Schrijf een review

Reviews over Solmar.nl

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: Spanje
Den Engelsman 2a, 6026RB Maarheeze NL
0495-588740

Logo van Solmar.nl

Pagina 5 van 10 met 917 resultaten

op 11 augustus 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juni 2019

We zijn nu voor de vierde keer in Grand Hotel Peñiscola geweest. Eten en ambiënte prima. Heerlijk terras met uitzicht op het zwembad , boulevard en zee. Gelegen in het rustige gedeelte van Peñiscola. Enkele km's van het centrum. Bus, fiets en wandelmogelijkheden. Tevens mogelijkheid excursies met plaatselijke reisgids Evert. Deze verzorgt evt.excursies op maat. Kortom voor elk wat wils. Zowel een actieve vakantie of zon, zee en strand.
Een aandachtspunt dit jaar was wel de arrogantie cq onvriendelijkheid van de receptiemedewerker. Service with a Smile werkt net even anders! ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 5 augustus 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Waarom nu pas een reactie, ik zie dat ik dus lang niet de enige ben met een slechte ervaring bij Solmar. Ik heb alle mogelijke moeite gedaan om op de achtergrond, zonder drama, in contact te komen met Solmar. Wanneer je ze via messenger van facebook wat stuurt reageren ze niet. Als je via de chat contact zoekt reageren ze niet (allemaal nog schermafdrukken van). Laat ik voorop stellen > het hotel in Spanje was geweldig. We gaan daar volgend jaar weer heen maar dan met de auto. Nooit meer met Solmar. In Maarheeze op maandag 3 juni vertrokken met een bus met een kapotte airco. Men was daar mee bezig toen we vertrokken en toen we met die bus gingen rijden neem je aan dat alles in orde is maar dat was het niet. De airco was kapot en bleef kapot en erger nog, hij was een paar dagen ervoor ook met een kapotte airco uit Spanje teruggekomen. We hadden blijkbaar nieuwe chauffeurs, ze misten de eerste afslag, stopten bij kleine stops waar je nauwelijks tijd had om naar de toilet te gaan. Ze lieten 's-nachts de radio en de lichten aan en de mannelijke buschauffeur had het lef om de passagiers de schuld te geven van de defecte airco. Op de bus zat de installatie van de airco waar een grote tak doorheen stak...... dat was de schuldige, niet de passagiers. Het was zo verschrikkelijk warm in de bus dat ik ben flauwgevallen. Mijn dochter had toen de chauffeurs al twee keer gevraagd te stoppen omdat ik ziek werd en ook andere passagiers waren boos en niet in orde maar de chauffeurs hadden er lak aan. Nadat ik ben flauwgevallen zijn mijn dochter en ik geholpen door medepassagiers. Deze mensen hebben gezorgd voor koelmiddelen en hebben mij later (toen we eindelijk na 20 minuten stopten) de bus uitgehesen. De chauffeurs lieten zich niet zien..........de hele weg niet......niets gevraagd en niets geprobeerd om de situatie beter te maken. Dankzij ingrijpen van een passagier kon ik een deel van de reis benedendeks zitten waar het zelfs bijna koud was. We zaten op de achterste bank met de knieën tegen de stoel van onze voorburen en een rechte rugleuning omdat de bank tegen de toilet stond (de onverkoopbare plaatsen 49 en 50 waar normaliter de spullen van de hostess staan). Het heeft heel lang geduurd voordat het beter ging met mij. In Maarheeze riep de chauffeuse om dat de koffers van de gasten van Blanes er als eerste in moesten want die mensen gingen er als laatste uit. Dat lijkt logisch maar iedere ervaren Solmarreiziger weet dat de mensen van Blanes er als eerste uitgaan. Dus zo geschiede en moesten de koffers van deze mensen over de onze worden heengesleept. Onze koffers die we drie dagen ervoor gekocht hadden (kassabonnen aanwezig) zijn daardoor beschadigd. Eenmaal in Malgrat heeft het nog even geduurd voordat ik weer de oude was. De enige van het personeel in de bus die goed hielp was de hostess, Nathalie. Ook zij is een aantal keren (op ons verzoek en op verzoek van andere passagiers) naar de chauffeurs gegaan maar die trokken zich nergens wat van aan. In Malgrat zijn we naar het kantoor van Solmar geweest om een klacht neer te leggen. De man die daar zat zei dat we niet de eersten waren, dat hij het door zou geven maar dat we beter zelf contact op konden nemen met Solmar Nederland omdat er naar hem niet geluisterd werd. Hij vertelde dat hij heel veel klachten kreeg mede door onervaren chauffeurs (Solmar heeft blijkbaar tekort chauffeurs) en kostenbesparingen die moeten worden gehaald. We hebben gebeld met Solmar maar moesten een mail sturen...........daar reageren ze dan niet op. Uiteindelijk hebben we op de facebooksite van Solmar wat geplaatst maar dat wordt door Solmar direct verwijderd. In Malgrat hebben we gesproken met twee oudere Solmar-chauffeurs die namens Solmar hun excuus aanboden voor hun collega's en ook deze mensen zeiden dat het personeel onervaren is en Solmar niet meer de werkgever is die het was. Ook zei men dat als ik in hun bus flauw had gevallen, ze hadden gestopt om te zien wat ze voor mij hadden kunnen doen. Op de terugweg op 15 juni hadden de twee chauffeurs ruzie, vooral de oudste chauffeur was verschrikkelijk lullig tegen de andere chauffeur...... we zijn gestopt bij een tankstation waar de toiletten en wasbakken zo vies waren dat we toch maar in de bus naar het toilet gingen en onze tanden niet gepoetst hebben omdat de wasbakken zo smerig waren. Alle stops van een aantal jaren terug worden overgeslagen, daar waar het schoon en ruim was. We hebben ook met de hostess in de bus op de terugweg gesproken. Hij had het ook niet meer naar zijn zin........hij zei dat als je je rijbewijs C had met de module personenvervoer, je zo bij Solmar aan de slag kon, ervaring of niet. Je hoeft niet eens meer een aantal keer met een ervaren chauffeur mee te rijden. Op de terugweg in Maastricht ging de chauffeur ook nog een buiten staan plassen.......... Dus......voor alle mensen die zeggen dat we onze klacht bij Solmar hadden moeten neerleggen ipv op een openbare site.....we hebben dat eindeloos geprobeerd, ik heb alle schermafdrukken nog maar Solmar laat je zitten. Ze stuurden een brief (een zoethoudertje op 7 juni gepost) dat we de volgende keer met 25 euro korting meemogen maar er komt geen volgende keer. Volgens hen waren andere passagiers erg blij met deze aanbieding! Ik heb voorgesteld die 50 euro gewoon over te maken samen met het extra geld voor de luxere bus maar dat doet Solmar natuurlijk niet. We hebben de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en wat denkt u? Ook die kregen eerst geen reactie van Solmar en de laatste reactie van Solmar was dat men zich nergens voor aansprakelijk voelt. Solmar lacht zich rot....want nu moet ik beslissen of we de zaak voor laten komen bij de geschillencommissie, moet ik daar zelf ruim 100 euro voor voorschieten en volgens de rechtsbijstand is de kans op compensatie door Solmar klein???? Nu snap ik waarom men in Maarheeze zo zelfgenoegzaam reageert....wie maakt ze wat!!! Het is allemaal erg jammer. Als men gewoon normaal gereageerd had en excuus had gemaakt had het voor mij ook veel goedgemaakt maar Solmar heeft mij een trap nagegeven. We gingen al 16 jaar met Solmar op vakantie dus daar blijft het bij. Ik wil in ieder geval nogmaals de hostess van bus 1 op 3 juni jl. bedanken en alle passagiers die mij en mijn dochter zo fijn geholpen hebben. ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 4 augustus 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2019

De heenreis ging prima alleen te korte stops. Met 4/5 bussen ergens stoppen is niet genoeg tijd voor een toilet bezoek. 20 min v avond eten is dan ook niet voldoende. Verder goede chauffeurs en hostesses. Geweldig hotel salaurus palace .eten super.fijne kamers . Vriendelijk personeel.top. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 30 juli 2019 bestemming: Spanje / Malgrad de Mar, reisperiode: juni 2019

Reis al jaren met deze touroperator.
Altijd goed verzorgd, goed advies bij boeking. En de Prijs kwaliteit verhouding is perfect .. 😎

  • Algemeen 10
op 25 juli 2019 bestemming: Spanje / Blanes, reisperiode: juli 2019

Heen reis bus geen koffie ivm geen water voor de nacht geen wc geen water met kinderen heel lastig hotel eten slecht koud wijning fruit zelfs ondbijt zeer slecht personeel aardig terugreis bus kapot in deze hitten stonden we op de snelweg tussen de beren klauwen en brandnetels bus had geen flesjes water we gingen bijna van ons stokje chauffeur kwam niet vragen hoe het met ons ging en de Damen die drinken rond moet brengen zag je nergens we moesten onze koffers zelf uit de bagage ruimte hallen en op de snel weg lopen om het in te laden in andere bus terwijl we van de warmte bijna van ons stokje gingen mijn kleindochter zat zelfs te ijlen schande

  • Algemeen 5
op 21 juli 2019 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: juli 2019

Ik geef het cijfer omdat rosamar garden oke was alleen het warm eten mag warmer aangeboden het blijdt niet lang genoeg warm de rest van het hotel ws uitstekend maar 10 dagen met louw eten gaat vervelen

  • Algemeen 7
op 17 juli 2019 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: juli 2019

Helemaal top! Wij waren in golden taurus hotel. Alle verwachting te boven! Solmar organisatie en ook zeker onze chauffeurs van bus 25 Jan ,Anita en Roy en ook de hostels in de bus, bedankt voor een mooie en.leuke vakantie en reis!! Tot volgend jaar!!! Grtz uit mestreech

  • Algemeen 10
op 16 juli 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2019

Eerst hadden we geboekt via mail,alles was goed,de dag erna ,bellen ze ons op voor te zeggen dat de prijs mis was die er bij stond, als de prijs er zo bijstond moesten ze het dan ook gegeven hebben ,maar nee,we moesten meer betalen!
Sollar vind ik veel duurder geworden,dan de andere jaren.
De bus , vinden wij niet proper,niet gekuist, 2 ambetante chauffeurs,onozele grappen ,opdringend voor ontbijt te kopen,of drank , en de hostess Elk half uur komen vragen of je iets wilde drinken,vind ik heel ambetante,en veel te veel,als je iets wil zal je het zelf vragen!
De bus veel te weinig gestopt 2 x 15 minuten,en een keer 20 minuten, nooit kunnen eten,je heeft geen tijd voor naar het toilet te gaan. Ze kijken ook niet of iedereen terug is op de bus,want wij hebben moeten roepen want de deuren waren al dicht en ging vertrekken zonder ons!
Waren zeker op tijd terug.
We kwamen om 6 u 30 al aan in Salou ,maar ik vind dat veel te vroeg, meer stoppen vind ik veel beter,je kan niet meer lopen van veel te lang op de bus te zitten.,en veel rugpijn.
De terug keer andere chauffeurs veel betere,die stopten veel meer en je kon wat eten,kreeg meer tijd ook.
Ons hotel was super goed Villa Romana mooi zwembad ,vriendelijke mensen ,, zeker voor annulatie voor de kids,proper,eten goed,ik vond het super!!! Enkel de heenreis was super slecht.

  • Algemeen 5
op 10 juli 2019 bestemming: Kroatië / lovran, reisperiode: juni 2019

Wij hebben al geboekt in februari en kregen een plaats op de achterste bank boven in de bus
de airoco stond veel te koud met als gevolg een longontsteking in onze vakantie
de chauffeur wist schijnbaar de weg niet en reed een heel stuk verkeerd
op de terug reis wederom op de achterbank bovenin waar de rugleuning niet helemaal plat kan en mijn plaats erg klein was (zat tussen 2 mensen in)
wel voor comfortclass betaald
de toillet was vol en bleef vol dus kon niet meer gebruikt worden
wij zijn jaren met solmar op reis geweest maar dit was de slechtste ervaring ooit!!!! en tevens de laatste keer met solmar

  • Algemeen 3
op 5 juli 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Chauffeurs heenweg goed maar de terugweg zeer slecht chauffeur plaste 2x naast de bus in de struiken (de oudere chauffeur)en had ruzie in de bus over de airco ,we hadden het zeer koud denk dat de airco niet goed was deze man had domme opmerkingen tijdens rit en had interesse in het kopen van sigaretten in luxemburg hij maakte met medepassagiers ruzie over de airco het was een verschrikkelijke man wij vonden hem asocaal hij gaf ook te kennen dat hij solmar zou bellen dat ze een andere chauffeur moesten sturen een walgelijke man en dat plassen naast de bus dat vonden wij asociaal dit is geen aanbeveling voor andere mensen. vr.gr. w. van laar

  • Algemeen 5
op 2 juli 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2019

Beste Solmar
op de terug reis van Benidorm naar Nederland hebben de Chauffeurs in de bus zitten roken wat ik niet van Solmar had verwacht Het was bus 17 de datem was 29/30 -06 2019 dat is goed voor de naam van Solmar want we reizen meer dan 20 x naar Spanje doe er je voordeel mee. wij hebben een prettige vakantie gehad

  • Algemeen 8
op 1 juli 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Ik ga al jaren met solmar en nog nooit geen klachten gehad dus ik vind het een 10 waard

  • Algemeen 10
op 25 juni 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juni 2019

De heenreis busnr. 44. Fijne chauffeurs an hostess. alles prima. De terugreis zou de zelfde opstapplaats hebben als de heenreis.
Opstaptijd was 18.30 uur. Wij stoden om 18.10 op de plaats tot er uiteindelijk iemand aan kwam van busnr. 4 die onze naam riep en vertelde dat we al een half uur te laat waren en we op de verkeerde plek stonden. We waren al omgeroepen in het hotel en hebben minstens een half uur nog in de aankomst hal gezeten waar heel veel jongere waren dus erg roermoerig. De terugreis kon beginnen en bij iedere verdere stop bleek ook dat de mensen verkeerd stonden. Het was geen goed begin.
De chaffeur sprak zo onduidelijk dat bijna niemand iets kon verstaan.
Geen fatsoenlijk welkomswoord.
In het begin geen muziek en later hele rare muziek.
Geen film het was een saaie en vervelende terug reis. Van 23.30 to ruim 7 uur geen enkele stop.
De catering had heel veel niet aan boord.
Op de heenreis werden we erg vroeg al gedumpt omdat de chaffeurs anders niet aan hun rusttijd kwamen dus maar snel door.
Zo fijn als het andere jaren was zo vervelend was het nu.
Ik hoop dat solmar tours hier in verandering gaat brengen anders gaan we toch uitkijken naar een andere organisatie.

  • Algemeen 6
op 24 juni 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: oktober 2018

Leuke/goede chauffeurs
Fijne accommodatie
Goed eten!
Hotel/Appartement
California.

  • Algemeen 8
op 21 juni 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2019

Zowel de aankomst als het vertrek was uitstekend geregeld door Solmar

  • Algemeen 9
op 21 juni 2019 bestemming: Spanje / playa d,aro, reisperiode: juni 2019

Omdat we op heen en terugreis op allerslechtste plaats in de bus zaten.
Een plaats aan raamkant en een plaats met losse voetsteun(waardeloos!!!!)
Dus op achterbank gehangen.....
We hebben wel netjes betaald voor first class ,maar is die benaming absoluut niet waard!!!!!!!!!
In toekomst nog met Solmar.......dacht het niet

  • Algemeen 2
op 20 juni 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juni 2019

Ben mindervalide, moest €40,00 betalen voor een zitplek onderin, maar word je wel in het midden van de bus geplaatst. Op de terugweg was er te weinig bagageruimte waardoor de chauffeurs hun slaapplek op offerden (dus niet voldoende rust namen) mijn rolstoel onder aan de trap werd gelegd, en er werd omgeroepen dat men geen gebruik van de wc kon maken ivm die rolstoel, chauffeurs wisten de weg niet, hebben ons 2 uur laten wachten. Watertank was lek, geen koffie/thee onderweg. Dan dien je hier een klacht overin, en verwacht je op zijn minst die €40,00 retour, krijg je een cadeaubon van €25,00 voor je volgende reis! Die volgende reis met hen komt er dus echt niet meer!

  • Algemeen 1
op 20 juni 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2019

24 mei naar Malgrat , met 2 chauff die de weg niet wisten, als je iets wilde vragen werd je afgesnauwt de belgische chauf was niet te verstaan en heel onaardig , als t zo moet gaan ga ik echt niet meer mee Ik ga 3 keer per jaar

  • Algemeen 6
op 18 juni 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2019

Opstap plaats is op een verlaten bedrijfsterrein niet veilig waar geen openbaar vervoer is .Dus moet je altijd mensen vragen om jen weg te brengen visa versa .Goed alternatief ,bij parkeer terrein westraven ieder 10 minuten komt er de tram en de bus.
in de bus . Geen informatie over waar je je bevindt of bijzonderheden over de omgeving zou leuk zijn als je iets hoort !

  • Algemeen 8
op 11 juni 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2019

Heenreis verliep prima,goede pauzes etc Terugreis behoorlijk tegen gevallenOnze bus 3 vertrok pas om 21 uur (moest tyd inhalen ,om op tijd te komen in Maarheze )gevolg te weinig stops te korte pauzes,en op de pleisterplaatsen meerdere bussen van solmar tegelijk ,dus vele rijen voor de W,Cs ,hopelijk op tyd terug in de bus Alles kwam nogal gestresst over.Hotel Amaraiqua uitstekend (periode 27-06/05-06 -2019)

  • Algemeen 7
op 10 juni 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2019

Wat een stelletje greinzakken van chauffeurs, daar kan nog geen lach vanaf. hostess julia hartstikke leuk.

  • Algemeen 3
op 8 juni 2019 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juni 2019

Slechte georganiseerde tijden bij vertrek, geen goed informatie van te voren, te traag., te druk in de bus, hele dag verpest, mijn moeder werd ziek van wachten.

  • Algemeen 3
op 8 juni 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2019

California palace in Salou is een rustig hotel , aangenaam restaurant, voldoende keuze en rustig. Het hotel ligt in het centrum van Salou. Ook in de buurt van trein station en dicht bij de bushalte.
Mooie kamers. Zeker ga ik hier terug.

  • Algemeen 9
op 7 juni 2019 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2019

Het was een bouwput wat solmar verzwegen heeft

  • Algemeen 2
op 27 mei 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: mei 2019

Bus is goed ! Zitten nu in los alamos: alles spaans eten en vrij koud geserveerd.

  • Algemeen 9
op 13 mei 2019 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2019

3 mei 2019 bus 24 weinig pauzes/lange blokken. Gemiddeld 5 uur per blok gereden. Pauze avondeten om 15.15 uur. Niet vloeiend gereden. Weinig geanticipeerd. Terugreis bus 17 regelmatig pauzes en vloeiend gereden.

  • Algemeen 6
op 2 mei 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2019

Het reisburohad verzuimd ons in te lichten omtrent het ontzettende lawaai buiten het hotel.Verschrikkelijk om aan te horen.Het pleintje voor hotel Madeira Centro en de straten erom heen waren ze open aan het breken
drilboren gemonteerd op bulldozers en met de hand.Je kon niet op het balkon zitten.Kortom het was een waardeloze vakantie dankzij Solmar Tours.Dus Solmar Tours heeft geen prijs verdiend.

  • Algemeen 5
op 1 mei 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2019

Waren van 22 april tot 1 mei in port Benidorm. Prachtig hotel vriendelijk personeel en goede verzorging

  • Algemeen 9
op 30 april 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2019

Als je op de terugweg te maken krijg met een buschauffeur die er iets langer over doet in Spanje dan normaal . En wij reizigers daar voor moeten boeten. Door ons van 12 uur snachts tot de volgende morgen 10 uur te laten zitten. Vind ik hoogs schandalig. En daar kom bij dat we een kwartier de tijd hadden om wat te eten . Dit was de eerste keer en de laatste

  • Algemeen 4
op 10 januari 2019 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2018

Omdat solmar de beste touroperator is gaat al jaren twee keer per jaar mee altijd super hotels naar Spanje en Kroatië nog nooit een klacht gehad over solmar

  • Algemeen 10
op 4 december 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2018

Prima hotel Presidente in Benidorm.Echt 4 sterren.Met alle problemen onderweg (Stakingen aan de grens Spanje op de heen en Lyon terugreis )Door gele hesjes Door chauffeurs Richard en Patrick en Flado prima op gelost .En niet te vergeten host Arjan.Top mannen .

  • Algemeen 9
op 25 november 2018 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: september 2018

Ik vond het de slechtste vakantie die ik heb mee gemaakt. De eerste keer met solmar. Had een klacht ingevuld kreeg geen antwoord. Toen ik weer een klacht stuurde zeiden ze wij hebben de hoofdboekster al een mail gestuurd. Dus ik zei heb geen kontakt meer. En ik tel dus niet meer mee. Vind het echt een schande. Voor mij nooit maar dan ook nooit meer met solmar. Ga altijd met boosten daar nemen ze je wel serieus.

  • Algemeen 2
op 16 oktober 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2018

Prima reis met top team, Ingrid, Dennis als chauffeurs en Pascal als host.
Dan ontvangen worden door de onvermoeibare Evert dan heb je het neusje van de zalm. Bedankt allemaal en wij komen terug.

  • Algemeen 9
op 14 oktober 2018 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: oktober 2018

Super vakantie gehad in hotel Florida Park!! Heerlijk eten, schoon, vriendelijk, fijne Spa (aanrader premium kamer te nemen alles ineen: Spa, fijne zonnebaden, mogelijkheid buiten eten, WiFi, koelkast, kluisje, korting drankjes enz).. bus 3 hebben ze opgelost dat er nog stoelen over waren midden in de bus heen-en terugreis (officieel moesten we bovenin achterin bus zitten maar we werden steeds misselijker, hoofdpijn ed dit hoorden ook van andere mensen) we zijn speciaal naar solmar kantoor geweest en zouden ze hun best doen en anders waren we met vliegtuig zelf terug gegaan.. zeer jammer dat ze ons niet van re voren hebben bericht hierover!! Complimenten aan de buschauffeurs en hostess die zelf voor ons hebben gezorgd voor andere plaatsen in de bus

  • Algemeen 8
op 11 oktober 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2018

Ik geef dit cijfer omdat ik al 25 jaar met Solmar reis en er heel tevreden over ben

  • Algemeen 10
op 5 oktober 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2018

Niet voor Solmar maar voor de hostes Juul en de Turkse en Marokkaanse Hans en Frans. Zoals hun de reis voor ons maakte was perfect, ook het handelen toen een wat oudere dame uit de bus onwel werd en even onaanspreekbaar was.
Geweldig als je goed handelende chauffeurs hebt en niet te vergeten Juul.
Jammer van al het oponthoud voor een kinderwagen de weg af naar Salou en dan nog lang wachten op bus 1. Zoveel tijdverlies om het regelen voor de chauffeurs zodat wij pas om 15.30 uur in Benidorm aankwamen.

  • Algemeen 10
op 4 oktober 2018 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: oktober 2018

Solmar ik en mijn zoon hebben niks anders als lof over jullie onderneming.wij zijn zo goed geholpen door jullie ,wij hadden een vliegreis geboekt maar we hadden geen vertrouwen meer in ryan air dat wij besloten om niet meer terug tevliegen net deze k..maatschappij.ik gebeld met jullie en binnen 5minuten was alles geregeld,zodat wij op dinsdag 2okt terug naar nederland konden met de bus.ookal hebben we vertraging gehad bij het vertrek en onderweg gewoon super opgevangen hieraan konden jullie immers niks aandoen.bus 25 chauffers Jaap ,Raymond en hosstes Sava en ook de Hostess in Spanje waarvan ik de naam vergeten ben nognaals SUPER bedankt.namens May Brom en Jerry Brom.

  • Algemeen 10
op 3 oktober 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2018

Slechte ontvangst vliegveld Barcelona bij de uitgang staan in een hoekje in plaats waar de mensen uitkomen en ook geen bortje met sol mar er op dus mijn lijkt een goed idee om de mensen te ontvangen bij de deur waar ze uit komen plus bord en zo de weg te wijzen naar de bus rest fijne vakantie gehad

  • Algemeen 5
op 1 oktober 2018 bestemming: Spanje / La Pineda, reisperiode: september 2018

10 september met bus 15 First Class vertrokken naar La Pineda. Geweldige reis. Super aardige behulpzame chauffeurs en host. En dan nog de stop-in Lyon. Prachtig: we hebben genoten van Lyon by night. Uit de bus: foto’s kunnen maken; uitleg over de gebouwen! Wij willen voortaan altijd bus 15
26 september terug met bus 2 met de super leuke Nimo. Heerlijk Italiaanse liedjes gezongen. Fijne reis
Dank je wel

  • Algemeen 9
op 1 oktober 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2018

Dit was de eerste maal dat we met solmar op reis gegaan zijn ipv met het vliegtuig.de buschauffeurs en de hostes waren super vriendelijk en gaven de nodige uitleg.het was voor ons een geslaagde busreis en zijn van plan om volgend jaar terug met solmar tours op reis te gaan.het was top

  • Algemeen 9
op 1 oktober 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2018

Wij zouden om 11.00 uur opgehaald worden om ons naar het verzamelpunt te brengen. Er kwam een bus om 10.45 uur, niet herkenbaar als bus van Solmar, geen nr.88 er opstaan en het was een bus met Belgisch kenteken ? Ben uiteindelijk toch maar eens gaan vragen en ja hoor zij reden voor Solmar.
Reis was verder prima.

  • Algemeen 9
op 25 september 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2018

Heenreis prima, geen slecht woord hierover . Maar de terugreis daarintegen was een ramp. Al bijna 1 uur te laat opgehaald en de reis opzich was zeker geen feest. Heel weinig stops en de stops die we hadden waren op plaatsen met zeer weinig sanitair, leuk voor de dames dus, we hadden maar 10 minuten en als er dan 40 vrouwen voor 2 wc,s staan, reken maar uit. geen nachtstop en de eerste bak koffie om half 10 s, ochtends. Leuke reis

  • Algemeen 4
op 18 september 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2018

Heenreis busnr. niet vermeld busnr.47 hostes stonk 2 dagen naar zweet kon het niet aan, geen water zeep wc papier op toilet vies. afvoer keuken verstopt kwam troep uit dat weer in w.c moest s,morgens om half tien pas eerste koffie chauffeur moest hostes mee helpen De terugreis was perfect busnr. 17

  • Algemeen 4
op 17 september 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2018

We waren van 7september tot 16 september naar peniscola met bus 46 we gaan al jaren met solmar maar dit hebben nog nooit mee gemaakt, er werd helemaal niks gezegd of verteld het was heel koud in de bus steeds gevraagd of de airco wat zachter kon, maar het bleef koud we zijn alle vier ziek geworden daardoor, weinig stops en de laatste stop voor de nacht werden we ergens neer gezet waar alles was gesloten toen moesten we achter een container plassen, wat een armoed drinken kregen we amper smorgens krijg je normaal om 7 uur drinken wij moesten om 9 uur er om vragen kortom dit willen wij nooit meer meemaken schandalig!!!

  • Algemeen 4
op 13 september 2018 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: september 2018

Ongeveer 2 maanden geleden heeft mijn zusje geboekt via Solmar wij via Boosten omdat het ons wel leuk leek samen in 1bus te gaan via Solmar omdat zij eerder geboekt hadden telefonisch afspraak moet geen probleem zijn echter 1 dag van tevoren toch in verschillende bussen ingepland gelijk gebeld was niet meer mogelijk om samen in 1 bus te zitten .wij hebben extra betaald 80 euro omdat mijn zusje in een luxe bus zit graag bij elkaar wilde zitten maar omdat dat niet kan dan maar Royal class moesten wij wijziggingskosten betalen 24.50 euro wat een slechte behandeling nooit meer Solmar

  • Algemeen 1
op 12 september 2018 bestemming: Spanje / Leuk peneda, reisperiode: september 2018

De crew van van bus 15 was super wil vooral Richard een pluimpje geven jongens bedankt

  • Algemeen 10
op 10 september 2018 bestemming: Spanje / platja d aro, reisperiode: september 2018

Mijn naam is RoberJ D. en ik geef dit lage cijfer niet voor de heen reis en terug reis, bus chauffeurs en bus Hostess en hotel Top Caleta Palace , Dit was allemaal top.
Maar deze lage cijfer is te danken aan de slechte service van de Hostess van Solmar ter plaatse. Ook zal ik mij persoonlijk mijn beklach doen bij Solmar zelf over de werkwijze van deze Hostess.

  • Algemeen 6
op 10 september 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2018

Omdat het hotel acualandia wat tegenvalt als je het vergelijkt met VILLA ROMANA waar we in juni met solmar zijn geweest is dat een groot verschil in dit hotel is het enige probleem dat het eten echt koud is mijn echtgenoot heeft het gisteren gemeld toen de kok het eten bracht ben benieuwd of het vanavond beter zal zijn er is ook geen ANIMATIE GEEN tuinals hetjuli of augustus zou zijn dan denk ik dat je niet in de bar kunt blijven zitten wanneer zijn de prijzen bekend voor 2019 voor VILLA ROMANA voor einde mei vele groeten FAMILLIE mariman

  • Algemeen 5
op 2 september 2018 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: augustus 2018

De heenreis was top. De host was aardig maar de chauffeurs haddden wel wat vriendelijker gemogen..

De terugreis daarintegen was een drama. We gingen terug in een first class bus maar naast mij en mijn vriend zat een stel dat wagenziek was. Hierdoor moesten we van een mopperende busschauffeur wisselen en kwamen mijn vriend en ik achter elkaar te zitten.. dit waren plaatsen die wij hadden aangevraagd dus niet erg netjes geregeld..
Om 07:00 bij de ochtendstop ging de muziek keihard aan, terwijl er nog genoeg mensen lagen te slapen.
Om het nog even erger te maken zat de chauffeur ook nog even mee te schreeuwen via de luidsprekers..

Vervolgens bij het afrekenen van de drankjes wouden wij pinnen wat niet kon. Dit had wel vermeld mogen worden! Nadat de buschauffeur ons voor schut had gezet voor de hele bus door te doen alsof wij geen geld hadden bood de host aan om dan in maarheeze met haar mee te lopen en daar te betalen. De oplossing van de host was TOP! Maar door het kinderachtige gedrag van de buschauffeur is een tweede reis via solmar mij het geld niet waard.

  • Algemeen 3
op 14 augustus 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juni 2018

Leuke plaats. Voor elk wat wils:zon,zee,strand. Maar ook mooi om te wandelen en fietsen. Peniscola heeft een prachtig achterland. Ideaal ook om te mountainbiken. Grand hotel Peniscola heeft een goeie keuken. Een leuk terras wat hoog ligt met uitzicht op zee. En een prima zwembad. Vanuit het hotel steek je de boulevard over en ben je op het strand. De zee ligt aan de overkant!!
Hotel ligt op afstand van het centrum maar daardoor een rustige omgeving.
Centrum goed te bereiken voor de wandelaar maar ook goed busvervoer.
Tevens is de gids op locatie, Evert, bereidt om excursie op maat te verzorgen. Een echte aanrader.

  • Algemeen 8
op 8 augustus 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2018

First class bus en de catering aan boord er goed, goede begeleiding geen klachten gehad of ze nodig gehad , maar wel gezien dat ze er zijn voor de klanten, en ze hun best doen voor je , we konden er excursies boeken, niks mis mee , volgend jaar ga ik weer met solmar , maar dan denk ik in juni , het is dan niet zo druk.

  • Algemeen 9
op 7 augustus 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2018

We gaan al 15 jaar met Solmar naar Spanje. Deze zomer voor de derde keer naar Montagut in Malgrat. Het hotel vinden we fijn en volgend jaar willen we weer maar of dat met Solmar is??? We zijn op 25 juni met bus 18 naar Margrat gegaan en op 3 juli terug, ook met bus 18 en dezelfde chauffeurs. Wij hebben tussenstops gemaakt op achteraf parkeerplaatsen, er was geen tijd om warm te eten (in een half uur moest je zorgen dat je de bus uit en in was, warm eten bestellen en naar binnen werken). Op de terugweg geen stop voor een ontbijt maar in plaats daarvan een stop op een parkeerplaats waar verbouwd werd, koffie bij de achterdeur en gaan met die banaan. Van passagiers van andere bussen hoorden we dat zij allemaal wel ruim de tijd hadden gehad voor ontbijt enz. Al met al heel onplezierig dat elke stop zo verschrikkelijk gehaast moest plaatsvinden. Wij werden in Malgrat 's-avond pas om half negen opgehaald dus blijkbaar moesten de chauffeurs tijd inhalen maar misschien hadden ze dat dan moeten zeggen. Er reden al om half 6 bussen van Solmar om mensen op te halen :(
We gaan volgend jaar weer met de bus maar normaliter boeken we zonder na te denken bij Solmar en dat is nu nog de vraag. Ik ben sowieso een beetje geschrokken van de vele slechte recensies over de bussen, chauffeurs en stops van Solmar. Het solmar je vakantie zijn.... toch?

  • Algemeen 5
op 29 juli 2018 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2018

Vee"vervoer bedrijf Solmar noem ik het, op hun site laten ze enkel goede beoordelingen toe..ook ik ben erin gevallen..First class betaald..en op de achterbank geplaatst..geen voetensteun niks..hygiene dikke nul..wc stops stressen..om de 4 uren en meer...airco zeer hoog..geen Solmar voor ons meer..ga niet af op de goede beoordelingen..zij plaatsen dit ook nog zelfs..wat niet klopt in de realiteit..

  • Algemeen 1
op 27 juli 2018 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: juli 2018

Op de terugreis reden we met bus 45. Veel te weinig tussenstops en het leek wel een stiltebus. Geen muziek en de mannelijke hostess kwam weinig rond voor eten en drinken. Drie uur voor we bij Maatheeze waren kwam hij al afrekenen en konden niets meer bestellen. Hij deed wat hij moest doen en meer ook niet.

  • Algemeen 4
op 27 juli 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2018

Bus vol met ouderen in vrieskou zonder verwarming. verkrampt en verkleumd aangekomen. liegende chauffeurs die beweerden dat het pas 's avonds koud is geworden. In maart ontdekte Solmar dat toch hun klanten de waarheid hadden gesproken. uit "coulance" moge we nu de volgende keer als we met hen reizen "upgraden naar "First class ". Deze reis werd ook verkocht als First class" Ieder voorstel mij tegemoet te komen in de extra gemaakte kosten zoals onderweg gekochte deken, doktersconsult in Benidorm en medicijnen, gaat Solmar niet in. de directie beaamde nog dat het wat hun betreft goed is afgehandeld. Ik heb het dan nog niet over dat deze vakantie maar zeer gedeeltelijk geslaagd is door deze toestand. Bovendien hebben ze deze bus zonder verwarming ook weer terug laten rijden, vol met ouderen. Waardeloos!!!

  • Algemeen 1
op 22 juli 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2018

De busreis met solmar tours was goed geregeld gezellige buschauffeurs fijne hostess hotel papi vond ik ook super goed propere kamer het eten was gevarieerd voor ieder wat wils de badplaats vond ik ook gezellig leuke terrasjes en leuke winkels alleen het strand vond ik wat minder niet mooi aangelegd geen matrassen op de ligstoelen en toch 6 euro durven vragen een parasol erbij nog eens 6 euro en geen service aan het strand. Maar buiten dat was het een leuke vakantie

  • Algemeen 8
op 22 juli 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juni 2018

Reis was goed, je weet dat je lang in de bus zit dus daar moet je je op voorbereiden. Mooi hotel Papa Luna, wel erg groot dus rumoerig tijdens het eten. Helaas geen handdoekenservice. Groot pluspunt is Evert die bij Solmar in dienst is en daar altijd voor je klaar staat. Mooie en gezellige excursies gemaakt waar hij een uitstekende reisgids is. Daar mag Solmar wel heel erg blij mee zijn met zo 'n werknemer.

  • Algemeen 8
op 18 juli 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2018

Wij vonden de reis prima hebben genoeg gestopt onderweg chauffeurs waren prima en de hostel ook .Wij gaan al jaren met solmar en het bevalt ons prima.

  • Algemeen 8
op 18 juli 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juli 2018

Goede busreis, gelukkig niet te veel stops onderweg. Hele slechts muziek volgens mij de eigen keuze van de chauffeur, en ook veel te hard. Busreis was op zich prima.
Ons verblijf in Port Benidorm was zeer aangenaam. Hotelkamer was mooi en zuiver. Jammer dat je voor je kluisje moest betalen, en ook de handdoek service was niet geheel gratis nl. € 10 euro borg en bij verschoning € 2 euro betalen omdat je moest bijdragen aan de wasbeurten. Zwembad was top, maar was fijn geweest als er meer parasols aanwezig waren. Geen drukte met handdoeken leggen er, waren continue bedden beschikbaar. Veel variatie wat betreft het eten, maar vaak koud.
Vriendelijk personeel. In dit hotel waren zeker voor 85% aan Engelsen gasten, dit was dan ook het "nieuwe gedeelte "van Benidorm,maar verder heb je daar geen last van. We hebben de busreis en ons verblijf dus als prima ervaren en gaan zeker nog eens een keer terug naar Benidorm

  • Algemeen 8
op 17 juli 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2018

I Juni met de bus naar Benidorm , alles weer prima geregeld .Best gezellige reis zowel heen als terug . Misschien volgend jaar weer ,

  • Algemeen 8
op 16 juli 2018 bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: juni 2018

Busreis naar Spanje en terug niet de stoelplaatsen gekregen waar wij onze voorkeur hadden opgegeven. Reisde First Class en andere mensen hadden niet eens First Class geboekt en zaten op het plek dat wij hadden opgegeven als voorkeur.Personeel matig. Terugreis was erg koud en hier werd niets aangedaan, stoelen van onze voorkeur werd gebruikt materialen catering. De hele reis met een plaid over me heen en nog koud. Catering was wel goed, bus niet schoon.

Hotel Amaraigua had erg slecht eten, vlees en vis niet gaar of te gaar. Groente heel eenzijdig, brood hard, Keuze klein maar wel genoeg.
Intree receptie ouderwets, buitentafels en stoelen op het binnenplein niet schoon, werd wel elke dag afgespoten maar niet met een doekje schoongemaakt waardoor hars van de bomen er op blijf zitten. Niet schoon dus. Douche ruimtes voor de laatste dag hebben geen licht en deur, hierdoor onveilig gevoel. Toiletten en wastafels wel verlicht.
Kamer en badkamer was heel schoon en mooi, waarschijnlijk pas gerenoveerd. Heel gezellig entertainment van 21:30 tot 23:30 elke avond. Personeel heel vriendelijk. Meteen aan het strand is aangenaam. Voor de gezelligheid willen wij terug maar het eten is gewoonweg erg slecht op dit ogenblik.

  • Algemeen 5
op 16 juli 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2018

Zatten in bus 17 was erg gezellig met de chaufers en host vaak gestopt voor eerste keer met de bus moet ik zeggen nooit meer terug weg was saai andere chaufers en host niet aardig.het hotel vondt ik erg tegen vallen voor de hoge prijs daar te zitten 14 dagen er stonden twee kleine een persoons bedjes kamer erg klein ijskast tegen betaling maar is drank kastje gaat weinig in de kluisjes huren zijn nu 4 euro pd. we zaten de tweede week vd de hollandse muziek feest grandioos druk en gezellig de tweede week viel het stil was nog weinig te beleven.zwembad is erg klein elke dag weer rennen voor een bedje want om 8uur alles al vol omdat het strand niet 100 meter verder is 500 komt eerst. deze indalo park hotel zal ik niet meer boeken had volpension maar bij het eten toch voor je water moeten betalen daar is dus niets gratis ja de wc nog wel.het eten prima maak ook weer vaak hetzelfde.wij zoeken het toch maar weer verderop met vakantie dit eerste keer met bus spanje maar ook nooit meer,

  • Algemeen 6
op 14 juli 2018 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: juni 2018

Heen reis: prima geregeld hostess kwam regelmatig voor een drankje en of een praatje.
terug reis: slecht, de hostess kwam af en toe, het was gewoon niet gezellig.
heen terug gewoon naast elkaar voorin bij de trap waardoor een voetsteun ontbrak.
mij is het een raadsel waarom wij niet beneden konden zitten, de vorige reis was dat ook al, dat lijkt alleen voorbehouden te zijn aan instappers in Maastricht, dus de volgende keer ook maar in Maastricht instappen om beneden te kunnen zitten.

  • Algemeen 9
op 14 juli 2018 bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2018

Opstapplaats Maarheeze..toiletten smerig..degutant..plassen urine op de grond...geen kuisvrouw te verkennen...eenmaal in de bus..smerig..stops om de 4 uren...aanschuiven file voor de toiletten...chauffeurs roekeloos rijgedrag...in de nacht in de tunnel..waarbij ik een bord zag 70km..werdt dit overschreden..reed zeer hard..dat we angst hadden voor onze veiligheid..neen voor ons geen Solmar meer...van kwaad naar erger...

  • Algemeen 4
op 14 juli 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juli 2018

Met bus 17 gereisd, om de 4 a 4.30uren gestopt , aanschuiven bij drukke toiletten, geen tijd om je gezicht te wassen, want de bus stopte maar 10 minuten, de bus zelf was oud waar men de voeten plaatste gewoon stuk, en andere mankementen, klanten hadden Royal Class geboekt ze zaten in de First Class bij ons, klanten die First Class hadden betaald, eindigden, op de achterbank, Solmar doe zo voor, wij reizen alvast niet meer met jullie meer.

  • Algemeen 3
op 13 juli 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2018

Dit is de eerste keer dat wij met solmar reisde .was een uitstekende ervaring
Alles was goed geregeld en de bussen waren fijne bussen om mee te rijden
Regelmatige stops en een zeer aardige hostess en de chauffeurs waren ook vriendelijk en rijden voortreffelijk .
Hebben ons veilig heen en terug gebracht .al met al een prima busreis
Daarom een 10 heb totaal geen minpunt

  • Algemeen 10
op 12 juli 2018 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: juni 2018

Omdat de heen en terug reis waardeloos geregeld waren

  • Algemeen 2
op 12 juli 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juli 2018

Hotel delphin een zeer goed hotel aardig personeel goed eten kamers goed verzorgd goed georganiseerd hostess solmar heel vriendelijk en behulpzaam en een hele fijne vakantie gehad.

  • Algemeen 10
op 10 juli 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2018

Wij reizen al meer dan 30 jaar met Solmar Tours. Dit geeft al aan dat wij zeer tevreden zijn. Uw klantgerichtheid en klantvriendelijkheid zijn van hoog niveau. Deze kwaliteiten staan hoog in jullie vaandel en ieder jaar opnieuw weten jullie deze te handhaven. Ruim 25 jaar boeken wij een reis naar hotel Montemar in Benidorm Spanje. De kwaliteit en kwantiteit van dit hotel en haar medewerkers(sters) staat ieder jaar weer garant voor een fijne en zorgeloze vakantie. Het is iedere keer weer een soort van "thuiskomen".
Er is nog veel goeds over te vertellen, maar het feit dat wij daar al zo lang komen, zegt volgens ons al meer dan genoeg.

  • Algemeen 9
op 9 juli 2018 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juni 2018

Op de heenreis zaten we in busnr.1. We stopten bijna nergens. We werden ook niet op de hoogte gehouden wanneer er gestopt zou worden. Chauffeurs waren niet gezellig . Hostess was heel aardig . We zaten achter elkaar in de bus onder omdat we geruild hadden met een echtpaar dat om medische redenen naast elkaar moest zitten omdat de vrouw hulp nodig had. Zij hadden dit schijnbaar bij Solmar niet bekend gemaakt. Voor dit goede doel hebben wij onze plaatsen langs elkaar dan ook afgestaan aan bovengenoemd echtpaar. Maar toch petje af voor de chauffeurs die ons toch al 25 jaar veilig op de bestemming afleveren. Hotel Maritiem, waar we zaten, alleen maar lof. Een geweldig hotel. We kwamen in ons hotel aan en kregen te horen dat het hotel toch niet vol zat en of we dan zeezicht wilden hebben ( kosteloos )? Hier hebben we dan ook dankbaar gebruik van gemaakt. Personeel zowel baliepersoneel als poetsvrouwen waren heel vriendelijk. Keukenpersoneel ook weer heel vriendelijk. Eten was voortreffelijk: van soep tot toetje heerlijk. Calella een leuke plaats met veel winkels en uitgaansgelegenheden ( terrasjes ). Op de terugweg hadden we busnr. 17. Heel erg leuke host ( niet jong maar rende zich de benen uit het lijf ). Heeft iedereen voorzien van wat men wenste. We kregen van te voren ook te horen wanneer en waar gestopt zou worden. Dat is toch wel heel erg plezierig als je weet wanneer je weer even uit de bus kunt om de beentjes te strekken. Al met al een zeer leuke vakantie gehad en zoals eerder al vermeld een compliment voor de chauffeurs die je veilig heen en terug brengen. Solmar bedankt en tot volgend jaar

  • Algemeen 8
op 9 juli 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2018

Ik reis vaker met solmar en altijd wel wat mis. We hadden essentiestoelen geboekt de stoelen voor de trap met het idee dat je relaxed kunt reizen. Kregen we meteen te horen dat de stoelen alleen s nachts naar achter mochten.
Op de terugweg kregen we te horen dat de essentie niet door ging vanwege dat ze maar 1 first class bus hadden. Is dat ons probleem ??? We kregen andere plaatsen waar we niet wilden zitten. Met zo n schot voor je voeten dat je je benen niet echt kwijt kunt.
Vervolgens werden we vroeg gewekt en moesten direct de stoelen rechtop zetten. Ik had mijn stoel een heel klein beetje naar achteren omdat je geheel rechtop je nekkussen niet kunt gebruiken. Komt die *** van een host zeggen dat de stoel rechtop moet. Slaat nergens op. De gasten in de stoelen achter ons hadden hun stoelen zelf ook niet rechtop maar daar werd niks van gezegd. En daar betaal je extra voor. Zelfs in de normale streekbus mag je iets naar achter maar in de firstclass bus van solmar heb je zogenaamd geen plek meer als je 5cm je stoel versteld.

In Benidorm ook slechte reisservice. Amper wat van excursies en alles 1x per week gepland en torenhoge prijzen.

Waren beroofd ook maar reisleiding hielp nergens mee verder. Een advies hoe aangifte te doen hebben we zelf maar moeten uitzoeken.

En toen we geboekt hadden duurde het dagen eer we de bevestiging kregen. Had 5 dagen voor vertrek nog geen reispapieren. Slecht gewoon.
Wat mij betreft ben ik klaar met solmar

  • Algemeen 2
op 8 juli 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2018

We zijn met Solmar 29 juni geweest naar Malgrat de Mar. Deze reis hebben we eind januari geboekt. We hebben de First Class bus geboekt met de vraag of we ook naast elkaar kunnen zitten. Er werd toen ook gezegd dat dit niet te garanderen is, oké. Toen de dag daar was kregen wij onze stoelnummers te horen van de chauffeur (bus 3) en ja hoor, achter elkaar. Op dat moment was de bus half vol. Ik denk, we zullen nog wel meer mensen ophalen. Niet dus. Wij reizen al sinds 1999 met Solmar en zijn ook gewend dat de chauffeurs het ook gezellig maken tijdens de reis, je gaat per slot van rekening op vakantie. NIET DUS. Ik heb toen mijn Bluetooth speakers zachtjes aangezet om het toch gezellig te maken. Vonden de andere reizigers ook. De jongste chauffeur ( wat een eikel ) van de 2 kwam toen naar boven en zei met een onprettige stem dat hij nu uit moest. Er werd voor de rest met de passagiers niets ondernomen of gepraat. De oudste chauffeur kon niet praten en was alleen maar met zijn telefoon bezig en de jongste chauffeur met de hostess. Toen kwam de nacht. Mijn vrouw en ik zeiden tegen elkaar, wij gaan achter de laatste mensen in de bus zitten onder ons kleedje. Opdat moment riep de jongste chauffeur om dat er achter in de bus niet werd gezeten. Ik denk kom maar op dan.
Solmar, ik denk er hard over na om niet meer met jullie te reizen want zo ga je niet met klanten om.
Hotel Tahiti Playa was trouwens top.

  • Algemeen 6
op 3 juli 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2018

Het was NIET wat we gewend zijn.
Zaten op de laatste bank. Rechts achter, Solmar verteld dat de bussen geweldig zijn. DIT KLOPT HELEMAAL NIET. Wanneer je op de achterbank zit dan heb je MINDER ruimte. In de ruimte zit enkele centimeters verschil. MAAR WE HEBBEN WEL BETAALD VOOR EEN …….. BUS

  • Algemeen 8
op 2 juli 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2018

En 8 gegeven en dat komt door één minpuntje : de Pendelbus vanuit Maarheeze richting o.a. Almere stopt langer op de plaats van bestemming om de ‘rokers’ even een sigaretje te laten branden...de niet-rokers (meerderheid) moeten dus wachten op de rokers (minderheid) met de voortzetting van de terugreis.
Dat kan beter ..
Voor de rest niets dan lof voor de chauffeurs en de catering aan boord van de First Class Bus
Alle lof voor bedienend personeel , receptiemedewerkers en goede service van Indalo Park

  • Algemeen 8
op 29 juni 2018 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: juni 2018

Bijzonder goed hotel laguna zorna prima ligging vriendelijk personeel goed eten En bus reis goed verzorgd toppie

  • Algemeen 10
op 29 juni 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2018

Ben al verschillende keren met Solmar first Class mee geweest. Niks te klagen . Tuurlijk heb je de ene keer meer stops dan de andere keer. Deze keer wel wat later vertrokken vanuit salou met bus 14 naar huis op 19 juni. Maar complimenten voor de chauffeurs dat er werd omgeroepen wat de reden was. Tot de volgende keer Solmar :-)

  • Algemeen 10
op 25 juni 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2018

Wij hebben voor het eerst in 25 jaar onze vakantie geboekt in Da Vinci.Dit aparthotel is ons zeer goed bevallen . Van personeel tot buffet in het restaurant was perfect.De studio was goed schoon bij aankomst en dit bleef zo tijdens ons verblijf .Het enigste minpuntje was dat de receptie te russisch georienteerd was.

  • Algemeen 9
op 19 juni 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2018

De bus dat we daar 40 extra voor mooten betalen achter in de de bus op de bank geen been ruimte als je links zit zie je niets van de t.vmijn mede passagier zit in het midden van de gang pad die had geen voeten steun die kreeg een flessen krat onder de voeten levens gevaarlijk als de bus hart moet remmen vliegt die krat in de lucht ze kon de koffie niet kwijt dit mag nog niet voor de veilig heid (heb na gevraagd ) het is haast en vlieg werk bij jullie toen het in Nederland handen nog was was dit niet ik ga al 15jaar. Mee dit heb ik nog nooit mee gemaakt voordien bank betalen we samen dan 80 € meer voor schandalig

  • Algemeen 4
op 14 juni 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: mei 2018

Al jaren reis ik met solmar verzekeringen alles lopen via solmar de reis en het buspersoneel prima niks te klagen.
Nu echter heb ik altijd een annuleringsverzekering via solmar al de jaren gelukkig nooit nodig gehad nu hebben wij door een overlijden in de familie helaas maar 4 dagen kunnen genieten van de vakantie.
Het is belachelijk hoe solmar dan verdient over de rug van de getroffen reiziger net alsof wij er om gevraagd hebben onze vakantie af te moeten breken.
Het is heel ernstig dat ondanks de verzekering er bij Solmar totaal geen medewerking bestaat. En ze al het geld lekker in hun zak stoppen !
Voorals nog was dit de laatste vakantie bij Solmar
Ik hoop nooit meer mee te maken dat me vakantie onderbroken moet worden voor een overlijden en zeker niet met solmar

  • Algemeen 1
op 14 juni 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juni 2018

De reis is altijd prima bij solmar, wij gaan al vele jaren mee nog nooit een slecht hotel gehad, dit jaar zijn we voor het eerst omgeboekt van benidorm naar peniscola vanwege het plotselinge overlijden van onze
medereiziger . dus was voor ons een beladen vakantie . wij kwamen in acuazul een pracht hotel . maar niet voor ons wat oudere mensen we werden gek van zoveeeeeel spaanse kinderen . de eetzaal was erg druk. we moesten soms zelf onze tafel dekken of wachten in de rij het personeel kon het niet aan maar deden ook hun best . misschien een tip voor solmar om daar geen oudere te plaatsen voor kinderen is het een hele mooie accomodatie .wij hebben ondanks het gemis van onze neef ..( die hebben we in peniscola uitgestrooid op zijn favorieten plekje )..er toch een hele mooie vakantie van gemaakt.

  • Algemeen 9
op 11 juni 2018 bestemming: Spanje / l, reisperiode: juni 2018

Heenreis First Class bus 24 weinig stops ijskoud, mensen klagen wordt niet op gereageerd. Gevoel dat ik kreeg we jakkeren naar Spanje, als we er maar snel zijn. kwam bij hotel Augusta Club vroeg aan hondsberoerd.
Ik ben vervroegd vertrokken ligbedden zonder kussens
ingezakt geen parasols. Dus 25 euro betalen vervroegd weg , met bus 26
terug iets beter geslapen. Weer geen genoeg pauze alleen in de rij staan 20 min om te winkelen tanken , een toilet voor de dames , dus 19 min gewacht om naar toilet te gaan. Ging voor de derde keer met Solmar ,
dit was zo anders . Ik heb zo een spijt geloofde reviews van Augusta Club betaalde 903 euro plus de 25 euro. heb op jullie gestemd
maar ben diep teleurgesteld.
Hetty Kesting

  • Algemeen 5
op 9 juni 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: mei 2018

De reis per first class bus was goed de service aan boord was uitstekend .Het hotel helios was weer zoals voorheen een geweldig goed hotel .

  • Algemeen 9
op 8 juni 2018 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: juni 2018

Het was perfect Evert verdient een grote pluim Hij vertelt met verve Doet alles voor je Excursies petje af

  • Algemeen 10
op 4 juni 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2018

Uitstekende chauffeurs en catering

  • Algemeen 10
op 31 mei 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2018

Persoonlijk zeer tevreden over Solmar, bus, personeel bus en hotel, je kan geluk hebben met reizigers in bus en hotel, hier mijn eigen mening over zonder blaam voor Solmar. Top organisatie

  • Algemeen 10
op 30 mei 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: mei 2018

Zeer goed aparthotel, receptie goed, eten en bediening goed,de eetzaal altijd keurig gedekt vervanging van de tafellakens na gebruik personeel is zeer vriendelijk , kamers prima worden goed schoongehouden op tijd nieuwe badlakens, goede service problemen worden meteen opgelost, wij komen al jaren, bij Les dunes Comodoro, busreis goed verzorgd zijn zeer tevreden.

  • Algemeen 9
op 30 mei 2018 bestemming: Kroatië / Drevnik, reisperiode: mei 2018

Na een reactie op mijn klachtenbrief begrijp ik dat we allemaal een cadeaubon krijgen van 50.00 euro. Wel heel magertjes voor alle klachten die er zijn. Daaruit blijkt dat Solmar de klachten niet serieus neemt Jammer. Ik dacht dat Solmar dat niet nodig had.

  • Algemeen 4
op 22 mei 2018 bestemming: Kroatië / Makarska Riviera, reisperiode: mei 2018

Chauffeur, niets op aan te merken, maar de bus was niet in orde, de stoelplaat ging niet naar beneden, dus de hele vakantie de benen niet op de grond kunnen zetten. de leuning van de stoel aan de zijkant boven hing er van af, de plateaus waarop de koffie/fris op moest staan liep schuin naar beneden. De hostess had helemaal geen plaats aan het kleine barretje, zeer bekrompen. De hotels die Solmar uitgezocht had was een aanfluiting, Eten koud, gezegd maar werd niets meegedaan. Briefjes aan tafel invullen voor het eten de volgende dag, konden ons nauwelijks uitleggen wat er stond.

  • Algemeen 5
op 21 mei 2018 bestemming: Italië / Diana Marina, reisperiode: mei 2018

We gingen vanaf Maastricht naar de Bloemen Riviera.
en wel van 11 tot 20 Mei 2018.
Een goed verzorgde reis, met goede overnachtingen in goede Hotels.
Vanuit Diana Marino werden excursies gemaakt, allen prefect verzorgd, en met voor ieder plaats een platte grondje .
Een heel leuk gezelschap vormde zich in die dagen.
Een groot compliment aan onze Chauffeur Ad met zijn vrouw Josefine.
Een top ervaren Chauffeur waar zich ieder veilig bij voelde.
Bij elke thuiskomst van elke excursie werd dan ook voor hun gezongen Adje en Josefientje bedankt.
Heel veel dank, jullie maakten onze reis geslaagd .
Solmar Tours houdt ze in eren.

  • Algemeen 9
op 21 mei 2018 bestemming: Kroatië / Dvernik, reisperiode: mei 2018

Het sol-mar je vakantie zijn!!!
Kun je wel zeggen. Om bij het begin te starten. Het moto is comfortabel vervoer. Wij, 34 meestal ouderen, gingen op weg. Een smerige oude bus, versleten stoelen, plateaus waar je geen koffie in kon zetten omdat ze te ver hingen i.p.v waterpas. Veiligheidsgordels die we miste of kapot waren en stoelen die kapot waren. Dan de overnachting in Duitsland. Er was de verkeerde lijst doorgegeven zodat we 10 kamers tekort kwamen. Maar rond 1,30 in de morgen was dat opgelost.
Door naar Zagreb. Aangekomen in de kamer merkte ik dat er een kuil in het matras voelbaar was. Matras omhoog en daar zie ik een lattenbodem helemaal in puin. Zo goed als kon gemaakt en het lag best goed tot ik rond 4 naar het toilet moest en ik weer door de lattenbodem zakte. Weer gemaakt maar mijn nachtrust was wel degelijk minder. Het fonteintje in de badkamer was ook kapot. Het eten in Zagreb was niet te eten. De meeste mensen lieten het dan ook staan.
Door naar Dvernik waar we 6 dagen zouden verblijven. Mooi hotel en goede bedden maar weer eten waar de meeste niet blij mee waren.
Dan de excursies. Om die te doen zaten we gemiddeld 6 uur per dag in de bus. Waar het interessant was werden we voor een uur gedumpt en waar niets te doen was zaten we er 3 uur.
Ook bij de volgende twee overnachting in Slowakije (SPIK Hotel) kun je als dumpen bestempelen. In THE MIDDLE OF NOWHERE!!! Wel een prachtige omgeving maar niks te beleven. Een camping voor de deur was alles.
De laatste overnachting zou in Frankfurt zijn maar door te late reactie van jullie zijde waren alle hotels bezet omdat er de Frankfurter Messe plaatsvond. Dan maar door naar Strasburg in, jawel, Frankrijk. Weer zo’n dumpgeval. Er was een IBIS hotel uitgekozen in de gevaarlijkste achterbuurt van Strasburg. De kamers waren net arrestatiecellen. Klein, smerig en in hoogglans gelakte muren. Het eten koud en 6 euro voor een gewoon biertje. Het ontbijt dan. We dachten een lekker ontbijt te krijgen zo op het eerste gezicht. Maar dat was niet voor ons. Wij werden naar een achteraf zaaltje gedirigeerd voor wat croissantjes.
Alles bij elkaar een vakantie om snel te vergeten. Het enige positieve aan deze reis waren de chauffeur en hostess, Swa en Marloes. Een geweldig duo. Ik heb voor deze reis een bedrag van dik 1300 euro neergeteld maar het was niet meer waard dan de helft. Weggegooid geld vind ik.
Alles in overweging nemende zou een vergoeding op z’n plaats zijn. Naar aanleiding van alle ellende zou de helft van de reissom acceptabel zijn. Ik heb ook eerder een mailtje naar Solmar gestuurd maar nog geen reactie ontvangen. Ben benieuwd of ik een antwoord krijg en anders denk ik dat AVRO’s KASSA hier wel interesse in zal hebben.

  • Algemeen 4
op 13 mei 2018 bestemming: Spanje / Platja d’Aro, reisperiode: mei 2018

We gingen met een groep van 10 personen voor het eerst met Solmar op vakantie. We kozen voor een all- inclusive in hotel Caleta Palace in Platja d’Aro
De busreizen heen en terug waren lang en vermoeiend maar dankzij de goede en vriendelijke chauffeurs en hostess, goed te doen. Men kwam vaak rond voor drinken en er werd op tijd gestopt om de benen te strekken, iets te eten of bezoek aan toilet.
Maar bij het hotel aangekomen begon de voor ons niet zo fijne vakantie...
Er waren ons 5 superieur kamers beloofd door Solmar. Op mijn vraag wat dat “superieur” inhield werd geantwoord dat dat extra ruime kamers waren met uitzicht op zee en extra ruime bedden...
Uitzicht op zee hadden we maar de kamers waren klein, de badkamers écht te klein. Als er iemand op toilet zat kon de deur niet meer open. De bedden waren erg smal, zó smal dat 1 van ons de eerste nacht uit bed viel. De bedden waren vreselijk om op te slapen. Veel te hard en kraakten bij elke beweging. Onze douche was kapot maar werd wel de volgende ochtend gemaakt. Verder hebben we 2 dagen zonder warm water gezeten omdat er iets was met de waterleiding. In de eetzaal was voldoende keus aan ( niet heel bijzonder) eten maar je zat daar niet fijn te eten. Zóveel lawaai van servies dat opgeruimd werd, schreeuwende kinderen enz. De eerste avond hadden we ons eten nog niet eens op toen we op een onvriendelijke manier verzocht werden om plaats te maken voor mensen die stonden te wachten. Niet te geloven... Er waren op dat moment dan ook 1000 gasten in het hotel. Niet gezellig. Wij zijn de laatste dagen dan ook ergens anders gaan eten. De lokale Spaanse restaurantjes zijn niet duur, om de hoek en daar eet je lekker en op je gemak. s’Avonds kon je nergens lekker gaan zitten voor een kop koffie ofzo. In de bar ruimte stonden maar een paar stoelen. Veel te weinig voor de 1000 gasten die aanwezig waren. Voor WiFi moest je 20,- (!) betalen! We hadden de pech dat het bijna de hele vakantie regende en daar is dit hotel totaal niet op ingespeeld. Het personeel aan de balie was ontzettend vriendelijk totdat je met klachten kwam. Dan werd je van de een naar de ander verwezen. Ons was verteld dat we bij problemen of klachten bij hostess Marisa moesten zijn. Dus toen we haar belde vanwege de kamers die niet waren zoals beloofd, zei ze dat ze daar niet over ging en we moesten maar bellen naar het hoofdkantoor in Malgrat. Onderweg naar het hotel waar ik zou gaan bellen, kreeg ik een app van deze Marisa dat ik ook contact kon zoeken met een zekere Jennifer in het hotel. Dat deden we meteen, zij luisterde naar ons verhaal en begreep de teleurstelling maar kon er ook niks mee. Zij haalde de bijzonder arrogante manager van het hotel erbij. Een lange donkere man die intimiderend te dichtbij tegenover mij kwam staan en een paar keer vroeg: wat wil je dat ik er aan doe hè! Uiteindelijk zijn we daar met ruzie vertrokken omdat niemand iets wilde doen. De hostess die ons aanspreekpunt tijdens de vakantie had moeten zijn had door de telefoon gezegd dat ze op de dag van ons vertrek zou komen “uitzwaaien”. Ze heeft ons niet eens meer aangesproken en had het tijdens ons vertrek vooral heel druk met een bepaalde chauffeur...
Wat een gezellige vakantie had moeten worden met de familie, werd een vakantie met de ene na de andere teleurstelling...

  • Algemeen 5
op 9 mei 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: mei 2018

Heerlijke vakantie gehad in Salou waar wij al meerdere jaren naartoe gaan. Zowel de heen- als terugreis (bus 15 en bus 5) is prima verlopen. Vriendelijke chauffeurs en hosts, die voor een gezellige en veilige busreis hebben gezorgd.

  • Algemeen 9
op 9 mei 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2018

Slechte voorlichting bij de heen reis Hostess zei dat ik geen middag eten zou krijgen pas 's avonds ik zei ik heb volpension dus krijg wel eten nou volgens haar niet zo ik zei ik heb diabetes breng me dan maar gelijk naar het ziekenhuis in Benidorm ze had dit nooit mogen zeggen en ik kreeg gelukkig wel eten. Maar Hostess was boos op mij nou ik op haar ze heeft me onnodig in paniek gebracht. Ik verwacht een excuus van haar Bij de balie hebben ze wel hun excuus aageboden en dat vond ik leuk.

  • Algemeen 5
op 8 mei 2018 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: april 2018

Eerst ander hotel geboekt. Deze was vol. Linda van Solmar adviseerde Spa Silhoutte en verzekerde ons een TOP-vakantie. Dat was het zeker! Alle buschauffeurs waren vrolijk en gaven een goede service. En het hotel is een echte aanrader! Personeel waren zeer gastvriendelijk. 👌 Solmarteam bedankt!👍

  • Algemeen 10
op 6 mei 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2018

Alles was oke goed hotel, busreis terug zeer oke bus 10 maar de heen reis met de bus helaas minder alles wat mis kon gaan ging mis zal het cijfer bus 18 geweest zijn. Voor de rest TOP SOLMAR wij gaan zeker snel weer en ben pas 7 uur thuis .

  • Algemeen 8
op 26 maart 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: maart 2018

De heen reis was super de terug reis was minder

  • Algemeen 8
op 13 maart 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: maart 2018

Hoe ik aan dit cijfer kom komt door het volgende .We zouden vrijdag 2 maart om half negen opgehaald worden op het busstation Holendrecht te Amsterdam. Om op tijd te zijn waren wij daar om kwart over 8 en stonden daar in een snijdende kou met gevoels temperatuur - 15. Om tien over half negen zien wij in de verte de Solmar bus aankomen en lopen naar de voorkant van het station(stonden in de luwte aan de zijkant) onderweg zie ik de bus opeens voor het A.M.C. staan had een afslag te vroeg genomen .Nadat hij moeizaam gekeerd had verwachten wij hem binnen enkele minuten bij ons,helaas niets was minder waar bus was in geen velden of wegen meer te bekennen nadat andere passagiers Solmar gebeld hadden zagen wij om circa 9 uur de bus alsnog aankomen.Hij reed het station op om vervolgens na een rondje er weer af te rijden ik dacht dat ik gek werd.Na aanwijzingen van ons kregen wij hem op het station. Na de koffers ingeladen te hebben zei de chauffeur helemaal niets geen excuus niks. Op naar Utrecht,ook daar volledig de weg kwijt stonden bij een steengroeve met behulp van een passagier toch ophaalpunt gevonden.Op naar Den Bosch u raad het al ook daar weer volledig de weg kwijt en weer met behulp van een ervaren passagier het ophaal punt gevonden. Was het voor Solmar niet mogelijk een chauffeur te sturen die de weg wist of op z'n minst navigatie begrijpt.Toch ook een excuus van de chauffeur en Solmar verwacht.De reis naar Benidorm verliep verder zonder problemen,maar om zo je vakantie te beginnen gaat je letterlijk wel in de koude kleren (-15)zitten.

  • Algemeen 5
op 7 maart 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2018

Met bus 14 verwarming stuk terug reis een 8 bij thuis komst ziek weet niet of dat door de bus kwam?twee dagen later naar ziekenhuis longembolien waargenomen

  • Algemeen 5
op 17 januari 2018 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2017

Tijdens de aller eerste dag van de 'sneak preview' van Solmar hebben wij een reis geboekt naar Golden Port Salou en gekozen voor een standaard kamer en hebben wij op de 'sneak preview' voor deze reis getekend. Na twee weken zijn wij gebeld dat het type kamer niet meer beschikbaar is en wij moeten upgraden naar een duurdere kamer met een meerprijs van € 150,-. Toen ik aangaf te twijfelen, werd mij duidelijk verteld dat ik die € 150,- moest betalen en dat we anders geen vakantie hadden. Ik vind het zeer onredelijk dat wij zó vroeg tekenen voor een vakantie en vervolgens nog eens € 150,- extra moeten betalen om de vakantie door te laten gaan. Het ergste is nog, dat Solmar deze standaard kamer nog steeds aanbied op de datum dat wij vertrekken (2 juni, 15 dagen). Graag zien wij dat Solmar onze vakantie gaat aanbieden voor de prijs waar we voor getekend hebben, zonder de meerprijs van € 150,-.

  • Algemeen 1
op 30 november 2017 bestemming: Spanje / Commarugga, reisperiode: november 2017

Reis is normaal gesproken geweldig maar dit jaar is de bestemming er uit gehaald door Stafcars. Nieuwe eigenaar. Hij gaat voor het grote geld. In december naar Benidorm levert meer op dan enkele vaste klanten afleveren bij een goede bestemming. Laatste familie camping uit de bestemmingen gehaal.

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende