Janine
op 30 oktober 2016
bestemming: Nederland, reisperiode: oktober 2016
Gevlogen in TUI starclass. Redelijk goed qua service en zitcomfort. Minpunt is dat op de terugvlucht het entertainment systeem niet werkte. Slechte zaak, zeker omdat het blijkbaar vaker voorkomt!
... Lees meer
J. Rovers
op 30 oktober 2016
bestemming: Griekenland / Kefalos, reisperiode: oktober 2016
Met 10 personen verbleven in resort Blue Lagoon de luxe. Bijna alles was perfect verzorgd.
Enige punt van aandacht is de toegankelijkheid op het park (veel trapjes en verhogingen) en van strand naar zee (gladde steenplateaus of stijger met alg begroeide trappen)
... Lees meer
Tim
op 30 oktober 2016
bestemming: Verenigde Staten / Amerika, reisperiode: november 2016
Misleidende reclame. Je boekt een vlucht met een aantrekkelijke prijs en moet vervolgens voor allerlei zaken die normaal inclusief zijn extra betalen. Denk aan 1,- per kilo bagage, 11,- om je stoel te kiezen, 7.50 om films te kunnen kijken en als je iets wil eten of drinken moet je daar ook extra voor betalen. Maak het dan 100,- duurder en zorg dat je al deze zaken voor je klanten regelt.
... Lees meer
Hans Langeveld
op 30 oktober 2016
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: oktober 2016
Wij hadden een vakantie geboekt met mijn ouders. Vader (90) en moeder (83) zijn op leeftijd. Omdat mijn vader nogal lang is (bijna 2 meter) en slecht ter been (veelal in een rolstoel) boekten we stoelen met extra beenruimte. Op de factuur die we ontvingen staat dat de vluchten mogelijk door een andere maatschappij konden worden uitgevoerd. Hierbij staat echter nadrukkelijk vermeld dat vervangende vliegtuigen op het punt van service en beenruimte niet van het oorspronkelijke zouden afwijken (‘De service en beenruimte is hetzelfde als in onze eigen toestellen en u kunt de TUIfly services reserveren’). Kort na de boeking kregen we bericht dat er inderdaad met een ander vliegtuig zou worden gevlogen; dit zou inhouden dat de geboekte extra beenruimte kon komen te vervallen. Ondanks het feit dat deze ruimte voor ons van groot belang is hebben we hier geen bezwaar tegen gemaakt. Dat werd anders toen mijn vader tijdens de vakantie viel en zijn elleboog en knie open haalde.
Doordat hij bloedverdunners gebruikt duurt het lang voordat dergelijke wonden genezen. Ook kon de wond onderweg weer opengaan. Dus hebben we contact opgenomen met TUI om een stoel met extra beenruimte te reserveren. De beenruimte voor de terugreis was immers gereserveerd (en betaald). Bovendien was er sprake van een speciale situatie; wie laat nu een 90-jarige man met kniewond plaatsnemen in een te krappe (vliegtuig)stoel?
Het leek een eenvoudig verzoek : kunnen jullie ervoor zorgen dat in ieder geval één van ons (mijn vader) voorrang zou krijgen bij het verdelen van de extra beenruimte. Mocht dit niet kunnen, dan zou hij in ieder geval speciale aandacht krijgen tijdens de vlucht.
Hoe naïef waren wij..
Tijdens de dagen die hierop volgden is het niet gelukt om de toewijzing te krijgen. In tegenstelling. Gedurende de hele tijd tot aan de vlucht zijn we van verkeerde en onduidelijke informatie voorzien.
Tot onze verbazing bestond er géén mogelijkheid om tijdig in te checken vanuit Turkije. De verwarring over het vliegtuig waarmee we zouden reizen was groot. Lang werd ons bezworen dat dit toestel géén stoelen met extra beenruimte zouden hebben.
TUI was onverbiddelijk. De boodschap van de contacten die we hebben gehad was duidelijk: er waren géén stoelen met beenruimte, en er werd niet meegedacht over mogelijke alternatieven (een andere vlucht ).
Bij aankomst op het vliegveld werd onze angst werkelijkheid: de grondstaf deed niets. Sterker nog: men beriep zich op ‘instructies uit Nederland’. Zelden zo’n botte incheck procedure gezien. Onze laatste hoop was het cabinepersoneel.
Groot was de verbazing toen we het vliegtuig van binnen zagen. Niet alleen waren er vele stoelen met extra beenruimte; ook was er iets dat op een soort businessclass leek. Maar TUI was er niet in geslaagd om één ervan te reserveren voor een (gewonde) man van 90..
Uiteraard hebben we ons gemeld bij het cabinepersoneel. Ook hier echter was de reactie koel en zakelijk. Ja, het was vervelend voor ons. Nee, we konden niet op een stoel met beenruimte rekenen.
Dit vat de service van wel TUI samen: zakelijk, koel om niet te zeggen kil en afstandelijk.
Kortom: er wordt niet geleverd wat wordt geboekt. En je hoeft niet te rekenen op een beetje medewerking.
M. Mekkelholt
op 30 oktober 2016
bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: oktober 2016
We hadden een prima hotel, kenden dwe al uit ervaring,
Vooral voor wat ouderen is dit een prima bestemming, met een lang (14 kilometer) zandstrand, wat ook voor ons prima was te lopen( tot de volgende koffieplaats. Het hotel was een beetje Engelse stijl met goede kamers en een prima ontbijt. savonds was er volsdoende gelegenheid om uit te gaan eten.
Met de bus kon je alle bestemmingen in de omgeving bereiken.
Volgende keer zouden we weer voor deze bestemming kiezen.
Willem van dongen
op 30 oktober 2016
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: oktober 2016
Op deze vreselijke reis van Arrecife naar Schiphol (vlucht OR 528 op 25-11-2016) hadden wij 48 (!) uur vertraging die wij grotendeels op het vliegveld moesten doorbrengen met huilende moeders en wanhopige passagiers die niet bij hun medicijnen konden. Pas na 9 uur wachten op dinsdag 25 oktober 2016 verscheen een mevrouw van TUI die riep dat wij niet moesten dachten dat zij het leuk vond! De volgende dag konden wij weer vergeefs op het vliegveld doorbrengen. TUI vloog niet zogenaamd wegens tegenwind, maar ik zag dat Transavia , Easy Jet en Thompson wel vlogen. Ik begreep dat TUI nu goedkope Oost-Europese lowcost carriers inhuurt en dat er ook problemen zijn met de landingsrechten. Ik wil nooit meer iets met deze onderneming te maken hebben.
Sander
op 27 oktober 2016
bestemming: Mexico, reisperiode: oktober 2016
Wij zijn voor de achtste keer naar Mexico geweest met arke/tui. We hebben wederom een super vakantie gehad met deze club! We hadden de terugweg vertraging van 3 uren omdat er iets met de landingskleppen was van de Dreamliner. De piloten zelf kwamen alles uitleggen en het cabinepersoneel heeft drinken eten en dekbedden uitgedeeld in de vertrekhal op cancun. Top dat ze nergens voor weglopen! Natuurlijk baal je als je vertraging hebt maar ze zeiden als het vliegtuig niet 100% is vertrekken we niet en dat is volgens mij de goede instelling! Zoals alle negativiteit die ik hier lees hebben wij reizen met tui nog niet ervaren... Wij boeken volgend jaar gewoon weer!
Richard Dikken
op 27 oktober 2016
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2016
Voor een lekkere vakantie zijn we naar Turkije gegaan. Hotel gezocht en geboekt. De vluchttijden stonden er al bij. Alleen stond er niet bij dat er een tussenstop was in Groningen. Ook het vliegtuig is omgeboekt naar een Boeing 737 waarin iedereen als sardientjes opgevouwen zat. We hebben bij de boeking extra beenruimte besteld maar daar blijft niets van over. Kortom nooit meer TUI
Steffie Horvers
op 26 oktober 2016
bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2016
Eigenlijk zou ik deze reis gaan maken met een vriendin maar zij kreeg een ongeluk met een auto waarbij ze veel schade moest betalen. Hierdoor moest ik mijn reis omboeken zodat ik met mijn broer kon gaan. Omdat er bij Tui één hoofdboeker is, en die vriendin als 'hoofdboeker' stond, kostte het heel veel moeite om dat te veranderen. Uiteindelijk is dit wel gelukt maar buiten de omboekkosten moest ik nog 100 euro extra bijbetalen omdat de kassakorting niet meer geldde en de reis vol zat.
De bus haalde mij en mijn broer op in Heraklion om naar Chersonissos te gaan. Hier kregen we nog veel informatie. De website van Tui had niets gelogen over Villa Vicky: dichtbij Starbeach, de winkelstraat en maar tien minuten van de barsstraat. Alles is te vinden op de website, geen verrassingen. de voorbereiding van Tui is extreem goed geregeld.
Alleen jammer dus van de stroeve omboeking, maar het was een vakantie om nooit te vergeten.
G.J. Weyburg
op 24 oktober 2016
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: september 2016
Wij wilden even uitwaaien i.v.m. het recente overlijden van mijn vader. Even geen zorgen en het koppie leeg maken. Het plan was op korte termijn (binnen 2 weken) een reis te boeken naar een zonnig oord. We boekten in eerste instantie op zaterdagavond een reis naar Sicilië. Helaas bleek hier achteraf geen vlucht bij te zitten. Bijzonder, gezien de afstand, maar kan gebeuren. Op de TUI-site zag ik dat ze adverteerden met gratis annuleren, mits op tijd doorgegeven.
De volgende dag (zondag) direct gebeld met TUI. Helaas konden wij volgens de medewerkster de reis niet annuleren. Dit tot grote verbazing van ons, gezien de advertentie. Het annuleren kon enkel als de reis niet binnen 6 weken plaats vond. Dat lijkt mij wat lastig als je een vakantie boekt voor over 2 weken. Je kunt mij tevens niet vertellen dat je op zaterdagnacht een vakantie boekt en dat dit op de zondag erop niet te annuleren is zonder het appartementencomplex te duperen. Waarschijnlijk is de boeking nog niet eens gedaan door TUI. Uiteindelijk de vakantie na overleg omgeboekt naar een reis naar Corfu. Hier is heel veel fout gegaan, zowel in het vliegtuig als tijdens vakantie:
Geen plekken naast elkaar in het vliegtuig (alleen tegen betaling). Chagrijnige grondstewardess op Schiphol. Deze wist ons mede te delen dat enkel kinderen t/m 1 jaar bij ouders geplaatst werden. Oudere kinderen, mensen met vliegangst, oudere mensen die hulpbehoevend zijn: ze konden allemaal her en der door het vliegtuig geplaatst worden als ze niet gereserveerd hadden. Dit vertellen ze je overigens pas nádat je geboekt hebt....
Verder waa er alleen koffie/thee/water tegen betaling in het vliegtuig. Een lullig pepermuntje is het enige wat er tegenwoordig bij TUI kennelijk vanaf kan. Verder was de kwaliteit van de stewardessen bij TUI bedroevend. Ik zat bij het middenpad en er werd menig maal tegen mij aan gestoten/gelopen zonder ook maar een excuus aan te bieden. Overigens bleken uiteindelijk bij het middenpad enkele plekken leeg in het vliegtuig. Mijn partner en ik hadden dus gewoon naast elkaar kunnen zitten, ware het niet dat de grondstewardess zo onwelwillend was.
Op de bestemming bleek de huurauto pas vanaf 10:00 uur beschikbaar, terwijl we om 01:00 uur aan kwamen. De verhuurder was zelfs al bijna naar huis gegaan, maar was door omstandigheden iets langer aanwezig, aldus deze. Hier had TUI vooraf telefonisch niet over nagedacht kennelijk en had pas vanaf 10:00 uur 's ochtends gereserveerd. Ik vraag mij echt af hoe TUI had gedacht dat wij bij het appartement moesten komen dan? Lopend?? Het resultaat was dat we extra bij moesten betalen voor de auto. Tevens zouden wij de auto de laatste dag om 10:00 uur weer moeten inleveren, ondanks dat we pas in de avond gingen vliegen. En wederom bedankt TUI!! Gelukkig was de verhuurder erg vriendelijk en bereidwillig. Wij hoefden de auto pas 's avonds te retourneren.
Ondertussen hadden wij de reisleidsters aangesproken (Julie). Deze zouden wachten en zouden alles regelen. Toen wij klaar waren bij de verhuurder waren de reisleidsters nergens meer te bekennen. Bleek dat ze al weg waren gegaan (slecht functionerende kortetermijngeheugen?).
Buiten kwamen de reisleidsters tegen en na enig snelwandelenl/hardlopen met de koffers konden wij ze nogmaals aanspreken. De reisleidsters wilden de teveel betaalde kosten wel verrekenen. Met wat? Alles was immers al betaald. Lekker slim antwoord... Dit leken ze te beseffen, toen ze met de mededeling kwamen dat Julie alles wel zou regelen op de vakantiebestemming...
De volgende dag hebben wij Julie de Vlaamse reisleidster aangesproken. Er was nog niets geregeld, maar ze zouden dit met de autoverhuurder recht zetten. Julie zou een briefje onder de deur door schuiven. Tevens na lang aandringen ook een telefoonnummer doorgegeven. Julie wilde dit kennelijk eerst niet noteren (?) en wilde het waarschijnlijk met een briefje afhandelen.
Zoals je al kunt raden waarschijnlijk, de hele week geen briefje, belletje, sms'je ontvangen. Geen enkel bericht van TUI. Wél kregen wij e-mails van TUI over een vluchtwijziging en op de één-na-laatste dag een mail met een welkom thuis bericht (?!). Je zult maar geen internet hebben en hierdoor de vluchtwijziging missen... Lekker over nagedacht TUI! Tevens boodt het Welkom thuis-bericht tijdens de vakantie enkel verwarring. Het gevolg hiervan was dat we extra gingen controleren of onze vlucht wel over twee dagen was.
Pas bij het inchecken op de vlucht terug zagen wij één van de reisleidsters en hebben we deze aangesproken over de extra gemaakte kosten van de autoverhuur. Ze waren dit klaarblijkelijk vergeten, want niemand heeft ons benaderd in de tussentijd. Uiteindelijk hebben we het geld terug gekregen... Hoeveel moeite moet dit kosten..
Verder had TUI in vergelijking met de andere reisbureaus maar bar weinig te bieden qua excursies. De reis naar Butrint (Albanië) zat er niet eens tussen, alsmede andere excursies. Deze hebben we dan ook maar zelf bij een lokale organisatie geboekt.
De vakantieaccommodatie was verder prima. Dit had echter meer te maken met de vriendelijkheid en gastvrijheid van de Grieken dan met TUI. Voor ons nooit meer een reis met TUI! Dan maar in de totaalprijs iets meer betalen en wél kwaliteit, service en stoelen naast elkaar in het vliegtuig! En niet alles achteraf te horen krijgen en moeten regelen. Een vakantie zou vanaf de boeking ontspannen moeten zijn.
Wilam
op 23 oktober 2016
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: oktober 2016
5 dagen geboekt, en door op het laatste moment te rommelen met vluhttijden nog maar 2 volle dagen over!! de eerste dag verliezen we al sowieso want we komen pas de volgende dag aan in de nacht!! ze moeten geen korte reizen verkopen als je het niet kan waarmaken!1 ze waren geenzins van plan het te compenseren of te cancelen , goedkoop is duurkoop!!!
Anoniem
op 21 oktober 2016
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: oktober 2016
Wat een drama bedrijf dat tui!!!!!! Met name tuifly!!!!!! Slecht!!!! Is nog zacht uitgedrukt
V Rheenen
op 16 oktober 2016
bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: september 2016
Wij hebben het zeer goed gehad reis,hotel,personeel en lokatie.
Bata
op 15 oktober 2016
bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: september 2016
Goede reis gehad met Tui fly. Wat het betreft hotel Marinas de Nerja was geweldig vanaf de eerste dag tot het laatste dag personeel heel vrindijk en heulpsam vooral de receptie!
Ik heb een kleine opmerking met stoelen reserveren via Internet ging het iedere keer mis. Tot de Tui gebeld heb in Malaga en dhr.Hari heeft mij geholpen en via zijn collega de reservering laten bezorgen in het hotel.
Ik had verwacht dat ook de instapkaart heeft geregeld maar dat is niet gedaan.Het enige opmerking dat ik wilde vertellen.
Het personeel bij de kantoor in Amstelveen hebben ons perfect geholpen bij boeken van hotel en alle reservering van Rentacar en hotel.Wij zijn jaren lang de klant van Arke reisen en nu Tui .Verder geen opmerking.
Probeer zo meer te vliegen met het Nederlands bemanning personeel en Tui Nederland dan zullen alle goede klanten van Tui fly terug gaan vliegen met jullie. vriendelijke groeten
B.Imeri
Ravestein
op 15 oktober 2016
bestemming: Tanzania / Rondreis, reisperiode: september 2016
Reis bij Kras geboekt in december daarna ruim 3000 euro. Daarna nog 2 prijsverhogingen gehad van enkele honderden euro's. De reisleiding is waarschijnlijk wegbezuinigd dit was nu één chauffeurs die hier echter niet capabel voor was. Ieder dag dezelfde briefing hoe was het vandaag en de tijd van het ontbijt. Op sommige locaties was de inclusief avondmaaltijd te weinig. Positief fijne chauffeur die veel tijd namen om dieren te spotten. Advies deze reis met organisatie te maken die wel geschoolde reisleiding hebben.
Tessa
op 14 oktober 2016
bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: augustus 2016
De reis organisatie had het uitstekend geregeld. Alles was goed gegaan en de hotels zagen er netjes uit.
B van Keimpema
op 13 oktober 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2016
Van alles beloven en niets nakomen, 2 vreselijke vluchten gehad en van de 10 dagen vakantie bleven er maar 8 over, overigens was onze accommodatie een topper!! Maar nooit meer Tui
Tineke
op 13 oktober 2016
bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: oktober 2016
Zeer teleurstellende organisatie door Tui. Bij vertrek ruim 3 uur te laat vertrokken naar Cuba. De gereserveerde en betaalde stoelen niet gekregen. Er waren 3 nachten casas particulares niet geregeld voor ons. Hostess zou dit uitzoeken en deze maandag nog doorbellen. Is echter niet gebeurd. Hostess bleek ook niet bereikbaar op doorgegeven nummer. Eigenaresse van eerste Casa was zo goed om voor ons te informeren hoe dit zat ivm hoge kosten ( mobiel) om dit via TUI in Nederland te gaan uitzoeken. Ze heeft een halve dag nodig gehad om alsnog casas voor ons te regelen via de uitvoerder van deze reis voor TUI in Cuba Hoewel dit niet haar taak was. Dinsdag ochtend was nog niet bekend waar we de dag erna heen zouden gaan. Pas om 17 uur s'avonds had ze alles duidelijk. Bij vertrek 9 oktober naar huis bleek de vlucht ruim 7 uur vertraging te hebben. We moesten om 11 op het vliegveld zijn en om 11.40 ontvingen medereizigers een sms van Tui dat de vlucht vertraagd was.
Dus lekker op tijd gewaarschuwd. We hebben dus 9 uur op het vliegveld gehangen om uiteindelijk om 20 uur te vertrekken. Dit terwijl Tui al bij vertrek uit Nederland op de hoogte was dat dit het geval zou zijn. Ook deze reis de geboekte en betaalde stoelen niet gekregen. Cuba was prachtig maar nooit meer naar welke bestemming dan ook met TUI.
Jeff Schutte
op 12 oktober 2016
bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: november 2015
Een rondreis door Zuid Afrika met vlucht van KLM Amsterdam - Johannesburg en retour Kaapstad - Amsterdam. Een geweldige groepsreis gehad van 23 dagen. Dit betrof de reis Zuid - Afrika compleet. Alles was perfect georganiseerd en geregeld. Accommodaties ook prima voor elkaar. Geboekt via reisbureau Joland.
A Hoekstra
op 10 oktober 2016
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: augustus 2016
We hadden dropout balue en ook de stoelen al uitgezocht en daar extra voor betaald maar op schphol aangekomen moesten we meer dan 3 uur in de rij staan voor we de koffers kwijt konden en niemand van TUI Bij ons geweest om uitleggen wat er aan de hand was. we zouden vliegen met de dreamliner maar het werd blue air en inlaat van 1455 vlogen we nu pas om 1850 met een toestel waar de airco kapot was en ook de klaptafeltjes. vreselijke vlucht maar volgens TUI Is dit geen klacht. Vraag me dan af wat wel een klacht is Dit was de eerste maar ook de laatse keer met TUI (G).
M de graas
op 8 oktober 2016
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: oktober 2016
BOEK NIET BIJ TUI .Extra comfort stoelen geboek voor de ries naar Malaga.3 dagen van re voren vliegtuig omgeboekt naar Blue Air romeense drama maatschappij , stoelreserveingen weg ,kom vroeg naar schiphol dan kunt u via het Tui personeel het alsnog regelen helaas geen personeel te zien schandalig .Terugries met Travelservice uit Slowakije ranzig vie vliegtuig .Jullie gaan een mooi briefje ontvangen . Zal radar eens aanschrijven mooi onderwerp voor hen. Tui heeft geen slots genoeg om van schiphol te mogen vertrekken dus de dreamliner die ze u verkopen wordt een Romeense rammelkist
Elisabeth J.
op 8 oktober 2016
bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: oktober 2016
Na alle negatieve reacties zag ik er tegenop met met TUIfly te vliegen. Was niet nodig geweest. Geweldige vlucht gehad op heen- en terugreis. Kleine vertraging. Mooie vliegtuigen. Uitstekend personeel. De gezagvoerder vertelde veel over de vliegroute. Bij vertrek uit Alicante was er even een probleem met het laden van de bagage waardoor we vertraging zouden hebben. De gezagvoerder kwam persoonlijk het vliegtuig in om dat aan iedereen te vertellen. Uiteindelijk viel de vertraging mee. Ik vlieg veel maar dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. TUIfly: Geweldig!
Leo koeijvoets
op 6 oktober 2016
bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: augustus 2016
Ik heb dit cijfer gegeven om dat de reis heel goed geregeld was op la palma het hotel sol la palma in pto naos was heel goed ook de uitstapjes met de bus waren leuk
Jbgpostema
op 5 oktober 2016
bestemming: Turkije / kusidasi, reisperiode: september 2016
Eten erg koud te groot hotel voor ons, de reis was te lang kon korter via izmir wisten niet eens wie onze agent was terug reis was erg onduidelijk.
T. Steenvoorden
op 5 oktober 2016
bestemming: Portugal / Monto Gordo, reisperiode: september 2016
Alles liep voorspoedig, prima beenruimte in het vliegtuig.
Vriendelijk, vrolijk personeel
Bakker
op 4 oktober 2016
bestemming: Spanje, reisperiode: oktober 2016
We hadden een korte trip geboekt van vier dagen. Daarom met Tui vliegtijden leken gunstig. Uiteindelijk door wijzigingen maar 3 dagen vakantie. Hopen dat de vlucht terug niet vervroegd dan blijven er maar 2 over.
Alice
op 3 oktober 2016
bestemming: Frankrijk / Marseille, reisperiode: augustus 2015
Alles verliep vloeiend en het eten was verschrikkelijk lekker
De Graaf
op 3 oktober 2016
bestemming: Spanje / playa de las americas, reisperiode: september 2016
Prettige vlucht, uitstekend hotel, prachtig weer, beperkte keus excursies
Geert
op 3 oktober 2016
bestemming: Spanje, reisperiode: september 2016
Terugreis met Tui is waardeloos. Slechte info. Uren vertraging. Onduidelijkheid troef. Nooit meer Tui. Discover your smile.....laat me niet lachen.
Wil de Haas
op 2 oktober 2016
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2016
Zomaar vluchtwijziging zelfs als je nb pas 3 weken voor de reis hebt geboekt
staat in de kleine letters en je hebt daarvoor getekend is het antwoord.
hostes doet of hij gek is en weet zogenaamd van niets.
Jaap
op 1 oktober 2016
bestemming: Griekenland / argassi, reisperiode: september 2016
Niets op aan te merken!
S.Moreno
op 29 september 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2016
Wij zijn zeer vriendelijk geholpen tijdens het boeken van de reis. Bij aankomst s'avonds 22.00 in het hotel Akti beach Club (Kardamena-Kos) zijn wij zeer goed opgevangen door reisleidster Elise van tui. Hartelijk dank daarvoor! Ook was er altijd iemand van tui aanwezig. Top , alleen boeken wij nooit meer met een tussenlanding. Op de heen en terugreis vertraging! Vervolgens ontzettend lang moeten wachten op onze koffers in eindhoven. Dat nooit meer jammer
Wim
op 28 september 2016
bestemming: Portugal / Alvor, reisperiode: september 2016
Vertraging...Volgens TUI was het druk, door deze drukte hadden we 3 uur vertraging, uh nee volgens TUI 2 uur en 57 minuten, hierdoor krijg je dus ook geen vergoeding. Jarenlang heb ik met volle tevredenheid met ArkeFly gevlogen. TUI maakt er een puinhoop van om met Blue Air en Smal Planet vliegtuigen in zee te gaan. Mij zien ze in ieder geval nooit meer terug om een reis te boeken bij TUI.
Zonde van voorheen zo goede organisatie.
Elif
op 26 september 2016
bestemming: Turkije, reisperiode: september 2016
Alles was waardeloos, van te voren al problemen met het bijboeken van bagage, letterlijk 10x moeten bellen zodat ik eindelijk een normale uitleg kreeg. Met de terugvlucht tijdverandering, opzich niet erg maar ook een tussenstop waar ik niets over wist. Heel onduidelijk dus. Te laat gelandt nog eens. Mijn bagage allemaal stuk. Een ding wat zeker is, ik vlieg nooit meer met Tuifly!
Jcm Gietelink
op 25 september 2016
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2016
Top vakantie
Jos
op 24 september 2016
bestemming: Sint-Maarten, reisperiode: oktober 2016
Van plan om naar Sint Maarten te gaan , jammer dat Tui Dreamliner de carrier is: dat geklungel met extra beenruimte kopen en dan nog niet krijgen wat je geboekt hebt. Maaltijden met een glaasje water.....Tsjonge , hoe kneuterig allemaal. Prijstechnisch oké , nu de service omhoog ! Hoeft echt geen honderden euro's meer te kosten. Dan pas waag ik de gok. Nu niet , al mag ik gratis..
J. Schrama
op 24 september 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016
Heenreis perfect. Hotel prima niets op aan te merken. Maar de terugreis in een woord verschrikkelijk. Wij boeken nooit meer een vlucht met als tussenlanding Tennerife was zeer slecht georganiseerd.
E. Kerbusch
op 24 september 2016
bestemming: Spanje / Nerja, reisperiode: september 2016
Er ontbrak ons aan werkelijk niets en wij zijn toch beiden gehandicapt.
M.Bouwmeester
op 24 september 2016
bestemming: Bonaire / bonaire en curacoa, reisperiode: september 2016
Zowel op de heen als terugreis kon ik niet zelf online inchecken. Vanuit Nederland nog wel gebeld, maar vanaf Curacao wordt dat een duur geintje.
Ook komen er veel extra kosten bij, denk aan eten, (zelf meenemen)drinken,muziek/film, kopen van je stoel niet voor 5 euro pp per enkele reis maar vanaf 11 euro, je bagage komt er dan nog bij en in de economyclass heb je niks extra's aan de comfort van het vernieuwde vliegen.
Je kan eigenlijk net zo goed met KLM vliegen aangezien daar wel meer eten enhet drinken en de entertainment bij de prijs is inbegrepen.
Ook slechte bereikbaarheid per telefoon, lang in de wacht. De Chat maar af en toe bereikbaar.
Dan betaal ik liever wat meer waar je de service nog wel krijgt.
Helaas hadden we niet door dat Tui een prijsvechter is, we zullen dus ook niet meer met Tui vliegen op lange afstanden.
J.Coehoorn
op 22 september 2016
bestemming: Zuid-Afrika / Kaapstad, reisperiode: januari 2016
Prachtige reis, alles prima geregeld
Geweldige medewerker van reisburo tui, de Marke, Drachten. Roland, het was druk, hij stond er alleen voor, maar wat een geweldige adviezen. Daarom ga je ook nu nog naar een reisburo, onze complimenten. We hebben alweer geboekt voor januari 2017....
Caroline keune
op 21 september 2016
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: september 2016
Prachtig eiland, Goed appartementenhotel
Annet Hartman
op 20 september 2016
bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: augustus 2016
Het vliegen was nieuw voor ons dus we vonden het best spannend allemaal. We zijn zeer goed geholpen door TUI medewerkers. De mensen aan de telefoon waren zeer vriendelijk en namen alle tijd om onze vragen te beantwoorden. Ook hebben ze ons geholpen een fout te herstellen die we zelf gemaakt hadden Op schiphol vriendelijk ontvangen door TUI medewerker en uitleg over hoe het allemaal werkte toen ze merkte dat we best zenuwachtig waren. Aankomst Turkijke direct opgevangen door medewerkers TUI de transfer verliep soepel We hebben een super vlucht & vakantie gehad. Wij boeken volgend jaar zeker weer een TUI reis
Yvonne luijbregts
op 19 september 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016
Omdat ze onbetrouwbaar qua afspraken vliegtijden
al jaren op een rij kommer en kwel dan ook de laatste keer dat we geboekt hebben bij tui.
WJ van Leijden
op 19 september 2016
bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: juni 2016
Alles was tot in de puntjes geregeld. Alles op tijd en de geboekte zitplaatsen gekregen. Op de terugreis andere dan de geboekte , maar veel beter. Als ik de verhalen lees op dit forum, dan kom ik tot de conclusie dat er heel veel verhalen niet kloppen. Mensen roepen zonder kennis van zaken dingen die ver van de realiteit af liggen.
A Bouwman
op 18 september 2016
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: september 2016
Goede vlucht.Vriendelijk personeel vliegtuig. Prachtig hotel.
Renate
op 17 september 2016
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juni 2016
Vreselijk hoe ze je behandelen. Nog nooit een stoel gekregen in het vliegtuig die je gereserveerd en betaald had. Na veel moeite het extra betaalde geld terug en niet eens een vergoeding of tegemoetkoming. Het enige mooie was het dure hotel (daarom die extra punt) maar nooit nooit NOOOIIITTT!!! meer met TUI, ik niet, familie niet, vrienden niet en mijn hele omgeving mag het weten! Zo super slecht!! Dan maar liever een extra jaartje sparen.
Scheel
op 17 september 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016
Het was wel goed ,vooral als je kinderen hebt
Anneke Dekkers
op 17 september 2016
bestemming: Suriname, reisperiode: februari 2016
Alles was fantastisch georganiseerd, met een plaatselijke, geweldig enthousiaste reisleider. Top
Wim van Dam
op 16 september 2016
bestemming: Oostenrijk / Nauders, reisperiode: september 2016
Boeking, afhandeling, appartement uitstekend geregeld; bijna alles perfect.
Brian van Beers
op 15 september 2016
bestemming: Dominicaanse Republiek / bayahibe, reisperiode: augustus 2016
Bij aankomst op schiphol konde we niet inchecken, het grond personeel wist niet waarom iedereen zei iets anders. uiteindelijk 3 uur vertraging. uit eindelijk vertrokken maar niet op de gereserveerde plaatsen, ook niet verglijkbaar. op de bestemming een excursie geboekt, voor niks staan wachten de excursie ging niet door maar was ons niks gemeldt. her geld zouden we terug krijgen maar dat is andere halve week later nog niet gebeurd. terug weg geen vertraging maar wederom niet de gereserveerde plaatsen
Nicolette curfs-helder
op 15 september 2016
bestemming: Italië / passignano, reisperiode: augustus 2016
Reisorganisatie gaat erg slecht met haar klanten om 2 jaar achter elkaar problemen met tui gehad dus dit was de laatste keer dat wij hier een boeking maken
Paul Jonkheijm
op 14 september 2016
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2016
Het is ons bijzonder goed bevallen,alles was volgens afspraak. Er was nergens vertraging, prima vliegtuig.
Het Hotel was goed geregeld goede Hoste. De Excursies waren zeer goed geregeld, De reisgids was zeer goed en gaf goede informatie. Hij praatte echt voor de gehele groep.
Fam.Groeneveld
op 13 september 2016
bestemming: Turkije / Gümbet, reisperiode: december 2016
Wij zouden naar Gumbet in Turkye gaan 20sept,al heel vroeg in t jr was deze reis geboekt en net als altijd met Tui,en normaal tot volle tevredenheid,maar nu dus helemaal niet! We kregen 2wk voor onze vertrekdatum bericht dat we terug met een Roemeense low budget maatschappij zouden vliegen terwijl we Tui hadden geboekt en betaald. Dus snel op internet gekeken en zag zoveel klachten over deze maatschappij staan,dat we toen helemaal niet meer wilde.
Blijken de kleine lettertjes te zijn,ze kunnen altijd ander vliegtuig inzetten,maar t vervelende is ze melden dit kort v te voren,terwijl ze t aan t begin vh seizoen al weten,want heb nu al div pers gesproken die t in juni ook al hebben gehad en dat t een ramp was t vliegtuig vd roemeen,je kon geen eens je voeten bewegen zo krap. Voor ons was de voorpret ervan af,en na een slapeloze nacht besloten om de boel te annuleren,jammer want kost ons veel geld nu, en hebben een andere reis bij Neckerman geboekt,en dat na ong 20jr Tui boeken zo'n teleurstelling,jammer dat ze zich zo verlagen om met zulke maatschappijen te vliegen,voor ons geen Tui meer!
Linden
op 11 september 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2016
Mijn kinderen zitten nu al 5 uur op de luchthaven. Verwachte vertrektijd nu 21.30 uur. Technische reden... Dus al 1 dag ( van de 7) verpest... Ter compensatie een eetbon van maar liefst 5 !!! Euro. Chapeau . Maar liefst 2 uur aan de telefoon gehangen met zowel Tui als Kras. Geen enkel empatisch vermogen. Dus...... Nooit meer Tui en/of Kras...
Susanna
op 11 september 2016
bestemming: Spanje, reisperiode: augustus 2016
Het was helemaal top. Goed verzorgd, aardig personeel.
Margriet Nieboer
op 10 september 2016
bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: juli 2016
Alles was goed geregeld. We hebben ons nergens zorgennober hoeven te maken en het was daardoor een relaxte vakantie
Zwagers
op 8 september 2016
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2016
Heenreis met zeer slechte handhaving van regels cabine bagage. Terugreis met ruim 10uur vertraging die niet wordt vergoedt. Nooit meer TUI vliegen
Yvonne
op 8 september 2016
bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: september 2016
In juni van dit jaar hebben wij bij TUI onze zomervakantie geboekt. We wilden een strandvakantie, lekker uitrusten en van alle gemakken voorzien. Samen met ons reisbureau zijn we uitgekomen op Kaapverdië, Boa Vista, RIU hotel Touareg. De vakantie is in optie gezet zodat wij nog in de gelegenheid werden gesteld om de opvang voor onze katten te regelen en de tijd konden nemen om informatie over onze vakantiebestemming op te zoeken via internet, zoals reiservaringen van gasten die eerder in het betreffende hotel verbleven. Uit deze ervaringen kwam regelmatig naar voren, dat er sprake zou zijn van bouwwerkzaamheden. Op ons verzoek heeft het reisbureau hierover contact met TUI opgenomen om te vragen of wij daarvan hinder zouden ondervinden. Dit zou niet het geval zijn.
Eind juni hebben wij de reis definitief geboekt. De voorpret kon beginnen en ook de nodige voorbereidingen:
-opvang voor de katten
-geadviseerde inentingen
-parkeerplaats Schiphol
-reisverzekering naar werelddekking
-zonnebrand factor 50
-anti-muggenmelk
Krijgen we 5 weken voor vertrek een bericht van het reisbureau binnen! TUI geeft aan dat het hotel aan het uitbreiden is en zij stellen een compensatie voor. Hieruit maken wij op dat er overlast zal zijn. Wij hebben al snel besloten dat wij daar niet voor kiezen, maar voorkeur geven aan overboeking naar het andere RIU hotel op Boa Vista. Wij hebben dit diezelfde dag nog kenbaar gemaakt via het reisbureau. Het andere RIU hotel was al volgeboekt en was dus geen mogelijkheid. Het aangeboden alternatief dat wij op woensdagochtend aangeboden kregen, was niet naar onze zin en bovendien duurder dan onze oorspronkelijke reis! We kregen ook geen tijd om er echt over na te denken: uiterlijk eind van de dag liep de optie af!
Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen de reis kosteloos te annuleren, waar TUI mee heeft ingestemd. Een erge teleurstelling. De reis die wij hadden gepland gaat niet door en bovendien kunnen wij weer van voren af aan beginnen met het uitzoeken van een nieuwe bestemming. En dan hebben we het nog niet over alle voorbereidingen die we al hebben getroffen.
Wij begrijpen dat TUI niet alles op voorhand kan voorzien. Maar dat zij aangeven dat er ten tijden van onze boeking niets bekend was van een verbouwing, klopt niet!
Natuurlijk hebben wij onze klacht kenbaar gemaakt aan TUI. Die wilde alleen reageren via het reisbureau. De reactie van TUI: “Er zijn het hele jaar al werkzaamheden in het hotel en wij kiezen er bewust voor om klanten in blokken te informeren. Sowieso omdat de werkzaamheden steeds veranderen en wij af moeten wachten hoe de verbouwingen verlopen.”
TUI kiest er dus bewust voor informatie achter te houden en de mensen pas te informeren kort voor vertrek! Waarschijnlijk in de hoop dat men er op dat moment voor kiest de reis niet meer te annuleren.
Zelfs als je nu op de site kijkt, wordt er geen woord gerept over verbouwing. Erg slecht!
TUI Discover your smile? Die van ons was verdwenen!
Van den Brink
op 7 september 2016
bestemming: Italië / torre canne, reisperiode: augustus 2016
Alles goed verlopen ondanks dat we geen hostess gezien hebben zowel bij aankomst als vertrek ?
Mir
op 7 september 2016
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: augustus 2016
Dramatische vliegtijden,inclusief tussenlanding wat ik niet geboekt hebt en wat ik ter plekke pas te horen kreeg, gewoon 2 dagen kwijt. ..echt nooooit meer tui!!
Bas swanenberg
op 6 september 2016
bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: oktober 2015
De hele reis is geweldig goed verlopen. Zowel de vliegreis als het hotel was super. en ook heteer was geweldig.
W van Belen
op 5 september 2016
bestemming: Griekenland / karphatos, reisperiode: september 2016
Zouden zondagmorgen om 6 uur naar Karphatos vliegen . Helaas met Tui want heb er al slechte ervaring mee maar kon helaas niet anders Vliegtuig bleek kapot dus eerst vertraagt tot 7 uur. Toen werd hed 5 uur smiddags en mochten we naar hotel Ibis voor kamer ontbijt en lunch werd ons per txt medegedeeld
Me moesten op schiphol naar beneden daar zou een bus van ibis klaar staan .we hadden nog niemand van de Tui gezien Eindelijk na 25 minuten was de eerste bus er en zowaar een niet geïnteresseerde tui medewerkster. Na weer 20 min bus2 en tui medewerkster zei dat als het goed was er nog wel een bus zou komen .als het goed was !!!!!! Ja want er waren 2 chauffeurs ziek !!
Dus na ruim een uur hadden wij toch ook een bus In het hotel waren de kamers pas na 10 en beschikbaar . Leuk voor de gezinnetjes met kleine kinderen die al vanaf middernacht in de weer waren om met tui te vliegen
Om 2 uur weer terug op schiphol we hadden tot nu toe nog niemand van tui gezien kregen we nieuwe boarding kaarten en ook hier moesten we het allemaal weer zelf vragen en uitzoeken Nu dan allemaal naar de gate en hoera we gingen boarden Nu bleken er allemaal mensen op rij 15 te zitten dus moest alles weer her verdeeld te worden
Nu vlieg ik al 15 jaar 2x per week voor mn werk .maar ik heb nog nooid meegemaakt dat stewardessen op papiertjes lege stoelen stonden op te schrijven om dan maar mensen daar te plaatsen .een absolute schijnvertoning en amateuristish.toen iedereen uiteindelijk zat ja ja hoera weer een uur vertraagt hierdoor mochten we gaan vliegen met tui Miami een toestel dat zeer oud was en naar bleek vele malen doorgecharterd met Amerikaanse bemanning.
Mijn mening over tui Ongeorganiseerde amaturistishe club Mischien eens wat minder reclame op tv waar we een beetje moe van worden en het geld daarvan aan beter personeel uit geven Ik vlieg in ieder geval NOOIT meer met die club betaal graag wat meer voor de beter luchtvaart maatschappijen
Tui jaaa Oei
Johanna
op 5 september 2016
bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: mei 2016
Heel veel te doen in agadir en ok in het hotel was het geweldig
Shona Raven
op 5 september 2016
bestemming: Griekenland, reisperiode: augustus 2016
Ik geef het cijfer 9 aan de vakantie omdat alles tot in de puntjes georganiseerd was en ik er ontzettend van heb genoten.
A.Koeman
op 5 september 2016
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2016
Ik wel 3 maal van reistijd veranderd ben zowel op de heen als de terug reis.Het gevolg was dat is steeds taxi bedrijf moest benaderen om andere tijd op te gevenom ons naar Schiphol te brengen. Zelfs al toen we instapkaarten in huis hadden. Ik had ook extra beenruimte betaald en op de terugweg gingen we met een klein roemeens vliegtuig waar amper plaats was om te zitten. Daar was van te voren geen bericht over gegeven. Wij vonden dat echt vreselijk!!!
Linda de Jong
op 5 september 2016
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juli 2016
Super vlucht gehad. Ik las heel veel recensie's dat er te weinig beenruimte was. Maar hier geen last van gehad. Je kon stoelen vooraf reserveren, hebben wij niet gedaan en ik en mijn vriend zaten achter elkaar. En hadden luxe stoelen, helemaal vooraan. Tip: stoelen vooraf reserveren is zonde van je geld.
Familie
op 4 september 2016
bestemming: Spanje / BBenalmadena, reisperiode: augustus 2016
Wij hadden een kamer geboekt voor 3 personen. Bij aankomst stonden er maar 2 bedden. Er zou er nog wel 1 worden bijgezet. De kamer was veel te klein voor 3 personen. Maar volgens Tui hadden we gekregen wat we hadden geboekt, een 2+1 kamer. Volgens ons moet de kamer voor 3 personen geschikt zijn, hetgeen niet zo was. Tui bleef volhouden dat we hadden gekregen wat we hadden geboekt, kortom het was ons probleem. Verder waren er maar 2 stoelen en 2 sets handdoeken. "Dat klopt" volgens Tui want we hebben maar een 2persoons kamer geboekt. Er wordt niks gedaan om je vriendelijk te helpen, integendeel. We kregen het idee dat we maar lastig waren. De manager van Tui zou ons nog bellen om het probleem nog eens te bespreken. Dat is nooit meer gedaan. Een klacht indienen heeft geen zin volgens Tui want "we hadden gekregen wat we hadden geboekt". Tui is een veel te grote organisatie met niet betrokken personeel.
Chantel van wordragen
op 3 september 2016
bestemming: Malta, reisperiode: augustus 2016
Goed hotel,mooie bestemming,hoofdstad valetta erg mooi
Godinho Barao
op 3 september 2016
bestemming: Portugal / Sant Miguel, reisperiode: augustus 2016
Alles was prima geregeld tot de laatste dag wachten op taxibus maar kwam niet met andere passagier een taxi genomen
J.H. van Baalen
op 2 september 2016
bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: februari 2016
Het hotel was Paradijs Beach Resort. Het getal 6 komt voort uit de goede service en eten van het restaurant. De kelderkamer 68 zag er zo smerig uit, de vloer geschilderd met muurverf. Na een tijd is de vloer niet meer schoon te krijgen, de douche vloer was zo smerig dat je flip flop nodig had. Ik kreeg een andere kamer 74 mijn koffer neer gezet, bij het achterom kijken naar de voordeur die dicht was bemerkte ik dat ik door de deur de buren zag lopen. Mijn bed had een opstaande rand bij het verschuiven van de matras stonk het naar schimmel. Bij sommige kamers ( 52 ) was de schimmel op de muur en plafonds over geschilderd. Het zwembad was betegeld met kleine tegels maar daar lieten delen van los ( zeer scherp) De zee als hij er was, was er bijna geen strand en veel zeewier. Wanneer de zee er niet was, kon je een paar kilometer de zeevloer op lopen en dan zakte je tot je enkels in de blubber. En zo kan ik wel een pocketboek schrijven daar ben ik 23 dagen geweest. Van de reis organisatie heb ik een deel van mijn geld terug gekregen. Ook het hotel De Reef had het zelfde strand, ook daar ben ik geweest.
Joke van der kwast
op 2 september 2016
bestemming: Turkije / Konlakli, reisperiode: september 2016
Dit cijfer is omdat alles goed geregeld was
Marina
op 2 september 2016
bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: augustus 2014
Het land is mooi om naar toe te gaan jammer dat er niet meer op gevlogen wordt. En de reisorganisatie TUI is perefct
Jo hudales
op 2 september 2016
bestemming: Jamaica / Montego Bay, reisperiode: maart 2016
Prettig geregeld , vriendelijke staf
Janssen
op 30 augustus 2016
bestemming: Oostenrijk / Maurach, reisperiode: juli 2016
Zeer slecht hotel, en Tui neemt de klacht niet seriues
Borger
op 29 augustus 2016
bestemming: Dominicaanse Republiek / Bayahibe, reisperiode: juli 2016
8 voor de ontzettend vriendelijke reisleider van TUI. Hij herkende je meteen de 1 dag
Rianne
op 29 augustus 2016
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2016
Alles perfect geregeld, alleen lang wachten op de luchthaven van Kos bij terugvlucht. Verder geen op of aanmerkingen
Bernie Stroo
op 28 augustus 2016
bestemming: Suriname / rondreis, reisperiode: december 2015
Suriname kende ik alleen uit de geschiedenisboeken. Tijd voor een kennismaking met dit bijzondere land. Wow, wat een schitterende natuur, zeer vriendelijke mensen en een gezamenlijke historie van Suriname en Nederland. Het was een reis vol cultuur, natuur, historie en ontspanning. Dank aan de kundige gids en chauffeur.
Rob
op 26 augustus 2016
bestemming: Thailand, reisperiode: augustus 2016
Wij hebben een fantastische reis gemaakt met onze kinderen naar Thailand. Helaas bij terugkomst zijn de koffers (vlucht Emirates, reis geboekt via TUI Zeist) niet mee. Op dit moment zijn wij 3 weken verder en nog steeds niet in het bezit van 2 van de 4 koffers (een koffer schijnt op luchthaven Dusseldorf te staan). Hierop hebben wij TUI Zeist aangesproken. Ze vinden het vervelend, maar helaas. Een arrogante houding en totaal niet in staat om te willen meewerken. Schande!
Wendy
op 26 augustus 2016
bestemming: Malta / lent, reisperiode: augustus 2016
Lekker een week op vakantie en bijtanken. Dat was in ieder geval het plan... helaas kregen we een kamer aan de achterkant van het hotel op de 1e verdieping. We hadden uitzicht op een bouwplaats. Dit was al zeer teleurstellend. De bouw start elke ochtend om 6 uur. Verder ook veel last van geluidsoverlast. Mensen die luidruchtig zijn na het stappen. Busjes die met draaiende motoren staan te wachten. We hebben meerdere malen aan de receptie om een andere kamer gevraagd. Wij moesten bij tui zijn. Bij een tui medewerkster ons verhaal gedaan. Ze zou in gesprek gaan met het hotel en erop terug komen met ons. We hebben helemaal niets meer van haar gehoord. We hebben contact gezocht met tui Nederland hierover. Een uitgebreide mail gestuurd. Na twee dagen kregen we een standaard mail terug waarin ons werd verzocht telefonisch contact op te nemen. Al met al is tui zeer slecht bereikbaar en als je ze bereikt helpen ze je totaal niet. Ik had echt meer van zon grote organisatie verwacht. Erg teleurstellend!
Fam Karanja
op 24 augustus 2016
bestemming: Egypte, reisperiode: augustus 2016
Onvolledig en onjuist geadviseerd door Tui (reisbureau Effting te Eindhoven: dramatisch: dit bureau vooral vermijden). Gevolg dat de boeking voor de vakantie 1 werk voor aanvang eenzijdig (!) door Effting/Tui werd geannuleerd en zij geen alternatief meer konden e/o wilden aanbieden. Ook Tui/Nederland kon (wilde?) niet corrigeren. Dus vakantie viel volledig in duigen. Het laatste woord is hier niet over gezegd, maar daarmee is de bedorven vakantie niet hersteld. Advies: vermijd Tui en vooral reisbureau Effting te Eindhoven. Vroeger goede ervaringen met Kras, maar Tui is een multinationsl geworden die mijlen van de klant verwijderd is: dus niet nee in zee gaan.
Mirthe
op 22 augustus 2016
bestemming: Senegal / saly, reisperiode: januari 2016
Het was erg tropisch en heel erg mooi. Dit was ook de eerste keer dat we buiten europa reisden. En dat beviel ons heel erg goed.
Maria Luiten
op 22 augustus 2016
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2016
In t gehele plaatje alles goed verzorgd
Veronique Olde Engberink
op 19 augustus 2016
bestemming: , reisperiode: juli 2016
Alles klopte van het begin tot aan het eind
Ilone Hoornweg
op 17 augustus 2016
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: september 2016
Mijn vriend en ik hebben in maart een vakantie geboekt bij Tui. Gister (2 weken voor vertrek) krijgen we ineens een mail dat ze bij ons resort werkzaamheden aan het zwembad en de jacuzzibar hebben, waardoor deze onze gehele vakantie niet te gebruiken zijn. Dit is precies in het gedeelte waar ons huisje zit. Vanmorgen heb ik hierover contact opgenomen met Tui en het enige wat hun aanbieden is een resort met veel minder faciliteiten, eetgelegenheden en met behoorlijk wat slechte beoordelingen. Hiermee zijn wij uiteraard niet akkoord gegaan. Waarop ze bij Tui vertelde dat ze dan niks voor ons konden doen. Je zou toch van een reisorganisatie als Tui wel een stuk meer verwachten!!! Wat een slechte services!!!
Belt
op 16 augustus 2016
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2016
Alles was perffect geregeld door Tui vliegen,En hotel was top.
T.
op 15 augustus 2016
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2016
Afhandeling van klacht gewoonweg zeer slecht!
De klacht betreft: terugvlucht gemist door foute informatie TUI!
TUI Nederland
Betreft: klacht terugreis Kalithea Horizon Royal (Rhodos)
Reisdatum: 12-07-2016
Beste heer, mevrouw,
Afgelopen zaterdag 23 juli kwam onze leuke vakantie op Rhodos op een zeer onaangename manier ten einde doordat wij onze vlucht terug naar Nederland hebben gemist!
We hebben voor vertrek tot twee keer toe (vrijdag 22 juli en zaterdag 23 juli) gekeken in de informatiemap waar de Nederlandse vlag op stond. Daar stonden de terugreizen in. Zaterdag 23 juli vlucht AMS 23.00 stond erin. Het boek verder en teruggebladerd, maar daar stonden alleen nog vluchten op andere dagen gepland dus het moest die vlucht wel zijn.
Er stond dat we om 20.10 de tranferbus van het hotel naar het vliegveld moesten nemen. Die stond netjes op tijd klaar maar er was geen reisleiding aanwezig en er werd bij het instappen geen checklist nagelopen. Dat vonden we al vreemd maar zijn er vanuit gegaan dat het goed was aangezien deze tijd in het TUI boek stond.
Om 20.40 arriveerden wij op het vliegveld en kwamen we in een gigantische drukte terecht. We hebben ruim een uur en een kwartier in de rij moeten staan voor we bij de checkinbalie met TUI logo aankwamen. Geen pretje met kleine kinderen die doodmoe waren en huilerig. Eenmaal bij de balie aangekomen kregen wij te horen dat onze vlucht al vetrokken was.
Een enorme schrok…
De dame achter de balie verwees ons door naar de TUI vertegenwoordiger op het vliegveld
Ze stond een aantal incheckbalies verderop bij een ander gezin, ook uit ons hotel, met hetzelfde probleem. Ze heeft ons meegenomen naar het TUI kantoortje en we hebben haar het probleem uitgelegd. Zij vertelde ons dat er die avond twee vluchten naar Amsterdam vertrokken en dat wij de gegevens van de verkeerde vlucht hadden. Maar we hebben meerdere keren in het TUI informatieboek gekeken en hebben er maar één vlucht op zaterdag in zien staan.
Dit geldt voor ons maar ook voor het andere gezin.
Naar aanleiding van ons verhaal heeft ze contact opgenomen met Ellen, de TUI vertegenwoordiger in het hotel. Zij gaf aan dat de reisgegevens wel in de map gestaan zouden hebben en dat dit betekende dat wij dus zelf moesten opdraaien voor de kosten voor nieuwe tickets en hotel (gingen geen vluchten meer).
Zowel wij als het andere gezin hebben het verhaal van Ellen direct tegengesproken!
Maar omdat we daar met kleine kinderen stonden en geen kant op konden hebben we besloten om kosten te maken voor de terugreis met het idee bij thuiskomst contact met TUI op te nemen om ons beklag over dit gebeuren te doen.
Uiteindelijk hebben we voor maar liefst €636,- aan extra kosten moeten maken (Tickets: €536, Hotel: €60, Taxi heen en terug: €40)!
Maar feit blijft dat de informatievoorziening in het hotel niet goed was. Het kan geen toeval zijn dat twee gezinnen hetzelfde probleem hebben. Er is niet geteld in de bus. Er was geen TUI vertegenwoordiger aanwezig. Het was gewoon echt slecht.
Als er 8 mensen ontbreken moet dat toch opvallen?
Hoe dan ook we hebben flink gespaard voor de vakantie en het is de laatste tijd al allemaal krap dus opeens een rekening van €636,- voor je kiezen krijgen is alles behalve prettig.
Klacht ingediend:26 juli
Reactie TUI: 15 augustus
Kort belletje dat ze alleen vluchthavenbelasting €64,25 vergoeden!! Zij hebben niks fout gedaan, alles was in orde, krijg je dan te horen! TUI, neem klachten eens serieus en luister eens na beide kanten vh probleem, wel erg makkelijk om de standaard zinnen 10x te herhalen " nee mevrouw, ik kan echt niks voor u doen, ik vind het heel vervelend bla bla bla".
TUI discover your smile?!? Jeeeeh right!
Jolo
op 10 augustus 2016
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2016
Vliegen met TUI (blue air) waardeloos. Vaak gevlogen, maar nog nooit meegemaakt dat geplande vluchttijd ruim 8 uur werd verlaat, zodat we op onze eerste vakantiedag pas laat aankwamen bij ons hotel. Kortom, door TUI 1 vakantiedag door de neus geboord en als verrassing vlogen we opeens met Blue air omdat er blijkbaar te weinig vliegtuigen zijn bij TUI. Hiervan was ons niets bekend toen wij boekten, want anders hadden we nooit deze reis geboekt. Stoelen waren veel te recht om comfortabel te kunnen zitten en beenruimte veel te krap. Reis van 4,5 uur duurt lang zo......Bij Arke en Kras altijd goede vakanties gehad, TUI hoeft voor ons echter nooit meer.
Jan
op 6 augustus 2016
bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: oktober 2015
Vorig jaar 16 dagen naar Cuba en voor de eerste maal met de nieuwste dreamliner. Aan gekomen in Varadero ging het al gelijk mis...het luik voor de koffers ging niet open! En dat na de eerste vlucht met de nieuwste dreamliner. Wachten en wachten op de kleine luchthaven in Varadero, je mocht niet naar buiten of zo, nauwelijks iets te drinken, en het duurde maar en duurde maar. Nog steeds geen koffers, mensen raakten geirriteerd met de nodige kinderen die het ook warm hadden en nauwelijks iets te drinken. Het was er behoorlijk warm. Opeens een medewerkster van Tui, ze zou actie ondernemen. Nou zeg, geweldig. Ze ging informeren en kwam later terug, ze moest op telefoon wachten. Die rinkelde opeens onophoudelijk en niemand nam op. Toen kwam ze en zei dat er over 15 min alles goed kwam. Nou, niks van dat alles en weg was ze weer, zeker verkoeling zoeken. Na een half uur kwam ze en zei dat alles goed kwam. Vergeet het maar. Weer was ze ervandoor! En wij maar wachten in de drukkende hitte. Toen kwam ze opeens met de mededeling dat de dreamliner weer terug was naar Amsterdam...met koffers en al!!En weer iedereen bij mekaar om te overleggen, nog steeds geen drinken en nog steeds zeer warm in de hal. Toen ging ze weer met nederland bellen zogenaamd. Een tijd later kwam ze weer terug en zei dat we de klacht moesten neerleggen na terugkomst in nederland. Het probleem afschuiven ging haar goed af, maar voor de rest niks!! Een mede passagier zei haar dat zij toch reisleidster was en het probleem diende op te lossen en niet op ons diende af te schuiven!! Ondertussen hadden we al enkele uren daarzo gewacht met 0 resultaat. Eerst dus enkele uren vertraging op schiphol en nu dus dit, nou, geweldig zeg. Daarna kwam ze met het idee om iedereen naar de bank te verwijzen om geld af te halen om alvast iets te kopen in een winkel, ,n t-shirt, sportbroek e.d. in Plaza de las Americas in Varadero. Maar de bonnetjes moesten bewaard worden om voor vergoeding in aanmerking te komen naderhand in nederland. Peperduur allemaal, dus het geld was zo weg. toen dat achter de rug was konden we zonder koffers naar ons hotel Blau Varadero. Maar het was een zooitje,niet te geloven. Na 3 dagen kwam ze in ons hotel met het voorstel om € 150,- p.p aan te nemen en voor de rest geen rechten meer, dat hebben we zeer zeker niet aangenomen! En uiteindelijk hebben we na 5 a 6 dagen onze koffers terug gezien. Die 2 x € 150,- hebben we via onze persoonlijke reisleidster terug gekregen, maar voor die 5 a 6 dagen zonder koffer helemaal niets! Nou, tui, je bent bedankt, alles peper duur aan boord, het was een zooitje met jullie!! Nu hebben we voor onze a.s Carribean cruise plus 10 dagen hotel Blau Varadero geboekt in duitsland, niks tussenstop in Cancun, gewoon rechtstreeks, en ,n stuk goedkoper! Voor ons dus: NOOIT MEER tuifly!!!
Chessy Lardinois
op 4 augustus 2016
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juli 2016
1. Stoel-reservering kan online alleen maar met een creditcard.
2. In het vliegtuig was pinnen niet mogelijk.
3. Reisleiding op de luchthaven was onduidelijk en in de bus richting ons hotel was er niemand van reisleiding aanwezig.
4. Op de dag van vertrek werd er een briefje van Tui onder de hotelkamer deur gestoken met de mededeling dat onze betaalde stoelreservering was komen te vervallen, hierdoor zaten wij niet meer naast elkaar en zelfs niet meer in de zelfde rij van het vliegtuig. Echter zaten mensen die niet hadden gereserveerd wel gewoon naast elkaar, erg vreemd. Ook hebben wij hierover op de dag zelf direct een mail naar Tui gestuurd, waar wij geen antwoord op hebben ontvangen en ook op de luchthaven werd geen werk van gemaakt om onze vlucht zo prettig mogelijk te laten verlopen. Het enige bericht dan wij vanuit de hostess te horen kregen was dat er niets meer aan te veranderen was en dat ze namens Tui haar excuses alleen maar kon aanbieden. Ze gaf aan dat wij zelf in het vliegtuig nogmaals moesten kijken of wij hier nog iets aan konden veranderen. In het vliegtuig zelf hebben de stewardessen wel zeker de moeite gedaan om ons te kunnen helpen, helaas was dit, zoals wij ook al verwachte en op de luchthaven hebben aangegeven niet meer mogelijk.
5. Nu zijn wij al één hele week thuis en hebben tot op heden toe nog altijd geen mail van Tui ontvangen betreft de terug vordering van onze betaling voor de niet verkregen stoel-reservering.
6. Het enige pluspunt was dat de geboekte excursies super georganiseerd waren, wij hebben hier erg van genoten.
C B J Ribbert
op 3 augustus 2016
bestemming: Italië / Asparetto, reisperiode: juli 2016
Wij hebben een villa gehuurd via TUI. Hier hebben we behoorlijk wat correspondentie over gevoerd voordat we de vakantie boekten! We boekten en kregen (dachten we) een 'villa' met zwembad in de tuin; een tuin die de villa omringde.
Het was object 468007, in Cerea Noord-Italië
Toen we aankwamen schrokken we ons een hoedje. Het zwembad was bij de buren en slechts te bereiken via het openen van 2 deuren en 2 poorten. Verder is er geen toilet bij het zwembad (een polyethyleen bak van 30 m2 gebouwd bovenop een betonnen vloer)
Dit was een geweldige tegenvaller. Dat er geen wasmachine, en andere zaken die wel in de omschrijving stonden waren was een probleem maar minder belangrijk. Wij waren met z'n zessen, incl. 2 kleine kinderen die het liefst elk moment van de dag in het zwembad willen verkeren.
Uiteraard hebben we TUI gebeld ongeveer 60 keer in de 5 dagen dat we nu hier zijn, kregen we iedereen aan de telefoon, behalve personen die een beslissing konden nemen! Iedereen zou terugbellen, niemand belde terug! Ongeveer 80 E-mails verstuurd aan TUI en hebben er 2 terugontvangen van TUI; met de bemerking TUI is niet verantwoordelijk, regel het maar met de lokale eigenaar Mr Luca Lanza. Deze heer zegt echter dat niet hij de eigenaar is maar slechts hier woont voor de bewaking van de eigendommen. Verder zegt Luka, via TUI, de 2e E-mail die we van TUI ontvingen; geen restitutie!
Dan denk je dat je geboekt hebt via een betrouwbare organisatie en je valt in handen van oplichters!
Michel
op 1 augustus 2016
bestemming: Griekenland / Cycladen, reisperiode: juni 2016
Wij hebben diverse malen gevraagd of de hotels daadwerkelijk goed waren en of deze centraal lagen, zodat wij alles (en dat met name het centrum goed konden bereiken). Dit is meerdere keren bevestigd. Helaas maakt TUI op voorhand niet de hotels bekend, dus het was een gok of het daadwerkelijk fatsoenlijke 4* hotels waren.
De hotels op Mykonos en Naxos waren gewoon goed, alleen lag het hotel Mykonos te ver weg van de bewoonde wereld. Hierdoor waren wij een klein vermogen kwijt aan taxi’s en transfers.
De hotels op Paros en dan met name Santorini waren bedroevend slecht. Bij het hotel op Santorini moest je bijna je duikuitrustig meenemen als je een keer gedoucht had. Overal water. Ook waren de kamers vies en klein.
Daarnaast waren wij op Paros ook weer een vermogen kwijt aan taxi’s, daar er geen bushalte dichtbij was en de stad gewoon te ver lopen was (en dat in de brandende zon).
Ook zijn er nog een legio aan andere en/of kleinere klachten, echter zullen wij deze hier niet vermelden om het één en ander overzichtelijk te houden.
Vervolgens een klacht gedeponeerd (en geregistreerd) bij TUI op 29/06. Vervolgens kregen wij een bevestiging dat hierop binnen 4 weken een antwoord zou komen en een oplossing aangedragen zou worden.
Helaas blijkt dit ook weer een leugen te zijn van TUI, want inmiddels zijn we alweer een maand verder en hebben wij nog altijd niks mogen vernemen van deze schandalige reisorganisatie.
Dit was voor ons duidelijk de eerste en laatste keer dat wij ons door TUI op deze manier hebben laten ”verrassen”. Schandalig bedrijf wat gemaakte afspraken niet nakomt.
Gewenste Oplossing:
Zoals reeds vermeld in mijn geregistreerde klacht van 29 juni j.l. verlangen wij een deel van de reissom terug vanwege de overlast en gemaakte taxi/transfer kosten. Die gewoon noodzakelijk waren om ergens überhaupt te kunnen komen.
Aardewijn
op 22 juli 2016
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juni 2016
Ik heb op 23 juni een klacht gemeld en nog steeds geen antwoord gekregen. deze zou op datum van binnenkomst behandeld worden. Blijkbaar heeft tui zoveel klachten dat het zo lang moet duren.
Den Reijer
op 19 juli 2016
bestemming: Oostenrijk / kirchberg, reisperiode: juli 2016
Lifthotel was perfect hele fijne vacantie
Anne
op 19 juli 2016
bestemming: Thailand, reisperiode: september 2016
Groepsreis geboekt en betaald naar Thailand . Waren nog 3 plaatsen over. Nu komen ze met of ik bij wil betalen, omdat ze een storing hadden met Evaair en of ik €100,00 wil bij betalen, heeft iemand hiervervaring mee. Vind het een beetje een machtsspelletje.
Marjan
op 17 juli 2016
bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: juli 2016
We zijn erin geTUInd! Nieuwe slogan van TUI: "HELAAS, IK KAN NIETS VOOR U BETEKENEN" in plaats van Discover your smile: de cynische lach van TUI. Jammer genoeg kan TUI haar beloftes op de website en in commercials niet waar maken. Bijna onze stoelen gereserveerd, de plaatsen al aangeklikt, echter nog een vraag daarover aan klantenservice. Gebeld. Hiervoor moet de klant uitloggen uit de boeking zodat de medewerker in de boeking kan. Prima, maar na dit telefoongesprek kon ik NOOIT meer stoelen reserveren. "De verkoop voor de heenvlucht is TIJDELIJK gesloten." (dat duurt een WEEK tot aan de vluchtdatum!!!) Weer gebeld, krijg ik de mededeling: "Mevrouw, IK KAN NIETS VOOR U BETEKENEN (medewerkers zijn goed opgeleid in afschepen, ik heb dat zeker wel 6 keer gehoord). U moet maar blijven proberen ." Pardon?
U denkt dat ik de hele dag achter mijn scherm zit? Om een lang verhaal...vandaag te horen gekregen dat we ergens achter in het vliegtuig geparkeerd zijn op derderangs plaatsen voor een lange vligreis. Dat kan TUI dus wel: derderangs service verlenen door ons random in het vliegtuig te plaatsen, terwijl ik mijn boeking al bijna rond had voor 5 personen met plaatsen meer voorin. TUI bedankt! SUPER geregeld. Beste CEO/CFO vanTUI, deze negatieve ervaringen gaan u op de lange termijn klanten kosten een daarmee ook arbeidsplaatsen. Het is een kwestie van tijd. Jammer.
Miriam
op 17 juli 2016
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2016
Het was super geregeld!
A. Hazendonk
op 14 juli 2016
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2016
Boek je bij TUI en kies je vertrektijden die wenselijk zijn met kinderen. Dus vluchten die overdag zouden moeten zijn. De uiteindelijke uitwerking die we toegezonden krijgen zijn vluchten die 8 uur later vertrekken waardoor je met kleine kinderen midden in de nacht op de plaats van bestemming aankomt. Deze maatschappij weet niet wat klantgericht en service betekent. Voor ons NOOIT meer met Tui!
Quinta
op 14 juli 2016
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: juni 2016
Volledig verzorgde reis geboekt bij Tui. Maar dat was eens en nooit meer. Helaas! Over de prachtige vakantiebestemming en het schitterende hotel helemaal niets aan te merken. Maar de vliegreis en het bijhorende personeel daarentegen...
Ik heb al heel wat keren gevlogen in m'n leven maar zo'n slechte vlucht als bij Tui heb ik nog nooit meegemaakt. Comfort class geboekt maar het enige verschil met economy is een beetje meer beenruimte. De stoelen zijn verre van comfortabel. Twee dagen last gehad van m'n bilpartij. Vliegtuig doet in z'n geheel al gammel aan. Ook de klaptafeltjes functioneerde helemaal niet. Maar wat ik nog erger vindt is het uiterst onvriendelijke personeel. Jeetje, ik heb nog nooit zulke onbeschofte stewardessen meegemaakt.
Geloof me. Ik ben niet het type zeur en zéker niet als ik vakantie heb. Ik tolereer dan veel meer dan ik normaal al doe. De stewardessen waren echt héél erg onvriendelijk, tegen iedereen. Er kon geen vriendelijk woord of glimlach vanaf. "Tui, discover your smile", nou.. Uw stewardessen hebben die glimlach nog niet ontdekt hoor.
Waarom ik die onvriendelijkheid zo erg vindt? Als eindelijk die heerlijke, ontspannen en welverdiende vakantie zich aandient en je reis begint met een gammel vliegtuig met vreselijke stoelen dat is al niet prettig. Maar als je dan ook niets anders dan snauwen en chagrijnige gezichten kan krijgen van het personeel, dan noem ik dat een slecht begin van je heerlijke vakantie. En dan duurt die vliegreis van 4 uur ineens heel erg lang.
Op de terugreis zaten mijn vriend en ik niet eens naast elkaar terwijl we als een van de eerste incheckte. Merkwaardig. Maar geen probleem. Ik zat aan het gangpad en dat heb ik geweten ook. Als klein meisje wilde ik altijd stewardess worden, omdat zij knap en slank zijn. Maar laat dat slank anno 2016 maar weg. Geen probleem!! Niks op tegen! Elke maat is mooi als je er zelf maar tevreden mee bent. Maar door het smalle gangpad en door het maatje meer van de dames in kwestie werd ik continu gebeukt door een kont, been of arm van de ietwat vollere stewardessen. En aangezien ik niet naast m'n vriend zat ga ik ook niet tegen de onbekende medepassagier kruipen, die in het midden zat, om de aanvallen te ontwijken. En excuus?! Nee niet een keer gehad.
Al met al: ik heb dus niet prettig gevlogen met Tui. Zowel de heen- en terugreis was alles behalve comfortabel en ontspannen. Niet leuk om je vakantie zo te beginnen en te eindigen.
Marco
op 10 juli 2016
bestemming: Canada / Toronto, reisperiode: juli 2016
Online inchecken niet mogelijk op vluchten naar Canada. Enig alternatief is achterlijk vroeg naar Schiphol en als een malle in de rij gaan staan. Waardeloos.
Anna Jansen
op 1 juli 2016
bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: juni 2016
Nooit meer TUI. NA een verblijf van 8 dagen zouden wij op 21 juni 2016 met de bus worden opgehaald. Op de heenreis werden wij afgezet voor het hotel bij de receptie. Aannemende dat we daar ook weer opgehaald zouden worden, hebben we zitten wachten. Maar geen bus. Bellen met de reisbegeleiding ter plekke had geen zin, die hielden siesta. Het TUI noodnummer gaf aan dat we dan maar een taxi moesten nemen. Maar dan loop je ook het risico dat je te laat bent en op de luchthaven staat. Nadat de TUI reisleidster wakker was en er contact was werd ons medegedeeld dat we maar een hotel en een ticket voor de volgende dag moesten regelen. Na terugkomst nooit meer wat van TUI gehoord. Er kan geen excuus af. Na het indienen van de klacht en declaratie een onvriendelijke dame van TUI: eigen schuld hadden jullie maar een taxi moeten nemen.