Vannidejo
op 14 mei 2019
bestemming: Griekenland / Samos, reisperiode: juni 2019
Andere maatschappij, geen comfort stoelen. Terwijl TUI zelf op website beloofd: In het drukke zomerseizoen kan het voorkomen dat je met één van onze geselecteerde partners vliegt. TUI fly heeft een moderne, jonge vloot. Voor diezelfde kwaliteit kiezen we ook als we onze partners selecteren.
Ook mag je dezelfde service en beenruimte verwachten. Het jasje ziet er wat anders uit, de kwaliteit is hetzelfde.
Dat is dus niet zo. Een klacht wordt afgedaan met een relaas over het probleem van TUI????? Zomer, 737 Max, etc. etc
... Lees meer
Constantina Evers
op 12 mei 2019
bestemming: Griekenland / Rhodos, reisperiode: mei 2019
Geachte, wij waren met een groep van 15 personen met en zonder handicap uit België van 2-8 mei jl. op Rhodos, Faliraki. We zijn daar geweldig ontvangen en geholpen door Jana, de Duitse reisleidster van Tui in het hotel Blue Sea Resort. Ook hebben we hulp gehad van een Tui reisleidster voor een Engelse groep. Wij, de drie begeleidsters/er van de groep, hebben gemerkt met hoeveel liefde en toewijding zij hun beroep uitoefenen. Jana heeft er echt alles aan gedaan om het ons comfortabel te maken. Ik heb mijn complimenten over haar aan het reisbureau in België doorgegeven. En wil ook hierbij heel graag langs deze weg uw organisatie laten weten welk een fantastische vrouw Jana is.
Volgend jaar graag weer met TUI op reis!
Met vriendelijke groet,
Constance
... Lees meer
P.A.J. Duijn
op 11 mei 2019
bestemming: , reisperiode: april 2019
Een dikke tien, m.n. voor Johan, onze reisleider in La Palma. wat een enthousiaste en behulpzame man die echt plezier in zijn werk heeft. Top ontvangst op het vliegveld en hij liet zich ook nog even zien in ons hotel.
... Lees meer
M.philips
op 10 mei 2019
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: mei 2019
Reis februari geboekt , maart blijkt zelfde reis ineens 600€ goedkoper , konden de reis wel omboeken maar dat kosten ons de annuleringskosten , ergernis nr 1 , nog een paar weken later blijkt dezelfde reis nog eens goedkoper te zijn , konden wij niets meer mee helaas , ergernis nr 2
30 dagen voor vertrek 2 stoelen gereserveerd met extra beenruimte , 40€ , week na reservering melding gekregen dat er een ander vliegtuig gecharterd is met het gevolg dat wij naar onze gereserveerde stoelen konden fluiten , erfenis nr3 ,
want die kwamen niet overeen met het andere toestel , trouwens een smerig toestel dat van binnen erg achterhaald en onderhouden is , vlieg dus nooit met euroatlantic airways . In het toestel kregen wij de melding dat er vertraging was ontstaan door stakingen in het Franse luchtruim , geen probleem , kan gebeuren , alleen zag ik en andere passagiers , tot onze verbazing dat er koffers uit het toestel gehaald werden , door onze zichtbare verbazing was het personeel genoodzaakt uit te leggen waarom , reden was dat het vliegtuig te zwaar zou zijn om op te stijgen , ook omdat het vliegveld te KORT zou zijn voor aanloop om te stijgen , vreemd verhaal want andere toestellen zijn gewoon vertrokken
Hoop mensen hadden ook , zoals wij , medicatie in de koffer , doen we dus niet meer , dus er ontstond in het vliegtuig rumoer , zeker na de melding van de captain dat de airco uitgezet moest worden vanwege brandstofverlies
Toen waren we al twee uur verder , en een hoop mensen zijn na die melding op de trappen gaan staan voor frisse lucht
Daarna kwam de captain met de mededeling dat de totale catering uit het vliegtuig gehaald moest worden omdat het vliegtuig volgepompt moest worden vanwege het omvliegen , wat een heerlijk gevoel van veiligheid gaf dat weer zeg , gewoon krankzinnig , en dan te bedenken dat de directe vlucht al 4 1/2 uur zou duren , kwam er nog eens een aantal uur bij voor een omtrekkende beweging , en dat zonder eten en drinken aan boord
Voor ons en een aantal andere passagiers was nu de maat vol en zijn zeer verontwaardig en met een groot gevoel van onveiligheid door alle meldingen het toestel verlaten
Wij moesten bij de balie van tui een formulier in vullen waarom wij van de reis hebben afgezien , de dame achter de balie vond het zelf ook vreemd omdat er niets van bekend was dat het toestel te zwaar zou zijn , alles was berekend en gecheckt
Wij zagen bijna 3 uur later het voltallige personeel ineens via de AirPort vertrekken en zijn vervangen door andere , ik weet niet waarom en het zal wel met werktijden te maken hebben , maar ja , als het vliegtuig twee uur later dan vertrektijd zou opstijgen had het personeel zwaar over die werktijd heen gegaan neem ik aan
Al met al is het toestel pas 3 1/2 uur later dat vertrektijd vertrokken en heel laat op plaats van bestemming gekomen
We hebben de vlucht via internet gevolgd
Onze vakantie is totaal verziekt , nooit meer TUI
Benieuwd wat er met onze klachten gaat gebeuren
Jo
op 8 mei 2019
bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: augustus 2017
Wat een arrogantie deze organisatie, alsof ze de enige aanbieder zijn in de wereld. Niet om het een of ander maar de reizen echt 100x liever met Sunweb of Ross Holidays. Veel klantvriendelijker. Het sturen van een klacht naar TUI heeft geen enkele zin [zie vele andere reviews !!]. Hier wordt totaal niet op gereageerd. Een terechte review van de accommodatie (zeker voldoende) wordt niet geplaatst omdat TUI natuurlijk nog nieuwe zieltjes moet winnen voor deze plek. Triest. Hostess niet tot nauwelijks gezien op locatie. Voor ons nooit geen TOEI meer.
Marij De Buck
op 1 mei 2019
bestemming: Turkije / Side, reisperiode: april 2019
Alles goed verzorgd, vriendelijk personeel. Alleen de mini disco was iedere dag hetzelfde riedeltje.
Stok
op 26 april 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: april 2018
Niet de juiste stoelen gekregen en constant bij elke boeking vervangende oude toestellen gekregen. dan maar iets meer betalen.
Ingrid de Kramer
op 25 april 2019
bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: mei 2019
Maand vor vertrek ineens over naar een andere vliegtuigmaatschappij nl. GO-AIR. Dit is geen partner van TUI. Reis op grond hiervan geannuleerd en moet gewoon 30% kosten betalen.
Marja
op 23 april 2019
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: mei 2019
TUI zet met smoes ander vliegtuig in! Al maanden geleden lekker een vakantie geboekt met ons gezin met kinderen en kleinkinderen.voor ons 35 jarig huwelijksfeest. Lekker met TUI comfort stoelen en het vliegtuig zou de Dreamliner zijn. Gisteren de stoelen gereserveerd. Vandaag een mail, dat omdat de MAX niet vliegt een toestel wordt ingezet van GetJet Aurlines met alleen economy stoelen . Hoe boos je je ook maakt het helpt niet, een zere slechte beurt TUI. Dit wordt echt onze laatste reis bij jullie.
JanK
op 22 april 2019
bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: mei 2019
Laagste prijsgarantie is dikke zever, Geboekt naar Agadir voor €2500, de week daarna stond de reis aan €1600. Direct gemaild maar in de kleine lettertjes staat dat de prijsgarantie enkel 48u na boeken geldig is!? AFZETTERS!
Olivier
op 21 april 2019
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: juni 2019
Niet tevreden over Tui, zowel de heenvlucht als terugvlucht werden met meer dan 12 uur gewijzigd.
Ik heb de vakantie specifiek op de vlucht uitgekozen, toch werden beide vluchten met meer dan 12 uur gewijzigd zonder dat ik er nog iets aan kon doen.
Eerste dag = weg, laatste dag = hotel bijboeken, kom zelfs een dag later thuis zodat ik niet op me werk kan verschijnen.
Alle Tui tours op locatie waren ruim 300/400 % duurder dan zelfs het hotel.
Laat staan op straat.
Het lijkt wel alsof ze de vluchten expres zo laten lopen om zo meer geld verdienen in combinatie met de hotels.
Laatste keer dat ik een vlucht + hotel heb geboekt.
Veel goedkoper om een losse vlucht en los hotel te boeken, zo kunnen ze het ook niet meer wijzigen, als dat wel gebeurd kan je kosteloos een andere vlucht boeken.
Dikke 3 en succes ermee
Hélène
op 19 april 2019
bestemming: Egypte / Marsa Alam, reisperiode: april 2019
1 Twee dagen voor vertrek kwam er mail dat er werkzaamheden zouden plaatsvinden in het hotel maar dat dit geen geluidsoverlast zou geven ivm alleen schilderwerkzamheden. Aangegeven werd je mag overboeken, echter er was geen ander vergelijkbaar hotel, 5 sterren en rustig, beschikbaar alleen een 3 sterren hotel gericht op kinderen.
Er werd dus getimmerd, geboord en dus wel wat meer dan geschilderd....
Daar we al wisten dat er niets anders te boeken was had klagen geen zin.
2 Tevens ging er iets mis met de terugvlucht, eerst zouden we een tussenlanding krijgen ( ivm niet direct kunnen terugvliegen ivm te zwaar beladen en tegenwind) zijn op Venetië dat werd München dus er moest weer getankt worden. De passagiers kregen in de tijd dat we stilstonden (ruim anderhalf uur) geen drinken en toen we landde stonden we op vliegveld Wenen. Dit was niet gemeld door de crew.
Daar aangekomen kregen we de melding dat de crew niet verder mocht en wij niet verder zouden vliegen en we in Wenen zouden overnachten. Meer informatie zou worden gegeven bij de bagageband.
Echter daar stond iemand en er stond ook iet aangegeven waar we heen moesten. De crew/waaronder de vertegenwoordiger van Tui lieten ons het allemaal zelf uitzoeken.
Via Messenger met Tui Nederland contact genaakt daarhet telefoonnummer ook niet bereikbaar was en via Messenger te horen gekregen dat er werd gezocht naar hotels (de crew was namelijk weggegaan zonder iets te zeggen) Uiteindelijk is iedereen ondergebracht in hotels waarbij men zelfhet vervoer naar het hotel moest regelen en betalen.
Dit met de mededeling dat je dit kunt proberen in te dienen bij de klantenservice.
3 de terugreis, men wist niet wanneer en we kregen een berichtje hoe laat we op het vliegveld moesten zijn.
En dat er een voucher werd gegeven voor eten en drinken.
Helaas geen voucher want op vliegveld Wenen was dit niet doorgegeven dus mochten ze dit niet uitgeven.
4 de schermen op Wenen bleven op delayed staan en niemand wist hoe laat we zouden gaan vliegen en er was geen vertegenwoordiger voor Tui aanwezig. Wederom via de Messenger via Tui Nederland vernomen dat het tanken was gestart en we zouden gaan boarden.
Uiteindelijk met ruim 16 uur vertraging op Schiphol aangekomen.
A vd berk
op 18 april 2019
bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2019
Ze schermen met vroegboekkorting en daarom reis in november al geboekt voor juli aanstaande. Nu is de reis ruim 1000,00 goedkoper! Belachelijk verschil en TUI doet er niets aan. Hoezo vroegboekkorting en laagste prijsgarantie. De vakantie moet nog beginnen en is nu op voorhand al mislukt in onze gedachten. Iemand die al in een vroeg stadium zijn vertrouwen geeft aan TUI, wordt op deze manier dus kennelijk behandeld. Trouwen klanten voelen zich hierdoor 'flink genomen.' Wij gaan nooit meer met TUI op vakantie na deze vakantie!
Geudens
op 14 april 2019
bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2019
Rokers toegelaten in eetgelegenheid van het hotel
te laten vlucht terug , 3uur in de nacht
Eric
op 5 april 2019
bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2019
WAARDELOZE CLUB klanten service is een soort van passie en Adriaan robot die steeds hetzelfde verhaaltje afdraait, vreselijk irritant dus.
Wij NOOOOIT meer in ieder geval.
Jamai
op 27 maart 2019
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2018
Gun jezelf een goede vakantie en boek dus NIET bij TUI en ga zeker niet vliegen met TUIfly. Ook in mijn geval het bekende TUI probleem met het inzetten van een ander vliegtuig op het laatste moment bij te terugreis. Vliegtuig was veel minder van kwaliteit. De geboekte comfort stoelen en reservering kwamen te vervallen. Niet alleen ongemakkelijk door te lange benen, ook vriendin en ik niet naast elkaar. Compensatie: € 10 p.p. voor het afwezigheid van comfort. Er is echter € 45 p.p. betaald voor comfort (terugreis). TUI is bij het opmaken van de factuur al met voorbedachte rade bezig door de comfort boeking niet te specificeren op de factuur. Zo kunnen ze je achteraf heel wat wijsmaken. TUI doet aan vleesvervoer. Nooit meer.
J.A.Groenwegen
op 23 maart 2019
bestemming: Curaçao, reisperiode: mei 2019
ANNULEREN KOSTEN € 900,00 47 DAGEN VOOR VERTREK
Fred van Zoest
op 21 maart 2019
bestemming: Bonaire, reisperiode: maart 2019
Geen online incheck mogelijk en geen stoelkeuze mogelijk. Super waardeloos, nooit meer TUI !!!
Kiran
op 20 maart 2019
bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: maart 2019
Klachten lossen we niet op maar handelen we af, dat is de bizarre “service” van TUI Nederland.
Daar sta je dan bij het reisbureau om je vakantie te plannen. Reisbureau?! Bestaat dat nog, je vakantie boek je toch gewoon online? Nou niet als je graag wat extra comfort zou willen voor een lange vlucht met kleine kinderen (wij hebben twee kleintjes in de leeftijd van 1 en 2 jaar oud). Kinderen tot de leeftijd van 2 jaar reizen gratis mee en daaronder gaan ze op schoot. Nu bestaat er de mogelijkheid om een losse stoel te boeken voor kinderen onder de 2 jaar. Het boeken van die losse stoel kan echter alléén op het TUI reisbureau. Ach prima denken wij, je betaald er wat extra voor maar dan wordt je in principe ook goed ingelicht en weten de medewerkers waar ze het over hebben. Wij hebben dus een aantal maanden geleden besloten met zijn 4en op reis te gaan en hierbij ook 4 stoelen te boeken zodat de kleinste van het stel de mogelijkheid heeft om middels een uitklapbaar bedje (Jetkids Bedbox, super handig!) gedurende de vlucht te slapen. Zo hebben wij al een aantal vluchten achter de rug en dit gaat perfect. Er is echter wel één maar en dat is dat het bedje geplaatst dient te worden aan de raamzijde. Dit voorkomt namelijk een blokkade in de rij met stoelen. Aangezien we boeken op een TUI reisbureau kan je dit dan ook direct bespreken met deze medewerkers. Eén en ander was uiteraard geen enkel probleem aangezien je zelf voorafgaand aan de vlucht nog stoelen dient te reserveren en je hierbij de keuze hebt om een stoel te reserveren aan de raamzijde. De medewerkers van het TUI reisbureau boden aan dit nauwlettend in de gaten te houden en ons te bellen wanneer het zover was dat we de stoelen konden gaan reserveren. Dit zouden we dan gezamenlijk gaan doen op het TUI reisbureau. Tot onze verbazing worden wij een aantal weken verrast met de mededeling van de medewerkers van het TUI reisbureau dat er alleen 4 stoelen aan ons TOEGEWEZEN zijn. Onze reactie, ok..zijn deze dan wel aan het raam?! Nee, helaas mevrouw. Kan dit dan alsnog verplaatst worden naar het raam, anders hebben wij niks aan het bedje? Aangegeven wordt dat zij dit gaan proberen te regelen. Enkele weken! en vele belletjes later krijgen we zowel vanuit TUI Nederland als het TUI reisbureau te horen dat het niet meer mogelijk is de stoelen te veranderen, een en ander omdat WIJ er voor gekozen zouden hebben geen stoelen te willen reserveren. Dat is uiteraard compleet de andere wereld. De toewijzing vanuit TUI is gratis geweest en wij hebben zelfs aangeboden gewoon te willen betalen, zoals dat tegenwoordig gebruikelijk is bij het reserveren van stoelen, mits wij ZELF mogen bepalen waar we willen gaan zitten. Allemaal niet meer mogelijk en jammer joh. Dan maar naar de klantenservice meestal kunnen die in zulk soort vreemde situaties iets voor je betekenen. En ja daar hebben we weer iets moois te pakken, TUI heeft geen klantenservice voor klachten VOORAFGAAND aan een reis, nee nee TUI heeft een klantenservice voor klachten NA een reis. Ofwel klachten lossen wij liever niet op, die handelen we achteraf wel af (als het niet meer op te lossen is!). TUI Nederland hoe achterhaalt en ouderwets is dit?! Jullie komen je verplichtingen niet na, ik heb immers het recht volgens jullie eigen voorwaarden om een stoel te mogen reserveren, ontnemen mij die mogelijk en zeggen feitelijk ik hoor je na je vakantie wel weer.
Delen wordt gewaardeerd zodat TUI Nederland wellicht zijn service gaat aanpassen naar iets wat wel van deze tijd is.
SM
op 20 maart 2019
bestemming: Oostenrijk / Konigsleiten, reisperiode: februari 2019
Appartement in zeer slechte staat. Zoals gebroken lattenbodem stapelbed, vies, kookplaat niet schoon te maken vanwege kortsluiting, sigarettenpeuken in de kast, kapotte stoel, smerig dekbed en kussen.
Mirjam Timmermans
op 13 maart 2019
bestemming: , reisperiode: maart 2019
De vakantie was heerlijk, op zich prima appartement en we gingen voor de zon.. en die kregen we. Het einde van de reis kreeg een hele bittere nasmaak. Er kwam geen informatie over de terugreis. We hebben via verschillende kanalen telefonisch contact gezocht maar tevergeefs.. Eind van het verhaal.. vliegtuig gemist.. dagje langer moeten blijven en een extra kostenpost van 400,- pp aan vliegtickets én 200,- voor het appartement. En uiteraard gaf TUI niet thuis en moet je het doen met een uiterst irritante klantenservice.
Paul
op 13 maart 2019
bestemming: Turkije / torba bodrum, reisperiode: mei 2018
Nooit geen Tui meer.
Omdat Tui vliegt met de 737 MAX wilden we de reis annuleren.Dit kon alleen op eigen kosten (aanbetaling kwijt dus).
Pas nadat de overheid het luchtruim sloot voor dit type toestellen deed Tui dit ook voor de 737 MAXX,
Alles drraait alleen om geld een mensen leven telt niet bij Tui.
Waardeloos Schandalig TUI
Louise lindeboom
op 11 maart 2019
bestemming: Egypte, reisperiode: maart 2019
Tui blijft vliegen met toesteltype wat verongelukt is. Geen annulering mogelijk. Andere landen houden toestel aan de grond totdat er meer duidelijkheid is. Tui neemt onnodig risico met levens en mijn leven!
Charlotte
op 7 maart 2019
bestemming: Senegal / M'bour, reisperiode: februari 2019
Service Tui minimaal, info op website over hotel en omgeving minimaal, uiterst krap vliegtuig met 0 entertainment ondanks 6 uur vliegen. Tour geboekt via Tui aldaar: slechtste tour ooit, niets gezien voor veel geld, op terugreis om 9.30 opgehaald, 10.00 uur op vliegveld Dakar en vliegtuig vertrok pas om 13.30, vervolgens vertraging terwijl we in het vliegtuig zaten van 1 uur omdat ze niet wisten hoeveel passagiers mee terug zouden vliegen, bij navraag wanneer we nu eindelijk eens zouden vertrekken: weten we niet. Bij aankomst Schiphol duurde het 1,5 uur voordat bagage op de loopband kwam: geen enkele info daarover. Nooit meer Tui!!
Berend J
op 5 maart 2019
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: april 2019
TUI krijgt een 2 omdat ze oneerlijke prijzen vermelden op haar site. Een aanbieding van € 998,- voor twee personen wordt bij het boeken 2183,50
En niet bij een bestemming maar bij veel meer, dit is geen vergissing maar pure oplichting.
Harold van der Biezen
op 4 maart 2019
bestemming: Spanje / Benalmádena, reisperiode: maart 2019
Op de heenweg 1 uur en 3 kwartier vertraging. Een zeer gehorige hotelkamer. Dat terzijde. Nu is onze kleine harstikke ziek en zijn er 5 stoelen vrij bij transavia om vandaag te vliegen ( ipv donderdag) dan moet ik mijn reisverzekering, maar raadplegen. Contact gehad met Transavia zou 100 euro kosten om het om te boeken. Zelfs deze optie kreeg ik niet van Tui. Ben vaak met Tui op vakantie geweest, maar dit is de laatste keer. Goede service totdat er iets is.
Sha
op 2 maart 2019
bestemming: Spanje, reisperiode: mei 2019
Als ik een nul kon geven had ik dat gedaan. Wat ben ik blij dat ik me reis niet bij jullie heb geboekt. Ik Ben minder valide dus heeft de telefonist van tui mij gezegt dat ik betet naar hun reisbureau kan gaan omdat ze me daar echt kunnen helpen. Dus wij gaan naar het reisbureau en we hebben een ontzettend slechte service gehad. De medewerker had absoluut geenzin om ons te helpen, hij nam niet een de moeite. Hij had wel een grote mond en onderbrak ons steeds als we wat zeiden.
Wendy
op 25 februari 2019
bestemming: Egypte, reisperiode: februari 2019
Leuk land en super hotel. Maar de service van Tui is echt slecht. De wij-lossen-het-op-garantie geldt vooral voor zichzelf.. Tui is prima wanneer alles goed gaat, maar ik hoop voor iedereen dat je nooit met een klacht te maken gaat hebben. Want dan kan je van Tui niets verwachten.
Marja
op 22 februari 2019
bestemming: Gambia, reisperiode: februari 2019
We moesten ivm overlijden vader al na 2 dagen naar huis. Bij thuiskomst was er een handgeschreven condoleance kaart van TUI, TOP!! OMdat we nu een andere terugvlucht hadden is ook het geld voor de stoelreservering teruggestort. Groot compliment , heeft ons erg goed gedaan.
Jacobus
op 21 februari 2019
bestemming: Finland / Sirkka, reisperiode: februari 2019
Reis afhandeling van aanvraag ( incl. Excursie's)tot realisatie daarvan bijzonder kundig en profesional uitgevoerd
Mariska
op 21 februari 2019
bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: april 2019
Zaterdag 9 februari een reis voor 3 personen geboekt naar Ibiza.
Een paar dagen later checkte mijn moeder nogmaals de reis en wat bleek!! De reis was ineens 471,00 goedkoper.
Gebeld met Dreizen waar de reis geboekt was en die zou contact opnemen met TUI !!
Vervolgens mailt TUI weer terug en verteld doodleuk dat daar helaas niets meer aan te doen is. Ik mailde dat ze dan de reis maar moesten annuleren en hem dan vervolgens weer moesten boeken voor -471,00. Maar wat bleek weer een paar dagen later!! De reis was ineens nu nog duurder dan waarvoor wij hem hadden geboekt.
Herman Bisschop
op 21 februari 2019
bestemming: Griekenland / Mythilini, reisperiode: april 2019
De vlucht van Tui om 06.00 zoals was afgesproken is zonder overleg, gewijzigd in een late middag vlucht, hierdoor kunnen mijn afspraken die middag niet doorgaan, ik heb de vlucht geannuleerd wat me €204 heeft gekost, dit vind ik niet terecht.
Peter NOORDERMEER
op 21 februari 2019
bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: februari 2019
Ruim op tijd op Schiphol aangekomen blijkt TUI een fout te hebben gemaakt en obs niet gemeld te hebben bij Vueling. Lekker dan sta je voor Jan L op Schiphol. Naar de balie van TUI maar daar konden ze niets meer doen. Het hoofd kantoor TUI al niet te bereiken. Veel geld uitgegeven op Schiphol voor parkeren etc en weer naar huis gestuurd. S avonds getracht TUI te bellen na 55 minuten iemand aan de lijn die ook niets kon doen behalve zien dat TUI een fout had gemaakt. Deze medewerker Claire dacht na het gesprek dat ik van de lijn was maar ik hoorde haar lachen met een collega. Dus TUI doe daar iets mee je wordt ook nog voor Joker gezet. Vanmorgen weer gebeld 15 minuten in de wacht. Zal worden teruggebeld wacht nu al een uur. Heb veel zin om iemand achter het bureau vandaan te halen in Rijswijk om wel een reactie te krijgen. Wat een ergernis. TUI discover your chagrijn. Schandalig dit!!!
Dirl
op 20 februari 2019
bestemming: |La palma, reisperiode: februari 2019
Ik raad iedereen aan om La Palma te gaan. Maar doe het niet met TUI. Slechtste vliegtuigmaatschappij die ik ook heb meegemaakt. Veel te krap vliegtuig terwijl je wel dezelfde prijs betaald als voor een veel betere maatschappij zoals Transavia.
Ik ben een telefoon kwijtgeraakt in het vliegtuig. Er werd mij geadviseerd om contact op te nemen met de TUI lost and found. Gedaan, in eerste instantie werd mij verteld dat ik binnen 48 uur een reactie zou krijgen. Ondanks herhaaldelijk aandringen van mijn kant hoor ik nu helemaal niets meer.
Deze mensen bieden 0% aan service en zijn 100% onbetrouwbaar als het om evt latere problemen aankomt.
Mijn advies: Tenzij je niet anders, kan vermijd deze gasten tot elke prijs.
Van Ginkel
op 19 februari 2019
bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: februari 2019
Tijdens vakantie op Lanzarote bericht ontvangen dat er sprake is van vluchtwijziging voor de terugreis( geen idee welke, vluchttijden ongewijzigd), maar van de geboekte comfort klasse, voorin vliegtuig aan het gangpad,kan opeens geen sprake meer zijn. Telefonisch contact levert alleen op dat de gemaakte kosten naderhand teruggevraagd moeten worden! Belachelijk, dit zijn echt geen incidenten bij TUIfly, afgelopen 3 jaar alleen maar te maken gehad met verrtagingen(van 12 uut tot 24 uur) en veranderde toestellen. Boek geen TUI, echt vreselijk, het boeit ze echt niet wat de consument er van vindt. Afgelopen januari KLM gevolgen,echt goed!
Rick de Booij
op 19 februari 2019
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: februari 2019
Suriname was geweldig een vlucht met Tui nooit meer , zeer krappe stoelen 2 vluchten samen gevoegd op de terug weg en het eten zeer slecht de koffie melk klonterd en schilferd werd wel netjes opgelost met een capochino.
Burger
op 18 februari 2019
bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: februari 2019
Vliegtuig vertrekt gewoon niet en als je dan met De KLM moet omdat je anders aansluitende vluchten krijg je van TUI echt niets vergoed. Ook krijg je, je geld niet terug. Ons Advies, Als je op tijd staat bv. aansluitende vluchten of werk verplichtingen dan moet je zeker niet gaan vliegen met TUI.
Dim
op 18 februari 2019
bestemming: Curaçao, reisperiode: april 2019
Grappig, een cijfer geven voor een vlucht die nog komen gaat. Het is voor ons de derde keer dat we gebruik maken van Tui. Alle keren vlogen we op Curacao. Alle keren voor een heel aantrekkelijk tarief. En daar stel ik mij op in. Het is negen uur vliegen. En voor die prijs kan dat alleen maar als er weinig beenruimte is. Beetje kinderachtig om daar achteraf om te klagen. En inderdaad, de tickets zijn uitgekleed. Er moet voor alles bij betaald. Ook dat weet een oplettende consument van tevoren. Het hoeft niet, het mag wel! Niet zeuren dus. Tot slot de service. Die kan idd klantvriendelijker. Een glimlach kost niets en levert veel op. Maar om mij daar druk om te maken?
Kortom mensen, zeur niet zo! Je weet wat je koopt. Goedkope tickets. Komt het niet uit de lengte, dan maar uit de breedte.
Een boze klant
op 13 februari 2019
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: februari 2019
Wat een helll boek NOOIT bij TUI ik stap een keer van KLM af en ben meteen gestraft... ik zie helaas nu pas al deze negatieve beoordelingen als ik beter me huiswerk had gedaan had ik nooit geboekt.
First of all ze proberen je van alles te verkopen eerst een verzekering toen nog een koffer neeeee neeee ik wil alleen me stoel wijzigen en ja ook daar moet je voor betalen (lijkt net een low budget maatschappij voor een 8 daagse reis 3400 EUR en dan ook nog 48 euro voor de stoel te wijzigen dieven zijn het!!
maar dat systeem iwaar ze mee werken s zo oud (dat merkte ik al in jet reis bureau zelf toen duurde het al eeuwig en aan de plaatjes te zien is het uit het tijdperk MS-DOS.
Dat ze de wijziging niet kan maken uitkomst helaas dan zitten jullie niet naast elkaar. De stoel zweeft in het systeem en dat is niet te repareren.
Rf
op 11 februari 2019
bestemming: Nederland / portugal, reisperiode: mei 2019
Reis gezien goedkoper bij andere aanbieder niks geen geld terug garantie en omboeken ook niet mogelijk denken totaal niet in oplossingen geen enkele coulance
Altijd TUI geboekt nou nooit meer ,geen enkele service
Denken totaal niet mee in evt oplossingen
En het gaat hierbij niet op een paar tientjes maar om 600 euro
Tui bedankt . Het is dat ik niet lager dan een 1 kan scoren anders deed ik dat.
D van olst naberman
op 11 februari 2019
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: januari 2019
Eerst vreselijk oud vliegtuig en wil toch even kwijt dat er in de minibar verkeerd water in de fles zat en nu al twee weken voedselvergiffeting
Johannes
op 8 februari 2019
bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: januari 2019
Als je bij tui boekt voor een reis naar Mexico dan vliegt tui meestal met Boeing 787 Dreamliner. Gezin heeft in 2018 tot nu ca 10 maal gereisd. Waardering vliegen met tui Engeland, tui België en tui Nederland dan een 10. Voor weinig extra geld zeer veel beenruimte. Op tijd vliegen.
Maar tui flikt het om met regelmaat onaangekondigd een Boeing 747 van Wamos in te huren. Dan kom je in een totaal andere wereld. Wamos biedt een beenruimte van een zitting van 40 cm en beenruimte van 20 cm. Je kunt met die 20 cm niet zitten en dat met vluchten van 10 tot 13 uur. Zelfs Ryanair, EasyJet etc bieden met 74 cm meer ruimte en daar hoef je maar 2 tot 2 en een half uur in te zitten. En dat wordt al als krap ervaren. Wamos is niet ingericht voor personenvervoer maar voor dieren, let wel dode. Het is een schande dat tui van Wamos geen betere beenruimte eist terwijl tui met de regelmaat van de klok Wamos inhuurt. Wij hebben dit nu in 3 maanden 2x meegemaakt. De eerste keer moest mijn schoondochter met baby de trip met Wamos doen. Een ware hel. Ik twee weken gelden. En dan zijn deze twee vluchten met dikke vertragingen uitgevoerd. Kortom: vliegen met tui zelf is een top of voor tui met Wamos de meest schandalige flop. Dat tui beseft dat het transport met Wamos schandalig is blijkt uit het feit dat je direct automatisch 50 euro terug krijgt. Netjes maar het staat in geen verhouding met de kwaliteit van het ongekend schandalige Wamos transport.
En dan nog een tui steward die de drie mensen op de eerste rij luidruchtig mededeelt dat zij op die rij meer beenruimte hebben dan bij tui. Maar de 297 mensen achter die rij weten zich geen raad. Een steward waar tui snel afscheid van moet nemen.
Tui, als je weer Wamos inhuurt, dan met ruimte voor het reizen gelijk aan jullie eigen toestel Boeing 787 maar niet de Wamos ruimte waarin een dooie kip zich nog opgestapeld voelt.
Hekelaar
op 6 februari 2019
bestemming: Aruba / Nederland, reisperiode: december 2018
Geboekt om met tui comfort te vliegen. Uieindelijk vliegtuig stuk op curacao
Charter vliegtuig ingezet economy stoelen geen entertainment en een niet geplande tussenstop op curacao. Betaald ruim 2300 euro en uit coulance 150 euro voor 2 personen terug. Ik vlieg nooit meer met die onbetrouwbare dieven van tui. Dan maar met KlM betere service en altijd op tijd!
Carla Boontjes
op 30 januari 2019
bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: februari 2018
Ik heb vanuit Spanje op de website van TUI een hotel geboekt, betaling via mijn credit card afgeschreven en een boekingsbevestiging gekregen. Omdat ik in Spanje heb geboekt wil de Nederlandse klantenservice mij niet helpen mijn geld terug gestort te krijgen. Moet ik dan maar in Madrid doen. Er staat nergens een email adres van klantenservice Madrid vermeld. Hele slordige service dat de Nederlandse klantenservice mij niet wil helpen mijn boeking te controleren, te zorgen dat de boekingsbevestiging onmiddellijk naar mij toe werd gestuurd. Ik heb de boeking direct bij het hotel gemaakt omdat het aankomend weekend is en het hotel nagenoeg vol was. Ik ben absoluut ontevreden over deze gang van zaken dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd om mijn geld terug te krijgen. Het is niet mijn fout maar de fout van TUI. Het maakt mij niet uit of dat TUI Spanje of Nederland is. Het is TUI.
Delheye - Beheydt
op 30 januari 2019
bestemming: Cyprus, reisperiode: augustus 2018
Vorige zomer boekten we een reis naar Cyprus via ‘TUI online’: villa met zwembad en auto in één pakket.
Bij aankomst betaalden we zoals voorzien een verzekering van 246€ voor de auto, maar er moest ook een waarborg van 550€ betaald worden! Dit bedrag werd onmiddellijk van onze rekening gehaald. (achteraf hoorden we dat het niet gebruikelijk is dat een waarborg onmiddellijk afgetrokken wordt van de rekening???)
Na een week hadden we pech met de wagen en moesten we ons aan de kant zetten. We belden naar het verhuurbedrijf en na anderhalf uur in het pikdonker te wachten met 2 kinderen kregen we een vervangwagen. De man bood zijn excuses aan voor dit ongemak en zei dat dit met een auto wel eens kan gebeuren. Opgelost dachten we!
Toen we terug thuis waren hebben we enkele maanden gewacht op onze waarborg.
Maar die maanden gingen voorbij zonder iets te horen. Dan zijn we gaan informeren bij een kantoor van TUI in de buurt. Er werd klacht ingediend, maar ook dan gingen er weer weken voorbij zonder antwoord te krijgen.
Na meerdere keren te gaan informeren bij dat kantoor, kregen we op 4 januari een mail van TUI dat zij niet verantwoordelijk zijn voor het terugbetalen van een waarborg. In bijlage zat een mail die ze van het verhuurbedrijf ontvangen hadden op 13 augustus (??!!), met als antwoord dat de waarborg niet wordt terug betaald, omdat het zogezegd onze schuld is dat we pech hadden met de wagen??
Als je een wagen huurt ga je er toch van uit dat die in orde is!! Dit was dus niet het geval!
Waarom al die maanden ertussen (13 augustus tot 4 januari!!) zonder dat wij op de hoogte gebracht werden? Er werd OPNIEUW een mail gestuurd om het dossier te heropenen, tot op heden (eind januari) nog altijd niets gehoord!!!
Dit is er echt over!
Wij boeken nooit meer online een reis met auto inbegrepen als pakket!!
TUI neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor hun keuze van partner in het buitenland. Wij stelden vertrouwen in TUI en gingen ervan uit dat alles goed zou verlopen.
Indien er iets fout loopt, is TUI verantwoordelijk om het in orde te brengen en moeten ze zich niet wegsteken achter hun lokale partners!
We hebben geboekt bij TUI… of dat nu online is of in een kantoor, gaat dit over hetzelfde bedrijf en moet dezelfde kwaliteit kunnen gegarandeerd worden!
Met vriendelijke groeten,
Kristof en Isabelle
Joop de joode
op 28 januari 2019
bestemming: Curaçao, reisperiode: juni 2019
Oproep , reserveer je vakantie niet te vroeg, jan 2019 vakantie geboekt, 4 weken later wordt dezelfde vakantie ruim 125 goedkoper aangeboden
Doch tui kan hier niets aan doen,
Martens
op 26 januari 2019
bestemming: Senegal / Saly, reisperiode: januari 2019
Eerste avond tijdens het diner ingebroken in onze bungalow en nog in 3 andere bungalows. ( vrijspel tussen 20.00-22.00 uur)
Gesloten koffer losgesneden en €750,00 gestolen. Contact met hostess van TUI gehad, en haar reactie : “vervelend, probeer een andere bungalow te regelen” verder heeft ze niets voor ons kunnen betekenen!
Ook het personeel van het resort liet het afweten!
De bungalows op het resort Royal Saly zijn zeer inbraakgevoelig, schuifpuien kunnen niet afgesloten worden.
Één groot drama, nooit meer TUI!
Elshout
op 24 januari 2019
bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: januari 2019
TUI HEEFT ONS EURO 500 MEER LAAT EN BETALEN ALS ANDERE REIZIGERS.
Zg vroeg boek korting die wij gehad hebben.
De reis paar weken voor vertrek goedkoper geworden!
DE ALGEMEE VOORWAARDEN VAN TUI.
ZIET U ELDERS DEVREIS GOEDKOPER KRIJGTBU HET VERSCHIL PLUS EXTRA TERUG.
DUS NIET ZE VERLAGEN ZELF HUN PRIJS en dan werken ze zg met dag prijzen.
De grootste afzetters.
TUI VEEL PLEZIER MET ONZE ZUUR VERDIENDE 500 EURO
Jade
op 24 januari 2019
bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: januari 2019
Ik zou op 22 januari vliegen. Op het vliegveld hadden we al drie uur vertraging en daarna werd uiteindelijk de vlucht gecanceld. Urenlang in de rij gestaan om mijn koffer weer te halen, een hotel te boeken en met de taxi er heen te gaan. De vlucht is uiteindelijk drie dagen vertraagd geweest. Ik moest zelf mijn vervoer regelen naar het vliegveld. Ik vind het belachelijk!
Toeroh
op 18 januari 2019
bestemming: Suriname / Paramaribo, reisperiode: februari 2019
Omdat wij geen info of inlichtingen hebben gekregen over verre reizen met boekingen en reserveringen van de prijs .heel erg jammer als vaste klant , moeten wij een heel groot bedrag terug betalen voor niks , we hebben onder prive omstandigheden moeten wij zelf afmelden en het geld hebben wij aan de omstandigheden besteedt.
maar de 2 stoelen kunnen ze verkopen en dat brengt weer geld binnen .
en de boeking of administratie kosten zal toch niet op 100 procent lopen =een bedrag van 2000 euro . verre reizen en we hebben nog geen aanbetalingen gedaan maar we hebben netjes 3 weken voor vertrek afgebeld en toch zeggen ze dat het wel 1 maand de reservering open staat .waarom eerder betalen als het nog zo lang openstaat voor vertrek .
maar goed we doen geen boekingen meer bij tui ,geen vertrouwen en dekking of info meer
DE KEYZER VIAENE
op 13 januari 2019
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: december 2018
Het hotel TUI MAGIC LIFE KALAWY was SUPER uitstekend goed eten, vriendelijk alles zo net & verzorgd. Een minpunt de uitstap naar LUXOR DELUXE was er geen gids die geen Nederlands - geen Frans en ook geen Engels sprak nog gevraagd en dit kon maar was er niet alleen Duits en eigen taal was een dure uitstap 2pers. 252€ . Al onze reizen met TUI waren zeer goed altijd een Nederlandse gids gekregen.
Eduard
op 28 december 2018
bestemming: , reisperiode: december 2018
Absurd dat je met een verstandelijke beperking na de boeking moet bijbetalen om naast je begeleider te kunnen zitten. Alsof dat een luxe is...
Natasha
op 26 december 2018
bestemming: Curaçao / Santa Barbara Estate, reisperiode: december 2018
Waardeloos, adverteren met vluchten naar Curacao met de dreamliner, maar in de praktijk vlieg je met een ander toestel, waarbij het aan comfort ontbreekt. Volgende keer weer gewoon met de KLM!!!
Bergman
op 21 december 2018
bestemming: Curaçao, reisperiode: december 2018
Vanaf augustus zijn we bezig tickets deluxe te bestellen en te regelen dat we met een kind van 1 1/2 reizen. Toen dit na vele uren aan de telefoon was gelukt bleek eind november dat we niet naast elkaar konden zitten (met een kind op schoot). Uiteindelijk maar 1.600 euro bijbetaald (na weer tig telefoontjes en letterlijk uren wachten) voor een extra stoel, waarbij we ook naast elkaar konden zitten. Toen konden we niet via het systeem meer in de boeking konden. Met bellen kwamen we er ook niet door. Op vrijdagavond eindelijk wel, maar konden we niet meer de vegetarische menu's en kindermenu doorgeven. Weer diverse telefoontjes, beloftes, verwachtingen en uiteindelijk teleurstelling. Men wilde niets, helemaal niets voor ons doen. Dit terwijl er nig tijd genoeg is/was, maar dat konden zij ook niet via het systeem meer doen, dus niet. TUI je hebt onze ene week vakantie nu al verziekt!!! NEVER FLY TUI!!!
Guido Cardinaels
op 21 december 2018
bestemming: Tunesië / Djerba, reisperiode: december 2018
Eerder liet ik weten niet correct behandeld te zijn door de klantendienst van TUI. Na een aangetekende brief kreeg ik antwoord en werden mijn bezwaren meer dan goedgemaakt. Ik wens voor de aanvang van onze reis mijn beoordeling te herzien. Een advies: vraag naar Melissa indien de klantendienst nogal afstandelijk reageert. Spijtig dat het pas gebeurde na een aangetekende zending. Ik zal later de reis zelf beoordelen.
Ruud van der kroft
op 19 december 2018
bestemming: Bonaire, reisperiode: december 2018
Ik zit nu nog te wachten op het vliegtuig in curacao gisteren half 9 vertrokke. Van bonaire en na 20 min vliegen een overnachting
24 uur vertraging
En nu weer 2 uur vertraging na 3,5 uur in de rij te hebben gestaan, een nachtmerrie waar geen einde aan lijkt te komen
Een advies vlieg nooi met tui info wordt niet of te laat gegeven
Goedkoop is duurkoop !!!vlieg lekker met klm altijd betrouwbaar
Mvd
op 17 december 2018
bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2018
Nog nooit zo een puinhoop meegemaakt , eerst kan het eigen vliegtuig niet vliegen , dan krijgen we een ander toestel van een andere maatschappij en nu na 4 UUR vertraging zitten we nog opgesloten in een Spaans Hok dat niet wilt starten en uit de tijd van Elvis komt
Super comunicatie ook via Tui, we horen niets .
Nooit geen Tui meer dat is zeker
Michiel
op 9 december 2018
bestemming: Curaçao, reisperiode: december 2018
Voordat we als gezin met kinderen van 6, 7 en 8 jaar oud zijn we al klaar met TUI. 1 jaar van te voren geboekt, kregen net de stoelnummers, en je gelooft het nooit we zitten op verschillende plekken in het vliegtuig. TUI heeft dit bewust gedaan, regelmatige kregen we wel berichten dat we voor veel geld konden upgraden. Naar mij idee moeten ouder sen kinderen tot 12 jaar oud ook bij elkaar zitten. De eerste keer met TUI altijd met KLM gereisd. gelijk laatste keer met TUI, die overigen ook iets duurder was in ticketprijs dan KLM.
Bob
op 5 december 2018
bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: mei 2018
Vliegen was al een ramp opgevouwen in dat toestel waar een glas water al te veel was, we verkopen alleen plat water a 3,50 euro maar het is voor mijn medicijnen 3,50 euro. Daarna stoelen a 15 euro per stuk enkele reis anders niet naast je partner zitten, multi media 15 euro enkele reis.Als je gaat klachten bij de steward als je voor weinig wil vliegen niet zeuren anders moet je naar de KLM daar betaal je voor he????? Aan gekomen bij het Hotel hel op aarde waar is hier de nood uitgang alleen maar gillende zuipende engelsen van het laagste soort. vies goor alles verrot.
Het hele TUI consurn mag van liever vandaag dan morgen op de fles.
Als ik het van te voren had geweten had ik de reissom liever aan een goeddoel gegeven en heerlijk op mijn balkonnetje blijven zitten met een heerlijk watertje uit de kraan.Alles beter dan ARMOEFLY
Hanny
op 4 december 2018
bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: november 2018
Fijne vakantie gehad op resort Dana Beach in Hurghada.
Jammer van die veel te dure excursie naar Luxor.
Wel mooi om te zien, maar zeer slecht vervoer in een oud, veel te klein busje met doorgezakte stoelen.
5 Uur heen en 5 uur terug in een busje zonder toilet.
Ook de luxe Nijlcruise bleek slechts een oversteek van 5 minuten te zijn.
Naast de prijs van 140 euro pp voor 1 dag, ook nog 2 verplichte verkoopdemonstraties bij moeten wonen. Achteraf bleek dezelfde excursie bij een lokale touroperator maar 70 euro pp te kosten.
Na indienen van een klacht bij Tui, afgewimpeld met een standaard telefoontje en een bloemenbon van slechts 15 euro, waar nog veel geld bij moet, als je de bon wilt gebruiken.
DUS WIJ BOEKEN NOOIT MEER EEN EXCURSIE VIA TUI.
Denise
op 4 december 2018
bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: december 2018
Tui slaat slaatje uit vervoer Humanitaire goederen (schriftjes, pennen, knuffels voor kinderen in een ontwikkelingsgebied). Ze zeggen eraan mee te werken maar vragen 5 euro per kilo. Dus als ik een koffer van 10 kilo (handbagageformaat) mee wil nemen op enkele reis dan ben ik 50 euro kwijt (en dan laat ik de overige eisen even gemakshalve achterwege). Een koffer van 20 kilo retour kost me minder.... Tui, je mist volledig de kerstgedachte. Je mist sowieso een stukje menselijkheid in de manier waarop je mensen behandelt. Hopelijk kom je ooit los uit je eigen bureaucratie. Voor nu ben ik de zoveelste teleurgestelde weldoener. Gelukkig ben ik menselijk genoeg om het zonder jou hulp toch te kunnen regelen. Tui, je had jezelf mooie reclame gegeven door te zeggen: Natuurlijk mag u dat kleine koffertje meenemen, mevrouw, wat een ontzettend mooi initiatief! Dat steunen wij als Tui altijd! Maar nee, dat was te hoopvol gedacht...Tui, die glimlach in je logo is ontzettend ongepast, kun je deze aanpassen naar een huilende smiley?
Audenaert Philip
op 26 november 2018
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: november 2018
3 uur vast op vliegtuig / koffer 3dagen vermist / beloofde compensatie niet gezien / 2 hostessen aangesproken wacht nog op antwoord
Jurgen
op 21 november 2018
bestemming: Egypte, reisperiode: november 2018
Een reis geboekt voor januari 2019. Echter willen we hier toch vanaf. Volgens de voorwaarden van TUI zouden we deze moeten kunnen omboeken. Dit wilden we dus doen. Echter is tot tot 4 keer niet gelukt omdat TUI steeds met aanvullende voorwaarden kwam die niet in de algemene voorwaarden stonden. Uiterst correct steeds te woord gestaan door de telefonische medewerkers, maar deze moesten alles overleggen met het hoofdkantoor. Het hoofdkantoor kwam steeds met aanvullende voorwaarden. Wat een waardeloze organisatie die niet goed met klanten omgaat. Mij zijn ze kwijt als klant en zal er nooit meer iets boeken. Reis heb ik uiteindelijk helemaal geannuleerd
Nico
op 17 november 2018
bestemming: Griekenland / Lefkas, reisperiode: oktober 2018
Mijn echtgenote werd na enkele dagen vakantie zwaar ziek en heeft in drie diverse Griekenhuizen gelegen: Lefkas, Arta en Athene. Uiteindelijk is ze per air ambulance naar Nederland overgevlogen. Na korte tijd is ze aldaar overleden. Tui agentschap in Lefkas heeft mij elke week gebeld hoe het met haar ging. Terug in Nederland heeft het hoofdkantoor dit wekelijks telefonisch contact voortgezet. Men stuurde zelfs een knuffel naar mijn vrouw, omdat bloemen op de IC verboden waren. Ik heb veel steun ondervonden tijdens deze zware vijf weken. Waarvoor mijn oprechte dank! Onze vakantie is door dit alles in het water gevallen. We konden er niet van genieten. Vanwege alle TUI-steun geef ik hier een 10.
Jouk Lier
op 16 november 2018
bestemming: Curaçao, reisperiode: november 2018
Reis geboekt via Tui naar Curaçao. Aangekomen kom ik het land wel in maar mijn partner niet. Ze heeft een paspoort uit de Ukraine en moet dan een speciaal Visum hebben schijnbaar. Niet voor Nedeland maar wel voor Curaçao. Ik heb van Tui de informatie ontvangen voor het aanvragen en invullen van een Visum dus Tui wist dit.
Direct terug gezet op een vlucht terug. Drama vlucht koffers niet mee terug gekomen enz.
Nu wil Tui wel de accommodatie terug betalen maar niet de rest. Is mijn fout volgens hun. Ze geven wel aan dat de informatie beter had gekund maar betalen niet volledig terug.
Ze verwijzen naar hun leverings voorwaarden. Daar zal dit ongetwijfeld in staan. Dan hier maar een rechtzaak van maken. Jammer Tui dat jullie zo met klanten omgaan
Jouk Lier
Mevr s.Giasi
op 15 november 2018
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: november 2018
Alles goed .maar personeel van resort spreekt geen engels. Op heenreis etenook slecht. en terug reis ontbijt met yoghurt toetje houdbaar tot mei 2018 en brood enz vies en muf ruikend .door passagiers aangegeven
Nathalie
op 12 november 2018
bestemming: Egypte / Elgouna, reisperiode: oktober 2018
Elgouna is het pareltje in Egypte kortom het ware st tropez
Anoniem
op 8 november 2018
bestemming: Aruba, reisperiode: oktober 2018
Klantenservice is erg slecht. Op Aruba bleek mijn stoelnummer dubbel te zijn geboekt. Voor die bepaalde stoel had ik al 50 euro per persoon bijbetaald. Uiteindelijk omgeboekt naar een andere 'achteraf gebleken, goedkopere stoel'. In Nederland aangekomen contact opgenomen met Tui. Krijg ik te horen 'je moet jou geld op Aruba verhalen'. Hoofdkantoor van Tui is hier in Nederland, je zou verwachten dat hun dus ook die verantwoordelijkheid nemen. Nooit meer Tui voor mij, gewoon zoals altijd KLM!
Jouk Lier
op 4 november 2018
bestemming: Curaçao, reisperiode: november 2018
Door een probleem met deze visa van mijn vriendin moesten wij terug met de zelfde vlucht. Tui deed niets om het op te lossen en de paspoort controle op curaçao was ronduit asociaal onbeschoft nooit meer Tui en nooit meer Curacao of de andere eilanden
RBoelhouwers
op 26 oktober 2018
bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: oktober 2018
Hotel en eten prima
Minpuntje als je denkt met Transavia te vliegen en het wordt Miami airline.
Waldemar
op 26 oktober 2018
bestemming: Aruba, reisperiode: oktober 2018
Goede oplossing tui reisleiding ter plekke adequate en snel en begripvol
Ludo
op 25 oktober 2018
bestemming: , reisperiode: november 2018
Probeer te boeken via Tui. be....Reserveringsnummer 019543088....Stoelreservatie, lukt langs geen kanten....bel naar hulplijn, enorm onvriendelijk......website werkt langs geen kanten.....amai is dit Tui(Sunair ed....) van vroeger ....prutsers....Vlieg een maal per maand met de Emirates naar Dubai;;;;;;WAT EEN VERSCHIL? LAATSTE KEER MET tUI WAREN DE HOSTESSEN ZELFS HET BESTEK VERGETEN VOOR EEN MAALTIJD Goe bezig......
Angie
op 23 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2018
Wat de mooiste reis van mijn leven moest worden werd al gauw de grootste nachtmerrie. Op het vliegveld moest ik eerst wat zoeken naar de mensen van Tui die me met een transferbus zouden brengen naar men hotel in mati. Eerst moesten we samen met de organisatie een tijdje wachten omdat er bosbranden zouden zijn. Meer uitleg kregen we niet. Na een half uur a 40 minuten besloot iemand van tui om onze bus toch te laten vertrekken. Onderweg zagen we heel veel zwarte wolken en rook overal, en ineens werden we “gedropt” aan ons hotel. Onze koffers werden letterlijk uit de bus gegooid omdat de bus andere toeristen nog moest afzetten aan diens hotel. Nog geen kwartier later stond heel het gebied waar wij verbleven in brand, zelfs de palmbomen aan het zwemband van ons hotel stonden in brand. Onze mooie vakantie zagen we al snel in vlammen opgaan, letterlijk en figuurlijk. We moesten meteen rennen naar de zee, dat achter ons hotel lag, waar we 7 uur lang hebben moeten wachten op evacuatie. We zijn dan nog geëvacueerd door lokale Grieken die zo goed waren om zoveel mogelijk mensen te redden. Nadien hebben we van tui uit geen enkele medische of psychologische hulp gekregen. Een vorm van enige nazorg hebben alle Vlaamse toeristen niet gekend. We werden over de hele lijn aan ons lot overgelaten. Nadien hebben ze ons zelf noet gecontacteerd om te vragen hoe het met ons ging. Al onze spullen die we toen meehadden zijn kapot of vernield door de stank. Ons reisbureau garandeerde ons dat tui alles zou terugbetalen, zowel de reis als enige omkosten. Jammer genoeg was dit een grote leugen. Onrechtvaardig en oneerlijk!! We hebben op dat moment in Griekenland veel mensen zien vluchten voor hun leven en zelfs zien sterven. Tui heeft zelf besloten om de bus te laten rijden en ons af te zetten in een gevaarlijk gebied. Zo hebben ze mijn leven en dat van vele anderen onnodig in gevaar gebracht. Waar ligt de rechtvaardigheid?
Saad
op 22 oktober 2018
bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2018
Een week lang niet geslapen door geluidsoverlast. Tui doet niets met onze klacht!
J.C. de Bruin
op 21 oktober 2018
bestemming: Mauritius, reisperiode: september 2018
Tui regelt excursies die niet voor iedereen te doen zijn, dat zeggen ze er natuurlijk niet bij! En als er dan wat gebeurt zwijgen zij!Ga dus NOOIT met deze maatschappij op vakantie ze zijn alleen goed als er niets gebeurt.Anders kan je stikken!
N. van Arkel
op 21 oktober 2018
bestemming: , reisperiode: augustus 2018
De reis was mooi, maar de locaties van de hotels in San Francisco en Los Angeles waren vreselijk. Zodra je buiten stond, stond je gelijk tussen daklozen en drugsgebruikers. Met kinderen daar te zijn is het afschuwelijk en beangstigend. Heel erg bedreigend. We werden zelfs bedreigd vanuit het niets. Deze man bedreigde zelfs met wapen. TUI hierover aangesproken, maar die doen hier helemaal niets aan. We hadden zelfs een upgrade voor de reis. TUI zegt gewoon hier niets aan te kunnen doen. In San Francisco was het hotel zelfs geannuleerd, zonder ons medeweten. Nogmaals de reis was mooi, maar nooit meer met TUI. Wat een slechte service. Zelfs met allerlei klachten bieden ze je geen alternatieven en/of oplossingen aan. Je bent alleen goed genoeg om te betalen. Nog een tip. Boek je vlucht niet met TUI, maar rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij. Het scheelt je zo € 300,-- per persoon. Vorig jaar ook een slechte ervaring met TUI. Toen waren we in Florida. We hadden een huis. Tijdens ons verblijf stond dit huis te koop zonder dat we dit wisten. Telkens kwamen er mensen het huis bezichtigen tijdens ons verblijf. Zelfs werd er geklust, terwijl wij thuis aan het zwembad lagen. We zijn ter plaatse gaan klagen, maar ook hier werd niets geregeld en geen gehoor aan gegeven. NOOIT MEER TUI. Zodra ze het geld binnen hebben van de klanten, laten ze je vervolgens barsten. Kennissen van ons zijn in New York verbleven tijdens een rondreis. Hadden ook een upgrade, maar kregen ook een hotel middenin een slechte wijk. Denk goed na mensen. Vooral als je met kinderen gaat. TUI stopt je zo in slechte wijken.
Martin en Gosia
op 14 oktober 2018
bestemming: Verenigde Staten, reisperiode: september 2018
De roadtrip gedaan, the Best of the West. Het was een prachtige reis. Veel gezien en gedaan. Alles was keurig geregeld. Alleen de twee hotels, Rodeway Inn in Tempe ( Phoenix) en Monterey waren slecht en niet schoon. Verder was de hele trip een prachtige belevenis. Met een goede voorbereiding thuis en de info van Tui kun je volop genieten van al het moois dat het Westen van Amerika te bieden heeft. Een helikoptervlucht boven de Grand Canyon is een geweldige belevenis. Zeker de moeite waard om te doen. De autohuur bij Alamo gaat heel soepel en professioneel. In San Francisco sliepen wij in een wolkenkrabber. Dit hotel is erg luxe. De valet parking kostte 71 dollar per nacht. Maar parkeren in San Francisco is erg duur. Neem zeker de route via Sedona en ook de Red Rock Canyon route, deze zijn erg prachtig. Ook de 17 mile drive is een must om te doen. We hebben volop genoten van deze onvergetelijke reis. De heen- en terugvlucht was prima met KLM. Ik kan deze reis van Tui aanraden. Voor Tui, doe geen zaken met de Rodeway Inn hotels, deze geven een domper gedurende de reis. Dit voldoen niet aan jullie standaard.
H.j.maat
op 14 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: augustus 2018
Geboekt bij Livani Nafsika Hotel, Eten was ronduit slecht, Gemeld werd niets aangedaan, weer gemeld mochten de laatste 4 dagen bij het zuster hotel gaan eten (van 15 dagen all in) Melding gedaan bij Tui België, werd niet gehonoreerd, verder geen klachten, bij thuiskomst internet geraadpleegd, Staat meer dan voldoende aan klachten van het eten op, wij hadden dus kosten val All Inclusive en Extra kosten om een fatsoenlijke maaltijd te kunnen eten, maar Tui België geeft niet thuis! Volgende keer een andere organisatie dus!
Ilse
op 8 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: juli 2018
Leuke vakantie gehad in Zakynthos, in een mooi kleinschalig hotel. Alles was goed geregeld van begin tot eind. We hadden geboekt via het reisbureau, aardige dames. We kunnen eigenlijk niets bedenken wat beter zou kunnen.
Gina
op 8 oktober 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2018
De reis was goed geregeld. Na aankomst stond de bus al te wachten om ons naar ons hotel te brengen. Op bestemming wilden we nog graag naar Siam Parque en Loro Parque. Dit via onze hostess op bestemming geregeld. Die gaf prima uitleg over de tickets en de bustijden. Er ging alleen iets mis met de tickets. Wij hadden een combi ticket geboekt met premium services. We kregen alleen een ticket voor het waterpark en in het waterpark zouden we ons ticket voor de dierentuin krijgen. Pas in de dierentuin bleek dat we het verkeerde ticket hadden gekregen. Op het ticket stond niet dat we voor een premium tour hadden betaald. Dit moesten we ter plekke dus nog regelen. Gelukkig waren ze erg behulpzaam bij Loro Parque. Die hebben uiteindelijk de juiste tickets voor ons geprint waardoor we toch de tour kregen. Verder was alle informatie vanuit Tui duidelijk. Ook voor de terugweg was er een bus naar de luchthaven geregeld. Informatie over de vertrektijd en het busnummer stonden twee dagen voor vertrek in ons informatieboek in het hotel. Daarnaast was er ook elke dag een hostess aanwezig in het hotel voor vragen en excursies. Al met al tevreden over de reis en Tui.
Kerssens
op 6 oktober 2018
bestemming: Griekenland / Samos/Kos, reisperiode: september 2018
Wij waren op Patmos, zouden 2 dagen voor vertrek terug gaan naar Samos, maar vanwege de wind ging de ferry niet, contact gehad met tui Samos die hebben geprobeerd onze vlucht te verplaatsen, maar dat mocht niet baten want het lag echt een paar dagen stil, omdat bij ons de nood hoog was om naar huis te gaan vanwege familie omstandigheden hebben we de enige mogelijkheid gegrepen om het eiland te verlaten en dat was de boot naar Kos! op de boot contact gehad met tui Samos, die heeft tui Kos ingelicht van onze komst en de reden.
Bij aankomst op Kos hebben Hazel en Eva ons fantastisch geholpen met uitzoeken hoe wij zo snel mogelijk naar huis konden! Echt Top!
Gordon
op 3 oktober 2018
bestemming: Thailand / Cha am, reisperiode: september 2018
De reis naar Cha am Regent hotel viel enorm tegen. Ten eerste is de afstand vanaf Bangkok Airport naar de Regent Cha Am te lang (340 kilometer) na een 16 urige vliegreis met tussenstop op Dubai met wachttijd van 3 uur, nog ruim 3 uur in een minibus naar hotel.
Ten tweede is de Regent Cha Am een hotel dat zeer gedateerd is en zeker geen 4 vier sterren waard is. We kwamen om middernacht aan en kregen een kamer waarin het beoordelingsformulier van de vorige bewoners nog lag. Er waren geen handdoeken noch badschuim. Bij het bestellen via Roomservice van eten werd geen bestek meegeleverd. De badkamer was abominabel slecht, het toilet kon je niet fatsoenlijk doortrekken en na het douchen bleef de douche vol water staan en kwamen zelfs de haren en de troep uit het riool naar boven. Na hierover klagen wel een nieuwe kamer gekregen die redelijk was. Ook dit was een niet al te schone kamer (zwarte randen in douche) met dezelfde problemen in mindere mate. Het was redelijk te doen maar voldeed zeker niet aan de verwachtingen.
Ten derde was het zwembad tijdens onze vakantie drie dagen in onderhoud (zou netjes zijn als dit door het hotel gemeld zou worden bij TUI zodat gasten nog een keuze hebben om te kiezen voor wellicht een andere accommodatie?). 3 dagen zonder zwembad is best lang voor een kort verblijf van 7 dagen. Dit is temeer een probleem omdat de zee noch het strand gebruikt kon worden. Er lagen allemaal zandzakken en om daarover heen in de zee te komen was al een opgaaf en al helemaal onmogelijk om er vervolgens uit te komen. Vanaf de glibberige onderliggende zakken. Het strand lag bovendien vol mega grote kwallen. Het vervangende zwembad op loopafstand was klein en wederom gedateerd en voldeed niet aan de verwachtingen.
Ten vierde in ons hotel zaten gasten die geboekt hadden via Corendon. Zij hadden een twee dagen langere reis geboekt met een rechtstreekse vlucht met KLM vanaf Amsterdam naar Bangkok voor een totaalprijs van 635 euro. Wellicht is deze reis beter geschikt voor mensen die gebruikelijk voor weinig bij Corendon boeken maar als je gewend bent te boeken bij TUI verwacht je een betere kwaliteit/prijsverhouding in alle opzichten.
De WIFI in het hotel was zeer slecht.
De prijs van eten en drinken in het hotel stond in geen enkele verhouding tot wat je er buiten het hotel voor betaalde.
De Kok
op 2 oktober 2018
bestemming: Curaçao / coral estate, reisperiode: september 2018
Het was perfect vanaf het moment dat we gingen boeken en alles geregeld werd door de medewerkster van het reisbureau. Alle nodige papieren werden uitgeprint en meegegeven.
Fijne reis met een vliegtuig van TUI, goed verzorgd en vriendelijk bediening, echt Top.
De autoverhuur perfecte service, wederom bij het inleveren van de auto. Het resort waar we een appartement hadden in één woord geweldig. We zaten op 3 minuten lopen van het strand en restaurant. We hebben veel bezocht en gezien op het eiland en op de thuisbasis Coral Estate verder genoten. Heerlijk gegeten bij Karakter en cocktails gedronken op het strandje. Gesnorkeld, trapje op en afdouchen met zoet water.
Enige minpuntje was ’s avonds en vroeg in de ochtend het felle licht van “the experience” tegenover ons appartementsterras, ook de muziek van restaurant Koraal hadden we niet hoeven horen op ons terras. We hebben veel gereisd en dat is ons vergelijk, imperfectie hoort erbij, daardoor deze waardering nu. Wij zouden zo weer boeken bij TUI!
J.Seinen
op 2 oktober 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2018
Een zeer !!!! slechte bagage afhandeling bij terugkomst op Schiphol 1 1/2 uur moeten wachten eer de eerste koffers kwamen en dat midden in de nacht ,een oud en slecht onderhouden vliegtuig wat het interieur betreft ,Suriname Airways OR 650 ,terugreis 2 oktober 2018 .
Wij reizen echt niet weer met TUI ,het was de eerste keer en tevens de laatste.
BALDUYCK DOMINIEK
op 29 september 2018
bestemming: Spanje / Benidorm, reisperiode: september 2018
Het eten was aan de koude kant . altijd moeten op warmen in de microgolf dat was jammer ; anders was het goed ; maar zo ga je niet op reis he
Jonas
op 28 september 2018
bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2018
Kamer kwam niet overeen met wat we geboekt hebben.. De klantenservice hieromtrent was beneden alle peil! Making their bankaccount smile but not their customers! Geen compensatie nog degelijke oplossing voorgesteld!
Jesper Goedhart
op 28 september 2018
bestemming: Portugal / Albufera, reisperiode: september 2018
Zeer slechte ervaring op het vakantie park Alfagar! Ik ging alleen daar naar toe had bij Tui geboekt ik dacht even een weekje eruit! Ik kreeg de indruk dat ze dachten hij is alleen dus stoppen wij hem in het slechtste appartement wat we hebben erg gehorig naast de autoverhuur dus altijd druk en omdat het op de BBG was kwamen de mensen richting strand de hele dag bij mij langs! Ik had daar een kleine veranda bij daar kon ik amper zitten ik had totaal geen privecy dus u begrijpt dat dit een teleurstellende ervaring was! Terwijl ik een ander arragement geboekt had want€ 550 is toch niet het voordeligst voor 5 dagen! Mvg, Jesper Goedhart
NN tot de zaak is afgehandeld
op 28 september 2018
bestemming: Marokko / Marrakech, reisperiode: augustus 2018
Alles ging mis. Begon al met de vlucht. Halverwege keerde het vliegtuig terug naar A'dam. Lang gewacht op hotel en dinerbon (diner was er niet). Tweede poging ging goed. In hotel wisten ze van niks. Kamer was vergeven. Onze naam was onbekend(?) Teveel animatie met een schreeuwerige Engelse gek! (en dan zeg het erg netjes) In de brochure stond dat we "rust en rust en rust" konden verwachten. Niets van gemerkt. Nu in conclaaf met Tui. Bieden ze een tegoedbon van 50 euro! Wat denken ze wel niet? Ik ga stappen ondernemen ...
Verduyckt & Zn BVBA
op 26 september 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2018
Fly delux , schandelijk !!
Luciano
op 25 september 2018
bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: oktober 2018
Geweldige service ontvangen van de TUI klantenservice. Ze keken naar mooie alternatieven en hebben mooi 2 nachten bij kunnen boeken. Nogmaals dank!
Peterkur
op 24 september 2018
bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: september 2018
Je kan geen stoelreservering doen 24 uur van te voren, je bent dus verplicht om 22 euro pp extra te betalen. Wij hadden dit niet gedaan en werden zeer ver uit elkaar gezet, en alleen. Bij Transavia kan je wel 24 uur van te voren inchecken en zelf plaats zoeken. Zeer slechte service tui.
Yvon van der toorn
op 21 september 2018
bestemming: Cyprus / Pafos, reisperiode: september 2018
Heerlijke vakantie gehad met vriendin mooi ruim appartement mooi complex goede service alleen jammer dat bij aankomst wij een app op 2 de etage kregen terwijl trappen lopen voor mij erg moeilijk is had bij boeking aan gegeven begane grond maar volgende dag is alles geregeld zijn wij verhuist naar begane grond
Frederique
op 19 september 2018
bestemming: Bonaire, reisperiode: november 2018
Wij moeten deze reis helaas annuleren vanwege een onverwachte zwangerschap. Op de benedenwindse eilanden is momenteel een groot risico om Zika op te lopen. Aangezien een besmetting met Zika voor 1 op de 7 ongeboren kinderen zorgt voor een aangeboren afwijking willen wij dit risico niet lopen. TUI heeft aangeboden om onze tickets om te boeken voor €250 per ticket per enkele reis. Dus voor een extra €1000 euro kunnen wij naar een veilige plaats. Nu komt het er gewoon op neer dat we ons geld kwijt zijn, TUI gaat hier niets aan doen. Als er niets aan de hand is, is TUI een prima reisorganisatie maar als je iets van service nodig hebt zou ik heel snel een andere organisatie zoeken.
Thomas
op 17 september 2018
bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: september 2018
WIl je een zorgenloze en aangename vlucht? Kies dan zeker NIET voor Tui... Klantvriendelijkheid een dikke 0 en communicatie zelf nog erger.
Zowel met de heenvlucht als de terugvlucht meer dan 2u vertraging. Maar ze laten je wel inchecken op het normale uur om je dan 2u recht te laten staan na de check-in in een rijtje om de bus op te mogen. Als je dan iets vraagt van uitleg krijg je een snak en een beet. Op de vlucht zelf ook niets van uitleg gekregen.
Na lang rondvlagen zou het poetsbedrijf vertraging hebben gehad... dus de vlucht had in totaal 2u20 vertraging door het kuisteam... MAAR eenmaal op de vlucht was het heel duidelijk dat er niet gekuist was... raar...
Eerste een laatste keer met TUI
Elst kyra
op 17 september 2018
bestemming: Curaçao, reisperiode: september 2018
Moest ik een 0 kunnen geven zou in het zo doen. Wij proberen de eerste dag van onze vakantie tui 3. 5 uur te bereiken! Niet te bereiken. Uiteindelijk optie dringende medische hulp geduwd. Ook hier geen antwoord. Ook via chat niet bereikbaar. Uiteindelijk gezegd dat men zus gewond is en dringende medische hulp gevraagd ik weet niet wat te doen kunnen jullie aub dringend helpen. Ook hier GEEN antwoord op! Het hotel zelf tui laten bellen uiteindelijk iemand aan de lijn die ons niet kan helpen met 3 mensen 6000 euro betaald en niemand dat ons kan helpen. Morgen om half 12. Een grote grap want wij kunnen geen kant op. Hardwerekende mensen waardonder zelfstandige enigste verlof op een jaar. Leuk jullie antwoord 👌 Nog even weergeven dat we de nummers hebben gebeld dat tui ons zelf heeft gegeven op de bus na de vlucht. Ook de lokale nummer opgezocht dat we moesten voordraaien. Raar dat enkel het hotel jullie kan bereiken. Ik raad dus niemand aan via tui te reizeb. Dit is niet de eerste keer dat get fout loopt via tui! Bedank voor niets voor 6000 euro. Goed bezig 👌
Chelsea
op 14 september 2018
bestemming: Kroatië / Sibenik, reisperiode: augustus 2018
Vakantie geboekt op valse beschrijvingen we zouden in het centrum zitten en een strand op loopafstand. Dit hadden we niet. Word ik aan de telefoon als gek verklaard. Mevrouw u kunt gewoon naar het stadje lopen uhmm jaa is 10 kilometer langs een 100 km per uur weg . Is dat veilig ? Zometeen worden we nog aangereden. Jaa maar hier staat dat het kan lezen jaa dat gaat niet hè langs een auto weg. Ik heb alleen maar aan de telefoon gezeten voor mijn klacht en wat mij dwars zat . En ik kon geholpen worden. Dus ik ben zelf hotels gaan zoeken en uitendelijk met iemand gebelt en dan kan ik het wel geregeld worden als je zelf op onderzoek gaat. Dramatisch slecht en ongelofelijk
R.C. Meershoek
op 13 september 2018
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: augustus 2018
Bij TUI werken helderzienden.
Twee reizen geboekt met TUI, een naar Wenen een stedentrip in augustus (geweest)en een langere vakantie in november van dit jaar naar Spanje.
Klachten ingediend over reis naar Wenen, zeer slecht hotel, hoge rekening voor een fles water. Vergeet toilettas mee naar huis te nemen, deze blijft achter in hotel. Kan deze terug krijgen als ik mijn creditcard opstuur of nummer van mijn kaart geef, water moest ik contant afrekenen zonder bon.
Reacties van TUI: Üw vraag over het water en de toilttas begrijp ik niet.
Um oet nog op reis dus waarom moet de toilettas nu al opgestuurd worden.
Over service gesproken!!
Michaela
op 12 september 2018
bestemming: Turkije / Lara, reisperiode: september 2018
Nooit meer met tui...!!!hotel royalholidaypalce echt waar mooi luxe hotel maar dat heb ik Nichts van....te veel mensen in deze hotel maar niet veel plaats voor iedereen bei zwembad ...dat ist meer familie hotel met kinderen ...van partie op strand moet je niet veel verwacht plaats Mischien voor 200 mensen maar natuurlijk dat ga daar niet te veel mensen heel slecht en avond ist daar Nichts te doen entertainment ook Nichts special !!!!en dat heb ook niemand gezegt van tui.!eten prima maar ook nicht special te klein voor ...!!!avond om 11uur ist daar Nichts te....party op strand eneker per week echt slecht zo veel mensen Pasen daar niet!!!! ...!!!ik ga eneker per jahr naar vakantie en echt teleurgesteld 😓😥😥😥☹️😕😒😕😕
Rob Meershoek
op 11 september 2018
bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: augustus 2018
Hotel Mercure Westbahnhof Wenen staat volgens website te boek als 4 sterren, ik verwacht dus enige luxe. Deze eindigt bij de receptie.
Na ingecheckt te zijn bij een chagerijnige mederwerkster ga ik naar mijn kamer, De lift is zeer klein, de kamer ook, bloedheet en lawaaiig, ligt aan de straatkant. Het is geen goede buurt, zwervers en alcohllisten .De hele avond en nacht geluid van ambulances. De badkamer is nog kleiner en heeft een douchedeur die klemt. Alles is nodig aan vervanging toe. Safe en airco onbreken. De koelkast is meer een frisse kast. Ik vind een briefje op de telefoon om de kamer te beoordelen. Vul dit in en leg dit neer voor de volgende dag. Enige pluspunten : het is schoon en een goed ontbijt.
Bij mijn vertrek moet ik Euro 3.80 betalen voor een flesje water dat op de kamer stond, dit kan alleen contant, krijg geen bon.....
Ik vergeet mijn toilettas en mail het hotel voor teruggave. Dit is alleen mogelijk als ik mijn creditcard opstuur of het nummer opgeef.
Vragen aan TUI hierover worden beantwoord met het hotel werkt alleen met betalingen per creditcard op uw eigen verantwoording.
Voor een reisorganisatie als deze reactie vind ik dit een teleurstellend iets . Bij Trip advisor en Zoover gekeken naar beoordelingen over dit hotel, daar blijkt in 2007 al sprake te zijn van een hoog nodige renovatie.
TUI geeft dit hotel nog steeds 4 sterren.
Michelle
op 11 september 2018
bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: augustus 2018
Zeer ontevreden over de terugreis. We zouden 13 augustus om 10.00 uur in de ochtend vliegen. Na lang wachten, zonder informatie over de vertraging, kregen we rond 14.00 uur te horen dat onze vlucht gecanceld werd. We moesten terug naar de bagageband om onze koffers op te halen om vervolgens met bussen naar een hotel gebracht te worden. Uiteindelijk kwamen we pas rond 18.00 uur (hele middag op het vliegveld moeten wachten, zonder duidelijke informatie, eten of drinken) aan in een hotel midden op de strip van Laganas (onze vakantie bewust aan de andere kant van het eiland geboekt om dit soort toeristen te vermijden!).
We kregen te horen dat we 'misschien'. dezelfde avond nog zouden vliegen. Niet dus. Via een smsje werd beloofd dat we in de nacht om half 3 opgehaald zouden worden om vervolgens de volgende ochtend te vliegen. om 2.00 uurs nachts kregen wij ALWEER een smsje dat de vlucht WEER niet door ging. Meer duidelijkheid over een nieuw tijdstip konden ze niet geven. Ook de receptie van het hotel wist van niks, terwijl er in de bus werd verteld dat we daar voor meer informatie terecht konden. Zeer slechte communicatie dus.
Omdat we sowieso al meer dan 24 uur vertraging hadden en nog steeds geen nieuws hadden over de nieuwe vlucht, waren wij noodgedwongen zelf een vlucht terug te regelen. We hadden namelijk al 1 werkdag gemist en wisten niet met zekerheid of we de volgende dag wel weer konden werken, terwijl we daar hard nodig waren en niet NOG een dag konden missen.
Overal op internet stond aangegeven dat we met een gecancelde vlucht, een hele dag vertraging en de kilometerafstand naar Zakynthos een compensatie kregen van 400 euro + uiteraard een nieuwe terugvlucht.
Wat blijkt nu??? We hebben geen recht op de 400 euro, omdat we zelf een vlucht terug hebben geboekt en niet met de nieuw vlucht van Tui terug zijn gegaan. Met andere woorden, omdat TUI gezichtsverlies lijdt omdat we met een andere maatschappij zijn teruggevlogen, hebben we geen recht op de compensatie. BELACHELIJK!
We begrijpen dat de terugvlucht geheel op onze eigen kosten is, omdat dit onze eigen keuze is niet te hebben gewacht op de nieuwe vlucht. Maar dat we nu ook nog eens geen recht hebben op 400 euro compensatie per persoon, terwijl we wel meer dan 24 uur vertraging hebben gehad, is echt zwaar belachelijk.
Zeer ontevreden, en zullen daarom ook nooit meer met TUI vliegen.