Schrijf een review

Reviews over TUI

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: allround
Volmerlaan 3, 2280 GC Rijswijk NL
088-0885885

Logo van TUI

Pagina 9 van 15 met 1438 resultaten

op 23 augustus 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: september 2017

2 verschillende vluchten naar Kreta ; geen tussenstops bij boeking
Na 1 week boeking zijn de 2 heenvluchten zijn plots met tussenstop en 1 van de 2 vluchten is (uiteraard nu met tussenstop aangekondigd) goedkoper, Maandje later : deze vlucht is nu reeds voor de 2 de maal van vertrekuur aangekondigd en nogmaals nog goedkoper...
Het valt mij heel sterk op dat sinds jetairfly tui is geworden de klant vee is geworden.
Dus als je vlucht boekt nu met TUI weet dat er waarschijnlijk een tussenstop zal inkomen (50 % vluchttijd bij)
Bij de volgende keuze weet ik dat het geen TUI zal zijn, NOOIT meer ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 20 augustus 2017 bestemming: Tunesië / Sousse, reisperiode: augustus 2017

SENSIMAR hotel scheherazade was 11/10 waard ... Lees meer

  • Algemeen 10




op 18 augustus 2017 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: mei 2017

Algemeen een 8 voor alles wat eten betreft,daar was ieders wat wils,de kamers dik in orde,wij sliepen aan de goede rustige kant,ontspanning iets minder een 7,vriendelijkheid in gans het hotel een 9,aan te raden hotel,volgende reis terug naar daar. ... Lees meer

  • Algemeen 8
op 16 augustus 2017 bestemming: Kaapverdië / Boa Vista, reisperiode: juni 2017

Vlucht prima. Hotel vreselijk : penetrante stank in de kamer, vuile kamer , zelden gepoetst, natte handdoeken bleven op de grond liggen,...Het ergste vond ik dat we bij klachten ter plaatse een schouderophalende hostess vonden en bij klachten hier een hooghartig antwoord kregen : wij vroegen geen geld ! wij zijn bedelaars noch leugenaars , en toch kregen we een dergelijk antwoord teruggestuurd. Nooit meer TUI !

  • Algemeen 1
op 16 augustus 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2017

In de afgelopen tien jaar drie keer eerder in Hotel Jardin Tropical gelogeerd tot volle tevredenheid; met name de kwaliteit van de keuken en het onderhoud aan interieur en exterieur van het hotel was uitstekend te noemen. Gast stond centraal. Afgelopen maart met partner hotel opnieuw bezocht: blijkt dat TUI dit hotel heeft overgenomen. Kwaliteit eten is zwaar achteruit gegaan; zelfs van een salade weet de keuken niets meer te maken. Prijs van diner is wel omhoog gegaan. In dit hotel na eerste avond niet meer gedineerd. Onderhoud van exterieur is op laag pitje gezet. Zwaar uitgesleten vloertegels in openbare buiten ruimtes, erg gevaarlijk. We hebben oudere mensen zien vallen. Ligbedden rondom zwembad zijn dermate versleten dat kunststof gebarsten is en scherp in het lichaam steekt/snijdt. Ligmatrasjes daarom noodzakelijk. Om 18.10 uur werden we, terwijl we op een ligbedje met matras lagen, door een hotelmedewerker gemaand weg te gaan: “end of service” zei hij en wilde de twee matrasjes meenemen. Het interieur van het hotel wordt ook minder goed onderhouden. Op hotelkamer (nr. 709) hing lampekap op driepoot waarvan er een stuk was bij aankomst en hing gedurende gehele verblijf scheef; fineer van buffetmeubel (waar tv op staat) op een hoek over een breedte van 15 cm eraf gescheurd; niet gerenoveerde badkamer, kitwerk beschimmeld en afvoeren half verstopt; in handdoeken gaten en zwarte smeervlekken. De twee matrassen zijn slechts 80 cm breed terwijl de kamer groot genoeg is voor 10 cm bredere: je slaapt onrustig vanwege herhaaldelijk bijna eruit vallen. Tijdens het ontbijt wordt gebruik gemaakt van gevlochten kunststof placemats; in de open ruimtes van de placemats blijven voedselresten achter van eerdere gasten. Personeel maakt deze placemats niet goed schoon en legt ze neer voor de volgende gasten. Niet eerder zulke smerigheid en onverschilligheid van het personeel aan het ontbijt meegemaakt. Tijdens eerdere bezoeken was het personeel juist attent en toegewijd. We kregen tijdens ons gehele verblijf de indruk dat er met zeer veel stagaires gewerkt werd die nog weinig ervaring hadden in de horeca.
Het is feitelijk helaas zo dat de aandacht van het personeel (waarvan een groot gedeelte is vervangen ten opzichte van voordat TUI eigenaar werd) is gericht op de procedure en organisatie van het hotel en niet meer primair op de gast. Dus: productgericht en niet langer klantgericht. Jammer dat TUI zoveel bezuinigd op onderhoud (lees: kosten) en zich niet langer primair richt op de gast. Dat gaat ten koste van de allure van het hotel. Prijs kwaliteit verhouding geheel uit balans geraakt sinds TUI zijn klauwen in dit hotel heeft gezet: vijf sterren prijzen voor een drie sterren hotel. Ons zien ze in Hotel Jardin Tropical niet meer terug. Dit bezoek is helaas ten koste gegaan van het vertrouwen in TUI: de aandeelhouder van TUI is blijkbaar belangrijker dan de gast van TUI. Onverstandig beleid.

  • Algemeen 4
op 16 augustus 2017 bestemming: Griekenland / Herlakion, reisperiode: augustus 2017

In het opgaan, hadden we 1,5u vertraging, in terugkeer 2,5 u opnieuw vertraging en dan nog via chania reizen. We waren al opgehaald om 9u20, hotel 20 min vd luchthaven. In oostende om 19u30.
Ons hostess in het hotel, Sebastiaan, een goeie verkoper, gouden medaille op zijn hemd. Mijn dochter van 9 jaar wou een uitstap doen. Hij promote de jeep safari, kindvriendelijk en niet te warm in de bergen. Het was een flop en kost veel geld. Het was heet en moesten in een gesloten jeep met 8, precies een sardienenblik. De tussenstops waren mooie panorama uitzichten maar voor een kind allemaal hetzelfde. Geen drankvoorzieningen en het enige dat men aanbood was raki, olijven en geitenkaas. Kinderen lusten dit niet. Aan de grot van Zeis, moesten we 20 min steil omhoog, dan nog ingang betalen, de steile trap af, kind vond het heel bangelijk in de donker en dan terug direct naar boven. Om direct de helling weer af te gaan. We kregen 1 uur voor het hele parcours. Heet en dorstig weer. De voorziene maaltijd werd maar opgediend om 15u. We hadden allemaal honger en dorst, nooit werd er iets kindvriendelijk aangeboden. Water kregen zij en wij die wensten, wijn en raki. Veel geld voor een niet kindvriendelijk uitstap. Sebastiaan had het aangeraden. Ja, kassa, kassa... uitleg over de directe omgeving en mogelijkheden werd niet gedaan. Ik kende de buurt en hotel. Ik vertelde in groep over de publieke bus nemen naar de stad of Agis Nicolas. Hij wimpelde dit af... ik vond hem een man die veel praatte maar niet echt luisterde naar de wensen van de cliënten. Door deze negatieve ervaring zal ik nooit meer een uitstap in het hotel boeken via Tui. Hij verdiend geen diamant! Hij vroeg me om hem positief te beoordelen. Advies: luisteren naar je klant en niet alles vol praten.
Het hotel blijft een 8 als verdienste! Kidsclub en animatie krijgt een 8.

  • Algemeen 7
op 15 augustus 2017 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: augustus 2017

We vonden de reis zeer comfortabel en rustig. Tijdens de vlucht genoeg drinken gehad. Kwamen vaak langs met eten en drinken. Water, thee, koffie, appelsap en sinaasappelsap waren gratis. Het cabinepersoneel was zeer vriendelijk en behulpzaam. We hadden op de heenweg een ander vliegtuig en alles wat we betaald hadden voor bepaalde services hebben we binnen een week ook weer teruggekregen. We hebben met een goed gevoel gevlogen.

  • Algemeen 9
op 12 augustus 2017 bestemming: Spanje / La Palma, reisperiode: mei 2017

Was een mooie vakantie goed hotel

  • Algemeen 9
op 9 augustus 2017 bestemming: Thailand / Bangkok, reisperiode: juli 2017

Als gevolg van de aardbeving op Kos met heel veel moeite en stress onze reis mogen omboeken naar alternatieve bestemming. Er was echter geen gelijkwaardig alternatief beschikbaar waardoor wij hebben besloten op familiebezoek naar Thailand te gaan. Alleen de vlucht boeken kon niet want wij moesten de volledige reissom benutten omdat Tui geen refund wilde geven. Daarom genoodzaakt een aantal nachten in Bangkok hotelaccomodatie te boeken. De beschikbare hotelaccomodatie lag in een achterbuurt van Bangkok met straatprostitutie voor de deur. Geen plek waar je uberhaupt, en vooral niet met een kind van 13 jaar graag verblijft. De Tui reisbureaumedewerkster heeft ons hierover niet geinformeerd. Wij hebben geprobeerd via Tui ander hotel te regelen maar dat wilden zij niet meer doen, dat zou volgens hen een tweede omboeking zijn. Reisbureaumedewerkster van Tui gaf mij geen enkele kans dit voor elkaar te krijgen bij Tui, ze zijn heel vasthoudend zei ze. Zij heeft zelfs de moeite niet genomen telefonisch te informeren naar andere mogelijkheid. Wij hebben ter plekke zelf andere hotelaccomodatie gezocht en extra kosten moeten maken om de vakantie nog een beetje goed te kunnen maken. Schandalige organisatie Tui - business attitude zonder enige moraal. Wees gewaarschuwd mensen - boek zelf via vliegtickets.nl en/of booking.com en u bent vele malen goedkoper uit. Wij zijn voor 5000 euro zeer bedrogen uitgekomen en ben verbijsterd dat er zo met mensen omgegaan wordt.

  • Algemeen 1
op 9 augustus 2017 bestemming: Turkije / Katwijk, reisperiode: juli 2017

Gereisd met kleine kinderenwas heel goed crew was ook heel vriendelijk

  • Algemeen 8
op 8 augustus 2017 bestemming: Italië / Pavelli, reisperiode: juli 2017

Geboekt een appartement voor 6 personen via TuiVillas, met zwembad. Klein appartement met klein privé buiten area. Klinkt goed nietwaar?
De waarheid : appartement geschikt voor ten hoogste 3 personen ( door de eigenaresse bevestigd). Eerste nacht niet kunnen slapen op de 'derde slaapplaats' een sofabed. De veren stonden afgedrukt in mijn rug! Zeer pijnlijk.
In de ochtend meteen Tui gebeld, niet bereikbaar op zondag. Toen de partner Atraveo gebeld, niet bereikbaar op zondag. Daarna ABV ( Italiaanse partner) gebeld; geen oplossing . Moest wachten tot maandag. Na lang aandringen kwam er als oplossing een tweede app voor 1 dag ( uiteraard tegen eigen kosten) . Volgende dag contact gehad met de leidinggevende ; konden ons alleen een extra app aanbieden, de reissom werd wel met 50% verhoogd!!
Niet geaccepteerd en uiteindelijk maar de vakantie voor 50% ingekort met twee appartementen. Terwijl ik alleen maar een app had geboekt voor 6 personen, meer vroeg ik niet.
Het had Tui, Atraveo of ABV iig netjes gestaan om de fout te erkennen en een oplossing te bieden ipv de bal naar elkaar toe te blijven schuiven en de klant de dupe te laten zijn.
Wel adverteren op alle sites, het geld innen maar als er problemen zijn geen thuis geven.
Schande!!
Discover you smile :-((

  • Algemeen 2
op 7 augustus 2017 bestemming: Kroatië / Porec, reisperiode: juli 2017

Super aardige reisleiding en wist heel veel over de omgeving. Hij heette Dolf volgens mij. Mooie locatie en goede accomodatie

  • Algemeen 10
op 6 augustus 2017 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: juli 2017

We hadden een familiekamer geboekt bij ali baba. bij aankomst was er geen. blijkbaar hadden er nog gezinnen dit gereserveerd en van de 10 koppels was er voor niemand een familiekamer.
de tui hostess vertelde dat dit dagelijkse kost was. dus geloofde we haar maar.
na een paar dagen in contact gekomen met een de hostess van het hotel zelf en wat blijkt dat tui familiekamers aanbiedt ondanks het beperkte aanbod.
ze heeft ons zelf via tui boekingen laten zien dat je nog steeds een familiekamer kunt boeken ondanks dat deze allemaal bezet waren.
ze verkopen maar en als je daar dan staat doen ze juist of hun neus bloedt.
een compensatie kennen ze niet, ze blijven het op het hotel steken.

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2017 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2017

Nooit meer TUI
We waren op Kos tijdens de aardbeving. We hebben gerend voor ons leven.
En TUI? Niet thuis. Ja, ze komen langs, maar ze weten niets en erger nog: ze doen niet.
Meerdere keren gemeld dat we naar huis wilden. Getraumatiseerd kind, die uit zijn bed is gelanceerd naar de andere kant van de kamer. Maakt niet uit. De hostess zei letterlijk, dat we het maar zelf moesten regelen.
Totaal geen begrip of hulp. En waarom? Het appartement zat vol met scheuren, maar stond nog niet op instorten, dus geen probleem. Zelf ging de hostess buiten slapen, maar tegen ons zei ze dat het veilig was om binnen te slapen. Nee, ik overdrijf niet. Het is echt zo slecht geregeld. En niet alleen bij die ene hostess, later kwam er nog iemand met hetzelfde verhaal. We zijn helemaal klaar met TUI.
Doe het niet, nooit meer TUI.

  • Algemeen 1
op 2 augustus 2017 bestemming: Cyprus / Paphos, reisperiode: juli 2017

Bezoek aan Nicosia (vanuit Paphos)

Mooi uitgedacht programma waarin je in 1 dag een aantal hoogtepunten ziet van zowel het Cyprische als het Turkse deel van Nicosia. De reisleidster verteld onderweg de schokkende geschiedenis van het ontstaan van deze gedeelde stad.

In het programma is ook de nodige tijd voor eigen tijdsbesteding.

Grote tegenvaller was het ontbreken aan comfort tijdens de bijna 4 uur durende reis. De bus is niet geschikt voor mensen langer dan 1m50 of zwaarder dan 60kg. Stoelen staan veel te dicht op elkaar en zijn erg smal. Veel passagiers hangen half in het gangpad, veelal 1 been naast de stoel en gedraaid zittend. Dit is TUI onwaardig.

Op achterbank de middelste stoelzitting los (onveilig! Worden de bussen wel gekeurd?). Toni, de buschauffeur heeft dat bij een tussenstop (provisorisch) gemaakt.



Optimalisaties: (Tip aan TUI)
Kies een bus die afgestemd is op de Europese reiziger, dus lichaamslengte 1m80+ en gewicht 85+ kg.

Het geluid in de bus moet beter, de reisleidster is achterin niet te verstaan (door ronkende motor).

Parapluutje is zo 1970; maar niet te verstaan, kan dit niet anders?
Boombox, programmaboekjes of website; video van een eerdere toer (zodat je achteraf kan terug luisteren wat je gezien hebt)?

  • Algemeen 5
op 2 augustus 2017 bestemming: Egypte, reisperiode: juni 2017

Zeer goed gestructureerde reisleiding en gidsen, speciaal Mr Islam , zeer competent behulpzaam en geeft goed en eerlijk advies, spreekt zeer goed Nederlands en andere talen, ook Mr Aladdin als specifieke gids op de local Cruise hugharda, bezorgd en behulpzaam , geeft veel persoonlijke aandacht en spreekt eveneens zr goed Nederlands, beide heren zijn in hun specifieke functies op hun plaats en erg profi, mijn dank aan hen ze hebben me een leuke vakantiebezorgd, zo goed dat ik zeker terug ga naar Egypte.

  • Algemeen 9
op 1 augustus 2017 bestemming: Sri Lanka / rondreis, reisperiode: augustus 2017

Heel jammer dat we of een heel slechte lokale agent hebben tui... Wie liegt is moeilijk te bewijzen wat wel zeker is.. Je betaald voor bepaalde hotels met upgrade.. Maar krijgt mindere en slechtere hotel en kamers.. In 1week 3x voor de gek gehouden.. Was zgn overboekt.. Jammer voor tui of lokale agent dat we zelf als nog naar de hotels zijn gereden.. Wat bleek.. Was nooit geboekt en niet vol..onze goede chauffeur neel maakte het gelukkig nog positief en super aardig ook het laaste hotel.. Dankzij manger en omdat wij niet weggingen uiteindelijj gekregen wat we hadden geboekt.. Van tui wacht ik nog steeds op reactie.. Dankje neel en hotel banderella.. Dankzij jullie nog enigzins een iets positief.

  • Algemeen 4
op 1 augustus 2017 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: juli 2017

Om eerlijk te zijn was ik na het lezen van alle negatieve berichten over TuiFly een beetje huiverig maar niets van alle klachten ben ik tegengekomen. Prima incheck, behulpzame en vriendelijke medewerkers, stewardessen, chauffeurs en hostessen. Ook de vlucht was prima. 2x dreamliner en vooraf geboekte stoelen en entertainment. Ruim voldoende rondjes water en sap en wees eerlijk, geen enkele vliegtuigmaaltijd is top en natuurlijk helemaal niet op chartervluchten. Kortom, ik ben niet van de rechter Hensies schrijven maar wil toch een tegengeluid laten horen. Complimenten aan alle medewerkers die we zijn tegengekomen.

  • Algemeen 9
op 31 juli 2017 bestemming: Bulgarije / Obzor, reisperiode: juli 2017

Als vee vervoert zelfs n glas water betalen. Hotel: 1 persoon sprak Frans fe rest personeel Bulgaars enkele gebrekkig Engels 200 stoelen zwembad voor 750 gasten !!! Strand voor t hotel dagelijks 12euro voor 2stoelen +parasol nooit gezien bij rij !!! Manager en zijn dame arrogant om 12 h kamer uit trots ik voor de dag had betaald dan tot 23h plan trekken moest 25 euro bijleggen om tot 19h op kamer te mogen blijven werkelijk alles draait teveel om de zaken cijfers niks menselijk behalve de afgevaardigde van TUI enfin kwaad om dit alles

  • Algemeen 2
op 30 juli 2017 bestemming: Bulgarije / Zonnestrand (Sunny Beach), reisperiode: juli 2017

Ik vond hier alles slecht aan de reis. Tui wou de klachten ook niet verhelpen

  • Algemeen 2
op 30 juli 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juli 2017

Het is een mooie streek en je ziet veel mooie dinden en cultuur en natuur is daar heel mooi

  • Algemeen 9
op 30 juli 2017 bestemming: Macedonië / Pestani, reisperiode: juli 2017

Tui is zeer onbetrouwbaar. Eerst een reis geboekt en betaald, maar boeking gaat niet door horen we kort voor vertrek want hotel is niet af. Doen geen enkele moeite in onze beleving en we maken maar zelf een selectie uit de overgebleven vrije appartementen. Nederlandse reisleiding alleen aanwezig tijdens transfer van vlucht naar appartement, daarna nooit meer gezien. Hadden geboekt met logies en ontbijt, laatste ontbijt is nooit gearriveerd. Daarnaast krijg je 'aanbiedingen' voor excursies. Als je deze echter rechtstreeks boekt is het meer dan de helft goedkoper. Per saldo is de toegevoegde waarde van TUI of het reisbureau niet aanwezig, wat mij betreft opheffen die tent en faillissement aanvragen.

  • Algemeen 1
op 29 juli 2017 bestemming: Griekenland, reisperiode: juli 2017

Een eenvoudige, maar zeer schone locatie. Eigenaren zijn zeer gastvrij. Wij hebben genoten van dit prachtige eiland en de prettige locatie.

  • Algemeen 8
op 28 juli 2017 bestemming: Spanje / Fuengirola, reisperiode: juli 2017

Op 20 juli een vertraging van 4 uur meegemaakt en dat was heel vervelend maar TUI heeft het situatie heel professioneel opgepakt.

  • Algemeen 8
op 24 juli 2017 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2017

Wat een ***** bedrijf dat TUI. Boek echt nooit meer wat via jullie. En het zal jullie allemaal wel vast niet interesseren want jullie verdienen toch aan alle kanten geld. Maar ik wil graag even mijn gal spugen.

Kom je 20 juli aan op Kos. Voor 15 dagen een vakantie geboekt voor bijna 6000 euro. Het is resort was echt geweldig, niks over te klagen. Maar dan komt ineens wat je niemand toewenst, een aardbeving. En waar niemand, begrijp me goed, ook TUI niks aan kan doen. Je bent bang, je kinderen bang, en overal is paniek.

Vervolgens nadat alles weer wat rustiger wordt, je nog steeds hartklappen krijgt na alle naschokken maar je toch denkt, we moeten er toch wat van maken, komt er nog geen 2 dagen later weer een hevige naschok.
Je baby van 16 maanden wordt omver gelopen door alle paniek wat zich weer om je heen bevindt. Je dochter van 7 jaar is vreselijk aan het gillen en huilen en doodsbang. Ze wilt alleen nog maar naar huis want is doodsbang dat het weer gebeurt en durft niet meer te slapen. Je hart breekt, je bent zelf al doodmoe en emotioneel van de zware nachten die je buiten doorbrengt omdat je bang bent voor wat komen gaat.

Dan moet je voor je gevoel en voor je kinderen gewoon naar huis. Je kan niet blijven omdat je alleen maar bang bent en niet meer van je vakantie kan genieten. Iedereen is bang, niet alleen de toeristen maar ook de Grieken zelf. 90 procent van de medewerkers uit het resort huilt en vertellen over hoe bang hun zijn op hun mooie Kos.

Je probeert via je reisorganisatie TUI voor elkaar te krijgen dat je naar huis kan komen. Maar nee dat kan niet. Uw resort is veilig dus dan is het voor ons klaar, krijg je dan te horen. Makkelijk praten allemaal! Jullie zitten aan die telefoon met je reet in Nederland en hebben totaal niks van dit alles meegemaakt of gevoeld. De Hostess in ons hotel was zelf ook doodsbang en vertelde dat ze alleen maar aan het huilen was 's avonds als alle mensen klaar waren met zeiken tegen haar. Ik werk gewoon voor een ***** bedrijf waren haar eigen woorden. Nou dat zegt wel wat he.

Je gaat dus maar naar een andere oplossing zoeken want je wilt naar huis. Na een hele avond en nacht zoeken vind je dan eindelijk de volgende ochtend een vlucht naar Luxemburg. Gelukkig konden we die boeken om alsnog weg te komen.
850 euro kosten de tickets, maar geld is op dat moment niet belangrijk je wilt alleen maar weg.

Vannacht dan eindelijk thuis gekomen van een reis dat gisterenavond om half 6 begon en vanochtend om half 6 dan eindelijk thuis. Aan de ene kant ben je zo blij dat je veilig bent en aan de andere kant voel je je zo verdrietig en ongelukkig dat je "vakantie" zo heeft moeten eindigen. 4 dagen in een rollercoaster en nog steeds zweven we.

Maar goed. Vandaag dan besloten dat we er toch nog even uit willen. We moeten echt bijkomen en willen gewoon vakantie.
Vanochtend TUI gebeld, het hele verhaal uitgelegd en gevraagd of ze ons enigszins ergens in konden bijstaan de volgende reis. We vragen geen gratis reis dat zou niet reeel zijn maar als je bijna 10.000 kwijt bent aan je reis, en de terugreis naar Nederland waar ze je niet mee willen helpen, verwacht je toch wel een klein beetje medeleven en iets kleins. Maar nee, helemaal niks!!!! Eerst wordt je 3 keer zogenaamd terug gebeld en moeten ze gaan overleggen. Je wordt helemaal niet terug gebeld en moet zelf weer telkens minimaal 3 kwartier in de wacht hangen.
Uiteindelijk was ons beloofd dat we terug zouden worden gebeld door **, want ze was van hogere hand en die kon ons waarschijnlijk wel helpen.

Nou ze belt ons vanavond om 9 uur eindelijk op en zegt gewoon heel simpel, ik kan niks voor je doen. Je hotel was veilig dus je had er gewoon kunnen blijven, dan had je de rest van de vakantie gewoon daar moeten doorbrengen. Je hebt er zelf voor gekozen om naar huis te gaan. Heb je ooit zo'n harteloos antwoord gehad. Mevrouw zit natuurlijk zelf in Nederland en heeft helemaal niks meegemaakt of gevoeld. Ze begreep niet zo goed waarom we zo angstig waren en vertelde dat er nog genoeg mensen naar Kos toegingen dus al met al waren we ons gewoon aan het aanstellen.

Wat een vriendelijke meid he. ik kots van je en wil je even zeggen dat je gewoon voor een *** maatschappij werkt. Laten de mensen gewoon stikken en doen helemaal niks. Niet eens een glaasje water bieden ze bewijs van spreke aan. Ze hebben gewoon geen hart bij dat TUI. En er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn en het een wereld bedrijf vinden bla bla bla. Nou die commentaren hoef ik allemaal niet. Want 90 procent heeft het zelf niet eens meegemaakt of is toevallig net 1 van de zoveel mensen die dan toevallig misschien wel is geholpen.

Voor ons in ieder geval niks!! Alleen maar veel geld kwijt en een trauma opgelopen.
Boek nooit meer iets bij jullie. Want als je in de ellende zit laten jullie je mensen gewoon stikken. Zakkenvullers!

  • Algemeen 1
op 23 juli 2017 bestemming: Spanje / Menorca, reisperiode: juli 2017

Omdat een 7 te weinig is

  • Algemeen 8
op 23 juli 2017 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: juli 2017

Tui ziet de ernst van de aardbeving op Kos niet is. Ik heb medelijden met de ondernemers aldaar.

  • Algemeen 1
op 21 juli 2017 bestemming: Italië, reisperiode: augustus 2017

Vandaag bericht van overboeking hotel terwijl eergisteren reisdocumenten binnenkomen. Alternatief in plaats veel verder weg en valt niet binnen onze eisen. Klantenservice gaf aan dat hoe later je boekt des te groter kans is dat zoiets gebeurt en dat het vandaag vrijdag is en ze in weekend niet zoeken. Beschamend voor TUI. Hoop dat het goed wordt opgelost door hen.

  • Algemeen 1
op 21 juli 2017 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: juli 2017

Villa van tui gehuurd, nog nooit zo'n slecht onderhouden onhygiënische accommodatie gehad

  • Algemeen 3
op 20 juli 2017 bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: juli 2017

Net terug uit Marbella, vlucht en hotel uitstekend! Pueblo Globalez Andaluz. Helaas de hele week niemand van TUI gezien?! geen welkomstenveloppe, geen info betreffende terugvlucht, moesten we zelf achteraan. Later bleek dat dit kwam omdat we een huurauto hadden...op de laatste dag toch nog iemand geweest van de belgische TUI. (hadden we zelf aangegeven) duidelijke info gehad. Verder geen problemen gehad, fantastische vakantie gehad.

  • Algemeen 8
op 19 juli 2017 bestemming: Kaapverdië / São Vicente, reisperiode: juli 2017

Probleemloze reis, fantastisch resort,
verrukkelijk klimaat

  • Algemeen 9
op 18 juli 2017 bestemming: Denemarken / Jutland, reisperiode: juli 2017

Vakantie geboekt op website. Helaas bleken de gegevens vermeld op de website niet te kloppen. Om deze reden proberen te annuleren binnen 24 uur. Dit kon alleen als we 50 procent van de reissom betaalden. Geeft vervelend gevoel, laatste keer bij TUI. Wees gewaarschuwd!

  • Algemeen 3
op 14 juli 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: juli 2017

De klantenservice is heel bot. Ik probeerde een beetje duidelijkheid te krijgen en het voelde alsof ik voor de gene waar ik mee belde een heel dom persoon was! Ik heb veel dingen zelf moeten oplossen omdat er of verkeerde mails werden verstuurd of ik kreeg 3 keer wat anders te horen en daar was ik onzeker over en vroeg ik veel aan de telefoon, maar om dan zo irritand over te komen geeft mij het gevoel dat ik NOOIT meer hier mijn tickets vandaan ga halen. Ik ga na 2 jaar eindelijk weer op vakantie en ik ga dus NIET met een gerust hart!

  • Algemeen 1
op 12 juli 2017 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juli 2017

Een reis geboekt met een luxere arrangement , omdat het om ons huwelijksreis gaat. Op de eerste dag een kakkerlak die uit een wc rol springt. Vervolgens wordt dit gemeld bij de receptie en wordt er schoongenaakt. Komen we in de avond aan stonk het weer enorm en liepen er 2 kakkerlakken gezellig op ons bed. Nadat we verzocht hadden om een nieuwe kamer te krijgen, kregen we deze. Eenmaal aangekomen op een nieuwe kamer stonk het weer en lag er een dode kakkerlak op het tapijt en 1 in de douche.

Tui 2 dagen blijven bellen omdat we terug gebeld zouden worden. Uiteindelijk, na 2 dagen niet geslapen te hebben, kregen we een telefoontje dat er niks aan gedaan kon worden en dat we geen vergoeding zouden krijgen. Terwijl wij extra hebben betaald om een goede kamer te krijgen en een luxe hotel. Waarbij er geen sprake zou moeten zijn van kakkerlakken. Wij vinden het erg jammer van Tui, er werd ons wijs gemaakt dat dit de policy is en dat wij ons er overheen moeten zetten. Wij wilden een terugreis en ons geld terug, zodat wij er toch nog een leuke huwelijksreis van konden maken. Echter is dit ons niet gegund door tui. Wij boeken regelmatig met tui. Maar na dit incident en de service die wij hier hebben gekregen, zijn wij hier definitief klaar mee.

Voor meer dan 3 duizend euro hadden we wel meer verwacht.

  • Algemeen 1
op 12 juli 2017 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juni 2017

Vila Verde Resort in Kaapverdie The Place To Be!!

Vila Verde Appartement helemaal top Ideaal voor duikliefhebbers Er is een professionele duikschool op het complex aanwezig Manta Diving Nuno Marques da Silva , Ms. Laura, Mr. Doedoe, Mr. Samba
Ze zijn bevlogen in hun werk en doen het met liefde.

Mensen zijn super lief.

Boodschappen supermarkten zijn relatief duur en niet zo gesorteerd als in Nederland.

Verder TUI - de service / crew helemaal top! Ze hebben het goed voor elkaar.

  • Algemeen 9
op 12 juli 2017 bestemming: Oostenrijk / Wenen, reisperiode: juli 2017

Uitstekend hotel, Parkhotel Schonbrunn. Goede en duidelijke informatie van Tui

  • Algemeen 9
op 12 juli 2017 bestemming: Griekenland / Athene, reisperiode: juli 2017

Het is een prachtige stad met veel bezienswaardigheden. We hadden een hotel dat heel centraal lag in het centrum van de stad, dus we konden eigenlijk alles te voet doen. We hebben toch de hop-on-hop-of bus genomen voor 3 dagen en 3 lijnen omdat je dan nog meer van de stad ziet en ook iets daarbuiten.

  • Algemeen 8
op 12 juli 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: juni 2017

Het hotel was het net niet het zou klein van opzet zijn, dus niet wachtrijen om te kunnen eten. Bij het douche eerste goed doorspoelen om de rioollucht weg te krijgen. Whala Bavaro hotel is geen aanrader mensen zijn er wel vriendelijk dat is dan het positieve. Muziek staat er erg hard dat is niet erg prettige voor je oren. De dreamliner maakt een stuk minder lawaai.

  • Algemeen 7
op 11 juli 2017 bestemming: Zuid-Afrika, reisperiode: februari 2017

Let op:
TUI verhoogt lukraak tussendoor en achteraf de aangeboden prijzen! Deze verhoging staat los van variabele van dagprijzen waar ze mee schermen. Als er een prijs van accommodatie door TUI is afgegeven en een week later de (dag) prijs gelijk is gebleven voor zowel accommodatie als vlucht hoeven zij de prijs niet extra te verhogen. Dit doen ze wel! Vervolgens ontvang je bevestiging en aanbetaling van prijzen en daarna nog een keer een onterechte verhoging. Tenzij het gewoon een fout is maar daar is volgens TUI gen sprake van. Check dit goed! Medewerkers kunnen er blijkbaar niets aan doen omdat ze aangeven dat dit policy is van TUI.

Voor alle duidelijkheid: Ik heb nooit om compensatie gevraagd maar alleen aangegeven dat de uitleg die ze geven niet klopt en ik principieel bezwaar heb tegen deze manier van werken waarbij TUI doet alsof het de normaalste zaak is…
Ze geven de reisbranche hierdoor een slechte naam. In ieder geval hebben ze geen goede verklaring gegeven voor alle fouten die er gemaakt zijn.

  • Algemeen 1
op 11 juli 2017 bestemming: Nederland / Almere, reisperiode: januari 2017

Waardeloze vliegmaatschappij. Ik moet helaas nog met ze terugvliegen maar alles slecht geregeld. Transfer op curacao zou 1 uurtje zijn....werden er drie. Boarden voor het stukje naar aruba rommelig en ongeorganiseerd.
Dure vliegtickets en nog moet je alles kopen. Ik ga voortaan met de KLM..net zo duur maar betere service

  • Algemeen 2
op 9 juli 2017 bestemming: Macedonië / Pescani, reisperiode: juli 2017

Prachtig land. Villa Mimi in Pescani uitstekend. vriendelijk en behulpzaam.

  • Algemeen 10
op 6 juli 2017 bestemming: Griekenland / Platanias, reisperiode: juni 2017

Het vliegen met Tui is een rommelig gebeuren

  • Algemeen 2
op 5 juli 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2017

Waardeloze vakantie, het enige positieve was het weer. Bijna 4 uur vertraging. Volgens Tui maar 2.28 uur . Daarom geven ze geen compensatie. Transfer naar appartement duurde 2 uur ipv 45 min. met veel stops en daardoor zieke vrouw. Appartement lag in een hoekje weggestopt achter een muur. Betere kamer gekregen na 60 Eur bijbetaling. Restaurant was gsloten vanwege vakantie. Hoe verzin je het. Overigens was 90 % van alle terrassen en restaurants gesloten. Volgens de hostes is juni het laagseizoen. Wie heeft er op 9 juni ook gevlogen met vlucht OR639 en weet de exacte aankomsttijd op Gran Canaria. .

  • Algemeen 5
op 30 juni 2017 bestemming: Italië / Eindhoven, reisperiode: april 2017

Meivakantie met mijn vrouw en 2 kinderen geboekt naar Italië. Speciaal omdat de accommodatie binnen zwembad had, volgens de website van TUI. dat was het geval niet. Eten zou een buffet zijn volgens de site van TUI. dat klopt ook niet. Wij hebben Contact gehad met TUI (heel slecht klantenservice) het antwoord was ja, ja tui kan niets aan doen. Ik zal nooit meer via deze oplichters boekingen doen.

  • Algemeen 1
op 30 juni 2017 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: mei 2017

Wegens ons 25 jarige huwelijk wilden wij met ons hele gezin ( en aanhang ) samen naar een leuke vakantie bestemming. Ivm mijn drukke werk kwam dit op mijn vrouw haar schouders te rusten. Zij moest met iedereen overleggen waar en wanneer een ieder tijd had om dit te realiseren. En ik moet eerlijk zeggen; "dat viel niet mee". Dit alles zag ik met argusogen aan. Was best trots op haar. Ook om te zien hoeveel tijd en energie voor haar hier in zat. Ik voelde me daarom best wel wel schuldig maar kon toen niet veel voor haar betekenen. Later een week voor vertrek wilde ik hiermee toch iets mee doen. Heb Tui een berichtje gedaan van als zij iets wisten om ons reisje iets special er te maken dan het al werd. En als daar kosten aan verbonden waren wilde ik die graag vergoeden. En dat hebben wij geweten. vlak voor de reis wilde mijn vrouw de stoelen reserveren. Wat bleek.... alle stoelen waren al voor ons vast gelegd..... allen bij elkaar op de meest luxe plaatsen. Wat heb ik stiekem genoten toen ik haar gezicht zag. Ze snapte er niks meer van. Had ze dit al geregeld... geen idee.. Tijdens de vlucht komt er een Steward naar haar toe. Met de vraag bent u mevrouw.......met uw man, kinderen en aanhang. Euh... euh ...ja. Dan willen wij u namens Het personeel en Tui u en uw gezin een fijne 25 jarige huwelijk en vakantie wensen. En gaf haar hierbij een klein presentje.
Hahaha geweldig haar gezicht sprak boek delen...( onbetaalbaar dit haha) Hoe kan dit ... wie heeft dit gedaan.... Ons vakantie moest nog beginnen maar voor mij was hij al 100% geslaagd. ----------------------------------------------------------------- Normaal deel ik nooit mijn reactie op wat voor forum ook, Maar vond dit wel dat dit even vermeld mocht worden. Na vele negatieve reacties over vertragingen. slechte stoelen en of geen vergoedingen...... Het kan dus ook anders.------- en nee dit alles heeft mij niks gekost ondanks ik hiervoor best voor wilde betalen..

Tui Top bedankt we hebben genoten.

Vriendelijke groet een trotse vader!!

  • Algemeen 10
op 29 juni 2017 bestemming: Italië / Toscane, reisperiode: mei 2017

Eigenlijk 1 is te veel voor TUI, ze weten dat ze gewoon arme bidelaar zijn en laten nedland incaseren, bah,, ik wordt misselijk van dit soort organisatie!!!

  • Algemeen 1
op 29 juni 2017 bestemming: Curaçao / Hato, reisperiode: maart 2017

Wij zijn met tui naar kontiki beach in Curaçao geweest. Van 24 maart tm 2 april.We hebben een top vakantie gehad. De vlucht. Accomedatie.en reisleiding was perfect geregeld. Zowel de heen als terug reis hebben we dezelfde piloot gehad nl dhr schutter. Wat hebben wij 2 goede vluchten gehad. Kunt u dit aan hem doorgeven. In maart 2018 gaan we weer naar Curaçao. Weer met tui en hopelijk weer met dhr schutter als piloot

  • Algemeen 10
op 28 juni 2017 bestemming: Griekenland / chalkidiki, reisperiode: mei 2017

Wij boekten op 15januari onze reis omdat dit een promotiereis was later bleek dezelfde reis idem afreisdat 300 euro goedkoper!!! Tui deed GEEN ENKELE tegemoedkoming was nochtans bij hen geboekt!!!

  • Algemeen 3
op 28 juni 2017 bestemming: Marokko / Agadir, reisperiode: juni 2017

Ik geef een 6 omdat het hotel en de reis goed was. Maar beslist niet hoger omdat de reisleiding niet goed was. Die mag van mij een 1 krijgen. Bij de verkoop bijeenkomst een (duur) reisje dagtripje geboekt. Er werd niet bij verteld dat er geen etenbij was. Er was ons beloofd dat er Nederlandse reisleiding bij het tripje zou zijn. Ook niet. Bah. Ik vroeg waar het busstation was. Wijhadden voor 1 nacht een Riad gehuurd in Marakech. Dit wilde of kon zij ons niet geven. Verder op de heen en terug weg in de transverbus werd verkeerde informatie gegeven en eerd er alleen Engels gesproken. Tui moet de reisleiding beter opleiden.

  • Algemeen 6
op 27 juni 2017 bestemming: Turkije / Kusadasi, reisperiode: juni 2017

Slechte reisleidster , komt gewoon niet opdagen , laat niets weten , geen excursies kunnen boeken omdat mevr er niet was , contact met Nederland ook noodnummer , zouden contact opnemen , niet gedaan , eindelijk mevr te spreken gekregen , grote zucht dat we een klacht wilde indienen, want er was iemand anders geweest , nou dan moeten we toch terug naar Hans anders ...we houden niet van leugenaars , geen informatie niets , zo van zoek het maar uit , mevr moest wel op tijd naar de eetzaal , want je zult wat missen ....dit was de eersten en laatste keer voor ons met tui ...( schandalig !!!)

  • Algemeen 6
op 26 juni 2017 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: juni 2017

Vandaag dag van vertrek en nu al een en al problemen met tui wat een rot organisatie

  • Algemeen 1
op 25 juni 2017 bestemming: Spanje / Almeria, reisperiode: juni 2017

Geen problemen met de vlucht. Maar het hotel Protur is helemaal geen 5 sterren waard. Het is heel engels gezind maar vooral Spaans gezind. Je mocht staan aanschuiven in het restaurant of aan de info, van het moment er een spanjaard aan kwam in zijn spaans die ging voor. Het eten was bijna elke dag hetzelfde en dat voor een 5 sterren hotel en zeker voor de prijs van 2500 euro had ik meer verwacht. Amper annimatie terwijl er niets te beleven valt buiten het hotel. Er was iets stuk aan de douche wij hebben dat gaan melden maar 3 dagen later was er nog niets aan gedaan. De terug reis om 6.45u kwamen ze ons ophalen aan het hotel geen koffie niets te eten enz... die dag was toch ook betaald.

  • Algemeen 6
op 25 juni 2017 bestemming: Thailand / rondreis, reisperiode: juni 2017

Supervakantie gehad naar de zuidelijke parels van Thailand. leuk reisgezelschap, goeie reisleiding, Giel was een topper.2 minpuntjes De late aankomst in Bangkok en op de terugreis een vertraging van 8 uur in Abu Dhabi met Ethiad Airways waar wij ons een beetje in de steek gelaten voelen door TUI/KRAS die zeggen niks voor ons te kunnen betekenen omdat Etihad geen europese maatschapij is.

  • Algemeen 8
op 24 juni 2017 bestemming: Spanje / Marbella, reisperiode: juni 2017

Niet afgehaald aan hotel maar 200m. verder,staat niet vermeld in brochure, terwijl assistentie gevraagd was op luchthaven. vertegenwoordigster ter plaatse geeft foute informatie.

  • Algemeen 6
op 23 juni 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2017

Ik geef een cijfer 1 voor de gehele TUI organisatie!! Voorgelogen over vliegtijden en bij omboeking een prijs doorgekregen die ik na goedkeuring bevestigd kreeg, 250,00 euro hoger bleek te zijn! De dame aan de telefoon deed hier heel laconiek over, verwees mij naar de voorwaarden, het was een omboeking en ik kon er niet meer onderuit! Toen ik vroeg naar de manager, werd er gezegd dat ze die niet hadden??? Een stuurloos verkoop team dus?? Voor zo'n grote organisatie als TUI?? Geloof je het zelf!!! Voor ons dus nooit meer TUI! Onder valse voorwendselen en aantrekkelijke vliegtijden trekken ze klanten aan; NIET INTRAPPEN DUS!

  • Algemeen 1
op 23 juni 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: juni 2017

Voor de reis een 8 voor het hotel idem maar de service van de tui host was niet goed. geen bericht wat betreft pick up time (zelf moeten regelen)

  • Algemeen 8
op 19 juni 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: juni 2017

Er waren werken voorgesteld. Daar hebben we niets van gemerkt (alberto de meest aangenomen en beste kok bakte ons eten op een perfecte manier met de nodige humor! NR 1 chef!!!nette kamers,nlekker eten en goed onderhoud. Geen hinder van de werken. Ik kom zeker terug als mijn budget het toelaat.
1 nadelig ding was op het vliegtuig 6394 en dat was de airhost die zich steeds op een arrogante manier liet opvallen Mensen werden vernederd en belachelijk gemaakt. Zelfs de andere airhostessen schaamden zich..ik zou zeggen zoek het maar eens uit. Mvg. Corine Nys

  • Algemeen 10
op 18 juni 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: juni 2017

Tui, heeft ons een mooie vakantie bezorgd. Het hotel en de transfer. Alles ronduit perfect. Nog mooier was dat ik mijn telefoon in de bus was vergeten. Een telefoontje naar Tui en gesproken met Johan Jaspers. En wat denk je, jawel hoor. Na 2 dagen was de telefoon keurig aan de receptie van het hotel afgegeven. Complimenten voor Tui en in het bijzonder voor Johan Jaspers.

  • Algemeen 9
op 17 juni 2017 bestemming: Kroatië / Oudewater, reisperiode: juni 2017

Geen 5 sterren waard, op kamers geen kast ruimte, handdoeken vergeten ze te geven, eten is koud, lijkt meer op een gaar keuken, kinderen bij strand..Ook al is het een oduls only hotel
Wel mooi zwembad en handdoeken service, geen paracols genoeg en veel kapot

  • Algemeen 5
op 17 juni 2017 bestemming: Hongarije / Boedapest, reisperiode: juni 2017

Alles was perfect.Hotel City Inn.schoon,perfect gelegen,geen geluids overlast,vriendelijk personeel.

  • Algemeen 9
op 16 juni 2017 bestemming: Gambia / Strand, reisperiode: januari 2017

Afgelopen januari waren wij in gambia op vakantie.  Dagen voordat we geëvacueerd werden vroeg we wat er aan de hand was. De reisbegeleidster bleef vol houden dat er niets aan de hand was. Kortom werd er een baby in onze armen geduwd door de paniekerige bevolking, hoorde we van de bevolking dat er oorlog zou komen, lazen we in de kranten van Nederland dat het vliegveld was gesloten en we dus niet meer terug konden, dat de troepen aan de grens van senegal klaar stonden om binnen te vallen en dat de boten met troepen vanaf Nigeria onderweg waren voor versterking, verder werd er een avondklok ingesteld en werd er gewaarschuwd dat je afgeschoten kon worden indien je het hotel zou verlaten. Zelfs toen we dit alles lazen en hoorde zei de reisbegeleidster dat er niets aan de hand was. Toen we vroegen of er een noodplan was of dat er een noodplan gemaakt zou worden ze zei letterlijk gaat je geen flikker aan. Daarna zette mevrouw gewoon haar telefoon uit!

Omdat we niets te horen kregen gingen we daarom maar zelf vanuit Gambia bellen om informatie in te winnen. ( ook uiteraard familie inlichten omdat we niet wisten hoe dit zou aflopen). Waardoor de de Telefoonkosten en andere kosten zijn ontstaan. 


Ondertussen hadden we besloten na de avondklok van 7 uur sochtends dat we zelf naar dakar zouden 'vluchten'. Uiteraard de hele nacht niet geslapen. Midden in de nacht ( half 5) zijn we van het bed gelicht en zijn we naar huis gevlogen. (Uiteraard was dit niet leuk omdat we pas om 12 uur te eten en drinken kregen). Maarja al lang blij dat we onderweg waren.


In een noodsituatie draagt iedereen zijn eigen kosten staat er in de wet. Echter hebben wij kosten die niet zijn ontstaan door de overmachtssituatie maar reisleidster, die niet capabel is om mensen te begeleiden en of te informeren zodat je geen doodsangsten hoeft uit te slaan. 

Na 4 klachten/ bezwaarschriften en 6 telefoontjes en 6 maanden wachten, krijgen wij niet eens een normaal antwoord. Het enigste wat tui Nederland aangeeft is in een noodsituatie draagt ieder zijn eigen schade. Ze gaan niet in op het feit dat deze kosten niet door de noodsituatie maar door tui is ontstaan. Namelijk de reisleiding. In het begin wilde wij alleen dat de reisleidster hierop werd aangesproken, gezien zij in capabele is. Nadat ons kenbaar werd dat de klacht niet serieus werd genomen eiste wij onze kosten vergoed.

Tui Nederland neemt je niet serieus. Hun begeleiding heeft het lak aan je want als het om je leven veiligheid gaat en denkt dat je in een oorlog terecht komt dan zeur je en wordt je gewoon verteld dat het je geen flikker aangaat. En daarna zet je toch gewoon je telefoon uit? Waarschijnlijk ben ik nog heel wat details vergeten maar wij waren ontzettend bang. 2 weken erna niet kunnen werken omdat we uitgeput waren ( soort tijdelijke burn-out)

  • Algemeen 1
op 16 juni 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: april 2017

Prima hotel alles goed geregeld daarom TUI.

  • Algemeen 9
op 14 juni 2017 bestemming: Marokko / oujda, reisperiode: mei 2017

Goed georganiseerd en op tijd vliegen

  • Algemeen 8
op 12 juni 2017 bestemming: Spanje / Torremolinos, reisperiode: mei 2017

Hotel prima. Ondanks dat we met 4 waren en onze nummers op onze 4 vouchers stonden werd ik een kamer toegewezen ver van mijn vriendinnen en op andere verdieping. Mijn vraag om dichter bij mijn reisgenoten te verblijven werd volkomen genegeerd.

  • Algemeen 7
op 11 juni 2017 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: mei 2017

Heel goede en vriendelijke service op ons vliegtuig heen en terug. Uitstekend hotel.

  • Algemeen 9
op 10 juni 2017 bestemming: Kaapverdië / Sal, reisperiode: juni 2017

De TUI vlucht terug naar Amsterdam vanuit Kaapverdië is erg vermoeiend. Je maakt een tussenstop op Gambia. Geen uitleg wordt gegeven over bepaalde omstandigheden  wanneer je op Kaapverdië instapt. De tussenstop in Gambia was bekend, maar de stoelzitting niet. Heel onprofessioneel en onbeleefd naar de passagier toe! Er is van tevoren niet bekendgemaakt dat je overal en nergens kon zitten, want er zaten anderen op onze stoelen. Deze anderen kwamen vanuit Nederland waardoor die op onze plekken zaten. Ik zou het fijner hebben gevonden als TUI 2 vluchten of iets dergelijks had ingezet voor deze vermoeiende vlucht. Ik zou TUI voor deze reis niet gauw aanraden.

Op gegeven moment was er aan boord van het vliegtuig slechts 1 gerecht over, waardoor vele passagiers geen keuze hadden dan kip te nemen. Het was niet te vreten. Thuis aangekomen moest ik gelijk naar toilet voor een grote boodschap. Dit is niet TUI 's eerste vlucht, willen ze mij zeggen dat ze niet konden inschatten dat ze voor meer variatiekeuze moest zorgen? Ik vond dit echt niet kunnen. TUI dient voldoende eetkeuze, kussens en dekens aan boord te hebben, want ze is ook in staat om dit te doen.

Apart betalen voor stoelreserveringen is ook zoiets bij TUI. Je betaalt en reserveert, maar krijgt toch andere stoelen toegewezen. Al de ongemakken liggen écht aan het beleid van TUI en niet het personeel. Gelukkig geen hotel via TUI geboekt. We kwamen er goedkoper uit.

TUI is ook heel erg actief in Kaapverdië, dus mag ik als passagier én toerist verwachten dat TUI óók meer investeert in Kaapverdië. Denk hierbij aan de airport van Kaapverdië. TUI kan voor meer zitplaatsen voor de passagiers zorgen op de luchthaven en gratis Wi-Fi. De mogelijkheden en opties zijn er. Alleen maar profiteren door bussen neer te zetten en hotels te bouwen, is niet voldoende! Voor die monopoliepositie die TUI heeft mogen ze meer doen op Kaapverdië.

Verder wil ik niet meer zo vliegen met een tussenstop op Banjul, Gambia. Dit is vermoeiend. Misschien kostenbesparend voor TUI maar zeer vermoeiend en niet comfortabel voor de passagier.

  • Algemeen 6
op 10 juni 2017 bestemming: Griekenland, reisperiode: juni 2017

Ik ga 21 juni op vakantie naar rhodos, vertrek om 1 uur smiddags de 8 ste dag om 4 uur uit het hotel opgehaald, scheelt mij bijna 2 dagen

  • Algemeen 2
op 8 juni 2017 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: juni 2017

Extra tui dreamliner geboekt. Vanwege star class en minder lawaai. Komen op Hato aan en krijgen te horen dat andete maatschappij vliegt. Stoelreservering weg. En ook nog vertraging. Dit eas al bekend voor ophalen in hotel. Met geen woord door reisling over gesproken. Komt voor voldongen feit te staan. Volgende keer grwoon weer KLM !

  • Algemeen 1
op 8 juni 2017 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2017

Na boeking is zonder mededeling vanuit TUI de vlucht gewijzigd, konden niets meer veranderen. Dus mensen pas op TUI acteert bezijden de waarheid.

  • Algemeen 1
op 7 juni 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: april 2017

€ 400 schade geleden door toedoen Tui, ze willen maar € 150 betalen. NOOIT MEER TUI

  • Algemeen 4
op 6 juni 2017 bestemming: Turkije / Kemer, reisperiode: april 2017

Prima hotel, goede kamers ruim en schoon. Goed aanbod van eten maar vrij onvriendelijk personeel bij het buiten zwembad. Boek geen quad excursie bij TUI voor in Kemer! Pure afzetterij! Je betaald 45 euro voor een uur quad rijden!

  • Algemeen 7
op 6 juni 2017 bestemming: Italië / Puglia, reisperiode: mei 2017

Reis vermeld Cultureel/culinair, culinair schandalig,gratislunchen met verkoop,maar geen eten en geen tijdom zelf te gaan lunchen .Koers , geen reis voor oudere mensen , eten o de vlieger op de terug vlucht ,dit is geen eten maar een droog broodtje, enfin dit was de laatste boeking bij Tui !!

  • Algemeen 3
op 6 juni 2017 bestemming: Frankrijk / LOURDES, reisperiode: juni 2017

Zeer goede gids in Lourdes verdiend op scoren 10 op 10

  • Algemeen 10
op 6 juni 2017 bestemming: Spanje / Palma Nova, reisperiode: mei 2017

Wat TUI betreft echt de laatste keer. Bij aankomst op het vliegveld geen enkele hostess met NL taal gesproken. We werden in een bus gedropt met de hoop dat het de goede bus betreft. In de bus een enveloppe ontvangen met informatie en tijden voor ontmoeting van de hostess. Deze tijden bleken achteraf echter niet te kloppen. Bij het hotel werden onze koffers uit de bus gehaald en de bus reed weg. Sta je met vier koffers, twee vermoeide kinderen en niemand die de koffers even het hotel in brengt. De volgende ochtend ontdekt dat het hotel was verbouwd tijdens de winterstop. TUI heeft hier ons totaal niet over geïnformeerd, voor een vakantie van 4000 euro had dit wel even gemogen. Het hotel had twee vleugels aangebouwd wat in oppervlakte ten koste is gegaan van de tuin en zwembad. Het kinderbad lag alleen nog in de schaduw en was koud. Het grote zwembad was nergens meer dieper van 90 cm. Een Belgische hostess hierover aangesproken maar die nam de klacht niet echt serieus. We waren de eerste die de klacht doorgaven en ze kon het niet veranderen. Daarbij moesten wij de klacht maar aan de NL hostess doorgeven, die zou twee dagen later komen. Uiteindelijk kwam die niet. TUI in NL gebeld en die zouden regelen dat er contact met ons werd opgenomen. Een telefoontje gemist van een onbekend nummer maar geen voicemailbericht, geen bericht in het hotel achter gelaten, niets. Weer contact met TUI in NL en weer zouden ze regelen dat hostess zou komen. Uiteindelijk kwamen we de hostess van Belgie weer tegen. Die vertelde ons al dagen te zoeken en te bellen. Klopt niets van want wij zaten door een ziek kind al een paar dagen aan onze kamer gebonden.

Het is niet de eerste keer dat een hostess klachten niet serieus neemt en beloftes maakt die niet worden nagekomen. Vorig jaar ook moeten klagen waar niets mee wordt gedaan, allemaal beloftes maar niets wordt nagekomen. Zelfs toen de zaak voor de geschillencommissie laten komen en gewonnen. Na een paar goede ervaringen met TUI nog toch echt wel klaar met TUI, nooit meer!!!

  • Algemeen 6
op 6 juni 2017 bestemming: Turkije, reisperiode: mei 2017

Meest verschrikkelijke reisorganisatie dat ik ooit ben tegengekomen. Geldrippers zijn het! Bij boeking zeer beperkte en oneerlijke uitleg rond de reis, de accommodatie, en de eventuele annulatieverzekering. Geen enkel begrip voor annulering. Niks van teruggave. Onbeschoft personeel ter plekke enz.. enz..

  • Algemeen 1
op 3 juni 2017 bestemming: Curaçao / Best, reisperiode: januari 2016

Tui de grootste oplichters. Wij hadden vorig jaar 4 uur vertraging gehad je werd als varkens behandeld dien je een klacht in bij tui nee Mevr u heeft maar twee uur vertraging gehad ze geven het niet toe twee keer een brief en een mail gestuurd en het hoofdkantoor krijg je niks te horen die zitten daar alleen maar duimen te draaien tui kan mijn kont kussen laaie lichters en onvriendelijk personeel

  • Algemeen 1
op 2 juni 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: mei 2017

Zou 10/10 geven op alles maar dresscode avondmaal ondermaats

  • Algemeen 10
op 30 mei 2017 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juni 2017

Tui heeft zowel de heenreis verlaat ipv in ochtend nu in avond vliegen en de terugreis in plaats van in avond terug nu in de vroege ochtend. Dus gewoon 2 dagen eraf op een al korte vakantie

  • Algemeen 1
op 29 mei 2017 bestemming: Italië / Pisa, reisperiode: juni 2017

Mijn man heeft in februari een vlucht geboekt naar Pisa voor 4 personen vliegen om 6.40 nog gebeld kon hoog uit 2 uur uitlopen hebben geboekt want wij wilden een ochtend vlucht krijgen wij 4 dagen geleden de tijd door s'avonds 19.30 gelijk gebeld want dit was niet wat we geboekt hadden onze huur stond 0m 10.00 uur klaar gevraagd of we dan de vlucht van 13.05 dan konden nemen maar die hadden ze niet ingekocht annuleren of geld terug begonnen ze niet aan hadden wij zelf de vlucht kunnen boeken om 13.05 Wij voelen ons zo belazerd moeten misschien een hotel boeken want het kantoor van de huur auto sluit 22.00 uur geef gewoon ons geld terug.

  • Algemeen 1
op 25 mei 2017 bestemming: Italië / lido di jesolo, reisperiode: mei 2017

Ik vond dat we veel zelf hebben moeten regelen voor de vakantie omdat wij met KLM vlogen hebben we alles zelf moeten uitzoeken kwa bagage enz. Ook vond ik de informatie voor de reis slecht & zijn we niet goed geïnformeerd over dat er geen receptie aanwezig was op onze accomodatie. Kortom geen fijne ervaring met tui sorry.

  • Algemeen 3
op 25 mei 2017 bestemming: Spanje / Costa del Sol, reisperiode: juli 2017

We zijn nog niet vertrokken en het is al van dat, tui vervroegt onze terugvlucht met 7 u, heel jammer daar we maar voor 4 dagen gaan en dit nu met 1 dag ingekort wordt. Nooit meer tui

  • Algemeen 1
op 24 mei 2017 bestemming: Spanje / Barcelona, reisperiode: april 2017

Tot in de puntjes verzorgt voor ons. Duidelijk uitgelegd. Er wordt tijd in je gestoken in het reisbureau. Reisbureaus moeten open blijven!

  • Algemeen 8
op 21 mei 2017 bestemming: Italië, reisperiode: mei 2017

We kregen een dag van tevoren een mail bericht dat de vlucht naar Rome was geannuleerd
Ik gebeld naar tui,hoe nu verder,maar dat had ik beter niet kunnen doen,de manier hoe ze me te woord stond,niet normaal,toen was mijn vakantiegevoel heel snel verdwenen,ik heb klm gebeld en daar ben ik heel keurig verder geholpen

  • Algemeen 2
op 19 mei 2017 bestemming: Griekenland, reisperiode: mei 2017

Alles goed geregeld perfect hotel iedereen vriendelijk

  • Algemeen 9
op 17 mei 2017 bestemming: Curaçao / Jan tiel, reisperiode: september 2017

Het was een lange vlucht met vertraging waar we 24 uur hebben over gedaan om in Curaçao te komen. Maar een ontspannen vakantie hebben we nog nooit gehad zoals in Curaçao

  • Algemeen 10
op 15 mei 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: mei 2017

TUI blijkt een perfect geoliede machine van huisdeur tot bestemming en terug.Bravo.

  • Algemeen 9
op 14 mei 2017 bestemming: Griekenland / Zakynthos, reisperiode: mei 2017

Het hotel is een Sensimar hotel van Tui op Zakynthos. Wat een warm welkom in een splinternieuw hotel en op een prachtige locatie. Er moeten nog wat puntjes op de i, maar dat wordt in alle rust gedaan. Prima kamer,ietwat harde bedden, maar onze tip om wat toppers aan te schaffen werd direct genoteerd.Kleine badkamer,douchen in bad, gaat als je niet te groot bent. Maar dat weegt niet op tot de geweldige vriendelijke , behulpzame,altijd vrolijke medewerkers!Het eten gevarieerd en heerlijk.S'avonds gezellig buiten op de grote louncebanken kennismaken met andere gasten.Live muziek op de achtergronden. Heb zoveel gereisd ,maar nog nooit zo'n 100% vriendelijkheid gevoeld wat direct zijn weerga had op de gasten,iedereen werd er blij van. Ruim en op de grote bedden of poefs bij het zwembad of op het strand wat met een paar treden te bereiken is. Men komt langs om je glas bij te vullen..ook op het strand,wat een service! Wij waren de hele week stressvrij! Voor ons wordt en blijft het de volgende keer weer een Sensimar hotel. De keuze is zo groot en echt een aanrader.

  • Algemeen 9
op 13 mei 2017 bestemming: Portugal / Jardim do vau, reisperiode: mei 2016

Slechte communicatie, slehte informatie en slechte klachtafhandeling. Ik had een reis geselecteerd op max 2 uur transfertijd. 75 km.. we zaten met kleine kinderen in een oude muffe bus.. 3.5 uur zonder info en sanitaire stops. Mijn 2 kinderen waren ziek..door de reis...bleven huilen van de hoofpijn en spugen in een plastic tas..en een kwartier voor tijd ook op de grond. Ondanks 3x vragen stopte de chauffeur niet. En begon te schreeuwen dat hij nu weer anderen moest vervoeren. Terwijl zijn bus viesgemaakt hadden. 3 x schriftelijk ongenoegen geuit. 1.5 dag van de vakantie stond in het teken van ziek en spugen..maar geen enkel excuus of gebaar. Discover your smile? Mijn zoon van net 3 jaar heeft het nog steeds over de spuugbus en de boze man. En niet over het mooie appartement aan zee.

  • Algemeen 1
op 10 mei 2017 bestemming: Spanje / Mallorca, reisperiode: april 2017

Veel vertragingen en Tui staat niet achter zijn klanten/reizigers.

  • Algemeen 3
op 2 mei 2017 bestemming: Griekenland / Kreta, reisperiode: april 2017

Hotel en maaltijden in het hotel waren uitstekend. Transfer naar luchthaven was ook goed. Alleen adviseer ik iedereen geen 8 daagse vakantie te boeken bij Tui als je een week vakantie wilt. In de kleine lettertjes staat dat vluchttijden kunnen wijzigen. Bij mijn boeking was mijn vlucht op de laatste dag om 21:55 en de heenreis was onbekend. Nadat alles betaald was, werd de vertrektijd van de terugvlucht 10:20 en de aankomst tijd heenreis 18:50. Er bleven slechts 6 volle vakantiedagen over. Extra zuur is, dat de late terugvlucht van Tui nog steeds bleek te gaan, maar ik vermoed dat ze daar voornamelijk mensen in vervoeren die alleen een vlucht boeken. Ook staat er in de kleine lettertjes dat je geen restitutie krijgt als je door late aankomst een maaltijd mist. We waren nog net op tijd voor het avondeten bij aankomst. Maar eerlijk is het niet, als je half pension of vol pension geboekt hebt voor 7 dagen en je krijgt slechts 6 dagen alle maaltijden.
Ik zou voortaan bij een reisorganisatie boeken waar gevlogen wordt met Transavia, ze hebben een grotere vloot, waardoor grotere kans dat de vermelde vliegtijden bij boeking hetzelfde blijven

  • Algemeen 7
op 29 april 2017 bestemming: Malta / St Julians, reisperiode: april 2017

Je wordt niet vooraf geïnformeerd over de bouwwerkzaamheden die plaatsvinden pal voor je accommodatie waar je veel overlast van hebt. Het wordt een welles/nietes discussie dat je ervan op de hoogte bent. Ze bieden wel compensatie en dan moet je ondertekenen dat je geen klacht meer in dient. Hotel Cavalieri is zeker geen 4 sterren waardig. Hotelkamer met gaten in beddengoed, kapotte kranen en ontbrekende tegels is niet waar je voor betaald. De plaatselijke hostess mag het dan maar zien op te knappen. Transfers zijn goed geregeld.

  • Algemeen 4
op 27 april 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: april 2017

Wij lopen beide slecht en hadden assistentie. Top gedaan door hostesss. Riu PALACE was in 1 woord een sprookje voor ons. Het vuur werd letterlijk uit de sloffen gelopen door AL het personeel. Top lokatie van TUI !!!!

  • Algemeen 9
op 26 april 2017 bestemming: Turkije / Alanya, reisperiode: april 2017

Fantastisch! Wij hebben een supervakantie gehad! Klantvriendelijkheid de service de accommodatie het personeel de omgeving aquapark aan het strand! Echt Top met een hoofdletter T

  • Algemeen 9
op 25 april 2017 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: maart 2017

Heenreis perfect, terug vertraging. Maar perfecte afhandeling en geld teruggekregen zonder discussie.

  • Algemeen 8
op 24 april 2017 bestemming: Cuba, reisperiode: maart 2017

Premium geboekt en extra voor betaald. Kom je op de luchthaven hebben ze een ander vliegtuig ingezet. Terug gezet naar comfort, niet naast elkaar, vanwege uitleg op Schiphol enorme vertraging waardoor we moesten rennen naar de gate terwijl we ruim op tijd waren. Tui betaalt het verschil tussen comfort en premium terug maar niks meer dan dat. Er wordt geen rekening gehouden met de teleurstelling, het niet naast elkaar zitten. Ongelooflijk dat zo'n groot bedrijf zo'n hoge klantontevredenheid heeft en met je terugkoppeling niets doet.

  • Algemeen 1
op 21 april 2017 bestemming: Spanje, reisperiode: april 2017

Krijgen opeens andere vliegmaatschappij. Wamoz air. Nooit van gehoord, maar je krijgt het gewoon door je strot geduwd. Heb hier niet voor gekozen, maar TUI beslist. Heel vervelend. Mede hierdoor zal ik nooit meer voor TUI kiezen. Gebben in december j.l vanuit Curacao ook al een andere Spaanse maatschappij gehad. Personeel sprak toen geen woord Engels. Was op zich niet zo erg, want we hebben ze uren niet gezien

  • Algemeen 1
op 20 april 2017 bestemming: Portugal / Albufeira, reisperiode: april 2017

Wij zijn van 3t/m 17april in app casa velha grweest. De ligging is mooi wij komen al ongeveer 20,jaar in Portugal maar zaten altijd in een ander appartement maar door de ligging overal dicht bij winkels restaurant hadden we dit jaar voor Cass velha gekozen.het appartement ziet er goed uit maar de rest is erg tegen gevallen .Het begon al bij aankomst een arrogante meneer Guus als er meer dan een in zijn hokje kwam staan stond hij al met zijn hand dat je buiten moest wachten op zich niet zo erg maar de toon waarop deugd niet bied gasten even een kopje koffie aan desnoods.wij moesten een borg van 150'00 euro. Betalen ik heb in de voorwaarden van TUI gelezen dat het 100'00 is.
Mijn man vroeg een asbak hij rookt af en toe een sigaartje maar mijnheer Guus hield niet van rokers en er mocht op het hele park niet worden gerookt al hij rook in je appartement ruikt moet je 50'00 borg betalen dus ging hij een paar keer per dag maar buiten het hek roken.de eerste week hadden wij maar 2 keer schone handdoeken gekregen dus maandags ging ik vragen hoe dat zat want mijnheer is er niet dagelijks hij vertelde dat er maandag woensdag en vrijdag schone handdoeken uitgedeeld werden en dat ze ons waarschijnlijk vergeten zijn .Ik vroeg ook wanneer we schone lakens zouden krijgen dat zou op maandag zijn dus wij afwachten smiddags om rond 5uur werden er schone handdoekengebracht maar de dame zij dat het bed niet verschoond zou worden ik had duidelijk gemaaktdat wij 15 dagen er zijn maar ze deed het niet gelukkig was de beheerder er mogen ben ik naar hem toe gegaan hij zij dat ze nog zouden komen ik vertelde dat we de handdoeken al hadden en dat ze het bed niet deed de vriendin van Guus hoorde het en ging gauw bellen toen ik weer bij appartement was kwam de dame weer met schone lakens en zij sorry.het appartement werd ook niet schoongemaakt die twee weken ook was er geen toilet papier alles moest je zelf regelen.wij zijn al op heel wat parken geweest maar dit hebben we nog nooit meegemaakt ook TUI kont hierin te kort ik vind dat dit wel vermeld moet worden als je iets boekt .Wij komen hier nooit meer het voelde alsof je op een strafkamp zat

  • Algemeen 7
op 19 april 2017 bestemming: Turkije / Marmaris, reisperiode: mei 2017

Ik ben nog niet op reis geweest, maar de vluchttijd van de terugvlucht is met 9 uur vervroegd. Niet oke. Hierdoor zijn we al onze laatste dag in Turkije kwijt.

  • Algemeen 2
op 14 april 2017 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: mei 2017

Zijn nog niet eens op de reis geweest en klantgerichtheid krijgt nu al een 1 (alleen omdat lager niet mogelijk is). Er waren onduidelijkheden omtrent de betaling van onze reis. Toen ik de klantenservice belde om een regeling te treffen was er niks mogelijk en werd mij medegedeeld dat als ik niet binnen een absurd korte periode het volledige bedrag zou betalen de reis door hun geannuleerd zou worden met alle bijkomende kosten.
Wat een eikels..

  • Algemeen 1
op 14 april 2017 bestemming: Kaapverdië, reisperiode: maart 2017

Tijdens onze vakantie zijn we bestolen, 2 dgn bezig geweest met politie, manager Riu, etc. Aanklacht ingediend, Tui neemt haar verantwoordelijkheid niet.

  • Algemeen 3
  • Vorige
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Volgende