Schrijf een review

Reviews over TUI

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Volmerlaan 3, 2280 GC Rijswijk NL
088-0885885

Logo van TUI

Pagina 7 van 15 met 1438 resultaten

op 4 maart 2018 bestemming: Oostenrijk / Zell Am Ziller, reisperiode: februari 2018

De recensies vooraf gelezen, zoals men beschreef ook ondervonden haha!

Warm water voorziening minimaal!
Koken op 2 elektrische kookpitten waarvan 1 slecht wertkte.
Zoals aangegeven ingedeeld als ‘tirolische’ sfeer (ouwe t* zooi)
We hebben heerlijk genoten omdat we vooraf goed ingelezen hebben in de beoordelingen van anderen! Back to basic, zonder luxe en comfort.. Prima als je je daarop hebt voorbereid!
Appartement Regina, aanrader voor mensen die weinig wensen hebben. TUI Geeft aan alle dingen geregeld te hebben echter dat kan niet, gelukkig wel geld terug gekregen! Chapo! ... Lees meer

  • Algemeen 6
op 28 februari 2018 bestemming: Costa Rica / San José, reisperiode: december 2018

De reis zelf was door problemen bij de douane in Costa Rica grotendeels in de soep gelopen. Maar TUI heeft onze klacht fantastisch behandeld en volledig naar onze tevredenheid opgelost. Hulde! Zo kan het dus ook! ... Lees meer

  • Algemeen 8




op 28 februari 2018 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: maart 2018

Ik vlieg al jaren met tui geregeld altijd netjes beleefd correct behandeld zelfs met laat tijdige anulatie meer dan een 10 waard ook aan grond en lucht crew ... Lees meer

  • Algemeen 10
op 27 februari 2018 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: januari 2018

Omdat het dit waard is

  • Algemeen 3
op 21 februari 2018 bestemming: Aruba / Aruba, reisperiode: maart 2018

Dreamliner geboekt en zowel op de heen- als op de terugreis vliegen we met een airtanker. Voor deze actie krijgen ze van mij de gouden eikel!

  • Algemeen 1
op 19 februari 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: maart 2018

Wij moeten nog aan deze reis beginnen ik had geboekt voor 3 personen 2 kamers op 25 januari voor RIU Papaya verleden week toen zag ik dat deze reis 600 euro voordeliger was en heb contact opgenomen. Als trouwe klant en je wilt van een vroegboekkorting gebruik maken wordt je toch sterk benadeeld. Omboeken kon niet meer vanwege tijdsbestek 28 tot 35 dagen voor vertrek. Voor mij is het een les nooit meer een vroegboekkorting te boeken het is in je nadeel. Van TUI uit had ik niet verwacht dat ze zo met klanten omgaan.

  • Algemeen 1
op 18 februari 2018 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: februari 2018

Wij hadden premiumcomfort geboekt dus alles inbegrepen in de prijs maar zowel op de heen als terugreis konden we geen keus meer maken uit de maaltijden er was nog maar een soort ondanks dat we vooraan in t vliegtuig zaten. En op de heen en terugreis tijdens de landing begon de airco te lekken dus mijn man kreeg letterlijk een koude douche.

  • Algemeen 7
op 16 februari 2018 bestemming: Griekenland, reisperiode: april 2018

Wij boekten een vakantie naar griekenland voor april 2018. En tui laat de volgende dag doodleuk weten dat de een verkeerde prijs hebben berekend of we even 800 euro bij willen leggen. Lokkertjes dus bij dit malefide bedrijf. Tui nooit meer dus!

  • Algemeen 1
op 16 februari 2018 bestemming: Griekenland, reisperiode: november 2017

Zo slecht van de reisbureau. Alles mooier maken dan het waard is.

  • Algemeen 2
op 16 februari 2018 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: februari 2018

Resort "Reef en Beach" was een 10 waard, TUI geef ik echter een dikke onvoldoende. Vandaar het gemiddelde van een 7.
Een Boeing 737 voor een internationale vlucht. 11,5 uur zitten met weinig beenruimte. Crew wisselt in Hurghada maar passagiers moeten in vliegtuig blijven. Excursies van TUI zijn schreeuwend duur. We werden de laatste dag om 18:00uur opgehaald voor vertrek naar het vliegveld. Als we 's Avonds nog iets wilden eten moesten we daar 25 dollars voor betalen. (We hadden alle inclusief ) Volgens TUI staat dit in hun papieren en heb je na de uitchecken van 11:00 uur geen recht meer op gratis eten en drinken. Het resort heeft ons tot 18:00 wel gratis drinken en de lunch aangeboden. TUI niet!!!!!!! Je betaald voor een 9 daagse reis, maar komt 's Avonds laat aan en dan valt er al een dag eten en drinken af. (Er was rond 23:30 uur bij aankomst wel eten en drinken)
Als je na uitcheck van 12:00 uur volgens TUI geen recht meer hebt op alle inclusieve, betekend het dat je bij een reis van 9 dagen maar 6 1/2 dag recht heb op alle inclusieve. Dit heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Dit was de eerste keer bij TUI, helaas weer een reis geboekt dat door TUI wordt aangeboden( via andere touroperator), maar daarna zeker de laatste keer. TUI heeft voor mij echt afgedaan. De klachten die je aandraagt, worden zo makkelijk van tafel geveegd. Je wordt totaal niet serieus genomen.
Dus nee........mensen betaal iets meer voor meer comfort. En eigenlijk betaal je via TUI nog extra voor van alles wat bij andere reisorganisatie's er standaard inzit. Laat je dus niet verleiden door de prijs bij TUI. TUI is niet klantgericht, alleen financieel ingesteld. Een bedrijf zou beiden moeten zijn.

  • Algemeen 7
  • Reisbegeleiding 3
op 15 februari 2018 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: februari 2018

Prima complex, dichtbij boulevard, plezierig personeel, nederlands sprekende receptie, prima wifi, prima schoonmaak, gezellige bar

  • Algemeen 9
op 14 februari 2018 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: april 2018

2 maanden voor vertrek vertelt tui ons dat het complex gerenoveerd wordt tijdens ons verblijf. Aangezien dit niet is wat ik redelijkerwijs kon verwachten, gevraagd wat ze daar aan konden doen. Onder de streep kon ik kostenloos annuleren, maar enige vorm van tegemoetkoming zat er niet in. Ze laten je dus keihard stikken met een stukje bedrijfsrisico wat in iedergeval NIET aan mijn kant thuishoort. Schandalig TUI, hier is het laatste woord nog niet aan vuil gemaakt...

  • Algemeen 1
op 8 februari 2018 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: september 2018

Tui houdt zich niet aan beloftes

  • Algemeen 1
op 6 februari 2018 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: januari 2018

Na de geplande tussenlanding kon het vliegtuig ivm defect niet verder vliegen naar Sal. In busjes afgevoerd naar hotel in 1 of andere buitenwijk waar alles leegstond afschuwelijk!! Koud water om te douchen verder was er niks. Dag 2 weer naar de luchthaven, weer incheqen, weer door de douane.. vliegtuig kon weer niet weg! Weer met de bus naar hotel . pas de dag erna doorgevligen naar Sal. Wij kwamen dus ipv maandagmiddag, woensdagavond aan... TUI vergoed alleen de tickets maar waar is de vergoeding voor 2 van onze vakantiedagen in luxe resort waar we all-inclusive van alles gebruik konden maken??? Ik vind het schandalig wij hebben dus 2 dagen vakantie gehad die door alle toestanden niet echt rustgevend waren, terwijl mijn zus juist toe was aan een weekje rust. DIEP TRIEST dat TUI ALLES OVER 1 KAM SCHEERT EN ER ZO VANAF WIL KOMEN!

  • Algemeen 4
op 5 februari 2018 bestemming: Griekenland / PREVEZA, reisperiode: juni 2018

IK RAAD JE AAN GOED OP DE PRIJZEN TE LETTEN.
IN JANUARI BIEDT TUI MIJ VROEGBOEKKORTING AAN EN IK BOEK EEN REIS VOOR JUNI.
IN FEBRUARI BOEKEN VRIENDEN DEZELFDE REIS GOEDKOPER!!!!!
DIT IS BEWUST DE KLANT OP HET VERKEERDE BEEN ZETTEN MET EEN NEPKORTING.
NOG GEKKER IS HET ALS IK EROVER BEL DAN WORD IK GOED BEGREPEN. WE BEGRIJPEN HET HEEL GOED DAT DIT VREEMD IS.
OH GELUKKIG, WAT FIJN. WILT U DAN EVEN MIJN PRIJS AANPASSEN?
MAAR UUUHHHH..... DE PRIJS AANPASSEN?
NEEEE, DAT DOEN WE NIET MENEER
MAAR UUUHHHH U ZEGT DAT U HET BEGRIJPT???
TJA, EEN IEDER MAG ZEGGEN WAT JE ERVAN VINDT.
IK VIND HET KLANTEN EEN RAD VOOR OGEN DRAAIEN WAT NERGENS VOOR NODIG IS!

  • Algemeen 1
op 3 februari 2018 bestemming: Duitsland / Todtmoos, reisperiode: januari 2018

Hotel maien in todtmoos was voor ons een slechte ervaring kamers erg smerig geen schone handdoeken en de bediening in het restaurant onbeschoft, jammer dat TUI dit hotel aanbeveelt

  • Algemeen 3
op 31 januari 2018 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: juli 2018

Omdat ik 7 maanden voor vertrek geboekt heb, werd mij door TUI verzekerd zeker de beste prijs te betalen. Een maand later werd dezelfde vakantie voor €150,- goedkoper aangeboden bij TUI. Ik heb via de klantenservice gevraagd of ik voor deze korting in aanmerking kom. De medewerkster van de klantenservice toonde geen enkel begrip en hield vast aan de regels van TUI. Ik vind dit heel klantonvriendelijk en een misleidende verkooptactiek.

  • Algemeen 1
op 31 januari 2018 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Informatie over Papagayo Beach Club onjuist, communicatie en klachtenafhandeling Tui beneden alle peil; teveel onwaarheden!

  • Algemeen 5
op 11 januari 2018 bestemming: Tsjechië / Praag, reisperiode: juni 2017

Omdat we de boeking niet eens kunnen afronden. Er moet een aanbetaling gedaan worden van 15% maar er komt geen link o.i.d. ook niets met een link in de email. App loopt vaak vast. Ook op verschillende telefoons. Bellen met de"service" loopt op niets uit want na 30 minuten kreeg ik nog steeds niemand aan de lijn en kon nog wel 30 minuten duren dus heb ik het maar opgegeven en besloten om maar helemaal niet meer te boeken. Gelukkig zijn er andere aanbieders

  • Algemeen 1
op 3 januari 2018 bestemming: Italië / Palermo, reisperiode: augustus 2017

De reis naar en van Sicilië was een drama, de vakantie op Sicilië maakte een hoop goed, vliegen met TUI / Transavia was een ramp overal verborgen kosten zelfs voor online inchecken, bagage, eten en drinken aan boord en ze presteren om te laat vertrekken !
Dus ik kon voor de gewonnen prijs een hoop geld bij leggen voor de vlucht naar en van Sicilië !
Ik zal nooit meer vliegen met TUI / Transavia !

  • Algemeen 8
op 3 januari 2018 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: augustus 2017

Omdat ik ondanks melding van serieuze klachten geen enkele reactie terug krijg, ook niet maanden later !!. TUI was voor ons een eenmalig uitstapje wat betreft de reisorganisatie. Dit jaar weer met een echte reisorganisatie mee, die de klant serieus neemt en niet alleen maar uit is op euro's !!! Voor mij geen TUI meer, nee dank U.

  • Algemeen 5
op 30 december 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: december 2017

Schimmel op de badkamer/kamer/vloer/plafond. Het schoonmaakploeg weet niet wat schoonmaken inhoud overal oude plas: tegen de muur op de badkamer op het toilet zelf ! Koud water met douche ! Geen beleg bij het ontbijt! Allerlei soorten Vlekken in de gordijnen en op de vloer in het tapijt. En niet te vergeten na 5x bellen na Tui (alarmlijn) over de gehele dag verspreid. Noteren ze hier geen melding van (al zeggen ze van wel) Hier betaal je een flink bedrag voor en met deze klachten doet Tui niks . Want daar hebben ze geen bevoegdheden voor volgens Tui. Met andere woorden we zijn ons geld kwijt aan een kamer waar de ratten nog niet eens op bezoek willen komen. Schandalig!

  • Algemeen 1
op 28 december 2017 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2017

Ga al jaren met Tui naar Turkije. Vlucht vaak niet met het in eerste instantie "beloofde" toestel en ook vluchttijden willen nog wel eens wijzigen. Maar door de bank genomen nooit echt problemen gehad. Ook niet met stoelreservering.
En dit jaar een zeer positieve ervaring met Tui gehad. Op de dag van ons vertrek was er in Belek een evenement (Iron Man), waardoor veel (ook doorgaande) wegen zouden worden afgesloten. Om te voorkomen dat wij niet op tijd op het vliegveld zouden aankomen, zijn wij (wel vroeg) opgehaald en naar een ander resort bij Antalya gebracht. Daar konden we ontbijten en van alle faciliteiten gebruik maken tot we werden opgehaald.

  • Algemeen 9
op 28 december 2017 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: december 2017

Anderhalve week voor vertrek kreeg ik bericht van Tui dat de vlucht niet met de beloofde Dreamliner zou worden uitgevoerd maar met een toestel van Air Tanker. Tui beloofde dat de vlucht net zo comfortabel zou worden als met hun eigen toestel. Ik weet niet wanneer ze zelf voor het laatst via Air Tanker 'vervoerd' zijn (een ander werkwoord kan ik niet bedenken) maar het gebrek aan enige beenruimte, het ontbreken van entertainment aan boord (dus ook geen idee waar we ons bevonden, hoeveel reistijd restte, ook niet vanuit de cockpit regelmatige updates) en heen en weer rennend personeel dat net zo onvriendelijk was als de omgeving....ik heb nog niet eerder zo'n nare vlucht gehad als deze vlucht naar Curaçao . Volgende keer gewoon weer KLM....

  • Algemeen 1
op 26 december 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: december 2017

We vlogen vanuit Dusseldorf , op 02/12 naar Gran Canaria met Air Niki.
We gingen op 23/12 terug , normaal via Air Niki, maar Air Niki was failliet en TUI verwittigde ons , via brief in hotel ...vlucht verlaat via Keulen...
de airthostess van Tui kon zorgen voor vervoer, slaapgelegenheid enz. We hadden dit echter niet nodig. Met een meerkost van 40 euro waren we thuis. Ik vond dit prima geregeld door Tui.

  • Algemeen 8
op 23 december 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: december 2017

Starclass boeken in dreamliner en dan op shiphol te horen krijgen dat je in een airtanker veevervoer vliegthuig word gepropt zonder enige vorm van comfort,geen entertaiment, 1 karige maaltijd op een vlucht van 8-9 uur... wat een aanfluiting... kortom gewoon belazerd en onder valse voorwenselen eringeluisd.... WEES OP JE HOEDEN als je bij TUI boekt , niks is wat het lijkt!... vlieg Nooit meer met TUI....

  • Algemeen 1
op 22 december 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Om dat Dreamliner omgeboekt wordt voor air tanker dat krijg je pas tehoren als je de reissom heft betaalt,nee u krijgt een gelijkwaardig toestel zeggen ze dan,geen entertainment en slechte stoelen met bijna houten zitting daar laat je mensen geen 10 uur op zitten ik heb veel last van gehad.comfort van stoelen is het zelfde als van een prijsvechter naar plaats in Europa maar daar is de prijs ook naar,maar ik hoor dat dat bijna altijd het geval is.hierbij wil ik zeggen plaats in advertentie dat Dreamliner of air tanker op deze reis ingezet wordt dan hebben mensen keus om als klant te vliegen of als vee.volgede keer kijk ik heer echt naar en als via telefoon geen gerantie geven over welk vliegtuig dan naar ander reisaanbieder.tui hou mensen niet voor de gek en wees eerlijk dit kan niet zo,over locatie en huisvesting niets te klagen was goed.

  • Algemeen 4
op 19 december 2017 bestemming: Curaçao / Jan Thiel Baai, reisperiode: december 2017

Accomodatie een 10 maar voor het vliegen met TUI 0 punten! Vertraging op vertraging. Zowel heen als terug de schema's niet op orde. En nee we zaten niet in de sneeuwoverlast... . Niks vliegen met mooie comfortabele (en geboekte!!) Dreamliner maar met waardeloos vliegtuig van AirTanker. Betalen voor window seat maar blinde wand naast je hebben. Keiharde stoelen en weinig beenruimte, waar je dan geacht wordt een nacht op te slapen. Geen beloofd inflight entertainment. Sterker nog helemaal geen scherm te vinden in vliegtuig. Leuk toestel voor korte vluchten maar niet te vergelijken met comfort van Dreamliner. Ik vind nog het ergste dat je gelokt wordt te boeken onder valse voorwendselen. Gratis inflight entertainment, vliegen in Dreamliner. En pas na de boeking verandert opeens het vliegtuig in een soort veredeld veetransport. Volgende keer weer KLM. Goodbye TUI. Jullie zijn hierbij een klant kwijt, althans voor het vlucht op verre reizen.

  • Algemeen 5
op 19 december 2017 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: maart 2017

Waardeloos bedrijf! Overal wordt er geadverteerd dat alleen bij TUI haar services aan zou passen. Dit zou inhouden gratis maaltijd op vluchten die voorheen als korte vluchten werd gezien. Ook staat bij de boeking en op de website als je hem op zoek vermeld dat je persoonlijke entertainment erbij hebt zitten en dranken. Doordat het mij niet duidelijk was of dit gratis was, mail het TUI. Grote verbazing krijg je als antwoord dat dit niet het geval is. Aan de telefoon wordt dit 3x toegekend, ook in de winkel maar schriftelijk bevestiging ho maar. Als ik dit had geweten had ik nooit de reis via TUI geboekt en via de vertrouwde KLM.

Als je zekerheid op die extra services als je bijvoorbeeld 6 uur moet vliegen. Boek niet via TUI maar ga dan met KLM.

  • Algemeen 1
op 18 december 2017 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: december 2017

Een voldoende ivm de accommodatie maar de terugvlucht in een toestel van AirTanker was waardeloos. Service niet zoals op de heenvlucht, harde stoelen, geen persoonlijk entertainment systeem, zelfs helemaal geen gebruik van de (naar het schijnt aanwezige) beeldschermen. Toestel is vanaf mei voor vijf maanden geleasd door Jet2com die ermee vloog tussen Manchester en bijv. Mallorca en Tenerife. Hierna kennelijk ingezet door TUI. Labels van Jet2com zitten nog aan de stoelen. Voor de duur van die vluchten nog net te doen maar niet voor een vlucht van negen uur. Slechte reclame voor TUI. Dit gaat TUI zeker klanten kosten. In de kleine lettertjes staat dat ze je mogen omwoeien zonder recht op annuleren of compensatie. Toch sneu als je starclass hebt geboekt en op deze AirTanker stoelen terecht komt.

  • Algemeen 7
op 17 december 2017 bestemming: Cuba / Hoofddorp, reisperiode: december 2017

In sept 2017 op vakantie met het gezin naar Cuba. Na een vreselijke vakantie en een nog dramatischer terugreis. Wilden wij niet meer met TUI. De extra kosten van de premium stoelen 4x nog steeds niet teruggekregen. Van Premium naar Economy wegens geen plek. Daar boek je toch geen speciale stoelen voor. Wij hadden oa om medische oorzaak de Premium klasse geboekt. Werden wij in Economy gezet, geen plek in de premium. In December durfden wij op herhaling , om toch nog een vakantie te hebben. Tui vertelde mij dat het wel heel raar moet lopen indien wij weer op de terugreis omgeboekt te worden.
Wat gebeurt er?? het is te idioot voor woorden, maar weer werd een ander type vliegtuig ingezet en zaten we 10 uur lang enorm krap. Weer geen premium stoelen. Hoe durven ze,
Discover your smile??????? seat zullen ze bedoelen, wat een verschrikkelijke commerciele organisatie is dit, zodra je geboekt hebt, ben je overgeleverd aan hun. Voor ons NOOIT meer TUI. We hadden nog zoveel plannen. Er zijn nog genoeg andere airliners.
Wij gaan nog liever niet meer op vakantie dan nog 1 euro aan deze oplichters uit te geven.

  • Algemeen 1
op 12 december 2017 bestemming: Bonaire, reisperiode: december 2017

Vergroot je stress en verlies je smile met een TUI-Vakantie!!
Door slechte systemen die niet met elkaar verbonden zijn leek het alsof de rekening voor een last-minute (3 dagen voor vertrek) nog niet was voldaan. We kregen van een overijverige meneer 3 keer een email op een dag met aandringen te betalen. Toen we opbelden had meneer het "net ontvangen" . Omdat er een administratieve fout bij de boeking was ingeslopen moest een correctie vd boeking worden doorgevoerd. Daarop kwam direct een 2. factuur met nog een keer de complete rekening. Alleen het resterende bedrag te voldoen was geen optie omdat de rekeningnummers dan niet zouden kloppen . Het gehele bedrag nog een keer te betalen is te belachelijk voor woorden. Echter zonder de betalingsbevestiging kan je je niet inchecken of de vlucht bevestigen. Deze overijverige meneer bleek bij voorleggen van dit probleem minder ijverig en zei "helaas niks te kunnen doen" " we moesten op dag van vertrek dan nog maar een keer controleren " oftewel pech gehad, interesseert mij een ruk. Pas na meerdere telefoontjes, in het totaal 1 uur aan de telefoon, vonden we iemand die de boeking vrij gaf . Helaas was die niet alles. Op de terugweg eerst een nodeloos verwarrend ten onrechte verstuurd SMS met vluchtverandering. Toen bleek dat mijn vriend en ik op NIET naast elkaar zittende stoelen waren geboekt! Zodat TUI wrsl meer geld kan verdienen aan mensen die andere stoelen willen boeken!!!!
Al met al , een verschrikkelijke organisatie met waardeloze service. Niet zo zeer door de werknemers als wel door de hebberige chaotische structuur.

  • Algemeen 1
op 10 december 2017 bestemming: Curaçao / Mambo, reisperiode: november 2017

Ik vind Tui een onbetrouwbare organisatie. Dit was ook de laatste keer dat wij met Tui reizen. Ticket geboekt en betaald met Dreamliner, krijgen een week later te horen dit dit niet mogelijk is. Werd omgezet in Airbus. Heen reis net geen 3 uur vertraging, terug reis ruim 2 uur vertraging. Hotel geboekt met kings size bed , krijgen en kamer met twee bedden. En zo waren er nog een aantal missers. De betrokkenheid als klant die een redelijk prijzige vakantie heeft geboekt is niet aanwezig.

  • Algemeen 5
op 9 december 2017 bestemming: Curaçao / jan thiel, reisperiode: december 2017

Nooit meer TUI,
boek je een vlucht in de comfort class, kies je ook nog eens de stoel waar je wilt zitten uiteraard tegen extra betaling en alles word netjes geaccepteerd en dus besluit je te betalen, dan krijg je ineens 2 weken voor vertrek dat het vliegtuig vol zit en je met air tanker word vervoerd in de econy class zonder mogelijkheid om 10 uur lang een filmpje te kijken etc.
belachelijk, ik boek juist bij tui voor het comfort en het fijne vliegtuig dat dus mooi niet doorgaat omdat het vol zit.
oja ik keek na de omboeking nog op de site van tui en wat schetst mijn verbazing je kan nog steeds het huidige vliegtuig boeken op de zelfde dag en tijd, dat is dus dat vliegtuig die vol zit???
schiet mij maar lek ik snap het niet.
alhoewel ik snap dat ik in de maling genomen ben.
nooit meer tui voor mij.

  • Algemeen 1
op 9 december 2017 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: december 2017

Waardeloze wijziging van vlieg vervoer.
Van Dreamliner comfortclass naar Airtanker economyclass. 4 weken voor vertrek ( als natuurlijk de volledige reissom betaald is) deze vlucht wijziging doorgeven! Gewoon slecht, hier boek je niet voor en is het uitzicht op een ontzorgde vakantie teniet gedaan! We zijn dan ook helemaal klaar met TUI!

  • Algemeen 1
op 1 december 2017 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: februari 2017

Reis ging echt super! Het reisbureau hielp ons met onze ESTA formulieren aanvragen en nam ook de tijd ervoor. Twee weken later zaten we in ‘t vliegtuig, en we kregen zelfs gratis entree voor de One World uitkijkpunt in New York erbij.
Al met al een zeer geslaagde citytrip.

  • Algemeen 9
op 1 december 2017 bestemming: Indonesië / Sanur, reisperiode: november 2017

Tui zelf kan aan de vulkaanuitbarsting of gecancellede vluchten totaal niks doen. Enkel kan het wel wat doen aan het het met zijn reizigers omgaat en dit is totaal niet volgens de ANVR reisvoorwaarden.
*Noodnummer waar iemand achter zit die nuks kan, weet of kan doen
* Na eerste contact te zijn gestrand op Hong Kong Tui daarmee verassen. Zij wisten niet eens dat er mensen gestrand waren. ( grote schande in mijn ogen)
*Geen hulp, bijstand of alternatieven aanbieden. Geen mogelijlheden geven voor omboeken reis of hulp bij wat nu te doen. Dit aangezien Cathay maar 1 overnachting vergoedt
* Als je vraagt naar hoe nu verder, je telkens enkel naar Cathay wordt gestuurd. Zij niks, maar dan ook werkelijk niks doen om je verder te helpen
* Een grote farce , een schande. Voor ons en de 6 andere Nederlanders daar
* Na thuiskomst nu nog steeds niks gehoord of vernomen van Tui

  • Algemeen 1
op 29 november 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Betaald voor comfort.. opeens een downgrade naar economy.. maand van te voren BETAALD voor speciale zitplaatsen..te niet gedaan.
Dreamliner wordt airtanker.
Moet ik verder gaan.
Eens maar nooit weer

  • Algemeen 1
op 28 november 2017 bestemming: Nederland / Rotterdam, reisperiode: december 2017

We zijn nog niet eens vertrokken en TUI krijgt al een 1.
TUI we boeken toch niet voor niets een reis met de dreamliner naar Curacao in de comfort klasse. Hoe willen jullie klanten behouden door mensen zomaar om te boeken naar de AirTanker, zonder inflight media & zonder comfort. Terwijl ze hier wel voor betaald hebben!
Voortaan gewoon met KLM, daar weten ze wel wat service is. Betaal ik liever EUR 100,- meer per ticket.

  • Algemeen 1
op 25 november 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: november 2017

Goed geregeld, fijne hotelkamer. Je waant je even ergens anders, even echt weg van de dagelijkse sleur.

  • Algemeen 8
op 25 november 2017 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: november 2017

Heb zoveel leuke dingen gedaan heel veel lieve mensen leren kennen naar private island geweest flamingos gevoerd een heerlijke massage gehad en op stap geweest met kuku kunuko was geweldig ben helemaal op geladen

  • Algemeen 10
op 25 november 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Reis is nog niet eens begonnen en hebben nu al besloten nooit meer met TUI te boeken. Eerste keer dat we TUI wilden gebruiken voor een reis naar Curacao. Hebben al 7 maanden vooraf geboekt op TUI website. Probleem ontstond bij betaling omdat wij woonachtig zijn in het buitenland. Buitenlandse creditkaarten (behalve Belgie en Duitsland) worden niet geaccepteerd. Wij hadden toen we dit te horen kregen al verschillende kaarten geprobeerd. Betaling toen dus met bank overschrijving gedaan. (2 tickets totaal 5200 euro) Twee maanden later zien wij dat het toch van de American Express kaart is afgeschreven. Navraag bij Tui leerde dat ze geen twee betalingen ontvangen hadden. Vanuit UAE telkens bellen en eindeloos in de wacht staan. Na al het bewijs overlegd te hebben konden ze betaling opeens wel vinden maar inmiddels heeft wel ruim twee maanden het geld bij TUI op de rekening gestaan. Enige uitleg was dat er soms wel een credit kaart betaling werkt (terwijl wij op dat moment op het scherm konden lezen dat we op een andere manier moesten betalen omdat betaling niet gelukt was). Geen excuses niets. Vroeg of ze het op de credit kaart wilde terugboeken met de extra kosten die we daarvoor hadden moeten betalen. Maar nee het werd zonder extra kosten naar onze buitelandse rekening teruggeboekt. Dit was al een zeer vervelende ervaring!
Vervolgens stond er dat je 30 dagen voor aanvang reis je stoel kan boeken. Wij precies 30 dagen vooraf ingelogd, er stond ook op ons scherm 30 dagen tot vertrekt. Echter geen stoel mogelijk te reserveren. Wat bleek... het systeem werkt alleen op de openingstijden van TUI Nederland. Resultaat toen we weer probeerden alleen zoveel tijd later, alle raam stoelen weg.
Bedankt TUI maar wij slaan in de toekomst toch over. Jullie zijn duidelijk niet ingesteld op buitenlandse passagiers en jullie systeem is gewoon niet professioneel. Erg jammer en dat terwijl de reis nog moet beginnen.

  • Algemeen 1
op 23 november 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: november 2017

We dachten met een dreamliner te vliegen,zitten we in een airtanker! Volgens de kleine lettertjes mag dit, nou mijn kleine lettertjes zeggen wat anders! Slecht ! Geen entertainment, keuze in eten was er niet,want wat je koos was vervolgens op,airtanker maakt vreselijk veel lawaai, kortom; misleidend!

  • Algemeen 6
op 22 november 2017 bestemming: Bonaire / Kralendijk, reisperiode: november 2017

TUI heeft de onhebbelijke gewoonte om last minute eigen vliegtuigen te vervangen door vliegtuigen geleased van Airtanker. Dit betekent geen inflight entertainment en chagerijnige Britse stewardessen. Zo ook op onze terugreis van Bonaire. Wat een afknapper. Kan TUI beter mee ophouden, veel reizigers hebben daar een pesthekel aan, zo ook wij. Kom op TUI, zo gooien jullie je goede naam te grabbel.

  • Algemeen 3
op 21 november 2017 bestemming: Spanje / Cruise, reisperiode: augustus 2017

Geboekt met "vroegboekkorting". Tijdens reis bleek dat alle reizigers die bij TUI dezelfde reis hadden geboekt het aanbod hadden gekregen om, tegen een zeer geringe vergoeding, te verlengen met een 5 daagse strandvakantie (half pensioen). Voor dit alles betaalden zij ook nog eens honderden euro's minder !!!............Reactie TUI: Men werkt tegenwoordig met flexibele prijzen en deze kunnen van dag tot dag anders zijn.....een beetje de beurs dus......Dus trap niet in die fooi die ze vroegboek korting noemen......o ja....kon een bloemenbon krijgen....maar niet opgehaald

  • Algemeen 1
op 18 november 2017 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: november 2017

Na de boeking werden we geattendeerd op de slechte reviews van TUI. Behoorlijk sceptisch gingen we op reis om vervolgens zeer aangenaam verrast te worden. Vluchten meer dan goed in mooie vliegtuigen met supervriendelijk personeel. Transfers, resort, alles perfect. Aanrader!

  • Algemeen 10
op 18 november 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: december 2017

Voor 140 euro heb ik een ticket gekocht voor een Dreamliner, zo werd de vlucht ook verkocht; “Boek nu een Dreamliner vlucht”. Ik had al gezien dat Transavia een uur eerder ook vanuit Tenerife vertrok met een Boeing 737 voor 65 euro, maar toch gekozen voor de Dreamliner omdat het een nachtvlucht is. Dus ik heb contact gehad met tui, en zeggen ze vreselijk arrogant; “wij moeten je vervoeren en dat maakt niet uit hoe”. Een 737 was ook prima om mee te vliegen werd mij verteld. Nou een 737 is qua beenruimte, luchtkwaliteit en geluid echt een stuk minder prettig om mee te vliegen, al helemaal als het een nachtvlucht is. Toen ik vroeg of ik bij een nooduitgang geplaatst kon worden wegens het feit dat daar meer beenruimte is, moest ik flink bij betalen. Dit was voor mij absoluut de laatste keer tui.

  • Algemeen 1
op 17 november 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: december 2017

Zeer teleurgesteld in TUI, wij vliegen al jaren met deze maatschappij en nu hebben wij voor onze vakantie in december Starclass geboekt i.v.m. onze jongste dochter. Dit in dachten wij goed overleg met de medewerkster van TUI. Afgelopen week via internet onze stoelen ( 6 stuks ) ingeboekt, maar dan...... zien wij net via onze boeking op internet dat wij zijn overgeboekt naar een militair vliegtuig de AIRTANKER van Britse afkomst. Zonder starclass stoelen, zonder entertainment aan boord kortom NIETS van wat we hebben geboekt in eerste instantie. Direct contact opgenomen met TUI en wat schept de verbazing, nu waren de medewerkers ineens niet meer zo behulpzaam, geld terug krijgen doen ze niet, we moeten het maar accepteren! Beste TUI, ik wil het best accepteren dat we een andere vlucht krijgen maar wel graag gelijkwaardig aan wat ik geboekt heb! Schande! Voor ons na jaren lange reizen met TUI nu NOOIT maar dan ook NOOIT meer!

  • Algemeen 1
op 16 november 2017 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: november 2017

Wij vlogen voor de eeste keer met deze maatschappij, en wij vonden het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Hebben al met verschillende vliegtuig maatschappijen gevlogen, maar deze maatschappij doet niet onder voor andere!! En degene die zo negatief doen, moeten maar eerste klas gaan reizen!! Sommige passagiers zijn ook niet al te vriendelijk voor het personeel, zo was er een Engels echtpaar , welke de handbagage te groot en te zwaar was, werd de stewardess uitgemaakt voor stupid idiot!! Maar zij bleef vriendelijk!!!

  • Algemeen 8
op 16 november 2017 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: september 2017

Veel gedoe met regelen van een goede rustige kamer in hotel vanwege astma. Ik heb zelf het hotel gebeld want TUI kreeg het niet voor elkaar. Daarnaast veel geld betaald omdat we moesten uitwijken naar Rotterdam Airport. 80 euro pp. extra. We zaten naast mensen die 45 euro voor de vlucht hadden betaald. We kregen niets te eten aan boord bij Transavia, terwijl TUI zegt dat ze alle reizen onder dezelfde voorwaarden en service aanbieden, ook al vlieg je met een andere maatschappij. Ik heb er niets van gemerkt, want de stoel moest je ook nog betalen. Weinig service van TUI en de volgende keer boeken we zelf de vlucht en zelf het hotel. Voor ons geen TUI meer helaas.

Ik zie op de review-site van TUI dat een medewerker van TUI zelf een beoordeling geeft over TUI en haar reis. Absurd want de slager mag zijn eigen vlees niet beoordelen toch? Zij heeft onze reis geboekt nota bene. Dat zegt genoeg. De beoordeling van TUI moest zeker even opgekrikt worden!

  • Algemeen 4
op 15 november 2017 bestemming: Spanje / Alicante, reisperiode: november 2017

Schandalig voor een vlucht van 2-2 zetels toch een koppel apart te plaatsen.
Ook schandalig dat het busvervoer van de vluchthaven naar Het hotel in Benidorm DRIE uur heeft geduurd.
Wij vliegen als jaren vliegen met het vroegere sunair en jetair.
Vanaf de mij. TUI is het achteruitgang en vooral voor alles te betalen : bagage, nu zelfs zitplaats, wat is het volgende?
Wij hebben het gehad met TUI, kijken voor onze vier reizen per jaar naar een andere maatschappij.

  • Algemeen 3
op 12 november 2017 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: juni 2017

Alles klopte, prachtig hotel RIU Plaza NewYork met goede ligging en heerlijk ontbijt. Goede tips in de reisgids, ook voor restaurants en natuurlijk de Highlights, maar ook voor speciale plekjes

  • Algemeen 10
op 8 november 2017 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: oktober 2017

Reis naar Orlando op 27 oktober OR 317. Of je hebt een compleet vriendelijke bemanning of een compleet chagrijnige. Op deze vlucht het laatste. bemanning is ook niet consequent . Wat van de ene steward(es) wel mag, mag van de ander niet. Zoals wachten bij de toilet of rondlopen met een baby. Passagiers werden niet vriendelijk behandeld. Vlucht OR 317 op 7 november van Orlando via Miami terug naar A'dam. Vlucht had bij aankomst 2 uur vertraging. Het is voor TUI niet mogelijk een vliegtuig binnen 2 uur weer in de lucht te krijgen. Totaal 3 uur na geplande tijd toch vertrokken na diverse haperingen. In Miami er 1,5 uur over gedaan om passagiers van het vliegtuig te krijgen en nieuwe in het vliegtuig. Tijdens deze vlucht wel een vriendelijke (niet consequente) bemanning en 1,5 uur goed gemaakt tijdens de vlucht zodat met 1,5 uur vertragen is geland in A'dam. TUI zou er goed aan doen de crew te informeren over de regels en deze flexibel toe te passen.
Bij terugkomst op Schiphol is een flyer overhandigd wat te doen bij vertraging. bij 2 uur recht op drinken/eten. Dit had je op Orlando moeten regelen en niet 14 uur later melden waar we in Orlando recht op hadden. Daar was echter geen TUI medewerker te zien. Jammer.

  • Algemeen 5
op 6 november 2017 bestemming: Frankrijk / Parijs, reisperiode: november 2017

Het hotel beschikt over een kleine eetzaal en de ligging is aan een erg drukke weg.Kan je voor dat het uitzoekt ook wel zien natuurlijk.

  • Algemeen 8
op 6 november 2017 bestemming: Portugal / Azoren, reisperiode: augustus 2015

De reis was erg goed geregeld, we werden netjes opgehaald van het vliegveld en we zaten in een heel erg mooi en luxe hotel met uitzicht op de haven. Ook waren de uitstapjes leuk georganiseerd. Je werd opgehaald vlak voor het hotel met een leuke gids. Wij (ik en mijn oma) zijn daar 8 dagen geweest en hebben in die 8 dagen alle belangrijke dingen van het eiland sao Miguel gezien. Ik heb daar een ontzettend leuke vakantie gehad om nooit meer te vergeten.

  • Algemeen 9
op 6 november 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: oktober 2017

Ik heb enorme last van vliegangst. Wij hadden comfortstoelen geboekt, maar voor vertrek hadden we al problemen met de stoelreservering en dat resulteerde in het feit dat wij niet naast elkaar komen zitten, ik heb de nacht voor vertrek geen oog dicht gedaan. Wij hebben toen contact gehad met de klantenservice die beste man zei ik kan nu niets meer voor jullie doen maar ik ga het wel regelen voor de terugvlucht.
Dat stelde mij enigsinds nog gerust. Maar nu 2 dagen voor de terugvlucht krijgen wij ineens een stoelwijzing van Tui, zodat wij weer niet naast elkaar zitten. Ik slaap al 2 nachten niet en heeft het begin en eind van de vakantie aardig verziekt. Morgen 6 november vliegen wij terug en ik zie er enorm tegenop. Wij weer contact opgenomen met Tui, maar het hele vliegtuig zat al weer vol. Onze plaatsen waren gegeven aan een kind, die naast zijn ouder moest zitten. Nu zijn we onze raamplaats kwijt en ook onze plaatsen naast elkaar. Ze hadden op z'n minst onze raamplaats kunnen behouden. Voordat je boekt doen ze alles voor je en daarna kun je stikken. Wat maakt het hun uit dat je vliegangst hebt. Zij vinden dat waarschijnlijk aanstellerij.

  • Algemeen 3
op 4 november 2017 bestemming: Duitsland / Berlijn, reisperiode: februari 2017

Vliegen was prima geregeld, hotel lag wat ver uit het centrum.

  • Algemeen 8
op 2 november 2017 bestemming: Italië / Peschiera, reisperiode: augustus 2017

Goede overzichtelijke website
Bij aankomst hotel problemen met de kamer, TUI gebeld en binnen een half uur was het probleem opgelost.

  • Algemeen 8
op 2 november 2017 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: december 2015

Het hotel sluit aan bij de wensen
De reis was prettig
Vliegtuig was prima

  • Algemeen 8
op 2 november 2017 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2014

Kan me herinneren dat het prima was. Maar toen was ik 16...

  • Algemeen 7
op 2 november 2017 bestemming: Verenigde Staten / New York, reisperiode: februari 2017

Snel geregeld, goed hotel alleen moesten we zelf vervoer van en naar het hotel regelen nog boven op de reissom

  • Algemeen 7
op 2 november 2017 bestemming: Sri Lanka / Rondreis, reisperiode: augustus 2015

Alles was super goed geregeld.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2017

Alles was goed geregeld, alhoewel de verzorging bij de vluchten wel beter kon.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kos Kardamena, reisperiode: augustus 2017

TUI komt geeft misleidende informatie betreffende hotel Akti Palace. Klacht in gediend maar ze nemen het niet eens serieus. Ze beloven luxe en nog eens luxe! Nou die is nergens te vinden. Voor 7.30 uur handwerkje leggen in de ochtend wil je een bedje bij het zwembad of strand hebben. Vervolgens 3 kwartier wachten om je drankje te kunnen bestellen en dan nog krijgen.het eten is koud, eentonig en meerdere legen schalen. Rustig aan t strand liggen niet mogelijk want er staat zeker 3 dagen in de week een diesel aggregaat te draaien op het stijgertje aan het strand. Dit om het zwembad van het naast gelegen hotel te vullen! (Dit hotel is een minder luxe versie maar hoort wel bij Akti Palace). Ik kan zo nog wel even door gaan. Maar goed..... Het heeft toch geen zin om als particulier hier tegen te vechten ze trekken zich er niets van aan. Maar ga niet naar dit hotel er is hier echt geen luxe te vinden. Het is 3 sterren waardig en zeker geen 5.

  • Algemeen 4
op 31 oktober 2017 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: juli 2017

Het hotel was prima en de transfers waren goed geregeld, maar in totaal bijna 7 uur vertraging gehad (heen- en terugreis). Als de vertraging voor de terugreis eerder was gemeld, hadden we nog lekker een paar uur aan het zwembad kunnen liggen.

  • Algemeen 6
op 31 oktober 2017 bestemming: Spanje / Pineda de Salou, reisperiode: juli 2016

De boeking ging gemakkelijk en we kregen voldoende informatie, wel jammer dat je niet direct via TUI een vlucht kon boeken. Die hebben we later apart bij moeten boeken.

  • Algemeen 7
op 31 oktober 2017 bestemming: Italië / Peschiera del Garda, reisperiode: augustus 2015

De boeking ging gemakkelijk en ik kreeg voldoende informatie voor vertrek.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: juli 2016

Omdat we op de terugweg 4 uur vertraging hadden en wel naar het vliegveld moesten komen.

  • Algemeen 6
op 31 oktober 2017 bestemming: Canada / Toronto, reisperiode: juli 2016

Ik was tevreden over de service.

  • Algemeen 8
op 31 oktober 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: augustus 2017

Goede hulp bij het uitzoeken van activiteiten.
Gesprek gehad over de plekken die we moesten bezoeken.
Geen problemen met de reis.
Goed verzorgde transfer.

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2017 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2017

Omdat alles perfect was verzorgd en geregeld, we hebben alleen wel redelijk wat vertraging gehad!

  • Algemeen 9
op 31 oktober 2017 bestemming: Marokko / Alhoceima, reisperiode: juli 2017

Prima verblijf en kindvriendelijk

  • Algemeen 7
op 31 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Lefkas, reisperiode: juni 2017

Omdat de reis wel oké was, niet helemaal naar zin verlopen. Maar de bestemming daarentegen was top!

  • Algemeen 7
op 30 oktober 2017 bestemming: Spanje / Ibiza, reisperiode: september 2017

4 uur later aangekomen en geen excuus

  • Algemeen 5
op 30 oktober 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2016

Alles was duidelijke en goed geregeld en we hebben voldoende tips en info gekregen wat betreft de te bezoeken onbekende pareltjes van Barcelona naast de bekende highlights.

  • Algemeen 8
op 30 oktober 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2017

Omdat ik een hotel had geboekt en daar bleek geen airco en minibar op de kamer aanwezig te zijn voor de rest was het een perfect hotel en alles was verder goed verzorgd. Omdat het een perfect georganiseerde reis was waarin alle mogelijkheden aangeboden werd. Of je nou wel een actieve- of niet er werd voor elk wat wils geboden met uitgebreide informatie wat je op eigen houtje kon gaan doen als je daar zin in had. Kortom GEWELDIG.

  • Algemeen 8
op 30 oktober 2017 bestemming: Cuba, reisperiode: mei 2017

“Huwelijksreis” 5 sterren vliegen was bijzonder rustgevend. Wij zouden niets anders meer willen, helaas is ons portomonnee niet zo dik. Bij aankomst in het resort moesten wij 7 stappen terug doen. Niemand had haast. Het was genieten!

  • Algemeen 8
op 29 oktober 2017 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: oktober 2017

27 oktober zijn wij met Tui vanuit Agadir naar Brussel teruggevlogen.
Nog in vakantiestemming verwachtten wij een fijne terugreis, zoals altijd.
Echter begon het al met het vinden van een plekje voor ons handbagage, wij reisden met 5 pers en hadden maar 2 handkoffertjes, echter geen ruimte meer hiervoor kunnen vinden.
Op mijn vraag aan 1 van de stewardesses ,kreeg ik als antwoord: dan moet u maar wat verder zoeken!
Zon antwoord had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Normaliter hoort het personeel van begin af aan bij het instappen dit proces in goede banen te leiden..bij jou zitplaats hoort bagageruimte, daar betaal je ook voor.
Het mag en kan niet zo zijn dat je stoelendans moet doen om bij je spulletjes te komen aan de andere kant van het vliegtuig.
Al met al was de toon al gezet hiermee.
Toe aan een kop koffie en een broodje..
Koffie was water met een bruin kleurtje.,waarop ik aan dezelfde stewardess vroeg om een andere koffie, liefst cappuchino, omdat deze mogelijk beter te drinken leek.
Als antwoord kreeg ik , dat is dan 3 euro extra!
Bepaald niet klantvriendelijk. Als ik koffie bestel hoor ik ook koffie te krijgen, dat het broodje klef en nattig aanvoelde had ik voor lief genomen ,mits de koffie drinkbaar was,.
Al met al ... klantvriendelijkheid, bejegening ,behulpzaamheid en service viel me flink tegen
Erg jammer want op de heenvlucht verliep alles prima, zoals het hoort.!

  • Algemeen 3
op 29 oktober 2017 bestemming: Curaçao / Jam thiel, reisperiode: januari 2017

Alles was super, eten locatie mensen.

  • Algemeen 10
op 28 oktober 2017 bestemming: Spanje / Cala d’or, reisperiode: juli 2017

Het was een erg goed georganiseerde reis. We werden op locatie goed opgevangen en geïnformeerd over het hotel waar we sliepen.

  • Algemeen 9
op 28 oktober 2017 bestemming: Italië / Rome, reisperiode: juli 2017

Het was bloedheet, daar kon Arke ook niets aan doen. Maar voor de rest prima reis gehad.

  • Algemeen 6
op 27 oktober 2017 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: augustus 2017

Goede organisatie, regelen veel voor je en helpen gelijk als je even belt. Alles staat duidelijk vermeld.

  • Algemeen 8
op 27 oktober 2017 bestemming: Sri Lanka / Koggala, reisperiode: juni 2016

Goed georganiseerde reis, zoals altijd door TUI. Zeer net hotel met vriendelijk personeel. Minpuntje: zelf excursies regelen is veel goedkoper dan dit via de reisorganisatie (in dit geval TUI) te doen.

  • Algemeen 8
op 25 oktober 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: oktober 2017

Omdat het een uitstekende reis was goed hotel zeer vriendelijk personeel schoonmaak prima

  • Algemeen 9
op 25 oktober 2017 bestemming: Verenigde Staten / Miami, reisperiode: november 2017

Beste TUI,

wat ben ik teleurgesteld in jullie zeg. Lang geleden een reis geboekt bij jullie naar Miami en gisteren te horen gekregen (op mn verjaardag nog wel, bedankt Tui) dat de terug vlucht gewijzigd is met een toestel van Air tanker!? Ipv Tui Fly. Meteen gebeld (25min in de wacht gehangen) om na te vragen hoe, wat en waarom aangezien zoiets via de mail gecommuniceerd (erg netjes en persoonlijk trouwens) en dan komen jullie met het argument dat het een gelijkwaardig toestel is. Ten eerste ik vloog comfort ipv economy, ten tweede er is geen persoonlijk entertaiment aan board anno2017. Dit is toch niet gelijkwaardig. Definitie van gelijkwaardigheid; “Evenveel waard; van gelijke waarde; evenwaardig”. Dit is het dus niet.

Mensen, wij hebben het hier over een vlucht van minimaal 11 uur. Ik kies voor jullie maatschappij voor mn eigen veiligheid en dus ook voor Tui Fly. Dit is voor mij en mijn moeder bekend. Wij kiezen hier bewust voor vanwege ons vliegangst. Hebben jullie je weleens verdiept in mensen met vliegangst? 11 uur lang met een paniekerig gevoel en hartkloppingen aan board, dat is geeb prettig gevoel kan ik je vertellen en dan zeggen jullie pech, het is niet anders. je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarde!? Wauw, dat noemt zich “marktleider” van Nederland. Ik schrik hier nogal van, zeker na het googlen op jullie naam. Zoveel klachten en ontevredenheid. Daarnaast kwam ik eergister zelf al achter door het reserveren van de stoelen, dat ik niet met Tuifly vloog vanwege de stoelindeling van het toestel. Wij vliegen namelijk vaker met de dreamliner (veiligheid staat op nummer 1) Meteen gebeld om dit na te vragen en gesproken met Guido die keihard loog aan de telefoon, nee hoor mevrouw u vliegt met de Dreamliner terwijl de indeling van het toestel er dus heel anders uitzag. Annuleren kan niet, dan ben je 1300 euro kwijt, vlucht annuleren mag niet want het is een pakketreis. Jullie verplichten mij gewoon in een toestel te stappen die mij, denk van vele, geheel onbekend is en mijn benen in mijn nek moet leggen zonder een TV scherm anno 2017 voor een reis van minimaal 11 uur. Dit hebben jullie al eerder een keer geflikt bij mijn moeder in Juni voor de reis naar Aruba. Dit is toen netjes opgelost vanwege haar vliegangst(dit is dus na te kijken in het systeem dat wij hier niet over liegen) In het mailtje communiceren jullie wegens drukte wordt er een ander toestel ingezet en u collega beweert gister zojuist vanaf 14 nov wordt de dreamliner niet meer ingezet wegens onderhoud. Als ik op Tui.nl kijk staat er gewoon dat er gevlogen wordt met de Dreamliner. Wederom de verkeerde informatie en de mensen bedriegen. Het is gewoon een verkooptruc. Adverteren met Tui Fly om vervolgens 3 weken voor vertrek te melden dat dit niet het geval is en de klant aan 50% annuleringskosten zit. Echt te schandalig voor woorden dat jullie geen begrip hebben voor mensen met vliegangst! Mijn vertrouwen in jullie is weg. Ik heb heel de dag gewacht op een telefoontje omdat jullie met een gelijkwaardig alternatief zouden komen. Ook hier komen jullie je afspraken niet na. Ik moest zelf bellen. Toen ik vroeg waarom jullie niet gebeld hadden, kwamen jullie met het argument dat jullie wel gebeld hadden maar naar een verkeerd telefoonnummer. Jongens, doen jullie je huiswerk wel? Jullie pakken een telefoonnnummer van 10 jaar geleden. Mijn telefoonnummer staat gewoon in de boeking. Slordig foutje. Iets van een mail sturen is dat niet mogelijk als jullie geen gehoor krijgen? Ohoh.. slordig zeg.
En als laatste heb ik uit betrouwbare bronnen vernomen dat Air tanker nog niet eerder is ingezet voor dit soort vluchten en dat er helemaal geen nederlandsprekend. Tui personeel aan board is. WEER liegen!! Eerlijkheid duurt het langst toch;). Alles komt uit TUI. Je word behandeld als een nummer, Ik heb hier echt geen woorden voor. Mijn voorplezier van mijn vakantie is bij deze verziekt en mijn verjaardag ook. Heel de dag hiermee bezig geweest incl. Vandaag. Het doet mijn pijn dat je zo hard spaart voor je vakantie, er zo naar uit kijkt en het in een paar uur tijd flink verpest kan worden. Ik ga er dan ook vanuit dat jullie dit goed maken met een vergoeding om de pijn enigzins te verzachten. Anders zal ik andere stappen gaan ondernemen waaronder de geluidsopname die ik heb gemaakt gisteren tijdens het gesprek in Rijswijk met 2 medewerkers van het contactcenter en zal ik doorgaan met berichten plaatsen op o.a facebook. Ik zou dit maar goed oplossen Tui.

Met vriendelijke groet,

  • Algemeen 1
op 25 oktober 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2017

Het was een geweldige vakantie en super geregeld door TUI. Helaas op de heenweg vertraging maar dat werd goed geinformeerd en goedgemaakt met een gratis koffie en wat lekkers. Ook op het resort was er altijd iemand van TUI aanwezig mochten we vragen hebben over de vakantie. De vlucht werd ook, zowel heen en terug, uitgevoerd door TUI en de verzorging was super. We kwamen niks te kort en het vliegtuig was ook prima

  • Algemeen 10
op 25 oktober 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2017

Omdat de service die wij kregen in het hotel super was. Accommodatie top en de uitstapjes die je kon boeken bij de organisatie waren fijn. Als er vragen waren of als je meer info nodig had kon je zowel online als offline gemakkelijk terecht bij TUI.

  • Algemeen 8
op 24 oktober 2017 bestemming: Kroatië / Biograd na Mur, reisperiode: juni 2017

Een prima hotel in een heel leuk stadje. Ook in de omgeving viel er genoeg te beleven. Ook de prijs/kwaliteit verhouding was uitstekend.

  • Algemeen 9
op 24 oktober 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2017

Het was fijn om 9 uur te vliegen in de dreamliner van TUI. Een 8 omdat ik vind dat het eten beter mag.

  • Algemeen 8
op 24 oktober 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: juli 2017

Het was erg fijn om met TUI te reizen. De hostess was vriendelijk en ook het personeel in het vliegtuig was aangenaam. De tui app werkt ook erg fijn!

  • Algemeen 8
op 24 oktober 2017 bestemming: Jamaica / Negril, reisperiode: april 2017

Ik geef een 10 aan TUI omdat ik een week op Jamiaca ben geweest en ik heb daar de fijnste vakantie ooit gehad. Het hotel lag aan zee en was super, het weer was heerlijk en de Jamaicanen vond ik werkelijk waar helemaal te groovy 💓

  • Algemeen 10
op 24 oktober 2017 bestemming: Verenigde Staten / West kust, reisperiode: september 2017

Bij Tui een reis geboekt langs de West Kust Amerika Met Martineke als reisleidster vanaf 28 september een rondreis langs de West Coast USA gemaakt voor 18 dagen.
Ons reisgezelschap varieerde van 20-80 jarigen en telde 17 personen. Martineke heeft het talent om personen te binden, in elkaar te interesseren, te informeren en te amuseren. Gedegen kennis van zaken en sociale vaardigheden staan hoog in haar vaandel alsmede een luisterend oor die graag de meningen hoort van haar gasten.
Want Martineke is niet alleen een reisleidster maar ook een gastvrouw en vriendin van de groep. We kregen gedegen informatie over de plaatsen en locaties die we bezochten en liet ons meebeslissen in het maken van keuzes. Bij het inchecken van de hotels/motels verzorgde zij de sleutels/pasjes van de kamers en controleerde of een ieder een gewenste accommodatie had verkregen.
De rondreis krijgt van ons de hoogste waardering die we kunnen toekennen. Een solide reisgezelschap die elkaar in de toekomst zeker nog eens zullen ontmoeten om de herinneringen aan deze reis te delen.
Het is net een goed gerecht, de juiste samenstelling van ingrediënten en de goede bereiding er van maakt het resultaat.
Martineke blijft onder deze lofuitingen bescheiden maar als tevreden deelnemer van deze fantastisch reis zet ik haar graag eens in het zonnetje. Kan deze vakantie ooit nog beter? Ik weet het niet maar geef het zeker een kans. We gaan het zeker proberen.
Carin en Pim
Rotterdam

  • Algemeen 10
op 23 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2017

Alles was goed regelend en de stad was prachtig! Tui had een geweldig mooi hotel geregeld en het hotel lag ook nog op de perfecte locatie (10 min van Athene af).

  • Algemeen 9
op 23 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: juli 2017

Rethymnon zelf is een aanrader, daar gaan we zeker terug, maar ons hotel? Never... Hotel was sinds 30 jaar niets aan gedaan en dat was te merken. Matrassen waren erg dun en keihard, in de “kitchenette” (waar je echt niet in kon koken) deed de helft het niet, er was te weinig serviesgoed etc. Het balkon bleek gezamelijk te zijn en het droogrek dus ook. Dus op een gegeven moment hingen de vieze badlakens van de buren na een dagje strand tegen ons schoon gewassen ondergoed aan... Zo kan ik nog wel meer vertellen. De locatie maakte gelukkig iets goed, maar dit hotel nemen we nooit meer....

  • Algemeen 4
op 22 oktober 2017 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: augustus 2017

Goeie vakantie gehad!

  • Algemeen 8
op 22 oktober 2017 bestemming: Tunesië / port el kantoui, reisperiode: oktober 2017

Zeer goed geholpen op locatie met omboeken naar ander hotel.
Palm marina is een zeer slecht hotel wat tui verkoopt als 5* maar is zeker niet meer waard dan 3*
Palm marina is een sober afgeleefd hotel met veel Russen hygiëne in kamer en restaurant zeer slecht. Smerige borden en tafels en koud eten. diverse gesprekken gehad met directie en managemnet maar deze krijgen blijkbaar geen grip op personeel.

  • Algemeen 8
op 22 oktober 2017 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: maart 2017

Prima vlucht en goed onthaal, mooi verblijf en we hebben genoten van een strandvakantie: lekker relaxen, lekker eten, borrelen en het heerlijke water!

  • Algemeen 8
op 22 oktober 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: september 2017

Geweldige vakantie, van boeken tot na terugkomst contact met TUI. Achteraf leuk telefoontje gehad van hoe de vakantie was geweest. Top service en medewerkers die erg mee denken en alle opties bekijken met je!

  • Algemeen 9
op 21 oktober 2017 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: september 2017

Hotel Alonakia in Agios Gordis is een super gastvrij hotel.
De gasten worden met zeer veel vriendelijkheid behandeld.
Dankzij de ligging op een heuvel grandioos uitzicht op beboste bergen en de zee.
Het ontbijt is ,zeker voor Griekse begrippen, van hoogstaande kwaliteit,evenals het
Diner,bereid door de eigenaar/kok.kleinschalig hotel,slechts 20 kamers.

  • Algemeen 9
op 21 oktober 2017 bestemming: Spanje / Cala d’or, reisperiode: oktober 2017

Het hotel, “Prinsotel”, was wel redelijk goed, echter de benaderbaarheid van de onderkomens zijn slecht voor oudere personen. Smalle trappen zonder leuning leidden naar de onderkomens. Bovendien hadden mijn vriendin en ik een suite, die bestond uit twee slaapkamers en in een daarvan stonden twee ongemakkelijke stoelen. Gevolg bivakkeren op je bed.
De maaltijden houden niet over. Echter het personeel was zeer voorkomend en vriendelijk. Kortom wij gaan daar zeker niet meer naar toe.

  • Algemeen 5
  • Vorige
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende