C.R.
op 22 mei 2018
bestemming: Nederland / Eindhoven, reisperiode: mei 2018
Ik heb op de terugvlucht van Nice richting Eindhoven een hartaanval gehad. Mede dankzij het adequaat en liefdevol optreden van het cabinepersoneel is het goed afgelopen. Ik wil ze daar bijzonder voor danken!
Hilde
op 13 mei 2018
bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: mei 2018
Heenreis met Small Planet naar Fuerteventura. Prima reis, stoel gekregen met extra beenruimte ivm lengte. Terugreis met Transavia. Ik kon niet naast mijn partner orden geplaatst. Gezinnen met opa´s en oma´s wel. Setllen die na ons kwamen ook. Onvriendelijk te woord gestaan.
A.zund
op 10 mei 2018
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2015
Top goede maatschappij,geweldige reis gehad stewardessen zijn
erg behulpzaam.dikke pluim
Adriaan
op 7 mei 2018
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: april 2018
De boarding ging niet efficiënt, er was maar één iemand die iedereen checkte. Beenruimte was krap, maar voldoende om de 2,5 uur lange vlucht uit te houden. Transavia probeerde aan boord allerlei producten te verkopen; erg irritant. Het eten en drinken smaakten heerlijk. Vliegtuigpersoneel zag er verzorgd uit, waren vriendelijk en hadden zeker tijd voor een praatje. Het opstijgen en de landing gingen niet soepel, blijkbaar onervaren piloot. Voor een kleine binnenlandse kan dit er net mee door.
Ad van Meel
op 5 mei 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: april 2018
Vanwege het niet kunnen landen op Madeira ( harde wind ) een dag en een nacht geheel en goed verzorgd door Transavia op Porto Santo doorgebracht met lunch en diner in uitstekend hotel aan het strand.
Hier kunnen andere luchtvaart maatschappijen een voorbeeld aan nemen.
Peter Roelse
op 2 mei 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2018
Storing Schiphol, men liet de koffers staan. Dat is ok, maar daarna! Geen opvang op vliegveld, vul maar een formulier in en wacht maar af. Vier dagen later en vele telefoontjes heeft nog niemand zijn koffer. Transavia: zet u in de wacht, hopelijk snel, vul maar klachten formulier in, hangt gewoon op, schakelt door naar Schiphol, kortom totaal geen service. Deze maatschappij vlieg ik nooit meer mee. Hoop dat hij gauw ten onder gaat.
Nathalie
op 30 april 2018
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: april 2018
Stuk vee ofzo ?
Trans-Aafje
op 25 april 2018
bestemming: Bulgarije / Sofia, reisperiode: april 2018
Te weinig beenruimte, gedonder over handbagage die toch in het ruim moest, onvriendelijk personeel, nog geen bekertje water onderweg.
Sander
op 15 april 2018
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: april 2018
Inchecken, boarding ging snel. De heen en terugvlucht ervoer ik als prima. Wat jammer is is dat als je boekt op transavia.com je de prijs ziet, en pas later erachter kom tijdens het online boekingproces die je doorloopt op de website dat er ook nog de prijs voor de stoelkeuze erbij komt, ook al is dit een economy stoel komt stoelkeuze bedrag er altijd bij op de prijs. Dat is niet helemaal transparant. Wat irritant is op de vlucht is dat men van alles wilt verkopen, leuker zou ik het ervaren als we een gratis koffie kregen en het steward personeel een leuk praatje met ons zou maken als tijdsbesteding in plaats van onzin produkten proberen te verkopen. auw aan mijn oren 'we gaan zo bij u langs om koffie, drank en onze produktenlijn te verkopen', alsof Rome zelf geen winkels heeft, or Rdam Airport. Ja zo zie je geld is een grote drijfveer, zou het anders kunnen is de vraag?
Tonny
op 5 april 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2018
Mijn koffer was niet aangekomen in Nederland, na 3 dagen kreeg ik bericht dat de koffer was gevonden en weer in Nederland was, maar tot mijn grote verbazing moet ik nog 2 dagen wachten voordat mijn koffer bij mij thuis komt. Hele slechte communicatie , dit kan gewoon niet . Als ik via Ryan air had geboekt was mijn koffer s’avonds Al bezorgd, maar bij Transavia duurt het nog 2 dagen. Ik ben mijn koffer dus 5 dagen kwijt. Schandalig Transavia. Jullie maken de fout niet ik.
H Deden
op 30 maart 2018
bestemming: Italië / Napels, reisperiode: juli 2018
Eerst de kosten voor één persoon gezocht, daarna voor 5 personen. Blijkt dat je dan € 170 meer betaalt (retour) dan wanneer je iedereen los boekt. Is daar een goede reden voor? Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Pia van verseveld
op 26 maart 2018
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: maart 2018
Vertrokken op tijd geen vervelende dingen heb meer met transavia gevlogen en geen klachten, alleen de bagage liet bij terug komst lang op zich wachten
Noor
op 24 maart 2018
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: maart 2018
We hadden tickets geboekt bij KLM, die echter op dit moment voor bepaalde vluchten een Transavia vliegtuig inzetten. Beenruimte is echt heel erg weinig, wordt naar ons idee ook steeds minder. Blij dat deze trombosevlucht maar 1,5 uur duurde
Bart
op 14 maart 2018
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2018
Op de heenreis hadden we 2,5 uur vertraging. Overmacht door het slechte weer. Erg vriendelijke stewardessen die attent hielpen bij de extra zorg die we nodig hadden omdat we met een baby vlogen. Het vliegtuig en de catering zijn eigenlijk niet toegerust op de vliegduur. Max 3/4 uur zou range moeten zijn.
De terugreis was een aanfluiting met 2 pedante jonge stewardessen die drukker waren met het lakken van hun nagels dan met het verzorgen van de passagiers. Dagje meelopen met de collega’s van de heenreis zou goed zijn voor jullie. Zeer gemengde ervaring dus
Hipke
op 27 februari 2018
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: februari 2018
Helaas moet ik 4 x pwk vliegen met Transavia en al anderhalf jaar niets dan ellende. Betaal altijd voor Max fair maar de service die daar bij hoort ( kiezen uit alle beschikbare plaatsen, priority boarding en checkin) is een regelrechte leugen. Priority checkin doen ze bijna nooit aan, of ze “vergeten” het. Alle vrije stoelen worden niet weet gegeven , vaak worden daar collegas geplaats. Allemaal prima hoor maar ik betaal daar vaak meer dan 200 euro meer voor per vlucht. Nee bij Transavia behandelen ze iedereen gelijk (als vee).
Jessica Kraakman
op 19 februari 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2018
Ik heb nog geen 24 uur geleden geboekt. er werd niet aangegeven hoeveel handbagage ik mee mocht nemen en dat ik binnen 10 minuten moest boeken omdat prijzen dan niet gegarandeerd waren. Ik klik snel door, heb per ongeluk ruimbagage bijgeboekt. bel de volgende dag naar transavia, maar die kan niks voor mij doen. je kan alleen meer geld uitgeven maar niet geld terugkrijgen. betalingen die eenmaal gedaan worden, worden niet meer teruggestort. Service doet Transavia niet aan. echt de grootste onzin die ik ooit heb meegemaakt van een bedrijf.
Nicky
op 2 februari 2018
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: januari 2018
Op de terugvlucht naar Amsterdam stelde de stewardessen en zelfs de piloot mijn zusje gerust, omdat zij erg bang is om te vliegen. Ook tijdens de vlucht checkten ze of alles goed met haar ging. Daarnaast verplaatsten ze iemand die op tijd de trein moest halen, en zetten ze stelletjes die niet naast elkaar zaten, maar dit wel wilden, naast elkaar. Allemaal kleine dingen, die weinig moeite kosten, maar ze namen het wel, echt top!
Kees Steenhoven
op 2 februari 2018
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: januari 2018
Vertrek uit Egypte, opgehaald 16.00 uur vanaf hotel.
aankomst vliegveld waar we buiten in de rij stonden, 4keer(vier) volledige check van handbagage en daardoor de 2 uur nodig hadden om te boarden.
In het vliegtuig eindelijk wat eten dachten we ook al stelt dat normaal al helemaal niets voor. Toen de trolley eindelijk bij ons was en ik vertelde dat ik diabetes heb en daardoor graag iets stevigs (sandwiches) wilde eten kreeg ik te horen dat er niets meer was ...maar deze slimme serveerster wilde me wel wat stroopwafels verkopen !! tja verder kon ze niets doen en zeker niet bedenken.
Een vlucht die tijdens etenstijd ,5.5 uur, vliegt zonder te eten aan board..je verzint het niet. Tja waar is de tijd gebleven dat een stewardess charmant en vooral slim moest zijn.
M. de Lange
op 24 januari 2018
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: december 2017
Zeer tevreden maar die nieuwe broodjes.....
Margit
op 23 januari 2018
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2017
Als je met Transavia vliegt, staan er geen stewardessen om te checken of je je handbagage op de juiste plek neerlegt.
Bijv. Als mensen als eerste binnenkomen, droppen ze hun koffertje meteen in het begin, terwijl ze achterin hun plek hebben. Waardoor wij, stoel nr. 5, helemaal achterin ons koffertje plaatsen. Dus als je geland bent, wachten tot iedereen eruit is, zodat jij dan eindelijk je bagage kunt pakken. Dit is niet de eerste keer dat dit ons gebeurd is. Vueling heeft dit veel beter in de hand.
Koorndijk
op 10 januari 2018
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2017
Je moet zelf erachter komen welke vertrekhal je moet aanmelden in Dubai is het niet even verder lopen als op schipol, je krijgt geen mail of iets dat je herinnerd waar hoelaat of wanneer je moet melden. Dus sta je in hal 1 op Dubai omdat daar alle int vluchten vertrekken.
De vlucht duurde in tot 9 uur met tussen stop op Burgas voor tanken. Niet eens een flesje water kan er van af bij transavia alles moet je kopen. Voor zo een lange vlucht verwacht je toch een beetje water minimaal. Het vliegtuig is niet gebouwd voor zo'nlange tijd zitten het was zeer oncomfortabel na 4 uur.
Ik reis vaker met transavia in Europa dat zijn prima vluchten ik denk dat Dubai een km te ver is voor transavia.
Stefan
op 5 januari 2018
bestemming: Kaapverdië, reisperiode: oktober 2017
1 van de slechtste vliegmaatschappijen waar ik ooit mee heb gevlogen. Transavia als het echt niet anders kan...
Yvette
op 28 december 2017
bestemming: Zweden / Stockholm, reisperiode: december 2017
Op de terugreis werd ineens de cabintrolley aangemerkt als ruimbagage tegen betaling, terwijl op de heenreis explicietwerd toegestaan naast de handtas.
Vera sofia
op 12 december 2017
bestemming: Italië / Florence, reisperiode: december 2017
Onze terugreis werd geannuleerd door weersomstandigheden. Dat kan gebeuren, echter was Transavia onbereikbaar terwijl we al op het vliegveld waren. Na heel wat uurtjes kregen we een Engels sprekende medewerker aan de telefoon die ons nergens in tegemoet kwamen. Boodschap: we moesten het maar uitzoeken, ze waren niet verplicht ons te helpen. Ondertussen zaten wij met onze spullen in een Italiaanse stad, mijn vader was doodziek en we hadden geen hotel. Uiteindelijk zijn we naar ryanair gegaan die ons de beste service ooit hebben gegeven. Het was een beetje mosterd na de maaltijd, maar zij hebben er nog enigszins een fijne reis van gemaakt.
Maria Koufopoulos
op 22 november 2017
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: november 2017
Vanmiddag met mijn moeder van 78 jaar vanaf Athene naar Amsterdam gevlogen....mijn moeder vond dat de piloot goed kan rijden haha.
De stewardessen vonden dat ze dat de piloot dit moest weten natuurlijk mocht ze de piloot ontmoeten topservice gehad van de crew.....dikke dikke 10... Groetjes Mevrouw Sarioglu
Gideon
op 10 november 2017
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2017
Goede servies, vriendelijk personeel
A.van Veen
op 10 november 2017
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2017
Gereserveerde stoelen online betaald maar helaas als kwajongen weggestuurd ,met de mededeling dat de stoelen niet bestonden veranderd toestel en daar kon je t meedoen . later passagiers op laten schuiven om de pijn enigszins te verzachtten.Dit is ons al meerdere keren overkomen zodat ik nu mijn rechtsbijstand heb ingeschakeld.Daar je wederom een excuus en je geld terugkrijgt maar je voor de rest in de kou laat staan ,waarom bieden jullie dit aan terwijl je het niet waar kunt maken .Ook vervelend voor het cabine personeel want deze moeten het maar zien op te lossen .Een groot issue bij TRANSAVIA
Schaefer schoonmaakbedrijf
op 9 november 2017
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: december 2016
Transavia is een goede vliegmaatschappij ,zeer netjes en correct.er zijn mensen die altijd wat te janken hebben .moet je met eerste klas vliegen betaal je 4x zoveel, en hoef je niet te mopperen. van mij krijgt transavia een dikke 8
Senna Bergs
op 5 november 2017
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2017
Een ruime voldoende. Alles was prima geregeld. Geen vertraging.
Mara Brouwers
op 2 november 2017
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2017
Slechte communicatie, 1,5 vertraging en vies vliegtuig. Wel goedkoop.
Mieke Jochems
op 2 november 2017
bestemming: Ierland / Dublin, reisperiode: mei 2017
Reis was goed, geen vertraging bijv. Comfort bij standaard was niet heel hoog, beenruimte en opbergruimte zou groter kunnen. Maar verder prima goedkope reis.
Samira Davidson Desalles
op 2 november 2017
bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: maart 2016
Goed bereikbaar, goede service, vriendelijk personeel
Mieke van Enckevort
op 2 november 2017
bestemming: Italië / Sardinië, reisperiode: september 2017
Op tijd, vriendelijk personeel, voldoende beenruimte, personeel ziet er verzorgd uit.
Jay van Santen
op 2 november 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2017
Het personeel was heel vriendelijk en alles verliep mooi op tijd.
Janiek Florij
op 2 november 2017
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2017
Fijne service, wel veel turbulentie. Vriendelijke mensen.
Evelien
op 31 oktober 2017
bestemming: Slovenië / Ljubljana, reisperiode: mei 2017
Ik reisde alleen en had het geluk/toeval dat ik de heen weg een stoel had met extra beenruimte (zonder hierom te vragen) en de terugweg niemand naast me. Dus dat was fijn ingedeeld. Ze hadden me ook naast mensen kunnen zetten.
Paula Arents
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2015
Ik had veel ruimte tijdens de vlucht omdat het niet volgeboekt was. Geen vertraging opgelopen.
Paula Arents
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2014
De vlucht verliep prima, geen vertraging gehad.
Nadeche van Baaren
op 31 oktober 2017
bestemming: Griekenland / Pefkohori, reisperiode: mei 2017
Alles was goed geregeld. Fijne vlucht en transfer.
Freek Groeneveld
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: oktober 2017
Geen problemen tijdens de reis. Aardig personeel en goede service. Alleen de beenruimte was wat aan de krappe kant.
Gaby Wegdam-Moorman
op 31 oktober 2017
bestemming: Portugal / Barcelo, reisperiode: oktober 2017
Alles was prima geregeld, aardig personeel. Kortom: een aanbeveling.
Daan de Ridder
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juni 2016
Pluspunt: op tijd. Minpunt: vervelende vliegtijden.
Kimberley Lombardo
op 31 oktober 2017
bestemming: Italië / Milaan, reisperiode: augustus 2015
Vlucht gemist omdat de gate 10 minuten van te voren dicht ging en niemand meer van de organisatie aanwezig was. Nieuwe vlucht geboekt vanaf Venetië en 300 euro lichter.
Mariëtte
op 31 oktober 2017
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2017
Vlucht ging heel voorspoedig, aardig personeel en een goede service. Daarnaast ben je binnen 2 uur in een super leuke bestemming.
R. Jansen
op 30 oktober 2017
bestemming: , reisperiode: oktober 2017
Grote rij bij bagage afgifte, veel te weinig balies open en alle vluchten door elkaar. Veel ergernis en onduidelijkheid. Vraag iets meer voor een ticket en regel het goed.
Nathalie Matthijssen
op 27 oktober 2017
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2017
Goede vlucht, de medewerkers waren vriendelijk en de tijd vloog voorbij.
Maureen Dronkers
op 25 oktober 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2017
Goede vlucht (weinig last gehad van mijn oren).
A.Beukers
op 16 oktober 2017
bestemming: , reisperiode: oktober 2017
Vliegen in Megastallen. Online inchecken werkte niet, extra lange wachtijden Niet geschikt voor Tachtig jarigen
Tom
op 15 oktober 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: oktober 2017
Extra laten betalen voor prio en je mag met baby niet eens voor. Oplichting!
Marjolein
op 9 oktober 2017
bestemming: Cyprus / Pafos, reisperiode: oktober 2017
Omdat ik mijn vlucht niet kon wijzigen, ondanks dat dit binnen de vervoersvoorwaarden viel, kon ik niet gaan.
Vincent
op 2 oktober 2017
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2017
Hoewel de vlucht goed (niet geweldig) was, was het vooral de dienst na verkoop die me zorgen baarde.
Mijn koffer werd onherstelbaar beschadigt, waardoor ik een claim invulde. Zij vertellen me echter dat dit "kleine" schade is en weigeren het verdrag van Montreal te handhaven (hoewel ze het erkennen op hun site).
Hoe slecht ze me daar behandeld hebben, zal ervoor zorgen dat ik nooit meer met Transavia zal vliegen.
Tessa
op 29 september 2017
bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: september 2017
De medewerkers aan boord waren erg vriendelijk en een gast die aan het zeuren was behandelde ze op de juiste wijze zodat deze gast het toch naar het zin had.
Willem
op 29 september 2017
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: september 2017
De terugvlucht met Transavia was verschrikkelijk. Vroeger vaker met Transavia gevlogen maar dit was de laatste keer.
Ik zat tussen 2 armleuningen ingeklemd en ik ben niet dik. Met mijn 1.90 ben ik niet overdreven lang maar terwijl mensen steeds langer worden neemt de beenruimte alleen maar af, werkelijk schandalig. Ook langs het gangpad zitten maakte weinig uit, je kan gewoon niet meer je benen kwijt. Vanuit Egypte hadden wij niet de mogelijkheid vooraf online in te checken waardoor je maar moet afwachten waar je komt te zitten. Maar dit had toch ook niet uitgemaakt, tenzij je extra zou betalen voor meer beenruimte maar dan moet je ook wel heel snel zijn met inchecken want anders zijn die plaatsen al vergeven. De heenreis met TUI fly was beter en toen zat ik ook op een soortgelijke plaats aan het pad.
Whitley
op 26 september 2017
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: september 2017
Wat een slecht bedrijf is dit zeg en dan als t nie erger kon, krijg je nie eens n drankje zonder 3 eu te betalen GEEN SERVICE shitplane
RD
op 25 september 2017
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2017
We hebben het nieuwe interieur en stoelen van Transavia mogen meemaken..... Nog minder beenruimte waarbij iemand van gemiddelde lengte al met de knieën tegen de voorstoelen aanzit. Ben je iets langer ben je genoodzaakt om scheef/schuin te gaan zitten. Verder is de zitting erg hard en comfortabel. Ook de rugleuningen staan meer rechtop, zover zelfs dat je het gevoel krijg een beetje naar voren te leunen. Ook al was het maar een vlucht van ongeveer 4 uur, dagen nekklachten en spierpijn van gehad. Dit draagt niet bij aan het vakantiegevoel. Vroeger kozen wij juist voor Transavia maar het is geen fijne maatschappij meer om mee te vliegen. Verder bij ongeveer 3 uur vertraging (vertrek) minimale info beschikbaar.
Astrid
op 21 september 2017
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2017
Ik ben erg tevreden over Transavia. Wij vlogen heen en terug van Schiphol naar Alicante in Spanje. Ik was toen 20 weken zwanger waardoor mijn hormonen nogal door mijn lijf gierde. Door deze hormonen kreeg ik bij het instappen hele erge vlieg angst. 1 stewardesse heeft mij toen ontzettend goed opgevangen, ze gaf mij gelijk een glaasje water en kwam de hele reis meerdere malen bij mij zitten om mij gerust te stellen en mij op de hoogte te houden van de gebeurtenissen met deze vliegreis. Dit heeft mij gekalmeerd en heb daardoor 2 goede vluchten gehad! Toppie
JJP van Tilburg
op 17 september 2017
bestemming: Spanje / Gerona, reisperiode: september 2017
Leuke crew geweldige piloot. Piloot zwaait uit het raampje onze kleizoon van 3 jr nog even na.
Frans
op 13 september 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: november 2017
Ik wilde bij transavia een ticket boeken naar Gran Canaria. Na alle gegevens incl betalingsinfo ingevoerd te hebben kreeg ik de melding dat de reis niet meer voor de getoonde prijs leverbaar was. Bah. Het is geen enkele moeite voor Transavia om de vlucht gedurende het boekingsproces voor b.v. een kwartier vast te houden. Andere luchtvaarmaatschappijen doen dat ook. Transavia verspilt je tijd en gooit gedurende het boeken snel de prijs omhoog. Nogmaals Bah.
Edwin
op 31 augustus 2017
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: september 2017
Berlijn is een super gave multiculturele stad met grote mogelijkheden mensen, en bezienswaardigheden hier ga ik graag nog eens naartoe met transavia
Jenny van Holten
op 31 augustus 2017
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2015
Al 4 zomers lang reis ik af naar Spanje om te gaan werken aan de Costa. Het is een korte vlucht van 2 uurtjes waarbij alle veiligheidsvoorschriften altijd netjes door de stuwards en stuwadessen gedaan worden. Deze zomer vloog ik voor de 3e keer met Transavia terug naar de Costa om aan het werk te gaan. De veiligheidsvoorschriften hadden deze vlucht een humoristisch tintje gekregen wat ik nog nooit eerder meegegaan had. Mochten we bijvoorbeeld in het water belanden, zat er een lampje op het reddingsvest zodat we toch nog een boekje konden lezen. En zo waren er nog wel aan aantal grapjes tussendoor die de welbekende veiligheidsvoorschriften een stuk leuker waren om opnieuw voor de zoveelste keer naar te luisteren. Hierdoor zal ik nooit vergeten wat ik moet doen mocht er iets gebeuren in het vliegtuig. Helaas heb ik zulke veiligheidsvoorschriften niet vaker mogen meemaken maar het was een heel leuk begin van mijn werk 'vakantie'. Top transavia!
Nanette
op 28 augustus 2017
bestemming: Italië / Venetië, reisperiode: mei 2014
We hadden ruim 4uur vertraging. Als compensatie kregen we op Schiphol een tegoedbon van 2,50 om wat te drinken. Het goedkoopste drinken was 3,95. Ook kwamen we hierdoor in het donker aan en was het een hel om het hotel te vinden.
Aj
op 28 augustus 2017
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: augustus 2017
Minder ruimte dan bij andere prijsvechters, slechte service, bloedheet of ijskoud binnen en geschreeuw uit het niets over de speakers over verkoopartikelen net als je in slaap bent gevallen tijdens een nachtvluchten. De prijzen daarentegen zijn totaal niet concurrerend maar gewoon hoog.
Isabel wenneker
op 28 augustus 2017
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: augustus 2017
Alles was prima geregeld! De vlucht verliep vlekkeloos en het hotel was super zoals er in de recensie geschreven was.
Eric de Greef
op 25 augustus 2017
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2017
De bagage koffer werd totaal vernield ,ik kreeg een vergoeding van 37,50€ schandalig voor een koffer van 125€. Transavia nooit meer
Merel
op 25 augustus 2017
bestemming: Israël / Tel Aviv, reisperiode: mei 2017
Het is een ongelooflijke stad, de vlucht was goedkoop en goed geregeld. niets op aan te merken.
Judith
op 25 augustus 2017
bestemming: Griekenland / Stalis, reisperiode: augustus 2017
Prima appartement, terugvlucht via Transavia helaas 3 uur vertraagd.
Angelique
op 10 augustus 2017
bestemming: Frankrijk / Toulon, reisperiode: juli 2017
Een reis geboekt naar Toulon, vanaf de luchthaven in Rotterdam.
Tijdens de vlucht, werd duidelijk dat we niet konden landen bij Toulon i.v.m. bosbranden. Daarom werd er uitgeweken naar Marseille . Van daaruit zouden wij met bussen vervoerd worden naar Toulon.
Eenmaal geland bij Marsseille, moesten we ruim een half uur in het vliegtuig blijven wachten op de bussen. Hiermee werden wij echter niet naar Toulon, maar naar de terminal gebracht.
Langs de paspoortcontrole gegaan en ruim een uur op een bus staan wachten die niet kwam. Wij werden ook niet geïnformeerd door iemand van Transavia.
Na ruim een uur wachten, hebben wij zelf een bus en trein richting Toulon gepakt. Een klacht ingediend over het feit dat er geen bus kwam en wij niet werden opgevangen en wij nu zelf de kosten hebben moeten betalen van de reis van Marseille naar Toulon. Aangegeven dat we die kosten graag vergoed willen hebben. Maar ze doen er helemaal niets mee.
Bosbranden is voor Transavia ook overmacht, maar de service in Marseille was waardeloos. Dit zijn situaties waarvoor ze een plan klaar moeten hebben liggen. En snel kunnen handelen. Al is het maar een contactpersoon waar je met je vragen terecht kunt.
HadB
op 5 augustus 2017
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2017
Wandelwagen zoek, daarna aan je lot overgelaten, telefoonummer overbezet (na 30 min. opgehangen) na endelijk contact kastje, muur, kastje, muur maar geen oplossing steeds naar Schiphol verwijzen terwijl ik een vliegticket bij Transavia heb gekocht dus zij zijn mijn aanspreekpunt (als ik bij media markt een tv van sony koop hoef ik bij een klacht ook niet zelf met sony te bellen). weigeren je echter verder te helpen
A.P.Toet
op 28 juni 2017
bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: juni 2017
Onze terugvlucht vanuit Agadir naar Amsterdam is bijzonder prettig verlopen, we hadden een steward met een hoog amusement gehalte. hij gaf veel informatie op een grappige manier, daarbij was hij toch zeer behulpzaam.kortom een feest om met deze steward te vliegen. (hv6882) 27 juni.
Mh
op 21 juni 2017
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2017
Heenreis met een toestel van ruim 17.5 jaar oud. dit komt in het sterk verouderd interieur goed naar voren.
Terug met een toestel van 12 jaar en ja ook hier mankementen, airco werkte niet, dus zeer warm .
in 18 maanden tijd nu 3x met transavia gevlogen en steeds in oude toestellen, in de tussentijds ook met andere maatschappijen gevlogen en daar gaat men wel met de tijd mee. dus voor mij geen transavia meer
Kees
op 13 juni 2017
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2017
Transavia qua service steeds meer op easyyet lijken
Peter
op 11 juni 2017
bestemming: Nederland / roterdam, reisperiode: juni 2017
Alicante...10 juni 8 uur smorgens 500 veelal oudere nederlanders proberen in te checken voor rdam en amsterdam. 2 balies open met ongemotiveed alleen chinees sprekend personeel. Balies gaan te laat open. onrust. duwpartijen. mensen die zwaar overspannen raken. personeel stuurd staart van rij naar nieuwe balie..die later niet bijkt open te gaan. Platgetrapte hondjes en huilende omas!! Schaam me diep...een Nl maatschappij!!
om 9.30 half uur voor vertrek ..met borden LAST CALL staan er nog 100 in de rij, allemaal zwaar over de rooie. Meer dan 150 man in de dounane rij om 9.45 uur..Rennende rollators en sprintende rolstoelen van de douane naar B33..
Weet niet hoeveel er hun vlucht niet hebben gehaald ..wat een rampzalige manier om kosten te besparen. En de juf aan de transavia vertelde dat dit de de gewoonste zaak van de wereld is !! Dus vooral geen koffer inchecken bij Transavia en als er alternatief is NOOIT meer met Transavia!!!
Stefan
op 10 juni 2017
bestemming: Portugal, reisperiode: juni 2017
Ik ben telefonisch 3x opgehangen en niet terug gebeld. Toen ik iemand aan de telefoon kreeg werd er na 6 minuten verteld meneer uw tijd is om ik moet andere klanten helpen. Niet echt hoe je met klanten omgaat die een probleem hebben. Toen ik zei dat je zo iets niet zegt tegen je klanten kreeg ik een van meneer Rico van Transavia een agresievere toon meneer als u niet mee werkt dan kan ik u niet helpen. Ik dacht hoe wil je mij helpen als je andere klanten wilt op nemen. Ik zat toen nog steeds met mijn probleem. Ik kreeg te horen als u klachten wilt melden kan dit via een formulier online. Dat heb ik ook gedaan. Vervolgens kreeg ik na mijn zei pas een reactie na dat ik zelf weer moest mailen. Excuses voor het late bericht. Uw vluchten zijn ondertussen al enkele dagen geleden, en volgens ons systeem bent u wel aan board geweest. Wij hopen dat u een fijne vlucht had.
Dat is alles wat ik kreeg per mail dat kan tog niet eerst 3x worden opgehangen zonder terug te bellen, ongeschofte klanten serviece krijg je aan de telefoon daar betaal je dus 4,- voor en dan zo een mail sturen na dat je te laat bent met reageren op een mail. Leiding gevende kunnen ook niet te woord staan dat snap ik ook niet. Zeker geen aanrader ik zal iedereen in mijn omgeveing hier over vertellen en zorgen dat ze nietmet transavia vliegen
Martin van Grunsven
op 27 mei 2017
bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2017
De heen vlucht was vreselijk met een slechte crew , terug precies het omgekeerde top crew kreeg zelfs flesje water en ook een groot Fins gezin dat moest overstappen op Schiphol werd optimaal geholpen om de vlucht te halen , dat maakt de teleurstellingen in een keer meer dan goed!
Wendy
op 17 mei 2017
bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2014
2014 was het laatst dat ik en m'n dochter in Turkije was bij familie en vrienden. Twee keer in 2012 en in 2014 had ik en m'n dochter geen ontbijt/lunch gehad 😡
Twee keer werdt mijn dochter bijna onwel enige minpuntje is dat niet met lira kon betalen en met creditcard moest betalen dat heb ik niet
M'n dochter zei al dat ze niet goed werdt van honger
Beide keren offerde de crew een deel van hun lunch op voor m'n dochter 😳😍☺️
Plus twee ronde fruit en de duurste vd menu pakketten
We werden naar voren geroepen en mijn dochter mocht kiezen wat ze wilde, Natuurlijk koos ze voor kleine dingen en een saucijsebroodje ik was alleen met dochter toen nu met zoontje van twee erbij alleen maar ze was toen al geld bewust en bescheiden. Is dit genoeg zei de stuwardesse. Mijn dochter bescheiden' ja hoor. En de stuwardesse greep naar haar lunch en offerde wat van haar lunch op, Druiven,snoepjes en twee rondjes dure pakketjes die ze verkochten. Bless you all Transavia
I am forever thankful
Kon ik ze nog een keer zien om hen te vertellen hoe dankbaar ik hiervoor nog ben zo'n service krijg je nergens
Vanessa
op 9 mei 2017
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: april 2017
Het is een beetje krap in het vliegtuig en de broodjes etc. zijn naar verhouding best prijzig. Maar goed, dat is bij alle low cost carriers zo. Wij hebben een prima vlucht gehad, mooi op tijd en geen turbulentie.
De kindjes krijgen altijd een tekening en potloden om ze even bezig te houden, dat vind ik een leuk aardigheidje van Transavia.
-
Algemeen
7
-
Vervoer
7
-
Prijs / kwaliteit
7
Theo
op 9 mei 2017
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: mei 2017
LET OP: als je een wandelstok of een zitkussen met uitsparing voor je stuitje mee moet nemen zijn zij NIET coulant. Ze verwijzen je alleen maar naar de medisch specialist voor een verklaring. Voor een klein zitkussen. Andere mogelijkheid was. Inchecken als cabine bagege maar dan moet je andere handbagage betaald in het ruim. Ze zijn echt van de pot gerukt bij Transavia. NOOIT maar dan ook NOOIT meer.
Matthijs de wit
op 24 april 2017
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: april 2017
Zaterdag 22 april 2017, op de drukste dag in de mei vakantie hebben wij de auto geparkeerd op lang parkeren. Bij de shuttle bus naar de vertrekhal had Transavia als Één van de weinigen een tweetal incheckbalies voor bagage ingericht. Dit heeft ons enorm veel wachttijd bespaard in de vertrekhal en konden direct door naar de douane om rustig onze vakantie te starten. Onze complimenten voor deze extra service!! Fam. M. de Wit
Janneke
op 24 april 2017
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: april 2017
Bagage niet mee op 10 uur vlucht op 18 april. Ok kan gebeuren. Op 19 april verneem ik rond 15.00 uur (na zelf 4 x bellen) dat hij gevonden is op Nice. Maar Transavia is zo vriendelijk deze niet op de 17.00 uur KLM vlucht mee te geven of de 19.30 vlucht - nee hij gaat mee op de 22.00 uur vlucht dus onnodig nog een dag moeten wachten op de bagage die vervolgens met schade wordt afgeleverd waarbij Transavia zich verschuild achter allerlei artikelen zodat ze niet aansprakelijk zijn. Betaald 50 euro voor bagage die met 300 euro schade terugkomt en ik krijg 20 euro aangeboden als tegoedbon. Alsof ik nog met transavia wil vliegen. De servicedesk kan beter de geen service desk noemen. Buiten we doen niks en wat vervelend doen ze niks.
Claudia
op 18 april 2017
bestemming: Nederland, reisperiode: april 2017
Helaas had ons 1 jarig zoontje last van doorkomende tandjes tijdens de terugvlucht. Maar wat een fantastische (oprechte) aandacht en service hebben wij van alle bemanning ontvangen. Echt top! Daarbij hadden wij zowel op de heen als terugreis een extra stoel gekregen voor onze kleine man. Volgende keer kiezen wij zeker weer voor Transavia.
Flip de Bok
op 15 april 2017
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: april 2017
Terugvlucht uit Praag vandaag met HV5234. De stoelen met extra beenruimte waren niet bezet. De stewardessen gingen rondlopen om lange mensen te zoeken en zo werd mij deze plek aangeboden. Top service
Dirk
op 15 april 2017
bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: april 2017
Ga je een weekend weg, vertrek 9.30 uur. Hoor je op het vliegveld dat ze pas om 13.00 uur vertrekken. Ben je dus bijna een dag kwijt die je moet doorbrengen op Schiphol. Vergoeding een kopje koffie. Schandalig. De volgende keer de trein!
Wendy Vellekoop
op 7 april 2017
bestemming: Nederland / nederland, reisperiode: april 2017
Graag deel ik een compliment uit voor mevrouw Vos. Deze ontzettend lieve stewardes maakte de vlucht voor onze misselijke dochter en ons een stuk prettiger. Ze gaf goede tips stelde onze dochter gerust en kwam steeds vragen hoe het ging. super, dank je wel daarvoor!! Ook de daling ging heel soepel waardoor niemand van ons oorklachten had. We gaan in de toekomst zeker nog eens vliegen met Transavia!
Lola
op 23 februari 2017
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2017
Ik snap eerlijk waar echt niet dat zoveel mensen zoveel slechte recencies over transavia hebben. Dit is de 2e keer dat ik met transavia vloog en ging me nog beter af dan de eerste keer, ik ben iemand met enorme vlieg angst en stap met veel tegenzin het vliegtuig in, eenmaal onderweg met een vlucht van 4,5 uur had ik best de zenuwen, het transavia personeel kwam bij me en hebben denk wel een half uur met me staan kletsen vanalles over zichzelf verteld en vanalles uitgelegd over het vliegen en het vliegtuig, ik was daarna zeer op mijn gemak en zelfs de zware turbulentie waar we inkwamen deed me niets meer, transavia super vriendelijk personeel goede bediening goede vlucht idd weinig beenruimte maarja dan moet je maar meer betalen als je het niet goed vind toch? Vond het best raar dat ik alleen maar negatieve reacties zag en dacht ik zal eens mijn ervaring delen want die was super, en heb een super lekkere vakantie!!
Tom
op 21 februari 2017
bestemming: Italië, reisperiode: mei 2017
Ik heb werkelijk nog nooit zo'n klant onvriendelijk bedrijf als Transavia meegemaakt. Ik belde zojuist met het service centrum. Let wel service centrum. Het woord service staat erin. Ik heb enige maanden geleden tickets naar Venetië geboekt vanaf Schiphol. Ongeveer 1,5 week terug krijg ik een mail dat zij de vlucht annuleren en dat ze een alternatief bieden vanaf Rotterdam op andere dagen. Ik zit direct met een probleem ivm kosten vervoer luchthaven, kosten hotel, kosten autohuur. Nu belde ik om te zeggen dat we op deze vluchtdatum niet eens kunnen en dat we willen omboeken. Zegt de trut aan de lijn dat het niet kan omdat ik op een knop accepteren zou hebben gedrukt en dus op die vlucht mee ga. Ik heb daar nota bene niet eens een bevestiging van gehad. Kosteloos annuleren kan niet en wijzigen kost me 50 euro per persoon per enkele vlucht. En vervolgens word ik boos dat dit niet acceptabel is en wordt gezegd dat ze wel vaker boze klanten hebben. Nooit nooit nooit meer Transavia. Transavia kan het service center beter opheffen en een computer neer zetten die zegt dat niks kan. Bij Transavia kan alles, bij de klant niks. Hoe gaat Transavia dit oplossen?
Sjors
op 20 februari 2017
bestemming: Duitsland / munchen, reisperiode: februari 2017
Had extra een annuleringsverzekering afgesloten op de site van transavia. vervolgens ivm met werk de vlucht moeten annuleren. Krijg ik te horen dat dit geen goede reden is en ik niks gedekt krijg. Waardeloze firma
Petram
op 19 februari 2017
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: september 2016
Samsonit koffer gesloopt door bagagemedewerkers. Transavia vergoedt niet. Schande
Liesbeth
op 27 januari 2017
bestemming: Frankrijk / Ajaccio, reisperiode: juni 2017
Reis zelf niet eens gemaakt, maar ticket helaas moeten annuleren-en dat netjes 5,5 maand ervoor. Krijg alleen belastingen terug, maar NIET de gereserveerde stoelen van totaal 12,-! Die gaan ze gewoon NOG eens verkopen over mijn rug! EN ook nog 10,- extra adm.kosten! Dieven zijn het! Tip: zo laat mogelijk annuleren zodat ze niet ook nog eens extra over jouw rug verdienen aan je geboekte extra's!!!
Cornelia
op 26 januari 2017
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2015
Top vakantie Tenerife.. Vriendelijk personeel . Goede en fijne maatschappij.
M Metaxas
op 11 januari 2017
bestemming: Griekenland, reisperiode: januari 2017
Heel slechte organisatie.
Jullie moeten je schamen als transavia
Scagliola
op 1 januari 2017
bestemming: Italië, reisperiode: oktober 2016
Wij hebben via Transavia tickets voor Pisa gekocht vanuit Adam, en ook via TRansvia een auto gehuurd, (voorwaarden kun je zien als je een link opent die in een e-mail verschijnt met de header: bedankt dat u via Transavia een auto gehuurd hebt!!). De vlucht moet omvliegen naar Rimini vanwege mist, de avond zelf en de volgende ochtend naar de autoverhuur bedrijf gebeld om te vertraging te vermelden, avond neemt niemand op, volgende ochtend onduidelijk verhaal over dat we zelf een aanvraag moeten indienen. Als we uiteindelijk aan komen, na 2,5 uur in de rij gestaan te hebben, blijkt de aanvraag geannuleerd te zijn, en moet mijn man een nieuwe aanvraag doen en betalen, door online te bellen met een bedrijf dat in Ierland gevestigd is en waarbij de lijn steeds verbroken wordt en je iemand anders aan de lijn krijgt, het geld zijn we kwijt, Transavia neemt geen verantwoordelijkheid want heeft huur uitbesteed, ik had de link moeten openen en de voorwaarden moeten lezen, als je het niet redt, moet je het verhuurbedrijf zelf in Ierland bereiken, en annuleringen binnen 24 uur gelden niet. Klacht gestuurd naar Iers bedrijf, nooit meer wat gehoord (oktober 2016) . Met Consumentenbond gebeld, doordat Transavia link in e-mail heeft gezet, konden wij formeel op de hoogte zijn van deze voorwaarde. Wijze les: nooit meer via Transavia auto huren.
Chiara bakker
op 1 januari 2017
bestemming: Oostenrijk, reisperiode: januari 2017
Lange rijen bij checkin,
Slechtste reis ervaring in jaren
Deze website heeft trouwens geen 2017 mogelijkheid
Marc van der Stap
op 29 december 2016
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2016
Prima vlucht gehad, zowel heen als terug. Geen vertragingen, we lagen ruim voor op schematijd. Vriendelijk personeel. Vooraf hebben we diverse maatschappijen met elkaar vergeleken, maar Transavia was veruit de goedkoopste (incl. 2 x 20 kg ruimbagage)
Magdalena
op 21 december 2016
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2016
We zouden op 15 december vanuit München vertrekken naar Alicante om 10.40.
We stonden om 09.00 al in de rij voor het inchecken. De rij was enorm lang en er zat maar één iemand achter de balie. Het schoot maar niet op. Voor de zekerheid gingen we vragen of we wel in de goede rij stonden en of we het wel zouden halen. We werden verteld dat de vlucht vertraging had, zoals veel andere vluchten en dat we gewoon weer in de rij moesten gaan staan. Toen we om 10.10 eindelijk aan de beurt waren ( al een uur en 10 minuten in de rij) werd ons verteld dat we te laat waren en de vlucht gesloten was. Mijn vriend en ik waren niet de enigen. Er waren nog vijf anderen, zeven in totaal dus die niet mee konden vliegen. We hebben een klacht ingediend bij Transavia. Die vindt het vervelend voor ons, maar ze adviseren om twee uur voor de vlucht te arriveren.
Zeven passagiers van die vlucht hebben dus een ticket moeten kopen bij een andere maatschappij: Norwegian. Daar vlieg ik wel vaker mee en dat blijf ik ook doen in het vervolg, tenzij Transavia alsnog doet wat je van ze zou verwachten. Excuses en onkostenvergoeding.
Gilliano
op 19 november 2016
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: november 2016
Zeer slechte service. vliegtuig is komt ieder keer telaat en eten is zeer slecht
Elisabeth
op 31 oktober 2016
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: oktober 2016
Terugvlucht HV5106 op 23 oktober vanuit Valencia was gecancelled vanwege dichte mist in Eindhoven. Transavia verzoekt passagiers om zelf een terugvlucht te regelen!!! Wij waren samen met enkele andere passagiers een van de weinigen die diezelfde dag nog een vlucht hebben kunnen boeken. Weliswaar met KLM en via Amsterdam maar we moesten terug vanwege zakelijke verplichtingen. De rest van de passagiers is gestrand en konden op zijn vroegst de volgende dag terug. Transavia biedt geen enkele vergoeding want het wordt afgedaan met een "onvoorziene omstandigheid" en voor vervolgkosten zijn ze niet aansprakelijk. Dit is werkelijk absurd!! Wij zijn een frequent flyer van Transavia maar als dit niet op een normale correcte manier wordt opgelost zijn ze ten eerste een klant kwijt en ten tweede zullen we er alles aan doen om deze absurd slechte service bij zoveel mogelijk mensen kenbaar te maken. Wij verwachten op zijn minst een vergoeding voor de niet gebruikte terugvlucht en de treintickets.
H.Diender
op 28 oktober 2016
bestemming: Griekenland / Heraklion, reisperiode: oktober 2016
Fijne vlucht gehad.
Zoals zoveel vluchten die we eerder hebben genoten.
Alle vluchten waren geannuleerd ivm met een bijna staking.
Maar we konden toch nog op de normale dag vertrekken met een kleine vertraging.
Complimenten voor Transavia.
Super vrouwelijke piloot die persoonlijk live zichzelf voorstelde.
Helaas toen we al weer even thuis waren kwam het bericht van het sex schandaal. Zoiets gebeurd natuurlijk overal.
Maar wat veiligheid betreft met zoveel mensen mensen aan boord mag dit echt niet kunnen met zo'n verantwoordelijke baan.
Gr.
Pouwtjes
op 20 oktober 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2016
Heen en terug zeer goede vlucht gehad heb altijd wat vliegangst maar voelde echt goed Ook zeer vriendelijke bemanning.
Pieternel Matulessy
op 20 september 2016
bestemming: Portugal / Lagos, reisperiode: september 2016
Leuk zo'n menu kaart, zeker als er niets van te kopen is. Het enige aan boord zijn de repen. Slechte schoonmaak, zat gewoon op de rommel van de passagiers van de vorige vlucht. Airco stond zeker uit want het was er bloedheet. Dit was de zoveelste keer dat wij vlogen met Transavia maar als het niet meer hoeft dan ook zeker niet meer. Vreselijke luchtvaartmaatschappij.
L.van der Zalm
op 19 september 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2016
Omdat op terug reis de meeste broodjes en luchtjes niet meer aanwezig was.