Schrijf een review

Reviews over TUI

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Volmerlaan 3, 2280 GC Rijswijk NL
088-0885885

Logo van TUI

Pagina 4 van 15 met 1436 resultaten

op 6 september 2019 bestemming: Griekenland / Kefalonia, reisperiode: juli 2019

9 dagen in een appartement vol schimmel gezeten ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 4 september 2019 bestemming: Canada / van de Rockies tot de pacific, reisperiode: augustus 2019

De reis was fantastisch .De gids Marc Bonnevie top .bezienswaardigheden mooi .De groep zeer goed .1 probleem .Mijn man en ik hadden op de vier vluchten nooit een plaats bij elkaar .Dat kan niet .met vluchten van 6 en 4 uur. Onze groep van 15 wel altijd bij elkaar .Zou eens willen weten hoe dat komt .graag een antwoordt a.u.b..b ... Lees meer

  • Algemeen 9




op 4 september 2019 bestemming: Curaçao / Mambo beach, reisperiode: augustus 2019

Perfecte vakantie. Enige minpunt is dat TUI de reis op internet nog goedkoper aanbiedt nádat we de vroegboekkorting al hadden gekregen en de reis hadden betaald. Hoe vroeg moet je dan boeken? ... Lees meer

  • Algemeen 9
op 3 september 2019 bestemming: Jamaica / Montegobay, reisperiode: oktober 2019

Omdat het altijd gezeik is...en nu weer.
200 dagen geleden geboekt. En nu pas komen , dat we 1 dag eerder terug gaan ivm vlieg schema zomer/winter.... schandalig.. had j3 toen der tijd moeten zeggen hadde we makkelijk om kunnen boeken ..maar paar weken voor vertrek gaat dat natuurlijk niet ivm werk..logisch .. dan met een vergoeding komen van 5 tientjes op een bedrag van 10.000 euro...schaam je.. die 50 euro ben je al kwijt op de luchthaven.. En dan het hierbij laten ook nog schaam je diep als grote organisatie zijne

  • Algemeen 1
op 3 september 2019 bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: augustus 2019

Dramatisch resort. TUI belooft van alles via 'klantenservice'; doet uiteindelijk niets voor je.

  • Algemeen 2
op 2 september 2019 bestemming: Montenegro / Tivat, reisperiode: juli 2018

De kwaliteit ziet men pas als het mis gaat.

Na een vlucht naar Tivat (Montenegro) blijkt een stuk bagage niet aangekomen, kan gebeuren.
Kort samen gevat, TUI doet NIETS.
Er wordt niet geïnformeerd, er wordt niet gezocht, er komt geen eens ontvangst bevestiging op post.
Als je zelf op zoek gaat naar informatie wordt je van kastje naar de muur gestuurd met tegenstrijdige informatie.

  • Algemeen 1
op 1 september 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2018

Met hulp van onze reisleidster een tour geboekt vanuit koutouloufari naar een kleiner eiland. Dezelfde tour kon je elders boeken voor 20 euro pp ipv 70 euro pp. Van tevoren werd al aangegeven dat het duurder zou zijn om via tui te boeken, maar we bijv wel betere service zouden kunnen verwachten. Dit bleek uiteindelijk niet zo te zijn. Onze gids sprak gebrekkig Nederlands (wel een erg aardige vrouw) waardoor veel dingen soms gewoon niet te volgen waren. Toen we bij de boot aankwamen bleek het opeens dat we allemaal 1 euro moesten betalen voor de gemeente, was fijn geweest als dit ook van tevoren was aangegeven. Voor de prijs zou je verwachten dat je op een goede plek terecht komt. We kregen eten op de boot wat gewoon helemaal verkoold was. Ik eet alles, hoe droog het ook mag zijn maar dit was gewoon echt niet te eten omdat het zó verbrand was. Kortom, geen tripjes boeken bij tui maar bij een reisbureau in de buurt van je hotel... Je betaalt veel minder en je krijgt er bijna hetzelfde voor.

  • Algemeen 6
op 1 september 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2019

Altijd maar dan ook altijd vertraging met TUI ondanks dat je dik betaald. Wij boeken niet meer.

  • Algemeen 1
op 29 augustus 2019 bestemming: Turkije / Manavgat, reisperiode: augustus 2018

De reis en het hotel waren fantastsch. Helaas was de service van de klantenservice van TUI beneden peil. Na een fantastische vakantie te hebben gehad waren we op weg naar huis. Door een misverstand was er 1 koffer in ons hotel achtergebleven. Thuis hebben we meteen contact opgenomen met TUI. Tot onze grote verbazing kregen we te horen dat TUI niets voor ons konden betekenen. TUI was niet verantwoordelijk voor de koffers van klanten werd er gezegd. Wij hebben aangegeven dat we dit ook begrepen, maar we wilden hulp om ons in contact te brengen met iemand die ons kon helpen bij het terughalen van de koffer via een koeriersdienst. De kosten waren natuurlijk voor onze eigen rekening. Aangezien TUI ter plaatse de contacten (reisleiding) heeft in Turkije, leek ons dit de makkelijkeste oplossing. Helaas kregen we nul op ons request. Gelukkig was ons hotel meteen bereid met ons mee te denken waarvoor heel veel dank. Uiteindelijk hebben we na veel gedoe en na bijna 4 weken de achtergebleven koffer thuisgekregen. Het is echt schandalig dat zo'n groot bedrijf nog niet eens bereid is om met haar klanten mee te denken! En dan hebben we het nog niet eens gehad over de arrogante houding van de dames die wij gesproken hebben. Een zeer teleurstellende ervaring!

  • Algemeen 1
op 28 augustus 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: mei 2019

Tui is een hele hele slechte luchtvaartmaatschappij vluchten ALTIJD vertraagd of ze laten je gewoon twee dagen wachten op je vakantie bestemming tot je weer terug kan ik ga NOOIT meer met TUI en ik adviseer u om hetzelfde te doen!

  • Algemeen 1
op 27 augustus 2019 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: augustus 2019

Misschien ben ik te streng, maar met boeken ging het fout. We wilden zo voordelig mogelijk maar de reis werd naar newark vliegveld geboekt, wat wel dichter bij het hotel was (ongeveer een uur) maar ook 1000 euro duurder voor 2 vliegtickets. Dag na boeking gebeld en er zou gekeken worden of dat nog anders kon, enigzins onbevredigend antwoord. Gelukkig kon het nog anders maar met het cancellen van onze boeking was ook het hotel gecancelled. Daar stonden we dan bij het hotel na een pittige vlucht, dramatische border patrol, en geen hotel. Gelukkig was het hotel zo lief om ons het voordeel van de twijfel te geven. Maar dat duurde toch ook nog weer een uur langer. De volgende dag het keuzemenu van tui voor Europese stedentrips en Middellandse zee gebied toets 1, voor verre reizen toets 2, 2 dus, 10 minuten wachten met irri muziekje en vervolgens doorverbonden naar andere lijn, want u had een andere keuze moeten maken, weer 5 minuten wachten. Toen was het gelukkig snel geregeld maar al met al een hoop stress en dure telefoonkosten verder. New York was fantastisch, het hotel W. Hoboken was overweldigend goed, service tui sorry maar echt onder de maat. Volgende keer regel ik het weer zelf.

  • Algemeen 6
op 27 augustus 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: augustus 2019

Mijn man, longkanker patiënt kreeg het op de vakantie erg benauwd. Zitten ging wel, maar alle inspanning was verder teveel. Via Tui gevraagd of het mogelijk was om een rolstoel te regelen op zowel vliegveld Palma en Schiphol. Binnen één uur kregen we via de app te horen dat alles was aangevraagd en geregeld. Op de dag van de vliegreis was alles super georganiseerd. Complimenten voor deze snelle actie.

  • Algemeen 10
op 27 augustus 2019 bestemming: Aruba / Eagle Beach, reisperiode: augustus 2019

Kamer geboekt in Riu Aruba waar onze dochter met kind van 2 ook na 2 dagen zou arriveren.
Ton we aan kwamen was er in beide Hotels geen kamer voor ons. Uren moeten wachten met mn zieke zwaar vermoeide man.
Kamer in het andere Hotel gekregen als onze dochter alleen voor adult, s
Dus de hele vakantie tussen 2 hotels moeten heen en weer rennen om mijn dochter en mijn zieke man te kunnen bijstaan.
En dat voir zo.n ontzettend dure vakantie.
Waardeloos.

  • Algemeen 2
op 24 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Koutoufounari, reisperiode: augustus 2019

Het hotel was prima, prijs kwaliteit uitstekend! De domper op dit feest kwam door de liegende hostess, die zijn altijd op jacht naar je geld. Bijvoorbeeld, ik wilde naar knossos toe, de hostess vertelde dat Tui dit had afgehuurd speciaal voor de gasten van TUI. Dat was een leugen, en er volgde nog veel en veel meer. Wees verstandig en boek bij een locale partij, dat scheelt je zomaar 80%. Het is volkomen veilig om op kreta om op pad de gaan met een bus of taxi. Of nog beter, huur een auto.

  • Algemeen 7
op 22 augustus 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: december 2019

Ik kwam er achter dat ik een foutje gemaakt had in mijn boeking. In plaats van mijn eerste naam had ik mijn initialen door gegeven. Dat betekende in feite dat ik een onjuiste tenaamstelling had van de reis. Na het horen van allemaal horror verhalen over mensen die honderden euro's bij moesten betalen in een soort gelijke situatie was ik bang dat mij hetzelfde zou gaan overkomen. Maar niets was minder waar. Ik heb met een simpel telefoontje naar de helpdesk TUI de fout kunnen laten corrigeren, en dat heeft TUI zonder bijkomende kosten prima geregeld. Het was dus volkomen gratis, en ik kreeg zelfs geen extra administratiekosten in rekening gebracht. 2 Duimen omhoog voor TUI !!!

  • Algemeen 10
op 17 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kardamena, reisperiode: augustus 2019

Een heerlijke reis gehad met onze kinderen. Alles was keurig geregeld en alles liep op rolletjes. Iedereen werd netjes aangekruist en naar de resorts gebracht met de juiste bussen. In het hotel werd alle info goed gedeeld en aangegeven. De TUI-app was ook nuttig en handig tijdens de reis. De informatiebijeenkomst was in orde. De terugreis was ook keurig geregeld: iemand van TUI bleeg in de buurt totdat je de douane gepasseerd was. We hebben een fantastische vakantie gehad, waarop we met veel plezier terugkijken! Reizen met TUI kunnen we dus zeker aanraden! Er was echter toch 1 tegenvaller: we boeken bij TUI een excursie naar KOS-stad op dinsdag. Toen we er waren bleek dus dat alle betaalde bezienswaardigheden standaard dicht zijn op dinsdag. Wij vinden het slordig van TUI dat ze de excursie dus uitgerekend op DIE dag aanbieden en dit ook NIET vermelden vooraf. Desondanks hebben we het toch prima gehad in deze stad: toch veel te zien een te doen in de stad, het centrum en de haven. De excursie was verder keurig verzorgd qua vervoer en busverdeling. TIP: niet de excursie aan op een andere dag dan dinsdag, of vermeld het erbij desnoods met een deels gereduceerd tarief o.i.d.

  • Algemeen 8
op 16 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018

Alles zeer goed geregeld. Heenreis geen problemen gehad, duidelijk de bus gewezen en een prima appartement. Dr terugvlucht was 24 uur uitgesteld doordat het vliegtuig stuk was. Dit kregen we al de horen toen we nog in ons appartement zaten. Alles perfect, maar dan ook perfect geregeld. Opgehaald met een bus die ons naar een 5 sterren all inclusive hotel heeft gebracht. Hier nog een extra dag vakantie mogen houden en de volgende dag terugvliegen in een comfortabel vliegtuig. Ook achteraf nog een schadeclaim in mogen dienen en inmiddels het geld al ontvangen. Top geregeld!

  • Algemeen 10
op 15 augustus 2019 bestemming: Duitsland / Willingen, reisperiode: augustus 2019

Gobels landhotel was perfect ! Uitstekend ontbijt, prima zéér ruime kamer, prachtig zwembad, schitterende welness en een ongelooflijke fitness ! Pal in het centrum ! Prima ontvangst !

  • Algemeen 9
op 14 augustus 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019

Wat een walgelijke vliegtuigmaatschappij. Vlucht van Rotterdam naar Antalya geannuleerd op 13-08 vervolgens te horen gekregen dat we op 14-08 zouden vliegen. Achteraf vlucht nogmaals vetraagd. Tui crew geeft geen enige vorm van verklaring. Nooit meet Tui voor mij!!! Goedkoop is duurkoop! Bah.

  • Algemeen 1
op 13 augustus 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: mei 2019

Er is van de Riu service weing over is, en dat TUI wbt onze klacht bij RIU meldt dat wij de vergoeding hebben geaccepteerd terwijl wij NIETS hebben toegezegd. Er wordt in eerste instantie zelfs MINDER vergoedt dan ter plaatse het geval was. En we hebben de indruk dat TUI onze klacht niet eens heeft gelezen. Wij hebben nooit een melding gedaan van een verstopte toilet. Wel van verschillende andere dingen die niet deugeden in de RIU PALACE MEXICO. Tui blijft bij 600 euro vergoeding op een reissom van ruim 12000 euro!!! Dat komt op nog geen 10 e pppd, en er is geen enkele rechtstreekse correspondentie, alleen telefonisch naar het reisbureau. Niet erg klantvriendelijk. 2 van de 6 met voedselvergiftiging, smacht 1 uur wachten totdat iemand de kamer open kan maken, muziek dat stopt om 21.30, animatie: hoe doet het hondje en het poesje. Voor verdere animatie wordt naar lupita verwezen, kamer i de pas na 3x vragen werd ontsmet, eten dat staat uit te drogen in de bakken, drankjes worden vergeten, doorverbinden met een arts gebeurde niet op dag van vertrek. 5x een dokter geweest..vragen niet eens wat er gaande is, 35 dollar vragen voor kamer iets langer te houden omdat er op dag van vertrek nog steeds een hondsberoerd is, Amerikanen met gettoblaster en een hoop herrie in het zwembad, wordt niks van gezegd. Erg leuk zo n vakantie wanneer je voor het eerst met het hele gezin gaat omdat jie iets hebt te vieren. 25 jaar RIU KLANT...

  • Algemeen 5
op 13 augustus 2019 bestemming: Aruba, reisperiode: juli 2019

Vakantie geboekt van 29-7-19 tm 07-8-2019 naar Aruba. Al meerdere keren geweest omdat mijn schoonfamilie hier woont. Voordat we gingen even wat recensies opgezocht, hier ben ik echt ontzettend van geschrokken ik durfde bijna niet meer te vliegen met TUI. Maar zo zie je dat vaak alleen de klachten op internet komen en de goede ervaringen vaak niet. Wat een fantastische vakantie hebben we gehad. De vliegreis heen zijn we Delux gevlogen, je kan misschien niet liggen maar het is het geld wel waard vonden wij. We zijn 20 minuutjes later vertrokken maar ruim een uur eerder aangekomen in Aruba. Hotel ; Arubiana Inn in een woord ; FANTASTISCH. Kleinschalig hotel, super schoon, goed ontbijt, heerlijk zwembadje, rust en s'avonds gezellig voor de kamers met de rest. Voornamelijk Nederlanders en dit maakte het nou juist zo gezellig. Het personeel was super vriendelijk, het voelde juist door het personeel als thuis komen. Het was echt heel erg fijn. Terugreis zijn we Comfort gevlogen omdat Delux al vol zat toen wij de vakantie gingen boeken, was prima. We zijn perfect optijd zelfs iets eerder vertrokken. Tussenstop Curacoa waar ik eigenlijk van baalde wat uiteindelijk helemaal niet nodig was, we moesten het vliegtuig uit maar zaten er ook binnen 3 kwartier/uur weer in en konden door. Ruim ander half uur eerder geland, héérlijk. De bagage op schiphol duurde wat langer als ik gewend was maar hier kon TUI verder niets aan doen. Haasten heeft toch geen zin.

Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

Ps. Personeel was ook super vriendelijk en behulpzaam!

  • Algemeen 8
op 13 augustus 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juli 2019

Tijdens onze vakantie hadden wij een vervelend ding met ons visum. Voor onze vakantie had ik al tijdig in februari de visa geregeld voor Kaapverdie. Ik kreeg hier ook netjes bevestiginsmail van. Echter 3 weken voor vertrek kreeg ik ineens een mail van TUI dat de visa niet in orde waren. Ik heb meteen gebeld en uitgelegd dat dit al in februari geregeld was en dat ik ook bewijs had hiervan. De mevrouw aan de telefoon had dit gecheckt en zag dat alles in orde was. Ik vroeg nog, weet u het zeker?! Dat ik niet daar bij de douane sta en mijn visa lijkt niet te kloppen.. U kunt zonder zorgen op reis gaan. Ok wij gingen op vakantie en ja hoor bij de douane werd ons doodleuk verteld dat de visa niet in orde waren. Ik kon het formulier laten zien als bewijs want ik had deze uitgeprint. Maar dit was niet voldoende. Wij moesten opnieuw betalen!!
Toen dit gebeurde kwam de Hostess er niet tijdig bij en liet ons soebatten met die douane, heel vervelend!
Juist van een Hostess verwacht je dat je dan op zo n moment even bijgestaan wordt maar nee weinig hulp en ondersteuning. We moesten gewoon opnieuw zelf betalen! Ok, het geld kregen we volgende dag gewoon vergoed maar toch. De manier waarop was niet prettig. Echt het gevoel dat ze ons liet zitten! Minpunt. Tevens bij vertrek gaf ze opnieuw niet thuis, helemaal geen gedag zeggen of niks, Zeer onprofessioneel!

  • Algemeen 6
op 11 augustus 2019 bestemming: Turkije / Side komkoy, reisperiode: augustus 2019

18+ hotel sensimar in komkoy Side was ongelooflijk schoon,eten geweldig en top voor stelletjes die houden van rust,maar ook houden van fantastische animatie/dansen/shows/in thema kleuren gekleed aan tafel en net dat super extra service willen! Beste hotel ooit is onze ervaring. Enorm bedankt!

  • Algemeen 10
op 11 augustus 2019 bestemming: Portugal / Azoren, reisperiode: oktober 2019

Vlucht in april geboekt en deze email ontvangen dat de vlucht is gewijzigd van 2 oktober naar 28 september. Hoe zout kan je het eten. Zij verknallen gewoon het eind en the highlight van mijn vakantie. Vertrek en aankomst is ook nog eens op een onmogelijk tijdstip. Aankomst 01.00 uur midden in de nacht. Hoe moet ik thuiskomen? Geen eten, niets. Het enige wat ik via TUI heb geregeld verziekt mijn einde van de vakantie. Nooit meer TUI!!!!!!

  • Algemeen 1
op 10 augustus 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: augustus 2019

Wij voelen ons misleid door Tui. Bij het hotel dat we boekten stond een leuke foto van het balkon daar zagen we ons wel zitten, maar de werkelijk was heel anders!! Wees eerlijk om teleurstellingen te voorkomen. Is het wel toegestaan om klanten zo te misleiden??

  • Algemeen 3
op 10 augustus 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: augustus 2019

Al bij de heenreis een vliegtuig die beter op de schroot had kunnen liggen helemaal geen beenruimte de striemen van de stoel voor je twee dagen later nog in je knieën na een dag ziek geworden reizigersdiarree werd verteld door de dokter die niet werd vermeld bij de welkomsbijeenkomst dat die op het park was was echt doodziek wou terug naar nederland het enige wat reisleiding zei je kan terug maar dan moet je de terugreis zelf betalen en dan terugvorderen bij tui toch maar blijven veel klachten over het eten zelfs door de reisleiding??vonden het zelf ook niet zo goed veel klachten over de handdoeken schoonmaken wc spullen jammer boekte graag bij tui maar nu niet meer.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2019 bestemming: België / Luijk, reisperiode: augustus 2018

Wij zijn voor lul gaan staan geen vliegtuig te zien niemand die wat zegt slechtste vliegmaatschappij !!! 2 dagen gewacht om naar nederland te kunnen komen ons voor de gek houden met een goedkope hotel voor max 4 uur?? 2e vliegtuig ook vertraging gehad ASOCIAAL!!!

  • Algemeen 10
op 9 augustus 2019 bestemming: Turkije / Komkoy, reisperiode: september 2019

Wij boeken al jaren een reis bij Tui. De reden is dat mijn man (een 82-jarige man) behoefte heeft aan wat ruimte. Wij boeken dan ook altijd Comfort class. Maar in al die jaren is het nog maar zelden een keertje goed gegaan. Dan was er dit aan de hand en dan weer dat maar er was altijd wel wat op zo'n reis. Nu hebben we weer Comfortclass geboekt en nu hebben ze weer niet genoeg toestellen om te vliegen omdat de 737 Max nog niet kan vliegen. Vliegen dan met een andere maatschappij. Maar die heeft weer geen Comfortclass. Wij boeken iets en hoe raar het ook mag klinken maar dan willen we dat ook hebben. Als je dan een ander toestel inzet, wat ik me kan voorstellen, maar zet dan een toestel in dat ook Comfortclass heeft dan hoeft niemand te klagen. Het klinkt vervelend natuurlijk dat ik dat zeg maar het is wel een feit. Er is altijd wel wat. Dus al met al we hebben een beetje genoeg van Tui en gaan dus kijken voor iets anders. Ja zeggen ze dan bij een andere maatschappij heb je hetzelfde. Dat weet ik maar dan kies je er voor dat je bedonderd wordt maar bij Tui kan je die service boeken en daar schermen ze ook mee. Kom het dan ook na.

  • Algemeen 5
op 9 augustus 2019 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2019

Op Madeira hebben wij een auto gehuurd voor 2 dagen, onze reisleidster vertelde ons dat we volledig verzekerd waren wanneer je ouder dan 21 bent en minimaal 2 jaar rij ervaring hebt.. bij het afleveren van de auto aan ons schijnt dat er ineens een eigen risico van 300,- aanhangt. Op moment van aflevering constant proberen contact te zoeken met tui, geen gehoor.. Na onze huurperiode van 2 dagen de auto netjes op de parkeerplaats van het hotel afgeleverd. Waarna we de volgende avond een vaag telefoontje ontvangen van de verhuur maatschappij europe car. De auto maakte een ‘raar geluid’. Meteen contact opgenomen met TUI om dit voor ons uit te gaan zoeken wat hier gaande is. Na vele telefoontjes dezelfde avond en de volgende dag kregen we uiteindelijk bericht: We hoefden ons geen zorgen te maken en zouden de volgende dag van TUI bericht krijgen of het opgelost was. ( inmiddels de laatste 3 dagen van onze ‘vakantie’) uiteindelijk terug naar Nederland en nog niks gehoord, dus er vanuit gaande dat het opgelost zou zijn. Kregen we 8 dagen later een bericht van Europe car met twee dikke rekeningen.. We zouden hierop binnen 14 dagen moeten reageren. Direct weer contact opgenomen met TUI, ze vonden het allemaal heel spijtig dat het zo moest gaan en ze zouden het zo snel mogelijk gaan uitzoeken en oplossen. Inmiddels 3 weken later, nog steeds NIKS gehoord van TUI. Ontzettende 3 rotdagen gehad aan het eind van onze vakantie, en nu nog steeds in onzekerheid. Veel beloven, en niks doen. Bedankt!

  • Algemeen 3
op 9 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2019

Wij zijn naar het Time to Smile Osiris hotel geweest, en het was in 1 woord GEWELDIG!!!
Fantastisch hotel, geweldig personeel die je echt het gevoel geeft dat je speciaal en exclusief bent!
Vlucht was een uur vertraagd maar verliep fantastisch, de busreis naar het hotel was 10 min. dus goed te doen, verblijf was een dikke 10, mooie kamers, gewoon top!
Terugreis liep perfect dus voor ons was dit een reis om nooit meer te vergeten!!!
Bedankt TUI en medewerkers!!

  • Algemeen 10
op 9 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: augustus 2019

Tui is een hele hele m slechte luchtvaartmaatschappij vluchten ALTIJD vertraagd of ze laten je gewoon twee dagen wachten op je vakantie bestemming tot je weer terug kan ik ga NOOIT meer met TUI en ik adviseer u om hetzelfde te doen!

  • Algemeen 1
op 8 augustus 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2019

Nooit meer met Tui en raden iedereen af om met hen te gaan. Vluchten hebben zo goed als steeds vertraging horen we net op de luchthaven. In ons geval 1u20 bij vertrek en meer dan 2u voor terugkeer. De transferbus heeft ons niet meegenomen door te zeggen dat we op een volgende moesten wachten. Een all-in hotel dat geld vraagt voor de kamerkluis en consumpties op de kamer extra laat betalen. Zelfs gebruik koelkast is tegen betaling. Het eten was wel ok tot heel goed maar Tui krijgt mijn centen nooit meer voor een vakantie, de kans is te groot op teleurgesteld terug te komen.

  • Algemeen 3
op 8 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: augustus 2018

Het hotel kalithea horizon en verblijf was perfect. Niks over te zeggen. Vindt wel dat TUI een stuk onpersoonlijk is geworden. Had graag meer persoonlijk contact en begeleiding gehad van de reisleiding zeker op aankomst hotel en vertrek. Je bent heel afhankelijk van de app. Word wel redelijk snel gereageerd op je vragen. Maar blijft onpersoonlijk.

  • Algemeen 7
op 7 augustus 2019 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: september 2018

Tot nu toe geven we een 5 omdat we nog op vakantie moeten gaan. Ik wil me beklag doen over de onkunde van Jip van het Tui kantoor in het winkelcentrum Woensel in Eindhoven. Door zijn onkunde word onze reis in eens 140 euro duurder in een paar uur, voor dezelfde reis. Te belachelijk voor woorden, TUI moet maar eens heel goed na gaan denken of ze deze nitwit in dienst willen houden. 1 ding is zeker ons raken ze als klant kwijt .

  • Algemeen 5
op 7 augustus 2019 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: augustus 2019

Gereserveerde stoelen worden de dag voor het vertrekken veranderd, hierdoor konden we niet meer naast elkaar zitten, terwijl mijn vrouw begeleiding nodig haf

  • Algemeen 1
op 7 augustus 2019 bestemming: , reisperiode: augustus 2019

Voor zowel de heen, als terugreis hadden we vertraging van meer dan een uur. Tevens was de bagage veel en veels te laat (handler was swissport/tui). Geen positief woord te zeggen over de services van tui.

  • Algemeen 5
op 6 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: juli 2019

Mijn vrouw is ter plaatse overreden ddor een taxi
Ondersteuning van verzekerinring Allianz was O,0 maar Tui team was top!
Jullie hebben in Corfu een briljant team lopen.
Als je de ellende ervaart van de plaatselijke "hopitalistie" en de ondersteuning (=0) die je krijgt van een verzekering als Allianze is het een geruststelling om de begeleiding te krijgen van een ploeg als Tui.
100 complimentjes aan Marleen, Marie, Pat, en ik vergeet er waarschijnlijk nog
Top! dank u. Rudi

  • Algemeen 10
op 5 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2019

Over het hotel niks te klagen gehad. Het waren vooral de excursies via tui die waardeloos waren. Ik zou het ook voor iedereen afraden en lekker je eigen gang te gaan. Het leek ons in eerste instantie makkelijk dat alles geregeld wordt voor je. Dat we lang in de bus moesten zitten wisten we van tevoren, maar de reis duurde voor ons gevoel tien keer langer omdat de gids de hele route door de bus zat te lullen. Vind het wel interessant om wat achtergrond informatie te horen, maar niet vier uur achter elkaar en ook nog eens in 3 verschillende talen. Bij een andere gids precies hetzelfde verhaal. We adviseren ook iedereen om oordoppen of iets voor muziek te luisteren mee te nemen, anders staat je echt een ellendige reis te wachten. We wilden op een gegeven moment ook een kloof lopen. Bij de informatie bijeenkomst werd door de hostess verteld dat het ongeveer 2,5 uur rijden was met de bus. We wilden dit graag doen, dus we hadden het er wel voor over om zo lang in de bus te zitten. Uiteindelijk bleek die 2,5 uur bijna vijf uur te duren. Vanaf 7 uur 's ochtends in de bus die verhalen moeten aanhoren en pas 9 uur 's avonds waren we terug in het hotel. Bij de laatste excursie naar het eiland Chrissi zaten we nog te twijfelen om het maar te annuleren, maar omdat het dichter bij ons hotel was uiteindelijk toch maar gedaan. Het eiland zelf was wel oke, mooi strand (alleen jammer van de keien in het water). Probleem was alleen dat je 70 euro pp kwijt was voor het vervoer, een smerig lunchpakketje met een flesje water erin dat gloeiend heet was, dat gezeik van de gids. Dat voor in totaal misschien drie uurjes op dat strand waar je 20 euro voor een parasol en twee bedjes kwijt bent en vier euro voor een ijsje of wat te drinken. Je wordt gewoon keihard opgelicht. Wat ons betreft boeken we nooit meer een reis via Tui. Volgende keer gewoon lekker Sunweb.

  • Algemeen 5
op 3 augustus 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: augustus 2019

Ik boek ruim van te voren een reis naar Gran Canaria. Krijg vandaag de ticket en tot mijn verbazing zijn we met onze vlucht ingedeeld op een ander tijdstip. Nu weet ik dat de vluchten altijd onder voorbehoud zijn maar ik boek specifiek de vroeg vlucht. Daar betaal ik extra voor. Geef dan tijdens het boeken aan dat er op dat moment al niet voldoende plaatsen zijn. De boeking is al ruim van te voren dus geeft die boekingen dan voorrang of nogmaals geef het aan tijdens het boeken. Nu zit ik op de latere vlucht, ben een dag kwijt, ben duurder uit en moet ander vervoer regelen om ons naar Schiphol te brengen. Nogmaals ik weet vluchttijden zijn onder voorbehoud maar dit is nu de tweede keer dat me dit overkomt. Regel dit beter tijdens het boeken van de reis. Op het moment dat ik jullie bel voor uitleg en informatie, kunnen jullie het niet verklaren. Tevens het extra betaalde bedrag (voor de vroege vluchttijden) ben ik kwijt werd mij verteld. Ik vind het jammer dat het zo moet wat dit is nu de 2e keer dat het mij overkomt.

  • Algemeen 3
op 3 augustus 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: augustus 2019

Belachelijke service. Uit het niets een vlucht omgeboekt waardoor er 3 personen van ons gezin inplaats van 06:20 om 19:50 vliegt met een andere vliegtuig. Dit kregen we ook letterlijk pas te horen toen we aan het inchecken waren, waardoor de 3 personen van 03:30 tot 19:50 moeten wachten...

Ongelofelijk dat dit zomaar kan

  • Algemeen 1
op 31 juli 2019 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: juli 2019

Expres dure reis geboekt voor gunstige vluchttijden maar missen gelijk al een dag. Het werd steeds later en uiteindelijk werd het uitgesteld naar de volgende dag om 20:30! Gebeld naar tui maar niks wijzer geworden. Willen niks vergoeden en reis kan niet worden geannuleerd. Nu hopen dat het bij 20:30 blijft en dat we niet 3 dagen missen. We zijn in een hotel ondergebracht om te wachten dat ziet er goed uit. Daarom een 2 inplaats van een 1 want dit is onacceptabel.

  • Algemeen 2
op 31 juli 2019 bestemming: Indonesië / Bali, reisperiode: juli 2019

Na 2 tegenvallende zomervakanties (ook geboekt bij tui) te hebben gehad en omdat we graag aan kinderen willen beginnen, wilden we voor de laatste keer een droomvakantie met z’n tweetjes. Dit ook allemaal uitgelegd aan tui. Bij tui kwamen ze bij Bali, ik zag wel mooie foto’s etc. dus waren gelijk verkocht. Ook gaven ze aan dat dit de mooiste vakantie zal zijn. (eerder waren we naar tenerife en kos geweest). Ook de plek 'Kuta' waar we verbleven in het hardrock hotel zou een erg mooie plaats zijn. Het is bij elkaar 22uur reizen met incl. 16u vliegen, maar we hadden het ervoor over omdat het heel erg mooi leek. 2 werknemers van tui gaven ons informatie, ook dat ze er zelf waren geweest en dat het prachtig was. Toen we daar landde, zagen we het al. Alles kapot, oud en vies.. We hadden er gelijk een slecht gevoel over. Toen we aankwamen bij het hotel was het hotel wel erg luxe hoe het eruit zag. Voor de rest was alles erg duur, terwijl bali juist heel goedkoop blijkt te zijn. Tui gaf advies om geen all inclusieve te boeken aangezien je genoeg buiten de deur kon eten voor heel goedkoop. We kwamen eind van de middag aan en moesten dus gaan avond eten.. wij de stad in.. maar wat een ellende!! sommige stukken leek wel de slums. alles was vies/zwart van de uitlaatgassen.. om de 2 meter kwamen Indonesiërs op je afgerend of je marihuana of wiet wilde kopen, een taxi nodig had of een scooter.. om den duur is dit erg vervelend. Ook waar je goedkoop kon eten waren de keukens zo vies!! afval, eten over heel de vloer van de keuken en de tent, zwerfhonden, schimmel.. etc. Gelukkig was er ook een net restaurant in de buurt maar deze was erg prijzig! achteraf gezien hadden we beter all inclusief geboekt. Ook niet te vergeten wat een stank daar!! het was niet te harden.. het rook naar riool, rotte eieren etc, dan weet je al genoeg. Ik werd er zo misselijk van, heb dit ook later uit andere reviews gelezen.
Ook zou je daar heel leuk kunnen uitgaan volgens tui.. we zijn 32 en 26 jaar, vriend is dj dus dit vonden wij ook belangrijk. Toen we daar aankwamen werd weer overal gevraagd of je drugs wilde kopen.. je werd de bars nog net niet ingetrokken.. en het was leeg.. overal en dat in het hoogseizoen. Wat je wel daar hebt is skygarden. Dat is een erg grote en mooie club! Wel erg prijzig.. entree kost vaak 275.000 roupie en een drankje rond de 200.000. ligt eraan wat je neemt. Ook lijken hier de dj's elke avond dezelfde afspeellijsten te draaien.. oude muziek van 50 cent, justin timerlake etc.. dus na 2 keer heb je het daar ook wel gezien. Op de terugweg naar het hotel (15min lopen) liepen we alleen over straat. Ineens kwam er een blaffende en grommende zwerfhond naar ons gerend, ik was doodsbang en mijn vriend ook! opeens achter ons nog 2 grommende en blaffende zwerfhonden.. we waren omsingeld en er kwamen nog een stuk of 10 zwerfhonden blaffend achteraan. Ik was zo in paniek dat ik in tranen uitbarste.. straks bijten ze.. wat dan? We liepen snel door terwijl de honden nog geen meter achter ons liepen, uit eindelijk gingen ze weg maar dit was zo eng! Weer iets wat ons niet is verteld.
Voor de rest vroeg ik vooraf aan tui of ze ook leuke winkeltjes hadden. 'jahoor heel erg!' werd er geantwoord.. totdat we er kwamen.. alle tentjes zijn hetzelfde, dezelfde nepmerk kleding, dezelfde souvenirtjes, petten etc.. na 10min ben je ook uitgekeken, plus ze trekken je echt de winkeltjes binnen en achtervolgen je als je niets wilt kopen en ook weer de vraag of je drugs wilde kopen, om den duur was ik dit erg beu.
Vaak als je op vakantie gaat komt de volgende dag een host van tui. Die legt alles uit wat je in je omgeving kunt doen en ze bieden vanuit tui ook excursies aan. Deze zijn erg prijzig. Ik wilde erg graag naar de gili eilanden. Erg mooie fotos hiervan gezien en aangezien we 16uur moesten vliegen leek mij dit een bijzonder moment. Ik vroeg aan tui hoe we daar zouden kunnen komen, aangezien ze hier geen excursie van hadden. Ons werd gezegd: naar de gili eilanden kun je niet gaan, is daar helemaal kapot en is niet toegankelijk. Ik was enorm telleurgesteld en hadden dus 2 andere excursies geboekt via tui want ik wilde wel graag de omgeving verkennen. We hebben voor snorkelen/raften gekozen. Met de boot heen was dit erg gaaf, gaat hard over de golven heen. Het snorkelen viel tegen.. alles vies/grijs en je ziet niet veel.. op fotos is dit allemaal mooi gekleurd maar in werkelijkheid niet. Ook hebben we de waterfalls gedaan, dit was ook mooi om mee te maken. Ze maken daar ook mooie fotos van je onder de watervallen. aan het einde geef je ze een fooi.
Aan het einde van de vakantie op de terugweg van het hotel naar airport zaten we in een busje met nederlanders van een andere hotel die dezelfde terugvlucht hadden. Ze waren met elkaar aan het praten. De ene vroeg aan de ander: wat is het mooiste wat je hebt gezien van bali? Ze antwoordde: ‘de gilieilanden! Dat was prachtig!’. Toen ik dit hoorde brak ik.. je kon hier dus wel naartoe. Nu kwam ik er pas achter dat de host van tui zei waarom het niet toegankelijk was, omdat ze hier geen excursie van hadden en daarom hier ook geen geld mee verdienen en dus andere excursies aanbood. Toen had ik het helemaal gehad. Wat een leugens..
We hadden beide spijt van onze reis.. paspoort aanvragen, inentingen etc.. alles bij elkaar rond de 7000 euro kwijt.. achteraf had ik dit nooit moeten doen.. vooral zo een verre reis en dat dit eigenlijk een onvergetelijke vakantie moest worden voor ons.. ik boek noooooit meer bij tui!!

  • Algemeen 3
op 31 juli 2019 bestemming: Aruba / Aruna, reisperiode: juli 2018

29-7 vertrokken vanaf Schiphol naar Aruba, op Schiphol een lichte vertraging van 20 minuten maar ondanks dat goed vertrokken, personeel heel vriendelijk en uiteindelijk (na de tussenstop op Punta Cana) toch nog een half uur/drie kwartier eerder geland. Hele prettige vlucht gehad. Totaal geen arrogantie aanwezig bij het personeel wat ik wel veel terug lees. Het hotel is echt fantastisch klein maar fijn is hier van toepassing, heel klein maar echt fantastisch personeel, schoon en lekker ontbijt (Arubiana Inn). De terug vlucht is natuurlijk nog afwachten maar ik vind dat ook de goede ervaringen verteld moeten worden!

  • Algemeen 10
op 29 juli 2019 bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: juli 2018

Datum : 28 juli 2019

Betreft klacht

Onderwerp : Chantage/ omkoping / rasicme / leugens vanuit Tui / klantontvriendelijkheid

( 3 juli ) thuisgekomen van een helse vakantie in Griekenland! Mijn kinderen zijn op zijn zachts gezegd getraumatiseerd. Zoals ieder jaar ga ik met mijn 12 en 3 jarige kinderen op vakantie ook neem ik mijn 28 jarige autistisch zusje die bij me woont mee op vakantie.

Dit jaar gekozen voor Griekenland het Lindos Princess Beach hotel, all inclusief en kindvriendelijk.

Eenmaal aankomen in Griekenland kreeg ik mijn koffer kapot zonder wielen terug, super zwaar was dit nu met mijn koffer maar wou mijn vakantie niet hierdoor laten vakantie ik dacht regel het wel in Nederland met Tui. Bij de bus aangekomen onderweg naar het hotel zijn wij 1,5 u onderweg geweest de heenweg en de terugweg bijna 2 uren. Online staat dat het 1 uur is naar het hotel dit zou nog te doen zijn met mijn peuter van 3 ivm plassen en mijn oudste die wagenziek is. Helaas is het één lange weg en werd er onderweg niet 1 x gestopt voor een pauze die ik wel had gevraagd dit werd helaas geweigerd dus plaste mijn peuter op mijn schoot moest nog 25 min met natte kleding in de bus zitten vreselijk was dit.

Eenmaal aangekomen in het hotel, werden we vrienden ontvangen en naar ons appartement gebracht. We hadden honger dus na het douchen gingen we snel wat eten in het restaurant. Daar begon helaas iets wat ik nog nooit heb meegemaakt. Vanaf het moment dat wij binnenkwamen werden we aangestaard en aangewezen door bijna alle gezinnen binnen het appartementencomplex dit gebeurde overal iedere dag, van het zwembad tot het avondshow dat mijn dochter en zusje op een gegeven moment niet meer naar buiten durfde. We werden uitgelachen, aangewezen , aangestaard duidelijk over ons geroddeld alsof we net uit een cursus gewandeld kwamen heb mezelf nog nooit zo gevoel en dit nog nooit meegemaakt. Helaas was hier duidelijk sprake van rasicme en gebeurde dit niet alleen bij de gasten maar ook de hotel medewerkster in de lobby zodra wij kwamen aanlopen werd er eerst volop geroddeld in het Grieks dat gebeurde constant zodra wij kwamen ik heb mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in mijn leven. Blanken mensen werden heel vriendelijk gegroet iedere dag zonder eerst geroddel maar zodra wij kwamen werd de sfeer zeer ongemakkelijk.

Ik wou er niet aan geloven dus negeerde het eigenlijk tot er nog een zwarte gezin vanuit Engeland kwam. Toen wist ik het zeker! Zodra ze binnenkwamen werd er naar elkaar gekeken naar ze gewezen en ze werden heel erg uitgelachen mijn moederhart brak voor die 2 peutertjes waarmee ze waren.

Toen mijn oudste 1 dag voordat we weggingen begon te huilen vond ik dat dit niet meer langer zo kon doorgaan, dus heb ik Tui gebeld om hier een melding van te maken. Ik heb uren lang aan de telefoon gezeten wachten op terug belletjes, er werd beloofd dat ik terug gebeld zou worden x op x op x uiteindelijk ben ik teruggebeld door de hostes die gaf aan hoe erg ze het vond en gaf als enige oplossing een geld bedrag van €150 euro zodat ik met mijn kids richting het centrum kon om even te ontsnappen, in de eerste instantie vind ik dit belachelijk dit betreft rasicme en ik krijg hier €150 euro voor terug? Ze gaf ook aan dat ik dan een klacht kon aanmaken in Nederland zodat dit verder opgepakt zou worden. Hier ben ik mee akkoord gegaan, we spraken af dat ik het geld zou voorschieten om naar het centrum te gaan en dat ik die €150 euro op het AirPort zou terug krijgen.

We hebben ook problemen met de hygiëne gehad, ik heb een aantal keren moeten aangeven in de lobby dat mijn bedden niet waren verschoond maar alleen waren opgemaakt dat zag ik aan de make up en geur van het bed, constant moest ik de schoonmakers terug roepen om even goed schoon te maken of erbij blijven staan.

We mochten ons eindelijk uitchecken, we zijn nog nooit zo opgelucht geweest dat we weer naar onze eigen huis konden gaan. Bus kwam een half uur te laat en we zijn bijna 2 u lang onderweg geweest. Eenmaal aangekomen op het vliegveld ontmoette ik iemand van Tui, die had me al gebeld in de bus om mij te ontmoeten voor die €150 euro. Ze gaf direct aan dat ik alleen dat geld bedrag zou krijgen als ik geen klacht zou indienen en verder mijn mond hierover zou houden. Pardon?!!! Wat maak ik nou mee?? Dus in ruil voor die helse vakantie, traumatisch voor mijn kinderen, iedere dag met racisme te maken te hebben moet ik voor €150 euro mijn mond houden? Geen klacht indienen ??? Ik dacht dat Tui onze mening en klachten serieus nam? Ik moest toezeggen dat ik geen klacht zou indienen anders kreeg ik het beloofde geld gewoon niet?!! Wat gebeurd ons nou midden op het AirPort? Worden we nou gechanteerd, omgekocht, afgeperst door Tui?? Weet Tui wel dat dit een strafbaar feit is? Dan vraag ik mij serieus af hoeveel klachten Tui heeft afgekocht de afgelopen jaren en zijn jullie wel wie jullie beloven te zijn? Hoe serieus neemt Tui rasicme als jullie mij proberen om te kopen voor € 150 euro ??

Het ergste vind ik dat een andere host en haar collega op het vliegveld naar de hostess belde en ze ontkende alles wat met mij besproken was en wou ook niet even met mij aan de telefoon liet haar collega’s het vuile werk opknappen op het AirPort met een leugen?! Ze vond dat ik of die €150 moest aannemen en mijn mond houden of een klacht indienen dit is mij niet aan de telefoon gezegd toen deed ze alsof ze begrip ervoor had en dat dit was zodat we er even uit konden weg van de racisme maar op het vliegveld wou ze niet even met mij aan de lijn?! Heel de week geen Tui medewerkers gezien in het hotel ook niet op afgesproken tijden en ook niet om even poolshoogte te nemen. Uiteindelijk moest ik gewoon liegen dat ik geen klacht zou indienen anders kregen we het voorgeschoten geld niet terug, dit is gewoon bizar dat dit ook is gebeurd.

Dit was mijn helste vakantie ever?! Niet alleen met Griekenland maar ook met Tui medewerksters VRESELIJK.

Hierbij dien ik een klacht in tegen rasicme/omkoping / Chantage / Leugens vanuit Tui/ Klant onvriendelijkheid ga zo maar door.

Tui niet ontkennen wat er gebeurd is omdat et getuigen waren op het vliegveld die alles hebben meegekregen en het ook absurd vinden. Plus is alles opgenomen dus ontkennen heeft weinig zin.

Als hier geen juiste oplossing voor komt ben ik genoodzaakt om een officiële aangifte te doen tegen Tui omdat hier duidelijk sprake is van omkoping/ rascisme / Chantage en dit is een strafbaar feit heb hierover al telefonisch contact gehad met mijn advocaat en de politie .


Groeten,

S

  • Algemeen 1
op 28 juli 2019 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: juli 2019

Zeer teleurgesteld zijn mijn beide dochters. Samen hard gespaard om woensdag op vakantie te gaan naar boa Vista. Op Schiphol werden zij naar een ander loket gestuurd om in te checken. Eenmaal op plaats van bestemming kwamen ze erachter dat ze beide geen koffer hadden. Ik heb me suf gebeld bij elkaar wel drie uur om iemand aan de lijn te krijgen van tui om erachter te komen waar de koffers uithingen. Pas donderdag eind van de ochtend kreeg ik antwoord dat ze zondag moeten komen . Vier dagen zonder . Ik hoop terwijl ik dit schrijf dat mijn dochters vandaag echt hun koffers krijgen. Ik ben zeer teleurgesteld in tui. Zeker omdat niet alle mensen van deze vlucht hun bagage niet hebben gekregen. De reisleider heeft z'n best gedaan begrijp ik van mijn kinderen. Oplettendheid geboden bij het inchecken is mijn advies dat scheelt een hoop leed wanneer je op je welverdiende vakantie bent. Waar genoeg voor is betaald.

  • Algemeen 3
op 27 juli 2019 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juli 2019

Gisteravond aangekomen. Na het kerosinedebacle van 2 dagen ervoor op tijd in het vliegtuig en we konden na een half uur in file opstijgen. Het was ontzettend druk op Schiphol, je waande je als vee in lange rijen, niet leuk. Aangekomen op Sal bleek een koffer te ontbreken, niet leuk. De volgende dag tijdens de informatiebijeenkomst nam Esmee ons apart en beloofde ons van de benodigde informatie te voorzien. Een leuke steun, en rond 18.00 uur werden wij door haar gebeld met de mededeling dat onze koffer de volgende dag vanuit Amsterdam zou worden overgevlogen. Dat was voor ons een zeer leuke mededeling terwijl zij ons al had gerust gesteld dat het zelden voorkomt dat koffers weg raken. Ook de hulp van Tui op het vliegveld van Sal maakte een zeer positieve indruk. We moeten de koffer nog krijgen, maar onze vakantie kan niet meer stuk, mede door het professionele optreden van Esmee.

update:

De reis was fantastisch, die afwikkeling absurd. Wegens het ontbreken van een koffer was het begin van de vakantie niet zoals het moest zijn. De hulp van zowel het vliegveld personeel als Tui was top. Ook de informatie die Tui ons gaf was uitstekend. Na 2 dagen kwam de koffer. Volgens de informatie konden we per dag 80 euro claimen met een maximum van 240 euro. We waren voor 87 euro klaar, en uiteraard een paar uur kwijt omdat we met een taxi naar een dorp moesten om te winkelen, iets dat wij haten. Terug in Nederland probeerden we het geld terug te krijgen. Na diverse pogingen om contact te maken, kregen we eindelijk antwoord.
Dit zijn de laatste 4 e-mails, dat zegt genoeg.

Beste ..,

Ik weet zeker dat ik het niet bij de reisverzekering heb ingediend. Ik heb nl. een reisverzekering bij de ANWB. Ik heb het via e-mail ergens naar toegestuurd, maar ik weet niet waarnaar. Het is nl. heel moeilijk om op te zoeken op de site waar je precies moet zijn.
Het bestellen van een vakantie gaat een boel gemakkelijker dan het afhandelen van wat schade.

Bedankt voor uw reactie.
Onze schadeafhandeling gaat alleen per post, wellicht heeft u het naar onze klantenservice gemaild ? klantenservice@tui.nl.

De schademelding bij de reisverzekering is wel beter, in de meeste gevallen krijgt u namelijk van hen meer uitgekeerd dan vanuit ons.
Wellicht is dit een tip om alsnog bij de ANWB verzekeringen in te dienen.

Ik wens u een fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,

Customer Services Center TUI

Beste ...,
Op Sal was de medewerking door Tui uitstekend. Ik heb dat in een review aangeven. Ze hebben mij meegedeeld dat ik tot 180 euro kon declareren bij Tui. Wij zijn tot in de 80 euro gegaan, we hebben alleen het hoognodige gekocht.
Ik vind het onzin om me te wenden bij de reisverzekering van de ANWB. Ik heb me nu genoeg keer bij jullie gemeld voor zo'n luttel bedrag. Tegenwoordig gaat alles via e-mail en scans. Bij jullie moet het nu plotseling weer schriftelijk.
Ik ben er klaar mee. Ik ben altijd zeer positief geweest, maar dat is bij deze verleden tijd. We leven niet meer in het postzegeltijdperk. Als jullie op deze manier hopen dat mensen hierdoor worden afgeschrikt, dan is het bij deze bij mij in ieder geval gelukt.
Ik neem aan dat dit dossier wordt gesloten. Ik zal jullie van de week mijn laatste review zenden.


Bedankt voor uw reactie
Ik vindt het jammer te lezen dat wij u hebben afgeschrikt, dit is natuurlijk niet onze bedoeling.
Bij deze sluiten wij met ons mailcontact en wens ik u een fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,

Customer Services Center TUI

Dus: De reis is zo geboekt, maar de afhandeling van bepaalde zaken gaat toch iets moeizamer.

  • Algemeen 8
op 26 juli 2019 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: juli 2019

De heen reis was echt niet leuk 8 uur werk gehad om op de plaats van bestemming te komen er was een tussenstop ingelast toen kon de piloot niet landen 20 min deinend in de lucht gehangen ben hartstikke ziek in het hotel gearriveerd nog met een anderhalf uur durend busreisje de terug weg maar 45min werk gehad vlieg zo nooit meer met tui

  • Algemeen 4
op 25 juli 2019 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: juni 2019

Zeer slechte ervaring met tui.
Alles tot in de puntjes geboekt en alles loopt daar in het honderd.
Klacht ingediend en mensen pas op je krijgt een cadeaubonnetje van 50 eurootjes dus met andere woorden volgend jaar weer boeken bij tui no we.
Ze weten niet met klachten om te gaan dus bent allen gewaarschuwd

  • Algemeen 2
op 25 juli 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juli 2019

De heenreis en hotel waren prima. Nee, de terugreis met Getjet was een ramp. Vliegtuig zeker meer dan 15 jaar oud. Geen comfortklasse, krappe ruimte voor de benen. Geen informatie via scherm of tv. Stoelen niet verstelbaar. 1x koffie, frisdrank, snack enz. Slecht Engels sprekende stewardess. Geen afvalzakjes in stoel. Keuken niet afgeschermd met gordijn maar nog lekker ouderwets zichtbaar voorin. Denk dat tui dik verdient met zo’n budgetmaatschappij. Misschien zit je daar nog comfortabeler dan bij deze maatschappij. Totaal niet gelijkwaardig aan de tui toestellen. Er mogen dan problemen zijn door de MAX maar de kwaliteit van het inhuren van andere toestellen moet wel gelijkwaardig zijn.
Ik klaag niet alleen maar als het goed is horen jullie het ook van mij. Wij zijn zeer trouwe Tui boekers maar als het zo blijft zijn er nog andere wegen/ maatschappijen die naar onze vakantiebestemming gaan.

  • Algemeen 2
op 24 juli 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2019

Heen reis en accomodatie prima bevallen. Echter had ik ruimbagage bijgeboekt via de website, mijn tui. Op schiphol zagen ze dit niet bij het inchecken maar na overleg vsn bevestigings email mocht mijn koffer mee.
Op Mallora minstens een uur staan wachten bij inchecken. Ook hiervwas de boeking niet zichtbaar. Koffer mocht niet mee, weer bevestiging laten zien maar nee.
Zonder nog een keer te betalen ging mijn koffer niet mee!
Met kunst en vliegwerk vlucht nog net gehaald.
Verhaal gehaald bij TUI, geen gehoor.
Moest ik maar bij reisburo aankloppen.
Nog steeds mijn extra gemaakte kosten niet terug gekregen, en mails worden niet meer beantwoord.
Slechte afterservice

  • Algemeen 8
op 23 juli 2019 bestemming: Spanje, reisperiode: september 2019

De reis nog niet gemaakt maar als we reis boeken met Tui altijd overgeboekt naar vreemde vliegtuigmaatschappij, waar de revieuws meestal niet goed van zijn. Betreft behoorlijk onze voorpret

  • Algemeen 4
op 21 juli 2019 bestemming: Italië / Sicilië, reisperiode: juli 2019

Tui had een prachtig reisprogramma op de site. 15-daagse rondreis catanië compleet. 3-Sterrenhotels in het centrum of net erbuiten. 7 verschillende plaatsen in 15 dagen. Realiteit? We worden in de meest aftandse hotels ergens achteraf weggeduwd, niks centrum en zelfs een stad verderop (is idd ook niet in het centrum). Begin en eindplaats kloppen niet, adressen kloppen geeneens; deze accommodaties zouden in Nederland alleen gebruikt mogen worden als AZC. Niks hotel. Gewoon een slechte b&b, de helft van de tijd ligt één van ons met de veren in zijn lijf op een goor campingbed, half ontbijt soms niet eens met vers brood, of vers beleg. Gisteren een half uur in het donker op hotelbanen lopen bonken omdat de receptie (om 20.30 uur) niet meer bemand was. Vanochtend koffie zitten drinken uit een soepkom met één oor?!!!! En vanmiddag 2 uur gezocht naar een hotel wat in het echt heel anders heet, dan blijk je in een gore dependance gepropt te worden. Dat was het toppunt. Hebben zelf iets anders gezocht en de portemonnee getrokken. Fijne 25-jarige huwelijksdag met de hele familie.

15-daagse reis compleet? Dacht het niet. Extra parkeerkosten bij de hotels waar we op hun eigen grond parkeren, toeristenbelasting enz.

Tui? Daar lachen ze alleen in de reclames!! Wij zullen er na deze (derde) teleurstellende ervaring nooit meer boeken en willen anderen adviseren dat ook niet te doen.

Beleid TUI? Ze lachen hun lul uit hun broek om al die achterlijke klanten die zich voor een fortuin laten afzetten terwijl zij daar vrijwel niks voor bieden. Zou dat het logo kunnen voorstellen??

  • Algemeen 3
op 21 juli 2019 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: juli 2019

Het was opzich goed geregeld, maar we hadden steeds te weinig bedden dus iemand moest op een bank slapen dus dat was echt slecht en als je ze erover mailt zeggen ze “het is een slaapbank dus telt als bed” persoonlijk vind ik grote onzin.

  • Algemeen 5
op 20 juli 2019 bestemming: Tunesië / Skanes, reisperiode: juli 2019

Hotel lag erg achteraf, kamers waren verouderd. Restaurant zou gezelliger kunnen en er zou wat aan de akoestiek gedaan kunnen worden. Ook het zelf opscheppen van eten vond ik niet zo geweldig. Reserveren van tafels en lugbedjes bij het zwembad zou iets aan gedaan moeten worden en tevens aan het laten staan van (teveel) opgeschept eten, loop dan een keer vaker!
Het was overal wel erg schoon en er werd overal de hele dag door gepoetst. Personeel was over het algemeen erg aardig ( vooral Maryam) en behulpzaam en animatieteam erg professioneel ( tenminste de shows, verder hebben wij niet veel meegedaan). Kamers schoon maar aan renovatie toe en voor 3 personen erg klein.

  • Algemeen 7
op 20 juli 2019 bestemming: Turkije / Izmir, reisperiode: juli 2019

Tui.. Nooit meer voor mij.
We zouden vandaag om 7.15 vertrekken. Maar helaas zonder enig berichtgeving is er vertraging op vertraging. İk ben maar zelf verhaal gaan halen bij de balie. Maar daar zit een meisje die van niets weet.
Inmiddels 4uur verstreken na vertrek tijd. Nog geen bericht van Tui. Er zitten mensen sinds 3 uur snachts hier vast. Zonder eten en drinken. Wees allen gewaarschuwd.

  • Algemeen 1
op 16 juli 2019 bestemming: Mauritius / Point aux Piments, reisperiode: juli 2019

Onze eerste keer op Mauritius, een schitterend eiland!! Het resort (Recif Attitude) werd ons aangeraden door vrienden en het was in 1 woord: geweldig!! Mooie ligging met heerlijk zwembad en super mooi privé strand om te relaxen en te snorkelen (aanrader) en om aan het einde van de dag naar de prachtige zonsondergang te kijken. Wij hadden all-inclusive en dat voldeed aan al onze wensen, het eten was erg goed en ook de coktails smaakte tropisch lekker! Het personeel is zeer vriendelijk en doen er alles aan om het je naar je zin te maken. We hebben een fantastische vakantie gehad ook door het geweldige personeel! Speciale dank aan onze reisleider ter plaatse: Shiv, ontzettend aardig en behulpzaam!! Mocht je naar Mauritius gaan, dan zullen wij dit resort zeker aanbevelen!!!

  • Algemeen 10
op 15 juli 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2019

De reis en transfer top het hotel top echter de verkoop van dagtrips en voorlichting tui medewerker tegen gevallen, we huren fietsen op advies top geregeld , voor n dagje naar de warm water bron , volgens tui medewerkster goed te doen moet je wel t “laatste stukje “ lopen omdat t berggebieden is , nou dat stukje werd 2 km stijl omhoog lopen in de gloeiende hitte , eenmaal boven weer 2 km stijl via rotspartijen naar beneden , eenmaal aangekomen verbrande voeten vd hete stenen .dus beter advies was ga met de bus en neem waterschoentjes mee . Ook hadden we n 3 eilanden boottocht gereserveerd , er werd veel wind verwacht dus ik vraag als t niet doorgaat horen we dan iets , ja dan krijg je bericht, ook hier weer vervoer naar haven ,prima. Best ver lopen van bushalte naar haven chaotisch maar oké , eenmaal op de boot vriendelijk personeel , maar op zee was t onverantwoord , geen zwemvest te zien en de enige uitleg van de tui medewerkster was we hebben n zwemlerares bij, veel zieke mensen , veel bange mensen iedereen op n hoop want op de boeg vd boot was t inmiddels levensgevaarlijk door de hoge golven personeel doet of dit normaal is en de mevr v tui is niet te zien , mensen huilen vallen bijna flauw vd angst , geven over de enige reactie is je kunt n pilletje tegen reisziekte hebben , de golven worden steeds hoger windkracht 6 op open zee met n boot te vol met angstige mensen , nee voir mij was dit onverantwoord en slechte begeleiding van tui jammer toch 45€ pp.

  • Algemeen 8
op 14 juli 2019 bestemming: Cyprus / Pafos, reisperiode: juli 2019

Mijn vriendin had heel veel pijn maar werden van hak op de tak gestuurd. Wij zijn bij het ziekenhuis geweest. Daar konden zij ons ook niet helpen. Ik vroeg daarna of zij er wat aan konden doen dat kon alleen de volgende dag pas....

  • Algemeen 10
op 13 juli 2019 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2019

WAARDELOZE SERVICE VAN TUI!
BOEK HIER NOOIT JE VAKANTIE!

Tui beloofd goude bergen op hun website, maar wanneer en problemen zijn dan laten ze hun klanten volledig aan hun lot over.

De ellende begon al toen onze vlucht naar Rome 15 minuten voor vertrek plots werd geannuleerd. Wij direct bellen, waar we een transfer via München kregen. Eenmaal op München bleek onze overstap naar Rome al vertrokken te zijn. Wij weer bellen, nieuwe vlucht vanaf München naar Rome gekregen. We hadden plaatsen bij het raam gereserveerd, maar werden gedropt voor de nooduitgang van het vliegtuig.

Na een vertraging van 5 uur zijn we eindelijk in Rome aangekomen. Blijkt dat AL onze bagage niet met de vlucht mee gekomen te zijn! 
Wij weer bellen. TUI schoof vrijwel meteen de schuld in de schoot van KLM en visa versa. We worden van het kasje naar de muur gestuurd.

Inmiddels zijn we 2.5 dagen van onze vakantie verloren aan vertragingen, geregel en spullen opnieuw kopen. En tot op de dag van vandaag hebben we nog niks over onze bagage gehoord. En TUI? Die laat ons lekker in de stront zakken!

Als TUI vandaag niks voor ons regelt dan gaat dit viraal!

  • Algemeen 1
op 9 juli 2019 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2019

Het vertrek van Brussel naar Ibiza was perfect verlopen, alles goed op tijd en super goed hotel! zeker een dikke 10 waard! Maar tot we zondag de 7e juli voor het vertrek een bericht kregen van Tui dat we de 8e juli vertrokken in de voormiddag ipv zondag de 7e juli. Van toen is het allemaal begonnen. We hebben contact genomen met iemand van Tui en iedere keer gingen ze iets laten weten tot we zelf naar de balie zijn moeten gaan voor een kamer te regelen. Zeker 20 keer naar Tui gebeld en iedere keer kregen we te horen "we laten u iets weten". Tui heeft gezegd dat we zelf een taxi moeten regelen want zij konden dit niet regelen voor ons dus uiteindelijk hebben we alles zelf moeten regelen. Maandag 6uur in de ochtend is de taxi op tijd gekomen en dan komen we aan in de luchthaven waar we nergens iets vinden over onze vlucht naar Brussel. Opnieuw gebeld naar Tui en we hebben weer alles zelf moeten regelen. We hebben zelf een eerdere vlucht moeten regelen naar Oostende want dit konden zij ook niet regelen voor ons. Om 9uur kregen we een bericht dat de vlucht weer uitgesteld was tot namiddag! Maar goed dat we zelf het initiatief hebben kunnen nemen om te vliegen over Oostende en alles op eigen kosten!

  • Algemeen 1
op 8 juli 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juni 2019

Koffer 4 hele dagen zoek geen enkele inspanning hostes op kos of terug koppeling vanuit tui helpdesk nederland. vakantie pret behoorlijk verpest . Bij terug komst standaard mail van tui na indienen van klacht met max vergoeding van 3 dagen totaal 180 eur na overleggen van griekse onleesbare kassa bonnen. Verder geen enkele reactie van tui over klacht over hostes ontvangen. ( voor ons schandaligste) Na meerdere malen met tui op vakantie te zijn geweest dit maal zeer tegenvallende service als je tui nodig hebt.

  • Algemeen 1
op 8 juli 2019 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: september 2019

Waar begin ik. Je betaald niet gelijk voor een vlucht maar na 5 dagen word dit definitief inplaats van dat ze het annuleren. Ik heb dit nog nooit in me leven meegemaakt en heb veel gereisd. Als je ze dan op belt en zegt ik wist dit niet omdat ik dacht dat de betaling zou komen maar dit kwam niet zeggen ze ja is in algemene voorwaarde. Zo proberen ze je erin te luisteren. Ik belde ze om de datum te wijzigen dan kost 200 euro. En je moet alles gelijk betalen anders annuleren ze het en vragen nog steeds 100% annuleringskosten. Dat ga ik dus niet betalen voor een vlucht die ik niet neem. Goedkoop duurkoop lekker met klm vliegen. Het geld besteed ik liever daar dat ik business kan vliegen dan een stuiver aan tui te betalen. Ik woon niet in nederland dus success met het geld krijgen

  • Algemeen 1
op 4 juli 2019 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2019

Lawaai tot 6 uur in de morgen . Niet geslapen !!!!!!

Vlucht vertraging van 2 uur en kwart .

Zelf moeten oplossen . Welkombegroeting. Alles behalve.

  • Algemeen 5
op 3 juli 2019 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2018

Alles klopte en was dik in orde. Een 10 is uitmuntend en er moet wat te wensen zijn.

  • Algemeen 9
op 2 juli 2019 bestemming: Thailand / Jomtien, reisperiode: augustus 2018

Slechte klantenservice, Ik ben nog niet op vakantie echter heb al een onterechte factuur binnen voor annuleringskosten. In de reisbescheiden is geen adres van de bestemming te vinden. Webformulier werkt al weken niet. Wachtrij telefoon ontzettend lang. Er wordt niet gezegd hoelang of hoeveel wachtenden voor je.
Wanneer je eenmaal medewerker spreekt dan aardige medewerkers die niks doen met je input dat webformulier om te mailen niet werkt etc.

  • Algemeen 3
op 1 juli 2019 bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: juni 2019

Goede heen en terugreis gehad met Tui Fly ,uit Egypte Zaterdag 29 Juni zeer goede service gehad aan boord.
Alles naar wens kabine personeel maar ook zeker de cockpit bemanning zeer gezellig mee gehad.Wij reizen 2x per jaar met Tui dat doen wij al 8 jaar.En al die jaren geen klachten.
En in 2018 hebben we voor de eerstemaal een vertraging gehad van 36 uur door een technisch probleem.Tui heeft voor een goed hotel en verder verzorging geregeld.wij hebben alleenmaar goede ervaring met Tui.Zeker de service verlening tot nu toe.
Voor ons alleenmaar Tui

  • Algemeen 9
op 29 juni 2019 bestemming: Duitsland / hochsauerland, reisperiode: juli 2019

Tui heeft de vakantie verpest voordat we op vakantie zijn geweest. tui is dikke afzetterij

  • Algemeen 1
op 28 juni 2019 bestemming: Griekenland / Rondreis, reisperiode: juni 2019

Reis geboekt bij Tui. In de reisbeschrijving van Rondreis natuurlijk Griekenland zetten ze namen van hotels in bepaalde steden. We gaan zien naar deze hotels die ons aanstonden. Bij aankomst in Griekenland kregen we een reisbeschrijving van een Griekse reisorganisatie, niks Tui meer.. I.p.v. hotel met zwembad zaten we 3 hoog achter in ander hotel zonder zwembad...zogezegd 3 sterren.. klacht neergelegd na 3 kwartier wachten op antwoord van klantenservice. Konden naar het vermelde hotel van Tui in de reisbeschrijving mits bijbetaling ! Snappen wie snappen kan. Daarna nog hetzelfde meegemaakt in Kalmabaka... kamer van 16 vierkante meter douche inclusief zonder ijskast met 35 graden warm... hopeloos... nooit meer Tui.. lokken klanten via hun site met namen van hotels die bij aankomst door een ander reisorganisatie, die de boel dan bestuurd, niet gekend zijn. geen service van Tui. Prijs kwaliteit ondermaats. Nooit meer. Dit kan je zelf ook plannen in betere hotels... en gaan we volgende keer ook allemaal zelf doen.

  • Algemeen 2
op 20 juni 2019 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: juni 2019

Prima prijzen voor slechte service (al is dat te verwachten natuurlijk). Echter is de klantenservice niet/nauwelijks bereikbaar en zijn er bizar lange wachttijden voordat je contact met iemand hebt + beide reisgenoten een kapotte koffer. Maar natuurlijk is TUI hiervoor niet aansprakelijk...

  • Algemeen 2
op 19 juni 2019 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: mei 2019

De vakantie was Super.
Voor ons nooit meer met Tui 18 vertraging zonder enige informatie!!
Aan je lot wordt je overgelaten! Schandalige behandeling

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Bonaire, reisperiode: juli 2018

GEBOEKT IN FEBRUARI GAF TUI 2 WEKEN VOOR VERTREK AAN DAT HOTEL VAN DE VALK WERD OMGEBOUWD EN ER GEEN GOED ZWEMBAD WAS. MOCHT NOG WEL ANNULEREN, M,AAR 0,0 COMPENSATIE OF BEREIDHEID ANDER HOTEL VAN ZELFDE KLASSE TE REGELEN

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Gambia / Bijilo, reisperiode: juni 2018

Ik boek een rechtstreekse vlucht, na anderhalf uur te laat ingestapt te zijn, krijg ik te horen dat we een stop op Faro maken... dit wordt gewoon medegedeeld. Terugweg idem 3,5 uur later vertrokken, in het hotel waar ik verbleef lag hierover geen informatie zelfs geen telefoonnummer van de reisleiding, nadat het hotel gebeld heeft, kreeg ik Karin te pakken, zij vertelde van de vertraging en of we maar om 8 uur op het vliegveld wilden zijn. Alwaar wij vervolgens tot 12.15 mochten wachten, voor het ongemak kregen we een voucher van 250 dalassi.
Helaas maakt dit de lange wachttijd niet goed. Iedereen was aan het mopperen heen en terug. Misschien Is dat wat Tui wil, maar ik vlieg in het vervolg weer vanuit België. Daar vertrek je wel op tijd.

  • Algemeen 1
op 17 juni 2019 bestemming: Luxemburg / Larochette, reisperiode: juni 2019

Tui regelden erg snel een goede oplossing voor ons probleem. Zo hebben we een luxe vakantie gehad!

  • Algemeen 10
op 15 juni 2019 bestemming: Griekenland / Gouves, reisperiode: juni 2019

Hotel Aphrodite in Gouves
Al vele hotels bezocht en voor mij het slechtste !!!
Weinig of geen variatie in het eten, zelfs de goedkope watermeloen niet , eenmaal verse ananas, steeds dezelfde vis met een ander saus er over en op sommige plaatsen in het hotel vuil.
Cocktails verre van smakelijk
Voor mij amper een *** hotel

  • Algemeen 5
op 14 juni 2019 bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: juli 2019

Dankzij de geweldige ervaring met de iemand VAN tui Drachten. Heel klantvriendelijk, ongeïnteresseerd, star en gemaakt overdreven

  • Algemeen 1
op 13 juni 2019 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: juni 2019

Wij zouden op de heenweg rechtstreeks naar Cuba-Varadero vliegen. Een uur voordat wij op onze eindbestemming Varadero zouden landen, kregen wij de melding van de piloot dat wij vanwege een technisch mankement door moesten vliegen naar Mexico-Cancun. Want dit technische mankement kon alleen daar verholpen worden. 4 uur wachten op het vliegveld in Mexico.. En toen weer terug naar Cuba! Wij hebben hierdoor in totaal 7 uur vertraging gehad. Op de terugweg weer 2 uur vertraging gehad. Geen excuses niks! Nooit meer TUI voor ons🖕🏾

  • Algemeen 1
op 12 juni 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: september 2019

We gaan al jaren met tui 2x per jaar op vakantie altijd goed gegaan maar helaas hadden we in mei een tussenlanding en was voor mij als reuma patiënt erg lang omdat we in september weer gaan probeerde ik om 3 dagen later terug te vliegen dan had ik een rechtstreekse vlucht alleen voor 3dagen later kwam er een prijskaartje vsn 800 euro bovenop dit vind ik niet normaal voor 3 dagen langer te blijven

  • Algemeen 3
op 9 juni 2019 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juni 2019

Veel vertraging, geen uitleg, geen drinken. Kos naar tussen stop Rhodos( Schiphol eindbestemming) 3 uur geen eten of drinken.

  • Algemeen 5
op 7 juni 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2018

Koffers kwamen niet aan de meneer van tui die daar zit kwam niet opdagen onbeschoft behandeld door t hoofdkantoor nu. Had ik nog een rei staan in augustus gaan ze in het hotel met werkzaamheden beginnen fijn met een drilboor moeten nu overboeken ander hotel 1000 euro duurder had in januari’s deze reis geboekt dus me vroegboekkorting korting weg wat een vreselijk bedrijf nooit en nooit meer tui bah

  • Algemeen 3
op 7 juni 2019 bestemming: Kaapverdië / Praia, reisperiode: mei 2019

'Discover your smile' slaat zeker niet op de service van TUI.
Als je koffer op Schiphol is blijven staan, weigert TUI om die thuis te laten bezorgen. Ook tegen betaling kan dat niet. Zelf ophalen kost je veel meer (tijd, parkeren, vervoerskosten), maar dat kan TUI niet boeien. Ook informatie waar je koffer staat ontbreekt. Bij deur 16 in hal 2 begint de ellende dan pas goed: bagageafhandelaar Swissport blijkt zeer slecht georganiseerd en kon de koffer eerst niet eens vinden. Kortom, een onnodig ergerlijk einde van onze vakantie.

  • Algemeen 3
op 7 juni 2019 bestemming: Griekenland / Ixia, reisperiode: juni 2019

5 sterren Hotel Akti Imperial is een drama. Er is all-inclusief geboekt. Al het eten is koud. Daarvoor naar de hostess van Tui gegaan om klacht in te dienen. Hostess vind de klacht ongegrond, want zij beweerd dat ze in Griekenland altijd hun eten lauw eten? Daarbij hebben ze het zelf getest, waarschijnlijk direct uit de keuken, en dat vonden zij prima! Daarbij werd gezegd dat als je je bord hebt vol geschept en het is koud je best zelf even naar de keuken kan lopen om te vragen of ze het voor je willen opwarmen. Andere optie vinden zij dat je om half vier s'middags alvast in de eetzaal moet gaan zitten, als je warm wilt eten, maar helaas het restaurant is pas om half zeven geopend. Alle andere hotels , behalve 3 of 4 sterren, zijn vol. Speciaal 5 sterren hotel geboekt met verwarmd binnenbad ivm rheuma, helaas bad is ook koud. Dus met andere woorden stik er maar in, want ze hebben geen oplossing! Bedankt Tui!

  • Algemeen 1
op 4 juni 2019 bestemming: Griekenland / Karpathos, reisperiode: mei 2019

Dit jaar voor de tweede maal geboekt bij TUI . De eerste keer was twee jaar terug en vlogen we terug uit Portugal. Helaas werden we niet naar Schiphol terug gebracht maar was het eindstation Brussel. Daar vandaan met de bus terug naar Holland/Schiphol wat drie uur langer duurde als verwacht. Nu kun je zeggen dat het omstandigheden waren , maar dan verwacht je nog wel een plausibele verklaring en een excuus. Maar nee , als dom vee word je de bus in gedirigeerd en niemand zegt wat. We kwamen gisteren uit Karpathos Griekenland vandaan. De terugvlucht begon ook al met vertraging en om nu te zeggen dat dat een druk vliegveld is , nou nee. Ergo onze vlucht was de enige kist ter plaatse. Al met al viel de vertraging achteraf nog mee , want ik denk dat de piloot een beetje meer gas heeft gegeven. De verwachte landingstijd was officieel kwart over drie en tien voor vier stonden we op de grond. Het duurde even voordat we het vliegtuig konden verlaten en waren onze koffers al uitgeladen en zag ik ze al naar de terminal rijden. Vervolgens moesten we naar band zeventien om de koffers op te halen. Daarvoor moet je half Schiphol doorlopen , maar ok so be it. De hele hal stond vol met passagiers van andere vluchten en meerdere banden die na een kwartiertje allemaal weg waren .En dit was mijn grootste ergernis dat we veertig minuten hebben moeten wachten op onze bagage zonder enige vorm van informatie of excuus van TUI. Als klant zijnde verwacht je wel wat meer kwaliteit en enige begeleiding , maar op deze manier was ons vakantiegevoel gelijk weg en voelde mij knap in de maling genomen. Discover your smile ??

  • Algemeen 5
op 3 juni 2019 bestemming: Engeland / Londen, reisperiode: juni 2019

Verschrikkelijk die klantenservice van Tui. Eerst al minimaal een kwartier in de wacht staan voordat je überhaupt iemand spreekt, vervolgens moest diegene 2 keer het navragen bij een collega dus weer in de wacht, oke kan, wordt de telefoon na een half uur gewoon op de lijn gegooid aan de kant van Tui. Dus weer opnieuw beginnen, het hele verhaal uitleggen over het bijboeken van bagage bij een externe vluchtmaatschappij (wel een pakketreis aangeboden door Tui zelf), deze keer afgesproken dat zij terugbellen wanneer zij het antwoord weten ivm dat ik weg moest. Uiteindelijk een voicemail gekregen met de oplossing volgens hen, terwijl op de site zelf duidelijk staat dat ik niet de mogelijkheid heb om dit in de boeking aan te passen en contact op moet nemen met de reisorganisatie hiervoor, dit heb ik aan de telefoon meerdere malen aangegeven maar er lijkt niet geluisterd te worden.

  • Algemeen 1
op 2 juni 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: mei 2019

Chartervlucht op euro global europe. Vertragingen, oud wrak, ondeskundige stewardessen, reisleider kwam niet geinteresseerd over. Ze verzekerde verder dat we terugweg niet met weer die euro global vliegen maar ja hoor ook terugweg weer met deze maatschappij en onverzorgd vliegtuig en ook nogeens een zeer onvriendelijke portugese steward erbij als bonus. Tevens kapotte koffer maar dat zal iemand vd luchthaven gedaan hebben (hadden meer mensen last van). Hoe dan ook voor mij voorlopig geen tui meer, ik betaal dan liever ietsje meer (soms niet eens) voor ertegenover een veilig gevoel.

  • Algemeen 1
op 1 juni 2019 bestemming: Turkije / Bodrum, reisperiode: mei 2019

Tui reizen met baby NIET aan te raden. Via stoelreservering betaald voor stoelen naast elkaar zodat we samen bij onze baby- die voor het eerst vloog- konden zitten. Echter ondanks de betaling en reservering zaten wij niet naast elkaar. Er zaten bijna geen baby’s/kinderen op de vlucht en niemand kon ons de reden toelichten of iets voor ons betekenen. Volgende keer (iig niet met kleine kinderen) geen tui meer voor ons. Als ik dit had geweten had ik uiteraard niet bij tui geboekt.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2019 bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: mei 2019

Tui vliegt op woensdagen normaal met een slm vliegtuig op Paramaribo. Maar omdat het slm toestel voor onderhoud al langere tijd in Duitsland staat wordt er thans gevlogen met een Ultra Plus. Een Spaanse maatschappij. Wat een ramp. Personeel spreekt alleen Engels. Geen entertainment aan boord. Leeslampjes werken niet. Te krappe stoelen. En het eten was ronduit karig en zeer slecht. Tot overmaat van ramp veel conflicten tussen passagiers onderling. Mede veroorzaakt door eerder genoemde factoren. Nee Tui. Laat deze samenwerking met slm schieten. Met jullie eigen vliegtuigen is het een stuk aangenamer toeven. En dan nog de bijna structurele vertragingen die door de SLM meer regel dan uitzondering zijn. Gelukkig was onze hostes in Suriname wel geweldig evenals ons verblijf in het goedkoopste hotel/ appartementen complex in Paramaribo. Joah Inn. Dit is echt een aanrader. Midden in de stad. Goede service. Goed eten. En een lekker zwembad. Deze locatie krijgt van ons een 8. Zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding.

  • Algemeen 1
op 31 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2019

Ivm onze lengte (2m en 1.82) reserveren we altijd stoelen met extra beenruimte, comfort of de luxe klasse. of bij de nooduitgang. Maar ook al heb je betaald en heb je de instapkaarten, dan is dat nog geen garantie dat je daar ook op komt te zitten.
Tui heeft , zonder ons te informeren, ons op andere plaatsen gezet en ook nog eens NIET naast elkaar.
Voor ons de ltste keer dat we met Tuifly vliegen. Iedere keer is er wel wat
Met onze lengtes zitten we nu opgevouwen in de economy klasse. Een andere klasse is er niet.
TUI maak van jullie logo ook een echte TUI SMiLE!!!. Nu mag van mij het logo ondersteboven worden gebruikt van ontevreden klachten.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2019 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: juni 2019

Heenweg tussenstop op Cuba maar wees gerust, terugweg is dat niet het geval. Dag van vertrek naar Amsterdam een sms; vanwege operationele redenen toch een tussenstop op Cuba met excuses. Leuk excuses, maar compensatie ho maar. Nu 2 uur later landen dan oorspronkelijk, in de spits naar huis. Overigens over de Dreamliner: beenruimte vergelijkbaar met een Transavia vliegtuig naar bijvoorbeeld Spanje, maar nu 11 uur in plaats van 3. Kies alsjeblieft voor je eigen bestwil geen Tui.

  • Algemeen 1
op 28 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2019

Dochter 19 gaat op vakantie met Oma 82 en tante 72. Tante en oma komen in het ziekenhuis terecht. De hulpdienst van Tui ter plaatse gebeld (minimaal 5 keer) voor hulp en ondersteuning aan mijn dochter. Moeten nu nog bellen!!!!!

  • Algemeen 1
op 27 mei 2019 bestemming: Kroatië / Rondreis, reisperiode: mei 2018

11 daagde rondreis Kroatië. Ter plekke moest nog veel extra betaald worden. We zouden van de reisleidster later verslag krijgen over de uitgaves en evt. overgebleven geld maar niets meer vernomen. Reisleidster vertelde onderweg niet veel en verzuimde in een druk hotel om plaatsen in het restaurant te reserveren wat een redelijke chaos opleverde. Ook in een restaurant op de afgesproken tijd aanwezig maar omdat het druk was moesten we 20 minuten in de kou buiten wachten. S morgens moesten we vroeg weg en weinig tijd voor ontbijt echter blijkt dat ontbijtzaal kwartier eerder open was maar vergeten dit aan iedereen door te geven. We wisten dat het soms veel kilometers per dag waren maar niet dat het zo vaak hetzelfde traject was. Een leuk gezelschap en lekker eten. Ene hotel beter dan andere. 2 mensen hadden een verlenging maar die waren ineens verdwenen zonder dat we ze hadden uitgezwaaid. Ik hoorde later van deze mensen dat zij ook verrast waren en geen gelegenheid hadden om ons gedag te zeggen. Mensen in Kroatië waren grotendeels onaardig of chagrijnig. Mooie excursie naar natuurpark maar in dikke rijen moesten we hier doorheen, we hadden een gids maar deze vertelde niets omdat het te druk was (zei ze). Leuke reis maar veel minpunten.

  • Algemeen 6
op 27 mei 2019 bestemming: , reisperiode: mei 2019

Als er geen vetraging van meer dan 2 uur geweest was op de terugreis was het punt duidelijk hoger geweest . Hotel Lassi waarin wij een appartement hadden was geweldig. Eiland is ook mooi maar onze reisperiode was qua weer en openstelling bezienswaardiheden toch wat te vroeg.Seizoen gaat pas lopen eind mei/begin juni. De dames van de reisleiding waren vriendelijk en behulpzaam. Fijne tijd gehad.

  • Algemeen 8
op 24 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2019

De heenreis was perfect, de terugreis verschrikkelijk. We snappen dat de max niet mag vliegen maar het alternatief was duidelijk minder.Nadat we een half uur later in het vliegtuig zaten moesten we ook nog dik 2,5 uur aan de grond blijven i.v.m. technische problemen, terwijl eerst werd gezegd dat het druk was op het vliegveld. Mijn man had medicijnen nodig en we vroegen 2 maal om water die moeten ze nu nog komen brengen. Gelukkig kreeg hij een flesje water van een mede-passagier. Als compensatie voor die lange wachttijd kregen we een klein bekertje met frisdrank. Ook was er te weinig voedsel aan boord zodat niet iedereen eten kon bestellen en dat in de tijd van 17.00 uur tot 0.15 uur.

  • Algemeen 4
op 23 mei 2019 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2019

Hotel niets op aan te merken gewoon goed en schoon ,maar de terugreis met tui konden we niet eens onze handtas kwijt dat kwam doordat er veel te veel trollys in het vliegtuig werden meegenomen alles lag er vol mee en het duurde en duurde voordat ieder op zijn plaats zat het mee nemen van de trollys moeten ze iets doen anders maar als ruimbagage mee geven.

  • Algemeen 9
op 22 mei 2019 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: april 2018

Zeer slechte begin van vakantie door annulering van vlucht last minute, de werkwijze van Tui medewerksters en de klantonvriendelijkheid!
Op Facebook berichten geven ze geen berichten, op de site van Tui kun je vragen/opmerkingen schrijven, ze beloven binnen 48 uur reactie, die krijg je niet. Hoorn gooien ze neer als ze je geen antwoord meer kunnen geven.
Wat mij betreft een dikke cijfer 0!
Garantie tot het geld binnen is daarna stel je niet veel meer voor!

  • Algemeen 1
op 21 mei 2019 bestemming: Kaapverdië / São Vicente, reisperiode: maart 2019

Toen het vliegtuig (738 max)was geland mochten we niet naar voren lopen anders kon het toestel omkieperen, zei de stewardess. Ik denk dat ze de klok had horen luiden maar niet wist waar de klepel hing. Ik denk dat ze iets opgevangen had van de piloten over het gevaar van het uit balans raken van het toestel en er haar eigen interpretatie aan gaf.
Ik voel me willens en wetens in gevaar gebracht, ik vind dat er met mijn leven is gespeeld en dat van mijn partner. Zijn er meer mensen die die stewardess hebben gehoord op da vlucht sa vicente amsterdam op 1 maart 2019? Misschien kunnen we gezamenlijk actie ondernemen. Daarom een 1

  • Algemeen 1
op 20 mei 2019 bestemming: Kroatië / Hvar, reisperiode: mei 2019

Dit gaat over de transfer van de reis, niet de reis zelf. Tui doet nl voorkomen in de reis een goeie transfer te geregeld maar niets is minder waar. Je bent nl een kleine 10 uur (minimaal) onderweg ipv 4 uur. Let goed op bij het boeken met Tui naar Hvar. De boot die zij presenteren is niet de boot waar je bij opstapt. Overigens is het eiland zeker wel een aanrader.

  • Algemeen 4
op 18 mei 2019 bestemming: Griekenland / Lassi, reisperiode: juni 2019

Mijn partner en ik zijn een 'stelletje medische pechvogels', want ik heb helaas best wat medicatie, en mijn partner heeft een CPAP nodig voor zijn ernstige slaapapneu.

Omdat de CPAP wegens luchtdrukregulatie en gevoelig is voor beschadigingen mag deze niet in het ruim vervoerd worden. Tevens i.v.m. mogelijke zoekraking.

Omdat we enkel met handbagage zouden vliegen heb ik gevraagd of een extra bagagestuk mee de cabine in een probleem zou zijn. "Nee, mits het wel even als medische bagage werd aangemeld".

Nu ik bezig ben met aanmelden, en al 2 x bij Tui in de winkel ben binnengestapt blijken we de medische bagage plots in het ruim te moeten inboeken. Dit, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat het apneuapparaat absoluut niet in het luchtruim vervoerd mag worden.
(Van mijn medicatie wordt door Tui echter aangeraden deze niet als medische bagage in het ruim te laden, maar in mijn handbagage, ivm de kans op zoekrakingen. Huh? Dat apneuapparaat van mijn partner is misschien nog wel noodzakelijker, en mag ook niet zoek raken??!!)

Oplossing van tui; dan boek je tegen betaling een extra koffer en reis je niet met alleen handbagage, maar gaan die spullen in het ruim, en de medische bagage als handbagage.


Dit hebben we werkelijkwaar nog bij geen één vliegtuigmaatschappij meegemaakt!
Erg klantonvriendelijk, terwijl er ons duidelijk verteld is dat het extra apneuapparaat geen probleem zou zijn, krijgen we nu het idee dat Tui er een extra slaatje uit probeert te slaan!

We wensen dan ook een nette oplossing, zodat we toch nog met een fijn gevoel op vakantie kunnen gaan.

  • Algemeen 1
op 18 mei 2019 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2019

Door overlijden van mijn partner, heb ik onze reis geannuleerd. We hadden een annulatieverzekering, maar ik heb maar een deel van ons voorschot teruggekregen. Ik vind het schandalig dat mijn overleden partner, die reeds 17 jaar klant was bij TUI, niet het volledige bedrag teruggestort krijgt! Bij stormschade kreeg ik van mijn verzekering alle kosten terugbetaald. Bij een auto-ongeval kreeg ik van de verz. ook alles terugbetaald! Waarom van TUI niet??????

  • Algemeen 1
op 17 mei 2019 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: mei 2019

De heen en terugvlucht met de dreamliner.
Fantastische verzorging en heerlijke stoelen. Dikke 10

  • Algemeen 10
op 15 mei 2019 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: april 2019

Top vakantie!! De uitstappen via tui geboekt waren echt top!
Speciale dank aan Tui medewerker Sebastian.
Ik was mijn autosleutels vergeten in het hotel en hij heeft ervoor gezorgd dat ze bij met thuis in Belgie werden afgeleverd.
Tui doet meer voor jou dan je denkt. Dit besef je pas als je een probleem hebt!
Thanks Tui en vergeet je medewerker niet te bedanken.

  • Algemeen 10
  • Vorige
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende