Schrijf een review

Reviews over TUI

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Volmerlaan 3, 2280 GC Rijswijk NL
088-0885885

Logo van TUI

Pagina 3 van 15 met 1436 resultaten

op 26 juni 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2019

Opgelicht door tui. Kiezen tussen zelf annuleren of hele reis betalen en wetende dat spanje 3 mnd in lockdown zit en mevrouw zei dat corona niet onder verzekering valt dus alles kwijt zou zijn. Verkeerde informatie gegeven. Nooit meer boek ik daar ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 22 juni 2020 bestemming: Oostenrijk, reisperiode: juli 2020

Wij zouden op 11 juli naar Oostenrijk gaan en moesten uiterlijk vorige week betalen. Begin vorige week nog contact gehad en ja we moesten gewoon betalen want de grenzen zijn weer open en de eis kan doorgaan. Vrijdag betaald en wat denk je maandag mail dat de reis geannuleerd is. Wat een stelletje oplichters. Mensen ben gewaarschuwd en betaal je reis niet voordat je zeker weet dat deze doorgaat. Eerste en meteen laatste keer geboekt via TUI ... Lees meer

  • Algemeen 1




op 13 juni 2020 bestemming: IJsland / Reykjavík, reisperiode: april 2020

Dit cijfer is een cijfer voor Tui als reisorganisatie. Wij hebben een reis geboekt bij Tui. Die is gecanceled ivm Corona. Begrijpelijk. Zij dienen officieel de keus bij de klant te laten n.a.v. de recente uitspraak van de Europese unie. En doen dan ook geven ze aan: je krijgt nu een voucher, en kan dat na een jaar omzetten in een refund. Dat is natuurlijk niet de regels volgen. Weet niet of meer mensen die ervaren hebben, doch dit is natuurlijk niet correct.

Enige trip die we via Tui zouden willen maken is idd weer dezelfde reis/ bestemming alleen is die nu 400 euro duurder. ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 11 juni 2020 bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: juni 2020

Via de vakantiediscounter een autovakantie van TUI naar Italië geboekt. Wij zouden 19 juni vertrekken met onze dochter van 2, maar hebben van de vakantiediscounter nog niks vernomen. Reageren niet op telefoon en e-mails.

Gister uit wanhoop via messenger TUI benaderd of zij uitsluitsel kunnen geven of onze reis wel of niet doorgaat. Binnen No time gaf TUI uitsluitsel. Hulde aan TUI. De vakantiediscounter had dit moeten communiceren, maar die laten het volledig afweten. Wij boeken voortaan weer rechtstreeks bij TUI.

  • Algemeen 10
op 11 juni 2020 bestemming: Spanje / Murcia, reisperiode: juli 2020

We hebben begin dit jaar een vlucht geboekt naar Murcia. We hebben daar een verblijf. Dinsdag ontvangen wij een mail met de melding dat de reis wordt geannuleerd. We hebben gisteren een voucher ontvangen en geven aan om terug onze vlucht te boeken. Wat denk je, er komt plots 600 euro en dan nog voor 3 dagen minder. Iedereen heeft een moeilijke periode achter de rug door de corona, je kijkt uit naar je vakantie en dan dit, echt een schande. Gisteren wordt er gezegd dat ze met een oplossing komen, je kan omboeken aan dezelfde voorwaarden. Niet waar dus, alle TUI kantoren zijn tijdelijk gesloten, telefonisch niet bereikbaar. Waar zijn ze mee bezig, vaste klanten op deze manier behandelen, schandalig.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Oostenrijk / saalbach, reisperiode: maart 2020

Reis geannuleerd door tui door corona, dan sturen ze 4 mails dat ik mijn geld terug krijg 3x bankrekening doorgegeven ik dacht nog fijne service van tui. Ik boek vlot 4 a 5 keer per jaar en dikwijls bij tui. Nu eind april krijg ik ineens een mail van tui met antwoorden die nergens op slaan en dat ik naar de rechter mag stappen en toch niks kan krijgen, echt een dreigmail. Ik heb inmiddels een voucher ontvangen terwijl ik aan heb gegeven die niet te willen maar dat ik mijn geld terug wil zoals beloofd. Ik denk dat tui zijn eigen ruiten aan het ingooien is want ook ik boek nooit meer bij tui en betaal liever euro meer op een ander als nog eens afgebekt te worden. Ik maak mijn voucher ook niet op die gaan ze terug betalen wacht wel jaar maar tui krijgt nooit meer 1 euro van mij.

  • Algemeen 1
op 10 juni 2020 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: september 2019

Vorige week een vlucht geboekt naar Corfu, deze week is deze geannuleerd. En dit zonder enige aanleiding want er is geen inreisbeperking. TUI meldt meteen dat er na 4 weken een voucher opgestuurd zal worden. De mogelijkheid om om te boeken naar vluchten die wel nog doorgaan wordt niet aangeboden. Compleet onprofessionele bende oplichters. Nooit meer TUI.

  • Algemeen 1
op 9 juni 2020 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2020

Na de corona lockdown terug vluchten openzetten om te boeken, dan erna toch geannuleerd door TUI
Je krijgt dan een voucher die je pas een jaar later kan gebruiken???
Zijn ze van plan om failliet te gaan misschien?
en natuurlijk... niemand bereikbaar

  • Algemeen 1
op 8 juni 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: juli 2020

Beste, ik had een reis voor in juli naar Curacao geboekt maar door de Corona wilde ik de reis verplaatsen naar volgend jaar. Dus zojuist een medewerkster van Tui aan de lijn gehad om dit te regelen. Ik kreeg te horen dat ik dezelfde reis zeker kon boeken alleen tegen een meerprijs van 2700 euro (voor exact dezelfde reis)
Ik was hier natuurlijk zeer teleurgesteld over en kan nu 936 euro betalen om mijn droomreis te annuleren en heb dus niks.
Ik vind deze service van Tui extreem slecht en ga dit dan ook op alle sites communiceren.
Groeten,
Marc Zoethout

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: juni 2020

Moest ik kunnen ik zou 0 geven .reis geboekt na corona tumult, eens boeking bevestigd , zodra geanuleerd tot 2x toe plus ongeveer 2 uur tel aan 30cent per minuut HALLO

  • Algemeen 1
op 6 juni 2020 bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: juni 2020

Omdat we tot 2 keer toe wel hebben mogen betalen voor een vlucht, welke dan beide zonder geldige reden geannuleerd geweest zijn (zowel Belgie als Italie laten reizen toe vanaf 15/06). Tickets verkopen, geld innen, en dan zullen we wel zien wat we ermee doen. Dat is de tactiek van Tui gedurende deze periode. Degoutant eerlijk gezegd. Uiteindelijk via Brussels Airlines geboekt. Het geld dat we in Tui hebben gestopt, staat nu vast in "vouchervorm", dus daar kunnen we naar fluiten. Want wij reizen nooit meer met Tui, laat dat duidelijk zijn...

  • Algemeen 1
op 4 juni 2020 bestemming: Griekenland / Messonghi, reisperiode: juli 2019

Ik heb afgelopen januari al een vakantie met mijn gezin geboekt naar Corfu. Aangezien ik hartpatiënt ben en dus in de risicogroep zit, wil ik niet op vakantie naar Corfu. Vanochtend gebeld met TUI. Als ik wil annuleren kost me dat annuleringskosten van circa € 600. Dus ik kan gewoon ook afwachten wat TUI zei de mevrouw aan de telefoon. Maar aangezien wij 18 juli zouden vertrekken, gaan we vanaf as zaterdag het dubbele aan annuleringskosten betalen als de reis niet door TUI wordt geannuleerd. En als je dan vraagt of de mevrouw van TUI met je wil meedenken voor een redelijke oplossing, dan krijg je nul op request. Behalve de suggestie dat ik om zou kunnen boeken naar Spanje. De klantvriendelijkheid is dus ver te zoeken bij TUI. Nou ze kunnen hun annuleringskosten krijgen, maar dit is wel de laatse keer geweest dat ik hij TUI boek!!

  • Algemeen 4
op 29 mei 2020 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2020

Vlucht werd geannuleerd maar Tui komt niet met een voucher. Ik heb in februari een vlucht geboekt bij Tui, 23 maart Malaga-Amsterdam en 27 maart Amsterdam-Malaga. Als je belt krijg je na een zeer lange wachttijd te horen: Houdt uw mijnTui in de gaten. Totaal niets bijgeschreven en geen enkele reacties. Ná jaren lang Tui voor mij nooit meer. Mooi 179 Euro kwijt aan deze oplichters!

  • Algemeen 1
op 28 mei 2020 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2019

Tui heeft een super belabberde klantenservice, dit bedrijf reageert nergens op terwijl ze zelf de vlucht geannuleerd hebben. Maar geld terug betalen of een voucher vertrekken is er gewoon niet bij.
En zie dan maar eens contact te krijgen.
Vlieg nooit met Tui Belgie, een zeer slechte maatschappy!!

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: februari 2019

Mexico Cancun , RIU hotel Super .
Maar TUI vliegtuig , stadsbus zit je nog g ruimer . Ben 175 cm niet echt groot . Lijkt wel of het steeds krapper wordt. Zit met knieën tegen stoel ervoor. Ik wordt ouder en krimp dus moet ruimte overhouden . Bediening was bagger op zo'n lange vlug.
Tui moet eens kijkje nemen bij Aziatische vliegmaatschappijen.
Voor mij geen Tuin vlucht meer , geen TUI reizen meer . Wat een slechte reisorganisatie . Slechtste die ik ooit heb meegemaakt.

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: maart 2020

We ontvangen ons geld niet terug maar een 4de ongeveer, terwijl mensen die via een reisbureau geboekt hebben alles terug ontvangen. Waarom dit onderscheid?

  • Algemeen 1
op 27 mei 2020 bestemming: Mexico / Porta valarte, reisperiode: april 2020

Corana. Kan niet gaan. Nog niets aanbetaald. Tuin kan niet reis aanbieden zoals in brochure. Moet alles betalen en voucher ontvangen of annuleren en 850,00 betalen. Belachelijke heb nog voor 1e betalingstermijn aangeven dat ivm corana reizen naar Mexico niet mogelijk is op een normale manier. Tui nooit meer een reis bij jullie of zuster onderneming.

  • Algemeen 1
op 26 mei 2020 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: maart 2020

Reis ging natuurlijk niet door. Geannuleerd, eerst werd beloofd het bedrag uit te betalen, toen werd het een voucher. Dat heb ik 21 mei ontvangen, dus twee maanden na de reis en drie maanden nadat ik de reis volledig had betaald. Volgend jaar kan ik terugbetaling VERZOEKEN.
Ik overweeg een faillisementsaanvraag van TUI wegens in gebreke blijven van het terugbetalen van schilden

  • Algemeen 1
op 12 mei 2020 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: juli 2020

Moet nog op reis gaan maar voor deze begint heb ik al een zure na smaak . Oktober 2019 geboekt, speciaal gedaan voor de super aanbieding met de naam vroegboekkorting. Als ik nu zal boeken was ik 490,- goedkoper uitgeweest. Wat een lachertje die vroegboekkorting. In oktober gaf de side aan boek snel want er zijn nog maar 2 kamers beschikbaar. 8 maanden later staat dat nog steeds op de side . De T van Tui staat voor thrust (vertrouwen).Wat worden wij de consument toch in de maling genomen .Tui je bent een trouwe vaste klant kwijt.

  • Algemeen 1
op 2 mei 2020 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: januari 2020

Omdat ik heel slecht service heb gekregen,ik ben een Hartpatient en vegetarier,terug reis heb ik met noodle genoegen moeten nemen ,er was geen andere eten voor mij,en nog meer klachten,

  • Algemeen 4
op 1 mei 2020 bestemming: Duitsland, reisperiode: juli 2020

Heel blij met de omruil mogelijkheid die tui biedt. Moest half mei gaan betalen, nu pas 6 weken voor de nieuwe vertrekdatum. Service was super goed. Formulier digitaal ingevuld, zelfde dag nog telefoontje van tui . Alles geregeld zonder gedoe. Mijn complimenten!

  • Algemeen 10
op 30 april 2020 bestemming: Zwitserland, reisperiode: april 2020

Maanden geleden geboekt EN BETAALD. Nu wachten we op een voucher of terugbetaling. Hoe lang gaat dit nog duren... Om te ontvangen zijn jullie snel, maar betalen ho ho...

  • Algemeen 1
op 29 april 2020 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: mei 2020

Slecht bedrijf. Wij zouden op 24 mei naar Miami vliegen voor onze huwelijksreis. We moesten voor 31 maart hele bedrag betalen .We mochten niet om boeken. Door corona gingen wij niet het hele bedrag betalen omdat je dan een voucher zou krijgen van je reis.dat wilden wij niet. Dus als gevolg reis moeten anulleren en aanbetaling kwijt. Echt niet coulant met de mensen.

  • Algemeen 1
op 21 april 2020 bestemming: België / oost-duinkerke, reisperiode: april 2020

Omdat TUI.BE een waardeloos bedrijf is !! zich aan HUN regels houd ipv menselijk regels ,
mensen van 70 en ouder die graag nog 1 keer op vakantie wilden maar door de Corona nu niet door kan gaan krijgen Geen geld terug maar een Voucher die ze over 18 maanden misschien in kunnen leveren voor hun aanbetaalde geld wie weet wat er over 18 maanden is ,,
Moet TUI.BE zo rijk worden over de rug van bejaarden mensen ? terwijl ze al steun krijgen van de regering ?
BELACHELIJK bedrijf !

  • Algemeen 1
op 16 april 2020 bestemming: , reisperiode: maart 2020

Op 15 mrt zouden mijn man en ik voor mijn laatste reis naar lanzerote gaan om daar van kennissen afscheid te nemen. Echter op 14 mrt werd de situatie zo slecht door het coronavirus dat wij iom tui geannuleerd hebben. We zouden dan nog recht hebben op 10% van de reissom. Echter na lang wachten en verschillende mails zouden we een voucher krijgen. Ik heb gelijk gereageerd en gezegd dat dat voor mij geen zin heeft omdat ik nog maar kort te leven heb.
Tot mijn stomme verbazing werd er gezegd dat ze geen uitzondering kunnen maken en dat ik vgls anvr regels pas over 6 mnd geld kan vragen!!
ECHTER DAN LEEF IK NIET MEER!! Hoezo menselijk???
Dus voucher waarvoor??? Schandalig om zo met iemands dood om te gaan.

  • Algemeen 1
op 12 april 2020 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: maart 2020

Wij kiezen nooit meer voor tui.
20 maart zouden wij terug vliegen naar Schiphol. 19 maart hebben we te horen gekregen dat onze vlucht is geannuleerd. Ze hebben ons uit het vliegtuig gezet om andere mensen op onze stoel te kunnen plaatsen.
Tui heeft dat gedaan omdat wij alleen een vliegticket hadden en andere mensen vliegticket en verblijf.
Deze schijnen voorrang te hebben.
Tui kon helaas niks voor ons, geen enkele tegemoetkoming.
Uiteindelijk zelf nieuw ticket geboekt bij KLM.

  • Algemeen 1
op 9 april 2020 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2019

Reis geboekt voor 24 mei we weten eigenlijk al zeker dat ze niet vliegen tui regelt niets ja betalen dat mogen we voucher werkt voor ons niet dus moet annuleren kost 15 procent geven drie weken uitstel van betaling maar moet je dan als nog annuleren kost het nog meer goed bezig tui

  • Algemeen 1
op 6 april 2020 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2020

Reis gaat niet door. je krijgt een Voucher zonder enige garantie, na een jaar kan je het VERZOEK doen dat ze het uitbetalen.
Bizar dat TUI / ANVR /SGR zich boven de EU wetgeving stellen.

  • Algemeen 1
op 1 april 2020 bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2019

“Ga nog geen plannen maken voor de meivakantie. Dat is veel te voorbarig.” zegt Rutte letterlijk. Wat doet TUI; zij cancelt reizen tot slechts tot 10 mei, daar waar Corendon op 23 maart al besloot de reizen tot 1 juni te annuleren.
Probeert TUI in deze tijden slechts geld binnen te harken (mijn betaaldatum is 7 april-vertrek 19 mei) in plaats van hun klanten, conform de richtlijnen om in mei NIET af te reizen, van dienst te zijn ?

  • Algemeen 1
op 1 april 2020 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2019

Ik heb echt geen goed woord over voor TUI. Het is echt ongelooflijk hoe zij in deze crisis met hun klanten en het geld van hun klanten omgaan. Ze doen niks om de klanten tegemoet te komen. Geen versoepeling van de betalingstermijn of uitstel van de betaling of restantbedrag. Alle andere aanbieders die ook bij de ANVR aangesloten zijn doen dit wel. Nee TUI heeft alleen oog voor winst. Net de deadlines elke keer zo opschuiven dat het nog binnen de betalingstermijn valt , waardoor je als klant toch verplicht moet betalen voor een reis waarvan je nu al weet dat hij niet doorgaat. Grenzen zijn dicht en je komt het land niet eens in , maar TUI slaat al die informatie in de wind. Ook al kan je het land niet in , toch gaat volgens TUI de reis gewoon door. Wie is hier nou gek. De regering adviseert ook niet op reis te gaan en geen reizen te boeken voor de mei vakantie en alleen te reizen als het echt noodzakelijk is, maar vakantie is niet noodzakelijk TUI !!!. Ze proberen de klanten gewoon hun geld af te troggelen en laat iedereen betalen , hoewel mensen hun geld nu veel beter kunnen besteden aan andere dingen dan aan een vakantie. Wij willen geen voucher, wij willen niet betalen voor een reis die helemaal niet door kan gaan. Wij zullen echt NOOIT maar dan ook NOOIT meer met TUI boeken. Echt klantonvriendelijk en geen enkele coulance in deze bizarre tijden. Ze zouden een groot voorbeeld moeten nemen aan de andere organisaties die wel water bij de wijn doen. Wij zijn klaar met TUI !!!

  • Algemeen 1
op 26 maart 2020 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: maart 2020

De heenreis was op 28 februari. Bij het inchecken op Schiphol werd bekend gemaakt dat de Dreamliner niet ging vliegen maar dat een andere vliegtuig ingezet was.Dit was een kleinere vliegtuig zonder business class of comfortclass. Ik had extra betaald en kreeg het geld niet teruggestort. Ik heb hier meerdere keren over gemaild.
Mijn terugreis was gepland op 20 maart. Dit bleek de laatste vlucht van Tui te zijn vanuit Suriname. Een dag voor vertrek heb ik nog contact opgenomen met Tui. Alles was in orde.
Op het vliegveld aangekomen, kwam mijn naam niet voor op de lijst van Tui. Ik heb 3,5 uur in de rij gestaan om vervolgens terug te gaan. Ik zit nu nog steeds in Suriname en heb zelf een ticket gekocht bij de KLM. Van TUI krijg je een standaard mail met de mededeling om contact met Buitenlandse Zaken op te nemen.
Het cijfer dat ik aan Tui wil geven komt niet op het lijstje voor namelijk een 0

  • Algemeen 1
op 26 maart 2020 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2020

Het was een chaos bij Tui en een hel voor de klanten van Tui die in de buitenland waren. Wat begon als een leuke familie vakantie eind februari eindigde in het slop!Waarschijnlijk hadden zij hun passagiers registratie niet op orde...wij hoorde zaterdag 21 maart in de ochtend dat onze vlucht geannuleerd was voor de 23ste( bedenk dat ik al met Tui gebeld had om te melden dat deze vlucht op Schiphol.nl al geannuleerd was,klantenservice zei dat dit niet geval was en dat de vlucht gewoon zou vertrekken)na 30 min een sms met annulering ontvangen. Gezien wij het zat waren om steeds minimaal 45 min aan de telefoon te wachten besloten we naar de kantoor van Tui te gaan op schottegatweg. Hier stond een bewaker buiten(vriendelijke jongen) die vertelde ons dat ze niemand te woord stonden, deze arme jongen moest zelf zorgen voor een beetje schaduw etc. Hij mocht zelf niet naar binnen. Terwijl Tui personeel lekker in airco binnen zat en zich achter de ramen verschuilde. Is om te schamen.. ondertussen weer bellen met Tui..weer een medewerker aan de telefoon die eigenlijk zei, zoek het maar uit, wij regelen op dit moment niks. Alleen de digitale formulier invullen zodat ze konden inventariseren...(gezien ik deze gelijk had ingevuld was dit niet voor mij van toepassing) op de vraag hoe nu verder qua accommodatie was het ook zoek het maar uit. Heel vreemd...gezien wij niks hadden geannuleerd maar de vliegmaatschappij... ondertussen uitgezocht of we met KLM tickets konden reserven en dit kon tegen een prijs 4300,- met ons gezin. Toch nog ff bellen met Tui en ja weer 50min aan in de wacht,deze medewerker was vriendelijk en kon ons iets meer gerust stellen, toon was anders ook al had ze geen antwoord op de vraag hoe nu verder. Zondag 22 maart in de ochtend kijkend op Hato en Schiphol site zagen we tot ons verbazing 2 Tui vluchten geregistreerd dus weer bellen met Tui dit keer weer 50 min in de wacht. Weer een nietszeggende medewerker die weer van niks wist en zei dat ze helemaal niet vlogen. 10 min later gemist oproep Tui, terug gebeld weer 45min in de wacht, weer een medewerker die zei dat ze niet hadden gebeld en er was ook niks bij ze genoteerd dat er gebeld was. Rond 14:30 waren bij familieleden en ff de mail checken. Mail van Tui salesmanager binnen dat we in de gelegenheid kwamen om met de vlucht van 20:15 naar Nederland konden gaan. Uiterlijk 18:20 op Hato zijn en replyen op het mailtje dan konden we op de stand-by lijst. Wij waren 17:00 op Hato ruim op tijd..Dus als een gek naar ons accommodatie en inpakken zo snel mogelijk naar Hato...aankomend daar was het een zooitje...Lange rijen uiteindelijk 2 uur vertraging en 5 uur verder, miscommunicaties tussen de grond crew en cabin crew, mensen met een ticket en seat die ineens niet meer op de lijst stond of dat hun stoel weggegeven waren, wij in spanning is er plek ja of nee samen met ons nog 75 stand-by personen. We werden behandeld als kuddedieren die de stal in moesten...grond crew was merendeels onvriendelijk net of wij passagiers hen tot last waren..Uiteindelijk konden we met zijn allen mee en er was nog veel ruimte over. Goed aangekomen in Nederland werden we 23ste in de avond gebeld door iemand van Tui of we nog op Curaçao waren???? Huh heel vreemd..ja we waren al in Nederland...ook de 24ste gebeld door tui of we in Nederland waren...dus al met al...ze hebben zelf geen goede registratie en wij hebben de laatste week een hel van een vakantie gehad door hun manier van communiceren, registreren en onvriendelijk manier van omgang met klanten. Bedenk dat wij een gezin zijn met een zoon die zwaar autistisch en verstandelijk beperkt is dus Tui bedankt. Wij zijn dagen kwijt van onze vakantie, het enige wat wilde was meer communicatie vanuit Tui, gedurende deze gebeurtenis hebben 2 algemene mailtjes gehad en dat was het en geen duidelijkheid. Wij snappen dat het bizarre tijden waren maar wij waren niet meer dan een nummer.

  • Algemeen 3
op 20 maart 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: maart 2019

Super hotel over de ganse lijn een dikke 10

  • Algemeen 10
op 20 maart 2020 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: maart 2020

We hadden bij Tui een reis geboekt en de service was zo goed en we hebben deze op een hele fijn manier en creatief kunnen omzetten. Dit noemen wij pas geweldige service en ook de bereidheid om met de klant mee te denken. Wij reizen graag met TUI maar nu helemaal zeker. Willen ook de medewerkers van TUI erg bedanken om het op zo'n prettige manier de annulering te veranderen in een nieuw vakantie geluk. Helemaal TOP. Voor iedereen is het niet fijn als je reis wordt geannuleerd door deze Corona crisis. TUI lost het toch maar op en geeft ons een andere kans, super.

  • Algemeen 10
op 16 maart 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2020

Wegens annulering ... geen geld terug en een beste aanbetaling gedaan .

We moeten erg veel geld betalen, we zijn met een groep en helaas een voucer kunnen we niks mee. We zitten met vele oudere mensen. Bedankt we hebben jaren gespaard hiervoor

  • Algemeen 1
op 15 maart 2020 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2020

Tui neemt zijn verantwoordelijkheid niet. Mensen toch op vakantie sturen terwijl alles op vakantiebestemming is gesloten. Dit is niet de vakantie beleving die we voor ogen hadden. Neem een voorbeeld aan Corendon! Die snappen dat ze niet meer kunnen bieden wat ze hebben beloofd.

  • Algemeen 1
op 13 maart 2020 bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2019

Totaal geen hulp bij terechte klachten
Namen niet eens de moeite de moeite
Wat te doen
Absolute afrader

  • Algemeen 1
op 12 maart 2020 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: maart 2019

Bij annulatie als risicopatient kunnen ze niets voor ons doen,2 weken vakantie naar de vaantjes

  • Algemeen 1
op 2 maart 2020 bestemming: Curaçao / jan thiel, reisperiode: februari 2020

Het is vooral de terugvlucht geweest. Tui heeft het voor mekaar gekregen door een andere maatschappij te laten vliegen (wanos air) de vakantie behoorlijk te verpesten! Klein oud toestel van je als kabouter redelijk kon zitten. Plus een vertragingen op curaçao en Aruba slechte service, eerste rondje water na 4 uur in het toestel te hebben gezetten

  • Algemeen 3
op 27 februari 2020 bestemming: Seychellen / Praslin en Mahé, reisperiode: februari 2020

Fijne vakantie van 11 dagen op Praslin en 10 op Mahé gehad prima hotels (Berjaya) en perfecte begeleiding van de dames van Creole. Met Emirates comfortabel gevlogen. Beslist een aanrader!

  • Algemeen 10
op 24 februari 2020 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2019

Eigenlijk had ik geen cijfer willen geven, omdat de reis helemaal niet doorging. Ik vind met name de berichtgeving rondom de annulering en de nazorg geen schoonheidsprijs verdienen. Aan zandstormen etc kan TUI niets doen wel aan het traject als zich dergelijke problemen voordoen. Veel te late informatie op Schiphol, zich verschuilen achter een reisbureau waar je geboekt hebt (in dit geval D-reizen) en daarom niet behulpzaam bij het helpen van oplossingen voor extra gemaakte kosten. Jammer!

  • Algemeen 1
op 21 februari 2020 bestemming: , reisperiode: februari 2020

Alles was super geregeld. Mark was heel makkelijk te bereiken en dacht met alles mee en in het vliegtuig was de service perfect ! Heb al heel wat reizen gemaakt maar mijn complimenten voor Tui.

  • Algemeen 10
op 18 februari 2020 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2019

Onze dochter heeft helaas op Tenerife haar Kuitbeen gebroken. Ze kon op een eerdere vlucht met Tui op 17 februari 2020 terug naar huis. Fantastisch geregeld en hele goede zorg aan boord voor haar als patiënt. Alle lof en enorm bedankt voor de goede zorg.

  • Algemeen 10
op 18 februari 2020 bestemming: , reisperiode: december 2019

De reizen van tui zijn helemaal prima. Niks mis mee.
De service die zie bieden is helaas bij onze laatste keer uitermate slecht. Men belooft dingen wat ze naderhand toch niet na komen.
De 'we-lossen-het-op' garantie kunnen ze net zo goed van hun website halen!
We werden netjes opgepikt van ons hotel, niks aan de hand perfect. aangekomen op de luchthaven in de rij staan voor inchecken. Horen we van andere mensen in de rij dat onze vlucht geannuleerd was. Normaal gesproken ontvang je dan een sms of krijg je telefoontje, maar nee niks.

Je boekt een reis via tui om service te krijgen van hen, wanneer er een probleem is dat ze dit dan voor of met je kunnen oplossen. Met een geannuleerde terugvlucht hebben we zelf alles op moeten lossen, na vele malen contact te hebben gehad ging men niks voor je doen. Echt letterlijk niks!

Zelf uiteindelijk tickets moeten boeken om toch terug te kunnen (op advies van tui, na heel veel bellen, moeilijk moeilijk) (omdat we via een andere maatschappij vlogen wat tui had geregeld). Voordat we deze kosten gingen maken met het boeken van de tickets en andere dingen expliciet gevraagd (meerdere personen van tui gesproken!) of we dan via tui het geld terug kregen en via tui alles werd afgehandeld. 'Ja hoor meneer, via tui krijgt u het geld terug' (omdat we eerst alles zelf moesten regelen via de andere maatschappij, maar er geen enkele mogelijkheid was om via daar een andere vlucht (om) te boeken)
Waar we al bang voor waren, eerst 3 weken van kastje naar de muur dat we de kosten moesten declareren via de andere maatschappij, wel, niet, wel niet....
Inmiddels zijn we weer een week of 4 verder en zijn we nog niks verder. Tui wil het geld niet terugstorten, ze wachten eerst de reactie van de andere maatschappij even af..... Het zal ons niks verbazen dat dat nog wel een aantal weken duurt.....

Je boekt via Tui een reis, zodat je verwacht dat tui je service geeft, of dat ze dingen voor je kunnen regelen. Maar wanneer het om geld gaat, moet je alles maar via de andere maatschappij regelen. Lekker makkelijk afschuiven op iemand anders en daar het probleem neer leggen. Is niet ons probleem dat tui er voor kiest een vlucht via een andere maatschappij te regelen. Wij doen zaken met tui en niet via iemand anders. Dan moet tui alles zelf ook gewoon oplossen. Daarvoor boeken we een reis via tui.
En dan is het ook nog makkelijk om te zeggen dat dit de regels zijn... Maar die kloppen gewoon niet.... Jammer allemaal die 'kleine lettertjes'......

  • Algemeen 1
op 14 februari 2020 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: december 2019

Wij logeerden in aparthotel Alfagar II . Zeer verzorgde en mooie en uitgeruste appartementen. Zeer centraal en goed gelegen als uitvalbasis om mooie uitstappen te maken . De hostess van TUI maar tevens het personeel van de receptie heeft zeer goed geholpen voor het uitstippellen van de reisroutes om zo de mooiste plekjes te bezoeken. Via het strand kan men ook zeer mooie wandelingen maken. Zeer vriendelijk personeel.
Tevens een voordeel: niet ver van de luchthaven Faro; dus niet lang in de bus om de accommodatie te bereiken.
Op het domein was ook een kleine superette aanwezig en in de nabijheid is er ook een intermarché: zeer handig.
Tevens konden wij ook 's avonds inschrijven voor het diner in buffetvorm wat exellent en kwalitatief verzorgd was en zeker niet duur.
Tijdens de maand december is de temperatuur nog zeer aangenaam zowel voor te wandelen als aan het zwembad de zitten tijdens de middaguren.
Het is een echte aanrader .

  • Algemeen 10
op 14 februari 2020 bestemming: Curaçao, reisperiode: februari 2020

Terug vlucht op 11 februari 2020 22,10 uur 2 uur vertraging met een zeer oud vervangend vliegtuig opgepropt met 4 naast elkaar geen bewegingsvrijheid ruimte om te eten onmogelijk vanwege de krapte eens maar nooit meer met TUI mijn ervaring zeer slecht en verders van tui ook geen uitleg de zitplaatsen waar voor betaald was waren niet in dit vliegtuig aanwezig en zouden terug betaald worden maar daar heb je bij een vlucht van 9 a 10 uur niets aan

  • Algemeen 1
op 9 februari 2020 bestemming: Gambia / Kololi, reisperiode: januari 2020

Goede reis goed hotel accomodatie zeer goed eten prima,alleen de beloofde deet voor iedere reiziger ontbrak stond in de reispapieren

  • Algemeen 9
op 7 februari 2020 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: februari 2020

Betaal voor twee visas terwijl ik maar een Visa nodig heb.. tui geeft aan zit in pakket dus geen Visa geld terug

  • Algemeen 1
op 4 februari 2020 bestemming: Polen, reisperiode: februari 2019

Privé gids geregeld en betaald voor een rondleiding in Auswitch Polen.
Reis specifiek gemaakt voor het bezoek aan Auswitch.

Eenmaal daar was er GEEN privé gids geregeld, en geen vervoer.
Tui is eind verantwoordelijk voor de reis, en na veel bellen en slecht geholpen te worden, was het antwoord van, ga maar met de groep mee, en kunnen we wel wat aan de prijs doen met terugkomen.

Uiteindelijk zelf voor elkaar gekregen na een uur rondbellen door Polen.

Volgende keer gewoon zelf alles regelen voor vertrek.

  • Algemeen 3
op 31 januari 2020 bestemming: Spanje / Calpe, reisperiode: januari 2020

Goed hotel en vriendelijk personeel. Wel een probleem gehad over het DRANK bij half-pension, dit is volgens het hotel enkel water en wijn en ik dacht ook frisdrank. Dit is wel opgelost geweest door TUI. Mijn ander probleem is jammer genoeg niet opgelost geraakt. Ik wou namelijk een stoel reserveren in het vliegtuig, maar als ik wilde betalen dan lukte dit niet. Ik heb gebeld naar TUI en ze hebben me hiermee niet kunnen helpen... Spijtig! Ik ben 3x doorbonden geweest en nog steeds geen hulp gekregen nu... Echt bizar want het is tenslotte hun website en toch geen hulp kunnen krijgen?? 1 woord hiervoor: JAMMER

  • Algemeen 7
op 31 januari 2020 bestemming: Spanje / puerto del carmen, reisperiode: januari 2020

Eerste app.complex cinqo plaza slecht, naar ander complex met ondersteuning van hostess perfect. Prima geregeld. Slecht betekent niet dat het complex slecht is, maar de ligging van het appartement was waardeloos incl. kattenbak en blinde muur. Dit eerste was bij cinqo plazas app. nr.1132.Na aandringen bij de receptie om een ander app. te krijgen, heeft de hostess binnen 2 uur een ander app. complex (Lanzaplaya) voor ons geregeld. Uiteraard tegen een extra vergoeding, die binnen dee door ons gestelde grenzen bleef. Dank hiervoor, wij hebben nu tenminste kunnen genieten van een stuk vrijheid en uitzicht.

  • Algemeen 8
op 29 januari 2020 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: januari 2020

Zeer slechte ontvangst: bij aankomst op appartement werden we door chauffeur transferbus op stoep afgezet: alles was donker, na aanbellen geen reactie. Bleek dat we telefonisch contact moesten zoeken met beveiliger, die kwam na ruim 1/2 uur en 2x bellen opdagen, kregen uiteindelijk sleutel en zoek het zelf maar uit. Appartement viel tegen: kon er niet fatsoenlijk zitten, geen verlichting in woonkamer om bij te kunnen lezen. Na moeizaam contact met ter plaatse van hostess €50 als doekje voor bloeden ontvangen. Na terugkeer in NL bij TUI geprobeerd een iets fatsoenlijker compensatie voor traumatische ontvangst, maar nee dus. TUI? Ja doei! Nooit meer met die club

  • Algemeen 3
op 27 januari 2020 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: januari 2020

Zondag 5 januari 2020 zouden wij middels een bij TUI geboekte reis een week naar de Kaapverdische eilanden gaan .

Midden in de nacht afgereisd naar Schiphol , bagage ingechecked , zelf ingechecked , door de douane en anderhalf uur gewacht bij de gate .

Tien minuten voor boarden werden we omgeroepen : uw vlucht is gecancelled , de koffer wordt uit het vliegtuig gehaald . Voor verdere informatie mag u naar de ticketbalie van TUI .

Daar kregen we te horen dat er niet geland kon worden door een stofstorm , dat deze al 24 uur aan de gang was en......dat de overige passagiers de avond daarvoor waren geinformeerd .

Waarom dat bij ons niet was gedaan ( twee telefoonnummers , mailadres en huisadres afgegeven ) kon niemand verklaren .

Voor omboeken naar een andere bestemming waren we , met mogelijkheid voor een week vakantie ,
doordat niet even gebeld was te laat : gaar van het wachten terug afgereisd naar huis ( 2 x heen , 2 x terug , vier uur in de auto voor ons ) contact gemaakt met TUI en kregen te horen dat de vlucht na 48 uur doorgang kon vinden .

Oftewel , 2x 8 uur vliegen voor 3 nachten …....

Affijn , veiligheid voor alles en aan die storm kan TUI ook niets doen , wel erg slordig van het niet bellen of mailen .

Dezelfde middag werden de kosten van de stoelreservering teruggestort.
Een week later , na veel bellen / mailen de reissom .

Maar nu komt de oplichterij .
De avond van tevoren ( dus terwijl men al wist dat er niet geland kon worden ) een excursie geboekt en betaald . Nu weigert TUI deze kosten terug te betalen want dat had binnen 12 uur door ons gecancelled moeten worden ( terwijl we dus voor niets op de luchthaven zaten te wachten op een vlucht waarvan TUI al wist dat die niet zou worden uitgevoerd.........)

Wie het snapt mag het me uitleggen .

Over gebeld en gemaild enzovoorts maar er wordt een gordijn aan smoezen opgetrokken .
Elke medewerker die je spreekt vindt het “ heel vervelend voor u “ maar kan “ helaas “ niets voor je doen .
Het reserveringsnummer ontbreekt in de database.
Het boekingsnummer van het reisbureau wordt niet herkend . (?)
De agent ter plaatse werkt niet mee.
Wij kunnen niet in dat systeem kijken .


Van een grote maatschappij verwacht je na het verpesten van je vakantie , als je heel positief ingesteld bent , misschien nog een soort van compensatie maat in plaats daarvan wordt je ook nog eens door ze belazerd .

Tot zover onze ervaringen met TUI .

Je voelt 'm al aankomen , voor wie zonder zorgen naar de zon wil raden we deze maatschappij niet aan en dat is nog vriendelijk uitgedrukt .

  • Algemeen 1
op 27 januari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2020

Op de heen en terug reis de rugzak tussen de benen moeten vervoeren van de bemanning wegens het grote aantal trolleys dat onboard meegenomen werd en opgeborgen moest worden in de bagage vakken.

Op de terug reis online ingecheckt, ruim 23 uur van te voren, voor 2 personen. Persoon 1 op 8F, persoon 2 op 9A terecht gekomen.

Tijdens de vliegreis overigens erg vriendelijk boordpersoneel en op de retour vlucht een piloot die prima en duidelijke info gaf.

  • Algemeen 6
op 24 januari 2020 bestemming: Spanje / Fuerta ventura, reisperiode: januari 2019

4 uur vertraging gehad vanwege kapot vliegtuig. Krijg geen compensatie omdat ze de tijden veranderd hebben. Heb een foto waar we nog aan de grond staan en tui zegt dat we al waren vertrokken.?????

  • Algemeen 3
op 24 januari 2020 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: mei 2020

TUI (NL) heeft nadat het bij hen bekend was dat ze de vluchten tussen A'dam en Florida op gingen heffen toch mijn online boeking en vervolgens de betaling geaccepteerd. Ik kwam daar toevallig achter. Naar de reiswereld en naar mij persoonlijk heeft TUI vol gehouden dat ze voor vervanging zouden zorgen. Totdat TUI plotseling deze week besloot om mijn boeking te annuleren. We zijn inmiddels meer dan een maand verder en is het nu onmogelijk om tegen de zelfde prijs een vergelijkbare vlucht te kopen. Het werd TUI waarschijnlijk te duur om hun verplichtingen naar de klant na te komen en heeft mij als een nummer uit mijn boeking gegooid, zodat ik nu een duurdere vlucht moet gaan kopen. Wat een wanprestatie en klantonvriendelijk beleid. Laatste keer dat ik met TUI in zee ga.

  • Algemeen 1
op 23 januari 2020 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: februari 2020

Klantendienst enorm onbeleeft en haakt nadien zomaar in! geen vlucht informatie na meerdere keer te mailen geen reactie! vlucht wordt niet geregeld door TUIO zelf maar door Qatar boekkingsnummer groot vraagteken wnr stoel reserveren nog een groter vraagteken geen INFO wat dan ook gekregen van TUI SCHANDE!!!! wij reizen met een peuter en zouden graag wat info wensen, dat krijgen we dus niet!

  • Algemeen 1
op 22 januari 2020 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: januari 2019

Slecht hotel, verloren bagage

  • Algemeen 1
op 22 januari 2020 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: januari 2020

Vertragingen op en top, te weinig brandstof, tussenlandingen, geen communicatie, 1 pluspunt, we kregen 5 euro om te spenderen op de luchthaven, hebben er maar 4,5 uur gestaan!!

  • Algemeen 1
op 21 januari 2020 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: januari 2020

Voor de terugvlucht eigenlijk 0 want andere kist geen Dreamliner en met vertraging. Het was een kist zonder extra beenruimte en geen Tv of radio in je stoel. We zaten als knakworsten in een blik en lekkende airco, 10 uur lang staren naar een lege rugleuning, geen vakje om je boek in te kunnen doen. Klapstoel was scheef...koffie moest je vast blijven houden terwijl je probeerde te eten. Geen sms gekregen over de vertraging. Het eten was lauw. Een domper na onze vakantie. Het lijkt er op dat het vliegtuig onder de mottenballen was gehaald...Ik kwam er gebroken uit...de meesten eigenlijk wel en wat was iedereen boos....

  • Algemeen 1
op 20 januari 2020 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: januari 2019

Zeer slechte ervaring met huur auto (Dollar). 50 minuten moeten wachten op de bus. 1 uur in de rij gestaan voor de auto. Boeking en verdere afhandeling TUI is prima. Kwam wel iedere keer weer € 25,- pp bij (comfortstoel/bagage/stoelreservering).

  • Algemeen 7
op 19 januari 2020 bestemming: Frankrijk / La Toussuire, reisperiode: december 2019

Ik wil even een reactie geven niet eens zo zeer over de vakantie maar over de nazorg. Ik was mijn paspoorten vergeten in het appartementencomplex. Mijn fout heeft tui niets mee te maken. Het lukte mij echter niet om het juiste e-mail adres te vinden om het complex mijn adres te kunnen sturen. Goed lang verhaal kort ik had via tui geboekt en ben toen het contact center gaan mailen. Hier kreeg ik in eerste instantie gegevens die je op Google kon vinden. Allereerst kan ik zelf ook googelen dus dat geeft niet het idee dat men meedenkt. Hierop heb ik gereageerd dat dit niet helpend was. Twee dagen later kreeg ik de reactie dat ik dan maar aangifte moest doen bij de politie en het verlies moest claimen bij de reisverzekering. Sorry het slechtste advies ooit en ook niet echt integer. Toen ik vroeg of er geen contact opgenomen kon worden met de reisleiding ter plekke, kreeg ik als opmerking dat vanwege privacy overwegingen geen gegevens van de reisleiding beschikbaar waren. Als klant lijkt me dit onwaarschijnlijk mensen werken voor je in het buitenland maar niemand heeft gegevens van ze of kan ze bereiken. Als dit werkelijk zo is mag u dit gelijk zien als een open sollicitatie want zo’n baan wil ik ook.
Ik heb uiteindelijk via Sunweb waar wij normaal gesproken onze vakantie boeken een en ander voor elkaar gekregen en morgen zullen onze paspoorten op de post gaan. Ik wilde dit even met u delen

  • Algemeen 4
op 14 januari 2020 bestemming: Finland / Levi, reisperiode: december 2019

Vlucht, transfer en appartement met TUI. Vlucht was prima en op tijd. Transfer was ook goed alleen bij terugvlucht moesten we tussen 9,00u en 9,20u buiten staan wachten. Wat ik erg raar vind, waarom kunnen ze niet even naar binnen lopen om te zeggen als de bus er is. 20 minuten in de kou en sneeuw wachten vind ik nou niet echt goede service. Activiteiten allemaal zelf geboekt via TUI duur en alleen maar grote groepen.

  • Algemeen 7
op 9 januari 2020 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: november 2019

Omdat ik nu voor de tweede keer mij genept voel. Twee jaar achter elkaar een ticket Orlando geboekt met auto. En 2 x hebben wij teveel betaald. Vroegboeken nooit doen! Scheelt je honderden euro's.

  • Algemeen 5
op 22 december 2019 bestemming: Senegal / Dakar, reisperiode: december 2019

Ik geef dit cijfer voor de terugvlucht, alleen tot de eerste tussenstop. personeel was zeer onvriendelijk en onprofessioneel. gingen ons vertellen dat wij eerder moesten aangeven dat handbagage niet paste in de vakken boven ons, terwijl er nergens plek was. 3 keer gezegd dat het nu onze schuld was dat we laten opstegen terwijl we alsnog veel eerder opstegen als van tevoren op ons vliegticket stond. ik denk dat het hun werk is om het eerder te checken, bij de balie met inchecken nog gevraagd of het bij het ruim moest maar dan moesten we betalen, dus we namen het mee. voor ons geen probleem maar was dus wel een probleem in het vliegtuig. wij als 2 jonge meiden wisten wij veel dat dat niet een kwartier bij onze voeten mocht staan.

  • Algemeen 3
op 19 december 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

+ = -shuttle naar zee
-mooie kamer
-zicht op zee
-zeer gedienstig personeel
-zeer gevarieerde keuken, en nog lekker ook

  • Algemeen 8
op 16 december 2019 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: december 2019

Het Hotel krijgt 8,5. De vlucht 1uur te laat vertrokken door staking in Frankrijk? Plus 1u in de bus wachten in Fuertventura voor wij vertrokken naar het Hotel,wachten op Duitse mensen die later landen? Terugvlucht,stoelen stonden zeer smal bijeen,zelfs voor mensen van 1,75m.Vlucht vertrok ook 1uur later.Hostess verstond geen Frans.

  • Algemeen 8
op 10 december 2019 bestemming: Suriname / Johan Adolf Luchthaven te Zanderij, reisperiode: december 2019

Bij vertrek uit Suriname wordt door Tui 3 van de 15 incheckbalies in gebruik genomen. Online inchecken is niet nodig. Ik sta nu al anderhalf uur in de rij en moet nog door de bagagescanner en door de douane.Vertrektijd van het vliegtuig is 21.05 uur. Ik sta al vanaf 17.45 uur in de rij. Het is nu 19.15 en ben nog steeds niet bij de incheckbalie. Online inchecken is ook niet mogelijk geweest.

  • Algemeen 5
op 6 december 2019 bestemming: Egypte, reisperiode: december 2019

Top geregeld TUI! Een gezin in een vlucht (kids 1 en 3 jaar) uit elkaar halen, wanneer er geen stoelenreservering is gedaan. Het maakt ons niet uit waar we zitten. Had iig gezorgd dat we bij elkaar zitten! Veel sterkte om de passagiers naast ons uitleg te geven waarom de kinderen zo onrustig zijn. Excuses aan deze personen alvast

  • Algemeen 1
op 4 december 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alaam, reisperiode: november 2019

De reisleider in hotel van Tui heeft ons moet geholpen, Tui international kon niks doen. Eenmaal thuis aangekomen nemen ze de klacht niet serieus.

Op vakantie de 2e dag een buikinfectie opgelopen waarschijnlijk door het eten.. werd door de receptie van het hotel naar een dokter die in het hotel zat gestuurd. Deze deed onderzoeken bij veel mensen op het zelfde hotel en iedereen moest onnodig aan infuus. Deze arts probeerde geld af te troggele bij de toeristen.. zelf 800 eiro moeten betalen anders kwam ik het hotel niet uit.. tui zelf kon niks betekenen voor mij en kon eerst korting bij de dokter regelene later niet meer. Thuis gekomen zeiden ze dat ze geen bewijs hadden van andere klanten die een klacht hadden ingediend.. deze dokter moet worden aangepakt en het hotel ook jammer dat Tui hier niks mee doet en de klanten geen vergoeding kan geven voor de nare ervaring.

  • Algemeen 5
op 30 november 2019 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2019

De reis en hotel prima
Excursies slecht
Wij hebben eiland Mayhna gedaan en woestijn
Snorkelen bij eiland gehaast echt niet prettig.
Woestijn bezoek aan inwoners is nep
Reisleider eist bijna 20 euro aan fooi
Moet Tui echt iets aan doen
Excursies zijn al vrij prijzig dus echt niet doen , te duur voor wat je krijgt

  • Algemeen 8
op 24 november 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2019

Op de heenreis vanaf Eindhoven vertraging,wat natuurlijk niet leuk was. Prima opgelost door TUI. Na een telefoontje en het invullen van het formulier op hun site stond de compensatie binnen 2 weken op onze rekening. Hotel Bull Escorial was geweldig. Wij hebben een fijne vakantie gehad.

  • Algemeen 10
op 17 november 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: mei 2019

Waarom moet ik om in het vliegtuig normaal te kunnen zitten met mijn lengte van 193 cm. bijbetalen. Terwijl iemand met een gewicht van 110 kg. dit niet hoeft.

  • Algemeen 7
op 28 oktober 2019 bestemming: Gambia / Kotu, reisperiode: oktober 2019

Een excursie Roots geboekt netjes op tijd met een bus opgehaald de boot op en naar het slaveneiland gebracht met aansluitend een bezoek aan het dorp van Kunta Kinte. Dit alles ging goed met een deskundige gids. Op de terugweg een heerlijke lunch op de boot. Dat de boot geen motor heeft naar westerse maatstaven kan ik begrijpen maar dat de bemanning aan het eind van de reis de lege blikken en plastic flessen de rivier Gambia in gooit kon er bij veel mede passagiers niet in. Misschien dat TUI contact op kan nemen met de betreffende aanbieder van deze excursie.

  • Algemeen 6
op 24 oktober 2019 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2019

Door een technisch gebrek aan het vliegtuig werd vlucht OR165 naar Ohrid uitgesteld. Van meet af aan is TUI zeer onduidelijk geweest over het verloop. Zeker is dat er op twee momenten ten de passagiers is gelogen: 1) er zou personeel van TUI onderweg zijn door de douane om ons te woord te staan (8 uur lang op Schiphol niemand "live" gesproken alleen per SMS die zeer traag op gang kwam en die onvolledig waren). Grondpersoneel was onderweg alleen mochten ze de douane niet door. Ja, ja. Leugen nummer 2 was dat het toestel pas op 30 september om 17:50 kon vertrekken, doordat het vliegveld op Ohrid op maandagmorgen gesloten is. Dat klopt niet en is bevestigd door luchthavenpersoneel in Ohrid.
Gaan wij nog eens boeken? Dikke NEEN. Het komt verdacht vaak voor dat er vluchten geannuleerd worden met technische gebreken. en het ergste is: men weet ervan! Doodeng.

  • Algemeen 3
op 21 oktober 2019 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2019

Bij balie Schiphol heel vriendelijk , bij aankomst op maidera heel vriendelijk vervoer naar hotel goed geregeld schoon hotel auto geboekt via hostess verliep prima aflevering en ophalen bij hotel terugreis idem dus grandioos vliegtuigpersoneel ook heel vriendelijk

  • Algemeen 10
op 21 oktober 2019 bestemming: Spanje / Madrid, reisperiode: oktober 2019

Een stedentrip naar Madrid. Geweldige stad, leuk hotel, via TUI geboekt.
Het venijn zat in de staart. De terugvlucht werd door de KLM gecanceld. Dit gebeurde vrijdagmiddag laat. TUI gebeld, wisten nergens van en zouden ons terugbellen. Helaas, ze konden niets voor ons doen NB een pakket reis daarbgekocht. Ze vertelden doodleuk dat vanwege privacy wetgeving (echt waar) ze ons niet konden helpen. De KLM verwees permanent naar de reisagent. Ik zal het verder kort houden. Op vrijdagavond (5 perdonen 3 kamers) hotel voor 1 nacht bijgeboekt. Vroegen de hoofdprijs, inderhandeld naar € 110.00 . Een extra maaltijd en nog een
nachtelijke taxirit geboekt. Op zondagmorgen eerst met AF en in Parijs naar Amsterdam. Niemand gaf thuis.
Snel klacht ingediend en de gemaakte kosten verklaard. € 610,00 . Alles afgewezen. Blijft met een katterig gevoel van TUI achter. Hun imago wil 100% tevredenheid uitstralen, ontzorgen en tevredenheid. Stop die reclames, wees er voor je klanten, en los het probleem van je klanten op.

  • Algemeen 1
op 17 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: oktober 2019

O de heenreis hadden we een uur vertraging omdat het vliegtuig later aankwam op Schiphol. Maar door een prima luchtstroom hebben we ruim 3 kwartier ingelopen tijdens de vlucht en kwamen we nog redelijk op tijd op Rhodos aan. Op maandag kwam de hostes van Tui kennis maken en Priscilla was een erg enthousiaste dame die alles echt netjes uit heeft gelegd. We hebben een aantal excursies geboekt om Rhodos te ontdekken. Op de eerste dag was Corinne onze gids. Ze kwam zelf van Rhodos en wist heel veel over de geschiedenis te vertellen, de gewoontes en gebruiken van het eiland. Hierdoor of mede dankzij haar hebben we een fantastische vakantie gehad. Wat een gids het verschil kan maken. Was een heerlijke vakantie die we zeker nog een keer over willen doen.

  • Algemeen 9
op 16 oktober 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: september 2019

Terugvlucht 2 keer uitgesteld. Er werd ter plaatse NIETS medegedeeld. Grote verrassing bij het ophalen dat wij naar een ander hotel werden gebracht. I.p.v. het vliegveld. Terug In Nederland 3 keer gebeld en 3 keer gemaild over het waarom. Tot op heden GEEN antwoord. Reis verzekering vraagt om de reden van vertraging, kan ik dus niet geven

  • Algemeen 2
op 15 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Chaldiliki, reisperiode: september 2019

Ken je die grap va Tui? Wij hadden een vakantie geboekt twv 5400 euro. Maar bij aankomst in het hotel stond de reservering op een andere naam. Dus, wij hadden geen kamer want konden niet inchecken. Uiteindelijk bleek dat Tui onze reservering op een andere naam had doorgegeven. Klacht ingediend.

Reactie (na 4(!) weken): 'Wat vervelend om te lezen dat het hotel uw reservering in de eerste instantie niet heeft kunnen vinden. Echter kunnen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor het handelen van het hotelpersoneel.' HET LAG NIET AAN HET HOTELPERSONEEL

En

'Wij hechten veel waarde aan een goede relatie met onze klanten en daarom bieden wij u graag een reischeque aan van € 50,00'

Sorry, maar wij hebben dus 5400,- euro betaald. Tui maakt aan de lopende band fouten. Je kan alleen per mail een klacht indienen, vervolgens moet je 4 weken op antwoord wachten en dan krijg je zoiets. Ik weet het niet hoor. Maar uit niets blijkt dat Tui waarde hecht aan een goede relatie met de klant.

  • Algemeen 6
op 14 oktober 2019 bestemming: Bulgarije / Varna, reisperiode: september 2019

Het Riu hotel Astoria is geen 4 sterren waard !In verschillende Riu hotels over de wereld geweest kennen het concept van dit hotel ! ! Zijn tijdens de vakantie 3 dagen ziek geweest door de slechte hygiëne van zowel het eten etc.Wat ook vermeld staat op verschillende sites Doordat we de klacht niet op papier hadden maar mondeling is doorgegeven hebben wij in verhouding met de reissom een belachelijk laag bedrag terug gekregen ! En alleen doordat het personeel van het reisbureau Deventer onze klacht wel serieus nam hulde voor hun ! Maar Tui waar wij al jaren meevliegen hebben wij geen woorden voor schande hoe die met mensen omgaan !!

  • Algemeen 5
op 14 oktober 2019 bestemming: Marokko / Rond reis, reisperiode: oktober 2019

Het was een geweldige reis met vele mooie indrukken.
Ondanks ik al vaak in Marokko ben geweest heb ik dingen mogen zien die zelfs ik nog niet had gezien, mijn vriend was hier nog nooit geweest en heeft genoten van de vele mooie dingen die hij heeft gezien, dit had ik hem nooit zelf kunnen laten zien.
De hotels waar we geslapen hebben zijn voor Marokkaanse begrip goed tot geweldig.
Wij gaan zeker vaker met jullie op pad, bedankt voor de geweldige ervaring.

  • Algemeen 10
op 11 oktober 2019 bestemming: , reisperiode: december 2019

Boek niet (te vroeg) bij TUI !

De reis moet nog plaatsvinden, maar ik heb nu al een nare bijsmaak.
Ik heb bij TUI voor 4 personen een reis naar Florida geboekt voor 1 week, die is 2,5 maanden voor vertrek opeens totaal 1200 euro goedkoper!

Ik begrijp dat prijzen kunnen fluctueren, maar ik vind dit wel erg gortig.

Mijn advies: boek zeker niet te vroeg bij TUI. Want ze "dumpen" de reis al een paar maanden voor vertrek!

  • Algemeen 3
op 8 oktober 2019 bestemming: Mexico, reisperiode: juli 2018

Fraude door TUI na boeken van excursie (en na maandenlang heen en weer communicatie nog steeds niet terugbetaald ook al beweren ze van wel maar onze bank/VISA bevestigt enkel onze kant). Zij schuiven de verantwoordelijkheid naar GO TUI ook al is er geboekt via TUI-app tijdens een TUI-reis, maar dit bedrijf is schimmig en frauduleus. Oplichting!

  • Algemeen 1
op 5 oktober 2019 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: september 2018

We hebben in een prachtig hotel gezeten. Echt 4 sterren waardig. Rio was het hotel. Alleen een grote zwarte rand op de terug reis. We zouden om 16 uur vliegen, en om was iets vertraging van 2 uren, en tot overmaat van ramp werd het pas de volgende 7 uur. Ze hebben ons naar fuerte ventura gevlogen waar we in een 5 sterren hotel ondergebracht werden. Het hotel riu isla wat erg erg slecht was. Vies eten allemaal vis en het hotel zat vol kakkerlakken. We waren helemaal kapot al van dinsdag 13 uur aan het reizen, geen eten vanaf het nood hotel zaten buiten alles konden nergens heen. De andere dag stond het ontbijt niet klaar. Zonder eten weg naar het vliegveld . 5 uur opgestaan 7 uur vliegen maar dit werd 9.45. Zeer slecht allemaal 12 uren geen eten gehad wat op koekjes geleefd en in het vliegtuig een duur broodje aangeschaft. Met alles bij elkaar 28 uur te laat thuis gekomen. Communicatie van tui erg erg slecht . En het hotel riu erg slecht 2 sterren waardig ipv 5 wat hun aangeven op hun site . Jammer van de terug reis van een prachtige vakantie. Door de terug reis Meteen weer toe aan een vakantien

  • Algemeen 5
op 5 oktober 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: september 2019

Bracky bay. Kamer 6010. Gordijnen sloten niet vitrage hing los en was vies. Ook de verlichtingskappen waren vuil en zelfs in de douche kapot en een open gat ernaast. Roestige schroeven douche wand. Alleen onderlaken op matras (geen beschermhoes eronder). Men geeft het een 8.3. maar dat is het niet waard. Aanbod eten redelijk.

  • Algemeen 6
op 4 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: oktober 2019

Ik houd van positiviteit maar ben over Tui niet tevreden. Op de heen- en terugweg in de bus geen hostess die begeleiding doet. Alleen een chauffeur die geen andere taal spreekt dan Grieks. Word je midden in de nacht in de hoofdstraat eruit gezet en moet dan zelf op zoek gaan naar het appartement. Terugweg ben geen watje maar als vrouw alleen vond ik het in die donkere straat niet prettig.
Terugweg wordt er vertraging aangekondigd via sms. Dat is heel fijn maar de bus komt wel op dezelfde tijd als wanneer we op tijd zouden reizen. Op deze manier kan je het reizen allemaal wel zelf organiseren.

  • Algemeen 4
op 4 oktober 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2019

Mijn schoonouders zitten al 13 uur vast op schiphol, eerst 8 fucking uur vertraging, daarna was ineens het vliegtuig kapot waardoor ze nu al 13 uur vast zitten !!!

geen hotel niks ze moeten noodgedwongen op de vloer in schiphol slapen !!!!

het enige wat Tui ze aanbied 14,95 met zijn 2e om wat drinken te kopen ( wat op het vliegveld al zowat 5 euro per flesje is )

dit is echt mens onterend !

schaam je tui !!!

  • Algemeen 1
op 2 oktober 2019 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: september 2019

Het hotel was TOP
Perfecte ligging en een heerlijk ontbijt
De excursie met de boot naar Saria was geweldig wat een leuke gids die José wat vertelt ze het leuk.
We gaan zeker nog een keer terug!!

  • Algemeen 10
op 30 september 2019 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2019

Wegens technische problemen is onze terug vlucht gecanceld. En de communicatie daarover was zeer slecht. Eerst zou de vertraging anderhalf uur zijn, later 24 uur en inmiddels 36 uur. En nooit een bericht van TUI, geen app, geen sms en geen telefoon. Alleen de locale man gaf af en toe een update, maar ook hij werd onvoldoende geïnformeerd.
Eerst zaten we te wachten op het vliegveld en later werden we ondergebracht in een hotel in the middle of nowhere, waar niets te doen was. Heel slecht dit.
Omdat het oorspronkelijke appartement wel goed was krijgen ze nog een 4, anders was het een 1 geworden door de slechte informatie voorziening.

  • Algemeen 4
op 24 september 2019 bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: augustus 2019

Super goeie eerste ervaring met Tui! Ons hotel in Sousse Tunesië (geboekt via vakantie discounter) was ronduit slecht. We hebben meteen contact opgenomen met onze tui reisleider (Patrick) en de volgende ochtend zijn we meteen overgeplaatst. Echt top. We willen Patrick nog even voor bedanken de goeie en snelle service, echt top

  • Algemeen 8
op 18 september 2019 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: augustus 2019

Ik boekte een vlucht van Corfu met TUI naar Oostende. tijdens het invullen van mijn geboortedatum en die van mijn gezin, besliste TUI de prijs te verhogen. Ik vind dat je niet TIJDENS het invullen van naam en geboortedatum (dus nadat je beslist hebt de tickets te kopen) de prijs kan verhogen. Deze tickets horen gereserveerd te zijn tijdens het boekingsproces. Indien de boeking te lang duurt, kan je de sessie stop zetten.

  • Algemeen 1
op 17 september 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2019

Hotel geweldig zeer vriendelijk en fantastische mensen .De tui organisatie krijgt een onvoldoende .Heenweg uur vertraging in het vliegtuig, aankomst in een bus gedeponeerd weer uur vertraging en wachten in de bus .Zonder begeleiding word je de bus uitgegooid door de hele reis bellende bus chauffeur die niet eens de moeite neemt om gedag te zeggen en je zo op straat zet met koffers en zoek het uit .Welkomst ontvangst van Tui geen !!!!! alle hotels behalve deze 5 ster .Terug reis tijdstip van ophalen moesten we zelf achteraan .Het hotel heeft dat voor ons perfect geregeld .Kortom jammer dat tui aan dit hotel verbonden is het hotel verdient beter !!!!

  • Algemeen 4
op 16 september 2019 bestemming: China / Rondreis, reisperiode: september 2019

Wij hadden deze tiendaagse rondreis geboekt bij Tui omdat het een rechtstreekse vlucht was.
Enkele dagen voor vertrek krijgen we een mail dat de vlucht gewijzigd is , via Dubai met een wachttijd van drie uur in Dubai met als gevolg dat we inplaats van ‘s morgens pas ‘s avonds laat in Shangai toekwamen, de eerste dag was dus verloren, de compensatie die Tui daarvoor aanbood, een etentje , was niet in verhouding.
Ook het hotel in Beijing was op de laatste moment gewijzigd , wij zouden midden in het centrum zitten en nu zaten we ergens achteraf zodat we nergens naartoe konden in de zeldzame vrije tijd.
Vooral de vluchtwijzigingen vond ik verschrikkelijk , 32 uren onderweg, heel vermoeiend.

  • Algemeen 5
op 16 september 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: augustus 2019

Een prachtig resort om te verblijven. Ook hadden we met behulp van Sebastian een super mooie excursie geboekt naar Xel Ha. Bedankt Sebastian voor je hulp bij het uitzoeken vd excursie en natuurlijk voor het boeken. Zo fijn als iemand je begeleid als je zo een verre trip maakt!

  • Algemeen 10
op 13 september 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2019

Begon reeds bij aankomst alicante niemand sprak engels wisten niet welke hotels er meekonden in de bus 11 hotels gedaan en driemaal voorbij ons hotel corona del mar gepasseerd!!! wat normaal 45 minuten is vanaf alicante waren dat er nu 2,5 u. gemeld aan host maar dat was dan al te laat volgens hem !!! gaan reeds vele jaren met tui nog nooit zoiets meegemaakt !!!!

  • Algemeen 8
op 11 september 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: augustus 2019

Ondanks dat ik met een hernia op vakantie ging is het mij toch goed bevallen dit was 1e keer ibiza.Zo als altijd een eiland toer.Maar wat een afgang over al veel te weinig tijd.b.v.allen lunchen en rond kijen in 75 min.Ibiza stad doorheen gereden niks gezien enz enz. en dat voor zoveel geld 2pers. 108 euro komt nog eten en drinken bij.Dit was het geld absoluut niet waard Heel heel jammer De andere dag met nog 2 mensen onze des illusie geuit

  • Algemeen 5
op 10 september 2019 bestemming: Portugal / Lissabon, reisperiode: augustus 2019

Reis is geannuleerd (buiten onze schuld om) en hebben nog steeds geen geld terug gehad van TUI. We hebben meerdere malen contact gehad met de 'klantenservice' (die compleet waardeloos is) en worden alle kanten opgestuurd zolang ze het zelf maar niet zijn. Ik boek nooit meer een reis via TUI, ik kan het beter zelf gaan doen.

  • Algemeen 1
op 8 september 2019 bestemming: België / Rijkevorsel, reisperiode: september 2019

Boek je en reis als koppel, check je in en zetten ze je helemaal uit elkaar op het vliegtuig. Sorry had u maar betaalstoelen moeten nemen. Mss klanten bduidelijker vooraf informeren of €50 meer vragen voor een ticket en mensen gezellig naast elkaar zetten. Mooie start van de vakantie! Bedankt TUI. 1 keer en nooit niet meer.

  • Algemeen 1
op 7 september 2019 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: augustus 2019

Over de afhandeling van de vergoeding wegens het ontbreken van een koffer heb ik een review geschreven. Deze was zéér negatief, vooral over de communicatie met Tui. Deze review werd niet geplaatst. Beschamend!!!

  • Algemeen 1
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende