Hendrieckx
op 29 januari 2022
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2021
De plaatsen tussen zetels komen alsmaar dichter aan elkaar. Maar als je dan iemand voor je hebt die zonder pardon of enig respect voor medereizigers stoel volledig achteruit plaatst zodat je nog je tafeltje niet meer kan openen, vind ik er echt over. Moeten ze maar verplichten stoelen rechtop te laten staan. En het is niet omdat je iets meer betaald om een beetje meer beenruimte, dat achter jou iemand maar opgepropt moet zitten zonder zijn tafeltje te kunnen gebruiken. Plus de mondmaskerplicht (?) als je 2 uur op nootje ligt te kauwen kan je masker naast je oor blijven hangen, zonder probleem. Sorry maar vind dat er meer mag gekeken worden vanuit het personeel, dat regels opgevolgd worden.
Denise Scheermeijer
op 28 januari 2022
bestemming: Nederland / Purmerend, reisperiode: februari 2022
Per abuis ruimbagage teveel geboekt. Ruim voor vertrek gevraagd of ze dit kunnen cancelen en 20kg ruimbagage (a 31,00EUR) terug over willen maken, maar dit is niet mogelijk. Dat zijn de voorwaarden, is de reactie. Waarschuwing: maak geen fout bij je boeking, want je coulance is ver te zoeken.
Dirk Jan Oudshoorn
op 15 januari 2022
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: januari 2022
Zeer betrokken bemanning, Je voelt je geen nummer, integendeel, men ziet je staan. Verder viel de professionaliteit in zake veiligheid op. Bij de nooduitgang kregen we uitstekend uitleg, en checkte men ook daadwerkelijk of de boodschap begrepen was. Dit verhoogd het gevoel in goede handen te zijn.
Paul Thomassen
op 14 januari 2022
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2021
Van Eindhoven naar Las Palmas,vertrek 27 nov.2021.
Toestel stond zeer ver weg van vertrekhal.Passagiers werden veel te vroeg de ijzige kou in gestuurd.Bij aankomst bij het toestel nog n.b. 20 minuten in de kou gestaan voordat we in konden stappen.Zo ga je niet met mensen om.Schandelijk! Als het een veetransport was geweest had de PvdD ongetwijfeld kamervragen gesteld.Voorheen vaak met Ryanair gevlogen,de zelfde belabberde instapservice maar wel voor de helft van de prijs.Dacht dat het bij Transavia beter geregeld was.Niet dus! Voortaan maar weer met Ryanair.De hogere prijs van Transavia wordt niet waargemaakt.
Rob de Koning
op 18 december 2021
bestemming: Portugal / Lisabon, reisperiode: december 2021
Waardeloze afhandeling op een chaotische vroege decembermorgen ( band van de koffers werkte niet, personeel achter de balie gaat zelf koffers wegbrengen waardoor de de tijd ging dringen, schreeuwend ( Viggo personeel ) om 3 vluchten snel te laten inchecken en alle gesloten rijen op te gooien en we vervolgens geen tijd meer hebben om de vlucht te halen ), laten de klanten via een standaard mail weten niets te willen en te kunnen doen. Schande!
Ruud
op 25 november 2021
bestemming: Oostenrijk / Innsbruck, reisperiode: november 2021
Reis geboekt voor de wintersport eind november. Reis helaas moeten annuleren vanwege strenge lockdown in Oostenrijk. Transavia laat de vlucht echter gewoon doorgaan uit angst dat ze geld moeten teruggeven. Daar gaat weer een leeg vliegtuig.
Mark Benne
op 5 september 2021
bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: augustus 2021
Op de dag van vertrek, kwam de crew 15 minuten voor vertrek aan, aan de gate. Vertrektijd 0400 uur ( de eerste vlucht van transavia van die dag). Transavia verkoopt extra services zoals priority boarding( MAX tarief), die service hebben wij niet gekregen. Om 04:05 uur roept de gezagvoeder om, dat de bagage net aan de gate is aangekomen. Hoezo? De eerste vlucht van die dag???? ... met ruim een half uur vertraging opgestegen. De Crew heeft zich het eerste 1,5 uur niet laten zien in de cabine. SCHANDALIG !!! Ok, ik snap gezien het tijdstip, dat ze allicht iets hadden van...."we beginnen onze service" wat later, maar roep dan op zijn minst na take off om dat passagiers welkom zijn om alvast iets te bestellen in de pantry. Je werd overigens ook niet begroet bij het instappen ( Grootste ergenis). Bij aankomst op Mykonos, ruim een uur op de bagage moeten wachten, terwijl er slechts 2 vluchten waren aan gekomen. Terug reis: Er werd niets gezegd over vertraging. Vliegtuig kwam pas binnen op vertrekttijd. Uiteindelijk een uur later vertrokken. Dus tijdens de turn around nog 30 min extra vertraging opgelopen. Ook bij aankomst op schiphol 1 uur op de bagage moeten wachten. Ik was Fan van Transavia, maar dit heeft mijn beleving helemaal teniet gedaan. Geen transavia meer voor mij ;-( zoooo teleur gesteld.
Erik
op 13 augustus 2021
bestemming: Italië / Bologna, reisperiode: mei 2021
Opgelicht door TRANSAVIA
Eind mei op de vlucht Bologna (Ita) - Eindhoven is op een zondagmiddag onze boardingspass door medewerkers van TRANSAVIA geweigerd omdat onze coronatest een paar uur verlopen was. Vervelend, temeer omdat de commerciële testcentra op zaterdag daar gesloten zijn en op dat moment de testuitslag maar 24 uur oud mocht zijn. Speciaal daarom op vrijdagmiddag laat laten testen. Helaas dus, en ook de eigen zelftesten mochten daar geen verschil in maken. En zo bleven wij met verschillende andere passagiers (die ook geen tijdige test konden overleggen) achter in Italië. Awel, c'est la vie :-(
Die coronaregels begrijp ik nog wel (hoewel een tijdig testresultaat dus niet mogelijk was op dat moment). Maar vanaf dat duidelijk was dat we achter zouden blijven ging het nogmaals mis. TRANSAVIA bleek op geen enkele manier bereikbaar te zijn om onze vlucht om te boeken. Niet telefonisch (15+ pogingen) en niet via Twitter, Facebook en Whatsapp). Nu na ruim 2 maanden heb ik daar nog steeds geen reactie op gehad. En dat terwijl ze op hun site breeduit pretenderen 24/7 bereikbaar te zijn van 08:00 uur tot 22:00 uur. En dat gestelde vragen via Whatsapp of Social Media vandaag nog beantwoord worden. Niet dus :-(. Een mooi schoolvoorbeeld van misleidende reclame-uitingen (was dat niet strafbaar gesteld?).
Terug in NL schriftelijk melding gemaakt dat ik mijn vlucht niet kon omboeken met een bijhorende claim. Binnen 2 dagen was de afwijzing van TRANSAVIA al binnen (ze lezen de inkomende berichten dus wel). Aangezien die reactie nergens op gestoeld was heb ik wederom gereclameerd. Inmiddels zijn daar ook 4 schriftelijke herinneringen achteraan gegaan want TRANSAVIA reageert nergens op. Zelfs brieven naar bestuursleden van TRANSAVIA worden niet beantwoord. En inmiddels zijn we ruim 3 maanden (!) verder.
Helaas kan ik niet anders dan te concluderen dat ik te maken heb gekregen met oplichters die opereren onder de naam TRANSAVIA. Inmiddels ben ik ook in de weer met de Italiaanse evenknie van het ILT en de politie om aangifte te doen tegen deze vliegmaatschappij en ben ik de stukken aan het voorbereiden om die over te zetten naar de advocaat.
Mensen, wees gewaarschuwd voor deze malafide vliegmaatschappij die we beter kennen onder de naam TRANSAVIA ......
Reiziger
op 31 juli 2021
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2020
Op onze vlucht van Heraklion naar Amsterdam van afgelopen zondag 25 juli, waren er heel veel jongeren aan boord. Zij droegen de hele vlucht lang geen mondkapjes. Gedurende de vlucht werd er continu gehoest door meerdere passagiers zonder mondkapje.
Naast het moeten doorstaan van deze erg vervelende situatie hebben we zojuist een e-mail gekregen dat er op onze vlucht meerdere positieve corona gevallen zijn! Dat verbaast ons niets. Dit was voor aanvang van de vlucht al duidelijk!
Wij vinden het beleid van Transavia gewoon schandalig. De crew heeft niks gezegd of gedaan wat betreft het handhaven van de maatregelen. Het was duidelijk dat deze mensen al ziek waren vóórdat ze aan boord gingen. Niet één keer is er een vraag gesteld over het hoesten! Niet één keer werd een passagier aangesproken over het niet goed dragen van hun mondkapje!
De cabine personeel moet beter geïnstrueerd worden zodat zij weten hoe zij moeten reageren op mensen die deze regels niet naleven. Het is hun taak om te zorgen dat wij veilig kunnen reizen! We willen allemaal heel graag op reis maar als dit zo verder gaat wordt een vliegreis haast onmogelijk.
Transavia heeft GEEN corona maatregelen en biedt zijn passagiers GEEN veiligheid tijdens hun reis. Wij gaan dit verhaal met ieder kennis van ons delen en we zullen nooit meer met Transavia vliegen. Wij hopen met deze klacht andere besmettingen te kunnen voorkomen.
Griet
op 18 juli 2021
bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: juli 2020
Door corona al 2 x moeten omboeken en het enige wat transavia aan service doet is het spekken van hun eigen goed gevulde portemonnee. Ze vliegen gewoon door ondanks negatief reisadvies en willen daar gewoon geld voor zien. Nu moeten we weer een reis met kosten om boeken naar een perioden waarin we nog niet weten of we daar ook kunnen reizen. Omboeken naar een goedkopere bestemming mag wel maar dan krijg je je geld niet terug. Schande. Waardeloze service
David
op 19 mei 2021
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: oktober 2020
Werkelijk dramatische service en voorwaarden. Nooit meer transavia. Ondanks Corona, oktober 2020 waardoor we niet konden reizen naar een gebied (Italië) weigerde transavia de vlucht kosteloos te wijzigen of te annuleren. Dit terwijl dat gewoon een Europese verplichting is. Dus toch maar met kosten omgeboekt. Helaas nog steeds corona, april 2021. Wederom zegt transavia dat bij een basisticket het niet mogelijk is te wijzigen. Bovendien lukt wijzigen niet eens op de site, er zijn namelijk extra belastingen of kosten gekomen die eerst weer betaald moeten worden. De mevrouw ratelt maar door, ik kom er niet tussen, zonder te luisteren dat wegens corona de vliegtuigmaatschappijen vouchers of geld terug moeten geven. Laat de hele tent maar failliet gaan, ze krijgen miljarden van ons belastingbetalers maar service volgens de regels ho maar.
A.Hekelaar
op 3 maart 2021
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2020
Aangezien wij vorig jaar ivm code rood niet naar Spanje konden vliegen werd ons het aanbod gedaan naar dit jaar om te boeken
Voor 31 maart want de vluchten waren tot die datum bekend Daarna nog niet.
Dus geboekt maar niet van harte Voelde ons gedwongen te boeken voor 31 maart Hadden liever later geboekt.
Nu willen we ivm corona nog niet vliegen naar Spanje Ook al omdat het geadviseerd wordt door het kabinet dit niet te doen. Helaas daar heeft de vliegtuigmaatschappij GEEN boodschap aan Zij vliegen op Spanje dus u kunt mee.
Omboeken kan/mag kost u 140 euro extra. Dit vinden wij ONTERECHT. Ook al omdat wij gedwongen waren voor 31 maart te boeken.
Hebben meer mensen deze klachten en zijn zij mede hierdoor ook op extra kosten gejaagd?
Wat kan/gaat Transavia betekenen/doen voor deze mensen?
Sarmd Wilyam
op 5 februari 2021
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2020
Zoek je een Belachelijk service ? Dan welkom bij Transavia!
Twee desks voor rond 300 passagiers, langzaam medewerkers met een onvriendelijk gezichten.
Toen Ik bij de desk was na 1 uur en 10 min aan het wachten gaf de medewerkster aan dat Ik snelle test moet doen, en Ik dacht zelf dat heel makkelijk zou zij want normaal gesproken de snelle test moet in de vliegveld zelf! Maar het was buiten de vliegveld.
Dus Ik heb taxi genomen en toen Ik daar was, waren zoveel passagiers voor de test aan het wachten.
In iedere geval was Ik 37 min voor het vertrek.
De zelfde medewerkster met een belachelijke gedrag gaf aan. dat de desk is 40 min voor het vertrek gaat dicht, en Ik moet helaas nog een vliegticket kopen!
Ik heb daarna Transavia opgebeld en zij gaven aan met een belachelijke gedrag dat zij niets voor mij kunnen betekenen, want Ik was al te laat !!!! Ik heb voor de ticket + huisdieren rond 500 euro betaald+PCR 125 + Snelle test 45 + taxi 20 euro om de snelle test te doen, in totaal heb Ik 690 euro voor enkele reis ticket van Malga naar Amsterdam betaald, en nu moet Ik opnieuw eeb vliegticket kopen.
Ik heb de klantenservice netjes gevraagd om de vliegticket van vandaag naar overmorgen te maken, en dan kan Ik misschien extra betalen.
De klantenservice gaf aan dat de vliegtuig van overmorgen is bijna vol ! Toen Ik naar de website van Transavia ging, was bijna het hele vliegtuig leeg !
Ik reis bijna 12 jaar met Transavia en helaas gaat de volgende vlucht de laatste voor mij met hun.
Met Auto reizen is de beste en veel te veel goedkoper!
Bedankt voor jullie slechte service!
Sophie
op 19 januari 2021
bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2020
In september 2019 hebben wij tickets geboekt voor mei 2020. Door corona gingen de vluchten niet door. Verzoek van de vliegmaatschappijen en overheid was om zoveel mogelijk om te boeken ivm de financiele situatie als iedereen geld ging terugvragen. Wij hebben gehoor gegeven aan het verzoek en omgeboekt naar maart 2021. Nu kregen wij op 12 januari de melding dat onze vlucht met boeking is gewijzigd van luchthaven. Eindhoven werd Schiphol. Niet te doen voor ons dus wij hebben geannuleerd. Nu staat echter onze terugvlucht. Tja....als we niet heen kunnen kunnen we ook niet terug....lijkt me logisch. Het feit dat we 2 aparte boekingen hebben kwam doordat bij de allereerste boeking ( dat was in 2019) het niet lukte om heen en terugreis in 1 boeking te doen. Advies van de klantenservice was toen 2 losse boekingen te doen. Maakte qua prijs geen verschil dus wij hebben toen geboekt. Nu hebben wij echter een probleem omdat wij aan dat tweede ticket vanuit malaga naar sevilla niets hebben. Wij willen die tweede boeking natuurlijk ook vergoed hebben. Wij kunnen er per sot van rekening niets aan doen dat we los moesten boeken maar dreigen daar nu wel de dupe van te worden. Dat kan toch niet. Zelfs een klein kind kan nog snappen dat als je ergens niet aankomt er ook niet kunt vertrekken. Wij hebben op advies van de klantenservice 2 losse boekingen gedaan, zijn destijds aan het verzoek tegemoet gekomen om ons geld niet terug te vragen en om te boeken en nu krijgen we ons geld niet terug omdat we niet kunnen vliegen. Dat is stank voor dank, super oneerlijk, zeer slechte service en asociaal.
Waarom wordt er ueberhaupt nog gevlogen. Overheid zegt dat niet noodzakelijk reizen niet mag. Vakantie is niet noodzakelijk, maar Transavia trekt zich daar helemaal niets van aan en laat de passagier stikken. Waarom doet een overheid hier niets aan.? Geld in de bedrijven pompen om ze overeind te houden maar daar staat dan niets tegenover ten opzicht van de klant. Resultaat is in ieder geval dat veel mensen niet meer met Transavia gaan vliegen na deze acties.
Jongejan
op 15 januari 2021
bestemming: , reisperiode: januari 2019
Bij deze wil ik een compliment geven over annuleren van een reis ivb met de corona virrus binnen 4 dagen me geld terug gekregen was al super tevreden over transavia maar nu helemaal volgende vluchten gewoon transavia
J. van Dam
op 25 december 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020
Zelf vakantiereis geregeld en geboekt tot half maart 2021:
TRANSAVIA: WIJ VLIEGEN DUS KUNT U UW TICKET GEBRUIKEN, (normale voorwaarden blijven
gelden voor annuleren, omboeken etc.)
KLANT ONVRIENDELIJK, A-SOCIAAL, SCHANDALIG
Reisverzekering: Alles corona gerelateerd (ziekte- , verblijf- en reiskosten) niet verzekerd.
Geboekte transfer: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Accommodatie: Geannuleerd wegens corona GEEN PROBLEEM
Kabinet: Dringend advies geen vakantie reizen
Reisadvies buitenland: Code oranje
Reisorganisaties: Alle pakketreizen geannuleerd (Reizigers gecompenseerd)
WAAROM WORDT DEZE GROEP MENSEN GEWOON AAN HET LOT OVERGELATEN EN ZIJN ZIJ HUN GELD KWIJT ???? NIEMAND ( ANWB, ANVR, MINISTER, CONSUMENTENPROGRAMMA’S) LAAT ZICH HOREN!!!!!!!
Eken
op 24 november 2020
bestemming: Kroatië / Zidar, reisperiode: augustus 2020
Nooit meer vliegen via Vliegtickets.nl en Transavia. Corona, Code oranje? Gevolg Vliegtickets.nl overbelast en heeft geen tijd om canceling ruim voor vetrek te regelen. Wel wordt je in behandeling gezet. Echter, Transavia vliegt gewoon door in Corona tijd en legt het probleem weer terug bij Vliegtickets.nl en deze legt het probleem weer bij de klant.
L. Gerritsen
op 3 november 2020
bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: juli 2020
Dramatisch slechte service, bereikbaarheid zeer slecht. Transavia annuleerde de heenreis. T.a.v. de terugreis, die we los hadden geboekt, was niets mogelijk. Ondanks het feit dat we niet op de reisbestemming konden komen door toedoen van Transavia. Vreselijk klantonvriendelijk.
Urb
op 24 oktober 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: oktober 2019
Ik wil graag of een restitutie of een voucher. Tijdens het hele boekproces van de vlucht zijn wij niet gewezen op het invullen van een PLF. Dit hebben we overigens wel gedaan, maar op het PLF zelf van de Griekse overheid staat dat 1 formulier voldoende is voor het hele gezin. Op 1 formulier kan je twee mensen toevoegen. Ook dit heb ik gedaan. Ondanks al deze handelingen mochten we niet boarden op Eindhoven AirPort. Omdat de vlucht om 07:00 uur in de ochtend was kon ik ook niet bellen om mijn vlucht te annuleren/om te boeken.
Dit heb ik overigens direct om 09:00 uur gedaan. De medewerker die ik trof gaf aan dat ik niet meer kon annuleren omdat de vlucht al vertrokken was en dat ik slimmer had moet boeken. Namelijk tijdens openingstijden zodat ik jullie wel kon bereiken.
Ik vind dit een absurde opmerking en was daar ook totaal niet van gediend.
Ik hoop op spoedige reactie.
Ik ben niet van plan om dit te laten rusten.
Tevens zal ik trachten jullie middels verscheidene manieren/socials te bereiken.
Met vriendelijke groet,
Boekingsnummer: FFMPPH
Bas
op 11 oktober 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2020
Op een vlucht van 3,5 uur naar Athene die €300 kost krijg je niet eens meer een broodje met koffie of thee of iets dergelijks. Je krijgt een menukaart met allemaal hele dure ongezonde snacks en frisdrank aangereikt.
In Athene blijkt dat ze mijn bagage niet hebben meegenomen en pas de volgende dag met een vlucht uit Amsterdam meekomt. Vervolgens kon het pas nog een dag later afgeleverd worden bij het hotel. Ik ben m'n bagage toen zelf maar gaan ophalen op de luchthaven van Athene maar Transavia vertikt het dus om de taxikosten daarvoor te vergoeden terwijl in hun voorwaarden staat dat er tot €60 per dag vergoed wordt in het geval de bagage niet is aangekomen.
Vanwege stakingen op de dag van de retourvlucht naar Amsterdam liepen veel ferry's en boten vertraging op en kwam ik daardoor 5 minuten te laat aan bij de incheckbalie.
Er waren nog 5 andere reizigers die het zelfde was overkomen maar Transavia liet ons allemaal stikken en ze verdomden het om ons nog even in te checken.
Er ging die dag nog wel een vlucht naar Amsterdam met KLM waar Transavia onderdeel van is maar daar moesten we even €485 voor neerleggen!
De volgende dag heb ik een vlucht bij Aegean Air geboekt die duurder was dan een vlucht bij Transavia maar dat had ik er graag voor over omdat ik echt nooit meer met Transavia wil vliegen na deze ervaringen. Wat een dramatisch slechte maatschappij met dito service, op alle fronten laten ze je in de kou staan. Bij Aegean Air is trouwens zoals het hoort nog wel een broodje met koffie bij de vlucht inbegrepen.
Ton
op 5 oktober 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: december 2019
Ik had tickets met prioriteit gekocht maar door ziekte van mijn vrouw kunnen we niet op 11 december vliegen ,heb vanmorgen om 09.oouur geannuleerd maar na 3 minuten bericht dat alles geannuleerd was ,09.05 gebeld maar ze konden niets meer doen ,geld en tickets weg ik had op annuleren gedrukt en niet op wijzigen dus een duur foutje ik vindt het een schande dat ze dat na 5 minuten niet meer kunnen veranderen en dat ik nu alles kwijt ben.441.euro .
Jos Hoogeveen
op 26 september 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: mei 2020
Reis geannuleerd, eerst vouchers ontvangen. Later was onze wens geld terug. We hadden onze 2200 euro in EEN dag terug!!!! Super Transavia!!!
Volgend jaar proberen we het opnieuw.... met jullie!!!!
Dank! Fam Hoogeveen
Ad
op 20 september 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2020
Nog steeds geen geld ontvangen
Lidi Smit
op 17 september 2020
bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2020
Kon helaas niet doorgaan en kregen toen gelijk een voucher en hebben geld al helemaal terug gehad. Vooral de informatie met betrekking tot de te nemen stappen was erg goed. Daarnaast heb ik andere jaren altijd zeer tevreden met Transavia gevlogen.
Marijke
op 13 september 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020
Zogenaamd gratis omboeken bij code oranje kost handenvol geld
Zéér teleurgesteld in Transavia. Voor twee personen retour geboekt Eindhoven-Malaga vertrek 28 maart. Betaald: €368,-. Vanwege corona omgeboekt naar 20 oktober. Bij moeten betalen: €150,-. In totaal dus al €518,- betaald. Nu kan de reis vanwege code oranje wéér niet doorgaan en willen we omboeken naar april. Volgens de website zijn er geen omboekingskosten. Twee retourtjes Eindhoven-Malaga op de gewenste data in dezelfde reisklasse kosten €468,-. Dat is 50 euro minder dan wat we al betaald hebben. Maar...als ik mijn bestaande ticket vervolgens wil OMBOEKEN naar deze data moet ik ineens 84 euro bijbetalen. Huh... hoezo?
Opheldering gevraagd bij Transavia. Daar word ik afgescheept met een schimmig verhaal. Onze bestaande tickets zouden een bepaald tariefniveau hebben (dit is onzichtbaar voor de klant en heeft helemaal niets te maken met reisklassen zoals het plustarief). En nu kunnen we alleen omboeken naar tickets in dit, plotselinge uit de hoge hoed getoverde, tariefniveau. Welke vertrekdatum we ook kiezen, we moeten ALTIJD bijbetalen.
Schandalig dat we gedwongen worden om extra te betalen voor een vaag tariefniveau waar wij als klant totaal geen weet van hebben.
Geen Transavia meer voor ons.
Cambré Marcel
op 9 september 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2020
Met de corona willen wij niet op reis gaan; Onze vlucht was ook verplaatst naar 3/10 ipv 2/10 en vliegen vanuit Schiphol.
Wij kregen van jullie de keuze : akkoord gaan, verplaatsen of geld terug. Wij hebben voor het laatste gekozen, deze mail dateerde van vrijdag 4/9 en maandag 7/9 stond het geld reeds op onze rekening.
Wij willen jullie hiervoor bedanken. Dit noemen wij nu prima service;
De volgende vlucht zal zeker met Transavia zijn. Bedankt!
Simone de Jong
op 31 augustus 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2020
Goedemiddag,
Ik ben echt heel boos.
Op 17 september zouden mijn dochter en haar gezin en mijn man en ik gaan genieten van een welverdiende vakantie op Gran Canaria (in 2019 geboekt). Helaas... code oranje. Transavia vliegt wel op Gran Canaria ondanks de code oranje dus wij krijgen geen geld terug of Een voucher. Aangezien wij onze gezondheid niet in de waagschaal willen stellen en we ook niet 10 dagen in quarantaine kunnen, blijft er niets anders over dan omboeken. Na eindeloos in de wacht te hebben gestaan bleek het volgende. Mijn kleindochter is 3 jaar en mijn tweeling kleinzoons zijn 1 jaar. Voor de jongens hebben we geen tickets hoeven boeken (onder de 2) alleen administratie kosten betaald. Dit jaar was dan ook voorlopig de laatste mogelijkheid voor mijn dochter om met de kinderen te vliegen. Ondanks dat was het evengoed een flink bedrag aan tickets voor 5 betalende personen; 1761,30 euro! Zeker voor een jong gezin heel veel geld!
Maar goed omboeken dus. Gezocht naar tickets volgend jaar september Welke betaalbaar waren en voor bijna hetzelfde bedrag (voor 7 betalende gasten aangezien de Tweeling dan 2 jaar zijn) tickets gevonden. Gelukkig maar want anders was het Financieel niet mogelijk geweest, heel blij dus! Bellen met Transavia om de boel om te boeken en wat schets mijn verbazing: we moeten voor de jongens aparte tickets bij kopen en krijgen het verschil in prijs van de tickets voor 5 personen van de 2020 reis niet terug! Met andere woorden; wat eerst 17,39 bijbetalen zou moeten zijn wordt nu 973 extra bijbetalen!!! Wij hebben dit bedrag al betaald dus hoezo bijbetalen? Ik snap best dat we allemaal ons steentje bij moeten dragen en ik begrijp ook dat we elkaar moeten helpen maar wees dan wel eerlijk. Verwerk het al betaalde bedrag 1 op 1 want daarnaast is het ook nog eens zo dat als wij goedkopere tickets vinden geen geld terugkrijgen maar als we duurdere tickets vinden we wel moeten bijbetalen!
Meneer Transavia kan dit waarschijnlijk zelf prima betalen dus kent dit probleem niet maar voor heel veel gezinnen is dit het spaargeld wat opzij is gezet voor een fijne vakantie. Naar mijn mening STEELT TRANSAVIA VAN ONS! We hebben dit bedrag al betaald dus hoezo nogmaals bijbetalen?
Voor mijn dochter en haar gezin is dit financieel geen optie maar wat we dan wel kunnen doen, ik weet het niet?
Ik hoop dat u dit aan de kaak wilt stellen want wij weten het even niet en het is ook heel oneerlijk. Geld waar hard voor gewerkt is wordt zo “ingepikt”.
Met vriendelijke groet, Simone de Jong
HA v Berloo
op 27 augustus 2020
bestemming: Israël, reisperiode: maart 2020
EFF-894 Aangezien Israel op slot ging (plus code rood) en er geen buitenlander meer binnenkwam heb ik mijn vlucht moeten annuleren. Dit was in maart 2020. Heb uren en uren in de wacht gestaan aan de telefoon. Op mails wordt totaal niet gereageerd. Na twee maanden na anderhalf uur bellen iemand gesproken. Bla bla bla zou nog iets langer duren maar geld zou terug gestort worden of ik zou een voucher krijgen. Nu ruim 5 maanden later heb ik nog niets gehoord of gezien. Ik heb wel een klacht ingediend maar daar ook geen enkele reactie op ontvangen. Het is werkelijk schandalig zoals Transavia met klanten om gaat. Dit is puur traineer gedrag om de klant uiteindelijk af te laten halen. Nu ook al weer 50 minuten aan de lijn aan het wachten.
Aangezien het land op slot was en er een code rood gold heb ik de vlucht moeten annuleren omdat Transavia niet te bereiken was.. Nu wordt mij verweten dat ik niet zelf had mogen annuleren en maar gewoon op Transavia haf moeten wachten. En dus gaat men niets betalen.
Dit is natuurlijk zwaar "Zuid Amerikaans Bananenrepubliek gedrag" en dit is ook de reden dat Transavia chronisch niet bereikbaar is. Men hoop dat mensen in hun onmacht zelf maar annuleren zodat men een claim of een voucher af kan schuiven.
Ik heb tevens in maart een claim ingediend om in ieder geval de belastingen retour te ontvangen. Blijkt dat deze op afgehandeld is gezet maar dat er niets mee is gedaan. Waarom kan men niet aangeven. Dus 5 maanden na dato nog steeds niks.
Transavia moet zich kapot schamen
Ben
op 26 augustus 2020
bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: september 2020
Ivm code oranje werd vlucht verplaatst en wij besloten ook niet te gaan, konden annuleren en zouden geld binnen paar weken terug krijgen, zou wat langer kunnen duren ivm drukte. na 2 dagen alles netjes terug op de rekening. en in de tussentijd via whats app keurig geholpen. Complimenten
Jasper
op 25 augustus 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2020
Geannuleerd door transavia, maar de afhandeling laat lang op zich wachten
H.B.
op 21 augustus 2020
bestemming: Spanje / Transavia, reisperiode: juni 2020
Het is inderdaad schandalig hoe Transavia met zijn/haar klanten omgaat en voornamelijk v.w.b. de terugbetalingen, ze houden hun klanten gewoon aan het lijntje. Ik heb inmiddels contact opgenomen met de ING, aangezien ik onze tickets voldaan had middels creditcard. Ik had bij de ING een verzoek ingediend tot terugboeking van het bedrag op mijn creditcard. ING heeft dit keurig afgehandeld in het geld teruggestort op onze creditcard/bankrekening. Nu heeft Transavia 10 weken de tijd om te reageren. Dus hiermee kun je het omdraaien. Tip betaal dus altijd je tickets met je creditcard. En nogmaals alle lof voor de ING.
Esther
op 18 augustus 2020
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: september 2020
Ik heb tickets voor IJsland gekocht in januari. Vertrek in september, terug in oktober. IJsland is code geel maar met een dubbele test verplichting en het heeft een quarantaine voorwaarde. Ik wil hier niet heen! Na een week en diverse keren doorvragen antwoord gekregen van Transavia: Transavia biedt NIET de mogelijkheid om zonder wijzigingskosten datum en bestemming te wijzigen. Ik word ofwel gedwongen om eind September naar IJsland te vliegen zoals oorspronkelijk geboekt maar dan met een quarantaine verplichting (?!). Of, als ik de datum van de reis wil wijzigen moet ik EN kosten maken en ik mag alleen in de winter naar IJsland (echt?!). Als ik naar een andere bestemming (geen IJsland) wil vliegen moet ik ook wijzigingskosten betalen. Oh en als ik om een vouchter vraag ter waarde van de betaalde tickets zodat ik later kan bekijken wat ik wil gaan doen, krijg ik nul op het request. 'Daar heb ik geen recht op' is het antwoord van de Transavia medewerker. Al met al een hele slechte afhandeling. Geen echte oplossing. Transavia maakt duidelijk gebruik van de situatie om klanten nog eens extra geld afhandig te maken in deze onrustige tijden om hun eigen verliezen te dekken. Daar moet de klant dus voor opdraaien. Schandalig. Kan er niets anders van maken.
Hj prast
op 17 augustus 2020
bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: mei 2020
Reis werd geannuleerd door COVID-19 in mei, 3 maanden later nog steeds geen geld terug. Géén communicatie niet bereikbaar. Oplichters zijn het.
Coby van Es
op 11 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Parga, reisperiode: augustus 2020
Helaas moeten we nog maar met de nieuwe regels van Griekenland de negatieve coronatest niet ouder dan 3 dagen worden we voor het blok gezet. Snap dat Transavia hier niets aan kan doen, maar ze komen ook niet met suggesties geen mail met de nieuwe regels helemaal niets. Zoek het maar uit wij hebben het geld binnen. Bedankt Transavia voor de service!!!!
W.j.schutte
op 10 augustus 2020
bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: januari 2020
21 maart kreeg ik de melding dat mijn vlucht van 31 maart 2020 van Faro naar Rotterdam was geannuleerd. Sorry en zoek het zelf maar uit. Veel moeite gedaan voor nieuwe tickets. Tenslotte kwamen er 2 tickets vrij bij Ryan Air. Deze snel geboekt tegen woeker prijs en we vlogen 24 maart met de laatste vlucht naar Eindhoven. Kortom week eerder naar huis extra vliegkosten en geen geld terug van appartement. Ik zou in April een voucher krijgen maar tot nu niets gezien. Kreeg naar aanleiding van mijn 4 mails steeds te horen dat ik nog enkele weken geduld moet hebben. We zijn nu 4 en een halve maand verder en heb nog niets ontvangen. Het is trekken aan een dood paard. Op deze manier hou je geen klant over en kun je sluiten.
B. R.
op 9 augustus 2020
bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: juli 2020
Op de vlucht naar Reykjavik was geen toezicht op naleven van de Covid maatregelen. Iedere vorm van regie vanuit het personeel ontbrak.
De passagiers stonden bij in- en uitstappen , zonder noodzaak, zeer dicht opeen.
Tijdens de reis was er geen controle op dragen van mondmaskers. De passagier die naast mij zat ziek en droeg zijn masker niet over zijn neus. We zaten op de 3 e rij, de zieke passagier aan het gangpad, dus duidelijk zichtbaar. Personeel trof geen maatregelen.
Ten slotte begrijp ik niet waarom het vliegtuig in deze tijd van voor naar achter gevuld wordt met passagier. Zodoende zijn er veel meer contactmomenten tussen verschillende passagiers dan wanneer je rij voor rij van achter naar voren het vliegtuig vult.
Ik vind het zeer teleurstellend te zien hoe Transavia omgaat met het in de luchtvaart gestelde vertrouwen.
Wesley
op 7 augustus 2020
bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: augustus 2020
Transavia besliste om onze terugvlucht van Kroatië te annuleren. We krijgen daar een mail van zonder enige duidelijke reden. Met de corona kan ik het wel begrijpen dat zoiets kan gebeuren. Er stond erbij dat ik een voucher kon krijgen of de terug vlucht kan herboeken op een andere datum. Deze gebeurd via de service center. Ik heb dan naar de nederlands en belgische nummers. Op 2 dagen tijd verspreid over verschillende uren heb ik ze na 30 tal keer proberen niet kunnen bereiken. Ze vertikken het om op te pakken. Het is onmogelijk om ze te bereiken. Hierbij ook contact opgenomen via hun Whatsapp. Ook weeral niet bereikbaar.. Dan heb ik maar een klacht neergelegd op hun site waarop er doodleuk stond dat het 3 maand kan duren voor deze behalen.... Nu zit ik met een vlucht naar daar en geen terugvlucht...
Alma Van der velden
op 7 augustus 2020
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2019
Deze reis is geannuleerd ivm corona.
Maar zit net als zovelen te wachten op een voucher en kom op geen enkele manier verder. Niet per mail app of telefonisch.
Vreemd dat de behulpzaamheid bij een nieuwe vlucht boeken wel daar is maar om het krijgen van een voucher je nul op het rekwest krijgt.
Joelle
op 6 augustus 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2020
Perfecte reis. Ondanks mondkapjes. Zeer vriendelijk, correct en professioneel personeel. Wij gaan zeker weer met Transavia
Simone
op 6 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: mei 2020
Onze vlucht met bestemming corfu zou op 2 mei vertrekken.
In april kregen we de melding dat de vlucht werd geannuleerd. Ter compensatie zou eind april een voucher worden uitgegeven. Dit werd later per mail herzien in uiterlijk eind mei.
Het is nu augustus. Alle correspondentie met Transavia ontbreekt. We hebben nog steeds geen mail ontvangen met een vouchercode. Zonder die code kan er ook geen bedrag worden teruggevraagd volgens de info op de website.
Alle correspondentie met Transavia ontbreekt. Op mijn persoonlijke account ontbreekt de geplande en geannuleerde reis. Daar is ook geen moeite gedaan om vertrouwen te geven dat ik recht heb op restitutie van de door mij betaalde €1545,00 !!
Zeer slecht en hierdoor geen vertrouwen in Transavia. Helemaal niet wanneer ik lees dat een juiste afhandeling in enkele gevallen wel kan.
Isabelle Vande Kerckhove
op 4 augustus 2020
bestemming: , reisperiode: juli 2019
Alles verliep perfect. Juiste uur vertrokken en teruggekomen. Niets op aan te merken. Tweede keer dat we boeken bij Transavia en dat gaan we nog doen in de toekomst. Wij zijn tevreden klanten.
Anita
op 3 augustus 2020
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: mei 2020
Op 7 april, ivm Corona annulering, geld teruggevraagd. Het is nu augustus en nog steeds niets ontvangen en ja uiteindelijk voucher ingeleverd (Kon niet eerder) maar duurt nu ook al enkele weken. Telefonisch niet bereikbaar. Nooit meer Transavia voor mij.
Brigitte
op 2 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020
Bende bedriegers ik wil mijn geld terug
Valérie
op 31 juli 2020
bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: juli 2020
Kreeg in april mail dat de vlucht geannuleerd werd wegens Corona. Ik ging een voucher ontvangen tegen eind april. We zijn ondertussen 31 juli en heb nog steeds niets ontvangen. Hen contacteren is onmogelijk. Via Whatsapp krijg je dan een standaard antwoord waar je eigenlijk niks mee bent! Nooit nog boek ik via deze maatschappij een vlucht!
Cardan
op 31 juli 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020
Ik heb via Opodo begin mei een vlucht naar Malaga geboekt. Wij hebben een huis in Andalusie. Heen met EasyJet en terug met Transavia. Inmiddels hebben we via Opodo van EasyJet reactie gehad maar Transavia 0. Ik heb eind juni gepoogd te bellen. Stond 1 uur in de wacht. Hierin werd gezegd dat er eind juli voucher/geld terug zou komen. Het is nu 31 juli en er is nog niet vernomen van Transavia. Ik vind het schandalig en zal toekomstige vluchten niet zo snel meer bij Transavia boeken
Broeders
op 29 juli 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2020
27 juli gebeld met service center met verzoek reis te annuleren vanwege Corona,
29 juli alles keurig netjes geregeld zonder bijkomende kosten en nieuwe reis geboekt.
Netjes en snel geregeld van Transavia. TOP!!
Denny van Zanten
op 28 juli 2020
bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: mei 2020
Transavia heeft reis geannuleerd. Daarna nooit meer iets vernomen: geen mail, geen vouchers niets!!! Communicatie via app wordt beantwoord met een standaardverhaal. Je krijgt steeds hetzelfde lange verhaal, waarmee je niets kunt.
Lieke-Jo Goldie
op 26 juli 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: mei 2020
1 ster is nog teveel!
Je staat voor een dichte deur als je een antwoord wil over waar de voucher blijft. Ik had op 10 mei moeten vliegen, 23 april geannuleerd en nogsteeds niks ontvangen!
Belachelijke service! Enige oplossing is naar een jurist stappen.
Willy dhooghe
op 26 juli 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2020
We hadden een vlucht op 21/08 en konden die op GEEN ENKELE MANIER wijzigen.Transavia is gewoon NIET te bereiken.We hebben nu nieuwe vluchten besteld en gaan trachten het bedrag van de oude te recupereren. KL*TEFIRMA met totaal geenrespect voor de klant
Marga Dieben
op 24 juli 2020
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: mei 2020
Reis werd geannuleerd door COVID-19, vervolgens géén vouchers, géén geld. Géén communicatie niet bereikbaar.
Bart
op 22 juli 2020
bestemming: Frankrijk / Saint hypollite du fort, reisperiode: juli 2020
Tickets 3 dagen na boeken geannuleerd. Onbeschoft hoe je omgaat met klanten, niks laten horen en weken wat zeg ik, maanden laten wachten op reactie. Nu maar wachten op geld. En maar doen alsof jullie het allemaal geregeld hebben! Oplichters!
Herman Keeler
op 20 juli 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2020
Wij hebben vakantiehuizen in Andalusie. We serveren service aan onze klanten. Zo reserveerde ik vliegtickets voor oude klanten van ons die intussen 85 zijn. deze was gepland voor mei. deze werd natuurlijk geannuleerd we zouden een voucher krijgen voor eind ei ( terwijl ik geen voucher ga accepteren want de wt schrijft voor dat ze binnen 8 dagen gewoon het geld terug moeten storten). intussen 20 juli en ik heb niets meer van transavia gehoord. Tranavia jullie zijn ONBESCHOFT BEZIG. jullie moeten je diep schamen.
Rob Jansen
op 20 juli 2020
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: maart 2020
Zeer slechte 'service'. Medio maart zaten wij in Marokko toen de lockdown begon. Zeer lang heeft op de website gestaan dat je je originele terugvlucht moest hebben. Opeens (wij zaten toen in de Westelijke Sahara) werd onze ticket geannuleerd. Daar stond in dat we eind april een voucher zouden krijgen en dan nog een vlucht konden maken. Zowel Transavia als het Min. BuZa moet weten dat we daar zitten. Transavia heeft ons vervoerd (ingecheckt en al) en ons paspoort is aan twee grenzen (NL en Marokko) gescand. Ze weten dat je er zit en cancelen, zonder enige communicatie. Uiteindelijk met veel geluk een terugvlucht kunnen boeken voor 6x (!!!) de originele prijs van een vlucht. Dat is gewoon misbruik maken van de situatie waarin mensen zich bevinden. Dat je 2x de prijs moet betalen omdat ze leeg heen vliegen, akkoord. Maar niet 6x de originele prijs!
De vouchers (of geld terug, want wij vliegen hierna nooit meer met Transavia) zouden uitgekeerd worden in volgorde dat ze gecanceld zijn. Aangezien wij een terugticket in maart hadden die een week ervoor gecanceld is, zouden wij toch aan het begin moeten zitten van de terugbetalingen. Tot nog toe, na 4 maanden, niets gehoord. Alleen maar algemene mailtjes dat het druk is. Ongelofelijk dat je zo slecht met klanten omgaat.
Wij snappen dat het een lastige tijd is voor iedereen, maar na de eerste twee weken verwacht je dat een bedrijf zijn zaken op orde heeft. Aan mensen komen om bij te schakelen moet het op dit moment niet liggen; al het luchtpersoneel zit aan de grond.
Nogmaals: wij vliegen nooit meer met Transavia!
Malipaard
op 20 juli 2020
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: juli 2020
Ik heb nu 2 keer ingeboekt en moet iedere keer bijbetalen (135 euro betaald) terwi ticket los 35 euro kost
Jan Burgers
op 20 juli 2020
bestemming: Spanje / Palma de Mallorca, reisperiode: mei 2020
Reis geboekt bij Vakantiediscounter, vlucht zou worden uitgevoerd door Transavia. Na annulering door Covid van Vakantiediscounter netjes een voucher ontvangen voor het gehele bedrag. Echter, we hadden apart daarvan rechtstreeks bij Transavia nog stoelreservering, bagage en FB miles gekocht voor 110 euro. Willen we uiteraard gecompenseerd hebben. Transavia is echter op geen enkele manier te bereiken. Vrees dat we door deze oplichtersfirma nu ons geld kwijt zijn....
Ankie Wesseling
op 16 juli 2020
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: maart 2020
Omdat ik net als andere reizigers me in het ootje genomen voel door Transavia . Zijn niet te bereiken en reageren totaal niet op mail . Vouchers ho maar .
Fred
op 15 juli 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2019
Na vele smoesjes (uit boek) geen voucher of geld. Geen contact te krijgen.
Fred
op 14 juli 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: mei 2020
Transavia totaal onbereikbaar als het gaat om restitutie i.v.m. Covid-19
Mijn partner en ik hadden voor 31 mei 2020 een retourvlucht geboekt, met als terugkomstdatum 15 juni 2020. I.v.m. Covid-19 kon deze vlucht niet doorgaan en is deze vlucht vanuit Transavia geannuleerd. Niet dat ze daar een voorliggend bericht over hadden gestuurd. Dit hebben wij via de media moeten vernemen. Dit geldt ook voor teruggave gemaakte kosten voor deze geboekte vlucht. Telefonisch is er niemand bij Transavia bereikbaar, of je moet waarschijnlijk uren aan de telefoon blijven hangen. Via app geprobeerd met vluchtnummer en alles vermeldt. Maar nul reactie terug!
Kortom Transavia geeft niet thuis.
Fred
op 13 juli 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019
Reis 16 juni naar Malaga door Transavia geannuleerd, nog steeds geen voucher ontvangen, contact niet mogelijk!
Gerard
op 13 juli 2020
bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: mei 2020
De reis wordt geannuleerd en transavia heeft heel veel beloften over terug betaling maar verder reageren ze helemaal niet. Schandalig!
Monique
op 12 juli 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020
Vlucht geannuleerd ivm corona,Spanje lock down. Geen enkele reactie van Transavia. Mailtjes worden niet beantwoord, al vanaf april niet, bellen is uren wachttijd en verbinding wordt regelmatig gewoon verbroken. Appen wat ze groots aankondigden? Een week geleden apps verstuurd, ze zijn nog niet eens gelezen. Geen voucher, geen geld terug en onbereikbaar. Naast dat dit een onbeschofte en respectloze behandeling is, is dit ook diefstal van wat ons wettelijk toekomt. Transavia is een onbetrouwbare organisatie die zijn zaken dus duidelijk niet op orde heeft.
Gouw
op 12 juli 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020
Bij Transavia wordt je opgelicht. Beloven geld/voucher terug te geven maar je ontvangt helemaal niets. Paar keer gebeld en via app maar Transavia komt hun belofte niet na. In de toekomst vlieg ik wel met Veuling of TAP. Bij Transavia wordt je opgelicht!!! Helaas mijn geld kwijt maar wel miljoenen aan belasting geld incasseren deze oplichters bende!
Huib van Vlaardingen
op 12 juli 2020
bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: juli 2020
Slechte service incheckbalie ver beneden van klantgerichtheid. Formulier gezondheids verklaring gedownload van Transavia ingevuld en het cabinepersoneel wist er niets van. Dan krijg je 10 voor de landing een formulier om Spanje binnen te komen om deze in te vullen en het cabinepersoneel is vertrokken voor de landing. Ik was €410 kwijt voor een retour maar ik krijg het idee dat ik blij moet zijn dat ik mee mag vliegen. Ik denk dat de Service en kwaliteit door de caronavirus Vertrokken is.
Richard
op 11 juli 2020
bestemming: Cyprus / Larnaca, reisperiode: maart 2020
Ik zit in Cyprus. Moet terugvliegen naar Nederland op 31 maart. Ik ga uit voorzorg vanaf 15 maart maar eens bellen hoe alles verder verloopt in verband met Corona. Ik ben 2 dagen aan het bellen geweest. 2 uur in de wachtrij, dan verbinding verbroken. Dit ging zo 2 dagen door. Na 2 dagen krijg ik laat in de avond ene mevrouw Trees aan de lijn en die verzekert mij dat mijn vlucht doorgaat. Dit kon zij mij vertellen omdat zij zag dat nog steeds op de site van Transavia tickets voor deze vlucht werden verkocht. Wat is dit voor een informatie? Dat nog tickets werden verkocht had ik ook al lang gezien. Echte informatie vanuit Transavia gaf deze mevrouw dus niet.Totaal onkundig en nergens iets van af weten. Ik heb haar maar bedankt en opgehangen. Ik was echter niet gerust. En terecht. 5 uur later krijg ik een mail dat mijn vlucht gecanceld is. Ik moest maar zien hoe thuis te komen en zou half april een voucher krijgen ter waarde van mijn GEHELE boeking. Nou beste lezers, u raadt het al: ik wacht er nog steeds op. En maar eens zien of ze inderdaad een voucher geven met het juiste totaalbedrag. Ik heb ze de kans gegeven door te wachten. Maar door totaal onbereikbaar te zijn, onkundige informatie te geven, en totaal niet van zich te laten horen, heb ik besloten van mijn rechtsbijstand verzekering gebruik te gaan maken en mijn geld terug te eisen. Wat een intens waardeloze club is Transavia. Je moet je haast schamen een Nederlandse firma te zijn.
Jan
op 11 juli 2020
bestemming: Spanje / Barcelon, reisperiode: juni 2019
Slechte service, telefonisch niet bereikbaar, bellen en appen en mailen niet terug.
Marian de Nijs
op 10 juli 2020
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2019
Omdat reis éénzijdig geannuleerd is dmv mail.Daarna totaal niets meer gehoord.Bij telefonisch contact steeds loze beloftes.Transavia zegt voucher te hebben gestuurd,gemaild maar helaas nooit ontvangen.Per app niet te bereiken,via site geen klacht mogelijk
T j haack
op 9 juli 2020
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juni 2019
Niet door gegaan corona wel betaald nieuwe reis geboekt in sept 5 tot 26 sept betaald reis van juni nog geen geld ondvangen niet zo chic
Sjaan
op 8 juli 2020
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019
Daar de corona de reis werd geannuleerd wij door TRANSAVIA geen VOUCHER die wel is toegezegd met een gesprek in maart nog steeds niets te hebben gehoord, bij ons gaat het om stoelreservering,niet een groot bedrag a 48euro , is het schandalig dat we nu 5maanden later nog steeds niets horen . Bellen ,appen en mailen je hoort niets ...maar wel staatssteun
A. SImons
op 6 juli 2020
bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: augustus 2020
Vanwege hun site een verkeerd boeking gemaakt. Hun klantenservice wilt niet helpen!
Yola
op 5 juli 2020
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020
Ik wil graag mijn vlucht omboeken vanwege corona, op de site staat dat dit mag en simpel kan.
Online lukt het niet.
Via de app krijg je een automatisch bericht
Via de telefoon krijg je geen contact. Ze zeggen alleen omboekingen binnen 72 uur te behandelen. Maar ook voor deze klanten zijn ze onbereikbaar. Via WhatsApp lukt het ook niet.
Altijd correct geweest nu zo laten afweten, zo jammer.
Zwaar teleurgesteld. Pfff
Collaer
op 4 juli 2020
bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juli 2020
Ik heb last minute een reis geboekt met de coronavoucher van Sunweb en hierbij per ongeluk mijn naam met mijn voornaam verwisseld. Omdat ik via een reisorganisatie had geboekt kon ik de naamsverwisseling niet zelf aanpassen bij Transavia. Aangezien Sunweb enkel bereikbaar is via mail en ik geen reactie van hun mocht ontvangen heb ik ten einde raad telefonisch contact opgenomen met Transavia. Na een wachttijd van 1u30 heeft een vriendelijke dame mijn probleem verholpen zodat ik kan inchecken en niet voor onnodige verrassingen kom te staan op de luchthaven.
De lange wachttijden in tijden van Corona neem ik er dan maar bij. Bedankt voor de goede zorgen Transavia!
Maria R
op 3 juli 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020
Ik wil een vluchtdatum gratis veranderen. Goedkopere vlucht maar moet toch bijbetalen. Bellen hierover: 2 uur in de wacht. Eindelijk verbonden dan wordt de verbinding verbroken. Vlucht veranderen lukte niet, geld nu kwijt. En dat terwijl code oranje geldt voor LIssabon: oftewel niet gaan als het niet hoeft. Makkelijk geld verdienen zo voor Transavia.
Edwin
op 3 juli 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2019
Niet telefonisch bereikbaar, niet in Nederland noch in Portugal, en via Whatsapp een achterlijk gestandaardiseerde response waar je helemaal niets aan hebt. Hebben hierdoor een nieuw ticket moeten boeken. Een grove schande!
Zeyneb
op 3 juli 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2019
We kunnen transavia niet bereiken om onze reis te wijzigen.
Bellen lukt niet na 3o min ongeveer wordt telkens de verbinding verbroken.
Online wijzigen lukt en loopt vast.o ze vlucht gaat 5 juli, maar we willen niet meer reizen.
We wille de vlucht naar later omboeken.
Masr transavia is onbereikbaar.
Gefrustreerde klant
op 3 juli 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2020
Denk goed na of je op dit moment met Transavia wil vliegen. Vier uur telefonisch in de wacht gestaan om een wijziging door te voeren. Uiteindelijk niet gelukt en nieuw ticket moeten boeken. Ze wijzigen continu zaken en zijn dus onbereikbaar dus je zult geen enkele service krijgen. Schande dat ze hun zaken zo slecht op orde hebben.
AAM
op 2 juli 2020
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: maart 2020
Vlucht gecanceld. Nog steeds geen voucher. Na 1 juli bel contact center, stelt de site. Na 23 minuten ‘blijft u aan de lijn’ doodleuk melding ‘het nummer wat u belt kan niet worden bereikt’ en de verbinding wordt verbroken.
Chris
op 2 juli 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2020
Boeking een week voor vertrek geannuleerd zogenaamd vanwege corona. Terwijl er wel andere vluchten diezelfde dag nog gaan op andere tijdstippen. Na 300x geprobeerd contact op te nemen wordt er gezegd dat ze het vliegtuig niet vol konden krijgen en daarom hebben geannuleerd.
Richard
op 2 juli 2020
bestemming: Spanje / arrecive, reisperiode: maart 2020
Jammer dat je 1 ster moet geven, verdienen ze niet. Annuleren je vlucht en bieden hem daarna voor hogere prijs weer aan. Wacht al maanden op Voucher of teruggave maar zijn onbereikbaar. Stelletje oplichters zijn het.
Wia Oost
op 2 juli 2020
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2020
Ik wil graag mijn vlucht omboeken vanwege corona, op de site staat dat dit mag en simpel kan.
Online lukt het niet omdat we bagage hebben bij geboekt.
Via de app krijg je een automatisch bericht
Via de telefoon krijg je geen contact. Ze zeggen alleen omboekingen binnen 72 uur te behandelen. Maar ook voor deze klanten zijn ze onbereikbaar.
Moet ik nu €1000 in de prullenbak gooien?
RN
op 1 juli 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020
Verschrikkelijke ervaring gehad met Transavia. Ten eerste letterlijk anderhalf uur in de wacht gestaan, en geen reactie gekregen via Whatsapp.
Wij wilden onze tickets omboeken, waar we in eerste instantie 200 euro voor betaald hebben. De tickets die we nu wilden zijn 50 euro per stuk (via hun website). Nu blijkt dat als wij willen omboeken, we zogenaamd in een "hoge prijsklasse" zaten, en voor ons de tickets dus 240 euro per stuk zijn. Oftewel, we moeten 40 euro BIJBETALEN om een ticket te krijgen die normaal 50 euro per stuk is.
Het is gewoon je reinste diefstal en oplichterlij. De prijs was namelijk exact hetzelfde, voor welke datum we ook wilden boeken. Oftewel, het had niks met prijsklasses voor vluchten te maken, maar ze proberen je gewoon waar mogelijk geld afhandig te maken. Ik mag hopen dat ze snel failliet gaan.
De man van de klantenservice (Martijn) was ook nog eens erg onbeleefd en kon het niet goed uitleggen, behalve wat schermen met prijsklasses en voorwaarden. Het was echt hopeloos.
Wij vliegen nooit maar dan ook nooit meer met Transavia.
Nancy Cattrysse
op 1 juli 2020
bestemming: Spanje / Allicante, reisperiode: juni 2020
Heenreis geannuleerd dus terugreis niet nodig. geen mogelijkheid contact te nemen met transavia. hoe krijg ik een voucher? ik kon ook niet omboeken gezien er een hondje bij was. moest telefonisch gebeuren....onmogelijk. Whatsapp??? gedaan maar geen antwoord dat toereikend was..........
Fred
op 30 juni 2020
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juni 2020
Probeer mijn vlucht om te boeken naar een andere datum. Dit kan niet via Mijn Transavia, zoals Transavia dit aangeeft. Via whatsapp totaal geen reactie, alleen een automatische replay. Telefonisch niet te bereiken wachttijden van meer dan een uur. Schandalig. Slechte service.
Leo van Doorn
op 30 juni 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2020
Schandalig bedrijf, totaal niet bereikbaar.
Frits Langerak
op 29 juni 2020
bestemming: Griekenland / Malia, reisperiode: mei 2020
0naanvaardbare bereikbaarheid. Wacht al 4 maanden op luchthavenbelasting en toeslagen vanwege annulering vlucht wegens ziekte exhtgenote. Mails geen reaktie. Whatsapps geen reaktie. Telefonisch servicecentrum wordt je na een uur wachttijd verbroken. Hoe moet je dit bedrijf nu aanpakken ?
Trudy
op 29 juni 2020
bestemming: Griekenland / heraklion, reisperiode: juli 2019
Zo slechte ervaring, krijg een mail met dat ik de vlucht evt mag wijzigen maar lukt op geen enkele manier! uiteindelijk zijn onze kinderen van 18 jaar hun geld kwijt....kan ze telefonisch, per whatsapp, mail of zelf wijzigen onder kopje MIJN TRANSAVIA helemaal niet bereikbaar! loopt heel wat personeel van hun thuis, zet die achter de computer of telefooncentrale pffff boek daar nooit meer
H Rijper
op 28 juni 2020
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020
4 weken vooraf geboekt, 2 weken vooraf wordt er gewijzigd, niet alleen tijden maar ook de dag en de luchthaven. Dag later terug, accomodatie regel je zelf maar, vanaf Amsterdam heen en op eindhoven terug, reeds betaalde parkeerplek pech, vervoer regel je zelf maar. En WhatsApp bericht naar transavia, 0 reactie al meer dan een week
Michel Bol
op 26 juni 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2019
Vanwege Corona geannuleerd, ka niemand wat aan doe, email ontvangen met get bericht dat we voor eind april een voucher zouden ontvangen. Daarna nooit meer iets vernomen, volgens de website duurt de afhandeling wat langer waar we ook begrip voor hebben alhoewel een mail correcter was geweest. Sinds 10 juni geprobeerd telefonisch contact te krijgen, zoals vele andere ervaringen kan ik bevestigen dat dit onmogelijk is, email is niet mogelijk, whatsapp wordt geadviseerd contact te zoeken na 3x dezelfde boodschap te sturen uiteindelijk een standaard bericht ontvangen met het advies nasr de website te kijken. Het gaat hier niet om grote bedragen en een voucher hadden we normaliter geaccepteerd masr dit asociale gedrag kan echt niet diir de beugel. Ik ga een werkgroeo oprichten en juridische stappen ondernemen. Hoe kan de regering in hemelsnaam geld stoppen in deze malafide bende?
Saskia
op 26 juni 2020
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020
Geen service, onbereikbaar
Probeer al dagen te bellen, mailen, appen, gewoon onbereikbaar
Arend
op 26 juni 2020
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020
Waanzin bij Transavia. ze sturen een mail dat de vlucht een kwartier later gaat maar dat je je vlucht kunt wijzigen in 'Mijn Transavia'. Daar wordt je verwezen naar de e-mail over de wijziging. Klopt dus niets van en ze zijn niet bereikbaar. Wacht al een week op Whatsapp, Facebook werkt niet en telefonisch ook niet door te komen...
Claassen
op 25 juni 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2020
Wij geven Transavia een 1 voor service en zeker een 1 voor bereikbaarheid. Diegene die het in zijn hoofd haalt om nog met Transavia te vliegen, service en bereikbaarheid voor als er problemen zijn, wij doen niet aan service
Aart van Driel
op 24 juni 2020
bestemming: Frankrijk / Bergerac, reisperiode: juli 2020
Geen contact mogelijk. Eerst een vlucht geannuleerd, zelf verzet naar andere data, vluchten geaccepteerd (tegen bijbetaling. Daarna mailtje met gewijzigde tijden gekregen, ook weer geaccepteerd.
Maar... daarna beide vluchten verdwenen uit Transavia's boekingsmodule. Geen contact mogelijk, wat een gore oplichters, wel staatssteun ontvangen en mensen ontslaan, maar geen goede klantenservice in stand houden.
Karel
op 24 juni 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juni 2020
Transavia is niet bereikbaar! 3 weken geleden een whatsapp een bericht gestuurd en meerdere malen langer dan 1,5 uur telefonisch in de wacht gestaan.
Het is onmogelijk contact te krijgen. Wat een ellende.
Meer mensen in dienst nemen!!!
Dit is de slechtse service ooit.
Wim
op 23 juni 2020
bestemming: Griekenland / Chania, reisperiode: juli 2019
Transavia heeft gewoon maling aan de klant
Een paar dagen geleden een mail van Transavia gekregen dat onze vlucht naar Kreta doorgaat volgens een gewijzigd vluchtschema. Een paar leden van ons gezelschap werken in het ziekenhuis (vitaal beroep) en willen nu niet op vakantie. Omboeken kan alleen als je eerst de gewijzigde vlucht accepteert. Maar daar trap ik dus niet in, ik ga niet accepteren ik wil omboeken. Contact is helemaal niet mogelijk. Whats-app wordt niet gelezen alleen een standaard antwoord waar je niets aan hebt verder totaal geen reactie. Telefoon: na 45 min. sta je nog steeds in de wacht. Klachtenformulier: als abtwoord krijg je een e-mail waarin staat dat het 2 maanden kan duren voor er antwoord komt (mijn vlucht gaat over anderhalve week!)
Totaal respectloos naar de klant toe. 1 ster is nog te veel maar helaas minder kan niet.
Hans
op 22 juni 2020
bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: juni 2019
Vlucht eerst gecanceld en toen weer niet wel zijn er andere tijden ingevuld. Maar lijkt wel door te gaan volgens Vertrektijden Schiphol. Transavia is niet bereikbaar. Niet per telefoon niet per whatsapp niet per e-mail. Subsidie overheid maar even stop zetten,!
Marie
op 19 juni 2020
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juli 2020
Tickets geboekt Eindhoven -Nice. 2 weken voor vertrek bericht dat we ingeboekt zijn naar Amsterdam en of we daar akkoord mee gaan. 10 minuten na akkoord mail ontvangen dat de vluchten geannuleerd zijn. Wat een vreemde communicatie. Mijn Whatsapp bericht met vragen over de vlucht is al 4 weken onbeantwoord
Pientje
op 17 juni 2020
bestemming: , reisperiode: juni 2020
Vluchten geboekt R'dam Faro vv. Ontvang later mail dat terugvlucht 20 minuten later is. Dag voor heenvlucht blijkt dat die heenvlucht gewoon geannuleerd is, geen enkel bericht van gekregen. Telefonisch onbereikbaar, dus nieuwe vlucht geboekt. Voucher /terugbetaling niets van gehoord. Wat een chaos
Chris
op 17 juni 2020
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juli 2020
2.5 weken van te voren wil ik weten of de vlucht doorgaat, op de site is niks te vinden ook niet bij vlucht informatie als je ze belt word er gewoon automatisch opgehangen en krijg je niemand aan de lijn en een email sturen kan momenteel niet. dan moet je ze een Whatsapp bericht sturen en dan krijg je ook geen enkel zinvol antwoord behalve dat de vlucht geannuleerd. terwijl er volgens hun eigen website gewoon weer gevlogen word en je alles heb voorbereid moet je via een whatsapp bericht horen dat die geannuleerd is... onmenselijk en zeer asociaal wat mij betreft.
Erik Bruins
op 16 juni 2020
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020
Geen reacties via whats app. Ja alleen geautomatiseerde berichten. Wat een slechte enonduidelijke serviceverlening
Annemie peeters
op 15 juni 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2020
Ik had ticket brussel faro- faro brussel....transavia vliegt helemaal niet vanuit brussel heb ik ontdekt on line maar niet te vinden op hun website! Mijn vakantie zou nu al achter de rug zijn maar heb nog NIETS van hen gehoord, geen annulatiebevestiging, niks! Wel uitnodiging om in te checken voor de vlucht die niet bestaat.
Ze zijn ook niet te bereiken! Al vanalles geprobeerd! Waardeloze voorgekauwde reactie op whatsapp is het enige!
Schandalig!
Cees van Swol
op 15 juni 2020
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019
4 retourtickets geboekt naar Valencia, schermen communicatief alles af.
Geld teruggeven daar hebben ze nog weken voor nodig zeggen ze.
Antwoord op een mail hierover kan 3 maanden duren staat op hun site.
Je kan alleen whatsappen daar krijg je een onzinnig automatisch antwoord bericht op.
Waardeloze airline niet meer boeken daar.