Schrijf een review

Reviews over TUI

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Volmerlaan 3, 2280 GC Rijswijk NL
088-0885885

Logo van TUI

Pagina 10 van 15 met 1438 resultaten

op 12 april 2017 bestemming: Zwitserland / Davos, reisperiode: april 2017

Ik vergeet nooit de hautaine en aggressieve body language van Wendy van TUI op onze vragen bij de overbooking door TUI van ons hotel en de gedeeltelijke verplaatsing naar een ander hotel. 0/10 voor klantgerichtheid! ... Lees meer

  • Algemeen 2
op 11 april 2017 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: april 2017

Waardeloze reisorganisatie. 4april 22..00 uur aangekomen. Dag van vertrek 23.30. Die 8.00 uur eerder gezet is ....dus tui neemt gewoon een dag vakantie af. Nooit meer tui. En ik raad iedereen aan om NIET met degene organisatie in zee te gaan. Wij wisten niet eens van de wijziging...tot 5 uur voor vertrek....zo enorm boos...waardeloos ik raad het iedereen af...gaet corendon. Nooit problemen. ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 7 april 2017 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: maart 2017

Heel groot hotel en het eten was lekker gevarieerd. Het was er heel proper, ze waren altijd aan het schoonmaken. Het is een Rust vakantie maar dat weet je als je dit hotel boekt. ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 5 april 2017 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: juni 2016

Vooraf zou moeten meegedeeld worden welke uitstappen er zijn en op welke afstand die liggen van je hotel. Deze waren zeer beperkt en duur!We zijn naar Santiag de Cuba geweest (€ 77,5 pp) maar door de gietende regen niets gezien!Verloren geld niet?... Eet-Info op voorhand over je vlucht ontbreekt;( één maaltijd inbegrepen) maar wanneer krijg je die?En het eten dat je dan op het vliegtuig zelf moet kopen trekt echt op niets.IK ben op terugreis zéér ziek geworden na het eten van de warme maaltijd.Bij wie kan je terecht voor die klacht? Vliegtuigeten moet beter in vgl met de prijs!!!
Playa Pesquères is verouderd en rauwkost smaakloos door gebrek aan lekkere sausjes.

  • Algemeen 6
op 31 maart 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2016

Stelletjes oplichters zijn het. Annuleringkosten 100%, Omboekingskosten 100%.

  • Algemeen 1
op 29 maart 2017 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: januari 2017

Waardeloos!! Laten je stikken, houden je niet op de hoogte bij vertraging, laten je nodeloos 6(!) uur lang op een airport rondlopen! Ontkennen redenen van vertraging om onder claim uit te komen. Bij indienen klacht krijg je alleen maar ingestudeerde antwoorden, geen enkele hulp! Zal hier nooit meer een reis boeken.

  • Algemeen 1
op 27 maart 2017 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: maart 2017

Heen reis verschrikkelijk de vlucht was gelukkig korter (10 uur) dan verwacht, maar het was bloedheet. De warme maaltijd was niet lekker dat werd gezegd door iedereen. Ik moest er zelfs van overgeven. De Disney villa was groot genoeg alleen veel mankementen. Brandalarm piepte midden in de nacht, de buis van de droger was kapot, waardoor er water de hele woonkamer in liep, alle tv's deden het niet en we dachten dat ons privé zwembad lek was, aangezien die niet tot de behorende rand gevuld was. De onderhoudsmonteur kwam langs heeft alles verholpen, maar maakte de opmerking het is laag seizoen, dus daarom is niet alles perfect?! Op de laatste dag liep het zwembad over terwijl wij er niet aan hadden gezeten!! Hier ook maar melding van gemaakt, want wij willen daar niet voorop draaien. Terugvlucht was net zoals de heen vlucht verschrikkelijk. Tussenstop in Miami voor 1 uur en dat werd 2 uur, aangezien ze moesten tanken de koffers in en uit moesten worden geladen en passagiers te laat kwamen, waarop de stuwers zeiden ik was allang weg geweest?! Het was weer bloedheet in het vliegtuig, de warme maaltijd was hetzelfde als de heenvlucht, dus die heb ik niet genomen en ze kwamen zelde tot niet langs met water, maar 2 keer in een vlucht van 9 uur... stewardess was niet klantvriendelijk ik vroeg om een extra glaasje water voor mijn vader toen zei langsliep en er werd tegen mij gezegd " moet je nog iets anders" dat kan je niet maken... een flesje water kon je wel kopen voor 4 dollar... water hebben we het over niet normaal.. We kwamen aan in de ochtend. De stewardessen kwamen langs met koffie en thee en ja daar kon je voor betalen. Een ontbijt wat je vroeger wel kreeg als je in de ochtend aan komt zat er ook niet bij.. kleine moeite om een croissantjes neer te zetten met koffie. Overall ervaring verschrikkelijk slecht. De drie is alleen voor de ruime villa anders had ik ze een 1 gegeven. Ik weet dat TUI hier niets mee doet, maar wou mijn ervaring delen zodat andere mensen weten wat er kan gebeuren als je met TUI gaat reizen. Wat voor super deal ze ook geven voor mij nooit meer.

  • Algemeen 3
op 26 maart 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juni 2017

De organisatie van alles rondom de reis was perfect geregeld. De plaats Canico de Baixo is vreselijk saai en dat is jammer.

  • Algemeen 7
op 25 maart 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2017

Omdat je niet krijgt wat je reserveert en voor betaald

  • Algemeen 2
op 21 maart 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2017

Waardeloze maatschappij

  • Algemeen 1
op 20 maart 2017 bestemming: Curaçao / HOOFDDORP, reisperiode: maart 2017

Omdat jullie altijd telaat zijn, me vakantie word natuurlijk korter

  • Algemeen 3
op 18 maart 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2017

Heb de reis niet kunnen maken. We hadden de reis geboekt in begin januari. De maandag nadat de Turkije rel plaats vond (13-3-17) werden we benaderd door Tui omdat onze accommodatie overboekt bleek te zijn. Diezelfde dag las ik dat er redelijk wat mensen hun vakantie naar Turkije overgeboekt hadden naar een andere bestemming. Blijkbaar heeft TUI dus een beter betalend gezin onze accommodatie/kamer gegeven. TUI gaf ons een alternatief welke op alle recensies niet erg positief uit de boeken kwam door een kolen centrale naast het complex welke voor stank overlast zorgde. Als Tui zo met zn klanten om gaat wil ik geen eens klant meer zijn bij ze. De klant is dus niets waard bij ze.

  • Algemeen 1
op 18 maart 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: maart 2017

Letop mensen Tui zijn oplichters! Boek geen reis via tui! Ik heb een reis geboekt en zou op vrijdag ochtend 09:00 uur vliegen. Ik wordt donderdag 16:30 uur gebeld met de mededeling dat de vliegtuig kapot is en er een vervangende vliegtuig is. Omdat wij een van de laatste hebben geboekt worden wij doorverwezen voor de vlucht zaterdag 09:10 uur. Of annuleren. Ik heb mij mentaal er voor voorbereid samen met mijn vriendin. Wegens prive. Dit komt als een klap aan. We krijgen 200 eu pp compensatie en 100 ppeu voor het minder overnachten. 6 nachten totaal. Ik mag me om 4 uur in amsterdam melden zaterdag ochtend om naar burssel te gaan. Ik vlieg met een ander vliegtuig maatschappij.9:10 uur er zit een vertraging 10:40 dit gaan ze niet halen er is chaos. De vlieguig die je kunt weggooien. Mensen betalen om naast elkaar te kunnen zitten. Dit gebeurd niet.geen dreamliner, waarvoor ik wel betaald heb. Niemand van de helpdesk die me kan helpen. Ook hier achter de balie. Ik heb opnamens gemaakt echt schandalig !!!mijn vakantie is verziekt dankjewel tui. Jullie hebben mij mentaal kapot gemaakt!!

  • Algemeen 1
op 13 maart 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2017

Eerste keer met tui goed ontvangen alleen door carnaval verhuist naar ander hotel ,jammer in bus met Nederlanders sprak hostess alleen Engels slechte zaak de helt begreep het niet

  • Algemeen 8
op 13 maart 2017 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: maart 2017

Met bagage appartement uitgejaagd om 10 uur terwijl de transfer pas om 16 uur komt. Waar moet je heen? Terugvlucht melding voor de landing dat de stabiliteit van het vliegtuig door de gewichtsverdeling (belading/brandstof) niet goed is en dat we zeer geleidelijk en voorzichtig moeten uitstappen omdat het toestel anders kan kantelen; is natuurlijk volstrekt onaanvaardbaar.
Doeie Tui

  • Algemeen 2
op 11 maart 2017 bestemming: Gambia / Kudelstaart, reisperiode: februari 2017

Als rolstoeler is Tui een klant onvriendelijk bedrijf. Wel transfers van luchthaven naar hotel v.v) en dan alsnog 50 euro (anderhalf maandsalaris) vragen voor een taxi en anders het maar zelf regelen hetgeen we deden waarmee we 8 euro incluster tips kwijt waren. Ook moest ik zelf de trap op en af ( kan geen trap lopen) terwijl t vooraf goed is afgesproken. Ook onze reis naar Tennerife zelfde ellende. Rolstoel rest, niet met Tui niet betrouwbaar

  • Algemeen 5
op 9 maart 2017 bestemming: Egypte, reisperiode: februari 2017

Alles was super goed

  • Algemeen 9
op 7 maart 2017 bestemming: Spanje / Lloret de Mar, reisperiode: augustus 2015

All-inclusive hotel geboekt. TUI was behulpzaam en heeft alles tijdig en netjes gecommuniceerd. Hotel dichtbij strand inclusief zwembad en jacuzzi's

  • Algemeen 9
op 4 maart 2017 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: maart 2017

Hulp nodig i.g.v. nood echter kan de alarmcentrale geen omboekingen doen en die verwijzen je door naar het hoofdkantoor wat op maandag pas open is (bel je op zaterdag). Kansloos bedrijf.

  • Algemeen 1
op 2 maart 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2017

Appartement gehuurd bij Atraveo (TUI). De gegarandeerde voorwaarden bij Atraveo zijn what you see is what you get. De als exact aangeduide locatie bleek bij aankomst 400 meter verderop te liggen en niet aan de rand van het dorp, maar ertussenin. Atraveo meldde mij na een klacht daarover uitvoerig, dat de positie van het appartement niet gegarandeerd is. Kortom onbetrouwbaar en misleidend.

  • Algemeen 4
op 1 maart 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2017

Ten eerste betaal je voor een 4 sterren hotel en dan mag je zelf nog met je koffers sleuren als je van de bus naar hotel moet. Aan de host moet je ook niet veel vragen. Als we terugkwamen moest ik naast een andere persoon en mijn man ook in het vliegtuig . Alhoewel dat het maar 2 stoelen naast mekaar waren ,en dat een stel bij ons moest zitten ook niet bij elkaar zaten . Is het omdat de klanten nog is zouden reserveren voor hun zitje in vliegtuig dan kost het weeral duurder voor de klant . Schandalig vinden we ! We zullen nog wel is goed nadenken voor we een volgende reis boeken bij TUI

  • Algemeen 5
op 1 maart 2017 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: februari 2017

Hotel was prima,netjes aardig personeel ontbijt goed.land was mooi veel bezienswaardigheden.

  • Algemeen 9
op 28 februari 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2017

NOOIT MEER TUI!!! Ze hebben onze vakantie VOLLEDIG verpest!!! Voor vertrek moesten we onze vakantie annuleren. Wij hebben een mooi hotel geboekt nog in januari. Twee weken voor vertrek hebben wij een email van Tui gekregen dat de hotel tijdens onze verblijf wordt helemaal verbouwd. We konden niet wachten om te vertrekken. En dan kregen we deze email. Wij hebben Tui meteen gebeld. Wij kregen twee opties omboeken naar minder sterren of bijbetalen voor een andere hotel. Of annuleren met annuleringskosten erbij. Punt een wij wilden op vakantie en niet annuleren het fout hebben wij niet gemaakt . Vervolgens reden wij naar een Tui kantoor toe waar ze voor ons helemaal niks hebben gedaan. Na 2 uurtjes bekvechten moesten wij die reis toch annuleren. Ze gaven ons geen aangepaste aanbieding, geen compensatie. Ze hebben GEEN excuus aangeboden. Zoiets mag nooit gebeuren. Wij hebben toen voor Tui gekozen omdat wij volle vertrouw in deze grote bedrijf hadden. Voor ons NOOIT MEER TUI. Bedankt voor niks, bedankt voor alle ellende, en bedankt voor die mooie vakantie. Succes. Cijfer voor de reis? Ik wilde een 0 geven maar dat was geen optie.

  • Algemeen 1
op 26 februari 2017 bestemming: Cuba / rondreis, reisperiode: juni 2016

2x2 kamers geboekt foute voucher gekregen bij aankomst en gedurende heel de reis problemen gehad omdat er slechts 1x2 kamer beshikbaar was . Heel veel tijd verloren rot vakantie gehad niets dan problemen > klacht ingedient nooit antwoord gekregen = omdat klanten niet belangrijk zijn.

  • Algemeen 1
op 24 februari 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2017

Wij reisde met z,n vieren op vlucht OR 531. Wij zijn bijzonder goed behandelt op deze vlucht Chapeau voor de Purser, wat een schat van een mens, zeer behulpzaam ivm begeleiding Rolstoel helaas haar naam vergeten, Ton en Margriet

  • Algemeen 10
op 24 februari 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: februari 2017

Terrug vlught uit las palmas volliedig uit hand gelopen met meer dan 30 uren vertraging en totaal geen zorg voor alle passagiers ! Onmenselijk dat dit kan geburen in 2017!!! Personeel van tui is niet in status gewijst om deze problematiek op professionele manieer op te lossen . Kinderen oudere mensen zijn gewoon aan hun lot gelaten 30 uren lang !!!!

  • Algemeen 1
op 23 februari 2017 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: februari 2017

Was niet wat wij hadden verwacht

  • Algemeen 6
op 23 februari 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: juni 2017

Vlucht in december geboekt vanwege de vliegtijden maar in februari een mail dat deze )ongunstig) tijden zijn gewijzigd. Na een telefoontje met klantenservice blijkt dat hier niets aan te doen is. Voor mij nooit meer TUI!

  • Algemeen 1
op 22 februari 2017 bestemming: Kaapverdië / Curral Velho, reisperiode: januari 2017

Het resort in Curral Velho is in 1 woord fantastisch. Zeer ruime keuze in eten, restaurants. Vele activiteiten voor jong en oud. Altijd plek aan het zwembad en ook zeer belangrijk zeer vriendelijk en behulpzaam personeel!

Minpunt: Touroperator bied de reis aan als een strandvakantie... dit is het dan ook echt. Bij aankomst informeerde de reisleiding dat de zee 360 van de 365 dagen verboden terrein is door stromingen en golven. Grote domper op een verder perfecte reis. Mede ook door de slechte afhandeling vanuit touroperator, dus vandaar nooit meer touroperator als het aan mij ligt.

Wat betreft tours, raden wij wel de zuid-eiland tour aan alswel Big Game Fishing als je daar van houdt. Een super ervaring!

  • Algemeen 4
op 20 februari 2017 bestemming: Spanje / Corralejo, reisperiode: november 2016

Aangezien wij een klacht al drie keer hebben gemeld maar geen enkele keer respons hebben gekregen.

  • Algemeen 3
op 18 februari 2017 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: januari 2017

Jamaica is een leuke bestemming. Maar voor ons nooit meer TUI.

  • Algemeen 5
op 18 februari 2017 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: augustus 2017

Alles was perfect aan de reis en het hotel. Goed eten en direct aanbhet strand. Heel mooi.

  • Algemeen 8
op 10 februari 2017 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: januari 2017

Er was een vertraging met TUIfly van 22 uur op 13 januari 2017 naar Jamaica via de Dominicaanse Republiek. TUI geeft als reden van de vertraging blikseminslag, wij hebben nergens kunnen vinden dat er een inslag is geweest.
Vraag, is er iemand die enkele dagen voor 13 januari heeft gevlogen met een TUIfly toestel die een blikseminslag heeft gehad?

  • Algemeen 1
op 8 februari 2017 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: januari 2017

Mooi appartement direct aan de boulevard en leuke crew tijdens de vlucht

  • Algemeen 9
op 3 februari 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: november 2016

Mijn vrouw werd ziek op de zesde dag van onze vacantie belande in het ziekenhuis kreeg een hartstilstand na reanimatie in coma moest na 18 dagen het hotel verlengen en dat koste mij 2583 euro voor 8 dagen later heb ik zelf bij de balie nog 3 dagen bij geboekt 280 euro zo zie je dat Tui over lijken gaat pas op met deze lugubere firma

  • Algemeen 1
op 2 februari 2017 bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: januari 2017

We kregen eerst een rokerskamer terwijl mijn man cara heeft. Hotel vol dus pas na 2 dagen zeuren een andere kamer. Deze kamer lag boven een agregaat waardoor er 24 uur per dag een gek makend brommend geluid te horen was.
De hostes van Tui gaf eerst niet thuis maar heeft uitendelijk na 5 dagen een andere kamer geregeld. van de 10 dagen hebben we er 6 in vreselijke kamers doorgebracht 2 keer verhuisd. Dit was eens Tui maar nooit meer

  • Algemeen 3
op 1 februari 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2016

Op de heenreis: 1,5 uur vertraging. De terugreis: 9 (!!!) uur vroeger! niet om 22.00 uur maar om 13.00 uur (wat uiteindelijk 14.00 uur werd, wat een prutsers). Daarmee is ons een hele dag afgenomen die we uiteraard niet hebben teruggekregen van Tui. Want: lees de voorwaarden maar. Ja dat is erg makkelijk. Een paar uur eerder of later maakt me niet uit maar dit....we hebben het boeken van de reis mede gebaseerd op de vliegtijden en daarop ons programma bedacht. Laatste dag: 10.00 uur uit het hotel en dan een dag in Palma de Mallorca, lekker lunchen, diner lukt ook nog, wel zo prettig als het ook nog eens je verjaardag is. In plaats daarvan: op een troosteloze luchthaven je te dure en smakeloze lunch eten. Het was onze eerste keer met Tui, en gelijk onze laatste. Inmiddels de volgende reis geboekt bij onze vertrouwde en (tot nu toe in ieder geval, haha, maar wel gebaseerd op 7 eerdere reizen) probleemloze touroperator. Doei....tui....

  • Algemeen 1
op 1 februari 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2016

Hele slechte vakantie gehad.

  • Algemeen 4
op 27 januari 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: januari 2017

We zijn overvallen en beroofd. Met blauwe plekken gevraagd naar hostess van Tui en hulp bij aangifte doen. Niet gekregen en Politie heeft geweigerd om schriftelijke verklaring van mijn aangifte te geven!

  • Algemeen 3
op 26 januari 2017 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: januari 2017

Via AZURA hebben wij een 10-daags verblijf geboekt in Spanje Benidorm - Hotel Princessa van 12-01-17 t/m 21/01/17 in samenwerking met TUI.
Bij de heenreis op 12 januari was de vertegenwoordiger van AZURA niet aanwezig op de luchthaven in Alicante. Die mogelijkheid had men al laten verstaan bij de afreis in Zaventem, hij zou ons wel opvangen in het Hotel. En zo gebeurde ook.
Wat ons stoort en ook vele medereizigers is :
1. dat er niemand van TUI in de aankomsthal van Alicante te vinden was en dat we zelf opzoek zijn moeten gaan naar het TUI vervoer. Eens we aan de bus waren is de TUI vertegenwoordi- ger opgedoken.
2. dat we bij aankomst aan het hotel Princessa beneden aan een oplopende straat werden afgezet, en waar we dan met onze bagage bergop moesten lopen om bij het hotel te komen.
Nu is dat misschien in het hoog seizoen voor jonge mensen geen issue, maar voor deze bus vol bejaarden, waarvan sommige 89 jaar oud, is dit een onverantwoorde opgave.
De vertegenwoordiger komt ons dan leuk vertellen dat een andere touroperator (Engelse) wel een oplossing heeft en de gasten van het Princessa Hotel in kleinere bussen vervoert, die wel de berg op kunnen en wel voldoende kunnen maneuvreren.
3. De formule ALL-IN is misleidend. Het was een ALL-IN met BUT…Kunt u zich voorstellen dat voor een cava, een cortado moet bijbetaald worden? Daar heb ik reisleiding over aangesproken, maar zonder resultaat.

Geen reclame voor TUI.
Ik heb het “transportprobleem” met haar besproken en een “Meldingsformulier” ingevuld. Zij zou dit formulier doorgeven naar de centrale.
Verder heb ik geen hoge pet op van haar, die alhoewel ze beweert al 15 jaar in dit beroep te zitten, het bestaat om af te geven op collega’s.
Daarom dat ik de opmerkingen langs deze weg wil doorgeven.

Voor het hotel, personeel, kamers en maaltijden enkel lof.

Onze eerste ervaring met TUI, is dus met een valse noot gestart.
We weten niet of we nog ooit van deze operator gebruik zullen maken, maar als dit gebeurt hopen we op een betere service van het personeel.

  • Algemeen 8
op 26 januari 2017 bestemming: Thailand, reisperiode: januari 2017

Aan het reisprogramma is wat mij betreft weinig aan te merken. De reisleiders geven veel en goede informatie en de hotels waren goed behalve het 2e bij river kwai. Niet goed vind ik de extreem hoge extra kosten (meer dan 700 euro p.p.) waar je in Thailand mee wordt geconfronteerd. Ik vraag mij echt af of het niet beter is dat vele van die extra kosten gewoon in de boeking worden opgenomen.

  • Algemeen 8
op 25 januari 2017 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: januari 2017

Alles was ok goeie service alles op tijd wanneer we terug kwamen zijn onze bevestigde plaatsen verwisseld waarom terwijl de vlieger nt vol zat?

  • Algemeen 8
op 25 januari 2017 bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: januari 2017

Vertraging: 17:15 uur vanuit Amsterdam ipv 13:00 uur. Als reden werd gegeven dat de bliksem in de dreamliner was geslagen. Er moest een ander, Portugees, vliegtuig uit Polen komen.
Voucher van € 6,25 p/p was, gezien de prijzen op Schiphol, niet genoeg.
Gedoe met stewardess (Yara) over zitplaatsen premium/businessclass (16 plaatsen gereserveerd voor personeel en 19 voor 'normale' reizigers. Moest plaats maken voor de reservepiloten. Kon/mocht niet bij mijn vrouw zitten). Reservepiloten moesten perse op rij 2 zitten. Hadden tasje daar neergezet. Ik vroeg aan stewardess van wie dat tasje was. Ze zei: geef maar aan mij en ga maar zitten. Wij gingen zitten waarna de reservepiloten eraan kwamen en de stoelen claimden. Stewardess zei dat we of ergens anders moesten gaan zitten of het vliegtuig moesten verlaten. Ik zei dat zij zelf had gezegd dat wij daar konden gaan zitten. Zij ontkende dat in alle toonaarden. Ik zei dat we betaald hadden voor premium/businessclass en dat wij perse in deze klasse wilde zitten. Het antwoord was: u kunt ergens anders gaan zitten, eventueel in een andere klasse. U krijgt dan uw geld, het prijsverschil, terug. Maar het ging mij niet om het geld. Ik moet 9 uur vliegen en heb niet voor niets gekozen voor comfortabele zitplaatsen. Wederom het antwoord: ergens anders gaan zitten of het vliegtuig uit. Ik ga hierover verder met u niet in discussie. Zo onbeschoft! 'Gelukkig' toch nog 2 vrije plaatsen in de businessclass maar wel apart van elkaar.
Geen entertainment en ook geen normale videoschermen (3 kleine monitoren voorin, grote monitor werkte niet en ondertiteling films alleen in Portugees).
Tht-datum eten was 14-01-17 en dat werd op 14-01-17 nog geserveerd.
Aankomst Punta Cana 21:17 uur (02:17 Nederlandse tijd).
Konden niet doorvliegen naar Montego Bay daar de piloten moesten rusten (vreemd....er waren toch reservepiloten en een reservecrew aan boord?).
Kosten visum Punta Cana: 2x $ 10,00. Wie gaat deze kosten betalen?
Transfer naar hotel, aankomst 23:25 uur (04:25 Nederlandse tijd).
Overnachting wel goed geregeld. Prima hotel in Punta Cana.
Vertrek vanuit hotel om 13:30.
Geplande vlucht 16:10 naar Montego Bay.
Wederom vertraging, ditmaal vanwege problemen met de baggage. Toen weer met tanken en vervolgens weer met de bagage. Vertrek om 18:15 uur. Gevlogen met hetzelfde vliegtuig. Konden wel businessclass zitten. Wederom geen entertainment. Pas na 3 uur in het vliegtuig te hebben gezeten werd er pas wat te drinken aan de passagiers aangeboden. Moesten daar wel om vragen. Tevens niets te eten aangeboden gekregen. Personeel was wel aan het eten! Purser heeft, nadat een passagier hier wat van zei, excuses aangeboden. Oh ja, de grote monitor voorin de businessclass werkte 30 minuten voor aankomst in Montego Bay ineens wel. Aankomst in Jamaica om 18:52 plaatselijke tijd. Totale vertraging is dus 22 uur en 7 minuten!! Bij terugkomst gebeld met TUI. Gevraagd hoe het zit met compensatie vanwege vertraging. Eerste antwoord dat ik kreeg: reken er maar niet op. Er is sprake van overmacht. Ben benieuwd....Ze boren ons een vakantiedag door de neus en willen vervolgens niet betalen. Zal wel procederen worden. VOOR ONS GEEN TUI MEER!!!

  • Algemeen 3
op 24 januari 2017 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: december 2016

Onbeschofte hostes als je wat vroeg trok ze de neus op. mijn mening weg met dat wijf.

  • Algemeen 1
op 24 januari 2017 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: januari 2017

Vliegveld 70 km van Dubai. Geen director busverbinding!!!!
In check op schiphol is een ramp! bijna een uur vachten ....computer down !!!!!

  • Algemeen 6
op 23 januari 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2016

Alles liep gesmeerd tot en met de bus naar Club Canaria na de vliegreis. De bungalow was aardig ingericht en schoon, maar wel wat klein. De ontvangst heel hartelijk,aardig en behulpzaam.Het weer was geweldig, meestal tussen de 24 en 26 gr. De zwembaden, schoon en waar vind je dat in NL.? Onze tijdis "omgevlogen" en de terugreis verliep prima en op tijd op Schiphol. De taxi was goed geregeld met een aardige chauffeur die rustig reed. Nog voor 21 uur thuis in Heveadorp..
De Wi-Fi was gratis bij de receptie en dat was ook prettig, want zo was een contact gemakkelijk tot stand te brengen. 50 dagen vakantie was eigenlijk een beetje te weinig. een negen 9. Bij het restaurant hebben we 6 keer gegeten. Was goed verzorgd en voor de extra smaak hadden we diverse potjes chutney en peper bij ons.

  • Algemeen 9
op 21 januari 2017 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: januari 2017

In januari hebben we een fijne week in Reef and Beach resort gehad. Maar niet dankzij TUI reizen en niet dankzij eigenaar Bert. Maar ondanks deze twee. NOOIT MEER MET TUI OP REIS. Het voortraject was een drama. 3 maanden voor ons vertrek ging de prijs met 350 euro p.p. omlaag. TUI wilde niets voor ons vroegboekers doen. TUI noemde dit “last minute tarief”. Het chartervliegtuig was zo klein, dat het slechts geschikt was voor Griekenland reizen op en neer. Krappe seating, i.v.m. bijtanken anderhalf uur in Hugarda wachten in het vliegtuig etc. Wat betreft het resort. Het heette “all-in”, maar je kunt het beter vol pension noemen. Er was tussen de maaltijden door niets te eten en het buffet was eenvoudig. En dan de prijzen van de excursies: buiten proportioneel duur. Tip: ga naar “beachboy” Ali en boek daar kwalitatief goede excursies voor de halve prijs. Soms zelfs nog beter dan via het resort (hebben we van andere gasten gehoord). Hij is geautoriseerd gids en heeft alle officiele papieren. Zeer betrouwbaar. Hij bevindt zich aan beide zijden van het resort of zijn busje staat buiten bij de ingang. Ook een massage (zeer goed en stevig) kun je naast het resort doen voor de halve prijs. Het managers echtpaar Clara en Stefano waren geweldig. Geen moeite was ze teveel. Complimenten voor deze twee.

  • Algemeen 5
op 20 januari 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2017

2 dagen voor we naar grand canaria vlogen , keek ik de papieren nog even na, het bleek dat mijn vrouw geen riu palace meloneras had geboekt maar riu palace maspalomas.
we hadden nog 2 dagen om het om te boeken , dus gebeld naar tui, deze zei , ombouwen naar het andere hotel kan alleen daar in het hotel terplaatse. Om 22.00 uur kwamen we aan in het hotel, natuurlijk gelijk gevraagt om omteboeken maar zeiden ze daar dat moet je in nederland regelen met tui. wij zeiden dat tui ons toch duidelijk verteld had om dat in het hotel te regelen.We hebben wederom contact gezocht met tui via de telefoon maar konden ze niet bereiken. uiteindelijk maar naar de kamer in het hotel die we niet wouden hebben. hotel is erg gedateerd en zeer gehorige kamers, van 2 kanten werd er s nacht gesnurkt.
Volgende dag wederom gebeld naar tui en gevraagt of we naar het andere riu hotel konden, we werden snel terug gebeld en de belgische tui meneer vertelde ons dat dat inorde was en dat we in het hotel 41 euro moesten betalen aan de tui hostess. we zijn akkoord gegaan en hebben de koffers gepakt en uitgecheckt in het hotel . terwijl we in de taxi zaten naar het andere hotel, werden we weer gebeld door de tui medewerker en deze vertelde ons dat we geen 41 euro moesten bijbetalen maar 390 euro. we schrokken en zeiden, we zitten al in de taxi en zijn bijna bij het andere hotel.Sorry zei hij maar het is niet anders.
In het andere riu hotel aangekomen bleek dat er uit alle kamers nog een paar beschikbaar waren , ook die van 41 euro bijbetalen.Wederom met tui gesproken via de telefoon maar die zeiden 390 bijbetalen of anders terug naar het andere riu hotel, en die 390 contant aan de hostess geven.
We voelden ons behoorlijk belazerd en waren er wel klaar mee, 390 euro betaald en tui snel vergeten.
Daarna een heerlijke vakantie gehad in riu palace meloneras

  • Algemeen 2
op 20 januari 2017 bestemming: Gambia / Cape point, reisperiode: januari 2017

Hotel in orde, personeel in orde, maar waarom ons maandag op een vlucht zetten naar Gambia om woensdag weer te vertrekken?? Het was reeds geweten dat de president niet wou aftreden! De begeleiding van de plaatselijke Tui dames liet zwaar de wensen over. We kregen niemand te zien, geen informatie van hen, we moesten het zelf maar uitzoeken op het vliegveld. En dit allemaal voor 1 dag Gambia??

  • Algemeen 2
op 19 januari 2017 bestemming: Griekenland / Tigaki, reisperiode: april 2016

Waanzinnig slecht geregeld door Tui. Onze keuze voor een reis gemaakt ivm 2 ochtendvluchten en we met een kleine van 1 jaar gingen vliegen. Er waren (veel) goedkopere opties maar dan wel nachtvluchten. Ivm een kleine er dus voor gekozen om dat niet te doen. Maar je raad het al, uiteindelijk toch een dikke nachtvlucht en daar kwamen we pas de dag voor vertrek achter. Terug half zes 's ochtends helemaal gebroken thuis. En als dat het enige was, onze hele vakantie aldaar volledig verpest. Slechte informatievoorziening, bij aankomst zogenaamd een upgrade, maar wij hadden gewoon een familiesuite geboekt, dus kregen deze op het slechts mogelijke plekje(recht achter de keuken hele tijd 10 man personeel rokend voor je kamer). Heenvlucht was met een Roemeense budget maatschappij ipv TuiFly. Je moet natuurlijk je kamer uit om 12 uur op dag van vertrek(wisten we niet) dus met een kleine van een jaar nog 10 uur rondzwerven. Op de terugweg uren op het vliegveld gestaan ivm storing TUI bagage systeem en de dag voor vertrek plotseling een sms dat we dezelfde dag al zouden vertrekken. Bleek niet waar te zijn maar dat hoorden we pas 4 uur later dus de hele dag verpest. Na een klacht kregen we een formulier onder de neus waarin we zogenaamd evalueerden wat we vonden van een oplossing, bleek er in de kleine lettertjes te staan dat we daarmee afstand namen van ons recht om bij thuiskomst een klacht in te dienen. Wat een ontzettend waardeloze reisorganisatie. Gekozen voor een totaalpakket ditmaal om zo zelf niks te hoeven regelen. Maar TUI heeft de hele vakantie volledig verpest. Je klantverleden(2 vakanties pj) doet er niet toe, de service is gewoon 0,0 en ze lossen niks voor je op. Wat ons betreft de laatste maal. En op deze manier zullen ze steeds harder en sneller marktaandeel verliezen. Hoe mooi de hotels ook zijn die ze aanbieden. Liever Neckermann(Een lokale Belgische reisagent van Thomas Cook heeft ons aldaar geholpen terwijl wij gewoon via TUI geboekt hadden, in Ned opererend onder het label Neckermann) of Sunweb oid boeken.

  • Algemeen 1
op 18 januari 2017 bestemming: Spanje / costa calma, reisperiode: januari 2017

Geweldige (dame)personeel, zo behulpzaam in het hotel en op het vliegveld, en in het vliegtuig zulke aardige stewards, geweldig gewoon!echt bedankt voor onze mooie vakantie.

  • Algemeen 9
op 18 januari 2017 bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: januari 2015

Door het inhouden van de aanbetaling, kon onze reis niet doorgaan!!! Wij hebben al jaren een geschil met Tui, dat maar niet opgelost wordt. Tui vind het het dan heel normaal een reeds gedane aanbetaling in te houden en de reis te annuleren. En daarmee is de kous nog niet af......heel kinderachtig genoeg kunnen wij niet meer met ons ip adres op de site van Tui komen, we worden geblokkeerd!!! Sorry maar ik heb daar geen woorden voor.....altijd vaste klant geweest, door de jaren heen voor duizenden euro's aan reizen geboekt, schoften zijn het!

  • Algemeen 1
op 18 januari 2017 bestemming: Kaapverdië / Santa Maria, reisperiode: december 2016

TIU is ronduit slechte reisorganisator. We boeken een reis van 3 weken naar RIU resort twv 6500 euro op SAL Kaapverdie, zitten mijn vriendin en ik 12 stoelrijen bij elkaar vandaan terwijl alles tegelijk geboekt was!! drankjes eten alles moet je peperduur betalen 4.50 voor wijntje , 9 euro voor bakje rijst echt woekerprijzen, Toen we aankwamen op SAL was er geen hostes of wat voor info te vinden met welke bus we naar RIU palace moesten, we moesten aan de buschauffeurs zelf vragen waar ze heen moesten om er achter te komen welke bus we in moesten . Amateurs !

  • Algemeen 3
op 18 januari 2017 bestemming: Gambia, reisperiode: januari 2017

Helaas door staat van beleg vakantie vroegtijdig afgebroken.
Sunset beach 1e klas hotel mooi schoon betaal baar en prettige lighing met uiterst gedreven, zorgzaam en lief personeel.
Ook een zeer dikke pluim voor TUI voor de super snelle actie betreffende de evacuatie nadat beleg is afgekondigd in Gambia.
Perfect en goed geregeld.
Daarom dikke chapo. Mijn volgende reis zal zeker weer met TUI zijn.

  • Algemeen 10
op 13 januari 2017 bestemming: Cuba / Guardalavaca, reisperiode: januari 2017

Alle papieren hebben we optijd ontvangen voor onze vlucht. Zowel de heen als terugvlucht verliep heel soepel ( eerder geland dan gepland en met de terugreis een goede verbinding met de overstap ). Goede service tijdens de vlucht dus wij waren erg tevreden.

  • Algemeen 9
op 13 januari 2017 bestemming: Cuba / Rondreis, reisperiode: november 2016

Boek Cuba zeker NIET via Tui. Wat een respectloze medewerkers en wat een zooitje is het daar. Zij kunnen niets fatsoenlijk regelen en ontwijken hun verantwoordelijkheden! Onze reis was overboekt voor vertrek en zij wilden ons overhalen tot een vrijewillige annulering. Wij zijn hier niet mee akkoord gegaan en uiteindelijk is onze reis doorgegaan maar vraag niet hoe! Geen auto gereserveerd door TUI waar wij wel voor betaald hebben en ons laatste hotel was ook niet gereserveerd. Wij hebben 2 dagen meer dan 5 uur zitten wachten op een oplossing. Nu wij een compensatie willen proberen ze ons af te schepen met een werkelijk belachelijk bedrag voor 3 personen. Na een uitgebreide email van onze kant krijgen wij binnen 1minuut een standaard antwoord terug waaruit blijkt dat zij de email niet eens inhoudelijk hebben gelezen. TUI is werkelijk een armoedige en schandalige maatschappij die haar klanten als stront behandeld. Boek liever bij Sunweb, Neckerman of gespecialiseerde maatschappijen, maar Tui staat voor gedonder. Geen service, onvriendelijke medewerkers, en slecht georganiseerde reizen.

  • Algemeen 1
op 5 januari 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2016

In september naar ibiza extra stoel geboekt zowel heen en terug .Op de terug reis werd onze stoel bezet door een mede passagier. Toen ik hier melding van maakte zei de stuwardes dat dat niet kon,de stoel was gewoon open voor een passagier ,toen we bijna gingen landen heb ik haar de papieren laten zien ,ze zou er voor zorgen dat alles geregeld werd ivm met de kosten .Niets. Oktober gebeld naar tui ,weer zou het geregeld worden .Nu zijn we op 5 jan.2017 en nog steeds geen reactie.Schande

  • Algemeen 6
op 5 januari 2017 bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: januari 2017

Tui krijgt het niet eens voor elkaar om op tijd je reispapieren te leveren houden je weken aan het lijntje is een echte prijspakker geworden de klant staat onderaan

  • Algemeen 2
op 4 januari 2017 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: juli 2016

Vlucht en hotel prima in orde. ook de excursies en transfers goed geregeld. Op de terugweg zelfs in de star class omdat we een upgrade hadden gekregen. Enige minpuntje was de kwaliteit van het eten op de terugweg. er was wel goed voor ene vegetarische maaltijd gezorgd, maar zowel bij de avondmaaltijd als het ontbijt kreeg ik mozzarella die volgens mij niet goed meer was.

  • Algemeen 9
op 3 januari 2017 bestemming: Jamaica / Ocho Rios, reisperiode: november 2016

Ondanks vertraging van 8 uur netjes behandeld op het vliegveld.
Keus voor een hotelkamer of lunchbon voor Schiphol.
Ander vliegtuig dan de beloofde dreamliner, daardoor niet bestelde stoelen gekregen.
Maar bij terugkomst binnen 14 dagen de compensatie ontvangen en door medewerkster van het reisburo netjes en correct geholpen, terwijl we online geboekt hadden.

  • Algemeen 7
op 2 januari 2017 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: december 2016

Mijn vakantie was goed,hun waren punctueel toen moet ophalen van luchthaven en na hotel brengen en die rest maar mijn klacht is over its anders.Mijn vriend heft me een rayban brillen gekocht voor kerst cadeautje,ik heb een dag kunnen an doen dan moet wij op 25 december na huis en ik heb die in mijn grote koffer gedaan. Toen ik thuiskwam bleken mijn brillen weg.Ik bel Tui en hun zeggen zonder spijt dat kan nix doen zonder reisverzekering,maar ja soory dat ik jullie service en jullie personeel vertrouw tog?ik heb die bon van aankoop ik heb foto gedaan en nix,hun zeggen is mijn fout dat heb ik geen lokker bij koffer gedaan,toen die koffer was in mijn hand er is nix gebeurt maar toen ik heb bij die incheck gelaten dat is tog hun verantwoordlijk,hun moet wete wat voor personeel dar werken.Ik vind niet kunnen met of zonder reisverzekering dat je bij hun die koffer laten en dat je spullen paken.Dank u wel voor u hulp 😉

  • Algemeen 5
op 2 januari 2017 bestemming: Kaapverdië / São Vicente, reisperiode: december 2016

Ik had alleen een vliegticket geboekt bij TUI. Door een zandstorm was vliegverkeer op mijn retourdatum (28/12) echter niet meer mogelijk. TUI heeft een hotel (volpension) geregeld, inclusief vervoer van en naar het vliegveld, voor alle dagen. Ook kregen alle passagiers met een Nederlandse mobiele nummer (na de boeking kan je achteraf je telefoonnummer niet meer wijzigen. jammer, en vandaar een 9 ipv een 10) via SMS een update over hun retourvlucht. Uiteindelijk hebben zij voor vele passagiers een retourvlucht naar Brussel kunnen regelen, waardoor ik nog voor 31/12 middernacht weer met mijn gezin herenigd was. Dit alles heeft TUI voor ons geregeld en aangeboden, nog voordat enige passagier erom had gevraagd. Echt geweldige service. TUI service was veel meer dan ik had verwacht, en wat ik tot nu toe van andere maatschappijen heb mogen ontvangen. Echt TOP!!!

  • Algemeen 9
op 30 december 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: december 2016

De reis, he vliegtuig en appartement waren dik in orde
Maat de verantwoordelijke die het aantal kroketten inkoopt moet ter verantwoording worden geroepen want op iedere retourvlucht schijnen er vee te weinig te zijn en dat voor snack nr 1

  • Algemeen 8
op 29 december 2016 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: oktober 2016

Hotel was goed alleen de reis heel slecht zou na een klacht binnen 6 weken wat horen gebeld nee was in behandeling echter nog steeds niks gehoord voor mij geen tui meer zo ga je niet met klanten om hebben daar geen fantsoen

  • Algemeen 3
op 29 december 2016 bestemming: Aruba, reisperiode: november 2016

Super vakantie gehad!! Vriendelijk personeel, goed hotel, excursies goed geregeld!!

  • Algemeen 10
op 28 december 2016 bestemming: Gambia / Kololi Beach, reisperiode: november 2016

Omdat het hotel en alles goed waren maar na een ongeluk heeft Tui mij in de steek gelaten met een gebroken heup. Ze hebben wel een goede huisarts voor me gevonden maar verder niets. Ze kwamen slechts een keer op bezoek meer om te vertellen wat ze niet voor me konden doen dan wat ze wel voor me konden betekenen. Ik heb alles zelf moeten regelen, bijoorbeeld rolstoel en dergelijke. Ik mocht niet in de bus reizen op de terugreis en moest een taxi nemen. Ze hebben wel met me afgesproken dat ze mij op het vliegveld zou wachten om een rolstoel en alles te regelen oor me, maar ze zijn dood leuk niet op komen dagen en ik heb alles zelf moeten regelen. Van de arts had ik een brief waarin stond dat ik extra beenruimte moest krijgen in het fliegtuig, maar daar trokken ze niets van aan en ik moest in een gewone stoel zitten in rij 8. De stewardess was verbaast toen ik haar vroeg om contact op te nemen met schiphol om hulp voor mij te regelen, "waarom heeft de TUI medewerkers dat niet gedaan?" vroeg ze. Omdat ze lui zijn en het te druk hebben met het verkoop van uitstapjes was mijn antwoord. Ik heb een klacht ingedient bij TUI, maar kreeg een email terug waarin stond dat ze het te druk had met andere klachten om te reageren op mijn klacht. Het hoeft niet, TUI, dank je wel. Ik ga nooit weer met uw bedrijf op reis.

  • Algemeen 6
op 28 december 2016 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2016

Zouden met de dreamliner vliegen.....helaas dus niet... Beloven ze een vergelijkbare luchtvaart maatschappij ..... Vlieg je met titan air nooit van gehoord.... Vliegtuig zag er erg oud uit...terug weg weer het zelfde .....toen vlogen we met Corendon.....belachelijk dit ....voor ons nooit geen TUI meer kan volgende keer beter meteen met corendon... Scheelt een hoop geld

  • Algemeen 5
op 28 december 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2016

We kregen op de terugweg van Turkije naar Nederland niet de geboekte en betaalde stoelen. Het heeft 2 maanden geduurd maar toch 150 euro vergoed gekregen. Klasse Tui!

  • Algemeen 8
op 26 december 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2016

Goede service op tui kantoor, fantastische vlucht en ter plaatste ook alles perfect.

  • Algemeen 10
op 26 december 2016 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2016

Eerst werd tot 2x toe reistijd van onze reis vooraf afgesnoept.
Op de reisdag zelf enorme vertragingen. En kosten voor 1x ruimbagage zijn enorm. 50 euro! En als je dan zoals wij niet wisten dat je dit 24 uur van tevoren moet boeken, komen er nog kosten bovenop, zodat de totale kosten op 60 euro voor 1 koffer kwamen. Volgende keer KLM

  • Algemeen 4
op 25 december 2016 bestemming: Curaçao, reisperiode: december 2016

Heenreis ging alles fout wat fout kon gaan, begon met 2 uur vertraging vervolgens kwam er een weer een uur bij en toen we daarna eindelijk in het vliegtuig zaten hebben we daar 2 uur moeten wachten. Uit eindelijk met 5 uur vertraging opgestegen en met 3,5 uur vertraging geland. Terug reis was niet veel beter, 2 uur vertraging. Service aan boord is minimaal, comfort stoelen zijn wel het geld waar naar mijn mening.

  • Algemeen 5
op 24 december 2016 bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: december 2016

Met TUIFly naar Gambia gevlogen. Tijdens de vlucht strooide een stewardess per ongeluk een flesje rode wijn over de broek van mijn man. Na geplande tussenlanding op Kaapverdie bleek er een hydraulische pomp stuk te zijn en moesten we daar een visum kopen en overnachten. 's Nachts om 24.00 uur moesten er 150 mensen worden ondergebracht. Het is hen gelukt!
Volgende middag om 18.00 uur konden we uiteindelijk verder vliegen naar onze eindbestemming: Gambia.
3 dagen na thuiskomst werden we gebeld door TUI vanwege het rode wijn-incident. De broek werd zonder morren volledig vergoed. Ook kwam de vertraging in dit gesprek aan de orde. Tot onze grote verrassing stond 3 dagen na dit gesprek de volledige vergoeding van broek/vertraging/visumkosten op onze rekening. Topklasse!

  • Algemeen 8
op 23 december 2016 bestemming: Curaçao / Curacao, reisperiode: december 2016

Verschrikkelijke service van TUI, heenvlucht vertraging, terugvlucht meer dan 30 uur vertraging, geen hotel, diner of vervoer, niks.

Tui vertrouwd op een SMSje (die door 95% van het vliegtuig niet is ontvangen) om zijn passagiers op de hoogte te stellen van een vertraging van meer dan 24 uur! En als je belt wordt er gezegd: regel het zelf maar.

Bij de beesten af, voor mij voortaan alleen nog maar KLM.

  • Algemeen 1
op 23 december 2016 bestemming: , reisperiode: maart 2016

Slecht reisbureau, met een slechte service.

  • Algemeen 1
op 22 december 2016 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: december 2016

Alles was goed geregeld,vlogen op tijd,hotel was zeer goed,hostess Stephanie kwam elke dag langs en hebben we mooie excursies kunnen boeken. Ook terug vlucht zonder problemen verlopen. Mooie vakantie om op terug te kijken

  • Algemeen 9
op 22 december 2016 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016

Super toffe vakantie gehad bij tui. Alles was heel goed geregeld.

  • Algemeen 10
op 19 december 2016 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: december 2016

ONZE REIS IS PAS IN FEBR. 2017, kon dit niet aangeven alleen maar voor 2016 maar wij geven voor Tui een 6 omdat wij op 7-9-2016 een reis bij TUI geboekt hebben voor een reis die pas dd 21-2-2017 is en wij er gister 18-12-2016 achter kwamen dat deze reis nu ineens euro 93,50 goedkoper is hebben gebeld en gemaild met TUI maar ze daar natuurlijk niets meer mee kunnen doen, volgens hun, kan de reis nu ook niet meer annuleren kosten zijn nog meer dan het teveel betaalde bedrag, anders hadden wij dit zeker gedaan alleen al uit principe. Weet wel voor ons geen reis met vroegboekkorting meer en geen TUI HEEL JAMMER ook voor hun. Het hotel wat wij geboekt hebben is Riu Nautilus in Torremolinos wat een heel goed hotel is en niets op aan te merken maar let goed op bij TUI dat dit U ook niet OVERKOMT. Het is heel erg jammer voor ons, maar hoop er andere mensen mee te helpen en erop te wijzen. SUCCES

  • Algemeen 6
op 15 december 2016 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: september 2016

Tui bedankt voor onze geweldige reis naar de dominicaanse met de dreamliner.
Na aankomst op Schiphol werd ons verteld, dat we niet op onze besproken plaatsen konden zitten en een paar rijen naar achteren konden zitten. Oke, maar na enig doorvragen bleek dat we in de comfort class zaten ipv de premium comfort, die ik speciaal had geboekt ivm een knie operatie en alleen kon vliegen als ik genoeg ruimte had voor mijn knie.
Na dit bericht wilde ik naar huis en. Iet vliegen en mijn geld terug. Dit was niet mogelijk het ging om een bedrag van 3500 euro, er zou in t vliegtuig wel wat geregeld worden. In t vliegtuig weer uitgelegd wat er aan de hand was , sorry sorry moest gewoon gaan zitten en zouden voor een oplossing zorgen. Na negen uur op dezelfde plek gezeten te hebben en de laatste periode met mijn been op mijn man zijn schoot gezeten te hebben, heel veel pijn, waardoor mijn eerst week van mijn vakantie vreselijk was erg veel pijn en nagenoeg niet kunnen lopen had ook mijn krukken bij me hielp ook niet.
Mijn klacht ook doorgegeven in de dominicaanse aan de hostes, heeft een mail gestuurd naar Tui. , dat ik echt op de terug weg niet in de comfort class kon zitten, maar premium comfort. De terug reis ging prima. Thuis meteen een klacht ingediend, werd ons meteen verteld dat dit lang ging duren.
Na vier weken weer gebeld , was nog niks mee gedaan het is erg druk . Ze boden me 100 euro voor t ongemak, ging daar niet mee akkoord . Vandaag op fb gezet, werd gebeld,haalt allemaal niks uit sta nog onderaan de lijst.
Tui fijn dat je zo met je klanten omgaat .
Ga Zo Door Toi Toi Toi

  • Algemeen 3
op 8 december 2016 bestemming: Curaçao / Jan Tiel Baai, reisperiode: november 2016

De reis is goed, maar de indeling van het vliegtuig vreemd. Ik betaalde voor 4 comfort stoelen 2x €40 extra-heen en terug. Maar we werden zo neergezet(drie naast elkaar en 1 ervóór. Bijna tien uur vliegen,is dat zeker niet leuk.betaalde ik nogmaals 4x€11 -(x2) extra om 2 aan twee bij elkaar te zitten,achter elkaar. makkelijk verdiend!! Wellicht als je niet meteen comfort boekt kun je die extra €88 in mijn geval ontlopen. Maar ik ging niet van die vreemde indeling uit. Automatisch mw., werd er gezegd. lekker dan Wie is er de baas, de computer of de mens??!!

  • Algemeen 7
op 8 december 2016 bestemming: , reisperiode: november 2016

Ten eerste hadden wij een vertraging van 5 uur en we werden slecht geinformeert. De ontvangst op de luchthaven was slecht niet in het Nederlands we werden aan ons lot overgelaatten ook in het hotel waar wij geen eten meer kreegen. Dan bij terugkomst was er niemand die ons koffers uit de bus haalde volgens de dame van TUI moesten we zelf onder in de bus kruipen met bulten tot gevolg . Neen dat had ik bij Jet Air nooit meegemaakt .

  • Algemeen 7
op 2 december 2016 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: augustus 2016

Het land is geweldig mooi maar de reisorganisatie TUI is erg slecht. Mijn advies is niet te boeken bij deze reisorganisatie omdat hun nazorg bij een vertraging uitermate slecht is en ze allerlei manieren zoeken om er het goedkoopst mee uit te zijn ten koste van de klantbeleving. Bestemmingen zijn mooi maar de organisatie is slecht dus een dikke onvoldoende!! TUI nooit weer!!

  • Algemeen 2
op 1 december 2016 bestemming: Gambia / Banjul, reisperiode: september 2016

Na eerst een zogenaamd onverwachtte tankstop te hebben gemaakt kwamen we al een uur te laat aan op kaapverdie voor de geplande tussenstop. Tussen de vertrekhal en de startbaan werd de piloot ziek en keerde het toestel terug waarna wij hebben overnacht op Sal omdat de bemanning door de tankstop niet meer verder ko n vliegen. tot zover kan dit alles voorkomen , echter laat tui iedereen in dit voorval barsten. Zelfs geen voorstel voor korting op volgende reis of iets dergelijks. Onder het mom van overmacht vinden zij het prima zo. Men kan met TUI prima reizen , echter in het gavel van calamiteiten is het een drama. Klachtenafhandelingen duren 2 maanden. telefonisch kontakt na anderhalf uur wachten.

  • Algemeen 3
op 29 november 2016 bestemming: Oostenrijk / Kirchberg, reisperiode: juli 2016

Fantastisch, het all in clusive hotel..de lokatie de omgeving

  • Algemeen 10
op 28 november 2016 bestemming: Egypte / Makadi Bay, reisperiode: november 2016

Super vriendelijke crew op onze terugvlucht nr 2828. Dit was zo opvallend dat ik jullie dit wil laten weten! Een man die constant de aandacht vroeg werd steeds super vriendelijk bediend op zijn wenken, echt chapeau!

  • Algemeen 10
op 26 november 2016 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2016

Ik wilde even mijn frustraties kwijt over 2 vliegtickets die ik bij tui geboekt heb. Ik boekte op een moment dat de precieze tijden ed nog niet bekend waren. Nu blijkt dat ik om 23,30 aankom in kreta en ook dat ik een tussenstop maak vanaf eindhoven . Echt waardeloos . Nooit meer een ticket bij TUI .

  • Algemeen 5
op 24 november 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: november 2016

Allereerst niet met de Dreamliner gevlogen maar met een oude kist van Transavia. Voor zowel de heen- als terugreis een duo Seat gereserveerd. Op het laatste moment werd dit gecancelled. Betaling zou worden teruggestort. Na ruim 3 weken niets ontvangen. Bij rappelmailtjes krijg je iedere keer antwoord van een Andere persoon dat betaling is verricht. Uiteiendelijk ben ik belazerd met al die antwoorden en is de betaling nog niet ontvangen. TUI vind het slordig en biedt voor de zoveelste maal excuses aan. Deze worden niet geaccepteerd.

  • Algemeen 3
op 22 november 2016 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: september 2016

Mijn man en ik zijn op huwelijksreis getrokken met Jetair. Op de terug reis behoorden we opgehaald te worden aan ons hotel. Dit werd niet het geval. We stonden er een uur en hebben uiteindelijk moeten liften naar de vlieghaven. Daar aangekomen vroegen we aan de verantwoordelijke wat de reden was. We kregen een kort antwoord: "Jullie bus had pech."
Vervolgens hebben we 6 uur gewacht op ons vliegtuig. Uiteindelijke hebben we allemaal terug op een bus moeten plaatsnemen en hebben we een extra nacht in Corfu moeten verblijven. De reden was slecht weer, raar dat andere vliegtuigen wel gewoon landen en vertrokken op de vlieghaven.
Nooit meer Jetair.

  • Algemeen 2
op 18 november 2016 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: november 2016

Geen communicatie met hostess.

  • Algemeen 4
op 18 november 2016 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: september 2016

Wat een slechte reisorganisatie is TUI. Wij zullen hier dan ook nooit meer mee vliegen of hen aanraden bij familie en vrienden. Voorafgaand aan de reis kregen mijn vriend en ik een brief waarin stond dat er werkzaamheden plaats zouden vinden in het hotel die we geboekt hadden. We hebben meerdere malen contact gezocht met de klantenservice, maar daar moet je eerst een half uur voor aan de lijn hangen, voordat je iemand aan de telefoon hebt. We hebben er dan ook voor gekozen om naar een TUI vestiging te gaan, waarbij onze zorgen in feite van tafel geveegd werden door de opmerking: "het zal allemaal wel meevallen". Verder hebben mijn vriend en ik vooraf stoelen gereserveerd en het entertainment programma betaald. Wat overigens al belachelijk is dat je daar nog extra voor moet betalen bij een reis van 10 uur. Na een heenreis van 8 uur moesten we een tussenstop maken op Cuba wat totaal niet georganiseerd was. De mensen die vanuit Cuba via Cancún terug zouden vliegen naar Amsterdam hadden voorrang om het vliegtuig in te mogen én mochten op hun stoel gaan zitten die ze gereserveerd hadden. Wij daarentegen moesten maar kijken welke stoelen nog vrij waren. Onze vakantie in Mexico was super, maar we hadden wel last van de werkzaamheden. Tijdens de terugreis werkte het entertainment systeem (waar we dus al voor betaald hadden) de gehele vlucht niet. Na afloop van de vakantie hebben we een klacht ingediend bij TUI en na 6 weken kregen we eindelijk reactie van een dame die absoluut niet klantvriendelijk overkomt en die onze ervaring met TUI nog slechter gemaakt heeft. In haar brief werd (even kort door de bocht) gezegd dat we gewoon pech hadden. Zelfs de kosten voor het entertainment systeem wilden ze ons niet terugbetalen. Na een reactie hierop, kregen we als reactie dat we dit geld dan wel terugkregen, maar de toonzetting was ook deze keer alles behalve klantvriendelijk. Al met al hebben we dus zeer negatieve ervaringen met TUI gehad en zoals in de eerste regels aangegeven, zullen wij nooit meer met TUI reizen of hen aanbevelen bij anderen.

  • Algemeen 1
op 15 november 2016 bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: november 2016

Prachtige stad, veel gezien ,fietstocht van Ned. gids aan te bevelen. jammer dat handbagage in het ruim moest terugvlucht vertraging trein gemist moest Taxi nemen

  • Algemeen 8
op 14 november 2016 bestemming: Cuba / Santa Maria, reisperiode: november 2016

Resort prima geen Nederlanders

  • Algemeen 8
op 14 november 2016 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: november 2016

De reis er na toe liep vlot premium clas,maar na drie dagen verblijf kreeg mijn vrouw kramp via Dr naar ziekenhuis waar na ze op de kamer een hartstilstand kreeg na een reanimatie toch weer tot leven maar in coma , nu het verhaal Tui gemeld de gang van zaken bij Gill de vertegenwoordiger van Tui , wat gaat u doen bij het ziekenhuis een hotel zoeken ? ik zei nee blijf hier in het Riu daar ben ik vertrouwd verder van hem geen medewerking ergens voor ,
sterker nog heb hem gesproken of hij een kamer wou regelen voor onze kinderen kwam dik voorelkaar. bel u wanneervu. terug bent uit het ziekenhuis om 1400 uur lang gewacht 45 min toen naar de balie gegaan gevraagd of er een kamer geboekt was je raad het al NIET dus. gebeld met Tui Gill was er niet werd daarop terug gebeld met de mededeling dat het de andere morgen pas geboekt kon worden terwijl ik aan de balie stond en zelf had kunnen boeken.
dat gezegd tegen hem en gezegd dat hij mij wel even had kunnen bellen excuus ik kwam er niet door bij de balie ik antwoorde waarom ik dan wel vanaf mijn kamer ? ik ga niet met u in discusie was zijn antwoord het zou hoog op kunnen lopen in dit gesprek , leuk he als je vrouw in coma ligt wat een medewerking van dit bedrijf nog geen eens voor vervoer zorgen ook om in hetziekenhuis te komen totaal onbegrip hoop dat hij morgen met betere praatjes komt ?

  • Algemeen 4
op 12 november 2016 bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: juli 2016

Heerlijke plek, gezellig stadje, fijn strand, goed hotel

  • Algemeen 10
op 12 november 2016 bestemming: Turkije / Istanbul, reisperiode: november 2016

De reis en de organisatie het hotel, prima.Maar in Sittard bij de boeking is de naam mijn reisgenoot niet goed ingevuld:haar mans naam en dat moet haar meisjesnaam zijn.
Noortje van den Heuvel zegt dat ze mij wel gevraagd heeft of het haar meisjesnaam was, maar dat heeft ze niet gevraagd. Ze heeft gebeld met Tui en ze zei: het is jullie verantwoording maar er word alleen het paspoort gevraagd en niet ticket en paspoort.
We vonden het toch prettig om de naam te veranderen en dat kostte152 euro. Bij het vertrek in Istanbul vroegen ze het ticket en de pas.Wat hadden wij in de problemen gezeten als ik niet de naam had laten veranderen. Waar heb je nog een reisbureau voor nodig. Toch ook voor je veiligheid en goed advies. Ik ben nog steeds boos over de 152 euro die wij extra hebben betaald wat niet nodig was geweest als Noortje van den Heuvel wel had gevraagd is het haar meidjesnaam.

  • Algemeen 8
op 7 november 2016 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2016

Zeer slechte, vieze accommodatie, dit gelijk gemeld bij TUI. Inmiddels zijn we 10 weken verder en TUI schuilt zich achter de opmerking " we hebben het erg druk met alle calamiteiten in de wereld.

  • Algemeen 2
op 7 november 2016 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: augustus 2016

Reisbureau Maartje Peters uit Gendt, kreeg niet met een te makkelijke familie te maken om te boeken voor, 6 pp naar een zonnig vakantieoord. En dan rekening houden met verschillende leeftijden plus wensen van allemaal. Daarbij kreeg zij ook nog voor haar kiezen dat de data een aantal keren veranderd werd. Maar Maartje bleef enthousiast en kwam elke keer met leuke opties met de daarbij behorende faciliteiten voor een ieder. Ook onderhield zij telefonisch contact, waardoor je oprecht het idee krijgt, dat zij met je (bezig) is.Na onze oprechte excuses, van de continue veranderingen, kwam Maartje wederom met een aantal geweldige vakantiebestemmingen, waar wij uit konden kiezen. Knap! Aangezien onze vele wensen, eisen en veranderingen. Toch heeft Maartje het voor elkaar gekregen om voor ons een geweldige betaalbare hotel/app complex op Tenerife te boeken! Maartje kwam zelf met allerlei activiteiten die wij konden doen en de leukste, mooiste,uitgaan, rustige , gezellige,(bad) plaatsen die wij konden bezoeken :-) ... Ook regelde Maartje onze auto's en zocht zij voor ons uit, het hoe en wat...Daarnaast melde zij alle voorkomende meldingen van onze vlucht (een extra service). Het persoonlijke wat Maartje heeft en doet, doet zij zo goed. De reispapieren persoonlijk af komen geven, nog nooit meegemaakt! Kortom; een Top vakantie door een Top Vakvrouw, geregeld. Maartje heeft kennis van zaken en weet waar zij het over heeft. Laat zich niet uit het veld slaan, als zij meerdere keren word “tegen gewerkt”. Spontaan en Enthousiast over alle vakantiebestemmingen die zij ons aanbood! Tien met een griffel! Wij boeken onze volgende vakantie zeker weer via Maartje :-) Namens de fam. Jansen-Marshall, Dank!

  • Algemeen 10
op 1 november 2016 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2016

De heenvlucht op 11 okt werd 3x omgezet, de trugvlucht had een vertraging van bijna 3 uur, waardoor we midden in de nacht moesten vliegen. De compensatie was belachelijk.
uitgedroogd brood + 1 pl kaas + water.

  • Algemeen 5
op 1 november 2016 bestemming: Spanje / Playa del Ingles, reisperiode: oktober 2016

Hadden comfort geboekt en op de terugreis hadden we een vliegtuig zonder comfortklasse.

  • Algemeen 1
op 1 november 2016 bestemming: Verenigde Staten van Amerika, reisperiode: juni 2016

Ik heb alleen de vlucht bij Tui geboekt. Prima gereisd met de nieuwe Dreamliner naar Orlando. Heerlijk vliegtuig, stil, comfortabele stoelen, in de comfort klasse voldoende beenruimte, ook in de normale comfort stoelen. Op de terugvlucht heb ik, omdat dat een nachtvlucht was, een stoel met extra beenruimte geboekt. Dat was de 40 euro gewoon waard, dat soort bedragen betaal je tegenwoordig bij andere maatschappijen ook. Ik heb de laatste jaren o.a. met united airlines, american airlines en continental gevlogen, ik kan niet zeggen dat die meer beenruimte hadden of ruimere stoelen. Het is tegenwoordig altijd een beetje als haringen in een ton, ook bij deze lijnmaatschappijen.
Je moet weliswaar voor alles bijbetalen bij Tui, maar aangezien de vlucht ongeveer 500 euro goedkoper was dan bij andere maatschappijen, vond ik dat geen probleem. Normale hoeveelheid bagage 15 euro, een aantal zwaardere dingen had ik als handbagage meegenomen, want over het gewicht van de handbagage doen ze bijTui niet moeilijk. Verder heb ik een paar flessen water gekocht tijdens de vlucht a 2,50 euro per fles. Dat betaal je ook als je het op de luchthaven koopt. Het cabinepersoneel was gewoon vriendelijk, niet overdreven, maar zeker niet onvriendelijk .
Tui vliegt op Sanford bij Orlando. Dit is een klein vliegveld, maar met voldoende voorzieningen en een stuk gemoedelijker dan veel grotere vliegvelden in de VS.
Al met al zou ik de volgende keer zo weer met Tui naar Amerika reizen, maar wel weer met de Dreamliner.

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2016 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: oktober 2016

Op 1-12-2015 hebben wij een reis geboekt bij Fly2beach (Pelikaan reizen) voor 15 dagen naar Marmaris.
Touroperator is TUIfly. Heenreis op 6-10-2016 om 07.15 uur. Terugreis op 20-10-2016 om 12.40 uur. Beide vluchten met TUIfly en zonder tussenlanding. Comfortklasse geboekt en betaald.
Vervolgens op 15-9-2016 een stoelreservering gedaan en betaald. Dezelfde dag tevens de
E-tickets ontvangen. Hierop staat een vertrektijd van 15.00 uur heen en 21.15 uur terug. Tevens blijkt er sprake te zijn van een tussenlanding op Kreta tijdens de heenvlucht en een tussenlanding op Kos tijdens de terugvlucht.
Op 4-10-2016 (2 dagen voor vertrek dus) nieuwe E-tickets ontvangen. De vertrektijd van de heenvlucht is nu 12.00 uur en de vertrektijd voor de terugvlucht is nu 17.30 uur. Tevens blijkt dat we nu niet meer met TUIfly vliegen. De heenreis vliegen we met Blue Air en terug met Air Explore.
Voor de zekerheid toch maar telefonisch contact opgenomen met Tui om te vragen hoe het nu met de stoelreserveringen zit. Zij vertelde mij dat dit bij Blue Air niet mogelijk was. Het geld werd teruggestort en ik moest tijdens het inchecken maar kijken wat ik kon regelen. Nu is het zo dat ik de stoelreserveringen niet zonder reden doe. Mijn vrouw heeft fybromyalgie (reuma in de weke delen tussen de gewrichten) en polyneuropathy (ontstekingen aan de uiteinden van de zenuwen in de benen). Na veel aandringen werd er een stoelreservering voor de heenreis gemaakt. Voor de terugreis kon dit nog niet, omdat de vlucht nog “gesloten” was. Dit moest ik tijdens mijn vakantie in Marmaris maar proberen. Er werd wel een aantekening gemaakt, zodat men kon zien dat ik graag 2 stoelen op de eerste rij wilde reserveren. De heenreis verliep vervolgens zonder noemenswaardigheden.
Op 11-10-2016 zag ik bij “mijn Tui” op internet dat de terugvlucht “open” was en ik dus een stoelreservering kon maken. Dit direct gedaan. Echter had ik mijn raboscanner niet bij me (stomme fout). Dit betekende dat ik de betaling met mijn Creditcard niet kon afronden. Vervolgens met een telefoonkaart vanuit een telefooncel naar Tui proberen te bellen, maar zonder resultaat. Dus met de mobiele telefoon gebeld. Na 2 pogingen die zonder verklaring abrupt beëindigd werden, had ik de derde keer wel succes en kreeg ik een aardige dame aan de lijn. Zij vertelde mij dat ik telefonisch de stoelreservering kon doen. Zij had dan wel mijn creditcardgegevens nodig. Omdat er een “piep” op de lijn zat, duurde het vervolgens nogmaals 10 minuten voordat de reservering afgerond was. Totale telefoonkosten € 34,00. Zij stuurde mij een mail met de bevestiging, die ik vervolgens heb uitgeprint bij de receptie van het hotel. Deze kon ik dan meenemen naar het vliegveld. Stoel 2A en 2B waren gereserveerd.
Wij dachten dus dat alles voor de terugreis geregeld was. Maar nee hoor!
Op 20-10-2016 arriveerden we als één van de eersten bij de incheckbalie van het vliegveld van Bodrum. Achter de balie zat een jongedame van “Celibi”. Dit blijkt een maatschappij te zijn die het grondpersoneel levert op verschillende luchthavens in Turkije. Ik gaf haar de stoelreservering van Tui. Deze was echter niet geldig. Ze zei: “plane is full, seatreservation not possible. It’s freeseating.” We kregen een boardingpass met stoelnummer 32 C en 32 D. Zij kon dit ook niet meer wijzigen. Weer met Tui gebeld, maar zij konden zo kort voor vertrek niets meer doen. Ons werd geadviseerd om dan maar een klacht in te dienen. In het vliegtuig aangekomen bleek dat we niet de enigen waren. Veel passagiers hadden hetzelfde probleem. Stoelreserveringen gedaan en betaald, maar in de praktijk bleken die dus waardeloos te zijn. Nadat de stoelendans uiteindelijk voorbij was en iedereen zijn stoel had, zijn we vertrokken naar Kos. Tijdens de tussenlanding moest iedereen het vliegtuig verlaten (i.v.m. tanken). In de bus naar een ruimte in de vertrekhal gebracht. Na 20 minuten weer met zijn allen in het vliegtuig, waar de stoelendans opnieuw kon beginnen. Passagiers die in Kos hun reis waren begonnen, bleken stoelnummers te hebben die al bezet waren. Een gezin van vader, moeder en 2 kleine kinderen zaten gemiddeld 5 rijen uit elkaar. Nadat andere passagiers bereid waren om elders te gaan zitten, konden in ieder geval de moeder en de kleinste dochter naast elkaar zitten.

Wij zijn al meerdere malen met TUIfly gevlogen, maar dit is de laatste keer geweest!!
Tenslotte nog een tekst die letterlijk is overgenomen van de E-tickets:

“Tijdens de vlucht zorgen we dat u in vakantiestemming komt. U mag dus verwachten dat de service en beenruimte hetzelfde zijn als in onze eigen toestellen. En natuurlijk kunt u de vertrouwde TUIfly services reserveren. TUIfly vliegt met een moderne, jonge vloot. Voor diezelfde kwaliteit kiezen we ook als we toestellen inhuren. Het jasje ziet er wat anders uit, de kwaliteit is hetzelfde.”

  • Algemeen 3
  • Vorige
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Volgende