Schrijf een review

Reviews over Transavia

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Haarlemmermeer NL

Logo van Transavia

Pagina 3 van 6 met 587 resultaten

op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Geannuleerd, vervolgens niet geannuleerd, whatsapp gestuurd nooit antwoord op gehad. Uren moeten wachten aan de telefoon, u krijgt een voucher. Daarna weer mail u gaat binnenkort op reis?? Is toch geannuleerd? Weer 2 uur gewacht aan de telefoon met de vraag wat is het nou. Ja, geannuleerd! Waarom dan die mail? Antwoord; het kan niet anders?? Vandaar dat de wachttijd zo lang is aan de telefoon, verwarring en verwarring en een antwoord van je bekijkt het maar.

  • Algemeen 1
op 15 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Onze vlucht naar Valencia is op 20-6, staat niet geannuleerd. Je kan dan Spanje nog helemaal niet in als toerist. Dat is pas vanaf 21 juni.
Enige wat je kan doen is omboeken. Maar dat moet dan naar een vlucht die je plant voor 31 maart 2021. We willen niet meer deze zomer naar Spanje ivm passagier die risicogroep valt. Maar omboeken naar de zomer volgend jaar kan dus niet, en worden we verplicht om te boeken naar een periode die we helemaal niet kunnen/willen.

  • Algemeen 1




op 15 juni 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2020

Reis geannuleerd vanwege corona, wat volkomen duidelijk is. Vouchers ontvangen en konden alleen een nieuwe boeking plaatsen via de telefoon. Na 1,5 uur in de wacht eindelijk geholpen. Erg agressieve dame aan de lijn, die denk ik zelf nog nooit een vliegtuig heeft gezien. Erg onaardig, niet behulpzaam en verbinding uitermate slecht. Uiteindelijk allemaal gelukt, telefoon opgehangen en mail ontvangen met bevestiging. Geboortedatum in 9999? Weer bellen, weer 1,5 uur in de wacht. Geholpen door een vriendelijkere dame, geboortedatum goed gezet. Dus konden het restant bedrag betalen. Link aangeklikt, vouchers niet verrekend maar volledig boekingsbedrag betalen. WEER bellen, om 17.15 klantenservice al gesloten. Terwijl ze tot 17.30 open zijn? Echt schandalig. Nu is de boeking verlopen (want als je niet betaald, verloopt het). Dat werkt allemaal wel goed! Nu alweer 50 min in de wacht op maandag ochtend om alles weer vanaf begin af aan te regelen. Hopeloos slechte service. Echt ronduit schandalig.

  • Algemeen 1
op 13 juni 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juni 2020

Omdat Transavia pas 14 dagen voor vertrek van de vlucht kan garanderen of deze ook echt gast, stap ik natuurlijk niet in een heenvlucht ( geboekt in Jan2020) op de gok . Ik zou dan pas in Griekenland erachter komen of er überhaupt nog wel een terugvlucht is of gaat. Ik ga dit risico niet nemen . Tevens moet je nog 1dag in quarantaine hotel na test bij aankomst. Dus mn aansluitende vlucht met Olympic naar eilanden mis ik dus ook . Wil dus contact met Transavia over mogelijk voucher of iets dergelijks....maar probeer ze maar eens te pakken te krijgen. Dit is zeer slechte service ! Ik raad als het zo gaat dan ook iedereen aan een andere airline te zoeken.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2020

Tot 2 keer toe is een vlucht naar Tenerife geannuleerd. Oorspronkelijk was ik blij met de tickets : deze had ik al vroeg geboekt. Nu komt de grap : op het moment dat een vlucht geannuleerd wordt, hoef je vanwege de coronaperiode weliswaar géen "wijzigingskosten" te betalen, maar WEL het verschil in ticketprijs !! Tot 2 keer toe heb ik daardoor een duurder ticket moeten boeken. Je zou zeggen : vraag anders je geld terug, maar.. ik heb géen vertrouwen in Transavia. Er staat nergens wanneer ik dat geld kan verwachten. En aangezien ik bang ben dat ze failliet gaan, heb ik toch maar weer voor de 2e keer omgeboekt met bijbetaling. Klantenservice onbereikbaar. Onbereikbaar via de mail. Bij contact heeft een medewerker, die ik vertelde dat mijn HELE boeking geannuleerd was terwijl alléen de héenvlucht geannuleerd was en ik de terugvlucht wilde houden, gewoon de hoorn erop gegooid nadat ik vroeg : "zeg, ik wilde die terugvlucht gewoon houden - nu dwingen jullie me in feite om een 3x keer duurder ticket te boeken ! Ik ben toch niet gek !".. Kortom : schande - ik klaag écht niet snel over een vliegmaatschappij. Erger nog, vóordat er werd opgegooid door de medewerker, werd er gezegd : "o mevrouw, u kunt uw oorspronkelijke terugvlucht gewoon opniéuw boeken hoor !" --> ja ja dacht ik, tegen een 3x hogere prijs !! Criminelen zijn het. Totaal geen empathie. Toen ik ze dat meldde, werd er nog gezegd : "mevrouw, wij zijn een low-budget-maatschappij,", waarop ik antwoordde dat ik tickets van 300 euro (een enkeltje naar Tenerife, NIEUWE prijs na annulering) nu niet bepaald een low-budget-prijs vind. En het doet niets af aan het principe dat als een vlucht door "corona" geannuleerd wordt, men dan automatisch veel hogere prijzen mag betalen (want nogmaals, ik ga niet wachten op een terugbetaling waar ik geen vertrouwen in heb - dan maar een veel duurder tickets, in plaats van misschien een failliete Transavia ergens dit jaar, en helemaal niets terugkrijgen). Als ik cabaretier zou zijn, zou ik dit hele verhaal verwerken. Inclusief alle details en de "logica" van alles. De logica van Transavia.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2020

Onduidelijkheid of vlucht nou wel of niet is geannuleerd. Inmiddels 45 minuten in de wacht om uitleg te vragen. Waardeloos dit is toch geen service.

  • Algemeen 1
op 12 juni 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: maart 2020

Reis 26/3 geannuleerd door Corona, tot op heden nog steeds geen vouchers ontvangen en niemand die iets weet. Schandalig. Nieuwe reis geboekt voor vertrekt 21 juni maar die werd gecanceld. Ook niks ontvangen. Transavia is niet te bereiken en je krijgt dus geen uitleg. Ik wil mijn geld terug voor niet geleverde diensten.

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2020

Onze terug vlucht geannuleerd op 22 maart. Zelf via een andere maatschappij terug gekomen, Transavia deed niets, behalve dezelfde vlucht weer aanbieden voor een veel hogere prijs.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2020

Plustarief geboekt voor reis op 3 juli. Op de websiste staat dat je mag omboeken tegen tariefverschil. We willen de reis omboeken naar Augustus. Op de website vinden we de tickets tegen een lager tarief dus ga je er vanuit dat je zeker geen tariefverschil hoeft bij te betalen. Helaas.. Contacteren kan enkel via Whatsapp..naa 3 dagen proberen eindelijk contact. Moeten we bijbetalen! Krijg je heel verhaal over tariefklassen etc.. onduidelijkheid is troef. Tickets moeten accepteren maar voelt als opgelicht. Voor mij geen Transavia meer.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2019

Echt nooit meer met Transavia. Heenreis geannulleerd maar terugreis in een aparte boeking niet. Voucher om te kunnen omboeken heen zal heel lang duren dus moet je alles extra duur betalen, kies je dan thuis te blijven kan de terugvlucht niet geannuleerd worden. Hou de vlucht in het oog. Hmm indien je niet heen kan, wordt terug ook zeer moeilijk niet...?! Dus leg je erbij neer dat je geen kant op kan? Zeer triestig in deze periode.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: september 2020

Boeking & betaling gedaan, netjes van creditcard afgeschreven, maar geen bevestiging ontvangen. Transavia is totaal onbereikbaar en reageert niet op telefoon, whatsapp, etc.
Volgens mij lukt alleen contact opnemen met behulp van deurwaarder.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2020

Vlucht van eind april, uiteraard gecancelled wegens Corona. Transavia belooft vouchers maar levert niet. De telefonische wachttijd is meer dan 30 minuten, dus opgehangen. App wordt niet beantwoord en antwoord op mail kan wel drie maanden duren staat op de site. Hoezo? Druk? Waarmee? Niemand vliegt momenteel.
Ik denk dat ze gewoon op de centen zitten en bewust OostIndisch doof zijn.
Maar er is wel tijd om poeslieve mailtjes te sturen “ we hebben je gemist”
Laat dat dan maar in daden blijken zou ik zeggen.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: juni 2020

Zou 13 juni gaan, geannuleerd. Omdat we een voucher krijgen alvast vlucht geboekt sept. Echter door probleem moest ik die vakantie omboeken naar 20 juni. Na 3 pogingen gelukt. 1x maal 1 uur in wacht, toen verbinding verbroken. Toen 1.5 uur in de wacht , maar doorgeven gegevens, dus alles bekend bij juffrouw, weer in gesprek. Ik werd niet terug gebeld.. nu, na 30 min in wacht, gelukt, om geboekt naar 20 juni.. bijbetaling 280. Daarvoor kreeg ik een link voor betaling, maar de link werkt niet, technisch probleem transavia. Probeer al uren de link te gebruiken om te betalen. Nu ben ik bang dat Transavia de boeking eruit gooit omdat de betaling niet is gedaan.. zootje

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Slovenië / Ljubljana, reisperiode: juni 2020

Mijn boeking kon niet voltooid worden. In de mail die ik daarover van T krijg, staat geen link of uitleg waar en hoe ik dat zou kunnen doen. Als ik opnieuw boek blijkt mijn voucher inmiddels opgebruikt, door de boeking die nooit voltooid werd en die ik dus ook niet gebruiken kan. Inmiddels bel ik vier dagen tevergeefs met Transavia. Dit heeft mij 20 euro gekost. Mail en app wordt niet beantwoord... Wat nu?

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Zojuist langer dan een uur in de wachtrij gestaan bij Transavia. Wordt er eindelijk opgenomen, dus in eerste instantie ben je dan blij, maar die blijdschap was snel over. Ik kreeg een persoon aan de telefoon die totaal niet meedacht over de situatie. Ik wil mijn vakantie annuleren en een voucher bemachtigen, omdat er in mijn reisgezelschap een persoon zit die een ernstig risicogeval is. De enige reactie die deze vervelende man geeft is: "oh dat is vervelend, maar wij doen hier niks aan". Ook mogen wij ons appartement niet in. Wij worden nu dus verplicht om op vakantie te gaan met een persoon die een groot risico loopt om besmet te raken en daarnaast hebben we niet eens een plaats om te overnachten!! En het enige wat we terug krijgen van Transavia is dat zij er niks aan kunnen doen, terwijl zij juist wel degene zijn die hier iets aan kunnen. Totaal geen service en klantvriendelijkheid en er wordt niet meegedacht!!

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Italië / npels, reisperiode: juni 2020

Boek via website geld word afgeboekt 4 dagen later email vlucht gecanceld nieuwe vlucht geboekt na 1 week ook gecanceld afgelopen donderdag email van hun vlucht van 13-6 gaat wel door net 1.20 uur in wachtrij gestaan wordt opgenomen doet net of hij mij niet hoort en gooed de telefoon erop wat een vreselijke k.. service.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Playa Blanca, reisperiode: maart 2020

Ik schrik van de vele slechte ervaringen over Transavia. Vliegen al jaren met plezier met Transavia. Vanwege corona met een repatriëringstoestel naar huis. Moesten nieuw terugticket kopen Euro 600,- Zouden een voucher ontvangen van Euro 404,-. De prijs van ons ticket naar Lanzarote. Tot op heden nog niets ontvangen. (22 maart naar huis) Maar ik blijf hopen! Wel een voucher ontvangen van de afgelaste vlucht in juni. Dus best snel. Als ik de berichten van de Nederlandse Overheid lees is Transavia verplicht geld of een voucher te geven. Dus Transavia, wees sportief. Je wilt toch je klanten behouden, of niet?
landse Overheid lees is Transavia verplicht geld of een voucher. Dus Transavia, wees sportief.

  • Algemeen 9
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2020

We hadden tickets voor onze vakantie 16 juni bij mijn zus in Spanje,door de Corona zijn de grenzen met Spanje dicht gegaan.we Kregen een mail van Transavia op 29 mei dat de vlucht definitief niet doorging.we zouden een voucher krijgen.wat schetst mijn verbazing ,vrijdag 5 juni een mail van Transavia de vlucht gaat toch door,en dat is heel knap van Transavia.de grenzen van Spanje zijn zeker tot 1 juli dicht .krijg nu toch na het lezen van heeeeeel veel klachten dat we gen#€*&&#@#€&** worden.ze reageren niet op Whatsappje en je krijg per telefoon ook geen gehoor.ik wilde zelfs de vlucht naar oktober over boeken maar dat is ook niet mogelijk.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Portugal / Moita, reisperiode: juli 2019

Tot 2 x toe reis geannuleerd. Het is 1 x gelukt om ze aan de telefoon te krijgen. je mag het om boeken zeggen ze dat hebben wij gedaan maar je moeten wel meer betalen. Na dat wij dat gedaan hadden in nog geen drie dagen wordt de reis weer geannuleerd. Alleen als je nu Transavia belt dan wordt er niet meer opgenomen. Ook via WhatsApp wordt niet meer op gereageerd.. Je wordt letterlijk getild door dit hebzuchtige bedrijf. Laat dit bedrijf maar failliet gaarne dit bedrijf is autoritair en bied geen enkele service

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Malga, reisperiode: juni 2020

In maart 2020 zouden wij naar Malaga vliegen met Transavia. Deze hebben wij omgeboekt naar 25-06-2020 heenvlucht en terugvlucht op 01-07-2020 (met bijbetaling omdat de tickets duurder waren).
Gisteren bericht gehad van Transavia dat onze vlucht op 25-06-2020 doorgaat, weliswaar met latere vertrektijd.
Spanje hanteert echter toeristen toelating vanaf 01-07-2020. Wij zijn toerist en behoren dus niet tot de essentiële doelgroep.

Nu kunnen wij wel kosteloos omboeken.In dat geval zouden wij de tweede helft van november gaan. echter in deze maand zijn de kosten voor een retourticket aanzienlijk goedkoper dan wat wij nu voor de ticket hebben betaald. Transavia website vermeld dat wanneer de ticket bij omboeken duurder is dat er dan bijbetaald moet worden, maar schrijft niets over teruggave van geld wanneer de ticket goedkoper is. Ik verwacht dan ook dat wanneer bij omboeken de ticket goedkoper is zij niets gaan terugbetalen. wanneer dit het geval is, is er sprake van pure diefstal door Transavia

Gewenste Oplossing

1e. volledige teruggave van betaalde bedrag wanneer de heenvlucht voor 01-07-2020 plaatsvindt naar Spanje voor toeristen. Dit i.v.m. het gegeven dat Spanje pas vanaf 01-07-2020 toeristen toelaat. Transavia dient de ticket te annuleren.

2e. Of......mensen die als toerist een vlucht hebben geboekt de keuze laten of zij al of niet naar Spanje willen vliegen (behoren dus niet tot de doelgroep die wel door Spanje worden toegelaten tot 01-07-2020). wanneer men ervoor kiest om niet te vliegen dan volledige terugbetaling van het betaalde bedrag van de tickets

3e. Wanneer Transavia dat niet wil, ook bij kosteloos omboeken waarbij de nieuwe ticket goedkoper is, restitutie van het verschil tussen reeds betaalde ticket en kosten nieuwe ticket wanneer deze goedkoper zijn. Het is namelijk niet uit te leggen dat wanneer een ticket duurder is bij omboeken dat men dan moet bijbetalen terwijl wanneer deze goedkoper is dat er dan NIET wordt terugbetaald

Onderstaande info net van Transavia ontvangen???????????
Hieronder vind je de nieuwe vluchtgegevens. De nieuwe tijden zijn in het rood aangegeven.
Vlucht Van Naar
Oorspronkelijke vlucht HV 6651 Eindhoven (EIN)
15:10 do 25 juni 2020 Malaga (AGP)
18:00 do 25 juni 2020
Nieuwe vlucht HV 6651 Eindhoven (EIN)
15:55 do 25 juni 2020 Malaga (AGP)
18:45 do 25 juni 2020

  • Algemeen 1
op 7 juni 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2020

Reis van 26-6 werd afgelopen donderdag geannuleerd zonder verdere redenen. Betreft de reis voor de middag. Bij check op Transavia is de ochtendreis nog wel te boeken (min. 10 tickets). Moest nieuwe reis boeken, kostte wel 3 keer zo veel. Dame via whatsapp wilde niet echt oplossing zoeken. Heb al 4 vouchers en moet nu een nieuwe veel duurdere vlucht boeken. Reis voor 23-7 zou ik zonder kosten kunne verzetten. Bij wijziging van de boeking moet ik voor een reis die 95 minder kost (enkele reis) toch 12 euro bij betalen? Transavia vraagt aan reiziger om vouchers te accepteren, maar toont zelf nul flexibiliteit. Heb t/m 30 maart al reizen (4 stuks) geboekt, dus kan niet nog een extra reis boeken. Slechte zaak Transavia. Wij reizen elke jaar minimaal 6 keer met Transavia!

  • Algemeen 3
op 6 juni 2020 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2020

Na een ordentelijke check in, landen we in Faro. eenmaal geland mag iedereen tegelijkertijd zijn handbagage pakken en lijkt het gangpad wel op de Amsterdamse Dam tijdens het afgelopen protest. Slecht!

  • Algemeen 4
op 6 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Bij ons wordt het nog gekker. Wij zouden op 13 juni naar Valencia vliegen. Op 28 mei 2020 een e-mail gekregen van Transavia dat de vlucht is geannuleerd. In die e-mail staat ook dat er een voucher wordt aangeboden en dat de mogelijkheid wordt gegeven om geld terug te vragen. Vervolgens gisteren een -e-mail gekregen dat vlucht (met hetzelfde vluchtnummer als in de eerdere e-mail) nu wel weer doorgaat. Met de mededeling dat het tijdstip is gewijzigd. Maar de vlucht waarvan het tijdstip is gewijzigd is de terugvlucht met een ander vluchtnummer. Onze accommodatie hebben we n.a.v. de eerdere e-mail m.b.t. de annulering direct zelf geannuleerd. Al zouden we al kunnen vliegen dan nog hebben we nu niets meer aan de tickets. De laatste e-mail is heel vaag. Als je een retourvlucht hebt geboekt en de terugvlucht is al geannuleerd dan annuleren ze de hele boeking. Maar ik heb net juist bericht gekregen over de heenvlucht die wel door zou gaan. Geen touw aan vast te knopen. Transavia moet leren om beter en duidelijker te communiceren. Telefonisch kom je er niet doorheen. Ik heb nu een Whatsapp gestuurd, maar als ik reacties lees mag ik hopen dat ik daar snel een reactie op krijg. Terwijl de vertrekdatum al binnen een week is. Ik ga uiteraard niet akkoord met het omzetten van de reis. Transavia zal een voucher moeten sturen en de mogelijkheid voor teruggave zoals dat is toegezegd in de eerdere e-mail.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: juni 2020

27 mei geboekt voor 11 juni Rome Rotterdam ..dag later door Transavia geannuleerd ,wil geld terug !!! Ze zijn onbereikbaar en waarom is de vlucht ineens gecanceld ?

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019

Hier het zelfde problleem vliegen op 22 juni naar Malaga . Transavia geeft aan dat ze gaan vliegen. Toerisme is pas vanaf 1 julie mogelijk. Wat moet ik daar? Als je wilt omboeken kan dit alleen naar dezlefde bestemming maar dan niet volgend jaar zomer maar tot 21 maart. idioten. Nooit meer met Transavia. App wordt niet meer op gereageerd.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2020

Mijn klacht over Transavia is zoals ik al meerdere lees. Wel vlucht doorlaten gaan naar Sevilla maar het land heeft nog code oranje en is het hotel gesloten tot begin juli (en is de reis op 26 juni) HOE DAN TRANSAVIA?? Dit zijn criminele praktijken en is het tijd dat de regering hier ingrijpt. Er staat letterlijk in de mail "Geen geld terug, geen recht op een voucher". Transavia weet dat we niets anders kunnen als omboeken en dus bijbetalen of ons geld kwijt zijn.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Zouden 16 juni 2020 vliegen naar Valencia, terug ip 19 juni.
Krijg nu de mail dat de reis doorgaat. Hie dan?? Spanje heeft de grenzen nog dicht tot 1 juli. Tegenvoorstel : omboeken mag... Tot 31 maart!!! Waarom niet tot 16 juni 2021??? Transavia : schande, over de ruggen van covid je geld verdienen.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Onze vlucht op 23 juni naar Spanje gaat door. Alleen mogen we als toerist Spanje niet in. Transavia is niet of slecht bereikbaar. Om boeken kan maar wel voor 31 maart. Ik wil helemaal niet in dr winter naar Malaga en al helemaal niet bijbetalen. Maar Transavia heeft er geen boodschap aan, we vliegen, dat je het land niet in kan is niet ons probleem.

  • Algemeen 1
op 5 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Hebben geboekt voor de periode van zondag 21 juni tot woensdag 1 juli 2020 van Eindhoven naar Malaga. Vandaag per e-mail de mededeling van Transavia “Je vlucht gaat door” met een kleine wijziging van tijdstippen van vertrek uit Malaga. De regering van Spanje wenst geen toeristen toe te laten voor 1 juli 2020. Inmiddels hotel omgeboekt naar juni 2021. Transavia ik begrijp dat jullie net als andere vliegmaatschappijen het momenteel best moeilijk hebben maar dit aanbod met de mogelijkheid om de vlucht om te boeken tot uiterlijk 31 maart 2021 ( hetzij met bijbetaling) verdient absoluut niet de schoonheidsprijs. Ik hoop dat jullie weer de aandacht krijgen bij de volgende uitzending van Radar. Kom aub met een goede oplossing.

  • Algemeen 2
op 5 juni 2020 bestemming: Portugal / Fara, reisperiode: juni 2020

Wachttijden uitzonderlijk lang als je wil bellen

  • Algemeen 3
op 4 juni 2020 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2020

Op 24 juni een reis geboekt naar Valencia Spanje, helaas zijn wij op deze datum nog niet welkom in Spanje (vanaf 1 juli 2020 weer). Contact gehad met Transavia, na 1 uur in de wacht te hebben gestaan, werd aangegeven dat er geen Vouchers worden uitgegeven maar we kunnen wel de vlucht om boeken. Nu blijkt dat er aan het om boeken van deze vlucht meerkosten berekend worden omdat het volgend jaar duurder is. Met alle begrip voor de situatie waar we met zijn alle in zitten maar ik vindt dit verre van de service die je van Transavia mag verwachten, we vragen geen geldt terug maar hebben overeenstemming over een bedrag waarvoor wij naar de gekozen bestemming worden vervoerd!! Hele slechte service!!!

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: april 2020

Transavia vroeg aan haar reizigers ivm Corona op de reis om te boeken naar een later tijdstip. Dit zou kostenloos kunnen. Ik heb omgeboekt maar moest toch extra betalen. De klantenservice is gewoon niet bereikbaar, mails worden niet beantwoord, en ook whatsapps niet. Dit is ernstige oplichterij, waar moet je met zo'n klacht heen?

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020

Tickets ( voor ruim 400 euro) gekocht vorig jaar , om 14 Juni 2020 op vakantie te gaan naar Andalusië, vliegen op Malaga. Nu komt de grap....Transavia laat weten dat de heenvlucht uitgevoerd wordt( terugvlucht hoor je dan 14 dagen vantevoren, let wel dan zou ik als het mocht en kon al in Spanje zitten. Maar tot 21 Juni heerst er een lockdown in Spanje en ze laten pas 1 Juli weer buitenlandse toeristen toe. Ik heb daar niets te zoeken dus ( en terecht) Ze spelen een vies spelletje, want immers ze annuleren de vlucht niet. Dat je niet in Spanje kan vertoeven omdat je als toerist niet wordt toegelaten hebben ze niks mee te maken. Dan mag ik omboeken, tot 31 maart 2021. In maart hoef ik nog geen zomervakantie!! En als
je verhaal gaat halen.....krijg eerst maar eens iemand aan de telefoon of op de app dan krijg je een standaard niets zeggend antwoor. Het spijt ons mw, u mag tegen bijbetaling tot 31 maart 2021 andere ticket boeken. Let wel, een voucher tot eind Juni 2021 zou ik mijn handen al voor dichtknijpen en blij mee zijn. Maar dat is blijkbaar ook teveel gevraagd. Ach waarom zouden ze zich druk maken, mijn zuurverdiende geld hebben ze al binnen en ze hoeven er niets voor te doen.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2020

Je mag als toerist het land niet in en toch gaat de heenvlucht door terwijl we nog niet eens bevestiging van de terugvlucht hebben. Telefonisten spreken elkaar tegen wel geannullerd niet geannuleerd erg verwarrend en vervelend.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: juni 2020

GELD GESTOLEN
Ze stelen geld en late je naar klantenservice bellen en die mensen kunnen vervolgens niets doen! Ik hoop dat je hele vlieg maatschappij gaat door de corona crises. Ik ga sowieso nooit meer met jullie vliegen!

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2020

Onder boekingsnummer ****** had ik een retourvlucht geboekt van Eindoven airport naar Rhodos (25 juni heen, 9 juli terug) Vluchtnummers: HC5395 en HV5396) Gezien het corona opent mijn hotel op Rhodos pas na 1 juli dus heb ik deze vluchten moeten wijzigen naar 20 augustus heen en 10 september terug. Ik heb 2 keer hun servicecenter gebeld om informatie en beide keren op een dusdanige schandalige manier te woord te zijn gestaan dat ik hier een klacht van indien. De letterlijke schreeuwend woorden waren: " BOEK JE VLUCHT MAAR OM, VAN ONS KRIJG JE NIETS TERUG" en "BETAAL MAAR BIJ, ANDERS VERVALT ALLES". Ik vroeg hun naam maar de verbinding verbraken ze. Ik heb zojuist een wijziging gedaan hetgeen mij 63 euro kost. Nu lees ik op verschillende websites onder andere (https://www.reisgraag.nl/transavia/ervaringen/) veel negatieve verhalen over Transavia maar dit had ik nooit verwacht. We staan met onze rug tegen de muur en kunnen kiezen uit: of geen geld terug, of bijbetalen en toch met uw maatschappij kunnen vliegen. Regelrechte schande. Op hun website staat dat ze e-mails niet beantwoorden, je kunt whatsappen of bellen en je doet rekening te houden met ongeveer 3 maanden wachttijd op je vraag.

  • Algemeen 1
op 22 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2019

Transavia verkoopt op 20 mei 2020 tickets voor 8 juni 2020 maar ze weten dat het eigenlijk niet kan. Het is zelfs zo sterk een vriend bericht ons vanochtend dat zijn vlucht op 11 juni as is geannuleerd bij controle van de site blijkt dat je voor die datum nog gewoon kunt boeken. Dit is dus zuiver bedrog van Transavia. Diefstal.

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Wacht al meer dan 2 maanden op antwoord op mijn klacht via mail. Gratis omboeking werd in feite dubbel zo duur als oorspronkelijk.

  • Algemeen 1
op 20 mei 2020 bestemming: Spanje / Aliocante, reisperiode: april 2020

Vlucht door Transavia geannuleerd en duwt 80 jarige vouchwer door de strot en weigert geld terug optie te bieden. Ik wil op mijn leeftijd tot er een werkend vaccin is niet vliegen, evenmin wil ik bank spelen.
Vlgns. Transavia gedoogt min. v. Nieuwenhuizen het verplichten vouchers te accepteren voor vluchten voor 1juli. Dit is tegen de EU regels en beschermt zeker niet ouderen en kwertsbaren.
Transavia bedient zich van lle trucs, halve en hele onwaarheden om maar niet te betalen. Over 1 jr, geld terug? Dan is Transavia mogelijk failliet.

  • Algemeen 1
op 15 mei 2020 bestemming: Frankrijk / Toulon, reisperiode: april 2020

Transavia wil niet op emails reageren. Claims van geannuleerde vluchten worden niet beantwoord. Men heeft het "te druk"schrijft men mij (na 14 dagen wachten!) Transavia is wettelijk verplicht binnen 7 dagen bij een door hen geannuleerde vlucht de klant terug te betalen. Men doet dat niet en maakt zich zelf ook onbereikbaar voor claims. Ik ben ZZP-er en kan mijn geld dus nu zeer goed gebruiken. Transvavia krijgt van de overheid 90% van de loonkosten gecompenseerd. De ZZP-er moet het in deze tijden doen met een uitkering op bijstandsnivo. Toch schrijft Transavia haar eigen wetten want terugbetalen doet men in 100% van de gevallen niet! Ik roep iedereen op om als de crisis straks weer over is geen gebruik meer te maken van de diensten van Transavia. Een maatschappij die zo handelt heeft geen bestaansrecht meer. De leiding van Transavia doet zich zo zelf de das om en bewijst haar klanten en ook haar eigen medewerkers een zeer slechte dienst.

  • Algemeen 1
op 14 april 2020 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: maart 2020

Wij als Belgen werden geweigerd aan boord van Alicante>Schiphol, Transavia ging voor een oplossing zoeken, ze is er niet gekomen

  • Algemeen 1
op 14 april 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Ik heb in een reactie op Transavia Facebook mijn verhaal uitgetypt hoe het verlopen is op het begin van de Corona-tijd, op het moment dat net alle andere maatschappijen hun vluchten annuleerde, behalve Transavia. Ze konden op niemand reageren want het was de piek van drukte, maar ze hadden wel de tijd om mijn reactie met mijn verhaal over Transavia te verwijderen zodat anderen het niet konden lezen op Facebook!

Vlucht van Spanje hebben ze door laten gaan, ondanks de complete lock down. Als je in Spanje op straat komt krijg je hoge boetes. Maar Transavia liet hun klanten er gewoon nog heen vliegen!
We hebben mogen omboeken tot eind oktober maar alles is 2 keer zo duur (goedkoopste optie) anders was het wel 3x zo duur, bagage en stoelen die gereserveerd waren mag je ook opnieuw gaan betalen! Naar Spanje vliegen kon niet, je vlucht annuleren kost je geld en omboeken kost je ook geld. Een voucher hadden wij prima gevonden maar helaas dat kon niet. Dus hoe dan ook is de klant de dupe. Vervolgens boeken wij om, worden onze oudere tickets voor 2x zo duur weer online gezet voor de mensen die naar huis willen vliegen, of toch nog last minute naar Spanje willen gaan. Over de rug van klanten halen ze zo toch nog hun inkomsten van de latere geannuleerde vluchten terug!

De kosten alleen al die wij gemaakt hebben om telefonisch in contact met transavia te komen is belachelijk. En na 2 uur en 14 minuten gewoon het contact verbreken zodat je weer opnieuw kan gaan bellen. Meerdere keren. Via Whatsapp kregen wij pas na 5 weken antwoord. Alsof wij daar nog wat aan hadden als onze vluchten van 4.5 week terug waren.

Wij hadden dit keer enkel een vlucht nodig, daardoor voor Transavia gekozen. Om uit te proberen. Achteraf goedkoop = duurkoop! Door het verplicht omboeken moeten wij nog van Transavia gebruik maken. Hierna boeken wij nooit meer bij Transavia. Eerste en de laatste keer!! Wij gaan weer zoals altijd, oud vertrouwd naar TUI.

  • Algemeen 1
op 13 april 2020 bestemming: België / Schiphol, reisperiode: maart 2020

Op 21 /3 boekten wij 2 vluchttikets van Tenerife naar Amsterdam en betaalden 650 euro .vluvht no HV6676 boeking,de zelfde avond kregen wij sms van Transavia ,dat we NIET meemochten en onze vlucht annuleerden omdat we Belgen waren en niet meemochten .papieren ingevuld om onze centen terug te krijgen ,maar Transavia laat niks meer van zich horen ,bedankt Transavia en wat nu ?,

  • Algemeen 1
op 9 april 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

De reis is geanuleeerd ivb Corona transavia stuurt een mail de vlucht kan niet doorgaan.
In de misleidende mail staat u kunt annuleren en krijgt u belasting terug . zeer misleidend daar je ervan mag uitgaan dat je de volle reis terug ontvangt dus niet nee staat enkel de belasting wat een bedrog om te klant te misleiden. gewoon bedrog om de mensen geld af te pakken nooit meer transavia

  • Algemeen 1
op 4 april 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2020

Geld in hun pocket. Ons zien ze nooit meer als klant, als ze nog bestaan weldra.

  • Algemeen 1
op 31 maart 2020 bestemming: België, reisperiode: april 2020

Transavia ging vanaf april 2020 vliegen vanuit Brussel. Wij boekten een ticket richting Alicante. Heen en terug voor de paasvakantie. Wij kregen melding dat deze vlucht door Corona is geannuleerd, wat uitermate normaal is. Enkel geven zij ook mee dat ze niet voor maart 2021 gaan vliegen op Brussel. Wij krijgen dus een voucher waar wij als Belgen niets mee zijn?! Bij mijn opmerking om mij het geld terug te storten waar ik recht op heb mits zij ook de voorwaarden van mijn ticket wijzigen weigeren zij dit. Netjes!

  • Algemeen 1
op 24 maart 2020 bestemming: Spanje, reisperiode: januari 2019

Tot nu toe waren wij zeer tevreden van Transavia wat betreft bemanning en wijze van werken. Wij kregen nu bericht van Belgische familie die in de huidige situatie vast zaten op Lanzarote. Ze kregen vericht dat hun vlucht werd geannuleerd en lieten hen zonder nieuws of bericht gewoon in de steek. Een voorval om in de toekomst zeker te onthouden.

  • Algemeen 1
op 23 maart 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2020

Veel respect voor deze maatschappij, ze hebben vele mensen gered uit de lockdown zones. Top personeel super service en ben jullie dankbaar voor eeuwig en dat meen ik uit de bodem van mijn hart😘😘😘

  • Algemeen 10
op 20 maart 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Wegens het coronavirus kunnen we wel heen maar niet terug. En Transavia geeft geen voucher omdat dit pas vanaf 22maart geldt en niet vanaf 20 maart
Is schandalig.

  • Algemeen 1
op 19 maart 2020 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: maart 2020

In deze corona tijd heeft transavia ons teruggevlogen uit Faro.
De sfeer op het vliegveld en in het vliegtuig was heel apart en een beetje angstig. Het heeft mijn vrouw en mij heel goed gedaan op welke ontroerend menselijke wijze uw personeel ons geruststellend en professioneel heeft begeleid tijdens de terugvlucht. Dank daarvoor in deze moeilijke tijd.(vlucht HV 6094)

  • Algemeen 9
op 18 maart 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: maart 2020

Dit vanwege het coronavirus. Zo transavia, heel leuk hebben ik en een vriendin een vlucht naar IJsland geboekt een half jaar geleden. Deze gaat uiteraard niet door. Heel begrijpelijk onder omstandigheden. Maar dan willen wij graag de vlucht omboeken (dat kan nu t/m oktober kosteloos). Allemaal redelijk goed geregeld zou je denken, maar ik loop dan met een pasgeboren kindje op mijn arm, en kan dan niet reizen. De hele situatie hebben wij uitgelegd aan de klantenservice, maar ons wordt gezegd dat wij deze in oktober dan moeten omboeken wat €100 per persoon gaat kosten + eventuele bijkomende kosten van de vlucht.
Bijna iedere luchtvaartmaatschappij heeft uitstel van de vlucht van een jaar! En Transavia maar een half jaar??
Aangezien er nu NIET gereisd mag worden op advies van de minister van buitenlandse zaken lijkt het me toch logisch kosteloos te kunnen annuleren of een voucher te krijgen die een jaar geldig is? Nee deze krijgen we dus niet.

  • Algemeen 1
op 18 maart 2020 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2019

Echt belachelijk hoe Transavia met klanten omgaat omtrent Coronavirus! Slechte klantenservice die ik ooit heb gehad. Ze willen niet kosteloos annuleren, we geven geen voucher, wees blij dat je mag omboeken volgens Transavia!

We kunnen omboeken tot aan eind oktober, maar Dubai omboeken is geen optie, omdat zij hun planning niet op orde hebben!

SLECHT!SLECHT!SLECHT!

  • Algemeen 1
op 9 maart 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2020

Ik heb een vlucht gemist buiten schuld van Transavia.Daar gaat het mij niet om maar het gaat mij om het volgende.Ruim voor vertrek heb ik getracht Transavia via telefoon, SMS en Whatsapp te bereiken.Dat is helaas in geen enkel geval gelukt.Na een email naar Transavia over een aantal vragen, mbt tot het niet beantwoorden en een uitleg over het omboeken en evt annuleren kreeg ik pas na een tweede mail een nietszeggend standaard antwoord zonder specifieke uitleg of excuses voor het niet beantwoorden van de mail.Antwoord op een aantal specifike algemene vragen heb ik niet gekregen.Transavia is een Nederlandse maatschappij maar heeft dienstverlening helaas niet hoog in het vaandel staan.Dat was eens en nooit meer.

  • Algemeen 3
op 5 maart 2020 bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: februari 2020

De gereserveerde en betaalde plaatsen weggegeven en niet naast elkaar andere gekregen. Na een klacht ingediend te hebben om in ieder geval ons geld teruggestort te krijgen, geen reactie gekregen.
Zou dit vaak voorkomen, lekker cashen voor Transavia.

  • Algemeen 4
op 28 februari 2020 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: februari 2020

Ondanks vertraging op zowel de heen als terugreis zijn de medewerkers van Transavia erg vriendelijk en respectvol

  • Algemeen 8
op 27 februari 2020 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: februari 2020

Op de heen vlucht konden we onze handbagage in het vliegtuig niet kwijt. De stoelen zijn zo dicht op elkaar gezet dat je niet met nog iets in je hand tussen past. Het gevolg was dat we het gangpad blokkeerden voor de rest van de passagiers. In opdracht van een van de stewardessen open ik mijn tas om wat ik tijdens de vlucht nodig heb eruit te halen zodat de tas naar het ruim van het vliegtuig gestuurd kan worden. Ik begin ermee terwijl de andere passagiers kijken. Een steward loopt naar me toe en snauwt dat ik die tas maar dicht moet doen en moet gaan zitten, ‘later kunt u komen klagen’, voegt hij er nog aan toe. Ik was verbijsterd van zo veel onkunde en onbeschaafdheid. Tijdens de 3.5 uur durende vlucht moest ik verplicht luisteren naar de luidruchtige verhalen van drie mannen (collega's op zaken reis) op de rij voor ons. De rijen stoelen waren zo dicht op elkaar dat je hun nekharen kon tellen, laat staan je afsluiten voor hun onderlinge conversatie.
Op terugweg hadden de stewardessen de eerste rij gereserveerd voor zichzelf. Een van hun collega’s die met haar zoontje meereisde werd naar voren gehaald om comfortabeler te zitten. Halverwege de vlucht mocht het zoontje naar de cockpit om op de stoel van de piloot te zitten. Om dat te verbergen deden ze de gordijnen dicht. Tot na de landing bleef het zoontje in de cockpit. Ik heb het niet gezien, maar ik was bang dat hij tijdens de landing bij de pilot op de schoot zat.
Ik heb nooit eerder in een vliegtuigcabine zo veel onprofessioneel gedrag gezien. Volgende keer zal ik gewoon weer met KLM vliegen.

  • Algemeen 2
op 23 februari 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2020

Ik had vlucht geboekt bij Tui. Normaal eigenlijk Transavia omdat dit prima is. Tui kwam nu beter uit met tijden. Ik was ruim twee uur voor de vlucht op het vliegveld en Tui deelde mee dat op hun vertrektijd 2015 niet meer gevlogen kon worden vanwege een oplaaiende zandstorm. Ze kwamen met een geweldig advies; Transavia vliegt weg om 1915 dus je kunt nog met hun mee. Om 1800 bij de incheckbalie/bagage drop-off van Transavia waar de dame zei; natuurlijk kunt u nog mee, er zijn nog enkele stoelen! Hier tegenover kunt u uw ticket kopen. Een zeer chagrijnige behulpzame dame gaf hier echter aan dat ik te laat was!! Toch nog even terug naar de incheckbalie waar de dames dit onbegrijpelijk vonden. Afijn, gratis hotel aangeboden gekregen van Tui en savonds een ticket geboekt om zsm naar Nederland te kunnen. 600 euro voor dit enkeltje, bij Transavia en raad eens; urenlange vertraging. Knap hoor Transavia, slimme business !!

  • Algemeen 2
op 12 februari 2020 bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: oktober 2019

Ik heb deze route al vele keren gevlogen. Op Schiphol begint men altijd te zeuren of we onze handbagage niet willen afgeven, aan boord is het eten en drinken duur en niet lekker. De cabine wordt vooraf aan de retour vlucht van La Palma naar Amsterdam niet schoongemaakt en zit je letterlijk in het vuil van je voorganger.

  • Algemeen 2
op 11 februari 2020 bestemming: , reisperiode: februari 2020

Helaas door de storm een geannuleerde vlucht dus een extra nachtje moeten blijven in Barcelona. We werden netjes opgehaald door een bus die ons naar het hotel bracht. De volgende ochtend werden we weer allemaal netjes opgehaald en op een nieuwe vlucht gezet met een flesje water en sandwich.
Top service van Transavia!

  • Algemeen 10
op 8 februari 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: januari 2020

Beenruimte erg krap, ook op rij 1, dit in tegenstelling tot Rij 1 bij Ryanair. Het halve gratis glaasje water tijdens de vlucht was wel zielig. Omboeken stoelen voor terugreis ging makkelijk. Claim ingediend omdat reis 10 uur duurde ipv 4, volgende dag al bevestiging en 12 dagen later vergoeding al ontvangen. Ander pluspunt is dat je de geboekte bagage mag verdelen over meerdere koffers. Online inchecken is ook erg makkelijk dus al met al goede ervaring. Minpunten heb je overal

  • Algemeen 8
op 5 februari 2020 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2020

Weinig ruimte, weinig maaltijd keuze, wordt niks meer bij kinderen gegeven zoals kleurplaten of iets, regels mbt baby zijn iedere keer anders ( dan rechtop, dan mag de baby blijven liggen tijdens landen en dalen). Al met al NOOIT meer Transavia! Personeel mag wel wat minder make up doen en wat hygiënischer zijn dan zich in het keukentje even een lipgloss en mascara op te doen en nog even een pulk uit je neus halen! Maaltijden/snacks zijn nog precies hetzelfde als 10 jaar geleden! Kom op beetje mee in de tijd! Naar verdere bestemmingen is Transavia echt NIET te doen! Geen schermpjes, oplaadpunten etc! Ga met de tijd mee zowel het vliegtuig als het assortiment en de service!

  • Algemeen 1
op 30 januari 2020 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: januari 2020

Het was verschrikkelijk. 's nachts ontvang ik een sms dat we niet op Alicante zouden landen maar op Murcia. Vervolgens naar Eindhoven gereden. Vlucht zou om 07:45 uur gaan. Ik was er om 05:45 uur. Door de douane heen gegaan en toen begon de ellende. Er kwam maar niets op het bord te staan, er was niemand in de hal van Transavia en de hal bleef maar volstromen. Uiteindelijk bleek dat het vliegtuig niet zou vertrekken vanwege de mist. Dat werd uiteindelijk omgeroepen. Vervolgens kwam er maar niets op het bord. De uren verstreken. Transavia geprobeerd te bellen, te appen, maar ze namen niet op en op de app reageerde ze helemaal niet. Nog steeds niemand te bekennen aan wie je informatie kon vragen. Daarna werd omgeroepen dat je een kaart mocht halen bij gate 7. Wow wat een gift. Wel 10 euro die je kon besteden (alleen in het restaurant), in de winkel accepteerde ze het niet. Een broodje van ruim 6 euro en een flesje drinken en je compensatie is op. Na een lange tijd was er iemand bij de infobalie. Die kon ook verder niets vertellen, alleen dat het vliegtuig uit Amsterdam moest komen. Waarom worden we dan niet vervoerd naar Amsterdam? Tja....... Andere passagiers van andere vluchten gingen met een bus mee naar een andere bestemming om vanaf daar te vliegen. De hal bleef maar vollopen. Er was bijna geen zitplaats meer. Mensen stonden te dringen. Uiteindelijk stond er een gate op het bord en dat het vliegtuig om 13:05 uur zou gaan vertrekken. Nog steeds geen vliegtuig. Dit is uiteindelijk 14:30 uur geworden dat we vertrokken. Geen excuus, helemaal niets. Dat je hiervoor vrij hebt genomen en niet kon vliegen is gewoon voor rekening van passagier. Tja.....risico van het reizen. Schandalig is het. Vooral hoe Transavia met passagiers omgaat. Geen reacties, geen bereik, niemand die daar rondloopt om te informeren. Ze houden zich weg als er problemen zijn. De hele dag op het vliegveld doorgebracht voor niets. De hal die helemaal volgelopen was. Er kon niemand meer zitten. Wat een toestand zeg. Je veiligheid komt hiermee in het geding. Het risico is groot en uiterst gevaarlijk als er in zo'n situatie iets gebeurt. Je kunt nergens heen. Eind van de middag aangekomen in Murcia en vervolgens kun je nog een paar uur reizen naar de plek van bestemming. De volgende dag kreeg ik pas reactie op mijn app. Verder helemaal geen excuses, niets. Wat een waardeloze vliegtuigmaatschappij. Ryanair had het beter geregeld voor zijn klanten. Het was dat ik vroeg weg wilde, maar dit is nu een reden dat ik toch liever voor de maatschappij gaat en niet meer voor de tijd. Nooit meer Transavia. Ik raad het niemand aan.

  • Algemeen 1
op 28 januari 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: januari 2019

Annulering van vlucht, alle bonnen opgestuurd direct voor akkoord en wordt terug gestort, dat zijn pas service voor reizigers

  • Algemeen 10
op 24 januari 2020 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: januari 2020

Op mijn vlucht met de HV 5054 van 10.15 uur van Alicante naar Rotterdam.
Wil ik bij deze al uw cabine personeel bedanken. Voor meer dan voortreffelijk helpen van mijn op dat moment lichamelijke ongemak.
Fantastisch dames een dikke 10 met griffel.

  • Algemeen 10
op 21 januari 2020 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: januari 2020

Door ernstige mist is de vlucht vanuit Malaga naar Eindhoven geannuleerd, dit is ons door de medewerkers medegedeeld en ook via de mail hebben we een bericht ontvangen. Vervolgens is ons medegedeeld dat alle reizigers met een busje naar een hotel worden gebracht. Helaas hebben we een paar uur moeten wachten, maar uiteindelijk zijn we keurig netjes naar hotel gebracht en is ons een diner aangeboden. De vlucht is verplaatst naar de volgende dag. Al met al heeft Transavia ons als reizigers keurig behandeld. Het enige wat beter kan is de communicatie naar de reizigers over de stand van zaken wat betreft het hotel en het vervoer.
Wij reizen regelmatig met Transavia en blijven dit in de toekomst zeker doen!

  • Algemeen 9
op 20 januari 2020 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: januari 2020

Wat opgekropt. Ik ben zelf 1.58 en kreeg al last van mijn rug door hoe weinig ruimte in had. Mijn vriend is iets langer dan 1.80 en ging helemaal kapot. Ook de mensen om ons heen gaven aan dat ze de ruimte absurd vonden....
Wij vliegen nooit meer met transavia...

  • Algemeen 2
op 5 januari 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: december 2019

2,5 UUR vertraging. Van Eindhoben per bus naar A"dam en geen enkele info op tijd. Retour 5 januari op 1 minuut ( aankomst 21.14 en niet 21.13 zoals op arrival vermeld) op luchthaven, wederom 2 uur en 59 minuten vertraging op zo'n kleine afstand. Echt slecht. Na 17 jaar Imternationaal en intercontinentaal vliegen een nare ervaring met Transavia. Welk excuus dan ook.

  • Algemeen 1
op 2 januari 2020 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: januari 2019

Vlucht geannuleerd 30 min voor vertrek, Verschrikkelijke service, na 80 min in de wacht verbinding verbroken, op berichten wordt er pas na anderhalf-twee uur gereageerd. Voor mij geen Transavia meer!

  • Algemeen 1
op 20 december 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: december 2019

Mijn hond werd met 2 afgebroken tanden en een beschadigde kooi afgegeven na de vlucht. Dokterskosten 657,00euro worden niet vergoed op basis van 'Algemene Voorwaarden'.De dagwaarde van de kapotte kooi wel....Er wordt schuld bekend, maar de consequenties zijn voor de reiziger aldus klantenservice.Een knap staaltje en veel voorkomende dierenmishandeling op Schiphol namens #Transavia

  • Algemeen 1
op 18 december 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Nou alles liep perfect kleine vertraging maar toch op tijd geland we vliegen al jaren met Transavia en zijn zeer tevreden over de vluchten en de verzorging onderweg

  • Algemeen 10
op 13 december 2019 bestemming: Marokko / MARRAKESH, reisperiode: december 2019

Mijn vrouw was de nacht voor en tijdens de vlucht naar huis toe erg misselijk door waarschijnlijk verkeerd voedsel. De stewadessen van vlucht HV6534 op 12 december jongstleden bekommerden zich om haar welzijn (cola geven omdat dit vaak helpt met maagklachten) door vaak te informeren en ze kon liggen op de stoelen. Ook andere passagiers werden uitstekend geholpen, waaronder mensen met een baby. Nogmaals mijn hartelijke dank hiervoor en bij deze hele fijne en veilige feestdagen toegewenst.

Hans en Linda Roelofs. 👍👍👌👌

  • Algemeen 10
op 10 december 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2019

Eerste vlucht met Transavia vanaf Eindhoven. Reis slecht begonnen omdat, buiten vlak voor het vliegtuig pas werd gezegd dat mijn handbagage tas in het ruim moest . Ik kon mijn spullen eruit lhalen. Doordat ik hierdoor overvallen werd, ook niet alles eruit kunnen halen. De man liet mensen met hele koffers doorlopen met koffer het vliegtuig in. Erg zuur als je betaald hebt voor je ruim bagage en dan je tas niet in het vliegtuig mag doordat het al vol ligt met koffers van mensen die helemaal niet betaald hebben voor bagage.

  • Algemeen 3
op 8 december 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: december 2019

Vlucht vertraagd, waarvan geen melding werd gemaakt tijdens het wachten om te kunnen boarden. Vervolgens moesten we verplicht onze trolleys afgeven voor het bagageruimte, omdat de rekken vol zouden zijn. Echter was dit absoluut niet het geval en kwamen na ons nog heel veel passagiers met hun bagage voorbij. Gevolg voor ons was na een anderhalf uur vertraagde vlucht ook nog eens dik een half uur wachten voordat onze trolleys uit het ruim tevoorschijn kwamen. Bah.

  • Algemeen 3
op 5 december 2019 bestemming: Zweden / Stockholm, reisperiode: april 2019

Ik wilde een reis boeken voor 19 personen, toen ik deze reis boekte was er helaas storing en kwam mijn boeking niet door. Toen ik opnieuw wilde boeken waren de prijzen aanzienlijk omhoog gegaan. Ik heb hierover had ik direct contact opgenomen met Transavia, omdat ik eigenlijk gewoon geboekt had met de goedkope prijzen als Transavia geen storing had gehad. Maar ze konden me niet helpen zeiden ze, ik moest gewoon de dure tickets kopen.

  • Algemeen 1
op 29 november 2019 bestemming: Israël / Telaviv, reisperiode: november 2019

Prima reis, zeker voor de prijs, aardig personeel
'tip: de informatie iets langzamer utispreken/afdraaien!!! is belangrijk!
Daarom geen 10.

  • Algemeen 9
op 26 november 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2019

De reis opzich was prima maar owee als er, in ons geval, iemand niet meegaat en, zoals belooft wordt, jij je luchthavenbelasting terug wilt krijgen. Ik ben nu 14 WEKEN BEZIG om dit geld dus terug te ontvangen. Wat een aanfluiting is de kla(ch)ntenservice! Zeer Zeer slecht!!!!!!!!!!!

  • Algemeen 7
op 26 november 2019 bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: november 2019

Onze Handbagage, van juiste afmeting, kon niet meer in bestemde ruimtes omdat die volgepropt was met winterjassen en bagage van allerlei afwijkende afmeting. Erg onvriendelijke stewardess die zei dat wij snel onze handbagage achter in vliegtuig moesten zetten want door ONS moest ruim weer open om bagage erin te zetten. Altijd erg vriendelijk personeel maar deze dame was niet transavia waardig door meerder opmerkingen van haar en niet klantvriendelijk naar de klanten.

  • Algemeen 2
op 23 november 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juli 2019

Zeer slecht. Transavia is mijn koffers kwijtgeraakt en weigert verantwoording hiervoor, omdat ik geen bonnetje kan overleggen! Ik heb hen nog nota bene uitgelegd dat het gaat om spullen voor mijn bruiloft. Schandalig!! Ik adviseer iedereen niet met deze luchtvaartmaatschappij te reizen!

  • Algemeen 1
op 18 november 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: november 2019

Alles in orde behalve de dame van de incheck die mijn handbagage weigerde mee in het vliegtuig te nemen. Mijn medicatie en dure fotoapparatuur zat er in . Die vrouw was heel degoutant . Ik ben chronisch pijnpatient en kan niet zonder medicatie .

  • Algemeen 9
op 18 november 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2019

Verschrikkelijk !!! Ik mocht twee kleine vogels (5x12 cm) niet meenemen. Dat zijn voor hun géén huisdieren. Huisdieren zijn voor de medewerkers van transavia alleen katten en honden.
Helaas ! Nooit meer met transavia.

  • Algemeen 1
op 12 november 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2019

Mijn terugvlucht HV5466 van Verona naar Amsterdam (Schiphol) op 28/05/2019 werd kort daarvoor geannuleerd.

Dat dit een uiterst vervelend effect heeft is evident.

Weer een huurauto regelen op de luchthaven (wat echt lastig bleek te zijn). Weer een hotelovernachting regelen, tijdsverlies, andere vlucht regelen, afzeggen zakelijke evenals privéafspraken, etc..

Dat dit kosten met zich meebrengt zal een ieder weldenkend mens begrijpen.

Maar Transavia heeft zo haar eigen kijk op dit soort zaken.

Merkwaardig is het dat Transavia onderscheidt maakt tussen het wel vergoeden van een overnachtingen en maaltijden, en het niet vergoeden van een huurauto.

Communicatie (per mail) hierover met het Service Centre is een niet klantgerichte ervaring. Het duurt maanden, het vereist telefoontjes, maar ook mailverkeer om de kwestie ‘levendig’ te houden.

Bij navraag in relatie tot de wel toegekende vergoedingen, wordt letterlijk met dezelfde tekst gereageerd als aanvankelijk. Dit leidt tot geen verheldering of begrip, maar eerder tot ergernis en je niet serieus genomen voelen als klant.

Het argument van Transavia om een huurauto niet te vergoeden is dat dit gevolgschade betreft.

Wat mij betreft is alles het gevolg van de annulering van de vlucht. Iets wat niet veroorzaakt is door mijn nalatigheid.

Eerder heb ik al nare ervaringen gehad met deze maatschappij. En ook in mijn vriendenkring hoor ik vervelende berichten. (zoek raken bagage en het vergoeden hiervan).

Nee, Transavia is voor mij een maatschappij die allerminst uitblinkt in klantvriendelijkheid.

Zie het als een echte prijsvechter met maar één doel.

Ik ken low-budget maatschappijen die wel klantgericht handelen.

Als ik keuze heb mijd ik beslist deze maatschappij.

  • Algemeen 3
op 8 november 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: september 2019

Op de terugreis is Transavia ons vergeten mee te nemen terwijl wij voor de gate stonden te wachten. Het personeel weigerde ons naar het vliegtuig te brengen en sommeerde ons weg te gaan, na bedreigt te zijn door het personeel zijn wij weg gegaan. Wij moesten een hotel zoeken en een vlucht naar Nederland regelen, Transavia liet het geheel afweten...totale extra kosten €250 per persoon.
Thuis gekomen direct een klacht ingediend (wij waren niet de enige die vergeten waren....het was een groepje van 10 personen), dit moest volgens de medewerker als groep worden ingediend. De claim is eerst zoek geraakt. Na zelf gebeld te hebben kreeg ik te horen dat het allemaal onze eigen schuld was. Uiteraard hierop gereageerd waarna ik alleen een voucher kon krijgen van € 100, met mijn mede gedupeerden was geen rekening gehouden, die hadden zelf geen claim ingediend 😳.
Ik heb sterk de indruk dat de klacht niet behandeld en bekeken is en op deze manier zou het goed moeten zijn.....
Dus transavi(j)a, is TRANSAVINEE

  • Algemeen 3
op 5 november 2019 bestemming: Cyprus / Larnaca, reisperiode: oktober 2019

TAALGEBRUIK: Tijdens 2 recente vluchten werden de veiligheidsdemo's slechts in het Engels gegeven terwijl de meerderheid der passagiers uit NL/B kwam; desgevraagd aan de "dames" antwoorden als: geen tijd voor Nederlandse versie, iedereen spreekt toch Engels(???), de tekst is onbelangrijk,, en..dient u maar klacht in, wij worden niet gehoord. Maar als iedereen toch Engels spreekt: waarom alle verkooppraatjes toch eerst in het Nederlands: drankjes/broodjes/geschenken/Transavia reizenfolder ...ja: dat is handel !
Veiligheidsuitleg zou toch het allerbelangrijkste moeten zijn....maar aan die uitleg verdient Tr. niets! Schande...

  • Algemeen 7
op 30 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: november 2019

Ik heb 3x geprobeerd een vlucht te boeken. Telkens kreeg ik een foutmelding. Uiteindelijk klantenservice gebeld. Deze stuurde een betaallink. Zou met 30min werken. Niet dus! Na een uur gebeld dat ik aan het werk moest en dus niet de mogelijkheid had te betalen. Gevraagd of ze de link iets konden verlengen. Niet dus. 5min na het verlopen had ik de mogelijkheid. Meteen teruggebeld. Helaas niks meer aan te doen. Ik moest opnieuw boeken. Maar inmiddels waren de prijzen enorm gestegen. Belachelijk!!

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2019 bestemming: Spanje / Playa del ingles, reisperiode: oktober 2019

Kortom een verschrikkelijke vlucht. Ja je kreeg een stoel maar de functie die een stoel normaliter moet hebben hadden ze niet. Je kon er niet op zitten. Dan weer vertraging op vertraging, zoals wij altijd meemaken met Transvertragia. Laten ze je een uur op Schiphol staan in dat benauwde toestel. Wat een ramp. Conclusie: Nooit meer Transavia

  • Algemeen 1
op 22 oktober 2019 bestemming: Portugal / Porto, reisperiode: oktober 2018

Transavia moet beter controleren op grootte en aantal van de handbagage. Wanneer je als laatste aan boord gaat, kun je doodleuk je handbagage inleveren voor ruimbagage terwijl je je keurig aan de voorschriften hebt gehouden en anderen met veel te grote koffers en extra tassen wel door mogen omdat ze eerder boarden. Mijn advies: vooral dringen bij het boarden, anders kun je je bagage inleveren. Dat is blijkbaar hoe het werk bij transavia. Ze hebben een systeem bedacht met groene en rode labels, maar dat gebruiken ze niet. Transavia: houd je aan je eigen regels!

  • Algemeen 5
op 21 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Mykonos, reisperiode: juli 2019

Op vlucht HV 6464 op maandag 22 juli vanuit Mykonos naar Amsterdam schandalig bejegend door purser in bijzijn van een stewardess. Ruim van te voren geprobeerd stoel met extra beenruimte te boeken voor dochter van 1.87 m met recent uitgevoerde knieoperatie. Zij kon niet op een normale stoel zitten. Was tot op de dag van terugvlucht niet gelukt. In het vliegtuig bleken passagiers van 2 stoelen met extra beenruimte niet mee te vliegen. Purser situatie van mijn dochter uitgelegd, met het verzoek of mijn dochter van een van deze stoelen gebruik kon maken, maar ze koos er voor 2 jonge mensen, die naast hun vrienden wilde zitten, de vrij gebleven stoelen met beenruimte te geven. Ik begreep dit niet en liet haar dit rustig en kalm weten, maar ze begon heel luid en duidelijk kenbaar te maken dat ze niet gediend was van 'mijn attitude' en dat het voor mijn dochter een prima oplossing was om (scheef) op een lege rij te gaan zitten. Ze reageerde buiten proportie, waar eerste 7 rijen van konden 'meegenieten'. Zowel passagiers als stewardess leken met stomheid geslagen. Heb het er daar bij gelaten en een klacht ingediend. Reactie: wij kunnen niets voor u doen, maar raden u aan om voortaan bij het boeken van uw vlucht stoelen met extra beenruimte te boeken?!? In de klacht stond al aangegeven dat ik dat dus vanaf boeking t/m de dag van de terugvlucht had geprobeerd. Vliegtuig was helaas ook erg vies, overal lag afval tussen de stoelen. Mogelijk ook onervaren piloot die verticaal opsteeg en met een harde klap landde, ondanks het rustige weer. We hebben al heel veel gevlogen, maar, gelukkig, nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. Transavia laten we voortaan links liggen. Transavia gaat de concurrentie met chartermaatschappijen als TUI echt verliezen, wat een wereld van verschil! TUI een 10, Transavia een 1.

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2019 bestemming: Servië / Belgrado, reisperiode: september 2018

Ik heb 3 uur vertraging gehad, 3 uur bekneld gezetten met 70 mensen in een klein ruimte. 3 uur in onzekerheid gezetten. Achteraf zegt transavia dood leuk het was geen 3 uur maar 2 uur en 9 min. Ik raad al mijn familie en vrienden om met transavia te vliegen. Nooit meer met transavia!

  • Algemeen 1
op 15 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Thessaloniki, reisperiode: september 2019

Transavia heeft zichzelf verlaagd tot immorele zakelijke chantage. Als een echtpaar samen een vlucht boekt trekt het boekingssysteem de partners bewust uit elkaar naar gescheiden stoelen. Pas als extra wordt betaald mogen de partners weer naast elkaar zitten zoals vroeger normaal was. Verder is al bekend dat een stadsbus meer zitruimte biedt en dat een cafetaria op de hoek beter eten biedt dan de snackkar in de lucht.

  • Algemeen 3
op 15 oktober 2019 bestemming: Frankrijk / Sanary Sur Mer, reisperiode: september 2018

Op 7 september j.l. vlogen mijn partner en ik naar Toulon (FR) voor een vakantie. Door een defect aan de bagageband op Rotterdam Airport kwamen er van de gemiddeld 100 passagiers, maar 5 koffers aan. De hele nasleep hiervan werd een drama.

Met ruim 90 mensen stonden wij in een rij te wachten bij de servicebalie op Toulon om een PIR-formulier in te vullen voor onze vermiste bagage. Wij moesten tot in de detail aangeven hoe onze koffer eruit zag en al onze gegevens opschrijven. Door het gebrek aan capaciteit van het vliegveld kreeg ongeveer de helft van de passagiers een blanco a4 in de handen gedrukt. Het personeel zou dit invullen en wij zouden een mail ontvangen. Wij ontvingen nooit een mail, maar werden wel de volgende dag gebeld dat onze bagage gearriveerd was.

Wij konden kiezen: of we halen de bagage zelf op, of we laten het bezorgen en dan komt het 3 dagen later (het was een zondag). Gezien mijn belangrijke astma medicatie, kozen wij ervoor op eigen kosten de bagage op te halen. Dat Transavia dit niet wilde betalen namen wij voor lief, ook al waren wij het er totaal niet mee eens. Door hun fout en service waren wij namelijk al een dag van onze vakantie kwijt aan dingen regelen, kopen en het ophalen van onze koffers en hadden wij onnodige kosten.

Naast de kosten voor het ophalen van de bagage hebben wij kosten gemaakt voor toiletartikelen (deodorant, tandenborstel etc.) en ondergoed. Wij hebben geen gekke uitgaven gedaan en het bedrag was niet eens heel hoog (€50,-). Dan kan je denken waar maak je je dan druk om? Dit is een principe kwestie geworden.

Van letterlijk 7 keer van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, 4 uur van mijn leven kwijt te zijn aan dit gedoe, krijg ik te horen via een klantenservice medewerker (die overigens wel vriendelijk was) dat de afdeling claim even kwam vertellen dat er GEEN enkele registratie is dat onze koffers later zijn aangekomen en dus geen bewijs. Dit terwijl er 90 andere gedupeerden zijn, zij zelf onze koffers op het vliegtuig hebben meegestuurd de dag erna (DIT MOET GEREGISTREERD WORDEN). Mijn toenmalig contact al de dag zelf. Het systeem van Toulon Airport et cetera.

Dat Transavia de consument op zo'n manier behandeld is echt belachelijk. Het is dat zij gefinancierd worden door de overheid, anders zou dit bedrijf allang failliet zijn.

  • Algemeen 3
op 14 oktober 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2019

Wat een vreselijke vlucht! Beenruimte 0, smerige stoelen en tafeltjes. Ik wilde graag nog wat drinken maar er was geen sprake van dat ik dat kreeg. Ik moest maar wachten op de volgende ronde. De tosti was echt kei en kei hard, alleen 2 cm in het midden was te doen. Net voor vertrek stond er een hondje in de brandende zon in zijn mini bench te wachten om op de lopende band getild te worden. Dit duurde zeker 20 minuten, hijgend en jankend, zo zielig! Nadat meerdere passagiers dit vanaf hun stoelen zagen en er wat van zeiden ging et uiteindelijk een stewardess vragen of ze dat hondje in het ruim wilde plaatsen. Verder krijsende baby’s de hele vlucht. Een enorme snelle daling waardoor er mensen moesten overgeven en een enorme harde landing in Rotterdam terwijl het weer prima was. Al met al een rampvlucht! Ik zou zeggen, biedt naast die low budget vluchten met lage prijzen ook af en toe een vlucht aan met een stuk minder stoelen erin gepropt en zonder kleine kinderen. Heb ik veel geld voor over en met mij vele anderen. Ik ben al jaren uit de kleine kinderen en heb niks tegen kleine kindjes maar ik ga wel voor mijn rust op vakantie. Hier kom je met migraine aan op je bestemming en met migraine thuis. Er is ook volop keus in 18+ hotels, vliegmaatschappijen mogen van mij volgen!

  • Algemeen 1
op 13 oktober 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2018

Vandaag mij dochter van 9 jaar afgegeven bij transavia, ze vloog alleen van Rotterdam naar allicante Spanje onder begeleiding van de stewards en stewardessen van transavia. Ze heeft een topbegleiding genoten. Voor mij krijgt de maatschappij een dikke 10. Dank jullie wel voor de geweldige begeleiding. Ze heeft er enorm van genoten.

  • Algemeen 10
op 12 oktober 2019 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juli 2019

Ivm storing brandstofvoorziening geen vlucht op 24 juli/kregen geen informatie/geen service/koffers op grote hoop gedumpt/konden midden in de nacht terug naar huis/onsympathiek personeel/geen tegemoetkoming in al onze kosten, omdat we geen bonnen meer hebben/waardeloze maatschappij, ZONDER ENIGE SERVICE OF EMPATHIE. Maatschappij van “zoek het zelf uit!”.....

  • Algemeen 1
op 10 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Hyrakilon, reisperiode: augustus 2019

De bagage was niet aangekomen op mijn vakantie bestemming en jawel voor vijf dagen zonder koffer mocht ik maar voor liefst 150 euro aan kleding en verzorging uitgeven.................

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2019 bestemming: Polen / Krakau, reisperiode: oktober 2019

Ik heb een groepsreis voor 17 personen geregeld bij Transavia. Super goede ondersteuning en erg eenvoudig om te reserveren in vergelijking met andere pricefighters. Vlotte reacties op vragen en ook nog coulance toen een deelnemer wegens een hersenbloeding op het laatst toch niet mee kon. Niets dan lof voor de medewerkers van het reserveringsbureau.

  • Algemeen 10
op 6 oktober 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2019

Eigenlijk voornamelijk door een stewardess die me op geen enkele manier behulpzaam was en er samen met sommige passagiers lol had omdat ik een verkeerde stoel dacht te hebben gereserveerd. Ik had nummer A ipv nummer D. het was overzichtelijk genoeg voor haar dat er een misverstand was omdat op die plek A een stoel vrij was.
Ze stond er met haar neus bovenop. Bovendien hadden die medepassagiers die naast me zaten geen zin om die vrije!!! stoel op te geven, omdat ze dan zelf bij het raampje konden zitten met meer ruimte te bewegen e.d. Stomvervelend omdat ik betaald had voor die stoel.

  • Algemeen 5
op 4 oktober 2019 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: september 2019

Leuk hoor, om de mensen naar de niet-bestaande bagageband no. 14 te verwijzen. Dat is tekenend voor de platte sfeer die op deze vlucht van de low-service high-cost airline heerste. Het voelde als de lange afstandsbus naar Albufeira.

  • Algemeen 4
op 26 september 2019 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: augustus 2019

Ik had online ingecheckt. Had enkel handbagage en wilde met mijn boardingpass naar de gate. Werd tegengehouden. Ik moest in de zeer lange rij aansluiten bij de mensen die niet ingecheckt waren. Nieuw beleid kreeg ik te horen: handbagage moet gewogen worden. Dat handbagage gewogen wordt stond op de website maar niet dat je gewoon aan moet sluiten bij de rij mensen die niet ingecheckt zijn. Na lang wachten was ik eindelijk aan de beurt en werd mijn handbagage, van ruim onder de toegestane 10 kg, gewogen en kon ik mijn vlucht nog net halen. ONLINE INCHECKEN IS DUS VOLSTREKT ZINLOOS BIJ TRANSAVIA.

  • Algemeen 3
op 21 september 2019 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: september 2019

Stoelen geboekt en betaald maar bij incheck andere stoelen gekregen dan waarvoor we hadden betaald

  • Algemeen 6
op 17 september 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2019

Transavia liet hulphonden achter van gehandicapte reizigers en weigerde op wat voor manier dan ook om mee te helpen aan de Dierenslachtoffers bij de rampzalige overstromingen in Alicante!!

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende