Interview AmerikaPlus
Persoonlijke vragen voor de geïnterviewde
Vertel eens wat over jezelf, hoe lang werk je al bij de organisatie? Wat is je huidige functie? Heb je ook andere functies gehad? Wat vind je wel/niet leuk aan je functie?
Renate Verduijn, Accountmanager. Werkt bij Aeroglobe International BV sinds 1999.
Vragen over de organisatie
Wat is de visie en missie van de organisatie?
We geloven in maatwerk, want elke reiziger heeft zo zijn specifieke wensen. Daar heeft de reiziger daar ook recht op en we zetten ons graag voor de volle 100% in om aan de verwachtingen van onze klant te voldoen.
Wie is de doelgroep?
Iedereen tussen de 8 en 80 met een grote of een kleine beurs, alleenreizend of met een groep of gezin.
Waarin onderscheidt de organisatie zich van concurrenten?
We maken reizen op maat zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Vanzelfsprekend staan er diverse pakketreizen vermeld op onze website, maar onze organisatie zit zo flexibel in elkaar dat deze reizen gezien kunnen worden als een reisvoorstel. Een dagje ergens langer blijven, of juist een plaats overslaan? Het kan allemaal. Dus ja, de flexibiliteit is wel wat ons onderscheidt van onze concurrenten.
Welke bestemmingen verkopen jullie op dit moment het meest?
Bij de verre reizen lopen Amerika en Canada als koploper vooraan. Maar ook Costa Rica en Zuid Afrika gaan heel erg goed.
Kun je trends of verschuivingen noemen m.b.t. bestemmingen?
We zien niet zo zeer een verschuiving in bestemmingen dan wel in de wensen ter plaatse. De reiziger kiest steeds vaker voor all-in pakketten en ervaart het steeds vaker als plezierig dat de verre reis vooraf goed georganiseerd is. Men kiest bewuster voor een verre reis en wil dan graag zoveel mogelijk zien en ervaren. Men kiest dan ook steeds vaker voor bijzondere excursies en uitstapjes.
Wat is echt kenmerkend/karakteristiek voor de organisatie?
Aeroglobe International is volledig zelfstandig en verkoopt, zonder tussenkomst van reisbureaus, rechtstreeks aan de reiziger. Dat maakt de communicatie een stuk sneller en houdt de prijzen heel scherp.
Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?
Wij vragen onze klanten na afloop van hun reis of ze onze organisatie willen beoordelen met een rapportcijfer tussen 1 en 10, waarbij 1 staat voor 'zeer slecht' en 10 voor 'uitmuntend' en of ze dit kunnen toelichten. Gemiddeld scoren wij een 8,6 en krijgen wij vaak te horen dat onze prijs/kwaliteit zo goed is; dat we betrouwbaar zijn, meedenkend en snel kunnen handelen. Daar zijn we bijzonder trots op natuurlijk.
Zijn jullie aangesloten bij ANVR/SGR/Calamiteitenfonds?
Vanzelfsprekend!!