Schrijf een review

Reviews over Solmar.nl

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: Spanje
Den Engelsman 2a, 6026RB Maarheeze NL
0495-588740

Logo van Solmar.nl

Pagina 6 van 10 met 917 resultaten

op 25 november 2017 bestemming: Spanje / Altea, reisperiode: april 2017

Hotel en eten prima. Jammer dat er geen boulevard is ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 24 november 2017 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2017

De heenreis was kei goed, op tijd gestopt. en vriendelijke chauffeurs.de terugreis was ook zo goed, en ook een goede snelle hostess patrick. ... Lees meer

  • Algemeen 10




op 24 november 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2017

Goede reisorganisatie, vriendelijk personeel, buschauffeurs super alsook hostes, ons hotel Belvedère in Salou super gaan elk jaar terug , is als ons 2de huis en voelt aan als familie, in mei ga ik ook naar het zelfde hotel en natuurlijk met Solmar ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 23 november 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2016

Mijn ouders boeken al jaren bij solmar en hebben bijna altijd in malgrat hotel papi super fijn en goed hotel en erg vriendelijk personeel.
Ook bij de andere bestemmingen van jullie in Spanje zijn ze altijd super tevreden geweest en gaan graag met jullie bussen en jullie personeel mee altijd vriendelijk😃👊👍

  • Algemeen 10
op 10 november 2017 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: mei 2017

In een zeer comfortabele bus met een goede hostess aan boord (assortiment drank en eten voortreffelijk voor een goede prijs) naar een prima hotel (schone kamers, vriendelijk personeel, prima ontbijt en avondbuffet, mooie entourage zowel binnen als buiten; binnen en buitenbad; ook in mei voldoende activiteit in hotel en 's avonds elke avond life muziek; hotel om aan te bevelen (Indola Park, Santa Susanna). Busreis geregeld korte of langere stop om benen te strekken en voor de rokers een sigaretje). Twee chauffeurs ter afwisseling; aardig en humorvol; voldoende animatie in de bus (film, muziek). Reis vloog om en onze vakantie begon echt bij het instappen in de bus. Na jaren altijd negatief gedacht te hebben over busreizen, nu helemaal om. Volgend jaar inmiddels voor de 7e keer met de bus en nooit spijt gehad (behalve dan het zo laat ontdekken van deze prima manier van reizen).

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2017 bestemming: Spanje / cambrils, reisperiode: oktober 2017

Het hotel was prima en de Solmar hostes keurig op de hoogte van excursies. Op de airport liep het wat mis. From2 ving de reizigers niet op, waardoor er onzekerheid over ophalen ontstond. Met een telefoontje naar Solmar werd de zaak goed opgelost.

  • Algemeen 8
op 22 oktober 2017 bestemming: Spanje / cambrils, reisperiode: juni 2017

Zowel de reis en het hotel waren voor ons super.
wij zijn naar cambrils geweest in hotel Centurion. en hotel tahitit.
het waren allebei geweldige hotels.Deze waren super.Vind dat solmar meer reclame voor deze hotels moet maken.Voor mij maakt het niets uit maar voor allemensen die deze beleving van deze hotels.missen.Solmar laat je horen hoe mooi cambrils is.en de vele mogelijkheden.

  • Algemeen 10
op 19 oktober 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2017

Misschien wel al 60 keer naar benidorm gereisd waarvan zeker 40 keer met solmar.
geen enkele reis is het zelfde en ook deze keer was het weer heel anders, maar over het algemeen goed. er is alleen een mevrouw van solmar die, als je volgens haar te laat bij de bus bent, vreselijk te keer gaat, terwijl de bus te vroeg is. als er wordt gezegd dat je om kwart over 1 aanwezig moet zijn zorg ik er voor om er om 1 uur te zijn maar als de bus er dan al is kan ik het niet helpen.dit heb ik al een keer eerder meegemaakt met deze dame en dat voelt hel onprettig.ik begin dan aan mezelf te twijfelen of ik het wel goed gehoord had en het kwart vóór 1 had moeten zijn. daarom stel ik voor om de tijd anders door te geven n.l. 12.45 of 13.15.

  • Algemeen 9
op 18 oktober 2017 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: oktober 2017

Goede hostess Mandy

  • Algemeen 10
op 18 oktober 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2017

Op 14 oktober met first classic bus naar Nederland gereisd. Dankzij chauffeurs Tenko en John zijn we veilig thuis gekomen. Er zat een gestoorde en agressieve man aan boord. Maar door het kordate optreden van deze chauffeurs en enkele passagiers is erger voorkomen !!!! Nogmaals onze complimenten aan Tenko en John van bus 5

  • Algemeen 10
op 18 oktober 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: oktober 2017

Cijfer had hoger kunnen worden, wanneer we op de terug reis vaker gestopt hadden.
Door file hebben we omgereden, maar door het weinige stoppen kregen veel ouderen last van ernstig dikke voeten. Het hotel was gelukkig zeer goed.( Olympus Palace) De chauffeurs communiceerden erg slecht. Er zou om de twee en een half uur worden gestopt, maar dit werd pas na 4 uur, en dit werd dus niet gemeld. Nogmaals, het hotel maakte veel goed.

  • Algemeen 7
op 18 oktober 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2017

Wij geven dit cijfer omdat geen enkele reis honderprocent is ,maar voor ons gevoel wel die 10 waard ,altijd goed verzorgt en goede bussen met chauffeurs(niet te vergeten) wij gaan aankomend jaar normaal gesproken 2 maal weer met Solmar mee naar Spanje GEWOON omdat het Goed is .

  • Algemeen 9
op 16 oktober 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2017

Hele goede verzorging in de bus en prima chauffeurs. Hotel was ook prima, kamers super eten goed en ook vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar.

  • Algemeen 8
op 14 oktober 2017 bestemming: Spanje / Tossa de Mar, reisperiode: oktober 2017

Omdat zowel de reis als verblijf geweldig
was.

  • Algemeen 10
op 13 oktober 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: oktober 2017

Dit jaar gingen we naar salou met bus 10 een oude bus kregen een grote mond van de chauffeur omdat we het voeten bankje niet werkte en we onze hand bagage niet kwijdt konden en op gepropt zaten tot aan salou we werden gewoon gecommanderd zo moet je het doen iets anders kon het niet zij hij ze smeten met de rolator de onder delen vlogen er vanaf toen m,n man er iets van zijn moest hij z,n mond houden te erg voor woorden we zijn 2 oktober vertrokken voor 10 dagen hopen dit nooit meer mee te maken mijn rolator is kapot vroeger was solmar veel beter dan tegen woordig we zijn wel klanten en er waren mensen bij die niet betaald hebben om beneden te mogen zitten en wij wel ik kan echt niet de trap op komen heb er al moeite mee om in maheeze als ik naar het toilet ben geweest weer de trap op te klimmen gr irma zwiers

  • Algemeen 5
op 12 oktober 2017 bestemming: Italië / ??, reisperiode: december 2017

Met solmar Tours naar de bloemenriviera in october van 29-08 t/m 09-2017.
een geweldige reis met een kleine groep van 30 personen met Ad als een zeer goede en rustige gezellige chauffeur en mauwrits als reisleider tevens zorgde hij voor de catering tijdens deze reis.Hij wist veel te vertellen tijdens de excursies en was zeer behulpzaam waar dit nodig was daarvoor bedankt.De excursies waren geweldig door Ad geregeld.Deze reis was voor ons zeer mooi met veel bezeinswaardigheden.
Ad en Mauw-Rits bedankt.
Fam.Jeanne en Ad claassens Roosendaal
Hopelijk tot de volgende reis.

  • Algemeen 10
op 4 oktober 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: september 2017

Ten eerste werden we boven achterin de bus gezet terwijl ik slecht trappen loop en de geur daar werd ik heel misselijk(70 jaar),ook door het stampen van de bus en als ik dan uit de bus ging kreeg ik geen steuntje van de hostes,de doorreis was beter(bus 45)

  • Algemeen 2
op 3 oktober 2017 bestemming: Spanje / malgrat, reisperiode: september 2017

Op de heenweg een perfecte reis en crew gehad. Op de terugreis: een van de bussen kreeg pech en daarom werden de mensen verdeeld over andere bussen. Onze bus zou in Malgrat vertrekken om 19.30 uur. Dit werd uitgesteld naar 20.45 uur. Toen naar 22.15 uur. Uiteindelijke vertrek 23.55 uur. Wij moesten lang wachten omdat de chauffeurs de weg niet wisten.Een van de chauffeur nam na de nacht stop het stuur over. Maar deze chauffeur was moe, hij zwalkte een beetje van links naar recht over de autobaan. Vervolgens stop hij voor een kop koffie om wakker te blijven. Na weer 1,5 uur een stop voor nog meer koffie en een frisse neus. De andere chauffeur werd wakker gemaakt om het stuur over te nemen. Er werden bijna geen stops gemaakt. De hostess kwam ook bijna niet langs en als ze kwam dan was dat voor een stop zodat je je warme drank mee naar buiten moest nemen. Ik was blij dat ik heelhuids om 16.45 uur aankwam in Maarheeze.

  • Algemeen 5
op 26 september 2017 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2017

Wij reizen al 10 jaar met Solmar naar Spanje, Peniscola, waarvan 7 jaar Hotel Peniscola Palace. Voor beiden één woord: UITSTEKEND.

  • Algemeen 9
op 26 september 2017 bestemming: Kroatië / Opatija, reisperiode: september 2017

Door pech met een van uw bussen, kregen we een kroatische bus tot Kranij. de chauffeur van dat land. reed 5 en een half uur door zonder een stop. Op aanvraag stopte hij toch een keer. Deze bus zat vol ouderen en had geen toilet etc. In de bus die we kregen in Kranij, waren natuurlijk wel alle benodigdheden maar deze chauffeur maakte op de hele tour tot in Heerlen een stop, voor het ontbijt. Dit alles om de verloren tijd weer in te halen... Gewoon een schandalige toedracht.. Als er een bus pech heeft dan is dat overmacht en moeten ze niet zulke situaties toe passen. Deze terug reis was gewoon een flop en uiterst schandalig.Ik hoop dat ze hier een lering uit trekken..Groetjes Kees Slot

  • Algemeen 4
op 23 september 2017 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: augustus 2017

Heen en terug reis met een voor het eerst met een first class bus.Wat een verbetering.
Heen bus 17 terug bus 12.Postieve kritiek.
7 jaar geleden voor het laatst met de bus naar Spanje geweest en de muziek is nog steeds niet veranderd in bus 12.Misschien een beetje moderner is niet verkeerd.Op bus 12 mogen de hostess zich wel wat meer bezig houden met de gasten dan met de chauffeurs.Verder zeer tevreden en ga zeker weer met Solmar naar Spanje.

  • Algemeen 8
op 21 september 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2017

Alles is perfect en het hotel was perfect en het is zeer goed geregeld het is een 10 waard....

  • Algemeen 10
op 17 september 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2017

De bus was erg koud 's nachts

  • Algemeen 6
op 16 september 2017 bestemming: Spanje / malgrat, reisperiode: september 2017

Wij hebben firs class besteld omdat ik krom van de reuma sta. Wat ik echter niet snap, dat de zelfde mensen op de heenreis en op de terug reis op de kleine achterbankje boven zetten...DAAR BETALEN WE GEEN FIRS CLASS VOOR.

  • Algemeen 1
op 14 september 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Wij gaan al heel lang ieder jaar wel met Solmar met de bus naar Spanje. Echter wat heel irritant is dat er heel veel onnodig gebruik gemaakt van de toilet in de bus, terwijl er genoeg sanitaire stops zijn. Op de bus 2 (25 aug. j.l.) heeft men constant de gehele de wc bezocht. Wij hebben van die verfrissende handdoekjes en stoppen dat onder neus om de ondraaglijke stank te verdoezelen. Wij vinden dat elke chauffeur duidelijk zou moeten vertellen dat deze wc alléén voor noodgevallen is. Wat wellicht ook een idee is om een geldslot op de deur te zetten. Dan gaan ze hopelijk minder vaak de bus verpesten met hun geuren. Voor de rest zijn de bussen prima, maar alleen die stink wc's verpesten de sfeer in de bus. We gaan daarom maar overwegen om te gaan vliegen en alleen maar om van die stank verlost te zijn. Jammer hoor want we waren en zijn nog steeds zeer tevreden met Solmar.

  • Algemeen 6
op 14 september 2017 bestemming: Spanje / Santasusanna, reisperiode: september 2017

Heen reis met busnr22 was een ramp
De bus lekte opde achterbank aan de linkerkant als een zeef
We hebben dit gemeld ik was helemaal nat aan deze kant
Hostes heeft een rolletje keukenpapier gebracht en zei dat ze er verder niks aan kon doen ik had gewoon pech gehad
Chauffeurs zijn niet eens komen kijken zeer ongeïnteresseerd personeel
De hostes zei ook nog dat dit uvel bij de garage bekend was en dat de koffers in de achterbox ook altijd nat werden
Bij de heenreis op 1 september werdt ook bijna geen informatie gegeven over veiligheid of andere zaken
Zeer slechte ervaring terwijl we al jaren met Solmar gaan
Dit hebben we nog nooit meegemaakt
De namen van t personeel ben ik helaas vergeten
Daarom deze 3
De terug reis met busnr.24 op12-09 heeft een dikke 8 verdiend vriendelijk en behulpzaam personeel
Reispersoneel waardig

  • Algemeen 3
op 8 september 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Heb weer een super vakantie gehad naar Malgrat de Mar van 21-8-2017 tot 5-9-2017 en de heen reis met bus 16 was echt ook super ben alleen de namen van de cauffers vergeten maar weet wel de naam van de hostess,ze heet Wendy erg goed heel gezellig en de mannen ook goede humor en gezelligheid in de bus de hele reis dus raad ieder een aan bus 16.Op de terug reis niet gezellig in bus 45,een medewerker die de bus reed was gezellig maar de rest niet weet zijn naam ook niet meer. Nu ga al jaren met de bus de first class en daar heb ik geen worden voor super reizen in zo,n bus wat een luxe is dat. Nu wat anders heb het ook heek goed gehad in Hotel Sorra Daurada goed bevallen vriendelijk personeel was er ook eerder geweest eten vond ik ook goed,nu hoop dat ik nog veel reizen mee mag maken vriendelijke groeten van Annelies uit Den Haag.En ga zo Solmar tours vindt jullie de beste tot volgend jaar.

  • Algemeen 9
op 1 september 2017 bestemming: Spanje / Groningen, reisperiode: augustus 2017

De reis begon.op.18aug we zaten.bij mellisa en.andrew en hostess mandy in de bus voor het eerst met firs class .het was een geslaagde reis.maar op.onze vertrek dag op 26 aug met bus 2 was een.verschrikkelijke terug reis er zat weinig praat aan.de chauffeurs.geen.gezelligheid aan.boord.1chauffeur was alleen.maar aan het klagen over de andere chauffeurs. De chauffeurs deden geen moeite om ons te entertainen.geen.leuke muziek aan.boord.ze hadden.gewoon.de radio aan te storen op franse zenders en dat voor een.first class bus .ronduit slecht .voor bus nr 2 hoop nooit weer bus nr 2 te.krijgen.met die chauffeurs.maar alle lof voor de heen reis .die krijgen dan ook.de cijfer 9.en bus nr 2 een.0.

  • Algemeen 9
op 30 augustus 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2017

Geweldige Bussun.
Wij gaan nu voor de zesde keer.
Personeel perfect.

  • Algemeen 9
op 29 augustus 2017 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: april 2017

Wij reizen al jaren met Solmartours en het is altijd prima geregeld.

  • Algemeen 9
op 21 augustus 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Heenreis met bus 10 2 goede chauffeurs fijne hostes
terugreis 2 chauffers de de weg niet wisten dwz wisten niet goed waar het hotel las en waar de mensen stonden te wachten ook de reisleidster was niet zo bekend in malgrat reden we drie keer om het hotel heen ook in blanes ging dit zo idem in loret .18.40 ingestapt en uiteindelijk om 21.40 op de autobaan .de wc was toen al niet bruikbaar deze hebben ze bijgevuld met water en ook de wc leeg gemaakt bij de eerste bus tank station .ook nog extra tijd bij de grens ,dit is overmacht .gelukkig verliep de reis verder goed .
hotel was ook niet zoals het moet ,service was niet zo goed .bv wc 3 dagen stuk ,was behelpen met truckje konden we deze gelukkig wel gebruiken mijn man moest wel elke keer even controleren na gebruik ,overdag geen probleem maar s nachts toch even opstaan .
gelukkig was het eten zeer goed ook dit personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam
avond animatie was
magertjes te weinig verlichting ,enz

  • Algemeen 6
op 20 augustus 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Goede reis gehad. Op de heenreis busnummer 1 en geweldige chauffeurs en hostess. Mooie schone, en super leuke nieuwe bus. Goed onderhouden.
De terugreis was busnummer 3 ook weer een nieuwe bus maar slecht onderhouden. De bus was vies van binnen. Kruimels in de gang en op de stoelen en speeksel tegen de ramen. De voorraad drinken was ook redelijk op...
We zaten in hotel papi. Mooi hotel en alleen gehorig. Omgeving is mooi om te bezichtigen.

  • Algemeen 8
op 18 augustus 2017 bestemming: Spanje / Playa D'Aro, reisperiode: augustus 2017

Voor de tweede keer mee met Solmar. We waren met z'n vieren. Mijn zus en zwager gingen voor het eerst met solmar mee. We zijn alleen maar positief. Woensdags geboekt en de maandag er op vertrokken. We hadden een geweldig hotel Nautic park hotel wat prima was vriendelijke en hardwerkende medewerkers en goed eten! De hostes aldaar (Alice)was ook zeer attent en behulpzaam.(ze kwam nog een goede reis wensen voordat we vertrokken!) Ook het personeel van Solmar vriendelijk en behulpzaam. Wij hebben echt genoten en echt vakantie gehad!!

  • Algemeen 8
op 15 augustus 2017 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: juli 2017

Geboekt via solmar tours. We gingen met zn 5e naar spanje. Alles js perfect verlopen. Zowel de busreis als het hotel. Volgende zomer word het voor ons weer via solmar tours

  • Algemeen 9
op 11 augustus 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2017

Fijne busreis ,alleen ,ze moesten spraydeodorant verbieden in de bus ik werd daar helemaal on wel van .zelf gebruik een roller hebeen anderen mensen geen last van.

  • Algemeen 8
op 9 augustus 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2017

Met Solmar reizen is gewoon top! Alles perfect geregeld, fijne bus first Class bus is heerlijk comfortabel reizen! Al voor de tiende keer met Solmar op vakantie, en altijd zeer tevreden! Ga zo door!

  • Algemeen 10
op 2 augustus 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juli 2017

Het was heel slecht voorbereid betreft de aankomst en het vertrek. Ze waren haast nooit bereikbaar of maar tot 13:00 uur.
We hadden het hotel Prince Park in Benidorm. De medewerkers bij het hotel waren heel erg vriendelijk. De vakantie is wel voor herhaling vatbaar, maar dan toch liever met het vliegtuig.

  • Algemeen 2
op 26 juli 2017 bestemming: Spanje / cambrill, reisperiode: juli 2017

Deze vakantie hebben we geboekt via Solmar Tours.
Voor de eerste keer met zn viertjes met de "bus" naar Spanje in plaats van vliegtuig, wat was dit geweldig en relaxed om naar Spanje te reizen met Solmar. Het is ons zeer goed bevallen, alles tot in de puntjes geregeld,zowel heen als terugreis, heel gezellige,gemoedelijke en professionele
chaffeurs en bediening aan boord met ook leuke humor en voldoende tussenstops, en je wordt gebracht tot aan de bestemming, hotel Best Cambrils was ook gewoon helemaal perfect voor ons. Volgend jaar gaan we zeker weer met Solmar

  • Algemeen 10
op 18 juli 2017 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: juni 2017

First class gereisd. TOP! Mijn dochter had een broek vergeten in het hotel Tahiti playa. Deze is bij solmar afgeleverd en met de bus meegegaan naar Nederland, omdat we hadden gebeld of er een witte broek was gevonden. Deze is met de bus naar Enschede meegenomen. Helemaal Top

  • Algemeen 10
op 13 juli 2017 bestemming: Kroatië / sibenik, reisperiode: mei 2017

Het was geweldig veel gezien

  • Algemeen 9
op 4 juli 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2017

Nooit meer boeken via Solmar! Na urenlang gezocht te hebben eindelijk een mooie vakantie gevonden, het was even puzzelen want totaalpakketten (hotel, transfer en vlucht) waren uitverkocht voor onze reisperiode. Uiteindelijk besloten om de vlucht los te boeken. Dit deden wij tegelijkertijd met de ‘boeking’ van het hotel. Dit bleek achteraf een domme beslissing want een paar dagen later werden wij gebeld door Solmar dat het hotel vol zou zitten!
Tijdens het bestelproces wordt er telkens gesproken over een ‘boeking’ terwijl het uiteindelijk slechts een ‘aanvraag’ (!!!) blijkt te zijn. Er staat nergens aangegeven dat het om een ‘aanvraag’ gaat. Je klikt op de grote rode knop met ‘boek je vakantie’ en vervolgens zie je koeienletters met: “uw boeking”, “boekingsoverzicht” en “bevestiging van uw boeking”. Achteraf krijg je dan wel een e-mail waarin het volgende staat: “Hierbij ontvangt u uw voorlopige reserveringsgegevens. Uw boeking is pas definitief wanneer u een bevestiging met factuur per post op uw huisadres ontvangt.”. Dit is ontzettend misleidend!
Wij schrokken daar wel van omdat wij de vlucht tegelijkertijd net hadden geboekt. Dus de maandagochtend hebben wij direct heen gebeld waarna er werd aangegeven dat er geen reden was tot paniek omdat de boeking nog verwerkt moest worden, ze gaven aan er direct mee aan de slag te gaan. We hadden afgesproken dat ze ons gingen bellen als het niet goed ging. Wij waren de hele dag niet gebeld dus wij gingen ervan uit dat het wel goed zou komen. De volgende dag werd mijn vriendin gebeld dat de aanvraag was afgewezen omdat het hotel was volgeboekt. Ontzettend jammer want wij hadden hier ons zo op verheugd. De medewerker was erg behulpzaam bij het vinden van alternatieven, dat moeten wij dan wel weer toegeven. Helaas waren er maar drie alternatieven aangeboden. Het goedkoopste alternatief was vergelijkbaar in prijs maar dat hotel vonden wij maar niks. De andere zat in Lloret de Mar, terwijl wij juist op vakantie gaan voor onze rust, dus er was eigenlijk nog maar één alternatief en die was 100 euro duurder.
Uiteindelijk stemden wij hier toch mee in want veel opties hadden wij ook niet meer, wij hadden de vlucht immers al geboekt. Het hotel was iets luxer en net gerenoveerd, maar wel ruim buiten ons budget. Wij hebben gevraagd of er de mogelijkheid was om hierin tegemoet te komen, maar volgens de medewerker van de klantenservice was het vanzelfsprekend dat het niet mogelijk was en dat dit onze eigen verantwoordelijkheid was. Tja wij gingen ervan uit dat het ging om een ‘boeking’ en niet om een ‘aanvraag’, dat staat tijdens het bestelproces ook nergens aangegeven en dat is ontzettend misleidend! Uiteindelijk zou ze wel hebben overlegd met de directie. Ze belde 10 minuten later terug met de terugkoppeling dat een tegemoetkoming niet op zijn plaats is.
Dit hele proces heeft ons een hoop stress opgeleverd terwijl wij juist op vakantie willen gaan om tot rust te komen! Hier zijn wij dan ook zeer ontevreden over! Nooit meer boeken via Solmar, ontzettend misleidend! De volgende keer boeken wij gewoon weer via onze vertrouwde reisbureau met een ANVR keurmerk, die verlenen tenminste fatsoenlijke service!

  • Algemeen 2
op 1 juli 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2017

Beste mensen,
Bij deze wil ik u even mededelen op welke geweldige wijze ik de afgelopen dagen door een van de Solmar medewerkers geholpen ben tijdens een ongelukje van mijn vrouw in hotel Indalopark.
Afgelopen week heeft mijn vrouw een blessure opgelopen aan haar been tijdens een misstap op de trap. Omdat de pijn steeds erger werd, heb ik vrijdag jl (30 juni) contact opgenomen met een medewerker in Malgrat. Ik vroeg hem waar ik een arts kon vinden en tevens of het mogelijk was dat hij voor mijn vrouw de volgende dag op het Vliegveld Barcelona een rolstoel kon regelen.

Hij regelde meteen een rolstoel en belde zijn collega om ons naar een arts te brengen. Niets was teveel; wij werden naar de dokter gereden en de medewerker kwam achter ons aan om ons bij de dokter te helpen en te tolken. Na het onderzoek heeft hij zijn collega gevraagd ons naar de apotheek te brengen en vervolgens weer naar Indalo Park. Grote klasse ! De volgende dag heeft hij ons tot de incheckbalie in Barcelona begeleid tot zeer grote tevredenheid.

Ik vind de wijze waarop mijn vrouw en ik door de medewerkers van Solmar ben behandeld in een woord geweldig. Zij deden meer dan hun plicht en ik vind dan ook dat deze mensen toppers zijn!!

  • Algemeen 10
op 29 juni 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2017

Een geweldige reis met bus 1 perfect + stadstour lyon in september gaan wij weer mee nu naar Opatija kroatie

  • Algemeen 10
op 28 juni 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2017

Alles is perfect geregeld. Wij zijn nog met de gewone bus geweest,maar in november gaan we met de first class bus.
Hostes aan boord en onderweg voldoende tijd.

  • Algemeen 9
op 22 juni 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2017

We reizen al jaren met Solmar en zijn zeer tevreden. We begrijpen dan ook niet dat gemopper van sommige buspassagiers. De bussen zijn zeer comfortabel, chauffeurs zijn kundig, goede service tijdens de reis en ook ieder jaar een goed hotel (Hotel Royal Benidorm) Het enige minpuntje, anders was het cijfer een 10 geweest, is dat de chauffeurs iets te nadrukkelijk om een fooi vragen, maar daar valt mee te leven. In augustus gaan we weer met Solmar naar Spanje.

  • Algemeen 9
op 15 juni 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: april 2017

Een first class bus waarvan de voetensteun afgebroken is?!
En dan een vergoeding van E 17,50? Niet te geloven!
Wij hadden met ons gezin (2 volw, 2 kinderen van 13 en 16) een 7daagse Port Aventura reis geboekt met een first class bus. Extra comfortabel zo werd ons voorgespiegeld. Na uren wachten in Maarheeze (of dat dit heel normaal was) bleek de bus toch niet te komen, er werd een andere gestuurd. Ook een first class. Die bleek nogal brak. Een van de ons toegewezen stoelnrs bleek een kapotte stoel te hebben. De voetensteun was afgebroken! Direkt melding gedaan. Er werd tot mijn verbazing niets aan gedaan. We stonden n.b. nog in Maarheeze. Ik, de moeder, maar de slechte plek genomen om het vakantieplezier niet te verpesten. Wat een hel om zo al die uren te zitten. Een hele nacht met je voeten wegglijdend. Na thuiskomst direkt melding gedaan. Het antwoord was.... ja, het klopt dat de stoel kapot was. Ze hadden eea ook geconstateerd. Ik kreeg E 17.50!!!!! retour, zijnde de helft van het verschil tussen een first class /royal class-stoel. Daar moest ik het mee doen? Nog geprobeerd daarna een reaktie te krijgen. Wat een onsympathieke gasten daar zeg. Hullen zich in stilzwijgen en denken dat ik met een bedrag van E 17.50 op mijn bankrekening niet een zeer bittere nasmaak aan deze trip heb overgehouden. Niet te geloven dit hele verhaal.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2017 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: mei 2017

Wij zijn voor de zevende keer naar Peniscola geweest en altijd weer komen we daar thuis, alles goed verzorgd en prima hotel. Deze keer hebben wij de nieuwe excursie gemaakt met gids Evert naar het binnenland wat ons heel goed bevallen is zowel wat we te zien gekregen hebben en de uitleg van Evert. volgend jaar komen we weer terug.

  • Algemeen 9
op 14 juni 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juni 2017

First Class is een bus met genoeg ruimte behalve de achterbak is een ramp daar betaal je dan extra voor schandalig

  • Algemeen 6
op 13 juni 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: juni 2017

Wij zijn gedumpt in bus met hart v muziek kon zetel niet plat leggen

  • Algemeen 5
op 11 juni 2017 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: mei 2017

Hotel Montemar Maritim, is top. De reis/aankomst, verschrikkelijk, om 5.30 in de morgen aankomen, schandalig!! 12.00 uur krijg je de kamer, wat begrijpelijk is . Aankomen als alles nog gesloten is, vind ik en nog heeeeel veel van onze reisgenoten, schandalig. Donker, alles nog gesloten , er was een stel waar we kennis mee maakte, deze mensen waren een week eerder aangekomen en schrik niet 4.30 uur!!!! Solmar moet haar klanten vooraf zeggen de verwachte aankomst. vermoedelijk verzwijgen ze dat, je bent de aankomst helemaal stuk. Ik zal niet meer met Solmar reizen, een veel te vroege aankomst

  • Algemeen 7
op 9 juni 2017 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: mei 2017

SPECIAAL VOOR MENSEN DIE VANUIT ANTWERPEN PLAZA HOTEL VERTREKKEN !!!
BEOORDELING REIS 29 MEI 2017 NAAR SANTE SUZANNA HOTEL ONUBRAVA ****S
Met Solmartours via Staf Tours Lommel. NIET AAN TE RADEN, ZIJN BIJNA 24 UUR ONDERWEG GEWEEST , ZOWEL OP DE HEEN ALS TERUGREIS!!!
Wij geven hierna een eerlijke en correcte weergave van wat wij ervan vonden.

Heenreis:
Ophaling rond 9.45 uur met klein busje, dat ons eerst naar Lommel bracht, om daar nog eens over te stappen op een grotere bus die naar Maarheeze in Nederland reed, waar alle bussen klaar stonden om nogmaals over te stappen op een bus nr 1 die ons naar Spanje zou brengen. Er stonden daar zeker 20 bussen welke allemaal moesten opnieuw geladen worden om omstreeks 12.30 uur te vertrekken. Dus daar al chaos tot en met !!
Bus 1: Perfecte chauffeurs en zeer bekwame host, met regelmatige stops en voldoende om te eten en te drinken.Zetels OK, hadden ook hier voor bijbetaald. Wifi = 0,0 wekt bijkbaar niet zo denderend. Nachtstop omstreeks 24 uur, om te gaan slapen. Maar 2 uur later weer stop om van chauffeur te wisselen, dus een gedeelte van de bus terug wakker. Voor wie er van houd, nog een film en een bingo-avond ?? Omstreeks 7.30 uur aankomst in het hotel, valiezen uit de bus en trek uw plan.

HOTEL UNABRAVA****
Hotel ligt op de prommenade, dus eerst nog onder de spoorweg voor je op het strand komt. Receptie : Nederlandstaligen aanwezig.Zouden op kamer mogen omstreeks 12 uur. Gelukkig die dag vlak voor hotel wekelijkse markt.
Om 12 uur naar receptie, maar belofte van 12 uur werd door iemand anders van de receptie afgedaan en we moesten maar wachten tot 14 uur!!!
14 uur : ok zeer goede kamer, hadden premium kamer geboekt met uitzicht op zee, buitenzwembad, gratis handdoeken, flatscrene tv met BVN, airco, internet, dus ok. Enkel werd regelmatig asbak op terras vergeten proper te maken, rest van de kamer OK. Wij zaten in het rechtergebouw, kamer 430.Aan de overzijde staan op het dak de installatie voor airco, welke dag en nacht toch redelijk veel lawaai maken, dus zeker niet in het linker gedeelte boeken. Binnenzwembad : voor zulk 4 sterren S hotel is het niet te geloven dat je extra 7 euro per keer moet betalen om daar te mogen zwemmen. Schandalig!!
Wij hebben al heel veel hotels gehad met binnenzwembad en dit is gratis voor de gasten!! Zeker te vermelden in uw brochuren. Restaurant : Zeer gevarieerd en uitgebreide buffetten en elke dag show cooking,zowel ’s morgens als ’s avonds . Ook voorzieningen voor Diabetisi en lactose vrije en glutenvrije producten, maar wel druk. Je wordt naar je plaats gebracht ,waar een rood – groen kaartje ligt : bezet of vrij ?Welke zin heeft dat. Dranken : ruime keuze en betaalbaar : 5.6 euro voor halve liter wijn. Normaal gezien laat je dit op je kamer schrijven, maar dat kon niet en er moest via een kassa gepaseerd worden om te betalen, gevolg ellelange wachttijden bij het buitengaan, dit is geen systeem !! Algemene opmerking : gerechten waren nooit warm !!! Dus niet echt smakelijk. Buitenzwembad: Het steeds terugkerend fenomeen : om 7 -7.30 uur reeds overal handdoeken op de stoelen, waarna de ganse dag niemand komt te liggen, de security zou hier toch moeten tegen optreden! Voor de rest prachtig zwembad met regelmatige annimatie, welke hun uiterste best deden. Ook de avonden zeer verzorgd.

Uitstappen : Blanes, Lloret de Mar, Calella, Barcelona via treinstation op 150 m van hotel en goedkoop heen en terug 3.70 euro. Barcelona ongeveer 10 euro heen en terug.Bus in Blanes naar centrum ook.
Terugreis: Avond daarvoor gaan kijken om welk uur de ophaling gebeurde, stond vermeld 20.45 uur. Kamer verlaten omstreeks 12 uur was bij ons geen probleem. Gingen rond 18 uur nog iets eten in het Mexicaanse restaurant dat bij het hotel hoort op de promenade. Rond 18.30 uur merkten we dat er reeds verschillende bussen van Solmaar het hotel passeerden, dus voor alle zekerheid nogmaals naar de vertrekuren gaan zien en ja hoor zondeer enige vorm van communicatie was het uur van vertrek veranderd naar 19.30 uur !!Enige uitleg in de bus, ze hadden gebeld, maar hotel en communicatie niets !! Er waren nog mensen die aan het zwembad zaten en gelukkig konden verwittigd worden door andere terugreizenden.

Terugreis
Bus 2 , wat een herrie reeds bij het ophalen, er waren mensen die van Salou kwamen van omstreeks 17 uur en die iets wilden eten in de bus en ja hoor er was niets meer.De hostess was hier zelf niet over te spreken.
Zelfs hen werd niet gegund even gauw naar het toilet te gaan.
Wij kwamen terecht op de stoelen vlak achter de achtertrap boven, welke helemaal geen First class zetels waren, geen voetsteun, geen ruimte voor , dus heel de teugreis bijna in rechtopzittende stoelen gezeten en bijna niets geslapen.Wij nemen aan dat dit een mankement aan de bus van 436.00 euro is, maar dan moet ook aan deze reizigers geen 30 euro gevraagd worden !! Zij krijgen niet voor wat ze betaalden. Daar betalen wij geen 30 euro voor en zouden hiervoor toch de nodige terugbetaling willen.
Ook hier weer hetzelfde scenario als op de heenweg !! En dan bij aankomst in Maarheeze, weer dezelfde chaos; Alle bussen staan op ongeveer 2 meter van elkaar en ja hoor, zij die hun valiezen uit de bus halen lopen op diezelfde 2 meter met koffers op tegen zij die in die bus hun koffers moeten plaatsen om naar de verschillende afstapplaatsen te worden gebracht.Dit met de nodige irritaties. En dan voor ons nog de toer door Nederland alvorens te worden afgezet in Antwerpen. We hebben nog verschillende afstapplaatsen gehad om dan alleen met een Royal class bus, waar zelfs daar meer plaats was dan in de fameuze first class, eindelijk en dat we dan weer bijna 24 uur later in Antwerpen aankwamen.

CONCLUSIE
NOOIT MEER, WAT EEN KNOEIBOEL!!

  • Algemeen 7
op 29 mei 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: mei 2017

Het was weer super geweldig,fijne heen en terug reis,allebei de keren, toppie chauffeurs en 1 chauffeuse,prima host en hostes,totaal niets op aan te merken,wij hadden heen bus nr 4,en terug nr 15 ook de mede passagiers waren geweldig tegen elkaar zoals het hoort,geen onvertogen woord tegen elkaar,dus het was in een woord een SUPER REIS.

  • Algemeen 10
op 29 mei 2017 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2017

Fantastische reis en Ad en Sanne bedankt voor de extraatjes onderweg in een woord geweldig en Ad compliment zoals jij die grote bus door die kleine straatjes en lage poortjes kreeg. Een dikke 10 voor jou

  • Algemeen 10
op 21 mei 2017 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: april 2017

De reis bij Solmar is onze familie behoorlijk tegengevallen. Op de heenweg zaten wij in bus 22. Bus 22 heeft een chauffeur die nogal veel gladde praatjes heeft, maar van alles wat hij beloofd komt niks terecht. Zo beloofde hij ons dat hij 's-nachts één keer 4 uur lang door zou rijden en voor de rest om de 2 uur zouden gaan stoppen. Maar hij reed gewoon uren aan een stuk door zonder ook maar heel even te stoppen. Daarna kwam hij met een glad verkooppraatje over het eten. Hij vertelde dat hij een restaurant had gevonden dat geen AC restaurant had gevonden, hiervoor moesten we enkel even omrijden naar Bastogne maar dan had je ook wat volgens hem! Eenmaal aangekomen kwamen de borden op tafel en dat was echt even schrikken. Schnitzels die niet eens gebakken waren (zo wit als een A4) en slechts 10 frietjes per bord. Toen wij de zeer onvriendelijke ober vroegen of we nog wat mayonaise konden krijgen verwees hij ons naar een andere tafel waar nog een lepeltje mayonaise over was, omdat hij niet de moeite wou nemen ons even wat mayonaise te geven. Ook had de chauffeur gezegd dat hij daar zelf ook zou eten, maar hij was nergens te bekennen. Wij vermoeden dan ook dat hij zelf wel fatsoenlijk eten heeft gegeten, want toen we bij de bus terug kwamen had hij het in een keer nergens meer over. Ook beloofde hij ons dat we 's-Morgens nog de gelegenheid kregen om uit de bus te gaan en iets voor het ontbijt te nemen, maar niks was minder waar hij pleurde ons om half 7 voor het hotel uit te bus en daarmee was het afgedaan. Mensen als jullie ooit nog met bus 22 mee moeten, veel sterkte want het is een bus met verschrikkelijk personeel.

  • Algemeen 4
op 9 mei 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2017

Omdat we gewoon goede chauffeurs hadden en een goede nette hostes.

  • Algemeen 8
op 9 mei 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: april 2017

Reizen zijn al jaren perfect.Alleen Hotel Helios was het eten slecht.Niet warm veel gefrituurd en geen variatie.

  • Algemeen 8
op 4 mei 2017 bestemming: Spanje / cambriels, reisperiode: mei 2017

Het is niet de beoordeling van de reis, maar de oplettendheid , van Solmar, door het bedrag terug testorten , wat door mij is te veel geboekt, hartelijk dank hiervoor.

  • Algemeen 8
op 4 april 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: maart 2017

Perfecte vriendelijke chauffeurs de beste hoste .Heb reeds enige bus reizen met Solmar gedaan. Deze was de beste hotel uitgesloten.Was zelf Solmarchauffeur via JAC V Dijk.

  • Algemeen 10
op 7 maart 2017 bestemming: Spanje / margrat, reisperiode: juni 2017

Omdat wij al jaren met heel veel plezier met solmar reizen maar nu wij 40euro extra moet betalen voor plaats bespreking pas ik hier voor. mijn vrouw kan evht geen trap klimmen dat is al jaren bekendt bij jullie ik vindt dit zeer jammer en schandalig dat dat zo moet met vriendelijke of HATELIJKE groet

Reactie Solmar Tours
Geachte heer Kolen,

Wij danken u voor uw reactie.

Afgelopen winter zijn wij gestart met een test waarbij het mogelijk is om essenties op te geven voor uw stoelplaatsen. Deze test wordt door de meeste klanten ontzettend gewaardeerd en wij ontvangen hier veelal positieve reacties over. Mede daardoor hebben wij besloten om essenties ook aan te bieden voor de zomerperiode. Zo hebben passagiers die minder mobiel zijn op voorhand de garantie dat ze op het onderdek kunnen plaats nemen.

Voor de bestemmingen Benidorm en Albir kunt u een vaste stoelplaats reserveren. Op het moment van reserveren kunnen wij direct vertellen of de door u gewenste stoelen nog beschikbaar zijn en deze kunt u dan tegen betaling van €30,- per stoel retour vastleggen. Als u via internet boekt kunt u de essenties op het vrije veld aangeven. Bij beschikbaarheid zullen wij deze dan toevoegen aan uw reservering en de kosten aan u doorbelasten.

De overige bestemmingen kunt u aangeven of u stoelen op het boven- of onderdek wilt reserveren. U kunt dus geen vaste stoelplaats reserveren maar alleen een plaats op het boven – of onderdek. De prijs hiervoor is €20,- per stoel retour.

Uiteraard is het nog steeds mogelijk een voorkeur voor een bepaalde stoelplaats door te geven. De indeling van de bus wordt eerst aan de hand van geboekte essenties gedaan en daarna delen wij de overige stoelplaatsen in op basis van opgegeven preferenties en boekingsdatum. Mochten er in één bus meerdere preferenties opgegeven zijn voor dezelfde stoelplaatsen dan worden deze toegewezen aan degene die het eerste geboekt heeft.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij.

Solmar Tours
Esther Mennen

  • Algemeen 2
op 6 maart 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2017

Alles tot in de puntjes geregeld!

  • Algemeen 9
op 18 februari 2017 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: mei 2016

Voor de tweede maal met Solmar, wel first class maar mijn man en ik zaten ver van mekaar, zeer ongezellig, het hotel was verschrikkelijk en lag juist aan een spoorlijn, dit jaar proberen we het nogmaals en naar het schijnt zit je bij Royal class wel naast mekaar maar minder duur. Ik begrijp echt niets van die stoelenhistorie. Vroeger gingen we altijd met Lauwers maar die hebben niet ons geliefd hotel waar we in 2017 naar toe willen

  • Algemeen 4
op 29 januari 2017 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: augustus 2016

Was super geregeld bus kwam op tijd konden door rijden hotel super eten goed weer was goed echt top

  • Algemeen 8
op 12 januari 2017 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: mei 2015

Geweldig hotel mooie plaats prima omgeving

  • Algemeen 9
op 15 december 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: december 2015

Haden busretour geboekt normaal is daar een bepaalde uitstapplaats voor maar omdat we helemaal aan de andere kant van Benidorm een appartement hadden zijn we keurig uitgezet bij hotel Bali wat voor ons om de hoek was.helaas doet niet iedere hosstess dat want mijn ouders hebben afgelopen november de pech gehad dat ze toch een taxi hebben moeten nemen.

  • Algemeen 10
op 14 november 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2016

Ga al vele jaren met plezier met de bus van Solmar naar Benidorm ,kwamen dan tussen 11-12 uur aan dit is wat verandert ivm de reistijden van de chauffeur. Maar dit word nu steeds later ivm de individueel reizende personen , deze zijn niet geinformeerd ? wat betreft de uitstapplaats ( Cala de Europa )plus het koffer probleem , liggen niet op volgorde met onnodig oponthoud .Hopelijk word hierover nagedacht bij Solmar zodat dit opgelost word voor de personen die anders gewend zijn , succes ermee .

  • Algemeen 8
op 12 november 2016 bestemming: Spanje / Penis cola, reisperiode: september 2016

De heen en terug reis waren ons
Goed bevallen de verste bestemming voor ons met soulmate.
Het Hotel Penis cola plasma beviel ons prima ,heel aardig personeel eten gewoon goed.
Zeker de ala carte restaurants zijn goed en gezellig.
Ook onze hostes Evert regeld alles.
Kort om in september komen we terug

  • Algemeen 9
op 12 november 2016 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: oktober 2016

Names mijn zus en mij het volgende, hotel krijgt een 9, de busreis was vreselijk op de terug reis, 1 stop van 10 min. En 1 stop van 15 min. Toilet zat vol kon niet gebruikt worden,kwamen met Dikke voeten Thuis, niet normaal op die afstandbediening dat er niet vaker gestopt wordt ! Chauffeur niets gezegd, geen radio,geen film, doodse stilte !! Zijn we niet gewend van solmar ! Was een bus van Staf ,Belgie op 30 oktober vandaar de 4. !

  • Algemeen 4
op 7 november 2016 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: oktober 2016

De laatste week in oktober; er was al opgeruimd voordat we het hotel Florida Park verlieten

  • Algemeen 6
op 6 november 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2016

Op de heenweg, geen info van de chauffeur, film in de bus was voor tieners die niet in de bus zaten.
Na de laatste avondstop, bleven de lichten in de bus aan. Toen daar door verschillende mensen tegen geprotesteerd werd, werd gezegd dat de lampen altijd aan blijven.
Wij weten dat de verlichting dan altijd uitgaat. Tijdens de tussenstop in de morgen in Salou,
Voor de duur van 20 minuten, bleven de deuren van de bus dicht,
Ondanks de protesten. Wij waren voor de achtste keer mee met Solmar, maar dit was de slechtste ooit. Zou dit iets te maken hebben met de overname door Solmar van van der Ham?? De terugreis 3 weken later, was weer als vanouds.

  • Algemeen 7
op 3 november 2016 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2016

Heen en terugreis + Hotel dik in orde!
Solar let er wel op dat de chauffeurs om de paar uur stoppen voor WC bezoek en het strekken van de benen! Het om de paar uur in beweging houden van de benen voorkomt gezondheidsproblemen, vooral bij wat oudere mensen.

  • Algemeen 9
op 2 november 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2016

Omdat het een goede organisatie is

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2016 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: oktober 2016

De terug reis was zeer slecht van bus nummer 18. De chauffeurs en de hostess waren zeer slecht. Ze hielpen een oudere vrouw nog niet eens om in en uit de bus te komen. Er waren maar 3 stops van 21.00 tot 12.00 uur in de middag. waarvan een 20 min en 2 van 15 min. we konden dus maar een keer naar de wc. de wc van de bus liet te wensen over omdat iedereen daar gebruik moest maken, waardoor de wc vol geraakte en geen wc papier meer aanwezig was. We mochten blij zijn dat we zelf wat te eten hadden, anders hadden we honger kunnen leiden.
Door te weinig stops konden de kinderen niet naar buiten. er was geen film en muziek te beluisteren datum terug reis 29-10 De personen die door moesten naar Maarheeze waren te beklagen kregen geen tijd om eten en wc te gaan, de wc van de bus was vol we mochten niet van de bus weg anders lieten ze ons staan

  • Algemeen 2
op 25 oktober 2016 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: oktober 2016

Ben bedreigd door de chauffeur. Ga al 20 jaar met solmar. Maar dit is het top punt

  • Algemeen 4
op 21 oktober 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juli 2016

Het was weer super geregeld net als andere jaren.ik had een scootmobiel bestelt werd netjes bij hotel Helios afgeleverd.

  • Algemeen 10
op 20 oktober 2016 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2016

We zijn altijd met solmar geweest al jaren in julli was zalig heen en terug ;nu september een ramp een aanvaring bus nummer 7 id kan gebeuren ,maar in malgrat komt een spaans busreider erop geen hostese meer niks kende geen weg we kregen geen drinken niks 10 minuten voor te plassen ;hij telde niet of iedereen op de bus was toen in salou geen hostese vond de hotels niet 6 keer voorbij ons hotel toen stond onze koffer gewoon op straat bij ander hotel ; heb klacht neer gelegd niks meer gehoort van hun denk sorry ook laaste keer met solmartours ps 6 uur te laat in ons hotel ook nog

  • Algemeen 2
op 16 oktober 2016 bestemming: Kroatië / lovran, reisperiode: september 2016

Dit was een grandioze vakantie niet alleen de reis met 2 gezellige chauffeurs en een grandiose hostess Sanne het Hotel Bristol het wassen allemaal prima en goed verzorgd door gezellige en vriendelijk personeel eten wassen heel goed en gevarieerd en de Hostess van Kroatië Karin is een kanjer in haar werk.

  • Algemeen 10
op 13 oktober 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016

Alhoewel ik nog nooit met Somar Tours op verlof ben geweest een wel verdiende 10.Ik was met auto naar Salou Delfin Hotel gereden ,en had mijn sleutels in de kluis vergeten,het hotel wilde mij deze niet terug zenden op mijn kosten,ook mijn touroperator waar ik de reis geboekt had kon niets doen!Ik heb toen contact gehad met een vriendelijke Josephine die er gratis voor gezorgd heeft dat ik gratis mijn sleutel heb ontvangen waarvoor dank.Hierdoor zal ik in de toekomst zeker gebruik maken van Solmar Tours

  • Algemeen 10
op 12 oktober 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2016

Al jaren gaan we met Solmar op vakantie ook mijn ouders en kennissen. Persoonlijk vind ik de busreis vreselijk.. Niet omdat het slecht geregeld is want dat is het wel. Hostels komt regelmatig langs er worden films gedraaid. De Bingo vind ik wat aan de dure kant. Dit jaar voor het eerst met mijn 3 kinderen na 4 jaar weer op vakantie geweest. We hadden een laptop mee genomen en konden zelf nog films kijken. Stops om de 4 uur vind ik erg weinig vooral voor de kinderen.
Het Hotel Augustus is een fijn hotel, super schoon eten is ook goed en goed geregeld eigen tafel, staan te bakken en genoeg keus... Ook een geweldige ligging direct aan het strand.
En daar ga ik voor met kinderen. Hotel komen we al sinds 2006. Wel wat verder van het centrum af maar om de hoek kan je een bus kaart kopen 10 ritten voor 12,- Solmar kwam dezelfde dag nog langs om te kijken of alles naar wens was.
Ook volgend jaar willen we weer naar het zelfde hotel als het financieel lukt, met de busreis want vliegen, dat nooit😁

  • Algemeen 9
op 8 oktober 2016 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: september 2016

Hotel was prima. Maar met de bus was vooral terug een ramp.Je hebt niet meer beenruimte in first class als in royal class. Op de terugreis kregen we een bus zonder vaste stoelnummers zodat mijn vrouw bijna voorin zat en ik achterin.Gelukkig heeft de hostess het goed opgelost.
Verder was er geen magnetron aan boord en als de helft van de bus warme dranken heeft gehad was het warme water op. We hadden er op gerekend dat we op de terugweg 'morgens een ontbijtje konden kopen maar u snapt het al dat kon dus niet,op de heenweg wel,zodat we s'morgens niets te eten hadden.
Op de heenweg zaten we in bus 14 waarvan de verwarming niet uit kon,dus het was behoorlijk warm in de bus,en voor deze luxe moesten we € 35,00 euro per persoon betalen. We weten zeker dat dit de laatste keer is dat we met solmar op vakantie gaan.De chauffeurs en hostess waren erg vriendelijk,dat is ook het enige pluspuntje,maar verder hebben we het met solmar gehad.

  • Algemeen 1
op 7 oktober 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016

16 September nagar benidorm met bus 4 ik heb nog nooit zo smerige bus meegemaakt de hostes liep zo te hoesten het leek wel een bouwvakker mensen die 12 September ook met bus 4 waren gegaan hadden het er ook al over erg smerig fit kan niet

  • Algemeen 6
op 7 oktober 2016 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2016

Joost,Lisanne,Bolleke perfect team. Chapeau!! Evert een toppertje.Reisgezelschap gezellig en rustig.

  • Algemeen 9
op 3 oktober 2016 bestemming: Spanje / Santa Susanna, reisperiode: september 2016

Fijne reis gehad helaas geen plaats meer First class maar informatie over alles stops ok. veiligheid is het belangrijkste. mensen die klagen moeten iets anders zoeken want voor weinig geld en halfpension heel goed in spanje solmar top

  • Algemeen 8
op 30 september 2016 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2016

Alles was weer goed geregeld,leuk personeel in de bus nr 12 en 17 .het hotel Grand Peniscola uitstekend schoon goed te eten en vriendelijk personeel. en niet te vergeten evert grandioos persoon

  • Algemeen 9
op 28 september 2016 bestemming: Kroatië / Vrsar, reisperiode: september 2016

Zeer zorg samen chauffeur {Fransois}fantastische horst {Marvin} mooi Resort Petalon alles was werkelijk top.Wij hebben heel veel ervaring met bus reizen maar deze was uitzonderlijk,mede door bemanning van bus 7.
Super aanrader!

  • Algemeen 10
op 26 september 2016 bestemming: Spanje / Santa SUZANNE, reisperiode: september 2016

TE WEINIG STOPS.BIJ AANKOMST IN MARHEEZE drie uur wachten op bus naar huis. Nog geen excuus van Solmar.Ben al jaren klant maar ik heb het nu wel gezien met Solmar

  • Algemeen 5
op 25 september 2016 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: september 2016

De organisatie van Solmar is erg goed niets dan lof daarvoor. De busreis royal class was niet goed. first class was niet mogelijk. Ik heb daarom een extra stoel gereserveerd (was geen probleem) dat ik niet op mijn voorkeur plek b.d. zit snap ik niet iedereen kan daar zitten dat ik een extra plaats betaal terwijl er nog diverse lege plaatsen in de bus zijn kan gebeuren, maar dat zowel op de heen en terugreis op de twee slechtste plaatsen in de bus zit snap ik niet. (bovendek opgang trap royal class en first class onwaardig. iemand moet daar zitten ? maar wijs deze stoelen niet op zowel als terugreis aan de zelfde klanten, een keer snap ik wel maar geen twee keer. Ik denk dat de bus organisatie daar rekening mee moet hoeden. Ondanks mijn mijn grieven ga ik in het voorjaar met een flink gezelschap weer mee met Solmar Tours.

  • Algemeen 5
op 22 september 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2016

Te weinig en korte stops en op de tijd rijden niet fijn. vorig jaar beter. plassen mocht alleen voor nood maar bij weinig stops niet haalbaar al 4 keren met jullie gegaan maar dit was het topje van de berg dus nooit meer. eten in de bus geen restaurant. meer wc met kakkalakken in frankrijk

  • Algemeen 5
op 18 september 2016 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: september 2016

Prima bus, aardige chauffeurs en adequate koffiekamer. Onze host Evert ter plekke was helemaal top!! Doet veel, weet veel en staat je bij indien nodig. Voor iedereen een vriendelijk woord en heel gezellig. Evert, bedankt!!

  • Algemeen 8
op 8 september 2016 bestemming: Spanje / Salou, reisperiode: augustus 2016

Frist class. Ruime plaatsen goede prijzen catering , veel keuze. Goede temperatuur. Eenigste puntje van mij mag de chauffeur wel iets minder praten na 21.00 er zijn ook kinderen die willen slapen... de film mag na die tijd ook wel iets zachter

  • Algemeen 8
op 6 september 2016 bestemming: Spanje / Calella, reisperiode: juli 2016

Met mijn vriendin ging ik dit jaar voor het eerst samen op vakantie naar Spanje. Aangezien zij vliegangst heeft, gingen we op zoek naar een fijne busreisorganisatie. En die hebben we gevonden! Het personeel van Solmar was erg vriendelijk en zorgde ervoor dat wij ons de gehele reis hebben vermaakt. De reis was een leuk begin van onze geweldige vakantie en daarom de keuze voor dit cijfer!

  • Algemeen 9
op 6 september 2016 bestemming: Spanje / Pineda de Mar, reisperiode: juli 2016

Deze reisorganisatie is voorspelbaar degelijk en betaalbaar.

  • Algemeen 8
op 2 september 2016 bestemming: Spanje / Peñíscola, reisperiode: mei 2016

Uitstekend personeel, vóór, tijdens en nà de reis en op de plaats van bestemming

  • Algemeen 9
op 2 september 2016 bestemming: Kroatië / Rovinj, reisperiode: juni 2016

Super reis gehad aardige chauffeur en hostess hotel park was super! !

  • Algemeen 8
op 2 september 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2016

Omdat onze vakantie iets anders liep door ziekte en wij onze kampeervakantie door ziekte moesten annuleren en er toch even tussen uit wilde , kozen wij ervoor om een weekje met de First class buss van solmar te gaan
We wilde daarom wel een rustige plek in de bus en gaven daarom aan om graag beneden in de bus te zitten en in het hotel ook graag een rustige kamer wilde
DANKJEWEL LIANNE van solmar tours door jou een super vakantie gehad jij verdient een dikke 10 voor jou inzet
Verder is First class echt een super aanrader eten drinken erg goed en betaalbaar ook Pascal die in bus 17 onze reis catering verzorgde was echt goed , wel jammer dat wij nog nooit een bingo in de bus hebben meegemaakt maar 21 T gen was ook wel leuk verder erg leuk dat je tegenwoordig ook via WiFi films kan kijken en muziek kan luisteren
Verder erg leuk dat er zelfs magnetron Popcorn tijdens de film besteld kon worden erg leuk
Wij hadden een bus deze was drie maanden oud waar alleen de computer in de bus nog niet goed van was dit zorgde ervoor dat de bus tijdens het rijden erg schokte waardoor ik en mijn zoon op de heenweg erg wagenziek zijn geworden , dus voor de terugreis maar iets gekocht en ingenomen
Verder minder beenruimte dan de andere firstclass bus dat was dan wel weer jammer meer voor mijn mijn hij is 2 meter en heeft een fors postuur hij kon doordat de persoon voor hem naar achteren ging met de stoel in slaapstand zijn benen niet meer kwijt en tijdens de nachtstop eigenlijk niet meer uit en in zijn stoel komen. Verder niet te klagen want is verder echt super geweest

  • Algemeen 8
op 1 september 2016 bestemming: Kroatië / Sibenic, reisperiode: juni 2016

Super chauffeur hostes uit de kunst geweldig hotel de dag trips geweldig we hebben erg genoten van het land

  • Algemeen 8
op 31 augustus 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: augustus 2016

De reis verliep voorspoedig en ons hotel is prima . Maar iets moet ons toch van het hart. Toen ik de reis vorig november boekte heb gevraad voor een bus preferentie ik heb de vriendelijke meneer aan de telefoon uitgelegd waarom we graag op die plek in de bus willen zitten meneer had er alle begrip voor.
We krijgen de boeking papieren en de preferentie staat er op , Fijn dacht ik dat gaat lukken. De dag van de heenreis breekt aan en bus 15 is onze bus naar benidorm we krijgen de zitplaatsen aangewezen en dat zijn andere dan dat ik gevraagd had. Maar ik zeg niets ik dacht oké prima die mensen die op die plaats zaten zullen nog wel eerder geboekt hebben.
Maar wat schets onze verbazing toen we in Benidorm de brief van de reisleider kregen stonden daar de nummers op van de gevraagde plaatsen.
Dus onze conclusie de chauffeur heeft de plaatsen verwisseld.
En ook dat kan natuurlijk gebeuren maar maak dat dan kenbaar en doe dit in overleg dan hadden mijn man en ik daar alle begrip voor gehad ! Nu voelde wij ons een beetje teleurgesteld en dat is jammer ! Dat was niet nodig geweest!

  • Algemeen 8
op 29 augustus 2016 bestemming: Spanje / playa d'aro, reisperiode: augustus 2016

Lekker onbevangen in first class bus! het is instappen in Deventer en uitstappen in Playa D'aro. En een super hostes Olga aan boord. bus 44. kan alle drankjes onthouden!!! en een super Alice hostess in Platja als een moeder!

sjappoo sjappoo!

  • Algemeen 10
op 25 augustus 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: augustus 2016

Het hotel is redelijk, maar niet voor mensen die slechte been zijn. We moeten steeds de helling op. Dit wordt niet gemeld bij de advertentie. Het eten is matig en de hygiënisch is slecht. Soms zat haar in het eten. De koffie in de bus smaakte beter dan die van het hotel. Toen terug van de reis, vanaf Salou zat een heel vervelende Nederlandse familie. Ruzie met elkaar, steeds bewegelijk door de bus lopen. Op de grond liggen slapen, deken van mijn dochter pakken. Voeten met schimmel tenen tegen mijn dochter gezicht. Later deed de dochter ook na. Vreselijk! Door zo'n mensen gaan we NOOIT NOOIT NOOIT meer met de bus.

  • Algemeen 5
op 25 augustus 2016 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: augustus 2016

Bus stopte Hier voor hotel,kon niet werd gezegd.Wij hebben wel bussen met skibak zien stop pen.klim naar boven is voor ouderen moeilijk. Delfin hotel in Porec.

  • Algemeen 7
op 22 augustus 2016 bestemming: Spanje / Malgrat de Mar, reisperiode: juli 2015

Het waren hele toffe chaffeurs en de hostesse waren top niets was teveel gevraagt

  • Algemeen 9
  • Vorige
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Volgende