Schrijf een review

Reviews over Pharos Reizen

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: autovakantie
Taurusavenue 18, 2132 LS Hoofddorp NL
023-5542870

Logo van Pharos Reizen

Pagina 5 van 6 met 506 resultaten

op 22 oktober 2017 bestemming: Corsica/Sardinië / Aleria/baia blu la tortuga, reisperiode: juli 2017

Een duet reis die fantastisch georganiseerd was, met het gezin heerlijk genoten

  • Algemeen 9
op 22 oktober 2017 bestemming: Kroatië / Rondreis, reisperiode: mei 2017

Afwisseling cultuur - natuur. Mooie autoreis. Fijne hotels, hartelijke ontvangst en grote gastvrijheid. Nog heel rustig in deze tijd van het jaar. P

  • Algemeen 9




op 22 oktober 2017 bestemming: Zweden, reisperiode: augustus 2017

Boeking met erg fijne (back-up) service, reisgids enorm compleet en alles in de reis perfect georganiseerd.

  • Algemeen 8
op 22 oktober 2017 bestemming: Noorwegen / Geiloo, reisperiode: augustus 2016

Geweldige huisjes met goede reistips. Rondreis Zweden en Noorwegen perfect geregeld, goede service! Voor een vakantie met Pharos kom je echt helemaal los! Alles perfect geregeld en je kunt zonder zorgen, elke dag genieten en je hoeft niet te denken aan morgen! Maar ik denk alweer aan de volgende reis, met Pharos is het altijd prijs! 😊

  • Algemeen 10
op 22 oktober 2017 bestemming: Frankrijk / Rondreis, reisperiode: juni 2017

Tot in de puntjes door Phros verzorgde reis. Begonnen in Dordogne. Einde in Tarascon-sur-ariege. 4 campings. Fijn info boekje met tips voor bezichtigen. Hou nu nog meer van Frankrijk. Zoveel gezien in 2 weken. Stadjes. Pyreneeën. Natuur. Heerlijk!

  • Algemeen 10
op 22 oktober 2017 bestemming: Duitsland / Alpestrasse reis, reisperiode: juli 2015

We hebben diverse reizen gemaakt met Pharos en allemaal prima georganiseerd. Deze reis was er één van. Prachtige omgeving en goede hotels!

  • Algemeen 10
op 22 oktober 2017 bestemming: Zweden / Rondreis, reisperiode: augustus 2017

Het was een geweldige reis wat onze verwachtingen overtrof. Wij zijn sinds deze vakantie besmet met het scandinavië- virus en willen hier zeker vaker naar terug. Het is geen 10 omdat de tweede accomodatie in Orsa iets tegenviel (te basic). Ik heb deze reis al aan veel aangeraden en dat blijf ik doen.

  • Algemeen 9
op 22 oktober 2017 bestemming: Duitsland / Hahnenklee, reisperiode: september 2017

Je krijgt wat ze beloven. Zwembad? Dan is er een zwembad, groot en mooi. Ligging gunstig? Letterlijk midden in allerhande fiets- en wandelgebieden. All-inclusive? Geen gedoe gehad, eten voldoende keus en steeds aangevuld, ook drinken altijd beschikbaar.
Daarnaast schone kamers, en ruime parkeergelegenheid.

  • Algemeen 9
op 22 oktober 2017 bestemming: Oostenrijk / Spinges- Mulbach, reisperiode: juni 2017

Mooie omgeving, aardig personeel, mooie kamer, goed eten.

  • Algemeen 8
op 22 oktober 2017 bestemming: Zweden / Rondreis, reisperiode: augustus 2017

Prachtige pipi langkous rondreis gemaakt. Mooie locaties. Super goed weer en verliefd geworden op Stockholm. De kinderen hadden de laatste week op de camping de tijd van hun leven. Een echte aanrader.

  • Algemeen 9
op 28 augustus 2017 bestemming: België / Luik, reisperiode: augustus 2017

Goed hotel

  • Algemeen 8
op 23 augustus 2017 bestemming: Oostenrijk / Soll, reisperiode: augustus 2017

Het hotel Berghof in Soll bood ons bij aankomst direct upgrades aan voor onze kamer, terwijl we deze nog niet gezien hadden. We moesten dan 250 of 300 euro bijbetalen, dat lag eraan welke kamer. We gaven aan dat de kamer die we op de site van Pharos reizen hadden gezien, er netjes en mooi uitzag. Dat waren echter maar voorbeeldplaatjes volgens de manager. De daadwerkelijke kamer lag in een bijgebouw en was heel klein voor 3 personen. (2 volwassenen en 1 kind). Dit was voor ons een 2 sterren kamer ipv een 4 sterrenkamer. Daarbij lag de kamer bijna in de speeltuin en stikte het er van de mugggen. Andere Nederlanders die we ontmoet hebben, hadden ook 300 euro bijbetaald, omdat ze niet in deze kamer wilde verblijven. Dit is een truc die ze volgens mij bij veel reizigers doen. Eerst de mooie kamers laten zien waar een upgrade prijs bij hoort en vervolgens de kamer die je zogenaamd geboekt hebt (een kamer die je op geen enkele foto van het hotel of pharos terugvindt). Helaas kon Pharos niet tegemoet komen in de kosten vanwege artikel bla bla bla....Voor ons nooit meer berghotel Soll en nooit meer Pharosreizen.

  • Algemeen 6
op 17 augustus 2017 bestemming: Oostenrijk / Muhltal, reisperiode: juli 2017

Onvriendelijk personeel Eten matig en eenzijdigvaak te weinig voor gemiddelde eter.Bedden uit het jaar 0 veel te laag!!!Schoonmaak goed. All inclusive GEEN all inclusive!! Klacht door Pharos niet serieus genomen!!

  • Algemeen 5
op 5 augustus 2017 bestemming: Italië / Solda/ rico pietore/ fieberbrunn, reisperiode: juni 2017

Slechts in 1 hotel keuzemenu terwijl in de beschrijving steeds sprake was van keuzemenu. In andere 2 hotels gewoon eten wat de pot schaft. Zelfs vis, terwijl aangegeven was dat wij dat niet eten!! Overigens kun je voor dit geld, € 1020 voor 2 personen voor 12 dagen, niet de hoofdprijs verwachten. Maar ik verwacht wel dat wat in de beschrijving staat ook geleverd wordt. Hotel in Rocca Pietore: afschuwelijk donker, somber kamertje en in Fieberbrunn
kreeg ik het het idee dat ik in een jeugdherberg zat dat door zeer onervaren studentes en stagiaires werd gerund. Kwaliteit???

  • Algemeen 6
op 1 juli 2017 bestemming: Duitsland, reisperiode: juni 2017

Eigenlijk cijfer nog te hoog want er waren maar twee zaken voldoende nl. het ontbijt en de kamer . De rest was en is echt puur slecht en een grote aanfluiting. Dit is niet alleen mijn mening maar van meerdere gasten die deze vakantie ook via jullie hadden geboekt. Mijn advies is,ga eerst alles controleren en gooi dit hotel uit jullie verzameling. Dus kom maar op met die prijs dan hebben we er toch iets positiefs aan over gehouden.Het betreffende hotel is Dormero Freudenstadt.

  • Algemeen 4
op 27 juni 2017 bestemming: Spanje / Bilbao, reisperiode: juni 2017

Reis was prima, alleen moesten wij het ontbijt betalen in hotel Zenit Bilbao CB. Dat was niet geregeld. Stond wel bij het arrangement. Euro 53,99 extra, niet het grootste drama maar toch .... Het was een prima rondreis in Nrd-Spanje. Santillana nachtje minder, ev. nachtje naar de Picos??

  • Algemeen 8
op 15 juni 2017 bestemming: Ierland / fly en drive, reisperiode: juni 2017

De reis is nog niet eens begonnen en is al alleen fly, door onwetenheid hadden wij geen creditcard dus kon autohuur niet doorgaan, auto kon zgn kosteloos geannuleerd worden ze probeerden er nog 50 euro aan te verdienen, nu gaan wij zaterdag zonder auto en met geboekte b&bs in de middle of nowhere toch maar heen want er kon niets geregeld worden om b&b te annuleren. Wij konden geen creditcard meer aanvragen ook ivm late boeking maar ook omdat pharos te laat was met versturen van papieren omdat er iets fout ging met betaling wij hadden alles betaald maar pharos dacht dat wij nog 319.== moesten betalen. Had het fijn gevonden als er iets als een compromis zou zijn nu gaan we proberen om in ierland alsnog een auto te boeken maar als dit niet lukt kunnen wij de overnachtingen op ons buik schrijven. Een medewerkster die alleen maar zei dat ze het vervelend vond en me na dit slechte nieuws een prettige dag wenste nou dat is tot op heden niet gelukt 2200 euro voor een retour ierland beetje duur maar ja wie weet win ik een prijs

  • Algemeen 1
op 20 april 2017 bestemming: Duitsland, reisperiode: april 2017

Er staat een prachtaanbieding voor phantasialand. Voor kinderen tot en met 17 jaar. Helaas was deze aanbieding niet te boeken via de site; kinderen zijn maar tot en met 16 jaar. Tijdig bericht gestuurd en de eerste keer keurig teruggebeld. Deze mevrouw zag het probleem, ik zou teruggebeld worden door een collega die dit op zou kunnen lossen. Niet dus. Zelf maar weer gebeld, ik zou wederom teruggebeld worden. Tegen de tijd dat dat gebeurde was het arrangement op de door ons gevraagde datum niet meer beschikbaar. Sorry is het enige wat je hoort. En bedankt! Je kunt het arrangement wat aangeboden wordt eenvoudigweg niet boeken via de site! Ook de betreffende familiekamers niet waar het arrangement voor geldt. Is alleen mogelijk met twee volwassenen en twee kinderen tot met 11 jaar. Anders betaal je het volle pond. Je moet dan dus contact opnemen met pharos, kinderen invullen tot max 11 jaar en dan stuurt pharos een mail dat de leeftijden anders zijn en hopen op goedkeuring. 😳😳😳.

  • Algemeen 1
op 23 december 2016 bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: juni 2016

Fijn hotel. Leuke omgeving. Veel te doen. Probleempje met de kleine op de kamer. Pharos geregeld dat we gratis grotere kamer kregen Top.

  • Algemeen 8
op 23 december 2016 bestemming: Oostenrijk / Fierbrunn, reisperiode: februari 2016

Wintersport in Schloss Rosenegg was super goed verzorgd

  • Algemeen 8
op 23 december 2016 bestemming: Oostenrijk / St Johann in Tirol, reisperiode: juli 2016

Tophotel met heerlijke buffetten, kinderen konden hun ogen niet geloven! Mooie omgeving voor wandelen, adventure park etc

  • Algemeen 9
op 19 december 2016 bestemming: Frankrijk / Loire & Parijs, reisperiode: mei 2016

Voor elke dag in de Loire pluim zoveel te zien en te ontdekken aan cultuur en sfeer met Parijs als toegift; prima geregeld een prijs prestatie van 11 dagen een 10.

  • Algemeen 10
op 19 december 2016 bestemming: Frankrijk / La Chapelle d'Abondance, reisperiode: augustus 2016

De locatie en wandelmogelijkheden waren uitstekend. Het hotel en personeel een aanbeveling waard. We hebben genoten van de omgeving en de goede keuken.

  • Algemeen 9
op 18 december 2016 bestemming: Oostenrijk / Oberau, reisperiode: september 2016

Vootreffelijke organisatie!!!

  • Algemeen 9
op 18 december 2016 bestemming: Noorwegen / ALPHEN AAN DEN RIJN, reisperiode: augustus 2016

Alles was perfect geregeld. In prima hotels.

  • Algemeen 9
op 18 december 2016 bestemming: Italië / Sardnie, reisperiode: juli 2016

De rondreis was prima, alleen 1 hotel voldeed niet aan onze verwachtingen. Slecht onderkomen en niet gelijkwaardig wat ons aangeboden was (dit was een alternatief). Hoorde gisteravond nog dat Pharos wel vaker slechtere kamers aanbied. Zwager was in Rovinj, hij had een prima kamer, maar ander gasten niet.

  • Algemeen 7
op 6 december 2016 bestemming: Italië / Italië, reisperiode: juli 2016

Prachtige lokatie en alles goed voor elkaar.

  • Algemeen 8
op 6 december 2016 bestemming: Frankrijk / Lac de chaleine, reisperiode: juli 2015

Keurig en het zag er precies zo uit als op het plaatje, zelfs het meer was blauw. Een fantastische vakantie gehad met mijn gezin.

  • Algemeen 8
op 5 december 2016 bestemming: Italië / Lavarone, reisperiode: augustus 2016

Geweldig verblijf in Grand hotel Astoria Lavarone Trentino met gezin alle voorzieningen binnen en buiten hoog in de bergen

  • Algemeen 9
op 30 november 2016 bestemming: Zweden / Frederiksberg, reisperiode: juli 2012

De rondreis naar Zweden met de kinderen was geweldig

  • Algemeen 9
op 28 november 2016 bestemming: Ierland / rondreis, reisperiode: september 2016

De rondreis was uitstekend verzorgd. Hotels waren prima, adviezen waar naar toe te gaan zeer zinvol en bruikbaar. Duidelijke omschrijving van de te nemen route en van de locaties. Kortom een goed georganiseeerde reis waar we enorm van hebben genoten.

  • Algemeen 10
op 30 oktober 2016 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: oktober 2016

Reisgezelschap van meerdere gezinnen, aangevraagd om vlakbij elkaar te verblijven resultaat: ze hadden ons niet verder van elkaar vandaan kunnen zetten. Wordt een arrangement aangeboden met allerlei extra's, inmiddels bijna een maand later nog steeds op deze extra's aan het wachten. Tevens hierover gebeld terwijl we daar waren met pharos, slecht gemotiveerd personeel aan de lijn gehad. Geen moment het gevoel gehad dat er ook daadwerkelijk geholpen zou worden. Erg jammer. In Disney hebben ze zeker hun best gedaan alleen gaven die ook aan dat pharos de gegevens niet goed of niet had doorgezet over samen verblijven etc. 1x en nooit meer dat ik boek via Pharos in ieder geval.

  • Algemeen 2
op 25 oktober 2016 bestemming: Frankrijk, reisperiode: oktober 2016

Reis werd door pharos geannuleerd,terwijl we een maand van te voren hadden geboekt en betaald

  • Algemeen 1
op 18 oktober 2016 bestemming: Finland / salla, reisperiode: februari 2016

De excursies (sneeuwscooter, rendier sledetocht, husky sledetocht) op zich hartstikke leuk, maaar véél en véél te kort: max. 2,5 uur, ook nog eens onderbroken door een uitgebreide kampvuur- of jachthutstop met een snack. Die stops zijn op zich geweldig en zeer de moeite waard, maar het maakt dat je tijdens het tochtje niet veel verder dan 1 of max. 2 km. rond tourt en v..e. prachtig gebied heel even iets te zien krijgt; je gaat gelijk al weer op de terugweg. Onbegrijpelijk waarom die uitjes zo kort duren. En je neemt dus bij elke excursie praktisch de zelfde route. De sneeuwschoenroute was helemaal lachen: in de 'achtertuin' v..h. vertrekpunt. Je moet dus nogal wat dagdelen zelf invullen (gelukkig liet het matige winterweer toe dat we konden wandelen) en / of bijboeken (peperduur). De noorderlicht show van Bart Braafhart is prachtig.
De accomodatie (bungalow, bij het hotel voor de maaltijden), maaltijdvoorzieningen en ambiance v park en bungalows waren helemaal prima, alleen daarvoor krijgen ze een 9. Maar dan: om 21.00 uur de lounge v.h. hotel dicht; geen glaasje wijn mee mogen nemen naar je bungalow; winkels 10 km. verderop praktisch onbereikbaar, omdat de buspendel altijd onder etenstijd gaat. En áls je staat te wachten op de bus, laat hij je overvol gewoon staan. Er naar toe liften is deen dingetje, want er passeren per dag niet meeer dan enige tientallen auto's. Heerlijk rustig, dus dat is een super pluspunt.
In de week dat wij er waren, bleek v.d. meerdere skipistes die er waren, er slechts 1tje open. Er was hartstikke veel sneeuw, maar vermoedelijk te weinig gasten om de andere pistes open te willen houden. Er waren mensen in de groep die aanhet begin een 3-dagen kaart hadden gekocht, dus die voelden zich ernstig gefopt.
De totaal indruk was voor ons geweldig, maar het geheel van onderdelen op deze manier zeker niet voor herhaling vatbaar. We hebben niet de indruk dat Pharos met deze info iets doet.

  • Algemeen 7
op 11 oktober 2016 bestemming: Engeland / London, reisperiode: oktober 2016

De reis ging niet door. Een week van te voren werd door hun afgezegd. Botte behandeling van hun aan de telefoon. Ongeïnteresseerd en sarcastische mevrouw aan de lijn gehad. Nee in hun heb ik geen vertrouwen.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2016 bestemming: Duitsland / simmersfeld, reisperiode: september 2016

Ik ben zeer ontevreden over hotel Lowen in Simmersfeld in het Zwarte Woud.Weggegooid geld,zeer jammer,heb direct klacht ingediend maar heb zoals zovelen nog steeds geen reactie gehad.

  • Algemeen 3
op 20 september 2016 bestemming: Noorwegen, reisperiode: augustus 2016

Geen reactie bij melden klacht

  • Algemeen 2
op 2 september 2016 bestemming: Noorwegen / Rondreis, reisperiode: augustus 2016

Het product is slecht.De wegen zijn slecht,de tunnels nog slechter. Het weer is nog slechter. Hotels goed, Boot goed.
Totaal score: Zonde van het geld

  • Algemeen 5
op 7 augustus 2016 bestemming: Duitsland / Freudenstadt, reisperiode: augustus 2016

Goed verzorgd Hotel, alleen werd in de brochure de kers op de taart aan geboden een zwart walder kisch taart met koffie bij aankomst. moet je wel op tijd zijn in ons geval dus niet. alleen een bon voor drankje, die hoorde er al bij even als het bus en trein kaartje dat was top.

  • Algemeen 7
op 13 juli 2016 bestemming: Engeland / Rondreis Midsummer murders, reisperiode: juni 2016

Interessante reis met goede hotels. Het Midsummer gevoel krijg je inderdaad als je de toeristische routes volgt.

  • Algemeen 8
op 1 juli 2016 bestemming: IJsland / rondreis, reisperiode: juni 2016

Rondreis IJsland. Gekozen voor Pharos omdat we een goede ervaring hadden met rondreis Noorwegen. Daar kreeg je goede routebeschrijving. Maar nu. Wat een teleurstelling. We ontvingen heel weinig informatie. In het Engels. Geen routebeschrijving, alleen adressen en GPS coördinaten van hotels. Dus rijden van hotel naar hotel. Voor onderweg wel lijst met interessante plekken, waarvan je zelf moest zoeken waar het precies lag, dus iedere dag opnieuw route zelf uitschrijven. Diverse mails en telefoontjes naar Pharos leverden niks op. Maar het land is geweldig mooi. Wel prijzig. Het weer was in deze periode zelfs beter dan in Nederland. De hotels zijn over het geheel matig.

  • Algemeen 3
op 25 juni 2016 bestemming: Kroatië, reisperiode: juni 2016

Wat een misleidende foto's op internet. Beginnen onze vakantie bij paviljoen Jelena op een klein, donker kamertje zonder uitzicht, 2 hoog op een camping. Geen mogelijkheid om te zitten, ook niet op bed. Een slecht begin van onze vakantie. We vrezen voor de volgende accomodaties.

  • Algemeen 2
op 25 juni 2016 bestemming: Kroatië, reisperiode: juni 2016

Wat een misleidende foto's op internet. Beginnen onze vakantie bij paviljoen Jelena op een klein, donker kamertje zonder uitzicht, 2 hoog op een camping. Geen mogelijkheid om te zitten, ook niet op bed. Een slecht begin van onze vakantie. We vrezen voor de volgende accommodaties.

  • Algemeen 2
op 7 juni 2016 bestemming: Duitsland / Carea Risidenz Harzhöhe in Hahnenklee, reisperiode: juni 2016

Via ANWB/Pharos geboekt voor een "all-inclusive". Door Pharos is alles prima gegregeld, maar helaas waren wij minder tevreden over de uiteindelijke reis. Het "all-inclusive" gedeelte is PRIMA verzorgd: er was steeds voldoende van alles, zowel eten als drinken, het was gevarieerd en de gerechten waren zeer smaakvol. Geen kwaad woord daarover. Het hotel zelf is goed maar gedateerd en niet altijd even schoon. Het is o.a. gedateerd omdat de kamers aan de zuid/westkant niet alleen geen airco hebben, maar er is geen zonwering of iets dergelijks aanwezig. Daardoor werd de kamer zelfs met de dunne gordijnen gesloten BLOEDHEET en kon je er nauwelijks in slapen. Gelukkig was er wel een balkon om op te zitten maar ook daarvoor gold: veel te heet in de felle zon. Ons trauma ontstond echter toen we verzochten om een andere kamer aan de andere kant van het hotel, waar het volgens informatie van andere gasten veel koeler was. Maar dat kon niet volgens de dame aan de receptie omdat het hotel zou zijn volgeboekt. Volgens ons was het hotel verre van volgeboekt want om wat tocht te krijgen hadden we steeds de deur van onze kamer wagenwijd openstaan en hoorden we op onze gang geen enkele keer andere deuren open of dicht gaan , dus dat "volgeboekt" was een farce volgens ons. De klap op de vuurpijl kwam toen we besloten om vanwege de warmte twee dagen eerder naar huis te gaan en diezelfde receptioniste ons bijna verweet dat we niet om een ventilator hadden gevraagd: toen brak onze klomp en werden wij boos want dan hadden ze dat toch ook uit zichzelf kunnen aanbieden.... ! Verder is het hotel in dit opzicht verdeeld in twee "rangen": het zijn twee verbonden gebouwen, de ene met kamers met markiezen en een zonder. Zoals gezegd is het binnen weliswaar gedateerd (versleten vloerbedekking e.d.) maar buiten ziet het er zeer onverzorgd uit: de balkons zijn vies em hebben duidelijk een schoonmaakbeurt en verfje nodig, het onkruid groeit overal tussen de terrastegels. Onze kamer lag op de vierde verdieping helemaal aan het eind. Naast ons was nog een kamer, wij denken van een medewerker, want dat balkon lag vol met troep: lege bierflessen, open blikken met worsten (half vol), Verder werden wij iedere avond "verblijd" met de herrie van het personeel dat flessen en dozen aan het opruimen was, niet zonder veel kabaal. Wij zaten er precies boven. Overigens hetzelfde personeel dat de tafels steeds afruimde en dat heel goed deed .... . Het was onze eerste kennismaking met een all-inclusive arrangement en zoals in de titel staat: "goed met tegenstrijdigheden". Eten en drinken OK, maar met name de service van de receptie ver onder de maat. Overigens lag het hotel wel redelijk gunstig voor het maken van wandelingen, was er steeds voldoende parkeergelegenheid en was het 's nachts rustig. In dit hotel komen wij sowieso niet meer en of we nog ooit een "all-inclusive" arrangement doen .... dat is moeilijk te zeggen want kennelijk zit er onder de aanlokkelijke prijzen toch steeds een addertje onder het gras, zoals het gevoel hebben dat je een tweederangs gast bent en ook als zodanig wordt behandeld.

  • Algemeen 7
op 17 februari 2016 bestemming: Noorwegen / Rondreis, reisperiode: augustus 2014

Hele mooie goed verzorgde auto rondreis met een paar spectaculaire hoogtepunten. Vooral de Trolstigen was geweldig om zelf te rijden. De hotels lagen goed bereikbaar en centraal. Een hele goede afwisseling van natuur en cultuur zaten in deze reis. Tot slot zelf de overtocht van Kiel naar Oslo was een belevenis op zich.

  • Algemeen 8
op 2 februari 2016 bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: augustus 2015

Wij verbleven met onze jonge meiden in Stern hotel en het was werkelijk fantastisch

  • Algemeen 8
op 24 januari 2016 bestemming: Italië / Gardameer, reisperiode: juli 2015

Vanaf het moment van zoeken op de site naar de juiste bestemming tot het einde van de vakantie is alles duidelijk en goed overzichtelijk. Op de site kun je op verschillende wijze zoeken naar je juiste vakantie. Dit is wel prettig want zo zie je ook bestemmingen waar je in eerste instantie niet aan denkt.

Na boeken ontvang je keurig de juiste gegevens en de bevestiging.

  • Algemeen 9
op 20 december 2015 bestemming: Italië / mazinn ronzone etc., reisperiode:

Prachtige natuur en mooi gelegen hotels. Het voelt als een warme deken die je omsluit.

  • Algemeen 8
op 9 november 2015 bestemming: Duitsland / Bühl en Neumarkt, reisperiode: oktober 2015

We hebben de 7 daagse autoreis geboekt. We verwachtten geen luxe in de kloosters maar ons eerste verblijf was slecht. Een soort jeugdherberg onderkomen, zeer krap en onfrisse geur in badkamer. Receptie voortdurend afwezig, niemand wist van de hoed en de rand, werden na aankomst op zondag in eerste instantie weggestuurd naar het andere klooster (350 km verderop) Werden uiteindelijk maar ergens ondergebracht. Duidelijk onervaren mensen, mochten die er al zijn. De z.g. diners waren enigszins aangeklede broodmaaltijden. het 2de klooster in Neumarkt voldeed prima aan de eisen maar ook hier geen diner maar "Abendbrot".

  • Algemeen 6
op 6 november 2015 bestemming: Schotland, reisperiode: juli 2014

Geweldige rondreis. Zeer goede en perfecte B&B's. Veel te zien. Route gaat over rustige wegen met veel bezienswaardigheden. Aanrader!

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2015 bestemming: Frankrijk / Valras Plage, reisperiode: juli 2015

Omdat camping Blue Bayou ons erg goed is bevallen. Prachtig gelegen aan zee. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Goed zwembad en goed restaurant. Cabine was goed en camping was lekker druk en gezellig.

  • Algemeen 8
op 22 oktober 2015 bestemming: Duitsland / Freudenstadr, reisperiode: september 15

Slechte boekingsorganisatie, er wordt niet geboden wat is geoffreerd

  • Algemeen 4
op 19 oktober 2015 bestemming: Duitsland / Schondelgrund, reisperiode: juni 2013

4 Dagen in Hotel Schondelgrund in het Zwarte Woud maakte deel uit van een zgn. DUET-arrangement. Het Hotel vormt een uitstekend uitgangspunt voor tochtjes in de omgeving. Wat betreft hotel Schondelgrund vinden wij de prijs-kwaliteit verhouding in balans. Voor dit bedrag kan men geen 5 sterren maaltijden verwachten, maar alles is smakelijk en voldoende. Verder is het personeel uitermate vriendelijk en behulpzaam.

  • Algemeen 7
op 11 oktober 2015 bestemming: Noorwegen / Meerdere plaatsen, reisperiode: juli 2015

De vakantie was geweldig! We hebben heel erg genoten van Noorwegen en Zweden. Pharos reizen had leuke tips in een boekje gezet die we konden doen. Deze waren erg leuk en daar hebben we veel gebruik van gemaakt. De mensen waren heel vriendelijk in het land. De uitzichten, watervallen, boswandelingen en fjorden waren ontzettend mooi!!! Pharos had ons ook een goede route-beschrijving gegeven naar de accommodaties. Op de boot vonden we het ook heel leuk. Er was veel te doen op de boot. We gaan zeker nog een keer gebruik maken van Pharos reizen!

  • Algemeen 9
op 11 oktober 2015 bestemming: Schotland / rondreis, reisperiode: juni 2015

Slecht in elkaar gezet.Prijs-kwaliteit slecht.Hotels goed de rest waardeloos.

  • Algemeen 5
op 10 oktober 2015 bestemming: Frankrijk / divers, reisperiode: juni 2015

Autorondreis langs de Route Napoleon in omgekeerde volgorde. Onderweg overnacht in goed verzorgde en mooi gelegen hotels. Reisbescheiden van Pharos zijn overzichtelijk en goe dverzorgd hetgeen je terugvindt je de gehele vakantie. Zeker een aanrader.

  • Algemeen 9
op 2 oktober 2015 bestemming: Nederland / Makkum, reisperiode: juni 2015

Heerlijk park met super mooie ligging aan het IJsselmeer. De bungalows zijn luxe en voorzien van alle gemakken. De organisatie is vriendelijke en behulpzaam.

  • Algemeen 10
op 1 oktober 2015 bestemming: Noorwegen / Rondreis, reisperiode: mei 2014

Hotels goed geregeld.

  • Algemeen 8
op 1 oktober 2015 bestemming: Zweden / iedre, reisperiode: augustus 2015

Super zo mooi met de boot eerst naar oslo . wat een aankomst een pracht! daarna door naar zweden. De natuur en rust overvielen ons. een gevoel van wouw dan noemen ze hier het ijselmeer groot. Wat ontspannend en de huisjes allemaal anders 3 stuks wat een verassing ook in de natuur. Een land vol met bossen natuur en meren. komen we nog elanden op de weg tegen en op de terugweg naar huis 2 overspringende hertjes. Net te laat hiervoor met de camera. En helaas nog een vos en een das dood gereden op de weg. Dit was een vakantie om nooit meer te vergeten en we weten nu wat een loppis is.De bordjes gevolgd en dat zijn heel leuk tweedehands winkeltjes zeg maar in een schuur bij iemand thuis. We hebben daar wat gekocht en die mevrouw heeft op de achterkant voor ons nog wat opgeschreven toen we het vroegen. Echt gaaf een aanrader voor een ieder die van rust en natuur houd. En met Engels kun je er goed terecht.

  • Algemeen 9
op 1 oktober 2015 bestemming: Zweden / iedre, reisperiode: augustus 2015

Rondreis zweden in huisjes

  • Algemeen 9
op 30 september 2015 bestemming: Duitsland / Osterspai, reisperiode: augustus 2015

Genoten van een heerlijk ontspannen vakantie in hotel Lindenhof. Wij zijn in het verleden al vaker met Pharos Reizen op vakantie geweest en weten uit ervaring dat dit altijd goed geregeld is. Ook ditmaal was alles in orde en kregen wij ruim op tijd een mooi reisbescheidenboekje met alle benodigde informatie.

Het hotel heeft een goede prijs-kwaliteit verhouding. We hebben elke dag genoten van het eten en de kamer was prima in orde. Bedden waren prima, alleen de kussens waren te zacht. Gelijk bij de receptie om extra kussens gevraagd en deze werden een kwartier later bij onze kamer gebracht.

De omgeving van het hotel is prachtig! Genoten van de natuur, de vele burchten die dit gebied rijk is, de stad Koblenz en een heerlijke boottocht.

Kortom, top geregeld door Pharos Reizen en heerlijk genoten in dit hotel!

  • Algemeen 9
op 29 september 2015 bestemming: Engeland / rondreis, reisperiode: juli 2015

Afgelopen zomer hebben wij genoten van een prachtige rondreis door Zuid-Engeland. Alles was goed verzorgd, prima hotels met goede service. De omgeving was ook zeker de moeite waarde, veel mooie plaatsen bekeken! De reis heeft onze verwachtingen waargemaakt, net als voorgaande jaren dat we met Pharos op reis zijn gegaan.

  • Algemeen 8
op 26 september 2015 bestemming: Oostenrijk / Sankt Johann in Tirol, reisperiode: augustus 2015

Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 4 en 7 jaar en zijn voor het eerst in Oostenrijk op vakantie geweest. we wilden namelijk wandelen en Pharos gaf ons hotel Kaiserfels in Sankt Johann in Tirol als tip. daar waren we blij mee want het hotel was perfect. wij sliepen in het nieuwe deel met prachtige kamers met balkon en keken uit op de groene bergweide. Het eten is super, elke dag een ander thema en veel keuze uit verse en vaak biologische gerechten. Met de pas voor de liften kun je alle kanten op en door het vele kindervermaak wat de Oostenrijkers op elke berg hebben vonden zij het ook een avontuur om elke dag te wandelen. na afloop heerlijk met vermoeide benen in het zwembad. een ideaal adres voor een fijne vakantie in de natuur. In de winter is het ook mooi denk ik want de skilift eindigt ongeveer op het terras.

  • Algemeen 9
op 25 september 2015 bestemming: België / Walcourt, reisperiode: augustus 2015

Alles reisbescheiden netjes op tijd ontvangen, superlocatie, hele mooie villa en veel te doen in de omgeving

  • Algemeen 9
op 25 september 2015 bestemming: Engeland / rondreis, reisperiode: juli 2015

We hebben een geweldige 14-daagse rondreis langs diverse hotels gemaakt door Zuid-Engeland. De hotels waren allen comfortabel tot luxe en overal werden we geholpen door bijzonder vriendelijk personeel. Het mooiste uitzicht hadden we in Torquay, waar onze hotelkamer uitkeek over de zee met prachtig blauw water en een rotskust (met als kers op de taart ook een prachtig blauwe lucht met 's avonds een mooie zonsondergang). De hotels waren geboekt, dus iedere nacht een dak boven ons hoofd en voor de rest zo vrij als een vogeltje! We hebben heel veel gezien en gedaan met als hoogtepunt een bezoek aan Highclere Castle, waar onze favoriete serie Downton Abbey is opgenomen. Verder zijn we bij Land's End en Lizard Point geweest en hebben een schitterende kustwandeling gemaakt op het schiereiland Roseland naar een klein kerkje, gelegen in het paradijs met palmbomen en exotische planten. Ook zagen we overal wilde pony's in The New Forest en hebben we de stad Brighton bezocht, waar we net als duizenden andere mensen de Gayparade zagen. Ook bezochten we idyllische (vissers)dorpjes met veel mooie cottages met rietgedekte daken. En dan heb ik nog niet eens alles genoemd; kortom, te veel om op te noemen! De officieel 10-daagse reis was gemakkelijk aan de voor- en achterkant uit te breiden met elk 1 of 2 nachten extra, zodat je de reis naar je eigen wensen kunt uitbreiden.
Echt een aanrader!

  • Algemeen 9
op 25 september 2015 bestemming: België / Gent, reisperiode: september 2015

Via Pharos Reizen naar Gent geweest in hotel De Flandre. Het hotel was echt heel goed gelegen en je was zo op de Korenlei. In de buurt is een parkeergarage waar je auto veilig stond. Wat ik het leukst vind aan Pharos Reizen is dat er allerlei extra's bij zaten inbegrepen zoals een boottocht, friet van Filip (hele aardige man) en een biertje in een gezellig cafe. Kortom volgende keer zal ik zeker weer bij Pharos Reizen boeken!

  • Algemeen 10
op 24 september 2015 bestemming: Italië / Garda meer, reisperiode:

Goede reis organisatie. Leuke reizen op de website, wij waren verrast door de leuke accommodaties en gave reizen. Onze vakantie in Italie was top geregeld. Wij komen graag weer terug bij Pharos vooral om de goede prijs en service.

  • Algemeen 8
op 23 september 2015 bestemming: Italië / Gardameer, reisperiode: september 2015

Goede service, waar voor je geld

  • Algemeen 8
op 23 september 2015 bestemming: Frankrijk / Pomport, reisperiode: juli 2014

Pomport beach, een leuke camping met een mooi meer. De camping is vorig jaar gestart. De eigenaren zijn zeer vriendelijk en komen uit een nest van campingeigenaren. Zeer sfeervolle dorpjes in de omgeving. Aanrader! Ook in Résidence Club MMV Le Clos du Rocher verbleven, een mooi appartementen complex. Zeer goed bereikbaar ook voor mindervaliden. Een royaal zwembad op het terrein. Dicht bij een kano opstapplaats, een manege. Een zeer gezellig dorpje in een prachtige omgeving!

  • Algemeen 9
op 23 september 2015 bestemming: Italië / Loano, reisperiode: juli 2015

Prachtig appartementen complex in Loano, Ai Pozzi Village. Mooi ruim zwembad met voldoende ligstoelen. Vlak bij de zee en andere leuke plaatsjes in de Bloemenriviera. Ook verbleven op de prachtige stadscamping (Camping Torre Pendente). Op loopafstand van Pisa. Ideale uitvalsbasis voor vele leuke plaatsjes in Toscane en dicht bij het prachtige Cinque Terre. De camping heeft ook een goed restaurant. Aanrader!

  • Algemeen 9
op 23 september 2015 bestemming: Zweden / Branas/Geilo/Rjukan, reisperiode: juli 2015

Super vakantie gehad in Noorwegen/Zweden met Pharosreizen. Goed georganiseerde reis met eigen vervoer in een aantal prachtige locaties/accommodaties. Goede set reisbescheiden met duidelijke routebeschrijvingen en tips voor activiteiten.

  • Algemeen 9
op 23 september 2015 bestemming: Frankrijk / Klingenthal in de Elzas, reisperiode: augustus 2015

Voor het eerst een 2x 3-daags verblijf geboekt in de franse Elzas, een aanbieding uit het Eindhovens Dagblad in samenwerking met Pharos Reizen van de ANWB. Na 30 jaar caravannen en door omstandigheden 3 jaar niet met vakantie te zijn geweest was dit voor ons een uitprobeersel om voor het eerst met alleen een auto niet te ver weg in een hotel een korte vakantie te beleven. Wij hebben genoten! en niet alleen van mooie, warme zonnige dagen. Prijs/kwaliteit van het hotel is in goede verhouding. Een zeer uitgebreid ontbijtbuffet en een
goed verzorgd, heerlijk 3-gangen menu. Met het glutenvrije dieet van mijn man werd goed rekening gehouden. Vriendelijk en behulpzaam personeel zorgden ervoor dat wij met goede herinneringen terugkijken op onze eerste vakantie
zonder caravan. Wij houden Pharos Reizen goed in de gaten!

  • Algemeen 8
op 16 augustus 2015 bestemming: Frankrijk / Cluny, reisperiode: augustus 2015

Wij hadden de 5- daagse fietsvakantie Bourgogne geboekt bij Pharos. Geslapen in ingerichte tenten op 3 verschillende campings. De accommodatie was over het algemeen in orde, deftig slapen, ijskast en magnetron. Al had je aan dat laatste niets met enkel een paar plastic bekertjes en idem bestek. De camping in Cluny viel wat tegen. Een gemeentelijke camping met zeer verouderd sanitair en idem zwembad. De TGV tot 15 keer per uur naast de camping krijg je er gratis bij. De camping in Savigny s-Gr was zeker oké, maar verder is er niets in de buurt. De camping in Chalon s- Saone past totaal niet in het concept. Het is een doortrekcamping aan de rand van de stad, met zicht op een afgedankt industrieterrein. Sfeer en gezelligheid 0/10. Zwembad is betalend en aan de andere kant van de rivier, die je via een drukke brug kan oversteken. De gehuurde fietsen waren wel tip- top. Achteraf bekeken is dit reisje me iets van 5 à 600 Euro waard. Bij Pharos echter kwam ik uit op 1065 Euro. Wil je het toch proberen kan ik je aanraden rechtstreeks te boeken bij Ludistay.com. Als je dan de prijs bekijkt weet je dat Pharos ongeveer 40 procent winst boekt, en je moet niet veel in de plaats verwachten;
- moeizame boeking met veel aanmaningen tot betalen, ook al hadden we reeds geruime tijd betaald.
- al de informatie krijg je in onpersoonlijke standaardmails.
- de afgeprinte versie van de website is de informatie waar je het maar mee moet doen.
- de informatie is zeer onvolledig en soms onjuist.
Kortom, we hebben er het beste van gemaakt en dat is ons aardig gelukt, maar de meerwaarde van boeken bij Pharos is NIHIL. Ik doe het niet meer en zou anderen ook niet aanraden.

  • Algemeen 4
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 4
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 4
op 14 augustus 2015 bestemming: Frankrijk / Bretagne, reisperiode: juli 2015

We zijn op 5 juli naar Yellow Village geweest. Wat een drama. Na 12 uur reizen smacht je naar een leuke caravan maar helaas. Een stacaravan naast het toiletgebouw (alleen maar lawaai 's nachts), geen stoelen op het terras en toilet en douche zo klein dat je wel genoodzaakt bent om naar toiletgebouw te gaan. Daarnaast een meter van de hoofdweg af waardoor er tientallen mensen de gehele dag voor je deur langslopen.
Klacht ingediend. na een maand geen reactie en dus maar weer in de pen. Enige wat volgt is een mail: dank voor uw reactie, wij nemen het mee in ons inkoopbeleid. Oh oh oh. Dat is een dochter van de ANWB en dan daar ben je dan "gouden klant "Nooit" weer Pharos en waarschuwing aan een ieder. Wat je beloofd krijgt is er niet.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 2
op 11 augustus 2015 bestemming: Oostenrijk / Bramberg am Wildkogel, reisperiode: augustus 2015

Wij hadden voor het eerst geboekt bij Pharos reizen. Stond een geweldige aanbieding in het blad Kampioen. Ik bekijk het blad nooit maar nu voor het eerst en zag deze aanbieding staan. All-inclusive. Ik had meteen geboekt voor 2 personen. Na het boeken dacht ik: we zullen toch niet in de maling worden genomen he? Zit er geen addertje onder het gras? Ik bekeek toen op deze site alle reviews en dacht wat heb ik mezelf aangedaan. Ik kon het niet meer terugdraaien. Ik heb de volgende dag gebeld met Pharos reizen en mijn zorgen met hen gedeeld. Ze zeiden dat het meestal zo is dat de slechte ervaringen worden gedeeld maar heel weinig de positieve. Ik heb haar gevraagd of daadwerkelijk wat in de aanbieding staat we echt kregen. De telefoniste beweerde dat er alles bij in zat.

Ik wil graag delen hoe positief wij het hebben ervaren en dat alle aanbiedingen ook daadwerkelijk gegeven zijn. Het hotel was super goed (Grundlhof), de familie waren ontzettend aardig en gastvrij. We kregen gratis een National Park card waar we op elk onderdeel 1 ding gratis mochten ingaan (kabelbaan, boogschieten, museum, zwembad en taxi bus naar Smaragdberg totale kosten €150 aan voordeel voor 2 personen). Elke dag werd onze kamer gezogen, bedden opgemaakt, schone handdoeken en werd de badkamer schoongemaakt. Het buffet was helemaal top! Heerlijk gegeten. Dus Pharos reizen: jullie hebben ons niet teleurgesteld! Volgende keer weer.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 9
op 10 juli 2015 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juni 2015

Pharos reizen annuleerde onze geboekte 14 daagse vakantie naar Frankrijk slechts 4 dagen voor vertrek. Er bleek een nordic walk event plaats te vinden. Wij hadden zeer ruim van te voren geboekt. Zoiets komt toch ook niet uit de lucht vallen. Zij boden nog twee alternatieven aan zonder overleg en niet overeenkomstig onze wensen. De eerste was 160 km verder en €200 duurder. De tweede was €300 goedkoper en totaal niet naar wens en simpel.
Daardoor konden wij niet meer tijdig een nieuw onderkomen vinden voor 14 dagen. Uiteindelijk hebben we zelf iets gevonden voor 8 dagen. Wij hebben hierdoor een duurdere keuze moeten maken, derven 6 dagen vakantieplezier en een schadevergoeding is snel en kort per email afgewezen. Advies dus om daar nooit te boeken.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 21 juni 2015 bestemming: België / Antwerpen, reisperiode: mei 2015

Hotel (goed) daarnaast bonnen voor frites eten (slecht) rondrit (goed) lunch (was niet op zondag maar stond wel in folder). kathedraal bezichtigen (goed) veel met tram gereisd voor 14 euro 2 personen 3 dagen. Vogeltjesmarkt maar weinig volges wel bloemen en planten.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 30 maart 2015 bestemming: Schotland / Rondreis, reisperiode: juli 2015

Wij hadden een individuele rondreis geboekt door Schotland ("Keltische Droom") met vertrekdatum 30 juli 2015 via de website van Pharos Reizen. Na twee weken ontvingen wij deze mail:

"Allereerst hartelijk dank voor uw geduld en interesse in een vakantie bij Pharos Reizen.
Ik heb contact gehad met alle hotels in uw reis en het Royal Hotel heeft helaas als enige hotel aangegeven dat er geen extra beschikbaarheid meer is voor de gewenste reisperiode van 6 mei tot 9 mei. Ik kan u geen ander hotel bieden in plaats van het Royal Hotel. Wel kan ik voor u het hotel en bijbehorende kosten uit de boeking halen van €440,- per kamer voor de drie nachten die u in het hotel zou verblijven.
Er zijn verschillende goede hotels in Stornoway die u zelf kunt boeken bijvoorbeeld via www.booking.com."

Om te beginnen was er een verkeerde periode vermeld in de mail. Ten tweede moesten we zelf maar uitzoeken hoe we het gat gaan vullen in Stornoway. Een tandarts zegt toch ook niet "hier is uw kunstgebit maar de hoektand moet u zelf leveren."

Geen enkele pro-actieve service, of het aandragen van een alternatief, meedenken. Niks van dit alles. Dit onder het motto (volgens 'reisspecialist' van Pharos reizen): 'wij zijn een reisorganisatie en geen reisbureau'.
De aanvraag hebben we inmiddels geannuleerd en wij zijn voorgoed klaar met Pharos.

  • Algemeen 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 20 oktober 2014 bestemming: België / Bliamont, reisperiode: oktober 2014

Geweldig met Pharos Reizen, en lekker genieten van een rustige vakantie met lekker eten en een lekkere triek gedronken.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 10
  • Prijs / kwaliteit 8
op 11 oktober 2014 bestemming: Duitsland / Winterberg-altenfeld, reisperiode: augustus 2014

Prima hotel voor kort verblijf, geboekt bij Pharos Reizen. Ontzettend grote kamers. Het personeel kon beter. Het zoontje van de eigenaar kreeg meer aandacht dan de gasten en was een voortdurende stoorzender.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 12 augustus 2014 bestemming: Kroatië / Opatija, reisperiode: mei 2014

In de advertentie in de ANWB-gids wordt vermeld: Combineer HET BESTE uit twee werelden. U logeert aan boord van een cruiseschip (max 40-50 personen), in een tweepersoonsbinnenhut met eigen douche en toilet.
Je verwacht dan een minimum aan comfort.
We hebben extra betaald voor een bovenhut.
Op de boot waar wij hebben gezeten was de bovenhut (waarvoor we dus extra hebben betaald) heel klein met twee stapelbedjes, de ' badkamer' bestond uit een toilet , waarbij de douchestang achter de wc kon worden omhoog getrokken (je doucht dan dus half boven de wc). Een klein wasbakje hangt dan nog half boven het toilet. Verder bevonden zich in de hut nergens haakjes om iets op te hangen of schabben op iets op te zetten. De koffers pasten niet onder het bed en moesten voor je bed blijven staan. Dan kon je er niet langs als je naar het toilet wilde.
De naam van onze boot was MB RIBIC.
Dit kun je als anwb echt niet aanbieden en is zeker niet vergelijkbaar met de boot die op de website wordt getoond. We zijn meteen weer van boord gegaan en naar huis vertrokken.
Reisleiding of hostess niet aanwezig, niet in hotel en niet bij ontvangst op boot.
De duetvakantie Schipper en strandgast is sowieso af te raden voor iets forsere / grotere mensen en iets minder mobiele (oudere) mensen.
PS wij zijn echt geen zeurpieten, maar sportieve 50-ers. Ook ervaring met meerdere boot/zeilreizen. Dit is gewoon echt slecht! ANWB (Pharos Reizen) onwaardig.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 2
  • Vervoer 2
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 2
op 3 oktober 2013 bestemming: Oostenrijk / rondreis, reisperiode: augustus 2013

Wat een slechte vakantie! Pharos heeft echt zijn best gedaan om de aller goedkoopste, belabberste en minst aantrekkelijke accommodaties in te kopen voor haar klanten.
Ben zelden zo beledigd en opgelicht.
Van de 12 dagen hebben we er 5 door gebracht in de pharos locaties.
Zo slecht dat zels de kinderen , 10 en 8 , aan me vroegen of ze zich zorgen moesten maken over mijn financien. Bij pharos dacht ik meer te krijgen voor minder, echter krijg je bij pharos veel minder voor veel meer. Als ik zelf had geboekt was ik ca 500euro kwijt voor 12 nachten, bij pharos betaalde ik 1495.- pharos, bedankt, haal aub zosnel mogelijk uw zogenaamde mooie vakanties uit de lucht, of vertel eerlijk dat het om zeer eenvoudige accommodaties betreft,
Ben belazerd en bedondert, wat een roversbende! Pharos bedankt, op een gegeven moment heeft u de verkeerde persoon wat aangesmeerd.

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 7
  • Prijs / kwaliteit 1
op 9 september 2013 bestemming: Duitsland / pürgl, reisperiode: september 2013

Hebben een all-in reis geboekt bij Pharos Reizen, maar het was beslist geen all-in. We moesten de koffievoor overdag en s avonds betalen, tevens alle frisdranken. Hand/ baddoeken wanneer er extra gebruik van gemaakt werd moest men 3.50 euro extra betalen per hand/baddoek. dus alles samen gevat een slechte vakantie gehad v.w.b. hotel "ferien vom ich'' te purgl . Pharos kan betere hotels aanbieden, dan bovengenoemd hotel

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 5
  • Vervoer 8
  • Prijs / kwaliteit 6
op 28 augustus 2011 bestemming: Oostenrijk / Hopfgarten im Brixental, reisperiode: juli 2011

De reis was een all inclusive via de krant bij Pharos te boeken.
we hebben dit gedaan en zijn heen en terug nog weesten overnachten in Wursburg (Duitsland) in hotel Fischzugt. Een prima hotel met alle luxe die je je maar kan wensen, met als enig minpuntje dat op zondag alles gesloten is, en alleen voor gasten die er slapen open is.
In Hopfgarten zaten wij in sporthotel Fuchs.
een mooi hotel met goed eten en drinken iets minder daar het all inclusive maar bestond uit enkele uren zoals bier alleen tussen 16.30 en 20.00 uur gratis. buiten die tijden moest je betalen.
koffie , thee, en alle soorten limonade waren van 10.00 t/m 22.00 uur gratis.

activiteiten werden er niet geregeld in het hotel, alles moest je zelf regelen.

maar wel elke dag een schone kamer, schone handdoeken schone badkamer en opgedekte bedden.

in de omgeving is genoeg te beleven en wat zeker een aanrader is als je van kabelbanen houdt, koop op de dag van aankomst voor € 58,00 een kabelkaart , kan je in het hele gebied gratis met de kabelbaan, terwijl als je losse kaartjes koopt je steeds € 13.00 a € 18,00 pp kwijt bent naar boven en terug.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 8
op 14 augustus 2011 bestemming: Duitsland, reisperiode: augustus 2011

De fietsroute langs de Moezel was geweldig,goed te doen voor iedereen die graag fietst. De hotels/pensions waren heel verschillend, niet slecht , ontbijten waren overal prima en het vervoer van onze bagage ging goed. Alleen vragen wij ons af of Pharos de accommedaties bekijt voor zij met hen in zee gaan. Wij sliepen 1 nacht tussen een spoorlijn (waarop de hele nacht door om de 12 min een trein passeerde) en een kerk in. De nacht erop lagen bij naast de kerk die om het kwartier luidde. Ook 's nachts.

Wij kunnen ons niet voorstellen dat een medewerker van Pharos ook overnacht heeft in deze accommedatie. Na een dag fietsen is het toch wel erg fijn dat je kunt uitrusten en heerlijk kunt slapen.

OOk het vervoeren van onze fietsen van Moselkern naar Trièr ging met problemen. De chauffeur was chagerijnig, mopperde over de smerige fietsen(we hadden slecht weer gehad de laatste dag) en viel onderweg bijna in slaap. 1 van onze fietsen was beschadigd door het hobbelen van de kar achter de bus. toen we klaagden reageerde de chauffeur hier zeer ontstemd over.

Hans en Ria Spek

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 6
op 5 november 2010 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juli 2010

Eén van de door Pharos geboekte acommodaties was in zo'n slechte staat dat het eigenlijk onverhuurbaar was. Terplekke gebeld met de ANWB alarmcentrale, maar daarna niets meer van Pharos gehoord. Ze laten je gewoon met kinderen zitten in een uitgeleefd huisje. Na de klacht uiteindelijk 50,- teruggekregen terwijl de telefoonkosten al 10,- waren. In de door ons gemaakte foto's zijn ze niet eens geïnteresseerd.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 20 juni 2010 bestemming: Duitsland / Freudenstadt, reisperiode: juni 2010

Slecht, zeer ongezellig hotel 36jaar oud geen onderhoud kamers redelijk vloerbedekking vuil. anwb controle (pharos) ontbreekt volledig b.v. geen minibar / kluisje enige positieve de Konus vrij openbaarvervoer ticket.

  • Algemeen 7
  • Accommodatie 3
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 5
op 2 september 2009 bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2009

Zeer slechte ervaring met Pharos. Accomodaties e.d. waren goed. Door omstandigheden om de reis heen echter slechte ervaring met de hulplijn/alarmcentrale. Mijn vrouw kwam in het ziekenhuis en ik had van de "hulplijn" wel wat meer verwacht dan dat ze hebben aangegeven. We hadden een week in Italië en een week in Kroatië. We moesten langer in Italië blijven vanwege de ziekenhuisopname. De "hulplijn" van Pharos kon me alleen helpen door Kroatië af te zeggen. Ze konden niet helpen bij het omboeken naar de camping waar ik zat. Al met al zeer frustrerend, slecht bereikbare hulplijn, 3x gebeld en 3x 15 minuten in de wacht gestaan (vanuit het buitenland met mobiele telefoon, het lijkt wel of ze aandelen KPN hebben...). Gelukkig was de camping WEL bereid om me te helpen!

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 27 juli 2009 bestemming: Frankrijk / Agde, reisperiode: juli 2009

Teleurstellende ervaring met Pharos. Op camping de l'herault in Agde bood Pharos tot op vandaag mobil homes aan met airco. Wij dus bewust dit mobil home geboekt want normaal houden we deze zomertemparaturen niet uit, zeker in de nacht. Ook andere Nederlanders boeken dit vanwege kleine kinderen, die nog overdag moeten slapen of honden. Wat blijkt? Bij aankomst is er geen caravan met airco, geen enkele op deze camping. Pharos wist dit, want gasten voor ons blijken ook te hebben geklaagd. Willens en wetens zet Pharos hun klanten op het verkeerde been. Bij klagen blijkt dat men niets kan doen en de reeds ingediende klacht inclusief klachtnummer moet schriftelijk overnieuw. Inmiddels is vandaag de airco van de site verwijderd. Hoe een reisorganisatie haar klanten bewust op het verkeerde been kan zetten. Uit verkoopoverwegingen? Gaat het zo slecht met Pharos in deze tijd ? Goede raad : check 3x met Pharos wat je boekt, want ANWB-gerelateerd blijkt geen garantie voor een serieuze klantbehandeling.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 17 juli 2009 bestemming: Schotland, reisperiode: mei 2009

Reis geboekt bij een ANWB-vestiging. De boeking was chaotisch. Door drie verschillende medewerkers "geholpen" en driemaal een - telkens andere - reservering ontvangen. Ten einde raad maar rechtstreeks contact opgenomen met de bootmaatschappij en het bungalowpark. Achteraf bezien zou boeken op deze wijze nog aanzienlijk goedkoper geweest zijn! Voor ons geen Pharos-reizen meer!

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 3
op 15 augustus 2008 bestemming: Noorwegen, reisperiode: juli 2008

Een rondreis geboekt door Noorwegen bij Pharos Reizen. Op de dag van aankomst en tussendoor van huisje naar huisje moet je vaak heel veel kilometers rijden. Dat gaat over kleine wegen en duurt lang. Al met al raak je zo wel 3 vakantiedagen kwijt. De accommodatie zelf varieert van heel klein en donker tot een prachtige bijna nieuwe vakantiewoning. Echter op twee van de drie verblijfplaatsen was het een grote bouwput! Een enorm ongezellige aanblik, modderige wegen en veel overlast door bouwverkeer. Ook was er op twee van de drie parken helemaal niets te doen voor kinderen en lagen ze erg afgelegen.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 7
op 24 juli 2008 bestemming: Oostenrijk / Ischgl, reisperiode: augustus 2007

Prima hotel, precies als beschrijving van Pharos, 4* sterren met goed eten, drinken en super wellness centrum met leuk peuterbad. Ruime kamer met eigen kinderkamer. Hotel is zeer kindvriendelijk. Het mountainpark van de ANWB was erg leuk. Diverse activiteiten inbegrepen en alle gondels gratis. Zeker voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 7
  • Prijs / kwaliteit 8
op 15 juni 2008 bestemming: Zweden, reisperiode: mei 2008

Leuke reis, alleen problemen met afhalen sleutels bij 2 van de 3 woningen. Eenmaal helemaal geen aanwijzingen op de voucher van Pharos Reizen en niemand te vinden, alles gesloten. We moesten kilometers terug voor de sleutel, in 2e geval was gebouw afgebrand waar sleutel gehaald moest worden ook hier geen mens te vinden en alles gesloten. Moesten ook weer kilometers terug over slechte weg. Gelukkig beide keren geholpen door passanten.

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 9
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 2
  • Prijs / kwaliteit 8
op 12 juni 2008 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: juli 2007

Vorig jaar 'Met Kids naar Parijs' geboekt voor twee volwassenen en twee kinderen. Dit arrangement met boottocht en ballonvaart telt twee nachten en dat is te kort voor Parijs. Daarom twee arrangementen aan elkaar geboekt, dus vier nachten.

Quality Inn Nanterre was prima. Sober maar netjes en schoon. De twee bijna identieke gekoppelde kamers waren niet groot, maar verder prima. Badkamers, toiletten en bedden brandschoon. Alleen een handdoekrekje kwam spontaan uit de muur omdat de schroeven naast de pluggen waren geschroefd. Gemeld, en dat wordt ooit wel eens opnieuw vastgezet. De Franse slag zogezegd en daar kunnen wij wel om lachen. Vriendelijke, zeer behulpzame receptie spreekt ook Engels. Goed ontbijtbuffet, eigen keldergarage, metro op loopafstand. Paniek na aankomst: de reservering van Pharosreizen is onbekend, terwijl het zelfs een dubbele reservering is! Wordt soepel door hotel opgelost omdat het gelukkig niet volgeboekt is. Bij de boot onze voucher van Pharosreizen getoond. Verbazing: Pharosreizen? Nooit van gehoord. Vanwege onze teleurgestelde kinderen laat de leidinggevende ons uit coulance toch aan boord. De avondboottocht, waar we ons op hadden verheugd, laten we maar zitten. Je wilt dit gedoe geen tweede keer met de kans dat je dan niet mee mag. Ook bij de ballonvaart zijn Pharos vouchers onbekend. Dat gaat dus ook over. Teleurstellend voor ons en de kinderen. De klachten schriftelijk gemeld bij Pharos via het ANWB-kantoor dat het heel vervelend vindt. Na geruime tijd een reactie van Pharosreizen. Excuses en ze zullen hun agent ter plaatse erop aanspreken. Ongevraagd krijg ik 5% van de reissom terug; pakweg 29 euro... We zijn echt ontroerd door zo'n genereus gebaar! De ANWB op z'n smalst. We dachten voor gegarandeerde kwaliteit te gaan, maar weten inmiddels dat we niet de enigen zijn met teleurstellende ervaringen met Pharosreizen. ANWB kijk ook eens kritisch naar jezelf als het om reizen gaat!

  • Algemeen 6
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 7
  • Reisbegeleiding 1
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
op 12 maart 2008 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: februari 2008

Door een foutje in de boeking van Pharos konden we voor de in nederland geboekte skiles en skiverhuur ter plaatse nogmaals betalen. Er kon vanuit nederland niks worden geregeld, er zou iemand langs komen en de schade opnemen maar helaas tot op vandaag (10-03-2008) niks van Pharos gehoord. Zelfs geen telefoontje of een brief, wat naar mijn mening wel had gekund tenslotte verpest het een groot deel van je vakantie.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 7
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 5
op 17 februari 2008 bestemming: Duitsland / Neukirchen, reisperiode: december 2007

Totaal geen gezellig hotel. All inclusief, was walgelijk. Telkens moest je rennen voor een tafel. Er was maar een heel klein barretje met 6 zitjes voor een hotel met ongeveer meer dan 300 gasten! Er wordt geadverteerd met een gebaksbuffet, en je krijgt alleen maar 7 dagen lang dezelfde cake, de koffie staat de hele dag te pruttelen, niet te drinken. Het oud en nieuw-buffet was het toppunt, wat een chaos! Terwijl op de site alles zo mooi stond opgestel. Op het laatst moet je zelfs nog betalen voor de electriciteit. Dat Pharosreizen zoiets aanbeveeld! Al met al is ons het verblijf heel erg tegengevallen.

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 4
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 4
op 4 januari 2008 bestemming: Duitsland / Aachen, reisperiode: november 2007

Pharos reizen is een waar drama. Kerstarrangement geboekt met diner. Aangekomen bij het hotel, was daar geen reservering gemaakt en er was geen restaurant. Dus telefoonkosten gemaakt om sowieso te kunnen overnachten en dus geen diner. Vervolgens wil Pharos voor het ontbreken van diner 10 euro p.p. vergoeden. Ik weet niet waar ik dan zou moeten eten maar goed. Ik ben nu al sindsdien bezig ClientenService te bereiken, maar die reageren gewoon niet. Kortom, nooit meer Pharos!!

  • Algemeen 2
  • Accommodatie 6
  • Vervoer 6
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 15 december 2007 bestemming: Oostenrijk / Bad Gastein, reisperiode: november 2007

De waardering van de accommodatie en de prijs/kwaliteisverhouding van Pharos is zondermeer uitstekend te noemen. De omschrijving van de reis voldeed geheel. Zeker voor herhaling vatbaar!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 10
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 10
op 20 november 2007 bestemming: Oostenrijk / Kaprun, reisperiode: oktober 2007

Wat een drama! Buiten het seizoen zogenaamd overboekt; Pharos reizen neemt nog reserveringen aan nadat aangegeven is door accommodatie dat dit niet meer mogelijk is!
Regelen andere accommodatie is je eigen probleem op de plaats van bestemming.
All-inclusief; zoals geboekt en betaald(!) is op deze manier dus ook niet mogelijk. Dat Pharos of te wel ANWB de zaken zo regelt valt vies tegen. Op de klacht hebben wij nu na 3 weken geen reaktie mogen vernemen. NOOIT MEER PHAROS REIZEN.

  • Algemeen 1
  • Accommodatie 1
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 1
  • Prijs / kwaliteit 1
op 13 augustus 2007 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: augustus 2007

We hebben deze reis al in januari geboekt. In de aanbieding staat in de meeste gevallen een balkon dit hadden we dan ook bij de boeking opgegeven en graag aan de voorkant. Maar we kregen daar een kamer met op drie meter afstand bergzicht, ik heb toen gevraagd of er geen andere kamer was deze was er wel maar dan moest er bij worden betaald (140 euro voor 7 overnachtingen) want de luxe kamers werden nooit aan Pharos Reizen verhuurd.

  • Algemeen 8
  • Accommodatie 8
  • Vervoer 8
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 8
  • Vorige
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende