Arianne
op 16 september 2016
bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: oktober 2016
Transavia annuleerde de vlucht en geeft geen enkele compensatie, ons kost het veel geld omdat we een extra hotelkamer op zo'n korte termijn moeten boeken.Transavia annuleert de vlucht maar wij betalen de prijs.
Nog even ter aanvulling een stukje van de emailcorrespondentie met Transavia:
Dank u wel voor uw reactie.
Het interesseert ons wel degelijk wat de mening van onze klanten is. Wat dit aangaat, vinden wij het niet fijn, dat u uw mening over Transavia 'niet onder stoelen of banken zult steken'. Helaas kan ik u geen ander bericht meedelen, omdat de hotelkosten, zoals ik in mijn schrijven van 15 september jongstleden vertelde, worden gezien als gevolgkosten, waarvoor Transavia niet verantwoordelijk is.
Als u nog vragen heeft, kunt u reageren op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Customer Care
Beste Customer Care,
Je geeft aan dat het Transavia “wel degelijk interesseert wat de mening van de klant is”.
Wat mij betreft is dat uit jullie handelen niet gebleken, om de volgende redenen:
- Jullie zijn verantwoordelijk voor het annuleren van een vlucht en veroorzaken daarmee aanzienlijke ongemakken, problemen wil ik zelfs wel stellen, maar jullie doen geen enkele moeite om “de klant” tegemoet te komen behalve optie a/b/c die voor “de klant” geen enkel ongemak wegnemen.
- Vervolgens beroept Transavia zich op vastgestelde richtlijnen (door “de klant” niet voor niets “de kleine lettertjes genoemd”) om zichzelf vrij te pleiten van alle verantwoordelijkheden om die ongemakken (heel mooi “gevolgkosten” genoemd, maar niet minder ongemakkelijk) te delen of weg te nemen.
- Vervolgens stelt Transavia ongegeneerd dat, ondanks dat ze je in je eentje met een hoop ongemakken laten zitten, ze “hopen dat u de volgende keer toch weer voor Transavia kiest”.
- Wanneer er wordt gevraagd naar een goede reden om inderdaad nog met Transavia te vliegen kan “de klant” zelfs niet rekenen op een slecht antwoord op deze vraag, laat staan op een goed antwoord.
Dit leidt mij ertoe om te concluderen dat er inderdaad geen enkel goed antwoord is op de vraag waarom ik ooit nog met Transavia zou vliegen.
Het feit dat Transavia vervolgens nog durft te stellen dat ze het “niet fijn vinden” dat “de klant” haar mening niet onder stoelen of banken zal steken beschouw ik dan ook als bijzonder zelfingenomen, gezien de situatie waar Transavia “de klant” in laat zitten.
In de eerste instantie was ik slechts zeer teleurgesteld dat Transavia mij (“de klant”) zonder enkele tegemoetkoming liet zitten met de ongemakken van een geannuleerde vlucht ten behoeve van hun eigen belang. Echter, de zeer ongeďnteresseerde en zelfingenomen e-mail correspondentie van de kant van Transavia heeft mijn mening over Transavia doen dalen tot een absoluut nulpunt. Ook dit zal ik niet onder stoelen of banken steken. Bij voorbaat mijn excuses als ik daarmee jullie gevoelens kwets.
Daarna niets meer gehoord, zegt genoeg denk ik!
J.F.Anneveldt
op 14 september 2016
bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: augustus 2016
HV1539/05.10 uur op 27-8: meerdere ingangen Vertrekhal 1 afgesloten;buiten aansluiten in een enorme rij wachtenden.Mensen kropen onder linten door om voor te kruipen. Iedereen zou met Transavia vliegen.Geen displays en er werd dus niet per vlucht ingechecked. Wij hebben bijna 2 uur in de rij gestaan en NIEMAND hielp ons!. Vlucht gemist en per trein naar Brussel/Athene/Kefalonia. Transavia reageert nergens op. Zij zijn hier verantwoordelijk voor. Op zoek naar medepassagiers van een waarschijnlijk overboekt vliegtuig.
Bob
op 6 september 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2016
Veiligheid boven alles op de terug reis 4 illegalen vlucht is geheel gecheckt ect bagage aanwijzen ect.. wel 1 uur vertraging maar dat had ik ervoor over
Harry de Kievit
op 5 september 2016
bestemming: Italië / Rome, reisperiode: mei 2016
Weinig beenruimte. Goedkoop. goede service
Fam h
op 4 september 2016
bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2016
Het personeel van Transavia was zeer vriendelijk. Een vriendelijke glimlach ten alles tijden. Hebben alleen de vlucht geboekt.GEen hotels geboekt dus daar geen reviews over.
CoVer
op 1 september 2016
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2016
Zeer slechte maatschappij. Zeer onvriendelijk cabinepersoneel, en zeer onbeschoft. Koop je een bekertje koffie met een kaasbroodje moest je €6,60 betalen,ik geef €7,00 verwacht je wisselgeld,krijg je gewoon geen wisselgeld terug.Even daarvoor werd ik afgesnauwd omdat ik aan het filmen was in het vliegtuig. Later vlak voor de landing werd ik gesommeerd om mijn rugleuning van de stoel recht te zetten, maar mijn stoel was kapot leuning zat los en kreeg niet recht werd ik gewoon voor lul gezet dat ik dat knoppie in de armleuning moest gebruiken. Ik dus uit proberen te leggen dat die stoel kapot was. Kortom nooit meer met Transavia
Amber
op 25 augustus 2016
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: augustus 2016
Transavia is net als alle andere low-budget maatschappijen. Voor het geld kan je er eigenlijk ook niet meer van verwachten: Volle vluchten, krappe plaatsen maar voor weinig geld op je bestemming. Minpunt van mijn vlucht was wel het ongelooflijk chagrijnige personeel, erg jammer want een leuke cabincrew kan de vlucht een stuk aangenamer maken. Helaas Transavia, volgende keer beter.
Anita Theben Terville
op 21 augustus 2016
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: april 2016
Onze dochter woont in Faro en onze familiebezoeken gaan altijd met Transavia. Een heel klantgerichte organisatie. Je wordt perfect op de hoogte gehouden. Via email of telefonisch. Zeer vriendelijk cabinepersoneel. Goede prijs kwaliteit. Altijd een zachte landing ☺. Heel belangrijk!
Sigrid
op 17 augustus 2016
bestemming: Griekenland / thessaloniki, reisperiode: september 2015
Wij vlogen met transavia naar griekenland. Dit was een super slechte vlucht, het personeel was zeer onvriendelijk. Ik had de pech dat er iemand achter mij zat die met haar knieën in mijn stoel zat. Vriendelijk verzocht of ze deze eruit wilde halen. Ik had mijn stoel een klein stukje naar achter gezet. Daarna kwam de stewardess naar mij toe of ik mijn stoel gewoon rechtop wilde zetten. Waarop ik antwoord als mijn stoel niet naar achter mag, moet dat geen keuze zijn. Waarna de persoon de hele vlucht lekker met haar knieën in mijn stoel bleef beuken en eraan trekken. Ik vlieg niet meer met transavia, vlieg nog liever met Ryanair.
Frans van cooten
op 6 augustus 2016
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2016
Gisteren aangekomen, bagage zoek. vanochtend om 9.00 uur werden wij gebeld door transavia service desk op het vliegveld dat de koffer terecht was en dat deze in de loop van de ochtend bij ons afgeleverd zou worden. inmiddels 8 uur later nog geen koffer en het blijkt onmogelijk om met iemand in contact te treden. geen enkel nummer van Transavia blijkt operationeel en de enige die wel overgaat, van de servicedesk op het vliegveld, wordt gewoon niet opgenomen :(:( wat een waardeloze klantenservice heeft Transavia
E.Schukkink
op 4 augustus 2016
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2016
Wij boeken al jaren bij onze vaste reisagent/touroperator en vlogen daardoor altijd met TUIFLY. Dit jaar voor eerst met TRANSAVIA. Ervaringen met vluchten vanuit Duitsland altijd ZEER tevreden, gratis drankjes en maaltijden aan boord.
nu via Nederland en met Transavia een teleurstelling: uitgeklede toestelen, geen entertainment schermpjes geen mogelijkheid tot beluisteren van radio via hoofdtelefoon, geen kussentjes en dekentjes(nachtvlucht) eten en drank voorraad slecht zowel op heen als terug vlucht geen bier, cola, snacks te verkrijgen.opmerkingen hierover bij stewardess ja dit is onze 3e vlucht wij zijn door de voorraad heen hoezo? je kunt toch op de luchthaven bijvullen.
Kortom erg slechte service aan boord en wij gaan geen reizen meer boeken waar Transavia de vluchten van verzorgd
Marion
op 3 augustus 2016
bestemming: Turkije / Dalaman, reisperiode: juni 2016
Prima vliegmaatschappij..altijd tevreden geweest..totdat ik dit jaar mijn koffers wilde in boeken..104 euro voor 2x20 kg. In 2015 was dat nog 32 euro.....belachelijke prijsverhoging zeg!!!
Geert
op 25 juli 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2016
Vervoerder Transavia berekent de hoogste prijzen voor ruimbagage voor reizen welke geboekt zijn bij Solfly
Bas
op 25 juli 2016
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2016
Beide vluchten waren prima. Service is goed.
Voor deze afstand is Transavia voor mij een uitstekende maatschappij.
Stefan Keiman
op 11 juli 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2016
Transavia heft mij misleid met het idee dat ik kon omboeken. Omboeken kost geld en wordt niet afgetrokken van het initiele bedrag. Slechte zaak. Half uur aan de telefoon gehangen met hard vals muziek. Transavia jaagt mensen bewust weg!
Peter
op 7 juli 2016
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: juli 2015
Goeie maatschappij, 2 minpunten...
- Weinig beenruimte waardoor je niet relaxed kan zitten
- Duur eten
Verder is het een zeer goedkope basic vliegtuigmaatschappij
Marja
op 5 juli 2016
bestemming: Griekenland / Farsa, reisperiode: juni 2016
De stoelen in het toestel terug waren zo erbarmelijk slecht (oud toestel van Vueling zover we na konden gaan) dat we 2 dagen last van de rug hebben gehad. Dat de stoelen tegenwoordig met plastic bekleed worden vind ik al godsgeklaagd (smetten!) maar deze waren van vuile stof, rugleuning was stukje stof zonder enige steun en de stoel helde voorover. Geen billen en rug meer over! Dat er bezuinigd moet worden alla, maar dit was wel heel erg slecht. Over het personeel overigens niets dan lof.
Peter Kemp
op 29 juni 2016
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2016
Bij terugkomst in Rotterdam was onze nieuwe koffer totaal vernield.
Bij het meldpunt werd ons al verteld dat de koffer totaal vernield was en het beste bij de reisverzekering geclaimd kon worden.
Wij hadden de koffer voor €107.- op de markt gekocht en contant betaald. De verzekering vergoede de schade met aftrek van het eigen risico van €50.- Deze heb ik vervolgens bij Transavia geclaimd. Helaas zij vergoeden zonder bon slechts 30% en aangezien de verzekering bij Transavia de schade zal verhalen zeggen zij dat al meer is uitgekeerd dan zij normaal doen en ik niets meer krijg. Ik blijf dus met een schade van €50.- zitten.
Tim Suijkerbuijk
op 21 juni 2016
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2016
Op maandag 30 mei vanaf Schiphol gevlogen naar Alicante. Vervolgens op vrijdag 17 juni van Alicante naar Rotterdam en op maandag 20 juni van Rotterdam naar Alicante. In alle gevallen alleen handbaggage en online ingecheckt. Op geen enkele vlucht heb ik mijn ID kaart hoeven tonen. Ik vraag aan Transavia hoe het zit waarop ze doodleuk zeggen dat het hun richtlijn niet is om hierop te controleren. Wat dus in theorie mogelijk kan zijn is dat een terrorist onder een willekeurige naam een ticket boekt en zomaar aan boord stapt. Maar dat dringt nog niet helemaal door bij Transavia. Ik zou goed nadenken voordat je bij hun aan boord stapt.....
D van Rooijen
op 14 juni 2016
bestemming: Italië / Venetiee, reisperiode: juni 2016
Mijn dochter gaat op vakantie na een jaar hard werken met twee kleine kinderen. Bij de incheck balie word vergeten de kinderwagen te labelen. Bij de douane word alles binnenstebuiten gekeerd, bij het instappen mag de kinderwagen niet mee. Na veel gezeur en gepraat mag hij dan eindelijk toch mee. Schande hoe je hier behandeld word als Nederlander, Duizenden mensen stromen hier binnen met hun hele hebben en houwen, niemand legt ze een strobreed in de weg. Tijd voor emigratie.
John Weijers
op 12 juni 2016
bestemming: Griekenland / Preveza, reisperiode: mei 2016
Zowel op de heenreis als op de terugreis was er onvoldoende eten aan boord. Brood was allemaal op. We vlogen rond etenstijd en je zit toch ca 3 uur in het vliegtuig. Dan wil je toch minimaal een verse boterham kunnen eten op je vakantie. Klacht gemeld bij Transavia maar die schepen je gewoon af met "begrip".
Karin
op 12 juni 2016
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2016
Op 3 mei naar Rhodos gevlogen met Transavia. Geweldig personeel, erg vriendelijk, behulpzaam en respectvol. Ik maak al gemiddeld 2 retourvluchten met hen per jaar en altijd weer dezelfde, positieve ervaring - TOP!
Causio
op 11 juni 2016
bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: juni 2016
Met 30 minuten vertraging vertrokken uit Malaga; kan gebeuren.
Personeel deed goed haar best om iedereen snel op zijn plaats te krijgen. De catering moet veel sneller en de rpijzen daarvan moeten omlaag; nu veel te duur! En met de verkoop van belastingvrije artikelen moet direct gestopt worden. Nagenoeg niemand koopt meer wat. Redelijk onzinnig op een vlucht van circa 2 uur. Veel uitverkocht, geen wisselgeld, trolley's blokkeren te lang het gangpad voor de vele, vele plassers! Oudere stewardess die zeer lang deed over de eerste 5 rijtjes en bovendien irritant veel en overbodig de passagiers toesprak. Voor de start gaf een bejaarde passagier aan dat zijn stoel kapot was; de stoel hing compleet scheef op rij 6d. "Nou, dan gaat u toch ergens anders zitten", zei deze oudere stewardess in plaats van wat vriendelijker te zijn een oplossing aan te bieden. Verbied ook het vervoer van honden en katten in de cabine; passagiers zijn er soms allergisch voor en de beesten stinken meestal. Dieren horen in het ruim en niet in de cabine! Op de heenweg slecht 1 toilet beschikbaar, op de terugweg regelmatig een strontlucht in de cabine, waar het personeel overigens wel even naar ging kijken. Transavia, behandel uw klanten beter, vooral als iedereen al "opgesloten"in de cabine! Geef uw klanten tevens de mogelijkheid om het tijdstip van hun vlucht ZELF te kunnen kiezen, ook al is het bv een via TI geboekte pakketreis. Het is 2016 en dat moet dus gewoon kunnen tegenwoordig.
Sandra Janssen
op 27 mei 2016
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2015
Ik vlieg regelmatig naar Spanje voor stichting Zwerfdier in Nood om daar honden op te halen die in Nederland een nieuwe toekomst tegemoet gaan. Altijd vliegen we met Transavia omdat zij de beste service en prijzen bieden. Vervoersbenches die op de heenreis meegaan kunnen altijd mee en het grondpersoneel denkt ook mee met ons over wat de beste en goedkoopste manier is om ze mee te krijgen. Op de terugweg worden we altijd vriendelijk te woord gestaan en is het personeel erg behulpzaam als we vragen om nog een laatste check bij de honden te doen (als we bijvoorbeeld een erg angstige hond mee hebben). Hierdoor zit ik altijd met een gerust hart in het toestel!
Perry
op 23 mei 2016
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: mei 2016
Zeer zeer onvriendelijk personeel. geen tijd voor een praatje alleen maar verkopen verkopen. stelletje oplichters oploskoffie voor € 5,- en de rest van de producten verschikkelijk duur.
Mike
op 9 mei 2016
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: mei 2016
Vlucht HV5293 zou vertrekken vanaf Rotterdam om 18:35 maar was vertraagd tot 20:45 !!
1) TWEE uur en 10 minuten later voor een binnen europa vlucht!?
Vanwege eerdere technische storingen van het toestel komende van Toulon/Toulouse.
Walgelijk dat Transavia niet een RESERVE toestel klaar heeft staan om in zulke gevallen bij te springen. Logistiek dus een aanfluitng.
2) Via het "claim bij vertraging" website getracht uit te vinden of er een claim kan vogen staat al in rood voorgedrukt "1:55 uur vertraging". Wat dus een LEUGEN is , die je bovendien NIET kunt aanpassen. Transavia knoeit met de data om ogenschijnlijk onder de 2 uur uit te komen.
3) Verder was bij het boarden een enorme stewardess BITCH die puur EEN handbagage toeliet maar dan ook NIETS meer (zoals de gebruikelijke losse kleine handtas, of tablettasje, of plastc zakje met net gekocht drinken), Het spul dat men gewoonlijk voor de voeten onder de stoel legt.
ABSURD en BRUTAAL om dat door te drukken bij een vertraging van 2 uur !
Transavia SUCKS !
Olga Hermkens Trancikova
op 4 mei 2016
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: maart 2016
Regelmatig reis ik met Transavia, onder andere naar Oostenrijk (Wenen en Salzburg) en verschillende plaatsen in Italië. De tickets zijn vaak zeer betaalbaar en vluchten bijna altijd op tijd. Transavia heeft vele bestemmingen die soms verleiden juist omdat sommige minder bekend zijn. Vertrek van bepaalde vluchten vanaf rustige en kleine Rotterdamse luchthaven vind ik een groot voordeel, zeker in vergelijking met de drukte op Schiphol.
Kortom - no nonsens en goede service.
Rob
op 2 mei 2016
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: december 2016
Op 19/4 een vlucht geboekt via internet na het afschrijven van het bedrag krijg ik geen bevestiging toe gestuurd,maar een melding dat ik contact moet op nemen met de de helpdesk of bellen. Ik hen inmiddels 7x gebeld niemand aan de lijn gehad de verbinding wordt automatisch verbroken na het bandje en je bent weer een euro kwijt, via de mail hen ik het ook geprobeerd maar ook daar krijg ik geen bericht terug .
Inge
op 8 april 2016
bestemming: Frankrijk / Bergerac, reisperiode: april 2016
Vlucht Bergerac Rotterdam vervallen. Nu Amsterdam. Een wereldreis op zich als je in de buurt van Rotterdam woont. De lol van het vliegen is eraf. Voortaan de auto, veel praktischer.
Mare
op 7 april 2016
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2016
Koffertje moest volstrekt willekeurig (ondanks de erg kleine maat waarbij in de voorwaarden stond dat dat altijd als handbagage mee zou mogen en ondanks het feit dat andere passagiers aanboden hun bagage ipv die van ons te laten inchecken) worden afgegeven. Geen mogelijkheid om waardevolle spullen eruit te halen of iets te sluiten. Ronduit onbeschoft behandeld " nou moet jij eens naar mij luisteren, ik bepaal dat hier, niet jij of iemand anders". Vervolgens op koffertje moeten wachten en de ophaaldienst gemist. Transavia vind dat wanneer we dit als klacht zien, de brief naar de juridische afdeling moet. Klasse Transavia!
Ad
op 19 maart 2016
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2016
Vlucht van Berlijn naar Rotterdam heeft ruim 1,5 uur vertraging. Nergens iemand van Transavia te vinden, alleen zeer beperkte info op de algemene informatieborden. Op de normale inchecktijd kan je nog nergens je bagage inchecken. In de vertrekterminal is ook nauwelijks zitruimte en de paar stoeltjes die er staan zijn uiteraard allemaal al lang bezet. In de naastliggende terminal zitten wachten, met zicht op een informatiebord, maar er blijft alleen maar staan dat de vlucht vertraagd is. Tegen 22.00 uur maar eens gaan kijken en tot mijn verbijstering blijkt de incheck net gesloten. Een Transavia medewerkster snauwt me toe dat ik maar op tijd had moeten komen. Dat ik al vanaf 18.00 uur op het vliegveld zat te wachten omdat Transavia vertraging heeft, interesseert haar niets. Ze zal het "met de piloten overleggen" of ik nog mee kan, maar na een paar minuten komt ze terug en zegt ze dat "de piloten mij niet meer willen laten inchecken". Denk niet dat iedereen al in het vliegtuig zat, ik zag de andere passagiers, net aan de andere kant van de security gewoon zitten te wachten tot ze mochten instappen. Plotseling staan er 2 dames van "groundservice" naast me met de vraag of ik nog mee moet naar Rotterdam. Ze zien er geen probleem in om mij nog in te checken en zeggen dit door de telefoon ook aan een medewerker van Transavia. Maar nee, pure onwil van Transavia, maar ik mocht niet mee. Daar stond ik dan om 22.00 uur op vliegveld Tegel te kijken, naar de passagiers die zaten te wachten om in te stappen. Op zaterdag waren er geen Transavia vluchten dus uiteindelijk met de trein naar huis gekomen en een hoop extra kosten gemaakt.
Conclusie: waardeloze mentaliteit van Transavia personeel en een stuitend gebrek aan klantvriendelijkheid en gevoel voor service. Ga vooral zo door!
Suzanne Gerritsen
op 28 januari 2016
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2014
Vriendelijk personeel aan boord van het vliegtuig. Erg fijne vlucht gehad in een schoon toestel.
Joke
op 24 januari 2016
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2015
Vertrek 17.15 wordt 19.30 en dan beweren ze later dat ze maar 2.40 vertraging hadden terwijl we om 19.50 nog met z'n allen aan de gate stonden. Er waren mensen bij die de tijd zeiden toen hij vertrok. 20.20. In Alicante sta je te wachten bij bus van Tui maar geen chauffeur. Wordt je naar bijeengeroepen en wachten op taxi. Kom je uiteindelijk om 00.45 aan in hotel. HOEZO GEEN VERTRAGING.
Niels Dorhout
op 20 januari 2016
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2014
Zeer goed verzorgde reis, prima service aan boord van het toestel
Paulo da Luz en Myrthe Terpstra
op 18 januari 2016
bestemming: Kaapverdië / Săo Vicente, reisperiode: november 2015
Afgelopen november zijn mijn vriendin en ik naar de Kaapverdische eilanden afgereisd. Heerlijk vertoeven voor nog geen 7 uur vliegen. Het is een eilandengroep dat nog niet massaal overspoeld wordt door toeristen. Maar zeker nog de potentie heeft om uit te groeien tot een populaire bestemming. Ieder eiland heeft een ander uiterlijk en een ander karakter. Waar Sal wél al een beetje op een resort gaat lijken met de vele Britse en Scandinavische toeristen die voornamelijk voor het kitesurfen en de uitgestrekte zandstranden gaan. Is St Vicente juist vrij stads en St Antao juist heel groen, onherbergzaam. St Antao is dan ook onze favoriete bestemming. Voor omgerekend zo'n 50 eurocent pp rijdt je per taxibusje van dorp naar dorp langs de uitgestrekte bananen- en suikerrietvelden. De bevolking is zeer vriendelijk en behulpzaam. Er is op dit eiland ook praktisch geen sprake van criminaliteit. Het jaar er voor zijn we er ook geweest mede door de lage prijzen, heerlijke weer en vriendelijke bevolking. We zijn zeker nog van plan de andere 5 andere eilanden die we nog niet hebben gezien ook nog eens te bezoeken. Door de lage kosten buiten het hoogseizoen om zullen wij zeker deze reis nog eens maken. Al dan niet met Transavia. De kosten zijn laag en voor een korte vlucht is het een fijne maatschappij. Ik vind het echter voor de lengte van de vlucht spijtig dat je letterlijk alles moet aanschaffen. Van een flesje water voor bijna 3 euro tot de tevens overprijsde sandwiches en saucijzenbroodjes. Ik zou best bereid zijn iets meer te betalen voor een goede maaltijd en service. Nu ben je met 2 personen al snel een euro of 40 kwijt en stap je alsnog met trek uit het vliegtuig.. Ik denk dat veel medereizigers het daar mee eens zijn. Mijn ouders gaan er elk jaar naartoe maar verkiezen dan toch een TAP of TACV boven Transavia. Ik zal deze de volgende keer zeker ook in acht nemen. Mvg Myrthe en Paulo
Remi Swaan
op 9 januari 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2015
Ja hoor het was bijna zover we gingen voor het eerst reizen, spannend!
Het personeel op het vliegtuig was erg aardig en stelde ons vaak gerust ( We hadden ze verteld dat dit onze eerste keer was ). We hebben zelfs een paar lekkernijen gekregen, om het stressgehalte naar beneden te brengen. Na 2,5 uur vliegen waren we op onze bestemming aangekomen. Afscheid was moeilijk, maar ze wenste ons wel een fijne reis toe! Prachtige ervaring met deze organisatie!
Margreet
op 4 januari 2016
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: januari 2016
Volgens Service centre zou vlucht te boeken zijn op Dubai AirPort voor vlucht naar Amsterdam op dezelfde dag. Dit kon dus niet. Gebeld en geappt vanuit Dubai terwijl we al op het vliegveld waren. Volgens manager vliegveld waren er nog lege stoelen. Allemaal onjuiste info gegeven en niemand die iets kon doen! Als iets niet gaat zeg dat dan maar verkeerde info geven en een vliegtuig met lege stoelen weg te sturen terwijl er passagiers voor zijn die heel graag willen betalen en mee willen. Schande!
Ian sykes
op 21 december 2015
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: december 2015
5 hours delay with no reliable information. Poor service totally customer unfriendly - 5 uur vertraging zonder informatie. Slechte service, compleet klantonvriendelijk.
Ada Baart
op 2 december 2015
bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: juli 2015
De Jong Intra kon dit zogenaamd niet regelen maar Transavia en Booking.com wel en dat zelfs in één dag.Alles was perfect.
Nancy goeden
op 26 november 2015
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: november 2015
Erg vriendelijk, goede prijs kwaliteit verhouding. Ook voor vragen kon je altijd bellen of een mailtje sturen. Super.
Anouska Raaijmakers
op 12 oktober 2015
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: oktober 2015
Vlucht mogelijk vanaf Eindhoven is erg praktisch, wonen we dichtbij.
Goede prijs-kwaliteitverhouding. Jammer dat de terugvlucht pas om 17.30 uur was, vroeg in de middag vinden we fijner.
Sandra noordhoek
op 11 oktober 2015
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: augustus 2015
Ivm autopech op het eiland Corsica zijn we met het vliegtuig terug gekomen. Wat een prachtige reis!! Super uitzicht en heerlijk eten onderweg. Het was onze 1 e vliegervaring maar zeker voor herhaling vatbaar!! Zo zie je maar dat pech hebben zomaar een positieve kant kan hebben.
Karin jansen v gaalen
op 9 oktober 2015
bestemming: Spanje, reisperiode: juli 2015
Vanwege een vertraging van 6 uur kreeg ik de reissom vergoed wat een goede service.
Esther Pijnnaken
op 6 oktober 2015
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2015
Prima reis gehad zonder vertraging
Miranda van Vliet
op 6 oktober 2015
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: oktober 2013
Prima vlucht, tijdig en geen bijzonderheden.
Ruben Beukema
op 5 oktober 2015
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2015
Samen met mijn vriendin ging ik 12 dagen naar Zakynthos om even lekker bij te komen en te genieten! Het begon al echt super! Vanaf het moment dat we instapten tot het moment dat we weer landen en uit het vliegtuig stapten voelden we ons super welkom in het vliegtuig! Normaal gesproken heb ik nergens last van in een vliegtuig, maar tijdens deze vlucht werd ik heel erg duizelig en misselijk. Ik zat helemaal te draaien op mijn stoel. De stewardessen zagen dat ik me niet goed voelde en haalde me direct op om me even voor in het vliegtuig bij te komen. Ze bleven even bij me en vertelden wat ik moest doen. Ze gaven me cola en een natte handdoek en heel erg snel voelde ik me beter. Ze vroegen telkens of het wel ging en zeiden dat het helemaal niet erg is. Ik schaamde me een beetje, maar de stewardessen waren zo aardig en hielpen me zo goed dat ik toen we landde zo blij was dat ze me even geholpen hadden!
Echt super service! Het is op zon moment zo fijn als er mensen om je heen zijn die je even helpen. Ze laten dan echt weten hoe goed ze zijn in hun werk!
We hebben echt een prachtige vakantie gehad!!
Diana
op 5 oktober 2015
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: september 2015
Als ik een los ticket boek voor bestemming europa ga ik eigenlijk altijd voor transavia. Vind het een fijne maatschappij om mee te vliegen. Heb nog nooit problemen of vertraging gehad fijn personeel. Ook nu naar Valencia een rustige vlucht en een landing die je niet eens merkte! Hoop dat het overmorgen als ik terugga ook zo is!
Sanne Hendriks
op 9 september 2015
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: augustus 2015
Vlucht naar Valencia. Goede vlucht en goede service van te voren. Er was een spelfout gemaakt bij het boeken maar dit kon zonder extra kosten worden gecorrigeerd. Helaas was er betaalde catering en moesten wij bij de terugvlucht naar Eindhoven lang wachten op onze bagage.
Tim Cevat
op 7 september 2015
bestemming: Portugal / Funchal, reisperiode: augustus 2015
Goede vlucht gehad op een net vliegtuig.
Amy den Teuling
op 7 september 2015
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2015
Op de terugweg vanuit Hurghada zaten we in het vliegtuig met een onwijs leuke steward! Omdat mijn moeder een beetje claustrofobisch is en we een tijdje moesten wachten(de radar in Caďro was stuk), kwam hij gezellig even kletsen met ons en de mensen naast ons. Op een gegeven moment ging het over problemen met het vliegtuig en lang wachten in Londen met de mensen naast ons. Waarop de steward zei: 'we vliegen al 7jaar niet meer op Londen!' Waarop de man zei: 'Jawel, want toen hadden jullie nog blauwe uniformen!' Waarop de steward weer zei: 'Oh, was het vliegtuig toevallig ook blauw met KLM erop?' 'ohja' zei de man toen hahahha
Reiziger
op 26 augustus 2015
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: augustus 2015
Service van Transavia wordt maar steeds minder en minder. In hoogseizoen vliegen met de duurste tickets, maar geen tv meer, geen kussens , geen dekens voor een kind die koorts heeft. Voor mij even geen Transavia meer.
-
Algemeen
4
-
Prijs / kwaliteit
4
Klant
op 19 juli 2015
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2015
Vlieg nooit met transavia, je mag wel 6 mnd vooraf boeken en betalen. Als je dan ook meer hebt betaald voor de goede stoel en hebt gereserveerd dan schijnt het normaal te zijn dat ze je een dag voor vertrek je plaatsen weggeven aan andere en je kunt voor de rest de boom in, geen enkele service, geen respect voor pasagiers en houden zich niet aan afspraak. Kennelijk maar 1 ding mogelijk niet meer mee vliegen. Vreemd dat het zo slecht gaat met klm transavia, doen beide hetzelfde en bar slechte service.
-
Algemeen
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
W.R.M. van Kerkvoorde
op 17 juli 2015
bestemming: Nederland / Breda, reisperiode: juni 2015
Een leuke terug vlucht? absoluut niet.... Nooit meer transavia voor mij!!
Gisteren avond 28-06 met vlucht HV5766 vanaf Girona terug naar AMS, bleefde ik wel heel iets leuks met de stewardess. ik en mijn zusje stapte via de achterkant in het vliegtuig. ten eerste werden niet eens verwelkomt in het vliegtuig. ten tweede eenmaal in de lucht met het uit serveren drankjes en snack's, loopt ze terug naar achteren om iets te halen voor haar collega. ze komt voorbij en ik zeg duidelijk mevrouw en steek daar ook mij hand bij op. ze loopt gewoon naar achter. komt ze weer voorbij en ik herhaal het zelfde en weer loopt ze gewoon door. dus ik drukte op het knopje om haar ze roepen kijkt ze om wie haar nodig heeft en ik steek daarbij mijn hand op. het eerste wat ik van haar te horen krijgen is: IK HEB GEEN TIJD IK BEN BEZIG! Mijn mond viel van verbazing open en ik voelde me gelijk maar een nummertje en geen passagier meer. eenmaal klaar met de service loopt ze me weer straal voorbij zonder enigszins zich zelf te herinneren dat ik iets wilde vragen aan haar. het duurde nog eens tien minuten waarbij mijn geduld opraakte en ik naar de purser ging. ik heb het uitgelegd en er werd niks aan gedaan. nog niet eens een excuus. ik liep met een rot gevoel terug naar mijn stoel. eenmaal terug in mij stoel komt ze eindelijk eens: maar wel anders dan ik had gehoopt. ze begon met WAT IS UW PROBLEEM IK BEN UW HONDJE NIET, WIE DENKT U WEL WIE U BENT! DE KONING OF ZO? zo luid als maar zijn kan. Ik viel van de ene verbazing in de anderen verbazing... dus ik vertelde haar al gelijk dit is eerste en de laatste keer dat ik met Transavia vlieg. krijg ik als antwoord WAAROM VLIEGT U DAN MET ONS?. dus ik vraag heel erg beleefd zullen we dit achter maar even uit praten? ja dat is goed zegt. eenmaal achter word ik gewoon niet gehoord ik wordt gewoon vernedert door jullie stewardess en het geschreeuw van haar als of ik een klein kind ben. dit is bij mij echt in het verkeerde keelgat gevallen en dit was ook mijn eerste ervaring met Transavia maar ook gelijk de laatste keer. Ik ben al ver in de wereld geweest met AIRLINERS DIE ZELFS BETER SERVICE GEVEN DAN WAT DAAR AAN BOORD GEBEURDEN. EN VRIENDELIJKHEID IS ECHT VER TE VINDEN. VOOR MIJ NOOIT MEER TRANSAVIA!! de klacht is ingediend en ik eis echt een oprechte excuus en een vergoeding! BEDANKT TRANSAVIA VOOR DEZE GEWELDIGE ERVARING!
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Youssef Logtenberg
op 14 juni 2015
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: april 2015
Wederom weer een fijne reis gehad met transavia .
Waar bij tijdens de vlucht netjes verteld werd wat er allemaal te zien is en informatie over het verloop van de vlucht.
Eten was verder prima uiteraard wel tegen de volle pond!
Verder zeer prettige vlucht en ik zal transavia dan ook zeker aanbevelen
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
10
T. Pent
op 10 april 2015
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2015
Het was een komen en gaan van passagiers in de cockpit. Storend en je vraagt je af of ze bij Transavia de ernst van de crash met Germanwings gesnapt hebben. Bij navraag blijkt dat ze het zelf heel normaal vinden.
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
3
-
Prijs / kwaliteit
3
Anique
op 8 april 2015
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2015
Vooraf in kunnen checken, vlucht verliep op de heenweg verder heel goed. Op de terugweg wel bijna drie uur vertraging.
-
Algemeen
7
-
Prijs / kwaliteit
7
DVZ
op 7 april 2015
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2015
Ter wijl er een bekende vertraging van 2,5 uur is mensen laten boarden in de gordels zetten en melden dat er vertraging is. Daarna kan er water gekocht worden tegen woekerprijs. Bovendien snikheet in het vliegtuig. Windhandel ligt Transavia zeer goed. Ga er nooit meer mee vliegen. Vertrouw de veiligheid ook niet meer. Er zijn niet altijd twee mensen in de cockpit schijnbaar leert Transavia niets van andere voorvallen.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Prijs / kwaliteit
1
W.Franken
op 3 april 2015
bestemming: Spanje / maspalomas, reisperiode: maart 2015
Op de terugvlucht HV780 van LasPalmas- Eindhoven op 1 april ga je er van uit dat na het ongeluk met German wings, de beide piloten in de cockpit zitten tydens de gehele vlucht maar wat blijkt, de gezagvoerder gaat lekker staan kwebbelen met crew en passagier ongeveer 20 minuten,nadat de gezagvoerder weer op zijn plaats is gaan zitten, komt na 5 minuten de co-piloot na buiten en gaat lekker verder met kwebbelen.Ik vind dat zeer ongepast dat deze piloten en Transavia geen rekening hebben gehouden na het voorval met het laten neerstorten van het vliegtuig van Germanwings.Het was geen prettige vlucht.
-
Algemeen
3
-
Prijs / kwaliteit
3
Vanessa
op 20 maart 2015
bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: maart 2015
Op de handige website van Transavia een ticket geboekt naar Berlijn. Vooraf inchecken ging heel makkelijk waardoor je net zo vroeg op de luchthaven hoeft te zijn. Helaas op de terugweg 3 uur vertraging. Op een vlucht van 1 uur is dit erg lang...
-
Algemeen
6
-
Vervoer
6
-
Prijs / kwaliteit
7
Karlijn
op 18 maart 2015
bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: maart 2015
Zeer onvriendelijk personeel. Sinds wanneer mag je geen kleine handtas bij je handbagage meenemen? Tas moest per se in de handbagage, helft van de passagiers werd er wel op aangesproken en de andere helft niet. Bij een vlucht van ongeveer 1,5 uur werd helemaal niks aangeboden, niet eens een glaasje water, dit is wel anders bij andere 1-uur durende vluchten. Heel jammer deze ervaring!
-
Algemeen
3
-
Prijs / kwaliteit
2
Marjolein
op 15 maart 2015
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2015
Afgelopen week zijn wij voor de tweede keer vertrokken naar Ilho da Sal met Transavia. Onze vakantie, geboekt inclusief vlucht, bij Neckermann was de tweede in 3 maanden tijd.
Een reis van 6 uur werd door een tussenlanding (wat absoluut niet duidelijk was aangegeven) verlengd tot 9 uur. Uiteraard wijzen de twee partijen naar elkaar. Bizar dat op z'n lange vlucht Transavia niet iets te eten of drinken verschaft, een glaasje water is het minste wat naar onze mening had kunnen worden uitgedeeld. Belachelijk vind ik het dan ook, dat wanneer ik kies voor een korte vlucht (6 uur) ik zo wordt behandeld. Met 9 uur had ik voor minder geld naar de Dominicaanse Republ. gekund inclusief maaltijd, echter wilde we niet zo lang in een vliegtuig moeten zitten. Eenmaal aangekomen op de plek van de tussenlanding staat er iemand met een Transavia shirt ons hyperactief aan te dingen om iets te eten of drinken TE KOPEN! Vooral de houding van het personeel slaat alles.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
5
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
6
M de Nijs
op 20 januari 2015
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2015
Hierbij wil ik alle gezinnen met hele kleine kinderen waarschuwen voor een reis met een toestel van Transavia: als u niet van tillen houdt, of het simpelweg niet kunt: doe het niet! Houd er rekening mee dat Transavia buggy's na uw terugreis op Schiphol niet aflevert in de gate en dat u uw kind honderden meters door Schiphol heen moet tillen. En als u niet kúnt tillen, laat Transavia u ijskoud in de kou staan. En zegt alleen: vervelend voor u! Ook als je een maand voor je vakantie vraagt hoe je je kinderen naar de bagageband moet krijgen. Transavia steekt geen vinger uit om je te helpen. Klantonvriendelijkheid ten top dus!
En dat is niet omdat Transavia uw buggy niet kán teruggeven, maar puur omdat de maatschappij dat niet wil. Zo bespaart Transavia namelijk steeds op menskracht en tijd. Lekker goedkoop over de rug van gezinnen met kleine kinderen.
En als u niet zover kunt tillen? Pech gehad! Transavia denkt niet met je mee, maar schuift de verantwoordelijkheid direct af op Schiphol en vage 'veiligheidsafspraken'. Leugens, ben ik inmiddels achter.
Moederbedrijf KLM geeft de buggy's na landing namelijk wél terug. Schiphol zegt dat het de keuze van Transavia zelf is.
Wees dus op uw hoede en check, als u een reis boekt, of u met Transavia op Schiphol vliegt. U kunt beter kiezen voor een andere vliegtuigmaatschappij en eventueel ander vliegveld (Rotterdam, Eindhoven, Dusseldorf), dat maakt de kans dat u onnodig veel moet sjouwen of van ellende niet meer weet hoe u bij uw bagage moet komen met uw kleine kinderen, een stuk kleiner!
Wij kunnen - nu blijkt hóé slecht de service van Transavia is - helaas niet meer onder deze maatschappij uit, dus wij zullen (voor een hele hoge kostprijs!) onze vakantie moeten annuleren, omdat wij moeilijk onze kinderen achter kunnen laten bij de gate... Ontzettend zuur; een grapje dat ons zomaar 900 euro zal kosten!
Nogmaals: wees gewaarschuwd!
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
2
-
Prijs / kwaliteit
1
M.k
op 19 oktober 2014
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: oktober 2014
Tijdens vlucht HV5228 van Madrid naar Eindhoven kreeg ik een fles wijn over mij heen door de kapotte bekers. Ik was kletsnat, mijn stoel drijfnat en de enige reactie van de purser was dat ze dat niet expres deden. Hulp bestond uit enkele kleine tissues om me af te deppen. Dat terwijl alles droop.
Op mijn vraag om een handdoek, kreeg ik als reactie:hebben we niet. Later toch nog een fleece deken gekregen om op te zitten. De purser sprak mij intimiderend en schofferend toe. Ik moest rustig blijven. Leuk, terwijl je drijfnat bent en op een natte stoel moet zitten!!!!!
De purser haalde de passagierslijst erbij om mij aan te geven. Later vroeg ik haar om een klachtenformulier. Zij vertelde mij dat dat niet aan boord was en ik het per internet moest doe. Vervelend want zo kom ik in een welles/nietes spel terecht. Balen van zo'n onprofessionele en intimiderende houding van de purser. Tijdens de verdere vlucht heeft niemand van het personeel geďnformeerd hoe het met mij was. Ik voelde mij aan mijn natte lot overgelaten.
Gezien de eerdere reviews hier ben ik benieuwd of er een reactie komt van Transavia.
Intussen heb ik post klaar met deze info voor de consumentenprogramma's en de ombudsman
Afwachten dus.
-
Algemeen
4
-
Vervoer
1
-
Prijs / kwaliteit
1
MK
op 14 oktober 2014
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2014
Het was heel leuk! Allemaal goed geregeld door Transavia, echt om zoiets te herhalen.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
10
D.M. Hoogeboom
op 13 oktober 2014
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: november 2014
Op zondagavond laat (23:30 uur) een ticket via Transavia geboekt naar Wenen. De volgende ochtend vroeg, nog geen 6 uur later, ontdekte ik dat ik een weekend te vroeg had geboekt. Transavia direct vanaf opening om 8 uur, gebeld met de vraag of het ticket een weekend verzet kon worden. Natuurlijk was dat geen probleem, maar Transavia wilde daar wel 220 euro voor in rekening brengen. Waarom?! Er was nog maar een paar uur verstreken sinds de boeking! Het voelt voor mij ontzettend onrechtvaardig, omdat ik alles op alles heb gezet het zo snel mogelijk op te lossen. Transavia, het zou je sieren soms je menselijke kant te tonen.
-
Algemeen
3
-
Vervoer
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Gaby
op 13 oktober 2014
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2014
Ik vlieg vaak met Transavia en dit gaat bijna altijd goed.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Joost
op 19 september 2014
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2014
4 stoelen gereserveerd, 60 euro voor moeten betalen.
Bij digitaal inchecken bleken deze stoelen al bezet. Contact gehad met transavia voor vertrek, na terugkomst, digitaal klachtenformulier ingevuld, na 3 weken nog een keer contact gehad, nu 2 maanden na vertrek nogmaals een telefoontje gedaan.
Conclusie, dan had u een formulier bij de steward moeten vragen.....
Wat een waardeloze klantenservice.
Binnen 30 seconde maak je 60 euro over voor een niet geleverde dienst, 2 maanden later nog steeds geen restitutie. En mevrouw geeft aan dat deze er dus ook niet zal komen!
-
Algemeen
4
-
Vervoer
2
-
Prijs / kwaliteit
4
Jr van der woude
op 29 juni 2014
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2014
Heenreis prima /hotel uitstekend -terugreis 2 1/2 uur vertraging ivm staking franse luchtleiders /16.30 geland op eindhoven en werden we in 2 bussen gedumpt werden op het vliegveld niet opgevangen, wisten niet waar de bussen stonden een broodje met fles water gehad 3 uur reizen naar eelde waar we om 20.30 aankwamen i.p.v.16.30. slechte zaak transavia
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
9
PB.
op 2 november 2013
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: september 2013
Transavia biedt een goede service, vriendelijke crew en een schoon toestel! Ik heb genoten. Volgende keer zeker weer!
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
10
Ineke
op 13 september 2013
bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: augustus 2013
Vlucht was ok. We hadden auto via transavia gehuurd. Bleek firam Marbesol via Cartrawler te zijn.Zag er haveloos uit; ook de auto was een afgetrapte beschadigde auto. Zijn opgelicht door verplicht een volle tank benzine af te nemen voor E 103,- terwijl het autootje (Skoda Fabia) een tankje van 40 liter heeft. Vooruit allrisk verzekering afgesloten. Weinig vertrouwen in de technische staat vd auto. (Gelukkig) via creditcard borg ad E 800,-gestaan. Bij terugkeer van vakantie bleek dat men op dag 1 al E 800,- van onze rekening had gehaald. Inlevering was op tijd en zonder schade onzerzijds. Na beklag bij onze bank zou onderzoek naar fraude worden ingesteld, Tot 2x toe contact met Cartrawler gehad. We konden zeker nog 20 dagen op ons geld wachten,en dit is dus meer mensen overkomen. Klacht bij Transavia gedeponeerd dat men met ondeugdelijke partij zaken doet. Met klacht wordt niets gedaan. Onder druk hebben we ons geld terug van Cartrawler. Goede raad: DOE GEEN ZAKEN MET TRANSAVIA MBT HUURAUTO!! Zie reviews op internet m.b.t. Cartrawler, je wordt opgelicht!!
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
5
-
Prijs / kwaliteit
3
Ilse
op 17 juni 2013
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juni 2013
Transavia is slecht georganiseerd! Vaak problemen met het boeken van de tickets, geen spaarprogramma, airmiles o.i.d. Vaak vertraagd, bij mijn laatste vlucht zelfs 5 uur! Er was geen sprake van noodweer, en passagiers hadden recht op vergoeding (nooit ontvangen). Kortom: slechte maatschappij die de vliegschema's niet respecteert.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
10
-
Prijs / kwaliteit
3
I van der velds
op 15 november 2012
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2012
Wij zijn meerder keren met transavia gevlogen,en heb geen aanmerkingen.
Personeel is vriendelijk,stoelen goed,en redelijke beenruimte,alleen het eten en drinken is vreselijk duur.
Afgelopen oktober zijn we met Arke naar tenerife geweest dat was onze eerste keer met een andere maatschappij,maar een volgende keer keer gewoon weer transavia.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
8
Bella
op 4 oktober 2012
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: september 2012
Vanaf Rotterdam met Transavia op de minuut op tijd vertrokken, niets op aan te merken. Ook de terugvlucht gewoon volgens schema. Prima!
Personeel correct.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Aad
op 5 oktober 2010
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2010
Na toch al wat jaren met Transavia te vliegen hebben we goede ervaringen met deze maatschappij, alleen viel het mij op dat dit jaar 2010 Transavia wel heel goed naar het gewicht van de koffer kijkt, wat we in de voorgaande jaren nog nooit mee gemaakt hebben is nu een feit.Zowel de heen 30 euro als de terugvlucht 40 euro hebben we bij moeten betalen we waren met 4 personen. Tuurlijk weten we dat 20 kilo maximaal is,maar we krijgen toch een beetje het idee dat Transavia op deze manier de goedkope vluchten te compenseren. Dus mensen... weet wel dat je 10 euro voor 1 kilo extra betaald bij Transavia.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
7
Sanne
op 16 mei 2010
bestemming: Tunesië, reisperiode: juni 2009
16-6-2009 met transavia gevlogen en het was een hell nooit meer transavia personeel is heel onvriendelijk en super chagerijnig. service bar slecht. vliegtuig van binnen gigantisch smerig zaten bloedvlekken op de stoel voor me waar ik de hele vlucht tegenaan moest kijken. prijs/kwaliteit verhouding heel slecht... kortom nooit weer transavia.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Heikki Doeleman
op 20 november 2009
bestemming: Frankrijk / Nice, reisperiode: november 2009
Transavia's website: het doet mijn boeking op een verkeerde naam, als je eerst een eerdere boeking (op die andere naam) annuleert in het IDEAL betalingscherm, en daarna doorgaat met een nieuwe boeking.
Om deze fout van hun te herstellen moest ik 35 euro betalen.
Klacht ingediend; eerst vele malen heen- en weer ge-emaild, waarbij Transavia zegt dat dit niet mogelijk is. Transavia beweert dat ik sta te liegen.
Vervolgens telefonisch; Transavia geeft nu toe dat dit kan gebeuren, als je na het annuleren van de boeking niet eerst je web browser afsluit. Er staat nergens dat dat nodig zou zijn.
Transavia blijft weigeren de "wijzigingskosten" terug te betalen en sluit de klacht af.
Dit terwijl ik een zeer frequente klant van hun was, met zo'n 25 boekingen per jaar!
NOOIT meer nemen dus, deze maatschappij. Liever duurder of wat langer onderweg met andere maatschappijen. Totáál gebrek aan respect voor de klant, en lompe behandeling.
-
Algemeen
1
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
1
Marijn
op 29 juli 2009
bestemming: Italië, reisperiode: mei 2009
Ik vlieg altijd met heel veel plezier met transavia. De prijzen zijn super en de service ook. Vriendelijk en gezellig personeel!!
Laat mij een ding vooropstellen. Vertragingen komen vaak van hogerhand en kan een luchtvaartmaatschappij niks aan doen. Zeker in het zomer seizoen is het heel erg druk in de lucht en op luchthavens, dit is BUITEN DE MAATSCHAPPIJ OM. En wat de hagelschade betreft kom je liever levend en veilig aan op bestemming met wat vertraging? Of stort je liever neer??? Geef mij maar de veiligheid en dan maar wat later aankomen!
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
6
-
Prijs / kwaliteit
10
Paul
op 15 juli 2009
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: juni 2009
Vlieg elke week met Transavia, de laatste 6 a 7 weken gigantische vertragingen zonder duidelijke communicatie, zelfs twee keer een onderbroek start meegemaakt. De limit was een vertraging van 6,5 uur op een vluchtje van 2,5 uur. Gedurende de wintermaanden ging het redelijk tot goed maar nu... men lijkt de weg kwijt te zijn en zoekt of geeft hagelschade, stakende griekse luchtverkeersleiding en ander zaken de schuld. Echter veel leed kan voorkomen worden door een stukje communicatie.
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
5
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
5
Perance Smit
op 21 juni 2009
bestemming: Tunesië / Monastir, reisperiode: juni 2009
Vertraging met Transavia 8 uren. Communicatie van Transavia erg slecht. Niemand die de reizigers over de vertragingen heeft ingelicht. Vaker met Transavia gevlogen en (helaas) altijd kleine (max.3 uur) vertragingen gehad. Denk dat het nu genoeg geweest is en ik voortaan niet meer met deze vliegmaatschappij ga vliegen.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
6
-
Prijs / kwaliteit
6
Tim
op 12 juni 2009
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: maart 2008
Echt super! Ik heb veel gevlogen met o.a. KLM en Air France.
Maar die zijn heel duur. En Transavia niet hoor. Heel vriendelijke bediening en netjes!
Ik vlieg voortaan altijd met Transavia. En vertraging kan altijd gebeuren hoor! Daar moet je niet over gaan zeuren!
Transavia is een supermaatschappij!
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Prijs / kwaliteit
10
M. Meekels
op 5 juni 2009
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2009
8 dagen geboekt waarvan 3 dagen aan heen en terug reis kwijt door vertraging van transavia. Doodmoe kom je aan op je vakantie adres nog 5 daagjes over. Nee transavia, veilig voel ik me niet meer bij jullie na al die defect meldingen en computer stoornissen. In de toekomst vlieg ik niet meer met Transavia.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
5
Henny Marré
op 30 januari 2009
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: januari 2009
Heen naar Málaga op 20 januari 2009 vlucht Transavia HV 6115, retour Málaga-AMS op 27 januari vlucht HV 6116 met gezagvoerder Tim. Vriendelijke crew, onberispelijk en attent! Ik vlieg bijna nooit (echtgenoot houdt er niet van), maar deze keer in mn eentje heb ik er van genoten.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
10
-
Prijs / kwaliteit
8
Wolf
op 8 oktober 2008
bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: september 2008
Veel vertraging. Na 2 uur vliegn kregen we drinken en eten was op 1 broodje na op. Slechte crew. Nee, wij vliegen niet meer met transavia.
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
3
-
Prijs / kwaliteit
4
Jeloi
op 17 april 2008
bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: maart 2007
Wij gingen met Transavia naar Bodrum - Turkije. Het was best wel lang vliegen maar het was te doen. Wij hadden best veel beenruimte en we werden zeer goed behandeld. We kregen sowieso 2 keer eten en drinken en daarna mocht je zelf nog bestellen wanneer je dat wilde. Personeel erg aardig, service ook erg goed. Best nog wel een keer met Transavia willen vliegen. Het totaalplaatje vind ik het veel beter dan KLM, Martinair of ArkeFly.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
9
Edje
op 4 september 2007
bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: augustus 2007
We hadden alleen een vlucht bij Transavia. Heen ging alles prima, helaas op de terugweg niet. Geen info, bleek dat we 4 uur vertraging hadden. Geen personeel die ons iets kon vertellen. We zouden om 12.00 vliegen, toen 16.30 boarden, kon uiteindelijk pas om 17.30 en we vlogen pas om 18.00 uur. In totaal 6 uur vertraging, zonder dat iemand ons van informatie voorzag. Ook niets te eten of te drinken. Maar in het vliegtuig werd een hoop goed gemaakt. De stewardess bood ons haar excuses aan en vervolgens konden we wat te eten en drinken kopen aan boord. Ik schreef Transavia een klachtenbrief en ontving een waardebon van 7,50 Euro. Wel lachen dus voor wachten verdien je bij Transavia ong 1 Euro per uur en denken ze nu echt dat ik vanwege die 7,50 Euro nog weer met hen vlieg? Ik dacht het niet!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
4
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
4
Mevr. N. A.
op 11 maart 2007
bestemming: Griekenland, reisperiode: april 2005
Ik vond het geweldig echt waar ze waren netjes en ze kwamen regelmatig langs om te vragen hoe het was.
Transavia is;
- goed
- perfect
- ook aardig
- netjes
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
10
-
Excursies
10
-
Prijs / kwaliteit
10
Michael
op 8 november 2006
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2006
De reis vond ik 3 keer niks. Op zich is Turkije een heel mooi land om op vakantie te gaan, maar voor mij heeft Transavia het verpest. Toen ik daar was aangekomen was de accommodatie echt niks, het leek wel een krottenwijk. Heel anders dan dat het verteld werd.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
1
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
2
-
Prijs / kwaliteit
3