar niet schoon
Eten- goed
Kamers- goed
Strand- mooi
Personeel- aardig als je een paar dolars geeft anders zeer terughoudend
Vliegen met TUi- prettig
Contact met Kras - zeer goed
Bereikbaarheid Kras- zeer goed
Thea Mols
op 30 maart 2017
bestemming: Thailand / Kras, reisperiode: maart 2017
Vanwege de 2 geweldige reisleiders Gilles en Nicole geeft ik de rondreis een 9 . Zij hebben het echt fantastisch gedaan. Dikke vette pluim voor mn toppers.
P.Ponsen
op 25 maart 2017
bestemming: Israël, reisperiode: januari 2017
Slecht slecht slecht
Het ergste is ze willen het niet toe geven ,en zeggen dat ze alles daar hebben geregeld ,allemaal leugens ,we hebben moeten vechten voor het eten ,we zijn verkleumd in een hotel drie dagen ,waar het eten vreselijk en koud was ,kras zegt zo slecht was het eten niet ,ze waren er niet bij ,het ander hotel moesten we over de puin lopen en springen ,en het derde was de eetzaal koud een schuur koffie en thee uit plastic glazen ,te veel om op te noemen
,maar we krijgen van Kras wel een vergoeding van 25 euro ,vreselijk toch
Theo eijkholt
op 23 maart 2017
bestemming: Thailand, reisperiode: februari 2017
De opbouw van de reis en de organisatie waren prima, echter teveel afhankelijk van optionele excursies die bovendien 10 tot 15 % duurder waren dan vooraf gemeld!! Daardoor viel de reis een stuk duurder uit dan gepland!
Janneke
op 22 maart 2017
bestemming: India / divers, reisperiode: maart 2017
Door problemen met mijn visa kon ik India niet in, het noodnummer van KRAs was niet te bereiken. Slechte afhandeling van mijn reis die niet doorging
Simone
op 21 maart 2017
bestemming: Israël, reisperiode: maart 2017
Het 1e, tevens het laatste hotel was ronduit slecht, zowel qua eten en geluidsoverlast. De andere hotels zijn matig.. Israël is een duur land. Je kunt beter halfpension boeken aangezien in de buurt van de hotels geen restaurants zijn.. het is elke keer afgelegen of in de voorstad van een grote plaats. De gids (Jossi) was een Israëliër die gebrekkig Nederlands sprak maar zeer slecht te verstaan was en te zacht sprak waardoor je bijna niets meekreeg van wat hij vertelde ook was hij niet bepaald sympathiek... hij delegeerde graag en iemand uit de groep kreeg de taak om de groep steeds te tellen en als er iets te melden was, iets vervelends vooral, dan liet hij dat die man doen.. dat hoort niet vinden wij.. hij gaf ook vaak geen antwoord op lastige vragen en vroeg de eerste dag al aan de groep om rekening te houden bij het pinnen voor de fooi aan de gids!! Wat tot gevolg had dat het daar dagelijks over ging tot in den treure.. pfff... Als je van kerken houdt dan zit je goed op deze reis, qua natuur zie je weinig. Je moet goed ter been zijn want het is heel veel lopen op vaak slechte ondergrond, dus niet zo geschikt voor oudere mensen.. Al bij al vonden wij deze reis niet de moeite waard om aan te bevelen..
B.Munt
op 16 maart 2017
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: februari 2017
Waarschuwing !!! Boek bij Kras nooit een vakantie op vrijdagmiddag of avond.
Eventuele tickets worden niet doorgegeven aan de vliegmaatschappij, omdat de afdeling die daarvoor verantwoordelijk is op zaterdag niet aanwezig is.
Tickets verlopen en Kras belt maandags op om te mede te delen dat de Vliegvaartmaatschappij je vlucht heeft geannuleerd.
Navraag bij de Vliegvaartmaatschappij leert dat hier geen sprake van is, maar dat betreffende ticket niet is doorgeboekt. Hiervoor heeft Kras 24 uur de tijd, vervolgens vervalt het ticket. Kras wijst met de vinger naar de vliegvaartmaatschappij en liegt tegen de klant over de ware toedracht. Zeer onprofessioneel gedrag. Aan juridisch medewerkers wordt wel uitgelegd wat er aan de hand is. Kras is niet voor rede vatbaar. Geen excuses ook.
Triest.
Kras wil graag verdienen, en is daarom ook op de vrijdagavond bereikbaar (telefonisch) om reizen te boeken, maar is blijkbaar niet bij machte de reis ook daadwerkelijk uit te voeren.
Boek dus niet vlak voor het weekend bij Kras.
Kaat
op 15 maart 2017
bestemming: Egypte / sahl hasheesh, reisperiode: maart 2017
Hotel pyramisa NIET BOEKEN! degoutant vuil en oud hotel. geen warm water in de kamer, schimmel in de douche, schimmel op de muren, wellness is onbestaande, eten is niet vers, algemene staat van hotel is in verval, all inclusive stelt niets voor, slecte wifi. Schande dat kras zoiets durft aan te bieden!
Dick van veen
op 1 maart 2017
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: februari 2017
Omdat alles goed geregeld en verzorgd was en we hadden een fantastische goede reisgids chiel. Hij maakte onze rondreis onvergetelijk!!! 15 dagen exotisch Zuid Thailand was onze eerste rondreis bij Kras maar zeker voor herhaling vatbaar!!!
Marieke griffioen
op 22 februari 2017
bestemming: Dominicaanse Republiek / catalonia royal, reisperiode: januari 2017
De informatie die KRAS geeft op de site is onjuist. Het hotel Catalonia royal ligt niet aan het mooie strand van Bavaro, maar aan een lelijke mangrove baai vol met algen, zeewier en troep op een aangelegd strand.
Wally kloos
op 16 februari 2017
bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: maart 2017
Geboekt bij kras,vlieg met Tuifly,vliegen met de Dreamliner star class,ben al 5 dagen bezig met mijn stoeklen vast te zetten,bellen/mailen,storing in het systeem,vandaag een mail,we zitten met het indelen daar u met een Airbus A 320-200 vliegt.u hoort wel wanneer u de stoelen kunt boeken Airbus,geboekt met de Dreamliner,had ik beter met de KLM kunnen vliegen,de reis moet nog beginnen,nu al van alles aan de hand
Michel
op 1 februari 2017
bestemming: Cuba / xzvsf, reisperiode: februari 2017
3 weken voor vertrek werd de "gegarandeerd vertrek" reis toch afgezegd.
Ger&Evert van Dam
op 31 januari 2017
bestemming: Thailand, reisperiode: januari 2017
Fantastische mooie reis.
Veel gezien en enthousiaste reisleider en gids.
Mammie
op 16 januari 2017
bestemming: Cuba, reisperiode: oktober 2016
Dure reis en slechte service bij kras zelf. Ik vind het geen aanrader en ga niet weer met ze weg.
Dico van der Zwan
op 2 januari 2017
bestemming: China, reisperiode: oktober 2016
Klassiek China, een stedentrip waarbij wij begonnen in Beijng en eindigde in Shanghai. Met diverse vormen van vervoer langs klassieke hoogtepunten door het moderne China. Van de ene verbazing in de andere. Een Nederlandse reis(bege)leider Oscar met veel kennis en zeer behulpzaam, gesteund door Chinese (Engelstalige) gidsen. Een heel plezierige groep maakte de reis compleet. Wij hebben er enorm van genoten.
J & C
op 29 december 2016
bestemming: Duitsland / Oldsberg, reisperiode: december 2016
Prijs kwaliteit verhouding van onze Kerstreis naar Park hotel Oldsberg was uitstekend. Eenvoudige, schone kamers. kwaliteit van het eten was goed, voldoende keuze.
Joke
op 27 december 2016
bestemming: Cuba, reisperiode: april 2016
Prachtige reis, goede bus, goede hotels,goede maaltijden, leuke groep EN een geweldige Cubaanse gids die heel goed Nederlands sprak
W te Brake
op 26 december 2016
bestemming: Israël, reisperiode: november 2016
Bij terugreis via Turkish Airlines een vertraging van een dag.
Op vliegveld Istanbul .
Extra kosten gemaakt visum,dag langer parkeren Schiphol en kosten op vliegveld totaal €45.00 allen de kosten van het visum werden vergoed . €20.00 moesten me maar kijken of we dat via Turkish Airlines konden krijgen. Wat een service !!
Brigitte van Helvoort
op 5 december 2016
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juni 2016
Chauffeur prima. Goede Nederlands sprekende reisleiding die pas ter plekke in de bus komt, zodat je een lekker rustige reis hebt. Goede excursies en prettige opstapplaatsen. KRAS hoort op 1 wat betreft Londen trips!
Erwin Welbergen
op 21 november 2016
bestemming: Dominicaanse Republiek / Sosúa, reisperiode: november 2016
Wij hadden een reis geboekt naar Puerto Plata, Sosua. Wegens grote overstromingen en schade werden al voor ons vertrek veel vluchten en reizen omgeboekt. Daarom vroegen wij Kras om onze reis om te boeken naar Punta Cana, een duurdere reis. In eerste instantie kon dit niet (geen vlucht beschikbaar, terwijl het precies dezelfde vlucht was), later toch weer wel, maar dan wel alleen naar een (veel) duurder hotel. Wij kregen een precieze prijsopgave (totaalprijs) en moesten voor het eind van de dag beslissen. Toen wij op het eind van de dag terugbelden kregen we nogmaals dezelfde prijsopgave. Na het akkoord geven werd alles omgeboekt. Plotseling werd er 500 euro meer gevraagd, omdat er intern een foutje was gemaakt. Fouten van Kras komen dus nijkbaar voor rekening van de klant. Dit is de laatste keer dat wij ooit nog bij Kras reizen boeken.
Gré van Marle
op 21 november 2016
bestemming: Vietnam, reisperiode: oktober 2016
Prachtige, afwisselende reis! Helaas was de regen soms spelbreker maar onze gidsen Nils en Phoeng probeerden de reis aan te passen. Klasse! Prima hotels en heerlijk eten.
Daphne van 't Hof
op 14 november 2016
bestemming: Cuba, reisperiode: oktober 2016
De reis was geweldig!! Echter enorme vertraging gehad op de terugreis. De reizigers die via Kras geboekt hadden waren de enigen!!!!! die van de passagiers niet op de hoogte waren gesteld van dit feit (terwijl de vertraging bij Kras al uren bekend was en ALLE andere passagiers van deze vlucht, via betere reisorganisaties, een extra dag strandverleninging All inclusive aangeboden kregen). We hebben 10uur! gewacht en waar anderen zoals eerder genoemd een dag All inclusief in een resort verbleven.... hebben wij 2 broodjes en 2 flesjes water gekregen.
De klachtafhandeling was bij terugkomst NOG slechter dan de terugreis zelf. Werkelijk van het kastje naar de muur gestuurd en het valt mij vies tegen van een ogenschijnlijke professionele organisatie als Kras dat zij dan ook niets kunnen betekenen voor een vaste klant om bij te dragen in enige vergoeding. ZEER teleurgesteld!!! Zolang alles goed gaat prima organisatie en vakantie.
Olga van der Linden
op 8 november 2016
bestemming: Sri Lanka / Columbo, reisperiode: oktober 2016
Het is een mooie rondreis goed georganiseerd door de reisgids Manju bij elk hotel bij aankomst een drankje als je het op hebt heeft hij je sleutel al altijd de mooiste plekken bij excursies en bij de de lunch en een prachtig land met goede hotels
Miranda Rijpkema
op 30 oktober 2016
bestemming: Cuba, reisperiode: september 2016
Het was een super reis. Cuba was helemaal geweldig. Geweldige reisleider eduardo. Heel veel gezien. Veel natuur en cultuur. Alleen is de bevolking heel schuw en niet gastvrij. Dat hoeft de pret niet tr drukken. Onthoudt ALLES IN CUBA IS ANDERS
Irma Tijssen
op 29 oktober 2016
bestemming: , reisperiode: oktober 2016
We hebben een reis geboekt voor een week fly and drive schilderachtig Maideira. Dit is een reis met 4 en 5 sterren hotels. De eerst twee hotels waren prima maar het laatste hotel is alleen zijn sterren waard door de ligging. Ziet er prachtig uit. De hotelkamer was armoedig. Vies nachtkastje met allemaal opgedroogde tandpastavlekken. Douchedeur helemaal verrot aan de onderkant. handdoeken met rafels. Airco werkte niet op de kamer. Geen wifi op de kamers. Slechte verlichting in de openbare ruimtes. 's nachts geen verlichting buiten (ivm bezuinigingen zoals de portier zei). Levensgevaarlijk vind ik. We kregen niet het eten wat we besteld hadden. Het hotel is ook voor All Inn gasten zodat het restaurant op een "vreetschuur" lijkt. Echt geen 4 sterren waard helaas.
Niels Konings, Fulco Lambregts, Arjen IJsendijk
op 26 oktober 2016
bestemming: Marokko / koningssteden, reisperiode: oktober 2016
Een geweldig gevuld en gevarieerd programma.
Reisleider Mustafa gaf zeer veel informatie over de vele aspecten van de plekken die we bezochten, en ging in op vragen en opmerkingen van de reizigers.
Dit geheel op zijn eigen manier en met veel humor.
Deze man heeft echt plezier in zijn werk.
Ook was hij vol begrip als we met z'n drieen zelf, zonder de groep, op pad wilden en niet mee wilden doen aan bijvoorbeeld de geplande diners, lunches of andere extra te boeken activiteiten.
Hij gaf prima tips en regelde soms zelfs een reservering voor ons drieen in een restaurant.
Buiten het feit om dat je zelf verantwoordelijk bent voor een fijne vakantie ( hoe je je tot de gebeurtenissen verhoudt ), heeft Mustafa een zeer grote bijdrage geleverd aan het slagen va deze reis.
Bianca
op 20 oktober 2016
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2016
Nooit meer op vakantie met Kras.
Op de heen en terugvlucht een tussenlanding wat niet vermeld was vooraf, na gearriveerd te zijn in Alanya weet de chauffeur van de transfer niet waar het hotel ligt en rijdt dik drie kwartier midden in de nacht met ons rond.
En alles wordt door Kras afgeschoven naar de reisleiding in Turkije en de vliegmaatschappij.
Nee nee Kras ik heb bij jullie mijn reis geboekt en jullie horen mij in te lichten, vreselijk hoe jullie met reizigers omgaan.
Diny
op 18 oktober 2016
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: september 2016
Krass neemt je niet serieus,denkt met een simpel mailtje klaar te zijn, zelf actie moeten ondernemen
Roel van den Berg
op 18 oktober 2016
bestemming: Griekenland, reisperiode: oktober 2016
Prachtige rondreis Klassiek Griekenland gemaakt van 8 dagen waarbij de gids Mirjam fenomenaal is. Die weet geschiedenis, taal en zichtbare monumenten met elkaar te verbinden door grote kennis,waardoor het zeer educatief is en levend. Aanrader met deze gids
P. De Vries
op 12 oktober 2016
bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: augustus 2016
Slechte service. Na de vakantie nog een rekening nagestuurd gekregen van ruim 250 euro. De rekening was van een verzekering die we kennelijk, zonder vermelding, hadden afgesloten.