Schrijf een review

Reviews over TUIfly

Url:
Aangesloten bij: ANVR / SGR / Calamiteitenfonds
Type reizen: luchtvaartmaatschappij
Beechavenue 43, 1119 RA Schiphol-Rijk NL
020-8921400

Logo van TUIfly

Pagina 3 van 6 met 587 resultaten

op 23 juni 2017 bestemming: Nederland / Amsterdam, reisperiode: juni 2017

Op 8 juni 2017 zouden wij om 18.55 lokale tijd vertrekken met vlucht OR362 Boeing 787 (Dreamliner )vanaf Hato Curaçao naar Schiphol Amsterdam.
Bij aankomst op Hato bleek dat wij 1 uur vertraging hadden. Niets mis mee, kan gebeuren. Bij het boarden bleek het geen Dreamliner te zijn maar een vrij oude Boeing 767 die volgens de stewardess gebruikt werd bij Eurpese vluchten.
De vooruit bestelde plaatsen waren verandert en we zaten nu bijna achterin het toestel op stoelen waarvan de kussens hun beste tijd hadden gehad en al na een paar uur had je het gevoel dat je op een plank zat en we moesten nog 7 uren vliegen. Het entertainment wat wij hadden besteld werkte niet dus dat waren hele lange uren. Het geld voor de bestelde zitplaatsen is maar gedeeltelijk teruggestort en voor de entertainment is volledig teruggestort, maar hiervoor hebben we we 9 uren op een keiharde stoel gezeten en " geluisterd naar het donderend geraas van de motor.
De maaltijd werd van voren af geserveerd en tegen de tijd dat ze bij ons waren, zei de stewardess " we hebben alleen nog kip, alstublieft" Hoezo, waren er dan te weinig andere maaltijden ingeslagen.
Al met al een vervelende lange vlucht.
Nu is mijn vraag hoe kan dit en waarom is maar 1 bestelde stoel terugbetaald en niet allebei.
Verder is er geen compensatie aangeboden voor het feit dat we op keiharde stoelen 9 uren hebben mogen luisteren naar het gebulder van de motoren.
Ik hoop dat we op de terugvlucht naar Curaçao WEL met de 787 vliegen, anders gaan we toch echt naar een andere maatschappij zoeken die wel levert, wat ze beloven.

Erwin en Mona ... Lees meer

  • Algemeen 5
op 15 juni 2017 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: juni 2017

Mijn vrouw en ik vliegen al jaren met Arke-Tui naar holguin Cuba en dit 4 maal per jaar en in de starclass of premium comfortclass , helaas is de verzorging met een aantal jaren geleden steeds minder geworden op het slechte af en heeft veel weg van low budget maatschappij die weinig of geen aandacht heeft voor zijn klanten, jammer hoor steeds meer geluiden om met condor te gaan vliegen via duitsland Tui doe hier wat aan!!! ... Lees meer

  • Algemeen 4




op 12 juni 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: maart 2017

Op 20 maart zouden wij vliegen naar dom rep echter hebben wij 28 uur vertraging gehad. na uren in onzekerheid te hebben gezeten werden we met 300 pers naar n hotel in noordwijkerhout gebracht , afwachtend op berichten van Tui wat bestond uit af en toe n sms met "ons excuus maar we weten nog niets" slechte communicatie en afgescheept....'s morgens om 6.00 wakker want dan zouden we weer n sms krijgen en weer öns excuus maar we weten nog niets.Toch om 10.00 in de bus richting Schiphol gezet waar sms over en weer heel onduidelijk was. Nu zouden we rechtstreeks vliegen naar Punta cana dus niet...al met al om 14.45 toch de lucht in na 28 uur vertraging en dan ook nog niet de stoelen te krijgen die we geboekt hadden.... wel heel snel 600 euro vergoeding gekregen maar dat hadden we ook met 8 uur vertraging gehad...tot overmaat zijn ze ons vergeten op terug reis op te halen dus zelf n taxi genomen en net op tijd vliegtuig gehaald...valt mij op dat van de 300 mensen er maar 1 verhaaltje op staat? was daarom Tui zo snel met uitbetalen? Zo boos.... ... Lees meer

  • Algemeen 1
op 12 juni 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: mei 2017

Prima vakantie gehad, alleen nadelen waren dat je zo'n beetje voor alles aan boord bij TUI moet bijbetalen, ook voor het entertainment. En dan de Dreamliner, prachtig toestel en leuke techniek, MAAR als ik aan het raampje zit wil ik gedurende de hele vlucht ZELF bepalen hoe de dimming van het raam is!!!

  • Algemeen 6
op 2 juni 2017 bestemming: Portugal / AMSTERDAM, reisperiode: augustus 2017

Bij inchecken alle 3 op een verschillende rij geboekt in het vliegtuig waaronder mijn peuter van 2. Hierdoor moest iemand ruilen met mij zodat ik naast haar kon zitten maar veel mensen wilden dit niet omdat die al vooraf gereserveerd hadden en nog eens extra betaald daarvoor! op de terugweg aangegeven dat het wel handig is als de moeder naast de 2-jarige zit en dit werd gelukkig geregeld zonder problemen. Maar toen ik plaats nam was er een mevrouw heel boos want blijkbaar zat ik dus nu op haar gereserveerde en betaalde plaats. Dit gaf een heel vervelende situatie. Waarom reserveren en wordt hier hiervoor ook nog extra geld gerekend? Ik snap dat je voorkeur aangeven fijn is maar er kan altijd wat tussenkomen!

  • Algemeen 4
op 1 juni 2017 bestemming: Sint-Maarten, reisperiode: mei 2017

Prachtige Dreamliner maar ongeintresseerd cabine personeel op heen en terug reis. Zei doen hun karige ding, thats it..Nachtvlucht van 8,5 uur op een lauw bakje rijst en drie keer een beker water. Niks geen ontbijtje!!!wel de TAX-Free kar om 9:30!!!! Erg weinig been ruimte en de raampjes blijven heel lang gedimd, daardoor lang donker in de cabine.

Volgende keer weer KLM.

  • Algemeen 4
op 29 mei 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: mei 2017

Rare reis achter de rug. Van Curacao met de nachtvlucht naar Schiphol op 28/5.
X. Blijkbaar werd omgeroepen, de rugleuning rechtop te zetten, ivm de maaltijd??? Wie verzint zoiets, want men maakt hier direct gebruik van ... meneer ... wilt u ... Grrrr.
X. Diezelfde maaltijd van 28/5 , was ook nog eens gewoon slecht (onduidelijke kip met nog onduidelijker salade)
X. Op de heenweg moesten we betalen voor koffie, op de terugweg blijkbaar niet. Dit wordt ook niet gecommuniceerd. In mijn optiek hoort koffie bij het kleinste beetje gastvrijheid. (was trouwens ook nog eens oploskoffie á €. 2,00?
X. Communicatie en bezieling ... nul

  • Algemeen 4
op 29 mei 2017 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: mei 2017

Top vakantie gehad, maar nooit meer TUI , heen vlogen we om 10.30 en landden we om 18:00, wat betekent dat er een lunch bij zat en 2 glaasjes water, een tussenlanding die slecht aangeven was en je stapt het vliegtuig uit met een lege maag en behoorlijk uitgedroogd. Terug hetzelfde verhaal, vliegen om 17:00, dus een karige maaltijd en 2 drankjes, s'ochtends land je om 10:30 weer met een lege maag en dorstig. Weinig stoelruimte, wel 44 euro betaald voor de stoelen, kosten voor films heen en terug 20 euro en dan je eten en drinken nog erbij + bagage. Volgende keer met KLM, alles inbegrepen, uiteindelijk ben je hetzelfde kwijt
! TUI kan nog wat leren van KLM, in totaal heen en terug ook 3 uur vertraging gehad.

  • Algemeen 1
op 12 mei 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2017

We vlogen van amsterdam naar curacao op 4 maart en hadden geboekt in de starclass. We zijn enorm goed verzorgd door serge en ik wil ook echt mijn complimenten maken voor hem. Serge is een man die zijn vak verstaat en net even die aandacht en dat extraatje geeft aan de passagiers. Hij regelde een rolstoel voor onze zieke vriend bij aankomst op Hato. Als er een employee of the year gekozen zou worden dan stel ik hem voor. Een echte topper

  • Algemeen 8
op 10 mei 2017 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: april 2017

Gebrekkige service, slechts 1 maaltijd en enkel water! Alles extra te betalen. Wat een verschil met Tuifly Belgie! Niet voor herhaling vatbaar

  • Algemeen 3
op 8 mei 2017 bestemming: Portugal / Azoren, reisperiode: april 2017

Vlot inchecken, ook online mogelijk en in Amsterdam automatisch zelf koffers inchecken. Efficiënt boarden. Voldoende ruimte om te zitten

  • Algemeen 8
op 6 mei 2017 bestemming: Spanje / Canarische Eilanden, reisperiode: mei 2017

Meer dan 3,5 uur vertraging zonder uitleg of tegemoetkoming

  • Algemeen 2
op 5 mei 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: april 2017

Onvriendelijk personeel. Overal veel extra voor betalen. Terugweg 5,5 vertraging wat vervelend is maar kan gebeuren natuurlijk. Met een ander oud vliegtuig terug gevlogen en geen schermpjes geen extra beenruimte waarvoor betaald was. Het eiland Curacao fantastisch maar geen Tui meer voor ons. Volgende keer kiezen we voor KLM

  • Algemeen 5
op 3 mei 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: april 2017

Heenreis 4,5 uur vertraging slechte communicatie. Eten slecht. Accommodatie 5* kamers en toiletten overstroomd. Terugreis 45 min vertraging geen Geen comfort klasse meer familie 9 pers. verspreid, dochter met 2 kinderen w.o. baby 2 van maanden zat alleen bij nooduitgang. Wij zaten met huilende peuter 8,5 uur op schoot.Wel stoel betaald 1200 euro.Personeel was niet behulpzaam en bot. Nooit, nooit nooit meer Tui

  • Algemeen 1
op 23 april 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: april 2017

Onbehoorlijk personeel en trieste service.. Totaal geen structuur aan boord , prijs -kwaliteit verhouding totaal zoek ... KLM it is !!! In iedergeval naar Curacao ...

  • Algemeen 3
op 21 april 2017 bestemming: Egypte / Hurghada, reisperiode: april 2017

Gewoon zeer goed

  • Algemeen 10
op 18 april 2017 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: mei 2017

Prijsbedrog !!!
Prijs wordt automatisch verhoogd op het moment dat je aanklikt om te betalen.
Er kwam zo maar eventjes 190 euro bij (voor 2 pers.)
Goedkopere vluchtprijs lukte niet meer op mijn computer = onmiddellijk bij een buur geprobeerd = zelfde goedkopere prijsopgave (en meer tickets beschikbaar dan op mijn computer), maar (na alle gegevens ingevuld te hebben) bij aanklikken om te betalen verhoogde ook de terugvluchtprijs met 95 euro/pers. !!!

  • Algemeen 1
op 13 april 2017 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2017

Drie maal verandering van toestel, waardoor slechtere zitplaatsen. Lang wachten bij tussenstop. Twee uur vertraging bij vertrek van Hato. Een uur stil staan op Schiphol voordat we konden uitstappen.

  • Algemeen 3
op 11 april 2017 bestemming: Verenigde Arabische Emiraten / Dubai, reisperiode: maart 2017

Oud vliegtuig naar Dubai. Geen entertainment sets of usb poorten om eigen ipad op te laden. Terugweg een tankstop in Bulgarije. Waarom tanken ze niet in Dubai? Wachten op afvalverzameling, wachten op iedereen die naar het toilet moet, wachten op een vrije slot op de luchthaven. Dit heeft er voor gezorgd dat we kritischer zijn geworden op de tickets of reizen die we via tui overwegen te doen. Tankstops of oude vliegtuigen gaan we mijden. Wel erg tevreden over het personeel.

  • Algemeen 5
op 5 april 2017 bestemming: Cuba / Havana, reisperiode: mei 2017

We vliegen altijd met TUI. Toffe maatschappij, altijd alles goed geregeld. Dat gezeur over eten in het vliegtuig moet maar eens een kertje over zijn, Je gaat toch niet met het vliegtuig mee om 'uit eten' te gaan. Als je reist moet je zo min mogelijk eten, goed voor de lijn en je gezondheid. Het personeel in het vliegtuig doet zijn stinkende best, alleen de passagiers worden steeds mondiger, lees: vervelender!. Iedereen heeft tegenwoordig wat te zeuren, alles moet perfect zijn, anders gaan we meteen met de hakken in het zand. Geniet van de vlucht, lees of slaap wat en bereid je voor op de heerlijke vakantie die komen gaat.

  • Algemeen 8
op 4 april 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: februari 2017

Prima verzorgde reis, goede service, vriendelijke personeel en voldoende ruimte op onze comfort plaatsen. 1,5 jaar geleden zijn we met KLM naar Thailand gegaan en dat was ook goed. Ja inderdaad als je wat extra wil hebben dan moet je bij Tui Fly iets bij betalen, prijzen tussen de 2,50 en 4 euro geloof ik. En het entertainment pakket is ook wel een aanrader om van tevoren te regelen (7,50 per persoon). Een minpuntje hierbij is wel dat het aanbod van films redelijk beperkt is, wel een kleine aanpassing op de terugreis, dus niet helemaal hetzelfde aanbod, 90% wel hetzelfde)
Het tweede minpuntje wat ik kan bedenken is het feit dat op het moment van boeken het hele vliegtuig nog beschikbaar is en dat we verspreid in het vliegtuig werden gezet, zodat we wel min of meer verplicht werden om extra te betalen voor voorkeursplekken om zodoende alsnog langs elkaar te zitten. (dus daarom een puntje extra eraf en dus een 8).
Wat ook wel handig is, is een creditcard, zit je niet zoveel te klooien met kleingeld :), maar dat mag de pret niet drukken.

  • Algemeen 8
op 2 april 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: maart 2017

Allereerst boek geen Tui vlucht of neem een zak geld mee dat je aan boord kan uitgeven. Tip neem zelf eten, drinken ed mee. Een boterham met ham/kaas/tomaat is al een hele luxe aan boord (koffie is Nespresso instant zakjes met water a € 2,50). Kijken naar film/muziek ed gedurende de vlucht kost € 10,00. Je "maaltijd met dat glaasje water" komt al erg snel als in de lucht bent. Tui heeft hiervoor een vast tijdschema; ongeacht waar je naar toevliegt. Terug naar Amsterdam dan krijg je de warme "maaltijd" al tussen 2-3 uur in de nacht lokale tijd. Rest van de vlucht zoek je het maar uit. In de regio Ned. Antillen is Tui is soort van buslijn. Oja, Tui bezuinigt niet alleen op comfort aan boord maar een paar cabinepersoneelsleden liepen in uit gescheurde pakjes. Zielig...je fantasie gaat aan de loop als je dat ziet "je zal je eigen pakje moeten kopen als je voor Tui werkt"

Voor terugvlucht (vertrek rond 19 uur lokale tijd) moesten we 1 uur eerder op vliegveld zijn. Dus om 15.10 haalde de transfer ons op bij het hotel. Bij aankomst vliegveld bleek dat vliegtuig pas om 20 uur zou vertrekken. Dan nog een tussenstop Aruba waar een trage en luie crew aan boord kwam. 1 1/2 uur later vertrokken we weer. Dus 3 1/2 uur extra reistijd en we moesten nog beginnen aan een vlucht van 9 uur. Rond 11.30 Nederlandse tijd kwamen we aan. Let wel: vermoeid (ook Comfort bied niet veel ruimte), lege maag (maaltijd uuuuuren geleden gehad) en luie crew kwam nauwelijks langs.

Ik las iets over maaltijden/drinken aan boord naar Suriname. Curacao ligt toch niet erg gek ver weg van Suriname (als je al zoveel kilometers gevlogen hebt). Waarom op zo'n vlucht wel alle voorzieningen maar met een vlucht tussen 8-10 uur niet? Zeker voor de vlucht Amsterdam-Sint Maarten-Willemstad en Willemstad-Aruba-Amsterdam zou dit nodig zijn.
Kortom, vliegen met Tui is veeeeeel in vliegtuig zitten, 1 maaltijd met glaasje water en voor lange mensen is Comfort klasse in de Dreamliner nog te klein.

Advies: shop aub verder naar andere vliegmaatschappijen. Wat leveren zij tijdens de vlucht, de prijs en ruimte. Kijk ook vooral welke maatschappijen vliegen naar je bestemming. D-reizen heeft bij ons alleen over KLM en Tui gehad. Misschien met een kleine omweg vlieg je met een andere maatschappij dat wel service/comfort en beenruimte biedt voor lange mensen. Sultana's altijd mee voor het geval dat...en nog nooit zoveel Sultana's opgegeten.

  • Algemeen 3
op 30 maart 2017 bestemming: Curaçao / Shogogo, reisperiode: maart 2017

Wederom slechte ervaring met TUI ! Je betaalt voor alles, maar krijgt niet waar je voor betaalt ! Comfortclasse (extra beenruimte) , maar als je voorganger de stoel in de slaapstand zet met je toch de duur betaalde (200 Euro) plaatsen kwijt !! Hotel was perfect ! Maar de reis + imformatie voorziening buitengewoon slecht !!!! Vertraging - ander toestel
Ik heb vliegmaatschappijen meegemaakt waar dit beduidend beter is geregeld !!

  • Algemeen 5
op 29 maart 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: maart 2017

Mijn vrouw had met haar zus een cruise geboekt vanaf Punta Cana.20 maart j.l. zouden ze vertrekken vanaf Schiphol met Tui-fly OR341 om 11.10 uur. Eerste bericht luidde dat ze om 13.45 uur zouden vertrekken. Vervolgens moesten ze hun ingecheckte koffers ophalen om in te checken bij een ander gate. Er was nog steeds geen boarding, omdat er geen toestel was! Niemand wist wat er aan de hand was. Ze kregen ook helemaal geen info van deze of gene. Uiteindelijk kregen ze te horen dat er helemaal geen vlucht plaats vond naar Punta Cana. Geen vliegtuig, dus ook geen cruise. Of er de volgende dag alsnog een vlucht naar Punta Cana zou vertrekken, was ook nog niet zeker! Maar het cruiseschip was wel vertrokken, zonder mijn vrouw en haar zus! Weg vakantie! Tui-fly, bedankt, dus niet! Nooit,nooit, nooit meer Tui-fly.

  • Algemeen 1
op 19 maart 2017 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: februari 2017

OR 337 naar Cuba. Op de heenvlucht 1 1/2 uur vertraging doordat er te weinig machines op Schiphol waren om het vliegtuig sneeuwvrij te maken. Hoezo Schiphol topairport!? . Door sneller te vliegen bijna op schema tijd op Varadero geland. We hadden premium class stoelen. Dat was prima ook qua verzorging. Niks dan lof voor de crew en vluchtuitvoering. Wel gemist de beloofde kranten en welkomstdrankje. Ik kan een flesje water niet als welkomstdrankje beschouwen. Ook een snack gemist op de terugvlucht van Varadero naar Cancun.

  • Algemeen 9
op 17 maart 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: maart 2017

Op de heenweg van de vlucht hadden we het idee dat we een derde rangs vlucht hadden geboekt. Alle aandacht ging uit naar heet voorste gedeelte van het vliegtuig omdat die een klasse hoger hadden. Pas na 1 1/2 uur kwamen ze langs zodat we wat te eten/drinken kondne kopen. De terugvlucht was echter NOG erger. Na een korte vertraging bij het boarden kwamen we erachter dat TUIFly de vlucht had uitbesteed aan SmartLynx (een luchtvaart maatschappij uit Letland). De service en voorkeursbehandeling van het voorste gedeelte was weer hetzelfde maar veel erger was de stoelindeling. De beenruimte was voor mij en de meeste mensen veel te krap en moesten daarom 4 1/2 uur met hun benen open en vastgeperst tussen twee stoelen zitten. Toen een medereiziger vroeg naar de krappe beenruimte trok de stewardess haar schouders op en liep weg.
Voor mij dus TUIFly 1 keer maar NOOIT weer.

  • Algemeen 2
op 10 maart 2017 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: februari 2017

Flauwe geldklopperij! Je boekt online een vakantie voor twee volwassenen en een kind van 12 jaar. Als de boeking afgerond is en je ziet bij het online inchecken dat je niet bij elkaar zit is de eerste reactie: kan gebeuren bij een last-minute! Maar.... de twee volwassenen zitten bij elkaar en je dochter van 12 zit 7 rijen verderop, maar geen probleem hoor: tegen betaling van €5 kan je de VRIJE PLAATS naast de volwassenen regelen! Idem voor de terugvlucht... Schandalig om zó €10 extra binnen te slepen!

  • Algemeen 5
op 26 februari 2017 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: februari 2017

Op 23 febr. j.l. teruggevlogen met Tuifly 688. Op het vliegveld van Madeira 2 uur genoodzaakt moeten wachten ivm storm in Nederland. Alle begrip bij iedereen. Als overbrugging mocht een ieder in de cockpit kijken en kregen we uitleg. Tevens een versnaperingspakket gekregen. Niets dan lof over het personeel gedurende deze periode en vlucht. Hadden een prima en geruststellende vlucht ondanks de ruige landing die we verwachten en kregen. De piloten verrichtten uitstekend werk zowel in vliegen als in hun berichtgeving. Heerlijke ruime zitplaatsen. Eerste maar niet laatste keer vliegen met Tuifly. Komplimenten.

  • Algemeen 10
op 26 februari 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: februari 2017

Heen vlucht was prima, niks geen gezeur en prima service, aardig personeel. De terugvlucht was daarin tegen minder prettig, het cabine personeel, met name 1 mevrouw, was zeer onvriendelijk, wij hadden net wat te drinken gekregen, direct daarna gingen de passagiers voor ons uitgebreid de stoelen naar achteren doen, terwijl wij hadden gevraagd of ze misschien even zouden willen wachten omdat wij onze hete dranken op de tafeltjes hadden staan, dit deden ze niet waardoor wij geheel onder de koffie en thee zaten, nogmaals hun daarop aangesproken, en dit gezegd bij de stewardess, haar antwoord was, jammer maar u zit er nu toch al onder dus ik kan er niet zo veel aan doen, en die mensen voor jullie willen graag een aangename vlucht dus houd nu maar op met zeuren, zeer respectloos behandeld, maar we waren al voor haar gewaarschuwd door reizigers naar Jamaica dat zij niet vriendelijk zou zijn, dit bleek maar weer

  • Algemeen 3
op 19 februari 2017 bestemming: Jamaica, reisperiode: februari 2017

Lange afstands vlucht in de 767 is af te raden: lawaai, ondanks de premium oncomfortabele vlucht en nooit op tijd

  • Algemeen 5
op 18 februari 2017 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: mei 2016

Ik geef TUI een 4 voor de heen en terug vlucht,dat heeft te maken met mijn 13 jaar ervaring naar mexico sandos caracol,de TUI mensen doen bewust met voor kennis jullie allemaal besodemietere financieel en jurisch in de waan verleiding brengen dat wat je betaald niet krijgt,dat is in onze wetgeving strafbaar maar gezien dat het een buitenlands maatschappij is met vele vertakingen kunnen ze alleen maar voor het europese gerechtshof gedagvaard geworden,en als gewone klant ga je dat traject niet want dat kost je te veel geld en tijd,en zo ontspringen hun de dans elke keer weer met hun zwitsers contracten voor het NL personeel.wij weten dit als organisatie gezien de mails en de contacten met resort eigennaars zoals in mexico,dus doe verstandig vlieg met een andere maatschappij en NIET met TUI.
Ik als voorzitter van een behoorlijke online stichting met 13000 contacten die regelmatig reisen willen wij wel een keer inlichten gezien het probleem en gezien onze klachten en rechtbank zaken die nu nog lopen februari 2017.
Ivm de lopende rechtzaken en klachten depo,s kan ik mijn naam en stichting niet online zetten maar van mijn advocaat mag ik wel zeggen dat we in Eindhoven zitten. En bij Sandos Carracol Beach Resort zijn wij kind aan huis en werken wij samen met meerdere owners en aandeelhouders.

Mvgr, groetjes uit Eindhoven

  • Algemeen 4
op 14 februari 2017 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: februari 2017

Goed hotel , super personeel alles meer dan goed behalve de vluchten van tui-fly naar zanzibar ,schandalig hoe men in een vliegtuig geperst wordt voor dergelijk lange vlucht , weet dan wel dat wij 320 euro extra betaalden voor premium club , totaal niets van gezien , wel pluim voor de hostessen op de vlucht die proberen de boel te bedaren met een glaasje champagne , tui kan misschien beter uitwijken naar een oost europese luchthaven , als dit toch het cliënteel is dat ze willen aantrekken , mooie reis , vlucht gewoon SCHANDALIG.

  • Algemeen 6
op 13 februari 2017 bestemming: Bonaire, reisperiode: oktober 2016

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad ,geen vertraging, comfortstoelen eten was goed in het vliegtuig, de accomodatie was goed,ik schrik van deze belevenissen. We gaan in april weer dan starclas

  • Algemeen 8
op 10 februari 2017 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2016

We zijn met de hele Fam 11 pers naar Turkije geweest. Bij het boeken hoefden we geen plaats te bespreken want de kinderen komen altijd bij de ouders te zitten, Prima, Komen we in Eindhoven aan hoorden we dat we met corendon vliegen. De stewardessen konden geen Ned of Engels, Maar we zaten wel bij elkaar. Terugweg weer met corendon , Nu zaten we bijna allemaal ergens anders in het vliegtuig. De kleine kinderen van 4 jaar bij vreemden, een drama, en weer geen Ned sprekende stewardessen. Een klacht ingedient bij Tui, want de jongsten hebben er een hele tijd last van gehad. Nu schepen ze ons af met 50 euro. Nooit meer met tui

  • Algemeen 3
op 27 januari 2017 bestemming: Bonaire, reisperiode: januari 2017

Wat een teleurstelling! Ik dacht echt dat Tui een kwaliteit maatschappij is...nou niet! Voor een vlucht van zoveel uur, geen drinken en eten en overal moet je extra voor betalen. Op de terugvlucht was het ontbijt ook nog eens uitverkocht, een gore kop koffie voor 2,5 en een uitgedroogde stroopwafel ben vergeten voor hoeveel ik die moest kopen konden we krijgen. Wil je voelen dat je verzorgt word en echt ontspannen op vakantie kunt gaan en je Smile kunt ontdekken, vlieg dan bv met KLM. Om het geld hoef je het niet te doen. Tui is alles bij elkaar opgeteld zelfs duurder dan andere maatschappijen. Bij Easyjet weet je waar je aan begint. In Tui erg heel erg teleurgesteld.

  • Algemeen 1
op 24 januari 2017 bestemming: Dominicaanse Republiek, reisperiode: januari 2017

Vliegen met tui nooit meer.
Ze maken reclame met leuke
prijzen maar als je een maal gaat boeken komen er honderden euro's bij je moet extra betalen voor je koffer 4x25 euro maar dat hebben ze allemaal ik wilde iets meer been ruimte comfort class geboekt 200 euro plus 40 euro voor films te kijken en en toen we de tickets kregen zaten we niet eens naast elkaar terwijl ik comfort class geboekt had na een telefoontje zij de juffrouw
Als we bij elkaar wilde zitten we nog even 4 x12 euro moesten betalen voor de heen en terugreis terwijl ik al 200 euro had betaald . Bij de boeken stond directe vlugt nu tickets binnen
hebben we een tussen stop van 1.5 uur. Denk goed na of je met tui wil vliegen kijk ook naar de prijzen van klm wel standaard iets duurder maar verder is alles gratis meer eten stoel reseveren etc .

  • Algemeen 5
op 22 januari 2017 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: januari 2017

Heen met een Boeing 737 gevlogen en terug met een Boeing 787 gevlogen. Ik snap niet wat al deze mensen hier zeuren. TUIfly is een hele degelijke airline, vele malen prettiger dan Transavia. Comfort geboekt en daar kan ik met mijn 190cm prima zitten, beter dan Transavia. Als je een uitgebreide service wilt ga je met de KLM. Al heb ik nu naar Aruba gevlogen met KLM en TUIfly, waarbij TUIfly beter beviel dan de KLM! Terugvlucht hadden we beetje vertraging, werden netjes ingelicht door de crew, veiligheid boven alles. Eten en drinken moet je kopen aan boord, maar dat is uiteraard altijd, genoeg keuzes! Volgende keer vlieg ik gewoon weer met TUIfly, fijne luchtvaartmaatschappij! Ik zou vooral niet letten op mensen die klagen over vertragingen en slechte services want dat heb ik nog nooit meegemaakt bij deze maatschappij. Ik zou gewoon lekker met TUIfly vliegen!

  • Algemeen 9
op 20 januari 2017 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2017

Ik ben rolstoel afhankelijk, nu weigerd tui medewerking dat ik met mijn rolstoel tot aan de gate rijd. daar aangekomen kan ik zelf het vliegtuig inlopen. het enige wat men hoeft te doen, de rolstoel ophalen en in het vrachtruim te laden.bij aankomst de rolstoel weer bij mij afleveren. waarom tui zo moeilijk doet begrijp ik niet helemaal. dit is ernstige beperking in mijn bewegingsvrijheid.

  • Algemeen 4
op 18 januari 2017 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: januari 2017

We lezen veel slechte ervaringen. Wij hebben echter het tegenoverstelde. Onze vlucht, (3 en 10 januari OR335 en OR 336 - Dreamliner) Premiumclass, ging perfect. Alles op tijd en de terugvlucht zelfs een uur eerder aangekomen op Schiphol. De vooraf gereserveerde stoelen waren geen probleem. De verzorging was prima. Gemotiveerd en vriendelijk personeel. Ook de terugreis via Cancun/Mexico ging zeer vlot. Aangezien mijn echtgenoot niet erg mobiel is waren we zeer tevreden over de geboden beenruimte in de Premiumclass. Op iedere luchthaven stond er een rolstoel klaar naar het vliegtuig te komen en om het weer te verlaten. Tui had dat zeer goed geregeld.

  • Algemeen 9
op 13 januari 2017 bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: januari 2017

1. De zogeheten Star Class! Oef, waar zal ik beginnen. Ik hoorde naast mij iemand het de business class noemen..hahahahaha, schattig en zo fout...
De Star class van Tui is een soort van economy plus. Tui verkoopt alle klassen daaronder als zwaar uitgekleede versies van een gewone economy class! DE star class word verkocht als een soort van business class, compleet met 5 sterren! Ha! Dit is geen 5 sterren ervaring, geen business class en geeen star class. Dit is gelijk aan de economy plus van andere airlines.
Je zit -in mijn geval bijna 11 uur in een stoel die krap is, die een heel klein beetje naar achteren kan, en het allerargste een piepklein voetenbankje die een paaar centimeter omhoog gaat, dus niet lekker je benen omhoog. Slapen is dus onmogelijk en elke beweging die je maakt treft je medepassagier. Het eten is een standaard warme hap met een toetje en je kan een vieze prosecco krijgen. Dat is dus de star class.
Dan de vlucht. Je kan voor vertrek de stoel naast je leeeg houden voor 100 euro. Ik had begrepen dat de stoel leeg zou blijven dus ik deed dat niet. Vlak voor het opstijgen komt er een drukdoende jonge medewerkster van tui zitten! Die moest om persoonlijke redenen terug naar huis. Er waren in alle klassen lege stoelen dus ik vroeg beleefd en verbaasd of men zomaar als tui medewerkster in star class mocht, maar nee dat was speciaal geregeld door een bevriend co-piloot..De rest van de vlucht sprong zij om het half uur op om drankjes met de staf te drinken en eindeloos te babbelen, of werden wij gestoord door eindeloos babbelende medewerksters aan haaar stoel, hiermee wreed en onbeschoft mijn vlucht verstorend evenals die van overige star class passagiers. Ik ben hier zeer ontdaaan over. Mevrouw in kwestie was jong, blakend van gezondheid, en kon in alle klassen plaats nemen maar gaaat in star class zitten op de eerste rij en verstoord de hele vlucht. Onbegrijpelijk dat tui dit soort wangedrag toestaaat.. Ik kan nog. Tui nog de star class aanbevelen, integendeel. En voor het geval dat u denkt, wat een verwende vlieger..nee hoor, ik vlieg idd heel veel business class en eerste klas maar ook vaak met transavia, en die doen het helemaal prima, maar die pretenderen ook niks.

  • Algemeen 1
op 26 december 2016 bestemming: , reisperiode: december 2016

Mooi vliegtuig,aardig personeel. Touchscreen voor iedereen.kinderen de gehele vlucht niet gehoord.

  • Algemeen 10
op 21 december 2016 bestemming: Bonaire, reisperiode: november 2016

Gevlogen met TUI naar Bonaire, afschuwelijk, nooit weer. Krappe zit, summiere verzorging, dan voel jeje opgesloten op een vlucht van ruim 9 uur! Had ik maar voor KLM gekozen, erg spijt

  • Algemeen 5
op 18 december 2016 bestemming: , reisperiode: december 2016

Met een vliegtijd van méér dan 9 uur is de beenruimte van de Economy class ruim onvoldoende. Wanneer je voor-passagier dan ook nog gaat liggen zit je werkelijk 15 cm van zijn leuning verwijdert. Als de zg. markt het zelf niet fatsoenlijk regelt, pleit ik voor minimale wettelijke regels omtrent ruimte voor passagiers. Klachten werden afgedaan als, moet je maar upgraden.

  • Algemeen 4
op 13 december 2016 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: december 2016

We vlogen met Tuifly dreamliner, eerst kregen we te horen dat we n vertraging van twee uur hadden, dat werd al gauw een uur erbij. Ter compensatie een bon van 6,25 euro snack gekregen. Wachtend bij de gate kwam er wederom een uur vertraging bij. Niemand vertelde waarom er vertraging was. Na vier uur wachten, konden we in t vliegtuig stappen. Piloot vertelde met onduidelijke stem dat er n mankement aan t vliegtuig was geweest, er was iets tegen de deur gekomen waardoor het niet meer goed sloot. Technische dienst moest het goedkeuren dit neemt veel tijd in beslag. Uiteindelijk wachtend in t vliegtuig viel de stroom uit. Airco werkte niet meer, gevolg benauwd en oververhitte mensen. Na n half uur wachten, deed het vliegtuig het nog steeds niet! Er zou iets mis zijn met het contact waardoor het vliegtuig niet meer op gang kwam. Mensen werden onrustig en twijfelde aan de veiligheid van het toestel. Bij navraag aan steward of het toch wel verantwoord is zo te vliegen, kwam er n nonchalant antwoord. Het vliegtuig steeg pas op om twee minuten over half drie! Originele vertrektijd had 9:15 uur moeten zijn! Niet echt een aanrader dus!

  • Algemeen 4
op 12 december 2016 bestemming: Nederland / Schiphol, reisperiode: december 2016

Ik woon in Spanje en moest voor een cursus even naar NL. Ik boekte een vlucht van Malaga naar Amsterdam op 8-12 en terug van Amsterdam naar Malaga op 10-12. Tot mijn verbijstering heeft Tuifly mijn boeking gewijzigd: VAN Schiphol NAAR Malaga en weer terug naar Schiphol. Toen ik daar achter kwam, dagen voor de vlucht, direkt contact opgenomen met Tui. Ze beweerden dat ik zelf deze boeking had gedaan. Onzin, ik woon in Spanje! Ze wilden niets omboeken en geen geld teruggeven. Enige malen belden ze me op met een "aanbieding" ter compensatie. Ik mocht vlak voor kerst naar Schiphol vliegen en terug van Rotterdam naar Malaga. En, surprise, hiervoor mocht ik 276 euro neertellen. Te schandalig voor woorden. Heb hun "aanbod voor compensatie" direkt vliegen. NOOIT MEER TUIFLY!!!!

  • Algemeen 1
op 6 december 2016 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: november 2016

Een geweldige vakantie op Cuba gehad en de vluchten verliepen voorspoedig met de Dreamliner. We kwamen zelfs driekwartier eerder aan op Schiphol dan gepland.
Ik heb echter een vraag: op de heenreis op zondag 13 november 2016 vlogen we 's morgens rond 09.00 uur boven Zuid-Engeland. Toen ik uit het raampje keek aan de rechterkant zag ik een vliegtuig recht op ons af komen en vlak achter ons kruisen. Het vloog op ongeveer dezelfde hoogte als wij. Ik schrok me dood en realiseerde me direct dat dit heel goed was afgelopen. Hoe kan zoiets gebeuren? Niemand anders heeft dit gezien en op internet vind ik er niets over terug. Kan TUI mij hier opheldering over geven? Of kan iemand anders mij laten weten hoe ik hier achter kan komen?
Alvast bedankt.

  • Algemeen 8
op 1 december 2016 bestemming: Spanje / Tenerife, reisperiode: november 2016

Zouden op heen- en terugreis vliegen met Dreamliner. Voor mijn lange man extra comfortstoel geboekt. Op beide vluchten geen Dreamliner gezien. Op heenreis was bliksem ingeslagen op Dreamliner (?) en op terugweg waren er andere problemen (?). Gereisd via Titan Airways uit London en toestel van Corendon. Alleen geen comfortstoelen natuurlijk. Daarvoor direct geld teruggestort gekregen van TUI, maar het ging ons net om de extra beenruimte voor mijn man. Het was voor hem zeer onplezierig om 2 x 4,5 uur zo eng te moeten zitten!

  • Algemeen 4
op 30 november 2016 bestemming: Curaçao / Jan Thiel, reisperiode: november 2016

Wij hebben een geweldige vakantie gehad, goede reisbegeleiding en leuk eiland en excursies en accomodatie.

De heenweg was prima gegaan, helaas vertraging omdat er 2 gasten te laat waren, kan TUIfly niks aan doen. De terug weg was wat minder prettig.
Vertraging (3 uur).

Heel motiverend (NOT!) was dat ze omriepen: excuses voor de vertraging dit komt doordat wij de laatste weken mankementen hebben aan de vliegtuigen.

Tevens hadden wij van te voren stoelen gereserveerd (2 rijen naast elkaar) waarna wij door het vliegtuig verspreid werden (2 achter elkaar en de andere 3 niet eens in de buurt van elkaar), dit aangegeven, maar het personeel zei dat we hier naar kunnen kijken wanneer iedereen zit, uiteindelijk kon niks. (SLECHT!!!)

Hebben al vaker met TUI gevlogen maar dit nog nooit meegemaakt, tevens als dat we het aangeven aan het personeel dat ze doen alsof ze er niks van aantrekken, jammer.

Wat dus ook jammer was is dat 1 iemand naast de toilet werd geplaatst, iedereen zit daar aan je stoel, waardoor je dus geen rust kan nemen, misschien een scherm tussen het looppad achter de laatste stoelen en het looppad plaatsen een idee + een gordijntje zodat je nog een beetje comfort en rust hebt?

Verder om nog tot slot te komen, was het personeel de verdere vlucht vriendelijk en zorgde ze goed voor onze veiligheid en eten/drinken.

  • Algemeen 7
op 5 november 2016 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: april 2016

De heenreis was een uur vertraagd vanwege een mechanisch probleem. Wachten is niet leuk, maar veiligheid boven alles. Mijn entertainment programma deed het in eerste instantie niet, een uurtje later wel. Als klein gebaar kon ik een gratis drankje krijgen. De maaltijd stelt niet veel voor, maar dat is eigenlijk bij elke maatschappij zo.

Terugreis zeer soepel verlopen, geen vertraging, zelfs een half uurtje eerder terug dan gepland. Paar uurtjes geslapen (comfort class). Vriendelijk personeel, eigenlijk niets te klagen over TUI.

  • Algemeen 9
op 4 november 2016 bestemming: Cuba, reisperiode: oktober 2016

Heenreis starclass en terug premium. Beide prima! Aardige crew, goede service, geen vertragingen. Tickets zijn wat duurder maar zeker op zo'n lange vlucht is dat het dubbel en dwars waard!

  • Algemeen 9
op 3 november 2016 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: november 2016

Ik heb 30 min! in de wacht moeten staan voor een wijziging in de boeking. De wijziging kost dus 100 euro in plaats van de 70 euro! Slechte service.

  • Algemeen 2
op 28 oktober 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: oktober 2016

Terugreis was verschrikkelijk, eerste dag ondanks gemelde 2 uur vertraging toch op originele tijd met de bus opgehaald, kregen een voucher van 5 euro. Wachten op vertrek maar alleen melding van vertraagde vlucht wegens slecht weer, geen reisleidster te zien, pas later op de avond kwamen er 2 dames, alleen maar vage mededelingen pas tegen middernacht werd ons verteld dat er accommodaties geregeld werden dat betekende dat we van 14 uur tot 24 uur op ons vertrek wachten terug in appartement werd de belofte van eten en drinken afgedaan dat we in de regen dan maar 30 minuten moesten lopen naar iets wat om 1 uur in de nacht open zou zijn. Volgens TUI was het te riskant om te landen terwijl we wel vliegtuigen van Ryanair en Transavia zagen landen en vertrekken. Volgende dag wat meer mededelingen van TUIen een voucher van 5 en 8 euro maar nog steeds vaag maar weer geen vliegtuig van TUI en wel van andere maatschappijen nu wel eerder terug naar appartement (17.30 uur) wel maaltijd en 1 drankje. tweede dag nog vroeger naar luchthaven ( 10 uur) geen reisleiding te zien maar wel een voucher van 10 euro, alsmaar wachten zonder te weten waar en wanneer we vertrekken, ineens wel inchecken en we gaan vliegen rond 14 uur. We krijgen op de vlucht gratis 1 maal water/limonade en brood/wit brood/ham/kaas verder de hele vlucht niets. Bij thuiskomst blijkt dat ons vluchtnummer (OR528) niet op Schiphol bekend is en het thuisfront zich steeds meer zorgen gaat maken wat er aan de hand is omdat we wel hebben gemeld dat we gaan vliegen. Op Schiphol wachten op bagage uit een niet bestaande vlucht die uiteindelijk wordt omgeroepen. kortom een horrorvlucht.

  • Algemeen 1
op 23 oktober 2016 bestemming: Spanje / Lanzarote, reisperiode: oktober 2016

Zowel heen als terug vertraging. Terugreis 2 uur zitten wachten in het vliegtuig. Zeer slechte communicatie en niet eens even een drankje

  • Algemeen 3
op 22 oktober 2016 bestemming: Griekenland / Rethymno, reisperiode: oktober 2016

Dit lage cijfer is te danken aan de heenreis (OR241) op 14 oktober. Een bemanning die niet alleen erg slecht gehumeurd is maar bovendien erg arrogant reageert.
Voorbereidingen voor deze reis: Ga je met zijn tweeen op pad krijg je stoelen die niet naast elkaar staan. Leuk bedacht en dan blijkt dat je 3 weken van te voren kunt inchecken (hoezo internationale standaard ??) maar dan kost het wijzigen natuurlijk geld. Bizar dat je dan in het vliegtuig constateert dat er plaatsen naast elkaar beschikbaar zijn. (door de narrige bemanning helaas dan weer aan 2 stellen tegelijk beloofd). Stop met deze ongelofelijke flauwekul aub. Als je dan koude koffie levert aan boord dan heb ik het even gehad met TUIfly. Het goede nieuws: de vlucht/bemanning van OR242 retour vanuit Heraklion naar Amsterdam op 21/10 verdient een groot compliment. Vrolijk, een gezagvoerder die zich even in de cabine voorstelt, bemanning die er duidelijk zin in heeft (zo ziet het eruit) maakt dat je (terwijl de stoelen nu nog verder uit elkaar zijn gezet) weer een iets positiever beeld krijgt (althans van de bemanning), het proces van stoel toewijzingen is belabberd.

  • Algemeen 3
op 17 oktober 2016 bestemming: Portugal / Madeira, reisperiode: oktober 2016

Veel betalen voor stoelreservering, 6 A/B met vrij uitzicht en uiteindelijk op 20 A/B zonder uitzicht terecht komen. Geld terug? vergeet het maar!

  • Algemeen 2
op 16 oktober 2016 bestemming: Verenigde Staten / Santford, reisperiode: november 2016

Onze ticket is veranderd en wij krijgen niet onze star class stoelen en ook de tijden zijn 6 uur vervroegd waardoor wij om half vier op Schiphol moeten zijn.Hierdoor komen wij in de problemen omdat wij de auto die wij in Santford hebben gehuurd de tijden heb afgesproken kan het alleen veranderen tegen extra betaling.Ook moeten wij helaas onze eigen auto meenemen i.p.v.met de trein ook dit brengt extra kosten met zich mee.Zoals parkeerkosten en geen nachtrust wij moeten uit het noorden komen en moeten dan om 1.00 s,nachts vertrekken.Leuk begin van je vakantie dus wij vliegen niet weer met Tui.Wij zijn nu erg duur uit met onze vliegticktet.Al met al een leuk begin van je vakantie.Nu nog afwachten hoe de terugreis verloopt.Ze maken zich er makkelijk vanaf.

  • Algemeen 2
op 14 oktober 2016 bestemming: Spanje / Gran Canaria, reisperiode: oktober 2016

Heen reis met Dreamliner. geen broodje kroket waren op. zitplaats stoel No30.
Terug vlucht 737 stoel no 20 geen broodje kroket waren ook op moesten in het vervolg maar verder naar achter gaan zitten volgens de het cabine personeel,maar op stoel no 18 was het wel nog voorradig twee stoelen eerder nog niet .
Later bleek dat het kennissen van deze mevrouw waren, zo zie je maar weer dat er verschil wordt gemaakt tussen mijn en dijn moet zeer zeker niet kunnen betalen allemaal even veel dus ook voor een broodje.
neem dan wat meer mee dan u als organisatie weet zeer zeker water op een vlucht gevraagd word pas u verbruik hier op aan.

  • Algemeen 4
op 13 oktober 2016 bestemming: Griekenland, reisperiode: oktober 2016

Geef dit cijfer om het feit dat wij tot 2 maal toe comfort stoelen hadden geboekt. Schema en vliegtuig werden omgezet. Weg boeking dus, beland je dus opgepropt in stoelen waar als je 190cm lang bent een ware hel kunt beleven. Dit is niet mens waardig!! Dus een waardige tip, nooit meer een vlieg ticket boeken bij Tuifly!!!!

  • Algemeen 2
op 11 oktober 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: juli 2016

Tuifly lapt de EU-regels aan zijn laars! Na het bericht dat onze vlucht ruim een dag (!) vertraging zou hebben, annuleerden wij onze tickets waarna je deze volledig terugbetaald moet krijgen volgens uitspraken van het Europese Hof. Ook heb je dan recht op een vergoeding p.p. Ben nu al 3 maanden bezig met Tui en ze komen steeds weer met een andere smoes. Met zoveel negatieve berichten in het nieuws, zou je denken dat Tui wel wat aan hun imago wil doen, maar helaas... dus hierbij nog een negatief bericht over Tui en mijn advies: neem geen risico... de vertragingen zijn enorm en de klantenservice is helemaal van een slecht niveau.

  • Algemeen 1
op 9 oktober 2016 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2016

Zowel heen als terugvlucht Tuifly vliegtijden 3 uur vervroegd. Geboekte stoelen en comfortclass geannuleerd, geen optie om dit nog te boeken. Economyclass is zo krap dat dit echt heel onprettig vliegen is. Voor mij de laatste keer met Tuifly.

  • Algemeen 4
op 4 oktober 2016 bestemming: Turkije / Belek, reisperiode: oktober 2016

Afhandeling vluchtwijziging voor ik vertrek, echt belachelijk slecht.
Van het kastje naar de muur. De bewust met die tijden geboekte reis, valt in duigen... en ja het staat in de kleine lettertjes maar kost me een dag en waarschijnlijk twee als straks ook de ochtendvlucht heen wordt gewijzigd.
En dan te bedenken dat ik nog extra betaald heb voor die tijden ook ( maar nee zegt tui u betaald meer voor een bepaalde klasse....) Op de vraag of ik dag langer kon blijven luide het antwoord ja maar met bijbetaling van € 396,=
Eerste en laatste keer TUI... Doei !

  • Algemeen 3
op 4 oktober 2016 bestemming: Griekenland / Kefalonie, reisperiode: september 2016

Vlucht en verblijf samen met mijn man geboekt. Als je geen 4 x € 5 extra betaald zetten ze gewoon je partner 10 rijen verder in het vliegtuig. Hoe idioot kun je zijn. Belachelijke methode om je te dwingen te extra betalen voor een stoelreservering!

  • Algemeen 6
op 3 oktober 2016 bestemming: Turkije / Side, reisperiode: oktober 2016

Comfort class geboekt, 2 dagen van tevoren werd ik gebeld dat er een ander toestel werd ingezet zonder comfort class. Met tui fly gebeld om mogelijkheid vlucht omzetten en/of stoelomzetting naar eerste rij .v.m. slecht ter been zijn, werd gewoon afgepoeierd, niets was mogelijk. Vlieg al meer dan 15 jaar met Arke fly, dit wordt echt de laatste keer.

  • Algemeen 2
op 30 september 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: oktober 2015

Zeer professioneel personeel ! Goede service!

  • Algemeen 10
op 19 september 2016 bestemming: Spanje / playa de Ingles, reisperiode: december 2016

De eerste en laatste keer dat wij met TUI gaan vliegen. Met een vliegtijd om 5.00 uur s'morgens en als je geboekt hebt blijkt de vliegtijd veranderd naar 11.20 waardeloos we hebben al extra vroeg geboekt na de boeking stond er nog weken lang nog 6 plaatsen vrij en dan nu ineens een andere vlucht TUI echt waardeloos is dit op een vakantie van 6 dagen tot nooit meer.

  • Algemeen 3
op 12 september 2016 bestemming: Turkije / Antalya, reisperiode: juli 2016

Het reizen met Tuifly begon rustig en prettig. Helaas veranderde dat snel. Mijn vriend was helaas reisziek (eerste keer vliegen) en wilde graag een flesje water kopen. We drukte op het bedieningsknopje boven onze hoofden wat vervolgens een lampje aan zou moeten zetten zodat we geholpen zouden worden. Dit duurde echter ontzettend lang. Op een gegeven moment maar iemand aangesproken die voor ons een flesje water zou regelen. Helaas.. Weer eindeloos gewacht. Ze was het vergeten. Kan gebeuren dachten we maar zo, dus nogmaals gevraagd om een flesje water (vriend was inmiddels goed ziek en had een nare smaak al veels te lang in zijn mond..). WEER vergeten ons het beloofde water te brengen.

Verder nog vreselijk veel huilende babys en kinderen achter en voor ons. Kon de reisorganisatie natuurlijk niets aan doen, maar toch speelde het flink mee op onze algemene belevenis van de reis. We hadden voor deze reis drie jaar gespaard (9 dagen Turkije) en helaas omdat de vlucht zo tegenviel begonnen we onuitgerust en gefrustreerd aan onze vakantie..

Eenmaal aangekomen op onze accommodatie (geregeld door Tui) kregen we te horen dat onze kamer iet beschikbaar was. We zouden een invalide kamer krijgen als noodoplossing. Och och wat was dat een drama..
Ik wilde graag diezelfde avond douchen. Het water was veels te heet en werd spontaan na een aantal minuten ijskoud of andersom. Dat wisten we toen echter nog niet. Ik deed de douche aan op een gemiddelde temperatuur en hielt mijn hand eronder. Ik dacht dat het water nog heel koud was maar blijkbaar was het heel heet. Zo heet, dat het aanvoelde alsof het koud was in de eerste instantie. Ik schrok me kapot en maakte een spongetje naar achter. Zo heb ik mijn been volledig open gehaald aan een krakkemikkige stoel in de douche met scherpe randen. Er was geen ontkomen aan want ik moest bukken voor de kraan en ik kon de stoel niet ontwijken. Ik kan je vertellen dat zwemmen met een grote wond in zout water vreselijk is.. Wat een rot begin was dat..

Geen enkele excursie was verder voor ons betaalbaar bij Tui dus dat hebben we maar geaccepteerd. Verder gegaan met de vakantie waar we zo lang naar uit hadden gekeken, eindelijk even tijd voor elkaar zonder deadlines en druk van school. Wat een tegenvaller.. Ondanks we tegen de zee aan een accommodatie hadden (in Side) kon ik geen enkele keer in de zee zwemmen. Inmiddels is de wond bijna geheel genezen maar god wat een pech en narigheid. Geen goede ervaring met Tui helaas.. Wie weet ooit als we weer wat geld bij elkaar hebben gespraard geven we Tui een tweede kans.

  • Algemeen 4
op 9 september 2016 bestemming: Griekenland / Corfu, reisperiode: augustus 2016

24 uur vertraging zonder toelichting en verzorging

  • Algemeen 1
op 25 augustus 2016 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: augustus 2016

Prima vlucht! We zaten heen op rij 3 in comfort class richting fuertaventura, terug op rij 6, ook comfort class. Ik ben zelf 2,01 meter lang, kon prima zitten. Vlucht was met partner Blue air, prima toesten (vlucht OR511 heen en OR 512 terug). Eten etc wel zelf betalen, 2,50 per blikje en 3,50 voor een broodje kroket. als je dit te duur vindt, mag je ook zelf etenswaren kopen op schiphol (na de checks uiteraard) en eet je dit op in het vliegtuig. Geen vertraging, geen gedoe, was best bevreesd na alle reviews, maar dit was gewoon goed!

  • Algemeen 9
op 23 augustus 2016 bestemming: Griekenland / Lesbos, reisperiode: augustus 2016

Uitstekend hotel Theofilos Superior kamer te Pétra Lesbos. Vlucht was minder comfortabel. Erg weinig beenruimte in Deens toestel (ingehuurd door Tuifly). En het is in één woord schandalig dat Tuifly 19 euro vraagt voor karige snackbarvoeding waar je bij een snackbar hoogstens 10 euro voor zou betalen! Oplichten en stelen van klanten. Echt stuitend.

  • Algemeen 4
op 14 augustus 2016 bestemming: Aruba / Tilburg, reisperiode: september 2015

Goede reis, eerste x vliegen geweest voor mij. Alles was zeer netjes geregeld ook nadat er een klein foutje geweest met inchecken en volgens mij nog niet eens fout van TUI.
We zaten starclass en veel beenruimte, op tijd eten en drinken en als we wat nodig hadden konden we het vragen.
Mensen die eerder klaagden in de recenties zaten volgens mij gewoon economy en voor iets extra's betaal je wel meer maar dat is ook moeite waard!!!

  • Algemeen 8
op 4 augustus 2016 bestemming: Curaçao / Best, reisperiode: juni 2016

Op maandag 6 juni op naar curaçao wij kwamen op Schiphol, heb geen goed nieuws zeiden de medewerkers van TUI u heeft vertraging. u kunt opnieuw inchecken hier of daar een lange rij van dik 100 man. je werd behandeld als een stelletje varkens wij zouden om 10.30 en het werd 14.30 je werd afgescheept met een bon van 5,00 euro om te kunnen eten schande geen excuses. de terug weg hadden wij een duo site de stoel was gewoon verkocht terwijl wij ervoor betaald hadden. zei de stewardess voor het ongemak krijgt u een blikje fris , een giller maar TUI gaf niet toe dat er 4 uur vertraging was geweest, nee 2 uur en 18 min nee ze zijn veel te bang dat ze de mensen moeten betalen voor ons geen TUI meer zak maar in de stront.

  • Algemeen 1
op 1 augustus 2016 bestemming: Turkije, reisperiode: augustus 2016

Vakantie bij Tui fly geboekt naar Turkije, vertrek augustus 2016. Bij onze boeking in februari had Tui de optie om op verschillende datums in augustus als optie te kiezen voor de nieuwe Dreamliner van Tui. Wij hebben bewust deze keuze gemaakt en geboekt, zelfs onze vakantie verschoven naar deze dag waarop de Dreamliner ingezet zou worden!
Wij boeken altijd bij een Nederlandse of Duitse maatschappij en checken met welk vliegtuig en met welke maatschappij we vliegen, zodat we niet voor verrassingen komen te staan! Tot onze schrik zagen we bij bij ontvangst van de tickets dat Tui de inzet van de Dreamliner heeft geschrapt en vervangen door een vliegtuig van een Litouwse maatschappij!
Telefonisch contact gehad met Tui, uitleg ze zijn vrij om de toestellen naar eigen believen te wijzigen.
Probeert Tui door de Dreamliner als extra boekingsoptie in te zetten op deze manier klanten te verleiden om bij hen te boeken? Dit is ronduit asociaal.....en heet klant misleiding!
Zeker als het om een extra keuze bij de boeking gaat, vlieg met "de Dreamliner", boek "de Dreamliner....
Mag en Kan dit zomaar?
Zonder mededeling en zonder opgaaf van reden omzetten naar een prijsvechter met oude toestellen?
Jammer tui! slechte service....

  • Algemeen 1
op 6 juli 2016 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: juni 2016

Tuifly is een maatschappij die zichzelf én de klant niet serieus neemt. "Service" kennen niet. De vluchten zijn niet goedkoop. Het enige voordeel zijn de rechtstreekse vluchten. Bagage moet je bijboeken, je stoel moet je tegen (forse) kosten reserveren, anders zit je niet naast elkaar (waarbij de meeste stoelen al zijn gereserveerd op het moment dat je kunt reserveren via de website).
Maar dan.... aan boord van de mooie toestellen. Dan wordt er omgeroepen dat je een "snack" krijgt. Deze bestaat uit een pietluttig klein zakje zoutjes (max 10 in het zakje) en een glaasje water, dat half gevuld wordt.
De maaltijd kan met gemak op het tafeltje. Alles is minimalistisch en je krijgt weer een half glaasje water en na de lunch wordt weer een "snack" uitgedeeld. Dit is dan een pepermuntje.
In de tussentijd rijden de stewardessen (meer commerciele verkopers) op en neer met "tax free" drank, sigaretten, dure frisdrankjes die je kunt kopen en broodjes kroket (mits je mazzel hebt dat ze niet op zijn) tegen woekerprijzen.

Entertainment kost 10 euro per schermpje per enkele reis (!!!). Denk dan niet dat je de nieuwste blokbusters op je scherm te zien krijgt. Het is allemaal oude bagger.

Het enige voordeel en een goede tip: tegenwoordig zit er een USB-aansluiting bij het schermpje. Dus: tablet voorzien van films die jij wil zien/muziek die jij wil horen, eigen oordopjes meenemen en bespaar minimaal 20 euro (één persoon) en geniet!

Nee, het is dat het enige voordeel is dat het rechtstreekse vluchten betreft. In alle andere situaties kan ik u aanraden een lijndienst te nemen, dan deze flutmaatschappij.

  • Algemeen 3
op 5 juni 2016 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: mei 2016

Geboekt in februari voor 2 personen all-in 3200 euro 13 dagen 11 nachten. Hotel was gewoon super, Hotel Tequila, en alleen door de gedrevenheidheid en de inzet van het personeel. Alleen de reis is flut. Reeds 1 uur onderweg naar Schiphol, vanuit Zuid-Limburg, een sms dat de vlucht 2 uur vertraging heft omdat het eigenlijke toestel sinds de middag van te voren in Turkeye staat met pech. Had ook eerder gekund hadden we niet om 2 uur s nachts hoeven te vertrekken. Krijg je een tegoed kaart a 5 euro.pp maar div winkels op Schiphol weten niet hiermee om te gaan. Bij incheck bali gevraagd voor te up-graden naar Comfort, is niet mogelijk had je mee moeten boeken. Tussenlanding op Cuba eerst 1 uur gecirkeld kregen geen landrecht, 1 uur aan de grond gestaan in het toestel, totale duur 13 uur reizen. Terug vlucht bij incheck bali gevraagd voor te up-graden naar Comfort, in toestel zelf vragen. Bij binnenkomst direct gevraagd, werd in behandeling genomen. Na nogmaals 2 x vragen eindelijk de mededeling dat dat niet mogelijk was. 30 Euro/pp. Zelf gaan kijken waren er nog twee stoelen vrij. J ewordt gewoon je benen niet kwijt tijdens de reis en daar maakt men dan misbruik van. Is de eerste en laatste keer geweest dat ik met Tiu vlieg en/of boek. Eveneens zowel tijdens de heen en terugvlug zaten mijn vrouw en ik verspreid in het toestel, is toch ook niet normal. Ook de exursies zijn net dode gravers ritten. Eerst wordt er een uur in het Nederlands uitgelegd en dan nog een keer in in andere taal afhankelijk welke nationaliteit er in de bus zit. Op de terugreis naar het hotel is het nog te veel moeite om een muziekje te draaien. Waardeloze bedrijfsvoering daar

  • Algemeen 2
op 24 mei 2016 bestemming: Curaçao / Mambo Beach, reisperiode: mei 2016

Voor de eerste keer gevlogen met Tuifly De Dreamliner OR375 op zich een fantastisch vliegtuig. De eerste indruk op de heenreis was gewoon heel goed, er was ons verteld dat als je Premium Comfort reist je van alle gemakken bent voorzien, en ja zo hebben wij de heenreis ook ervaren.
De verzorging was goed op deze rechtstreekse vlucht, wat ook opviel is dat Tui zeer jong personeel heeft fantastisch in de uiterlijke verzorging. En toen de terugreis èèn groot drama ook weer een rechtstreekse vlucht gelukkig, we zaten weer Premium Comfort 3e rij heerlijk dachten wij maar nee de mensen voor ons gingen bijna direct plat liggen en dat houdt dan in bij een ander op schoot! Mijn man heeft lange benen maar dat was eigenlijk geen probleem tot dat!! Wij vriendelijk aan deze mensen vragen of diegene een klein beetje omhoog kon met de stoel, nou dat hebben we geweten het antwoord was nee en er werd gelijk een stewardess bij gehaald. Antwoord van de stewardess: iedereen heeft recht om te liggen en een tip U kunt beter de volgende keer de 1e rij boeken en daar was de kous mee af. De Premium Comfort is bij deze voor wat het moet zijn kwa ruimte direct afgeschreven te duur voor wat zij zeggen te leveren!! Wat een verschrikkelijke reis vreselijke mensen die totaal geen rekenschap met andere mensen willen houden.Het is jammer dat het personeel niet een klein beetje begrip tonen, maar de volgende keer betaal ik toch liever nog iets meer om weer met de KLM te reizen, die staan voor wat ze zeggen JAMMER voor TUI

  • Algemeen 4
op 15 mei 2016 bestemming: Verenigde Staten / orlando, reisperiode: februari 2016

Wij reizen elk jaar naar Orlando in maart of april en konden in belgie niet verteken dus boekten we bij tuifly in nl. dit was onze slechtste vlucht ooit en hadden dan nog comfort geboekt.we kregen een maaltijd alle drinken betalen
behalve water het tweede eetpakket betalend een waffel en thee 5 dollar broodje kroket 6 dollar. Op alle andere vluchten 2 eetpakketten alle frisdranken gratis. en de bediening krijgt bij mij ook maar een 2 op 10 dat zegt genoeg. voor mij tui nederland nooiiiiiiiiit meer !!!

  • Algemeen 3
  • Reisbegeleiding 2
op 28 april 2016 bestemming: Griekenland / Kos, reisperiode: april 2016

Tuyfly verkoopt tickets tuyfly toestellen, maar zet goedkope Roemeense charters in. Snel verdiend.

  • Algemeen 2
op 26 april 2016 bestemming: Aruba / Noord, reisperiode: maart 2016

Deze keer schrijf ik niet over de aangeboden accommodatie via TUI, die was prima en volgens prijs/kwaliteit verhouden. We hebben ook de vlucht geboekt bij TUI - Fly en daar hebben we spijt van gekregen. Ondanks het feit dat het goedkoper is dan bijvoorbeeld het reizen met KLM, was de kwaliteit en service belabberd. Reclame wordt er gemaakt voor de Boeing 787 Dreamliner, die volgens de TUI reclame veel ruimte heeft e.d. Voor deze lange vlucht moest zelfs mijn kleine echtgenote zich opvouwen en kom ik mijn benen nauwelijks kwijt. Dan wordt 10 uur vliegen met een tussenstop op Bonaire een martelgang. Snel al kregen we onze hap en koffie en konden we de rest van de vlucht met water afhandelen. Het verder geboden voedsel was beperkt en peperduur. Service op de heenvlucht slecht, wat de terugvlucht wel goed maakte met personeel dat zeer hoffelijk is. Jammer, maar de volgende keer kiezen we voor een duurdere KLM, waar we altijd goede ervaringen mee hebben.

  • Algemeen 3
op 21 april 2016 bestemming: Spanje / Málaga, reisperiode: mei 2016

We hebben voor het eerst een vlucht geboekt bij TUI. Vertrek was om 9 u in de ochtend. Toen we onze E-tickets kregen bleek echter dat de vlucht maar liefst 10 uur later vertrekt, zodat onze eerste dag verloren is. Gratis omboeken blijkt niet mogelijk. TUI nog een keer boeken? We dachten van niet!

  • Algemeen 2
op 24 maart 2016 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: maart 2016

Wij hebben de vlucht zeer goedkoop als aanbieding kunnen boeken. Een negatieve beoordeling qua prijs/kwaliteit zou niet terecht zijn. Het was echter een vervelende ervaring met Tui. Goedkoop geboekt maar daarna kost alles geld. Normaal naast elkaar zitten; extra betalen, Normale bagage; extra betalen. Films kijken; extra betalen. Normale verzorging; extra betalen. De vlucht met de Dreamliner was een nachtmerrie. Mooi modern vliegtuig. We hebben echter nog nooit zo krap gezeten, zelfs niet met de goedkoopste charter naar Spanje. Dat voor 8 á 9 uur is een ware marteling. Hadden we maar extra betaald. De verzorging eten en drinken was slecht. één kleine warme maaltijd, een kop koffie en water. Alles meer moest worden betaald. Personeel is niets op aan te merken, hulde.
Samengevat was het eigenlijk een dikke onvoldoende.
Wanneer je gaat vliegen met Tui moet je daar rekening mee houden. Tenzij je extreem laag kan boeken. Dan moet je de minpunten maar voor lief nemen.

  • Algemeen 6
op 17 maart 2016 bestemming: Zuid-Afrika / Dominicaanse republiek, reisperiode: augustus 2015

Het vliegen was zeer confortabel en de reisorganisatie was super geregeld! Voor een volgende vakantie vlieg ik ook met Tui!

  • Algemeen 9
op 14 maart 2016 bestemming: Curaçao, reisperiode: maart 2016

Een paar jaar geleden voor de eerste keer premium comfort geboekt bij Arkefly. Prima ervaring, vandaar voor de vakantie naar Curacao ook nu deze keuze gemaakt. De heenvlucht voldeed behoorlijk aan onze verwachtingen. Het eten was iets minder maar kan gebeuren. Ohja het was een dreamliner. Gisteren terug gevlogen. Weer een dreamliner maar een andere versie? Behoorlijke afknapper.
De beenruimte was aanzienlijk minder en het eten was zeer matig. Ik zou dit geen premium comfort willen noemen maar wellicht premium of economy+.
Helaas hebben we wel het volle pond betaald. Voor een veel minder produkt!!
Vermoedelijk was dit om deze reden onze laatste Tui vlucht.

  • Algemeen 6
op 4 maart 2016 bestemming: Cuba / Holguín, reisperiode: januari 2016

Nooit meer TuiFly. Qua service hebben zij zich verlaagd tot een lowcostmaatschappij en zijn daarin heel goed geslaagd. Service gelijk aan nul. Gedurende 10 uren in veel te kleine stoelen, bij het eten enkel een klein bekertje water en 's morgens zelfs geen tas koffie. Entertainment werkte niet of is betalend. Indien men aan TuiFly zelf een mail wil sturen met een klacht is dit niet mogelijk. Nergens een email adres te vinden.Wij gaan met de groep al meer dan 10 jaren op reis maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt.

  • Algemeen 1
op 19 februari 2016 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: februari 2016

Wij nooit meer Tuifly nadat we 4 uur en 0.45 min later vertrokken vanaf Schiphol was er voor ons een verrassing ter compensatie voor het ongemak. de verrassing bestond uit een zakje sap een puzzeltje met potloodje een muffin(tje),een klein rolletje pepermunt en het entertainmentprogramma was gratis en voor die het al betaald hadden zou het bedrag bij thuiskomst al op de rekening staan (niet dus). tijdens de vlucht is het de bemanning gelukt om tijd in te lopen waardoor de vertraging bij aankomst 2 uur en 0.52 bedroeg dus kwamen wij niet in aanmerking voor een compensatie die pas ingaat bij een vertraging van 3.00 uur. zelf de extra kosten die wij hebben gemaakt in de vorm van eten en drinken en de extra taxi die ik vanuit Holland had geregeld maar er niet meer was hebben wij een plaatselijke taxi moeten nemen wat dus extra kosten met zich meebracht werd niet vergoed. wat echter wel een aanrader is het hotel Lions Dive& Beach Resort echt geweldig heerlijk eten perfecte kamers en geweldig personeel echt top dit is ook te boeken buiten Tui om.

  • Algemeen 1
op 18 februari 2016 bestemming: Spanje / Fuerteventura, reisperiode: februari 2016

Vlucht was prima, goed op tijd en fijn personeel.

  • Algemeen 8
op 30 januari 2016 bestemming: Tanzania / Zanzibar, reisperiode: december 2015

Zowel op de heen als terugvlucht met wel heel krappe stoeltjes; Boeing 737 zonder entertainment; 11 uren lang tegen elkaar aangeplakt zitten en ook nog n tussenlanding in Egypte. Kortom bijzonder afzien dus betaal wat meer en vlieg met KLM in normaal toestel voor dergelijke lange afstanden!!

  • Algemeen 3
op 6 januari 2016 bestemming: Mexico / Cancún, reisperiode: oktober 2015

Geweldige organisatie,alles was perfect geregeld, bij vertraging op terugreis tegoedbonnen voor hapje/drankje gehad en brief met uitleg,meteen bij inchequen,ook werd ons entertainment system vergoed ivm vertaging. Wij vliegen zeker vaker met TUI !!!!

  • Algemeen 9
op 17 november 2015 bestemming: Cuba / Varadero, reisperiode: november 2015

Zowel heen- als terugreis Fantastisch!

  • Algemeen 10
op 10 november 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2015

Hotel nvt. Vlucht hele oude films vreselijk

  • Algemeen 3
op 5 oktober 2015 bestemming: Verenigde Staten / Florida, reisperiode: augustus 2015

Super vakantie gehad! Ook kei tof cabinepersoneel dat lekker open stond voor een praatje met mij, aangezien ik ook stewardess wil worden bij arkefly!
Arke regelt alles kei goed, en super handig dat je een document via de mail krijgt waar letterlijk ALLES in staat waar je op moet letten als je naar Amerika gaat. Hierdoor kon ook ik (chaoot nummero 1) gerust op vakantie!
Op de heenvlucht mochten we zelfs gratis gebruik maken van de tv omdat we een ander toestel kregen! :) Leuk van arke is dat je het vliegtuigje kan volgen op het scherm zodat je precies weet waar je vliegt. En de dreamliner zelf vond ik al heel fascinerend dus mijn vakantie was al dik begonnen in het vliegtuig! Het leuke aan tui vind ik dat hun echt het ultieme vakantiegevoel uitstralen. Door de nieuwe reclame (met de trol) krijg ik echt weer helemaal zin in vakantie!!!

  • Algemeen 10
op 5 oktober 2015 bestemming: Verenigde Staten / Orlando, reisperiode: oktober 2013

Ondanks de 2 uur vertraging heeft Arkefly ons goed geholpen op het vliegveld dmv vouchers en aan boord voelden we ons welkom doordat we extra zoutjes kregen. De stewards en stewardessen waren ontzettend aardig en de piloot heeft excuses gemaakt voor de vertraging. Bij aankomst hadden we een toplocatie, een eigen huisje met zwembad! Wij komen graag nog een keer terug

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: Mexico / Playa del Carmen, reisperiode: december 14

Het was een rustige vlucht. Alles verliep goed en iedereen was erg vriendelijk

  • Algemeen 9
op 5 oktober 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: april 2015

We vlogen met ArkeFly. Genoeg beenruimte (ben best lang), aardig personeel en de koffers waren er meteen. Daarnaast waren we erg tevreden over het Renaissance hotel: erg mooie en ruime kamers, schoon en een heel mooi zwembad. Daarnaast bevindt het hotel zich in Otrabanda, direct in Willemstad. Hier is 's avonds altijd wat leuks te doen, net als in Riffort. Wij hadden een huurauto, maar het busstation is 10 min lopen. Ook is het mijn derde keer vakantie op Curacao, deze vakantie was het best!!

  • Algemeen 9
op 1 oktober 2015 bestemming: Curaçao / Jan Thielbaai, reisperiode: juni 2015

Een heerlijke reis. Goed verzorgd .

  • Algemeen 8
op 30 september 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2015

Onze reis naar Curacao was perfect tot terug komst op Schiphol. Dan wil je toch wel snel naar huis na een lange vlucht. Maar koffers kwamen na ca. 1,5 uur pas op de band. lang leve Schiphol!!! mogelijk omdat de vlucht uit Curacao komt? we werden onthaald door wel 15 man douane personeel.

  • Algemeen 8
op 21 september 2015 bestemming: Curaçao / Willemstad, reisperiode: september 2015

Op 7 september zouden wij met ArkeFly richting Curacao vliegen. Dus ruim een week voor vertrek even kijken of we al in konden checken en ja dat kon. Tot onze verbazing moesten we betalen voor de stoelen voor de heen- én terugreis. Én ook nog eens voor het entertainmentsysteem voor de heen- en terugreis. Dat hadden we serieus nog nooit meegemaakt. Bij Air NewZealand, Singapore Airlines en Cathay Pacific zit dit gewoon bij de prijs in. Prijs van de koffers moest ook al extra gerekend worden, maar dat zat al bij je uiteindelijke ticketkosten in. En welke vliegmaatschappij heeft dat nou tegenwoordig niet. Helaas konden we de DuoSeat niet meer boeken, omdat het hele vliegtuig vol zat, maar zet dan ook niet op de vorige pagina van de website dat dat kan. Tevens waren de prijzen van de stoelen en het entertainmentsysteem hoger dan eerst werd aangegeven in de mail en nota bene weer op de vorige pagina van de website! De stoelen dubbel zo duur (Minimaal € 10 i.p.v. € 5). Vervolgens zit je dan in het vliegtuig. Bagage drop off ging makkelijk met het nieuwe systeem op Schiphol. Uiteindelijk kom je dan in het vliegtuig (#Driemliner). Wij vroegen ons al af of t een spelfout was (óp 't vliegtuig zelf!)... Maar het schijnt zo te horen. Dat je nou heel veel meer ruimte had, nee. Handbagageruimte klopt volgens mij wel aardig en het toestel oogt ook hoger dan andere toestellen. Dan zet je na het opstijgen je entertainmentsysteem aan, resultaat: een paar films, een paar kansloze spelletjes, en 2 afleveringen per tv-serie waar er max. 7 ofzo van op staan. Serieus Arke? En dit voor een vlucht van 10 uur? Ook nog eens zonder afstandsbediening (dat is geen luiheid, maar je bent verplicht bijna om de films te kijken, aangezien je armen moe worden van het spelletjes doen) is dit echt waar het sléchtste entertainmentsysteem ooit waar ik van gebruik heb mogen maken in een vliegtuig! En zéker voor het geld wat we hebben betaald. Ook liep het op de heenweg regelmatig vast. Mensen die niet vantevoren geboekt hadden voor t systeem konden in het vliegtuig voor 10 euro(!) bijboeken. In de 'voorverkoop' was dit € 7,50. Echt jammer. Maarja, die oordopjes zullen ook wel het nodige kosten? Ook moet je veel betalen voor extra service. Je krijgt een paar keer gratis water, maar als ze met de extra cateringservice langskomen en je zit niet in de comfort/ premium of starklasse kan je gewoon € 0,50 betalen voor een bakje koffie. Ontzettend sneu als je weet dat datzelfde bakje koffie 1,5 uur geleden nog gratis was, omdat dát koffierondje wél bij jouw prijs in zit. Heel erg sneu... Personeel vond ik ook niet extreem vriendelijk, maar ook niet onaardig. Op de terugweg duurde het inchecken ontzettend lang op de luchthaven, maar ging het wel goed met het systeem in het vliegtuig (liep niet vast ofzo). Eten en drinken was weer hetzelfde verhaal. Ik denk dat ik de volgende keer nog eens goed nadenk of ik wel met Arke wil vliegen... Juist omdat we al zoveel andere voorbeelden hebben van hoe het ook zou kunnen gaan. Niet mijn eerste keus vliegmaatschappij. Overigens hebben wij bij WTC.nl geboekt en kwamen we via hen uit bij Holland International en ArkeFly. Met de accommodatie was niets mis overigens!!! Toplocatie! (Renaissace hotel, Otrabanda, Willemstad).

  • Algemeen 6
op 7 september 2015 bestemming: Macedonië / Ohrid, reisperiode: september 2015

Een fijne start en afsluiting van onze vakantie. Mooi vliegtuig en aardig /behulpzaam cabinepersoneel

  • Algemeen 8
op 7 september 2015 bestemming: Cuba / Havana, reisperiode: augustus 2013

Ik schaalde op dat moment Arke Fly onder de budget-maatschappijen van de lange afstand. Ik vond de omstandigheden net boven gemiddeld maar voor een lange vlucht niet comfortabel.

  • Algemeen 6
  • Vervoer 6
  • Prijs / kwaliteit 6
op 24 juli 2015 bestemming: Dominicaanse Republiek / Punta Cana, reisperiode: september 2012

2 keer met Arke gevlogen, 2 keer een hele goede ervaring. Cabin crew zeer vriendelijk, geen vertragingen, en comfortabele zitplaatsen (comfort class). Alleen jammer, dat het met online stoel-reserveren niet zo soepel liep. Binnenkort opnieuw met Arke naar de Dom. Rep!

  • Algemeen 9
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 9
  • Reisbegeleiding 8
  • Excursies 8
  • Prijs / kwaliteit 9
op 19 juli 2015 bestemming: Aruba / Oranjestad, reisperiode: juni 2015

Wij vliegen nooit meer met ArkeFly!! Accomodatie was fantastisch, maar de reis was waardeloos!!!Na veel vertraging van Arke fly kwamen we uiteindelijk op plaats van bestemming! Wij dachten eindelijk!! Toen de koffer van de bagageband af kwam, kwam de lucht al tegemoet. Er is iets misgegaan met de wc in het vliegtuig. Mijn hele koffer zat er onder. Met wc-papier wat schoongemaakt en snel de reisleiding van arke erbij gehaald. Het enige wat zij zei; tja vervelend voor je. Ik heb ook geen oplossing. En weg was ze! Met 1 woord schandalig!
Na een fantastische vakantie in het hotel, zaten we te wachten op de transfer van het hotel naar de luchthaven. Nadat de bus een half uur later er nog niet was, zijn we de reisleiding gaan bellen. Ze zegt: ow ja we zijn jullie vergeten te informeren, maar het vliegtuig heeft twee uur vertraging en jullie vertrekken dus twee uur later. De bus komt nu om half zeven. Omstreeks half zeven heb ik zelf op internet gezocht naar de vertraging op onze vlucht. Dit bleek geen twee uur te zijn maar 50 minuten. Daarnaast zou de incheckbalie al bijna sluiten. Vol woede en ongeloof de reisleiding weer gebeld. Zij bleef zeggen dat ik dat verkeerd had gezien. Nadat ik echt boos werd, zei ze ow ja dan wordt het nu wel heel erg krap. Ik hoop dat jullie het gaan redden. Einde gesprek.
De buschauffeur heeft aardig doorgereden en was inmiddels op de hoogte. Ook de incheckbalie was op de hoogte en we konden gelukkig nog mee.
Nog een tegenvaller, Arke fly adverteert met de dreamliner,vlieg daar dan ook mee!!! Op de heenweg hadden we inderdaad een dreamliner, mooi toestel. Terugweg een erg verouderd toestel. Per slot van rekening adverteert Arke dat ze zulke grote opbergvakken voor handbagage hebben en daardoor lopen we de terugweg 1,5uur extra vertraging op. Ze konden de handbagage niet kwijt omdat het geen dreamliner was en dus de opbergvakken veel kleiner. Dat vind ik schandalig!
Voor ons was dit de eerste en de laatste keer met Arke fly! Ik begrijp dat ze goedkoper zijn, maar dit sloeg alles!!!

  • Algemeen 5
  • Accommodatie 10
  • Vervoer 1
  • Reisbegeleiding 3
  • Excursies 9
  • Prijs / kwaliteit 7
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende