ERNEST VAN DRIESSCHE
op 1 juli 2022
bestemming: Spanje / albir, reisperiode: juni 2022
ALBIR, spanje, HOTEL SUN PALACE
De ligging is niet al te best, buiten het hotel vind je enkel appartementen. Je moet ongeveer één kilometer wandelen (of rijden met de huurwagen) om in het stadje te geraken. Daar vind je wel leuke restaurants en bars, en een warenhuis (Consum). De parasols aan het zwembad hebben een los bovenstuk, zodat ze met de wind mee draaien. De ene keer heb je zon, een halve minuut later lig je in de schaduw. Voor de handdoeken moet je een garantie van 20 euro per handdoek neertellen. Het buitenzwembad zelf is niet al te groot, en het personeel is niet echt vriendelijk zoals we dat van Spanjaarden gewoon zijn. Voor het binnenzwembad met sauna en broebelbad moet je 15 euro per persoon betalen. Het eten valt mee, al is het kleine terras buiten niet onderhouden. De WiFi laat soms te wensen over. De kamers zijn sober maar wel verzorgd. Alsof dat allemaal niet volstond, hebben we de laatste twee dagen in een kindertuin doorgebracht. Er logeerden immers ineens een honderdtal kinderen (ik overdrijf niet) tussen 8 en 16 jaar (voor een voetbaltornooi, blijkbaar) , die de eetzaal omtoverden in een rumoerige schoolrefter. Dit hotel (4 sterren) heeft één ster te veel, naar mijn bescheiden mening
... Lees meer
Ezeltje
op 25 juni 2022
bestemming: Griekenland / Rethymnon, reisperiode: juni 2022
Mijn reis is behoorlijk verpest door de slechte Klantenservice van TUI. Zelfde reis in september gemaakt. Toen mocht een medisch hulpmiddel (een wandbeugel van hard plastic, die ik nodig heb om te kunnen douchen ) mee als handbagage. Nu deed men bij TUI opeens zelfs moeilijk over meenemen in de ruimbagage. Door de onverwachte (vakantie al in december geboekt) drukte op Schiphol was ik genoodzaakt assistentie aan te vragen. Ik kan door de pijn in mijn benen niet lang staan. Tijdig TUI gebeld voor invullen mobiliteitsbeperking. De klantenservice weigerde in eerste instantie, toen wist men niet hoe het formulier in te vullen. Na dik 1 uur opgegeven. Tweede keer weer onervaren medewerkster. Uiteindelijk bevestigingsmail gekregen. Op Schiphol bleek het echter niet te zijn doorgegeven aan de Assistentiebalie (deze konden vanwege de drukte niet ingeplande assistentie niet garanderen) en werd ik geconfronteerd met een lastige situatie gezien mijn mobiliteitsbeperking. Alleen dankzij attente coachen van de rijen op Schiphol, mocht ik de beveiligingsrij gedeeltelijk omzeilen, en kon ik lichamelijk deze hindernis nemen en de gate halen met mijn kruk. Met de klacht doet TUI niets. Nietszeggende en niet -inhoudelijk mailtje, na 24 uur zonder verder onderzoek. Het interesseert hun niet. Ipv voorpret enorme stressen. Ook het omboeken naar Wamos Air met als gevolg minder beenruimte was slecht lichamelijk voor mij.
Vakantiepret is bij TUI ver te zoeken als je met medische zaken zit.
... Lees meer
Busman
op 24 juni 2022
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: mei 2022
Verschrikkelijke ' klantenservice'. De eerste nacht van ons verblijf zijn wij om kwart voor 5 gewekt door de moskee die grensde met het ochtendgebed. Omdat wij lichte slapers zijn en na kort informeren dit uiteraard een dagelijks ritueel is, hebben we gevraagd om een andere kamer. Het hotel staat vrij leeg dus een andere kamer was geen probleem.. mits bijbetalen omdat er dan een beter uitzicht was. Een soortgelijke kamer aan de andere kant was er niet. Omdat je op vakantie lekker wilt slapen kies je uiteraard maar eieren voor je geld. Maar echt netjes vinden wij dit niet. Als er op de website stond dat je bij een voordeelkamer elke ochtend vroeg moet opstaan hadden wij waarschijnlijk een ander hotel geboekt. Vervolgens geprobeerd hulp te krijgen van de klantenservice om vervolgens 15 min nee te horen en een heel verhaal dat het bij het land hoort. Ik ben meerdere malen geweest maar zelf nog nooit zo vroeg gewekt. Wat is het nut om mij 15 min aan de telefoon te houden en meerdere malen in de wacht te zetten als ze niks voor je willen doen. De reviews op hun eigen website hebben ze uitgezet, goede timing denk ik zelf vandaar hier.
... Lees meer
Tim Sibering
op 22 juni 2022
bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2022
Het verblijf was prima. Maar ALLES van de reis was gewoon slecht. De stoelen die we gereserveerd hadden kregen we niet (we zaten zelfs in een heel ander soort toestel dan aangegeven werd bij de reservering). Bij de terugreis klopte de stoelen wederom niet terwijl we hier wel voor betaald hebben. Tevens waren er veel snacks niet te koop in het vliegtuig. Alles voelde gewoon kwalitatief slecht aan. Na een klacht ingedient te hebben weet Tui nergens van en is er nergens te zien dat we de stoelen gereserveerd hebben. Nog nooit heb ik met zo'n slechte partij gevlogen.
Thomas
op 10 juni 2022
bestemming: Spanje, reisperiode: november 2021
TUI blijkt op geen enkele manier bereikbaar voor een simpele aanpassing van de reis.
Bert van Griethuijsen
op 8 juni 2022
bestemming: Nederland, reisperiode: mei 2021
Mijn retourvlucht werd gewijzigd van Tui Dreamliner naar Vamos airline , je hoort niet van Tui Vamos kent alleen economy class en dat wil ik niet, je betaald voor extra seats maar je krijgt het niet, en bellen of mailen ho maar.
Peter Hania
op 6 juni 2022
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: mei 2022
Via Tui reis geboekt naar Cyprus. Vertrek ma 23 mei. Door complete chaos op Schiphol (ruim 6 uur in de rij gestaan) ons vliegtuig gemist. Weg vakantie! Uiteindelijk met behulp van Tui toch een oplossing gevonden, zodat we alsnog op vakantie konden. Zij het een aantal dagen later en een andere bestemming. Op Mallorca een prima verzorgde vakantie gehad. Hulde voor Tui dat zij mede uit coulance (zij kunnen ook maar weinig doen aan de belachelijke chaos op Schiphol) een oplossing hebben aangeboden.
Thomas
op 6 juni 2022
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: juni 2022
Geen reis geboekt, eerste ervaring met TUI is rond uit teleurstellend.
Langs geweest bij een van de winkels om een reis uit te zoeken, hier een gevonden en een uitdraai van mee gekregen plus een prijs. 1,5 uur later thuis proberen te boeken, deze werd echter afgebroken omdat deze reis niet meer beschikbaar zou zijn. Hierdoor contact opgenomen met TUI en zij gaven aan dat ze het konden boeken, echter wel met een 25% verhoging in de prijs. Op de vraag waarom er op hun site nog een ander bedrag staat, het bedrag wat ik in de reiswinkel heb mee gekregen, was dat de site niet was geupdatet en ik maar contact moest zoeken bij het reisbureau die mij de prijs hadden verteld. Het lokale reisbureau gebeld en zij gaven nu ook aan dat de prijs hoger was dan in eerste instantie was aangegeven.
Nu enkele dagen later staat de 'oude' prijs nog steeds op de site en krijg je pas na dat je alles hebt ingevuld een melding 'deze reis is niet te boeken'.
Heel erg slordig en teleurstellend van TUI dat zij reizen aanbieden die er niet zijn. Volgende keer zelf maar een vliegticket en een hotel boeken.
Ingrid
op 30 mei 2022
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: juli 2022
De reis is nog geen eens begonnen en ik kan op geen enkele manier contact krijgen met Tui. Ik vraag om een eenvoudige aanpassing van de reissom vanwege een eerder geannuleerde reis, maar TUI reageert niet op alle emails die ik sinds 3 weken aan het versturen ben. Uit onmacht ben ik maar op facebook contact gaan zoeken, hier kwam ook geen reactie. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar. Wachttijden van meer dan een half uur. ook de mogelijkheid voor het indienen van een klacht via een klachten formulier kan niet, want dat is alleen na de reis mogelijk. Ik ben nu dus al 3 weken bezig met emails sturen, bellen, facebook reacties....en veel stress en TUI is een bunker wat betreft contact. Helaas is mijn aanbetaling al gedaan, maar na deze trip NOOIT meer TUI.
Gulickx
op 24 mei 2022
bestemming: Spanje / Sevilla, reisperiode: mei 2022
Ik ben niet op reis gegaan, mijn reis werd door TUI geannuleerd op 14 april. Tot op heden heb ik mijn reissom niet teruggekregen! Ondanks diverse verzoeken wordt er totaal niet gereageerd!
Sophieke reijneveld
op 14 mei 2022
bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: april 2022
Problemen met huurauto via Sunny cars. Het lukte niet om een klacht hierover in te dienen bij Tui, nog via het klachtenformulier nog telefonisch ( half uur+++ wachttijd)
Fatingan
op 29 april 2022
bestemming: Spanje, reisperiode: april 2022
Wij hebben een tijd geleden wat rondgekeken en besloten om een reis te boeken via TUI. Op het moment dat wij gingen boeken, gaf de website meerdere keren aan dat de boeking niet is gelukt en wij het later moesten proberen. Er is hierdoor een fictieve boeking geplaatst zonder dat wij het wisten. Wij hebben namelijk nooit een bevestiging van de boeking ontvangen anders zou er direct actie worden ondernomen.
Op dinsdag 15 februari 2022 hebben wij een sms ontvangen waarin wordt aangegeven dat er nog een bedrag moet worden voldaan.Er werd vervolgens contact met jullie opgenomen en er werd toen door TUI aangegeven dat de boeking eruit zou worden gehaald. Vervolgens kregen wij op dinsdag 22 februari 2022 een nieuw betaalverzoek. Hierin werd aangegeven dat er betaald moest worden. Toen is er ook contact met jullie opgenomen en werd er aangegeven dat wij moesten afwachten, omdat er een coulance regeling was ingediend, maar dit lag nog bij de afdeling.
Tijdens het telefoongesprek hebben wij aangegeven dat er na het eerste gesprek werd gezegd dat het geregeld zou worden. De manier van communiceren vinden wij onprofessioneel en dit hebben wij ook aangegeven. Vervolgens kreeg wij d.m.v. een voicemailbericht te horen dat het bedrag alsnog moest worden voldaan. Op 28 februari 2022 hebben wij weer contact met jullie opgenomen en toen werd dit nogmaals verteld. Er zijn volgens TUI ook meerdere boekingen uit het systeem verwijderd, waardoor deze boeking waarover wij niets van af wisten er niet meer uit kon worden gehaald. Wij hebben tijdens het gesprek aangegeven dat wij het hier niet mee eens zijn. Mevrouw ging dit tijdens het gesprek verder uitzoeken en had ons in de wacht gezet. Nadat wij uit de wacht werden gehaald werd de verbinding verbroken wat tenslotte erg slordig is. Wij werden teruggebeld en er werd aangegeven dat mevrouw weer een coulance formulier intern zou versturen om de boeking eruit te halen. Mijn partner heeft ook daarna meerdere keren hierover gebeld. Wij ontvingen alsnog berichten over dat er een boeking openstaat. Er werd constant tegen hem gezegd dat er geen boeking openstaat en of dat het elkaar heeft gekruist dus is opgelost en de boeking eruit is gehaald en dat er geen openstaande boekingen meer stonden. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds niet opgelost.
Kortom telefonisch contact opnemen met TUI heeft weinig zin want de klantenservice communiceert zonder begrip en begrijpt niet dat dit een boeking is waarvan wij niet wisten dat het was geplaatst vanwege de storing. Het is wel heel apart dat er opeens 4 boekingen in stonden. Waarschijnlijk is er sprake van miscommunciatie binnen de afdelingen van TUI zelf. Wij vinden echter niet dat wij hier benadeeld van moeten worden. Wij mogen tenslotte enige vorm van klantenservice verwachten van een groot luchtvaartmaatschappij. Daarbij zouden wij mogen vertrouwen op datgene dat ons telefonisch meerdere malen toegezegd werd.
TUI heeft n.a.v. mijn mail geprobeerd om telefonisch contact met mij op te nemen maar ik was niet ik in de gelegenheid om de telefoon op te nemen.wij hebben gevraagd of wij via de mail een reactie kunnen ontvangen. Het hele proces met de klantenservice opnieuw te doorlopen heeft vrij weinig zin. Dit voorkomt weer eindeloze discussies. Wij willen dit met een vaste (contact)persoon op de afdeling bespreken.Tot op heden is er nog geen contact met ons opgenomen.
Tot slot willen wij erbij vermelden dat wij een boeking hadden staan (begin april 2022). Deze boeking stond vast en is ook volledig voldaan.
Dee Bee
op 25 april 2022
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2022
Mijn cijfer VOOR de reis = 1. Ik hoop dat het verblijf dat kan compenseren.
De voor en na-service van TUI is gewoon ondermaats. Bellen lukt niet, tenzij je de moeite neemt om meer dan 30 min. te wachten. En hopelijk wordt de verbinding dan niet verbroken. Of vind je zoals ik toch een tel.nr. van één of andere receptioniste bij TUI.NL die je dan slim naar een niet bestaande collega doorverbindt.
Ze willen alles online laten gebeuren en hun personeel thuis laten. FOEI! Mailadres in hun communicatie? noreply@tui.nl
De chatbot Laura, telkens hetzelfde met deze robots. Alleen standaard antwoorden.
Frustratie alom dus. Dit soort praktijken zouden ze moeten bestraffen.
Je vraagt je af wat Head of Customer Services Nederland TUI de ganse dag uitspookt. De diensten zo veel mogelijk lam leggen?
Paul Tirion
op 19 april 2022
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2022
Het Hotel Maspalomas Princes is een prachtig zeer groot hotel, met veel zwembaden, vooral voor gezinnen met kinderen met gezinnen met kinderen. Het was daarom een boel lawaai, maar gelukkig was er een gedeelte voor Adults Only. Eten redelijk tot goed.
Onze enige klacht betreft de slecht werkende app van Tui!!!!!!!!!!!!! En veel anderen hadden dit ook .
Monique
op 16 april 2022
bestemming: Malediven, reisperiode: mei 2022
Op 19 december 2021 heb ik een reis geboekt voor 2 personen (ik ben hoofdboeker) bij TUI Duitsland. Reisperiode van 29 april tot 7 mei 2022. Bestemming Malediven, voor de specifieke data zie gevoegde reisbescheiden. Zowel de reisbescheiden van de boeking op 19 dec 2021 (ingescand van een hardcopy die ik nog had, aangezien online de gegevens al zijn gewijzigd in de nieuwe situatie) en de nieuwe reisbescheiden, waarop de verandering van vliegveld en vliegtijden opgenomen kunt u in bijlagen terugvinden. Zo ook nog een aantal andere relevante documenten om de situatie voor u in kaart te brengen.
Oorspronkelijk geboekte reis:
We zouden oorspronkelijk vetrekken vanaf Düsseldorf op vrijdag 29 april om 15;25 om uiteindelijk via tussenstop Dubai op Vliegveld MALE te landen op zaterdag 30 april om 09:30. Aldaar zouden we met een Watervliegtuig (transfer incl.) naar het Atol Lhaviyana worden gevlogen, waar we een sunsetbeach villa hebben geboekt. Voor de terugreis zouden we op vrijdag 6 mei met het watervliegtuig terug worden gevlogen naar MALE, een passend hotel in de buurt van het vliegveld, zodat we tijdig de volgende morgen 7 mei de vlucht terug naar Düsseldorf zouden kunnen halen, die namelijk om 09:10 zou zijn. En dan zouden we zaterdagavond 7 mei om 19:15 weer landen op Düsseldorf.
Belangrijk gegeven is dat het watervliegtuig namelijk volgens de reisbescheiden niet voor 09:00 en na 15:30 vliegt.
De reissom totaal is €7402,- voor 2 personen. Dat is nog exclusief de reiskosten van Voorburg naar Düsseldorf en de parkeerkosten aldaar. De reistijd Voorburg Düsseldorf is ongeveer 2,5 uur zonder oponthoud.
De gewijzigde reis:
Op 14 april kregen we een mail met een wijziging van Vliegveld, namelijk dat Düsseldorf niet meer beschikbaar was en dat we vanaf Frankfurt zouden moeten vertrekken. Ook de vluchttijden waren daardoor gewijzigd.
Het nieuwe reisplan (tevens gevoegd in bijlage incl. de nieuwe reisbescheiden) geeft het volgende beeld:
Vrijdag 29 april 22:20 vanaf FRA , aankomst zaterdag 30 april MALE 16:40. Terug zaterdag 7 mei MALE 08:20 en aankomst FRA 7 mei 20:05.
Consequentie wijziging:
Deze verandering houdt in dat onze reis naar het vliegveld is verdubbeld, Voorburg naar Frankfurt is ongeveer 5 uur met de auto zonder oponthoud. Daarnaast betekent het feit dat we 30 april pas eind van de middag landen op Vliegveld MALE, dat we die dag geen transfer meer hebben naar het Atoll, aangezien het watervliegtuig na 15:30 niet meer vliegt. Hetgeen betekent dat we pas zondag onze bestemming zullen bereiken. Dat is een verlies van meer dan een dag.
Als we dat omrekenen naar wat we met deze wijziging inleveren, dan is dat een dag verlies op bestemming, ruim 600,- per persoon. Hogere, dubbele benzinekosten (verschil afstand Voorburg-Düsseldorf of Voorburg-Frankfurt) komen daar nog bovenop, als wel mogelijk hogere parkeerkosten (nog niet gechecked of er een verschil is tussen Düsseldorf en Frankfurt).
Contact met TUI (aantal relevante mails gevoegd):
Tot 8 april alleen maar berichten/mails van TUI met de reisgegevens van de initiële boeking, vlucht vanaf Düsseldorf.
Toen de mail op 14 april met de mededeling van de wijziging van Düsseldorf naar Frankfurt.
Ik heb hierover diverse malen gebeld met TUI Duitsland (+495115678600), allereerst op 14 april meteen na het lezen van de mail met de wijziging. Ik heb toen gevraagd om een alternatief voor het gekozen vliegveld, bijvoorbeeld vlucht vanaf Amsterdam en gevraagd om een gepaste vergoeding voor het verlies van de zaterdag, waarbij ik heb aangegeven wat 1 dag omgerekend vanuit de reissom kost (7402: 2= 3700, uitgaande van de initiële boeking verblijf op Atoll van zaterdagmiddag tot vrijdagmiddag = effectief 6 dagen. 3700:6 = ruim 600 euro per dag per persoon). Zij zouden dit verder geleiden naar kantoor, en ik zou binnen 3 werkdagen een mail met alternatieven krijgen. Deze mail heb ik op 15 april gekregen, waarin wordt gesteld dat er geen alternatief is voor vertrek vanaf Frankfurt. Verder dat men een compensatie aanbiedt voor een hotel van 7 op 8 mei van maximaal 200 euro of een vermindering van de reisprijs van 100 euro.
Naar aanleiding van deze laatste mail heb ik vanmorgen wederom gebeld met TUI en heb aangegeven dat ik de geboden compensatie meer dan onvoldoende acht, ik heb de situatie nogmaals uitgelegd, maar men blijft erbij dat dit een afdoende compensatie is. Ik heb vervolgens gevraagd om naar de mogelijkheid de reis te cancellen en teruggave van de reissom. Daarop kreeg ik te horen dat we dan blijkbaar 5000 euro niet terug ontvangen, op basis van de in de reisbescheiden terug te vinden clausules, met reden dat we te laat zijn met cancellen. Ik acht dat zij ons heel laat op de hoogte stellen van de wijziging met nogal wat impact, ik mijns inziens niet eerder had kunnen reageren en al zo snel mogelijk heb gereageerd. Ik acht ook dat zij niet voldoen aan hetgeen we hebben geboekt en de voorwaarden daarbij. Ik acht tevens dat de geboden compensatie, iets meer dan 1% (!) van de reissom, niet in verhouding staat tot hetgeen we wel hebben geboekt en niet krijgen.
Verder vliegen we met Emirates. Ik heb gisteren nog op internet gekeken naar vluchten van Düsseldorf naar Male, die zijn er wel degelijk (zie gevoegde bijlage). Dus de mogelijkheid om ons dat als alternatief te bieden is er wel. Ook dat heb ik aangeven in het gesprek zaterdagmorgen, was geen optie gaf men aan.
T.Schuurman
op 14 april 2022
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2022
Wilden boeken via jullie reisbureau in Harderwijk. Stond briefje op de deur dat wegens drukte een afspraak gemaakt moest worden. Zaten drie dames waarvan er 1 een klant aan het helpen was. Wij konden pas op 20 april terecht. Wij zijn op terras er tegenover koffie gaan drinken met het zicht op tui kantoor. Drie kwartier later waren er geen nieuwe klanten naar binnen gegaan en zaten twee dames werkeloosvoor zich uit te kijken. Ik boek al jaren bij tui via dit kantoor maar dit is de laatste keer. Ik heb inmiddels bij andere reisorganisatie geboekt.
Mario
op 5 april 2022
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: april 2022
We na boeking beetje schrik om te vertrekken na onderstaande reacties. We hebben de reis op 1 dag voor afreis moeten annuleren helaas via het contactcenter. Dit ging best wel vlot en efficiënt en klantvriendelijk. Hetgeen we nog tegoed hadden stond op 2 werkagen op onze BE- bankrekening. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
Ina
op 2 april 2022
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: maart 2022
Prachtig hotel, centraal gelegen.
Rondleiding met een geweldige gids
Het was een regenachtige week.
En de gids maakte gewoon een afspraak, om het de volgende dag af te maken. Zo aardig en relaxt.
We hebben ook echt alles gezien.
Van ons een dikke tien.
Fulco de With
op 18 maart 2022
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2022
Een appartement vol kakkerlakken vervolgens wordt dat volgespoten met insecticide wat niet gemeld wordt en wat zeer schadelijk is voor de gezondheid een app waar ze zeggen dat ze streven om binnen 30.minuten te reageren op je vraag en na 3 dagen een antwoord krijgen wat me vraag was bellen met de reisleider die je naar een kantoor verwijst wat gesloten is geen service en bij terugkomst 2 uur wachten op je bagage omdat ze die gasten die het vliegtuig leeghalen een hongerloontje betalen en dit is nog niet eens de helft van de klachten over tui
Frank
op 5 maart 2022
bestemming: Cuba, reisperiode: februari 2022
Probeer al 4 weken extra bagage bij te boeken voor de terugvlucht, volgens de site erg flexibel eh gemakkelijk, net Customer Service een uur aan de lijn gehad die alle handboeken moest gaan doorlezen om als conclusie te melden dat ze het erg jammer vond maar dat het niet kan ivm hun nieuwe boekingsssyteem. Bijboeken op de luchthaven kan wel (maar dat zijn astronomische bedragen) Kortom je kunt als client de boom in van deze snel gepikeerde dame die de commerciele communicatie trainingen met goed gevolg heeft afgelegd..wat een klantonvriendelijk bedrijf
Gert janssens
op 25 februari 2022
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: april 2021
Schurftig gedrag TUI :
Wijziging van avondvlucht naar ochtendvlucht per email vernomen = afname van 1 dag vakantie ter plaatse.
9u bellen met helpdesk : "Ik verplaats u terug naar de avondvlucht, wanty deze is zichtbaar" gevolgd door "gelieve later terug te bellen want wegens een technische storing kan er nu niet omgeboekt worden."
11u bellen met de helpdesk : "avondvlucht aankomend brussel is 'verdwenen' nog wel een 2u vroegere vlucht uitkomend op antwerpen", doe die maar is ons antwoord "ja, wel een opleg van 400 euro want de regel is de vlucht is op dezelfde dag dus u als klant moet maar slikken" Dit noemen ze klantvriendelijk bij TUI, ik noem dit schurftig gedrag
L Brouwer
op 8 februari 2022
bestemming: Kaapverdië, reisperiode: februari 2022
Deze reis-organiesatie verdient geld over de rug van machteloze reizigers .Beloftes zonder woorden en elkaar de hand boven het hoofd houden .begin januari een reis geboekt na en aantal dagen werden de maatrelen aan gescherpt en wilden wij onze reis of annuleren of later in het jaar omboeken. Er werd ons van alles toegezegt per telefoon .Nu vijf dagen voor dat we zouden vertrekken na nog twee maal gebeld te hebben en wij bericht terug zouden ontvangen kregen wij geen bericht .gisteren weer gebeld en nu kan er niets en zijn we ons geld kwijt .Ze geven ons gelijk dat ze steken hebben laten vallen maar kunnen ons nergens in tegemoet komen vanuit hun hoger offersief. Eerst van alles beloven en dan 180 graden de andere kant op.
Filip Van fleteren
op 26 januari 2022
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: februari 2022
Waardeloos bedrijf. Slechte dienstverlening
Op 15 januari een reis aan het vergelijken bij verschillende aanbieders. Ik kwam uit op de site van Tui. Reizen. Om te vergelijken moet je alle gegevens van de passagiers invullen en daarna op volgende en volgende....We kwamen uit op de laatste pagina waar je definitief kan boeken. We laten de computer open want we kregen bezoek van de buren met hun 5 jarig zoontje. We waren wat aan het praten en dat 5 jarig zoontje was op de computer bezig en duwde op de knop definitief boeken. Ik kreeg onmiddellijk een mail van Tui Reizen met Bevestigingsnummer.
Ik heb onmiddellijk naar Tui Reizen gebeld op het nummer 088 088 5885 en na 40 minuten werd er opgenomen door een man. Mijn probleem uitgelegd dat die reis abusievelijk geboekt werd door het 5 jarig zoontje van de buren. Na nog 2 maal in wacht geplaatst te zijn kreeg ik te horen dat het niet anders kon dan de vlucht te betalen. Het kan niet zijn als je onmiddellijk belt dat de vlucht reeds geboekt is. Ik heb € 276 moeten betalen.
Milco
op 12 januari 2022
bestemming: Spanje / Spanje, reisperiode: december 2021
Schandalig. Tijdens het boeken van de vakantie bij TUI is een maximale annuleringsverzekering afgesproken omdat mijn moeder helaas k4nker had. Er was nog onzekerheid over deze situatie en daardoor wisten wij niet of we op vakantie konden. Helaas konden wij uiteindelijk niet op vakantie omdat het nieuws slechter bleek te zijn dan verwacht, en was volgens TUI blijkbaar een 'basisannuleringsverzekering' afgesloten. Dit was overduidelijk niet afgesproken tijdens het boeken, maar TUI gaf al vrij gauw aan dat het een klant zijn eigen verantwoordelijkheid is om dit dubbel te checken. In deze hectische periode is helaas ook nog een vriend overleden tussendoor, waar TUI verder ook geen boodschap aan had om de vakantie te cancellen, omdat dit niet de eerste kring is volgens basisannulering (die wij dus niet hadden afgesloten). We konden last minute nog omboeken, maar dit was vooral snel gedaan omdat we een extreem hectische periode hadden en geen tijd meer zouden hebben om anders op vakantie te gaan die we origineel geboekt hadden. Tijdens het omboeken op het kantoor in Hoorn, heeft de dame tijdens het omboeken SNEL een vakantie geboekt waar we in principe niet heen zouden gaan vanwege de laatsteomboekingsdag, maar omdat we nog 4x zouden mogen omboeken vanwege corona was dit geen probleem. Er was overduidelijk afgesproken dat er bij de wijziging van de voorwaarden OF op het laatste moment van de dag van mogelijk wijziging een contactmoment zou plaatsvinden omdat we nog niet zeker wisten of we op vakantie zouden kunnen gaan. Ook dit is NIET door TUI gedaan. Ze willen uit 'coulance' de vakantie niet meer wijzigen en ook niet meer annuleren. Ze hebben niets te maken met het overlijden van mensen of enige vorm van menselijkheid getoond tijdens de gesprekken. De medewerkers van TUI waren ook bijzonder aggresief en intimiderend tegenover mijn vriendin. We zitten nu dus met een vakantie waar wij helemaal niet meer naartoe kunnen en veel geld voor hebben betaald. Ik ga hier werk van maken en zorg er in ieder geval voor dat de hele wereld dit zal weten. Mensonterend.
Barbara
op 11 januari 2022
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2021
Curacao 19/ 29 december 2022. Wat een ellende om met Tui op vakantie te gaan. Die app, die doet het niet en als men zegt je op de hoogte te houden dan doen ze dit niet, liegen kunnen ze trouwens wel goed bij TUI. Ons vliegtuig vertrok niet vanwege een zieke piloot, kan gebeuren. Schreeuwende stewardessen die je een plaats weigeren waar je extra voor betaald hebt (sowieso zijn hun stewardessen onbeschoft). Nu komt het mooiste, TUI vindt dat de verplichte vergoeding van de EU niet hoeven te betalen (600 Euro p.p.). Trap daar niet in, een zieke piloot valt gewoon onder de annuleringsvergoeding en iedereen van die vlucht heeft daar dus recht op. https://www.recht.nl/rechtspraak/uitspraak/?ecli=ECLI:NL:RBNHO:2019:9853. Een rechter heeft hier al uitspraak over gedaan en ziekte valt gewoon onder bedrijfsrisico. TUI vindt het ook heel normaal om je voor die dag te dumpen in een vreselijk aftands Kinderpretpark want je eigen accomodatie is te duur, ook als er plek is. Nooit maar dan ook nooit meer TUI.
Tony
op 2 januari 2022
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2021
Accommodatie conform beschrijving, vliegreizen verliepen soepel, transfer naar en van hotel verliepen soepel, communicatie tijdig en duidelijk. Een zorgeloze vakantie gehad.
Van de sompel
op 5 december 2021
bestemming: Kroatië / kalamota, reisperiode: augustus 2021
Moeten annuleren wegens nabehandeling operatie.
hebben mediche attesten afgeleverd van behandelende chirurg en huisarts dat mijn vrouw niet moet reizen.afgekeurd van tui claims 1700 euro kwijt na 35 jaar trouwe klant. schandellijke praktijken.mensen laat jullie niet vangen.
Houtkamp
op 20 november 2021
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2021
NOOIT MEER TUI VOOR ONS. De service van TUI is nog geen 1 ster waard, we zijn belachelijk slecht (zeg maar gewoon NIET) geholpen door TUI.
Ze zijn niet bereikbaar, ongeïnteresseerd en onbehulpzaam.
Het hotel was prima, alleen had TUI het hotel 2 sterren teveel gegeven dan het in praktijk was.
TUI BEDANKT VOOR NIKS. JE KAN MAAR 1x TROEP VERKOPEN
Fabrice Doornhein
op 15 november 2021
bestemming: Italië / Apeldoorn, reisperiode: september 2021
-10 sterren is beter. Hopeloze organisatie!
Een 1 is nog teveel voor dit hele verhaal. Lang verhaal kort, bespaar jezelf hoofdpijn, veel geld wat je niet terug krijgt en valse beloftes. S'nachts aankomen op je vliegveld en geen huurauto bijvoorbeeld. Alles gesloten, niemand te bereiken. Niks geregeld, zelf voorschieten en niks terug krijgen. Vlucht 1 dag van te voren annuleren zonder dit zelf aan de klant te informeren. etc etc. nooit meer TUI!
Patrick Schaap
op 8 november 2021
bestemming: Griekenland / Sisi, reisperiode: augustus 2021
Afgelopen zomer een halfpension hotel geboekt via Tui. Het eten was elke dag koud en niet vers. Tijdens de vakantie hebben we dit aangegeven via Tui maar was niemand langs gekomen om er iets mee te doen en er was dus niks mee gedaan. 3 maanden later krijgen we als reactie van Tui ''Daarnaast geven wij aan dat wij geen aansprakelijkheid aanvaarden als u ontevreden bent over de maaltijden. Smaak en verwachtingen zijn nu eenmaal persoonlijk''. Helaas lost Tui haar klachten op door te doen alsof het niet hun probleem is want ''smaak en verwachtingen zijn nou eenmaal persoonlijk. Ik zou zeggen boek vooral via elke andere reisorganisatie want zoals tussen alle reviews te zien neemt Tui klachten niet serieus.
Muylaert Dirk
op 20 oktober 2021
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: oktober 2021
Cancellen zelf de vlucht en je moet maanden wachten op de terugbetaling, als je contact opneemt telefonisch zeer lange wachttijden en wanneer contact verbreken ze de lijn
Dirix Els
op 13 oktober 2021
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2021
Vip selection belooft veel, maar kan het niet waar maken.
Bij aankomst loopt het al mis! We zouden opgehaald worden aan de luchthaven: het enige wat we moesten doen was uitkijken voor een taxichauffeur met onze naam op een bordje. Zoals je al kan verwachten: uur na aankomst nog geen taxibestuurder met naambordje te zien!
Een digitaal bericht gestuurd naar de reisleiding(zou binnen het half uur reageren) maar na bijna 2 uur nog geen reactie.
Komen in het hotel aan en hier zou men ons volledig in het Nederlands helpen. Neen hoor, niemand spreekt hier Nederlands.
Beloftes, beloftes, beloftes!!!! Maar de centjes kennen ze wel!
Frans van hal
op 30 september 2021
bestemming: Duitsland / weiskirchen, reisperiode: september 2021
Parkhotel weiskirche .uitgebreid ontbijtbuffet,drie gangemenu met keuze uit drie hoofdmenus ook vegetarisch, vriendelijk personeel, groot zwembad met sauna,
Veldkamp J.
op 30 september 2021
bestemming: Kroatië / Vrsar, reisperiode: september 2021
Maaltijden volden niet aan de verwachtingen
Boef
op 9 september 2021
bestemming: Griekenland / Trianta, reisperiode: september 2021
Hotel op rhodos perfect maar wat maakt tui er een chaos van zowel op Schiphol als op rhodos. Drop off tijden koffer op Schiphol lopen op tot meer als een uur en inchecken op rhodos is ook een chaos.
Marjolijn
op 2 september 2021
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2021
Verwachtingen werden onvoldoende waargemaakt. Dit meteen besproken met reisleiding, die is echter onvoldoende bevoegd om klacht naar tevredenheid af te handelen. Tui na terugkomst onbereikbaar. Je kunt een klachtenformulier invullen en krijgt dan een ticketnummer en de mededeling dat er binnen ca. twee weken contact met je opgenomen wordt. Dat gebeurd niet. Ze zijn onbereikbaar. Emailadres is buiten gebruik, chatfunctie genereert automatische antwoorden Telefoon wordt niet opgenomen. Wat nu? Naar de geschillencommissie? De zaak groot maken? Of gokken ze er op dat je opgeeft. Heel slecht! Nooit meer boeken bij Tui!
D.B.
op 30 augustus 2021
bestemming: Italië / Genua, reisperiode: september 2021
Voor alle duidelijkheid het betreft hier mijn ervaring met TUI.be. Een aantal zaken zijn trouwens bij .be identiek als bij .nl.
Ik heb voor deze reis bij beide organisaties ervaring. Boekte nl. deel van mijn rondreis via BE en deel via NL.
Bereikbaarheid is effectief een ramp. In België maakt het niet bereikbaar zijn naar mijn gevoel zelfs deel uit van hun verdienmodel. Ze vragen 0,30€ per minuut. Laten je enorm lang de wachtmuziek horen of haken zelfs zonder een antwoord te geven in. Ik reken even uit dat 0,30€ x 60 min. = 18€/u. Wel als je dat weet + je weet dat heel veel mensen onverrichter zake na diverse minuten wachten inhangen, dan kan je dit gerust een soort van verdienmodel noemen.
Hier en daar vind je een mailadres. Maar daar krijg je bij het verzenden van een mail een autom. melding dat ze niet (meer) actief zijn.
Idem bij TUI.nl.
Zie uittreksel van mail:
-> Bedankt voor je bericht. Het e-mailadres contactcenter@tui.nl is niet meer in gebruik. Je e-mail wordt niet gelezen.
In mijn geval ervaar ik op mijntui.nl ook nog dat de boekingen niet terug te vinden zijn en ik ze ook niet kan koppelen. Hierdoor wordt betalen met mijn VISA card een extra probleem. Ik belde TUI.nl, die volgens mijn ervaring iets sneller de tel. opneemt en nog geen echte betaalllijnen gebruikt, hieromtrent ook op. Dame deed test en ervaarde het probleem. Ze zou IT informeren, maar een week later blijkt probleem nog steeds aanwezig.
Ingrid
op 13 augustus 2021
bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: september 2021
Tui is slecht telefonisch bereikbaar!!!
Mijn opstapplaats is komen te vervallen. Om op tijd op opstapplaats te zijn moet ik extra kosten maken zoals overnachting en reiskosten. Dit allemaal voor eigen rekening. Reis kan niet meer geannuleerd worden zonder kosten. Ik vind het bijzonder slechte service. Ik had zelf nooit voor Tui gekozen en nu helemaal nooit meer !!! Een cijfer onder de 0 krijgt deze organisatie!!!!
Poleyn johan
op 4 augustus 2021
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2021
De service van tui is zeer slecht het is bijna onmogelijk om telefonisch contact te hebben zeker 30 minuten wachten voor je iemand aan de lijn krijgt deze persoon beloofd om je terug te bellen en dat gebeurd dan ook niet in plaats van reclame te maken op tv zouden ze beter investeren in personeel om hun klanten te helpen.
via e-mai kan je ze ook niet bereiken .je stuurt een mail en dan ontvang je doodleuk een mail terug dat dit e mail adres niet voor partikulieren is (welk e mail adres wel) hierbij van ons een dikke nul voor de service.
H. Hollands
op 14 juli 2021
bestemming: Oostenrijk / Worgl, reisperiode: juli 2020
De reis weet ik niet, maar de service van tui (qua bereikbaarheid) is ver onder 0.
Ellen
op 1 juli 2021
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2020
Vluchten naar Malaga geboekt bij Tui, 3 dagen van tevoren worden de vluchten geannuleerd en wordt geen alternatief geboden. Of geld terug of een voucher. Nu 5 weken verder en nog steeds geen geld terug. Als je belt word je gerust 45 minuten in de wacht gezet. Wat een slechte service!! Voor ons geen Tui meer.
Marco
op 16 juni 2021
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juni 2020
Omdat de reis last-minute geannuleerd is. Slechte aftersales en service!
Jeannette
op 20 mei 2021
bestemming: Marokko / Salam masal, reisperiode: mei 2019
Super geregeld.alles op tijd.prijs kwaliteits verhouding uitstekend
Sija-lize Blijleven
op 24 april 2021
bestemming: Rusland / Moskou, reisperiode: september 2020
Onze reis werd helaas geannuleerd. Nu, 6 maanden later (zelfs nog twee weken eerder) is het bedrag op onze rekening teruggestort. Zeer tevreden over TUI, met name ook de communicatie rondom onze geannuleerde reizen was zeer duidelijk. Als het reizen weer een optie wordt boeken we zeker weer via deze reisorganisatie! Klasse!
Benz
op 13 maart 2021
bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: maart 2020
We zouden nog een keer naar Boa Vista gaan omdat het zo geweldig was. Door corona is de reis in maart 2020 niet door gegaan. We hebben toen nog twee keer een andere reis in 2020 proberen te boeken bij TUI. De service was steeds heel goed. Onze voucher hebben we nu gebruik voor een reis in mei naar Boa Vista. Voor ons doet TUI het meer dan 100% goed. Geweldig en een groot compliment voor de klantenservice.
we kunnen de andere verhalen ook helemaal niet voorstellen want onze ervaring is echt alleen maar goed en vertrouwen ook op TUI. Als gaat prima en is goed verzorgd.
Miriam de la Paz Gonzalez
op 10 februari 2021
bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: april 2020
Reis gecanceld door Corona. Te begrijpen. Kreeg maanden later een voucher. Kort daarna probeerde ik deze te verzilveren, moeilijk zaak, ook al volgens de wet verplicht om geld terug te geven, dit loopt niet vlotjes! En tis mijn geld, mijn geld en van niemand anders! Na een jaar vervalt deze voucher en de klanten service werkt niet mee
Niek
op 26 januari 2021
bestemming: Indonesië, reisperiode: oktober 2020
Boekte via Tui de reis in april 2020, volledig betaald. Reis (met afvaart oktober 2020) begin september gecanceled. Nog steeds mijn geld niet terug. Ik moet iedere keer mails sturen, bellen, boos worden, zelf contact opnemen met de airline (want daarvoor betaal je bij Tui immers die administratiekosten!). De airline heeft na actie mijnerzijds het geld vrijgegeven en nu moet ik volgens Tui weer vier weken wachten, want dat zijn de regels. (Dat soort regels had Thomas Cook ook....). Ja, en mijn regel is nu, dat ik nooit meer met Tui zaken zal doen. Nooit meer.
Kokkelenberg
op 15 januari 2021
bestemming: Bulgarije / Burgas, reisperiode: mei 2020
Ik wacht al maanden op.mijn geld,steeds beloven, conversatie o,oo ik ben geen bank dus geef eindelijk mijn geld terug
Anoniem
op 6 januari 2021
bestemming: Duitsland / Cochem, reisperiode: augustus 2020
Hotel Kessler Mayer in Cochem. Prima hotel. Aanrader. Groot minpunt: kamers met uitzicht over de Moezel was een grote teleurstelling. We keken tegen bomen aan en op daken van hotel zelf en op huizen. Dus geen extra geld betalen voor deze kamers!
Sanne
op 27 december 2020
bestemming: Nederland / Brabant, reisperiode: november 2020
Helaas kon vanwege de corona de vakantie niet doorgaan. Zeer goede klantenservice. Ik heb niet hoeven doen en kreeg heel snel mijn geld terug.
J. Hallensleben-Bethlehem
op 25 december 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2020
Onze pakketreis in augustus dit jaar geboekt voor 11 december, tot twee keer aan toe twee weken voor vertrek geannuleerd door tui omdat de hotels niet open gingen of waren, dit kan gebeuren ivm corona. Ik zou het geld van de reservering vliegtuigstoelen terug krijgen, wij zijn nu 4 weken verder en nog steeds geen geld terug. Elke keer een ander verhaal de ene keer kunnen ze niet vinden hoe ik en of ik wel heb betaald. Bewijs heb ik gestuurd, de andere keer wordt beloofd dat ik teruggebeld zou worden om mijn rekeningnummer te controleren wat ook niet is gebeurd en er wordt totaal geen moeite gedaan om uit te zoeken waar het nu fout gaat, dan krijg je een mail dat het is overgemaakt en dat ik het al zou moeten hebben met daaronder fijne feestdagen? Het is een schande zoals Tui met klanten om gaat, heel jammer dat ik nog met een voucher zit. Ik hou mijn hart vast want met Tui wil en durf ik niet meer op vakantie. Wat een waardeloze reisorganisatie.
Peter Brinkel
op 23 december 2020
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: november 2020
Ook met Corona was alles prima geregeld door TUI. Buitengewoon tevreden. Er was 1 probleem door overmacht met de terugreis. Echter dit werd buitengewoon goed opgelost, met een onwaarschijnlijk hoge compensatie. Zojuist gestort. Geen centje pijn. Enkel een big smile! Ik ga weer met ze boeken!
Nico
op 23 december 2020
bestemming: Indonesië / Jakarta, reisperiode: oktober 2020
Vliegticket geboekt in april en betaald. Zou afreizen 12 oktober. Geannuleerd door corona. Mijn geld heb ik nog steeds niet terug, reden: Ze zijn 'bemiddelaar'. Ik heb betaald aan Tui, niet aan de vliegmaatschappij. Slechte zaak dit. Geen Tui meer voor mij.
Arentsen
op 22 december 2020
bestemming: Curaçao / Mambo Beach, reisperiode: mei 2020
Net zoals zovele werd onze reis naar Curaçao geannuleerd, wij zaten bij de groep waar nog geen keuze was en waar je reis automatisch werd omgezet in een voucher, dit is dan ook het enige minpuntje. m.b.t. communicatie. Ook wij waren voor een aanzienlijk bedrag gedupeerd een voucher waarvan we bang waren dat deze in 'rook'op zou gaan. Precies volgens afspraak na 6 maanden onze reis geannuleerd, en restitutie voor onze voucher aangevraagd. Keurig volgens afspraak binnen 2 maanden op onze rekening. Natuurlijk vinden wij dit ook een lange periode, maar wij kunnen ons ook voorstellen hoe het voor de hele reissector moet zijn. Niemand zit op deze situatie te wachten, maar voor ons is het ook geen optie meer om de reis op een later moment als nog te plannen. TUI bedankt voor de juiste afhandeling wij zijn altijd netjes te woord gestaan en wij hopen dat ook jullie de crisis te boven zullen komen en zullen in de toekomst dan zeker weer van jullie service gebruik gaan maken.
Luitjes / de Lange
op 17 december 2020
bestemming: Finland / Lapland, reisperiode: maart 2020
Onze reis is door TUI geannuleerd in maart. Begrijpelijk vanwege de corona. Wij moesten hier zelf voor bellen, in eerste instantie kregen wij te horen u reis morgen gaat gewoon door. Toen ik aangaf in dat ik in de Helsinki Times andere berichten las gingen ze er dieper duiken en werden wij terug gebeld dat de reis idd geannuleerd wordt. Beloofd dat we geld terug krijgen dit ook per mail bevestigd gekregen. Natuurlijk kwam de organisatie hierop terug. Pas na 2 maanden krijgen wij onze voucher. Een paar maanden geleden is er een tool geactiveerd in mijn TUI waarmee restitutie kan worden aangevraagd. Niemand van TUI heeft ons hierover geïnformeerd, dit mag je zelf ontdekken, ofwel het piepsysteem om het geld zolang mogelijk vast te houden. Niet heel netjes. Communicatie is niet hun sterkste kant! Te bedenken dat Touroperator TUI maakt 700 miljoen euro per maand verlies.
https://www.faillissementsdossier.nl/nieuws/20931/touroperator-tui-maakt-700-miljoen-euro-per-maand-verlies.aspx
En wij consumenten moeten dan TUI financieren om overeind te blijven? TUI schaam je, dit is schande. Als je er dan achter komt dat je restitutie mag aanvragen mag je nog eens 2 maanden wachten op je geld, te gek voor woorden dit. Voor ons nooit meer TUI!
Grootste reden beloftes die worden nagekomen en belabberde communicatie!
Jacobus
op 12 december 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2020
We hadden een pakketreis naar gran canaria geboekt bij tui vanaf eindhoven deze reis ging niet door , toen geboekt via luik deze ging ook niet door ivm corona. Dus hebben we een voucher ontvangen. In december een nieuwe reis geboekt met vertrek in april 2021. We hebben de aanbetaling met de voucher gedaan, 15% van de reissom, dit is per 01/11/2020 naar 30% gegaan dus de aanbetaling was niet genoeg. We waren een week met vakantie in nederland, bij thuiskomst hadden we een dreigende mail van " mw" P over de aanbetaling waar de honden geen brood van lusten. Deze "dame" een mail teruggestuurd dat tui geen probleem maakt van het feit dat reizigers ook hun geld in het bedrijf tui hebben zitten, maar voor een bedrag van 200 euro zo een zeer onbeschofte mail te sturen. Natuurlijk geen reactie gehad. Voor ons nooit tui meer.
J. Staal.
op 11 december 2020
bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: december 2020
Door Corona werd de aankomende reis geannuleerd. Begrijpelijk, daar bestaat geen misverstand over. Maar vervolgens kun je niemand te spreken krijgen over restitutie van de reissom, ook op de site word je in cirkels rondgeleid over het terugkrijgen van je geld. De optie om je geld terug te krijgen, lijkt verdwenen van de site terwijl je recht hebt op restitutie. Een schandalige manier van omgaan met klanten en klachten. Ik zal er niet snel meer een reis boeken in de toekomst en zal al helemaal niet mijn vouchter besteden aan het omboeken van mijn reis.
Buter
op 24 november 2020
bestemming: Kaapverdië / Santa Maria, reisperiode: september 2020
Door de corona is mijn reis niet doorgegaan wat begrijpelijk is.
In het regelement van tui staat dat je uit 3 dingen mag kiezen.
Voucher, alternatieve vlucht, geld terug.
Ik koos voor een alternatieve vlucht omdat mijn vriend er woont en ik wil daar heen wanneer het weer mogelijk is.
Daarnaast bied tui vollop tickets aan.
Terwijl ze weten dat veel gebieden oranje is.
Maar ze willen wel geld vangen maar mensen omboeken op wat er word aangeboden zoals ik kies voor een alternatieve vlucht op een later tijdstip dat gaat zo moeilijk.
Deze mensen zijn oplichters.
Wat ze je aanbieden is alternatieve vlucht als de vlucht duurder is dan dat je betaald hebt word dit kosteloos omgeboekt.
Als het goedkoper is dan dat je betaald hebt krijg je het verschil terug.
Telkens proberen ze je geld afhandig te maken ondanks hun regelement.
Ze zijn aardig als ze je omboeken en je daarna vertellen wat het bedrag is wat je bij moet betalen.
En als je uiteindelijk ze aanspreekt over het geen dat het kosteloos omgeboekt hoort te worden zoals beschreven word in hun beschrijving dan zijn ze niet zo aardig meer.
Telkens plannen ze je in met veel gezeur en ze bieden die dagen vollop aan terwijl ze weten dat er dit jaar geen vliegtuig die kant meer opgaat.
Daarnaast willen ze mijn vlucht niet meer omboeken en willen ze mij een voucher geven terwijl ik een mail gehad heb met de 3 keuzes die ik krijg.
Deze maatschappij probeert mensen op te lichten tijdens de corona tijd.
Mooie regels maken zodat de mensen toch boeken en denken veilig te zitten.
Daarnaast hun regels niet na te komen.
Monica
op 23 november 2020
bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: april 2020
Reis is door TUI geannuleerd in maart. Pas na 2 maanden krijg ik mijn voucher. Een paarmaanden geleden is er een tool geactiveerd in mijn TUI waarmee restitutie kan worden aangevraagd. Niemand van TUI heeft mij hierover geïnformeerd, dit mag je zelf ontdekken, ofwel het piepsysteem om het geld zolang mogelijk vast te houden. Klantonvriendelijk en echt niet netjes. Te bedenken dat TUI 3,2mld staatssteun uit Duitsland heeft, het SGR fonds een waarde heeft van 80mln en ze in NL aanspraak kunnen maken op NOW. En wij consumenten moeten dan TUI financieren om overeind te blijven? TUI schaam je, dit is schande. Oh en als je restitutie hebt aangevraagd mag je nog eens 2 maanden wachten op je geld, te gek voor woorden dit. Voor mij nooit meer TUI!
H.Loggers
op 18 november 2020
bestemming: Portugal, reisperiode: maart 2019
IK WIL MIJN GELD TERUG !
MEULEN, M van der
op 8 november 2020
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: november 2019
We zijn net terug uit Albufeira (6 nov 2020) geboekt in aug. 3 weken geleden voelden we ons onbehaaglijk vanwege de (inmiddels) ontstane 2e Covid golf.
Op de site van TUI staat met vette letters: omboekgarantie. Dat wilden we nu wel. Jammer dat goldt niet voor ons want in de kleine lettertjes stond dat wij vlogen met Transavia en daar hadden ze een bontje mee gesloten. De week voor vertrek zien we de coronacijfers in Portugal omhoog gaan. We voelen ons onbehagelijk en verzoeken nogmaals om niet te hoeven gaan en vragen om een voucher. Tui beroept zich op "geel gebied" . We mogen wel annuleren ( geld kwijt) dan toch maar gaan?? We komen aan in het hotel en binnen 24 uur: Oranje en TUI brengt ons weer terug. Vakantie mislukt en zowel TUI als wij een financiële strop. Beetje flexibiliteit had in jullie en onze voordeel gewerkt: TUI !!!!!
Kjell Harzelli
op 7 november 2020
bestemming: België / Oostende, reisperiode: oktober 2019
Met onze voucher van naar Oostende geweest vayamundo een kindervriendelijk hotel maar alle activiteiten waren geannuleerd in het hotel zonder dat we er iets van wisten van tui, dus normaal 1week bleven we daar maar na 1nacht zijn we al naar huis terug vertrokken omdat er niks te doen was en 1week op strand spelen kan ook niet he, we vertelde dit aan tui maar onze reissom van 600€ kregen we niet terug want dit was geen rede, erg gewoon erg! De mensen van tui zijn niet menselijk! Ik hoop dat ze dat ook eens meemaken dan zouden ze ook hun geld terugwillen niet? ;/ dit was de laatste keer met tui, maar onze zaak gaat naar de rechtbank en die tui mag van mijn part failied gaan geen probleem alleen maar zakkenvullers.
K. Bois
op 3 november 2020
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: maart 2020
Reis is niet doorgegaan ivm Corona. Dat snap ik. Kreeg eerst een voucher. Na half jaar kan je geld terugvragen. Gedaan maar je hoort niets. Ik vrees dat ik de reissom van € 1700,= kwijt ben. Geloof er niets van dat TUI verlies maakt. Pikken het geld in van reizen die niet gemaakt zijn. Nooit meer TUI- maar hopelijk gaan ze failliet kan ik het geld misschien terug krijgen via ANVR.
Ellis
op 27 oktober 2020
bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019
2 weken vakantie geboekt, toen we aankwamen kwam het bericht dat de griekse eilanden van geel naar oranje gingen. Dit zou de volgende dag ingaan.
In de tussentijd hoorden we helemaal niets van TUI. Alleen een smsje dat de kleurcode was veranderd. Ook van de host van TUI in Kreta hoor je helemaal niets, die hebben we alleen maar vol zitten eten in het restaurant. 2 dagen later kregen we wederom een appje met dat onze vlucht 8 dagen was vervroegd. Gebeld met TUI, kreeg een zeer onvriendelijke mevrouw aan de lijn die het onder de noemer service schaarde. Zonder overleg heeft TUI onze eigen terugvlucht geannuleerd (Deze heeft wel gevlogen, had bij voorbaar bewust al voor transavia gekozen omdat we al slechte ervaringen hadden met TUIfly) en ons op een terugvlucht van TUIfly gezet. Terug gekomen kunnen we alleen maar een voucher krijgen voor minder dan de helft van het geld (terwijl we maar 6 dagen geweest in plaats van 14 dagen), geld terug ho maar. Daarnaast willen ze geen openheid van zaken geven over hoe ze bij dat bedrag gekomen zijn. Het reisbureau waar we hebben geboekt is het ook helemaal niet eens met de gang van zaken en heeft er meerdere klachten van gemaakt, maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wij gaan hier werk van maken en eventueel de media opzoeken want hier mogen ze niet mee wegkomen. Echt schandalig. Wij gaan nooit meer met TUI! Absolute afrader, slechtste service ooit. Hotel was ook niet geïnformeerd dat we eerder van TUI terug moesten. Over het hotel niets meer dan lof hoor, maar laat ze alsjeblieft zaken gaan doen met een andere touroperator dan TUI!
Marcel Janssen
op 24 oktober 2020
bestemming: Curaçao / Mambo Beach, reisperiode: september 2020
Zeer slechte service aan boord in de Deluxe klasse en op het resort
We hebben voor de Deluxe klasse ruim 1000 euro moeten betalen, daarvoor kreeg je een ontbijt zonder brood.
Op het resort was het een drama, maar 1 ontbijt restaurant open, lange rijen om een tafel te krijgen en daarna weer in de rij voor een beetje brood.
Leendert van Wordragen
op 23 oktober 2020
bestemming: Curaçao / Curacao, reisperiode: oktober 2019
Zeer slechte ervaring met TUI> Ja ze bieden mooie reizen aan voor een mooie prijs MAAR. Na veel contact met TUI (telefonisch) bleek uiteindelijk mijn vriend uit Portugal Curacao niet binnen te mogen. Sta je daar op de luchthaven. Ik heb geprobeerd via de App antwoorden op mijn vragen te krijgen. Ik moest bellen met TUI in Nederland werd me verteld. In Nederland waren ze te druk dus ik moest maar een mail sturen. Wat ik zeer kwalijk vind is dat NIEMAND mij heeft aangegeven dat je met een Portugees paspoort het land niet in mag. Ik heb meerdere malen voor we afreisden met TUI gebeld en werd me letterlijk ook verteld "meneer, alles staat op internet. U moet gewoon goed lezen". Hallo, ik bel niet voor niets. ZEER slechte service, niet eens een tegemoetkoming voor mijn vriend die een lange week alleen in Nederland moest achterblijven (na een reis van 2 x 10 uur en behandeld als een crimineel op Curacao). Schandalig. Ga NOOIT meer reizen met TUI
Aad Geers
op 21 oktober 2020
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2020
ONTSPANNEN OP VAKANTIE MET TUI? Geenszins, want TUI zegt dat ik zelf de klacht over onprofessioneel PCR testen na 100 uur de uitslag waar je dan niets aan hebt en kamerarrest bij het Huisartsenlab moet indienen
Het vertrouwde vakantiegevoel
Met onze COVID Care? Geenszins, want deze eerste ervaring met TUI maakt dat ik iedereen zal afraden met hen te reizen
In alle omstandigheden veilig thuis? Het is beter inderdaad beter om thuis te blijven dan met TUI te reizen, want ze houden zich niet aan de spelregels die we als reizigers punctueel hebben opgevolgd
Er wordt weinig aan service gedaan, om je via de slechte Website makkelijk door procedures heen te loodsen
Het is dat het Hotel Riu Palace en Madeira erg gastvrij zijn, dat het nog voldoende is geworden. Op Madeira moesten we opnieuw een veel professionelere PCR test ondergaan en we hadden binnen 1 dag uitslag
Dat TUI het Huisartsenlab betaald voor deze wanprestatie van 100 uur testuitslag wachten lijkt me raar.
A.Kramer
op 12 oktober 2020
bestemming: , reisperiode: september 2020
Omdat de klachten die we hadden, dat
waren er nogal wat!! Niet serieus worden genomen door TUI!! Zeker wel 7 mensen aan de lijn gehad van deze firma. Kortom een drama!! Klachten liggen nu bij het het reisbureau! Slecht personeel van TUI. Wij zijn duidelijk niet tevreden. Eisen compensatie van de betaalde reis! Deel teruggave. Anders ondernemen wij stappen en die zijn niet mals.
Attike calar
op 26 september 2020
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: september 2020
Tui Sensatori wordt op de website beschreven als een van de mooiste en beste hotels. Uiterlijk van het hotel is mooi inderdaad maar de kwaliteit staat gelijk aan een 1 ster hotel.
Hoe tui omgaat met de klachten is al helemaal belachelijk. Niet met Tui zaken doen. Zwaar zonde voor je geld en energie. Ze behandelen mensen niet als klanten maar als inkomenbron.
Rappard
op 21 september 2020
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2020
Onze reis naar Kaapverdie in maart is ivm Corona gecancel en daarvoor hebben wij een voucher ontvangen. Nu 6 maanden later kunnen wij nog steeds niet ons geld terug krijgen. Van een reis geboekt via Secret Escapes voor eind mei hebben wij begin september al netjes geld teruggekregen of de keuze van een voucher met een waarde van 10% meer. Voor ons nooit meer Tui maar Secret Escapes!
Stefan C
op 20 september 2020
bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2020
We hadden geboekt via prijsvrij.nl. Ons hotel was niet open toen wij op vakantie zouden vertrekken. Prijsvrij deed hier niet moeilijk over en betaalde het volledige bedrag binnen de 4 dagen terug. Ook hierin zaten de reistickets. Alleen de plaatsen in het vliegtuig moest ik zelf boeken omdat we met zijn vieren bij elkaar wilden zitten. Dit via tui.com. Na verschillende mails te hebben verstuurd nu eindelijk - na 13 weken - antwoord gehad dat een terugbetaling niet kon. Had ook een reis geboekt met ryanair, met plaats en al, werd niet moeilijk over gedaan, en kon meteen voucher gebruiken voor nieuwe vlucht. Klasse. Dus: voor mij NOOIT meer tui. Ze willen zich voordoen als de beste, maar kunnen nog heel veel leren van anderen. Ik wens ze in geen geval nog te gebruiken. Ze zijn het echt niet waard. 245 € foetsie.
Rayen
op 16 september 2020
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: mei 2020
In februari 2020 is mijn moeder met de TUI naar Nederland gekomen voor een periode van 3 maanden.
We zijn inmiddels in september 2020 maar nogsteeds weten wij niet wat er gaat gebeuren. Ook kan TUI niet zien of er een voucher is vertrekt. De boeking is gedaan bij een reisbureau in Suriname. TUI verwijst ons naar de reisbureau want daar is de ticket geboekt.
Wie heeft dit ook inmiddels ervaren en hoe is dit opgelost.
Bart
op 15 september 2020
bestemming: Oostenrijk / Flachau, reisperiode: juli 2020
We wilde i.v.m. met corona niet op vakantie afgelopen zomer, hebben we het om geboekt naar de zomer 2021 nu willen we het voor de 2de keer omboeken naar een wintersport maar dat gaat niet meer? terwijl er in hun eigen voorwaarde staat dat het 2x mag. het excuus is dat je alleen naar een later tijdstip mag (staat nergens in hun eigen voorwaarde) een ander argument van hun de oorspronkelijke reis moet voor 31-03-2021 liggen, nu zeggen ze dat de omgeboekte reis de oorspronkelijke reis is ???? lekker bezig Tui
Van der Velden
op 5 september 2020
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: augustus 2020
Op de terugvlucht vanaf Samos via Heraklion is er totaal geen controle geweest op het dragen van mondkapjes aan boord. Er was een groot aantal mensen dat geen mondkapje droeg of de mond of neus niet bedekte. Niemand werd hierop aangesproken. TUI heeft hiermee passagiers onnodig in gevaar gebracht. Het is een totale farce dat er veilig gevlogen zou kunnen worden.
W. Betink
op 3 september 2020
bestemming: Zweden / rondreis, reisperiode: september 2019
Nooit meer TUI
Begin maart bij TUI in Zutphen binnen gestapt, voor een vakantie naar Zweden, Finland en Noorwegen. TUI zou vliegtickets, hotel en auto regelen. Wat betreft de annuleringsverzekering kregen we het advies de duurdere verzekering van TUI te nemen, U krijgt bij annulering altijd geld terug. Voor deze reis moest er een aanbetaling gedaan worden, de rest moest voor 1 augustus betaald worden. Toen kwam corona, en op 12 september zouden we vertrekken, Zweden was al heel lang code oranje. Eind augustus toch maar even langs TUI. We moeten gewoon afwachten werd ons gezegd. Op 24 augustus worden we gebeld, of we misschien om willen boeken, waarop ik antwoordde: en dan twee weken op het vliegveld zitten, Finland komen we niet in. De reis wordt geannuleerd, we krijgen voucher. Ik heb gelijk aangegeven dat ik geld terug wil, TUI weigert dit, ook na een nieuw contact en vermelding van de verzekering met altijd geld terug. Ik heb de buik vol van een vliegvakantie en TUI, en heb aangegeven niets te hebben aan een voucher. Ik moet maar gewoon een jaar wachten op m'n geld.
File
op 15 augustus 2020
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: augustus 2020
Vreselijk gedoe, personeel oneerlijk tegenover passagiers, wouden ons niet laten inchecken over iets wat wij van te voren hebben nagevraagd en goed was gekeurd, slechte communicatie
Bryan S
op 10 augustus 2020
bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: juli 2020
Een schijnvertoning van veiligheid met mondkapjes en handgelletjes. terwijl de hygiëne ver te zoeken is Waarom:
Terwijl op Aruba de corona de spuigaten uitloopt en toeristen worxen teruggehaald(zie link onder), krijgt men een heel schijntoneel van kapjes en gelletjes... Vliegtuig wordt helemaal volgepropt met ongeteste mensen schouder aan schouder 3x eten mogen de kapjes af. Met name de wc's werd totaal niet naar omgekeken door personeel honderden mensen op 1 wc. Geloof me dat was 1 gore bende! Als je corona wilt moet je bij Tui naar de wc!!! Wat een Farce, hypocriet gedoe! Vervolgens op schiphol zonder controle of vragen omtrent Corona mochten we zo Nederland weer binnenlopen.
Tui slaat hier dus volledig de plank mis, wat een schande dit is ongehoord!
https://www.nu.nl/coronavirus/6069581/reisadvies-aruba-aangescherpt-naar-oranje-na-forse-stijging-coronacijfers.html
Zaalman Nanhekhan
op 6 augustus 2020
bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: augustus 2020
Ten eerste de reus was goed bestuurd
Maar t eten mag absoluut wat beter zijn zelfs een hond zal t niet eten en wat betreft ontbijt mag er wat meer bij je krijgt gwn een mini qrosantje wat koud is
Ook niet te eten doen jullie er aub wat aan of huur een andere kok
Christel Heireman
op 5 augustus 2020
bestemming: Frankrijk / Sauve, reisperiode: juli 2019
We zaten op camping Porties Des Cevennes,. Bij toekomst was het onthaal onbeschoft en het huisje was smerig, onaangenaam en duf, de meubels oubollig en niks praktisch, de bedden moesten we zelf nog opmaken, we mochten niet met auto tot aan huisje waardoor we met pak en zak moesten sleuren tot aan huisje, vriendelijkheid beneden alle peil, de beloofde wifi was er niet, bij navraag moest je betalen voor wit, geen probleem maar dan nog steeds geen wifi enkel aan de receptie was er wifi, geen enkel middel tot verkoeling geen airco zelfs geen windmolentje dat bij 38 Gr?? Had je een vraag kreeg je beperkt kort antwoord alles behalve vriendelijk, er mocht geen enkele vorm van lawaai kinderen mochten niet lachen of lopen op domein en ondanks dat honden toegelaten zijn mochten de honden niet op domein moesten in huisje blijven, bij einde vakantie moest je zelf vuile lakens nr wassalon brengen en kwamen ze alles maar ook alles controleren maar dat het properder was als bij onze aankomst daar zeiden ze niks op, de eerste dag direct nr supermarkt geweest om kuisgerief, zo vuil, er was niet eens speeltuin voor kinder of Jantien om iets te nuttigen, zelfs nog geen automaat??! Niet waard om in de TUI boek een vermelding te krijgen.
Joelle
op 5 augustus 2020
bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: augustus 2019
Belachelijke omruilgarantie van Tui. Je wordt geholpen door een medewerker aan de telefoon maar achteraf hoor je dat je het daarna niet meer kan verzetten, wanneer het te laat is. Ook nog eens super onbeschofte reacties van de klantenservice. Nooit meer Tui voor mij.
Alie van den Berg van Veen
op 4 augustus 2020
bestemming: Griekenland / Pigadia, reisperiode: juli 2020
Wij hebben een heerlijke vakantie gehad in Astron Princess, lieve mensen die je het echt naar je zin maken. De excursies met José, waren zeer de moeite waard. Een super reisleidster die voor iedereen aandacht had. En Corine bedankt voor het regelen van de excursies. We hebben genoten.
P. Middendorp
op 29 juli 2020
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: maart 2020
Mijn reis ging zoals vele reizen ivm corona niet door. Aangezien ik alleen een ticket had gekocht en geen pakketreis kreeg ik toch vrij snel mijn voucher. Dit was enigzins toch balen omdat deze voucher niet gedekt zou zijn mocht Tui failliet gaan alleen pakketreizen zouden dan alsnog uitbetaald worden. Echter tot mijn blijdschap kwam daar de kans om restitutie te vragen voor ticket only vouchers. Dit gedaan hebbende kreeg ik het totaal betaalde bedrag van mijn geannuleerde ticket binnen 14 dagen op mijn rekening terug gestort. Geweldige service Tui ....zeer vlot en netjes opgelost
Koole
op 29 juli 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: april 2020
Gezien het feit dat ik slechts de vliegreis bij Tui heb geboekt, beloofd TUI conform EU wetgeving het betaalde bedrag terug te betalen. Ik moet wel wachten tot er een of andere online tool is ontwikkeld op hun site waarmee je het verzoek tot terugbetaling kunt indienen. TUI reageert niet op emails, weigert te zeggen wanneer die tool klaar is. Ze hanteren vertragingstactieken om terugbetaling uit te stellen. Waardeloze afterservice. Eens en nooit meer met deze touroperator.
Berman
op 26 juli 2020
bestemming: Frankrijk / Normandië, reisperiode: juli 2020
Fransen houden zich niet aan Coronamaatregelen.Door TUi verplicht om onze reis naar Spanje,wat we niet aan durfden om te boeken. We mochten geen huisje boeken, moest een hotel zijn!!
Eenmaal in Frankrijk voel ik mij niet veilig, men houdt zich totaal niet aan Coronamaatregelen. Ik wil de doorreis naar Bretagne dan ook annuleren. Tui is niet bereid om een voucher te geven. Ik ben volgens hen nu 2000 euro kwijt! Een onsympathieke dame aan de lijn die geen enkele empathie had.... Nee hoor, was haar niet bekend dat de fransen zich niet aan de maatregelen houdt. Ik heb spijt vertouwen in Tui te hebben gehad... Nope, no smile for me....
Theuns
op 24 juli 2020
bestemming: Frankrijk, reisperiode: juli 2020
Wegens corona moesten wij onze reis van menorca-spanje omboeken naar normandie en bretagne. Van alles werd beloofd, van een full refund tot vouchers maar er word totaal niet aangehouden. Door paniek om al ons geld kwijt te raken namen we ons voor naar normandie te gaan, met als 2e week bretagne op de planning. Gewoon met de auto zodat we terug kunnen als we willen. Eenmaal in normandie zijn wij ons rot geschrokken door de manier waarop de locals omgaan met de maatregelen opgesteld door macron, hun eigen president. De kok draagt zijn mondkap op de kin en hoest in zijn handen om vervolgens het eten aan te raken. We voelen ons onveilig en willen naar huis. Toen wij tui belde om te overleggen waren ze onbegripvol en we mochten niets omboeken of het geld reserveren. Als een kenau werd er tegen ons gepraat en we zijn al ons geld kwijt.
Achteraf hadden wij nooit het geld vroegtijdig moeten overmaken, maar wegens belofte voor refund of voucher hebben we dit toch gedaan. Wij gaan nooit meer boeken bij tui.
Gaby van Kerkvoorde-Tuinsma
op 19 juli 2020
bestemming: Mauritius / Port Louis, reisperiode: september 2020
Wij zouden in mei op vakantie gaan naar Mauritius. Het ging natuurlijk niet door vanwege het Corona virus. Heb het omgeboekt naar 3 september. Helaas gaat dit ook niet door vanwege code oranje. Heb hen gevraagd de reis om te mogen boeken. Dit was oké indien ik mij aan een bepaald bedrag zou houden. Dit heb ik gedaan. En toen kreeg ineens een email alleen te kunnen annuleren 7 dagen voor vertrek. Mijn man en ik voelen ons gegijzeld en kunnen letterlijk geen kant meer op. Gelukkig hebben wij alles via de e-mail gedaan als direct bewijs.
Lien
op 18 juli 2020
bestemming: , reisperiode: april 2019
Niet over de reis die ging niet door maar hoe tui met de mensen met voucher omgaat niet meer dan schandalig nu email e.d afgesloten nooit meer tui
Eric van der Molen
op 14 juli 2020
bestemming: Tunesië / Hammamet, reisperiode: juli 2020
Ik vermoed dat TUI net als de meeste reisoperators het water tot de lippen staat. Ik heb deze reis in januari 2020 geboekt en keurig aanbetaald. Vanwege Corona was het al vrij snel duidelijk dat Tunesië eigenlijk best wel een risico zou worden. Dit heb ik middels een aantal mailtjes en telefoongesprekken in de maanden mei en juni aangegeven. In mei werd mij echter al verteld dat de bestemming Djerba pas op zijn vroegst vanaf september weer geboekt kon worden. Op de vraag waarom mijn bestemming (iets hoger) dan ook niet al direct gecancelled kon worden werd aangegeven dat zij nog wel mogelijkheden zagen. Ik durfde het niet aan, want het zag er naar uit dat de reis aanzienlijk anders zou worden als het door zou gaan. Dit heb ik aangegeven en aangeboden de aanbetaling dan maar als verlies te nemen. Maar de geldwolven van TUI waren echter onverbiddelijk: de annuleringskosten moesten volledig voldaan worden. Heb ik gedaan, maar het zal duidelijk zijn dat TUI bij mij afgedaan heeft. Mijn volgende groepsreis (deze was €8.000) zal nooit meer bij TUI geboekt worden ....
Ylva
op 13 juli 2020
bestemming: Italië / Puglia, reisperiode: juli 2020
Na 3 weken bellen met Tui hebben ze ons aan het lijntje gehouden. We zouden vliegen met Transavia maar de vlucht ging niet door. Volgens Tui wel. 100% betaald , stoelen gereserveerd en auto gehuurd. Grote schade en nog niets vernomen. Over 1 dag is de vlucht.. Tui , maar dan zonder Smile. Zwaar teleurgesteld. Een dikke 1
Pepets
op 11 juli 2020
bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2020
Weigering van hostess om te komen en te helpen Ik ben minder valide, was op een totaal ongeschikt resort terecht
Gekomen. Hostess weigerde te komen Oplossing die zij had, zoek zelf maar naar geschikte accommodatie of ga eerder naar huis Uiteraard op eigen kosten
S. Vink
op 10 juli 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2020
Onze reis, 2 personen werd geannuleerd ivm Corona. Dit was vreemd omdat Spanje per 1 juli open zou gaan en de reisdatum later lag. Contact opgenomen met Tui; het hotel zou dichtblijven tot 15 augustus vandaar annulering. Gratis omgeboekt naar ander hotel. Later contact opgezocht met Tui voor een upgrade in het hotel, omdat ik zag op de website van het hotel dat ze aan het stunten waren met prijzen. Volgens het hotel zou de upgrade 20 euro per persoon per dag kosten. Dat vond ik teveel, maar de upgrade via Tui leverde ons 135 euro korting op, de upgrade bleek goedkoper dan de oorspronkelijke reis. Dit zou uitbetaald worden in een voucher, maar nu zie ik dat ik dit geld toch terug krijg. Was mij om het even overigens. Ik ben zeer goed geholpen door Tui en dik tevreden. Bij mijn collega die via een andere organisatie haar reis had geboekt, is ook de reis geannulleerd ivm het hotel dat gesloten was, maar omboeken was niet mogelijk. Deze reisorganisatie is verder ook niet te bereiken. Ik denk dat we meer begrip moeten opbrengen voor de situaties en de mensen die dit allemaal maar moeten gaan regelen en ik vind dat Tui het tot nu toe goed geregeld heeft en nog steeds bereikbaar is (al lopen de wachttijden aan de telefoon wel snel op, maar ook dat is te begrijpen.
Jasper
op 9 juli 2020
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2020
Ik wilde de reis graag omruilen naar een vakantie in eigen land. Telefonisch was dit binnen een paar minuten geregeld. Het verschil (ik had de eerste boeking al volledig betaald) heb ik zelfs ook nog teruggestort gekregen, dus geen eens een voucher. Geweldige top-service
Smulders
op 9 juli 2020
bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2020
Als eerste "corona" travellers op 1 juli, had Tui alles goed onder controle.
M reus
op 7 juli 2020
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2019
Ik wilde de reis annuleren of verplaatsen vanwege corona dat was niet mogelijk volgens tui , vervolgens toch gegaan kom ik hier is het hotel gesloten kunnen we niet eens in ons uitgezochte hotel voor mij geen tui meer hoop dat ze in de corona stikken
Nick
op 6 juli 2020
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: juni 2019
Goed geregeld, alles netjes op orde.
3e keer met TUI gereisd. Nog nooit problemen gehad.
Lindsey
op 3 juli 2020
bestemming: Kaapverdië, reisperiode: juli 2020
Wij boekten een reis naar Kaapverdië. Wij hebben in november al geboekt vanwege de gratis kids seat.
Doordat wij al doorhadden op 22 juni dat Kaapverdië er zeker niet zou inzitten deze zomer hebben wij omgeruild naar Mallorca. Helaas hebben wij de gratis kids seat niet mee gekregen omdat wij zelf hebben omgeruild. Wat moeten we dan doen? Later boeken zodat wij geen deftig hotel vinden om met ons zoontje van 2,5 jaar op reis te gaan. Dit is het laatste jaar dat wij met 3 op reis kunnen gaan dus vonden wij dit belangrijk om dit nog eens te doen voor de komst van het broertje of zusje
Cor
op 29 juni 2020
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2020
Ineens bijbetalen voor een koffer, 66 euro per koffer, met z'n 4-en.
Is gewoon diefstal, NOOIT meer TUI.
Hoop werkelijk dat ze snel failiet gaan, ruimte voor een nieuw bedrijf dat wel weet wat service is.
Zijn nu verandert in stelletje graaiers.
Onder het mom van we mogen dat doen,.........
Gaat niet om wat wel of niet mag, gaat om klanten beetje eerlijk behandelen.
Maakt me ook niet meer uit, echt nooit meer TUI en wachten tot ze naar de klootten gaan.
Lientje
op 28 juni 2020
bestemming: Spanje / Valencia, reisperiode: juli 2020
Ik en een vriendin gingen normaal eind juli na Valencia ze had alles al betaald.. ze had nog een vakantie en dat werd vervoegd door de corona dus kon zei niet meer mee gaan ze krijgt niks van haar geld terug ik wou dan een vriend mee nemen en dan kunne ze niet om boeken dat kost ook nog eens het zelfde bedrag als de rest dit toch niet meer nu zijn we een vakantie van meer dan 1000 euro kwijt omdat ze het niet tegoei willem bekijken!
Kimberley
op 28 juni 2020
bestemming: Portugal / Faro, reisperiode: juli 2020
Ik ben verplicht op vakantie te gaan. We hebben de enorme fout gemaakt een vroegboekvakantie te nemen via tui. Indien we annuleren zijn we bijna het hele voorschot kwijt. Een voucher kan niet, enkel omruilen maar dan hebben we geen verlof. Services zijn moeilijk bereikbaar en als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt kunnen ze niet antwoorden op de vragen. Voor mij NOOIT meer tui!
Simon Weeda
op 27 juni 2020
bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2019
Had vroeg geboekt daardoor hoefde ik geen aanbetaling te doen. Nu wil ik het annuleren vanwege dat ik in een risicogroep val. Tui gaat hier niet in mee moet nu 15% a 411 euro betalen om te annuleren voor een nieuw betaalde reis. Schoften zijn het nooit meer tui. Inboeken gastvrij niet in mee omdat ik zeker moet zijn dat ik veilig ben doormiddels vaccin of eer ik kan ga en durf. Onder protest de annulering betaal maar als er rechtszaken komen die gewonnen worden hang ik aan de bel.