Priscilla Friesen
op 20 oktober 2014
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: mei 2014
We verbleven 1 week in Appartement Matiz in Agios Gordios aan de westkant van Corfu. Heerlijk rustig kustdorpje, weinig toeristen en aardige Grieken. Heel anders dan de oostkant waar veel meer toeristen naar toe gaan (Dassia, Gouvia). Je kunt gebruik maken van het zwembad van Lido Sofia hotel en er is uitstekende wifi verbinding. Vraag een kamer op de 1e etage zodat je mooi uitzicht hebt. Het is wel handig een scooter of auto te huren ivm de steile weg naar het strand. Corfu heeft veel te bieden, we hebben geboekt bij Holland International.
... Lees meer
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
9
Marieke hagenus
op 20 oktober 2014
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: maart 2012
Na het behalen van ons MBO diploma wilde we (mijn klasgenoot en ik) naar New York om het te vieren. Een week zijn we in deze prachtige stad geweest en we hebben volop genoten. De vlucht was prima, die 8 uur waren zo voorbij. Het hotel was simpel, precies wat we wilden en een prima basis om de stad te ontdekken. Ik heb eigenlijk enkel positieve herinneringen aan deze reis gemaakt met holland international.
... Lees meer
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
10
Lg
op 20 oktober 2014
bestemming: Dominicaanse Republiek / Sosúa, reisperiode: september 2014
Super vakantie en stikgoed begeleiding door holland international.
... Lees meer
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
8
L.D.
op 18 oktober 2014
bestemming: Italië / sorrento, reisperiode: oktober 2014
Prachtige reis, boeking snel en behulpzaam bij Holland International. fantastisch gelegen hotel, groot balkon(terras) met uitzicht over de baai van napels-vesuvius-capri.
uitstekende service, goed ontbijt en diner.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
8
S. klein
op 13 oktober 2014
bestemming: Mexico / rondreis, reisperiode: augustus 2014
Fantastische reis, zeer goede reisinformatie & begeleiding van Holland International.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Elies vd Roed
op 11 oktober 2014
bestemming: Indonesië / Sanur, reisperiode: mei 2014
Onze ervaring was erg positief, we hebben een super leuke vakantie gehad met Holland International.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
10
P.r.soeting
op 7 oktober 2014
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: september 2014
De reis verliep zoals je kan verwachten voor de prijs. Het appartement was ruim zeer schoon en in prima staat. De reisleiding heb ik na de luchthaven niet meer ontmoet. Een puntje van aandacht vind ik. Als je in een land komt waar het niet raadzaam is om het kraanwater te drinken, zorg dan dat er voor het begin bij aankomst een flesje water staat in de koelkast. Een kleine dienst zeker voor iemand die medicijnen slikt. Niet iedereen komt aan tijdens openingstijden van de winkels. Verder hebben wij het prima naar onze zin gehad in Almar met Holland International.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
6
-
Prijs / kwaliteit
7
J.M.v.Gulik
op 6 oktober 2014
bestemming: Sri Lanka / Kalutara, reisperiode: september 2014
Helaas geen nederlands sprekende reisbegeleiding van Holland International, maar een lokale agent, pas na een telefoon gesprek van ons werd er contact met ons gezocht . Met voor ons toch de volgende vragen over de terug vlucht enz. Het was ronduit slecht gereld. Ook een ander nederlands stel was niet benaderd.
Ook de vraag voor rolstoel begeleiding op de terug vlucht was slecht geregeld.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Prijs / kwaliteit
9
Nanda van den Berg
op 6 oktober 2014
bestemming: Macedonië / Pestani, reisperiode: september 2014
De reisorganisatie heeft er weinig aangedaan, dat wij in een hele vieze kamer zaten (bruine douche cabine) en in een bed lagen die zo kapot was dat ik eruit viel zonder te bewegen. Verder had ik kreeg ik gezondheidsproblemen door de viezigheid. In de helft van de week lag er een brief van de hostess dat zij met spoed terug waren geroepen naar NL, dus geen hostess meer aanwezig en zij zaten in het zelfde vliegtuig terug als waar wij inzaten. Op de luchthaven werden we afgesnauwd door die hostess. Erg slechte vakantie gehad met Holland International.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
2
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
4
-
Prijs / kwaliteit
4
Toon. Bergerhof
op 5 oktober 2014
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: september 2014
Goede service de gehele reis maar ook het hotel.de gehele verzorging was uitstekend door Holland International.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Mieke Horsten Smits
op 26 september 2014
bestemming: Brazilië / Canoa Quebrada, reisperiode: september 2014
Pluspunt voor Holland internationaal reisorganisatie prachtige pousada Dolce Vita
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Johan Pieterse
op 15 september 2014
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: juni 2014
De verzorging van de reizen met Holland International zijn, voor ons altijd prima verzorgd vanaf Schiphol tot Schiphol.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
8
Mw. M. Verstraaten
op 24 augustus 2014
bestemming: Denemarken / Kopenhagen, reisperiode: mei 2014
Alles was prima geregeld door holland int. Hotel lag vrij centraal, dus meeste dingen op loopafstand. Kopenhagen is een leuke, relaxte stad, daarom ideaal voor een stedentripje.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
7
Veronica
op 17 augustus 2014
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: augustus 2014
We hebben een geweldige reis gehad met een TOP reisleidster . Ze vroeg steeds of we vragen hadden en was heel erg bij de mensen betrokken. Dit hebben wij eerder nog niet meegemaakt. Ik weet haar naam niet meer, maar als ze dit leest weet ze dat zelf wel. Hopelijk werkt ze volgend jaar nog voor Holland International in Benidorm !!!!
Gr.,
Jan en Veronica
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
10
-
Prijs / kwaliteit
8
J. G. B. Berndsen uit Amsterdam
op 5 juli 2014
bestemming: Griekenland / samos-Pythagorio, reisperiode: juni 2014
Het enige dat wij over de hostess te melden is het standaard praatje dat zij in de bus hield en de het praatje over het eiland en de mogelijkheden tot excursies. Over het appartement niets dan lovende woorden. De beheerder was zeer attent bij de ontvangst en de verdeling van de appartementen. Het appartement zelf was in onze ogen perfect. Alle ramen hadden horren tegen insecten zodat zij van binnenuit open konden staan. Het zwembad vonden wij ook goed. In ons geval voor de deur. Op het schoonmaken van het appartement hadden wij geen klachten. Het uitzicht op zee was fantastisch. Voor iedereen aan te bevelen.
De gang was zo lang dat het van ons de naam "Pieterpad" had gekregen. Een auto huren is wel aan te bevelen.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
9
Gijs
op 27 juni 2014
bestemming: Griekenland / Griekenland, reisperiode: juni 2014
Prima appartement (aanrader!!!)
Reisleidster Holland int ter plaatse was minder.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
6
J.Janssen
op 16 juni 2014
bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: mei 2014
Geen begeleiding in de bus van holland international, bij ophalen ook niet en ook Duitsers in de bus, bij aankomst op vliegveld alleen in het duits waar we naar toe moesten.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
9
C.G.Wijdoogen
op 9 juni 2014
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: mei 2014
80% scandinaviers met all-include arr.,stond niet in reisgids,alleen l.o. of h.p.het krioelde van kinderen schatting 200-300,I.v.m.all include werd er vreselijk veel gedronken,zwembad zat vol kinderen,eetzaal vol kinderen,eten matig meestal lauw.Hotel lagvlakbij vliegveld,stond niet in folder.Tuinen,gebouwen waren goed verzorgd maar zeker geen hotel dat het beste was van Samos.Als alles in de reisgids van holland int stond waren wij hier beslist niet naar toe gegaan.
-
Algemeen
4
-
Accommodatie
4
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
4
Jamy P.
op 2 juni 2014
bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juli 2013
We werden netjes opgehaald door de transfer van TUI van de luchthaven naar de accommodatie. Er werd veel informatie gegeven. Tijdens de reis niet veel meer van de reisleiding gezien. De prijs kwaliteit verhouding van de reis was echt super. We gingen in het hoogseizoen, we zaten all inclusive en de prijs was echt goedkoop. Marmaris zelf is ook heel leuk. Wel jammer dat er geen zandstranden zijn daarvoor moest je 5 km met het openbaar vervoer naar Icmeler. Wij zijn jongeren. Het uitgaan was ook heel erg leuk. De organisatie is super. Alleen de reisleiding mocht net iets beter.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
6
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
9
R.Tinholt
op 28 mei 2014
bestemming: Italië / Letojanni, reisperiode: mei 2014
Een ontspannen reis en heel veel gezien, mede dankzij de prettige reisleidser en goede chauffeur
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
9
Jaap van Duin
op 27 mei 2014
bestemming: Zuid-Afrika / Johannesburg, reisperiode: december 2013
We hebben in december een geweldige reis gehad door Zuid Afrika van Johannesburg naar Kaapstad. Tijdens een week van veel regen kon een activiteit niet doorgaan en heeft de reisleider van Holland International er voor gezorgd dat er een alternatief programma kwam i,o.m. de hoteleigenaar. Verder waren alle excursies geweldig. Omdat wij reeds in Nederland tickets hadden gekocht voor een bezoek aan Robben eiland bleken ze daar geen waarde te hebben. Onze reisleider heeft alle moeite ondernomen om voor ons beide tickets te bemachtigen. Johan je bent echt geweldig. Hotel accommodaties waren verschillend. Van simpel, maar schoon, tot echt klasse. We hebben een vakantie gehad, waar we mooie herinneringen aan hebben gehad. Enige minpuntje is het eten in Zuid Afrika. Wij Nederlanders houden van gekookte groenten, maar in Zuid Afrika juist niet. En dan is Brocoli eten niet lekker meer. Maar ja: Lands wijs.......! We doen het nog zeker eens over!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
J.Hogenboom
op 21 mei 2014
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2014
Reisorganisatie Hi.nl is prima. Goede hostess.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
10
-
Prijs / kwaliteit
10
Jan de Geus
op 20 mei 2014
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: mei 2014
We hebben een fijne vakantie gehad met mooi weer en we hadden een ruim en mooi 2 kamer-appartement. Van de excursies die we bij de reisleiding van holland international geboekt hadden, viel de excursie naar het oosten van de Algarve tegen, omdat het een Duitssprekende gids was en omdat het ongeveer een uur duurde, voordat iedereen in de bus zat en de tour kon beginnen. Na afloop van deze excursie duurde het dus ook weer een uur extra totdat we weer terug waren bij ons opstappunt. De excursie naar het westelijke deel van de Algarve was wel heel mooi en er was een Nederlandssprekende reisleidster.En deze keer waren we niet de eersten die opgehaald werden, dus dat viel ook mee.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Excursies
5
-
Prijs / kwaliteit
8
J. quaden
op 20 mei 2014
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: mei 2014
Hotel ver afgelegen. Taal alleen Portugees of Engels Hostes van hi.nl hield zich niet aan afspraken.Kamer met slecht uitzicht en zeer klein balcon.nieuwe kamer bijbetalen 7.50 euro p.d.Geen winkels in de buurt.op de dag van vertrek geen tijd bekend en we moesten zelf op bellen wanneer we gehaald werdn om naar faro te vertrekken.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Prijs / kwaliteit
4
P. Goedhar
op 3 mei 2014
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2014
Omdat Holland International ons vergaten op te halen voor de terugvlucht, moesten wij na hierover te hebben gebeld, maar snel een taxi nemen naar het vliegveld. De taxikosten kregen we op het vliegveld van de hostess terug. Dus niet. We konden een grote onbeschofte bek krijgen. Het was onze schuld e.d. Niets geen excuses, terwijl we konden laten zien, dat de vlucht helemaal niet op de informatie van Holland in het hotel stond en volgens de receptioniste van het hotel de bus ook helemaal niet langs was geweest. Want we waren op onze kamer. Als we haar hier op aanspreken, moeten we onze mond houden, anders mochten we zelfs niet meer mee met de vlucht. Uiteindelijk zelf maar ingecheckt, met behulp van een vriendelijke baliemedewerker. Terwijl de hostess stond de bellen met haar chef. Wij kunnen Holland International alleen maar adviseren deze hostess meteen op het vliegtuig terug naar huis te zetten.
Tijdens de vakantie kregen we wel goede hulp en advies van uw mensen ter plaatse bij het huren van een auto.
Toch zullen wij niet snel meer met deze reisorganisatie gaan reizen. Dit was onze tweede zeer slechte ervaring al. Vorige keer waren ze vergeten een hotelkamer voor ons te regelen in Gambia en mochten we een hele nacht in een hotellobby door brengen, na een vertraging van al 5 uur op een vlucht, omdat ze de hostess niet konden bereiken.
Holland International krijgt nog een aparte brief over de vergoeding van de gemaakte taxikosten naar het vliegveld, want u begrijpt dat wij niet betalen voor deze fout. En zo'n reactie van een kind (hostess) op het vliegveld accepteren wij niet.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
7
Ans v d stelt
op 25 april 2014
bestemming: Portugal / Funchal, reisperiode: maart 2014
De hostess van holland international was zeer behulpzaam toen we een arts nodig hadden.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
7
FranciscaDame
op 6 april 2014
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: maart 2014
Het was een geweldige vakantie , laat dat voorop staan. Maar wat ons wel wat tegen viel van Holland International/ Arkefly is dat we op Schiphol in een vliegtuig stapte die zeker niet schoon was. Alles plakte en kleefde Zelfs op de terug weg , 12 dagen later zaten dezelfde grote vlekken nog op de bagage rekken(waarschijnlijk flessen die zijn gaan lekken)Dit weten we omdat we de stoelen voor de heen en terug weg hadden gereserveerd. Op het vliegveld Cancun werden we met een bus naar onze accommodatie werden gebracht die geen airco bevatte (of deze was stuk). De reisleidster stapte op een eerder gelegen hotel uit en bleef daar, waardoor er wat verwarring ontstond in welk hotel wij eruit moesten. Hoe moeten wij dit weten? Tijdens onze excursies liep alles op rolletjes, prachtige goed onderhouden busjes of de grote Tui bus. Prima op tijd opgehaald. Ideaal. Ook de accommodatie was prachtig. Een droom. De reisleidster en andere mensen waren uiterst vriendelijk wat ook zeer belangrijk is.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
7
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Johan Pieterse
op 28 maart 2014
bestemming: Sri Lanka / rondreis, reisperiode: januari 2014
Het enige negatieve wat ik kan mededelen is: Dat de beschrijving in de reisgidsen van holland international niet duidelijk zijn met het geven van informatie over de zwaarte van de excursies. bv. voor iemand die moeilijk kan trappenlopen, lange wandelingen enz. Vaak zijn de lichte excursies facultatief en de zware excursies niet.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
10
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Mieke Horsten Smits
op 25 maart 2014
bestemming: Brazilië / Fortaleza, reisperiode: september 2014
Alles goed geregeld door holland international en uit gestippeld welke excursies we het beste kunnen maken goed verzorgd, goede kwaliteit.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Anny Smit
op 28 februari 2014
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: januari 2014
Het was een fantastische ervaring met een mooi hotel met uitstekende bediening en lieve mensen.
Het enige wat er tegen viel was de busreis, zou maar 45 minuten bedragen maar werd 1.5 uur.
Het wachten in Cancun was veel te lang.
In totaal van huis naar hotel zat beide keren 23 uur tussen en dat was ons niet verteld door het reisbureau holland international
Heen vliegen was 11 uur en 1.5 uur
terug was ruim 8 uur
maar onze lof gaat zeker uit naar hotel mexico, echt een 5 sterren hotel met een gouden randje.
Het was ons 50 jarig huwelijks jubeleum en dat is het zeker geweest.
We gaan ze echt wel missen.
Het is echt een aanrader.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
9
H ter Haar
op 25 februari 2014
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2014
We zaten in appartement Christian sur. In de folder is juist gemeld dat er geen liften waren. We kregen een app. op de derde verdieping!!!Dus met de koffer van 20 kilo met de trap naar boven gezeuld. Er was dus niemand aanwezig die ons hielpen.Ook overdag niet.!!!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
4
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
7
Hermens2324
op 16 februari 2014
bestemming: Mexico / Haciënda's rondreis, reisperiode: januari 2014
Laatste hotel voor 2 nachten was veranderd.Dit hotel was vies,erg muf en verwaarloosd.
Met de groep hebben we op lang aandringen een ander hotel gezocht,wat ons veel tijd heeft gekost.Ook stonden we dag 9 al vroeg op Schiphol,dus erg afgeknepen deze reis van holland int.
Ook werd veel tipgeld en fooien geld gevraagd.Verder hebben we wel veel gezien en is ons veel
verteld over de maya's enz enz.
Gr. diny
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
7
Hittenhausen ajc
op 9 februari 2014
bestemming: Indonesië / Sanur, reisperiode: januari 2014
Omdat wij bij holland international een zogenaamde pakketreis hadden geboekt hadden wij geen mogelijkheid om online in te checken en een stoelreservering te maken. Voortaan hebben wij dus Holand International niet meer nodig want we boeken voortaan alles zelf, zowel vlucht als hotel.
ook de reisleiding in sanur op bali hebben we nooit gezien. ze was alleen telefonisch bereikbaar voor het boeken van excursies en voor noodgevallen.
de voortreffelijke receptionisten in ons hotel waren wel bereid om te helpen als dat nodig was en ook hier kon een excursie geboekt worden. De reisleiding is dus inderdaad helemaal niet nodig. Weer een bezuiniging dus voor H.I.
-
Algemeen
2
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
2
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
6
Toos vd esschert-ubels
op 1 februari 2014
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: december 2013
Zijn 4 dagen naar wenen geweest, geboekt bij Holland International. hotel zat midden in het centrum was logies ontbijt,maar heel goed verzorgt het savoy hotel was in barokstijl ontzettende lieve werknemers daar heel hulpvaardig het was in de tijd dat de kerstmarkten er waren,zo mooi en de sfeer was grandioos voor 4 dagen 2 personen waren we inclusief vliegen plus hotel 550 euro kwijt was 500 maar de kamer die we wilde was net weg,dus iets luxere kamer genomen.vanaf het vliegveld hadden we een zeer goed beschreven route beschrijving, je kan op het vliegveld een kaart kopen voor alle dagen in elk vervoer.kosten 37,50 pp echt heel makkelijk maar deze reis zal ik als zeer leuk mooi en grandioos beschrijven want dat was het
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
9
Chattillon
op 25 januari 2014
bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: januari 2014
Wij zijn al in heel veel landen en hotels geweest maar dit hotel was echt een 5 sterren hotel, alles was perfect het eten een dikke voldoende
erg vriendelijke bediening goede animatie alles top!!
Hollandinternational reisorganisatie was fantastisch
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
9
Marion
op 25 december 2013
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2013
Reisleider van Holland International is niet bereid om klachten te verhelpen en lacht je gewoon in je gezicht uit. Als klap op de vuurpijl loopt hij gewoon weg zonder met jou een klachtenformulier in te vullen. Dit nog nooit meegemaakt van een reisorganisatie. Thuis heb je geen poot om op te staan omdat je geen klachtenformulier hebt. Nooit meer met Holland International. Grof schandaal.
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
8
J.v.d.Wardt
op 21 december 2013
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2013
Niet begeleiding op Schiphol terwijl het reisbureau zich daar heel veel inspanning voor had gegeven.
Dit was echt een gebrek aan alles? Dit moest allemaal op Schiphol geregeld worden, terwijl het reisbureau nog s avonds de papieren kwambrengen.
Nee voor ons geen holland international meer.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
1
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
8
E.v.M.
op 19 december 2013
bestemming: Spanje / Playa Amadores, reisperiode: november 2013
Alles was goed geregeld. Alleen het lange wachten op Schiphol is erg vervelend. Kies volgende keer weer voor een regionale luchthaven
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
10
-
Prijs / kwaliteit
8
Martien Maas
op 2 december 2013
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: november 2013
Goed georganiseerd,mooi eiland zeker de zon en temperatuur ,hotel met goede verzorging,vriendelijk personeel.Fijne vakantie gehad met HI.nl.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Piet
op 24 november 2013
bestemming: Jamaica / Negril, reisperiode: november 2013
Geboekte excursies van holland international die niet door gingen wegens te weinig animo was balen. (2 maal)
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
6
Wim Neervoort
op 30 oktober 2013
bestemming: Portugal / cabanas, reisperiode: oktober 2013
Lekkere vakantie gehad met mooi warm weer. Ik was met mijn scootmobiel.
Op de vliegvelden enorm geholpen en verzorgt zowel in Eindhoven als Faro.
Ook op en in het vliegtuig.
Een ding niet o.k.:we kregen om 17.00 een brief van holland int , dat er om 12.00 een informatiebijeenkomst was;jammer.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
10
-
Prijs / kwaliteit
7
C P v d Meij res NR BFBNXX
op 27 oktober 2013
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2013
L S mijn waardering voor de reis met holland inter is geweldig goed mijn dank voor de goede verzorging van de hoste Esther Kastelijn ik had mijn kruk vergeten in het vliegtuig maar ze heeft zo veel voor ons gedaan de anderen avond had ik mijn kruik terug ook de terugreis is geweldig geregeld hartelijkdank daar voor extra dank aan Ester Kastelijn
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
10
-
Prijs / kwaliteit
8
À.Toxopeus
op 18 oktober 2013
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: oktober 2013
Reis goed geregeld door HI.nl, prima verzorging.
Accommodatie oud, maar wel schoon, niet voor herhaling vatbaar.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
6
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
7
Mona van Hekke
op 8 oktober 2013
bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: september 2013
Vestiging Goes had comfort vliegtuigstoelen geboekt, perfect geregeld.
Het Westin Hotel te Aruba is een perfect hotel, mag ook wel, is 5 sterren.
Vriendelijk en behulpzaam personeel. Het enige nadeeltje was, dat we geen vouchers voor de busreis naar het vliegveld in Aruba hadden gekregen, daar kwamen we 1 dag voor vertrek achter, maar dat was snel opgelost door Holland International.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
8
C. van Rijsewijk
op 8 oktober 2013
bestemming: Griekenland / georgiopolis, reisperiode: september 2013
We hebben een goede vakantie gehad, acommodatie prima, Arkefly prima.
Maar de service van Holland International is ver beneden de maat. Geen informatie, geen hostes en op het vliegveld: 'ga de eerste deur maar binnen dan wijst het zich wel'. Gelukkig waren daar mensen van Sunweb (!) welke ons op een zeer prettige manier verder hebben geholpen.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
7
De jonge
op 8 oktober 2013
bestemming: Turkije / oludeniz, reisperiode: september 2013
Er wordt geen vluchtinformatie doorgegeven voor de terugreis door Holland International, heb hier 2 maal voor moeten bellen, in dezelfde week nog voor 2 vluchten van anderen met het zelfde probleem.
bij de receptie hoorden we dat dit bij hi.nl regelmatig voorkomt.ze zeggen dat ze het doorgegeven hebben ,maar dit is geen waar dus.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
7
V.Gulik
op 29 september 2013
bestemming: Sri Lanka / Kalutara, reisperiode: augustus 2013
Geen negatieve ervaring over Hi.nl.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
10
-
Prijs / kwaliteit
10
A.a. van de beek
op 24 september 2013
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2013
Prima acc zeer betrokken eigenaren van acc en restaurant, zijn hier meerdere
keren geweest.
echter de chauffeur van de bus naar de acc was onbeleefd bijna chagarijnig
het handbagage koffertje klein model waar geen vliegtuig problemen mee heeft
mocht beslist niet in de bus maar onderin bij de grote koffers, ondanks dat ik zei
dat hier belangrijke dingen, papieren,geld, medicijnen enz in zaten,
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
4
-
Prijs / kwaliteit
7
J.F.Meis
op 17 september 2013
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: september 2013
Reisbegeleiding Holland Int doet totaal niks .Zoek alles maar zelf uit als klant.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
3
-
Prijs / kwaliteit
8
Hennissen
op 16 september 2013
bestemming: Frankrijk / Saumur, reisperiode: september 2013
Uitstekend appartement, op een rustig park
aangegeven afstand tot stadscentrum evenwel misleidend; volgens brochure 1.500 mtr, in werkelijkheid 5 á 6 km
Gemaakt bezwaar bij HI.nl keurig behandeld
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Hanneke Schutte
op 5 september 2013
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2013
Wat een tophotel was Kipriotis Village, zelfs bovenverwachting!! Ik had me van te voren ingelezen via zoover... maar de mensen die daar wat te klagen hebben ben ik het absoluut niet mee eens!! Wat een vriendelijke mensen en een enthousiast animatie team met Frank - Laura - Noortje en Bart!! Helemaal super! Ook toen ons vliegtuig vertraging had heeft de hostess het heel goed opgelost om ons en nog heel wat gasten een kamer aan te bieden voor een paar uurtjes om toch nog even te gaan slapen (heel fijn met kleine kinderen). Al met al hebben we een TOP vakantie gehad, jammer van de terugreis die bijna 7 uurtjes langer duurde!! Geboekt bij Holland International.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
9
F.W.M.Knoops
op 3 september 2013
bestemming: Turkije / Gümbet, reisperiode: augustus 2013
Geen goeie informatie van holland int. over de geboden excursie(bv reistijd 2 uur enkel bleek 4 uur enkel)bootreis max 30 personen waren er echter 60
Wel goeie service na verlies kolbert ophalers met de bus slechts turks sprekend kennen hun klanten niet en wij verstonden ze niet
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
7
P.Marseille
op 8 augustus 2013
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2013
De afgelopen 2 weken op Sicilië verbleven. Prima tijd gehad.
Maar wat een teleurstelling was de hostess. Nog nooit meegemaakt bij Holland Int. en Arke.
Ontvangst vliegveld ok. Daarna begon het........ een envelop met daarbij als we iets wilden kon een afspraak gemaakt worden want het scootertje had moeite om daar te komen.
Kortom GEEN persoonlijke info!!! Evt dingen die we wilden dan bellen????????
Naar mijn bescheiden mening is het andersom.
Geen informatieboek in de hal van het hotel. Heb zelf een dag vantevoren maar gebeld over het tijdstip van ophalen mbt vertrek.
Later kwamen er gasten aan in het hotel die vergeten waren op het vliegveld.
Reis al ruim 20/25 jaar met deze organisaties en het is altijd prima geweest maar helaas deze keer........................., Jammer!
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
5
-
Reisbegeleiding
2
-
Prijs / kwaliteit
7
K van dijck
op 29 juli 2013
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2013
Bij aan komst in het hotel kwamen we niet voor op de inchecklijst.
Na een uur hebben we als nog een kamer gekregen.
Helaas voldeed deze niet aan de van te voren gestelde wensen. zij zeezicht en min 3 etages hoog.
Het hotel zelf was geweldig.
Modern,
Mooie ligging bij het strand.
goede keuken.
vriendelijk personeel.
goede kamers.
Dus Luabay Marivent is zeker aan iedereen aan te bevelen!
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
7
-
Prijs / kwaliteit
8
Mia Wijtzes
op 21 juli 2013
bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juni 2013
Prima prijs/kwaliteit verhouding van HI.nl. Kan geen negatieve zaken benoemen in dit hotel. Heel schoon, prima eten, alles werkt (niets kappot) vooral vrouwelijk personeel heel vriendelijk. En heel bijzonder de ligbedden en parasol op strand zijn bij de prijs inbegrepen. Dat is echt uniek in Italië.
Wat tegen viel is persoonlijk, wij houden niet van kiezelstrand en het plaatsje is erg klein en eigenlijk niets te beleven, zodat het na het avondeten heel erg saai was. Jammer anders waren wij zeker terug gegaan.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
9
P wijsen - schoonderwoerd
op 16 juli 2013
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2013
Nou we hebben een heel fijne vakantie gehad het eten was goed het personeel is heel goed ook het park op zich was erg leuk we zijn erg te vrede ook D reizen was goed volgend jaar zijn we 25 jaar getrouwd dan wou we weer boeken bij jullie ook de reisorganisatie Holland International was heel goed prima ik raad mensen dat ook aan groetjes van familie wijsen - schoonderwoerd
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
4
M. Besouw
op 4 juli 2013
bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: juni 2013
Voor de 22ste keer naar bungalow Frentemar. Heerlijk kleinschalig parkje.
Wegens ernstige familieomstandigheden moesten wij naar huis. Lieve reisleiding van Holland International bedankt voor jullie begeleiding. Vooral Marjon Struik, een enthousiaste hostess, voor de 2e keer werkzaam op Menorca. Misschien tot volgend jaar, Marjon. Wij hopen er dan weer te zijn.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Vos
op 4 juli 2013
bestemming: Portugal / Monte Gordo, reisperiode: juni 2013
Op zaterdagavond 29 juni brak er brand uit in het hotel. We moesten evacueren en de volgende nacht in een ander hotel doorbrengen. Moet gezegd worden dat we door het personeel van het hotel goed behandeld werden. Van Holland international is er geen enkele blijk van belangstelling geweest, het was toch een enge ervaring!
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
4
-
Prijs / kwaliteit
8
J.h.broers
op 28 juni 2013
bestemming: Verenigde Staten / rondreis, reisperiode: juni 2013
Even een paar puntjes over deze reis van holland int, 1 reisgezelschap erg groot.42 p, 2 weinig tot geen vrije tijd, 3 een excursie met een boot op de coloradorivier voor 1 uur 56 dollar pp in een vieze oude gammele boot waar je kleren onherstelbaar vuil worden en die het halverwege ook nog begaf, en. als tekst staat erbij : u deze rit nooit zult vergeten, dus dat klopt.
eigenlijk zou ik voor deze excursie mijn geld terug willen hebben want 112 dollar voor 1 uurtje waarin je vanwege de snelheid en natspetteren geen foto kon maken, alleen maar ellende had vind ik toch wel heel veel geld.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Holtslag
op 20 juni 2013
bestemming: Turkije / Turunc, reisperiode: juni 2013
Holland International had alles prima geregeld, ook zoals wij bij boeking hadden opgegeven.
Tijdens de reis kwam de reisleiding alleen op tel. verzoek. Wij vonden dat geen probleem. Wat wij wel vervelend vonden was dat wij zelf telefonisch contact hebben moeten opnemen over de ophaaltijd. De hostess zou dit via een fax laten weten. Volgens andere gasten en het hotel gebeurt dit echter nooit. Tijdens het telefonisch contact met de hostess werd er boos gereageerd over onze klacht dat wij er zelf achteraan moesten. Wij vonden dit niet prettig. Meerdere hotelgasten hadden dezelfde ervaring.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
6
-
Prijs / kwaliteit
8
Fam van der woude
op 20 juni 2013
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2013
Alles goed geregeld prima hotel
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Arie en Sylvia
op 10 juni 2013
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: mei 2013
Van de hostes van HI.nl op het vliegveld te faro werd ons in de bus een envelop overhandigd zonder de medeling waar de bij eenkomst was.Het betreffende hotel(met twee namen ??? ) gevonden.De host ter plekke wist de excursies goed te verkopen echter over het openbaar vervoer is ons totaal niets verteld???
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
8
Kloppenborg
op 4 juni 2013
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Ras al-Khaimah, reisperiode: januari 2013
Volgens de beschrijving in de brochure van H.I. is Ras Al Khaimah het meest groene emiraat en een v.d. mooiste plekken van de Ver. Emiraten. Het herbergt exotische kusten, uitgestrekte woestijnen, verfrissende oases, maar ook heerlijke warmwaterbronnen, een archeologisch museum en talloze forten.
Wij hebben onze vakantie naar aanleiding van deze beschrijving geboekt met het idee verschillende excursies te maken.
Maar niets is minder waar.
Noch Holland International, noch het hotel biedt een enkele excursie aan.
Bij aankomst zei de host direct : ik kom u niet bezoeken , u bent de enige gast daar. Als er iets is belt u maar. Het hotel wordt als 4 ster aangeboden. Dan mag je toch verwachten dat er een zitje op de kamer is!
Nee, als je ;s avonds even naar de tv wilde kijken moest je op bed gaan liggen.
Om te kunnen douchen moest je elke keer de kraan +/- 15 min. laten lopen om warm water te krijgen Terwijl in de brochure staat: ga bewust met water om!
Zo waren er nog meer klachten. Op 16 febr.2013 hebben wij een klachtenbrief geschreven naar H.I. met onze bevindingen.
Op 8 maart een reactie, waarin alleen de klacht van de host en het hotel werden beschreven, met geen woord werd er gerept over de mooie streek (uiteindelijk hadden we daarom deze vakantie geboekt)
Bijlage een bloemen bon van € 15,00. ( kun je amper wat voor kopen)
Voelden ons gewoon afgescheept.
19 maart heeft ons reisbureau aan H.I gemeld dat we ons absoluut niet serieus voelden genomen.
Op 17 april ( 26april ontvangen) heeft H.I een exact dezelfde brief verstuurd, met toevoeging van een zin.
Zelfs de bloemenbon werd weer aangeboden, maar zat er niet bij.
Wij waren zo boos dat we alles even hebben gelaten.
Op 10 mei weer een brief verstuurd , met daarin : Wij hebben onze vakantie geboekt op basis van deze informatie. Volgens ons reisbureau zou er binnen 14 dagen worden gereageerd. We zitten nu op 4 juni en nog steeds niets gehoord.
H.I is groot en vindt zichzelf groot, maar een klacht wordt niet serieus genomen.
Ons advies: ga nooit met H.I op vakantie, ze willen graag een reis verkopen, maar als er problemen zijn, zijn ze niet thuis.
-
Algemeen
3
-
Accommodatie
5
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
2
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
4
Pauline
op 28 mei 2013
bestemming: Verenigde Staten / Plaats, reisperiode: april 2013
Wij hebben positieve ervaring met holland internationaal.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Elly en Louis
op 28 april 2013
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: april 2013
Tijdens de welkomst bijeenkomst van Holland International ( we waren net 4 uur aanwezig) werd je al onder druk gezet om direct te beslissen of je excursies wou en anders kon je niet meer
boeken. Tijdens de terugweg met de bus werden we in een veel te klein busje opgehaald, koffers moesten in het gangpad staan en de buschauffeur wist de hotels niet te vinden en vroeg aan ons de weg (in het turks)
Op de luchthaven bij vertrek was niemand aanwezig van de reisleiding. Wat betekende zoek het maar zelf uit. Wij zijn van jullie af en hebben niks meer met jullie te doen, zo kwam het over. Wij reizen veel met deze maatschappij en dit hebben we nog nooit meegemaakt dat er niemand aanwezig was om te helpen vertellen waar je zijn moest.
Met andere woorden de host leek meer op een vertegenwoordiger in excursies als op een gastheer voor zijn gasten.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
3
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
8
J. Raaijmakers
op 15 april 2013
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2013
Het complex is verouderd en nodig aan renovatie toe.
De badkamer is oud, de bank doorgezakt, het toilet te klein. Verder alles goed geregeld door Hi.nl.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
5
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
7
R.kriek
op 15 april 2013
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2013
Organisatie van Holland International was goed, Vliegtuig(Arke Fly) premium comfort viel tegen, beenruimte goed, stoel breedte erg smal.
Ook tussenlanding op fuerteventura was niet vermeld
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
9
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
9
Anske
op 12 april 2013
bestemming: Spanje / Benalmádena, reisperiode: maart 2013
De reisbegeleiding van HI.nl was ver beneden de maat. Hostess kwam naar het vliegveld maar vertrok meteen bij het eerste hotel. Verders mocht je het uitzoeken. De kennismaking was waardeloos. Wij waren de enige maar ze kon niets vertellen heeft alleen over zichzelf gesproken. We wilden in de 3e week een excursie maken. Ze zou daarover contact met ons opnemen maar we hebben niets meer gehoord. Wat de reisleiding betreft zou ik nooit meer bij deze organisatie boeken. Zeer slecht.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
1
-
Excursies
1
-
Prijs / kwaliteit
7
Schouw
op 10 april 2013
bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2013
Bijzondere ervaring in een rijk Arabisch land. Veel te zien. Over het algemeen duur. Kamer en ontbijt prima in het hotel. Voor het ontbijt sta je eerst in de rij.
Zwembad veel te klein voor zoveel mensen. Strand nog een eindje lopen,maar wel te doen. Duurt lang voordat je in de lift kunt. Bediening prima.
Door zandstorm zeer vertraagde en lange vlucht terug. Alles goed geregeld door Holland Int.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
6
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Jopie en henk
op 19 maart 2013
bestemming: Duitsland / langdorf, reisperiode: maart 2013
Wij zijn met de trein van 8.00 uur uit dordrecht vertrokken naar Langdorf. Alles was keurig gepland. Maar er was bij Venlo vertraging dus moesten wij met een bus naar Viersen. Die bus stond bij het station voor ons klaar. Dus moesten we veel overstappen en kwamen half 11 op het stationnetje van Langdorf aan. Niets te zien daar en pikdonker. Ik heb het hotel gebeld maar kreeg geen gehoor. Dus zijn wij eerst een stukje gaan lopen maar we wisten niet of we goed liepen. We hebben enkele auto s opgehouden maar die reden door en de derde auto stopte er zaten 2 vrouwen en 2 mannen in.Wij vroegen de weg naar het hotel. 3 km. lopen. Wij op pad met koffers. Het was behoorlijk koud. Maar al gauw kwam er een auto aan met knipperlicht en dat was de man van de derde auto. Die was teruggekomen om ons naar het hotel te brengen. Er hing een briefje op de deur waar de sleutels te vinden waren en die man kwam met onze sleutels aan. Wij waren zo blij. Ik heb die man een flinke fooi gegeven. Ik zou Holland International aanraden om te kijken of er een grotere plaats in de buurt is. waar b.v. taxi s rijden. Dit was een hele kleine plaats. Wij misten natuurlijk ook een warme maaltijd. Waar we eigenlijk wel erge trek in hadden. Verder is het prima verlopen en de terugreis was keurig op tijd.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Prijs / kwaliteit
8
M.Pannekeet w/v Pouw
op 19 maart 2013
bestemming: Sri Lanka / Plaats, reisperiode: maart 2013
Reis van HI.nl met de vele Gezichten. 17 dagen. Reisleider Ajith uit Sri Lanka hollands sprekend was erg gezellig en heel goed. Laatste 2 dagen van rondreis zit erg vol, waardoor je in het donker door Colombo gaat. Misschien dag 9 met theeplantage iets doorrijden (wel een stop om de waterval te zien) naar de volgende stad en daar HOTEL en de volgende dag eerder vertrekken. Kom je de dag na de Safari niet in het donker terug. Ook dag 11 zit erg vol.Jammer dat je Galle op het heets van de dag ziet. Je komt in het donker door Colombo en is dan nog lang rijden naar hotel (snelweg nemen??). De weg langs de kust is erg, erg druk. Je schiet niet op. Misschien is de rondreis in 11 dagen iets relexer als dat mogelijk is.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
M.C.J. Nagtegaal
op 16 maart 2013
bestemming: Portugal / Praia da Rocha21, reisperiode: februari 2013
Prima geregeld. Eenmaal in Portugal hebben wij niemandmeer van Holland Int gehgoord og gezien. Voor ons geen probleem. Ik denk voor andere mensen wel.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
1
-
Prijs / kwaliteit
7
Mady storm de grave
op 9 maart 2013
bestemming: Verenigde Staten / Californië, reisperiode: januari 2013
In S.F. werd er voor ons een kamer met Bay-view geboekt, later moesten we daar per nacht 60 dollar toeslag voor betalen. De auto die we huurden bleek niet geschikt voor de geplande route en betaalden we 700 dollar bij! Bovendien hadden we sneeuwkettingen moeten hebben, en dat was niet vermeld door Holland International.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
5
-
Prijs / kwaliteit
8
G.Hop-Hofstede
op 23 februari 2013
bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: februari 2013
Hotel was prima; het cruiseschip Horizon dito. Nadeel was dat er slechts spaans werd gesproken. Wel was de dagelijkse info in het engels, maar als je op excursie ging en je had geluk dat de gids een beetje engels sprak dan kreeg je nog e.e.a. mee. Sprak de gids geen engels dan moest je het spaand wel heel goed spreken. Conclusie: mooie cruise, goede verzorging, weinig of niets te begrijpen van de excursies. Geboekt bij Holland International.
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Excursies
6
-
Prijs / kwaliteit
7
L.N.
op 18 februari 2013
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2013
Appartement is goed gerenoveerd, prima bedden. Hadden voor een verblijf van 3 weken wel een wat zonniger en minder winderig balcon verwacht. De ligging was vrij centraal bij de winkels, eethuisjes en strand. Prima stek.
De eerste morgen hadden we echter een minder prettige ervaring door benadering van 3 reusachtige negerinnen, die. toen wij moeilijk gingen doen, mijn hand afknepen, en mij beentje lichtten, waardoor ik op de straat belandde, en mijn heupbeen beschadigd heb. Ik kan nog steeds niet op mijn linker zij liggen. Mijn man zijn ze te lijf gegaan en waarschijnlijk was het om zijn gouden horloge te doen. Gelukkig is het goed afgelopen. Naderende wandelaars kwamen ons te hulp, waarna ze zijn afgedropen met sorry, sorry.
We hebben de halve wereld afgereisd en zijn altijd heel alert en we hebben nog nooit iets vervelends meegemaakt.
Wat wij hebben gemist is een waarschuwing van de hostess in de bus. De vent die de excursies aanbood, heeft ook niet gewaarschuwd.
Ik heb toen de gelegenheid aangegrepen, om alle aanwezigen te waarschuwen, waarbij de emoties weer boven kwamen.
De hostess zei, dat het niet de gewoonte was om in de bus te waarschuwen, maar ze zou het doorgeven.
Wat is er mis, om de gasten bij aankomst in de bus (transfer) te waarschuwen voor dit onheil, terwijl dit bij de organisatie bekend is, (dit volgens de hostess van holland international).
We hebben onze vacantie er niet door laten bederven, maar hier moet toch iets mee gedaan worden.
Groetend, Mevrouw N. (77 jaar)
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
6
Jan en Netty
op 18 februari 2013
bestemming: Mexico / Puerto Morelos, reisperiode: januari 2013
Reisleiding TUI/ HI.nl heeft zich 2 weken niet laten zien of horen.
Bij aankomst vroeg de hostess specifiiek of wij (en nog 2 gasten) de volgende dag naar de welkomsbijeenkomst in ons hotel zouden komen.
Wij hebben dit alle 4 bevestigd. Vervolgens komt ze helemaal niet opdagen, zonder enig bericht bij ons of bij de receptie van het hotel achter te laten.
Ook kwam ze een week later niet opdagen bij de reguliere bezoektijden. Dit vonden wij erg ombeschoft.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
4
-
Prijs / kwaliteit
8
KEES PIL
op 17 februari 2013
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: februari 2013
REIS ORGANISATIE HOLLAND INT IS OK HOTEL AURAMAR IS OK
JAMMER DAT HET HOTEL INCLUSIVE IS
VERSCHILLENDE MENSEN KUNNEN NIET TEGEN DRANK
VOORAL ENGELSEN VERVEELDE GESCHREEW MET DEUREN SMIJTEN OP GANGEN BLOOT LOPEN OVER AL PISSEN DIT WAS NIET LEUK
VAKATIE WAS FANTASTISCH
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
9
Jan hartog
op 10 februari 2013
bestemming: Dominicaanse Republiek / punta cana bavaro, reisperiode: januari 2013
Wij hebben geen nare ervaringen.Hostes van HI.nl heeft geprobeerd om stoelen te reserveren voor de terugvlucht .Helaas niet gelukt.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
8
Willem Beetstra
op 9 februari 2013
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2013
De noodzakelijke renovaties aan Atlantida La Plateneras zijn uitgevoerd en de app. zien er weer prima uit. Vriendelijk personeel en goede schoonmaak. Bijna elke dag schone handdoeken. De heenreis verliep prima met ARKE-fly, maar op de terugweg was de service aan boord van dezelfde maatschappij beneden peil. Minder bediening, eerst afrekenen en daarna kofiie halen en de mededeling een uur voor landing op Schiphol dat de keuken gesloten werd gesloten deed me denken aan de behandeling in vliegtuigen van prijsvechters. Jammer een misser. Zonder financiele inspanning kan dit hersteld worden. Geboekt bij Holland Int.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
7
H.BEEKHUIS
op 7 februari 2013
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: januari 2013
Heel erg tevreden over holland int goed zo ga zo door
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
7
Corrie vlieland
op 2 februari 2013
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: januari 2013
19 jan vertrokken vanaf schiphol,naar cancun in mexico! Helaas hadden we een tussenlanding op cuba...waardoor de vliegreis 14 uur werd! We vlogen met een arke fly boeing. De terugreis was zonder tussenlanding,dus duurde die gelukkig maar 10 uur! Verder een geweldige vakantie gehad, twee mooie evcursie"s gedaan, 1 naar chicken itza,en de tweede naar de mangr ove...geweldig! Leuke reisleiding van Holland international! Al met al....iets om op terug te kijken!
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Jan kraaijeveld
op 1 februari 2013
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2013
Mooie reis prima all inclusive hotel (bueno viste-riu) geboekt bij holland international
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
8
J S M Hanse
op 22 januari 2013
bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: januari 2013
Door het feit dat holland international niet op de hoogte was van het feit dat bij een rondvaart bedrijf in Tacacorte boten in revsie waren, werden er tikcets verkocht voor luxe rondvaarten met lunch aan boord 4 uren durend,die werden afgedaan in 2 uren met slechts wat fruit en een drankje. We hebben geprotesteert bij hostes op 11 jan en door haar bemiddeling zijn we {gedeeltelijk) schadeloos gesteld
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
2
-
Prijs / kwaliteit
8
Mevr b sprong
op 16 januari 2013
bestemming: Egypte / Sharm el-Sheikh, reisperiode: januari 2013
Het was prima geregeld het vervoer en ook devliegbewijzen geen klachten over holland int.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
9
Claessens
op 13 januari 2013
bestemming: Frankrijk / Les Gets, reisperiode: januari 2013
Schitterend appartement , keurig/netjes ( alles ) alleen jammer dat er ook Fransen waren die erg veel lawaai maakte in de nacht. Prijs/verhouding Holland int zeker de moeite waard.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
4
-
Prijs / kwaliteit
9
Blom
op 11 januari 2013
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: december 2012
De begleiding van de hostess van HI.nl was middelmatig. we moesten op de luchthaven hel lang wachten voor zij alle gasten had gevonden en bij verterk kwam zij pas toen wij en ander gasten al ingecheckt hadden.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
5
-
Prijs / kwaliteit
7
Korver
op 7 januari 2013
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2012
Goed toeven,bij boeken zijn er nieuwe dingen bij gekomen, zoals b.v zeezicht studio 1 pers/studio 2pers enzv dit was dus niet bekend bij ons reisbureau en kwamen we dus niet op de plek te zitten waar we wilden. tevens onze vrienden zaten helemaal aan de wegkant, tewijl zwembadzijde was gevraagd.
gelukkig kon dit na 2 dagen worden veranderd door holland international en kwam het alsnog goed.
helaas zaten we niet naast elkaar zoals de bedoelling was.zonder bijbetaling was dit geregeld, maar moesten het in het vervolg anders gaan boeken.
deze kamers die wij wilden zijn duurder.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
8
Jan Norder
op 4 januari 2013
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: december 2012
Mijn reis en verblijf was erg goed geregeld door Holland International.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
10
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Jan
op 28 december 2012
bestemming: Kenia / Mombasa, reisperiode: december 2012
In hugarda moesten wij uit het vliegtuig geen drinken aangeboden gekregen ook niet toen wij weer terug waren in het vliegtuig er moest eerst om gevraagd worden dit klopt niet. in het hotel bamuri dasy als hostes van Holland int ook daar hebben wij niet genoeg medewerking van gehad het kwam er op neer zoek het zelf maar uit
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
5
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
5
-
Excursies
7
-
Prijs / kwaliteit
7
A.schouten
op 28 december 2012
bestemming: Portugal / Algarve, reisperiode: december 2012
Vakantie ( 8 dagen)heeft voldaan aan de verwachtingen.Een uitstekend hotel om de Kerstdagen door te brengen. De naaste omgeving van het hotel is minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn en zeker niet voor rolstoelers. Het strand is moeilijk te bereiken en in de wintermaanden geen locaties voor een hapje en een drankje.Bij een langdurig verblijf , bijvoorbeeld drie tot vier weken, slaat de verveling toe. Diverse gasten hebben dit aangegeven. Geboekt bij Holland Int.
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Prijs / kwaliteit
8
JBECKERS
op 23 december 2012
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2012
Bij aankomst na veel zoeken hostess van HI.nl gevonden tijdens de hele vakantie niemand gezien voor vragen e.d. in het hotel geen informatie-boek
ondersteunend adres LA PINTA OOK GEEN IN FORMATIE BOEK
OVER HET HOTEL TOCH VEEL MINPUNTEN SLECHTE SIRVICE OP DE ZWEMBADEN W.C (POETSEN) ETEN WAS EENZIJDIG EN VAAK NIET GOED DOORBAKKEN EN KOUD IK WAS HIER VOOR DE TWEEDE KEER MAAR TEN OZICHTE VAN VORIG JAAR DUIDELIJKE ACHTERUITGANG
CONCLUSIE VOOR MIJ NOOIT MEER TERUG VOOR DE PRIJS €1550 VOOR EEN PERSOON HEB IK BETERHOTELS GEHAD IN DE RIU KETEN
-
Algemeen
5
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
2
-
Prijs / kwaliteit
7
Jacqueline
op 20 december 2012
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: december 2012
Heb een heerlijke vakantie achter de rug waarbij alles heel goed geregeld was en dat was fijn want ik reisde voor het eerst alleen.alleen het vooraf reserveren van de stoel in het vliegtuig gaf wat problemen omdat er alleen met creditcard betaald kon worden, het reisbureau heeft dit voor mij opgelost. de hostess van Holland International was zeer vriendelijk en accuraat.het hotel was werkelijk fantastisch, zelfs nog beter als de vorige keer! (coraya beach) Ik kijk zeer tevreden terug op deze reis.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
10
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
8
P.Kol
op 20 december 2012
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: november 2012
De prijs-/kwaliteitsverhouding waren goed.de vlucht o.l.v purser mevr.Verwer was tot in de puntjes geregeld en wil haar en team een pluim geven voor hun werk.Verder een hele fijne vakantie gehad met Holland International.
Een plezier om terug te zien op deze vakantie.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Prijs / kwaliteit
8
J.v.d.Werken
op 14 december 2012
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: december 2012
Ik heb veel informatie van de hosstes gekregen in mexico over alle excursies en gebruiken in dit land . Het intern vervoer was ook goed geregeld met de bus van Holland International . Alles 100 %. Ook het reisburo in R.dam zuidplein ben ik goed geholpen met verschillende probleempjes Alles uitstekend Goed voor een volgende trip
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
7
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Kaelen
op 13 december 2012
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2012
Te laat vertrek (18 u) vanuit Einhoven, waardoor wij 1 dag volledig kwijt zijn,
aankomst hotel Noelia Sur 11.30 u pl tijd (kregen wel nog eten)
Goed Hotel , veel keus met eten , Goed Nederlands bij receptie en goede hulp bij problemen zowel bij receptie en restourant vriendelijk personeel. Geboekt bij Holland International.
-
Algemeen
6
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
8
-
Excursies
8
-
Prijs / kwaliteit
7
G. Groen
op 10 december 2012
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2012
Prachtig gelegen app. Schoon. Vlees kon iets beter, rest eten uitmuntend. Personeel geweldig. Zeer hulpvaardig en aardig. Stadje is toeristisch, maar prima. Paar honderd meter van zee. Matrassen bedden aan de harde kant. Telefooncontact met holland Int Prima. Arts via hotel werkte fantastisch (we liepen een virus op).
-
Algemeen
8
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
9
-
Prijs / kwaliteit
10
Roosen geert
op 9 december 2012
bestemming: Jamaica / Ocho Rios, reisperiode: november 2012
Alles zeer goed aangeven en staan altijd voor je klaar bij holland international. alle vragen werden met alle plezier beantwoord.
-
Algemeen
10
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
9
-
Excursies
10
-
Prijs / kwaliteit
9
Luijpers
op 7 december 2012
bestemming: Turkije / Sorgun, reisperiode: november 2012
Zeer behulpzaam waren ze bij holland int en keurig op de afgesproken tijden
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
9
-
Vervoer
8
-
Reisbegeleiding
7
-
Prijs / kwaliteit
9
Theo en Bea
op 5 december 2012
bestemming: Spanje / el paso, reisperiode: november 2012
Een mooie vakantie op het eiland La Palma, dank je Addy voor je advies. We hebben genoten van het lekkere weer en de prachtige natuur.Een eiland voor wandelaars. De excursies met veel informatie,alles was goed voor elkaar bij Holland International. Vriendelijke behulpzame mensen, als ze je verstonden.Naast de vele pluspunten,een klein minpunt, de dames bij de autoverhuur waren erg kort en onvriendelijk.
-
Algemeen
9
-
Accommodatie
8
-
Vervoer
8
-
Excursies
9
-
Prijs / kwaliteit
8
Ado
op 4 december 2012
bestemming: Cuba / Havana, reisperiode: november 2012
Hotel inglaterra heeft nog iets oostblok kenmerken maar ze zijn druk bezig met verbouwen. ik had een prima, goed gelegen kamer
houd wel rekening dat havana een enorm luiddruchtige stad is
dus oordopjes zijn geen overbodige luxe
er is voldoende personeel om alles gladjes te laten verlopen
een enorme plus is het ontbijtbuffet
ben wel wat gewend maar dit slaat echt alles
de transfers verliepen zowel heen als terug soepel
het enige echte minpunt is de totaal uitgeklede vlucht
dat er zelfs ´s ochtends geen kop koffie afkan komt wel heel benepen over
en erg jammer van de toch behoorlijke vertraging op de heenweg. geboekt bij Holland International.
-
Algemeen
7
-
Accommodatie
7
-
Vervoer
5
-
Prijs / kwaliteit
6