Schrijf een review

Reviews over Transavia

Url:

Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Piet Guilonardweg 15, 1117 EE Haarlemmermeer NL

Logo van Transavia

Pagina 4'] van 6 met 587 resultaten

op 13 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Vriendelijk personeel, maar:
- Vieze tafeltjes
- Smerige instructiekaarten
- afgetrapte tijdschriften
- Smerige achterkanten van de stoelen

Daarnaast vlogen we om 11 uur Griekse tijd (12 uur Nederlandse tijd), dus iedereen wilde lunchen aan boord. De meesten namen een broodje, waardoor de laatste mensen geen enkel soort broodje konden krijgen. Alleen een tosti van het meest goedkope brood.

Tweede ronde afval ophalen kwam pas heel laat, waardoor iedereen met afval lange poos bleef zitten.

  • Algemeen 6
op 10 september 2019 bestemming: Nederland / St. willebrord, reisperiode: september 2019

Cabinepersoneel begon 45 min te laat aan hun eet en drink rondje.
Toen ik vroeg om te bestellen werd ik afgesnauwd en moest maar geduld hebben. Hierna werd er 3x gezegd ik loop niet weg, hen geduld.
Dit terwijl ze nog niet aan de ronde waren begonnen.
Mijn geduld raakte op.

Cabinepersoneel zat de gehele reis met de gordijntjes dicht. Waren erg luidruchtig aan het kletsen en lachen. Stoorde mij hier erg aan.

  • Algemeen 2




op 5 september 2019 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: september 2018

Piloten, stewards/stewardessen zijn professioneel en over het algemeen erg behulpzaam. ik kan mij voorstellen dat zij af en toe even uit de plooi schieten bij extreme drukte en gemekker van passagiers... Transavia vind ik op zich een prima maatschappij (voor zover ik van buitenaf kan beoordelen). Wij vliegen al zo'n kleine twee jaar 4 keer per maand op en neer naar Nice (woon/werk) en wat opvalt is dat in 80% van de vluchten vertraging optreedt. Elke keer weer wat anders; vanavond op de run vlak voor het opstijgen - na reeds een uur vertraging - werd het toestel teruggeroepen vanwege een logistiek probleem. Al met al 1,5 uur vertraging. Zomaar een voorbeeld. omdat de vertragingen eerder regel dan uitzondering zijn is dit behoorlijk gaan irriteren. Ik denk dat de luchtvaart in het algemeen de gehele logistiek etc. eens goed moet evalueren en maatregelen moet nemen. Het lijkt of het steeds erger wordt en tegelijk als "normaal" beschouwd wordt. Ergerlijk voor zowel passagiers als personeel (lijkt mij). Een vertraging staat niet op zichzelf; er zijn veelal gevolgen aan verbonden die onzichtbaar zijn, zoals het te laat bezorgen van medicijnen, te laat voor het aanwezig zijn bij een overlijden, geen verbinding met OV, het missen van een afspraak, nou ja noem maar op. Zolang dat maar niet als "normaal" beschouwd gaat worden..
Ik hoor critici denken:" dan neem je toch (vooraf) maatregelen of bedenk je alternatieven"! Ja, vaak lukt dat, soms geheel niet. Zolang het maar niet standaard wordt..

  • Algemeen 4
op 31 augustus 2019 bestemming: Turkije / Konaktepe, reisperiode: augustus 2019

Gereserveerde betaalde stoelen niet gekregen , behandeling stewardess zij bedreigde mij met uitzetting

  • Algemeen 2
op 22 augustus 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2018

Mijn vrouw en ik zijn samen met ons zoontje van 2 jaar van Alicante naar Eindhoven gereisd. Bij de check-in werd ons tot onze verbazing gemeld dat ons zoontje volledig alleen zat. We hadden plaatsen op rij 1, 6 en 16. M.a.w. een kindje van 2 jaar, dat nog een pamper draagt, een tutje heeft en op het punt staat een flesje te drinken, hadden ze helemaal alleen gezet. Dit in een totaal vreemde omgeving met onbekende mensen in een vliegtuig. Goed voor een trauma, inderdaad. We gingen ervan uit dat Transavia toch een minimum aan gezond verstand heeft en minstens 1 van de ouders bij ons kind zou zetten. Dit was dus niet het geval. Blijkbaar hadden we ergens iets moeten bijboeken of reserveren maar hier heeft niemand ons attent op gemaakt. We hebben letterlijk bijna moeten smeken aan de stewardessen om te mogen wisselen met passagiers. Zij wilden doodleuk opstijgen 'en het in de lucht regelen'. Totaal onrealistisch dat je een kind van 2 j volledig alleen laat in die omgeving. Dit is werkelijk goed voor een trauma. Het toont aan dat ze alleen maar oog hebben voor het commerciële. Ze hebben meer moeite gedaan om parfum te verkopen dan om ons gerust te stellen en te helpen. Na lang aandringen zat uiteindelijk de mama naast ons zoontje. Tot op dat punt was het 1 stressmoment. Nooit van mijn leven nog deze maatschappij. Schandalig.

  • Algemeen 1
op 18 augustus 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: augustus 2019

Op 4 juli is mijn vrouw overleden en wij hadden een vliegticket voor 22 augustus geboekt heb gebeld met transavia en ik kon wel annuleren maar kreeg alleen het geld van mijn vrouw terug gevraagd waarom dat van mij ook niet U heeft toch een annulering verzekering en U kunt nog gaan nou als dat het beleid is van transavia en van de mentaliteit van deze vliegtuigmaatschappij dan moet men zich diep en heel diep schamen dat er voor zoiets geen uitzondering gemaakt kan worden maar wel mijn stoel weer gewoon in de verkoop doen dus die stoel is een dure stoel en zo maakt transavia winst en zo worden de verzekering steeds duurder

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2019

Prima verlopen. Vriendelijk personeel. Niets op aan te merken

  • Algemeen 9
op 14 augustus 2019 bestemming: Italië / Verona, reisperiode: september 2019

Je betaald 688 euro voor een reis online geboekt. Vervolgens maak je een foutje ipv wijziging heb ik per ongeluk geannuleerd. Direct gebeld dat het niet goed was. Was geen probleem zou terug gedraaid worden. 5 minuten later blijken hun een foutje te hebben gemaakt en kan het schijnbaar niet veranderd worden en ben je je geld kwijt. Maar als service willen ze je wel helpen om een nieuwe boeking te maken. En kan je eventueel wel 100 euro korting krijgen om vervolgens dezelfde stoelen weer opnieuw te betalen. Voor ons nooit meer transavia

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2019

Transavia was onze eerste vliegtuigmaatschappij waarmee wij vliegen samen met onze dreumes van 1.5 jaar oud.
Ik had me van tevoren echt geen illusies gemaakt dat vliegen met een kleintje makkelijk en geweldig zou zijn, maar ik had wel iets meer vriendelijkheid en service verwacht van Transavia.
Zo hadden wij op de heenweg een plek met extra beenruimte gereserveerd voor onze dreumes, maar omdat er al een andere baby zat (?) moesten wij verkassen. We kregen geen voorrang in de lange boarding rij, er kon geen water worden opgewarmd en er werd zowel op de heen-als terugweg geïrriteerd gereageerd toen we de babyriem niet direct vastkregen.
Voor ons geen Transavia meer met kleine kinderen.

  • Algemeen 3
op 8 augustus 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2019

Voor ons nooit meer Transavia en Schiphol. Ze hanteerden op 20 mei 2019 slechts 1 incheckbalie voor ALLE Transavia vluchten, waar normaal gesproken iedere vlucht zijn eigen incheckbalie heeft. Onbegrijpelijk, want we stonden dus ook te wachten tussen reizigers van andere Transavia vluchten die pas veel later vlogen. Ook de chaos na het inchecken kan echt niet: slechts 1 smalle enorme rij direct na de incheckbalie richting de douane. Wat ook enorm fijn is, is dat er geen rekening wordt gehouden met gezinnen met baby's en buggy's, daar waar we bij de meeste andere vliegvelden invaliden en gezinnen met babies een eigen gangpad naar de douane hebben). Daarbij hadden niet alleen wij haast, mede-reizigers hebben tijdens deze verdrukking (want dat was het) totaal geen oog voor anderen, waardoor ze nog net niet bij onze baby op schoot zaten in de buggy, en wij voor geen meter opschoten.

Na een kwartier met extra veel aandacht te zijn onderzocht bij de douane (stel je voor dat je iets meesmokkelt in de zeer verdachte voeding van je baby) zien we op een bord staan dat onze gate over 7 minuten sluit. Met een beetje ren en vliegwerk waren we daar binnen 5 minuten, maar de laatste bus reed vreemd genoeg net voor onze neus weg. Eenmaal bij de bagagehal zagen we vreemd genoeg dat er nog veel meer lotgenoten een Transavia vlucht hebben gemist tijdens deze chaos op Schiphol.

Kortom, onze reis hebben we omgeboekt en een klacht ingediend.
We moesten 6 weken wachten op een reactie, maar ze lezen je verhaal nauwelijks en in aanmerking voor een financiële compensatie (of een deel) kom je uiteraard al helemaal niet. Schijnbaar ben je slechts een nummer bij de Transavia. Chapeau!

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juli 2019

Terugvlucht met jet Time i.p.v. Transavia . Op tijd , vriendelijk personeel , nieuw toestel m.a.w. Een vakantie afgesloten zonder stress . Een bijzonder goeie keuze van maatschappij
Merci 👍

  • Algemeen 10
op 3 augustus 2019 bestemming: Turkije / Oba, reisperiode: juli 2019

Heenvlucht met Transavia en maar een half uurtje vertraging.Verder prima vlucht met vriendelijk cabinepersoneel.

  • Algemeen 9
op 28 juli 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2019

Slechte ervaring met Transavia, zowel heen als terug Schiphol-Las Palma. Deze maatschappij is absoluut niet gericht op gezinnen met jonge kinderen. Op de heenweg onduidelijk beleid omtrent de kinderwagen. Van de incheck balie mochten we de kinderwagen mee tot aan het vliegtuig. Bij het vliegtuig beschuldigde een zeer onvriendelijke dame ons de kinderwagen gewoon mee te hebben genomen zonder aan te melden. Dit terwijl er gewoon een lange aanzat. Terug 2 zeer onvriendelijke stewardessen die meerdere keren lieten blijken het maar lastig te vinden dat er jonge kinderen aam boord zijn. Ik jet verleden met oa Ryanair en EasyJet gevlogen, daar nooit dit onwelkome gevoel gekregen. Voor ons geen Transavia meer.

  • Algemeen 2
op 25 juli 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2019

Vlucht geannuleerd door brandstof probleem. Kan Transavia niets aan doen, maar de afhandeling was schofterig. De service medewerker was een lompe onbeschofte bijdehandte man, die alles afschoof, geen enkele empathie toonde, en over onze achtergebleven bagage aangaf dat het niet zijn probleem was of dat van Transavia. Ik vindt dit echt niet normaal. Gisteren op Schiphol was Transavia ook nergens te bekennen op Schiphol om enige hulp of assistentie te verlenen. KLM heeft zo goed als mogelijk geprobeerd te helpen, maar Transavia gaf niet thuis...

  • Algemeen 1
op 19 juli 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019

Omdat er een toestel wissel was Miami Air ipv Transavia geen gereserveerde stoelen, terugreis het zelfde werk. Ben nu al bijna twee maanden bezig mijn 78 euro terug te krijgen. Wat een verschrikkelijke maatschappij. Vlieg a,s weer met ze helaas ook weer Spanje. Heb nu al 4 verschillende boekingsbevestigingen met allemaal andere informatie. Zal mij benieuwen waar we komen te zitten. Weer betaald voor ruimere stoelen maar weet nu al dat het op de heenweg niet gaat gebeuren. Zodra wij met een andere maatschappij kunnen vliegen naar Malaga want dat is onze bestemming en we willen altijd vanaf Rotterdam vliegen. Nooit meer Transavia.

  • Algemeen 4
op 17 juli 2019 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: juli 2019

Onprettige ervaring met Transavia. Verkeerde bagage geladen in het ruim en daarover kregen wij een bericht door twintig minuten nadat we hoorden te vertrekken. Hierna moesten wij nog een uur en 20 minuten wachten voordat wij konden vertrekken. In die tijd kregen wij geen voedsel en/of drinken. Daarnaast werd het erg warm in het vliegtuig, dat wij niet mochten verlaten in de tussentijd. Ook het toilet was niet bereikbaar. Het personeel vroeg ons om tegen de hitte de luiken van de ramen te sluiten. Dit had uiteraard weinig tot geen nut. Geen kosten werden vergoed en ook geen tegoedbon of dergelijke. Kleine kinderen raakten van slag en de crew verzocht de ouders ze stil te houden. Dit is uiteraard belachelijk als kinderen zo jong als één jaar geen voedsel krijgen. Daarnaast moet je dan geen wanhopige ouders verzoeken om hun kinderen stil te houden. Overall een slechte en onbeleefde ervaring en zal geen gebruik meer maken van deze vliegtuigmaatschappij.

  • Algemeen 1
op 13 juli 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2018

In 1 woord waardeloos. Nooit meer met deze maatschappij. Ze kunnen net zo goed niemand bij de klantenservice neerzetten want er word toch niks met je klacht gedaan

  • Algemeen 1
op 8 juli 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2019

Na aankomst op de luchthaven in Turkije misten wij 1 koffer. De koffer kwam pas na 2 dagen op de bestemming aan. Wij hebben een klacht ingediend over de gemaakte uitgaven.
Na vele telefoontjes en berichten naar Transavia al sinds 21 mei nog niets vernomen. NOOIT MEER MET TRANSAVIA

  • Algemeen 1
op 5 juli 2019 bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: maart 2019

Op 04-03-2019 vlucht HV5355 geboekt. Eindhoven-Faro retour. Op deze vlucht heb ik een Ice-Watch gekocht die bij aankomst in Faro niet bleek te werken. Door opname in het ziekenhuis hebben wij de vlucht terug van 18-4 moeten canselen. Op 29-04 zijn wij retour gevlogen, vlucht HV 6608. In dit toestel heb ik geprobeerd de Ice-Watch te ruilen of mijn geld ( € 79,00) terug te krijgen. Dit was niet mogelijk. Purser heeft een hand geschreven briefje meegegeven.Op 5-04 bericht gestuurd via e-mail aan Transavia met mijn vraag om restitutie. Dezelfde dag bericht retour met de vraag om het horloge op te sturen naar Customer Care/inflight. Bij verdere vragen kon ik gebruik maken van een replay op deze mail. E-mail werd geweigerd. Daarna heb ik 01-07 gebeld met Transavia Purchases Receipt. Een oplossing wordt niet aangedragen. Ik kan contact opnemen met www.transavia.com. Onder welk kopje? Hoe nu verder.

  • Algemeen 6
op 4 juli 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2019

Voor een begrafenis naar Nederland gevlogen zonder problemen. De terugvlucht via Rotterdam uren vertraagd en uiteindelijk geannuleerd. Compensatie een bon ter waarde van € 3,50 voor een drankje.

Dan begint de ellende en wordt je aan je lot overgelaten. Service Center onbereikbaar dus zelf maar nieuwe vlucht geboekt via Amsterdam (betalen natuurlijk), hotel en eten (betalen natuurlijk), taxi naar Amsterdam (betalen natuurlijk). 24 uur later ter plaatse.

Thuis gekomen direct via de mail wat vragen gesteld hoe nu verder met alle gemaakte extra kosten. Antwoord na 4 dagen: Wij vragen om uw geduld. In verband met grote drukte staat hier 6 tot 8 weken voor. Onze excuses en nog een fijne dag!

Hoe verzinnen ze het........en nog een fijne dag........schaam jullie Transavia!

  • Algemeen 1
op 2 juli 2019 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2019

De vluchten met Transavia gaan altijd prima. Alles mooi op tijd en op de heenreis een hele gezellige co-piloot die graag aan het woord was ;). Personeel is vriendelijk en ik voel me altijd erg veilig in de lucht.

  • Algemeen 9
op 1 juli 2019 bestemming: Spanje / Ibizs, reisperiode: juni 2019

Nooit een auto huren! Je boekt je betaald. Staat vervolgens in een vreemd land. En niemand helpt je. Bij 2e keer bellen met de vraag met wie je spreekt hangt men bij Transavia de tel op. Kennelijk voor bereid op gedupeerde

  • Algemeen 3
op 28 juni 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2019

Mail ontvangen, vlucht is geannuleerd.
Daar zit je dan in Spanje, zoek het nu maar zelf uit. Totaal geen contact kunnen krijgen met transavia. Er word totaal niet aan de gestrande reizigers gedacht.
Voor mij geen transavia meer, maar moet nog wel naar huis :-(

  • Algemeen 2
op 26 juni 2019 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: juni 2019

Perfecte Flightattendant , die heel alert reageerde nadat ik hete koffie over mijn mans broek gooide! Onmidellijk natte doekjes en een nieuwe cappuchino! Hij vloog pas een maand en was heel professioneel.
Andere crewleden ook beleefd, professioneel en vrolijk! Wat een openbaring! We vliegen wekelijks transavia en hebben ook wel anders meegemaakt!!

  • Algemeen 10
op 19 juni 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2018

Omdat we ons alleen veilig voelen in Transavia. Vliegen nooit met andere maatschappijen,dan gaan we gewoon niet.

  • Algemeen 10
op 16 juni 2019 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juni 2019

Geboekt en betaald voor nooduitgangstoelen (extra beenruimte) en doodleuk op een normale stoel neergezet, na twee maal bellen met de de Transavia "afzeikservice") ehh klantenservice gewoon doodleuk beweren dat er niet voor is betaald, uiteindelijk toegegeven dat er wel voor is betaald, maar ze niks meer konden doen........ waarom doe je dan een boeking en betaal je voor extra beenruimte?

  • Algemeen 1
op 16 juni 2019 bestemming: Spanje / Girona, reisperiode: juni 2019

We moesten de reis annuleren i.v.b. met privé omstandigheden. De meneer die ik aan de telefoon kreeg was super vriendelijk. We kunnen een andere bestemming uitkiezen op een latere datum zonder dat we het geld kwijt zijn. We hebben het wel 4 dagen van tevoren voor het vertrek geannuleerd.

  • Algemeen 10
op 16 juni 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juni 2019

De mannelijke stuwardes van vlucht HV5395 07:30 uur vanaf Eindhoven was zeer onvriendelijk. Hij zei dat ik (als klant!) in de weg stond. Tegen mijn vriendin zei hij “Hallo Hallo, ik kom hier met heet water aan! Ook ging hij een toontje harder praten wanneer mensen aan het slapen zijn.

  • Algemeen 2
op 9 juni 2019 bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2019

Van mij geen recensie over een reis. Wel over een omboeking van een reis. Ik had voor mijn dochter en kleindochter een reis van Brazilië via Amsterdam naar Samos geboekt. 2 Dagen voor vertrek kreeg mijn dochter een prik van de tijgermug met als gevolg : dengue ! Een nare en pijnlijke tropische ziekte. Omdat haar baby van 8 maanden eerder aan dengue was overleden, grote paniek bij ons. Ik probeerde ook de vluchten om te boeken. Bij Transavia kreeg ik medewerker RICK aan de lijn. ‘Omboeken zou een kostbare zaak zijn.’ Dat maakte mij niet uit, ik wilde zó graag dochter en kleindochter naar Samos halen....... Rick zette me een paar keer in de wacht en regelde het zo, dat de reis omgeboekt werd, zonder kosten !
Wat een prachtig kadootje, nogmaals Rick, heel veel dank.....efgaristo para, para poli.

  • Algemeen 10
op 7 juni 2019 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juni 2019

We worden krap ingeladen omdat het vliegtuig te laat landt, zitten we allemaal in het vliegtuig, krijgen we te horen dat we 1 uur in een benauwd vliegtuig dienen te zitten vanwege slottime🤮 vorige keer zaten we 1 uur in vliegtuig vanwege dat de bemanning er niet was. Niet fijn vliegen met TRANSAVIA

  • Algemeen 1
op 6 juni 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: mei 2019

Ik geef ze zeker een 10. Ik ben erg angstig om te vliegen. Vanaf de eerste stap die ik in het vliegtuig zette werd ik direct professioneel opgevangen door de stewardessen. Zij hebben mij aan de piloten voorgesteld die overigens erg met mij inleefde en mij op mijn gemak stelden. Het hele team heeft mij veel vertrouwen gegeven. om te gaan vliegen Dat is het mooiste wat zij mij hebben gegeven. Ik ben Transavia erg dankbaar.

  • Algemeen 10
op 4 juni 2019 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: mei 2019

Bij vertrek kregen we al te horen dat maar weinig bagage mee kwam vanwege problemen met de bagageband in Nice. Nu 5 dagen later nog steeds geen koffer. Er wordt aan gewerkt is het antwoord als je voor informatie belt. Ik vertrek over twee dagen weer. Zonder koffer??? Zal ik een vergoeding krijgen voor de gemaakte onkosten voor toiletartikelen en kleding?

  • Algemeen 3
op 1 juni 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2019

Tot nu toe 3 keer met Transavia gevlogen en geen een keer geen vertraging gehad.

  • Algemeen 1
op 1 juni 2019 bestemming: Italië / Bari, reisperiode: mei 2018

2h57 minuten vertraging dus geen claim kunnen indienen. Transavia verschuilt zich achter operationele problemen maar volgens Flightradar24 vliegen zij vrijwel nooit op tijd naar Bari en terug.
Daarbij moest ik 43 euro betalen omdat ik door de vertraging de huurauto later moest ophalen. Transavia geeft niet thuis.
Terugweg wederom vertraging en passagiers staan hele nacht op Schiphol.
U bent gewaarschuwd!

  • Algemeen 1
op 30 mei 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2019

Moest met gebroken knie terug naar Nederland. Meer dan uitstekend opgevangen en begeleid door het cabine personeel. Zeer vriendelijk en begaan met de situatie. Verdienen een dikke vette pluim.

  • Algemeen 10
op 28 mei 2019 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018

3 uur voor vertrek van het vliegtuig een sms gekregen dat de vlucht gecancelled is, de eerst volgende vlucht vanuit NL ging pas 3 dagen later. De daarbij enorm onvriendelijke medewerkers die vonden dat we het zelf mochten uitzoeken, bedankt he!! De vakantie is nu met 3 dagen ingekort en moeten nu een claim indienen wat ook weer weken duurt.....

  • Algemeen 1
op 25 mei 2019 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2018

Ik wil de crew van vlucht HV5086 vanuit Sevilla van 24-05-2019 10.55
Een groot compliment geven , ik had mijn telefoon in gate 6 per ongeluk laten liggen.Wij waren de laatste die instapte ,toen bemerkte ik dat de telefoon weg was ,stewardessen reageerde zeer snel, de deuren waren al dicht en toch kregen ze het voor elkaar om mijn telefoon op te halen, Super Transavia

  • Algemeen 10
op 23 mei 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2019

Ik had een probleempje met het inchecken. Spellingsfout!. EEN telefoontje naar transavia en het was geregeld zonder extra kosten. SUPER. daar kunnen andere maatschappijen iets van leren. Bedankt Transavia

  • Algemeen 10
op 20 mei 2019 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2018

Ik schrijf dit vanwege onze dochter. Ging met haar tante op vakantie en óp het vliegveld werd de reis geannuleerd. Zij heeft meerdere malen contact gehad met Service Centrum. Daarna nix meer gehoord. Nu heeft ze niks meer aan een vergoeding omdat ze overleden is. Bedankt Transavia!!!!

  • Algemeen 1
op 19 mei 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2019

Anderhalf uur vertraging.
Onvriendelijk personeel zowel heen als terugvlucht.

  • Algemeen 5
op 15 mei 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2018

Na 2 uren delay werd de vlucht toch geannuleerd..

  • Algemeen 2
op 11 mei 2019 bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2019

Alleen maar vertraging en geen compensatie

  • Algemeen 1
op 1 mei 2019 bestemming: Finland / Helsinki, reisperiode: mei 2019

Onnodig handbagage inchecken en daarmee tijdverlies veroorzaken, terwijl de prijs voor het ticket niet onder doet voor KLM en Finnair. Daar mag de handbagage wel altijd mee, hoe vol de vlucht ook is. Slechte service, volgende keer weer gewoon met KLM of Finnair

  • Algemeen 2
op 27 april 2019 bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: april 2019

Vlucht was korter dan verwacht en de stewardessen waren zeer vriendelijk. Hun service houdt niet op buiten het vliegtuig. Toen we om 23:00 uur bij onze auto aankwamen op het parkeerterrein merkten we dat de accu leeg was. Na een paar keer geprobeerd de auto aan te duwen zagen we onze stewardess (Janine) naar haar auto lopen. We durfden het eigenlijk niet te vragen maar deden het toch, en vroegen haar of ze startkabels had. En die had ze! Na onze auto naar die van haar te hebben geduwd konden we in no-time onze auto starten en lekker naar huis rijden. Wij waren natuurlijk zeer blij met haar. Ze had naar haar lange dag werken net zo goed kunnen doen alsof ze geen kabels had en naar huis kunnen gaan, maar koos ervoor om ons te helpen.

Janine, en Transavia, bedankt! We vliegen graag nog een keertje met jullie.

  • Algemeen 10
op 18 april 2019 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: september 2018

Vlucht vertrok op tijd voor zowel heen als terug reis. Personeel was vriendelijk. Piloot was super en maakte grapjes gedurende de vlucht en kwam met leuke weetjes tijdens de reis.

Wat ik werkelijk niet snap van mijn medelanders is dat mensen klagen over het ontbreken van een gratis kop koffie etc. Dit is een budget airline dus je betaald zelf voor je eten en drinken. Dat je handbagage wordt ingecheckt vanwege beperkte ruimte in de bagage vakken...wat maakt het uit! Gelukkig hebben wij in de talloze keren dat we met Transavia vlogen nog nooit een claim hoeven indienen want daar gaan de meeste gegronde klachten over.

  • Algemeen 9
op 17 april 2019 bestemming: Kroatië / Split, reisperiode: september 2019

Bij het betalen van de reis per ongeluk de verkeerde bank aangeklikt. Bij het nogmaals boeken van exact dezelfde reis 1 minuut later moeten we ineens 10 Euro meer betalen. Wat een flutbedrijf.

  • Algemeen 1
op 14 april 2019 bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: april 2019

Door een zeer slechte service van topparking, kwamen we nipt aan op Schiphol. We hadden nog 45 minuten om onze bagage te droppen. We waren reeds online ingechecked. We gingen onmiddellijk ten rade bij een stuard die ons gerust stelde en zei dat we gewoon moesten wachten, dat het snel gaat. Na 15 minuten zagen we de bui al hangen en gingen toch aan de balie poolshoogte halen. ‘ u bent te laat, dat is uw probleem.’ Onze voorstellen om te rennen, om onze bagage met een andere vlucht mee te geven etc...hielpen niet. Resultaat : 12 uur wachten op Schiphol, 2336 € moeten betalen om de vlucht om te boeken. En het waren al prijzige tickets. NOOIT meer Transavia ! Onvriendelijk tot en met en niet bereid om de klant te helpen. 8 lege stoelen op een vlucht, maar dat kan hen blijkbaar niet veel schelen.

  • Algemeen 1
op 8 april 2019 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2018

Ik heb een aantal maanden geleden een vlucht geboekt bij Transavia voor mijn gezin. In januari kreeg ik per mail het bericht dat de vlucht, zonder reden, geannuleerd werd. We zouden binnen 24 uur gebeld worden om het op te lossen. Dit werd 4 dagen. We kregen de opties; vlucht eerder, vlucht later of geld terug. Ik heb aangegeven dat de opties eerder of latere vlucht geld zou gaan kosten omdat wij een huis en auto gehuurd hebben. Bij geld terug kost het ook geld omdat we dan, en nu veel later dan de eerdere boeking, een andere vlucht bij een andere maatschappij moeten boeken. Transavia stond niet open voor de argumenten dat wij als gezin ruim van te voren hebben geboekt en wij nu onnodig op kosten worden gejaagd. Uiteindelijk hebben we ons geld terug gevraagd, maar na maanden hebben we nog steeds niets ontvangen! Onlangs klantenservice gebeld en gaven aan dat het nog in behandeling is. Schandalig!!!

  • Algemeen 1
op 27 maart 2019 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: maart 2018

De website van Transavia functioneert erg slecht. Bij het online inchecken waren 3 stoelen met extra beenruimte vrij. Nadat ik 1 stoel selecteer zijn de andere 2 opeens bezet. Na een uur proberen heb ik maar 2 stoelen niet naast elkaar geboekt. Contact opgenomen met transavia via whatsapp of stoelen als nog omgeboekt konden worden. echter geen reactie terug ontvangen. Wel was Transavia enkele uren online op whatsapp. Dit is de reden dat ik een beoordeling schrijf

  • Algemeen 1
op 24 maart 2019 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2019

Helaas de trip moeten annuleren.
Dan zijn ze wettelijk verplicht de tax terug te geven, rekenen ze wel 10 euro administratiekosten.
De plaatsbespreking ben je ook kwijt 10 euro en de vlucht prijs kwijt.
Als je daar navraag naar doet beginnen ze gelijk met roepen, dat zijn de algemene voorwaarden waar u mee akkoord bent gegaan.
If je dat online kunt lezen 3 pagina's bepalingen.
Alsof je voor de lol annuleerde.
Die stoel hadden ze dus al weer verkocht, dus Transavia verrijkt zich over jouw ellende.
Dat voelt niet goed.

  • Algemeen 4
op 1 maart 2019 bestemming: Nederland / Zaandam, reisperiode: maart 2019

Als je tickets boekt voor 6 personen en je bent klaar met namen en geboorte data en stoelen kiezen komt er te staan vlucht niet meer beschikbaar voor deze prijs en kan je helemaal opnieuw beginnen en voor duurder.
Nou dacht het niet Transavia schande!

  • Algemeen 1
op 22 februari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2019

Vliegtuig op 16-2-2019. Een word ‘smerig’ Toiletten, stoel , wand. Mensen lawerig. Ik heb redelijk veel gevlogen, maar dit was het ergste wat ik ooit heb mee gemaakt. Lange vluchten met transavia, niet doen. Simpel eten aan board en prijs verhouding,duur! Zal niet zo snel Transavia meer kiezen behalve een korte vlucht van 2 uur(en alleen als het niet anders kan) niet optijd vertrokken, geen en terug

  • Algemeen 4
op 20 februari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: februari 2019

Veel te kleine toestel voor een zit van 7 uur zonder een drankje of entertainment nog nooit zo slecht gevlogen

  • Algemeen 2
op 1 februari 2019 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: januari 2019

Zojuist voor het 6-de jaar met Transavia naar Madeira gevlogen. Dit keer hadden we extra beenruimte bijgeboekt, geweldig die ruimte. Alle 6 keer hebben we nooit problemen gehad met Transavia. Hun website werkt uitstekend en is eenvoudig. Online inchecken is heel eenvoudig en werkt gewoon goed. Het personeel aan boord is authentiek vriendelijk. De maaltijden aan boord moet je kopen, hetgeen normaal is voor een budget airline, maar de prijzen zijn redelijk. Er wordt je echt geen ‘poot uit getrokken’. De hele afhandeling op Schiphol en Madeira AirPort is voor ons altijd prima en zonder veel vertraging verlopen.

  • Algemeen 10
op 25 januari 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: februari 2019

Moet je de data van een bestaande boeking veranderen? Weet waar je aan begint!! Volgens de site van Transavia is omboeken 'makkelijk en zo gebeurd'. Niets is echter minder waar. Na drie maal 15-20 minuten wachten bij de telefonische helpdesk hebben we het volgende moeten constateren:

A. Je krijgt geen cent van je eerdere boeking terug. B. Je moet een duurdere vlucht boeken. C. Je betaalt per persoon per vlucht e.50,- omboekingskosten. Met z'n tweeën kost je dat dus nog eens e.200,- extra.
Onze vlucht was eerder e.248,-. Nu betalen we e.736,-

Transavia, je doet zo een omboeking niet voor niks, er is een goede reden voor. Schande voor deze manier van afpersen!!!!!

  • Algemeen 2
op 21 januari 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: maart 2019

Dit is toch wel te triest voor woorden dat je vrolijk 33 minuten lang een bandje te horen krijgt'' uw word zo spoedig mogelijk geholpen'' en dat na ruim een half uur gewoon de haak er op gaat.....heel slecht

  • Algemeen 1
op 18 januari 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2018

Ik had vliegangst (hoogte vrees etc ) maar goed ik heb het gedaan , de gezagvoerder en stewardessen stellen je op je gemak , nu alleen met Transavia gevlogen (dat blijf ik nu doen ) en ging perfect ..ze hebben er een klant bij voor het leven

  • Algemeen 9
op 18 januari 2019 bestemming: Nederland / eindhoven, reisperiode: januari 2019

Ben onderweg van malaga naar eindhoven, toen we geland waren hoorden we dat we in rotterdam waren zonder waarschuwing en zonder schade vergoeding of vervoer ze hadden gewoon een bus geregeld die ons naar eindhoven zou brengen geen sorry helemaal niks dus transavia doen we nooit meer

  • Algemeen 1
op 14 januari 2019 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2019

Komen beloofde stoelreservering niet waar voor is betaald en maken je dan ook nog voor eensleugenaar als hierover een vraag stelt.

  • Algemeen 4
op 6 januari 2019 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2018

Ik vind het belachelijk dat je na het betalen van een behoorlijke som geld voor een vlucht van minstens 6 uur, nog voor alle bijkomende zaken bij mag betalen. Denk aan eten(ontbijt/lunch/diner), drinken(kan geen water/thee/frisdrank van af) tot het reserveren van een stoel. Daar komt not bij dat er geen entertainment systeem wordt aangeboden en het vliegtuig beschikte over de krapste zitplaatsen die ik in al mijn vliegervaringen heb meegemaakt. Ik zal niet snel meer voor deze vliegmaatschappij kiezen.

  • Algemeen 4
op 20 december 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2018

Mijn koffer was helemaal kapotte bij terug reis naar Amsterdam , in Schiphol was mijn Koffer kapot , toen had ik een klacht ingediend , eerste reactie uw koffer wordt vergoed en later kreeg ik ander e-mail , jouw koffer wordt niet vergoed ,
Met ander word groot bedrijf = groot oplichters

  • Algemeen 1
op 17 december 2018 bestemming: Polen / Katowice, reisperiode: december 2018

Ik Will bedanken met jullie vliegen is altijd prerttig ik vlieg 5kier per jaar en maak niet uit of sneuw of mist jullie vliegen altijd heb ik nog noit gemakt dat jullie vlucht niet door Ga...... Heel aardige meiden goede maatschappij 👍altijd op tijd 🙂

  • Algemeen 9
op 14 december 2018 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: december 2018

Wegens ongemak 6 mnd geleden 1e rij in toestel geboekt . Tijdens online inchecken bleek dat vlucht overgezet was zonder berichtgeving . Nw stoelen reserveren 1dag voor vertrek. Rij 6 dus.
Slechte zaak dus.

  • Algemeen 4
op 28 november 2018 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2018

Hebben de gehele vlucht het steenkoud gehad, personeel doet niets er aan. Ga nooit meer met deze maatschappij die nog slechter is dan Ryan air

  • Algemeen 1
op 26 november 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: mei 2018

Van 28-05-2018 t/m 20-06-2018 met Transavia naar Spanje. Omdat oppas voor de hond op laatste moment werd opgenomen in ziekenhuis moest hond mee. Relatief kort voor vertrek (+/- 4 dagen) moest dit nog geregeld worden.
€ 92,50 Betaald alleen was het me niet helemaal duidelijk waarvoor ik had betaald. Gebeld met Transavia. Lange wachttijd natuurlijk. Mij werd verzekerd dat er zowel voor de heen als terugreis een plaats voor de hond was gereserveerd. Op 20-06-2018, kort voor aanvang van de terugreis, bleek dus het tegendeel. Hond kon niet mee.
Vlucht moeten omzetten en ipv naar Rotterdam naar Amsterdam moeten vliegen. Extra kosten: € 172. Uren later thuis. Geen OV. Iemand uit bed moeten bellen. Bleek in het vliegtuig naast een invalide vrouw te zitten die niet kon opstaan. Geen toilet bezoek mogelijk dus. Die vrouw moet ook vliegen maar geef die dan een andere gerieflijker plaats.
Schriftelijke klacht ingediend. Wilde mijn geld terug. Na ruim een maand bericht "We kunnen uw bijlagen niet openen."
Nogmaals verzonden. 12 Oktober 2018. "U bent in het gelijk gesteld. Tussen 2 en 4 weken heeft u het geld op uw rekening."
Na 5 weken nog steeds geen geld. Weer gaan bellen. Wederom lange wachttijd uiteraard. "Wij hebben een foutje gemaakt meneer. Binnen twee weken hebt u het geld op uw rekening."
Nu, 26 november, ruim 5 maanden na mijn klacht, nog steeds geen geld op mijn rekening. Herken heel veel van de klachten hierboven.
Wat een zeer slechte organisatie zeg.
En dan nog: "Omdat u reist met een huisdier in de cabine heeft u de meest geschikte zitplaats." Nog nooit zo beroerd gezeten!
Denk er hard aan om 'Kassa'of (bijvoorbeeld) Alberto Stegeman te benaderen. Ben daar geen fan van maar Transavia slaat zich ten onrechte op de borst dat ze zo geweldig zijn.

  • Algemeen 4
op 19 november 2018 bestemming: Griekenland / Lindos, reisperiode: juli 2018

Op de terugreis 12 uren op het vliegveld staan wachten. Toen we eindelijk ingecheckt waren had de piloot de deur dicht gedaan en stonden we daar met ons zoontje..... en nu?
Toen nog 2 nachten op Rhodos door moeten brengen en dus veel extra kosten gemaakt omdat onze koffers wel weg waren. Op 1 augustus claim ingediend . Tot op heden nog niks vergoed gekregen. 4 maanden zijn we verder ! Ronduit schandalig!

  • Algemeen 2
op 9 november 2018 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: oktober 2018

Een grove schande hoe Transavia klachten afhandelt.

Op 6 september heb ik een verzoek tot uitbetaling van taxikosten ingediend en tot op heden nog niets ontvangen FC 88220.
De kosten waren gemaakt omdat het vliegtuig i.pv. op Zestienhoven moest landen op Schiphol en wij zodoende een taxi naar ZH moesten nemen. Op 18 oktober (anderhalve maand later!!!!) kreeg ik van mevrouw Hasna van "klantenservice" een mailtje dat zij het bedrag aan mij had overgemaakt. Tot op heden, ondanks diverse telefoontjes nog steeds niets ontvangen. Te gek voor woorden en wat een slechte organisatie!!!!!! Op mijn (telefonische) vraag aan mevr. Rama van klantenservice om iemand te kunnen spreken die hier daadwerkelijk iets aan zou kunnen doen werd mij verteld dat dit niet mogelijk was. Zij vertelde mij tevens dat de betaling niet was doorgegaan omdat niet duidelijk was waar de kosten voor gemaakt waren, terwijl dit duidelijk in het contact formulier was omschreven. Nogmaals een belachelijke gang van zaken en niet getuigend van een goed lopende administratieve organisatie. Van mijn kant heb ik er alles aan gedaan om steeds zo snel mogelijk antwoord te geven op de door TA via e-mail gestelde vragen. Waar blijft de service en wanneer wordt nu eindelijk mijn geld gestort. Dit is toch zeker niet teveel gevraagd na ruim twee maanden????
Gaarne een reactie, u heeft mijn e-mail adres en mijn mobiele telefoonnummer.

Met vriendelijke groet,
P. de Bruin

  • Algemeen 1
op 5 november 2018 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2018

We zouden de terugreis landen op Eindhoven. Agv vertraging kon er niet meer voor 24.00 u geland worden op vliegveld Eindhoven en werd er uitgeweken naar Schiphol . Vervoer v Schiphol naar Eindhoven moest ik zelf regelen. Met toestemming van Transavia taxi genomen, kosten € 336,—. Ben al bijna 3 maanden bezig om m’n geld terug te krijgen. Verschillende klachten ingediend.... totaal zinloos. Ongelofelijk trieste dienstverlening.

  • Algemeen 1
op 5 november 2018 bestemming: Servië / Belgrado, reisperiode: november 2018

Waardeloos! Je kan niet online incheken!
De vlucht had 2 uur vertraging, totaal geen service.

  • Algemeen 1
op 26 oktober 2018 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: december 2018

Slechte klantenservice. Bij voorbereiding van een groepsreis (familie uitje) heb ik weken moeten wachten op een antwoord op een vraag. Als excuus werd aangevoerd dat het een drukke periode was (tip aan Transavia misschien wat meer mensen in huren). Ondertussen voor 14 man tickets geboekt en betaald en bagage bijgeboekt. Nu blijkt dat ik veel te veel bagage bijgeboekt heb voor een weekje vakantie en heb op 25 oktober 2018 gevraagd of e.e.a. gewijzigd kan worden. De reis staat gepland voor 27 december 2018.....het antwoord is ja dat kan maar we kunnen het geld niet restitueren......maar je kan stoelen boeken. Wat heb ik daaraan als ik alle stoelen die ik nodig heb afgeboekt hebt. Nou bedankt Transavia.......zouden ze ook gehoord hebben van klantvriendelijkheid. Ik erger me nu groen en geel aan Transavia.....ohh vandaar dat groen hun huisstijl is.

  • Algemeen 3
op 2 oktober 2018 bestemming: Tunesië / Djerba, reisperiode: september 2018

27 september 7 uur op Schiphol gewacht voor dat verteld werd aan de gate dat het vliegtuig niet meer ging naar Parijs alwaar vandaan ik een doorvlucht 's middags had naar Tunesie. Vanaf de gate moet je het zelf maar uitzoeken en met te late informatie geen opties meer trein of andere vlucht om doorvlucht te halen Antwoord wat je krijgt is dat het je eigen verantwoording is als je je doorvlucht mist.... Ik heb nieuwe ticket voor volgende dag moeten kopen, dag van mijn bruiloft in Tunesie gemist, extra kosten gemaakt en Transavia geeft niet thuis. Vrijdag ook weer vertraging met Transavia en maandag 1 oktober terug ook weer vertraging met Transavia. Bovendien zijn ze met 7 uur wachten met geannuleerde vlucht nog te beroerd om de passagiers kop koffie aan te bieden, een excuus en met een antwoord u kunt een hotelovernachting van ons krijgen dus krijgt u geen verdere verzorging, moet je het dan maar doen. Echt schandalig! Ze hebben ook nog steeds niet op mijn klachten gereageerd.

  • Algemeen 1
op 1 oktober 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2018

Iedere keer wordt moeilijk gedaan over handbagage, terwijl mensen die KLM hebben geboekt bljkbaar meer rechten hebben, aangezien deze reizigers meer handbagage mogen meenemen dan Transavia reizigers.
Dit is mij inmiddels 2 x overkomen op de heenreis vanaf Schiphol, echter vanaf bijvoorbeeld Alicante wordt er niet gerept over handbagage.
Volgende keer toch maar vliegen vanaf Munster-Osnabruck of Bremen.

  • Algemeen 4
op 23 september 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2018

Golfbagage niet meegekomen met vliegtuig maar 2 dagen later. Financiele vergoeding schandalig afgehandeld: heeft half jaar geduurd en is slechts gedeeltelijk gecompenseerd.

  • Algemeen 2
op 14 september 2018 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: september 2018

Ten eerste is mijn selectief: sommige asociale passagiers nemen 4 tassen mee of een trolley terwijl ze anderen gebieden om hun cabin baggage af te geven. Deze krijg je dan pas terug bij de bagageband. Vertraging 2. Onze vlucht was al 5 kwartier vertraagd. Daarna ging iedereen maar zitten waar die wilde, geen ingrijpen vd crew. Vervolgens mogen ze pas na 30 minuten de motor starten. Kortom we komen 2 uur later en midden in de nacht aan. En Transavia zegt alleen maar sorry. Ik vlieg nooit meer met deze prutsers.

  • Algemeen 1
op 14 september 2018 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2018

Bij far de slechtste bugget maatschappij. Personeel is niet te genieten. Koffie smaakt naar zeep. En erg opdringerig . Dike affrader

  • Algemeen 2
op 3 september 2018 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: augustus 2018

We vlogen 2 september terug na eindhoven,met een geweldige goede piloot
nog nooit zo mee gemaakt,hij vertelde onderweg over de vlucht,hoeveel zo iets kost aan kerosine en welke landen we over vlogen,en hoe hard we vlogen hij vermaakte ons met zijn verhalen en grappen,echt top pluim voor piloot van poolen

  • Algemeen 9
op 1 september 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2018

Mijn bagage is verdwenen uit het vliegtuig

  • Algemeen 1
op 30 augustus 2018 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: augustus 2018

Tijdens de landing bleek mijn riem helemaal niet werken, eenmaal aangegeven gooit de stewardess haar schouders omhoog en zegt ''ik zal ernaar kijken''. Mocht het vliegtuig een noodlanding maken of nog erger was ik dus niet vergrendeld in mijn stoel en was ik waarschijnlijk het vliegtuig doorgevlogen, zij reageerde erg laks alsof er niks aan de hand was. Uiteindelijk moest ik mijn riem zelf met de hand vasthouden.

  • Algemeen 4
op 27 augustus 2018 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2018

Mijn dochter had een ongeluk gehad op Mallorca en ik moest er halsoverkop naar toe. Omdat de eerste scan een bloeding in de hersenen liet zien, was ik zeer bezorgd. De crew pikte dat op en reageerde zeer empathisch. Ze verzamelden voor mijn dochter een verrassingspakket dat ik aan haar in het ziekenhuis in Palma moest geven. Ze waren zo lief en bezorgd! Dit heeft me erg ontroerd. Geweldig!
De terugvlucht ( trouwens de vluchten waren van en naar Groningen airport), gelukkig met mn dochter erbij, want het is goed afgelopen, was er een andere crew, maar net zo lief en is ze weer verwend.Niets dan lof!

  • Algemeen 10
op 25 augustus 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2018

Weinig stoelruimte, alleen eten en drinken tegen forse betaling. Geen warme doekjes. En het ergste super chagarijnige stewardessen. Voor mij geen transavia meer....

  • Algemeen 5
op 20 augustus 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2018

Bij een poging om online in te checken bleek dat de achternaam van mijn reis partner niet klopte. Deze was niet goed bij Transavia aan gekomen want de naam klopte wel bij onze reis organisatie. Na meerderen malen gebeld te hebben (ongeveer 7 keer) word er maar twee keer op genomen waar van we twee keer zonder reden opgehangen worden. Onmiddellijk na dat ons de vraag werd gesteld want de naam is van mijn partner is, werden we opgehangen zonder de kans te hebben gehad om antwoord te geven. Daarnaast koste elk telefoontje een 1 euro boven op de gewone rekening. Dit alles vind ik echt te gek en ik ben niet van plan ooit nog met deze maatschappij te vliegen en raad dat ook iedereen af.

  • Algemeen 1
op 4 augustus 2018 bestemming: Italië / Bari Sardo, reisperiode: augustus 2018

Mijn bagage niet in het vliegtuig gestopt, na 5 dagen nog steeds niet terug en elke dag nieuwe onbetrouwbare niet kloppende informatie ontvangen.

  • Algemeen 1
op 20 juli 2018 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2018

Tijdens de terugreis vanuit Valencia moesten wij VERPLICHT onze handbagage in het ruim beneden laten plaatsen ivm. te veel mensen met handbagage. Op zich geen probleem, maar de trolley raakte onherstelbaar beschadigd. Dit hebben we meteen na aankomst in Eindhoven gemeld op 15 mei. Het schadeformulier is eveneens meteen doorgestuurd. Ik wacht nog steeds op antwoord.... De enige reactie is dat het druk is met het verwerken van claims. Waar zou dat nou aan liggen...? Transavia beschadigt, maar stelt niet schadeloos. Probeer daar als particulier maar eens mee weg te komen. Transavia NOOIT MEER!

  • Algemeen 1
op 16 juli 2018 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juni 2018

Tijdens de terugvlucht van Antalya naar Schiphol in eerste instantie 1,5 uur vertraging vanwege het slechte weer. Kan op zich gebeuren, maar de informatie terplaatse was nul. Bij aankomst op Schiphol ook 5 kwartier moeten wachen op de koffers. Van 1 van de koffers was een wiel afgebroken, waardoor de koffer onbruikbaar is geworden. Ook bleek bij aankomst alle kleding nat te zijn, doordat de koffer in Antalya in de stromende regen had gestaan. De koffer was slechts voor de eerste x gebruikt. Op het vliegveld direct een schaderapport laten maken. De klacht gemeld bij Transavia en na 1,5 maand een standaard mail ontvangen met als antwoord dat 'kleine' schades niet worden vergoed. Voorlopig de laatste x dat we met Transavia hebben gevlogen voor ons.

  • Algemeen 1
op 9 juli 2018 bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juli 2018

De stoel voor mij was gebroken, waardoor de man die voor me zat zijn stoel gedurig tegen mijn knieën botste en ik ongeveer 7 cm beenruimte niet meer had. Er waren ook nog eens 2 zeer lastige kinderen die gedurende de hele vlucht hebben geroepen en gehuild, toen ik hier het cabine personeel van op de hoogt bracht is hier niks aan gedaan en werd de rest van de passagiers hier voor de rest van de vlucht door geërgerd.

  • Algemeen 1
op 7 juli 2018 bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2018

In April heeft mijn schoonmoeder voor mij en mijn vriendin een reis naar Frankrijk geboekt, zodat wij haar oma konden bezoeken. Toen wij in juli in wilde checken, bleek dat we nog helemaal geen plaats aangewezen hadden gekregen in het vliegtuig. Over nog appart plaatsen reserveren stond bij het boeken niets vermeld. De enige plaatsen die nog beschikbaar waren, lagen ongeveer het hele vliegtuig uit elkaar. Omdat wij beide vliegangst hebben is dit niet heel handig. Toen wij vervolgens de klantenservice belden (2 nummers die op de site stonden werkte niet eens) werdt er opgenomen door een zeer onvriendelijke mevrouw, die maar half luisterden en ons doorverwees naar de luchthaven. De luchthaven verwees ons echter weer door naar transavia. Uiteindelijk is er geen oplossing gevonden. De communicatie en klantvriendelijkheid van deze maatschappij is echt bijzonder triest. KLM is de betere optie.

  • Algemeen 1
op 2 juli 2018 bestemming: Cyprus / Pafos, reisperiode: juni 2018

Waardeloze service. De beenruimte is zo krap dat je als normaal persoon (1.87 lengte) letterlijk klem zit, ook bij plekken met zogenaamd extra beenruimte. Hierdoor heb ik de hele vakantie met een opgezwollen enkel rondgelopen. Op de terugreis stond er op de borden dat je je bagage al kon afgeven. We werden getrakteerd op zeer onvriendelijk personeel die in opdracht van Transavia werken voor een afhandelingsbedrijf op Cyprus. Na een half uur wachten zonder uitleg waarin de drie dames vrolijk met elkaar aan het kletsen waren en elkaar al lachend berichtjes op hun telefoon lieten zien kregen we plots op botte toon te horen dat we onze koffers (30.6kg) moesten afleveren bij het inleverpunt voor speciale baggage (op de heenreis geen probleem + bijbetaald voor extra kilo's). Vervolgens was het boarden een enorme chaos waarbij we als vee bijeen werden gedreven buiten op het platform zonder dat er toiletten waren. Gelukkig hadden we uit de Premium Lounge wat flesjes water meegenomen, want stel je voor dat je je betalende klanten die in de hitte moeten wachten wat water geeft nadat je ze uren laat wachten. Uiteindelijk vertrokken we twee uur later, en bleek onze vlucht ook nog eens meerdere reizigers met 'speciale behoeftes' te hebben die dankzij hun handicap ieder vier keer op handen en voeten en met afgezakte broek heen en weer naar het toilet kropen om zich daar als groep het toilet toe te eigenen (en ik gun iedereen zijn vakantie, ook gehandicapte mensen maar na alles was het wel een beetje de wat minder smakelijke kers op de taart). Transavia: Nooit meer. Ik betaal nog liever een paar honderd meer voor een lijnvlucht dan dat ik me zo laat behandelen voor en na mijn vakantie.

  • Algemeen 1
op 1 juli 2018 bestemming: Italië / Napels, reisperiode: juni 2018

Het begon al bij het inchecken, daar verwisselden ze namen en mocht handbagage ook ingecheckt worden. We waren met een groep van 8. Waarschijnlijk is het daar al mis gegaan, mijn koffer is iig niet meegegaan naar Napels. De schuld werd door transavia direct bij het vliegveld van Napels gelegd, terwijl wij al hadden bedacht dat de koffer op Schiphol was blijven staan. Er was geen contact mogelijk telefonisch met transavia. Via Whatsapp kwamen antwoorden de volgende dag pas en ook toen weer de schuld bij anderen leggen. 2 dagen later is een familielid op mijn verzoek naar Schiphol gegaan en vond daar inderdaad mijn koffer. 4 dagen later had ik mijn koffer pas, 6 dagen later dan toen we vertrokken en 1,5 dag voordat we weer naar huis gingen. Wat me het meest irriteert van transavia is dat ze de schuld bij anderen leggen terwijl zij overduidelijk de fout in zijn gegaan en vervolgens zijn ze nauwelijks bereikbaar en verloopt de communicatie stroef. Excuses heb ik nooit gekregen.

  • Algemeen 1
op 29 juni 2018 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juni 2018

Heenvlucht 1,5 uur vertraging en nu op de terugvlucht een van meer dan een half uur zonder informatie

  • Algemeen 2
op 25 juni 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2018

Service hier is echt nul Easy jet vliegt nu ook op Alicante. Veel beter en goedkoper en service is beter vroeg een glas water naast me betaalde drankje voor me medicatie nee Alleen een fles je van 2 euro. Contact center is helemaal drama telefonist spreekt slecht NL en is onbegripvol nooit meer transavia voor mij

  • Algemeen 1
op 24 juni 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2018

Geen reactie van Transavia na uitgebreide en gemotiveerde klacht in door Transavia zelf opgedrongen evaluatie over door Transavia aangeraden autoverhuurbedrijf

  • Algemeen 4
op 24 juni 2018 bestemming: Griekenland / preveza, reisperiode: juni 2018

Slechte vliegmaatschappij. Begint al op Schiphol met ellenlange rijen bij de incheckbalie/kofferafgiftebalie( wij hadden online ingecheckt, maar extra bagage bijgeboekt, dus sta je ook gewoon in de rij. Voor het langste volk ter wereld de kleinste beenruimte? Heen- en terugreis hadden wij minstens 1 uur vertraging, terug ook nog een tussenlanding. Belachelijk hoge prijzen voor eten en drinken en heel veel was uitverkocht. Op Schiphol terug nog eens dik een uur op onze koffer moeten wachten. Pfff. zo slecht, nooit meer Transavia. Ik wens mensen in het hoogseizoen die met Transavia reizen heel veel sterkte en geduld toe!

  • Algemeen 1
op 19 juni 2018 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: juni 2018

Enorm onvriendelijke frAnse service die fanatiek koffers gingen labellen voor ruim bagage vanwege veronderstelde over druk op de handbagage
Heel bot en vervelend; eenmaal binnen op rij 10 na deuren sluiten minstens 12 lege bagage vakken!!! Super irritant

  • Algemeen 2
op 13 juni 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2018

Prima gereisd. Keurig en correct cabinepersoneel. Dure drankjes helaas.

  • Algemeen 9
op 13 juni 2018 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2018

Begin juni vlogen mijn man en ik vanaf Kreta/Heraklion naar A'dam. Voor de reis had mijn man om een rolstoel + begeleiding gevraagd. Op vliegveld Heraklion was daarvan niets te bekennen. Waar ik een rolstoel kon verkrijgen, was niet duidelijk. Hoewel er m.i. voldoende passagiers v.a. Heraklion met Transavia vliegen, was er nergens een loket of vertegenwoordiger/ster van Transavia te bekennen. Gelukkig was er een hulpvaardige host van SunWeb die ons hielp.
Eerverleden jaar brak ik een middenvoetsbeen op Kreta. Toen kon er vanaf ons vakantie-adres wel een rolstoel en begeleiding worden geregeld. Omdat de voet pijnlijk was, vroeg ik om een zitplaats met wat meer beenruimte. Dat werd geweigerd, omdat voor die plaatsen was betaald. (Er was geen zitplaats voor "probleemgevallen". )
Met mijn knieën tegen de stoel voor mij had ik niet bepaald een plezierige reis.

  • Algemeen 4
op 4 juni 2018 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: juni 2018

Heenreis 1,5 uur vertraging, terugreis 2 uur en 10 minuten

  • Algemeen 1
op 2 juni 2018 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: mei 2018

Slechtste ervaring ooit in 40 jaar luchtvaart, het woord 'waardeloos' krijgt een nieuwe dimensie. Vijf verschillende vormen van vertraging, allemaal met een excuus wat anderen schuldig maakt.

Nagenoeg geen beenruimte voor iemand van 1.73 m, continue fysiek contact met persoon op stoel naast je en met iedereen die door het gangpad beweegt. Handbagage paste niet in overhead bin omdat die vol waren, dus koffer tussen de benen onder de stoel voor je. Eindeloze rijen in Barcelona omdat daar geen bagage dropoff was voor passagiers die reeds on-line hadden ingechecked. Ik kan echt niemand aanbevelen om vrijwillig met Transavia te vliegen.

Gelukkig zijn er andere maatschappijen die het beter doen.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2018 bestemming: Nederland / Faro, reisperiode: juli 2017

Als we gaan reizen in Europa kiezen we altijd Transavia. Mijn vrouw is rolstoel behoevend en we worden altijd bij iedere bestemming erg goed geholpen. Het personeel is meedenkend en flexibel. Mijn vrouw moet altijd voorin (2e rij) zitten met een begeleider. Onze kinderen zitten vaak verspreid wat ze niet fijn vinden. We worden altijd bij elkaar gezet wat heel prettig is. Ook dank aan de medereizigers die daar begrip voor hebben. Gelukkig is er nog tollerantie in Ned. Blijf dit volhouden.

  • Algemeen 8
op 30 mei 2018 bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: mei 2018

Als sardientjes in een blik!! Het lijkt wel of er steeds meer stoelen/mensen in een toestel worden gepropt. Ruim 4 uur vliegen is op deze manier niet echt leuk meer..

  • Algemeen 6
op 28 mei 2018 bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: mei 2018

Vertraging gehad, daar kon Transavia niets aan doen.
Bemanning gaf via intercom aan dat wij bericht hadden gehad was niet zo ook werd gezegd dat er vanwege uitwijken naar ander vliegveld ze zouden helpen
Maar aan Balie lieten ze alle passagiers staan

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende